abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149326019
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Please, niet dit gewauwel weer :')
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149326038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Je relatie is zo goed dat je dit niet met hem kan bespreken en je serieus overweegt maar je verdere leven erover te blijven liegen :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:
Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
Jouw waarheid, prima. Maar zijn waarheid vindt je dus minder relevant en jou het recht geven om te liegen.
Wat losser? Je geeft aan nu significant anders te denken over grote onderwerpen. Dat is je goed recht, maar sta daar dan ook als een volwassene achter en geef degene die je zogenaamd het liefste is de waarheid om zelf te kiezen of hij wel met zo iemand door wil.
Hoe zie je het uberhaupt voor je dat je als gelovige straks in de kerk je geloftes aflegt met zo'n leugen...

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.
Omgekeerd leren ze jou dus niet kennen.
Het is echt egoistisch gelul dat jij vanuit een soort zelfbescherming hierover denkt te kunnen liegen. Wees de grote meid die haar broek niet aan kon houden en nu wel begrip heeft voor een abortus. Sta volwassen achter je keuze en geef hen de vrijheid om hetzelfde te doen. En dan met name je partner, waarmee je in liefde dit gedaan hebt.

quote:
Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.
Volkomen terecht dat schuldgevoel.

quote:
Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
Dat geeft al aan dat je zelfreflectie mbt ouderschap wel snor zit. Je relatie zit niet goed, lees nog eens terug hoeveel keer je we en wij schrijft en hoeveel ik.
pi_149326044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
Afspraak heb ik inderdaad al, omdat ik na week 6 sowieso niet meer ga laten weghalen wegens start van de hartkloppingen. Dat is dan wel mijn grens.

Ik heb wel gevraagd om een langere bedenktijd, de afspraak is binnen anderhalve week.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:24:53 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149326064
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Ja, de een heeft dat eerder dan de ander, ik had dat ook altijd al heel snel.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149326070
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
Tjah, dan komen we terug bij de mosterd naar de maaltijd; als die mensen er zo instaan hadden ze er alles aan moeten een zwangerschap te voorkomen, en niet alleen op de pil vertrouwen.

Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden

- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie

Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor... :')
pi_149326094
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:

Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden

- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie

Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor... :')
Ik denk ook dat TS alles flink chargeert.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149326129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
Ik ben al aan het lezen en kijken, bedankt voor je tip :)
pi_149326148
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.

Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
pi_149326347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
pi_149326495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!

Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje: :')
pi_149326591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!

Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje: :')
je bent sneu. Of 13, kan ook.
pi_149326787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij is bereid zijn toekomstplannen te verschuiven, kan ook wat makkelijker voor hem, hij heeft al een vaste goede baan, alles is goed geregeld en hij heeft zelfs ervaring met alles.

Ik daarentegen ben nog een studente en zit in een andere levensfase.
pi_149326929
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?

Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
pi_149326985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?

Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
Jullie?
pi_149327016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jullie?
Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
pi_149327215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
pi_149327273
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
Gelukkig snap je wat ik hen dan ook toe wens O+
pi_149327307
Oww :')
pi_149327752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?

Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:23:20 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149327833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
De moeder van haar stiefkinderen wil haar niet kennen, dat is nogal een verschil.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149331501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 19:19:20 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149335828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
censuur :O
pi_149336381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

je bent sneu. Of 13, kan ook.
Please jij komt ook behoorlijk vaak met dit soort 'volwassen' reacties, dan moet je niet boos worden.
pi_149336456
Iig TS je hebt alle keuzes en all het advies van ons gekregen. Wij kunnen jou niet echt meer verder helpen (tenzij iemand met iets geheel nieuws komt). Je moet gewoon goed nadenken over deze kwestie en het voor jezelf beslissen, want anders blijf je de hele tijd piekeren en voor je het weet is het kind er al.
pi_149336495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.

''Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.''

Als de wet aangepast is, dan verandert ook meteen wat moord is hè. :')

Jurisprudentie en het wetboek zijn geen morele kompassen hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')