In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?
Je had het er eerder over dat je vriend er alles aan zou doen om je te stoppen abortus te plegen, wat is alles in dit geval?
Maar dat laatste doe je ook niet dus dat zou niet geheel onterecht zijnquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
En je ouders?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
Praat dan ook met die stichtingen die ik je een paar posts terug aanraadde. Hier kom je niet verder en het is misschien niet leuk om te horen, maar je hebt niet eeuwig de tijd. Straks kan een abortus niet meer.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ze zijn 9 en 5niet 18+
Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
Het is wel een beetje vreemd dat je vriend dus kinderen heeft (gescheiden ofzo?) en dan ineens principieel gaat doen als het op jou aan komt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.
Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Ik ook ondertussen. TS wil gewoon geen kind maar weet dat haar vriend het er niet mee eens is als ze het weg laat halen, dat kan best kloppen. Dat hele geloofsgelul is óf onzin, óf intens hypocriet.quote:
Je hebt vooral veel stress nu, dat is niet goed.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Vertel je ouders dat ze 7 jaar te laat zijn met je uithuwelijken, en dat ze 400 jaar te laat zijn met hun denkbeelden. Vertel ze vervolgens dat ze wellicht opa en oma worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan.
Tsja, je bent 25, wie bepaalt jouw leven?quote:Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik.
Je mist een vertrouwensbasis in je relatie.quote:Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Juist ja. Zodra het over godjes gaat valt elke logica en zelfstandig nadenken weg...quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet.
Ditquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?
Ze heeft allang besloten wat ze met het kind wil; weghalen. Ze zoekt alleen naar een reden/manier/oplossing om dit zo te brengen dat niemand kwaad op haar wordt of haar 'in de steek laat'. En die is er niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?
Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
Ik sta op de een of andere manier ook dichter bij het aan mijn vriend vertellen en kind houden op dit moment. Het enige waarom ik het niet door wil laten gaan is namelijk de tijd, omdat ik het vroegtijdig vind.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.
Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.
Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Toch wel ironisch om zoiets te lezen van opnieuw iemand die een eed aflegt om niet te neuken voor het huwelijk en het vervolgens alsnog doet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Jij zou moord goed keuren?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:21 schreef robin007bond het volgende:
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |