abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149276986
Ik woon sinds kort met vier huisgenoten. We hebben een avond onze voorgaande huisgenootervaringen besproken en de meest vervelende ervaringen zijn altijd de beste verhalen haha. Wat zijn jullie beste en domste ervaringen?
pi_149277073
huilen als ik binnen een jointje rook
pi_149277257
TS begint?
pi_149277357
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:07 schreef Tja..1986 het volgende:
TS begint?
Hiervoor woonde ik met vijf huisgenoten. Een van hen had zijn afwas niet gedaan, waarbij een vrouwelijke huisgenoot al zijn shit de container in had gegooid. Het was een week lang feest in huis *O* *O*
pi_149277383
quote:
9s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef OllieWilliams het volgende:
huilen als ik binnen een jointje rook
als in écht huilen? :{
pi_149277455
Hoe diep ben je gezonken als je kiest voor een leven met huisgenoten
pi_149277528
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:10 schreef Solo7609 het volgende:
Dit

Ik zou er niet mee kunnen dealen.
pi_149277651
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:11 schreef Zolder het volgende:

[..]

Dit

Ik zou er niet mee kunnen dealen.
Studentenleven heet dat.
pi_149277738
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:14 schreef mega-worstje het volgende:

[..]

Studentenleven heet dat.
Particulier studio / appartement huren, ipv huisgenoten. Studentenleven heet dat.
pi_149277789
Heel irritant dat mijn huisgenoot vn 1,5 altijd l om half 8 wakker wordt en dan vel herrie maakt. ROept dingen als: Wakker! Uit! Pelen! Pappaaaaaaaa! Mamaaaaaaaa!.....

Maar verder zijn mijn huisgenoten best tof.
Whatever...
pi_149278011
Dat ze mijn eten en drinken pakt zonder te vragen.
pi_149278047
-De koelkast helemaal leeggooien net 5 minuten voordat je binnen bent en je je zelf de hele trein rit verheugt op je stukje franse kaas( ingepakt en gelabeld, [AFLBLIJVEN GVD!!!] )
-Je mooie mooie pan laten aanbranden en dan met een staalspons schoonboenen
-De frituur niet schoonmaken en buiten neerzetten ipv leeg gooien omdat ie stinkt.
-Bier morsen en niet opruimen
-Het slotje van je kastje openbreken en een fles whiskey van 50 euro met aldi cola half om half mixen en de rest wegmieteren "Oh ik kende dat merk niet dacht dat het één of andere goedkope vieux was, was niet te zuipen heb al een flesje van hooghoudt gekocht voor je dat smaakt veel beter"
-zeiken dat je vertrekt na een maand in dat studentenhuis op het moment dat het jou beurt was de wc en douche schoon te maken _O-
🐱
pi_149278205
quote:
10s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:21 schreef GekkePoes het volgende:
-De koelkast helemaal leeggooien net 5 minuten voordat je binnen bent en je je zelf de hele trein rit verheugt op je stukje franse kaas( ingepakt en gelabeld, [AFLBLIJVEN GVD!!!] )
-Je mooie mooie pan laten aanbranden en dan met een staalspons schoonboenen
-De frituur niet schoonmaken en buiten neerzetten ipv leeg gooien omdat ie stinkt.
-Bier morsen en niet opruimen
-Het slotje van je kastje openbreken en een fles whiskey van 50 euro met aldi cola half om half mixen en de rest wegmieteren "Oh ik kende dat merk niet dacht dat het één of andere goedkope vieux was, was niet te zuipen heb al een flesje van hooghoudt gekocht voor je dat smaakt veel beter"
-zeiken dat je vertrekt na een maand in dat studentenhuis op het moment dat het jou beurt was de wc en douche schoon te maken _O-
waarom ging je weg?
pi_149278269
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:24 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

waarom ging je weg?
vanwege die punten die ik net noemde :D, geen respect voor mijn spullen en dat kastje openbreken.
🐱
pi_149278307
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:26 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

vanwege die punten die ik net noemde :D, geen respect voor mijn spullen en dat kastje openbreken.
ohoke
pi_149278732
Je drank wegstoppen is ook wel heel asociaal :{
pi_149279322
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Particulier studio / appartement huren, ipv huisgenoten. Studentenleven heet dat.
Ja ik begrijp wat je bedoelt, máááár een particuliere betaalbare studio vinden in Amsterdam is echt helemaal kut. Uiteraard zijn er lucky birds die iets vinden, maar voor het overgrote gedeelte geldt dat ze echt iets zullen moeten delen.
  zondag 1 februari 2015 @ 21:55:50 #18
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_149279339
quote:
7s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:26 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Was voor mij een grens richting aangifte geweest. Slot Is geforceerd daar Is bewijs van. En ik had er ook spaargeld liggen natuurlijk en dat Is nu ook weg. :p
pi_149279342
quote:
Niet alles is een keuze. In Amsterdam is het drama om iets betaalbaars voor jezelf te vinden.
pi_149279482
haha, TS woont in een begeleid wonen pand :')
  zondag 1 februari 2015 @ 21:59:27 #21
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_149279494
Smorgens in niemendalletjes rondlopen
pi_149279581
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:59 schreef CarltonBanks het volgende:
haha, TS woont in een begeleid wonen pand :')
dat vind ik nou gemeen van je
pi_149279634
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:01 schreef potatopotato het volgende:

[..]

dat vind ik nou gemeen van je
welkom op het internet
pi_149279696
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:03 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

welkom op het internet
Wanneer je dat zegt moet er een grappig plaatje bij met "I will be your guide". Dat hoort zo O+
pi_149279782
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:04 schreef potatopotato het volgende:

[..]

Wanneer je dat zegt moet er een grappig plaatje bij met "I will be your guide". Dat hoort zo O+
nee
heb wel betere dingen te doen dan mongolen leren hoe internet werkt
pi_149279914
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:06 schreef wietparkiet het volgende:

[..]

nee
heb wel betere dingen te doen dan mongolen leren hoe internet werkt
Hahaha ja de bozerik uithangen op fok. Doe je verder nog iets met je leven of is dit alles?
  zondag 1 februari 2015 @ 22:15:25 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_149280140
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:16 schreef Spanky78 het volgende:
Heel irritant dat mijn huisgenoot vn 1,5 altijd l om half 8 wakker wordt en dan vel herrie maakt. ROept dingen als: Wakker! Uit! Pelen! Pappaaaaaaaa! Mamaaaaaaaa!.....

Maar verder zijn mijn huisgenoten best tof.
gewoon een bierfles naar gooien dan houd die wel op
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_149280331
- mensen die hun rommel niet weggooien, alle blikjes en zakjes die in de keuken blijven liggen.
- iemand had de gemeenschappelijke bank gebruikt als springkussen, was namelijk helemaal ingezakt van de ene op de andere dag.
- veel herrie en rare geluiden in de nacht.

Gelukkig is dat nu verleden tijd voor mij, maar ja gedeeltelijk samenwonen met je vriend kan ook irritaties opleveren (wat ik nu ervaar) :P
pi_149280344
- Schaamhaar/baardhaar overal in de badkamer
- Tampons gewoon uit de kut hoppa in een hoekje gooien, niet in de prullenbak, welnee joh
- Andermans handdoeken gebruiken, op de grond in de natte plas gooien
- Gewoon niet schoonmaken/opruimen überhaupt
- Verwachten dat jij hun zooi opruimt omdat jij immers de vrouw in huis bent
- Te karig om eigen shampoo/douchegel/wasmiddel/voedsel te kopen en het dan maar van een ander nemen
- Elke dag dezelfde kut hiphopmuziek op repeat
- De welbekende toren op de vuilnisbak (stapelen tot het niet meer kan)

Moet ik doorgaan? :P
  zondag 1 februari 2015 @ 22:20:23 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_149280353
Huisgenoten die dates mee naar huis nemen en dan neukend de nacht doorgaan met dunne muurtjes ertussen. Of jij neemt een date mee en de volgende dag blijkt dat iedereen je gehoord heeft.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 1 februari 2015 @ 22:20:30 #31
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_149280356
Hier is het eigenlijk alleen spookafwas waar men gezamenlijk een hekel aan heeft. Van die demente bewoners die als ze de keuken uitlopen opeens vergeten wat ze in gebruik hadden. En dat in combinatie met het chronische gebrek aan vorken en borden. Maar een echt dramatisch huis is het hier niet. Kwam ooit wel een keer de wc in (hebben er gelukkig 2) met een enorme berg schijt. Had een andere huisgenoot het ook al gezien maar hij dacht niet even aan doorspoelen. Maar gelukkig was het gezonde poep. Ben ook mellow ingesteld, dat is wel handig. Ik weet dat andere personen sneller op het kookpunt zitten en dit ook aangeven. Vaak/deels pot verwijt de ketel gevallen.

Edit: Owja, ooit wel eens de keukenschaar in de douche zien hangen ... _O-
pi_149281826
De vriendin van mijn huisgenoot die al mijn conditioner opmaakte en blijkbaar niet kon bedenken dat die niet van haar (kale!) vriend was. :') Verder had een huisgenoot ooit eens teveel gezopen en 's nachts de badkamer (vooral het toilet) onder gekotst. Niks opgeruimd natuurlijk en de volgende ochtend wist hij nergens meer van. Maar hij was wel de enige die uit geweest was dus uiteindelijk heeft hij het netjes opgeruimd. :P Mijn eerste huisgenoot deed altijd iets met mijn was als die te drogen hing in de gang, want meestal was er van alles verhangen als ik het weer wilde opruimen. Beetje creepy dat. Maar het grootste gedeelte van de tijd had ik drie awesome huisgenoten. :D Mijn huisbaas heeft wel 800 euro van me gejat en kwam te pas en te onpas binnen vallen, maar daar konden mijn huisgenoten weinig aan doen. :P
Your opinion of me is none of my business.
pi_149282013
Ergste ervaring was op zaterdagochtend wakker worden en heel nodig moeten plassen en er dan achterkomen dat de halve badkamer (met wc erin) is ondergekotst en er kak op de wcbril zit.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_149288510
Ik had ooit een huisgenoot die nogal vaak het volgende nummer draaide:

En met "vaak" bedoel ik zo'n 7 keer achter elkaar. Kan dat schijtnummer niet meer horen :r Ik vermoed dat hij op dat nummer was ontmaagd of zoiets :')
pi_149289374
Ja.

Vooral de ontdekking dat juist vrouwen de smerigste huisgenoten zijn.
Tampons kots poep condooms etensresten bijna altijd achtergelaten door smerig vrouwvolk.
Van die kakmeisjes die buiten pretenderen netjes te zijn :') :')
pi_149289402
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 08:16 schreef DonJames het volgende:
Ik had ooit een huisgenoot die nogal vaak het volgende nummer draaide:

En met "vaak" bedoel ik zo'n 7 keer achter elkaar. Kan dat schijtnummer niet meer horen :r Ik vermoed dat hij op dat nummer was ontmaagd of zoiets :')
Mijn huisgenoot "speelde" gitaar. Hij kon alleen man who can't be moved, van the script een beetje pingelen. Ik kan dat nummer ook echt niet meer aanhoren. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_149289941
Heb hele tijd met 3 vrouwen samengewoond, heeft toch wel frustraties opgeleverd.

1. Lange haren in doucheputje
2. Tig sprays/lotions enzo op de badkamer zodat ik mijn spullen bijna niet kwijt kan
3. Naakt rondlopen in huis
4. Klagen dat ze te dik zijn, terwijl ze een BMI hebben onder het gemiddelde
5. Mijn vriendin proberen te versieren en vragen of ze trio wil
6. Harde muziek aanzetten
7. Met elkaar seks hebben met de deur open, terwijl ik alles kan horen en zelfs zien als ik langs loop
8. Nooit pizza willen bestellen oid, maar altijd koken en verwachten dat ik dan mee eet.
9. 'S nachts bij mij in bed kruipen en van alles proberen te doen met mij
pi_149291642
quote:
2s.gif Op zondag 1 februari 2015 22:20 schreef Blijdoener het volgende:
- Schaamhaar/baardhaar overal in de badkamer
- Tampons gewoon uit de kut hoppa in een hoekje gooien, niet in de prullenbak, welnee joh
- Andermans handdoeken gebruiken, op de grond in de natte plas gooien
- Gewoon niet schoonmaken/opruimen überhaupt
- Verwachten dat jij hun zooi opruimt omdat jij immers de vrouw in huis bent
- Te karig om eigen shampoo/douchegel/wasmiddel/voedsel te kopen en het dan maar van een ander nemen
- Elke dag dezelfde kut hiphopmuziek op repeat
- De welbekende toren op de vuilnisbak (stapelen tot het niet meer kan)

Moet ik doorgaan? :P
WAT. :r
pi_149293271
quote:
15s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

WAT. :r
Ja echt. Geen zin om een nieuwe zak in het prullenbakje te doen, gewoon wegmoffelen dan maar, iemand anders ruimt het toch wel op. :N
  maandag 2 februari 2015 @ 12:35:16 #40
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_149293748
Had m dan voor straf diezelfde avond door de pastasaus gedaan :)
pi_149295036
quote:
9s.gif Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef Blijdoener het volgende:

[..]

Ja echt. Geen zin om een nieuwe zak in het prullenbakje te doen, gewoon wegmoffelen dan maar, iemand anders ruimt het toch wel op. :N
Dit is echt goor. Ik ben zelf heel rommelig enzo maar ik snap echt niet hoe mensen zoiets in hun hoofd halen. En al helemaal als je met anderen samenleeft. :r
  maandag 2 februari 2015 @ 13:42:29 #42
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_149295501
Afval in de keuken niet opruimen
Theedoeken e.d. wegmoffelen in een emmer nat, waardoor er schimmel in komt.
Theedoeken e.d. niet wassen.
Gewassen kleding niet opruimen, maar eindeloos aan de waslijn laten hangen
Wasmachine 's nachts laten draaien terwijl je al duizend keer hebt gezegd dat je daar wakker van wordt
Vrouwen die na hun periode de prullenbak niet leeggooien
Gezamenlijk eten en dat huisgenoot dan een vet dure maaltijd op tafel zet

Voor de rest kan ik wel leven met mijn huisgenoten. Owja met mannen wonen is en stuk relaxter: minder passief agressieve post-its in het huis. Ik woonde ooit met 6 vrouwen samen: je struikelde over de post-its.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_149301662
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Heb hele tijd met 3 vrouwen samengewoond, heeft toch wel frustraties opgeleverd.

2. Tig sprays/lotions enzo op de badkamer zodat ik mijn spullen bijna niet kwijt kan
7. Met elkaar seks hebben met de deur open, terwijl ik alles kan horen en zelfs zien als ik langs loop
8. Nooit pizza willen bestellen oid, maar altijd koken en verwachten dat ik dan mee eet.
je ging er ook flink van dromen zo te horen.
pi_149301679
quote:
2s.gif Op maandag 2 februari 2015 17:15 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

je ging er ook flink van dromen zo te horen.
Kreeg 's avonds bijna geen rust door ze. :(
  maandag 2 februari 2015 @ 19:08:09 #45
152789 karr-1
pi_149304504
Ruzies over wie er in het kwakje moest liggen
  maandag 2 februari 2015 @ 19:42:19 #46
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_149305723
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:09 schreef potatopotato het volgende:

[..]

als in écht huilen? :{
jij bent echt autistisch of niet?
Gr gr. de KLB Keizer
pi_149307003
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:

Klinkt als 'n leuk huis om te wonen, volgens mij ben je homo. :')
Hallon!
pi_149314946
quote:

Haha flikker op, lagen ze met hun drieen te scharen ofzo? Wat zijn dat voor geile snollen waar je mee samen woonde?
pi_149315715
-Prullenbak stapelen
-Vuilniszakken die binnen blijven staan niet op tijd weg brengen waardoor het gaat stinken
-Vuilnispas kwijt raken
-Op zaterdagochtend om 05:30 gaan afteren terwijl ik om 10:00 moet werken
-Pannen met eten dagen laten staan op het fornuis en niet gelijk na het eten afspoelen
-De HELE dag gitaar spelen en altijd dezelfde 3 nummers

Verder tof studentenhuis, 8 vrouwen 3 mannen 14.gif

[ Bericht 2% gewijzigd door Drankster op 03-02-2015 00:17:21 ]
pi_149316103
quote:

Ben jij heaumeau ofzo? Of waren dat lelijke wijven?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 09:07:34 #51
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_149318439
Huisgenoten die vroeg opstonden en die zo hard de voordeur dichtsmeten dat ik rechtop in bed zat.

Corvee niet doen. "Is niet nodig." "Maar die zwarte schimmel in de douche dan?!"

Afwas niet doen. Huisgenoot erop aangesproken dat er zoveel zooi in de keuken stond dat je er niet meer kon koken. Gevolg was dat die huisgenoot al z'n afwas op z'n kamer ging verzamelen. Waardoor er dus snel geen pannen meer waren.

Huisgenoot die fan was van hardstyle. En dat ook de hele dag luisterde. Op standje tien. De deuren in het huis trilden mee.
pi_149318494
quote:
Als student zijnde is het niet echt mogelijk om een appartement voor jezelf te betalen. Of wilde je soms suggereren dat bij pappie en mammie blijven wonen alsof je een klein kind bent te verkiezen is boven een leven met huisgenoten?
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_149321465
quote:
10s.gif Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Klinkt als 'n leuk huis om te wonen, volgens mij ben je homo. :')
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 00:23 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Ben jij heaumeau ofzo? Of waren dat lelijke wijven?
Waarom zou ik dan homo moeten zijn? Ik had al een relatie met een meid zoals ik al aangaf. :|W
pi_149325311
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Afwas niet doen. Huisgenoot erop aangesproken dat er zoveel zooi in de keuken stond dat je er niet meer kon koken. Gevolg was dat die huisgenoot al z'n afwas op z'n kamer ging verzamelen. Waardoor er dus snel geen pannen meer waren.
Dit ook ja :r
pi_149325712
Stelletje die samen in een kamer woonde. Hij was wel leuk en aardig, zij echt een ranzig kreng. Ze waste nooit af 'want ze had smetvrees'. Was het zo zat dat ik de pan couscous die ze al 3 weken in de keuken hadden staan, met open deksel onder het bed gezet had. Man wat een stank.
Also, we hadden ratten :)

Verder was dat meisje zangeres dus ik hoorde elke dag hetzelfde liedje, dezelfde toon, werd er gek van.

Nu woon ik samen. M'n vriend vroeg hoe hij de wc moest schoonmaken ;(
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:15:41 #56
219405 Sgas
In vino veritas
pi_149325782
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 09:13 schreef WJMW het volgende:

[..]

Als student zijnde is het niet echt mogelijk om een appartement voor jezelf te betalen. Of wilde je soms suggereren dat bij pappie en mammie blijven wonen alsof je een klein kind bent te verkiezen is boven een leven met huisgenoten?
Gewoon werken naast je studie
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:30:10 #57
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_149326244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:13 schreef Koettie het volgende:
Verder was dat meisje zangeres dus ik hoorde elke dag hetzelfde liedje, dezelfde toon, werd er gek van.
Ja qua zangeressen ken ik er ook wel een. Iemand die denkt dat volume kwaliteit kan compenseren.

Maar goed dan gaan er gewoon 1 (of 2) deuren dicht en dan valt het mee. Tenzij ik in de keuken zit.
pi_149326518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:30 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ja qua zangeressen ken ik er ook wel een. Iemand die denkt dat volume kwaliteit kan compenseren.

Maar goed dan gaan er gewoon 1 (of 2) deuren dicht en dan valt het mee. Tenzij ik in de keuken zit.
Papieren muurtjes. ;( Die gast kon dan wel weer belachelijk goed gitaarspelen, dat was wel fijn.
pi_149330872
quote:

[..]

Ja. Dan kun je nog sparen ook.
pi_149331232
Huisgenoten die de voordeur op slot draaien 's nachts, en dan de sleutel erin laten zitten... Neem je een meisje mee naar huis, kun je midden in de nacht aanbellen omdat je niet binnenkomt. Blijft die chick (huisgenoot) dus gewoon bij de deur staan tot de date naar binnen komt.

Tyft op man, je bent mijn moeder toch zeker niet. :r
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_149331344
Dat de leuke turken van het theehuis op de hoek geen gedag meer zeggen, omdat m'n huisgenoot telkens de politie belt wegens geluidsoverlast wat enorm meevalt.
pi_149331496
Het is voor mij een hele tijd geleden maar:
- de Antilliaan die om 3 uur 's nachts kip gaat bakken met een hoop kabaal en geur.
- de 7e jaars psychologie studente die de godganse dag joints zit te roken met de dagelijkse hysterische huilbui;
- de geschiedenis student die uit het rode boekje van Mao citeert en iedere vergadering pleit voor een vaste verdeling van het WC-papier in het kader van gelijkheid :')
pi_149335955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 16:55 schreef Solo7609 het volgende:

[..]

Ja. Dan kun je nog sparen ook.
Bij je ouders blijven wonen tot je ver in de twintig bent is echt heel triest. Je bent geen kind meer.
pi_149336135
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef Sgas het volgende:

[..]

Gewoon werken naast je studie
Werken naast een voltijd studie levert niet genoeg op om een appartement te kunnen betalen. Met een studentenbaan die netto 10 euro per uur oplevert moet je dan alleen al twee en halve dag per week werken om alleen de huur en water/stroom van een appartement te betalen. Je hebt daarnaast ook nog boeken,collegegeld en gewoon levenskosten.
pi_149336247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef Harmankardon het volgende:
- de geschiedenis student die uit het rode boekje van Mao citeert en iedere vergadering pleit voor een vaste verdeling van het WC-papier in het kader van gelijkheid :')
_O-
pi_149336255
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef Harmankardon het volgende:
:') Maar, een vergadering? Met hoeveel man zit je dan?
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_149336328
Waar ik net nog aan dacht: ik heb een tijdje een kamer gedeeld met een Spaans meisje. Die draaide 's nachts de verwarming altijd maximaal waardoor ik dan badend in het zweet wakker werd. Helse nachten waren dat.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 22:02:46 #68
152789 karr-1
pi_149342077
Midden in een hoerenbuurt wonen, waardoor er regelmatig hoeren door de buurt liepen met klanten. Regelmatig neukende mensen uit het portiek schoppen.
pi_149344493
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:22 schreef WJMW het volgende:

[..]

Bij je ouders blijven wonen tot je ver in de twintig bent is echt heel triest. Je bent geen kind meer.
Je iets aantrekken van de maatschappij en meelopen met de rest, dat is pas triest
  woensdag 4 februari 2015 @ 11:52:09 #70
219405 Sgas
In vino veritas
pi_149352866
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:27 schreef WJMW het volgende:

[..]

Werken naast een voltijd studie levert niet genoeg op om een appartement te kunnen betalen. Met een studentenbaan die netto 10 euro per uur oplevert moet je dan alleen al twee en halve dag per week werken om alleen de huur en water/stroom van een appartement te betalen. Je hebt daarnaast ook nog boeken,collegegeld en gewoon levenskosten.
Toch is het mij gelukt.
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_149354007
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:29 schreef Nero22 het volgende:

[..]

:') Maar, een vergadering? Met hoeveel man zit je dan?
Wij waren met 9 mensen.
pi_149354037
Huisgenoten waarbij wat je doet nooit goed genoeg is :')
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_149373864
E
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 11:52 schreef Sgas het volgende:

[..]

Toch is het mij gelukt.
Hoeveel uur werkte je per week dan?
  donderdag 5 februari 2015 @ 10:23:30 #74
219405 Sgas
In vino veritas
pi_149381185
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 22:40 schreef WJMW het volgende:
E

[..]

Hoeveel uur werkte je per week dan?
rond de 30, en beetje spelen op de beurs enzo
And there was progress
pi_149381210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:23 schreef Sgas het volgende:

[..]

rond de 30, en beetje spelen op de beurs enzo
30 uur werken naast een fulltime studie, wat studeerde je in hemelsnaam? Rechten ofzo?
pi_149382367
- Vuile vaat tussen mijn schone vaat proppen in de vaatwasser
- Janken dat mijn katten in het gebouw rondlopen
- Niet mee betalen aan frituurvet (argument: ik frituur nooit) maar zodra ik nieuw vet erin heb gegooid als een gek allemaal frituren.
- Ik beheer internet in een gebouw met 38 man, als ik aangeef joh heb je problemen app me of kom even langs, dat doen ze dus niet maar wel tegen anderen klagen dat internet kut is :')

nee ik ben geen student, ik woon antikraak, desondanks bovenstaande punten vind ik het wel gezellig hoor, en lekker goedkoop dus lekker leven ipv een gouden kooi in de randstad
pi_149382475
quote:
hoe is dit irritant?
pi_149382761
Ik heb zelf destijds wel fijne huisgenoten gehad, maar verhalen gehoord van anderen.
Zoals samenwonend met een christen, die dus dan je ook ongewenst gaat vertellen over hoe goed God is en de bijbel en verwacht dat je zaterdag avond het niet te laat maakt want diegene moest rusten voor de zondag, voor het naar de kerk gaan.

Samenwonend met een vegetarisch persoon die echt gaat zeiken over elk stukje vlees wat die vriendin van mij ging bakken.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_149382824
Dat ze de toilet niet niet aftrekken
pi_149383529
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:21 schreef Szikha het volgende:
Dat ze de toilet niet niet aftrekken
:')
pi_149387340
Ik heb kort in een huis vol vrouwen gewoond.

Gebruikte tampons aan de deurknop van het toilet hangen in plaats van in de vuilniszak gooien
Verrekken vuilniszakken mee te nemen naar de container
De hele dag hiphopnummers op repeat tot 04.00u 's ochtends
Mensen wegpesten
Iedereen wakker maken na een bad trip
Mijn douchespullen gebruiken en klagen dat ze liever Vogue douchegel gebruiken
Mijn wasrekje gebruiken zonder het te vragen
Als ik moest studeren, had mijn buurvrouw ruzie met haar vriendje (er zat een gipswandje tussen)
Dvd's lenen en nooit meer terugbrengen, ook al blijf je erom zeuren
De hele tijd herrie schoppen en klagen als je bezoek hebt

De volgende ergernissen heb ik nog steeds:
Vuilniszakken volproppen zodat er allerlei rotzooi naast valt
Vuile vaat tussen de schone vaat zetten
pi_149394524
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:19 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik heb zelf destijds wel fijne huisgenoten gehad, maar verhalen gehoord van anderen.
Zoals samenwonend met een christen, die dus dan je ook ongewenst gaat vertellen over hoe goed God is en de bijbel en verwacht dat je zaterdag avond het niet te laat maakt want diegene moest rusten voor de zondag, voor het naar de kerk gaan.

Samenwonend met een vegetarisch persoon die echt gaat zeiken over elk stukje vlees wat die vriendin van mij ging bakken.
;( ;( :{
pi_149397688
Ik woonde met 2 studiegenoten/mongols.

- Een van de twee was een vegetarische hippie inclusief lang haar en een eigen volkstuintje die z'n oubollige stinkgroentes op het aanrecht dumpte waardoor daar bijna continu een laag aarde op lag die hij lekker liet liggen. Hij ging op een geven moment zelfs paddenstoelen kweken in meurende zakken in de gangkast. :')
- Voornoemd figuur liet zijn haren graag achter in het doucheputje.
- De ander was een argwanend figuur die me het gevoel gaf alsof hij alles controleerde wat ik er uitspookte. Veel te vaak kwam hij toevallig zijn kamer uit als ik net thuis kwam, liep hij de keuken in zonder iets te doen en ging hij weer terug z'n hol in.
- Op een gegeven moment had de niet-hippie een bank in het smalle halletje gezet voor de wc, alsof we een soort wachtkamer voor het schijthok hadden :'). In plaats van in zijn kamer te studeren ging hij vaak daar zitten, want daar was dan minder afleiding zei die. Dat gaf altijd een lekker ongemakkelijk gevoel als ik dan moest schijten, 2 meter voor zijn neus.
- Pas afwassen totdat ze alles vies hadden gemaakt en er weer wat schoongemaakt moest worden om normaal te kunnen koken.
- Ik ging eens op vrijdag naar mijn ouders op een moment dat het wc-papier bijna op was. Toen kwam ik zondagavond terug en zag ik dat er geen nieuw pleepapier was gehaald maar dat er een krant op de wc lag. :')
- Niet-hippie had last van haaruitval of zo, want zijn zwarte semi-lange haren lagen godverdomme overal. De wc-vloer was er onder bezaaid, het lag op borden en bestek en aan de muren in de badkamer.

Nu woon ik alleen in een studio en dat is fantastisch.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:25:54 #84
219405 Sgas
In vino veritas
pi_149413248
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 10:24 schreef WJMW het volgende:

[..]

30 uur werken naast een fulltime studie, wat studeerde je in hemelsnaam? Rechten ofzo?
Economie
And there was progress
pi_149419142
Huisgenoten die zeuren als je troep maakt of dronken thuiskomt :r
pi_149419908
quote:
ik heb tweekamerapp(sociale woningen) in kutwijken gezien voor 500 of zelfs minder. Wachttijd is dan wel 3 - 5 jaar ofzo.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 19:45:16 #87
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_149429267
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 13:57 schreef bamibij het volgende:
Huisgenoten die zeuren als je troep maakt of dronken thuiskomt :r
Dit,
En als je dan thuiskomt staat het eten niet eens op tafel
pi_150106162
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 11:04 schreef Zieke_Geest het volgende:

- Niet mee betalen aan frituurvet (argument: ik frituur nooit) maar zodra ik nieuw vet erin heb gegooid als een gek allemaal frituren.

Dan ga jij t hele gebouw rond, van 38 man, om te vragen naar een bijdrage voor frituurvet, dat je 4 euro ofzo kost? :')
pi_150106289
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:41 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dan ga jij t hele gebouw rond, van 38 man, om te vragen naar een bijdrage voor frituurvet, dat je 4 euro ofzo kost? :')
Nee alleen de gang waar ik woon met een man of 10. En frituurvet is eerder een euro of 7- 8, voor een beetje fatsoenlijk vet. Het is meer een principe kwestie dan financieel overigens.....

ik frituur misschien eens in de week of twee weken iets, elke keer is het vet dan heulemaal verkankerd, ja dan ga je na een paar keer ook geen vet betalen als anderen te lam zijn om het eens te vervangen....
  vrijdag 27 februari 2015 @ 18:45:39 #90
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_150118909
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:44 schreef Zieke_Geest het volgende:

[..]

Nee alleen de gang waar ik woon met een man of 10. En frituurvet is eerder een euro of 7- 8, voor een beetje fatsoenlijk vet. Het is meer een principe kwestie dan financieel overigens.....

ik frituur misschien eens in de week of twee weken iets, elke keer is het vet dan heulemaal verkankerd, ja dan ga je na een paar keer ook geen vet betalen als anderen te lam zijn om het eens te vervangen....
Studentenleed anno 2015 :')
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:07:02 #91
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_150130115
r/firstworldproblems "my roommates won't chip in for the frying oil"
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:17:06 #92
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_150130606
quote:

[..]

Neem die pan mee terug je eigen kamer in na het frituren :)
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_150131535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Dobbs het volgende:

Nu woon ik alleen in een studio en dat is fantastisch.
Hoeveel betaal je? 450 euro?
pi_150139428
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:35 schreef Casiotone het volgende:

[..]

Hoeveel betaal je? 450 euro?
Bijna het dubbele, maar ik ben nu geen student meer.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 11:50:03 #95
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_150140443
quote:

[..]

Gewoon de vetpan op je eigen kamer bewaren. (of gewoon naar de cafetaria gaan, dat is uiteindelijk nog voordeliger dan 2 keer per maand nieuw vet moeten kopen)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_150140938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 23:07 schreef MacorgaZ het volgende:
r/firstworldproblems "my roommates won't chip in for the frying oil"
Ja dan kunnen we fok! wel opdoeken niet. Staat helemaal vol hier met dat soort problemen. Dat is ook juist wat het leuk maakt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_150142725
Toen ik op kamers zat had een huisgenoot die stonk verschrikkelijk. Niet zweet maar een vreemde, weee geur die je al misselijk maakte zodra je het huis binnenkwam.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:34:37 #98
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150142821
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 21:15 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

dat dus

waarom zou je met vieze studenten in huis willen wonen :r
  zaterdag 28 februari 2015 @ 13:38:13 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150142906
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 14:09 schreef Opoefiets het volgende:

Mijn wasrekje gebruiken zonder het te vragen

de brutaliteit!
pi_150147629
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2015 13:38 schreef fs180 het volgende:

[..]

de brutaliteit!
Dat vind ik prima als ik geen monsterlijke hoeveelheid was heb, daar ben ik niet de moeilijkste in ;)
pi_150148093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Dobbs het volgende:
- Een van de twee was een vegetarische hippie inclusief lang haar en een eigen volkstuintje die z'n oubollige stinkgroentes op het aanrecht dumpte waardoor daar bijna continu een laag aarde op lag die hij lekker liet liggen. Hij ging op een geven moment zelfs paddenstoelen kweken in meurende zakken in de gangkast.
_O- Dat laat je toch niet toe joh. :D
L2B's Mixcloud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')