Hiervoor woonde ik met vijf huisgenoten. Een van hen had zijn afwas niet gedaan, waarbij een vrouwelijke huisgenoot al zijn shit de container in had gegooid. Het was een week lang feest in huisquote:
als in écht huilen?quote:Op zondag 1 februari 2015 21:03 schreef OllieWilliams het volgende:
huilen als ik binnen een jointje rook
Ditquote:Op zondag 1 februari 2015 21:10 schreef Solo7609 het volgende:
Hoe diep ben je gezonken als je kiest voor een leven met huisgenoten
Studentenleven heet dat.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:11 schreef Zolder het volgende:
[..]
Dit
Ik zou er niet mee kunnen dealen.
waarom ging je weg?quote:Op zondag 1 februari 2015 21:21 schreef GekkePoes het volgende:
-De koelkast helemaal leeggooien net 5 minuten voordat je binnen bent en je je zelf de hele trein rit verheugt op je stukje franse kaas( ingepakt en gelabeld, [AFLBLIJVEN GVD!!!] )
-Je mooie mooie pan laten aanbranden en dan met een staalspons schoonboenen
-De frituur niet schoonmaken en buiten neerzetten ipv leeg gooien omdat ie stinkt.
-Bier morsen en niet opruimen
-Het slotje van je kastje openbreken en een fles whiskey van 50 euro met aldi cola half om half mixen en de rest wegmieteren "Oh ik kende dat merk niet dacht dat het één of andere goedkope vieux was, was niet te zuipen heb al een flesje van hooghoudt gekocht voor je dat smaakt veel beter"
-zeiken dat je vertrekt na een maand in dat studentenhuis op het moment dat het jou beurt was de wc en douche schoon te maken
vanwege die punten die ik net noemdequote:
ohokequote:Op zondag 1 februari 2015 21:26 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
vanwege die punten die ik net noemde, geen respect voor mijn spullen en dat kastje openbreken.
Ja ik begrijp wat je bedoelt, máááár een particuliere betaalbare studio vinden in Amsterdam is echt helemaal kut. Uiteraard zijn er lucky birds die iets vinden, maar voor het overgrote gedeelte geldt dat ze echt iets zullen moeten delen.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Particulier studio / appartement huren, ipv huisgenoten. Studentenleven heet dat.
Was voor mij een grens richting aangifte geweest. Slot Is geforceerd daar Is bewijs van. En ik had er ook spaargeld liggen natuurlijk en dat Is nu ook weg. :pquote:Op zondag 1 februari 2015 21:26 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
vanwege die punten die ik net noemde, geen respect voor mijn spullen en dat kastje openbreken.
Niet alles is een keuze. In Amsterdam is het drama om iets betaalbaars voor jezelf te vinden.quote:Op zondag 1 februari 2015 21:10 schreef Solo7609 het volgende:
dat vind ik nou gemeen van jequote:Op zondag 1 februari 2015 21:59 schreef CarltonBanks het volgende:
haha, TS woont in een begeleid wonen pand
neequote:Op zondag 1 februari 2015 22:04 schreef potatopotato het volgende:
[..]
Wanneer je dat zegt moet er een grappig plaatje bij met "I will be your guide". Dat hoort zo
Hahaha ja de bozerik uithangen op fok. Doe je verder nog iets met je leven of is dit alles?quote:Op zondag 1 februari 2015 22:06 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
nee
heb wel betere dingen te doen dan mongolen leren hoe internet werkt
gewoon een bierfles naar gooien dan houd die wel opquote:Op zondag 1 februari 2015 21:16 schreef Spanky78 het volgende:
Heel irritant dat mijn huisgenoot vn 1,5 altijd l om half 8 wakker wordt en dan vel herrie maakt. ROept dingen als: Wakker! Uit! Pelen! Pappaaaaaaaa! Mamaaaaaaaa!.....
Maar verder zijn mijn huisgenoten best tof.
Mijn huisgenoot "speelde" gitaar. Hij kon alleen man who can't be moved, van the script een beetje pingelen. Ik kan dat nummer ook echt niet meer aanhoren.quote:Op maandag 2 februari 2015 08:16 schreef DonJames het volgende:
Ik had ooit een huisgenoot die nogal vaak het volgende nummer draaide:
En met "vaak" bedoel ik zo'n 7 keer achter elkaar. Kan dat schijtnummer niet meer horenIk vermoed dat hij op dat nummer was ontmaagd of zoiets
WAT.quote:Op zondag 1 februari 2015 22:20 schreef Blijdoener het volgende:
- Schaamhaar/baardhaar overal in de badkamer
- Tampons gewoon uit de kut hoppa in een hoekje gooien, niet in de prullenbak, welnee joh
- Andermans handdoeken gebruiken, op de grond in de natte plas gooien
- Gewoon niet schoonmaken/opruimen überhaupt
- Verwachten dat jij hun zooi opruimt omdat jij immers de vrouw in huis bent
- Te karig om eigen shampoo/douchegel/wasmiddel/voedsel te kopen en het dan maar van een ander nemen
- Elke dag dezelfde kut hiphopmuziek op repeat
- De welbekende toren op de vuilnisbak (stapelen tot het niet meer kan)
Moet ik doorgaan?
Ja echt. Geen zin om een nieuwe zak in het prullenbakje te doen, gewoon wegmoffelen dan maar, iemand anders ruimt het toch wel op.quote:
Dit is echt goor. Ik ben zelf heel rommelig enzo maar ik snap echt niet hoe mensen zoiets in hun hoofd halen. En al helemaal als je met anderen samenleeft.quote:Op maandag 2 februari 2015 12:19 schreef Blijdoener het volgende:
[..]
Ja echt. Geen zin om een nieuwe zak in het prullenbakje te doen, gewoon wegmoffelen dan maar, iemand anders ruimt het toch wel op.
je ging er ook flink van dromen zo te horen.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Heb hele tijd met 3 vrouwen samengewoond, heeft toch wel frustraties opgeleverd.
1. Lange haren in doucheputje
2. Tig sprays/lotions enzo op de badkamer zodat ik mijn spullen bijna niet kwijt kan
3. Naakt rondlopen in huis
4. Klagen dat ze te dik zijn, terwijl ze een BMI hebben onder het gemiddelde
5. Mijn vriendin proberen te versieren en vragen of ze trio wil
6. Harde muziek aanzetten
7. Met elkaar seks hebben met de deur open, terwijl ik alles kan horen en zelfs zien als ik langs loop
8. Nooit pizza willen bestellen oid, maar altijd koken en verwachten dat ik dan mee eet.
9. 'S nachts bij mij in bed kruipen en van alles proberen te doen met mij
Kreeg 's avonds bijna geen rust door ze.quote:Op maandag 2 februari 2015 17:15 schreef Holy_Goat het volgende:
[..]
je ging er ook flink van dromen zo te horen.
Klinkt als 'n leuk huis om te wonen, volgens mij ben je homo.quote:Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Heb hele tijd met 3 vrouwen samengewoond, heeft toch wel frustraties opgeleverd.
2. Tig sprays/lotions enzo op de badkamer zodat ik mijn spullen bijna niet kwijt kan
7. Met elkaar seks hebben met de deur open, terwijl ik alles kan horen en zelfs zien als ik langs loop
8. Nooit pizza willen bestellen oid, maar altijd koken en verwachten dat ik dan mee eet.
Haha flikker op, lagen ze met hun drieen te scharen ofzo? Wat zijn dat voor geile snollen waar je mee samen woonde?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Ben jij heaumeau ofzo? Of waren dat lelijke wijven?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Als student zijnde is het niet echt mogelijk om een appartement voor jezelf te betalen. Of wilde je soms suggereren dat bij pappie en mammie blijven wonen alsof je een klein kind bent te verkiezen is boven een leven met huisgenoten?quote:Op zondag 1 februari 2015 21:10 schreef Solo7609 het volgende:
quote:Op maandag 2 februari 2015 20:14 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Klinkt als 'n leuk huis om te wonen, volgens mij ben je homo.
Waarom zou ik dan homo moeten zijn? Ik had al een relatie met een meid zoals ik al aangaf.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 00:23 schreef Brede_meneer het volgende:
[..]
Ben jij heaumeau ofzo? Of waren dat lelijke wijven?
Dit ook jaquote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:07 schreef egeltje1985 het volgende:
Afwas niet doen. Huisgenoot erop aangesproken dat er zoveel zooi in de keuken stond dat je er niet meer kon koken. Gevolg was dat die huisgenoot al z'n afwas op z'n kamer ging verzamelen. Waardoor er dus snel geen pannen meer waren.
Gewoon werken naast je studiequote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
Als student zijnde is het niet echt mogelijk om een appartement voor jezelf te betalen. Of wilde je soms suggereren dat bij pappie en mammie blijven wonen alsof je een klein kind bent te verkiezen is boven een leven met huisgenoten?
Ja qua zangeressen ken ik er ook wel een. Iemand die denkt dat volume kwaliteit kan compenseren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:13 schreef Koettie het volgende:
Verder was dat meisje zangeres dus ik hoorde elke dag hetzelfde liedje, dezelfde toon, werd er gek van.
Papieren muurtjes.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:30 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja qua zangeressen ken ik er ook wel een. Iemand die denkt dat volume kwaliteit kan compenseren.
Maar goed dan gaan er gewoon 1 (of 2) deuren dicht en dan valt het mee. Tenzij ik in de keuken zit.
Ja. Dan kun je nog sparen ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:13 schreef WJMW het volgende:
[..]
Als student zijnde is het niet echt mogelijk om een appartement voor jezelf te betalen. Of wilde je soms suggereren dat bij pappie en mammie blijven wonen alsof je een klein kind bent te verkiezen is boven een leven met huisgenoten?
Bij je ouders blijven wonen tot je ver in de twintig bent is echt heel triest. Je bent geen kind meer.quote:
Werken naast een voltijd studie levert niet genoeg op om een appartement te kunnen betalen. Met een studentenbaan die netto 10 euro per uur oplevert moet je dan alleen al twee en halve dag per week werken om alleen de huur en water/stroom van een appartement te betalen. Je hebt daarnaast ook nog boeken,collegegeld en gewoon levenskosten.quote:
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef Harmankardon het volgende:
- de geschiedenis student die uit het rode boekje van Mao citeert en iedere vergadering pleit voor een vaste verdeling van het WC-papier in het kader van gelijkheid
quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef Harmankardon het volgende:
- de geschiedenis student die uit het rode boekje van Mao citeert en iedere vergadering pleit voor een vaste verdeling van het WC-papier in het kader van gelijkheid
Je iets aantrekken van de maatschappij en meelopen met de rest, dat is pas triestquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:22 schreef WJMW het volgende:
[..]
Bij je ouders blijven wonen tot je ver in de twintig bent is echt heel triest. Je bent geen kind meer.
Toch is het mij gelukt.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:27 schreef WJMW het volgende:
[..]
Werken naast een voltijd studie levert niet genoeg op om een appartement te kunnen betalen. Met een studentenbaan die netto 10 euro per uur oplevert moet je dan alleen al twee en halve dag per week werken om alleen de huur en water/stroom van een appartement te betalen. Je hebt daarnaast ook nog boeken,collegegeld en gewoon levenskosten.
Wij waren met 9 mensen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:29 schreef Nero22 het volgende:
[..]Maar, een vergadering? Met hoeveel man zit je dan?
Hoeveel uur werkte je per week dan?quote:
rond de 30, en beetje spelen op de beurs enzoquote:Op woensdag 4 februari 2015 22:40 schreef WJMW het volgende:
E
[..]
Hoeveel uur werkte je per week dan?
30 uur werken naast een fulltime studie, wat studeerde je in hemelsnaam? Rechten ofzo?quote:Op donderdag 5 februari 2015 10:23 schreef Sgas het volgende:
[..]
rond de 30, en beetje spelen op de beurs enzo
hoe is dit irritant?quote:Op maandag 2 februari 2015 10:03 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:19 schreef Miss_paraplu het volgende:
Ik heb zelf destijds wel fijne huisgenoten gehad, maar verhalen gehoord van anderen.
Zoals samenwonend met een christen, die dus dan je ook ongewenst gaat vertellen over hoe goed God is en de bijbel en verwacht dat je zaterdag avond het niet te laat maakt want diegene moest rusten voor de zondag, voor het naar de kerk gaan.
Samenwonend met een vegetarisch persoon die echt gaat zeiken over elk stukje vlees wat die vriendin van mij ging bakken.
Economiequote:Op donderdag 5 februari 2015 10:24 schreef WJMW het volgende:
[..]
30 uur werken naast een fulltime studie, wat studeerde je in hemelsnaam? Rechten ofzo?
ik heb tweekamerapp(sociale woningen) in kutwijken gezien voor 500 of zelfs minder. Wachttijd is dan wel 3 - 5 jaar ofzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 09:13 schreef WJMW het volgende:
Dit,quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:57 schreef bamibij het volgende:
Huisgenoten die zeuren als je troep maakt of dronken thuiskomt
quote:Op donderdag 5 februari 2015 11:04 schreef Zieke_Geest het volgende:
- Niet mee betalen aan frituurvet (argument: ik frituur nooit) maar zodra ik nieuw vet erin heb gegooid als een gek allemaal frituren.
Nee alleen de gang waar ik woon met een man of 10. En frituurvet is eerder een euro of 7- 8, voor een beetje fatsoenlijk vet. Het is meer een principe kwestie dan financieel overigens.....quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:41 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dan ga jij t hele gebouw rond, van 38 man, om te vragen naar een bijdrage voor frituurvet, dat je 4 euro ofzo kost?
Studentenleed anno 2015quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:44 schreef Zieke_Geest het volgende:
[..]
Nee alleen de gang waar ik woon met een man of 10. En frituurvet is eerder een euro of 7- 8, voor een beetje fatsoenlijk vet. Het is meer een principe kwestie dan financieel overigens.....
ik frituur misschien eens in de week of twee weken iets, elke keer is het vet dan heulemaal verkankerd, ja dan ga je na een paar keer ook geen vet betalen als anderen te lam zijn om het eens te vervangen....
Neem die pan mee terug je eigen kamer in na het friturenquote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:44 schreef Zieke_Geest het volgende:
[..]
Nee alleen de gang waar ik woon met een man of 10. En frituurvet is eerder een euro of 7- 8, voor een beetje fatsoenlijk vet. Het is meer een principe kwestie dan financieel overigens.....
ik frituur misschien eens in de week of twee weken iets, elke keer is het vet dan heulemaal verkankerd, ja dan ga je na een paar keer ook geen vet betalen als anderen te lam zijn om het eens te vervangen....
Hoeveel betaal je? 450 euro?quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Dobbs het volgende:
Nu woon ik alleen in een studio en dat is fantastisch.
Gewoon de vetpan op je eigen kamer bewaren. (of gewoon naar de cafetaria gaan, dat is uiteindelijk nog voordeliger dan 2 keer per maand nieuw vet moeten kopen)quote:Op vrijdag 27 februari 2015 11:44 schreef Zieke_Geest het volgende:
[..]
Ja dan kunnen we fok! wel opdoeken niet. Staat helemaal vol hier met dat soort problemen. Dat is ook juist wat het leuk maakt.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 23:07 schreef MacorgaZ het volgende:
r/firstworldproblems "my roommates won't chip in for the frying oil"
dat dusquote:Op zondag 1 februari 2015 21:15 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Particulier studio / appartement huren, ipv huisgenoten. Studentenleven heet dat.
de brutaliteit!quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:09 schreef Opoefiets het volgende:
Mijn wasrekje gebruiken zonder het te vragen
Dat vind ik prima als ik geen monsterlijke hoeveelheid was heb, daar ben ik niet de moeilijkste inquote:
quote:Op donderdag 5 februari 2015 19:35 schreef Dobbs het volgende:
- Een van de twee was een vegetarische hippie inclusief lang haar en een eigen volkstuintje die z'n oubollige stinkgroentes op het aanrecht dumpte waardoor daar bijna continu een laag aarde op lag die hij lekker liet liggen. Hij ging op een geven moment zelfs paddenstoelen kweken in meurende zakken in de gangkast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |