Niks. Want het is verzonnen. Denk dat niemand hier de conclusie nog gaat lezen.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij weet al wat TS gaat doen? Vertel!
En ook nog helderziend! Toe maar.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Niks. Want het is verzonnen. Denk dat niemand hier de conclusie nog gaat lezen.
Indigokind hequote:Op woensdag 4 februari 2015 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ook nog helderziend! Toe maar.
Nou ja, er zijn gewoon dingen waar je eigenlijk niets over kunt zeggen zonder er daadwerkelijk voor te hebben gestaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien![]()
kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
Daarom een wijze les voor al die schreeuwerts, hou je mening lekker voor je als je het niet snapt en het niet hebt mee gemaaktquote:Op woensdag 4 februari 2015 15:23 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn gewoon dingen waar je eigenlijk niets over kunt zeggen zonder er daadwerkelijk voor te hebben gestaan.
Ik kan ook wel tegen jou zeggen dat je je mening ook maar lekker voor je moet houden als je het hele verhaal toch niet gelooft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:25 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Daarom een wijze les voor al die schreeuwerts, hou je mening lekker voor je als je het niet snapt en het niet hebt mee gemaakt
Trek ik me niets van aan natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan ook wel tegen jou zeggen dat je je mening ook maar lekker voor je moet houden als je het hele verhaal toch niet gelooft.
Gaat leuk zo!
Ik raad alle 'schreeuwerds' aan om zich niks van jou aan te trekken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:29 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Trek ik me niets van aan natuurlijk.
Als je klakkeloos alles geloofd kan je beter van internet gaan.
Trekken ze zich niets van aan, Lienekien.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik raad alle 'schreeuwerds' aan om zich niks van jou aan te trekken.
Daarom.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:32 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Trekken ze zich niets van aan, Lienekien.
De afspraak was dat als er ooit sprake mocht zijn van een zwangerschap, we zo spoedig mogelijk zouden trouwen en het kindje welkom was.quote:Op woensdag 4 februari 2015 13:24 schreef loveli het volgende:
Nog even dit:
[..]
Dus jullie hebben vooraf nagedacht over eventuele gevolgen van julie samenzijn? Wat was de afspraak die jullie hadden en waarom denk je daar nu anders over?
[..]
Als je abortus pleegt ben je ook je toekomst voor de komende periode kwijt, want dat is het einde van je relatie. Als je er eerlijk over bent is die meteen afgelopen, als je het verzwijgt leg je zelf een bom onder je relatie.
Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.quote:Op woensdag 4 februari 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.
Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
Bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk..quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Musil het volgende:
Ik snap de harde reacties wel, maar vanuit het perspectief van TS: dit is een heel lastige situatie, en bij dergelijk nieuws ben je, met name de eerste dagen, ook nogal overrompeld en spelen emoties je parten. Ik begrijp best dat het dan lastig is om helder na te denken, en dat je schippert in wat je nu wil. Zeker ook gezien de houding van ouders en vriend.
TS, dit is een probleem zonder ideale oplossing. Elke optie heeft zware minpunten. Ik zou mezelf als eerste afvragen: hoe zeker weet je dat je met je vriend op de lange termijn een toekomst wil opbouwen? Je bent verloofd voor de buitenwereld, niet omdat je zelf al wil trouwen. Je houdt van hem, maar hoe overtuigd ben je ervan dat hij degene is met wie je de rest van je leven wil delen? Als je dat nl niet zeker weet, dan is het kind houden terwijl je het zelf nog niet wil, alleeb omdat je hem niet kwijt wil, een groot risico. Wat als het na een jaar uitgaat? Bedenk dit eerst.
Dan stap 2: jij wil het kind nu niet, dat is duidelijk. Wat is je meer waard? Je relatie, of de opoffering van een kind, eerder dan je wil.
Dan het praktische deel: in hoeverre kun je je plannen uitvoeren? In hoeverre is je vriend bereid om je de ruimte te geven carrière te maken met kind?
Ik denk dat het niet vertellen geen optie is. Allereerst moreel gezien, tevens omdat als je kiest voor abortus een verborgen feit als dit gaat drukken op je relatie (en aangezien daar sowieso al wat druk op staat is dat wellicht het doosvonnis). Bovendien, als je na de eerste twee vraagstukken het kind houden nog als een optie ziet, dan gaan de praktische factoren meewegen en je weet pas of je je doelen kunt nastreven met kind als je weet hoe je vriend hierin staat. Dat lijkt me zeer relevant voor je definitieve beslissing.
Een ding: het is jouw leven. Elke keuze heeft verregaande consequenties voor jouw leven. Denk goed na over van welke keuze je het meeste spijt zou kunnen krijgen.
Succes!
Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?
Ik denk dat je jezelf niet kent als je mening totaal omslaat zodra het zo ver is... En je kan je afvragen waar je relatie dan op gebouwd is.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
Gun je geliefde dan ook die kans en praat met hem, ipv hem hier buiten te laten staan. Wie weet verrast hij je wel.quote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
In het begin van de relatie was ik nog niet aan de pil en hadden we een ongeluk met de condoom. Wel morning after enzo ingenomen, maar hij zei dat stel dat ik toch zwanger was, het kind niet weggehaald mocht worden, want ons kindje, van de vrouw waar hij van houdt, een geschenk van God.quote:Op woensdag 4 februari 2015 15:11 schreef Lovechild het volgende:
Jij veranderde toch ook van mening over abortus toen je zwanger bleek? Hoe weet je nou zo zeker dat hij dat niet zal doen?
Ja.. Ik zou vooral aannames doen dat ik niet weet hoe het is om ongewenst zwanger te zijnquote:Op woensdag 4 februari 2015 17:22 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Makkelijk beoordelen he voor een buitenstaander. Ik denk dat je bepaalde dingen pas snapt als je het zelf meemaakt.
Verder ben ik niet zo nauw met de christelijke regels, ik geloof wel en ga naar de kerk, maar dat is het wel zo'n beetje.
Doen ze bij de abortuskliniek sowieso voor ze tot actie overgaan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:35 schreef loveli het volgende:
Ga je ook nog naar de dokter/verloskundige/echopraktijk/abortuskliniek om een echo te laten maken om zodat je weet hoe ver je bent?
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen. De komende dagen in ieder geval even oriënteren wat ik precies kan en moet doen en waar ik terecht kan.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:35 schreef loveli het volgende:
Ga je ook nog naar de dokter/verloskundige/echopraktijk/abortuskliniek om een echo te laten maken om zodat je weet hoe ver je bent?
Er is geen noodzaak om langs een verloskundige te gaan, denk ik zo. Of de vrucht 4 of 6 weken oud is, maakt voor het beëindigen van de zwangerschap niet zoveel uit qua curretage.quote:Op woensdag 4 februari 2015 19:47 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb eind volgende week een afspraak bij een kliniek. Waarschijnlijk ga ik begin volgende week eerst even langs een verloskundige om de daadwerkelijk duur van de zwangerschap te laten bepalen. De komende dagen in ieder geval even oriënteren wat ik precies kan en moet doen en waar ik terecht kan.
Van vriendinnen kreeg ik alleen informatie over abortus en hoe dat werkt, maar over het kind houden en wat de stappen zijn, werd er niet gepraat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |