abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149355299
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:20 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vind niet dat ze dat moet.
Als ik in haar situatie zat en ik zou het kind niet willen, zou ik er niets over zeggen tegen hem, abortus plegen en bij hem weggaan.
Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.

Maar niet hem de rest van zijn leven voorliegen over zijn gezin, terwijl je lekker mooi weer speelt.

Al denk ik dat TS voor dat laatste gaat. En ik denk ook dat ze dat nooit volhoudt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_149355339
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Als je voor niet vertellen en abortus gaat, dan inderdaad ook zeker bij hem weggaan.

Maar niet hem de rest van zijn leven voorliegen over zijn gezin, terwijl je lekker mooi weer speelt.
Tja het is hoe dan ook laf. Het veranderd niet dat het beter is voor haar.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 13:24:55 #253
70532 loveli
N
pi_149355353
Nog even dit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.
Dus jullie hebben vooraf nagedacht over eventuele gevolgen van julie samenzijn? Wat was de afspraak die jullie hadden en waarom denk je daar nu anders over?
quote:
Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
Als je abortus pleegt ben je ook je toekomst voor de komende periode kwijt, want dat is het einde van je relatie. Als je er eerlijk over bent is die meteen afgelopen, als je het verzwijgt leg je zelf een bom onder je relatie.
crap in = crap out
pi_149355380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Al denk ik dat TS voor dat laatste gaat. En ik denk ook dat ze dat nooit volhoudt.
Dat ze in deze situatie zit waarin ze hem dingen niet wil vertellen is al genoeg reden om bij hem weg te gaan, blijkbaar zit het niet zo goed met hun communicatie.
pi_149355404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:26 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dat ze in deze situatie zit waarin ze hem dingen niet wil vertellen is al genoeg reden om bij hem weg te gaan, blijkbaar zit het niet zo goed met hun communicatie.
Dat is een heel heel heel heel erg goed punt dat je daar maakt.
  woensdag 4 februari 2015 @ 13:38:29 #256
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149355750
Niet vertellen dat je zwanger bent kan alleen maar als je de relatie beëindigt....
Als je de relatie wilt laten voortbestaan is niet vertellen geen optie, want zo'n leugen is drijfzand, en daar wil je een relatie niet op bouwen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149357075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:38 schreef Leandra het volgende:
Niet vertellen dat je zwanger bent kan alleen maar als je de relatie beëindigt....
Als je de relatie wilt laten voortbestaan is niet vertellen geen optie, want zo'n leugen is drijfzand, en daar wil je een relatie niet op bouwen.
Het gaat sowieso uitkomen ja. En dan zijn de gevolgen, terecht, niet te overzien.
pi_149357259
Het is netjes om als je een kind kan krijgen, waaraan beide hebben bijgedragen en beide uiteindelijk verantwoordelijkheid voor hebben, mits geboren, het te melden.

Wettelijk gezien hoef je de ander niet te informeren.

Het is een vorm van etiquette en van waardebepaling. Subjectief. Geen goed of fout in de praktijk. Maar overal zitten consequenties aan, zeker als het op zoiets fundamenteels aankomt als het krijgen of niet van een baby en het informeren daarover.
Fylax is op televisie geweest
pi_149357291
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 13:26 schreef probeer het volgende:

[..]

Dat is een heel heel heel heel erg goed punt dat je daar maakt.
Niet bepaald. Dat zij iets zo ervaart betekent niet dat het zo is. Terwijl het uitmaken van de relatie al wel veel invloed kan hebben op wat er gaat gebeuren met het kind. Wat dan weer niet eerlijk is voor haar vriend.
Fylax is op televisie geweest
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:38:08 #260
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149357361
aan de andere kant (hoi loveless), het wonder van de conceptie is een gift van God, dat kun je Hem niet onthouden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149357406
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:38 schreef Re het volgende:
aan de andere kant (hoi loveless), het wonder van de conceptie is een gift van God, dat kun je Hem niet onthouden
hoi Re :W

En dit zijn flinke mix en match christenen, gewoon beetje kijken wat je uitkomt, ja toch
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:41:29 #262
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_149357407
quote:
3s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:38 schreef Re het volgende:
Dat, of een list van de duivel. Wie weet het?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  woensdag 4 februari 2015 @ 14:44:22 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149357449
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

hoi Re :W

En dit zijn flinke mix en match christenen, gewoon beetje kijken wat je uitkomt, ja toch
Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.

Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 15:00:40 #264
70532 loveli
N
pi_149357856
Ah, christenbashen. I'm out.
crap in = crap out
pi_149357915
Ik snap de harde reacties wel, maar vanuit het perspectief van TS: dit is een heel lastige situatie, en bij dergelijk nieuws ben je, met name de eerste dagen, ook nogal overrompeld en spelen emoties je parten. Ik begrijp best dat het dan lastig is om helder na te denken, en dat je schippert in wat je nu wil. Zeker ook gezien de houding van ouders en vriend.

TS, dit is een probleem zonder ideale oplossing. Elke optie heeft zware minpunten. Ik zou mezelf als eerste afvragen: hoe zeker weet je dat je met je vriend op de lange termijn een toekomst wil opbouwen? Je bent verloofd voor de buitenwereld, niet omdat je zelf al wil trouwen. Je houdt van hem, maar hoe overtuigd ben je ervan dat hij degene is met wie je de rest van je leven wil delen? Als je dat nl niet zeker weet, dan is het kind houden terwijl je het zelf nog niet wil, alleeb omdat je hem niet kwijt wil, een groot risico. Wat als het na een jaar uitgaat? Bedenk dit eerst.

Dan stap 2: jij wil het kind nu niet, dat is duidelijk. Wat is je meer waard? Je relatie, of de opoffering van een kind, eerder dan je wil.

Dan het praktische deel: in hoeverre kun je je plannen uitvoeren? In hoeverre is je vriend bereid om je de ruimte te geven carrière te maken met kind?

Ik denk dat het niet vertellen geen optie is. Allereerst moreel gezien, tevens omdat als je kiest voor abortus een verborgen feit als dit gaat drukken op je relatie (en aangezien daar sowieso al wat druk op staat is dat wellicht het doosvonnis). Bovendien, als je na de eerste twee vraagstukken het kind houden nog als een optie ziet, dan gaan de praktische factoren meewegen en je weet pas of je je doelen kunt nastreven met kind als je weet hoe je vriend hierin staat. Dat lijkt me zeer relevant voor je definitieve beslissing.

Een ding: het is jouw leven. Elke keuze heeft verregaande consequenties voor jouw leven. Denk goed na over van welke keuze je het meeste spijt zou kunnen krijgen.

Succes!

Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?

[ Bericht 6% gewijzigd door Musil op 04-02-2015 15:11:08 ]
pi_149357944
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef loveli het volgende:
Iemand op z'n teentjes getrapt. Anyway het is niet eens christenenbash. Ze is gewoon heel hypocriet bezig. En ja iedereen doet het zelfs atheisten, moslims en noem het maar op.
pi_149357987
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:02 schreef Musil het volgende:

Ps: jongens, het is toch logisch dat ze met een vraagstuk als dit wat irrelevante feiten fingeert ivm herkenbaarheid?
Haar verhaal is incoherent. Ze veranderd steeds dingen tussendoor. Ik denk dat de meesten daar vooral last van hebben.
pi_149358064
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:00 schreef loveli het volgende:
Eerder omgekeerd. Volgens mij zegt er niemand een onvertogen woord over christenen, maar kom op, mensen die het zogezegd héél zwaar opnemen maar wel scheiden, semi-samenwonen, seksen voor het huwelijk en aan anti-conceptie deden? :')
pi_149358149
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Eerder omgekeerd. Volgens mij zegt er niemand een onvertogen woord over christenen, maar kom op, mensen die het zogezegd héél zwaar opnemen maar wel scheiden, semi-samenwonen, seksen voor het huwelijk en aan anti-conceptie deden? :')
Tja zo zijn er genoeg mensen die hypocriet zijn. Zelfs onder de 'ongelovigen'. Het is gewoon iets wat mensen doen dat cherrypicken, omdat het lekker even goed uitkomt. Als je dus iets de schuld wilt geven, dan blame humans.
pi_149358177
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 14:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vooral, want echt strenge Gristenen zouden ten eerste niet scheiden terwijl er kleine kinderen zijn, en ten tweede zouden ze zeker geen 3 jaar half om half verkering/part-time samenwonen met de volgende.

Met andere woorden: TS doet toch al jaren wat God, haar ouders en haar overtuigingen verboden hebben.
zal best waar zijn Leandra, maar wat heeft TS aan die constatering?
Ze geeft zelf al toe niet zo streng in de leer te zijn als haar partner en haar ouders. Ze geeft aan dat ze bang is voor hun reactie.
pi_149358179
Jij veranderde toch ook van mening over abortus toen je zwanger bleek? Hoe weet je nou zo zeker dat hij dat niet zal doen?
Don't you love her madly?
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:13:12 #272
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_149358215
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien :') _O- kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_149358276
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:10 schreef qwerty789 het volgende:

[..]

Tja zo zijn er genoeg mensen die hypocriet zijn. Zelfs onder de 'ongelovigen'. Het is gewoon iets wat mensen doen dat cherrypicken, omdat het lekker even goed uitkomt. Als je dus iets de schuld wilt geven, dan blame humans.
Mjah is zeker waar, maar goed, het geloof wordt hier niet door anderen bijgesleept hé, TS komt ermee dat dat de reden is dat het zo'n onoverkoombaar issue voor die vriend gaat zijn.
pi_149358344
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah is zeker waar, maar goed, het geloof wordt hier niet door anderen bijgesleept hé, TS komt ermee dat dat de reden is dat het zo'n onoverkoombaar issue voor die vriend gaat zijn.
Geloof is ook bijna nooit in de schuld he. Het zijn mensen die het gewoon leuk vrij interpreteren voor hun gebruik. Gewoon lekker als een makkelijk excuus om zo dingen voor elkaar te krijgen. Tis hoe dan ook een beetje achter dingen schuilen. Begrijpelijk, maar triest.
  woensdag 4 februari 2015 @ 15:19:22 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149358402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 15:13 schreef 2NutZ het volgende:
Sowieso mooi van die mensen keihard iets afkeuren maar dan als ze zelf in een dergelijke situatie zitten dan is het in ene 180 graden omdraaien :') _O- kan zulken sowieso niet echt serieus nemen. Grappig dom volk.
Jij weet al wat TS gaat doen? Vertel!
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')