Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.
Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Ik ook ondertussen. TS wil gewoon geen kind maar weet dat haar vriend het er niet mee eens is als ze het weg laat halen, dat kan best kloppen. Dat hele geloofsgelul is óf onzin, óf intens hypocriet.quote:
Je hebt vooral veel stress nu, dat is niet goed.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Vertel je ouders dat ze 7 jaar te laat zijn met je uithuwelijken, en dat ze 400 jaar te laat zijn met hun denkbeelden. Vertel ze vervolgens dat ze wellicht opa en oma worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan.
Tsja, je bent 25, wie bepaalt jouw leven?quote:Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik.
Je mist een vertrouwensbasis in je relatie.quote:Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Juist ja. Zodra het over godjes gaat valt elke logica en zelfstandig nadenken weg...quote:Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet.
Ditquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Keltie het volgende:
[..]
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?
Ze heeft allang besloten wat ze met het kind wil; weghalen. Ze zoekt alleen naar een reden/manier/oplossing om dit zo te brengen dat niemand kwaad op haar wordt of haar 'in de steek laat'. En die is er niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?
Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
Ik sta op de een of andere manier ook dichter bij het aan mijn vriend vertellen en kind houden op dit moment. Het enige waarom ik het niet door wil laten gaan is namelijk de tijd, omdat ik het vroegtijdig vind.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.
Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.
Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Toch wel ironisch om zoiets te lezen van opnieuw iemand die een eed aflegt om niet te neuken voor het huwelijk en het vervolgens alsnog doet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Jij zou moord goed keuren?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:21 schreef robin007bond het volgende:
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard.
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.quote:
Je relatie is zo goed dat je dit niet met hem kan bespreken en je serieus overweegt maar je verdere leven erover te blijven liegenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Jouw waarheid, prima. Maar zijn waarheid vindt je dus minder relevant en jou het recht geven om te liegen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:
Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
Omgekeerd leren ze jou dus niet kennen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.
Volkomen terecht dat schuldgevoel.quote:Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.
Dat geeft al aan dat je zelfreflectie mbt ouderschap wel snor zit. Je relatie zit niet goed, lees nog eens terug hoeveel keer je we en wij schrijft en hoeveel ik.quote:Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
Afspraak heb ik inderdaad al, omdat ik na week 6 sowieso niet meer ga laten weghalen wegens start van de hartkloppingen. Dat is dan wel mijn grens.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
Ja, de een heeft dat eerder dan de ander, ik had dat ook altijd al heel snel.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Tjah, dan komen we terug bij de mosterd naar de maaltijd; als die mensen er zo instaan hadden ze er alles aan moeten een zwangerschap te voorkomen, en niet alleen op de pil vertrouwen.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
Ik denk ook dat TS alles flink chargeert.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden
- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie
Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor...
Ik ben al aan het lezen en kijken, bedankt voor je tipquote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.
Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:
[..]
want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
je bent sneu. Of 13, kan ook.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:37 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!
Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje:
Hij is bereid zijn toekomstplannen te verschuiven, kan ook wat makkelijker voor hem, hij heeft al een vaste goede baan, alles is goed geregeld en hij heeft zelfs ervaring met alles.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
Jullie?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?
Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:55 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
Gelukkig snap je wat ik hen dan ook toe wensquote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?
Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
De moeder van haar stiefkinderen wil haar niet kennen, dat is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef Deckard het volgende:
[..]
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Please jij komt ook behoorlijk vaak met dit soort 'volwassen' reacties, dan moet je niet boos worden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
je bent sneu. Of 13, kan ook.
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
Om van het leven te beroven, moet er leven zijn. Zo kort na conceptie is er geen sprake van leven.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:35 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.
''Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.''
Als de wet aangepast is, dan verandert ook meteen wat moord is hè.![]()
Jurisprudentie en het wetboek zijn geen morele kompassen hè.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar mijn grens ligt bij week 6, aangezien er dan pas een hartje ontstaat met hartkloppingen. Zo ver ben ik gelukkig nog niet, op dit moment zijn het een aantal cellen die zich aan het ontwikkelen zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Je weet zeker dat je nog maar een week of 4 a 5 zwanger bent? Of is dat vastgesteld door een prof?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:00 schreef den85 het volgende:
Daarnaast hoor je ook zoveel vrouwen waarbij het niet lukt en helemaal stuk zitten.
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:04 schreef BeltaneFire het volgende:
[..]
Je weet zeker dat je nog maar een week of 4 a 5 zwanger bent? Of is dat vastgesteld door een prof?
Not to raise panic, maar toen ik zwanger was bloedde ik in de eerste weken, dus ik zou het snel 'officieel' laten nakijken...quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Buikgriep/overgeven was ongeveer twee/drie weken terug, dus waarschijnlijk raakte ik toen zwanger.
hahahahaha zou leuk zijn als ze al 4 maanden zwanger blijktquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:19 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Not to raise panic, maar toen ik zwanger was bloedde ik in de eerste weken, dus ik zou het snel 'officieel' laten nakijken...
Gewoon met hem overleggen!!!quote:Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook mijn afweging op dit moment. Ik ben nu geteld vanaf mijn eerste dag menstruatie vorige maand, 4 weken, 4 dagen zwanger. Ik las dat er op dit moment nog niet eens een hartklopping is, dat begint vanaf week 6. Maar ja, blijft natuurlijk wel iets afbreken wat in mij probeert te groeien.
Ik zit echt in een dilemma, beide keuzes wil ik niet, maar ik zal iets moeten beslissen en het liefst voor week 6, zodat ik niet te laat ben.
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Ik raad het je ten zeerste aan om je zwangerschapsduur zo snel mogelijk door een prof te laten inschatten. Het is een vervelende boodschap nu maar een pil-menstruatie zegt weinig in die zin.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:16 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Nog niet door een prof. Ik ga uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie.
Buikgriep/overgeven was ongeveer twee/drie weken terug, dus waarschijnlijk raakte ik toen zwanger.
Helemaal met je eens! Goed gezegdquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?
Eet jij ook iedere dag droog brood omdat er miljoenen mensen zijn die honger hebben?
Nee, ik eet juist elke dag lekker omdat er miljoen zijn die honger hebben.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd zijn drogredenering, dat omdat andere vrouwen moeilijk zwanger kunnen worden moet ze het maar houden?
Eet jij ook iedere dag droog brood omdat er miljoenen mensen zijn die honger hebben?
inderdaad, hoe dan ook, die mensen hebben nog steeds honger.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 21:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik eet juist elke dag lekker omdat er miljoen zijn die honger hebben.
Dat is een betere analogie, maar voegt nog steeds weinig toe.
Ik gooi er nog een optie in; laat het kind door je ouders opvoeden alsof het van hun was. Kun jij voor de gemeenschap als maagd het huwelijk in en hoef je geen abortus te plegen en niet zelf voor het kind te zorgen. Schijnt vaker te gebeurenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:34 schreef qwerty789 het volgende:
Iig TS je hebt alle keuzes en all het advies van ons gekregen. Wij kunnen jou niet echt meer verder helpen (tenzij iemand met iets geheel nieuws komt).
Die laatste zin is al belachelijk voor woorden.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:35 schreef BeltaneFire het volgende:
[..]
Ik raad het je ten zeerste aan om je zwangerschapsduur zo snel mogelijk door een prof te laten inschatten. Het is een vervelende boodschap nu maar een pil-menstruatie zegt weinig in die zin.
Zeker gezien de keuze waar je nu voor staat.
Even over een andere boeg bekeken, hoe gewenst is een baby nu voor jouw gevoel? Zou je besluiten het te houden om wat voor reden dan ook, kun je er dan ook van houden of is er de kans dat je het kindje als ongewenst/gedwongen blijft zien? Kun jij in deze fase van je leven en op de manier waarop het nu gaat een kindje de liefde geven die het verdient?
Houdt er rekening mee dat er niks zo schadelijk is voor een kind om door te hebben dat het ongewenst is...
Dit zijn ook zaken die je met een huisarts of verloskundige kan bespreken, waarbij het t beste is je partner daar echt bij te betrekken.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 22:52 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Ik ga dan maar inderdaad zo snel mogelijk een echo laten maken om de duur van de zwangerschap te laten bepalen. Het blijft namelijk raar dat ik gelijk al een soort van constante druk/pijn/kramp voel en een opgezwollen buikje heb lijkt mij. Maar misschien is dat ook wel normaal, heb sowieso nooit een zwangerschap meegemaakt, dus ik heb geen flauw idee.
Verder denk ik dat als ik besluit het kind te houden en het eenmaal heb geaccepteerd, wel ervan kan houden en ervoor zorgen. Ik houd van kinderen en je eigen baby is toch wel iets heel bijzonders en moois. Het komt alleen zo ongepland en vroegtijdig dat ik op dit moment moeite heb met tot een besluit komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |