abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149322271
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2015 11:41 schreef Wondertjex het volgende:
Ik weet niet in welk sub ik dit topic moet plaatsen..

Ik kom er vandaag achter dat ik zwanger ben. Ik heb de pil gebruikt en deed het dus altijd veilig met mijn partner. Echter was ik deze maand twee dagen te laat met mijn menstruatie en aangezien ik elke maand regelmatig ongesteld word, kreeg ik al vermoedens..
Sinds twee dagen voel ik mij ook misselijk en heb een raar gevoel. Ik besloot dus een test te kopen en ja hoor, positief uitslag, oftewel negatief voor mij, ik ben zwanger..

Ik weet niet wat ik nu moet doen, ik heb nog zoveel plannen waarbij zwangerschap zeker nog niet aan bod kan komen.. Mijn vriend weet het nog niet, als hij het zou weten, zou ik geen abortus mogen plegen. Ik weet namelijk zijn ideeën daarover.

Ook ik vind abortus principieel gezien niet kunnen en heb het tot nu toe afgekeurd, maar men kan pas beoordelen als ze zelf dingen meemaakt en beleeft.

Ik ben in de war, ik moet dit verwerken, ik weet niet wat ik moet doen en wilde het van mij afschrijven.

Graag alleen serieuze reacties, ik heb het al moeilijk genoeg op dit moment.
Dat is inderdaad ook mijn afweging op dit moment. Ik ben nu geteld vanaf mijn eerste dag menstruatie vorige maand, 4 weken, 4 dagen zwanger. Ik las dat er op dit moment nog niet eens een hartklopping is, dat begint vanaf week 6. Maar ja, blijft natuurlijk wel iets afbreken wat in mij probeert te groeien.

Ik zit echt in een dilemma, beide keuzes wil ik niet, maar ik zal iets moeten beslissen en het liefst voor week 6, zodat ik niet te laat ben.

Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2015 12:06:41 ]
pi_149322312
Ik weet trouwens niet hoe ik mijn op van vorige topic hier kan plaatsen. Kan iemand mij daarbij helpen?
pi_149322335
OP geüpdatet met OP van vorig deel en topic gekoppeld aan vorig deel.
pi_149322360
Heb je al met een instantie gepraat? Een maatschappelijk werker, of iemand van een christelijke organisatie?

Hoe sterk is jouw geloof? Sta je er net zo in als je ouders of ben je wat losser en geloof je meer in 'iets'?
pi_149322380
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:59 schreef Re het volgende:

[..]

da's een beetje flauw hoor, en makkelijk scoren zoals altijd
Heeft er niks mee te maken, als dit zo'n onoverkomelijke situatie is hadden ze misschien (beiden) er meer aan moeten doen om te zorgen dat je daar nooit in verzeild raakt. Mag wellicht een dooddoener zijn, maakt het niet minder waar. Zeker gezien nú het gelovige wél ineens een halszaak wordt, maar bij alle eerdere beslissingen op het gebied van seks dus niet?

Maar jij raad haar dus aan vooral niks te zeggen en het weg te laten halen zonder zijn medeweten? Ze kan het er op z'n minst met hem over hebben, overleg is wat anders dan direct maar te doen wat hij wil. Ze kan daarna alsnog voor abortus kiezen, ook al is hij het er niet mee eens.
pi_149322585
Ik weet niet zo goed wat je van ons verwacht hier met dit topic. Dit is namelijk heel persoonlijk en hoe dan ook moet je zelf die keuze maken, wat men hier ook gaat zeggen. Je hebt er helemaal niks aan. Het enige wat ik je mee wil geven is dat je heel goed naar je eigen gevoel moet luisteren en je niet laten beinvloeden door anderen. Het is jouw lichaam en jij bent daar verantwoordelijk voor. Niet te veel gaan nadenken over "als ik dit doe dan denkt men dit en dit"! Succes!
ik verzamel dooie vlinders.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:18:22 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149322610
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heeft er niks mee te maken, als dit zo'n onoverkomelijke situatie is hadden ze misschien (beiden) er meer aan moeten doen om te zorgen dat je daar nooit in verzeild raakt. Mag wellicht een dooddoener zijn, maakt het niet minder waar. Zeker gezien nú het gelovige wél ineens een halszaak wordt, maar bij alle eerdere beslissingen op het gebied van seks dus niet?

Maar jij raad haar dus aan vooral niks te zeggen en het weg te laten halen zonder zijn medeweten? Ze kan het er op z'n minst met hem over hebben, overleg is wat anders dan direct maar te doen wat hij wil. Ze kan daarna alsnog voor abortus kiezen, ook al is hij het er niet mee eens.
beetje zo'n mosterd na de maaltijd opmerking.

maar nee, dit is iets waar je samen verantwoordelijk voor bent dus samen de beslissing anders ga je maar met een kleerhanger aan de slag of zo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149322659
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:18 schreef Re het volgende:

[..]

beetje zo'n mosterd na de maaltijd opmerking.

maar nee, dit is iets waar je samen verantwoordelijk voor bent dus samen de beslissing anders ga je maar met een kleerhanger aan de slag of zo
Kleerhanger? Beetje makkelijk scoren Re. B-)

En het is uiteraard mosterd na de maaltijd, ben ik met je eens. Maar goed, het is toch wel een dingetje vind ik. Waarom is het 'ene' (zwangerschap) vanuit geloofsoptiek onoverkomelijk, waar er voor de andere twee (seks voor het huwelijk en anticonceptie) wél uitzonderingen mogelijk waren? Wie zegt ons dat die vriend na een goed gesprek en nachtje slapen abortus ook niet zou overwegen? Schijnbaar kon hij voor deze twee ook van z'n geloof afstappen?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:24:54 #9
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149322774
Godverdomme.

25 jaar, en je bent niet in staat om deze afweging te maken?

Ik vind je echt een zwaktebod.
Sorry dat ik zo bot overkom maar na het eerste topic met welgeteld veel goed en slechte reacties ben je nog steeds niet in staat om een beslissing te maken.

Als de situatie het je niet toelaat of je wilt het niet dan doe je het niet. Simpel, klaar en punt.

Bij zwangerschap komt veel kijken. En een kind kan makkelijk tot z'n 21ste levensjaar één ton kosten. Zorg komt bij kijken. Papieren en regelingen. Kortom een boel positief maar ook negatieve ellende.

Als je ouders dit niet willen, fuck it man. Jouw lichaam, jouw beslissing, jouw situatie op het moment.

Je vertelt gewoon dat je het weg wilt halen en duld geen discussie. Over X jaar kijk jij wel verder.

Deal with it!
pi_149322841
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:24 schreef 10minuteman het volgende:
Mooi. Stil.
pi_149322914
Je zegt zelf dat je nog niet in staat bent om de kind te geven wat het verdient. Wil je echt een kind op de wereld zetten dat meteen al in een achterstand terecht komt? Wil je echt jezelf en je partner zo'n zware last op de schouders leggen terwijl jullie daar beiden niet klaar voor zijn?

Als je nu abortus zou doen, is wat je weghaalt niet meer dan een cyste of kanker. Het is niet bewust, leeft niet, het zuigt alleen een zooi voedingsstoffen naar binnen. Het klinkt cru, en vanuit jouw geloof gezien al helemaal, maar puur objectief en medisch is dat de stand van zaken.

Een mier doodtrappen is erger dan nu voor abortus gaan.
pi_149323020
quote:

Bij zwangerschap komt veel kijken. En een kind kan makkelijk tot z'n 21ste levensjaar één ton kosten. Zorg komt bij kijken. Papieren en regelingen. Kortom een boel positief maar ook negatieve ellende.

:D je noemt werkelijk waar niet 1 positief punt! :')

Volgens mij heb je al besloten TS. Vind t echt niet netjes van je :N maar goed.
compact en kleverig.
pi_149323142
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:29 schreef Inaithnir het volgende:

Een mier doodtrappen is erger dan nu voor abortus gaan.
Behalve dat er een partner is met wie afgesproken was dat een ongepland kind zou blijven. Waarbij er blijkbaar nagedacht wordt hem dit niet eens te vertellen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 12:47:22 #14
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_149323372
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

:D je noemt werkelijk waar niet 1 positief punt! :')

Volgens mij heb je al besloten TS. Vind t echt niet netjes van je :N maar goed.
Lol viel mij net ook op inderdaad.

Maar ik zou het wel je partner vertellen. Dingen achterhouden zou ik niet doen. Moedig ik ook niet aan.
pi_149323505
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 11:14 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat haploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van niet.
Heb jij ooit mensen serieus horen beweren dat diploïde cellen een leventje zijn? Ik denk van wel.

Het verschil is niet zo moeilijk.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
pi_149323541
ja dit is R&P

[ Bericht 89% gewijzigd door Re op 03-02-2015 13:01:03 ]
pi_149323693
.

[ Bericht 99% gewijzigd door erodome op 03-02-2015 13:01:15 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_149323721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:08 schreef Elvi het volgende:
Heb je al met een instantie gepraat? Een maatschappelijk werker, of iemand van een christelijke organisatie?

Hoe sterk is jouw geloof? Sta je er net zo in als je ouders of ben je wat losser en geloof je meer in 'iets'?
Ik heb een gesprek gehad met vriendinnen en een 'lotgenoot'. Zij zijn overigens niet gelovig en denken er waarschijnlijk daarom ook makkelijker over.

Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
pi_149323836
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:20 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Kleerhanger? Beetje makkelijk scoren Re. B-)

En het is uiteraard mosterd na de maaltijd, ben ik met je eens. Maar goed, het is toch wel een dingetje vind ik. Waarom is het 'ene' (zwangerschap) vanuit geloofsoptiek onoverkomelijk, waar er voor de andere twee (seks voor het huwelijk en anticonceptie) wél uitzonderingen mogelijk waren? Wie zegt ons dat die vriend na een goed gesprek en nachtje slapen abortus ook niet zou overwegen? Schijnbaar kon hij voor deze twee ook van z'n geloof afstappen?
Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.

Praten en afspreken is makkelijk, maar wanneer het in werkelijkheid is, is het opeens een stuk lastiger.
pi_149323950
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Het is misschien ook wel een beetje schijnheilig, ik snap je reactie heel goed. Alleen hebben we beiden een leeftijd bereikt waarbij onthouding heel lastig is. Klinkt een beetje als wel de lusten, niet de lasten, maar de afspraak met hem was dat we de eventuele 'lasten' ook zouden accepteren.

Praten en afspreken is makkelijk, maar wanneer het in werkelijkheid is, is het opeens een stuk lastiger.
Vooral als je dat praten niet doet als die werkelijkheid er is.

Ga met je partner praten!
pi_149323957
quote:
Godverdomme.

25 jaar, en je bent niet in staat om deze afweging te maken?

Sorry dat ik zo bot overkom maar na het eerste topic met welgeteld veel goed en slechte reacties ben je nog steeds niet in staat om een beslissing te maken.

Als de situatie het je niet toelaat of je wilt het niet dan doe je het niet. Simpel, klaar en punt.

Als je ouders dit niet willen, fuck it man. Jouw lichaam, jouw beslissing, jouw situatie op het moment.

Je vertelt gewoon dat je het weg wilt halen en duld geen discussie. Over X jaar kijk jij wel verder.

Deal with it!
Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.

Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.

Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
pi_149323988
Wees je er wel van bewust dat nu meerdere mensen het weten, en het dus heel goed mogelijk is dat het viavia bij hem komt, achteraf. En dan denk ik dat je je er niet uit kunt lullen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_149324034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:11 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als ik aangeef dat ik abortus wil, ben ik mijn meest dierbaren kwijt. Ik ken ze goed genoeg om te weten wat ik kan verwachten.

Als ik het niet aangeef en stiekem doe, zal mijn schuldgevoel altijd aan me blijven knagen, want het was niet de afspraak die ik met mijn vriend had.

Als ik het kind houd, ben ik mijn toekomst voor de komende periode kwijt en zal ik halsoverkop allerlei dingen moeten regelen en doen waar ik nog niet aan toe ben.
als je ze daarom kwijtraakt ben jij hen niet zo dierbaar als dat zij dat voor jou zijn. Het is jouw leven, jouw lichaam, niet dat van hen.
Ja doei.
pi_149324039
quote:

[..]

als je gaat trouwen met een man die al kinderen heeft moet je ook een opvoeder worden he, zij het in mindere mate...
pi_149324201
quote:

[..]

Maar dit zijn wel de 3 keuzes die je hebt. Meer smaken zijn er niet en hoe langer je wacht, des te groter de kans dat de natuur de beslissing voor je gaat maken (namelijk optie 3 ;) )

Dus met welke van de 3 kan jij leven?
pi_149324217
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar soms valt het toch erg mee en maak je het 'in je hoofd' groter dan het uiteindelijk blijkt te zijn. Als je beiden deze afspraak hebt gemaakt ben je wel gewoon min of meer verplicht hem op z'n minst op de hoogte te stellen. Je wil ook niet dat dit later uitkomt, dan ben je dubbel genaaid.
pi_149324280
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:14 schreef tombolafan het volgende:

[..]

als je gaat trouwen met een man die al kinderen heeft moet je ook een opvoeder worden he, zij het in mindere mate...
Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..

Als ik zelf een kind krijg, ben ik 1e verantwoordelijke samen met de vader en zal ik een zwangerschap en bevalling moeten doorstaan.
pi_149324286
Niet aan toe ben :')
Je bent verdomme 25

Neem gewoon wat verantwoordelijkheden.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_149324304
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:24 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Die komen elke woensdag en om het weekend langs. Ze zijn ook oud genoeg om zelf al alles te kunnen doen. Natuurlijk ben ik ook een extra opvoeder voor hen, maar dat is toch anders voor mijn gevoel..

Als ik zelf een kind krijg, ben ik 1e verantwoordelijke samen met de vader en zal ik een zwangerschap en bevalling moeten doorstaan.
Tjah, je zegt het alsof het een voettocht naar Siberie is. Het is niet dat er niet al miljarden vrouwen je zijn voorgegaan ofzo...
pi_149324320
Vraag anders een gesprek aan bij 1 van deze stichtingen:

FIOM: https://fiom.nl/ deze staat neutraal tegenover abortus
Siriz: http://www.siriz.nl/ een christelijke organisatie die tegen abortus is. Dus in het gesprek zullen ze je waarschijnlijk overhalen om toch je kind te houden.
pi_149324344
quote:

[..]

Maar hoe kun je het dan hebben over 'eerst rustig aan ons huwelijk/samenwonen wennen?'
Er zijn al kinderen in het spel. Helemaal rustig zal het nooit worden

Je hebt volgens mij inderdaad al besloten (en dat is je goed recht). Ik heb verder geen morele bezwaren tegen abortus dus als jij dat kind niet wil moet je het vooral doen maar ik snap je argumenten niet zo?
Je hebt bewust een risico genomen, onder de afspraak dat je de gevolgen zelf gaat dragen en nu het zo ver is komt je met argumenten die niet echt hout snijden?
Ik snap gewoon niet zo goed waarom? Heb je iets voor jezelf nodig om die abortus te kunnen ondergaan?
Want een studie is prima te voltooien met een kind, miljoenen mensen beginnen het getrouwde leven met een kind (en zo veel veranderd er niet, vooral niet als er al kinderen in het spel zijn), je bent geen 16 meer, etc
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_149324421
Ik snap er geen kut meer van, de vriend heeft dus al 'volwassen' kinderen? Hoe oud is hij en hoe oud zijn zij? En waarom dan de hele geloofsproblematiek als je dus al voor het huwelijk met een gescheiden man ligt te ketsen en anticonceptie gebruikt?
pi_149324484
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
Ik snap er geen kut meer van, de vriend heeft dus al 'volwassen' kinderen? Hoe oud is hij en hoe oud zijn zij?
R&P / Vriend met kinderen/ vervelende ex
pi_149324506
Ik call bullshit
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:33:22 #35
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324519
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb een gesprek gehad met vriendinnen en een 'lotgenoot'. Zij zijn overigens niet gelovig en denken er waarschijnlijk daarom ook makkelijker over.

Zelf ben ik gelovig en was dus ook tegen abortus. Totdat ik zelf in zo'n situatie terecht kwam. Ik weet dat het heel dubbel is, maar het is de waarheid. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik wat 'losser' ben in vergelijking met mijn ouders en vriend.
Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?
Je had het er eerder over dat je vriend er alles aan zou doen om je te stoppen abortus te plegen, wat is alles in dit geval?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149324533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:32 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik call bullshit
Ik eigenlijk ook wel bij een boel details. Niet het geheel
Ik denk dat TS dingen misschien wat groter maakt dan ze zijn. In verschillende topics
(misschien niet eens bewust)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik eigenlijk ook wel bij een boel details. Niet het geheel
Ik denk dat TS dingen misschien wat groter maakt dan ze zijn. In verschillende topics
Ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is van de uitkomst van de test ;) en niet iedereen is even volwassen op je 25ste.
Daarom denk ik dat ze beter met een stichting ofzo kan praten, en wellicht eentje die bij haar christelijke visie past. Maar dan zal abortus waarschijnlijk wel afvallen.
pi_149324601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:35 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze gewoon erg geschrokken is van de uitkomst van de test ;) en niet iedereen is even volwassen op je 25ste.
Daarom denk ik dat ze beter met een stichting ofzo kan praten, en wellicht eentje die bij haar christelijke visie past. Maar dan zal abortus waarschijnlijk wel afvallen.
Daarom zei ik ook niet alleen hier maar in verschillende topics. Ik denk dat ze gewoon zo is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324610
quote:

[..]

ze zijn 9 en 5 :') niet 18+

Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint :r
pi_149324624
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Echt hoor, denk even goed na of je wel echt wilt doorgaan met je verloving want volgens mij weet je totaal niet waar je aan begint :r
En dit :+
pi_149324626
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:36 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook niet alleen hier maar in verschillende topics. Ik denk dat ze gewoon zo is
Ik was ook wel dramatisch op mn 25ste hoor :P Komt vanzelf wel goed en met een kind groei je zo snel op :P
pi_149324694
quote:

[..]

Dit
5 kan niet voor zichzelf zorgen

Ik snap sowieso niet echt waarom TS verloofd is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324700
Je vent mocht wel scheiden, maar een abortus is hel op aarde? Lekker selectief christen zijn dan. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_149324719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar hoe kun je het dan hebben over 'eerst rustig aan ons huwelijk/samenwonen wennen?'
Er zijn al kinderen in het spel. Helemaal rustig zal het nooit worden

Je hebt volgens mij inderdaad al besloten (en dat is je goed recht). Ik heb verder geen morele bezwaren tegen abortus dus als jij dat kind niet wil moet je het vooral doen maar ik snap je argumenten niet zo?
Je hebt bewust een risico genomen, onder de afspraak dat je de gevolgen zelf gaat dragen en nu het zo ver is komt je met argumenten die niet echt hout snijden?
Ik snap gewoon niet zo goed waarom? Heb je iets voor jezelf nodig om die abortus te kunnen ondergaan?
Want een studie is prima te voltooien met een kind, miljoenen mensen beginnen het getrouwde leven met een kind (en zo veel veranderd er niet, vooral niet als er al kinderen in het spel zijn), je bent geen 16 meer, etc
Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.

Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:41:14 #45
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324732
quote:

[..]

Een 9 en 5 jarige is wel wat anders dan een baby, wij hebben hier een 10,9, 7 en 6 jarige, dat klinkt heel druk maar een baby is drukker dan deze vier bij elkaar.
Maar het is zeker wel te doen studeren met een baby, dat is echt niet onoverkomelijk. Zeker niet als de vader ook nog eens goed helpt.

Is dat een idee TS, dat je met de vader afspreekt dat als de baby er is hij zeker 50% verantwoordelijkheid neemt voor de baby zodat jij je studie af kan maken?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:42:01 #46
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Sarasi het volgende:
Je vent mocht wel scheiden, maar een abortus is hel op aarde? Lekker selectief christen zijn dan. :')
Cherry-picking is iets waar gelovigen vaak ook wel bekend om staan. ;)
pi_149324750
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:40 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Dan konden we er rustig aan wennen en eerst genieten van het huwelijk, voordat er een baby komt.

Ik zie het meest tegenop om binnen een aantal maanden te moeten trouwen en verhuizen en daarna binnen een paar maanden te bevallen. Ik heb het gevoel dat ik tijd nodig heb. Het valt niet onder mijn toekomstplanning.
Je moet niet trouwen he, dat kan je helemaal zelf bepalen.
pi_149324811
quote:

[..]

Dat snap ik, en nogmaals ik ben niet tegen abortus. Als je het kind om wat voor reden niet wil moet je het in mijn ogen gewoon niet doen.
Maar is 'ik had graag meer tijd gewild' nou echt een reden om in jouw situatie (die gewoon niet het zelfde is als die van mij want als ik in jouw situatie zou zitten zou ik niet iedereen kwijt raken) nou echt genoeg reden om voor abortus te kiezen? Om echt iedereen kwijt te raken (zoals je zelf aangeeft) of de rest van je leven met een schuldgevoel te zitten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:44:05 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324820
quote:

[..]

Soms loopt het leven nu eenmaal anders dan geplanned, deal with it. ;)
Maar trouwen kan je ook snel op het stadhuis en later wanneer je er aan toe bent het groots vieren, e bent al verloofd met hem ondanks dat jullie nog niet samen wonen, dat is dan wel weer een beetje vreemd.
Je ouders denken toch niet echt dat jij maagd bent?
pi_149324824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Je moet niet trouwen he, dat kan je helemaal zelf bepalen.
En dit natuurlijk
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149324848
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar wat zijn nu de gevolgen als je abortus doorzet en dat tegen je vriend verteld en je ouders die er achter komen?
Je had het er eerder over dat je vriend er alles aan zou doen om je te stoppen abortus te plegen, wat is alles in dit geval?
In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
pi_149324864
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:45 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

In de eerste plaats mijn ouders als support inschakelen om mij over te halen. Waarschijnlijk mij schuldgevoelens aanpraten dat ik dat kind echt niet kan weghalen. Praten met de mensen uit de kerk en hun laten inpraten op mij. Uiteindelijk dreigen dat hij weg is als ik abortus pleeg, omdat ik geen rekening wil houden met zijn emoties en me niet aan onze afspraak houd.
Maar dat laatste doe je ook niet dus dat zou niet geheel onterecht zijn
Als jullie daarin zo verschillen passen jullie misschien gewoon niet zo goed bij elkaar?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:46:01 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149324871
quote:

[..]

En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
pi_149324909
quote:

[..]

Praat dan ook met die stichtingen die ik je een paar posts terug aanraadde. Hier kom je niet verder en het is misschien niet leuk om te horen, maar je hebt niet eeuwig de tijd. Straks kan een abortus niet meer.
pi_149324938
TS heeft in haar 25 jaar nog niet geleerd dat je geen toekomstplanning kan maken, omdat je nooit weet wat er op je pad komt etc.

TS beter neem je abortus
pi_149324961
quote:

[..]

Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:51:59 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149325063
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik dus dat ze niet meer zo afhankelijk zijn als een baby. Die moet je constant in de gaten houden, zelf voeden, aankleden, wassen etc weet je wel.. en dan heb ik het nog niet eens over een zwangerschap uitzitten en een bevalling meemaken.
Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.

Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
pi_149325077
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:48 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Het is wel een beetje vreemd dat je vriend dus kinderen heeft (gescheiden ofzo?) en dan ineens principieel gaat doen als het op jou aan komt.

Als ik in jou schoenen stond zou ik het kind houden trouwens.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:55:17 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149325162
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.

Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.

Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 13:57:15 #60
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149325216
Even praktisch
Zorg voor je baby! Slik dus minimaal dagelijks foliumzuur, maar beter is volledige multivitaminen. Koop die vandaag nog, en begin er vandaag nog mee.
Je kan ook niet meer alles eten (rauwe melk/vis etc.), geen alcohol/sigaretten, etc. Een afspraak bij een verloskundige (=kosteloos!) kan je hier meer over vertellen.

De eventuele keuze voor abortus hoef je niet vandaag te besluiten. Als je daarvoor kiest, kan bovenstaande hoe dan ook geen kwaad. En als je daar niet voor kiest, geeft bovenstaande betere kansen voor je baby.
censuur :O
pi_149325455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:46 schreef snakelady het volgende:

[..]

En je ouders?
Want zijn reactie van weggaan omdat je je niet aan de afspraak hebt gehouden is niet zo vreemd, dat is namelijk ook zo.
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
pi_149325572
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar de zwangerschap kan ook heel goed gaan, dat weet je niet van te voren.
Sommige hebben nergens last van en lopen een week overtijd nog vrolijk rond te springen, een bevalling is maar van relatief korte duur.
Maar nogmaals, als je niet achter een zwangerschap zelf staat dan kan het hel zijn, het is maar net hoe je er zelf in staat natuurlijk, als het kindje gewenst is kan je veel meer hebben.

Ik denk alleen dat studie geen reden hoeft te zijn, of je nu studeert of werkt dat maakt geen verschil.
Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:09:19 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_149325574
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:04 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan. Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik. Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?

Is adoptie geen optie voor je?
pi_149325592
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:32 schreef Insomnia_ het volgende:
Ik call bullshit
Ik ook ondertussen. TS wil gewoon geen kind maar weet dat haar vriend het er niet mee eens is als ze het weg laat halen, dat kan best kloppen. Dat hele geloofsgelul is óf onzin, óf intens hypocriet.

Wel trouwen, scheiden, neuken voor huwelijk, én anticonceptie gebruiken. Maar oh wee als je dan zwanger raakt hoor, dan ben je ineens de antichrist zelve en gaat je vriend er ALLES aan doen abortus te voorkomen :')
pi_149325613
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal gezondheidsklachten gehad (o.a. met de pil, maar daarbij werd er ook iets gezegd over een eventuele zwangerschap). Dus om heel eerlijk te zijn weet ik niet of een zwangerschap mij en mijn gezondheid überhaupt goed zou doen. Maar dat is verder een aanname en weet ik niet zeker.

Ik vind het trouwens opmerkelijk dat ik in zo'n vroeg stadium al bepaalde veranderingen merk. Ik heb een opgezwollen buik al, soort constante pijn/ krampen in mijn onderbuik en 's ochtends misselijkheid. Ook ontzettend moe en hoofdpijn. Is dat normaal?
Je hebt vooral veel stress nu, dat is niet goed.

Praat nu gewoon met je partner.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:11:57 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149325662
quote:
Mijn ouders zouden mij het liefst maagd het huwelijk zien ingaan.
Vertel je ouders dat ze 7 jaar te laat zijn met je uithuwelijken, en dat ze 400 jaar te laat zijn met hun denkbeelden. Vertel ze vervolgens dat ze wellicht opa en oma worden.

quote:
Als ze horen dat ik nu zwanger ben, krijgen we een hoop gezeik.
Tsja, je bent 25, wie bepaalt jouw leven?

quote:
Als ik of mijn vriend vertelt dat ik een abortus wil, gaan ze dat al helemaal afkeuren en hoef ik niet meer langs te komen bij ze.
Je mist een vertrouwensbasis in je relatie.

quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2015 22:01 schreef Wondertjex het volgende:
Hij is lief en begripvol, maar zijn mening hierover staat vast. Welke fase het ook van een zwangerschap mag zijn, het mag niet afgebroken worden. Grootste zonde dat een mens kan begaan en je accepteert niet het cadeautje van God als je zoiets doet.
Juist ja. Zodra het over godjes gaat valt elke logica en zelfstandig nadenken weg...
Vraag: wat zou je doen als jouw leven afhangt van een abortus? Dus zonder abortus haalt je baby het niet, maar jijzelf ook niet! Mislukt cadeautje van je god zeg maar... Geef jij dan je leven voor een kind dat er nooit zal zijn? Dit scenario komt niet vaak voor, maar het bestaat wel degelijk!
pi_149325664
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Keltie het volgende:

[..]

Waar ze ergens wel een punt hebben. Daden, consequenties en dergelijke. Het had ook zo makkelijk voorkomen kunnen worden, als je iets verstandiger was geweest.. Wie weet nou niet dat je met de pil een groot risico loopt als je ziek (inc. Braken en\of diarree) bent geweest?

Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?

Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_149325723
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit
En het is heel onaardig van mij om te zeggen maar ik word een beetje moe van steeds nieuwe excuses van jouw kant. Nu weer zou je een zwangerschap lichamelijk niet aan kunnen terwijl je nog geen dokter hebt gesproken?

Beslis gewoon of je dit kind wil en draag de gevolgen van die beslissing. Het is kinderachtig om met van die halfbakken excuses als 'dan kan ik mijn studie niet af maken' aan te komen
Kan allemaal prima, alleen wat harder werken. Maar dat zijn de gevolgen van jouw daden
Nogmaals ik ben niet tegen abortus maar zie gewoon onder ogen waar je het over hebt ipv excuus op flauw excuus
Ze heeft allang besloten wat ze met het kind wil; weghalen. Ze zoekt alleen naar een reden/manier/oplossing om dit zo te brengen dat niemand kwaad op haar wordt of haar 'in de steek laat'. En die is er niet.

Sowieso moet je gewoon asap iets beslissen, wachten is zeker in dit geval geen optie.
pi_149325743
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou geen toekomst zien in een relatie waarin ik een abortus mijn leven lang geheim zou moeten houden. Die optie zou voor mij afvallen.

Liever wel eerlijk zijn, met de consequentie dat verloofde en ouders mij laten vallen als ik toch voor abortus kies.

Al zou ik eerder kiezen voor kind houden en trouwen. Je bent toch verloofd omdat je een lange toekomst met eigen kinderen voor je ziet met deze man?
Ik sta op de een of andere manier ook dichter bij het aan mijn vriend vertellen en kind houden op dit moment. Het enige waarom ik het niet door wil laten gaan is namelijk de tijd, omdat ik het vroegtijdig vind.

Misschien doe ik het kind en mijn vriend dan onrecht aan om egoïstisch te beslissen en daar wil ik geen schuldgevoelens van overhouden.

Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:15:16 #70
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149325759
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:
Toch neem ik nog even een paar dagen de tijd om een weloverwogen beslissing te nemen, de stappen die ik nu zou zetten hebben namelijk geen terugkeer meer.
Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
pi_149325770
quote:

[..]

Toch wel ironisch om zoiets te lezen van opnieuw iemand die een eed aflegt om niet te neuken voor het huwelijk en het vervolgens alsnog doet. :') Ik begrijp dat je angstig bent voor je ouders. Zelf vind ik 25 jong, zeker als je nog niet stabiel genoeg bent (je gaf zelf aan nog bezig te zijn met je studie, geen vaste baan te hebben etc.)

Er rest nu maar een vraag: zie jij een kindje in dit plaatje? Anderzijds, voor je kinderen maak je tijd. Dus ik snap dat sommige users jouw argumenten niet sterk genoeg vinden.

Luister naar je hart, Wondertje. :) En niet naar je angst! Wat zegt je gevoel?
pi_149325798
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:14 schreef Wondertjex het volgende:

Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
pi_149325973
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard. Kun je beter met andere mensen een sociaal leven opbouwen en "opnieuw beginnen".
pi_149325994
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:21 schreef robin007bond het volgende:
Als je familie of vriend je zouden afstoten bij een abortus zijn ze dus echt geen knip voor de neus waard.
Jij zou moord goed keuren?
pi_149326006
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:22 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Jij zou moord goed keuren?
Please, niet dit gewauwel weer :')
pi_149326019
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Please, niet dit gewauwel weer :')
Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
pi_149326038
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Verder is de relatie goed, we wonen niet samen, maar hij heeft een huis en goed werk waar we samen kunnen wonen. Ook al zou ik studeren of thuis blijven, kan hij het financieel gezien alsnog aan allemaal
Je relatie is zo goed dat je dit niet met hem kan bespreken en je serieus overweegt maar je verdere leven erover te blijven liegen :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 13:02 schreef Wondertjex het volgende:
Jouw waarheid, prima. Maar zijn waarheid vindt je dus minder relevant en jou het recht geven om te liegen.
Wat losser? Je geeft aan nu significant anders te denken over grote onderwerpen. Dat is je goed recht, maar sta daar dan ook als een volwassene achter en geef degene die je zogenaamd het liefste is de waarheid om zelf te kiezen of hij wel met zo iemand door wil.
Hoe zie je het uberhaupt voor je dat je als gelovige straks in de kerk je geloftes aflegt met zo'n leugen...

quote:
Omgekeerd leren ze jou dus niet kennen.
Het is echt egoistisch gelul dat jij vanuit een soort zelfbescherming hierover denkt te kunnen liegen. Wees de grote meid die haar broek niet aan kon houden en nu wel begrip heeft voor een abortus. Sta volwassen achter je keuze en geef hen de vrijheid om hetzelfde te doen. En dan met name je partner, waarmee je in liefde dit gedaan hebt.

quote:
Volkomen terecht dat schuldgevoel.

quote:
Dat geeft al aan dat je zelfreflectie mbt ouderschap wel snor zit. Je relatie zit niet goed, lees nog eens terug hoeveel keer je we en wij schrijft en hoeveel ik.
pi_149326044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Afspraak heeft ze al, wettelijke bedenktijd is 5 dagen.
Afspraak heb ik inderdaad al, omdat ik na week 6 sowieso niet meer ga laten weghalen wegens start van de hartkloppingen. Dat is dan wel mijn grens.

Ik heb wel gevraagd om een langere bedenktijd, de afspraak is binnen anderhalve week.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 14:24:53 #79
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149326064
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:09 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ja, de een heeft dat eerder dan de ander, ik had dat ook altijd al heel snel.
pi_149326070
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:23 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Maar zo zien die mensen het wel. Daar kun je alles van vinden.
Tjah, dan komen we terug bij de mosterd naar de maaltijd; als die mensen er zo instaan hadden ze er alles aan moeten een zwangerschap te voorkomen, en niet alleen op de pil vertrouwen.

Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden

- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie

Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor... :')
pi_149326094
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:25 schreef Loveless85 het volgende:

Maar kom op, dit zijn dezelfde mensen die ondertussen de volgende zondes wel prima vinden

- Scheiding
- Seks voor huwelijk
- Gebruik van anticonceptie

Dus ik gok dat ze ook hier wel een oogje toe willen knijpen hoor... :')
Ik denk ook dat TS alles flink chargeert.
pi_149326129
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb je nu al 2 keer naar 2 instanties verwezen. Ga je daar nog iets mee doen?
Ik ben al aan het lezen en kijken, bedankt voor je tip :)
pi_149326148
quote:

[..]

Jullie toekomstplannen bedoel je? Oh wacht...
pi_149326347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
pi_149326495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

want als je in een relatie zit mag je je alleen nog maar in meervoud uiten?
Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!

Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje: :')
pi_149326591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, dat schreef ik inderdaad, heel goed!

Asjeblieft, een sticker voor op je begrijpend lezenopdrachtje: :')
je bent sneu. Of 13, kan ook.
pi_149326787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:27 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Hij is bereid zijn toekomstplannen te verschuiven, kan ook wat makkelijker voor hem, hij heeft al een vaste goede baan, alles is goed geregeld en hij heeft zelfs ervaring met alles.

Ik daarentegen ben nog een studente en zit in een andere levensfase.
pi_149326929
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?

Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
pi_149326985
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:53 schreef Scary_Mary het volgende:
Ook bij verschillende levensfases kun je samen een toekomst plannen. Na 3 jaar in een goede en serieuze relatie (jouw dixit), zou dit enigszins logisch moeten zijn m.i. Of probeer je met die verloving niet alleen je omgeving wijs te maken dat het serieus is?

Verstandig dat je een paar vrije dagen hebt genomen, ik wens jullie veel wijsheid toe!
Jullie?
pi_149327016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:54 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jullie?
Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
pi_149327215
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:55 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ja, ik wens haar partner ook wijsheid toe.
Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
pi_149327273
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah toch fijn, ben benieuwd wat hij ermee gaat doen, extra boost op z'n werk, even die oude hobby weer nieuw leven inblazen ofzo. Hier heeft hij het immers niet voor nodig, want hij weet nu niks, en misschien nooit niks.
Gelukkig snap je wat ik hen dan ook toe wens O+
pi_149327307
Oww :')
pi_149327752
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:11 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Dit

Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 15:23:20 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149327833
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 15:20 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dit. Maar aangezien TS niet eens de moeder van haar stiefkinderen kent en daar al geen verantwoordelijkheid over af wil/kan leggen, zie ik dat in deze ook niet gauw gebeuren.
De moeder van haar stiefkinderen wil haar niet kennen, dat is nogal een verschil.
pi_149331501
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 12:52 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat de aarde plat is? Ik denk van wel.
Heb je ooit mensen serieus horen beweren dat evolutie niet bestaat? Ik denk van wel.
Kom op je ziet toch wel dat het verschil tussen zaadlozing of ovulatie aan de ene kant en conceptie aan de andere kant immens is. Als er geen conceptie plaats zou vinden zou er nooit een baby van komen. Zaadlozingen of ovulatie kun je dan moeilijk een (massa)moord noemen, aangezien deze als de conceptie uitblijft gegarandeerd afsterven. Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
  dinsdag 3 februari 2015 @ 19:19:20 #97
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_149335828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 17:14 schreef TserrofEnoch het volgende:
Na de conceptie dan vind ik dat je kan spreken van een mens in wording en als je dit laat afbreken, dat er dan sprake is van moord.
Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
pi_149336381
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 14:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

je bent sneu. Of 13, kan ook.
Please jij komt ook behoorlijk vaak met dit soort 'volwassen' reacties, dan moet je niet boos worden.
pi_149336456
Iig TS je hebt alle keuzes en all het advies van ons gekregen. Wij kunnen jou niet echt meer verder helpen (tenzij iemand met iets geheel nieuws komt). Je moet gewoon goed nadenken over deze kwestie en het voor jezelf beslissen, want anders blijf je de hele tijd piekeren en voor je het weet is het kind er al.
pi_149336495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2015 19:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoek het woord "moord" eens op... De betekenis wordt bepaald door de wetgever, niet door jou.
Belachelijk. Dan verschilt moord per land en per wetboek wat gebruikt wordt. Neem niet aan dat je dat serieus meent. Anders vind ik het behoorlijk triest.

''Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.''

Als de wet aangepast is, dan verandert ook meteen wat moord is hè. :')

Jurisprudentie en het wetboek zijn geen morele kompassen hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')