Pfff, moeilijke situatie zeg. Ik zou bij god niet weten wat een goed advies voor jou is, maar in ieder geval sterkte en succes ermee.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Toch praat ze in op de kinderen over dat ik slecht ben en dat ze mij niet lief mogen vinden. De oudste snapt ondertussen dat het onzin is, maar ik merk dat het jongste kind hier wel in gelooft en er negatief door wordt beïnvloed.
Op dit na, wat heel vervelend is, snap ik het probleem verder niet. Als zij zich steeds belachelijk wil maken bij haar ex dan moet ze dat toch lekker zelf weten? Zie niet in hoe jij er last van hebt.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Toch praat ze in op de kinderen over dat ik slecht ben en dat ze mij niet lief mogen vinden. De oudste snapt ondertussen dat het onzin is, maar ik merk dat het jongste kind hier wel in gelooft en er negatief door wordt beïnvloed.
Het verhaal is nu natuurlijk subjectief, geschreven vanaf mijn kant. Maar de zaken en situaties die benoemd worden, zijn feiten. Ze valt ons namelijk echt lastig en wil invloed hebben op niet alleen de kinderen, maar ook op hun vader en indirect op mij.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:25 schreef peterkailey het volgende:
Ik ga alleen af op jouw kant van het verhaal, maar het klinkt alsof zijn ex een manipulatief kut wijf is. Hoe is het contact tussen jou en z'n oudste zoon? Oppervlakkig of ook wel een band? In het tweede geval zou ik de situatie gewoon bespreken met hem en hem vragen met de jongste te praten hierover, zodat hij niet alleen via één kanaal beïnvloed wordt.
Voorderest is het allemaal je vriend's verantwoording en moet hij de knopen doorhakken/assertief zijn. Stel hem geen ultimatums of zo, maar laat zien dat je aan zijn kant staat en probeer hem tactisch duidelijk te maken dat hij niet over zich heen moet laten lopen door haar.
Hoe kan hij dit het beste duidelijk maken volgens jou? Normaal vertellen werkt namelijk niet, heeft hij vaak genoeg geprobeerd.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:30 schreef de_boswachter het volgende:
Hele verhaal gelezen en het verhaal is wel een beetje vanuit de 'ik' zijde geschreven. Je wil ons doen geloven dat de ex een tiran is en je verloofde de onschuld zelve is. Prima, maar beetje hypocriet is het wel.
Wanneer je een relatie begint met een man of vrouw met kinderen weet je altijd dat je de vervelende ex er meestal bij krijgt. Neem aan dat je die afweging al hebt gemaakt in het begin van de relatie.
Dan moet je er nu dus gewoon mee dealen;
Of je zegt niks en houd je hele leven je bek dicht over dat manipulatieve wijf.
Of je laat je vriend duidelijk maken aan haar dat ze zich nergens mee moet bemoeien en dat het enige bindmiddel nog de kids zijn. Voor de rest moet ze optyfen.
Zo moeilijk is het niet.
gewoon het gedrag wat hij niet wil hebben negeren, aan haar laten zien dat hij totaal geen interesse heeft om bij haar terug te gaan en duidelijk laten merken dat de relatie tussen jullie twee serieus is.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Hoe kan hij dit het beste aanpakken? Wat kan hij doen om duidelijk aan te geven dat ze moet opdonderen mbt dit soort gedoe. Normaal aangeven werkt namelijk niet.
Mijn verloofde reageert alleen op noodzakelijke dingen en de rest negeert hij. Ze blijft het alsnog proberen, soms stopt ze er even mee, maar dan hoort ze waarschijnlijk weer leuke verhalen van de kinderen, dat ze het gezellig hebben gehad en dat kan ze denk ik niet uitstaan en begint weer.quote:Op maandag 19 januari 2015 12:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe lang zijn jullie trouwens een stel en zijn zij uit elkaar?
Hoe merk je dat als je geen idee hebt hoe het bij mama gaat? Je hebt haar nog niet eens ontmoet?quote:Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Wondertjex het volgende:
k merk zelfs dat het kind meer zichzelf kan zijn bij mij en papa dan bij de moeder
Jij wilt het gedrag van een ander veranderen. Dat gaat niet lukken en het roept ook nog eens enorm veel negatieve gevoelens bij je op doordat je zo met haar gedrag bezig bent. Richt je op wat je wel in je eigen hand hebt, namelijk je eigen gedrag en je eigen relatie. Laat haar lekker lullen en haal je schouders op.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:25 schreef Wondertjex het volgende:
Mijn verloofde reageert alleen op noodzakelijke dingen en de rest negeert hij. Ze blijft het alsnog proberen, soms stopt ze er even mee, maar dan hoort ze waarschijnlijk weer leuke verhalen van de kinderen, dat ze het gezellig hebben gehad en dat kan ze denk ik niet uitstaan en begint weer.
Wij zijn nu drie jaar samen, zij vier jaar uit elkaar. Tijd dat ze dus mag opdonderen met haar liefdesverklaringen aan hem.
Dat proberen we te doen, wij hebben nooit slecht gepraat over hun moeder. Zij mogen hun verhaal doen bij ons en kunnen alles uiten, terwijl hun mama blijkbaar zegt dat de kinderen hun mond moeten houden over mij en dat ik slecht ben.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:06 schreef snakelady het volgende:
Het enige wat hij kan doen is zo vriendelijk mogelijk zijn, tegen ex en kinderen.
ook de jongste zal op een gegeven moment inzien dat je niet zo bent als hun moeder beweerd.
Hoe oud zijn de kinderen?
Hier een beetje hetzelfde namelijk, alleen wil ex mijn vriend niet terug, ze kan het alleen niet hebben dat mijn vriend gelukkig is zonder haar en dat de kinderen mij heel graag mogen.
Nu zijn we bijna drie jaar verder en de oudste wil bij ons wonen en de jongste begint er ook al over.
terwijl wij alleen goed praten over hun moeder en haar vriend.
Dus de ex van je vriend komt zichzelf nog wel tegen, jammer alleen dat ze haar kinderen hier voor gebruikt.
De kinderen vertellen soms verhalen over hoe het daar is. Zelf heb ik haar inderdaad niet ontmoet.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:27 schreef Moppert het volgende:
[..]
Hoe merk je dat als je geen idee hebt hoe het bij mama gaat? Je hebt haar nog niet eens ontmoet?
Heel lastig. Hoe dan ook leiden de kinderen eronder. Als je dan op zulke momenten gaat ruzie maken, dreigen of negeren is dat en heel confronterend voor hen en kan ze misbruik maken van zijn offensief en de zaken gaan verdraaien.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het verhaal is nu natuurlijk subjectief, geschreven vanaf mijn kant. Maar de zaken en situaties die benoemd worden, zijn feiten. Ze valt ons namelijk echt lastig en wil invloed hebben op niet alleen de kinderen, maar ook op hun vader en indirect op mij.
Het contact met oudste kind is goed, ik merk zelfs dat het kind meer zichzelf kan zijn bij mij en papa dan bij de moeder (ze zegt dat ze liever bij ons wil blijven). Jongste kind is gek op mama en blijft mij aankijken met argwaan.
De verantwoordelijkheid ligt inderdaad bij mijn verloofde. Hij weet alleen zelf ok niet zo goed hoe hij ermee moet omgaan denk ik. Reageert niet op haar onzin mailtjes/ berichten/ telefoons etc. Als ze dan zichtbaar aanwezig probeert te zijn bij bepaalde dingen waar ze niks te zoeken heeft, zegt hij achteraf dat ze dat niet moet doen, maar hierop zegt zei weer dat ze zal doen waar ze zin in heeft en hem dus niet serieus neemt.
Hoe kan hij dit het beste aanpakken? Wat kan hij doen om duidelijk aan te geven dat ze moet opdonderen mbt dit soort gedoe. Normaal aangeven werkt namelijk niet.
Dit. De enige van de drie die zich als een volwassen gedraagd is de vriend van TS.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Je maakt je er veel te druk over.
Ook het feit dat je hier komt vragen hoe HIJ moet reageren.
Inderdaad, ze is en zal nu ook onderdeel van je leven zijn.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:39 schreef tombolafan het volgende:
Waarom ga je niet eens met zijn 3en praten/koffie drinken? Je bent al 3 jaar in het leven van hun kinderen en hebt haar nog nooit ontmoet, dat vind ik raar...
En ik snap trouwens ook wel dat zij jou dan ziet/zag als "gewoon een vriendin"
Veel vrouwen in die situatie zou zich druk maken.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef eight het volgende:
[..]
Dit. De enige van de drie die zich als een volwassen gedraagd is de vriend van TS.
Zo, nu al het slechtste advies van 2015quote:Op maandag 19 januari 2015 13:41 schreef peterkailey het volgende:
[..]
Zeg tegen de kinderen dat ze niet tegen mama moeten zeggen dat ze ergens heen gaan anders krijgen mama en papa zo meteen ruzie, en dat willen we toch niet op zo een leuke dag?
daaromquote:Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef Moppert het volgende:
[..]
Inderdaad, ze is en zal nu ook onderdeel van je leven zijn.
Dit.quote:Op maandag 19 januari 2015 13:39 schreef tombolafan het volgende:
Waarom ga je niet eens met zijn 3en praten/koffie drinken? Je bent al 3 jaar in het leven van hun kinderen en hebt haar nog nooit ontmoet, dat vind ik raar...
En ik snap trouwens ook wel dat zij jou dan ziet/zag als "gewoon een vriendin"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |