abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148835401
Ik wil hier graag mijn hart luchten en mijn verhaal doen (lang verhaal, pas op).

Ik heb een relatie met een man die al kinderen heeft. Dit was in eerste instantie wennen voor mij, aangezien ik zelf nog geen kinderen heb, maar we hebben het rustig aan gedaan en ondertussen heb ik een band opgebouwd met de kinderen.

Logischerwijs moest/ moet mijn ondertussen verloofde contact blijven houden met de moeder van de kinderen. Alhoewel ik in het begin van de relatie hierover jaloers kon doen en er onzeker door werd, ben ik ondertussen eraan gewend en voel me zelfverzekerd genoeg om mij niet druk te maken over normale contact betreffende de kinderen.

Echter heeft de moeder van de kinderen deze relatie nooit geaccepteerd. Ze weet heel goed dat mijn verloofde en ik een stel vormen, maar blijft in haar mailtjes herhalen dat ik een gewone vriendin ben. Hierbij geeft ze aan dat ze het graag opnieuw wil proberen met mijn verloofde en nog steeds van hem houdt etc. Hier ben ik natuurlijk niet van gediend, normaal contact over de kinderen zeg ik ja tegen, maar dit gaat me te ver.

Mijn verloofde reageert niet op dat soort mailtjes van haar kant en ik weet ook heel goed dat hij niet opnieuw samen wil zijn met haar. Hij heeft haar tijdens het huwelijk genoeg kansen gegeven, ze heeft alles verpest en hem ‘kapot’ gemaakt met alles wat ze deed en zei. Toch vind ik het moeilijk ermee om te gaan, zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment op het punt stond ermee te kappen. Hij en ik hebben daarop een goed gesprek gehad, dat hij heel goed begreep hoe ik mij voelde en wat mij dwars zat, dat hij het net zo vervelend vind en dat hij mij tijd gunt om na te denken en een besluit te nemen. Hij zou het jammer vinden als ik ermee zou kappen, zou alleen maar ‘overwinning’ zijn in de ogen van zijn ex en wat ik ook besloot, dat hij sowieso nooit meer samen wilde zijn met zijn ex. Ik besloot ermee door te gaan, mijn liefde was te groot en ik zou me niet laten kennen door zijn ex die alleen maar macht wilde uitoefenen op deze manier.

We zijn verder gegaan, ik heb niet veel meer gehoord over zijn ex en we zijn in een ander stadium beland van de relatie, namelijk huisje, boompje, beestje stadium. We wonen nog niet samen, maar de stappen worden gezet en we zijn verloofd.

Echter merkt de ex door middel van de kinderen blijkbaar ook dat het goed verloopt tussen mijn verloofde en mij en probeert ondertussen weer macht uit te oefenen en de sfeer te verpesten. Ze is weer begonnen met mailtjes sturen zoals bovenstaande en komt af en toe aan de deur om de kinderen te zien zogenaamd, wanneer ik er niet ben. Tijdens het brengen en ophalen van de kinderen zoekt ze contact met mijn verloofde en probeert gesprekken aan te gaan die er niet toe doen. De laatste druppel voor mij was dat ze via de kinderen had gehoord dat ze naar een indoor speeltuin zouden gaan met papa (alleen papa, want ik kon toen niet mee) en mevrouw besloot opeens dat zij ook uitgenodigd was en op de desbetreffende dag stond ze daar ook. Op dat moment kon mijn verloofde niet ingrijpen aangezien de kinderen ook aanwezig waren en hij hen dat niet wilde aandoen. Achteraf heeft hij contact opgenomen en gezegd dat dat niet de bedoeling is en dat ze moet wegblijven bij dingen die hij met de kinderen doet. Hierop reageerde zij heel simpel met: ik doe zelf waar ik zin in heb.

Het is misschien allemaal uitlokkerij en macht proberen te krijgen, maar ik voel dat ik eronder lijd en er enorm verdrietig van word. Ik wil dat ze ons met rust laat en dat ze zich alleen bemoeit met de kinderen en contact zoekt wanneer het om de kinderen gaat.

Ik speel zelf verder geen directe rol in het contact met zijn ex, heb haar zelfs nooit echt persoonlijk ontmoet en heb daar ook geen behoefte aan. Ik kwam haar alleen een aantal keer tegen bij het brengen en ophalen etc. Toch praat ze in op de kinderen over dat ik slecht ben en dat ze mij niet lief mogen vinden. De oudste snapt ondertussen dat het onzin is, maar ik merk dat het jongste kind hier wel in gelooft en er negatief door wordt beïnvloed.

Graag wil ik dan ook van jullie tips/ opbouwende kritiek over deze situatie. Wellicht zijn er mensen in dezelfde situatie of die er ervaring mee hebben en kunnen die mij meer tips geven om hiermee om te gaan.
  maandag 19 januari 2015 @ 12:25:57 #2
431857 peterkailey
*Tekst die users leuk vinden*
pi_148835950
Ik ga alleen af op jouw kant van het verhaal, maar het klinkt alsof zijn ex een manipulatief kut wijf is. Hoe is het contact tussen jou en z'n oudste zoon? Oppervlakkig of ook wel een band? In het tweede geval zou ik de situatie gewoon bespreken met hem en hem vragen met de jongste te praten hierover, zodat hij niet alleen via één kanaal beïnvloed wordt.

Voorderest is het allemaal je vriend's verantwoording en moet hij de knopen doorhakken/assertief zijn. Stel hem geen ultimatums of zo, maar laat zien dat je aan zijn kant staat en probeer hem tactisch duidelijk te maken dat hij niet over zich heen moet laten lopen door haar.

[ Bericht 1% gewijzigd door peterkailey op 19-01-2015 12:33:01 ]
Op donderdag 12 augustus 2014 19:17 schreef yvonne het volgende:
peterkailey is de baas en jullie moeten allemaal buigen voor zijn grootheid.
pi_148836074
Hele verhaal gelezen en het verhaal is wel een beetje vanuit de 'ik' zijde geschreven. Je wil ons doen geloven dat de ex een tiran is en je verloofde de onschuld zelve is. Prima, maar beetje hypocriet is het wel.

Wanneer je een relatie begint met een man of vrouw met kinderen weet je altijd dat je de vervelende ex er meestal bij krijgt. Neem aan dat je die afweging al hebt gemaakt in het begin van de relatie.
Dan moet je er nu dus gewoon mee dealen;

Of je zegt niks en houd je hele leven je bek dicht over dat manipulatieve wijf.
Of je laat je vriend duidelijk maken aan haar dat ze zich nergens mee moet bemoeien en dat het enige bindmiddel nog de kids zijn. Voor de rest moet ze optyfen.

Zo moeilijk is het niet.
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 12:31:04 #4
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_148836082
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:04 schreef Wondertjex het volgende:
Toch praat ze in op de kinderen over dat ik slecht ben en dat ze mij niet lief mogen vinden. De oudste snapt ondertussen dat het onzin is, maar ik merk dat het jongste kind hier wel in gelooft en er negatief door wordt beïnvloed.
Pfff, moeilijke situatie zeg. Ik zou bij god niet weten wat een goed advies voor jou is, maar in ieder geval sterkte en succes ermee.
  maandag 19 januari 2015 @ 12:39:43 #5
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_148836367
Lekker boeiend die mailtjes, niet lezen verder, geldt ook voor je partner.

Verder contact zakelijk houden en alleen over de kinderen
Iets zegt me dat dit toch niet helemaal gebeurd als ze maar door blijft gaan. Klopt dat?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 19 januari 2015 @ 12:40:22 #6
438527 MissButterflyy
pi_148836394
Hoe lang zijn jullie trouwens een stel en zijn zij uit elkaar?
pi_148836951
quote:
Toch praat ze in op de kinderen over dat ik slecht ben en dat ze mij niet lief mogen vinden. De oudste snapt ondertussen dat het onzin is, maar ik merk dat het jongste kind hier wel in gelooft en er negatief door wordt beïnvloed.
Op dit na, wat heel vervelend is, snap ik het probleem verder niet. Als zij zich steeds belachelijk wil maken bij haar ex dan moet ze dat toch lekker zelf weten? Zie niet in hoe jij er last van hebt.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:06:06 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148837165
Het enige wat hij kan doen is zo vriendelijk mogelijk zijn, tegen ex en kinderen.
ook de jongste zal op een gegeven moment inzien dat je niet zo bent als hun moeder beweerd.
Hoe oud zijn de kinderen?

Hier een beetje hetzelfde namelijk, alleen wil ex mijn vriend niet terug, ze kan het alleen niet hebben dat mijn vriend gelukkig is zonder haar en dat de kinderen mij heel graag mogen.
Nu zijn we bijna drie jaar verder en de oudste wil bij ons wonen en de jongste begint er ook al over.
terwijl wij alleen goed praten over hun moeder en haar vriend.

Dus de ex van je vriend komt zichzelf nog wel tegen, jammer alleen dat ze haar kinderen hier voor gebruikt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148837580
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:25 schreef peterkailey het volgende:
Ik ga alleen af op jouw kant van het verhaal, maar het klinkt alsof zijn ex een manipulatief kut wijf is. Hoe is het contact tussen jou en z'n oudste zoon? Oppervlakkig of ook wel een band? In het tweede geval zou ik de situatie gewoon bespreken met hem en hem vragen met de jongste te praten hierover, zodat hij niet alleen via één kanaal beïnvloed wordt.

Voorderest is het allemaal je vriend's verantwoording en moet hij de knopen doorhakken/assertief zijn. Stel hem geen ultimatums of zo, maar laat zien dat je aan zijn kant staat en probeer hem tactisch duidelijk te maken dat hij niet over zich heen moet laten lopen door haar.
Het verhaal is nu natuurlijk subjectief, geschreven vanaf mijn kant. Maar de zaken en situaties die benoemd worden, zijn feiten. Ze valt ons namelijk echt lastig en wil invloed hebben op niet alleen de kinderen, maar ook op hun vader en indirect op mij.

Het contact met oudste kind is goed, ik merk zelfs dat het kind meer zichzelf kan zijn bij mij en papa dan bij de moeder (ze zegt dat ze liever bij ons wil blijven). Jongste kind is gek op mama en blijft mij aankijken met argwaan.

De verantwoordelijkheid ligt inderdaad bij mijn verloofde. Hij weet alleen zelf ok niet zo goed hoe hij ermee moet omgaan denk ik. Reageert niet op haar onzin mailtjes/ berichten/ telefoons etc. Als ze dan zichtbaar aanwezig probeert te zijn bij bepaalde dingen waar ze niks te zoeken heeft, zegt hij achteraf dat ze dat niet moet doen, maar hierop zegt zei weer dat ze zal doen waar ze zin in heeft en hem dus niet serieus neemt.

Hoe kan hij dit het beste aanpakken? Wat kan hij doen om duidelijk aan te geven dat ze moet opdonderen mbt dit soort gedoe. Normaal aangeven werkt namelijk niet.
pi_148837646
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:30 schreef de_boswachter het volgende:
Hele verhaal gelezen en het verhaal is wel een beetje vanuit de 'ik' zijde geschreven. Je wil ons doen geloven dat de ex een tiran is en je verloofde de onschuld zelve is. Prima, maar beetje hypocriet is het wel.

Wanneer je een relatie begint met een man of vrouw met kinderen weet je altijd dat je de vervelende ex er meestal bij krijgt. Neem aan dat je die afweging al hebt gemaakt in het begin van de relatie.
Dan moet je er nu dus gewoon mee dealen;

Of je zegt niks en houd je hele leven je bek dicht over dat manipulatieve wijf.
Of je laat je vriend duidelijk maken aan haar dat ze zich nergens mee moet bemoeien en dat het enige bindmiddel nog de kids zijn. Voor de rest moet ze optyfen.

Zo moeilijk is het niet.
Hoe kan hij dit het beste duidelijk maken volgens jou? Normaal vertellen werkt namelijk niet, heeft hij vaak genoeg geprobeerd.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:25:37 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148837718
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:21 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hoe kan hij dit het beste aanpakken? Wat kan hij doen om duidelijk aan te geven dat ze moet opdonderen mbt dit soort gedoe. Normaal aangeven werkt namelijk niet.
gewoon het gedrag wat hij niet wil hebben negeren, aan haar laten zien dat hij totaal geen interesse heeft om bij haar terug te gaan en duidelijk laten merken dat de relatie tussen jullie twee serieus is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_148837731
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 12:40 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe lang zijn jullie trouwens een stel en zijn zij uit elkaar?
Mijn verloofde reageert alleen op noodzakelijke dingen en de rest negeert hij. Ze blijft het alsnog proberen, soms stopt ze er even mee, maar dan hoort ze waarschijnlijk weer leuke verhalen van de kinderen, dat ze het gezellig hebben gehad en dat kan ze denk ik niet uitstaan en begint weer.

Wij zijn nu drie jaar samen, zij vier jaar uit elkaar. Tijd dat ze dus mag opdonderen met haar liefdesverklaringen aan hem.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:27:17 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148837769
quote:
k merk zelfs dat het kind meer zichzelf kan zijn bij mij en papa dan bij de moeder
Hoe merk je dat als je geen idee hebt hoe het bij mama gaat? Je hebt haar nog niet eens ontmoet?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:28:33 #14
438527 MissButterflyy
pi_148837813
Je maakt je er veel te druk over.
Ook het feit dat je hier komt vragen hoe HIJ moet reageren.
pi_148837834
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:25 schreef Wondertjex het volgende:

Mijn verloofde reageert alleen op noodzakelijke dingen en de rest negeert hij. Ze blijft het alsnog proberen, soms stopt ze er even mee, maar dan hoort ze waarschijnlijk weer leuke verhalen van de kinderen, dat ze het gezellig hebben gehad en dat kan ze denk ik niet uitstaan en begint weer.

Wij zijn nu drie jaar samen, zij vier jaar uit elkaar. Tijd dat ze dus mag opdonderen met haar liefdesverklaringen aan hem.
Jij wilt het gedrag van een ander veranderen. Dat gaat niet lukken en het roept ook nog eens enorm veel negatieve gevoelens bij je op doordat je zo met haar gedrag bezig bent. Richt je op wat je wel in je eigen hand hebt, namelijk je eigen gedrag en je eigen relatie. Laat haar lekker lullen en haal je schouders op.
pi_148837881
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:06 schreef snakelady het volgende:
Het enige wat hij kan doen is zo vriendelijk mogelijk zijn, tegen ex en kinderen.
ook de jongste zal op een gegeven moment inzien dat je niet zo bent als hun moeder beweerd.
Hoe oud zijn de kinderen?

Hier een beetje hetzelfde namelijk, alleen wil ex mijn vriend niet terug, ze kan het alleen niet hebben dat mijn vriend gelukkig is zonder haar en dat de kinderen mij heel graag mogen.
Nu zijn we bijna drie jaar verder en de oudste wil bij ons wonen en de jongste begint er ook al over.
terwijl wij alleen goed praten over hun moeder en haar vriend.

Dus de ex van je vriend komt zichzelf nog wel tegen, jammer alleen dat ze haar kinderen hier voor gebruikt.
Dat proberen we te doen, wij hebben nooit slecht gepraat over hun moeder. Zij mogen hun verhaal doen bij ons en kunnen alles uiten, terwijl hun mama blijkbaar zegt dat de kinderen hun mond moeten houden over mij en dat ik slecht ben.

Oudste is negen jaar en jongste is vijf.
pi_148838000
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:27 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hoe merk je dat als je geen idee hebt hoe het bij mama gaat? Je hebt haar nog niet eens ontmoet?
De kinderen vertellen soms verhalen over hoe het daar is. Zelf heb ik haar inderdaad niet ontmoet.
pi_148838160
Waarom ga je niet eens met zijn 3en praten/koffie drinken? Je bent al 3 jaar in het leven van hun kinderen en hebt haar nog nooit ontmoet, dat vind ik raar...

En ik snap trouwens ook wel dat zij jou dan ziet/zag als "gewoon een vriendin" :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 19 januari 2015 @ 13:41:15 #19
431857 peterkailey
pi_148838228
quote:

[..]

Het verhaal is nu natuurlijk subjectief, geschreven vanaf mijn kant. Maar de zaken en situaties die benoemd worden, zijn feiten. Ze valt ons namelijk echt lastig en wil invloed hebben op niet alleen de kinderen, maar ook op hun vader en indirect op mij.

Het contact met oudste kind is goed, ik merk zelfs dat het kind meer zichzelf kan zijn bij mij en papa dan bij de moeder (ze zegt dat ze liever bij ons wil blijven). Jongste kind is gek op mama en blijft mij aankijken met argwaan.

De verantwoordelijkheid ligt inderdaad bij mijn verloofde. Hij weet alleen zelf ok niet zo goed hoe hij ermee moet omgaan denk ik. Reageert niet op haar onzin mailtjes/ berichten/ telefoons etc. Als ze dan zichtbaar aanwezig probeert te zijn bij bepaalde dingen waar ze niks te zoeken heeft, zegt hij achteraf dat ze dat niet moet doen, maar hierop zegt zei weer dat ze zal doen waar ze zin in heeft en hem dus niet serieus neemt.

Heel lastig. Hoe dan ook leiden de kinderen eronder. Als je dan op zulke momenten gaat ruzie maken, dreigen of negeren is dat en heel confronterend voor hen en kan ze misbruik maken van zijn offensief en de zaken gaan verdraaien.

Doet hij niks, dan gaat de relatie van jullie misschien kapot.

Het beste is dat hij probeert stil te houden als hij ergens heen gaat en het heel sociaal geaccepteerd houdt. Speel het spelletje mee:

Zeg tegen de kinderen dat ze niet tegen mama moeten zeggen dat ze ergens heen gaan anders krijgen mama en papa zo meteen ruzie, en dat willen we toch niet op zo een leuke dag? Mocht ze er alsnog achter komen gewoon assertief met woorden zijn: ik heb er geen zin in en ik wil niet dat je komt. Haar verbieden gaat moeilijk op openbare plekken dus dan kan hij beter heel kortaf doen tegen haar en bij wijze van de krant er bij pakken als ze ook rondloopt in een speeltuin oid.

Voorderest kan hij haar ook subtiel telkens afwijzen. Als ze voor de deur staat bijvoorbeeld zeggen: Nee sorry we hebben geen tijd, ben erg druk oid. Daar moet je creatief op inspelen. Wanneer ze concreet gaat benoemen dat ze weer verder wilt gaan met hem mag hij weer duidelijk zijn en zeggen dat hij het niet wilt.

Samengevat, hij kan het beter laten verwateren en heel nonchalant/ongeïnteresseerd doen in plaats van dat hij veel tegengas geeft (anders gaat ze het namelijk als een strijd zien). Assertief met woorden, ongeïnteresseerd in daden.
pi_148838317
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Je maakt je er veel te druk over.
Ook het feit dat je hier komt vragen hoe HIJ moet reageren.
Dit. De enige van de drie die zich als een volwassen gedraagd is de vriend van TS.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:43:54 #21
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148838322
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:39 schreef tombolafan het volgende:
Waarom ga je niet eens met zijn 3en praten/koffie drinken? Je bent al 3 jaar in het leven van hun kinderen en hebt haar nog nooit ontmoet, dat vind ik raar...

En ik snap trouwens ook wel dat zij jou dan ziet/zag als "gewoon een vriendin" :Y
Inderdaad, ze is en zal nu ook onderdeel van je leven zijn.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:44:50 #22
431857 peterkailey
pi_148838350
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef eight het volgende:

[..]

Dit. De enige van de drie die zich als een volwassen gedraagd is de vriend van TS.
Veel vrouwen in die situatie zou zich druk maken.
pi_148838356
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:41 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Zeg tegen de kinderen dat ze niet tegen mama moeten zeggen dat ze ergens heen gaan anders krijgen mama en papa zo meteen ruzie, en dat willen we toch niet op zo een leuke dag?
Zo, nu al het slechtste advies van 2015 :')

Kinderen chanteren om te liegen tegen de moeder, handig man! ^O^

Gewoon zeggen dat je niet wilt dat ze ook komt, of naar een andere vestiging gaan :S)
pi_148838412
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef Moppert het volgende:

[..]

daarom :Y
  maandag 19 januari 2015 @ 13:47:44 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838442
quote:

Dit.

En ik zou eerst maar eens echt samen gaan wonen voor je trouwt.... ik neem tenminste aan dat trouwen het doel van de verloving is :+ want samenwonen is toch echt heel anders dan ergens regelmatig zijn, ook als je er ook regelmatig bent als de kinderen er zijn.
Als je samenwoont dan is het namelijk ook jouw huis waar de kinderen zijn, en sta je qua rechten en plichten (opvoedkundig, niet juridisch) een beetje anders dan nu als verloofde die haar eigen woonruimte nog heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_148838489
quote:

Ik heb juist het idee dat hij er heel goed mee omgaat. Hij kan haar niet dwingen te stoppen met deze onzin en gelijktijdig wil hij het contact met zijn kinderen behouden.
Een zakelijke omgang en niet overal op reageren is m.i. de enige manier.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:50:23 #27
431857 peterkailey
pi_148838513
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Zo, nu al het slechtste advies van 2015 :')

Kinderen chanteren om te liegen tegen de moeder, handig man! ^O^

Gewoon zeggen dat je niet wilt dat ze ook komt, of naar een andere vestiging gaan :S)
Je hebt gelijk. Beter op dat moment assertief zijn. Maar iets zegt me dat hij dat niet kan en hij het op safe moet spelen.
pi_148838612
quote:

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef Moppert het volgende:

[..]

Mijn verloofde heeft daar geen zin in, ik heb daar geen zin in en de ex heeft daar ook geen zin in. Ze heeft duidelijk in haar emails aangegeven dat ze never nooit in contact wil komen met mij en dat ze ook niet wilt dat de kinderen in contact komen met mij.

Waarom ze zo'n afkeer tegen mij heeft, blijft een dilemma aangezien ze mij niet kent en niet weet wie en hoe ik ben.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:53:12 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838615
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:50 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Beter op dat moment assertief zijn. Maar iets zegt me dat hij dat niet kan en hij het op safe moet spelen.
Dan nog, niet de kinderen in het midden zetten met "niet tegen papa/mama zeggen" opmerkingen.
Je moeit kinderen niet ook nog een keer extra loyaliteitsconflicten bezorgen, die hebben ze al genoeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148838652
quote:

Als het beeld dat TS schetst van ex vriendin klopt zal dit waarschijnlijk alleen averechts werken. Dat mens is verknipt, daar kan alleen professionele hulp nog wat aan doen.
pi_148838653
quote:

[..]

Heel lastig. Hoe dan ook leiden de kinderen eronder. Als je dan op zulke momenten gaat ruzie maken, dreigen of negeren is dat en heel confronterend voor hen en kan ze misbruik maken van zijn offensief en de zaken gaan verdraaien.

Doet hij niks, dan gaat de relatie van jullie misschien kapot.

Het beste is dat hij probeert stil te houden als hij ergens heen gaat en het heel sociaal geaccepteerd houdt. Speel het spelletje mee:

Zeg tegen de kinderen dat ze niet tegen mama moeten zeggen dat ze ergens heen gaan anders krijgen mama en papa zo meteen ruzie, en dat willen we toch niet op zo een leuke dag? Mocht ze er alsnog achter komen gewoon assertief met woorden zijn: ik heb er geen zin in en ik wil niet dat je komt. Haar verbieden gaat moeilijk op openbare plekken dus dan kan hij beter heel kortaf doen tegen haar en bij wijze van de krant er bij pakken als ze ook rondloopt in een speeltuin oid.

Voorderest kan hij haar ook subtiel telkens afwijzen. Als ze voor de deur staat bijvoorbeeld zeggen: Nee sorry we hebben geen tijd, ben erg druk oid. Daar moet je creatief op inspelen. Wanneer ze concreet gaat benoemen dat ze weer verder wilt gaan met hem mag hij weer duidelijk zijn en zeggen dat hij het niet wilt.

Samengevat, hij kan het beter laten verwateren en heel nonchalant/ongeïnteresseerd doen in plaats van dat hij veel tegengas geeft (anders gaat ze het namelijk als een strijd zien). Assertief met woorden, ongeïnteresseerd in daden.
Hier kan ik wat mee, bedankt :)
Ik vond zelf dat hij vaker moest reageren, maar in zo'n geval kan je het beter gewoon negeren en subtiel aanpakken..
  maandag 19 januari 2015 @ 13:55:42 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838708
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:53 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

[..]

Mijn verloofde heeft daar geen zin in, ik heb daar geen zin in en de ex heeft daar ook geen zin in. Ze heeft duidelijk in haar emails aangegeven dat ze never nooit in contact wil komen met mij en dat ze ook niet wilt dat de kinderen in contact komen met mij.

Waarom ze zo'n afkeer tegen mij heeft, blijft een dilemma aangezien ze mij niet kent en niet weet wie en hoe ik ben.
Daar begin ik inmiddels wel een vermoeden van te krijgen.... zij mag jou dan niet serieus genomen hebben als nieuwe partner van, jullie hebben haar evenmin serieus genomen als moeder van de kinderen van je partner.

Ik wil ook weten met wie mijn kind regelmatig in contact komt, en als ik daar door mijn ex 3 jaar lang buiten gehouden zou worden, dan kun je er op rekenen dat ik contact met mij of mijn kinderen inderdaad niet op prijs stel.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 januari 2015 @ 13:56:34 #33
438527 MissButterflyy
pi_148838745
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:54 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik vond zelf dat hij vaker moest reageren, maar in zo'n geval kan je het beter gewoon negeren en subtiel aanpakken..
Huh? Waarom spreekt het meest slechte advies je aan?
pi_148838758
quote:

[..]

[..]

Ze heeft duidelijk in haar emails aangegeven dat ze never nooit in contact wil komen met mij..

Vooral zo houden. Dankzij dit zal later het jongste kind ook inzien dat het onzin is.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:57:15 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148838763
Omgg en dan neem je tips als dit wel in overweging?
quote:
Zeg tegen de kinderen dat ze niet tegen mama moeten zeggen dat ze ergens heen gaan anders krijgen mama en papa zo meteen ruzie, en dat willen we toch niet op zo een leuke dag?
Gatverdamme los dit soort dingen op zonder de kinderen er bij te betrekken.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:57:50 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148838786
quote:

[..]

Alleen zeg dat alsjeblieft niet tegen de kinderen!! Daar heb je alleen de kinderen mee, kinderen zullen in zo'n situatie altijd de kant van hun moeder kiezen. Blijven jullie gewoon vriendelijk en zeggen niks slechts over de moeder dan hebben jullie nog kans dat de kinderen gewoon graag bij jullie blijven zijn.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:57:53 #37
438527 MissButterflyy
pi_148838789
Ik vind inderdaad ook dat het tijd wordt dat je eens wat met haar gaat drinken. Haar leert kennen.
Straks ben je getrouwd met haar ex en je bent al min of meer stiefmoeder van haar kinderen, dus het is na al die jaren best belangrijk dat je haar eens ontmoet.
pi_148838811
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het is juist veruit het beste advies (vooral dat laatste dan)
  maandag 19 januari 2015 @ 13:59:02 #39
431857 peterkailey
pi_148838831
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan nog, niet de kinderen in het midden zetten met "niet tegen papa/mama zeggen" opmerkingen.
Je moeit kinderen niet ook nog een keer extra loyaliteitsconflicten bezorgen, die hebben ze al genoeg.
Ik denk dat een uit de hand lopende ruzie in een speelparadijs ook niet ideaal is.
  maandag 19 januari 2015 @ 13:59:34 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838856
quote:

[..]

Okay, als je dit een advies vindt waar je wat mee kunt weet ik al dat ik je ook niet bij m'n kind in de buurt zou hoeven hebben.... zeker niet als mede-opvoeder.

Darn, je hebt al 3 jaar een relatie met een man die kinderen heeft en je snapt nog niet dat dit gewoon heel erg slecht advies is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 januari 2015 @ 14:00:25 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838898
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:59 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Ik denk dat een uit de hand lopende ruzie in een speelparadijs ook niet ideaal is.
Je verzint er zelf even bij dat er een ruzie gaat ontstaan die ook nog eens uit de hand gaat lopen, en dat is dan je reden voor dit "advies"?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 januari 2015 @ 14:00:44 #42
438527 MissButterflyy
pi_148838911
Nee hoor, ik vind dat de kinderen gewoon moeten kunnen zeggen wat ze hebben gedaan tegen hun moeder. Niet aanmoedigen smoezen te verzinnen.
Of 'anders krijgen papa en mama ruzie met elkaar' Heel verwarrend voor ze.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:01:26 #43
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148838940
quote:
12s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:58 schreef eight het volgende:

[..]

Het is juist veruit het beste advies.
de kinderen betrekken in de trubbels van volwassenen vind jij goed advies?
de kinderen vragen te liegen vind jij goed advies?

Geen wonder dat er zoveel kinderen fucked up zijn na een scheiding.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:01:35 #44
431857 peterkailey
pi_148838947
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:57 schreef Moppert het volgende:

[..]

Hoe kut het ook klinkt, bij een niet assertieve man is dit vaak de beste van de slechte. Redelijk sociaal geaccepteerd, kan niet echt misbruik van gebruikt worden door de andere partij.

Beter dan dat hij zogenaamd assertief probeert te doen en zich mentaal in de val laat lokken door haar. Of hij moet echt ballen kweken of dan maar passief-assertief. In ieder geval beter dan haar teveel speelruimte geven.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:01:47 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838960
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:00 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee hoor, ik vind dat de kinderen gewoon moeten kunnen zeggen wat ze hebben gedaan tegen hun moeder. Niet aanmoedigen smoezen te verzinnen.
Of 'anders krijgen papa en mama ruzie met elkaar' Heel verwarrend voor ze.
En ook gewoon moeten kunnen zeggen wat ze gaan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148838984
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:57 schreef Moppert het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Alleen zeg dat alsjeblieft niet tegen de kinderen!! Daar heb je alleen de kinderen mee, kinderen zullen in zo'n situatie altijd de kant van hun moeder kiezen. Blijven jullie gewoon vriendelijk en zeggen niks slechts over de moeder dan hebben jullie nog kans dat de kinderen gewoon graag bij jullie blijven zijn.
We gaan de kinderen natuurlijk niet laten liegen. Maar bijvoorbeeld dat van kortaf zijn, subtiel afwijzen en niet vertellen naar welke vestiging we gaan, zijn wel dingen waar we wat aan hebben. Zo kan hij haar subtiel afwijzen en ongeïnteresseerd doen, op een gegeven moment wordt het dan ook minder lollig voor haar.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:03:14 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148838995
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:01 schreef peterkailey het volgende:

[..]

Hoe kut het ook klinkt, bij een niet assertieve man is dit vaak de beste van de slechte. Redelijk sociaal geaccepteerd, kan niet echt misbruik van gebruikt worden door de andere partij.

Beter dan dat hij zogenaamd assertief probeert te doen en zich mentaal in de val laat lokken door haar. Of hij moet echt ballen kweken of dan maar passief-assertief. In ieder geval beter dan haar teveel speelruimte geven.
Sociaal geaccepteerd?
Kinderen van 5 en 9 jaar oud tussen hun ouders in zetten en tegen hun ouders laten liegen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 19 januari 2015 @ 14:04:05 #48
438527 MissButterflyy
pi_148839024
Dus ze heeft jullie al zo vaak opgezocht als ze wist waar jullie waren?
pi_148839033
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

de kinderen betrekken in de trubbels van volwassenen vind jij goed advies?
de kinderen vragen te liegen vind jij goed advies?

Geen wonder dat er zoveel kinderen fucked up zijn na een scheiding.
Mee eens.
Ik doelde vooral op dat laatste. Dit had ook al aangepast in mijn vorige post maar zal je waarschijnlijk ontgaan zijn
pi_148839081
quote:
5s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Dus ze heeft jullie al zo vaak opgezocht als ze wist waar jullie waren?
Normaal gesproken ben ik er bij en dan durft ze niet. Maar als ik er niet bij ben en ze weet wat de kinderen met papa gaan doen en waar, heeft ze de neiging zichzelf ook uit te nodigen.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:06:51 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148839114
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:04 schreef eight het volgende:

[..]

Mee eens.
Ik doelde vooral op dat laatste. Dit had ook al aangepast in mijn vorige post maar zal je waarschijnlijk ontgaan zijn
dat had ik gemist inderdaad.

TS, waarom spreek je niet eens af met de moeder?
  maandag 19 januari 2015 @ 14:09:58 #52
438527 MissButterflyy
pi_148839203
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:05 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Normaal gesproken ben ik er bij en dan durft ze niet. Maar als ik er niet bij ben en ze weet wat de kinderen met papa gaan doen en waar, heeft ze de neiging zichzelf ook uit te nodigen.
En is dat zo erg dan? Wil ze eigenlijk nog dingen bespreken met hem ofzo?

Wie weet wil ik straks ook nog eens met mijn ex en de kinderen iets leuks gaan doen, zonder verdere bedoelingen, en dan zit ik ook niet te wachten op een nieuw vriendinnetje wat dat maar niks vindt. Of dat er dan persé bij wilt zijn ofzo.

Vind het moeilijk voor te stellen dat een ex na vier jaar zonder reactie van zijn kant zo onredelijk en boos blijft en hem terug wilt. Op een gegeven moment ga je je energie toch in andere zaken steken?
  maandag 19 januari 2015 @ 14:10:18 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_148839214
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:05 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

opzich is er ook niks mis mee als papa en mama nog gewoon goed met elkaar overweg kunnen en de kinderen dat zien.
Ik doe ook nog wel eens dingen met de kinderen en mijn ex en mijn vriend met zijn ex en de kinderen.
Verjaardagen, sinterklaas enz vieren we zelfs samen met de kinderen en de nieuwe partners er bij.
Laat zien aan haar dat jij niks tegen haar hebt een ze zal hem keuze hebben en je moeten accepteren.
pi_148839344
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wie weet wil ik straks ook nog eens met mijn ex en de kinderen iets leuks gaan doen, zonder verdere bedoelingen, en dan zit ik ook niet te wachten op een nieuw vriendinnetje wat dat maar niks vindt. Of dat er dan persé bij wilt zijn ofzo.

Vind het moeilijk voor te stellen dat een ex na vier jaar zonder reactie van zijn kant zo onredelijk en boos blijft en hem terug wilt. Op een gegeven moment ga je je energie toch in andere zaken steken?
Ik begrijp je standpunt heel goed, ik heb echter wel een vraagje, gewoon omdat ik nieuwsgierig bent. Is misschien een beetje off topic. Maar stel he dat er geen kinderen in het spel zijn, zou je dan wel nog wat leuks willen doen met je ex of is dat alleen maar in het geval van kinderen? Nogmaals ik ben het met je eens, mensen moeten ook eens vertrouwen hebben in anderen maar ik vraag mij dan dan gewoon af.
Haters gonna hate.
pi_148839367
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Het is erg omdat het zonder overleg gaat. Zij wil dat en ze is er bij, omdat zij het zo besluit, terwijl het officieel gezien papatijd is. Ik weet toevallig dat mijn verloofde niet wilt dat hij haar ziet/ spreekt buiten het noodzakelijke om, maar ze dwingt het af door zich zo te gedragen.

Dat vind ik ook, ze moet op zoek gaan naar een eigen leven en een vriend en niet zo verbitterd ons blijven lastig vallen. Op dit moment zit ze maar met een uitkering thuis en zoekt blijkbaar afleiding door zich zo te gedragen.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:16:55 #56
431857 peterkailey
pi_148839412
quote:

[..]

Welcome :)
Als hij haar niet kan domineren wel. Of, hij moet leren dat te doen. Vraag hem een assertiviteitscursus te volgen?
  maandag 19 januari 2015 @ 14:18:06 #57
431857 peterkailey
pi_148839456
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je verzint er zelf even bij dat er een ruzie gaat ontstaan die ook nog eens uit de hand gaat lopen, en dat is dan je reden voor dit "advies"?
Of een ruzie of hij laat over zich heen lopen. Of denk je dat ze luistert als hij heel onzeker zegt: ik heb liever dat je misschien toch alsjeblieft weg gaat
  maandag 19 januari 2015 @ 14:18:23 #58
438527 MissButterflyy
pi_148839461
quote:
99s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:14 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt heel goed, ik heb echter wel een vraagje, gewoon omdat ik nieuwsgierig bent. Is misschien een beetje off topic. Maar stel he dat er geen kinderen in het spel zijn, zou je dan wel nog wat leuks willen doen met je ex of is dat alleen maar in het geval van kinderen? Nogmaals ik ben het met je eens, mensen moeten ook eens vertrouwen hebben in anderen maar ik vraag mij dan dan gewoon af.
Dat ligt er aan hoe uit elkaar te gaan.

Maar met iets leuks doen met ex bedoel ik dus SAMEN met de kinderen, zoals in dit topic zij bij dat speelpark komt.
Denk aan uitjes, dagje dierentuin enz.
pi_148839497
:D Ik denk dat het juist goed is voor de kinderen dat beide ouders nog normaal met elkaar om kunnen gaan. Als jij als man of vrouw voor een partner met kinderen kiest dan moet je daar rekening mee houden, maar dat is mijn mening dan he.
Haters gonna hate.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:19:52 #60
438527 MissButterflyy
pi_148839506
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:15 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Het is erg omdat het zonder overleg gaat. Zij wil dat en ze is er bij, omdat zij het zo besluit, terwijl het officieel gezien papatijd is. Ik weet toevallig dat mijn verloofde niet wilt dat hij haar ziet/ spreekt buiten het noodzakelijke om, maar ze dwingt het af door zich zo te gedragen.

Dat vind ik ook, ze moet op zoek gaan naar een eigen leven en een vriend en niet zo verbitterd ons blijven lastig vallen. Op dit moment zit ze maar met een uitkering thuis en zoekt blijkbaar afleiding door zich zo te gedragen.
Je kent haar niet maar je weet een hoop over haar te vertellen en te vinden.
  maandag 19 januari 2015 @ 14:20:26 #61
438527 MissButterflyy
pi_148839525
quote:
99s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:19 schreef CyclingGirl het volgende:
:D Ik denk dat het juist goed is voor de kinderen dat beide ouders nog normaal met elkaar om kunnen gaan. Als jij als man of vrouw voor een partner met kinderen kiest dan moet je daar rekening mee houden, maar dat is mijn mening dan he.
Precies. :)
pi_148839600
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je kent haar niet maar je weet een hoop over haar te vertellen en te vinden.
In drie jaar tijd kom je veel te weten over iemand, die constant indirect in je leven zit ;)
pi_148839605
Je verloofde en zijn ex moeten dit zelf zien op te lossen. Wat jij als de nieuwe vriendin kunt doen is: je mild opstellen naar de ex, begripvol zijn, en lief zijn voor de kinderen. Geef aan dat jij altijd open staat voor een normaal gesprek met de ex. (Want het zou natuurlijk voor alle partijen het beste zijn als jullie goed met elkaar kunnen omgaan.) Als het tussen jou en hem goed zit, is zij geen bedreiging en maakt het ook niet uit wat voor mails ze hem stuurt of dat ze iets met hem en de kinderen samen wil doen. Jouw verloofde moet zelf zijn grenzen aan geven. Dat is zijn pakkie aan. Bemoei je daar lekker niet mee. Als hij tegen jou klaagt over haar, zeg hem dan dat hij dit met haar moet bespreken, niet met jou.

Jouw positie als 'stiefmoeder' is al lastig genoeg, zonder dat jij de problemen waar zij als exen die ouders zijn tegenaan lopen ook nog probeert op te lossen.

Ik schrijf overigens uit ervaring. Heb drie jaar een relatie gehad met een man met kinderen + ingewikkelde ex.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 19 januari 2015 @ 14:26:21 #64
438527 MissButterflyy
pi_148839733
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

In drie jaar tijd kom je veel te weten over iemand, die constant indirect in je leven zit ;)
quote:

[..]

Ja goed, zij is de foute slechte vrouw, die zo ver mogelijk bij jullie vandaan moet blijven.
Dat wil je horen, toch? :)
pi_148839914
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

[..]

Ja goed, zij is de foute slechte vrouw, die zo ver mogelijk bij jullie vandaan moet blijven.
Dat wil je horen, toch? :)
Ik wil alleen graag horen hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze ons met rust laat als het niet over de kinderen gaat en of dat eigenlijk wel mogelijk is of dat we het maar moeten leren accepteren dat zij macht blijft uitoefenen.

Misschien zijn er instanties waar we dit kunnen aankaarten? Dat ze in gesprek gaat met iemand die uitlegt dat het gedrag niet gezond is voor geen enkel partij..
pi_148840157
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:31 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik wil alleen graag horen hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze ons met rust laat als het niet over de kinderen gaat en of dat eigenlijk wel mogelijk is of dat we het maar moeten leren accepteren dat zij macht blijft uitoefenen.

Misschien zijn er instanties waar we dit kunnen aankaarten? Dat ze in gesprek gaat met iemand die uitlegt dat het gedrag niet gezond is voor geen enkel partij..
Het is geen klein kind hoor. Zij zal op haar beurt vinden dat jullie niet goed bezig zijn. De kunst is om te accepteren dat zij (nu) zo is, en zelf gewoon jullie leven leiden. Duidelijke grenzen aan blijven geven (dat moet je verloofde doen) maar wel respectvol blijven. Verder niet. Zij heeft zoveel macht als jullie haar geven. Zolang ze niet iedere dag voor de deur staat en jullie gaat stalken, zie ik ook echt het Enorme Probleem niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_148841114
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 13:23 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Hoe kan hij dit het beste duidelijk maken volgens jou? Normaal vertellen werkt namelijk niet, heeft hij vaak genoeg geprobeerd.
Negeren. Of de politie bellen.
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:04:07 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148841144
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:03 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Negeren. Of de politie bellen.
Waarom de politie?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 19 januari 2015 @ 15:07:11 #69
431857 peterkailey
pi_148841261
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sociaal geaccepteerd?
Kinderen van 5 en 9 jaar oud tussen hun ouders in zetten en tegen hun ouders laten liegen?
Het gaat hier niet om liegen. Meestal gaat het zo: "Mama! Papa neemt ons volgende week mee naar drievliet!!!". Je moet ze natuurlijk wel meegeven dat als ze vraagt: "gaan jullie met papa de komende maand nog de deur uit" dat ze niet glashard nee staan te schudden. Tenminste, dat zou ik ze niet laten doen. Maar dat verschilt natuurlijk per ouder en hoe ernstig de situatie is.
pi_148841276
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom de politie?
Om aangifte te doen van bedreiging.
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:08:13 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148841303
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bedreiging? Waar lees je dat?
pi_148841361
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bedreiging? Waar lees je dat?
STEL EENS NIET ZO VEEL VRAGEN GODVERDOMME
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:10:40 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148841394
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:09 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

STEL EENS NIET ZO VEEL VRAGEN GODVERDOMME
Geef nou maar gewoon antwoord op de vraag.
pi_148841491
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geef nou maar gewoon antwoord op de vraag.
Die mails zijn een onderhuidse bedreiging aan het adres van TS, een speldenprik.
Die ex-vrouw van die vriend van TS is een manipulatief nest. Ze doet er alles aan om hem voor zich terug te winnen. Niet opvallend, maar geniepig.
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:14:15 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148841564
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Die mails zijn een onderhuidse bedreiging aan het adres van TS, een speldenprik.
Die ex-vrouw van die vriend van TS is een manipulatief nest. Ze doet er alles aan om hem voor zich terug te winnen. Niet opvallend, maar geniepig.
Ja, en daar doet de politie echt niks aan.
pi_148841579
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en daar doet de politie echt niks aan.
Als je het niet meld sowieso niet.
U MAD?
  maandag 19 januari 2015 @ 15:24:38 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148842020
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Als je het niet meld sowieso niet.
En nou weer even serieus, ok?
pi_148842032
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:07 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bedreiging niet direct, maar misschien van stalking (bestaat dat woord? :P).
Als ze tot aan de deur blijft komen en mijn verloofde steeds achtervolgt naar dingen waar hij zelf met de kinderen naartoe gaat...
  maandag 19 januari 2015 @ 15:28:21 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_148842205
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:24 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Als ze tot aan de deur blijft komen en mijn verloofde steeds achtervolgt naar dingen waar hij zelf met de kinderen naartoe gaat...
Ja, goed plan. Laat je verloofde aangifte doen tegen zijn ex!
pi_148842610
quote:

[..]

[..]

Goh nou waarom zou dat zijn :') Jij hebt de man die zij wilt :D
quote:

[..]

Nou nou nou idd, stel je voor dat ze de kinderen bij de deur aflevert en niet gewoon de auto uit smijt :o o|O

Ik vind dat jij je heel moeilijk opstelt. Je hebt nu eenmaal gekozen voor een man met kinderen en een ex, dan moet je daar ook mee dealen. En ja, ik zou zeker nu (nu je wilt gaan trouwen en samenwonen) nog eens voorstellen om af te spreken en kennis te maken zodat je normaal met elkaar om kan gaan :{
  maandag 19 januari 2015 @ 15:59:26 #81
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_148843399
quote:

[..]

Hij weet er gewoon van en eet van 2 walletjes, duidelijk.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_148843484
quote:

[..]

Zij kent jou niet, dus ze kan helemaal niet over jou oordelen.

Maar andersom gaat dat natuurlijk niet op, en ken jij haar wel goed genoeg om allemaal negatieve dingen over haar vinden.

Beiden zo ongeveer je eigen woorden. Beetje raar, niet?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 19-01-2015 16:11:22 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_148843695
Ts, waarom reageer je niet op de reacties om een keer af te spreken met de moeder?
pi_148847129
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 15:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Goh nou waarom zou dat zijn :') Jij hebt de man die zij wilt :D

[..]

Nou nou nou idd, stel je voor dat ze de kinderen bij de deur aflevert en niet gewoon de auto uit smijt :o o|O

Ik vind dat jij je heel moeilijk opstelt. Je hebt nu eenmaal gekozen voor een man met kinderen en een ex, dan moet je daar ook mee dealen. En ja, ik zou zeker nu (nu je wilt gaan trouwen en samenwonen) nog eens voorstellen om af te spreken en kennis te maken zodat je normaal met elkaar om kan gaan :{
Zij heeft die man ook gehad en heeft het toen verpest, daar kan ik ook niks aan doen.. Nu is hij lekker van mij ;)

De kinderen zijn dan niet eens bij haar, ze komt zomaar langs wanneer de kinderen bij papa zijn.
pi_148847194
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 16:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Zij kent jou niet, dus ze kan helemaal niet over jou oordelen.

Maar andersom gaat dat natuurlijk niet op, en ken jij haar wel goed genoeg om allemaal negatieve dingen over haar vinden.

Beiden zo ongeveer je eigen woorden. Beetje raar, niet?
Ik maak haar mee dmv de mailtjes en telefoontjes die ik hoor en lees. Zij maakt mij op geen enkele manier mee om te kunnen beoordelen dat ik slecht ben.
pi_148847300
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 16:06 schreef Chawi het volgende:
Ts, waarom reageer je niet op de reacties om een keer af te spreken met de moeder?
Ik heb in het begin van de relatie voorgesteld om af te spreken (aan vriend gezegd dat we een keertje langs kunnen bij haar). Hij zei dat hij mij dat niet wilde aandoen, aangezien hij wist hoe zijn ex mij zou aanvallen en dat zij tevens had aangegeven niet in contact te willen komen met mij.

Ja dan ga ik niet zitten aandringen, niemand heeft er namelijk zin in blijkbaar.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:50:41 #87
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_148847795
De enige waar je zeker van weet dat hij/zij er geen zin in heeft is dus je ex.
Stel het haar eens zelf voor!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_148848283
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:36 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Ik heb in het begin van de relatie voorgesteld om af te spreken (aan vriend gezegd dat we een keertje langs kunnen bij haar). Hij zei dat hij mij dat niet wilde aandoen, aangezien hij wist hoe zijn ex mij zou aanvallen en dat zij tevens had aangegeven niet in contact te willen komen met mij.

Ja dan ga ik niet zitten aandringen, niemand heeft er namelijk zin in blijkbaar.
Wedje leggen dat de kinderen het enig zouden vinden als hun ouders gewoon normaal contact zouden kunnen hebben?

Ik snap dat je er totaal niet op zit te wachten, maar je moet die kinderen nu wel even boven je eigen en die van je vriend stellen als de huidige situatie zo niet langer gaat.

Ten eerste, hoe zijn de afspraken vastgelegd mbt contact en de kinderen? Staat daar iets in over dat papatijd niet papa en mamatijd kan worden zonder overleg oid? Moet het aangepast worden als jullie gaan samenwonen en jij toch ook een enigszins opvoedende rol gaat spelen in hun leven?

Ten tweede hebben jullie grote plannen die de moeder van de kinderen wel moet weten. Samenwonen, verloofd zijn en trouwplannen zijn van invloed op haar kinderen. Beter bereid je haar daar op voor. Je vriend kan mailen dat jullie plannen hebben en de ex samen daarvan op de hoogte willen stellen aangezien er een en ander in de woonsituatie van de kinderen gaat veranderen. Dat is een volwassen manier om de communicatie open te houden en om haar te laten weten hoe serieus jullie samen zijn.
Slaat zij dit af en gaat zij wel door met gedoe, dan zouden jullie eens een mediator kunnen overwegen.

Succes!
  maandag 19 januari 2015 @ 18:26:35 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148848954
Je partner doet kennelijk om een of andere reden heel goed z'n best jullie bij elkaar weg te houden...

Reden te meer om te zorgen dat je heel goed weet waar je aan begint voor je gaat trouwen.

Als de ex toch regelmatig contact zoekt zou ik haar maar gewoon eens binnen vragen als ze de kinderen weer komt halen/brengen.
Het is echt niet normaal dat je ex-partner al 3 jaar een relatie heeft, wil gaan trouwen en jij degene die je kinderen dus ook gaat opvoeden nog nooit gesproken hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148875199
quote:
Ik wil hier graag mijn hart luchten en mijn verhaal doen (lang verhaal, pas op).

Ik heb een relatie met een man die al kinderen heeft. Dit was in eerste instantie wennen voor mij, aangezien ik zelf nog geen kinderen heb, maar we hebben het rustig aan gedaan en ondertussen heb ik een band opgebouwd met de kinderen.

Logischerwijs moest/ moet mijn ondertussen verloofde contact blijven houden met de moeder van de kinderen. Alhoewel ik in het begin van de relatie hierover jaloers kon doen en er onzeker door werd, ben ik ondertussen eraan gewend en voel me zelfverzekerd genoeg om mij niet druk te maken over normale contact betreffende de kinderen.

Echter heeft de moeder van de kinderen deze relatie nooit geaccepteerd. Ze weet heel goed dat mijn verloofde en ik een stel vormen, maar blijft in haar mailtjes herhalen dat ik een gewone vriendin ben. Hierbij geeft ze aan dat ze het graag opnieuw wil proberen met mijn verloofde en nog steeds van hem houdt etc. Hier ben ik natuurlijk niet van gediend, normaal contact over de kinderen zeg ik ja tegen, maar dit gaat me te ver.

Mijn verloofde reageert niet op dat soort mailtjes van haar kant en ik weet ook heel goed dat hij niet opnieuw samen wil zijn met haar. Hij heeft haar tijdens het huwelijk genoeg kansen gegeven, ze heeft alles verpest en hem ‘kapot’ gemaakt met alles wat ze deed en zei. Toch vind ik het moeilijk ermee om te gaan, zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment op het punt stond ermee te kappen. Hij en ik hebben daarop een goed gesprek gehad, dat hij heel goed begreep hoe ik mij voelde en wat mij dwars zat, dat hij het net zo vervelend vind en dat hij mij tijd gunt om na te denken en een besluit te nemen. Hij zou het jammer vinden als ik ermee zou kappen, zou alleen maar ‘overwinning’ zijn in de ogen van zijn ex en wat ik ook besloot, dat hij sowieso nooit meer samen wilde zijn met zijn ex. Ik besloot ermee door te gaan, mijn liefde was te groot en ik zou me niet laten kennen door zijn ex die alleen maar macht wilde uitoefenen op deze manier.

We zijn verder gegaan, ik heb niet veel meer gehoord over zijn ex en we zijn in een ander stadium beland van de relatie, namelijk huisje, boompje, beestje stadium. We wonen nog niet samen, maar de stappen worden gezet en we zijn verloofd.

Echter merkt de ex door middel van de kinderen blijkbaar ook dat het goed verloopt tussen mijn verloofde en mij en probeert ondertussen weer macht uit te oefenen en de sfeer te verpesten. Ze is weer begonnen met mailtjes sturen zoals bovenstaande en komt af en toe aan de deur om de kinderen te zien zogenaamd, wanneer ik er niet ben. Tijdens het brengen en ophalen van de kinderen zoekt ze contact met mijn verloofde en probeert gesprekken aan te gaan die er niet toe doen. De laatste druppel voor mij was dat ze via de kinderen had gehoord dat ze naar een indoor speeltuin zouden gaan met papa (alleen papa, want ik kon toen niet mee) en mevrouw besloot opeens dat zij ook uitgenodigd was en op de desbetreffende dag stond ze daar ook. Op dat moment kon mijn verloofde niet ingrijpen aangezien de kinderen ook aanwezig waren en hij hen dat niet wilde aandoen. Achteraf heeft hij contact opgenomen en gezegd dat dat niet de bedoeling is en dat ze moet wegblijven bij dingen die hij met de kinderen doet. Hierop reageerde zij heel simpel met: ik doe zelf waar ik zin in heb.

Het is misschien allemaal uitlokkerij en macht proberen te krijgen, maar ik voel dat ik eronder lijd en er enorm verdrietig van word. Ik wil dat ze ons met rust laat en dat ze zich alleen bemoeit met de kinderen en contact zoekt wanneer het om de kinderen gaat.

Ik speel zelf verder geen directe rol in het contact met zijn ex, heb haar zelfs nooit echt persoonlijk ontmoet en heb daar ook geen behoefte aan. Ik kwam haar alleen een aantal keer tegen bij het brengen en ophalen etc. Toch praat ze in op de kinderen over dat ik slecht ben en dat ze mij niet lief mogen vinden. De oudste snapt ondertussen dat het onzin is, maar ik merk dat het jongste kind hier wel in gelooft en er negatief door wordt beïnvloed.

Graag wil ik dan ook van jullie tips/ opbouwende kritiek over deze situatie. Wellicht zijn er mensen in dezelfde situatie of die er ervaring mee hebben en kunnen die mij meer tips geven om hiermee om te gaan.
Ik vind het ook raar dat die ex zichzelf uitnodigt als hij iets met zijn kinderen gaat doen. Dat is feitelijk hinderlijk volgen, als hij daar niet van gediend is.
Wat ik ook vreemd vind is dat je vriend zich niet harder opstelt. Hij heeft een omgangsregeling met de kinderen, maar niet met haar. Je moet hem ook maar geloven dat zij per sé niet met je kennis wil maken. Misschien is het te wantrouwig, maar het lijkt erop dat hij jullie ook graag uit elkaar wil houden.
Weet je eigenlijk wat de redenen waren van de scheiding?
pi_148876472
Het is al zo vaak gezegd, maar ik zou toch echt eens om de tafel met elkaar om eventuele miscommunicaties en vooroordelen weg te nemen. Zij komt er dan achter dat jullie relatie wel degelijk serieus is, en jij komt misschien achter haar beweegredenen.

Plus dat jullie gelijk kunnen afspreken hoe jullie de nieuwe situatie in de toekomst gaan aanpakken. Ik zou er gewoon op aandringen bij je verloofde, of er anders een keer over beginnen als zij de kinderen komt brengen/halen en jij er ook bent, dan kan ze haar kop namelijk moeilijk in het zand steken.
pi_148885724
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:32 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Zij heeft die man ook gehad en heeft het toen verpest, daar kan ik ook niks aan doen.. Nu is hij lekker van mij ;)

De kinderen zijn dan niet eens bij haar, ze komt zomaar langs wanneer de kinderen bij papa zijn.
Wat ontzettend kinderachtig :{

Ik ben het met Leandra eens. Je hebt je niet eens fantsoenlijk voorgesteld aan haar, daar zou ik als ex ook niet vrolijk van worden. En het antwoord op je vraag hoe je haar kan stoppen is heel simpel, ga met haar praten, leer haar kennen.

Want deze man mag dan lekker van jou zijn ( :') ) zij is de moeder van zijn kinderen en zal echt niet uit je leven verdwijnen. Dan kun je maar beter proberen met een normale manier met elkaar om te gaan.
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:26 schreef Leandra het volgende:
Je partner doet kennelijk om een of andere reden heel goed z'n best jullie bij elkaar weg te houden...

Reden te meer om te zorgen dat je heel goed weet waar je aan begint voor je gaat trouwen.

Als de ex toch regelmatig contact zoekt zou ik haar maar gewoon eens binnen vragen als ze de kinderen weer komt halen/brengen.
Het is echt niet normaal dat je ex-partner al 3 jaar een relatie heeft, wil gaan trouwen en jij degene die je kinderen dus ook gaat opvoeden nog nooit gesproken hebt.
Dit dus.
pi_148886568
Ik zou je kinderen gaan slaan op het moment ze over hun eigen mama beginnen. Zo maak het namelijk heel vervelend dat elke keer wanneer ze aan hun moeder denken het niet fijn aanvoelt.
Verder zou ik een lading mails terug sturen met dat ze van je verloofde moet afblijven. Desnoods met dreigementen als ze het nog niet snapt.

Cadeaus die de kinderen van hun moeder krijgen moet je ze voor hun gezicht kapot maken. Let er wel hierbij op dat je een betere versie van het cadeau klaar hebt staan en ze direct daarna aan hun geeft.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 20:48:50 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148886969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 20:40 schreef Deckard het volgende:
Ik zou je kinderen gaan slaan op het moment ze over hun eigen mama beginnen. Zo maak het namelijk heel vervelend dat elke keer wanneer ze aan hun moeder denken het niet fijn aanvoelt.
Verder zou ik een lading mails terug sturen met dat ze van je verloofde moet afblijven. Desnoods met dreigementen als ze het nog niet snapt.

Cadeaus die de kinderen van hun moeder krijgen moet je ze voor hun gezicht kapot maken. Let er wel hierbij op dat je een betere versie van het cadeau klaar hebt staan en ze direct daarna aan hun geeft.
Dat lost het probleem idd ook wel op.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148890750
Waarom is het zo moeilijk voor hem om gewoon te zeggen dat hij behalve contact over de kinderen helemaal niets meer van haar hoeft?

Dat negeren van haar pogingen, leidt nergens heen blijkbaar, want ze gaat gewoon door. Ze is dus duidelijk nog niet op haar plek gezet, iets wat had kunnen gebeuren op het moment dat jullie om de tafel zijn gaan zitten...

...wat jullie dus niet gedaan hebben. :')

Op het moment dat jullie serieus werden in jullie relatie, had dat moeten gebeuren. Wat ik hier lees is echt heel onvolwassen. Jij wil niet, hij wil niet, zij wil niet, als een stel kleine kinderen bij elkaar. Begrijpelijk dat je het niet wil, maar het is zegmaar, en dat is hier wel duidelijk geworden, noodzakelijk.

Als er een probleem is, en al helemaal een grootschalig probleem als deze (waarbij kinderen betrokken zijn), schuif je dat niet onder het tapijt. Daar zet je, ondanks dat je je bedreigd voelt, je schouders onder. De kinderen zijn nu de dupe van jullie angst om volwassen te doen.
pi_148891112
En wat hierboven staat ook echt. Hoe ontzettend onfatsoenlijk van je om jezelf niet voor te stellen aan haar, terwijl jij de stiefmoeder van haar kinderen gaat worden. Begrijpelijk dat ze boos op je is, totaal respectloos van jullie kant af.

Het wordt tijd dat je eens persoonlijk op haar afstapt om een gesprek te gaan voeren, wie weet wordt het dan nog wat.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:13:28 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148891207
Dat dus.

Ik snap het ook werkelijk niet, stel dat de vriend van TS in het ziekenhuis komt te liggen, gaat zij dan de kinderen bij hun moeder ophalen? Verwacht ze dan dat moeder de kinderen meegeeft aan een onbekende?
Hoe kun je nou 3 jaar een relatie hebben, verloofd zijn, en dus de intentie hebben te gaan trouwen, samen een gezin te vormen, en dan ken je na 3 jaar (!!) de moeder van de kinderen van je aanstaande echtgenoot nog steeds niet... het enige wat je van haar en hun huwelijk weet is wat hij je verteld heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:21:10 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_148891590
Ik vroeg me al af of dat "Nu is hij lekker van mij" van iemand kwam die 12 is ofzo, maar kennelijk was TS ongeveer 12 toen het oudste kind van haar vriend geboren werd:
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 11:22 schreef Wondertjex het volgende:

[..]

Omdat we beiden druk bezig zijn (hij met carrière maken en ik met afstuderen), zien we elkaar juist niet zo vaak. Als ik dan in mijn vrije tijd shoppen of vriendinnen verkies boven hem, wordt hij boos en is hij beledigd.
Geen wonder dat z'n ex de relatie in het begin niet serieus nam, en dan gewoon niet het fatsoen hebben om eens aan tafel te gaan zitten voor een normaal gesprek, en je eens voor te stellen als het wel serieus blijkt te zijn....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_148893860
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 18:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Wedje leggen dat de kinderen het enig zouden vinden als hun ouders gewoon normaal contact zouden kunnen hebben?

Ik snap dat je er totaal niet op zit te wachten, maar je moet die kinderen nu wel even boven je eigen en die van je vriend stellen als de huidige situatie zo niet langer gaat.

Ten eerste, hoe zijn de afspraken vastgelegd mbt contact en de kinderen? Staat daar iets in over dat papatijd niet papa en mamatijd kan worden zonder overleg oid? Moet het aangepast worden als jullie gaan samenwonen en jij toch ook een enigszins opvoedende rol gaat spelen in hun leven?

Ten tweede hebben jullie grote plannen die de moeder van de kinderen wel moet weten. Samenwonen, verloofd zijn en trouwplannen zijn van invloed op haar kinderen. Beter bereid je haar daar op voor. Je vriend kan mailen dat jullie plannen hebben en de ex samen daarvan op de hoogte willen stellen aangezien er een en ander in de woonsituatie van de kinderen gaat veranderen. Dat is een volwassen manier om de communicatie open te houden en om haar te laten weten hoe serieus jullie samen zijn.
Slaat zij dit af en gaat zij wel door met gedoe, dan zouden jullie eens een mediator kunnen overwegen.

Succes!
Om hier een heel eerlijk antwoord op te geven, weet ik eigenlijk niet hoe de afspraken precies zijn vastgelegd. Aangezien de plannen nu steeds serieuzer worden, zal ik binnenkort alles goed overleggen en zelf even inzien.. mijn verloofde wilt het er niet over hebben, de sfeer wordt verpest als ik begin over zijn ex en zodoende komt het onderwerp eigenlijk bijna nooit ter sprake..

Verder heeft mijn verloofde al aangegeven aan haar dat hij in een relatie zit met mij en er serieuze plannen zijn. Heeft zijn ex verder niet op gereageerd voor zover ik het weet.
pi_148894119
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind het ook raar dat die ex zichzelf uitnodigt als hij iets met zijn kinderen gaat doen. Dat is feitelijk hinderlijk volgen, als hij daar niet van gediend is.
Wat ik ook vreemd vind is dat je vriend zich niet harder opstelt. Hij heeft een omgangsregeling met de kinderen, maar niet met haar. Je moet hem ook maar geloven dat zij per sé niet met je kennis wil maken. Misschien is het te wantrouwig, maar het lijkt erop dat hij jullie ook graag uit elkaar wil houden.
Weet je eigenlijk wat de redenen waren van de scheiding?
Volgens hem geeft hij duidelijk aan dat ze niet aanwezig mag zijn, toch blijft zij dit doen wanneer ze weet dat ik er niet ben.

Het valt mij trouwens wel op dat hij inderdaad bewust probeert de ex en mij uit elkaar te houden. De reden hiervoor is dat hij geen zin heeft in contact met haar en mij niet wil blootstellen aan haar manipulatief gedrag.

Reden van scheiding waren haar manipulatieve gedrag en dominantie. Het gaat wel iets verder dan dat, maar wegens privacy wil ik niet alles vertellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')