Het liefst wil ik het ook gewoon vertellen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik zie hem pas in het weekend en wil dit sowieso niet aan de telefoon vertellen en eerder afspreken kan ook niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2015 23:42 schreef Myrr het volgende:
[..]
Dit.
Vind het wat laf en vraag me af wat voor relatie je hebt, als je dit niet direct (eigenlijk als eerste, meteen al) met je partner kunt bespreken (ongeacht principes).
Dit soort dingen pak je mijnziens met je relatie aan, niet met vreemden op het internet en vriendinnen. Daarnaast gaat het al helemaal ver dat het überhaupt in je op komt het weg te laten halen zonder zijn medeweten.
waarom ben je met hem? Ik zie aan je toon dat dit niet is wat je wil. Waarom dan met iemand zijn die zo is?quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Dan zeg je dat tegen hem, dat je best de baby wil houden op voorwaarde dat de verzorging toch echt 50/50 zal moeten zijn zodat jij je studie gewoon af kan maken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Overigens raden mijn vriendinnen mij aan, die mij en mijn vriend kennen en weten hoe alles zit, het niet te vertellen, omdat ik dan gewoon geen keus meer heb en omdat dit mijn lichaam is en ik de komende maanden/ jaren de meeste gevolgen ga onderzien. Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Dit ja!quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:
Nou, of de baby er nou komt of niet, die relatie gaat niet lang mee
dat, maak daar maar een ander topic voor, hier gaat het over 1 persoon die een beslissing moet nemen over de rest van d'r levenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:53 schreef Postbus100 het volgende:
Please, dit is niet de plek voor discussie moord/geen moord
Gelovigenquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
Maar lekker christelijk hoor, deze oplossing
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TSquote:
ik weet dat je dat er graag met de haren bijsleept, maar de mens is gewoon by default hypocriet, dat is een gegeven dus de ene regel volg je wel de andere nietquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:07 schreef Loveless85 het volgende:
Wat een bullshit, je bent gewoon pussy. Zelfs al vertel je het en is hij het er niet mee eens kan je het nog weg laten halen.
Maar lekker christelijk hoor, deze oplossing
Ik sleep het er niet graag bij hoor, ze komt zelf met dat dat DE reden is waardoor het niet aan haar omgeving vertelt kan worden.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:36 schreef Re het volgende:
[..]
ik weet dat je dat er graag met de haren bijsleept, maar de mens is gewoon by default hypocriet, dat is een gegeven dus de ene regel volg je wel de andere niet
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom ben je met hem? Ik zie aan je toon dat dit niet is wat je wil. Waarom dan met iemand zijn die zo is?
kun je nu zelf niet teruglezen Hoe je over je relatie en je partner praat? (Ik hoop dat hij het niet kan want dan is het vast zo over)quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.
Is het óóit in je opgekomen dat je niet móét luisteren naar hemquote:Op woensdag 4 februari 2015 08:51 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Het liefst wil ik het ook gewoon vertellen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen, maar ik zie hem pas in het weekend en wil dit sowieso niet aan de telefoon vertellen en eerder afspreken kan ook niet.
Het probleem is dat ik dan al weet wat er gaat gebeuren, dat we het kind gewoon gaan houden aangezien dat de afspraak was en we beiden eens waren dat abortus gewoon niet als een optie gezien mocht worden.
Ik weet dat ik het ook hoor te vertellen, maar ja ik weet dan ook wat mij te wachten staat en daarom neem ik er tijd voor.
Overigens raden mijn vriendinnen mij aan, die mij en mijn vriend kennen en weten hoe alles zit, het niet te vertellen, omdat ik dan gewoon geen keus meer heb en omdat dit mijn lichaam is en ik de komende maanden/ jaren de meeste gevolgen ga onderzien. Hij gaat werken, komt in de avonden beetje spelen met zijn kind en verder zal ik de totale zorg hebben als moeder. Het is dus een beetje oneerlijk als ik het laat afhangen van zijn besluit.
Er zijn al stappen genomen, ik heb een afspraak bij een kliniek, maar er geldt een wettelijke bedenktijd van een week. Voor mij overigens anderhalve week omdat ik extra bedenktijd nodig had.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef Leandra het volgende:
Gewoon nog langer niets doen zodat een overtijdbehandeling geen optie meer is...
Het met vriendinnen bespreken, er een topic over openen, maar niet naar de huisarts gaan.
Misschien wil je het eigenlijk toch wel.
Ik vond dit wel een hele goede tip. Ik houd de opties nog open, dus het kan inderdaad niet kwaad extra vitamines/ voedingsstoffen in te nemen voor het geval dat..quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gelovigen![]()
Hoog tijd dat dat gewoon Europees afgeschaft wordt.
[..]
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TS![]()
Slik je nou ondertussen al foliumzuur? Of wil je bewust meer kans op een kind met open ruggetje?
Nou dit is niet een 'gelovigen' kwestie iedereen doet gewoon aan cherry picking als het hen goed uitkomtquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Gelovigen![]()
Hoog tijd dat dat gewoon Europees afgeschaft wordt.
[..]
Je hebt je prioriteiten lekker op orde TS![]()
Slik je nou ondertussen al foliumzuur? Of wil je bewust meer kans op een kind met open ruggetje?
Komt er wel op neer jaquote:Op woensdag 4 februari 2015 09:15 schreef CherryLips het volgende:
Nou, of de baby er nou komt of niet, die relatie gaat niet lang mee
Die bedenktijd geldt niet voor een overtijdbehandeling...quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:53 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Er zijn al stappen genomen, ik heb een afspraak bij een kliniek, maar er geldt een wettelijke bedenktijd van een week. Voor mij overigens anderhalve week omdat ik extra bedenktijd nodig had.
Verder ga ik vandaag maar even kijken of ik extra vitamines kan krijgen om in te nemen, stel dat ik het kind toch besluit te houden, heeft het tenminste een goede basis qua voedingsstoffen, dat kan nooit kwaad zoals een forumgenoot dat zei.
Ik wil eigenlijk ook wel best weten wat jij dan studeert, waardoor dit zo onmogelijk wordt. Als je bijv. een studie geneeskunde doet waarbij je verplichte alle 60 studiepunten per jaar moet halen, dan snap ik dit, maar je laat wel heel veel in de donker liggen zo. Wij kunnen alleen maar gokken op basis van wat jij weggeeft.quote:Op woensdag 4 februari 2015 09:50 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Daarmee wilde ik hem niet zwart maken, maar ik bedoel dat het wel zo gaat zijn. Hij heeft een goede functie, maar dat houdt in dat hij ook weg moet af en toe en dat hij er veel tijd in moet investeren. Ik heb nog niet eens een normale baan die past bij mijn studie, dus het meest logische zal zijn dat ik tijdelijk parttime huisvrouw en parttime studente word en hij de kostwinner.
Ik ben nog niet zo ver dat het een overtijdbehandeling wordt. Dat is dacht ik pas na 8 of 12 weken.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die bedenktijd geldt niet voor een overtijdbehandeling...
Wegens herkenbaarheid wil ik dat liever niet vertellen. Ik kan alleen vertellen dat het valt onder de pittigere studies en dat ik na de zomervakantie eigenlijk intern moet solliciteren en daar gaat enorm veel tijd in zitten.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:09 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk ook wel best weten wat jij dan studeert, waardoor dit zo onmogelijk wordt. Als je bijv. een studie geneeskunde doet waarbij je verplichte alle 60 studiepunten per jaar moet halen, dan snap ik dit, maar je laat wel heel veel in de donker liggen zo. Wij kunnen alleen maar gokken op basis van wat jij weggeeft.
Sorry hoor, maar er zijn genoeg mensen die jouw studie en die in jouw situatie zitten, dus dit is een beetje en slap excuus, maar goed ik laat het voor wat het is. Je wilt er duidelijk niets over kwijt en dat is je goed recht.quote:Op woensdag 4 februari 2015 10:13 schreef Wondertjex het volgende:
[..]
Wegens herkenbaarheid wil ik dat liever niet vertellen. Ik kan alleen vertellen dat het valt onder de pittigere studies en dat ik na de zomervakantie eigenlijk intern moet solliciteren en daar gaat enorm veel tijd in zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |