abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:07:35 #201
70532 loveli
N
pi_149353327
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:05 schreef Tamashii het volgende:
Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. .
:')
crap in = crap out
  roze woensdag 4 februari 2015 @ 12:08:47 #202
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149353374
Enige wat ik kan zeggen (mocht dit waar zijn): Ga gewoon je gevoel achterna. Als je het wilt houden doe je dat toch? Je ouders zullen zich er vast wel bij neerleggen op den duur en dan zijn ze vast super blij dat ze een kleinkind krijgen.
Your beauty never ever scared me.
pi_149353402
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:07 schreef loveli het volgende:

[..]

:')
Kan je zo op reageren, maar ze kan moeilijk verder gaan met studeren of fulltime werken wanneer ze een kind heeft en de man loopt weg he....
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:10:22 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353414
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:08 schreef Amarantha het volgende:
Enige wat ik kan zeggen (mocht dit waar zijn): Ga gewoon je gevoel achterna. Als je het wilt houden doe je dat toch? Je ouders zullen zich er vast wel bij neerleggen op den duur en dan zijn ze vast super blij dat ze een kleinkind krijgen.
ze wil juist een abortus en ze weet dat haar vriend en ouders tegen abortus zijn. Ze moet dan dus meteen samenwonen, trouwen, stoppen met studie enz.

Hoewel niks van dat alles moet natuurlijk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_149353424
Ze moet niks :{w Daar komt het eigenlijk op neer. Nee wacht, ze moet doen wat ze zelf wil, en zich niet verstoppen achter haar familie/vriend.
Tap tap tap
  roze woensdag 4 februari 2015 @ 12:12:32 #206
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_149353485
Ik ken genoeg vrouwen met een kind (sommige ook nog eens alleenstaand) die gewoon een studie volgen of werken.
Your beauty never ever scared me.
pi_149353518
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:12 schreef Amarantha het volgende:
Ik ken genoeg vrouwen met een kind (sommige ook nog eens alleenstaand) die gewoon een studie volgen of werken.
Ze zullen er ook best zijn, en het is ook best mogelijk. Maar hoe zwaar is dat? Als je nu al twijfelt of je het moet houden?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:13:56 #208
70532 loveli
N
pi_149353543
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Kan je zo op reageren, maar ze kan moeilijk verder gaan met studeren of fulltime werken wanneer ze een kind heeft en de man loopt weg he....
Het leven loopt anders met een kind, niet per se slechter. Ik ken voorbeelden waarbij het volledig is misgelopen en ook waarbij het heel goed is gegaan (2 kinderen, studie afgemaakt, gepromoveerd, succesvolle carriere).

Het ligt niet aan het kind, maar aan de moeder wat de toekomst brengt. Sommige dingen zullen anders gepland moeten worden. Familie kan een goede bijdrage leveren als het om opvang gaat.

Stel dat haar man onder de trein komt, zelfde gevolg. Moet je daarop anticiperen? Het leven doet niet altijd wat je wilt.
crap in = crap out
pi_149353636
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:13 schreef loveli het volgende:

[..]

Het leven loopt anders met een kind, niet per se slechter. Ik ken voorbeelden waarbij het volledig is misgelopen en ook waarbij het heel goed is gegaan (2 kinderen, studie afgemaakt, gepromoveerd, succesvolle carriere).

Het ligt niet aan het kind, maar aan de moeder wat de toekomst brengt. Sommige dingen zullen anders gepland moeten worden. Familie kan een goede bijdrage leveren als het om opvang gaat.

Stel dat haar man onder de trein komt, zelfde gevolg. Moet je daarop anticiperen? Het leven doet niet altijd wat je wilt.
Klopt. Helemaal gelijk. Dat is ook zeker zo.
Maar ik probeer ook aan te geven, dat als zij nu al twijfelt het echt lastig word icm dit soort dingen. Je kunt niet met alles rekening houden. Maar als je relatie al vrij instabiel is en je niet de middelen hebt om een kind op te voeden, tsja...
pi_149353657
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

ze wil juist een abortus en ze weet dat haar vriend en ouders tegen abortus zijn. Ze moet dan dus meteen samenwonen, trouwen, stoppen met studie enz.

Hoewel niks van dat alles moet natuurlijk.
Nee gisteren wilde ze het kind opeens houden. Wel op blijven letten :P
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:19:33 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:17 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee gisteren wilde ze het kind opeens houden. Wel op blijven letten :P
oh, dat stukje info heb ik weer gemist. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:20:48 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353762
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:13 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Ze zullen er ook best zijn, en het is ook best mogelijk. Maar hoe zwaar is dat? Als je nu al twijfelt of je het moet houden?
Ik heb vier kinderen(onder de 10) en ik studeer, het is te doen hoor.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:21:42 #213
70532 loveli
N
pi_149353793
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:16 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Klopt. Helemaal gelijk. Dat is ook zeker zo.
Maar ik probeer ook aan te geven, dat als zij nu al twijfelt het echt lastig word icm dit soort dingen. Je kunt niet met alles rekening houden. Maar als je relatie al vrij instabiel is en je niet de middelen hebt om een kind op te voeden, tsja...
Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dear :') ). Ze snappen dat je van sex zwanger kunt worden. Als je die toekomstplannen echt hebt, wat is er erg als de volgorde verandert? Ze hebben de middelen om het kind op te voeden. 3 jaar een relatie is een normale periode voor je aan een huwelijk en een gezin begint.
crap in = crap out
pi_149353813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Ze zijn verloofd, willen trouwen en dan kinderen (neem ik aan). Relatie is stabieler dan menig relatie op en buiten fok (oh dear :') ). Ze snappen dat je van sex zwanger kunt worden. Als je die toekomstplannen echt hebt, wat is er erg als de volgorde verandert? Ze hebben de middelen om het kind op te voeden. 3 jaar een relatie is een normale periode voor je aan een huwelijk en een gezin begint.
Naja gaandeweg blijkt toch dat die relatie niet zo stabiel is als je het mij vraagt
Je kunt altijd willen trouwen/je verloven. Dat maakt je relatie nog niet stabiel
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:22:38 #215
70532 loveli
N
pi_149353818
Neemt niet weg dat het op mij ook niet overkomt als een goede relatie...
crap in = crap out
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:24:02 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_149353855
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb daar nog wel een beetje mijn twijfels bij, of deze relatie echt wel zo stabiel is. Als ik lees over de beweegredenen om te verloven (vooral voor het plaatje naar de buitenwereld), als ik de aarzeling bij TS zie om dit als hun gezamenlijk probleem te zien.
The love you take is equal to the love you make.
pi_149353893
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb vier kinderen(onder de 10) en ik studeer, het is te doen hoor.
Nouja, ik weet van iemand anders dat diegene 1 kind had, zij werkte en savonds studeerde en dat dat een tijd was die onwijs heftig en moeilijk was.
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:25:22 #218
70532 loveli
N
pi_149353898
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb daar nog wel een beetje mijn twijfels bij, of deze relatie echt wel zo stabiel is. Als ik lees over de beweegredenen om te verloven (vooral voor het plaatje naar de buitenwereld), als ik de aarzeling bij TS zie om dit als hun gezamenlijk probleem te zien.
Denk ook niet dat de relatie stabiel is, wel stabieler dan menig relatie.

Een beetje zoals dat de bof beter is dan de mazelen.
crap in = crap out
pi_149353908
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:22 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Naja gaandeweg blijkt toch dat die relatie niet zo stabiel is als je het mij vraagt
Je kunt altijd willen trouwen/je verloven. Dat maakt je relatie nog niet stabiel
Dit dus. Dat denk ik ook.
  woensdag 4 februari 2015 @ 12:26:32 #220
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_149353930
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:25 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nouja, ik weet van iemand anders dat diegene 1 kind had, zij werkte en savonds studeerde en dat dat een tijd was die onwijs heftig en moeilijk was.
Van wat ik begrijp verdiend haar vriend voldoende om haar te ondersteunen tijdens haar studie zodat ze in die tijd niet hoeft te werken.
pi_149353992
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:05 schreef Tamashii het volgende:
Hoewel ik ook graag hard en onaardig zou willen zijn, zal ik even proberen om een serieuze inhoudelijke reactie te geven. Na het topic gelezen te hebben zijn er al zovelen die mij voor zijn gegaan, maar goed. Lekker yolo.

Luister TS, schattepetat, lieverd, honey, je bent in de 20. Nou, in principe kan je dus zwanger worden, in principe kan je er dus klaar voor zijn, in principe is het allemaal mogelijk. Maar.....

Je geeft aan dat je familie + gezin het niet leuk vindt als je abortus laat plegen, vanwege geloofsredenen. Maar familie + gezin mag nooit de dienst uitmaken voor jouw lichaam. Het is jouw lichaam en jouw leven. Zometeen als je dit doorzet, ga jij die zwangerschap door, ga jij die bevalling door. Probeer je even voor te stellen hoe dat is, 9 maanden lang en dan dat kind er nog uit wippen ook.

Je geeft aan dat je student bent. Dat je eigenlijk door wilt studeren en dat je het niet ziet zitten op die manier. Goed, dat denk je nu sowieso al. Hoe denk je dat het over 5/10/15 jaar is. Als je het kind wel hebt en je opleiding niet afgemaakt hebt? Je hebt geen toekomst als je man je verlaat en je zit met een kind. Je hebt geen diploma, geen werk, je bent afhankelijk. Is dat hoe God het wilt? En als God het al zo wilt. Wil jij dit dan wel?

Laat staan dat dit kind al met een achterstand op de wereld komt. Overduidelijk grensgevalletje; ja ik ben er omdat het moest van God? Ik ben er omdat het per ongeluk was? Wat ga je je kind later vertellen? Wat als de relatie stuk loopt, wat ga je je kind vertellen over de vader? Hoe ga je het kind opvoeden, waar haal je het geld vandaan?

Ik kan nog duizend argumenten geven, vanuit maatschappelijk oogpunt zou ik het kind niet houden. Vanuit persoonlijk oogpunt ook niet, want je bent er niet klaar voor geef je hier eigenlijk heel duidelijk aan.

Maar de keuze is aan jou TS. Ik kan je niet vertellen welke plezieren een kind geeft. Ik heb zelf geen kind, studeer ook nog, woon wel samen, maar dat doet er allemaal niet toe. Een kind ontneemt jou je eigen leven. Ontneemt jou kansen. Als jij dat wilt, prima. Maar denk aub na over de langere termijn. En dan de langere termijn alsin 10-20-30 jaar.....
De grap is dan ook dat de meesten haar een serieus antwoord hebben gegeven. Meerdere malen zelfs. Ze blijft erom heen draaien en gooit er nog een paar leugens tussendoor. Daardoor neemt zij ons niet serieus. Ja dan is het nog moeilijk om serieus te antwoorden, dus dit is niet meer hard. Hier kiest zij bijna zelf voor.
pi_149354000
Ik weet niet of dit al eerder genoemd is maar waarom probeer je dan geen openlijke adoptie? Dan is er een koppel dat waarschijnlijk met alle liefde voor je kindje zou kunnen zorgen, en zo kan jouw familie ook het kindje nog zien.

Dit is wat ik er zeg maar van vind want ik had gelezen dat je ouders tegen Abortus zijn?
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:29:28 #223
70532 loveli
N
pi_149354004
En voor we het weer vergeten, ze is 27, geen puber.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 4 februari 2015 @ 12:30:13 #224
70532 loveli
N
pi_149354020
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:29 schreef MotherFoker het volgende:
Dit is wat ik er zeg maar van vind want ik had gelezen dat je ouders tegen Abortus zijn?
Ze is zelf ook tegen abortus.
crap in = crap out
pi_149354043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2015 12:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Ze is zelf ook tegen abortus.
Oké dat verklaard het ik had alles namelijk ff snel doorgelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')