Dat klopt alleen in de ontwikkelde Westerse wereld, over de hele wereld gezien zijn het vooral heteroseksuelen die HIV overdragen.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
Anderzijds haalt hij wel een correct punt aan als hij zegt dat geslachtsziektes zoals aids voornamelijk verspreid worden door homoseksuelen.
Je kan ons vast wel vertellen welk percentage van mensen die getrouwd zijn met mensen van hetzelfde geslacht een geslachtsziekte hebben neem ik aan.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
"Als we alle homo's doden, hebben we met Kerstmis een aidsvrije wereld"
Anderzijds haalt hij wel een correct punt aan als hij zegt dat geslachtsziektes zoals aids voornamelijk verspreid worden door homoseksuelen. Een verbod op het homohuwelijk en stoppen met het promoten van homoseksualiteit in films, televisieseries etc lijkt mij dan wél weer gepast.
What the fuckquote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
Nu, ik ben zelf katholiek maar dit vind ik toch iets te extreem.
Anderzijds haalt hij wel een correct punt aan als hij zegt dat geslachtsziektes zoals aids voornamelijk verspreid worden door homoseksuelen. Een verbod op het homohuwelijk en stoppen met het promoten van homoseksualiteit in films, televisieseries etc lijkt mij dan wél weer gepast.
Uitroeien van alle gelovigen voorkomt een hoop haat en nodeloos geweld.quote:
Dit is daar een mooi voorbeeld van.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:03 schreef Anthony9219 het volgende:
Het bewijs dat de bijbel een belachelijk en achterhaald boek is. En baseren zoveel mensen hun levens er nog op *zucht*
Dit dus, die man is helemaal niet serieus.quote:
Interpretatie is het toverwoord.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:03 schreef Anthony9219 het volgende:
Het bewijs dat de bijbel een belachelijk en achterhaald boek is. [..]
Je kan je nog zo suf interpreteren, de bijbel is gewoon een achterhaald boek.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Interpretatie is het toverwoord.
Wat valt hieraan dan te interpreteren?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
quote:13 De straf op homosexuele omgang is de dood voor beide partijen. Zij hebben het oordeel zelf over zich gebracht.
1 op 20quote:Op donderdag 4 december 2014 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan ons vast wel vertellen welk percentage van mensen die getrouwd zijn met mensen van hetzelfde geslacht een geslachtsziekte hebben neem ik aan.
En hoeveel van de homo's met aids zijn getrouwd?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:08 schreef xodox het volgende:
[..]
1 op 20
Bij de algemene bevolking in België heeft ongeveer 1 op 20 000 hiv. Uit recent onderzoek blijkt dat 1 op 20 homomannen leeft met hiv. 1 op 7 homo's met hiv weet niet dat hij besmet is. Onderzoek in de ons omringende landen geeft vergelijkbare cijfers.
http://www.mannenseks.be/hiv-en-soas/alles-over-hiv/hiv-en-homos
Dat weet ik niet, maar wat doet het er toe ?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En hoeveel van de homo's met aids zijn getrouwd?
Wat is er niet normaal aan het homo zijn dan?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef xodox het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar wat doet het er toe ?
Door het homohuwelijk toe te staan normaliseer je het homo zijn en haal je het uit zijn taboe sfeer weg.
Dat doet niemand, men zegt alleen dat er bepaalde dingen in de bijbel staan niet te interpreteren zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef Kowloon het volgende:
Merkwaardig dat er toch een aantal users zijn die in hun woede over dit bericht dan maar alle gelovigen op een hoop gooien en ze gelijk stellen aan deze vent. Hou die spiegel eens wat beter voor, dan zie je wat er mis gaat.
Wat is daar precies mis mee?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef xodox het volgende:
[..]
Door het homohuwelijk toe te staan normaliseer je het homo zijn en haal je het uit zijn taboe sfeer weg.
Dat is precies hetgene wat nodig is om het aantal besmettingen zo laag mogelijk te houden lijkt me.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef xodox het volgende:
[..]
Boek van 5000 jaar oud.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat valt hieraan dan te interpreteren?
[..]
Heel leuk allemaal dat je dat zegt maar voor de meeste gelovigen is dat allemaal simpelweg niet waar. Ze hebben een mening en pakken daar een passage bij die daar ongeveer bij past. De rest wordt gewoon genegeerd met dit excuus.quote:
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er niet normaal aan het homo zijn dan?
Dat is verboden door God. En daar zal hij vast wel goede redenen voor hebben.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat is daar precies mis mee?
Dat is meer een argument om het boek niet meer serieus te nemen, dat heeft weinig met interpreteren te maken.quote:
Monogame relaties verkleinen juist de kans op een HIV-besmetting, met een huwelijk kan zoiets bestendigd worden.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef xodox het volgende:
[..]
Oh, jij wil helemaal niet discussiëren.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:14 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
Dat is verboden door God. En daar zal hij vast wel goede redenen voor hebben.
Christendom is vrede.quote:"Als een man met een man slaapt zoals hij met een vrouw doet, hebben ze beiden een gruweldaad begaan. Ze moeten worden gedood."
Abstinentie verkleint de kans op een hiv-besmetting nog verder. Waarom heeft God niet aangeraden om dan maar helemaal te stoppen met neuken?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Monogame relaties verkleinen juist de kans op een HIV-besmetting, met een huwelijk kan zoiets bestendigd worden.
Niet geslachtsziektes zoals aids, eigenlijk alleen aids. Heteroseksuelen verspreiden alle andere geslachtsziektes zoals herpes, HPV, genitale wratten, chlamydia en gonorroe. Daarvan is het voorkomen vele malen hoger dan aids. Maw: homo, hetero, doet er niet toe: iedereen verspreid geslachtsziektes.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
Anderzijds haalt hij wel een correct punt aan als hij zegt dat geslachtsziektes zoals aids voornamelijk verspreid worden door homoseksuelen.
Enorme onzin. Ik ken zat gelovigen die bijbel niet letterlijk nemen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal dat je dat zegt maar voor de meeste gelovigen is dat allemaal simpelweg niet waar. Ze hebben een mening en pakken daar een passage bij die daar ongeveer bij past. De rest wordt gewoon genegeerd met dit excuus.
En wat is jouw eigen mening?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:14 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
mannenseks.be zegt toch iets andersquote:Op donderdag 4 december 2014 16:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Niet geslachtsziektes zoals aids, eigenlijk alleen aids. Heteroseksuelen verspreiden alle andere geslachtsziektes zoals herpes, HPV, genitale wratten, chlamydia en gonorroe. Daarvan is het voorkomen vele malen hoger dan aids. Maw: homo, hetero, doet er niet toe: iedereen verspreid geslachtsziektes.
Toch wel:quote:Op donderdag 4 december 2014 16:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat doet niemand, men zegt alleen dat er bepaalde dingen in de bijbel staan niet te interpreteren zijn.
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Uitroeien van alle gelovigen voorkomt een hoop haat en nodeloos geweld.
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:07 schreef Woelwater het volgende:
Als we alle homo's gelovigen doden, hebben we met Kerstmis een aidsvrije vredige wereld.
Nou, nee... en dat hebben mensen als Origenes en Augustinus al gezegd... de bijbel is niet altijd letterlijk op te vatten. Dan spreken we over heren uit resp. de 2e en 5e eeuw na Christus.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:18 schreef theunderdog het volgende:
Als je de bijbel niet letterlijk neemt, dan moet je afstand nemen van het christendom.
ik zou je post snel om-editten naar '25 december'.. als je de avond levend wil halenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:18 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Als we alle religieuze doden, hebben we met Kerstmis een betere wereld
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:18 schreef theunderdog het volgende:
Als je de bijbel niet letterlijk neemt, dan moet je afstand nemen van het christendom.
Mijn mening is niet andersquote:Op donderdag 4 december 2014 16:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat is jouw eigen mening?
Er staat letterlijk in dat boek dat je mensen mag vermoorden. Wat nou interpretatie?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat komt omdat God een jaloerse relnicht is.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:14 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
Oke, maar leg nu eens uit hoe je bepaalde citaten in de bijbel anders kan interpreteren? het argument dat het boek erg oud is is een argument om het boek niet meer serieus te nemen. Dat heeft weinig tot niets met interpretatie te maken.quote:
Hoeft ook niet, ze hoeven alleen dingen letterlijk te nemen waar ze in willen geloven.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Enorme onzin. Ik ken zat gelovigen die bijbel niet letterlijk nemen.
Heeft niet zo zeer met het homo zijn te maken als wel met het hebben van veel verschillende bedpartners.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:19 schreef xodox het volgende:
[..]
mannenseks.be zegt toch iets anders
Veel soa's bij homo's
Hoe groot het risico op besmetting met een bepaalde soa is, is onder meer afhankelijk van de verspreiding ervan. Soa's komen veel voor bij homomannen. 1 op de 7 Vlaamse homo's die zich liet testen had een soa. En ten minste 1 op de 20 Vlaamse homo's heeft hiv.
http://www.mannenseks.be/hiv-en-soas/alles-over-soas
In landen als Botswana en Zimbabwe is meer dan 30 procent van bevolking besmet met Aids.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk, maar hoe kun je een citaat als "mensen die aan homoseksuele daden doen, hebben de dood over zichzelf afgeroepen" (weet de exacte verwoording niet) anders interpreteren?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou, nee... en dat hebben mensen als Origenes en Augustinus al gezegd... de bijbel is niet altijd letterlijk op te vatten. Dan spreken we over heren uit resp. de 2e en 5e eeuw na Christus.
Lees even de verzamelde werken van Origenes.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke, maar leg nu eens uit hoe je bepaalde citaten in de bijbel anders kan interpreteren? het argument dat het boek erg oud is is een argument om het boek niet meer serieus te nemen. Dat heeft weinig tot niets met interpretatie te maken.
Dat heeft niets met woede te maken. Het is gewoon een logische gevolgtrekking uit de beschikbare gegevens.quote:
Zo, hebben zij dat gezegd ja? In dat geval zal het wel waar zijn!quote:Op donderdag 4 december 2014 16:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou, nee... en dat hebben mensen als Origenes en Augustinus al gezegd...
Post gewoon je eigen mening.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lees even de verzamelde werken van Origenes.
Een volk dat voor religie zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik zou je post snel om-editten naar '25 december'.. als je de avond levend wil halen
Sjezus, je bent echt wel heel bekrompen hè.... denk je nou echt dat mensen homoseksueel "worden" omdat het mogelijk is met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef xodox het volgende:
[..]
Zeg ems...quote:Op donderdag 4 december 2014 16:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Zo, hebben zij dat gezegd ja? In dat geval zal het wel waar zijn!
Bepaalde citaten kun je toch gewoon als achterhaald beschouwen en negeren? Er staan bijvoorbeeld ook zaken in over barmhartigheid voor armen en vluchtelingen, dat lijkt mij dan weer een goed punt.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke, maar leg nu eens uit hoe je bepaalde citaten in de bijbel anders kan interpreteren? het argument dat het boek erg oud is is een argument om het boek niet meer serieus te nemen. Dat heeft weinig tot niets met interpretatie te maken.
De bijbel is toch gods woord?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bepaalde citaten kun je toch gewoon als achterhaald beschouwen en negeren? Er staan bijvoorbeeld ook zaken in over barmhartigheid voor armen en vluchtelingen, dat lijkt mij dan weer een goed punt.
Maar waarom kun je die dan ook niet gewoon negeren?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Bepaalde citaten kun je toch gewoon als achterhaald beschouwen en negeren? Er staan bijvoorbeeld ook zaken in over barmhartigheid voor armen en vluchtelingen, dat lijkt mij dan weer een goed punt.
Dat is wat fundamentalisten (voornamelijk Amerikaanse protestanten) zeggen. Al in de oudheid zeiden theologen dat de bijbel bestond uit boeken geschreven door mensen, geïnspireerd door God. Niet door God zelf.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bijbel is toch gods woord?
Ben jij zelf gelovig?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sterker nog... zo ongeveer het hele Nieuwe Testament staat in het teken van de verlossing van de Wet (Oude Testament).
Kom maar langs.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:24 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik vind dat we voior Kerstmis al het geloof moeten uitroeien, de Katholieken het eerst, zodat we eindelijk een vredige wereld hebben.![]()
![]()
Op mijn manier, ja. Ik zou het liberaal katholiek noemen.quote:
Jij mag kiezen wat je geloofd, het is een groot feest.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar waarom kun je die dan ook niet gewoon negeren?
Geen idee. Ik weet in ieder geval wel dat er zat mensen zijn die iedere zondag naar de kerk gaan, maar toch hele normale en aardige mensen zijn. Mensen die er ook geen moeite mee hebben als ik vertel dat ik op mannen val.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De bijbel is toch gods woord?
Interessant, hoe lees jij de citaten uit de bijbel waar die figuur uit de OP (in dat filmpje) naar verwijst dan?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op mijn manier, ja. Ik zou het liberaal katholiek noemen.
Klopt helemaal, gelovige zijn ook gewoon mensen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet in ieder geval wel dat er zat mensen zijn die iedere zondag naar de kerk gaan, maar toch hele normale en aardige mensen zijn. Mensen die er ook geen moeite mee hebben als ik vertel dat ik op mannen val.
TS noemt een of andere idiote VSAmerikaan "extreem" maar zelf wil hij jou verbieden te trouwen met wie jij liefhebt.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Geen idee. Ik weet in ieder geval wel dat er zat mensen zijn die iedere zondag naar de kerk gaan, maar toch hele normale en aardige mensen zijn. Mensen die er ook geen moeite mee hebben als ik vertel dat ik op mannen val.
Mijn ouders zijn van vrij strikt naar enorm los gegaan en zouden het ook geen probleem vinden.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:25 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Heb je enig idee hoe veel mensen er besmet zijn met HIV, en waar die wonen? Plus: wat zou, stel dat je punt waar is, veranderen door het homohuwelijk te verbieden? Denk je dat homo's zonder te mogen trouwen meer monogame relaties onderhouden, of dat ze dan ineens geen homo meer zijn, of dat SOA's niet van ongetrouwde mannen en vrouwen houden? Wat bezielt je zoiets te typen?quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
Gedaan. Je post is er niet minder irrelevant om geworden.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg ems...
Alvorens je probeert met je ludieke nietszeggende posts slim over te komen, probeer eerst even verbanden te leggen tussen hetgeen er gezegd is en waarop is gereageerd.
Als gedragsregels uit lang vervlogen tijden. Daarnaast is het de vraag of er bijvoorbeeld bij het verhaal omtrent Sodom daadwerkelijk sprake was van homoseksualiteit.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Interessant, hoe lees jij de citaten uit de bijbel waar de figuur uit de OP (in dat filmpje) naar verwijst dan?
Gelovigen hebben vermoedelijk zelfs nog wel meer last van radicalen zoals in de OP dan niet-gelovigen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:26 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt helemaal, gelovige zijn ook gewoon mensen.
Ga lekker computergames spelen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:27 schreef ems. het volgende:
[..]
Gedaan. Je post is er niet minder irrelevant om geworden.
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat als het we het verbieden er veel minder HIV zou zijn en daar doen we het toch voor.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sjezus, je bent echt wel heel bekrompen hè.... denk je nou echt dat mensen homoseksueel "worden" omdat het mogelijk is met iemand van hetzelfde geslacht te trouwen?
Denk je werkelijk dat het minder voorkomt als het verboden is? Of komt het dan net zoveel voor maar zijn er meer mensen die er over liegen?
Bullsh&t.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat als het we het verbieden er veel minder HIV zou zijn.
De beste preventie om HIV uit te roeien is niet om allerlei preventie middeltjes in te zetten maar in te zetten op duurzame, homogene, heteroseksuele relaties.
Maar welke christelijke regels volg jij dan nog?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als gedragsregels uit lang vervlogen tijden. Daarnaast is het de vraag of er bijvoorbeeld bij het verhaal omtrent Sodom daadwerkelijk sprake was van homoseksualiteit.
Ikzelf beschouw homoseksualiteit als normaal. Zie er niets verkeerds in. Integendeel. Laat mensen die verliefd zijn op elkaar gewoon van elkaar houden.
En waarom moet dat anderen opgelegd worden?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
in te zetten op duurzame, homogene, heteroseksuele relaties.
En dat GELOOF ik direct.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:28 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Gelovigen hebben vermoedelijk zelfs nog wel meer last van radicalen zoals in de OP dan niet-gelovigen.
Wellicht. Ik richt mij voornamelijk op het Nieuwe Testament. Het feit dat Christus zelf nooit heeft opgeroepen tot het doden van 'ongelovigen', 'tegenstanders', 'zondaars', 'ketters' of 'afvalligen' zegt genoeg. Daarnaast geloof ik inderdaad dat Zijn kruisdood de mensheid heeft verlost.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar welke christelijke regels volg jij dan nog?
Kun je niet gewoon zeggen dat jij gelovig bent, maar dat je in principe al afstand hebt genomen van het religieuze (het dogmatische)?
Dat zie ik ook zo. Dan kun je nog argumenteren dat het 'in de natuur' niet normaal is aangezien de bedoeling is om je voort te planten, en dat gaat niet als je beiden van het zelfde geslacht bent, maar goed, als je homo bent ben je homo. Daar kun je niks aan doen en daar moet je ook niks aan willen doen. Het is niet zo dat je minder mens bent als je homo bent ofzo (niet dat ik beweer dat jij dat zegt hoor).quote:Op donderdag 4 december 2014 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als gedragsregels uit lang vervlogen tijden. Daarnaast is het de vraag of er bijvoorbeeld bij het verhaal omtrent Sodom daadwerkelijk sprake was van homoseksualiteit.
Ikzelf beschouw homoseksualiteit als normaal. Zie er niets verkeerds in. Integendeel. Laat mensen die verliefd zijn op elkaar gewoon van elkaar houden.
Onzin. Statistisch gezien heb je gelijk dat in Nederland homoseksuele mannen oververtegenwoordigd zijn wat HIV-besmettingen betreft, maar dat maakt je stelling niet waar en rechtvaardigt al helemaal je conclusie niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat als het we het verbieden er veel minder HIV zou zijn en daar doen we het toch voor.
De beste preventie om HIV uit te roeien is niet om allerlei preventie middeltjes in te zetten maar in te zetten op duurzame, homogene, heteroseksuele relaties.
En wat als je nou homo bent?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
Je gelooft ook in het eeuwige leven enz? (ja offtopic, maar ts wil niet discussiëren).quote:Op donderdag 4 december 2014 16:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht. Ik richt mij voornamelijk op het Nieuwe Testament. Het feit dat Christus zelf nooit heeft opgeroepen tot het doden van 'ongelovigen', 'tegenstanders', 'zondaars', 'ketters' of 'afvalligen' zegt genoeg. Daarnaast geloof ik inderdaad dat Zijn kruisdood de mensheid heeft verlost.
Sowieso is het maar de vraag of homoseksualiteit "niet natuurlijk" is. Het is best denkbaar dat homoseksuele mensen of dieren (het komt immers bij tientallen diersoorten voor) een andere functie hebben die voor het voortbestaan van de soort nuttig is, los van voortplanting.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zie ik ook zo. Dan kun je nog argumenteren dat het 'in de natuur' niet normaal is aangezien de bedoeling is om je voort te planten, en dat gaat niet als je beiden van het zelfde geslacht bent, maar goed, als je homo bent ben je homo. Daar kun je niks aan doen en daar moet je ook niks aan willen doen. Het is niet zo dat je minder mens bent als je homo bent ofzo (niet dat ik beweer dat jij dat zegt hoor).
Hoe kan het überhaupt dat er ongelovigen zijn als er een almachtige God bestaat, vraag ik me dan afquote:Daarnaast is het toch ook zo dat God alles geschapen heeft? En met alles bedoel ik ook álles, dus ook homofilie? En heeft God ook niet gezegd dat alle mensen gelijk zijn en alle mensen Zijn kinderen zijn? Ik ben totaal niet gelovig, maar dat is toch een beetje de strekking?
Hoe kan het dan zijn dat er gelovigen zijn die roepen dat homofilie fout is? Immers, ook homo's zijn door God geschapen toch, etc etc? Of stel ik nou een rare vraag?
Zo zie ik het ook...quote:Op donderdag 4 december 2014 16:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zie ik ook zo. Dan kun je nog argumenteren dat het 'in de natuur' niet normaal is aangezien de bedoeling is om je voort te planten, en dat gaat niet als je beiden van het zelfde geslacht bent, maar goed, als je homo bent ben je homo. Daar kun je niks aan doen en daar moet je ook niks aan willen doen. Het is niet zo dat je minder mens bent als je homo bent ofzo (niet dat ik beweer dat jij dat zegt hoor).
Daarnaast is het toch ook zo dat God alles geschapen heeft? En met alles bedoel ik ook álles, dus ook homofilie? En heeft God ook niet gezegd dat alle mensen gelijk zijn en alle mensen Zijn kinderen zijn? Ik ben totaal niet gelovig, maar dat is toch een beetje de strekking?
Hoe kan het dan zijn dat er gelovigen zijn die roepen dat homofilie fout is? Immers, ook homo's zijn door God geschapen toch, etc etc? Of stel ik nou een rare vraag?
Verlost van wat? Ieder geval niet van zonden en moorden want dat doet de gelovige wereld heel enthousiast...quote:Op donderdag 4 december 2014 16:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wellicht. Ik richt mij voornamelijk op het Nieuwe Testament. Het feit dat Christus zelf nooit heeft opgeroepen tot het doden van 'ongelovigen', 'tegenstanders', 'zondaars', 'ketters' of 'afvalligen' zegt genoeg. Daarnaast geloof ik inderdaad dat Zijn kruisdood de mensheid heeft verlost.
Niet helemaal over uit; ik hoop en geloof dat er hierna gewoon volheid is. Wat dat precies is, geen idee. Maar wel iets positiefs.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gelooft ook in het eeuwige leven enz? (ja offtopic, maar ts wil niet discussiëren).
Al vind ik wel dat men daar ook best wat genuanceerder over mag denken, de heksenjacht op die mensen is echt belachelijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook...
Houden van elkaar kan nooit een zonde zijn. Laat staan 'tegennatuurlijk'...
Nu is het wachten op de dogmatici die op de proppen komen met "DAN KUNNEN WE PEDO'S OOK WEL HUN GANG LATEN GAAN!"
Ik neem aan dat duidelijk is waarom er een verschil is tussen volwassenen die van elkaar houden en pedoseksualiteit.
... en die gelovigen die dat doen kunnen zich nooit op Christus beroepen. Noem mij een passage waarin Christus oproept tot het vermoorden van mensen omdat zij 'niet geloven'.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Verlost van wat? Ieder geval niet van zonden en moorden want dat doet de gelovige wereld heel enthousiast...
Ik vind daar eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil tussen zitten. Beide zijn een abnormale (in de zin van afwijkend van de overgrote meerderheid) seksuele voorkeur, beide kunnen de homo- of pedoseksueel niets aan doen. Enige verschil is dat pedofilie bewezen schadelijk is voor kinderen, en daarom is het tegenwoordig verboden. Voor homofilie geldt dat natuurlijk niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook...
Houden van elkaar kan nooit een zonde zijn. Laat staan 'tegennatuurlijk'...
Nu is het wachten op de dogmatici die op de proppen komen met "DAN KUNNEN WE PEDO'S OOK WEL HUN GANG LATEN GAAN!"
Ik neem aan dat duidelijk is waarom er een verschil is tussen volwassenen die van elkaar houden en pedoseksualiteit.
Je geloof in God en die "volheid" is dat vooral gebaseerd op opvoeding of ook op bijvoorbeeld ervaringen/gevoelens?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet helemaal over uit; ik hoop en geloof dat er hierna gewoon volheid is. Wat dat precies is, geen idee. Maar wel iets positiefs.
Schade of geen schade... vind ik nogal een verschil.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind daar eerlijk gezegd niet zo heel veel verschil tussen zitten. Beide zijn een abnormale (in de zin van afwijkend van de overgrote meerderheid) seksuele voorkeur, beide kunnen de homo- of pedoseksueel niets aan doen. Enige verschil is dat pedofilie bewezen schadelijk is voor kinderen, en daarom is het tegenwoordig verboden. Voor homofilie geldt dat natuurlijk niet.
Beide.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je geloof in God en die "volheid" is dat vooral gebaseerd op opvoeding of ook op bijvoorbeeld ervaringen/gevoelens?
Goed lezen wat ik zeg. Ik beweer niet dat er geen verschil is. Ik zeg alleen dat ik van mening ben het beide seksuele voorkeuren zijn met grote overeenkomsten. En dan heb ik het dus over pedoseksualiteit en niet over kindermisbruik.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schade of geen schade... vind ik nogal een verschil.
Wel jammer dat er zo lastig over te praten valt, omdat het zo subjectief is.quote:
Geloof is liefde.quote:Op donderdag 4 december 2014 15:59 schreef RingBewoner het volgende:
Wat een vredelievende mensen toch.
quote:Anderzijds haalt hij wel een correct punt aan als hij zegt dat geslachtsziektes zoals aids voornamelijk verspreid worden door homoseksuelen. Een verbod op het homohuwelijk en stoppen met het promoten van homoseksualiteit in films, televisieseries etc lijkt mij dan wél weer gepast.
Wat voor functie dan? Niet dat ik de advocaat van de duivel wil spelen hoor, maar ik zie even niet wat de nuttigheid dan zou zijn?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Sowieso is het maar de vraag of homoseksualiteit "niet natuurlijk" is. Het is best denkbaar dat homoseksuele mensen of dieren (het komt immers bij tientallen diersoorten voor) een andere functie hebben die voor het voortbestaan van de soort nuttig is, los van voortplanting.
[..]
Hoe kan het überhaupt dat er ongelovigen zijn als er een almachtige God bestaat, vraag ik me dan af
Mijn theorie: om overbevolking tegen te gaan en toch elk mens de kans op liefde te geven.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat voor functie dan? Niet dat ik de advocaat van de duivel wil spelen hoor, maar ik zie even niet wat de nuttigheid dan zou zijn?
Volgens mij is het in de dierenwereld zo dat het doel voortplanting is, zonder dat ze zich dat zelf daadwerkelijk beseffen natuurlijk. Oftewel, zoveel mogelijk je zaad verspreiden zodat je bloedlijn/soort een zo groot mogelijke kans heeft van voortbestaan, toch?
Als je dus homo bent dan wordt dat lastig, want dat is niet 'normaal'. Ik zie even niet wat dat v oor nut heeft tenzij al van tevoren vast ligt dat een dier dat geboren gaat worden 'zwak' is om welke reden dan ook, en dat dan 'dus' homo is zodat het niet de drang heeft zich voort te planten waardoor dat zwakke dier geen nazaten op de wereld zet.
maar daarmee zou je dan beweren dat homo's 'zwak' zijn, en dat is zeker mijn opvatting niet, voor de duidelijkheid.
TS is zo'n christen die alleen denkt dat christenen goed zijn. Er zijn genoeg christenen op deze wereld die vinden dat ieder mens in zijn/haar uniekheid een mooi persoon is, en dat god van ieder mens houdt.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je gelooft ook in het eeuwige leven enz? (ja offtopic, maar ts wil niet discussiëren).
Homo's zijn niet steriel.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat voor functie dan? Niet dat ik de advocaat van de duivel wil spelen hoor, maar ik zie even niet wat de nuttigheid dan zou zijn?
Volgens mij is het in de dierenwereld zo dat het doel voortplanting is, zonder dat ze zich dat zelf daadwerkelijk beseffen natuurlijk. Oftewel, zoveel mogelijk je zaad verspreiden zodat je bloedlijn/soort een zo groot mogelijke kans heeft van voortbestaan, toch?
Als je dus homo bent dan wordt dat lastig, want dat is niet 'normaal'. Ik zie even niet wat dat v oor nut heeft tenzij al van tevoren vast ligt dat een dier dat geboren gaat worden 'zwak' is om welke reden dan ook, en dat dan 'dus' homo is zodat het niet de drang heeft zich voort te planten waardoor dat zwakke dier geen nazaten op de wereld zet.
maar daarmee zou je dan beweren dat homo's 'zwak' zijn, en dat is zeker mijn opvatting niet, voor de duidelijkheid.
quote:Op donderdag 4 december 2014 15:57 schreef xodox het volgende:
Ik was Ts al vergeten.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:39 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
TS is zo'n christen die alleen denkt dat christenen goed zijn. Er zijn genoeg christenen op deze wereld die vinden dat ieder mens in zijn/haar uniekheid een mooi persoon is, en dat god van ieder mens houdt.
Wat mij betreft een veel mooiere interpretatie van de bijbel, in plaats van het moreel superieure gewauwel dat TS aanhangt.
zijn zo van die mensen die hun kinderen liever laten sterven dan dat ze bloed krijgen van een mogelijke persoon met een andere geaardheid dan hun , of stel je voor dat het bloed van een neger zou komenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is toch erg dat iemand daadwerkelijk zo kan denken.
Wanneer precies? Je weet dat God de bijbel niet zelf geschreven hè.... dat het interpretaties zijn van monniken, die er vooral hun eigen draai aan gaven.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:14 schreef xodox het volgende:
[..]
[..]
over homo's gesproken.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wanneer precies? Je weet dat God de bijbel niet zelf geschreven hè.... dat het interpretaties zijn van monniken, die er vooral hun eigen draai aan gaven.
Even door de knietjes voor de priester?quote:
Het doel van een soort, voor zover een soort een doel heeft, is voortbestaan. Daaronder valt zo veel mogelijk zo sterk mogelijke nakomelingen voortbrengen. Als in een groep dieren - of mensen - individuen zitten die zelf geen nakomelingen voortbrengen, kan dat goed zijn voor de groep als geheel omdat er meer dieren beschikbaar zijn voor verdediging, oppas en het verzamelen van voedsel voor de rest. Dit wordt ook wel (enigszins spottend) de "gay uncle theory" genoemd.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar is het dan niet zo dat zo'n dier dan verstoten/aan zn lot over gelaten wordt waardoor hij dus voor de groep helemaal geen nut meer dient?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het doel van een soort, voor zover een soort een doel heeft, is voortbestaan. Daaronder valt zo veel mogelijk zo sterk mogelijke nakomelingen voortbrengen. Als in een groep dieren - of mensen - individuen zitten die zelf geen nakomelingen voortbrengen, kan dat goed zijn voor de groep als geheel omdat er meer dieren beschikbaar zijn voor verdediging, oppas en het verzamelen van voedsel voor de rest. Dit wordt ook wel (enigszins spottend) de "gay uncle theory" genoemd.
Het een theorie noemen gaat wat ver, het is meer een soort hypothese bedacht om te kunnen verdedigen tegen mensen die komen met het maffe idee dat homo's niet kunnen voortplanten en daarom tegennatuurlijk zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het doel van een soort, voor zover een soort een doel heeft, is voortbestaan. Daaronder valt zo veel mogelijk zo sterk mogelijke nakomelingen voortbrengen. Als in een groep dieren - of mensen - individuen zitten die zelf geen nakomelingen voortbrengen, kan dat goed zijn voor de groep als geheel omdat er meer dieren beschikbaar zijn voor verdediging, oppas en het verzamelen van voedsel voor de rest. Dit wordt ook wel (enigszins spottend) de "gay uncle theory" genoemd.
Waarom zou zo'n dier verstoten worden? Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. De theorie die ik uitlegde heeft juist alleen enige logische onderbouwing als een homoseksuele soortgenoot normaal onderdeel uitmaakt van de groep.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar is het dan niet zo dat zo'n dier dan verstoten/aan zn lot over gelaten wordt waardoor hij dus voor de groep helemaal geen nut meer dient?
Tenzij het natuurlijk zo is dat dat dier dat alleen is dan een makkelijkere prooi is dan een groep, waardoor het voortbestaan van de groep en daarmee van de soort weer lived to see another day? ofzo?
Geen theorie in wetenschappelijke zin, inderdaad.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het een theorie noemen gaat wat ver, het is meer een soort hypothese bedacht om te kunnen verdedigen tegen mensen die komen met het maffe idee dat homo's niet kunnen voortplanten en daarom tegennatuurlijk zijn.
Dieren zijn niet zo dom als veel mensen. Waarom zou die verstoten worden?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar is het dan niet zo dat zo'n dier dan verstoten/aan zn lot over gelaten wordt waardoor hij dus voor de groep helemaal geen nut meer dient?
Tenzij het natuurlijk zo is dat dat dier dat alleen is dan een makkelijkere prooi is dan een groep, waardoor het voortbestaan van de groep en daarmee van de soort weer lived to see another day? ofzo?
Nou, dat baseer ik -heel naief- op documentaires die je wel eens ziet. Een dier dat gewond is bv wordt over het algemeen ook achter gelaten want het is zwak. Daarmee wordt het een makkelijkere prooi en wordt de groep voor de rest met rust gelaten.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zou zo'n dier verstoten worden? Ik snap niet waar je dat vandaan haalt. De theorie die ik uitlegde heeft juist alleen enige logische onderbouwing als een homoseksuele soortgenoot normaal onderdeel uitmaakt van de groep.
Spuit 11 komt net iets te laat.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:46 schreef Twiitch het volgende:
Als we alle gelovigen doden dan hebben we met Kerstmis vrede op aarde.
Ik zit ook niet de hele dag op FOK! zoals jij, mijn beste dorpsidioot.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Spuit 11 komt net iets te laat.
Dat is pas 56.478 keer voorgesteld.
...waarbij je er dus al bij voorbaat vanuit gaat dat een homoseksueel dier zwak is, achtergelaten moet worden en geen nut heeft.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dat baseer ik -heel naief- op documentaires die je wel eens ziet. Een dier dat gewond is bv wordt over het algemeen ook achter gelaten want het is zwak. Daarmee wordt het een makkelijkere prooi en wordt de groep voor de rest met rust gelaten.
Overigens, voor de duidelijkheid nogmaals: ik speel niet de advocaat van de duivel hier en ik vind de denkbeelden zoals in de OP ronduit bespottelijk, maar ik vind het wel interessant om over na te denken.
Kun je nagaan wat die atheïsten eeuwenlang hebben moeten doorstaan onder jouw geliefde katholieke kerk. Maar in plaats van harde woorden waren het executies.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
Laat ik het zo zeggen: ik ervaar heden ten dage prettigere gesprekken omtrent werklozen, gehandicapten, minder kapitaalkrachtigen en ouderen met katholieken dan met zelfverklaarde anti-religieuze superatheïsten.
De algehele hardheid van bovengenoemde groep atheïsten vind ik eerlijk gezegd enger dan het gebral van een wannabe preacher op youtube.
Ja, laten we christenen in de 21e eeuw gaan verwijten wat de inquisitie in vooral Spanje honderden jaren geleden heeft gedaan. Jij hebt zeker ook een hartgrondige hekel aan Duitsers?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat die atheïsten eeuwenlang hebben moeten doorstaan onder jouw geliefde katholieke kerk. Maar in plaats van harde woorden waren het executies.
Op basis waarvan denk jij te weten dat er minder HIV zou zijn?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat als het we het verbieden er veel minder HIV zou zijn en daar doen we het toch voor.
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:47 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik zit ook niet de hele dag op FOK! zoals jij, mijn beste dorpsidioot.
Maar genoeg animo dus, wanneer begint de schoonmaak.
Misschien nergens te vinden in de Bijbel maar voor de rest is het moord en doodslag wat er genoemd word.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en die gelovigen die dat doen kunnen zich nooit op Christus beroepen. Noem mij een passage waarin Christus oproept tot het vermoorden van mensen omdat zij 'niet geloven'.
Niet alleen de katholieke kerk. Elke kerk, wanneer het in een positie van macht kwam, dacht die macht met het zwaard te moeten verspreiden.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat die atheïsten eeuwenlang hebben moeten doorstaan onder jouw geliefde katholieke kerk. Maar in plaats van harde woorden waren het executies.
Wow, het is net alsof het aan bepaalde mensen ligt en niet aan hun geloofsovertuigingquote:Op donderdag 4 december 2014 16:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen de katholieke kerk. Elke kerk, wanneer het in een positie van macht kwam, dacht die macht met het zwaard te moeten verspreiden.
Ik verwijt katholieken dat ze een instituut steunen dat al eeuwenlang mensenrechten op grove wijze schendt. Zolang ze zo'n instituut steunen, moeten ze niet huilen dat anderen niet vriendelijk tegen hen zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, laten we christenen in de 21e eeuw gaan verwijten wat de inquisitie in vooral Spanje honderden jaren geleden heeft gedaan. Jij hebt zeker ook een hartgrondige hekel aan Duitsers?
Arme lesbische vrouwen, die worden volgens mij nooit ergens serieus genomenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens zijn de cijfers van HIV onder lesbische vrouwen weer lager dan onder heteroseksuele vrouwen, dus dat is minder erg?
Goeie.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, laten we christenen in de 21e eeuw gaan verwijten wat de inquisitie in vooral Spanje honderden jaren geleden heeft gedaan. Jij hebt zeker ook een hartgrondige hekel aan Duitsers?
Precies...quote:Op donderdag 4 december 2014 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wow, het is net alsof het aan bepaalde mensen ligt en niet aan hun geloofsovertuiging
Een katholiek is niet de kerk, net zomin als jij of ik verantwoordelijk zijn voor de misdaden van het Nederlandse leger in Nederlands Indië. Zoals overigens een moslim ook niets met ISIS te maken heeft.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik verwijt katholieken dat ze een instituut steunen dat al eeuwenlang mensenrechten op grove wijze schendt. Zolang ze zo'n instituut steunen, moeten ze niet huilen dat anderen niet vriendelijk tegen hen zijn.
Man al bespuug je een crucifix, sla je een Mariabeeld aan gort en zeik je op de bijbel: ik word er geen seconde minder katholiek van.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik verwijt katholieken dat ze een instituut steunen dat al eeuwenlang mensenrechten op grove wijze schendt. Zolang ze zo'n instituut steunen, moeten ze niet huilen dat anderen niet vriendelijk tegen hen zijn.
Taboes zijn dan ook nergens goed voor. En homo zijn normaliseren lijkt me juist iets positiefs.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:12 schreef xodox het volgende:
[..]
Virussen trekken zich niet zoveel aan van menselijk moraal. Het HIV is niks anders dan een gemuteerde retrovirus, meer specifiek een mutatie op het SIV virus, en is totaal niet exclusief voor homoseksuelen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:29 schreef xodox het volgende:
[..]
En dan nog? Dat neemt niet weg dat je een hypocriet bent als je klaagt over onvriendelijkheid van atheïsten terwijl je een katholieke kerk steunt die het niet zo opheeft met mensenrechten.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet alleen de katholieke kerk. Elke kerk, wanneer het in een positie van macht kwam, dacht die macht met het zwaard te moeten verspreiden.
Op basis van de cijfers dat 8 op 10 HIV besmetten homoseksuelen zijn?? Of is dat puur toeval?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Op basis waarvan denk jij te weten dat er minder HIV zou zijn?
Lesbische vrouwen neuken minder in het rond dan mannen, dus op zich is dat al positief. maar in de ideale wereld is ook dat verbodenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:50 schreef Leandra het volgende:De beste manier om HIV uit te roeien is beschermde seks, ongeacht of dat tussen man en vrouw of tussen mensen van hetzelfde geslacht is.
Overigens zijn de cijfers van HIV onder lesbische vrouwen weer lager dan onder heteroseksuele vrouwen, dus dat is minder erg?
Hitler was gelovig.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goeie.
Zal ik Ciapelletto even verantwoordelijk houden voor de slachtoffers van Mao, Pol Pot en Hitler. Allemaal atheisten dan wel agnosten.
Hoi.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:53 schreef Tchock het volgende:
Jammer dat TS niet meer durft te reageren eigenlijk.
Ik heb het niet over onvriendelijkheid van atheïsten richting de kerk, ik heb het over die groep atheïsten die op zeer enge wijze praten over werklozen, gehandicapten, ouderen en armen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
En dan nog? Dat neemt niet weg dat je een hypocriet bent als je klaagt over onvriendelijkheid van atheïsten terwijl je een katholieke kerk steunt die het niet zo opheeft met mensenrechten.
Zolang je jezelf identificeert als katholiek, steun je de katholieke kerk. Net zoals je de nazi-partij steunt als je jezelf identificeert als nazi. In allebei de gevallen heb je misschien zelf nooit iets misdaan, maar de steun voor zo'n verwerpelijke organisatie is al beklagenswaardig genoeg op zich.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een katholiek is niet de kerk, net zomin als jij of ik verantwoordelijk zijn voor de misdaden van het Nederlandse leger in Nederlands Indië. Zoals overigens een moslim ook niets met ISIS te maken heeft.
Nee, dat is een kwestie van verkeerde cijfers. Verreweg de meeste mensen met een HIV-besmetting wonen in Afrika en zijn heteroseksueel.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef xodox het volgende:
[..]
Op basis van de cijfers dat 8 op 10 HIV besmetten homoseksuelen zijn?? Of is dat puur toeval?
Bedoel je dat je in een ideale wereld niet in het rond mag neuken?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef xodox het volgende:
Lesbische vrouwen neuken minder in het rond dan mannen, dus op zich is dat al positief. maar in de ideale wereld is ook dat verboden
Ik heb engere dingen gehoord van religieuzen betreffende dit onderwerp dan van Atheisten.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over onvriendelijkheid van atheïsten richting de kerk, ik heb het over die groep atheïsten die op zeer enge wijze praten over werklozen, gehandicapten, ouderen en armen.
Le-zen, vriend.
Er valt werkelijk niet met jou te discussiëren, sorry. Zolang je mensen niet waardeert op hun daden en woorden maar op dit soort vage drogredenen heeft dit topic geen nut.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang je jezelf identificeert als katholiek, steun je de katholieke kerk. Net zoals je de nazi-partij steunt als je jezelf identificeert als nazi. In allebei de gevallen heb je misschien zelf nooit iets misdaan, maar de steun voor zo'n verwerpelijke organisatie is al beklagenswaardig genoeg op zich.
Hitler was helemaal niet gelovig. Lees even de biografie van Ian Kershaw. Zijn 'godsdienst' was hijzelf. Om het kerkvolk te paaien sprak hij nog wel eens over 'god' of 'voorzienigheid'.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hitler was gelovig.
Stalin was gelovig opgevoed maar vond de kerk te gevaarlijk voor hem.
Mao was gewoon anti kapitalist en had niets op met de rijke kerk.
maar ja gelovigen komen hier altijd mee op de proppen als ze een argument niet kunnen winnen...
Het gaat uiteraard over Europese cijfersquote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is een kwestie van verkeerde cijfers. Verreweg de meeste mensen met een HIV-besmetting wonen in Afrika en zijn heteroseksueel.
Waarschijnlijk dat lesbische vrouwen niet bestaanquote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bedoel je dat je in een ideale wereld niet in het rond mag neuken?
Natuurlijk niet, dat is een zware zondequote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bedoel je dat je in een ideale wereld niet in het rond mag neuken?
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang je jezelf identificeert als katholiek, steun je de katholieke kerk. Net zoals je de nazi-partij steunt als je jezelf identificeert als nazi. In allebei de gevallen heb je misschien zelf nooit iets misdaan, maar de steun voor zo'n verwerpelijke organisatie is al beklagenswaardig genoeg op zich.
Ik had verwacht ook niet dat je daar minder katholiek van zou worden. Ik wilde je alleen even wijzen op de uiterst hypocriete stand tegenover het gedrag van atheïsten. Dat is duidelijk mislukt.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Man al bespuug je een crucifix, sla je een Mariabeeld aan gort en zeik je op de bijbel: ik word er geen seconde minder katholiek van.
Jouw kerk houdt die bescherming actief tegen, in feite ben je hartstikke medeplichtig.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:56 schreef xodox het volgende:
In Afrika komt dit omdat iedereen het daar met elkaar doet en er nauwelijks bescherming is.
Dus je bent vóór voorbehoedsmiddelen? Want dat zou al een stap in de goede richting zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:56 schreef xodox het volgende:
[..]
Het gaat uiteraard over Europese cijfers
In Afrika komt dit omdat iedereen het daar met elkaar doet en er nauwelijks bescherming is. Dat kan je niet vergelijken met hier
Omdat de kerk inzet op monogame relaties en dan is zoiets niet nodig.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jouw kerk houdt die bescherming actief tegen, in feite ben je hartstikke medeplichtig.
En wie is daar mede debet aan?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:56 schreef xodox het volgende:
[..]
In Afrika komt dit omdat iedereen het daar met elkaar doet en er nauwelijks bescherming is. Dat kan je niet vergelijken met hier
Je hebt weer niet gelezen... kennelijk word je tijdelijk leesblind wanneer het over godsdienst gaat (gezien ook je tag).quote:Op donderdag 4 december 2014 16:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik had verwacht ook niet dat je daar minder katholiek van zou worden. Ik wilde je alleen even wijzen op de uiterst hypocriete stand tegenover het gedrag van atheïsten. Dat is duidelijk mislukt.
Maar goed, dat was te verwachten. Als je voor rede vatbaar zou zijn, zou je geen katholiek meer zijn.
Het komt inderdaad vaker voor onder homo's. Zo komt sikkelcelanemie veel vaker voor bij West-Afrikanen (of nazaten daarvan). Alle negers het land maar uit dan? Borstkanker komt bij vrouwen veel vaker voor dan bij mannen. Vrouwen verbieden?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef xodox het volgende:
[..]
Op basis van de cijfers dat 8 op 10 HIV besmetten homoseksuelen zijn?? Of is dat puur toeval?
...
Zolang het bij praten blijft. Die kerk van jou heeft al meer dan eens z'n zeer enge opvattingen in praktijk gebracht. Dat vind je kennelijk ook niet heel erg, omdat je die club nog steeds steunt.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over onvriendelijkheid van atheïsten richting de kerk, ik heb het over die groep atheïsten die op zeer enge wijze praten over werklozen, gehandicapten, ouderen en armen.
Le-zen, vriend.
Monogamie is onnatuurlijk, waarom zouden mensen niet hun leven mogen leiden zoals zij willen?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:58 schreef xodox het volgende:
[..]
Omdat de kerk inzet op monogame relaties en dan is zoiets niet nodig.
Mensen veroordelen is ook een zware zonde zover ik het christelijk geloof begrijp...waarom bega jij die zonde en waarom denk jij dat je dan beter ben dan een persoon die in de rondte neukt?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:56 schreef xodox het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat is een zware zonde
Ja, ook voor hetero's
Eigenlijk niet. Want bij een monogaam heteroseksueel huwelijk (het ideaal van de Kerk) is dat overbodigquote:Op donderdag 4 december 2014 16:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus je bent vóór voorbehoedsmiddelen? Want dat zou al een stap in de goede richting zijn.
Oh? Ik kan me herinneren dat Hitler met zijn T4-actie de 'natuur' behoorlijk heeft geholpenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang het bij praten blijft. Die kerk van jou heeft al meer dan eens z'n zeer enge opvattingen in praktijk gebracht. Dat vind je kennelijk ook niet heel erg, omdat je die club nog steeds steunt.
Daarnaast vloeien de ideeën van die atheïsten niet voort uit het atheïsme, terwijl de enge ideeën van de katholieke kerk recht uit het katholieke geloof voortvloeien.
Overigens kan een atheïst ook prima enge ideeën hebben, hoor. Doe nou niet alsof de Kerk het kwaad is en de rest heilige boontjes. Juist een kenmerk van atheïsme is dat je er allerlei bizarre en onlogische denkbeelden op na kunt houden.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:59 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Zolang het bij praten blijft. Die kerk van jou heeft al meer dan eens z'n zeer enge opvattingen in praktijk gebracht. Dat vind je kennelijk ook niet heel erg, omdat je die club nog steeds steunt.
Daarnaast vloeien de ideeën van die atheïsten niet voort uit het atheïsme, terwijl de enge ideeën van de katholieke kerk recht uit het katholieke geloof voortvloeien.
Waar baseer jij je moraal/ethiek op?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt weer niet gelezen... kennelijk word je tijdelijk leesblind wanneer het over godsdienst gaat (gezien ook je tag).
Atheïsten genoeg die een hoge moraal hebben, soms zelfs nog hoger dan die van zelfbenoemde christenen.
Ik heb het over DIE GROEP ATHEÏSTEN die in hun REALISME op mensonwaardige wijze spreken over de ZWAKSTEN VAN DE SAMENLEVING.
Capiche
Je kan als organisatie niet de realiteit ontkennen, daarmee verergeren ze het probleem en zijn ze indirect verantwoordelijk voor de gevolgen.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:58 schreef xodox het volgende:
[..]
Hoezo niet? Je weet dat je ook besmet kunt worden met HIV (en andere soa's trouwens) zonder seksueel contact. Heeft de partner dan gewoon pech?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:58 schreef xodox het volgende:
[..]
Het is geen drogreden. Als je een twijfelachtige club steunt, ben je zelf ook twijfelachtig bezig. Zo revolutionair is dat niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er valt werkelijk niet met jou te discussiëren, sorry. Zolang je mensen niet waardeert op hun daden en woorden maar op dit soort vage drogredenen heeft dit topic geen nut.
De bergrede, en het grote gebod: Houd van uw naasten als van uzelf.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar baseer jij je moraal/ethiek op?
Het verschil is dat AIDS voorkomt door een zonde te begaan (uitzonderingen nagelaten) en deze dingen niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het komt inderdaad vaker voor onder homo's. Zo komt sikkelcelanemie veel vaker voor bij West-Afrikanen (of nazaten daarvan). Alle negers het land maar uit dan? Borstkanker komt bij vrouwen veel vaker voor dan bij mannen. Vrouwen verbieden?
Het is een stroman, en daarmee een drogreden. Je verwijt mensen voor denkbeelden te staan die de Kerk niet eens meer heeft, laat staan een moderne katholiek.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is geen drogreden. Als je een twijfelachtige club steunt, ben je zelf ook twijfelachtig bezig. Zo revolutionair is dat niet.
Je bent wel het karikatuur van de kortzichtige superatheïst zeg...quote:Op donderdag 4 december 2014 17:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is geen drogreden. Als je een twijfelachtige club steunt, ben je zelf ook twijfelachtig bezig. Zo revolutionair is dat niet.
Wie zijn die "naasten"?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De bergrede, en het grote gebod: Houd van uw naasten als van uzelf.
Dat in de praktijk brengen wil niet altijd lukken, maar het is wel mijn gouden regel.
Lijkt me nogal zelfdestructief en weinig eer geven aan jouw geliefden. Ze zijn immers "net zoveel waard" als een willekeurige voorbijganger.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Houd van uw naasten als van uzelf.
het is wel mijn gouden regel.
Ken je het verhaal van de barmhartige Samaritaan?quote:
Heb je vreemden dan ook echt lief? Net zoals je je partner, familie, ouders liefhebt?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ken je het verhaal van de barmhartige Samaritaan?
Iedereen is je naaste, en zéker de zwakkere.
Wat zit je dan te mekkeren? Een paar atheïsten zeggen, volkomen los van hun atheïsme, wat dingen die jou niet bevallen. Wat doet dat ter zake? Ik ga toch ook niet zeuren dat bepaalde christenen ook socialistisch zijn?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je hebt weer niet gelezen... kennelijk word je tijdelijk leesblind wanneer het over godsdienst gaat (gezien ook je tag).
Atheïsten genoeg die een hoge moraal hebben, soms zelfs nog hoger dan die van zelfbenoemde christenen.
Ik heb het over DIE GROEP ATHEÏSTEN die in hun REALISME op mensonwaardige wijze spreken over de ZWAKSTEN VAN DE SAMENLEVING.
Capiche
Gevoelsmatig en individueel gezien hecht je je sowieso het meest aan je 'eigen' naasten.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me nogal zelfdestructief en weinig eer geven aan jouw geliefden. Ze zijn immers "net zoveel waard" als een willekeurige voorbijganger.
Maar stel dat je broer en iemand die je niet kent in levensgevaar zijn en je kan er maar redden.....?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ken je het verhaal van de barmhartige Samaritaan?
Iedereen is je naaste, en zéker de zwakkere.
Wat valt daar over te zeggen ?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:02 schreef Semisane het volgende:
TS ga je nog in op de kritiek dat je eigenlijk niet genoeg van het onderwerp af weet om er werkelijk een mening over te hebben? Of is dat weer wat te eng voor je?Nou ja, je zal ook eigenlijk gewoon niks anders dan een trol zijn natuurlijk.
Een zonde in jouw ogen, ja. Omdat het in jouw sprookjesboekje staat.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:02 schreef xodox het volgende:
[..]
Het verschil is dat AIDS voorkomt door een zonde te begaan (uitzonderingen nagelaten) en deze dingen niet.
Dat heeft niets met een morele of ethische inslag te maken; dat is een dilemma gebaseerd op omstandigheden. Ik zou kiezen voor mijn broer.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar stel dat je broer en iemand die je niet kent in levensgevaar zijn en je kan er maar redden.....?
Een zonde in Gods ogen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een zonde in jouw ogen, ja. Omdat het in jouw sprookjesboekje staat.
Waarbij "goed" is wat volgens jouw boekje is (letterlijk en figuurlijk) en slecht de rest. Zo is het niet moeilijk ja.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:04 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat valt daar over te zeggen ?
Ik weet misschien niet alles over dit onderwerp maar ken wel het verschil tussen goed en slecht
Ja ok, daar heb je gelijk in. Maar ik vind het nogal lastig te begrijpen dat je iedereen als je naasten kan zien.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat heeft niets met een morele of ethische inslag te maken; dat is een dilemma gebaseerd op omstandigheden. Ik zou kiezen voor mijn broer.
Je stelt dat er minder HIV zou zijn als homoseksualiteit verboden zou zijn.... daar maak je het alleen illegaal mee, je verandert er niets aan.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:54 schreef xodox het volgende:
[..]
In wiens ideale wereld? Ik heb er geen moeite mee hoor, wat interesseert mij dat nou met wie de buurman of m'n zusje in bed ligt?quote:[..]
Lesbische vrouwen neuken minder in het rond dan mannen, dus op zich is dat al positief. maar in de ideale wereld is ook dat verboden
Dat is voor iedereen anders, dat besef je?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:04 schreef xodox het volgende:
ik ken wel het verschil tussen goed en slecht
Deze opmerking is achterlijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn godsdiensten toch achterlijk, allemaal, stuk voor stuk. Dat moesten ze verbieden.
Laten we beginnen met staatsreligie nummer 1: het individualistisch-materialisme......quote:Op donderdag 4 december 2014 17:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zijn godsdiensten toch achterlijk, allemaal, stuk voor stuk. Dat moesten ze verbieden.
Dan is je mening ook weinig waard en het uiten daarvan nog een stuk minder.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:04 schreef xodox het volgende:
[..]
Wat valt daar over te zeggen ?
Ik weet misschien niet alles over dit onderwerp
Dat is uitermate twijfelachtig, sterker nog, ik denk dat je werkelijk geen enkel ethisch of moreel besef hebt. Je raaskalt enkel een zeer dubieuze interpretatie van de bijbel na, maar dat is alles behalve hetzelfde als kennis hebben over goed en slecht.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:04 schreef xodox het volgende: maar ken wel het verschil tussen goed en slecht
Nee, dat is stukken minder gevaarlijk dan religies.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we beginnen met staatsreligie nummer 1: het individualistisch-materialisme......
quote:Op donderdag 4 december 2014 17:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat is stukken minder gevaarlijk dan religies.
quote:Op donderdag 4 december 2014 17:07 schreef Leandra het volgende:
In wiens ideale wereld? Ik heb er geen moeite mee hoor, wat interesseert mij dat nou met wie de buurman of m'n zusje in bed ligt?
Let me fix that for you.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we beginnen met staatsreligie nummer 1: het etatisme......
Mensen denken in dat geval nog eens ergens over na en hebben doelen die ze nastreven, ook al zijn die niet altijd even zuiver. Maar het valt overigens in de dagelijkse wereld best mee met dat invidualistisch-materialisme hoor.quote:
Dit zou pas voor een betere wereld zorgen! Maar helaas de realiteit is anders.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Laat de mensen die niet in jouw god geloven dan gewoon met rust.
Terechte vraag medunkt... als het twee volwassenen zijn die hebben ingestemd... so what?quote:
Denkbeelden die de kerk niet meer heeft? Vrouwen mogen priesters worden? Homohuwelijk is toegestaan? Ze geloven niet meer in een boek dat openlijk oproept tot het vermoorden van verschillende bevolkingsgroepen? Ze gaan pedofiele priesters aanpakken? Abortus wordt toegestaan? Dat heb ik dan even gemist...quote:Op donderdag 4 december 2014 17:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is een stroman, en daarmee een drogreden. Je verwijt mensen voor denkbeelden te staan die de Kerk niet eens meer heeft, laat staan een moderne katholiek.
Mensen denken dan vooral aan zichzelf, ja. Heerlijk, dat ikke-ikke-ikke.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mensen denken in dat geval nog eens ergens over na en hebben doelen die ze nastreven, ook al zijn die niet altijd even zuiver. Maar het valt overigens in de dagelijkse wereld best mee met dat invidualistisch-materialisme hoor.
quote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Denkbeelden die de kerk niet meer heeft? Vrouwen mogen priesters worden? Homohuwelijk is toegestaan? Ze geloven niet meer in een boek dat openlijk oproept tot het vermoorden van verschillende bevolkingsgroepen? Ze gaan pedofiele priesters aanpakken? Abortus wordt toegestaan? Dat heb ik dan even gemist...
En als je vrijwillig lid bent van een club die kinderverkrachting tolereert en het niet zo nauw neemt met mensenrechten, dan ben je inderdaad fout bezig, ook al hang je zelf zulke ideeën niet aan.
Daar schaar ik mij niet onder.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef Monolith het volgende:
Die rabiaat conservatieve katholiekjes die hier bij tijd en wijle opduiken blijven elke keer wel weer lachwekkende typjes.
Nogmaals: er valt echt niet met je te discussiëren. Dus dat doe ik liever ook niet.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Denkbeelden die de kerk niet meer heeft? Vrouwen mogen priesters worden? Homohuwelijk is toegestaan? Ze geloven niet meer in een boek dat openlijk oproept tot het vermoorden van verschillende bevolkingsgroepen? Ze gaan pedofiele priesters aanpakken? Abortus wordt toegestaan? Dat heb ik dan even gemist...
En als je vrijwillig lid bent van een club die kinderverkrachting tolereert en het niet zo nauw neemt met mensenrechten, dan ben je inderdaad fout bezig, ook al hang je zelf zulke ideeën niet aan.
Midas is een simplistische dropveter. Ik heb die man serieus nog nooit iets zinnigs horen zeggen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Zal Midas jou ook een geheimpje verklappen?
Waarom zou me dat wel moeten interesseren? Werkelijk, wat heb ik er mee te maken met wie de buurman of m'n zusje het doet?quote:
Zeg ik dat?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar schaar ik mij niet onder.
Nou, ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar ik ervaar dat echt niet zo. Het is wel leuk om zoiets te schreeuwen natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die wat voor de ander over hebben. In mijn leefwereld in ieder geval wel.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mensen denken dan vooral aan zichzelf, ja. Heerlijk, dat ikke-ikke-ikke.
HIV/AIDS is hier in het westen dan wellicht percentueel hoger bij homosexuelen echter in africa is het juist een ziekte voor heterosexuelen. Alleen al gezien het aantal van miljoenen AIDS weeskinderenquote:Op donderdag 4 december 2014 17:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je stelt dat er minder HIV zou zijn als homoseksualiteit verboden zou zijn.... daar maak je het alleen illegaal mee, je verandert er niets aan.
Overigens is het percentage in de VS 54%.... dus je 8 van de 10 is zwaar overdreven.
Ik denk zelfs dat HIV sterker zou toenemen onder heteroseksuele vrouwen, omdat een deel van hen getrouwd zal zijn met een man die stiekem toch homoseksueel is, maar het verbergt door ook een heteroseksuele relatie aan te gaan.
[..]
In wiens ideale wereld? Ik heb er geen moeite mee hoor, wat interesseert mij dat nou met wie de buurman of m'n zusje in bed ligt?
Tuurlijk, vandaar dat we vanaf 2015 de hele verzorgingsstaat gaan slopen. Omdat we allemaal zoveel voor elkaar over hebben.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet in wat voor wereld jij leeft, maar ik ervaar dat echt niet zo. Het is wel leuk om zoiets te schreeuwen natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die wat voor de ander over hebben. In mijn leefwereld in ieder geval wel.
Eerlijk is eerlijk, daar is de gemiddelde mens ook niet echt blij mee.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk, vandaar dat we vanaf 2015 de hele verzorgingsstaat gaan slopen. Omdat we allemaal zoveel voor elkaar over hebben.
Je zou het je ook aan kunnen trekken. Je zou kunnen inzien dat het echt onacceptabel is om een club te steunen die zo moreel failliet is als de katholieke kerk.quote:
Nee, dat doet de politiek. Bijna niemand is het daar mee eens. En ze gaan er daarbij ook nog vanuit dat mensen veel voor elkaar over hebben, want ze denken dat het wel opgelost wordt met mantelzorg. En natuurlijk, deze regering is door het volk gekozen. Jammer dat het volk vaak niet al te slim is in deze.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tuurlijk, vandaar dat we vanaf 2015 de hele verzorgingsstaat gaan slopen. Omdat we allemaal zoveel voor elkaar over hebben.
De politiek is een of andere monolith?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, dat doet de politiek. Bijna niemand is het daar mee eens. En ze gaan er daarbij ook nog vanuit dat mensen veel voor elkaar over hebben, want ze denken dat het wel opgelost wordt met mantelzorg. En natuurlijk, deze regering is door het volk gekozen. Jammer dat het volk vaak niet al te slim is.
Laffe uitvlucht hoor. Over drogredenen gesproken...quote:Op donderdag 4 december 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: er valt echt niet met je te discussiëren. Dus dat doe ik liever ook niet.
Ik heb echt geen idee wat een monolith is. Schrijf even met normale woorden.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De politiek is een of andere monolith?
Het is geen drogreden, want het is immers geen argument. Maar de discussie uit de weg gaan doe ik wel.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Laffe uitvlucht hoor. Over drogredenen gesproken...
En dat aantal is ook nog eens een veelvoud van de besmette homoseksuelen in de westerse wereld....quote:Op donderdag 4 december 2014 17:14 schreef Stroekie het volgende:
[..]
HIV/AIDS is hier in het westen dan wellicht percentueel hoger bij homosexuelen echter in africa is het juist een ziekte voor heterosexuelen. Alleen al gezien het aantal van miljoenen AIDS weeskinderen
Een uit graniet gehouwen blok dat niet te beïnvloeden is.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat een monolith is. Schrijf even met normale woorden.
Alleen hele domme mensen denken dat.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:18 schreef betyar het volgende:
Zolang we denken pedofielen te kunnen genezen moet dat ook met homofielen kunnen.
Ik geloof niet dat iemand onder de indruk verkeert dat pedofielen of homofielen te genezen zijn, behalve wat malle types die zich niet ingelezen hebben. Je kunt ze alleen leren hun lusten te bedwingen en geen kinderen te misbruiken (dat geldt alleen voor pedofielen uiteraard).quote:Op donderdag 4 december 2014 17:18 schreef betyar het volgende:
Zolang we denken pedofielen te kunnen genezen moet dat ook met homofielen kunnen.
Iemand laat zich niet overtuigen door je zwakke argumenten en weerlegt die steeds. Jij verklaart dat er niet met hem te praten valt en stopt de discussie. Ben je daar nou trots op?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen drogreden, want het is immers geen argument. Maar de discussie uit de weg gaan doe ik wel.
Correct, vertel dat tegen de behandelaars van pedofielen en pedoseksuelen. .quote:Op donderdag 4 december 2014 17:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Alleen hele domme mensen denken dat.
tienquote:Op donderdag 4 december 2014 17:18 schreef betyar het volgende:
In sommige landen komt de moraal van SBS6 en Utopia, in andere van de kerk.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je zou het je ook aan kunnen trekken. Je zou kunnen inzien dat het echt onacceptabel is om een club te steunen die zo moreel failliet is als de katholieke kerk.
Mensen die ISIS steunen (ook al zijn ze niet voor het vermoorden van ongelovigen), mensen die de NVU steunen (ook al zijn ze niet voor het raszuiver maken van Nederland), mensen die de FARC steunen (ook al zijn ze niet voor het gewapenderhand communistisch maken van een land) worden algemeen uitgekotst - en terecht. Het is jammer dat dat nog niet gebeurt met mensen die de katholieke kerk steunen (ook al hebben ze geen hekel aan homo's, vrouwen, niet-gelovigen of het aanpakken van pedo's).
Je kunt ze de lusten afnemen door heel simpel de ballen te verwijderen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:20 schreef Tchock het volgende:
Je kunt ze alleen leren hun lusten te bedwingen en geen kinderen te misbruiken (dat geldt alleen voor pedofielen uiteraard).
Nee, natuurlijk ben ik dat niet. Liever was ik ook wel de discussie aangegaan. Maar je blijft alleen maar door zeiken hoe elke katholiek verantwoordelijk is, in steeds andere bewoordingen. Je weerlegt verder niets, je herhaalt alleen maar als een kapotte langspeelplaat. Ik heb daar simpelweg geen zin in - vooral omdat ik zelf niet katholiek ben en dus mensen verdedig wiens denkbeelden ik niet deel (niet dat ik dat principieel niet doe, maar ik heb er niet altijd zin in). Vandaar. En als je het laatste woord wil mag dat, maar ik ben hier klaar mee.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Iemand laat zich niet overtuigen door je zwakke argumenten en weerlegt die steeds. Jij verklaart dat er niet met hem te praten valt en stopt de discussie. Ben je daar nou trots op?
en een hetero mag het dus wel ?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand onder de indruk verkeert dat pedofielen of homofielen te genezen zijn, behalve wat malle types die zich niet ingelezen hebben. Je kunt ze alleen leren hun lusten te bedwingen en geen kinderen te misbruiken (dat geldt alleen voor pedofielen uiteraard).
Nou, kom maar op.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:22 schreef Stroekie het volgende:
[..]
tien
negen
acht
zeven
zes
vijf
vier
drie
twee
een
zo eerst maar even tot tien geteld voordat ik hierop ga reageren
Edit: Oh, ik las je post verkeerd. Welke driften bedoel je?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:23 schreef Stroekie het volgende:
[..]
en een hetero mag het dus wel ?
die hoeft zijn driften niet te beheersen ?
oh en dames zijn geen misbruikers ?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt ze de lusten afnemen door heel simpel de ballen te verwijderen.
de driften van pedo/homosexuelenquote:Op donderdag 4 december 2014 17:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Edit: Oh, ik las je post verkeerd. Welke driften bedoel je?
quote:
Sommige mensen zijn het gewoon niet waard en blijven maar om aandacht roepen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: er valt echt niet met je te discussiëren. Dus dat doe ik liever ook niet.
Hij is aan het trollen..quote:Op donderdag 4 december 2014 17:24 schreef Monolith het volgende:
Betyar kan er ook niets aan doen dat hij zo reageert. Hongaren hebben nou eenmaal een aangeboren alcoholprobleem.
Nee, zo werkt dat niet. Lust komt niet alleen maar vanuit je zak.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Je kunt ze de lusten afnemen door heel simpel de ballen te verwijderen.
Weet zo een twee drie niet welk deel van het vrouwelijk lichaam weggehaald moet worden om haar drang naar seks te doen verdwijnen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:24 schreef Stroekie het volgende:
[..]
oh en dames zijn geen misbruikers ?
Homofielen hebben verder volledige vrijheid wat ze met hun driften willen doen, dat interesseert mij niet. Pedofielen moeten zich leren beheersen om schade bij anderen te voorkomen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:25 schreef Stroekie het volgende:
[..]
de driften van pedo/homosexuelen
Ik ben geen antitheïst. Ik ben een atheïst.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In sommige landen komt de moraal van SBS6 en Utopia, in andere van de kerk.
Antitheisten als jij zullen pas tevreden zijn als alle religies dood zijn. Helaas heb je 6+ miljard mensen tegenover je.
Vertel dat aan die jongen die enkele jaren geleden zijn zaakje heeft laten verwijderen, is toen nog bij pauw en witteman geweest, de dag na de uitzending hebben anderen hem helemaal de tering ingetrapt.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. Lust komt niet alleen maar vanuit je zak.
Want homo of heteroseksuelen kunnen met hun driften anderen geen schade doen?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Homofielen hebben verder volledige vrijheid wat ze met hun driften willen doen, dat interesseert mij niet. Pedofielen moeten zich leren beheersen om schade bij anderen te voorkomen.
De tering. Snap je niet wat ik bedoel of ben je aan het zeiken om het zeiken? Kindermisbruik is verkeerd. Punt. Homofilie is niet verkeerd. Pedofilie kun je lastig inherent verkeerd noemen omdat het a) niet per definitie gevolgen heeft en b) pedofielen hun geaardheid net zo min kunnen veranderen als jij of ik dat kan.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:28 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Want homo of heteroseksuelen kunnen met hun driften anderen geen schade doen?
Ik heb nergens gezegd dat ze verantwoordelijk zijn voor die misdaden. Zij zijn slechts verantwoordelijk voor hun eigen daden. En als een van die daden is om een instituut te steunen dat het niet zo nauw neemt met mensenrechten, dan straalt dat inderdaad ook af op die mensen zelf.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk ben ik dat niet. Liever was ik ook wel de discussie aangegaan. Maar je blijft alleen maar door zeiken hoe elke katholiek verantwoordelijk is, in steeds andere bewoordingen. Je weerlegt verder niets, je herhaalt alleen maar als een kapotte langspeelplaat. Ik heb daar simpelweg geen zin in - vooral omdat ik zelf niet katholiek ben en dus mensen verdedig wiens denkbeelden ik niet deel (niet dat ik dat principieel niet doe, maar ik heb er niet altijd zin in). Vandaar. En als je het laatste woord wil mag dat, maar ik ben hier klaar mee.
Why?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Vertel dat aan die jongen die enkele jaren geleden zijn zaakje heeft laten verwijderen, is toen nog bij pauw en witteman geweest, de dag na de uitzending hebben anderen hem helemaal de tering ingetrapt.
Wat is je punt?quote:Op donderdag 4 december 2014 17:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Vertel dat aan die jongen die enkele jaren geleden zijn zaakje heeft laten verwijderen, is toen nog bij pauw en witteman geweest, de dag na de uitzending hebben anderen hem helemaal de tering ingetrapt.
Ja sure, maar het lijkt me dat je niemand volledige vrijheid moet geven om met hun lusten te doen wat ie wil. Daar heeft geaarheid weinig mee te maken.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
De tering. Snap je niet wat ik bedoel of ben je aan het zeiken om het zeiken? Kindermisbruik is verkeerd. Punt. Homofilie is niet verkeerd. Pedofilie kun je lastig inherent verkeerd noemen omdat het a) niet per definitie gevolgen heeft en b) pedofielen hun geaardheid net zo min kunnen veranderen als jij of ik dat kan.
Maar de katholieke leer en rituelen staan toch voor een groot deel los van het functioneren en de daden van de katholieke kerk als organisatie? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich identificeren of thuisvoelen met de katholieke leer en rituelen maar niet de kerk/rome als instituut steunen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ze verantwoordelijk zijn voor die misdaden. Zij zijn slechts verantwoordelijk voor hun eigen daden. En als een van die daden is om een instituut te steunen dat het niet zo nauw neemt met mensenrechten, dan straalt dat inderdaad ook af op die mensen zelf.
Dat is helemaal geen gek idee, men oordeelt op exact diezelfde manier ook over bijvoorbeeld leden van motorclubs, van stichting Martijn, van deze en gene extreemrechtse club, et cetera.
Ze vonden hem een smeerlap. Vroeg me toen af wie eignelijk het beest was, hij of de "normale" samenleving.quote:
Dat het de seksuele drift reduceert dat is vaak voldoende, ze krijgen zelfs rust in de kop. Maar ja, we sturen ze liever naar overbetaalde hypnotherapeuten die dit tegenspreken.quote:
Ja dusquote:Op donderdag 4 december 2014 17:32 schreef Ali_boo het volgende:
Werkte die priester niet samen met Alex Jones ? ( leuk natuurlijk om alle alu hoesjes over een kant te scheren)
Dat is volgens mij niet echt denkbaar. Juist een essentieel onderdeel van het katholicisme is het gezag van de katholieke kerk. Als je de leer wel aanvaardt en de kerk niet ben je protestants, of een andere christelijke stroming.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:37 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar de katholieke leer en rituelen staan toch voor een groot deel los van het functioneren en de daden van de katholieke kerk als organisatie? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich identificeren of thuisvoelen met de katholieke leer en rituelen maar niet de kerk/rome als instituut steunen.
Wie quote je nu? Gezien je alleen met andermans woorden kan schermenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ga lekker computergames spelen.
Dat ben je wel. Een veelvoorkomende kwaal op FOK!, zo heb ik al veel collega’s van je gezien.quote:Ik ben geen antitheïst. Ik ben een atheïst.
Probeer je nu met rationele argumenten een irrationeel gevoel (geloof) te weerleggen?quote:En moraal komt in alle gevallen van de mens zelf. Als de moraal vanuit de Bijbel zou komen, zou die moraal niet veranderen. Dan zou die al 2000 jaar dezelfde zijn. In praktijk blijkt dat de moraal verandert en de Bijbel(interpretatie) aan de hand daarvan verandert.
Daarnaast: stel je voor dat je morgen van God toestemming krijgt om alles te doen wat je wilt zonder enige gevolgen. God zal er niet boos om worden, je gaat niet naar de hel, je ondervindt er helemaal geen negatieve gevolgen van. Zou je dan gaan moorden, plunderen en verkrachten? Als je 'nee' antwoordt, heb je al toegegeven dat ook jouw moraal niet van God, maar uit jezelf komt.
Ik moet zeggen dat ik van hoe het werk binnen de RK kerk niet heel veel verstand heb.. maar af en toe lees je wel eens iets over een 'scheuring', conflict van een parochie met het bisdom. Hier bijvquote:Op donderdag 4 december 2014 17:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet echt denkbaar. Juist een essentieel onderdeel van het katholicisme is het gezag van de katholieke kerk. Als je de leer wel aanvaardt en de kerk niet ben je protestants, of een andere christelijke stroming.
Ten eerste is het die leer die leidt tot de mensenrechtenschendingen. Hun weerstand tegen bijvoorbeeld vrouwen- en homorechten komt direct voort uit de katholieke leer.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:37 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Maar de katholieke leer en rituelen staan toch voor een groot deel los van het functioneren en de daden van de katholieke kerk als organisatie? Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich identificeren of thuisvoelen met de katholieke leer en rituelen maar niet de kerk/rome als instituut steunen.
Omdat het schapen zijn en ze geen Cromwells hebben om hen het nieuwe licht te laten zienquote:Op donderdag 4 december 2014 17:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ten derde, als een moderne katholiek om wat voor reden dan ook het instituut in Rome niet meer steunt, is het de vraag waarom hij zich nog steeds identificeert als onderdeel van dat instituut en deelneemt aan diens rituelen.
Je hebt geen Cromwell nodig om afstand te nemen van een verwerpelijk instituut als de katholieke kerk. Alleen een beetje fatsoen.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Omdat het schapen zijn en ze geen Cromwells hebben om hen het nieuwe licht te laten zien
MouzurX voor president!quote:Op donderdag 4 december 2014 17:54 schreef MouzurX het volgende:
Maar als Aids voornamelijk onder homo's voorkomt dan:
1. Boeit het toch niks? Homo's hebben geen seks met vrouwen dus niemand buiten de homo's zou de ziekte moeten krijgen
2. Is Aids toch de oplossing>? Ipv de homo's uitroeien om aids uit te roeien zorgt aids er juist al voor dat alle homo's dood gaan en er geen meer overblijven om het te verspreiden
Ja vond het ook een een vreemde denkwijze maar zal er wel mee te maken hebben dat homo's kinderverkrachters zijn.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:54 schreef MouzurX het volgende:
Maar als Aids voornamelijk onder homo's voorkomt dan:
1. Boeit het toch niks? Homo's hebben geen seks met vrouwen dus niemand buiten de homo's zou de ziekte moeten krijgen
2. Is Aids toch de oplossing>? Ipv de homo's uitroeien om aids uit te roeien zorgt aids er juist al voor dat alle homo's dood gaan en er geen meer overblijven om het te verspreiden
Wat dacht je van hetero's. Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een vrouw die als jong meisje door haar stiefvader meerdere malen werd verkracht. Misschien moeten we hetereseksualiteit ook naar verbieden.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:58 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Ja vond het ook een een vreemde denkwijze maar zal er wel mee te maken hebben dat homo's kinderverkrachters zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |