Ben eigenlijk über benieuwd welke medische conditie je hebt waar bij het advies is zulke hoeveelheden kunstmatige suikers te consumeren??? (De paffers buiten beschouwing gelatenquote:Op zaterdag 29 november 2014 22:06 schreef Iwanius het volgende:
Wat eten en/of drinken we vandaag?
Post hier je ontbijt, lunch, diner of tussendoortje!
Is dat Tom Yum? Ik vind dat zo niet lekker om te eten, geef mij maar pad Thai.quote:Op zaterdag 29 november 2014 22:06 schreef Iwanius het volgende:
Wat eten en/of drinken we vandaag?
Post hier je ontbijt, lunch, diner of tussendoortje!
[ afbeelding ]
Dat is dan ook echt wel heel erg lekkerquote:Op zondag 30 november 2014 12:47 schreef SanAnt het volgende:
Gehaktballetjes (albondigas) in tomatensaus ..
Een russische salade .
Met stokbrood .
Hier thuis noemen de kids het "albondigas a la pappie" en ze willen het elke dag wel eten
wat is tandoorisaus? want tandoorie betekent toch gewoon klei-oven?quote:Op zondag 30 november 2014 12:48 schreef Monopoly het volgende:
Ik gooi een Indian Pizza in de oven. Eigen merk van de C1000. Ipv tomatensaus, tandoorisaus. Heerlijk
Vernederlandsing van Indiase saus. Voor kip die normaal in tandoori oven gebakken wordt. Dan noem je het dus tandoori saus. Logisch is het niet maar het verkoopt wel goedquote:Op zondag 30 november 2014 12:53 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
[..]
wat is tandoorisaus? want tandoorie betekent toch gewoon klei-oven?
Geen idee. Smaakt een beetje als die pakjes Knorr wereldgerechten kip-tandooriquote:Op zondag 30 november 2014 12:53 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
wat is tandoorisaus? want tandoorie betekent toch gewoon klei-oven?
ja, maar wat ís het?quote:Op zondag 30 november 2014 12:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Vernederlandsing van Indiase saus. Voor kip die normaal in tandoori oven gebakken wordt. Dan noem je het dus tandoori saus. Logisch is het niet maar het verkoopt wel goed
Een op E nummers gebaseerde dikke romige tomatensaus met verschillende curry specerijen erdoor (niet pittig), wat gedroogde groene kruiden, veel zout en nog wat ondefinieerbare meuk.quote:
Benieuwd hoe je die maakt?quote:Op zondag 30 november 2014 12:40 schreef -Mellow- het volgende:
Nu een bosbessen-waterkefir smoothie.
Voor de rest van de dag heb ik nog geen inspiratie...
ja ik kan me ook niet direct voorstellen dat ik zo'n pizza zou kopen hoor. Maar een "pizza" met een indiaas geinspireerde saus daarentegen lijkt mij wel wat. Zeker als ie zelfgemaakt zou zijnquote:Op zondag 30 november 2014 13:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Een op E nummers gebaseerde dikke romige tomatensaus met verschillende curry specerijen erdoor (niet pittig), wat gedroogde groene kruiden, veel zout en nog wat ondefinieerbare meuk.
Smaakt redelijk hoor, maar op een pizza hoef ik dat niet.
de waterkefir doe ik de laatste tijd met alleen rietsuiker (voorheen ook met citroen).quote:Op zondag 30 november 2014 13:19 schreef trekker25 het volgende:
[..]
Benieuwd hoe je die maakt?
Deed zelf altijd met vijgen en citroen...
Lekker! Misschien wel wat voor Sinterklaasfeest vrijdag gezien we allemaal tapas mee moeten nemen.quote:Op zondag 30 november 2014 15:30 schreef golfer het volgende:
Had nog pancetta, paté, sjalotten en crema di balsamico over, dus nog even een paar hapjes gemaakt en die opgepeuzeld.
Dat ziet er goed uit zeg! Onder welke noemer?quote:Op zondag 30 november 2014 16:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Met vriendlief naar de markthal in Rotterdam geweest, lekker gelunched![]()
[ afbeelding ]
Was een Mezze schotel proeverij + vlees. Met stukjes turks brood, beetje patat, rijst, shoarma achtige reepjes vlees met aioli ernaast, een plat gekruid stuk gehakt, sla met taugé en paprika (met een apart gember dressing, vond ik niet zo lekker, vriendlief wel).quote:Op zondag 30 november 2014 16:34 schreef Sangha het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit zeg! Onder welke noemer?Wat zat er zoal bij enzo?
Godver ziet er goed uit! Kost dat?quote:Op zondag 30 november 2014 16:03 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 november 2014 16:03 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
Wauw dat ziet er er zeker goed uit! En klinkt erg lekker allemaal!quote:Op zondag 30 november 2014 16:48 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Was een Mezze schotel proeverij + vlees. Met stukjes turks brood, beetje patat, rijst, shoarma achtige reepjes vlees met aioli ernaast, een plat gekruid stuk gehakt, sla met taugé en paprika (met een apart gember dressing, vond ik niet zo lekker, vriendlief wel).
En een bakje met wat koude pasta, een tzatziki saus (maar de yoghurt was TE overheersend), aardappelsalade en een sausje en twee spreads die ik niet echt kon plaatsen.
(Volgens mij zit die bewuste stand waar wij aten ook ergens in de stad. Maar we vonden die schaal er bij een ander wel tof uitzien, dus zijn daar maar aangeschoven. Er was zoveel keus!)
Als toetje heeft vriendlief een choco kebab op (soort wrap met chocola en creme en nootjes en spul) en ik een mini donut. Maar daar heb ik geen foto's van!
Zo! Lekker divers dat alles bij elkaar!quote:Op zondag 30 november 2014 16:03 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
humus?quote:Op zondag 30 november 2014 16:48 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Was een Mezze schotel proeverij + vlees. Met stukjes turks brood, beetje patat, rijst, shoarma achtige reepjes vlees met aioli ernaast, een plat gekruid stuk gehakt, sla met taugé en paprika (met een apart gember dressing, vond ik niet zo lekker, vriendlief wel).
En een bakje met wat koude pasta, een tzatziki saus (maar de yoghurt was TE overheersend), aardappelsalade en een sausje en twee spreads die ik niet echt kon plaatsen. D
(Volgens mij zit die bewuste stand waar wij aten ook ergens in de stad. Maar we vonden die schaal er bij een ander wel tof uitzien, dus zijn daar maar aangeschoven. Er was zoveel keus!)
Als toetje heeft vriendlief een choco kebab op (soort wrap met chocola en creme en nootjes en spul) en ik een mini donut. Maar daar heb ik geen foto's van!
Obba?quote:Op zondag 30 november 2014 16:03 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
Of geroosterde aubergine prut, dat ziet er vaak ook zo weird uit en kun je niet direct plaatsen. Wel lekkerquote:
sowieso lekker mezzequote:Op zondag 30 november 2014 18:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Of geroosterde aubergine prut, dat ziet er vaak ook zo weird uit en kun je niet direct plaatsen. Wel lekker
quote:
Was 25 euro voor 2 personen. Geen idee of dat een beetje aan de prijzige kant was, maar het was wel lekker! (op de gember dressing na, haha!)quote:
Waarom hebben ze dat niet gewoon op de grotere stations! Nee moet er weer een starbucks komen of een Hema.quote:Op zondag 30 november 2014 19:10 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
[..]
Was 25 euro voor 2 personen. Geen idee of dat een beetje aan de prijzige kant was, maar het was wel lekker! (op de gember dressing na, haha!)
Nou dat klinkt goed allemaal dus.quote:Op zondag 30 november 2014 16:48 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
En een bakje met wat koude pasta, een tzatziki saus (maar de yoghurt was TE overheersend), aardappelsalade en een sausje en twee spreads die ik niet echt kon plaatsen.
Zie geen kip.quote:Op zondag 30 november 2014 21:01 schreef Ole het volgende:
Bami met kip! Uiteraard bij Mr Tong. Het is tenslotte zondag
[ afbeelding ]
Links op bord en op vork geprikt?quote:
kleine stukjesquote:
goed gezien!quote:
zegquote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ook 2 cm prei! Kostprijs van deze maaltijd ¤1,50?
Nou nou, de afgewerkte motorolie is anders ook weer duurder geworden hoor. Zeker ¤2,20quote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gelukkig is de chinees dan ook niet zo duur. Heerlijk bord vol voor weinigquote:Op zondag 30 november 2014 22:20 schreef computergirl het volgende:
[..]
De Irish Coffee was duurderquote:Op zondag 30 november 2014 23:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Gelukkig is de chinees dan ook niet zo duur. Heerlijk bord vol voor weinig
Zijn ook twee totaal verschillende gerechten...quote:Op zondag 30 november 2014 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
Is dat Tom Yum? Ik vind dat zo niet lekker om te eten, geef mij maar pad Thai.
Hoeveel rietsuiker op hoeveel water? Heb je precies receptje? Dan wil ik weer eens een zakje waterkefir korrels uit de koelkast trekken!quote:Op zondag 30 november 2014 14:07 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
de waterkefir doe ik de laatste tijd met alleen rietsuiker (voorheen ook met citroen).
Voor de smoothie een glas kefir met een handje bosbessen blenderen. Heel lekker, en beter eigenlijk nog met een banaan erdoor
Ha! met vlees erbij,kostprijs E 25,00 voor die schaal. Prima als eerste kennismaking zo tussendoor.(ja..ik heb'm ook ooit genomen maar met meer verschillende soorten vlees en minder onnodige opvulling alias groenvoer) Alleen jammer dat ze geen traditioneel Turkse Pide gebruiken maar 'gewoon' massa productie brood.quote:Op zondag 30 november 2014 16:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat heet gewoon de zondag chinees Lekker kalender erbij en kroepoek en men gaat weer blij de deur uit ala Frans Bauer.quote:Op zondag 30 november 2014 23:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Gelukkig is de chinees dan ook niet zo duur. Heerlijk bord vol voor weinig
Oh dat weet ik echt niet. Ik heb een literfles waar een bodem van een paar cm kefirkorrels inzitten en daar gooi ik dan willekeurig op de gok wat suiker in, misschien 2 eetlepels ofzo? Ik oogst het dan elke 2 dagen en doe het dan weer opnieuw.quote:Op zondag 30 november 2014 23:42 schreef trekker25 het volgende:
[..]
Hoeveel rietsuiker op hoeveel water? Heb je precies receptje? Dan wil ik weer eens een zakje waterkefir korrels uit de koelkast trekken!
Voor twee personen en wat ze je geven is het gewoon prijzig als je ziet wat je krijgt als je de Turkse keuken een beetje kent. (maar ja, ze moeten toch ergens op verdienen om een groot publiek aan te spreken..) Dit moet je ook meer zien als een commerciele (speciaal gemaakt voor de niet kenners vd Turkse keuken) schaal voor hen die de Turkse keuken nog nooit hebben ervaren en alleen de Doner broodjes kennen.quote:Op zondag 30 november 2014 19:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Was 25 euro voor 2 personen. Geen idee of dat een beetje aan de prijzige kant was, maar het was wel lekker! (op de gember dressing na, haha!)
Het schuingedrukte aan kazen zijn hele fraaie al zeg ik het zelf. Jammer dat ik mij op dat gebied erg moet matigen als ik het tot mij neem terwijl ik een grote kaas liefhebber (vooral Blue Stilton en hele oude - tegen het korrelige aan - belegen kazen) ben. Gehaald in je woonplaats bij de gruter of speciaal adresje daarvoor?quote:Op zaterdag 29 november 2014 16:04 schreef golfer het volgende:
Vanavond vrienden te eten en dan ga ik dit maken :]
Kaasplankje met Manchego, Père Joseph (Belgische abdijkaas), zachte geitenkaas(met een druppel honing) en Fourme D'Ambert (kaas uit de Auverne), Gruyere en daarbij mangochutney, cranberry compote en een stukje donkere boerenbrood.
Wat ben jij onaardig de laatste tijd!quote:Op zondag 30 november 2014 23:59 schreef Iwanius het volgende:
Dat heet gewoon de zondag chinees Lekker kalender erbij en kroepoek en men gaat weer blij de deur uit ala Frans Bauer.
ik doe er nog een beetje worcestersaus bij is lekker bij een hamburgersaus vind ikquote:Op maandag 1 december 2014 19:01 schreef FutureFairytale het volgende:
Homemade burgers met cheddar, gebakken uiringen, ketchup en mayo
Thanks voor de tip.quote:Op maandag 1 december 2014 19:58 schreef Karzai het volgende:
[..]
ik doe er nog een beetje worcestersaus bij is lekker bij een hamburgersaus vind ik
quote:Op maandag 1 december 2014 16:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Warme chocomelk (van pure choco, melk, suiker) met slagroom
quote:
95% van de chinezen in Nederland voeren geen traditionele Chinese keuken. Het is allemaal aangepast aan de Indische smaak/keuken waar de meeste landgenoten mee zijn groot geworden.quote:Mijn Mr Tong maakt toevallig ook kippentenen en eendetongetjes. Dat vind je niet bij elke winkelcentrum Chinees hoor!
Hmm die drakenrol ziet er goed uit, waar at je dat?quote:Op dinsdag 2 december 2014 17:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]Volgens mij zeg ik nergens iets over jouw Mr. Tong maar reageerde ik op de algemene opmerking van FFT over het Chinese eten an sich.
[..]
95% van de chinezen in Nederland voeren geen traditionele Chinese keuken. Het is allemaal aangepast aan de Indische smaak/keuken waar de meeste landgenoten mee zijn groot geworden.
On topic.
Vandaag met dit druilerige en koude weer mijzelf maar eens verwent. Nee,geen HK of Thais voer dit keer, maar iets geheel anders zoals vooraf een King krab cocktail met (wat ik proefde) koraal,koriander, een maismouse en haringkuit..opgevolgd door een geroosterde octopus met een advocado salade en rode curry wat totslot opgevolgd werd door het hoofdgerecht Iberisch varkensnek!
Champagne wat erbij werd gedronken was een Grande Année van Boilinger.
Ja het was echt verbazend goedkoop, de normale prijs is trouwens wel 7 euro. Maar ik ben ex-vrijwilliger en kreeg kortingquote:
Wat voor toko is dat dan? Idealistische beweging ofzo?quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja het was echt verbazend goedkoop, de normale prijs is trouwens wel 7 euro. Maar ik ben ex-vrijwilliger en kreeg korting
Ja het is bedoelt om mensen te leren kennen in je wijk, zal wel dik gesubsidieerd worden want er zit bijna altijd een wethouder aan tafel. Wel voor iedereen toegankelijk. www.restovanharte.nl ; ze zitten door het hele landquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor toko is dat dan? Idealistische beweging ofzo?
Ja als ik van te voren geweten had wat het menu was, had ik het denk ik overgeslagen. Maar het was dus tot mijn verassing wel lekkerquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:37 schreef FutureFairytale het volgende:
Leuk Seles alhoewel alleen het hoofdgerecht me wat lijkt. Soep van havervlokken... en rozenwater vind ik niet zo lekker. Doe mij maar gewoon suiker
Ah een gesubsidieerd politiek propagandamiddelquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja het is bedoelt om mensen te leren kennen in je wijk, zal wel dik gesubsidieerd worden want er zit bijna altijd een wethouder aan tafel. Wel voor iedereen toegankelijk. www.restovanharte.nl ; ze zitten door het hele land
Het is fijn als je een krappe beurs hebt, alleenstaand bent of mensen wil leren kennen. Maar als dat niet het geval is, zou ik zelf denk ik ook niet zo snel gaanquote:Op dinsdag 2 december 2014 20:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah een gesubsidieerd politiek propagandamiddel
Not my cup of tea geloof ik
Zat net te kijken of de site en is idd door de overheid gesubsidieerd, ze hebben ook vrijwilligers in dienst en sponsors, zowel particulier als zakelijk.
Voor individuen snap ik dat je erheen gaat hoor, zeker als het lekker goedkoop en prima en gezellig is.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Het is fijn als je een krappe beurs hebt, alleenstaand bent of mensen wil leren kennen. Maar als dat niet het geval is, zou ik zelf denk ik ook niet zo snel gaanVoor mij gelden alle drie de bovengenoemde factoren, dus dan is het wel een leuk uitje voor af en toe. En een keertje niet koken en geen afwas
Dat werd een plat brood dat ik in de pan bakte, met daartussen flink wat zaatar (kruidenmengsel van tijm, geroosterd sesam, sumac en olijfolie).quote:Op dinsdag 2 december 2014 13:16 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond denk ik een "marokkaans" stoofpotje van kikkererwten en wat zelfgebakken brood ofzo...
Dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:50 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Dat werd een plat brood dat ik in de pan bakte, met daartussen flink wat zaatar (kruidenmengsel van tijm, geroosterd sesam, sumac en olijfolie).
Jeetje dat was lekker allemaal, zo met brood in het knuisje de bordjes schoonvegen
Mooi toch? Begrijp niet dat sommige dit plotseling te min vinden.quote:Op dinsdag 2 december 2014 20:26 schreef Selestha het volgende:
Ja het was echt verbazend goedkoop, de normale prijs is trouwens wel 7 euro. Maar ik ben ex-vrijwilliger en kreeg korting
Pils! Goed idee, proost !quote:Op woensdag 3 december 2014 16:21 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag deze combinatie genuttigd als lunchTis tenslotte woensdag.
Met bier??quote:Op woensdag 3 december 2014 16:21 schreef Iwanius het volgende:
Vandaag deze combinatie genuttigd als lunchTis tenslotte woensdag.
Wat heeft dat in vredesnaam met woensdag te maken?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:19 schreef Selestha het volgende:
Zo lekker aan de argentijnse biefstuk, met pastinaakfrietjes en home made knoflooksaus
Het is tenslotte woensdag..
Gehaktballen gemaakt?quote:Op woensdag 3 december 2014 18:02 schreef quirina het volgende:
Woensdag is gehaktdag!
Met bloemkool en aardappelen!
quote:
Helemaal niets....maar is meer een gimmick geworden om het te zeggen omdat ik er zelf ooit mee begon..quote:Op woensdag 3 december 2014 17:41 schreef Fok-it het volgende:
Wat heeft dat in vredesnaam met woensdag te maken?
Wat is dat nou voor vreemde vraag in dit topic?quote:Op woensdag 3 december 2014 19:05 schreef golfer het volgende:
Heb je de vraag over die suikers ooit beantwoord Iwanius? Waarom jouw lichaam zoveel kunstmatige suikers nodig heeft?
Om toch?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Stond stukje terug en ik had m al beantwoord namens Iwaniusquote:Op woensdag 3 december 2014 19:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor vreemde vraag in dit topic?
Dat was een vraag die iemand anders elders in het topic stelde omdat Iwanius zelf ergens had geschreven dat z'n lichaam dat nodig zou moeten hebben.quote:Op woensdag 3 december 2014 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Wat is dat nou voor vreemde vraag in dit topic?
Jij komt hier duidelijk heel regelmatigquote:Op woensdag 3 december 2014 17:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
terechte vraag hoorquote:Op woensdag 3 december 2014 20:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat was een vraag die iemand anders elders in het topic stelde omdat Iwanius zelf ergens had geschreven dat z'n lichaam dat nodig zou moeten hebben.
Ik vind het altijd opvallend dat jij alleen maar reageert op mij als er iets te "zoeken"valt (zodat er weer roddelmateriaal is voor je anti-moi-'clubje') of iets af te zeiken.quote:Op woensdag 3 december 2014 20:28 schreef golfer het volgende:
Dat was een vraag die iemand anders elders in het topic stelde omdat Iwanius zelf ergens had geschreven dat z'n lichaam dat nodig zou moeten hebben.
Mietje, broodje kaas en koffie nu pils!quote:Op donderdag 4 december 2014 16:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Na een uitgebreid ontbijtbuffet, sportschool, lunch buffet en sauna. Nu een cappuccino met slagroom, slagroomgebak en een tia Maria ernaast. Die tikt wel aan
Zo een chinese kippensoep en een stokbrood met kruidenboter.
Een goede gevulde soep eet je ook met een vork idd, je eet toch ook geen spinazie met een lepel?quote:Op donderdag 4 december 2014 16:50 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Goulashsoep met een vork natuurlijk
Ohw je bent een vrouw zie ik. Dan telt het niet srryquote:Op donderdag 4 december 2014 16:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Na een uitgebreid ontbijtbuffet, sportschool, lunch buffet en sauna. Nu een cappuccino met slagroom, slagroomgebak en een tia Maria ernaast. Die tikt wel aan
Zo een chinese kippensoep en een stokbrood met kruidenboter.
Hear hear! Ik en vele met mij gebruiken " het is tenslotte X-dag" meer als grapje en running gag, maar dat wil niet zeggen dat we je afzeiken, hoop ook niet dat je dat zo ervaart..quote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik vind het altijd opvallend dat jij alleen maar reageert op mij als er iets te "zoeken"valt (zodat er weer roddelmateriaal is voor je anti-moi-'clubje') of iets af te zeiken.
Ga alle cul topics van mij maar eens langs voor hen die het wil checken. Ik heb van jou nog nooit 1 echte postieve reactie gekregen op welke culinaire post van mij ook. Of het nu is wat ik door de weeks gebruik of recenseer,je komt alleen maar langs om te reageren als je iets negatiefs kan vinden maar je blijft weg als iets gewoon goed en volledig is terwijl ik wel het fatsoen heb je de cedits te geven als daar sprake van is of gewoon normaal tegen je te reageren in jouw posts na je zoveelste zurige reactie.
Het zurige komt altijd van jouw kant is mij opgevallen..(en wel meer mensen)
Dat je iets tegen mij hebt hoef je mij niet te vertellen,oud nieuws,maar onthoud je dan verder van elke vorm van commentaar en kom niet met dit soort reacties quasi geintresseerd doen want daar is het je helemaal niet om te doen. Wel of je iets kan vinden voor later.
En om even dat laatste (quasi geintresseerd zijn) nog eens te onderschrijven:
Ik quote in dit topic iets van jou over de kazen die je had. Reactie? 0,0. en zo zijn er wel meer voorbeelden.
V.w.b. die tussenopmerking van mij (zagen we de haakjes niet?) inzake het veelvuldig drinken van fris bij mijn eten,was dit meer om het continue gezever(vragen om te vragen) een beetje voor te zijn maar dat legde juist meer "olie op het vuur" getuige het gedram verder. Dus geen slimme zet.
Bepaalde vragen gaat niemand want aan vind ik en beantwoord ze dan verder ook niet meer. En als lui daar zelf bepaalde aannames over uiten,Ik doe gewoon wat ik goed acht of vind, en heb niet altijd zin daar verantwoording voor af te leggen.
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:53 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een goede gevulde soep eet je ook met een vork idd, je eet toch ook geen spinazie met een lepel?
Ik hoop iig dat je foto's blijft plaatsen !!!quote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik vind het altijd opvallend dat jij alleen maar reageert op mij als er iets te "zoeken"valt (zodat er weer roddelmateriaal is voor je anti-moi-'clubje') of iets af te zeiken.
Ga alle cul topics van mij maar eens langs voor hen die het wil checken. Ik heb van jou nog nooit 1 echte postieve reactie gekregen op welke culinaire post van mij ook. Of het nu is wat ik door de weeks gebruik of recenseer,je komt alleen maar langs om te reageren als je iets negatiefs kan vinden maar je blijft weg als iets gewoon goed en volledig is terwijl ik wel het fatsoen heb je de cedits te geven als daar sprake van is of gewoon normaal tegen je te reageren in jouw posts na je zoveelste zurige reactie.
Dat je iets tegen mij hebt hoef je mij niet te vertellen,oud nieuws,maar onthoud je dan verder van elke vorm van commentaar en kom niet met dit soort reacties quasi geintresseerd doen want daar is het je helemaal niet om te doen. Wel of je iets kan vinden voor later.
Ik quote in dit topic iets van jou over de kazen die je had. Reactie? 0,0. en zo zijn er wel meer voorbeelden.
V.w.b. die tussenopmerking van mij (zagen we de haakjes niet?) inzake het veelvuldig drinken van fris bij mijn eten,was dit meer om het continue gezever(vragen om te vragen) een beetje voor te zijn maar dat legde juist meer "olie op het vuur" getuige het gedram verder. Dus geen slimme zet.
Bepaalde vragen gaat niemand want aan vind ik en beantwoord ze dan verder ook niet meer. En als lui daar zelf bepaalde aannames over uiten,Ik doe gewoon wat ik goed acht of vind, en heb niet altijd zin daar verantwoording voor af te leggen.
Mooi gesproken.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Loop
Er staat ''zoute'' dropshot, ofwel salmiakki. Dat is NIET zoeter dan cola. Wèl lezen hèquote:Op donderdag 4 december 2014 18:54 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat een bocht man godver. nog zoeter dan cola
Jij quote nu ''dropshot'' maar dit is ook wel bekend als Salmiakki. Dat is zoute dropshot, dus de regel ''zoute'' is wel van belang. Dropshot lust ik namelijk echt nietquote:Op donderdag 4 december 2014 18:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Lekker! Maar nog veel lekkerder:
[ afbeelding ]
Ja dan nog je snapt wel wat ik bedoel, er zit niet minder suiker in.quote:Op donderdag 4 december 2014 18:58 schreef Selestha het volgende:
[..]
Er staat ''zoute'' dropshot, ofwel salmiakki. Dat is NIET zoeter dan cola. Wèl lezen hè
Ooooh het gaat je om de suikers.. Ja nee dat had ik niet begrepen. Waarom is dat ook relevant?..quote:Op donderdag 4 december 2014 18:59 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dan nog je snapt wel wat ik bedoel, er zit niet minder suiker in.
Neuh niet om de suikers ook al had ik dat wel getypt.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ooooh het gaat je om de suikers.. Ja nee dat had ik niet begrepen. Waarom is dat ook relevant?..
Ga je ook iedereen quoten die snoep eet of fris drinkt?
Ik las patat met spinazie dacht alquote:Op donderdag 4 december 2014 19:04 schreef Zo-is-dat het volgende:
Pasta met spinazie artisjok en kazen http://thepioneerwoman.co(...)ach-artichoke-pasta/
Juist, dit is namelijk niet met elkaar te vergelijkenquote:Op donderdag 4 december 2014 19:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Neuh niet om de suikers ook al had ik dat wel getypt.
Hoe moet ik het zeggen, dropshot zou wel zo zoet zijn als die zout variant zout is.
Zo dan
Godverquote:Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Juist, dit is namelijk niet met elkaar te vergelijkengewone dropshot vind ik niet te drinken
Ik ken overigens wel iemand die gewone dropshot mixt met chocolademelk, dat is echt zoooo smerig
Ga je toch instant van over je nek?quote:Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Juist, dit is namelijk niet met elkaar te vergelijkengewone dropshot vind ik niet te drinken
Ik ken overigens wel iemand die gewone dropshot mixt met chocolademelk, dat is echt zoooo smerig
Dat zeg ik toch niet?quote:
Geen koffie gehad vandaag?quote:Op donderdag 4 december 2014 19:32 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet?
Waar bemoei je je mee man, vraag het toch niet aan jou ?
Drink geen koffie maar bedankt voor je intresse.quote:
Ach..alsof het ook maar iets zou uitmaken in deze....quote:
Oh nee, maar ik heb ook niet over het merendeel van de CUL gebruikers die gewoon gezellig willen meedoen en die normaal reageren op mij (oke,af en toe een lekkere hiaat maar acht...moet kunnen) maar meer het het clubje met o.a.static,duderinnetje,copycat,mao_zedong onder aanvoering van Golfer die zich nog steeds als de groot mufti van CUL gedraagd alleen maar omdat hij ooit mod hier was en vrij veel zijn gang kon gaan (jaren geleden) toen ik mij als een mongool gedroeg.quote:Op donderdag 4 december 2014 16:59 schreef houdjemond het volgende:
Hear hear! Ik en vele met mij gebruiken " het is tenslotte X-dag" meer als grapje en running gag, maar dat wil niet zeggen dat we je afzeiken, hoop ook niet dat je dat zo ervaart..
Er is toch geen reden om dit topic te verlaten? Golfer vlucht al niet voor niets naar de sc want daar kan hij tenminste nog wat veren in zijn reet krijgen... Je denkt toch niet dat zijn bericht dat hij geen recensies meer plaatst omdat "veel gedoe" niet met opzet is? Hij baalde ervan dat hij niet meer zoveel "oh wat ben je toch geweldig,wat ziet het er weer mooi uit ( gewoon mijn fotografeerstijl gekopieerd!),want ben je toch een groot mufti op culinair gebied" reacties kreeg. Dus ga je maar de zielepiet uithangen met "dan ga ik wel weg,zullen jullie weten wat je gaat missen." verkapte opmerking.quote:Op donderdag 4 december 2014 17:08 schreef Geerd het volgende:
Ik hoop iig dat je foto's blijft plaatsen !!!
Ik sla niet vaak terug maar soms sla ik terug en dan gelijk hard en straight to the point.quote:
Who dat linkt goed zegquote:Op donderdag 4 december 2014 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Mijn avondeten was overigens rijst met visstoof, kippenbout met spinaziecurry en een warme groentesalade met gadogadosaus(eh, kliekjes dus eigenlijk)
Het was allemaal heel erg lekkerquote:
Da's helaas vaak zo. Moet je langzamer etenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:25 schreef Geerd het volgende:
4de keer al dus in 1 week al 32 bespaard, wel een gedoe hoor, langer bezig met afwassen en koken dan eten.
Mhe lauw voedsel hou ik niet zo van, net als pannenkoeken (uiteraard zonder zo een aanbak laag) Zo uit de pan heerlijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:29 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Da's helaas vaak zo. Moet je langzamer eten
Ik ben (ook, toch?) alleen en ik kook vaak 2 keer per week voor 2 keer. Hoef ik dus al twee avonden niks meer te maken en het is ook goedkoper. En gezonder dan afhaal.
Lauw voedsel? Ik maak bijvoorbeeld chili con carne, dat is prima op te warmen, stamppot opbakken, erwtensoep, kan allemaal. Wat is daar 'lauw' aan? Stamppot en erwtensoep is zelfs lekkerder na een dagje of twee!quote:Op donderdag 4 december 2014 21:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mhe lauw voedsel hou ik niet zo van, net als pannenkoeken (uiteraard zonder zo een aanbak laag) Zo uit de pan heerlijk.
2 dagen het zelfde eten vind ik ook niet echt wat, "kook" nu alleen op vrije dagen.
Oehw ben je nog alleen
quote:Op donderdag 4 december 2014 21:35 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Lauw voedsel? Ik maak bijvoorbeeld chili con carne, dat is prima op te warmen, stamppot opbakken, erwtensoep, kan allemaal. Wat is daar 'lauw' aan? Stamppot en erwtensoep is zelfs lekkerder na een dagje of twee!
Ik eet het ook nooit twee dagen na elkaar, maar bijvoorbeeld maandag + donderdag en dinsdag+ vrijdag, en dan op woensdag en het weekend wat anders maken. Werkt prima
Edit: Oh sorry ik snap nu je lauw eten- opmerking. Over langzaam eten. Dat was een grapjehaha
Ik werk altijd laat, dus voor ik naar het werk ga broodje kaas, en tijdens het werk haal ik wat ei met brood, of als de kantine los is haal ik daar wat.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
Maar dan nog, moet jij 7 keer per week wat anders eten?
Ik eet liever 2 keer hetzelfde, zelfgemaakte eten dan elke week pizza/kebab bestellen
Ik kook soms smorgens of smiddags al, als ik laat moet werken. Dan kook ik voor de volgende dag, of voor savonds laat, of ik lunch ermee. Dat laatste bevalt me vooral nu in de winter goed, heerlijk om met een lekkere warme maaltijd in de maag te gaan werken, daar kan ik heel wat langer op door dan op een broodje kaas.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik werk altijd laat, dus voor ik naar het werk ga broodje kaas, en tijdens het werk haal ik wat ei met brood, of als de kantine los is haal ik daar wat.
Thuis maak ik vaak nog een soepie warm ofzo.
Echt koken doe ik niet, of ik maak gehaktballen of draadjes vlees, goulash (zelfgemaakt dan)
Hachee /
Ik word dan net wakker hey rond 1600, dan heb je niet zo zin warm etenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik kook soms smorgens of smiddags al, als ik laat moet werken. Dan kook ik voor de volgende dag, of voor savonds laat, of ik lunch ermee. Dat laatste bevalt me vooral nu in de winter goed, heerlijk om met een lekkere warme maaltijd in de maag te gaan werken, daar kan ik heel wat langer op door dan op een broodje kaas.
Hahah. Dat kun je trainenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik word dan net wakker hey rond 1600, dan heb je niet zo zin warm eten
Nooit van gehoordquote:
In de slowchat ging het even in het Fries, en ik had het al uit de vriezer klaar staan dus voor jou speciaal de vertaling van deze oude taal. Siepelsop = uiensoep. een siepel is namelijk een ui.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nooit van gehoord![]()
Bereidingswijze
Kook de eieren in 10 min. hard en pel ze.
Snij de ui in grove ringen en fruit deze in de boter.
Voeg de bloem toe en laat het geheel op klein vuur terwijl men al roerende koud water
toevoegt, tot het bindt en glad is. Voeg nog wat water toe, de azijn, de nootmuskaat.
Breng de soep op smaak met peper en zout. Prak een ei op een diep bord of in een kom.
Schep de soep op en strooi de kaas erover.
Serveer er Fries zwartbrood met roomboter bij.
Bevond jij je net op Pompenburg?quote:
quote:
Ben benieuwd hoe ik dan eruit moet hebben gezien want het pafferts roken neemt steeds meer toe in het openbaar en is allang niet meer voorbehouden aan "oude van dagen"of mensen op leeftijd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bevond jij je net op Pompenburg?![]()
Er liep daar iemand die helemaal voldoet aan het beeld dat ik van jou heb, inclusief enorme sigaar
Grote kerel, zowal lang als stevig, rossig-blond haar, rond de 40. Tikje oubollig gekleed. Zoiets.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ik dan eruit moet hebben gezien want het pafferts roken neemt steeds meer toe in het openbaar en is allang niet meer voorbehouden aan "oude van dagen"of mensen op leeftijd.![]()
Daarbij was ik vandaag niet in Rotterdam.![]()
On topic:
Toch geen Aziatische lunch maar gewoon een Europese hap i.c.m. een biertje. Best lekker zo ff tussendoor.( en slimmerikken kunnen wel raden waar ik dan wel was getuige het biertje)
Wat heb jij gemaakt?quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Vnv Spaanse tapasavond bij fam. Iedereen neemt min 2 tapas mee dus ben benieuwd.
Amuse (ga ik nog maken), mini pasteitjes met 4 verschillende vullingen en gambas al ajillo.quote:
Huize Molo is nu zo ongeveer een nucleair rampgebied?quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:23 schreef Molo het volgende:
Hele bol verse knoflook per persoon opgegeten in Thaise kip cashew met rijst
Hmmmmm
Nu koffie toe
Valt volgens mij wel meequote:Op vrijdag 5 december 2014 23:15 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Huize Molo is nu zo ongeveer een nucleair rampgebied?
jummiequote:Op vrijdag 5 december 2014 21:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Komt ie:
Amuse van pancetta, pate en balsamicosjalotjes.
Torentje van courgette, monchou en gerookte zalm.
Gevulde paprika's met rijst en knoflook.
Sategehaktballetjes.
Kippenvleugeltjes.
Knoflookgamba's.
Mini pasteitjes met diverse vullingen.
Mozzarella/tomaatspiesjes.
Tortilla's met Mexicaanse zwarte bonenspread en guacamole.
Ciabatta met aioli en tapenade.
Prima te doen hier eigenlijk. Viel reuze meequote:Op vrijdag 5 december 2014 23:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee
Maar zal morgenochtend nog eens rapporteren als ik na het douchen terug loop de slaapkamer in
quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Prima te doen hier eigenlijk. Viel reuze mee
Die ziet er goed uit. Binnenkort eens maken als de koelkast leeg raakt (ligt nu echt nog te vol met van alles dus voorlopig eten zatquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:40 schreef minilot het volgende:
Vanavond dit:
http://www.davidlebovitz.(...)d-ham-gratin-recipe/
(Met Gruyère en belegen Beemster)
Erbij winterpostelein in grove mosterddressing.
Oeee, taleggio!quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:06 schreef -Mellow- het volgende:
een zelfgebakken broodje met boter, taleggio en wat spinazie
Dunschiller! Of nog beter, een flespompoen door midden snijden, pitjes eruit en verder niet schillen. In de twee helften roosteren in de oven en het gare vruchtvlees daarna zo uit de schil scheppen!quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:22 schreef Sarasi het volgende:
Pompoensoep.![]()
Maar waarom moet daar altijd een flinke ruzie met de pompoen in kwestie en een hele reeks keukenmessen aan te pas komen?
Leuk idee, maar hoe krijg ik dat ding door midden is dan al vraag een.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dunschiller! Of nog beter, een flespompoen door midden snijden, pitjes eruit en verder niet schillen. In de twee helften roosteren in de oven en het gare vruchtvlees daarna zo uit de schil scheppen!
Met een groot keukenmes moet 't wel lukken. Nou ja, 't is mij daar in ieder geval al vaak genoeg mee gelukt, want butternut squash soup is lekker.quote:Op zondag 7 december 2014 00:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Leuk idee, maar hoe krijg ik dat ding door midden is dan al vraag een.Enige manier voor mij om dat ding veilig te slachten is om er kleine stukjes vanaf te hakken. Maar misschien heb ik gewoon een groter mes nodig... Thanks for the advice tho!
quote:Op zondag 7 december 2014 00:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Leuk idee, maar hoe krijg ik dat ding door midden is dan al vraag een.Enige manier voor mij om dat ding veilig te slachten is om er kleine stukjes vanaf te hakken. Maar misschien heb ik gewoon een groter mes nodig... Thanks for the advice tho!
Maar een dunschiller al geprobeerd dan? Werkt echt veel fijner dan stukjes eraf hakken plus je houdt nog wat meer overquote:Op zondag 7 december 2014 00:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die wordt binnen no time bot met die harde schil.quote:Op zondag 7 december 2014 11:08 schreef SuperFood het volgende:
ik heb het nog nooit geprobeerd maar een dunschiller lijkt me niet fijn voor een pompoen.
quote:Op zondag 7 december 2014 11:24 schreef Molo het volgende:
Wel altijd stabiel leggen en je mest op een stabiele plek plaatsen anders heb je kans een arm of been kwijt te raken
LOL!quote:
Nee hoor, word niet bot!quote:Op zondag 7 december 2014 11:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Die wordt binnen no time bot met die harde schil.
Gewoon pompoen stabiel zetten op snijplank, dan punt van groot mes in het midden zetten en insnijden. Vervolgens je schouderspieren aan het werk zetten en de zwaartekracht zijn werk laten doen en achterste stuk mes met kracht naar beneden duwen. Dus zodat het laatste stuk mes net buiten de pompoen steekt.
Dan klief je 'm heel makkelijk.
Wel altijd stabiel leggen en je mest op een stabiele plek plaatsen anders heb je kans een arm of been kwijt te raken
idem dito hierquote:Op zondag 7 december 2014 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verse broodjes, espresso, sapjes. Heerlijk
Haha, ja dat zou mooi zijn. Ik ben alleen nogal kieskeurig en selectief met mijn sporadische vlees eten.quote:Op zondag 7 december 2014 13:40 schreef Molo het volgende:
Als je nog een geit hebt liggen past dat er wel bij
Sterkte trouwens, ik vond injera echt niet te kanen.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Berbere is ook typisch Ethiopisch trouwens.
Lekker! Wat doe je erbij?quote:Op zondag 7 december 2014 13:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ga voor vanavond een kikkererwten-doperwten salade maken.
Al eens eerder gemaakt en toen beviel het. Erg vullend.
Dat weet ik nog niet, even kijken straks.quote:Op zondag 7 december 2014 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Lekker! Wat doe je erbij?
Ik heb net kleine Ierse sodabroodjes gemaakt maar net teveel baksoda erdoor gemikt vrees ik
Beetje extra boter en kaas erop en ik proef het iig minder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |