Who dat linkt goed zegquote:Op donderdag 4 december 2014 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Mijn avondeten was overigens rijst met visstoof, kippenbout met spinaziecurry en een warme groentesalade met gadogadosaus(eh, kliekjes dus eigenlijk)
Het was allemaal heel erg lekkerquote:
Da's helaas vaak zo. Moet je langzamer etenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:25 schreef Geerd het volgende:
4de keer al dus in 1 week al 32 bespaard, wel een gedoe hoor, langer bezig met afwassen en koken dan eten.
Mhe lauw voedsel hou ik niet zo van, net als pannenkoeken (uiteraard zonder zo een aanbak laag) Zo uit de pan heerlijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:29 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Da's helaas vaak zo. Moet je langzamer eten
Ik ben (ook, toch?) alleen en ik kook vaak 2 keer per week voor 2 keer. Hoef ik dus al twee avonden niks meer te maken en het is ook goedkoper. En gezonder dan afhaal.
Lauw voedsel? Ik maak bijvoorbeeld chili con carne, dat is prima op te warmen, stamppot opbakken, erwtensoep, kan allemaal. Wat is daar 'lauw' aan? Stamppot en erwtensoep is zelfs lekkerder na een dagje of twee!quote:Op donderdag 4 december 2014 21:33 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mhe lauw voedsel hou ik niet zo van, net als pannenkoeken (uiteraard zonder zo een aanbak laag) Zo uit de pan heerlijk.
2 dagen het zelfde eten vind ik ook niet echt wat, "kook" nu alleen op vrije dagen.
Oehw ben je nog alleen
quote:Op donderdag 4 december 2014 21:35 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Lauw voedsel? Ik maak bijvoorbeeld chili con carne, dat is prima op te warmen, stamppot opbakken, erwtensoep, kan allemaal. Wat is daar 'lauw' aan? Stamppot en erwtensoep is zelfs lekkerder na een dagje of twee!
Ik eet het ook nooit twee dagen na elkaar, maar bijvoorbeeld maandag + donderdag en dinsdag+ vrijdag, en dan op woensdag en het weekend wat anders maken. Werkt prima
Edit: Oh sorry ik snap nu je lauw eten- opmerking. Over langzaam eten. Dat was een grapjehaha
Ik werk altijd laat, dus voor ik naar het werk ga broodje kaas, en tijdens het werk haal ik wat ei met brood, of als de kantine los is haal ik daar wat.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
Maar dan nog, moet jij 7 keer per week wat anders eten?
Ik eet liever 2 keer hetzelfde, zelfgemaakte eten dan elke week pizza/kebab bestellen
Ik kook soms smorgens of smiddags al, als ik laat moet werken. Dan kook ik voor de volgende dag, of voor savonds laat, of ik lunch ermee. Dat laatste bevalt me vooral nu in de winter goed, heerlijk om met een lekkere warme maaltijd in de maag te gaan werken, daar kan ik heel wat langer op door dan op een broodje kaas.quote:Op donderdag 4 december 2014 21:41 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik werk altijd laat, dus voor ik naar het werk ga broodje kaas, en tijdens het werk haal ik wat ei met brood, of als de kantine los is haal ik daar wat.
Thuis maak ik vaak nog een soepie warm ofzo.
Echt koken doe ik niet, of ik maak gehaktballen of draadjes vlees, goulash (zelfgemaakt dan)
Hachee /
Ik word dan net wakker hey rond 1600, dan heb je niet zo zin warm etenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:43 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik kook soms smorgens of smiddags al, als ik laat moet werken. Dan kook ik voor de volgende dag, of voor savonds laat, of ik lunch ermee. Dat laatste bevalt me vooral nu in de winter goed, heerlijk om met een lekkere warme maaltijd in de maag te gaan werken, daar kan ik heel wat langer op door dan op een broodje kaas.
Hahah. Dat kun je trainenquote:Op donderdag 4 december 2014 21:44 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik word dan net wakker hey rond 1600, dan heb je niet zo zin warm eten
Nooit van gehoordquote:
In de slowchat ging het even in het Fries, en ik had het al uit de vriezer klaar staan dus voor jou speciaal de vertaling van deze oude taal. Siepelsop = uiensoep. een siepel is namelijk een ui.quote:Op vrijdag 5 december 2014 01:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Nooit van gehoord![]()
Bereidingswijze
Kook de eieren in 10 min. hard en pel ze.
Snij de ui in grove ringen en fruit deze in de boter.
Voeg de bloem toe en laat het geheel op klein vuur terwijl men al roerende koud water
toevoegt, tot het bindt en glad is. Voeg nog wat water toe, de azijn, de nootmuskaat.
Breng de soep op smaak met peper en zout. Prak een ei op een diep bord of in een kom.
Schep de soep op en strooi de kaas erover.
Serveer er Fries zwartbrood met roomboter bij.
Bevond jij je net op Pompenburg?quote:
quote:
Ben benieuwd hoe ik dan eruit moet hebben gezien want het pafferts roken neemt steeds meer toe in het openbaar en is allang niet meer voorbehouden aan "oude van dagen"of mensen op leeftijd.quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bevond jij je net op Pompenburg?![]()
Er liep daar iemand die helemaal voldoet aan het beeld dat ik van jou heb, inclusief enorme sigaar
Grote kerel, zowal lang als stevig, rossig-blond haar, rond de 40. Tikje oubollig gekleed. Zoiets.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:46 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe ik dan eruit moet hebben gezien want het pafferts roken neemt steeds meer toe in het openbaar en is allang niet meer voorbehouden aan "oude van dagen"of mensen op leeftijd.![]()
Daarbij was ik vandaag niet in Rotterdam.![]()
On topic:
Toch geen Aziatische lunch maar gewoon een Europese hap i.c.m. een biertje. Best lekker zo ff tussendoor.( en slimmerikken kunnen wel raden waar ik dan wel was getuige het biertje)
Wat heb jij gemaakt?quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Vnv Spaanse tapasavond bij fam. Iedereen neemt min 2 tapas mee dus ben benieuwd.
Amuse (ga ik nog maken), mini pasteitjes met 4 verschillende vullingen en gambas al ajillo.quote:
Huize Molo is nu zo ongeveer een nucleair rampgebied?quote:Op vrijdag 5 december 2014 22:23 schreef Molo het volgende:
Hele bol verse knoflook per persoon opgegeten in Thaise kip cashew met rijst
Hmmmmm
Nu koffie toe
Valt volgens mij wel meequote:Op vrijdag 5 december 2014 23:15 schreef bepklep82 het volgende:
[..]
Huize Molo is nu zo ongeveer een nucleair rampgebied?
jummiequote:Op vrijdag 5 december 2014 21:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Komt ie:
Amuse van pancetta, pate en balsamicosjalotjes.
Torentje van courgette, monchou en gerookte zalm.
Gevulde paprika's met rijst en knoflook.
Sategehaktballetjes.
Kippenvleugeltjes.
Knoflookgamba's.
Mini pasteitjes met diverse vullingen.
Mozzarella/tomaatspiesjes.
Tortilla's met Mexicaanse zwarte bonenspread en guacamole.
Ciabatta met aioli en tapenade.
Prima te doen hier eigenlijk. Viel reuze meequote:Op vrijdag 5 december 2014 23:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee
Maar zal morgenochtend nog eens rapporteren als ik na het douchen terug loop de slaapkamer in
quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Prima te doen hier eigenlijk. Viel reuze mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |