Leuk idee, maar hoe krijg ik dat ding door midden is dan al vraag een.quote:Op zaterdag 6 december 2014 18:38 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Dunschiller! Of nog beter, een flespompoen door midden snijden, pitjes eruit en verder niet schillen. In de twee helften roosteren in de oven en het gare vruchtvlees daarna zo uit de schil scheppen!
Met een groot keukenmes moet 't wel lukken. Nou ja, 't is mij daar in ieder geval al vaak genoeg mee gelukt, want butternut squash soup is lekker.quote:Op zondag 7 december 2014 00:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Leuk idee, maar hoe krijg ik dat ding door midden is dan al vraag een.Enige manier voor mij om dat ding veilig te slachten is om er kleine stukjes vanaf te hakken. Maar misschien heb ik gewoon een groter mes nodig... Thanks for the advice tho!
quote:Op zondag 7 december 2014 00:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Leuk idee, maar hoe krijg ik dat ding door midden is dan al vraag een.Enige manier voor mij om dat ding veilig te slachten is om er kleine stukjes vanaf te hakken. Maar misschien heb ik gewoon een groter mes nodig... Thanks for the advice tho!
Maar een dunschiller al geprobeerd dan? Werkt echt veel fijner dan stukjes eraf hakken plus je houdt nog wat meer overquote:Op zondag 7 december 2014 00:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die wordt binnen no time bot met die harde schil.quote:Op zondag 7 december 2014 11:08 schreef SuperFood het volgende:
ik heb het nog nooit geprobeerd maar een dunschiller lijkt me niet fijn voor een pompoen.
quote:Op zondag 7 december 2014 11:24 schreef Molo het volgende:
Wel altijd stabiel leggen en je mest op een stabiele plek plaatsen anders heb je kans een arm of been kwijt te raken
LOL!quote:
Nee hoor, word niet bot!quote:Op zondag 7 december 2014 11:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Die wordt binnen no time bot met die harde schil.
Gewoon pompoen stabiel zetten op snijplank, dan punt van groot mes in het midden zetten en insnijden. Vervolgens je schouderspieren aan het werk zetten en de zwaartekracht zijn werk laten doen en achterste stuk mes met kracht naar beneden duwen. Dus zodat het laatste stuk mes net buiten de pompoen steekt.
Dan klief je 'm heel makkelijk.
Wel altijd stabiel leggen en je mest op een stabiele plek plaatsen anders heb je kans een arm of been kwijt te raken
idem dito hierquote:Op zondag 7 december 2014 11:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Verse broodjes, espresso, sapjes. Heerlijk
Haha, ja dat zou mooi zijn. Ik ben alleen nogal kieskeurig en selectief met mijn sporadische vlees eten.quote:Op zondag 7 december 2014 13:40 schreef Molo het volgende:
Als je nog een geit hebt liggen past dat er wel bij
Sterkte trouwens, ik vond injera echt niet te kanen.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Berbere is ook typisch Ethiopisch trouwens.
Lekker! Wat doe je erbij?quote:Op zondag 7 december 2014 13:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ga voor vanavond een kikkererwten-doperwten salade maken.
Al eens eerder gemaakt en toen beviel het. Erg vullend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |