• Lisanne is vrijdag 31-10 in besloten kring begravenquote:Op zondag 9 november 2014 14:25 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuwe ontwikkeling in Panama:
- IMELCF heeft een verzoek ingediend voor extra onderzoek in de omgeving van de vindpaatsen: vegetatie, bodemgesteldheid, temperatuur, luchtvochtigheid, insecten e.d. Het gaat om de vraag of vegetatieresten in de schoen van Lisanne en de larven in het huidweefsel uit die omgeving kunnen komen.
http://www.panamaamerica.(...)do-en-nueva-pesquisa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 30-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige infoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 10-11-2014 16:00:55 ]![]()
"Furthermore, Trejos confirmed that DNA analysis to be practiced to the boot and mean left Lisanne may contain bodily fluids (saliva, mucus or blood) that would provide favorable data for generating hypotheses, provided such garments dress have been preserved properly. "The preservation of that evidence is key to the investigation," he said."
http://www.panamaamerica.(...)do-en-nueva-pesquisa
Dus ze gaan toch proberen een hypothese op te stellen?Make my day!![]()
Nou, Pitty heeft bij de huid die ze ter onderzoek heeft opgestuurd ook geen begeleidende formulieren ingevuld , wat officieel wel moet. Met vindplaats en wat daar voor gewassen zijn enzo. het zal mij niet verbazen als dat niet de eerste keer was dat zo'n formulier ontbrak. En dat bevordert het onderzoek dan niet. Handig toch.quote:Op zondag 9 november 2014 14:32 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dank je voor artikel! Wat gaat het toch langzaam eigenlijk of ligt het aan mij? Dit had toch direct onderzocht moeten worden? Is dit het begin van bewijs vinden dat er derden in spel waren of is er al meer bekend? Het lijkt zo'n wanhopige actie, omdat er niets meer gedaan kan worden met de vingerafdrukken en het feit de kamer van Lisanne&Kris niet fatsoenlijk is onderzocht. En wat als verzoek wordt afgewezen...![]()
Dat is nieuw voor mij! Zaakje begint nu wel aan meerdere kanten te stinken krijg ik het idee. Op 22 juni werd al bekend gemaakt dat weefsel aan Lisanne toebehoorde. Ook mist er nog info van analyse van OM van de kledingresten. En die post van Poekie zet me wel even aan het denken.quote:Op zondag 9 november 2014 15:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou, Pitty heeft bij de huid die ze ter onderzoek heeft opgestuurd ook geen begeleidende formulieren ingevuld , wat officieel wel moet. Met vindplaats en wat daar voor gewassen zijn enzo. het zal mij niet verbazen als dat niet de eerste keer was dat zo'n formulier ontbrak. En dat bevordert het onderzoek dan niet. Handig toch.
Respect voor die onderzoeker trouwens n.a.v. post Domnivoor in vorig topic.![]()
Hopelijk gaat het mysterie nu opgelost worden!quote:Op zondag 9 november 2014 13:21 schreef Poekje01 het volgende:
Het hele mysterie riekt wmb. naar de misdaad. En niet met 1 maar uiteindelijk met 3 doden tot gevolg.
2 keer moord/dood door schuld, en 1 x moord. Begaan door een stel overmoedige jonge misdadige gastjes die L & K hebben meegenomen in hun auto de berg op. Meegelokt vanuit restaurant El Sobrason. Onervaren meiden, die een relatief makkelijk doelwit vormden. Zich lieten overtuigen.
Uit de hand gelopen handtastelijkheden, op een punt na de mirador en quedabra. Gewelddadigheden, wilde achtervolgingen, doodsbange vrouwen, schieten met een slingshot. Dreigingen met een machete.
Dat alles onder invloed van dope.
En dan domme fouten van onervaren moordenaars. Slimme meiden die een rugzak verstoppen.
Een papa die uiteindelijk ingeschakeld is om de schade te beperken, Sinaproc en de pers om de tuin te leiden. Een bendelid die getuige was van de delicten, vermoord, omdat deze als zwakste schakel in het clubje dreigde alles openbaar te maken.
Teveel toevalligheden die met elkaar samenhangen.
3 doden op 4 april.
En die bewijzen gaan er komen.![]()
Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik iemand van de logica.
Moet je man iedere dag overwerken, zit hij de hele dag stiekem te sms-en en heeft hij nooit geen zin meer in sex dan kan er van alles aan de hand zijn maar ik denk dat je man dan een affaire heeft het meest logisch is. (of vrouw)
Hier een samenvatting (hij is eigenlijk nog veel langer) van wat ik denk dat er is gebeurd:
31 maart
Kris en Lisanne zouden met hun vrijwilligerswerk beginnen bij kinderdagverblijf Casa Hogar Trisker wat ten zuiden ligt van Alto Boquete waar hun hostel zit.
https://www.google.nl/map(...)0:0x4dc7913ad2618ca5
Ze worden daar weggestuurd en teleurgesteld gaan ze weer terug naar het hostel/taalschool waar ze hen adviseren om het dan te proberen bij een andere school "Casa Esperanza" wat in het centrum van Bajo Boquete ligt.
(Bajo Boquete is het centrum waar alle winkels, restaurants, banken enz. zijn en ligt zo'n 5 kilometer ten noorden van het hostel van Kris en Lisanne dat in Alto Boquete ligt.)
Bij Casa Esperanza krijgen ze ook nul op het rekest en balend besluiten ze rond de middag (rond 1200 uur- 1230 uur) te gaan lunchen bij restaurant Nelvis wat een paar minuten lopen is vanaf Casa Esperanza en achter winkelcentrum "Los Establos Plaza" ligt waar ook de andere taalschool in Boquete "Habla Ya Spanish" zit.
https://www.google.com/ma(...)c0ca1dff69044a?hl=nl
http://www.hablayapanama.com/nl/info/boquete-restaurants/
Vooral Lisanne baalt als een stekker en ze Whats-appt naar haar moeder dat ze gewoon zijn weggestuurd bij het kinderdagverblijf:
http://www.rtl.nl/rtl-lat(...)gelijk-al-niet-goed/
na 8 min.
Ze lunchen hier en shit, wat moeten ze nu de rest van de dag en de dagen erna doen?
Ze besluiten (op aanraden van de ober?) om (een stuk van) de Pianista te gaan doen.
Om 13.20 uur lopen ze vanaf Restaurant Nelvis naar de hoofdweg om een taxi te nemen naar El Pianista.
Daar bij de afslag van de taalschool pikt taxichauffeur Leonardo Mastinu ze even voor 13.30 uur op.
Bron de Volkskrant:
"Dan vertrekken ze. Iets voor half twee ziet taxichauffeur Leonardo Mastinu hen langs de weg staan bij de afslag van de talenschool. Hij heeft dan al twee Panamese klanten, maar het is gebruikelijk iedereen mee te nemen. Lisanne en Kris stappen achterin. 'Ik vroeg in het Engels waar ze naartoe wilden', zegt Mastinu. 'A la entrada del Pianista', antwoordt een van hen in het Spaans.
Mastinu zet de Panamezen af bij hun bestemming en rijdt verder omhoog, naar het begin van El Pianista. Omdat hij telefoontjes krijgt onderweg, spreekt hij de meisjes nauwelijks.
'Ik schat dat ze om 13.40 uur zijn uitgestapt. Ze vroegen waar de wandelroute precies begint en ik wees hen de pizzeria Il Pianista aan. Ze betaalden me 5 dollar voor de rit en ik ben vertrokken.'
eind.
Een sterke aanwijzing voor deze "dag-eerder-hypothese" van Mata is dat je denk ik voor 5 dollar zelfs in Panama niet helemaal vanaf hun eigen taalschool in Alto Boquete helemaal naar de Pianista kunt komen. Ik denk daarom dat ze opgepikt werden bij de taalschool in Bajo Boquete en niet die van henzelf in Alto Boquete.
Aangekomen bij de ingang van het begin van de Pianista ziet Peter Cabon van Casa Pedro hen de verkeerde trail oplopen rond 14 uur (Sendero Alto Lino) en na ongeveer 30 minuten komen Kris en Lisanne weer terug.
Het pad Alto Lino ligt naast Casa Pedro wat op haar beurt weer heel dichtbij het begin van de Pianista ligt.
http://boquetecorre.wordp(...)a-ruta-de-alto-lino/
Hierna gaan ze nog wel een klein stukje de goede trail oplopen en ziet Martina die in haar tuin aan het werk is ze bij het begin van de Pianista ze rond 15.00 uur.
Maar omdat het al laat is gaan Kris en Lisanne weer terug naar het hostel.
s avonds leest Kris een boek op haar kamer en zit Lisanne op de bank bij hostelmoeder Myriam tv te kijken.
Bron: een fatale wandeling uit Volkskrant
"Ik weet nog hoe het ging die maandagavond hier thuis', zegt Guerra. 'Kris zat een boek te lezen op hun kamer. Ik keek televisie en Lisanne zat naast me op de bank. Ik vroeg wat ze gingen doen nu het vrijwilligerswerk niet doorging.'
'We hebben nog geen plan', zegt Lisanne.
Guerra: 'Ze vertelde dat ze heel moe was, ze moest de hele tijd hoesten, omdat ze astmatisch was. Dat was de laatste avond dat ik hen gezien heb. Lisanne was ziek, ik kan me niet voorstellen dat ze de dag erna ineens een grote wandeling zijn gaan maken.'
Eind.
Dit is denk ik zoals het ongeveer gegaan is op 31 maart.
Kris en Lisanne baalden dat hun vrijwilligerswerk niet door ging en hebben verschillende getuigen hen inderdaad gezien op het juiste tijdstip maar op de verkeerde dag.
Kris en Lisanne hadden hun excursies nog niet geboekt voor de rest van de week.
Een sterke aanwijzing hiervoor is dat Myriam Guerra dit anders gehoord had van Lisanne. Bovendien bekijk het interview van Umberto een maand na de verdwijning nog maar eens en je kunt dit zelf horen.
http://www.rtl.nl/rtl-lat(...)gelijk-al-niet-goed/
na een minuut of 10.
De ouders wisten dat ze de vulkaan Baru wilden doen en de watervallen(dit wisten ze al in Nederland) maar niet dat ze al op 31 maart geboekt hadden.
1 april
Kris en Lisanne ontbijten met Myriam en gaan daarna naar Eileen van de taalschool waar Feliciano zou komen om de plannen die ze in Nederland al hadden bij hem te boeken.
Ze boeken de aardbeien/koffietoer voor 2 april en vulkaan Baru voor 5 april.
Bron de Volkskrant:
"De volgende ochtend gaan ze naar de taalschool, waar ze rond 11 uur vragen naar mooie uitstapjes in Boquete. Met hulp van de Duitse medewerkster Eileen plannen ze van woensdag tot zondag vol met excursies."
einde quote.
Maar omdat ze die dag ook iets willen doen maar het niet te zwaar moet zijn omdat Lisanne zich niet 100% voelt zeggen ze tegen Feliciano dat ze gister een klein stukje van de Pianista hebben gedaan.
Feliciano zegt dat de Pianista inderdaad een leuke niet al te lange en moeilijke trial is met leuke kleine watervalletjes en het bijzondere vogeltje de quetzal. Bovendien kun je bij mooi weer (wat het die dag is) bovenop de mirador beide oceanen zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is wat er denk ik ongeveer gebeurd is van 31 maart tot en met 2 april (met bronnen)![]()
Jackie, bedankt. Top dat je het opgeschreven hebt!
(Ben alleen nu niet in gelegenheid om inhoudelijk te reageren)Make my day!![]()
Dank je, graag gedaan. En schiet er maar op wat je er op te schieten hebt.quote:Op zondag 9 november 2014 23:30 schreef agter het volgende:
(Ben alleen nu niet in gelegenheid om inhoudelijk te reageren)![]()
Wat een werk Jackie. Bedankt voor het uitleggen en delen van jouw visie!
Ik krijg zelf meer idee dat er wat gebeurd is in de nacht van 31 maart op 1 april.
Als ik hoorde dat mijn vrijwilligerswerk niet is doorgegaan, zou ik flink balen... Maar daarna wel "YOLO!" -gevoel krijgen. Waarom zouden ze die nacht niet lekker op stap zijn geweest, x-personen hebben ontmoet en spontaan op 1 april hebben afgesproken, eventueel korte nacht of nacht hebben doorgehaald?
Er moet een mix zijn geweest van spontaniteit, weinig tijd qua voorbereiding en vertrouwen.
De kamer ligt erbij of er heel snel het één of ander is gepakt en achter gelaten (slippers voor bed, tas + losse inhoud op bed) en ik denk dat ze (bij normale nachtrust) hun telefoons volledig hebben kunnen opladen. Of er is 's ochtendsvroeg zoveel gebeld/communicatie geweest met de telefoons dat er om 11.00 uur een halve batterij over was (allebei de telefoons?), maar dan zou dat wel bekend zijn. De telefoongegevens van 31 maart zijn dan weer niet onderzocht...
En die verklaringen dat ze om 13.00 uur bij talenschool waren om informatie op te zoeken, kan de prullenbak in als Kris&Lisanne rond die tijd op de top waren en er niet met data is geknoeid.
[ Bericht 8% gewijzigd door MidnightB00m op 10-11-2014 00:19:59 ]![]()
Het idee wat je oppert dat ze idd op 31 maart 's avonds aan de wandel zijn gegaan heb ik lang geleden ook gehad. Alleen denk ik dat Lisanne zich daar niet goed genoeg voor voelde.quote:Op maandag 10 november 2014 00:14 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat een werk Jackie. Bedankt voor het uitleggen en delen van jouw visie!
Ik krijg zelf meer idee dat er wat gebeurd is in de nacht van 31 maart op 1 april.
Als ik hoorde dat mijn vrijwilligerswerk niet is doorgegaan, zou ik flink balen... Maar daarna wel "YOLO!" -gevoel krijgen. Waarom zouden ze die nacht niet lekker op stap zijn geweest, x-personen hebben ontmoet en spontaan op 1 april hebben afgesproken, eventueel korte nacht of nacht hebben doorgehaald?
Er moet een mix zijn geweest van spontaniteit, weinig tijd qua voorbereiding en vertrouwen.
De kamer ligt erbij of er heel snel het één of ander is gepakt en achter gelaten (slippers voor bed, tas + losse inhoud op bed) en ik denk dat ze (bij normale nachtrust) hun telefoons volledig hebben kunnen opladen. Of er is 's ochtendsvroeg zoveel gebeld/communicatie geweest met de telefoons dat er om 11.00 uur een halve batterij over was (allebei de telefoons?), maar dan zou dat wel bekend zijn. De telefoongegevens van 31 maart zijn dan weer niet onderzocht...
Bovendien zaten ze op 1 april wel alweer aan het ontbijt.
Maar het is zeker een hele goede optie dat dat wel gebeurd is.
Zou ook de niet opgeladen telefoons nog beter verklaren als ze laat thuis waren![]()
Nou aan de wandel niet persé... En heb misschien raar referentiekader. Maar ben v en in zelfde leeftijdscategorie als Lisanne&Kris.quote:Op maandag 10 november 2014 00:21 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Het idee wat je oppert dat ze idd op 31 maart 's avonds aan de wandel zijn gegaan heb ik lang geleden ook gehad. Alleen denk ik dat Lisanne zich daar niet goed genoeg voor voelde.
Bovendien zaten ze op 1 april wel alweer aan het ontbijt.
Maar het is zeker een hele goede optie dat dat wel gebeurd is.
Zou ook de niet opgeladen telefoons nog beter verklaren als ze laat thuis waren
Ze waren nog niet lang in Boquete en als ik me verplaats in hun schoenen (ook al was ik niet helemaal fit&teleurgesteld), denk ik niet dat ik het mijn dag liet verpesten en gewoon wilde genieten. En wat zou ik doen als ik met een vriendin op reis was? Die avond op&top genieten, nieuwe indrukken opdoen en lekker dansen& en op stap gaan. Om te "vieren" dat we nu in Boquete zijn, ondanks dat er er wat tegenslagen waren. Met die mindset hebben ze in ieder geval wel die andere uitjes geboekt.
En er waren tegenstrijdige berichten volgens mij over dat ontbijt. Eerst was het op andere data en was het lunch, vervolgens werd het ontbijt (correct me if I'm wrong).
Ik geloof steeds minder van de getuigenverklaringen en ga meer uit van de info die de familie van Kris&Lisanne hebben gedeeld.
[ Bericht 1% gewijzigd door MidnightB00m op 10-11-2014 00:48:08 ]![]()
quote:Op maandag 10 november 2014 00:42 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Nou aan de wandel niet persé... En heb misschien raar referentiekader. Maar ben v en in zelfde leeftijdscategorie als Lisanne&Kris.
Ze waren nog niet lang in Boquete en als ik me verplaats in hun schoenen (ook al was ik niet helemaal fit&teleurgesteld), denk ik niet dat ik het mijn dag liet verpesten en gewoon wilde genieten. En wat zou ik doen als ik met een vriendin op reis was? Die avond lekker genieten, nieuwe indrukken opdoen en lekker dansen& en op stap gaan. Om te "vieren" dat we nu in Boquete zijn, ondanks dat er er wat tegenslagen waren. Met die mindset hebben ze in ieder geval wel die andere uitjes geboekt.
Ik geloof steeds minder van de getuigenverklaringen en ga mee uit van de info die de familie van Kris&Lisanne hebben gedeeld.Ik ben 20 jaar ouder (maar nog steeds een klein kind!) maar ik zou ook zeker mn dag niet laten verpesten en ook lekker op stap gaan.quote:Op maandag 10 november 2014 00:42 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Nou aan de wandel niet persé... En heb misschien raar referentiekader. Maar ben v en in zelfde leeftijdscategorie als Lisanne&Kris.
Ze waren nog niet lang in Boquete en als ik me verplaats in hun schoenen (ook al was ik niet helemaal fit&teleurgesteld), denk ik niet dat ik het mijn dag liet verpesten en gewoon wilde genieten. En wat zou ik doen als ik met een vriendin op reis was? Die avond lekker genieten, nieuwe indrukken opdoen en lekker dansen& en op stap gaan. Om te "vieren" dat we nu in Boquete zijn, ondanks dat er er wat tegenslagen waren. Met die mindset hebben ze in ieder geval wel die andere uitjes geboekt.
Ik geloof steeds minder van de getuigenverklaringen en ga mee uit van de info die de familie van Kris&Lisanne hebben gedeeld.![]()
Hoop echt dat de telefoongegevens van 31 maart onderzocht worden. Zou veel duidelijk maken.quote:Op maandag 10 november 2014 00:45 schreef jackie12 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben 20 jaar ouder (maar nog steeds een klein kind!) maar ik zou ook zeker mn dag niet laten verpesten en ook lekker op stap gaan.
Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd wat de laatste financiële acties van Kris&Lisanne waren.
In de gevonden rugzak zat alleen los geld (Mata wees mij op deze spelfout). Heb niets gehoord over gevonden bankpasjes/creditcards. Ik ga er nu van uit dat er niets bijzonders is geweest qua transacties, anders was dat wel bekend gemaakt.
Maar als dat ontbijt/lunch hun laatste transactie is geweest met een betaalpas of creditcard, heb je ook weer een tijd die wel of niet in de tijdlijn past (en om te bevestigen dat er niet met de data is geknoeid op telefoons&digitale camera).
EDIT: Lisanne ziet er prachtig uit op de foto's die zijn gemaakt op 1 april (net als Kris overigens: zonder make-up en poespas). Niet vermoeid of ziek (kan me voorstellen dat- als je de avond ervoor zo min was al die gastvrouw doet geloven- je geen goede nachtrust hebt gehad door benauwdheid &hoesten... dan denk je toch niet 's ochtends van: hé Kris, we gaan El Pianista beklimmen!). Bovendien hadden zie die avond dan alle tijd om hun telefoons op te laden als ik ervan uit ga dat zij - net als ik- 's nachts tijdens het slapen hun telefoon aan de adapter leggen.
[ Bericht 7% gewijzigd door MidnightB00m op 10-11-2014 01:49:38 ]![]()
Ik werd er op gewezen dat als het 11.00 uur in Panama is het dan geen 4/5 uur 's nachts is in Nederland maar 18 uur 's avonds in de zomer. Daar maakte ik dus een fout mee.
4/5 uur 's nachts gaf voor mij een verklaring dat ze daarom niet geappt of ge-smst hadden.
Ik kom hier later op terug![]()
Jackie12; bedankt voor het delen van je visie, zeer aannemelijk wmb.
Voortbordurend op wat je schrijft:
Ik heb een reden gehoord van Domnivoor waarom B. niet Chiani is (het bewijs heb ik niet gezien trouwens)..
Hoewel B. in WS veel informatie heeft gegeven over de omgeving, heeft hij zeker alle lezers qua denkrichting vanaf het begin sterk gestuurd richting ongeluk/verdwaling. Nogal wat eigen vondsten zijn eerst door hem weggewuifd, maar kon hij later niet ontkennen. Zijn steenkolen Engels was soms gebrekkig, en dan opeens weer verdacht grammaticaal tip-top in orde. Hij was duidelijk op de hand van het gidsencollectief, en kent er sommigen persoonlijk. Ik vind het moeilijk vaststellen of hij geheel en al integer is, want alles speelt zich qua communicatie steeds af online.
Doordat hij zelf zegt in Panama (Boquete) opgegroeid te zijn maar nu in Duitsland woont, en H uit zijn jeugd goed kent als kleine jongen, maar hem nu "compleet niet meer terugherkent" vermoed ik dat er familiebanden zijn tussen C en B. Een aanwijzing daarvoor kan ook zijn dat C kampt met reuma (loopt soms met stok), en B ergens schreef dat hij ook een tijd slecht ter been was (reuma kan erfelijk zijn). D zegt hij is mager, iel en klein. Dat is een lichaamskenmerk van de familie van C. (maar misschien wel meer latino mannen daar).
B schrijft ook dat hij C al heel lang niet gezien/gesproken heeft. Zijn emails heb ik bewaard.
Een andere aanwijzing is dat C zegt op zijn FB site dat hij in Miesbach heeft gestudeerd. Is er toch een Duitsland connectie. En met alle jeugdwerkeloosheid in Panama is B wellicht jaren geleden geemigreerd nr Duitsland om daar als parkranger te gaan werken. Wellicht heeft C toen bij B ondergehuurd/gelogeerd?
Maar (hoe) kunnen we dit alles controleren?
Hoe weten we dat wat wij uitpuzzelen hier, en de stand van zaken op WS niet via via (onbedoeld) terecht kan komen bij C? En in de veronderstelling dat hij in dt scenario van Jackie12 die beschreven rol inderdaad zo heeft gespeelt, dit C nou juist mooi goed van pas kan komen. Immers, zo slaagt C er in:
1) steeds goed geinformeerd te blijven qua vorderingen van het onderzoek
2) bood en biedt het hem wellicht kansen verder bewijs 'weg te werken'?
3) C cum suis verdere opties biedt de media / omgeving te bespelen?
B zit nu in Panama. Hij zou deze maand de route van L&K en het gebied rondom de Pianista en de CD verder in kaart gaan brengen met GPS info. Onduidelijk wordt nu wmb. even wat we daar nog precies aan hebben.
Wmb. is de glansrol van de kaarten en topo specialisten nu wel te met uitgespeeld. Het gaat nu steeds sterker om wat anders. Dat zal B zich ook realiseren. Er zijn er niet veel meer die in verdwalen / ongeval sec geloven.
De misdrijf-trein aanhangers gaan maar niet weg, en geven niet op.
De verdwaalaanhangers kwamen met veel aanwijzingen dat het allemaal ging "om een simpele verdwaling",
maar hebben zich compleet misrekend dat hoe harder je dat roept, des te meer de misdrijf aanhangers zich zijn gaan afvragen "waarom doe je dat eigenlijk?", "waarom zit je dat hier te doen?" "vanwaar je (verdacht en opvallend strakke en compleet eenzijdige) standpunt?" "Ben je wellicht ingehuurd als uitzendkracht door het Panamese LS en het Nederlandse OM/BUZA om de media en fora te bespelen"? "Om de zaak in de doofpot en vergetelheid te werken"?
Sja. Als dat zo is, dan is die opzet inmiddels compleet mislukt.
Net als wat je eerder schreef, "als je toch gelooft in verdwaling/ongeluk wat doe je dan nog in deze threads in WS en FOK? Wat overblijft zijn namelijk alleen nog de misdrijf trein aanhangers. Zij laten zich niet meer wegjagen of overdonderen met mistige kloonconstructries en ellenlange non-debates.
Daarom ben ik benieuwd wat er uit gaat komen uit de acties van B. En wat hij straks vertelt, en niet vertelt.
En waar uiteindelijk zijn loyaliteit ligt:
a) bij het achterhalen van de waarheid, of
b) bij zijn familie
Want uiteindelijk geld overal de wet van het geld: Pecunia non olet. Dat is een feit.
Gelukkig zijn er altijd mensen die meer geven om de waarheid.
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 10-11-2014 09:32:31 ]![]()
Ik begrijp zo'n reactie niet. Wat heb je aan een forum waar iedereen elkaar gelijk gaat zitten geven, denk je daar de waarheid mee te achterhalen?quote:Op maandag 10 november 2014 09:24 schreef Poekje01 het volgende:
Ik heb een reden gehoord van Domnivoor waarom B. niet Chiani is (het bewijs heb ik niet gezien trouwens)..
Hoewel B. in WS veel informatie heeft gegeven over de omgeving, heeft hij zeker alle lezers qua denkrichting vanaf het begin sterk gestuurd richting ongeluk/verdwaling. Nogal wat eigen vondsten zijn eerst door hem weggewuifd, maar kon hij later niet ontkennen. Zijn steenkolen Engels was soms gebrekkig, en dan opeens weer verdacht grammaticaal tip-top in orde. Hij was duidelijk op de hand van het gidsencollectief, en kent er sommigen persoonlijk. Ik vind het moeilijk vaststellen of hij geheel en al integer is, want alles speelt zich qua communicatie steeds af online.
Doordat hij zelf zegt in Panama (Boquete) opgegroeid te zijn maar nu in Duitsland woont, en H uit zijn jeugd goed kent als kleine jongen, maar hem nu "compleet niet meer terugherkent" vermoed ik dat er familiebanden zijn tussen C en B. Een aanwijzing daarvoor kan ook zijn dat C kampt met reuma (loopt soms met stok), en B ergens schreef dat hij ook een tijd slecht ter been was (reuma kan erfelijk zijn). D zegt hij is mager, iel en klein. Dat is een lichaamskenmerk van de familie van C. (maar misschien wel meer latino mannen daar).
B schrijft ook dat hij C al heel lang niet gezien/gesproken heeft. Zijn emails heb ik bewaard.
Een andere aanwijzing is dat C zegt op zijn FB site dat hij in Miesbach heeft gestudeerd. Is er toch een Duitsland connectie. En met alle jeugdwerkeloosheid in Panama is B wellicht jaren geleden geemigreerd nr Duitsland om daar als parkranger te gaan werken. Wellicht heeft C toen bij B ondergehuurd/gelogeerd?
Hoe weten we dat wat wij uitpuzzelen hier, en de stand van zaken op WS niet via via (onbedoeld) terecht kan komen bij C? En in de veronderstelling dat hij in dt scenario van Jackie12 die beschreven rol inderdaad zo heeft gespeelt, dit C nou juist mooi goed van pas kan komen. Immers, zo slaagt C er in:
B zit nu in Panama. Hij zou deze maand de route van L&K en het gebied rondom de Pianista en de CD verder in kaart gaan brengen met GPS info. Onduidelijk wordt nu wmb. even wat we daar nog precies aan hebben.
Wmb. is de glansrol van de kaarten en topo specialisten nu wel te met uitgespeeld. Het gaat nu steeds sterker om wat anders. Dat zal B zich ook realiseren. Er zijn er niet veel meer die in verdwalen / ongeval sec geloven.
De verdwaalaanhangers kwamen met veel aanwijzingen dat het allemaal ging "om een simpele verdwaling",
maar hebben zich compleet misrekend dat hoe harder je dat roept, des te meer de misdrijf aanhangers zich zijn gaan afvragen "waarom doe je dat eigenlijk?", "waarom zit je dat hier te doen?" "vanwaar je (verdacht en opvallend strakke en compleet eenzijdige) standpunt?" "Ben je wellicht ingehuurd als uitzendkracht door het Panamese LS en het Nederlandse OM/BUZA om de media en fora te bespelen"? "Om de zaak in de doofpot en vergetelheid te werken"?
Net als wat je eerder schreef, "als je toch gelooft in verdwaling/ongeluk wat doe je dan nog in deze threads in WS en FOK? Wat overblijft zijn namelijk alleen nog de misdrijf trein aanhangers. Zij laten zich niet meer wegjagen of overdonderen met mistige kloonconstructries en ellenlange non-debates.
Daarom ben ik benieuwd wat er uit gaat komen uit de acties van B. En wat hij straks vertelt, en niet vertelt.
b) bij zijn familie
Want uiteindelijk geld overal de wet van het geld: Pecunia non olet. Dat is een feit.
Als ik zelf 98 % overtuigd zou zijn van een verdwaal/ongeluk scenario zou ik ook geen energie in dit forum steken. Maar kennelijk zijn er anderen die dat wel doen, daar is het een open forum voor.
Het houdt iedereen scherp als er tegengas gegeven wordt en voorkomt dat er met oogkleppen op voortgedenderd wordt op een eenrichtingsweg.![]()
Ze hebben een Facebook-pagina.quote:Op maandag 10 november 2014 11:22 schreef ToniB het volgende:
Staan de officiële gidsen ergens geregistreerd?Het leven is één grote fles B:)B![]()
Mee eens.quote:Op maandag 10 november 2014 11:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik begrijp zo'n reactie niet. Wat heb je aan een forum waar iedereen elkaar gelijk gaat zitten geven, denk je daar de waarheid mee te achterhalen?
Als ik zelf 98 % overtuigd zou zijn van een verdwaal/ongeluk scenario zou ik ook geen energie in dit forum steken. Maar kennelijk zijn er anderen die dat wel doen, daar is het een open forum voor.
Het houdt iedereen scherp als er tegengas gegeven wordt en voorkomt dat er met oogkleppen op voortgedenderd wordt op een eenrichtingsweg.
Ik vind een variatie aan visies erg stimulerend en ik denk mee over verschillende scenario's.
Ik zou hier graag dezelfde sfeer zien als afgelopen vrijdag in King Arthur, en Poekje01 was daar zelf bij
Het leven is één grote fles B:)B![]()
quote:» Voordat je reageert
Gelieve geen persoonsgegevens in het topic te plaatsen.Niet posten uit naam van gebande user. Expliciete foto's en filmpjes in spoiler.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
Moeilijk vaststellen? Zo te zien heb je dat allang gedaan(*), maar ik lees verder:quote:Op maandag 10 november 2014 09:24 schreef Poekje01 het volgende:
Hoewel B. in WS veel informatie heeft gegeven over de omgeving, heeft hij zeker alle lezers qua denkrichting vanaf het begin sterk gestuurd richting ongeluk/verdwaling. Nogal wat eigen vondsten zijn eerst door hem weggewuifd, maar kon hij later niet ontkennen. Zijn steenkolen Engels was soms gebrekkig, en dan opeens weer verdacht grammaticaal tip-top in orde. Hij was duidelijk op de hand van het gidsencollectief, en kent er sommigen persoonlijk. Ik vind het moeilijk vaststellen of hij geheel en al integer is, want alles speelt zich qua communicatie steeds af online.Is dit een grap? Jij vraagt je af, of die C., als hij zoveel te verbergen heeft (en daar nog in slaagt ook), misschien erachter komt, wat er tot brakens toe herhaald, over hem aan verdenkingen wordt uitgestort? Op meerdere publiek toegankelijke websites? Met wat variaties, dat dan weer wel.quote:Doordat hij zelf zegt in Panama (Boquete) opgegroeid te zijn maar nu in Duitsland woont, en H uit zijn jeugd goed kent als kleine jongen, maar hem nu "compleet niet meer terugherkent" vermoed ik dat er familiebanden zijn tussen C en B. Een aanwijzing daarvoor kan ook zijn dat C kampt met reuma (loopt soms met stok), en B ergens schreef dat hij ook een tijd slecht ter been was (reuma kan erfelijk zijn). D zegt hij is mager, iel en klein. Dat is een lichaamskenmerk van de familie van C. (maar misschien wel meer latino mannen daar).
3) C cum suis verdere opties biedt de media / omgeving te bespelen?(*) Kijk, dat bedoel ik.quote:B zit nu in Panama. Hij zou deze maand de route van L&K en het gebied rondom de Pianista en de CD verder in kaart gaan brengen met GPS info. Onduidelijk wordt nu wmb. even wat we daar nog precies aan hebben.
Wmb. is de glansrol van de kaarten en topo specialisten nu wel te met uitgespeeld. Het gaat nu steeds sterker om wat anders. Dat zal B zich ook realiseren. Er zijn er niet veel meer die in verdwalen / ongeval sec geloven.Ja joh, de meer bij de feiten blijvende posters zijn allemaal verdacht. Want je hebt een punt hoor: wat doen zij/wij hier nog? Het gaat toch om boeven vangen? Niet zeuren dus of er boeven zijn, meteen uitzoeken wie, wat, waar en waarom.quote:De misdrijf-trein aanhangers gaan maar niet weg, en geven niet op.
Misschien moet iedereen daar de conclusie maar eens uit trekken, en de ijverige (dat moet gezegd) doordravers met hun niet aflatende scenario-productie en -innovatie, in hun sop laten gaarkoken.
Edit: Als het niet zo goed betaalde, was ik uiteraard allang vertrokken.
Goeie vraag.quote:Daarom ben ik benieuwd wat er uit gaat komen uit de acties van B. En wat hij straks vertelt, en niet vertelt.
b) bij zijn familie![]()
Vrij vertaald: of deze nepperd, tegelijk B C en F genaamd, de waarheid wil achterhalen (die hij al kent), of zijn familie erbij wil lappen (en zichzelf als medeplichtige erbij). Tja, dat wordt spannend.
Je bedoelt toch niet.. of.. zit jij hier echt voor nop te posten? Liefdewerk oud papier?quote:Want uiteindelijk geld overal de wet van het geld: Pecunia non olet. Dat is een feit.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 10-11-2014 11:47:26 ]![]()
Zie DMquote:Op maandag 10 november 2014 11:31 schreef ToniB het volgende:
[..]
gezocht maar niet gevonden. Heb je een link voor mij por favor?
Bedankt maar ik zoek eigenlijk een officiële instantie waar ze geregistreerd zijn. Ik meen mij te herinneren dat men zich nu moet laten registreren stond ergens in een artikel maand of 2 geleden. Als toerist moet je toch ergens kunnen checken of je met een officiële gids te maken hebt.![]()
Precies. Nog even afgezienquote:Op maandag 10 november 2014 11:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik begrijp zo'n reactie niet. Wat heb je aan een forum waar iedereen elkaar gelijk gaat zitten geven, denk je daar de waarheid mee te achterhalen?
Als ik zelf 98 % overtuigd zou zijn van een verdwaal/ongeluk scenario zou ik ook geen energie in dit forum steken. Maar kennelijk zijn er anderen die dat wel doen, daar is het een open forum voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sommigen houdt het hooguit vindingrijk. Hun uitgangspunt is een misdrijf (soms expliciet zo gezegd). Dus ja..quote:Het houdt iedereen scherpVind je? Ik zie en hoor ze anders dapper doordenderen.quote:als er tegengas gegeven wordt en voorkomt dat er met oogkleppen op voortgedenderd wordt op een eenrichtingsweg.![]()
quote:Op donderdag 6 november 2014 02:21 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Na alweer een stortvloed van praatjes en speculaties over el señor Feliciano nog maar even herhalen wat er in dit door jackie gelinkte artikel staat. Op dinsdagmiddag (dus toen K&L de Pianista deden) belde iemand van Spanish by the River (een Duitse) FG op om hem te vertellen dat de meiden van zijn diensten gebruik wilden maken.Dit kan ik dan niet goed met elkaar rijmen.quote:Op zondag 9 november 2014 23:24 schreef jackie12 het volgende:
Kris en Lisanne ontbijten met Myriam en gaan daarna naar Eileen van de taalschool waar Feliciano zou komen om de plannen die ze in Nederland al hadden bij hem te boeken.
Kris en Lisanne stemmen in maar Feliciano moet nog even wat doen maar belooft ze over 20 minuten op te halen.
.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dit.quote:Op maandag 10 november 2014 11:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het houdt iedereen scherp als er tegengas gegeven wordt en voorkomt dat er met oogkleppen op voortgedenderd wordt op een eenrichtingsweg.
Door argumenten tegen een theorie in te brengen, wordt de theorie of ontkracht of hij wordt er juist sterker van.
Je wil juist niet dat iedereen vanuit dezelfde visie naar een hypothese kijkt. Daar schiet je niets mee op.Make my day!![]()
Ik ken de zaak van Osman inhoudelijk niet goed genoeg om daar een ja of nee te kunnen antwoorden.quote:Op maandag 10 november 2014 12:02 schreef MeloD het volgende:
Jackie, zie jij een verband tussen met de verdrinking van die gast begin april?
De berichtgeving over die "verdrinking" is heel summier.
Wat ik weet is:
1- dat hij op 4 april verdronk maar er geen water in zijn longen werd gevonden. Iets wat in 10 tot 15% bij verdrinkingen schijnt te gebeuren dus niet onmogelijk maar wat zijn vader niet schijnt te geloven.
2- Dat hij vrienden met de zoon van is. Er wordt zelfs gezegd (heb daar geen bron voor) dat de zoon van" de leider van een soort gang is en Osman daar ook deel van uit maakte.
3- Wat me zelf opviel is dat nadat Osman overleed vanaf dat moment de pincode verkeerd werd ingevoerd.
Dus ik weet niet of de 2 zaken met elkaar te maken hebben maar het is zeker het onderzoeken waard.![]()
Ik denk dat het een feit is dat Feliciano 's ochtends bij te taalschool was om de excursies op te nemen. Ik geloof niet dat Feliciano alleen maar gebeld is door Eileen om de boekingen te doen die middag toen Kris en iIsanne al op de Pianista waren.quote:Op maandag 10 november 2014 12:34 schreef Lutalo het volgende:
[..]
[..]
Dit kan ik dan niet goed met elkaar rijmen.
.
Dan zou hij ze dus nooit gezien hebben en naar eigen zeggen ook nooit "ola" hebben kunnen gezegd terwijl een van de dames in een hangmat lag![]()
Ja daar is ook niets mis mee, ik bedoel dat niet iedereen dan in dezelfde richting verder gaat.quote:Op maandag 10 november 2014 12:02 schreef JustinCase het volgende:
Vind je? Ik zie en hoor ze anders dapper doordenderen.
Want daar zijn te weinig feiten voor bekend, er zijn meerdere scenario's te bedenken met wat we nu weten.![]()
Het is jammer dat er gewoon nog weinig nieuwe info is die iets ontkracht of juist bevestigd. Daardoor kunnen we in onze scenario's geen stap verder komen dan we nu zijn, behalve "de inschatting hoe waarschijnlijk iets is" bijschaven, maar ja...![]()
[b]Het puzzelen hier over wat er mogelijk is gebeurd heeft ook een kanttekening en dat is idd dat mocht het zo zijn dat idd F er meer van weet en Baru idd wel een connectie heeft met F dan lachen ze zich natuurlijk rot.quote:Hoe weten we dat wat wij uitpuzzelen hier, en de stand van zaken op WS niet via via (onbedoeld) terecht kan komen bij C? En in de veronderstelling dat hij in dt scenario van Jackie12 die beschreven rol inderdaad zo heeft gespeelt, dit C nou juist mooi goed van pas kan komen. Immers, zo slaagt C er in:
Door alles hier te verkondigen kunnen zij mogelijk constant op de hoogte zijn van wat er gebeurt.
Aan de andere kant, door dit openbare forum ben ik wel aan alle informatie gekomen en ik vind het dan ook heel normaal dat ik dan aan datzelfde forum mijn bevindingen vertel.
Het uit-dokteren heb ik zelf met mn " verwrongen" geest gedaan maar zonder alle posts,kaartjes,tijdlijnen,krantenartikelen enz enz was me dit nooit gelukt.Ik denk zeker wel dat daar nog winst te behalen valt.Persoonlijk vind ik het hele Baru verhaal onbetrouwbaar maar iemand die met GPS of een videocamera de Pianista gaat doen...Graag!quote:B zit nu in Panama. Hij zou deze maand de route van L&K en het gebied rondom de Pianista en de CD verder in kaart gaan brengen met GPS info. Onduidelijk wordt nu wmb. even wat we daar nog precies aan hebben.
Zou oa graag willen weten of de foto van 12.03 uur ook echt een uur lopen voor de mirador is gemaakt.[b]Ik ben het op de meeste punten met je eens.Tegengas is prima maar aan de andere kant krijg ik die hier dagelijks al ruim 3 maanden na mn eerste scenario begin augustus.quote:Wmb. is de glansrol van de kaarten en topo specialisten nu wel te met uitgespeeld. Het gaat nu steeds sterker om wat anders. Dat zal B zich ook realiseren. Er zijn er niet veel meer die in verdwalen / ongeval sec geloven.
b) bij zijn familie
Wat ik vanaf dat moment vooral gedaan heb is andere mensen hier proberen uit te leggen of te overtuigen. En dat is me bij niemand gelukt.
En das niet erg maar kost wel heel veel tijd en energie. En die energie stop ik gewoon liever in vooruit komen ipv stil te blijven staan en voor de -tiste keer uitleggen dat het oa ontbreken van een berichtje mij doet overtuigen dat ze niet meer leefden.
Aan de andere kant, met alle respect, heb ik nooit echt sterke argumenten gehoord waarom verdwalen logischer is. De 5 verklaringen die ik gaf op het einde van mijn scenario zijn door nog geen 1 verdwaalkant-denker goed beargumenteerd waarom ze al die dingen logischerwijze niet gedaan hebben.
Ik zou echt waar heel graag een verdwaalscenario willen zien die mij doet twijfelen aan een misdrijf.
[ Bericht 1% gewijzigd door jackie12 op 10-11-2014 13:54:37 ]![]()
Tip: met de "splits quote" knop (quote:) kan je quotes splitsen. Dat maakt het wat makkelijker om je post te lezen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan![]()
quote:Op maandag 10 november 2014 13:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tip: met de "splits quote" knop ([ afbeelding ]) kan je quotes splitsen. Dat maakt het wat makkelijker om je post te lezen.![]()
Doordenderen is een afkeurende term, net als tunnelvisie. Toch zijn beide in principe nuttig op z'n tijd: een tijdje vasthouden aan iets, om te kijken waar je dan komt. Gebeurt overal, tot en met in de wiskunde toe. O.a. om te bewijzen dat iets niet zo is. In een tunnel kijk je een tijdje niet naar buiten, en mist dus zaken. Maar je komt op plekken waar je anders niet zou komen. Tunnels zijn dus (als het goed is) nuttige hulpmiddelen om sneller op te schieten. Maar je moet wel weten DAT je in zo'n tunnel zit. En als je een sterke voorkeur hebt voor tunnels naar boevenland, kun je misschien een carrière als detective overwegen. Want boeven zijn er genoeg. Alleen niet overal.quote:Op maandag 10 november 2014 12:51 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja daar is ook niets mis mee, ik bedoel dat niet iedereen dan in dezelfde richting verder gaat.
Want daar zijn te weinig feiten voor bekend, er zijn meerdere scenario's te bedenken met wat we nu weten.
Wat die scenario's betreft: daar ben ik helemaal niet zo positief over. Iemand met genoeg talent schudt ze uit zijn mouw, en zorgt moeiteloos dat het past bij de bekende feiten(*). Thomas Ros (of zo) verdient zijn brood ermee. Maar wat bewijs je daar nou helemaal mee? Of wat wordt er zelfs maar een millimeter waarschijnlijker door? Ik vind dat woud aan scenario's vooral hinderlijk. Tellen is wel nuttig, of voor de gein zelf een paar maken (liefst tegengesteld).
Maar verder? ik begrijp werkelijk niet, waarom hier het produceren van scenario's zo hoog wordt gewaardeerd.
(*) en je verhaal moet consistent zijn, wat niet iedereen hier lukt.![]()
Als er die middag (01-04) pas met de gids is gebeld hadden ze toch nooit al eerder kunnen weten dat er geen gids beschikbaar was voor die middag? En hoe kregen ze dan door dat ze de volgende ochtend vroeg een afspraak met hem hadden? (de afspraak waar ze niet zijn verschenen).quote:Op maandag 10 november 2014 12:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Feliciano alleen maar gebeld is door Eileen om de boekingen te doen die middag toen Kris en iIsanne al op de Pianista waren.
[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 10-11-2014 14:34:34 ]![]()
ik begrijp die reactie prima. Volgens mij zegt ze ook niet dat iedereen elkaar naar de mond moet praten. Eerder dat de verdwaalaanhangers misschien de trein gemist hebben. De misdaadtrein dan.quote:Op maandag 10 november 2014 11:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het houdt iedereen scherp als er tegengas gegeven wordt en voorkomt dat er met oogkleppen op voortgedenderd wordt op een eenrichtingsweg.![]()
Weet iemand hoe het zit, met dit verhaal over een "zwak iPhone signaal"?
http://www.boqueteguide.com/?p=11016
Ik kwam dat op verschillende plekken tegen, maar steeds met "allegedly" enz. erbij (= naar beweerd wordt, naar men zegt). De verwijzingen met bron, hadden het over een locaal radiostation. Volgens het bericht zou er n.a.v. dat signaal, opgevangen aan de "Bocas-kant", een zoekactie geweest zijn met helikopters.
http://www.boqueteguide.com/?p=11016Achterhaald? Bevestigd?quote:April 9, 2014 by Lee Zeltzer 31 Comments
I cannot attest any of this is 100% real, but the following has been reported to me in the past few minutes.
[.....]
Second: Two helicopters have headed up into the mountains to allegedly investigate a weak iPhone signal coming from the Bocas side of the mountains, this according to a local radio station.![]()
er wordt gewaarschuwd voor overvallers op de pianista, dus boeven zijn daar zeker wel.quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Doordenderen is een afkeurende term, net als tunnelvisie. Toch zijn beide in principe nuttig op z'n tijd: een tijdje vasthouden aan iets, om te kijken waar je dan komt. Gebeurt overal, tot en met in de wiskunde toe. O.a. om te bewijzen dat iets niet zo is. In een tunnel kijk je een tijdje niet naar buiten, en mist dus zaken. Maar je komt op plekken waar je anders niet zou komen. Tunnels zijn dus (als het goed is) nuttige hulpmiddelen om sneller op te schieten. Maar je moet wel weten DAT je in zo'n tunnel zit. En als je een sterke voorkeur hebt voor tunnels naar boevenland, kun je misschien een carrière als detective overwegen. Want boeven zijn er genoeg. Alleen niet overal.
Wat die scenario's betreft: daar ben ik helemaal niet zo positief over. Iemand met genoeg talent schudt ze uit zijn mouw, en zorgt moeiteloos dat het past bij de bekende feiten(*). Thomas Ros (of zo) verdient zijn brood ermee. Maar wat bewijs je daar nou helemaal mee? Of wat wordt er zelfs maar een millimeter waarschijnlijker door? Ik vind dat woud aan scenario's vooral hinderlijk. Tellen is wel nuttig, of voor de gein zelf een paar maken (liefst tegengesteld).
Maar verder? ik begrijp werkelijk niet, waarom hier het produceren van scenario's zo hoog wordt gewaardeerd.
(*) en je verhaal moet consistent zijn, wat niet iedereen hier lukt.
Wat betreft scenario's, dat zeg ik al vanaf een van de eerste topis in deze reeks. Telkens als mij om een scenario werd gevraagd. Ik kan wel antwoord geven op wat losse vragen, maar die details kun je op tig manieren invullen, dus heeft het voor mij niet zoveel zin. Heb toch hier en daar antwoord gegeven, maar als iemand doorvraagt zit je toch al snel op een kwart a half scenario. Ik begrijp wel dat als je erover discussieert, je er niet onderuit komt. Maar van a tot z doe ik dat niet. Kan het wel waarderen hoor, als een ander de moeite neemt. Heb alleen zelf die behoefte niet. Maar goed, dat heb ik al eens tot vervelens toe uitgelegd toen ik daarop werd aangesproken, bijna aangevallen.![]()
Dat doordenderen sloeg op als er geen tegenspraak zou zijn door bv mensen die niet in een misdaad geloven. Omdat Poekje01 stelde dat die mensen niets te zoeken hebben op dit forum.quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Doordenderen is een afkeurende term, net als tunnelvisie. Toch zijn beide in principe nuttig op z'n tijd: een tijdje vasthouden aan iets, om te kijken waar je dan komt. Gebeurt overal, tot en met in de wiskunde toe. O.a. om te bewijzen dat iets niet zo is. In een tunnel kijk je een tijdje niet naar buiten, en mist dus zaken. Maar je komt op plekken waar je anders niet zou komen. Tunnels zijn dus (als het goed is) nuttige hulpmiddelen om sneller op te schieten. Maar je moet wel weten DAT je in zo'n tunnel zit. En als je een sterke voorkeur hebt voor tunnels naar boevenland, kun je misschien een carrière als detective overwegen. Want boeven zijn er genoeg. Alleen niet overal.
(*) en je verhaal moet consistent zijn, wat niet iedereen hier lukt.
Het slaat dus niet op de situatie zoals die nu is, met zowel misdaad denkers als verdwaal/ongeluk denkers en mensen die beide mogelijk achten.
Zoals ik eerder zei, prima toch als mensen bij hun scenario blijven. Als het kritiek kan weerleggen is dat een pluspunt en dat noem ik geen doordenderen. Tegen een misdaad zijn genoeg dingen in te brengen maar dat zelfde geldt voor een verdwaling.![]()
Wat wil je dan?quote:Op maandag 10 november 2014 13:57 schreef JustinCase het volgende:
Ik vind dat woud aan scenario's vooral hinderlijk. Tellen is wel nuttig, of voor de gein zelf een paar maken (liefst tegengesteld).
Wachten tot er ergens een krantenbericht verschijnt en dat voor kennisgeving aannemen: "Zozo, juist, 't is me wat."
?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik zou zelf van niemand die zich met de zaak L&K bezighoudt zeggen dat ze een trein gemist hebben.quote:Op maandag 10 november 2014 14:34 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begrijp die reactie prima. Volgens mij zegt ze ook niet dat iedereen elkaar naar de mond moet praten. Eerder dat de verdwaalaanhangers misschien de trein gemist hebben. De misdaadtrein dan.
Niemand heeft hier de waarheid in pacht, voor elk scenario zijn eigen invullingen en aannames nodig aangezien we niet voldoende vaststaande feiten hebben.![]()
Zo staat iedereen er anders is, mij stoort het niet.quote:Op maandag 10 november 2014 15:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zou zelf van niemand die zich met de zaak L&K bezighoudt zeggen dat ze een trein gemist hebben.
Niemand heeft hier de waarheid in pacht, voor elk scenario zijn eigen invullingen en aannames nodig aangezien we niet voldoende vaststaande feiten hebben.![]()
Ik vraag me nog een paar dingen af;
Er wordt hier regelmatig beweerd dat K&L niet zo onvoorbereid een hike in de wildernis zouden gaan maken. Dunne kleding, geen extra trui/vest/regencape voor het geval het weer omslaat. (Of hadden ze dat wel bij zich maar is het niet teruggevonden?)
Ik heb de ouders dat geen enkele keer als argument horen gebruiken. Kan men daar uit op maken dat de ouders het niet vreemd vonden dat K&L in een hemdje en shorts aan een wandeltocht van een aantal uren begonnen? Ook zei de vader van Kris het heel begrijpelijk te vinden dat ze na de mirador nog een stukje verder zijn gelopen.
Verder vraag ik me af wat K&L gepland hadden voor het vervoer terug naar het hostel.
Ze hadden iig 80 euro bij zich, misschien om terug bij het begin van het pad een hapje te eten en wat te drinken bij Il Pianista? Dan konden ze daar vandaan een taxi bellen om naar het hostel terug te gaan.
Als je informatie opzoekt over het restaurant Il Pianista zie je dat het restaurant niet altijd open is.
Er staan meerdere recensies op tripadvisor van mensen die voor de vaste deur stonden op reguliere openingstijden. Dan zou je denken dat ze op de heenweg toen ze er langs liepen alvast geïnformeerd zouden hebben of ze er die namiddag terecht zouden kunnen.
Het hoeft niet zo gegaan te zijn maar is een naar mijn idee geen vergezocht scenario.![]()
Een tendentieus verhaal zonder onderbouwing. Baru, kenner van het gebied, schrijft niet wat sommigen graag zouden lezen omdat het beter bij hun hypothesen zou passen. Tot zover niets aan de hand, maar vervolgens wordt aan zijn integriteit getwijfeld omdat hij niet schrijft wat men graag zou lezen. Ik heb nooit iets van "sturing" gemerkt. Baru acht een misdrijfscenario minder waarschijnlijk. Big deal, ik denk er ook zo over.quote:Op maandag 10 november 2014 09:24 schreef Poekje01 het volgende:
b) bij zijn familie
Gelukkig zijn er altijd mensen die meer geven om de waarheid.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Voor mij staat hij gelijk aan een hele rits pijlen naar de 2e kabelbrug. Deze pijltjesautomaat komt meteen in actie als de informatie teveel een andere kant op dreigt te wijzen.quote:Op maandag 10 november 2014 16:27 schreef Gorraay het volgende:
Ik heb nooit iets van "sturing" gemerkt. ****** acht een misdrijfscenario minder waarschijnlijk. Big deal, ik denk er ook zo over.
Hij acht het trouwens niet waarschijnlijk dat de meiden de nachtfoto's hebben gemaakt. Dat is dan wel weer opmerkelijk en sluit mooi aan bij mijn scenario's.![]()
Volgens mij heeft poekie een andere reden om aan zijn integriteit te twijfelen. Volgens mij kwam ze daarmee hier op het forum binnen.![]()
Als ze met de bus zijn gegaan zou het deze zijn denk ik;
Arco Iris / El Bajo, minibus, 7 days a week, until 8 PM, approximately every half hour, $.70 to $1. The loop starts in El Bajo, heads north past Café Ruiz, just before the baseball stadium it takes the Arco Iris right branch, winds up the hill and around past Il Pianista and Princesa Janca, past the Boquete Garden Inn, past the Rock, past the Feria, and right over the bridge back into Boquete downtown. Full loop about 30 minutes.
http://www.boqueteguide.com/?page_id=10822![]()
Als de meiden de nachtfoto's niet zelf hebben gemaakt, waarom doen de B-volgers dan toch zoveel moeite om ook de foto's bij de tweede kabelbrug te plaatsen?![]()
Vooral de laatste zin is cruciaal om te onderschrijven.quote:Op maandag 10 november 2014 09:24 schreef Poekje01 het volgende:
"als je toch gelooft in verdwaling/ongeluk wat doe je dan nog in deze threads in WS en FOK? Wat overblijft zijn namelijk alleen nog de misdrijf trein aanhangers. Zij laten zich niet meer wegjagen of overdonderen met mistige kloonconstructries en ellenlange non-debates.
Het is nu al lange tijd gangbaar, dat iemand veel tijd kan steken in plaatsen en locaties achterhalen, accurate kaarten zelf maken en scenario's samenstellen en polijsten, of data uitzoeken.
Maar dat dan een aanvalskloon van één van de gespleten persoonlijkheden hier zonder blijk te geven zelf van de hoed of de rand te weten, zoveel stampij en gehakt van bevindingen maakt, dat de goedwillende users hier die neutraal tegen dingen aankijken denken:
"oww, daar zal dan wel vanalles mee mis zijn, met die post, dus die user nemen we ook een volgende keer dan maar niet meer serieus".
Dat is iets heel anders dan dat een "verdwaler" het hartgrondig oneens is met een "misdrijver" en met opmerkingen dwingt de misdrijver scherper te formuleren of te wijzen op mogelijke dingen die niet kloppen, zonder er op in te hakken.
Feit blijft ook, als ik voor mezelf spreek, dat ik maar een liter energie en zin per dag heb. En de constatering, dat het misselijkmakende klonenleger hier ook de mogelijke oplossing ooit, aan gort zal schieten, met hun superieure dedain, maakt dat mij en anderen de zin wordt tegen gemaakt om hier ook nog maar iets onderbouwd nieuws te delen.
Niemand heeft zin om dagelijks strijd te voeren, vrijwillig, over futiele dingen.![]()
ATTENTIE AUB... VRAAGJE !![]()
Wat is de constructie rechts op de foto?
En wat ligt daar links op zijn buik aan de poten vastgebonden?
Ik denk dat die constructie een laden/lossen station / tweede wereld slachthuis is voor kleinvee zoals schapen, geiten, varkens. De dieren worden op een vrachtwagentje of pickup geladen, die rijdt vervolgens achteruit tegen de kopse kant aan. De autobanden hangen daar als stootkussens. Als de klep weggehaald is, wordt het vee uit de wagen gedreven, de smalle lange rechte kraal in.
1:07
[ Bericht 11% gewijzigd door 11en30 op 10-11-2014 19:42:19 ]![]()
Foto 542: slachthuis
Foto 550: 5
In het verboden boek van Kurt Vonnegut staan aanwijzingen die zullen leiden naar de dader(s).
De vreemd aangeklede tak zal beschreven zijn. Maar op welke blz?
Is het een soort kleinvee/pluimvee opdrijver?
Het verhaal speelt zich toevallig af in ... Duitsland.
[ Bericht 6% gewijzigd door 11en30 op 10-11-2014 21:23:32 ]![]()
Als gedacht wordt dat K en L de nachtfoto's hebben gemaakt en tevens hebben geflitst om aandacht te trekken van de nachtelijke zoekteams, moet het toch bekend zijn waar gezocht werd ( welke routes.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
En als je denkt dat het niet uitzinniger kan.quote:Op maandag 10 november 2014 19:51 schreef 11en30 het volgende:
Foto 542: slachthuis
Foto 550: 5
In het verboden boek van Kurt Vonnegut staan aanwijzingen die zullen leiden naar de dader(s).
De vreemd aangeklede tak zal beschreven zijn. Maar op welke blz?
Is het een soort kleinvee/pluimvee opjager?
Het verhaal speelt zich toevallig af in ... Duitsland.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
:-) Ah joh, dan heb jij ook 's de mogelijkheid om hier een berichtje te plaatsen. :-)quote:Op maandag 10 november 2014 20:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En als je denkt dat het niet uitzinniger kan.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Het zal je wellicht verbazen, maar die mogelijkheid heb ik sowieso.quote:Op maandag 10 november 2014 20:10 schreef Lutalo het volgende:
:-) Ah joh, dan heb jij ook 's de mogelijkheid om hier een berichtje te plaatsen. :-)
Zie hier het bewijs! En zoek nu de aanwijzing in Capote's In Cold Blood ...Curiosity cultured the cat
The cattle are lowing,quote:Op maandag 10 november 2014 20:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En als je denkt dat het niet uitzinniger kan.
The Baby awakes,
But the little Lord Jesus
No crying He makes.
There must be tons of human bone meal in the ground.![]()
Misschien had ik 'aanleiding' moeten schijven ?quote:Op maandag 10 november 2014 20:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het zal je wellicht verbazen, maar die mogelijkheid heb ik sowieso.
Zie hier het bewijs! En zoek nu de aanwijzing in Capote's In Cold Blood ...Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
;-) The meat locker was a very safe shelter.quote:Op maandag 10 november 2014 20:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
The cattle are lowing,
The Baby awakes,
No crying He makes.
There must be tons of human bone meal in the ground.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Geen speld tussen te krijgen. Belezen criminelen die wel van een gewaagd puzzeltje houden. Moorden om het moorden (of de organen) wordt immers ook saai op den duur.quote:Op maandag 10 november 2014 20:15 schreef 11en30 het volgende:
The cattle are lowing,
The Baby awakes,
No crying He makes.
There must be tons of human bone meal in the ground.Curiosity cultured the cat
• meat locker which was hollowed in living rock under the slaughterhouse.quote:Op maandag 10 november 2014 20:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
;-) The meat locker was a very safe shelter.
• It was naturally cool. There was no refrigeration.
• The locker was whitewashed and smelled of carbolic acid.
[ Bericht 29% gewijzigd door 11en30 op 10-11-2014 20:59:51 ]![]()
GEVONDEN!
'Hell no,' said Kilgore Trout. 'You think money grows on trees?' Trout, incidentally, had written a book about a money tree. It had twenty-dollar bills for leaves. Its flowers were government bonds. Its fruit was diamonds. It attracted human beings who killed each other around the roots and made very good fertilizer. So it goes.![]()
The girls that Billy had seen naked were all being killed, too, in a much shallower shelter in another part of the stockyards.
[ Bericht 75% gewijzigd door 11en30 op 10-11-2014 21:30:37 ]![]()
11en30: hoe kom je ineens bij dat verboden boek (je had in vorig topic Wikipedia link gepost toch)? En ben je serieus of aan het trollen?![]()
Hoe ik er in het vorige topic bij kwam heb ik daar geschreven, de titel van het boek. Vanavond ging ik de video nog eens kijken op zoek naar nieuwe feiten omdat ik ervan overtuigd ben dat de nachtfoto's hier gemaakt zijn. Ineens zag ik het slachtvarken liggen, daarna de kraal. In het vorige topic wist ik niet dat hier een slachterij zit, we hadden het toen over bloed op foto 542 (suggestie van schusch). Ik dacht misschien van een geslachtte kip vanwege de kringeltjes (slagader pulse) en dat linkte ik aan de 5 op foto 550. Slaughterhouse five.![]()
![]()
Sorry maar ik begrijp er niets van.quote:Op maandag 10 november 2014 22:22 schreef 11en30 het volgende:
Hoe ik er in het vorige topic bij kwam heb ik daar geschreven, de titel van het boek. Vanavond ging ik de video nog eens kijken op zoek naar nieuwe feiten omdat ik ervan overtuigd ben dat de nachtfoto's hier gemaakt zijn. Ineens zag ik het slachtvarken liggen, daarna de kraal. In het vorige topic wist ik niet dat hier een slachterij zit, we hadden het toen over bloed op foto 542 (suggestie van schusch). Ik dacht misschien van een geslachtte kip vanwege de kringeltjes (slagader pulse) en dat linkte ik aan de 5 op foto 550. Slaughterhouse five.![]()
Kun je me in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het huis van M. te maken heeft met foto 505 en welke dingen je bedoelt?
[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 10-11-2014 23:07:04 ]![]()
Oh, dat had ik dus allemaal niet mee gekregenquote:Op maandag 10 november 2014 22:22 schreef 11en30 het volgende:
En als ik dan je posts met quotes en foto's lees, denk ik: hè?!
![]()
![]()
Volgens mij ligt M huis aan de andere kant van de weg stukje terug.quote:Op maandag 10 november 2014 22:38 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry maar ik begrijp er niets van.
Kun je me in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het huis van M. te maken heeft met foto 505 en welke dingen je bedoelt?
[ Bericht 21% gewijzigd door Lavenderr op 10-11-2014 23:07:23 ]![]()
Klopt.quote:Op maandag 10 november 2014 22:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt M huis aan de andere kant van de weg stukje terug.![]()
De horror boot stoomt op volle kracht vooruit, je kunt echt geen snipperdag nemen.quote:Op maandag 10 november 2014 22:44 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Oh, dat had ik dus allemaal niet mee gekregenEn als ik dan je posts met quotes en foto's lees, denk ik: hè?!
![]()
En M is?quote:
Dat is toch de bloemenvrouw?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Dat merk ik!quote:Op maandag 10 november 2014 23:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De horror boot stoomt op volle kracht vooruit, je kunt echt geen snipperdag nemen.Wie is M?
![]()
Is dit dan ook de slachterij waar de bergbewoner/deskundige die op AFK met een paar koeien langs komt zijn vee naartoe brengt? Of brengt hij die naar een andere (grotere?) lokatie?
[ Bericht 6% gewijzigd door 11en30 op 10-11-2014 23:35:41 ]![]()
Hmmm... Meende ook op WS user bericht postte met veel vragen over koeien en het razen, welk pad ze dan lopen etc. Ben jij dat ook geweest? :p![]()
Rode stofwolk is dit al eerder voorbij gekomen aan de hand van een foto volgens de vader van Kris.quote:Op maandag 10 november 2014 18:59 schreef 11en30 het volgende:
Wat voor kleur stofwolk zou het geven als je hier met een 4x4 overheen ging raggen?
[ afbeelding ]
Doel jij daarop.![]()
Overheen lezen of negeren.quote:[quote]Op maandag 10 november 2014 19:00 schreef Perico het volgende:
[..]
Vooral de laatste zin is cruciaal om te onderschrijven.
Het is nu al lange tijd gangbaar, dat iemand veel tijd kan steken in plaatsen en locaties achterhalen, accurate kaarten zelf maken en scenario's samenstellen en polijsten, of data uitzoeken.
Maar dat dan een aanvalskloon van één van de gespleten persoonlijkheden hier zonder blijk te geven zelf van de hoed of de rand te weten, zoveel stampij en gehakt van bevindingen maakt, dat de goedwillende users hier die neutraal tegen dingen aankijken denken:
"oww, daar zal dan wel vanalles mee mis zijn, met die post, dus die user nemen we ook een volgende keer dan maar niet meer serieus".
Dat is iets heel anders dan dat een "verdwaler" het hartgrondig oneens is met een "misdrijver" en met opmerkingen dwingt de misdrijver scherper te formuleren of te wijzen op mogelijke dingen die niet kloppen, zonder er op in te hakken.
Feit blijft ook, als ik voor mezelf spreek, dat ik maar een liter energie en zin per dag heb. En de constatering, dat het misselijkmakende klonenleger hier ook de mogelijke oplossing ooit, aan gort zal schieten, met hun superieure dedain, maakt dat mij en anderen de zin wordt tegen gemaakt om hier ook nog maar iets onderbouwd nieuws te delen.
Niemand heeft zin om dagelijks strijd te voeren, vrijwillig, over futiele dingen.
Ik dacht er nog aan wat jackie schreef, dat het hem zoveel energie kost om telkens weer uit te leggen waarom hij denkt dat er sprake is van een misdrijf. Persoonlijk heb ik daar dan gewoon geen zin in en doe het dan ook amperEn ja, er is me al verteld dat ik niks toevoeg aan dit topic en dat ik eigenlijk in de weg loop en dat ik mijn mond beter kan houden
Ik vind dat ik genoeg onderbouw, misschien net genoeg om te begrijpen wat ik zeg en waarom. Nou, genoeg toch. Dat iemand dan niet weet hoe ik denk dat het is gegaan van a tot z...dat heb ik zelf niet eens in mijn hoofd. Je hoeft niet perse met een compleet scenario te komen of zelfs maar het gevoel te krijgen dat je een strijd aan het voeren bent. Ik kom hier voor m'n 'lol', voor de ontspanning en omdat het me intrigeert wat er met de meiden is gebeurd, interessant om over van mening te wisselen. Ik weet ook echt niet alles meer wat er in al die topics is besproken of zelfs maar alleen de feiten. Ik heb nog meer aan mijn hoofd![]()
![]()
Ik vind het wel wat hebben. Sommige moorden zijn te 'linken' aan een boek of film, als je rekening houdt met de mogelijkheid van een misdrijf, dan zou ook deze gelinkt kunnen zijn aan een boek of film.quote:Op maandag 10 november 2014 20:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En als je denkt dat het niet uitzinniger kan.
Maar goed, onder de noemer waarom zou je het spannender maken dan het is kan het ook weer zo van tafel geveegd worden.![]()
[quote][b]Op dinsdag 11 november 2014 01:43 schreef Marrije het volgende
[ Bericht 13% gewijzigd door vronie op 11-11-2014 02:14:36 ]![]()
En, wat doen overvallers doorgaans? Iemand al zijn bezittingen laten houden? Dagen zeulen met een niet-beroofd lijk?quote:Op maandag 10 november 2014 14:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
er wordt gewaarschuwd voor overvallers op de pianista, dus boeven zijn daar zeker wel.Die druk is er dus. En die overwaardering voor het vlijtige volkje.quote:Wat betreft scenario's, dat zeg ik al vanaf een van de eerste topis in deze reeks. Telkens als mij om een scenario werd gevraagd. Ik kan wel antwoord geven op wat losse vragen, maar die details kun je op tig manieren invullen, dus heeft het voor mij niet zoveel zin. Heb toch hier en daar antwoord gegeven, maar als iemand doorvraagt zit je toch al snel op een kwart a half scenario. Ik begrijp wel dat als je erover discussieert, je er niet onderuit komt.Helaas, zo staan de zaken ervoor, hier op BNW. En het neemt toe: er wordt de laatste dagen opvallend hard uitgehaald naar die niet-misdaad-believers. Ze zijn klonen, worden betaald door overheden, en meer van dat soort praat. Om te kotsen is het. De "boevenstreek, wat ik je brom" reutelaars moeten misschien maar eens met rust gelaten worden. Lekker onder elkaar hun borrelpraat zonder enige concrete aanwijzing uitslaan.quote:Maar van a tot z doe ik dat niet. Kan het wel waarderen hoor, als een ander de moeite neemt. Heb alleen zelf die behoefte niet. Maar goed, dat heb ik al eens tot vervelens toe uitgelegd toen ik daarop werd aangesproken, bijna aangevallen.
Ik begin het hier een onfrisse toestand te vinden. Nog net geen openlijke aanvallen op individuele posters, zo goed kennen ze de moderatie-regels dan wel weer. Maar ondertussen..
[ Bericht 1% gewijzigd door JustinCase op 11-11-2014 06:01:01 ]![]()
Wat ik wil? Nou, leg mij maar eens uit waarom het zo geweldig is om al die scenario´s te verzinnen.quote:Op maandag 10 november 2014 15:45 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Wachten tot er ergens een krantenbericht verschijnt en dat voor kennisgeving aannemen: "Zozo, juist, 't is me wat."
?
Over de Ark van Noach zijn ook talloze scenario's uit de duim gezogen. Is die al eens gevonden?
Nee? Hoe zou dat nou toch komen..![]()
![]()
Geloven... ik geloof nergens in. Lijkt me ook geen goed idee, over een onderwerp als dit.quote:Op maandag 10 november 2014 15:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat doordenderen sloeg op als er geen tegenspraak zou zijn door bv mensen die niet in een misdaad geloven. Omdat Poekje01 stelde dat die mensen niets te zoeken hebben op dit forum.
En over "als er geen tegenspraak zou zijn" heb ik het volgende idee: dat zou een goede zaak zijn. Dat die predikers (want dat zijn het) eens lekker onder elkaar hun geloof kunnen beleven. Ik gun het ze van harte, want ze zijn erg ijverig. Maar ja, wie ben ik, in m'n uppie? Er zijn nog andere niet-aangeslotenen op de "misdaad-sekte-trein". En die krijg ik nooit allemaal mee, want wij kritikasters, wij willen maar niet samen net zo'n geloofsijverend kluppie worden.Nog wel. Maar gezien hoe giftig sommigen nu zijn geworden (omdat hun gepreek niet genoeg helpt tegen het ongeloof), kan het binnenkort zomaar anders zijn.quote:Het slaat dus niet op de situatie zoals die nu is, met zowel misdaad denkers als verdwaal/ongeluk denkers en mensen die beide mogelijk achten.Kritiek weerleggen? Een scenario? Een goed gesmeed scenario, ook al ontbreekt elk bewijs ervoor, is bestand tegen elke kritiek. Behalve - uiteraard - dat het 100% fantasie is, maar dat schijnt niet uit te maken hierzo.quote:Zoals ik eerder zei, prima toch als mensen bij hun scenario blijven. Als het kritiek kan weerleggen is dat een pluspunt en dat noem ik geen doordenderen.Het verschil is, dat niemand over verdwalen loopt te roepen: "raar hoor, als er een misdrijf is, dat dan (van me zus en me zo, en dat maak je mij niet wijs want ik ben een man van de wereld en laat me niet belazeren, al zeg ik het zelf (en velen met mij)n als bescheiden persoon zijnde, enz."quote:Tegen een misdaad zijn genoeg dingen in te brengen maar dat zelfde geldt voor een verdwaling.
En dat hetzelfde (naar het eigen geloof toe redeneren door misdrijf-predikers) bijna dagelijks gebeurt. Je hebt, als kat-uit-de-boom-kijker, maar uit te leggen hoe alles zit, anders loop je weg voor de enig juiste conclusie: misdaad (welke, waar, wanneer en door wie, dat dondert allemaal niet).![]()
Nou ja, niet iedere boef is een overvaller. Niet iedere boef is uit op geld of spullen. niet iedere verkrachter is een moordernaar en niet alle moordenaars zijn verkrachters, maar t zijn wel boeven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 05:51 schreef JustinCase het volgende:
[..]
En, wat doen overvallers doorgaans? Iemand al zijn bezittingen laten houden? Dagen zeulen met een niet-beroofd lijk?
Maar goed, om antwoord te geven op je vraag, het kan best dat ze zijn overvallen om de spullen, maar dat het uit d ehand is gelopen en dat ze daarbij zijn vermoord. Niet iedereen houdt dan betreffende spullen bij zich. En twee lijken daar laten liggen gaat zeker onderzoek opleveren. Om dat te beperken kunnen de lichamen in de rivier gegooid zijn vlakbij de kabelbrug. En om alvast maar de vraag te beantwoorden over zeulen met een lijk, wie weet waren ze al vlakbij de kabelbrug. Tja, t kan. Er kan zoveel. En men zal denken oh niet of wel logisch, maar het meest voor de hand liggende, terugkeren naar hun hostel, is niet gebeurd.![]()
er is ook nog een vliegtuig zoek...die was er echt wel hoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 06:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wat ik wil? Nou, leg mij maar eens uit waarom het zo geweldig is om al die scenario´s te verzinnen.
Over de Ark van Noach zijn ook talloze scenario's uit de duim gezogen. Is die al eens gevonden?
Nee? Hoe zou dat nou toch komen..![]()
![]()
Nee, maar dan gaat "Er wordt gewaarschuwd tegen overvallers op Il (El?) Pianista" dus niet op.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou ja, niet iedere boef is een overvaller. Niet iedere boef is uit op geld of spullen.Dat kan inderdaad.quote:niet iedere verkrachter is een moordernaar en niet alle moordenaars zijn verkrachters, maar t zijn wel boeven.
Maar goed, om antwoord te geven op je vraag, het kan best dat ze zijn overvallen om de spullen, maar dat het uit d ehand is gelopen en dat ze daarbij zijn vermoord.Dollars zijn anoniem, die kunnen ze zo uitgeven. En voor een klungelige gauwdief was het best veel.quote:Niet iedereen houdt dan betreffende spullen bij zich.Volgens die (betaalde) verdwalings-gelovigen wel.quote:En twee lijken daar laten liggen gaat zeker onderzoek opleveren. Om dat te beperken kunnen de lichamen in de rivier gegooid zijn vlakbij de kabelbrug. En om alvast maar de vraag te beantwoorden over zeulen met een lijk, wie weet waren ze al vlakbij de kabelbrug. Tja, t kan.
Maar daar ga je als waarheids-lievende misdaad-promotor toch niet leentjebuur bij spelen?
Nee. Dus het is eigenlijk allemaal niet gebeurd, want daarvoor is het veel te onlogisch. Eind goed, al goed.quote:Er kan zoveel. En men zal denken oh niet of wel logisch, maar het meest voor de hand liggende, terugkeren naar hun hostel, is niet gebeurd.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 11-11-2014 07:06:55 ]![]()
Ik heb er alvast geen gemist. Ben bewust in geen enkele trein gestapt, hoe gelikt de reis ook werd aangeprezen.quote:Op maandag 10 november 2014 15:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zou zelf van niemand die zich met de zaak L&K bezighoudt zeggen dat ze een trein gemist hebben.
En hoeveel mensen, vaak met stapels goed geïllustreerde reisgidsen, er ook in stapten, en mij aankeken met een blik van "Stumper, jij komt er nog wel achter, wat je allemaal mist". Ik wens ze evengoed een prettig verblijf, in Fantasialand. Een gezellige reis zal het zeker worden. Of nee, dat is het al.Juist omdat niemand de waarheid in pacht heeft, beginnen sommigen over gemiste treinen.quote:Niemand heeft hier de waarheid in pacht, voor elk scenario zijn eigen invullingen en aannames nodig aangezien we niet voldoende vaststaande feiten hebben.
Of prijzen "hun trein" aan, als plek waar het goed toeven is. Ik zou er nog niet dSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 11-11-2014 08:53:22 ]![]()
Gut ja. Dat ze dat ding nog steeds niet gevonden hebben. Kan maar aan 1 ding liggen: te weinig scenario's bedacht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
er is ook nog een vliegtuig zoek...die was er echt wel hoor![]()
![]()
Nee ben ik niet. Had het ook gelezen daar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 00:54 schreef MidnightB00m het volgende:
Hmmm... Meende ook op WS user bericht postte met veel vragen over koeien en het razen, welk pad ze dan lopen etc. Ben jij dat ook geweest? :p![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 00:57 schreef vronie het volgende:
[..]
Rode stofwolk is dit al eerder voorbij gekomen aan de hand van een foto volgens de vader van Kris.
Doel jij daarop.![]()
Al denk ik niet dat de kans op een stofwolk erg groot is als het regende.![]()
Ik heb zo ongeveer het licht aangedaan op dit forum maar ben me van geen enkele moderatieregel bewust.quote:Op dinsdag 11 november 2014 05:51 schreef JustinCase het volgende:
Helaas, zo staan de zaken ervoor, hier op BNW. En het neemt toe: er wordt de laatste dagen opvallend hard uitgehaald naar die niet-misdaad-believers. Ze zijn klonen, worden betaald door overheden, en meer van dat soort praat. Om te kotsen is het. De "boevenstreek, wat ik je brom" reutelaars moeten misschien maar eens met rust gelaten worden. Lekker onder elkaar hun borrelpraat zonder enige concrete aanwijzing uitslaan.
Ik begin het hier een onfrisse toestand te vinden. Nog net geen openlijke aanvallen op individuele posters, zo goed kennen ze de moderatie-regels dan wel weer. Maar ondertussen..
Ik zie alleen jou hier als een hondsdolle stier steeds mensen sardonisch beledigen, laatdunkend wegzetten om als een Obersturmbannfuehrer iedereen die nog zijn best doet om jou beschaafd van repliek te dienen, neer te sabelen als hij of zij het waagt het woord misdrijf nog langer in de mond te nemen.
Misschien is Aanvalsklonen Anonymous iets voor jou?![]()
![]()
Het is prima om kritiek te hebben op wat anderen posten. Wat wel heel irritant is, is dat je kennelijk redelijk wat energie stopt in het tot op de letter lezen van de posts van anderen om vervolgens kritiek te geven, maar dat je voor zover ik kan merken helemaal geen energie steekt in het zoeken van achtergond informatie over de zaak.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:59 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, maar dan gaat "Er wordt gewaarschuwd tegen overvallers op Il (El?) Pianista" dus niet op.
[..]
Dat kan inderdaad.
[..]
Dollars zijn anoniem, die kunnen ze zo uitgeven. En voor een klungelige gauwdief was het best veel.
[..]
Volgens die (betaalde) verdwalings-gelovigen wel.
Maar daar ga je als waarheids-lievende misdaad-promotor toch niet leentjebuur bij spelen?
[..]
Nee. Dus het is eigenlijk allemaal niet gebeurd, want daarvoor is het veel te onlogisch. Eind goed, al goed.
Dat is wat de anderen hier wel doen, info over criminaliteit in Boquete en omg., kaarten maken (waar is Geruisloos?) de reacties van de expats lezen op plaatselijke forums enz.
Daar zijn ook al talloze links bij geplaatst maar helaas heb jij die kennelijk allemaal gemist.
Voor criminaliteit op het El Pianista pad (Il Pianista is het restaurant) is uitgebreid gewaarschuwd en er zijn ervaringen te vinden op internet van mensen die daar aangevallen zijn.
Die links zijn al meerdere keren geplaatst hier dus ik ga dat nu niet doen.
Als je echt mee wilt praten over K&L zou ik je aanraden energie te steken in het lezen van Panamese kranten (vooral de reacties van Panamese lezers onder de artikelen) en forums van expats, blogs van hikers in de omgeving van Boquete.
Zodat je een wat realistischer beeld krijgt van de omgeving waar K&L verdwenen zijn.
De indianen die in de heuvels en bossen rondom Boquete in oude houten huisjes wonen, ze wonen niet in Boquete omdat met de komst van de expats de prijzen van huizen en grond explosief gestegen zijn, zijn voor een groot deel vriendelijk en behulpzaam. Maar er is ook vooral onder jongeren veel afkeer tegen gringo's. De gringo's hebben hun dorp overgenomen en hun toekomst verpest. Doordat de gringo's overal veel geld in kunnen steken, komen de Panamesen niet meer aan de beurt. Ze kunnen niet meer wonen in het dorp waar hun ouders nog opgegroeid zijn en bijna alle bedrijven zijn in handen van de gringo's. Blijft voor de indianen over baantjes als tuinman, huishoudster, klusjesman e.d. En dan komen er ook nog rijke westerlingen die gratis gaan werken als vrijwilliger en zo ook functies invullen die anders door locals ingevuld konden worden.
De vrijwilligers komen niet om als huishoudster of tuinman te werken, nee die komen voor de mooie baantjes.
Het klinkt allemaal zuur maar het is ook zuur voor de plaatselijke bevolking. Dat heeft tot gevolg dat er in de provincie Chiriqui (en ook in Boquete) grote problemen zijn met jeugdbendes die veelal gewapend met pistolen en machetes het vooral op gringo's gemunt hebben.
In Boquete werd dus speciaal gewaarschuwd voor het Pianista pad, het zou er niet pluis zijn.
Als je links wil, zoek terug want ze zijn allemaal meerdere keren geplaatst.![]()
Een moderatieregel is: geen persoonlijke aanvallen. Is niet specifiek voor BNW.
Voor klachten over moderaties kan je hier terecht: BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingenI'm surrounded by morons!
Heel duidelijke posting, waaruit je goede conclusies kunt trekken v.w.b. de houding t.a.v. buitenlanders.....quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is prima om kritiek te hebben op wat anderen posten. Wat wel heel irritant is, is dat je kennelijk redelijk wat energie stopt in het tot op de letter lezen van de posts van anderen om vervolgens kritiek te geven, maar dat je voor zover ik kan merken helemaal geen energie steekt in het zoeken van achtergond informatie over de zaak.
Dat is wat de anderen hier wel doen, info over criminaliteit in Boquete en omg., kaarten maken (waar is Geruisloos?) de reacties van de expats lezen op plaatselijke forums enz.
Daar zijn ook al talloze links bij geplaatst maar helaas heb jij die kennelijk allemaal gemist.
Voor criminaliteit op het El Pianista pad (Il Pianista is het restaurant) is uitgebreid gewaarschuwd en er zijn ervaringen te vinden op internet van mensen die daar aangevallen zijn.
Die links zijn al meerdere keren geplaatst hier dus ik ga dat nu niet doen.
Als je echt mee wilt praten over K&L zou ik je aanraden energie te steken in het lezen van Panamese kranten (vooral de reacties van Panamese lezers onder de artikelen) en forums van expats, blogs van hikers in de omgeving van Boquete.
Zodat je een wat realistischer beeld krijgt van de omgeving waar K&L verdwenen zijn.
De indianen die in de heuvels en bossen rondom Boquete in oude houten huisjes wonen, ze wonen niet in Boquete omdat met de komst van de expats de prijzen van huizen en grond explosief gestegen zijn, zijn voor een groot deel vriendelijk en behulpzaam. Maar er is ook vooral onder jongeren veel afkeer tegen gringo's. De gringo's hebben hun dorp overgenomen en hun toekomst verpest. Doordat de gringo's overal veel geld in kunnen steken, komen de Panamesen niet meer aan de beurt. Ze kunnen niet meer wonen in het dorp waar hun ouders nog opgegroeid zijn en bijna alle bedrijven zijn in handen van de gringo's. Blijft voor de indianen over baantjes als tuinman, huishoudster, klusjesman e.d. En dan komen er ook nog rijke westerlingen die gratis gaan werken als vrijwilliger en zo ook functies invullen die anders door locals ingevuld konden worden.
De vrijwilligers komen niet om als huishoudster of tuinman te werken, nee die komen voor de mooie baantjes.
Het klinkt allemaal zuur maar het is ook zuur voor de plaatselijke bevolking. Dat heeft tot gevolg dat er in de provincie Chiriqui (en ook in Boquete) grote problemen zijn met jeugdbendes die veelal gewapend met pistolen en machetes het vooral op gringo's gemunt hebben.
In Boquete werd dus speciaal gewaarschuwd voor het Pianista pad, het zou er niet pluis zijn.
Als je links wil, zoek terug want ze zijn allemaal meerdere keren geplaatst.![]()
Wat een jijbak weer. Je draait alles om, met je "Obersturmbannführer". Het zijn de verkopers van gedetailleerde maar op niets gebaseerde misdaadscenario's die steeds verongelijkt of beledigend in de persoonlijke aanval gaan (sommigen - niet allemaal). JustinCase heeft dat goed gezien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:13 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb zo ongeveer het licht aangedaan op dit forum maar ben me van geen enkele moderatieregel bewust.
Ik zie alleen jou hier als een hondsdolle stier steeds mensen sardonisch beledigen, laatdunkend wegzetten om als een Obersturmbannfuehrer iedereen die nog zijn best doet om jou beschaafd van repliek te dienen, neer te sabelen als hij of zij het waagt het woord misdrijf nog langer in de mond te nemen.
Misschien is Aanvalsklonen Anonymous iets voor jou?Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
bijna geen een, een enkeling misschienquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat een jijbak weer. Je draait alles om, met je "Obersturmbannführer". Het zijn de verkopers van gedetailleerde maar op niets gebaseerde misdaadscenario's die steeds verongelijkt of beledigend in de persoonlijke aanval gaan (sommigen - niet allemaal). JustinCase heeft dat goed gezien.![]()
mee eensquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:45 schreef gynaika het volgende:
[..]
Heel duidelijke posting, waaruit je goede conclusies kunt trekken v.w.b. de houding t.a.v. buitenlanders.....
Volgens mij kwam er ook nog iets voorbij over de woningovervallen rondom of in bouquet, misschien iemand die zich dat beter herinnert? Dat die steeds geweldadiger werden naar de bewoners toe.
Dan zou toenemend geweld op de pianista in het verlengde daarvan kunnen liggen.![]()
Voor zover ik zie gebeurt het belachelijk maken van de inhoud van posts aan beide kanten.
Zowel door misdaad denkers als door niet misdaaddenkers.
Ik zit in het midden tussen misdaad en verdwalen/ongeluk.
Het feit dat iemand een geheel passend scenario inclusief daders kan bedenken betekent niet dat het ook zo gegaan is.
Ik heb zelf een scenario (al vanaf begin april) met daders die hier op het forum nog niet genoemd zijn.
Alle ingrediënten zijn aanwezig, motief, gelegenheid en middelen om sporen uit te wissen.
Het hier op het forum plaatsen zonder bepaalde details van de personen er bij te vermelden zou zinloos zijn. En omdat ik absoluut tegen het verdacht maken van mensen ben puur omdat "het zou kunnen" doe ik dat niet. Er zijn meerdere (vele) passende scenario's te bedenken, de een meer voor de hand liggend dan de ander.
Het openlijk beschuldigen van mensen met als argument; het zou zo gegaan kunnen zijn, doet mij teveel denken aan volksgerichten en de heksenjachten uit de Middeleeuwen.
[ Bericht 14% gewijzigd door Grijzemassa op 11-11-2014 11:45:51 ]![]()
Ja als je Boquete.ning, Alto Crimen, Panama Guide, Chiriqui Chatter, Expat Tales e.d. leest, allemaal in het Engels overigens, vind je veel informatie daar over.quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
mee eens
Volgens mij kwam er ook nog iets voorbij over de woningovervallen rondom of in bouquet, misschien iemand die zich dat beter herinnert? Dat die steeds geweldadiger werden naar de bewoners toe.
Dan zou toenemend geweld op de pianista in het verlengde daarvan kunnen liggen.![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 05:51 schreef JustinCase het volgende:
Helaas, zo staan de zaken ervoor, hier op BNW. En het neemt toe: er wordt de laatste dagen opvallend hard uitgehaald naar die niet-misdaad-believers. Ze zijn klonen, worden betaald door overheden, en meer van dat soort praat. Om te kotsen is het. De "boevenstreek, wat ik je brom" reutelaars moeten misschien maar eens met rust gelaten worden. Lekker onder elkaar hun borrelpraat zonder enige concrete aanwijzing uitslaan.
Ik begin het hier een onfrisse toestand te vinden. Nog net geen openlijke aanvallen op individuele posters, zo goed kennen ze de moderatie-regels dan wel weer. Maar ondertussen..Helemaal mee eens. Ik ga me niet aansluiten bij een sekte die volgens eigen zeggen 'in een misdrijf gelooft' of een andere die 'in een verdwaling gelooft'. Ik ken trouwens niemand die in die tweede sekte zit.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:33 schreef JustinCase het volgende:
Geloven... ik geloof nergens in. Lijkt me ook geen goed idee, over een onderwerp als dit.
En over "als er geen tegenspraak zou zijn" heb ik het volgende idee: dat zou een goede zaak zijn. Dat die predikers (want dat zijn het) eens lekker onder elkaar hun geloof kunnen beleven. Ik gun het ze van harte, want ze zijn erg ijverig. Maar ja, wie ben ik, in m'n uppie? Er zijn nog andere niet-aangeslotenen op de "misdaad-sekte-trein". En die krijg ik nooit allemaal mee, want wij kritikasters, wij willen maar niet samen net zo'n geloofsijverend kluppie worden.
Ik waardeer het dat JustinCase nog de moeite neemt om inhoudelijk op de trollen te reageren. Ik heb dat allang opgegeven en negeer ze vooral. Het kost me te veel tijd om me daarmee bezig te houden.
De inhoudelijke posts zijn voor mij interessanter. En ja, ze zijn er nog, maar je moet goed zoeken
Vind t wel grappig wat hier gebeurd maar tegelijk ook heel triest.
Maandenlang werden mensen die dachten aan een misdrijf door veel users (niet allemaal) als gekkies weggezet.
De ouders van Kris spoorden niet, de oud-rechercheurs waren zakkenvullers en geil op publiciteit.
De meiden waren verdwaald punt uit (de lijn Kloothommel zeg maar)
Om als misdrijfdenker niet ten onder te gaan aan al het gehoon en gelach van de verdwaal-kant moest je aardig stevig in je schoenen staan (veel users zijn weggegaan)
Er is echter in de afgelopen maanden .oa informatie naar buiten gekomen die een misdrijf toch wel heel goed mogelijk maakt. (ontbreken van een bericht/foto's/sms/bellen naar huis enz)
Dat het nu meer naar de kant van een misdrijf opschuift op dit forum...tja,deal with it en overtuig ons dat we verkeerd zitten met goede argumenten ipv moeilijk gepraat![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor zover ik zie gebeurt het belachelijk maken van de inhoud van posts aan beide kanten.
Zowel door misdaad denkers als door niet misdaaddenkers.
Ik zit in het midden tussen misdaad en verdwalen/ongeluk.
Het feit dat iemand een geheel passend scenario inclusief daders kan bedenken betekent niet dat het ook zo gegaan is.
Ik heb zelf een scenario (al vanaf begin april) met daders die hier op het forum nog niet genoemd zijn.
Alle ingrediënten zijn aanwezig, motief, gelegenheid en middelen om sporen uit te wissen.
Het hier op het forum plaatsen zonder bepaalde details van de personen er bij te vermelden zou zinloos zijn. En omdat ik absoluut tegen het verdacht maken van mensen ben puur omdat "het zou kunnen" doe ik dat niet. Er zijn meerdere (vele) passende scenario's te bedenken, de een meer voor de hand liggend dan de ander.
Het openlijk beschuldigen van mensen met als argument; het zou zo gegaan kunnen zijn, doet mij teveel denken aan volksgerichten en de heksenjachten uit de Middeleeuwen.Het leven is één grote fles B:)B![]()
meen je dat nou echt? Ik vind juist, ondanks dat er maar weinig nieuws naar buiten komt waar we echt wat mee kunnen, dat er nog steeds vrij veel inhoudelijk gepost wordt. En ja ook wat off topic over de meet, moet kunnen. Ook wat gekibbel op elkaar, dat hou je toch wel.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens. Ik ga me niet aansluiten bij een sekte die volgens eigen zeggen 'in een misdrijf gelooft' of een andere die 'in een verdwaling gelooft'. Ik ken trouwens niemand die in die tweede sekte zit.
Ik waardeer het dat JustinCase nog de moeite neemt om inhoudelijk op de trollen te reageren. Ik heb dat allang opgegeven en negeer ze vooral. Het kost me te veel tijd om me daarmee bezig te houden.
De inhoudelijke posts zijn voor mij interessanter. En ja, ze zijn er nog, maar je moet goed zoeken![]()
Heeft dit ook te maken met het onvriendelijk wegsturen van K en L bij het vrijwilligerswerk?quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
En dan komen er ook nog rijke westerlingen die gratis gaan werken als vrijwilliger en zo ook functies invullen die anders door locals ingevuld konden worden.![]()
Ik denk dat veel locale vrouwen heel graag in de kinderopvang zouden willen werken. Die banen zijn schaars. Maar of het met het wegsturen te maken heeft, ik denk het niet, casa Hogar Trisker wordt geleid door expats.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Heeft dit ook te maken met het onvriendelijk wegsturen van K en L bij het vrijwilligerswerk?![]()
Mee eens hoor. Aan wat gekibbel ontkom je niet op een forum.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
meen je dat nou echt? Ik vind juist, ondanks dat er maar weinig nieuws naar buiten komt waar we echt wat mee kunnen, dat er nog steeds vrij veel inhoudelijk gepost wordt. En ja ook wat off topic over de meet, moet kunnen. Ook wat gekibbel op elkaar, dat hou je toch wel.![]()
Maar dat gaat wel twee kanten op. Deal ook met de trollen en lappentekstfabriek(en) die ineens heel veel bladiebla gaat (gaan) posten zodra er weer nieuwe feiten op tafel komen die zouden kunnen wijzen op misdrijf en/of betrokkenheid van derden zodat die informatie snel uit beeld wegzakt. Maak er gebruik van. Als zij actief worden weet je zeker dat je een goed spoor te pakken hebt. Gewoon je info blijven uppen. Krijgen ze jeukende uitslag en braakkots van.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:
Dat het nu meer naar de kant van een misdrijf opschuift op dit forum...tja, deal with it en overtuig ons dat we verkeerd zitten met goede argumenten ipv moeilijk gepraat
Ik zie het ook wel zitten om het topic te splitsen in een verdwaal- en misdrijf/combi-lijn. Dan loopt niemand een ander meer in de weg.
[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 13:27:18 ]![]()
Weten we dan door wie ze weggestuurd zijn? Misschien wel door een local met een parttime baantje dat op de tocht staat door al die 1st world mutsen die betalen om er gratis te kunnen werken en zo de luxe baantjes inpikken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik denk dat veel locale vrouwen heel graag in de kinderopvang zouden willen werken. Die banen zijn schaars. Maar of het met het wegsturen te maken heeft, ik denk het niet, casa Hogar Trisker wordt geleid door expats.
[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 13:29:39 ]![]()
Pardon?quote:Op maandag 10 november 2014 19:00 schreef Perico het volgende:
[..]
Niemand heeft zin om dagelijks strijd te voeren, vrijwillig, over futiele dingen.
Graag zie ik een onderbouwing van deze bewering. Man en paard. Anders doe ik het af als weer een poging tot modder gooien.Make my day!![]()
quote:JustinCase:
ik begrijp werkelijk niet, waarom hier het produceren van scenario's zo hoog wordt gewaardeerdquote:Lualo: Wat wil je dan?
?Nee, wat wil je? Wat wil je met 'de zaak Kris en Lisanne'?quote:JustinCase:
Wat ik wil? Nou, leg mij maar eens uit waarom het zo geweldig is om al die scenario´s te verzinnen.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Voel je je aangesproken dan?quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:05 schreef agter het volgende:
[..]
Pardon?
Graag zie ik een onderbouwing van deze bewering. Man en paard. Anders doe ik het af als weer een poging tot modder gooien.![]()
dat heeft net zoveel zin als een scenario.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:05 schreef agter het volgende:
[..]
Pardon?
Graag zie ik een onderbouwing van deze bewering. Man en paard. Anders doe ik het af als weer een poging tot modder gooien.
Je kunt wel namen noemen maar als iemand ontkent is het klaar, waar of niet waar.![]()
Dan is het doen van dat soort uitspraken idd niets anders dan ordinair moddergooien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat heeft net zoveel zin als een scenario.
Je kunt wel namen noemen maar als iemand ontkent is het klaar, waar of niet waar.Make my day!![]()
Kibbelen mag, maar laat de modder vanaf hier maar weer gewoon op de grond liggen.
Anders ga ik ook meemodderen maar dan met een editknop en notes.
Dank u
I'm surrounded by morons!
Dat vind ik niet, je mag best je bevindingen uiten. Maar een welles nietes schiet niet op.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het doen van dat soort uitspraken idd niets anders dan ordinair moddergooien.
Tijd voor nieuws!![]()
Ik lees deze interessante post op ws van Het Lichtpuntje;
http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-7/page4 #95
Did you know that the releasedate of this type of camera is: april 2013
Fabricsettings april 2013?
Begrijp ik dan goed dat op elk moment dat de camera voor het eerst gebruikt wordt, de start datum 1 april 2013 is, als de instellingen niet aangepast worden.
Kan iemand met een beetje verstand van zaken de camera ook ontraceerbaar terug naar fabrieksinstellingen zetten? Dat zou iig het jaartal 2013 op de camera verklaren.![]()
Ik kan me anders nog niet zo lang geleden een situatie herinneren van een persoon "krokodil" of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:56 schreef agter het volgende:
[..]
Dan is het doen van dat soort uitspraken idd niets anders dan ordinair moddergooien.
't eerste wat je zei was: van wie ben jij een kloon?
Er zitten hier gewoon, heel sneu, mensen onder meerdere namen te posten.
Wie, dat weet ik niet precies maar heb wel een donkerbruin vermoeden van wie wel en wie niet.
't Mag volgens de regels maar mensen die dat doen zijn naar mijn mening niet goed bij hun hoofd (bedoel ik jou overigens niet mee)![]()
Ik heb toch iets meer onderbouwing nodig dat er hier sprake zou zijn van een misselijkmakend klonenleger van verdwaalaanhangers.quote:Op dinsdag 11 november 2014 14:30 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik kan me anders nog niet zo lang geleden een situatie herinneren van een persoon "krokodil" of iets dergelijks.
't eerste wat je zei was: van wie ben jij een kloon?
Er zitten hier gewoon, heel sneu, mensen onder meerdere namen te posten.
Wie, dat weet ik niet precies maar heb wel een donkerbruin vermoeden van wie wel en wie niet.
't Mag volgens de regels maar mensen die dat doen zijn naar mijn mening niet goed bij hun hoofd (bedoel ik jou overigens niet mee)
Maar het is vast net als met die steen: Sommige mensen zien er zelfs kippenbloed op liggen.Make my day!![]()
Op die steen? Op die andere foto toch, rechts op de grond. Zou best bloed kunnen zijn wat mij betreft. Op betreffende foto is de OP zie je het trouwens minder goed dan de versie die ik hier eens voorbij heb zien komen en op mn mobiel het staan.![]()
---mod heeft modder weggehaald----quote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Gorraay het volgende:
Wat een jijbak weer. Je draait alles om, met je "Obersturmbannführer". Het zijn de verkopers van gedetailleerde maar op niets gebaseerde misdaadscenario's die steeds verongelijkt of beledigend in de persoonlijke aanval gaan (sommigen - niet allemaal). JustinCase heeft dat goed gezien.Dan noem ik man en paard. Dan zegt de user: nee gekkie, ik toch niet. En dan gaan we over tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:05 schreef agter het volgende:
Pardon?
Graag zie ik een onderbouwing van deze bewering. Man en paard. Anders doe ik het af als weer een poging tot modder gooien.
[ Bericht 17% gewijzigd door Fogel op 11-11-2014 15:29:10 ]![]()
ik wilde net soortgelijke foto postenquote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef 11en30 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een keer up voor de vloeistofdeskundigen. Wat is het en hoe is het daar terecht gekomen?
[ Bericht 7% gewijzigd door Marrije op 11-11-2014 15:38:03 (laat maar) ]![]()
Wat voor mij nog niet helemaal duidelijk is of die motorrijders het Pianista pad volgen?
Of alleen in het begin en vervolgen zij dan een ander pad?![]()
Misschien vraag open laten voor JustinCase en Copycat?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef 11en30 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een keer up voor de vloeistofdeskundigen. Wat is het en hoe is het daar terecht gekomen?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
De andere foto laat een waterloop zien. Mede daarom en na het bekijken van andere soortgelijke foto's denk ik dat dit een stroompje is van water, een heel kleintje en die donkere vlek daarboven is een soort opvangreservoir.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:31 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik wilde net soortgelijke foto posten![]()
Dit is geen originele foto toch? Deze is bewerkt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:28 schreef 11en30 het volgende:
[ afbeelding ]
Nog een keer up voor de vloeistofdeskundigen. Wat is het en hoe is het daar terecht gekomen?Make my day!![]()
En voor agter natuurlijk. Ik lees tussen de regels door dat zij een beter idee heeft. Helemaal toppie.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:48 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Misschien vraag open laten voor JustinCase en Copycat?![]()
![]()
Alleen opgelicht. Origineel staat in de OP.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:52 schreef agter het volgende:
[..]
Dit is geen originele foto toch? Deze is bewerkt.![]()
Stelde deze vraag kort geleden ook al.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:50 schreef ToniB het volgende:
[..]
De andere foto laat een waterloop zien. Mede daarom en na het bekijken van andere soortgelijke foto's denk ik dat dit een stroompje is van water, een heel kleintje en die donkere vlek daarboven is een soort opvangreservoir.
Ik dacht ook eerst dat het alleen het begin was en dat je daarna ergens naar links moet.
Ik zie alleen niet waar je dan naar links moet.Bovendien zie je op een gegeven moment rechts de rivier weer terug komen dus ik denk dat het idd de Pianista is en rechts de Rio Pianista.
En als dat zo is, jammer dat ie niet nog veel verder doorreed.![]()
Op mijn mobiel kan ik die foto veel beter inzoomen waardoor ik op die foto dan ook hier en daar wat rood zie oplichten, niet alles trouwens. Dus deels lijkt die vloeistof dan op water en deels lijkt het rood op te lichten.![]()
kippenbloed was het toch?quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:54 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En voor agter natuurlijk. Ik lees tussen de regels door dat zij een beter idee heeft. Helemaal toppie.Make my day!![]()
want als dit n.l. hét Pianista pad is, is er na die drie oversteken eigenlijk geen bal meer aan. Dan moet je toch nog een behoorlijk stuk lopen eer het weer interessant wordt. En dat pad waarop deze jongens rijden met hun motoren is goed toegankelijk met een 4x4. Inderdaad jammer dat je niet ziet wanneer/ waar dat pad eindigt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 15:59 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Stelde deze vraag kort geleden ook al.
Ik dacht ook eerst dat het alleen het begin was en dat je daarna ergens naar links moet.
Ik zie alleen niet waar je dan naar links moet.Bovendien zie je op een gegeven moment rechts de rivier weer terug komen dus ik denk dat het idd de Pianista is en rechts de Rio Pianista.
En als dat zo is, jammer dat ie niet nog veel verder doorreed.![]()
Die gedachte had ik dus ook. Geen ruk aan!quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:24 schreef ToniB het volgende:
[..]
want als dit n.l. hét Pianista pad is, is er na die drie oversteken eigenlijk geen bal meer aan. Dan moet je toch nog een behoorlijk stuk lopen eer het weer interessant wordt. En dat pad waarop deze jongens rijden met hun motoren is goed toegankelijk met een 4x4. Inderdaad jammer dat je niet ziet wanneer/ waar dat pad eindigt.
Als dit klopt dan begint het Pianistapad idd bij restaurant Pianista maar wordt het pas echt leuk na een kilometer of 2/3.
Alles even onder voorbehoud, maar als ik gids zou zijn dan zou ik zo te zien geen zin hebben om iedere keer dat eerste haast saaie stuk te doenmaar doorrijden met mn 4x4.
Maar goed, onder voorbehoud misschien is er wel ergens een pad naar links.
Alleen vraag ik me dan af welk riviertje daar dan rechts van de motors loopt?![]()
snap eigenlijk helemaal niet dat die meiden het pianista pad wilden doen!? Ze hadden het met hun ouders over de vulkaan en watervallen. Er zijn veel mooiere trails daar met een goede route beschrijving! Ik denk daarom dat het inderdaad een spontane actie is geweest en ze op het laatste moment met "iemand" zijn vertrokken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Die gedachte had ik dus ook. Geen ruk aan!
Als dit klopt dan begint het Pianistapad idd bij restaurant Pianista maar wordt het pas echt leuk na een kilometer of 2/3.
Alles even onder voorbehoud, maar als ik gids zou zijn dan zou ik zo te zien geen zin hebben om iedere keer dat eerste haast saaie stuk te doenmaar doorrijden met mn 4x4.
Alleen vraag ik me dan af welk riviertje daar dan rechts van de motors loopt?![]()
De PianDe Pianista zo ik het zie op de Bing Map, want die wordt een paar keer overgestoken.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:32 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Die gedachte had ik dus ook. Geen ruk aan!
Alleen vraag ik me dan af welk riviertje daar dan rechts van de motors loopt?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Op dat eerste stuk kun je het nog knap warm krijgen op een warme zonnige dag ( zonder zonnebrandcrème).Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Zie je op 2.31 op de video niet links deze brug?
[ afbeelding ]![]()
goeie oguh!!
Hmm, ik zou die voorbij lopen.Hoe weet je als leek dat je daar overheen moet ?
En: via welke weg komen de 4x4 dan omhoog??!
Of is dit gewoon een bruggetje die je passeert?
Of is het zoals ik al heel lang denk dat er 2 paden zijn.
1 leuke om te wandelen en een parallel daaraan die je met een 4x4 kunt doen?
Zie dit kaartje naar de 2 rode strepen die parallel lopen
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZfOv5C9.jpg![]()
Het is zeker aardig van Jackie dat hij hiertoe bereid was nav:quote:Op zondag 9 november 2014 23:30 schreef agter het volgende:
(Ben alleen nu niet in gelegenheid om inhoudelijk te reageren)Wanneer gaat het inhoudelijk reageren en toetsen beginnen?quote:Op zondag 9 november 2014 12:20 schreef agter het volgende:
Get N Go!
Werk eens een scenario uit met mede-misdaad gelovers. Iets wat we met de bekende feiten kunnen toetsen.![]()
Ja dat had ik al gezien. Maar ik vraag me dan ook af hoe zij wisten dat zij dit bruggetje over moesten. Het "pad" gaat rechtdoor.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Zie je op 2.31 op de video niet links deze brug?
[ afbeelding ]![]()
Volgens mij heb je helemaal gelijk. Ik vroeg mij een tijd geleden al af waarom die rode lijn niet langs de quebrada's loopt. Er moét een 2e pad zijn en zo te zien op de kaart loopt die langs de fam S. H13.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:14 schreef jackie12 het volgende:
[..]![]()
goeie oguh!!
Hmm, ik zou die voorbij lopen.Hoe weet je als leek dat je daar overheen moet ?
En: via welke weg komen de 4x4 dan omhoog??!
Of is dit gewoon een bruggetje die je passeert?
Of is het zoals ik al heel lang denk dat er 2 paden zijn.
1 leuke om te wandelen en een parallel daaraan die je met een 4x4 kunt doen?
Zie dit kaartje naar de 2 rode strepen die parallel lopen
http://forum.fok.nl/templ(...)mgur.com/ZfOv5C9.jpg
Het pad dat de meiden genomen hebben loopt langs H12.![]()
+1quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:47 schreef ToniB het volgende:
[..]
Volgens mij heb je helemaal gelijk.
Elke toerist maakt op die brug een foto van het uitzicht naar rechts. Is die mooie foto van MeloD daar ook gemaakt? Die foto ontbreekt dus zijn ze met de auto omhoog gegaan. Tenzij we niet alle foto's hebben en deze wel op de camera staat.
[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 18:29:56 ]![]()
Dat stond volgens mij wel heel duidelijk in de routebeschrijving die offline gehaald is.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:41 schreef ToniB het volgende:
[..]
Ja dat had ik al gezien. Maar ik vraag me dan ook af hoe zij wisten dat zij dit bruggetje over moesten. Het "pad" gaat rechtdoor.![]()
Gevonden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:37 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is het vlakke eerste stuk van de Pianista. De foto's zijn van MeloD.BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #131 - Cascadas PerdidasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 18:58:00 ]![]()
Geen haast. Eerst uitgebreid de tijd zien te vinden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:38 schreef Za het volgende:
[..]
Het is zeker aardig van Jackie dat hij hiertoe bereid was nav:
[..]
Wanneer gaat het inhoudelijk reageren en toetsen beginnen?
Make my day!![]()
Ja zeg:quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:54 schreef agter het volgende:
Geen haast. Eerst uitgebreid de tijd zien te vinden.quote:![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 12:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
[..]
Helemaal mee eens. Ik ga me niet aansluiten bij een sekte die volgens eigen zeggen 'in een misdrijf gelooft' of een andere die 'in een verdwaling gelooft'. Ik ken trouwens niemand die in die tweede sekte zit.
De inhoudelijke posts zijn voor mij interessanter. En ja, ze zijn er nog, maar je moet goed zoeken![]()
Klopt, is niet meer te vinden. Misschien staat het nu ter plaatse aangegeven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:06 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat stond volgens mij wel heel duidelijk in de routebeschrijving die offline gehaald is.
In de routebeschrijving stond: Op dit punt raakt iedereen in de war, er is een brug naar links, een boerderij als je naar rechts gaat. Ga de brug over, dat is juist.![]()
Ja, denk ik ook.quote:Op dinsdag 11 november 2014 16:37 schreef ToniB het volgende:
[..]
snap eigenlijk helemaal niet dat die meiden het pianista pad wilden doen!? Ze hadden het met hun ouders over de vulkaan en watervallen. Er zijn veel mooiere trails daar met een goede route beschrijving! Ik denk daarom dat het inderdaad een spontane actie is geweest en ze op het laatste moment met "iemand" zijn vertrokken.
De dames waren geen waaghalzen.
Ze gingen echt niet alleen de jungle in.
-edit-
[ Bericht 9% gewijzigd door Fogel op 11-11-2014 22:51:20 (Geen urls met privegegevens plaatsen) ]![]()
weet iemand hoe laat B dat smsje kreeg van L.?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook.
-edit: URL weg-
[ Bericht 14% gewijzigd door Fogel op 11-11-2014 22:51:44 ]![]()
Er staat niet voor niks een topic pointer waarin staat dat je geen persoongegevens moet plaatsen. Of die nu direct in een post staan, in een link, of in een quote van een link maakt weinig uit.quote:
Vragen of opmerkingen over moderaties kunnen hier: BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingenI'm surrounded by morons!
Dat geeft steun aan de hypothese dat ze bij de quebrada dachten dat ze nog steeds de toeristische Pianistaroute volgden. Dat ze zich er dus niet van bewust waren dat ze hun tocht op dat moment al met één uur heen en zeker vijf kwartier terug (bergopwaarts) hadden verlengd. Een mogelijkheid die door de vooringenomen heer K terloops de nek werd omgedraaid toen hij de gedachten van de meiden achteraf meende te kunnen lezen: "het is mooi weer, dus waarom zouden we niet een stukje verder lopen". Een stukje? Op dat moment al tegen de twee-en-een-half uur extra, en dat met L voetblessure en (volgens M) verkoudheid. Ze waren inderdaad helemaal niet van plan alleen de jungle in te gaan. Maar ze wisten wellicht niet dat ze die steeds verder inliepen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:44 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, denk ik ook.
-edit URL weg-
[ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 11-11-2014 23:05:57 (URL en namen weg) ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
zoals jij het stelt zijn ze dus in 1 ruk doorgelopen naar die quebrada zonder pauze te nemen?quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:03 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat geeft steun aan de hypothese dat ze bij de quebrada dachten dat ze nog steeds de toeristische Pianistaroute volgden. Dat ze zich er dus niet van bewust waren dat ze hun tocht op dat moment al met één uur heen en zeker vijf kwartier terug (bergopwaarts) hadden verlengd. Een mogelijkheid die door de vooringenomen heer K terloops de nek werd omgedraaid toen hij de gedachten van de meiden achteraf meende te kunnen lezen: "het is mooi weer, dus waarom zouden we niet een stukje verder lopen". Een stukje? Op dat moment al tegen de twee-en-een-half uur extra, en dat met L voetblessure en (volgens M) verkoudheid. Ze waren inderdaad helemaal niet van plan alleen de jungle in te gaan. Maar ze wisten wellicht niet dat ze die steeds verder inliepen.![]()
Even verder op de .....treinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dusss, wat is in mijn ogen het meest logisch met wie ze zijn gegaan......precies, de persoon die als gids wordt aangeraden om die te nemen voor "de Pianista"![]()
En die ze kwam ophalen bij de school, dus.
Maar hoe gaat het verhaal dan verder? Met de auto de berg op, bij de mirador rechtdoor anders is het wel een hele korte wandeling als je meteen terug naar de auto moet. En toen? Of heeft hij ze alleen omhoog gebracht en daar overgedragen aan een niet-officiële vervanger?
[ Bericht 26% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 23:44:59 ]![]()
Helemaal geen namen meer? Dan kunnen we het topic wel sluiten.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Het mysterie is toch al bijna opgelost.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:39 schreef Gorraay het volgende:
Helemaal geen namen meer? Dan kunnen we het topic wel sluiten.![]()
![]()
"We had the pleasure to meet the girls in Taboga Island some time before their disappearance, they were visiting our beach cafe alone for the day before heading up to Boquete area"
Zie de eerste reactie onder het artikel. Ook de reacties over ontvoeringen en verdwijningen in Boquete en omgeving zijn interessant
http://www.boqueteguide.com/?p=11035&cpage=1![]()
Uitsluitend voornamen mogen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:39 schreef Gorraay het volgende:
Helemaal geen namen meer? Dan kunnen we het topic wel sluiten.
In een paar posts waar ik ook links en achternamen had laten verdwijnen heb ik ook de voornamen tot een voorletter gereduceerd, maar dat dus eigenlijk de voornaam kunnen blijven, ik was wat overijverig. Maar jullie weten toch wel over wie het gaat.
Links met meer dan voornamen erin verdwijnen ook, dus doe de moeite niet eens om het te posten aub.I'm surrounded by morons!
Dan houdt het topic idd nu op. Alle journalisten schrijven sowieso de namen van K en L en de meeste hoofdrolspelers in het verhaal voluit. Link van Grijzemassa moet dus ook weg.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Links met meer dan voornamen erin verdwijnen ook, dus doe de moeite niet eens om het te posten aub.![]()
Panamese media zoals de bekende kranten plaatsen altijd volledige namen. Dan houdt het op denk ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Uitsluitend voornamen mogen.
In een paar posts waar ik ook links en achternamen had laten verdwijnen heb ik ook de voornamen tot een voorletter gereduceerd, maar dat dus eigenlijk de voornaam kunnen blijven, ik was wat overijverig. Maar jullie weten toch wel over wie het gaat.
Links met meer dan voornamen erin verdwijnen ook, dus doe de moeite niet eens om het te posten aub.![]()
Alleen links zonder achternamen? Probeer er maar eens één te vinden![]()
Mogen links in spoilers wel? Of verwijzen naar de genummerde links in de OP?
Zonder links kan ik hier geen updates meer plaatsen
Wat? Cynthia M. heeft de meiden ontmoet op Taboga? Dat is een eilandje zo'n 20 km ten zuiden van Panama City. Of die dame heeft een heel rijke fantasie, of het reisschema van de meiden zat heel anders in elkaar dan we allemaal dachten. Maar ik denk het eerste. Daar hebben we weer zo'n "getuige"....quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:53 schreef Grijzemassa het volgende:
"We had the pleasure to meet the girls in Taboga Island some time before their disappearance, they were visiting our beach cafe alone for the day before heading up to Boquete area"
Zie de eerste reactie onder het artikel. Ook de reacties over ontvoeringen en verdwijningen in Boquete en omgeving zijn interessant
http://www.boqueteguide.com/?p=11035&cpage=1Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Links met meer dan voornamen in de url neem ik aan? Of zijn alle artikelen waarin achternamen staan voortaan een no go op dit forum?quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:58 schreef Fogel het volgende:
Er staat een achternaam in dit artikel van deze Cynthia, svp niet de regels overtreden.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:53 schreef Grijzemassa het volgende:
http://www.boqueteguide.com/?p=11035&cpage=1![]()
Ik was net 5 minuten eerder dan de post over de nieuwe regelsquote:Op woensdag 12 november 2014 00:56 schreef Za het volgende:
[..]
Er staat een achternaam in dit artikel van deze Cynthia, svp niet de regels overtreden.![]()
![]()
Ik zie het, mijn excuses, maar die quote van Goorraay met de link erin is natuurlijk wel pure provocatie.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:59 schreef Grijzemassa het volgende:
Ik was net 5 minuten eerder dan de post over de nieuwe regels![]()
Haar naam staat bij de reacties van dit artikel.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:56 schreef Za het volgende:
[..]
Er staat een achternaam in dit artikel van deze Cynthia, svp niet de regels overtreden.![]()
Bedoel je meer dan voornamen in de link of in het betreffende artikel?quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Uitsluitend voornamen mogen.
Dat is nieuw voor mij. Ik heb gewoon het bericht geciteerd zoals ik gewend ben, zonder op die link te letten. Gorraay is trouwens ook een achternaam, maar omdat ie alleen in Nederlandse fictie voorkomt mag het misschien.quote:Op woensdag 12 november 2014 01:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie het, mijn excuses, maar die quote van Goorraay met de link erin is natuurlijk wel pure provocatie.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Domnivoor, wanneer gaat Baru lopen? en wil ie ook een camera meenemen? Hoef hem zelf niet te zien maar beelden van bv de "no no steep area" vind ik wel interessant.![]()
je kunt maar beter zeker zijnquote:Op woensdag 12 november 2014 01:19 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Bedoel je meer dan voornamen in de link of in het betreffende artikel?![]()
Link. Anders blijft er niks over van het topic. En het zou ook wat raar zijn als er geen uitzonderingen worden gemaakt. Namen van de meiden staan voluit, in bijna alle artikelen wel 1x.![]()
Zou toch fijn zijn als de mod er ook even antwoord op geeft want volgens mij geeft het wat verwarring hierquote:Op woensdag 12 november 2014 01:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
je kunt maar beter zeker zijn![]()
Link. Anders blijft er niks over van het topic. En het zou ook wat raar zijn als er geen uitzonderingen worden gemaakt. Namen van de meiden staan voluit, in bijna alle artikelen wel 1x.![]()
Ik heb een stapel papiertjes.quote:
Maar we weten nu dat de camera een harde reset heeft gemaakt, naar de fabrieksinstellingen. Naar 1 april 2013, maand van de release, naar middernacht.
Foto 491 is 18h:03m:08s na deze waarschijnlijk onopgemerkte reset gemaakt, in mijn beleving dan. En waarschijnlijk niet op 1 april 2014.
Dus Pianista was toch een pleasant day hike. Eindelijk kan dat quebrada geblabla ophouden. Maar geen eind goed al goed, algeheel.
De getuigen waren er vrijwel zeker over dat Kris en Lisanne op dinsdag om 13:00 op de taalschool waren. Dat kan dan nu ook weer probleemloos, omdat ze niet op 1 april dan al op de top van de Pianista stonden, gefotografeerd trouwens door iemand die verstand van de locatie had.
Want zie maar eens de video van Eva Wiessing en de ouders van Kris. Zij filmen die plek op ooghoogte, frontaal... je ziet er geen ene snars, je hebt die bomen vol in je snufferd, het is een waardeloze plek, als beloning voor de klim.
Maar net als de FB foto van de Paperboy of the Mountain, staan zij er met de hele achtergrond op. Dus is iemand ergens op geklommen.
[ Bericht 15% gewijzigd door Perico op 12-11-2014 02:23:45 ]![]()
Als dit niet mag hoor ik het wel!!!!!!!!!!!! dit gaat over C.M
http://translate.google.n(...)contact/&prev=search
[ Bericht 3% gewijzigd door vronie op 12-11-2014 02:25:01 ]![]()
Er is vast iemand die dit weet, wat is precies de top van de berg die Kris en Lisanne op zijn gegaan, is dat het punt waarop ze die foto's van het panorama maakten?
Dat punt wordt hier wel steeds genoemd als het punt van het bereiken van de top en de foto's doen dat ook vermoeden, maar klopt dat wel? bvd.![]()
Geen idee. Ik zie het wel wanneer hij met een nieuwe kaart komt.quote:Op woensdag 12 november 2014 01:27 schreef jackie12 het volgende:
Domnivoor, wanneer gaat Baru lopen? en wil ie ook een camera meenemen? Hoef hem zelf niet te zien maar beelden van bv de "no no steep area" vind ik wel interessant.Het leven is één grote fles B:)B![]()
Bedankt voor de link. Het is natuurlijk de vraag of ze er wel geweest zijn want het is nogal de andere kant op. Het is mogelijk dat ze een trip naar Panama City hebben gemaakt en dat hebben gecombineerd met een dagje op dit eiland.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:14 schreef vronie het volgende:
Als dit niet mag hoor ik het wel!!!!!!!!!!!! dit gaat over C.M
http://translate.google.n(...)contact/&prev=search
De eigenaar heeft een Nederlandse naam en komt uit Willemstad dus zou misschien Nederlands kunnen spreken wat het geheel geloofwaardiger zou maken
[ Bericht 2% gewijzigd door Grijzemassa op 12-11-2014 03:04:46 ]![]()
Het is volgens mij eerder een pas dan een echte top. Het hoogste punt van het pad dus, maar niet echt een heuvel- of bergtop.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:37 schreef Za het volgende:
Er is vast iemand die dit weet, wat is precies de top van de berg die Kris en Lisanne op zijn gegaan, is dat het punt waarop ze die foto's van het panorama maakten?
Dat punt wordt hier wel steeds genoemd als het punt van het bereiken van de top en de foto's doen dat ook vermoeden, maar klopt dat wel? bvd.Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Een van de gidsen gaf ooit in een van de kranten aan dat toeristen vaak niet weten waar de top precies is en er zomaar voorbij lopen, het is dus idd een pas, maar de gidsen schijnen te menen dat er wel een top is, en het leek me interessant te weten of de panorama foto's van Kris en Lisanne al dan niet daar genomen zijn of gewoon een stukje verderop.quote:Op woensdag 12 november 2014 03:28 schreef Gorraay het volgende:
Het is volgens mij eerder een pas dan een echte top. Het hoogste punt van het pad dus, maar niet echt een heuvel- of bergtop.![]()
Alleen met voorkennis van een gids in je nabijheid kun je tot de foto's van Kris en Lisanne op de top komen, dat is hoe ik erover denk..quote:Op woensdag 12 november 2014 03:32 schreef Za het volgende:
Een van de gidsen gaf ooit in een van de kranten aan dat toeristen vaak niet weten waar de top precies is en er zomaar voorbij lopen, het is dus idd een pas, maar de gidsen schijnen te menen dat er wel een top is, en het leek me interessant te weten of de panorama foto's van Kris en Lisanne al dan niet daar genomen zijn of gewoon een stukje verderop.
Ik heb even een compilatie gemaakt van beelden die gewone stervelingen schieten, als je plots op het pad de top bereikt en niet eens een flauw benul hebt van een uitzicht.
Foto vier is dan gemaakt, met de nodige waaghalzerij omdat er de voorkennis is, waar je wel en niet moet stappen en voila, dan heb je de spectaculaire positie van waaruit de ons bekende foto's zijn genomen.
Je komt in mijn opinie niet zelf op dat idee, als Kris en Lisanne zijnde.![]()
Dankje Perico!!!quote:Op woensdag 12 november 2014 03:59 schreef Perico het volgende:
Alleen met voorkennis van een gids in je nabijheid kun je tot de foto's van Kris en Lisanne op de top komen, dat is hoe ik erover denk..
Ik heb even een compilatie gemaakt van beelden die gewone stervelingen schieten, als je plots op het pad de top bereikt en niet eens een flauw benul hebt van een uitzicht.
[ afbeelding ]
Foto vier is dan gemaakt, met de nodige waaghalzerij omdat er de voorkennis is, waar je wel en niet moet stappen en voila, dan heb je de spectaculaire positie van waaruit de ons bekende foto's zijn genomen.
Je komt in mijn opinie niet zelf op dat idee, als Kris en Lisanne zijnde.
Ik heb een foto gezien van een gids die balanceerde op een soort stok daar, mogelijk is dat hun truckje om die foto's te kunnen maken met toeristen, maar inderdaad, Kris en Lisanne moesten die ochtend nog info zoeken over de tour, zouden zelfs verdwaald zijn omdat ze dachten door te moeten lopen in een loop terug, maar dan wel weten dat je op een bepaald punt ergens toch wel flink moet gaan balanceren voor een prachtig uitzicht, ik ga uit van een derde persoon die hen hierop heeft gewezen.![]()
Ik denk dat ook Za, omdat je op die video's dus duidelijk ziet dat het pad meteen naar beneden loopt. Ja, je kunt daar uitrusten, maar de bomen versperren je zicht.. je duikt feitelijk meteen weer naar onder door het bos.
Ik herken het ook wel van mijn eigen ervaringen als gids. Ik weet waar je even moet doorlopen om mooie panorama's te schieten, waar het uitzicht op het pad dan gewoontjes is en daar wijs ik de mensen graag op, die ook enkel gefixeerd zijn op het pad.![]()
De foto's van Kris en Lisanne zijn ook vanaf een hoger punt genomen dat zie je eigenlijk pas goed wanneer je die beelden van Eva Wiessing ernaast ziet. Op de video draait de camera helemaal rond, en er is geen hoger punt, wel die stronken waar dan vermoedelijk de gidsen op staan.quote:Op woensdag 12 november 2014 04:31 schreef Perico het volgende:
Ik denk dat ook Za, omdat je op die video's dus duidelijk ziet dat het pad meteen naar beneden loopt. Ja, je kunt daar uitrusten, maar de bomen versperren je zicht.. je duikt feitelijk meteen weer naar onder door het bos.
Ik herken het ook wel van mijn eigen ervaringen als gids. Ik weet waar je even moet doorlopen om mooie panorama's te schieten, waar het uitzicht op het pad dan gewoontjes is en daar wijs ik de mensen graag op, die ook enkel gefixeerd zijn op het pad.![]()
mooi voorbeeld van een feit dat nog niet was benoemd, maar voor het oprapen lag.quote:Op woensdag 12 november 2014 03:59 schreef Perico het volgende:
[..]
Alleen met voorkennis van een gids in je nabijheid kun je tot de foto's van Kris en Lisanne op de top komen, dat is hoe ik erover denk..
[ afbeelding ]
Dat zou idd het mooie uitzicht kunnen verklaren. Omdat het mistig was of ander slecht weer hadden de ouders of andere lopers nooit zo'n mooi uitzicht als K en L werd gezegd. ' Maar al die bomen en struiken dan?' dacht ik dan .... en voelde me blond.quote:Op woensdag 12 november 2014 03:59 schreef Perico het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maakt P. die mooie foto's op zijn FB zelf?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
P maakte een meerdaagse wandel tocht in April met die Amerikaanse, naar Bocas, over de Pianista Duran coffee trail. Zij kwamen langs de kabelbruggen en gingen er overheen. Foto's staan op zijn FB pagina. Als je er vanuit gaat dat de dames al rond 4 / 8 april april niet meer in leven waren; is het dan niet buitengewoon vreemd dat zij het broekje van Kris niet hebben zien liggen?![]()
Scherp gezien!quote:Op woensdag 12 november 2014 03:59 schreef Perico het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mooi dat je een pad baant om wat breder te gaan denken.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb een stapel papiertjes.
Maar we weten nu dat de camera een harde reset heeft gemaakt, naar de fabrieksinstellingen. Naar 1 april 2013, maand van de release, naar middernacht.
Foto 491 is 18h:03m:08s na deze waarschijnlijk onopgemerkte reset gemaakt, in mijn beleving dan. En waarschijnlijk niet op 1 april 2014.
Dus Pianista was toch een pleasant day hike. Eindelijk kan dat quebrada geblabla ophouden. Maar geen eind goed al goed, algeheel.
De getuigen waren er vrijwel zeker over dat Kris en Lisanne op dinsdag om 13:00 op de taalschool waren. Dat kan dan nu ook weer probleemloos, omdat ze niet op 1 april dan al op de top van de Pianista stonden, gefotografeerd trouwens door iemand die verstand van de locatie had.
Want zie maar eens de video van Eva Wiessing en de ouders van Kris. Zij filmen die plek op ooghoogte, frontaal... je ziet er geen ene snars, je hebt die bomen vol in je snufferd, het is een waardeloze plek, als beloning voor de klim.
Maar net als de FB foto van de Paperboy of the Mountain, staan zij er met de hele achtergrond op. Dus is iemand ergens op geklommen.![]()
Misschien hadden toch niet alle getuigen het mis en zijn K&L op 1 april in de namiddag (nog een keer) naar het Pianista pad gegaan, wellicht om wat te eten en drinken bij het restaurant (ze waren moe en bezweet volgens meerdere getuigen)
Zoals ik eerder postte blijkt het restaurant Il Pianista te pas en onpas open of dicht te zijn.
Bij het restaurant aangekomen blijkt het (nog) niet open te zijn, dus besluiten ze een stukje het pad op te lopen en later te kijken of het restaurant dan wel open is.
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn waarom K&L in de namiddag nog op het Pianista pad gezien zouden zijn.![]()
Als je de 499 (L) met de iPhone foto (K) vergelijkt, dan zie je dat L op een verhoging staat voor het mooie uitzicht. Haar hoofd is ter hoogte van de rode struik die boven K is, de lens lijkt mij niet hoger dan ooghoogte, eerder lager. Achter K zie je een lage stronk en rechts daarvan vermoedelijk een schuine paal. Ik zou denken dat L op de lage stronk staat en zich achter haar rug vasthoudt aan die paal. Op de video's zie je dat de zijkant van het pad aan de kant van de fotograaf wel verhoogd is en er is ook een rots of bankje om op te zitten of staan.![]()
Hmm, zou de datum en tijdstip van die iPhone-foto en de Canon-foto op de top wel overeenkomen dan?Make my day!![]()
Goed gevonden Perico.quote:Op woensdag 12 november 2014 03:59 schreef Perico het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is me opgevallen dat veel foto's van verschillende gidsen maar ook van toeristen zelf allemaal vanuit verschillende posities worden genomen.
Ga nog even verder zoeken.
Over de tijden van de fotocamera: Als de datum inderdaad niet 1 april hoeft te zijn en het tijdstip niet 13.01 (ondanks de theorie over de schaduwen) is er dan expres gerommeld met de camera of kan dit ook per ongeluk zijn gebeurd?![]()
Dat weten we dus idd niet. Datum en tijd van de iPhone foto zijn verdwenenquote:Op woensdag 12 november 2014 10:50 schreef agter het volgende:
Hmm, zou de datum en tijdstip van die iPhone-foto en de Canon-foto op de top wel overeenkomen dan?
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 12-11-2014 11:22:14 ]![]()
Voor ons wellicht wel ja. Maar voor de mensen die de iphone uitgelezen hebben, lijkt het me appeltje - eitje.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:04 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat weten we dus idd niet. Datum en tijd van de iPhone foto zijn verdwenenMake my day!![]()
op zich geen gekke gedachtequote:Op woensdag 12 november 2014 10:37 schreef Grijzemassa het volgende:
Misschien hadden toch niet alle getuigen het mis en zijn K&L op 1 april in de namiddag (nog een keer) naar het Pianista pad gegaan, wellicht om wat te eten en drinken bij het restaurant (ze waren moe en bezweet volgens meerdere getuigen)
Zoals ik eerder postte blijkt het restaurant Il Pianista te pas en onpas open of dicht te zijn.
Bij het restaurant aangekomen blijkt het (nog) niet open te zijn, dus besluiten ze een stukje het pad op te lopen en later te kijken of het restaurant dan wel open is.
Dat zou een goede verklaring kunnen zijn waarom K&L in de namiddag nog op het Pianista pad gezien zouden zijn.
Als ze om kwart voor twee bij die bergbeek waren is het nog 45 min tot mirador en vanaf daar nog bijna 1,5 uur terug toch. Dan zouden ze rond 16 uur weer terug zijn geweest. Kijken hoe ze terug kunnen, wat vragen, wat zitten, rond half vijf naar het restaurant gelopen en dan besluiten om daar om 17 uur nog even te gaan kijken of het open is?![]()
We weten niet wat ze wel en niet onderzocht hebben. Sorry geen achternamenquote:Op woensdag 12 november 2014 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
Voor ons wellicht wel ja. Maar voor de mensen die de iphone uitgelezen hebben, lijkt het me appeltje - eitje.; Betzaida heeft alleen gezegd dat het NFI gevraagd is om de foto's en telefoongegevens terug te halen. En om te constateren of er wel of geen derden op de foto's stonden. NFI doet alleen waar het opdracht voor krijgt, Panama geeft de opdrachten.
Voor mij is er geen bewijs dat er uitgebreid onderzoek naar een mogelijke misdaad is gedaan, niet door de autoriteiten van Panama en ook niet door het NFI.![]()
Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Voor mij is er geen bewijs dat er uitgebreid onderzoek naar een mogelijke misdaad is gedaan, niet door de autoriteiten van Panama en ook niet door het NFI.![]()
Dan hebben we nog wel de noodoproep om 16.39 uur, die zou dan vóór de mirador gedaan moeten zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
op zich geen gekke gedachte
Als ze om kwart voor twee bij die bergbeek waren is het nog 45 min tot mirador en vanaf daar nog bijna 1,5 uur terug toch. Dan zouden ze rond 16 uur weer terug zijn geweest. Kijken hoe ze terug kunnen, wat vragen, wat zitten, rond half vijf naar het restaurant gelopen en dan besluiten om daar om 17 uur nog even te gaan kijken of het open is?![]()
Nee. Kijk eens terug op de video Answers For Kris. Dan zie je dat er een stukje gras is op de top. Dat loopt schuin omhoog. Er is een uitgesleten 'pad' naar het hoogste punt van dat stukje gras. Van daar uit kijk je over de struiken heen en heb je dat uitzicht.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:11 schreef Perico het volgende:
Maar net als de FB foto van de Paperboy of the Mountain, staan zij er met de hele achtergrond op. Dus is iemand ergens op geklommen.
Dit 'pad' is vaker hier voorbij gekomen waarbij users dachten/stelden dat dat een echt pad zou zijn dat ergens naar toe zou leiden en dat de meiden via dat pad verdwaald zouden kunnen zijn. Maar het stopt dus gewoon op het fotopunt. Zoals de gids zei: "Dat is geen pad".
Er is dus geen voorkennis voor nodig, geen halsbrekende toeren waarbij je niet weet waar je je voeten moet zetten, je hoeft nergens op te klimmen. Het enige dat nodig is is wat goed verstand en gezonde nieuwsgierigheid.![]()
Je doelt dus op het feit dat zij na de Mirador zijn doorgelopen de jungle in.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:03 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Dat geeft steun aan de hypothese dat ze bij de quebrada dachten dat ze nog steeds de toeristische Pianistaroute volgden. Dat ze zich er dus niet van bewust waren dat ze hun tocht op dat moment al met één uur heen en zeker vijf kwartier terug (bergopwaarts) hadden verlengd. Een mogelijkheid die door de vooringenomen heer K terloops de nek werd omgedraaid toen hij de gedachten van de meiden achteraf meende te kunnen lezen: "het is mooi weer, dus waarom zouden we niet een stukje verder lopen". Een stukje? Op dat moment al tegen de twee-en-een-half uur extra, en dat met L voetblessure en (volgens M) verkoudheid. Ze waren inderdaad helemaal niet van plan alleen de jungle in te gaan. Maar ze wisten wellicht niet dat ze die steeds verder inliepen.
Ik doelde op het feit dat zij in het geheel niet met zijn tweeën de Pianista trail zouden lopen omdat het geen waaghalzen waren.
Zoals de verwijderde link aangaf deden zij in Bocas alles met anderen erbij.![]()
Er is dus geen voorkennis voor nodig, geen halsbrekende toeren waarbij je niet weet waar je je voeten moet zetten, je hoeft nergens op te klimmen. Het enige dat nodig is is wat goed verstand en gezonde nieuwsgierigheid.
De gidsen die met de ouders van Kris en journaliste mee waren, hebben hier niet op gewezen?
Op dat ene bijzondere punt kun je bij goed weer de beide oceanen zien?
Als daar K en L hun foto's hebben gemaakt, wijs je daar als gids toch op? Dan laat de je ouders en journalisten toch geen kulverhaal (oké in het Nederlands..) ophangen en braaf naar links en rechts kijken?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:53 schreef 11en30 het volgende:
Wie twijfelt er nog aan mijn nachtlokatie?
Ik zie niet wat waar is en vanaf welk (camera)punt de foto is gemaakt.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik zou niet eens weten (zonder gids) dat ik op de top zou zijn.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:35 schreef Lutalo het volgende:
Er is dus geen voorkennis voor nodig, geen halsbrekende toeren waarbij je niet weet waar je je voeten moet zetten, je hoeft nergens op te klimmen. Het enige dat nodig is is wat goed verstand en gezonde nieuwsgierigheid.
De gidsen die met de ouders van Kris en journaliste mee waren, hebben hier niet op gewezen?
Op dat ene bijzondere punt kun je bij goed weer de beide oceanen zien?
Als daar K en L hun foto's hebben gemaakt, wijs je daar als gids toch op? Dan laat de je ouders en journalisten toch geen kulverhaal (oké in het Nederlands..) ophangen en braaf naar links en rechts kijken?
Kris met haar armen van "tadaaa, kijk eens achter me, 1 oceaan!"
De foto wordt ook niet echt gemaakt vanaf de steep area volgens mij. De fotonemer staat verder richting de uitgang van het Pianista pad![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:30 schreef jackie12 het volgende:
Even verder op de .....treinOoit heb ik ergens gelezen, weet niet meer waar en wat de bron was, dat ze de week vol gepland hadden met leuke dingen, alleen voor dinsdag(middag) hadden ze nog niets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dusss, wat is in mijn ogen het meest logisch met wie ze zijn gegaan......precies, de persoon die als gids wordt aangeraden om die te nemen voor "de Pianista"Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Als je de foto van p bekijkt met een andere wit balans dan zul je zien dat de wolken baan even dik is als de foto van K. Deze foto's zijn m.i. op dezelfde dag gemaakt.![]()
De foto's die de meiden van elkaar hebben genomen (minstens vermoedelijk althans) zijn niet niet vanaf 1 punt genomen. Zelfs de 2 binnen 6 seconden na elkaar van Lisanne niet (als die 6 sec. kloppen). Althans, volgens een poster op WS of hier. Kan dat bericht niet meer vinden, maar die had dus 'ontdekt', dat op beide foto's dezelfde plant staat. Terwijl van de verre achtergrond (de bergketen) juist een stuk ontbreekt tussen de beide opnamen. Dat betekent dat Kris, of die geheimzinnige gids die foto-angst heeft of zo, in die tussentijd een stap (of twee) opzij gezet heeft, en omhoog (of omlaag, dat zou ik opnieuw moeten puzzelen). Als het inderdaad hetzelfde plantje is, waar het wel op lijkt, maar wat voor mij niet vaststaat, heeft de fotogra(a)f(e) zich verplaatst. En die zal wel niet van boomstronk naar boomstronk gehopt hebben. Verder heb ik toeristenfoto's gezien, die ongeveer hetzelfde uitzicht gaven. Ja, misschien met gids, die de foto maakte (sommige gidsen zijn daar niet te beroerd voor). Dus dat zegt op zich niets. Toch vind ik het nogal wat om te stellen dat Kris en Lisanne dat plekje niet uit zichzelf kunnen vinden.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Kijk eens terug op de video Answers For Kris. Dan zie je dat er een stukje gras is op de top. Dat loopt schuin omhoog. Er is een uitgesleten 'pad' naar het hoogste punt van dat stukje gras. Van daar uit kijk je over de struiken heen en heb je dat uitzicht.
Dit 'pad' is vaker hier voorbij gekomen waarbij users dachten/stelden dat dat een echt pad zou zijn dat ergens naar toe zou leiden en dat de meiden via dat pad verdwaald zouden kunnen zijn. Maar het stopt dus gewoon op het fotopunt. Zoals de gids zei: "Dat is geen pad".
Maar ik vond het wel leuk om af te wachten, tot of iemand dat zou opmerken. Want het was een half uurtje later al een feit geworden, zag ik vannacht. Vanwege de vergelijking met "gewone stervelingen" wellicht (zijnde een cameraploeg en iemand die wat vertelt over de vermissing van Kris en Lisanne, en dus een heel ander doel heeft dan van uitzichten genieten).
Verder ben ik het eens met Agter, dat het appeltje eitje is om te kijken of de tijd klopt met die van de iPhone. Ook met de later (na de vondst dus) aangetroffen instelling uiteraard, en met die van eerdere foto's die op bekende tijden zijn gemaakt. Of het NFI zoiets opvallends over het hoofd ziet(*), doet er niet toe, de families zou het zeker opgevallen zijn, of anders die ex-rechercheur wel. Of ze dat aan de grote klok zouden hangen, is een tweede. Ik gok dat dhr. Kremers het wel bekend zou maken, als daar aanwijzingen uit te halen zijn voor een misdrijf. Want dan is het een argument om op verder onderzoek aan te dringen.
Ten overvloede, maar toch: als een jaartal verkeerd staat, gaat binnen vier jaar de datum ook verkeerd staan (schrikkeljaren). Maar zo lang bestond dat type camera nog niet.
(*) Datzelfde NFI, dat ongevraagd zegt over bijna zwarte foto's, dat die genomen lijken te zijn vanuit een diepe, donkere locatie, bijna zeker na zonsondergang. Zo dom, lui en gemakzuchtig zijn ze dus ook weer niet.Welke dag is dat dan? Ik weet niet wie P is. Dezelfde als F, C, en B? De foto van Kris (hier besloten dat het een iPhone foto is), poserend voor hetzelfde uitzicht, lijkt i.i.g. vlak voor of na die met de Canon gemaakt te zijn. De (enige) wolk die je ziet, komt genoeg overeen om dezelfde te zijn, iets veranderd van plaats en vorm.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:43 schreef ToniB het volgende:
Als je de foto van p bekijkt met een andere wit balans dan zul je zien dat de wolken baan even dik is als de foto van K. Deze foto's zijn m.i. op dezelfde dag gemaakt.![]()
je weet niet wie P. is en toch heb je je mening al klaar.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:00 schreef JustinCase het volgende:
[..]
De foto's die de meiden van elkaar hebben genomen (minstens vermoedelijk althans) zijn niet niet vanaf 1 punt genomen. Zelfs de 2 binnen 6 seconden na elkaar van Lisanne niet (als die 6 sec. kloppen). Althans, volgens een poster op WS of hier. Kan dat bericht niet meer vinden, maar die had dus 'ontdekt', dat op beide foto's dezelfde plant staat. Terwijl van de verre achtergrond (de bergketen) juist een stuk ontbreekt tussen de beide opnamen. Dat betekent dat Kris, of die geheimzinnige gids die foto-angst heeft of zo, in die tussentijd een stap (of twee) opzij gezet heeft, en omhoog (of omlaag, dat zou ik opnieuw moeten puzzelen). Als het inderdaad hetzelfde plantje is, waar het wel op lijkt, maar wat voor mij niet vaststaat, heeft de fotogra(a)f(e) zich verplaatst. En die zal wel niet van boomstronk naar boomstronk gehopt hebben. Verder heb ik toeristenfoto's gezien, die ongeveer hetzelfde uitzicht gaven. Ja, misschien met gids, die de foto maakte (sommige gidsen zijn daar niet te beroerd voor). Dus dat zegt op zich niets. Toch vind ik het nogal wat om te stellen dat Kris en Lisanne dat plekje niet uit zichzelf kunnen vinden.
Maar ik vond het wel leuk om af te wachten, tot of iemand dat zou opmerken. Want het was een half uurtje later al een feit geworden, zag ik vannacht. Vanwege de vergelijking met "gewone stervelingen" wellicht (zijnde een cameraploeg en iemand die wat vertelt over de vermissing van Kris en Lisanne, en dus een heel ander doel heeft dan van uitzichten genieten).
Verder ben ik het eens met Agter, dat het appeltje eitje is om te kijken of de tijd klopt met die van de iPhone. Ook met de later (na de vondst dus) aangetroffen instelling uiteraard, en met die van eerdere foto's die op bekende tijden zijn gemaakt. Of het NFI zoiets opvallends over het hoofd ziet(*), doet er niet toe, de families zou het zeker opgevallen zijn, of anders die ex-rechercheur wel. Of ze dat aan de grote klok zouden hangen, is een tweede. Ik gok dat dhr. Kremers het wel bekend zou maken, als daar aanwijzingen uit te halen zijn voor een misdrijf. Want dan is het een argument om op verder onderzoek aan te dringen.
Ten overvloede, maar toch: als een jaartal verkeerd staat, gaat binnen vier jaar de datum ook verkeerd staan (schrikkeljaren). Maar zo lang bestond dat type camera nog niet.
(*) Datzelfde NFI, dat ongevraagd zegt over bijna zwarte foto's, dat die genomen lijken te zijn vanuit een diepe, donkere locatie, bijna zeker na zonsondergang. Zo dom, lui en gemakzuchtig zijn ze dus ook weer niet.
[..]
Welke dag is dat dan? Ik weet niet wie P is. Dezelfde als F, C, en B? De foto van Kris (hier besloten dat het een iPhone foto is), poserend voor hetzelfde uitzicht, lijkt i.i.g. vlak voor of na die met de Canon gemaakt te zijn. De (enige) wolk die je ziet, komt genoeg overeen om dezelfde te zijn, iets veranderd van plaats en vorm.![]()
Vanwege de vergelijking met "gewone stervelingen" wellicht (zijnde een cameraploeg en iemand die wat vertelt over de vermissing van Kris en Lisanne, en dus een heel ander doel heeft dan van uitzichten genieten).
Ik vind het compleet onlogisch dat de gidsen die met de 'gewone stervelingen' de tocht maakten, en stil staan bij - dezelfde - fotomomenten (quebrada), niet de moeite nemen, naar hetzelfde fotomoment op de top te gaan.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
@JustinCase
"Maar ik vond het wel leuk om af te wachten, tot of iemand dat zou opmerken. Want het was een half uurtje later al een feit geworden, zag ik vannacht."
Dit is weer zo'n onnozele onderschatting van bepaalde users van jouw kant.
Het is niet binnen een half uur een feit geworden, het gaat om zaken die al eerder naar voren gebracht zijn en op een gegeven moment door nieuwe invalshoeken weer ter sprake komen.
En dan gaan we daar weer eens verder over gedachten uitwisselen.
Die nieuwe invalshoeken ontstaan doordat users achter de schermen uren tijd besteden aan het zoeken naar aanwijzingen en informatie.![]()
Ik geef helemaal geen mening over P.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:06 schreef ToniB het volgende:
[..]
je weet niet wie P. is en toch heb je je mening al klaar.![]()
Een evt. derde persoon (begeleider) kan foto's van de meiden samen hebben gemaakt, met zijn eigen fototoestel.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Of dat gebeurd is, weet ik niet. Ik zag alleen wat beelden waar ze dat niet als achtergrond hadden. Misschien had ik het beter niet kunnen noemen. Van mij mag een gids zo onlogisch doen als 'ie wil, zolang het maar niet op mijn kosten is, en ik daardoor een minder leuke trip heb.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:09 schreef Lutalo het volgende:
Vanwege de vergelijking met "gewone stervelingen" wellicht (zijnde een cameraploeg en iemand die wat vertelt over de vermissing van Kris en Lisanne, en dus een heel ander doel heeft dan van uitzichten genieten).
Ik vind het compleet onlogisch dat de gidsen die met de 'gewone stervelingen' de tocht maakten, en stil staan bij - dezelfde - fotomomenten (quebrada), niet de moeite nemen, naar hetzelfde fotomoment op de top te gaan.![]()
ik had het over een foto van p. In vergelijking met de foto van K.niet over de foto van k en l. Maar je weet niet wie p. is.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:11 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ik geef helemaal geen mening over P.![]()
hij doelt op mij, omdat ik zei dat het een mooi voorbeeld was van een feit dat voor het oprapen lag.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:09 schreef Grijzemassa het volgende:
@JustinCase
"Maar ik vond het wel leuk om af te wachten, tot of iemand dat zou opmerken. Want het was een half uurtje later al een feit geworden, zag ik vannacht."
Dit is weer zo'n onnozele onderschatting van bepaalde users van jouw kant.
Het is niet binnen een half uur een feit geworden, het gaat om zaken die al eerder naar voren gebracht zijn en op een gegeven moment door nieuwe invalshoeken weer ter sprake komen.
En dan gaan we daar weer eens verder over gedachten uitwisselen.
Die nieuwe invalshoeken ontstaan doordat users achter de schermen uren tijd besteden aan het zoeken naar aanwijzingen en informatie.
Maar was het dat niet, dan was er wel iets anders gevonden![]()
![]()
Dat zou kunnen. HK had daar geen bereik.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan hebben we nog wel de noodoproep om 16.39 uur, die zou dan vóór de mirador gedaan moeten zijn.
Heb je in een geïsoleerde vriescel ook geen bereik? En in een ondergrondse koel/vrieskelder?![]()
Oke misschien had je beter kunnen zeggen "de aanwijzingen" liggen voor het oprapen.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
hij doelt op mij, omdat ik zei dat het een mooi voorbeeld was van een feit dat voor het oprapen lag.
Maar was het dat niet, dan was er wel iets anders gevonden
Maar ik vind dat op de letter uitpluizen van reacties zo flauw, als je alleen daarvoor op dit forum post zegt dat ook wat over de persoon zelf.![]()
Dat zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn, anders hadden we dat wel gezien en niet het excuus 'het is nu bewolkt/mistig/....' enz.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:17 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Of dat gebeurd is, weet ik niet. Ik zag alleen wat beelden waar ze dat niet als achtergrond hadden. Misschien had ik het beter niet kunnen noemen. Van mij mag een gids zo onlogisch doen als 'ie wil, zolang het maar niet op mijn kosten is, en ik daardoor een minder leuke trip heb.[/s]
Het was al eerder gezien dat er iets met die achtergrond was.
Ik vraag me af wat de reden is om niet het fotomoment te laten zien.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Of in een huisje, hutje, dal, niet overal voor de mirador is bereik iddquote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. HK had daar geen bereik.
Heb je in een geïsoleerde vriescel ook geen bereik? En in een ondergrondse koel/vrieskelder?![]()
toen ik het typte heb ik even getwijfeld, maar bewust voor feit gekozenquote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke misschien had je beter kunnen zeggen "de aanwijzingen" liggen voor het oprapen.
Maar ik vind dat op de letter uitpluizen van reacties zo flauw, als je alleen daarvoor op dit forum post zegt dat ook wat over de persoon zelf.![]()
Is op de foto van P op de stronk op de Mirador dat 'struikje' met kale takken ook te zien?
(links van L. heeft ze iets platgetrapt of afgebroken toen ze daar dicht bij ging staan of lijkt het op de foto van K op hetzelfde punt maar zo dat daar iets mist? (= net weer iets andere hoek).Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Nee, en voor mijn vraag (welke dag bedoeld wordt), maakt dat ook niet uit. Het bericht over die "foto van P." was nogal kort, en er werd geen dag/datum genoemd. Dan weet ik dus niet of die anders is dan 1 april.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:18 schreef ToniB het volgende:
[..]
ik had het over een foto van p. In vergelijking met de foto van K.niet over de foto van k en l. Maar je weet niet wie p. is.
O ja, een nieuw feit. Iets anders vinden lukt zonder dat ook wel, maar vond je het echt een feit? Ik vond het een nieuw idee, maar geen feit.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:21 schreef Marrije het volgende:
[..]
hij doelt op mij, omdat ik zei dat het een mooi voorbeeld was van een feit dat voor het oprapen lag.
Maar was het dat niet, dan was er wel iets anders gevondenIn mijn koelkast wel, maar ik zit niet ver van een zendmast. Voor iemand die wil, zeker in een gebied waar het bereik al zwak is, lijkt het me niet moeilijk om opzettelijk een vergeefse belpoging te doen, als je daarop doelt. En als je in zo'n bedrijf werkt, weet je denk ik allang van collega's of je vanuit een koelcel kunt bellen. Dat je dus bij per ongeluk opsluiten, niet op je mobiel moet vertrouwen om alarm te slaan.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. HK had daar geen bereik.
Heb je in een geïsoleerde vriescel ook geen bereik? En in een ondergrondse koel/vrieskelder?
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 12-11-2014 13:47:41 ]![]()
Wie zegt dat de gids dat niet heeft laten zien? Het staat niet op de video maar de video is ook geen urenlang.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:30 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Dat zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn, anders hadden we dat wel gezien en niet het excuus 'het is nu bewolkt/mistig/....' enz.
Het was al eerder gezien dat er iets met die achtergrond was.
Ik vraag me af wat de reden is om niet het fotomoment te laten zien.![]()
Gaat deze blog (8 juli) over dezelfde Trail (Pianista-trail) of over een andere? Er wordt namelijk ook gesproken over de Mirador, maar het uitzicht lijkt anders te zijn dan op de foto's van Kris en Lisanne.
http://dumpyoldbroad.blog(...)o-peninsulas-in.html![]()
Dat kan. Maar niet alleen daarover. En ik val niet overal over, wel over bepaalde soorten conclusies. Vooral die van het type "dat kan volgens mij niet zonder (gids, kennis, bericht naar huis of vul maar in) gegaan zijn". Dat de stap van "zoiets verwacht je niet", naar "daar zit iets achter" nogal snel gezet wordt.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Oke misschien had je beter kunnen zeggen "de aanwijzingen" liggen voor het oprapen.
Ik zei 'het zal waarschijnlijk niet gebeurd zijn'....en de rest.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat de gids dat niet heeft laten zien? Het staat niet op de video maar de video is ook geen urenlang.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
![]()
Rechts van de man met wit shirt staat de schuine paal waar L tegenaan leunt/zich aan vasthoudt. Deze man staat hoger dan de vrouw links van hem, die weer hoger staat dan de man met gele pet. Ik denk dat de vrouw op de hogere wal naast het pad staat, de man op de stronk waar L vermoedelijk ook op staat en de gele pet op het ingesleten lager gelegen pad. De fotograaf lijkt hier het hoogst van iedereen te staan.![]()
zonder de link te bekijken, mirador is een aanduiding voor het hoogste punt, die heb je op meerdere trails.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:43 schreef Saarah het volgende:
Gaat deze blog (8 juli) over dezelfde Trail (Pianista-trail) of over een andere? Er wordt namelijk ook gesproken over de Mirador, maar het uitzicht lijkt anders te zijn dan op de foto's van Kris en Lisanne.
http://dumpyoldbroad.blog(...)o-peninsulas-in.html![]()
Ah, wist ik niet, dan zal het idd een andere trail zijn. Tnx!quote:Op woensdag 12 november 2014 13:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
zonder de link te bekijken, mirador is een aanduiding voor het hoogste punt, die heb je op meerdere trails.![]()
Ik heb het over een vriescel/kelder met wanden van minstens 20cm dik, van een slachthuis,-edit-quote:Op woensdag 12 november 2014 13:39 schreef JustinCase het volgende:
In mijn koelkast wel, maar ik zit niet ver van een zendmast.
[ Bericht 16% gewijzigd door Lavenderr op 12-11-2014 18:10:21 ]![]()
Wil je nu alle koele ruimtes afgaan aan de Boquete-zijde waar misschien geen bereik is, en waar je mensen vast zou kunnen houden?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb het over een vriescel/kelder met wanden van minstens 20cm dik, van een slachthuis,
Succes!
-edit-reactie op geeditte post.
[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 12-11-2014 18:12:54 ]Make my day!![]()
AFK vanaf .; heb twijfels of dit toch iet hetzelfde punt is, maar stronk op foto K. lijkt meer te liggen, is kleiner dat op video AFK.
Roelie Grit "Wat is dat is dat ook een pad?"
Nee dat is een steep area.
(En de plek waarop je de beide oceanen kunt zien, en de plek van waaraf K op de foto is gezet en een foto van L heeft gemaakt?)Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ook op die foto is het bewolkt, maar toch een vrijer uitzicht dan op AFK.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:50 schreef 11en30 het volgende:
[ afbeelding ]
Rechts van de man met wit shirt staat de schuine paal waar L tegenaan leunt/zich aan vasthoudt. Deze man staat hoger dan de vrouw links van hem, die weer hoger staat dan de man met gele pet. Ik denk dat de vrouw op de hogere wal naast het pad staat, de man op de stronk waar L vermoedelijk ook op staat en de gele pet op het ingesleten lager gelegen pad. De fotograaf lijkt hier het hoogst van iedereen te staan.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Omdat daar de filmer op het diepste punt (het pad) blijft? Gele petmans ziet ook niets.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:10 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Ook op die foto is het bewolkt, maar toch een vrijer uitzicht dan op AFK.![]()
Wat is dit nu weer voor kinderachtige aanname dat JustinCase geen beschikking zou hebben over een slachthuis of ondergrondse vrieskelder?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:59 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb het over een vriescel/kelder met wanden van minstens 20cm dik, van een slachthuis,
Hij heeft daar gewoon bereik, die info info vind ik relevant.
[ Bericht 10% gewijzigd door Lavenderr op 12-11-2014 18:16:11 ]![]()
quote:Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat daar de filmer op het pad blijft staan?Als L zich aan de schuine paal vast zou houden, zou je die op de foto waar K op staat moeten zien, maar dat is niet zo?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:50 schreef 11en30 het volgende:
[ afbeelding ]
Rechts van de man met wit shirt staat de schuine paal waar L tegenaan leunt/zich aan vasthoudt. Deze man staat hoger dan de vrouw links van hem, die weer hoger staat dan de man met gele pet. Ik denk dat de vrouw op de hogere wal naast het pad staat, de man op de stronk waar L vermoedelijk ook op staat en de gele pet op het ingesleten lager gelegen pad. De fotograaf lijkt hier het hoogst van iedereen te staan.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Perfect. Dan hoef ik alleen nog maar te weten of hij de deur open of dicht had tijdens zijn verblijf in de ondergrondse vrieskelder van zijn slachterij.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kinderachtige aanname dat JustinCase geen beschikking zou hebben over een slachthuis of ondergrondse vrieskelder?
Hij heeft daar gewoon bereik, die info info vind ik relevant.![]()
Die conclusie werd gepostuleerd, ook nog eens met de disclaimer van "tis mijn mening", uit de ervaring als gids met groepen op pad en dat mensen geleden hebben door de inspanning.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef JustinCase het volgende:
Dat kan. Maar niet alleen daarover. En ik val niet overal over, wel over bepaalde soorten conclusies. Vooral die van het type "dat kan volgens mij niet zonder (gids, kennis, bericht naar huis of vul maar in) gegaan zijn". Dat de stap van "zoiets verwacht je niet", naar "daar zit iets achter" nogal snel gezet wordt.
Ben je zonder gids op dat punt na zeshonderd meter klimmen, waar je recht tegen bomen aankijkt, heb je er mijns inziens niet eens erg in. Taak voor een gids om mensen een optimale ervaring te bieden, ook qua foto locaties.
Wel grappig, hier zouden Kris en Lisanne dan wel meteen de situatie goed ingeschat hebben en alles hebben uitgevogeld qua optimale foto, maar dan worden ze verderop toch incapabel geacht om de meest elementaire dingen uit te voeren, in het scenario van een verdwaling.![]()
Heb je wel goed gekeken?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Lutalo het volgende:
Als L zich aan de schuine paal vast zou houden, zou je die op de foto waar K op staat moeten zien, maar dat is niet zo?![]()
![]()
ja, ik deel de overtuiging en dacht laat ik kiezen voor feit. Of mag dat pas als de fotograaf meldt dat hij of zij op een paaltje stond? Of ik er verstandig aan heb gedaan het een feit te noemen, ach, misschien niet, maar ik zou het zo weer doenquote:Op woensdag 12 november 2014 13:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, en voor mijn vraag (welke dag bedoeld wordt), maakt dat ook niet uit. Het bericht over die "foto van P." was nogal kort, en er werd geen dag/datum genoemd. Dan weet ik dus niet of die anders is dan 1 april.
[..]
O ja, een nieuw feit. Iets anders vinden lukt zonder dat ook wel, maar vond je het echt een feit? Ik vond het een nieuw idee, maar geen feit.
[..]
In mijn koelkast wel, maar ik zit niet ver van een zendmast. Voor iemand die wil, zeker in een gebied waar het bereik al zwak is, lijkt het me niet moeilijk om opzettelijk een vergeefse belpoging te doen, als je daarop doelt. En als je in zo'n bedrijf werkt, weet je denk ik allang van collega's of je vanuit een koelcel kunt bellen. Dat je dus bij per ongeluk opsluiten, niet op je mobiel moet vertrouwen om alarm te slaan.![]()
![]()
Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Lutalo het volgende:
Als L zich aan de schuine paal vast zou houden, zou je die op de foto waar K op staat moeten zien, maar dat is niet zo?
@11en30: Heb je wel goed gekeken?
Ja, maar ik zie het dus niet.
Als het wel zo is, zijn alle foto en videomomenten dus op dezelfde plek?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Het verbaasde mij vooral dat jij ze daarvoor niet capabel genoeg achtte.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Wel grappig, hier zouden Kris en Lisanne dan wel meteen de situatie goed ingeschat hebben en alles hebben uitgevogeld qua optimale foto, maar dan worden ze verderop toch incapabel geacht om de meest elementaire dingen uit te voeren, in het scenario van een verdwaling.
Optimaal lijken me hun resultaten niet.
En misschien waren ze al een half uur platinablond aan het klootviolen met uitproberen hoe hoe je daar een mooie foto kunt maken.![]()
Ik pas nog niet eens in mijn eigen koelkast. Maar eerlijk gezegd dacht ik, dat het geen vraag was, meer een tip. Zo van: iemand die in een slachthuis werkt, kan heel makkelijk dwaalspoortelefoontjes plegen. Op vaste tijden, als het personeel van de koelruimtes aan het klaverjassen is.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb het over een vriescel/kelder met wanden van minstens 20cm dik, van een slachthuis,Camera's van filmploegen wegen nogal wat. En die lui hebben ook nog Arbo-voorschriften.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat daar de filmer op het pad blijft staan? Gele petmans ziet ook niets.OK, even serieus dan maar: Voor geen bereik d.m.v. het Kooi-van-Faraday effect is meer nodig dan vaak gedacht. En een koelcel heeft wel dikke wanden, maar die bestaan voor een groot deel uit schuim, of als het een oud bedrijf is nog wel eens uit kurk. Doet denk ik minder dan een dikke stenen muur. Terecht trouwens, wat Agter zegt:quote:Op woensdag 12 november 2014 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kinderachtige aanname dat JustinCase geen beschikking zou hebben over een slachthuis of ondergrondse vrieskelder?
Hij heeft daar gewoon bereik, die info info vind ik relevant.Precies, waarom net die koel/vriescel. Als er op een slachthuis gedoeld wordt, kun je dat ook gewoon zeggen. Liefst met de reden waarom.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:06 schreef agter het volgende:
[..]
Wil je nu alle koele ruimtes afgaan aan de Boquete-zijde waar misschien geen bereik is, en waar je mensen vast zou kunnen houden?
Succes!Tja, na de legers misselijkmakende aanvalsklonen, naar het schijnt altijd misdaadbetwijfelaars, valt dit nog wel mee.quote:Overigens ontgaat mij de reden waarom jij anderen hier 'varken' noemt. Wat een niveau, chapeau!
[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 12-11-2014 18:17:05 ]![]()
JustinCase, Hans Kremers filmde toch zelf?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Daar ben ik het mee eens, ik heb zelf een andere manier van de dingen bekijken.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat kan. Maar niet alleen daarover. En ik val niet overal over, wel over bepaalde soorten conclusies. Vooral die van het type "dat kan volgens mij niet zonder (gids, kennis, bericht naar huis of vul maar in) gegaan zijn". Dat de stap van "zoiets verwacht je niet", naar "daar zit iets achter" nogal snel gezet wordt.
Ik lees argumenten die gebruikt worden en vorm mijn eigen mening. Hoe meer verschillende invalshoeken, hoe beter wat mij betreft aangezien we niet genoeg feiten kennen om één lijn te volgen. Hoe het geformuleerd wordt maakt me niet zo veel uit. Ik pik er uit wat ik interessant vind.![]()
De meiden zien er op die foto's niet uit alsof ze kapot zitten.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Perico het volgende:
Die conclusie werd gepostuleerd, ook nog eens met de disclaimer van "tis mijn mening", uit de ervaring als gids met groepen op pad en dat mensen geleden hebben door de inspanning.Ik heb daar zeer mijn twijfels over. Ten eerste: Je loopt bergop.. en dan daalt het pad opeens. Dan heb je niet het idee dat je net voorbij het hoogste punt gelopen kan zijn?quote:Ben je zonder gids op dat punt na zeshonderd meter klimmen, waar je recht tegen bomen aankijkt, heb je er mijns inziens niet eens erg in. Taak voor een gids om mensen een optimale ervaring te bieden, ook qua foto locaties.
Ten tweede: Er is daar een grasveldje; het ideale moment om even te gaan zitten en uitblazen. Dan zie je ook dat pad naar dat fotopunt.. uitgeblazen, goed voor je uitgekeken door die struiken heen, zou je niet even omhoog lopen om te kijken?![]()
vanaf het begin gezien?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan hebben we nog wel de noodoproep om 16.39 uur, die zou dan vóór de mirador gedaan moeten zijn.
Ja, kom ik uit op wat ik in een van de eerste topics zei, halverwege de lift richting huis die niet naar huis ging kwamen ze erachter dat ze met de verkeerde waren meegegaan.![]()
O gut, dat daar stronken/paaltjes zijn. Ik dacht dat je doelde op het vinden van de juiste plek. Dat er verhogingen, paaltjes of wat dan ook zijn, is natuurlijk wel een feit. Moeilijk te vinden of niet, getipt moeten worden dat waar ze staan, enz. vind ik al wat vager.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, ik deel de overtuiging en dacht laat ik kiezen voor feit. Of mag dat pas als de fotograaf meldt dat hij of zij op een paaltje stond? Of ik er verstandig aan heb gedaan het een feit te noemen, ach, misschien niet, maar ik zou het zo weer doen![]()
Ja. Maar wat weegt zijn camera? Dat weten we niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:33 schreef Lutalo het volgende:
JustinCase, Hans Kremers filmde toch zelf?![]()
Steep areaquote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De meiden zien er op die foto's niet uit alsof ze kapot zitten.
[..]
Ik heb daar zeer mijn twijfels over. Ten eerste: Je loopt bergop.. en dan daalt het pad opeens. Dan heb je niet het idee dat je net voorbij het hoogste punt gelopen kan zijn?
Ten tweede: Er is daar een grasveldje; het ideale moment om even te gaan zitten en uitblazen. Dan zie je ook dat pad naar dat fotopunt.. uitgeblazen, goed voor je uitgekeken door die struiken heen, zou je niet even omhoog lopen om te kijken?
Waar Hans Kremers niet omhoog gelopen is, in elk geval, dat staat niet op de video. Hij laat dan niet het punt zien waar K en L hun foto's hebben gemaakt?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Wat Perico zegt is ook geen feit. Wel is het een zeer aannemelijke gedachte.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De meiden zien er op die foto's niet uit alsof ze kapot zitten.
[..]
Ik heb daar zeer mijn twijfels over. Ten eerste: Je loopt bergop.. en dan daalt het pad opeens. Dan heb je niet het idee dat je net voorbij het hoogste punt gelopen kan zijn?
Ten tweede: Er is daar een grasveldje; het ideale moment om even te gaan zitten en uitblazen. Dan zie je ook dat pad naar dat fotopunt.. uitgeblazen, goed voor je uitgekeken door die struiken heen, zou je niet even omhoog lopen om te kijken?
Als iedere foto van iedere toerist nou op hetzelfde punt werd genomen op de mirador dan is het daar boven klaarblijkelijk wel duidelijk waar je de leukste shots kunt maken.
Maar op de vele foto's die ik tot nu toe gezien heb is dat niet zo.
1 foto komt exact overeen en dat is die van Plinio.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, ik zag dat je het bracht als mening.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Die conclusie werd gepostuleerd, ook nog eens met de disclaimer van "tis mijn mening", uit de ervaring als gids met groepen op pad en dat mensen geleden hebben door de inspanning.Wel als mensen het niet zelf ontdekken.quote:Ben je zonder gids op dat punt na zeshonderd meter klimmen, waar je recht tegen bomen aankijkt, heb je er mijns inziens niet eens erg in. Taak voor een gids om mensen een optimale ervaring te bieden, ook qua foto locaties.Ja toch? Misschien waren ze wel getipt, of hadden ze nog niet geleden. Of zo'n foto gezien, en zelf op zoek naar de beste plek om die ook te maken.quote:Wel grappig, hier zouden Kris en Lisanne dan wel meteen de situatie goed ingeschat hebben en alles hebben uitgevogeld qua optimale foto,Dat incapabele is in die uitleg geen persoonskenmerk, maar door omstandigheden veroorzaakt. Niets grappigs/merkwaardigs aan. Of dat het eenzijdig redeneren aantoont of zo.quote:maar dan worden ze verderop toch incapabel geacht om de meest elementaire dingen uit te voeren, in het scenario van een verdwaling.![]()
Vanaf het begin kun je met de auto in een goed half uur tijd een aardig eind in niemandsland zittenquote:Op woensdag 12 november 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
vanaf het begin gezien?
Ja, kom ik uit op wat ik in een van de eerste topics zei, halverwege de lift richting huis die niet naar huis ging kwamen ze erachter dat ze met de verkeerde waren meegegaan.
of te wel “hard to reach” areas link voor de zekerheid in spoiler want er staan wel weer telefoonnummers in en zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Omdat alle Panamese mannen op elkaar lijken?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
halverwege de lift richting huis die niet naar huis ging kwamen ze erachter dat ze met de verkeerde waren meegegaan.![]()
nou, ik doelde eigenlijk met name op 'het feit dat' de foto vanaf een zekere hoogte is gemaakt. Zeer interessant uitgangspunt wat mij betreft. Dat zou een goede aanwijzing kunnen zijn op een persoon met gevoel voor fotografie, toevallig herkend door een persoon met gevoel voor fotografie. Tel daarbij op dat de laatste ook ervaring heeft als gids en daardoor die foto en ook de fotograaf op een andere manier bekijkt als ik dat doe.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O gut, dat daar stronken/paaltjes zijn. Ik dacht dat je doelde op het vinden van de juiste plek. Dat er verhogingen, paaltjes of wat dan ook zijn, is natuurlijk wel een feit. Moeilijk te vinden of niet, getipt moeten worden dat waar ze staan, enz. vind ik al wat vager.![]()
Ja, daar heb ik beelden van gezien. Ik denk zelfs alles. Maar die herkende ik niet op de afbeeldingen, en ik dacht dat er ook een filmploeg daar geweest was. Intussen snap ik niet waarom dit zo'n belangrijk punt zou zijn. Een leermoment voor gidsen, denk ik dan. Als ik er al iets van denk.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:33 schreef Lutalo het volgende:
JustinCase, Hans Kremers filmde toch zelf?![]()
quote:Op woensdag 12 november 2014 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat alle Panamese mannen op elkaar lijken?![]()
![]()
![]()
?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat alle Panamese mannen op elkaar lijken?
Omdat ze toen het idee kregen totaal niet richting het hostel te gaan?![]()
iPhone slaat standaard geen datum&tijd op bij de foto's.quote:Op woensdag 12 november 2014 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
Voor ons wellicht wel ja. Maar voor de mensen die de iphone uitgelezen hebben, lijkt het me appeltje - eitje.![]()
![]()
Hier zou L tegen een paal/stronk geleund staan.
Die zie ik hier niet, tenzij K er precies voor staat, maar dan zie ik niet hoe dat rijmt met de foto van L.
Vlg mij staat L gewoon wat hogerop, dichter bij bij stammetje links.
Het uitzicht zie ik ook op de foto van bericht woensdag 12 november 2014 @ 13:50:18:
De bruine boomstronk staat hier duidelijk op, geen idee wanneer deze foto gemaakt is.
Op video AFK vanaf 7.54 tot ca 8.10 zie ik een V-vormige grijze stronk en een bruine stam, maar is dit hetzelfde als op de foto's hierboven?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Heeft Hans Kremers een zware camera bij zich?quote:Op re[quote]
[b]Op woensdag 12 november 2014 14:53 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik beelden van gezien. Ik denk zelfs alles. Maar die herkende ik niet op de afbeeldingen, en ik dacht dat er ook een filmploeg daar geweest was. Intussen snap ik niet waarom dit zo'n belangrijk punt zou zijn. Een leermoment voor gidsen, denk ik dan. Als ik er al iets van denk.
Zou hij zich aan de Arbowet moeten houden/Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
@LutaloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is niet 'mijn' nachtlokatie nee. Maar misschien die van iemand anders wel.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:16 schreef Perico het volgende:
Vraag voor 11en30:
Is dit de locatie van de nachtfoto's? Of is die al eens eerder afgeserveerd?
[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 12-11-2014 16:53:52 ]![]()
ik denk niet dat ze er tegenaan staat, ik denk dat die paal nog wat verder naar achter staat. Wel achter haar dan waardoor je het niet ziet.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:05 schreef Lutalo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier zou L tegen een paal/stronk geleund staan.![]()
ok, jij hebt m dus niet toevallig onlangs verkochtquote:Op woensdag 12 november 2014 16:20 schreef 11en30 het volgende:
Niet v
[..]
Dit is niet 'mijn' nachtlokatie nee. Maar misschien die van iemand anders wel.![]()
Vreemd.quote:Op woensdag 12 november 2014 15:56 schreef Physsic het volgende:
[..]
iPhone slaat standaard geen datum&tijd op bij de foto's.
Ik zie toch duidelijk op m'n iPhone de datum staan wanneer een foto gemaakt is.Make my day!![]()
iPhone 5 met iOS 8?quote:Op woensdag 12 november 2014 16:34 schreef agter het volgende:
[..]
Vreemd.
Ik zie toch duidelijk op m'n iPhone de datum staan wanneer een foto gemaakt is.
Ik heb
een iPhone 5 met iOS7 en bij mij staat het nergens.
Volgens internet heeft iPhone 4 iig geen builtin optie voor een date&time stamp. Ook met iTunes wordt geen date&time in EXIF meegenomen.![]()
Hij staat nu op gereserveerd voor Perico.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, jij hebt m dus niet toevallig onlangs verkocht![]()
iPhone 4S, IOS7.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
iPhone 5 met iOS 8?
Ik heb
een iPhone 5 met iOS7 en bij mij staat het nergens.
Volgens internet heeft iPhone 4 iig geen builtin optie voor een date&time stamp. Ook met iTunes wordt geen date&time in EXIF meegenomen.
Ik lees op wiki:http://nl.wikipedia.org/wiki/IOS_7quote:iOS 7 gebruikt nu de opgeslagen informatie over de foto, zoals datum en locatie, om de fotocollectie automatisch te rangschikken. Ook wordt deze informatie meegezonden via iCloud-dienst fotostream.Make my day!![]()
Op mijn eenvoudige smartphone staat de tijd en datum bij de details van de foto, ook nadat een foto via bleutooth verzonden is naar mijn laptop.quote:Op woensdag 12 november 2014 16:34 schreef agter het volgende:
[..]
Vreemd.
Ik zie toch duidelijk op m'n iPhone de datum staan wanneer een foto gemaakt is.![]()
Raad eens wie ik net in de stad tegenkwam...
DM maar trouwens, dat ga ik hier niet neerzetten.Het leven is één grote fles B:)B![]()
horror boat investigations (HBI) alertSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door 11en30 op 12-11-2014 18:31:37 ]![]()
Is er nog een mod in de zaal? Ik zou graag antwoord willen hebben op de vraag die ik vannacht stelde
over het niet meer mogen plaatsen van links met achternamen.
Gaat dat over de link of over het artikel dat er bij hoort?
Ik steek nog al wat tijd in het zoeken van informatie mbt de zaak K&L en wil graag weten of dat nog geplaatst kan worden. Want overal staan volledige namen vermeld, van alle betrokkenen. De Panamese pers doet daar helemaal niet moeilijk over.![]()
Het zal toch allemaal op 1 en hetzelfde punt zijn gemaakt ( hoewel mijn ruimtelijk inzicht niet zo geweldig is) gezien de V-vormige stronk en bruine boomstam.quote:Op woensdag 12 november 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee. Kijk eens terug op de video Answers For Kris. Dan zie je dat er een stukje gras is op de top. Dat loopt schuin omhoog. Er is een uitgesleten 'pad' naar het hoogste punt van dat stukje gras. Van daar uit kijk je over de struiken heen en heb je dat uitzicht.
Er is dus geen voorkennis voor nodig, geen halsbrekende toeren waarbij je niet weet waar je je voeten moet zetten, je hoeft nergens op te klimmen. Het enige dat nodig is is wat goed verstand en gezonde nieuwsgierigheid.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
quote:Op woensdag 12 november 2014 18:21 schreef 11en30 het volgende:
horror boat investigations (HBI) alertWat wil je nu zeggen, dat KL in zo'n laadbak vervoerd zijn, opweg naar de slacht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ afbeelding ]Make my day!![]()
Getver, nee ik snap het punt ook niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:38 schreef agter het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen, dat KL in zo'n laadbak vervoerd zijn, opweg naar de slacht?![]()
Je loopt op de zaken vooruit. We zijn nog aan het onderzoeken wat er precies gebeurd is.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:38 schreef agter het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen, dat KL in zo'n laadbak vervoerd zijn, opweg naar de slacht?![]()
![]()
Welk punt?quote:Op woensdag 12 november 2014 18:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Getver, nee ik snap het punt ook niet.![]()
Ja ik wacht ook op een antwoord op #175. Ik wil weten of ik updates kan blijven plaatsen.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:33 schreef Grijzemassa het volgende:
Is er nog een mod in de zaal? Ik zou graag antwoord willen hebben op de vraag die ik vannacht stelde
over het niet meer mogen plaatsen van links met achternamen.
Gaat dat over de link of over het artikel dat er bij hoort?
Ik steek nog al wat tijd in het zoeken van informatie mbt de zaak K&L en wil graag weten of dat nog geplaatst kan worden. Want overal staan volledige namen vermeld, van alle betrokkenen. De Panamese pers doet daar helemaal niet moeilijk over.Het leven is één grote fles B:)B![]()
Dat je die foto's plaatst en vragen hebt over slachterijen in Boquete.quote:
Had je dat niet verwacht dan, dat die er zijn?![]()
Dat is vragen stellen, onderzoeken, niet een punt maken. Dat doet agter, vraag het haar.quote:Op woensdag 12 november 2014 18:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat je die foto's plaatst en vragen hebt over slachterijen in Boquete.
Had je dat niet verwacht dan?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: