Wat is dit nu weer voor kinderachtige aanname dat JustinCase geen beschikking zou hebben over een slachthuis of ondergrondse vrieskelder?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:59 schreef 11en30 het volgende:
Ik heb het over een vriescel/kelder met wanden van minstens 20cm dik, van een slachthuis,
quote:Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat daar de filmer op het pad blijft staan?
Als L zich aan de schuine paal vast zou houden, zou je die op de foto waar K op staat moeten zien, maar dat is niet zo?quote:Op woensdag 12 november 2014 13:50 schreef 11en30 het volgende:
[ afbeelding ]
Rechts van de man met wit shirt staat de schuine paal waar L tegenaan leunt/zich aan vasthoudt. Deze man staat hoger dan de vrouw links van hem, die weer hoger staat dan de man met gele pet. Ik denk dat de vrouw op de hogere wal naast het pad staat, de man op de stronk waar L vermoedelijk ook op staat en de gele pet op het ingesleten lager gelegen pad. De fotograaf lijkt hier het hoogst van iedereen te staan.
Perfect. Dan hoef ik alleen nog maar te weten of hij de deur open of dicht had tijdens zijn verblijf in de ondergrondse vrieskelder van zijn slachterij.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kinderachtige aanname dat JustinCase geen beschikking zou hebben over een slachthuis of ondergrondse vrieskelder?
Hij heeft daar gewoon bereik, die info info vind ik relevant.
Die conclusie werd gepostuleerd, ook nog eens met de disclaimer van "tis mijn mening", uit de ervaring als gids met groepen op pad en dat mensen geleden hebben door de inspanning.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef JustinCase het volgende:
Dat kan. Maar niet alleen daarover. En ik val niet overal over, wel over bepaalde soorten conclusies. Vooral die van het type "dat kan volgens mij niet zonder (gids, kennis, bericht naar huis of vul maar in) gegaan zijn". Dat de stap van "zoiets verwacht je niet", naar "daar zit iets achter" nogal snel gezet wordt.
Heb je wel goed gekeken?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:16 schreef Lutalo het volgende:
Als L zich aan de schuine paal vast zou houden, zou je die op de foto waar K op staat moeten zien, maar dat is niet zo?
ja, ik deel de overtuiging en dacht laat ik kiezen voor feit. Of mag dat pas als de fotograaf meldt dat hij of zij op een paaltje stond? Of ik er verstandig aan heb gedaan het een feit te noemen, ach, misschien niet, maar ik zou het zo weer doenquote:Op woensdag 12 november 2014 13:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, en voor mijn vraag (welke dag bedoeld wordt), maakt dat ook niet uit. Het bericht over die "foto van P." was nogal kort, en er werd geen dag/datum genoemd. Dan weet ik dus niet of die anders is dan 1 april.
[..]
O ja, een nieuw feit. Iets anders vinden lukt zonder dat ook wel, maar vond je het echt een feit? Ik vond het een nieuw idee, maar geen feit.
[..]
In mijn koelkast wel, maar ik zit niet ver van een zendmast. Voor iemand die wil, zeker in een gebied waar het bereik al zwak is, lijkt het me niet moeilijk om opzettelijk een vergeefse belpoging te doen, als je daarop doelt. En als je in zo'n bedrijf werkt, weet je denk ik allang van collega's of je vanuit een koelcel kunt bellen. Dat je dus bij per ongeluk opsluiten, niet op je mobiel moet vertrouwen om alarm te slaan.
Het verbaasde mij vooral dat jij ze daarvoor niet capabel genoeg achtte.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Wel grappig, hier zouden Kris en Lisanne dan wel meteen de situatie goed ingeschat hebben en alles hebben uitgevogeld qua optimale foto, maar dan worden ze verderop toch incapabel geacht om de meest elementaire dingen uit te voeren, in het scenario van een verdwaling.
Ik pas nog niet eens in mijn eigen koelkast. Maar eerlijk gezegd dacht ik, dat het geen vraag was, meer een tip. Zo van: iemand die in een slachthuis werkt, kan heel makkelijk dwaalspoortelefoontjes plegen. Op vaste tijden, als het personeel van de koelruimtes aan het klaverjassen is.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:59 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Ik heb het over een vriescel/kelder met wanden van minstens 20cm dik, van een slachthuis,
Camera's van filmploegen wegen nogal wat. En die lui hebben ook nog Arbo-voorschriften.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat daar de filmer op het pad blijft staan? Gele petmans ziet ook niets.
OK, even serieus dan maar: Voor geen bereik d.m.v. het Kooi-van-Faraday effect is meer nodig dan vaak gedacht. En een koelcel heeft wel dikke wanden, maar die bestaan voor een groot deel uit schuim, of als het een oud bedrijf is nog wel eens uit kurk. Doet denk ik minder dan een dikke stenen muur. Terecht trouwens, wat Agter zegt:quote:Op woensdag 12 november 2014 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor kinderachtige aanname dat JustinCase geen beschikking zou hebben over een slachthuis of ondergrondse vrieskelder?
Hij heeft daar gewoon bereik, die info info vind ik relevant.
Precies, waarom net die koel/vriescel. Als er op een slachthuis gedoeld wordt, kun je dat ook gewoon zeggen. Liefst met de reden waarom.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:06 schreef agter het volgende:
[..]
Wil je nu alle koele ruimtes afgaan aan de Boquete-zijde waar misschien geen bereik is, en waar je mensen vast zou kunnen houden?
Succes!
Tja, na de legers misselijkmakende aanvalsklonen, naar het schijnt altijd misdaadbetwijfelaars, valt dit nog wel mee.quote:Overigens ontgaat mij de reden waarom jij anderen hier 'varken' noemt. Wat een niveau, chapeau!
Daar ben ik het mee eens, ik heb zelf een andere manier van de dingen bekijken.quote:Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Dat kan. Maar niet alleen daarover. En ik val niet overal over, wel over bepaalde soorten conclusies. Vooral die van het type "dat kan volgens mij niet zonder (gids, kennis, bericht naar huis of vul maar in) gegaan zijn". Dat de stap van "zoiets verwacht je niet", naar "daar zit iets achter" nogal snel gezet wordt.
De meiden zien er op die foto's niet uit alsof ze kapot zitten.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Perico het volgende:
Die conclusie werd gepostuleerd, ook nog eens met de disclaimer van "tis mijn mening", uit de ervaring als gids met groepen op pad en dat mensen geleden hebben door de inspanning.
Ik heb daar zeer mijn twijfels over. Ten eerste: Je loopt bergop.. en dan daalt het pad opeens. Dan heb je niet het idee dat je net voorbij het hoogste punt gelopen kan zijn?quote:Ben je zonder gids op dat punt na zeshonderd meter klimmen, waar je recht tegen bomen aankijkt, heb je er mijns inziens niet eens erg in. Taak voor een gids om mensen een optimale ervaring te bieden, ook qua foto locaties.
vanaf het begin gezien?quote:Op woensdag 12 november 2014 11:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dan hebben we nog wel de noodoproep om 16.39 uur, die zou dan vóór de mirador gedaan moeten zijn.
O gut, dat daar stronken/paaltjes zijn. Ik dacht dat je doelde op het vinden van de juiste plek. Dat er verhogingen, paaltjes of wat dan ook zijn, is natuurlijk wel een feit. Moeilijk te vinden of niet, getipt moeten worden dat waar ze staan, enz. vind ik al wat vager.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
ja, ik deel de overtuiging en dacht laat ik kiezen voor feit. Of mag dat pas als de fotograaf meldt dat hij of zij op een paaltje stond? Of ik er verstandig aan heb gedaan het een feit te noemen, ach, misschien niet, maar ik zou het zo weer doen
Ja. Maar wat weegt zijn camera? Dat weten we niet.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:33 schreef Lutalo het volgende:
JustinCase, Hans Kremers filmde toch zelf?
Steep areaquote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De meiden zien er op die foto's niet uit alsof ze kapot zitten.
[..]
Ik heb daar zeer mijn twijfels over. Ten eerste: Je loopt bergop.. en dan daalt het pad opeens. Dan heb je niet het idee dat je net voorbij het hoogste punt gelopen kan zijn?
Ten tweede: Er is daar een grasveldje; het ideale moment om even te gaan zitten en uitblazen. Dan zie je ook dat pad naar dat fotopunt.. uitgeblazen, goed voor je uitgekeken door die struiken heen, zou je niet even omhoog lopen om te kijken?
Wat Perico zegt is ook geen feit. Wel is het een zeer aannemelijke gedachte.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De meiden zien er op die foto's niet uit alsof ze kapot zitten.
[..]
Ik heb daar zeer mijn twijfels over. Ten eerste: Je loopt bergop.. en dan daalt het pad opeens. Dan heb je niet het idee dat je net voorbij het hoogste punt gelopen kan zijn?
Ten tweede: Er is daar een grasveldje; het ideale moment om even te gaan zitten en uitblazen. Dan zie je ook dat pad naar dat fotopunt.. uitgeblazen, goed voor je uitgekeken door die struiken heen, zou je niet even omhoog lopen om te kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik zag dat je het bracht als mening.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Die conclusie werd gepostuleerd, ook nog eens met de disclaimer van "tis mijn mening", uit de ervaring als gids met groepen op pad en dat mensen geleden hebben door de inspanning.
Wel als mensen het niet zelf ontdekken.quote:Ben je zonder gids op dat punt na zeshonderd meter klimmen, waar je recht tegen bomen aankijkt, heb je er mijns inziens niet eens erg in. Taak voor een gids om mensen een optimale ervaring te bieden, ook qua foto locaties.
Ja toch? Misschien waren ze wel getipt, of hadden ze nog niet geleden. Of zo'n foto gezien, en zelf op zoek naar de beste plek om die ook te maken.quote:Wel grappig, hier zouden Kris en Lisanne dan wel meteen de situatie goed ingeschat hebben en alles hebben uitgevogeld qua optimale foto,
Dat incapabele is in die uitleg geen persoonskenmerk, maar door omstandigheden veroorzaakt. Niets grappigs/merkwaardigs aan. Of dat het eenzijdig redeneren aantoont of zo.quote:maar dan worden ze verderop toch incapabel geacht om de meest elementaire dingen uit te voeren, in het scenario van een verdwaling.
Vanaf het begin kun je met de auto in een goed half uur tijd een aardig eind in niemandsland zittenquote:Op woensdag 12 november 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
vanaf het begin gezien?
Ja, kom ik uit op wat ik in een van de eerste topics zei, halverwege de lift richting huis die niet naar huis ging kwamen ze erachter dat ze met de verkeerde waren meegegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat alle Panamese mannen op elkaar lijken?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
halverwege de lift richting huis die niet naar huis ging kwamen ze erachter dat ze met de verkeerde waren meegegaan.
nou, ik doelde eigenlijk met name op 'het feit dat' de foto vanaf een zekere hoogte is gemaakt. Zeer interessant uitgangspunt wat mij betreft. Dat zou een goede aanwijzing kunnen zijn op een persoon met gevoel voor fotografie, toevallig herkend door een persoon met gevoel voor fotografie. Tel daarbij op dat de laatste ook ervaring heeft als gids en daardoor die foto en ook de fotograaf op een andere manier bekijkt als ik dat doe.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:39 schreef JustinCase het volgende:
[..]
O gut, dat daar stronken/paaltjes zijn. Ik dacht dat je doelde op het vinden van de juiste plek. Dat er verhogingen, paaltjes of wat dan ook zijn, is natuurlijk wel een feit. Moeilijk te vinden of niet, getipt moeten worden dat waar ze staan, enz. vind ik al wat vager.
Ja, daar heb ik beelden van gezien. Ik denk zelfs alles. Maar die herkende ik niet op de afbeeldingen, en ik dacht dat er ook een filmploeg daar geweest was. Intussen snap ik niet waarom dit zo'n belangrijk punt zou zijn. Een leermoment voor gidsen, denk ik dan. Als ik er al iets van denk.quote:Op woensdag 12 november 2014 14:33 schreef Lutalo het volgende:
JustinCase, Hans Kremers filmde toch zelf?
quote:Op woensdag 12 november 2014 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat alle Panamese mannen op elkaar lijken?
?quote:Op woensdag 12 november 2014 14:51 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Omdat alle Panamese mannen op elkaar lijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |