SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne en Kris - update 30-10SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort) - bron: EenVandaag - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van de wandelingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Analyses van de foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overzicht en analyses van de telefoongegevensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NieuwslinksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en KrisSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ZoekactiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op videoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatieve postsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige infoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 04-11-2014 15:33:28 ]![]()
Groot aantal video's van trails en enkele andere attracties in de omgeving van Boquete:
http://taringamp3.com/vid(...)boquete-panamae.html
NB Sendero Culebra = Cascadas Perdidas = Lost WaterfallsAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Rio Velorio = Rio Culebra = Rio Changuinola
En waar ik Alto Romero zei, wil ik een joker inzetten, die ik wil ruilen voor een kaartje voor Indigenous.
De cast nam overigens zelf alle apparatuur mee het tropisch bos in, ze hadden geen gids of dragers bij zich. Zo kan het ook... en de gozert in de trailer begint met een boodschap achter te laten, op video.. hij wel.![]()
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:26 schreef ToniB het volgende:
Mijn gedachten zijn bij familie Froon vandaag.![]()
Mooi gezegd en geldt ook voor mij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:26 schreef ToniB het volgende:
Mijn gedachten zijn bij familie Froon vandaag.
Stacey, als je toevallig meeleest... Heb je nog updates vernomen van je contact in Boquete?![]()
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 05:21 schreef Perico het volgende:
Rio Velorio = Rio Culebra = Rio Changuinola
En waar ik Alto Romero zei, wil ik een joker inzetten, die ik wil ruilen voor een kaartje voor Indigenous.
De cast nam overigens zelf alle apparatuur mee het tropisch bos in, ze hadden geen gids of dragers bij zich. Zo kan het ook... en de gozert in de trailer begint met een boodschap achter te laten, op video.. hij wel.![]()
![]()
Absoluut.Het is ten eerst al afschuwelijk dat je je kind moet begraven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 08:26 schreef ToniB het volgende:
Mijn gedachten zijn bij familie Froon vandaag.
En dan ook nog eens zo weinig. Bah![]()
Dat kun je zelf ook lezen want ze haalt het hier vandaan Boquetening.com daar heeft ze een account aangemaakt, dat kan iedereen doen die dat wil. Je kan dan instellen over welke onderwerpen of van welke personen je meldingen in je inbox wilt krijgen. Maar ook zonder account kun je alles meelezen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:48 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Mooi gezegd en geldt ook voor mij.
Stacey, als je toevallig meeleest... Heb je nog updates vernomen van je contact in Boquete?
[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 31-10-2014 11:09:07 ]![]()
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel.
[ Bericht 4% gewijzigd door Grijzemassa op 31-10-2014 11:18:07 ]![]()
Weet iemand of je ook echte watervallen tegenkomt als je de Pianista doet en stel je weet een binnendoor weggetje, hoe ver zal het dan lopen zijn naar de andere trail?![]()
Lisanne Froon naar laatste rustplaats
In Amersfoort is een afscheidsdienst voor Lisanne Froon gehouden. De familie van de 22-jarige Amersfoortse was vrijdagmorgen in de Heilige Kruiskerk bijeen en begraaft vanmiddag haar stoffelijke resten.
De resten van Lisanne zijn onlangs vrijgegeven, nadat ze sinds eind september door het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag waren onderzocht. De familie zegt dat ze haar nu met heel veel pijn in het hart moeten loslaten.
Lisanne Froon en haar vriendin Kris Kremers verdwenen op 1 april toen zij een wandeling maakten in de jungle van Boquete in Panama. Na intensieve zoektochten zijn stoffelijke resten van beide vrouwen gevonden.
Of Kris en Lisanne zijn verdwaald of slachtoffer werden van een misdrijf, is nog steeds onduidelijk. Het resultaat van het forensisch onderzoek is nog niet bekend. De familie van Kris Kremers heeft de speurtocht naar antwoorden in Panama nog niet opgegeven.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)tste-rustplaats.html![]()
Als er echte watervallen waren op de Pianistaroute, dan hadden we dat nu wel geweten, denk ik. Een eventueel pad van de Pianista in westelijke richting zal al gauw ten noorden van de andere trails uitkomen. Maar stel dat je naar het westen kunt lopen vanaf het punt waar het oerwoud begint, dan zal het 6 à 7 kilometer zijn naar het 'spookkasteel', dat zoals bekend vlak bij de Caldera en het watervallenpad ligt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 11:31 schreef jackie12 het volgende:
Weet iemand of je ook echte watervallen tegenkomt als je de Pianista doet en stel je weet een binnendoor weggetje, hoe ver zal het dan lopen zijn naar de andere trail?
Ik zag dat de Habla Ya site nu een tekst over de Pianista heeft:
http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Oh zit dat zoquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 10:57 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat kun je zelf ook lezen want ze haalt het hier vandaan Boquetening.com daar heeft ze een account aangemaakt, dat kan iedereen doen die dat wil. Je kan dan instellen over welke onderwerpen of van welke personen je meldingen in je inbox wilt krijgen. Maar ook zonder account kun je alles meelezen.Ik ken die website en forum wel. Stond veel interessante info op vooral over begin van de verdwijning. Maar heb me nooit aangemeld, alleen stukjes gelezen.
![]()
Kaartje met alle trails in de omgeving.
Weet niet of ie hier al eens geplaatst was.
http://nl.wikiloc.com/wik(...)89&z=13&k=1&tab=0&a=![]()
Vermissingen bij Boquete
• Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens vier vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
• 2 vermisten in Boquete en Cerro Punta 28-10-'14
De laatste vermissingen waren een hoax, de door criminelen achtervolgde man (Boquete) bleek zelf de crimineel te zijn die door woedende inwoners werd achtervolgd. Hij is inmiddels met wat schrammen enzo weer thuis.
Ook de andere vermissing (Cerro Punta) was niets, er bleek drank en drugs in het spel. (Grijzemassa)
• Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
• Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014
• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
• Kerstin Goedbloed 1999
[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 31-10-2014 19:24:54 ]![]()
De OP werd te lang, ik heb het bovenstaande verwijderd en teruggeplaatst als link.Voor mij nieuw, toegevoegd aan de OPquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:13 schreef jackie12 het volgende:
Kaartje met alle trails in de omgeving.
Weet niet of ie hier al eens geplaatst was.
http://nl.wikiloc.com/wik(...)89&z=13&k=1&tab=0&a=![]()
![]()
fijn, misschien kun je nog 1 a 2 items terugplaatsen als link. Want ik weet niet wie de volgende ts is, maar dan loopt die niet meteen weer daar tegenaan als ie wat wil toevoegen. En jij houdt de boel lekker overzichtelijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:33 schreef Domnivoor het volgende:
De OP werd te lang, ik heb het bovenstaande verwijderd en teruggeplaatst als link.
[..]
Voor mij nieuw, toegevoegd aan de OP![]()
![]()
Dank jequote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:47 schreef Marrije het volgende:
[..]
fijn, misschien kun je nog 1 a 2 items terugplaatsen als link. Want ik weet niet wie de volgende ts is, maar dan loopt die niet meteen weer daar tegenaan als ie wat wil toevoegen. En jij houdt de boel lekker overzichtelijk
Ik heb de teksten al een beetje ingekort, en deze kan er ook wel uit:![]()
Coördinaten
• M - Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
• Q1 - Quebrada 1 (laatste foto Kris) - onbekend
• Q2 - Quebrada 2 (geen foto's) - 8°50'34.56"N , 82°25'27.68"W
• H12 - Huis 12 ("paddock") - 8°50'59.75"N , 82°25'18.23"W
• H13 - Huis 13 (Fam. Serracin) - 8°51'12.55"N , 82°24'24.01"W
• BrK - Spijkerbroekje Kris - 8°52'52.79"N , 82°24'27.26"W
• S1 - Blauwe schoen (onbekend of die van Kris is, niet op kaart) - 8°54'0.62"N , 82°24'22.08"W
• S2 - Bekkenbot Kris en Schoen met resten Lisanne - 8°54'36.55"N , 82°24'29.06"W
• R - Rugzak - 8°54'50.79"N , 82°24'40.18"W
• R-02/08 - Nieuwe resten (rib Kris naast andere ongerelateerde) 02/08 - 8°56'23.15"N , 82°24'59.81"W
• Start El Pianista - begin van de trail
• Habla Ya Spanish School - taalschool en campus Boquete - 8.7753N , 82.4327W) (Dit is niet de taalschool van Kris en Lisanne, wat wij voorheen dachten.)
• Spanish at the river - taalschool Boquete - 8.7381N , 82.4351W![]()
Ja ik lees een paar keer per week even bij op dat forum. Inderdaad heel veel informatie en ik vind het leuk om een inzicht te krijgen in het leven van de expats in Boquete en omgeving maar ik heb ook geen account hoorquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:13 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Oh zit dat zoIk ken die website en forum wel. Stond veel interessante info op vooral over begin van de verdwijning. Maar heb me nooit aangemeld, alleen stukjes gelezen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 31-10-2014 19:46:46 ]![]()
ja Stacey wij zien allang hetzelfde. Dat zag ik gelijk toen ik de eerste keer de foto zag. Net als de man met pet. Konden we de foto maar nog duidelijker maken.quote:![]()
iemand op de rug gezien met een rugzak om.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:57 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat zie jij Stacey? Ik zie er niets in![]()
Hmmm. Ik zie -als ik echt mijn best doe- iemand ie schuin staat en met zijn arm wil gaan wijzen of naar iets reikt in de verte en licht reflecteert op zijn/haar arm (horloge?)quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef ToniB het volgende:
[..]
iemand op de rug gezien met een rugzak om.
Maar zie er niets in. Jullie hebben scherpere beeldscherm toch? Waar zit dan die rugzak?![]()
Wat is nu de laatste status van dit trieste verhaal? Enige duidelijkheid of het nu om een misdrijf gaat of dat het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest?![]()
Nog steeds geen duidelijkheid helaas.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 22:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat is nu de laatste status van dit trieste verhaal? Enige duidelijkheid of het nu om een misdrijf gaat of dat het gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest?![]()
Lawyer of Kremers family presents case against Prosecutors
Engelse versie;
http://laestrella.com.pa/(...)prosecutors/23817680![]()
Jouw foto is trouwens duidelijker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:52 schreef ToniB het volgende:
[..]
iemand op de rug gezien met een rugzak om.![]()
Gewoon een briefje schrijven:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 20:51 schreef ToniB het volgende:
ja Stacey wij zien allang hetzelfde. Dat zag ik gelijk toen ik de eerste keer de foto zag. Net als de man met pet. Konden we de foto maar nog duidelijker maken.quote:Beste families, Arrocha, Pitti en NFI tovenaars,
Mogen we alsjeblieft de 7 megapixel foto´s? Dan kunnen we hier ook vooruit.
Gr. gr. gr. gr. gr. gr. gr.,
Verzamelde Fok crowdsleuthers![]()
quote:Op zaterdag 1 november 2014 03:49 schreef Perico het volgende:
Gewoon een briefje schrijven:
Beste families, Arrocha, Pitti en NFI tovenaars,
Mogen we alsjeblieft de 7 megapixel foto´s? Dan kunnen we hier ook vooruit.
Gr. gr. gr. gr. gr. gr. gr.,
Verzamelde Fok crowdsleuthers![]()
![]()
Creepy page layout, gadverdamme. Zien jullie dit ook?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:48 schreef Grijzemassa het volgende:
http://laestrella.com.pa/(...)prosecutors/23817680SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door 11en30 op 01-11-2014 05:05:17 ]![]()
Ja, heel ernstig.quote:Op zaterdag 1 november 2014 05:13 schreef 11en30 het volgende:
Evengoed creepy as hell die layout zo. Ze heeft zelfs wat weg van Kris.![]()
Die layout is erg ongelukkig gekozen inderdaad. Het lijkt alsof die foto's bij dit item horen.Wat een moordwijf, Pericoquote:Op zaterdag 1 november 2014 05:06 schreef Perico het volgende:
In Mexico met name is de Dia de los Muertos een mega evenement, groter dan Carnaval in Rio, en loopt iedere vrouw er ongeveer zo bij:
[ afbeelding ]
Panama kent het gebruik zeer zeker ook.![]()
Ik vond wat info over Panamese feestdagen in november:
http://amble.com/ambler/2(...)y-all-november-long/![]()
In El Museo de las Momias is het pas echt macaber:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mummies_of_GuanajuatoAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Zijn er al mensen in Panama aan het zoeken naar de rotsen die op de foto's staan en eventuele resten van K&L? We dwalen nu wel erg af hier!![]()
Zie in de OP: “Foto’s van de wandeling” nr. 542 met eventueel:quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 23:17 schreef blondetrien het volgende:
[..]
welke foto was dit? ik zie er een uitvergrote vogel in overigens
- man met pet
- persoon met rugzak
- ring Lisanne
- been, in de betekenis van één van de onderste ledematen van een mens.![]()
Nog een bericht over het hoger beroep van Arrocha:
http://www.panamaamerica.(...)n-nuevas-diligencias![]()
die had ik nog niet voorbij zien komen, maar als je wat moeite doet kun je dat er inderdaad in zien, diegene heeft dan een knotje en een blinddoek om.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:29 schreef 11en30 het volgende:
- iemand die op een bankje ligt
https://i.imgur.com/3Y8XDfp.jpg![]()
Ik heb een Mexicaanse vriendin op Facebook en die is erg van de wereld, heeft in Nederland en Turkije gewerkt en nu in China.. en toch heeft ze zich nu ook zo macaber geschminkt, met bloemen in haar haar en dit als profielfoto genomen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 13:03 schreef Domnivoor het volgende:
Die layout is erg ongelukkig gekozen inderdaad. Het lijkt alsof die foto's bij dit item horen.
Wat een moordwijf, Perico![]()
Ik vond wat info over Panamese feestdagen in november:
http://amble.com/ambler/2(...)y-all-november-long/
Zij vinden dit doodgewoon.. maar ok, het heeft ook wel weer wat.
Ik heb niets meer om ontopic te gaan...![]()
[ Bericht 3% gewijzigd door Perico op 02-11-2014 02:34:26 ]![]()
Nee, ze zoeken naar scheefstaande nachtbrakers met rugzakken en honkbalpetjes. Oftewel, op speed levende hangjongeren, die uit pure verveling in het bos rondlopen, om natuurfoto´s te verpesten met hun aanwezigheid. Boze tongen fluisteren, dat die ettertjes betaald worden door het plaatselijke pannenkoekenhuis. Jawel, een pannenkoekenhuis: Nederlandse hikers blijken het na een uur wel gezien te hebben, met wat voor natuur dan ook. Die willen raadsels oplossen, zoals "wat zit er in die scheve rugzak", of "van welk baseball team is die schuine bosvandaal supporter?", ẅat kost die mijnwerkerslamp?, en "bij welke bouwmarkt komt dat bankje vandaan?"quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef schuschuho het volgende:
Zijn er al mensen in Panama aan het zoeken naar de rotsen die op de foto's staan en eventuele resten van K&L? We dwalen nu wel erg af hier!![]()
voor wie iets ziet in horoscopen opstellen en uitlezen, ik kwam dit tegen:
http://www.wilmatermull.nl/actueel/node/603![]()
ik las dit artikel, waarin onderin staat aangegeven "dat K en L via de Pianista trail naar Volcan Baru wilden lopen", vraag me af waar dat vandaan komt, ze hadden daar immers apart een gids voor geboekt verderop in de week
http://www.nu.nl/buitenla(...)lkaan-in-panama.html
overigens is op de route naar de verloren watervallen een ravijn aangegeven in een filmpje op YouTube uit 2011. Een Amerikaanse, Carole Hutchinson, laat zien dat je daar vlakbij makkelijk kan uitglijen en in een zeer diep ravijn kan vallen. Tsja, als je daar in het pikkedonker zou lopen...
Vraag is of de dames idd. die kant op gelopen zijn...en stel dat dat zo is of de ravijnbedding wellicht in verbinding staat met rivierlopen, en of daar ook gezocht is.
zie moment 2:27 in het filmpje
[ Bericht 28% gewijzigd door Poekje01 op 02-11-2014 09:29:06 ]![]()
Er is meer tussen hemel en aarde vriend Horatio, dan uw geest bevatten kan.quote:Op zondag 2 november 2014 08:42 schreef Poekje01 het volgende:
http://www.wilmatermull.nl/actueel/node/603
Door William Shakespeare.![]()
Snap er geen fluit van wat ze nou wil zeggen.quote:Op zondag 2 november 2014 08:42 schreef Poekje01 het volgende:
Ze hebben in eerste instantie bij Volcan Baru gezocht en later bij Pianista.quote:Op zondag 2 november 2014 09:03 schreef Poekje01 het volgende:
ik las dit artikel, waarin onderin staat aangegeven "dat K en L via de Pianista trail naar Volcan Baru wilden lopen", vraag me af waar dat vandaan komt, ze hadden daar immers apart een gids voor geboekt verderop in de week
overigens is op de route naar de verloren watervallen een ravijn aangegeven in een filmpje op YouTube uit 2011. Een Amerikaanse, Carole Hutchinson, laat zien dat je daar vlakbij makkelijk kan uitglijen en in een zeer diep ravijn kan vallen. Tsja, als je daar in het pikkedonker zou lopen...
Vraag is of de dames idd. die kant op gelopen zijn...en stel dat dat zo is of de ravijnbedding wellicht in verbinding staat met rivierlopen, en of daar ook gezocht is.
zie moment 2:27 in het filmpje![]()
Op 5.22 in AFK zie je een man die in met zijn koeien richting Boquete gaat. Diezelfde man zie ik vervolgens als "gids" in de telemetro video. Hij is tevens te zien op foto's van PM o.a. met een zoekteam op een berg en als hulpgids van een tocht met twee dames. Zelfde pad als K en L. Ik heb hem op meer beelden voorbij zien komen maar deze kon ik terugvinden. Zijn naam wordt in het begin van de video telemetro genoemd/ staat onder in beeld. Weet iemand meer over deze man? Lijkt mij dat hij de omgeving na de Mirador als zijn achtertuin kent.![]()
Ben benieuwd hoe ze in december die zoektocht gaan opzetten. Qua topografie vanuit de vindplaatsen, terugredenerend stroomopwaarts langs de rivier. Misschien ziten er nog skeletresten ergens klem.![]()
-/-
[ Bericht 99% gewijzigd door Gorraay op 02-11-2014 16:23:06 ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
denk dat de artikeldatum van 18/6 nog voor de vondsten was, ze geeft aan dat naar haar idee/interpretatie FARC of een drugsbende erbij betrokken zou kunnen zijn. Als FARC een ontvoering vanuit politieke motieven had opgezet, is de dood van beiden niet logisch te verklaren. Een drugsbende vind ik in retrospect in dit kader qua conclusie dan waarschijnlijker.quote:Op zondag 2 november 2014 13:16 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Snap er geen fluit van wat ze nou wil zeggen.
Zoals gemeld in de pers: 2 Nederlandse toeristen beklimmen Volcan Baru op 20 oktober j.l. (zonder gids, terwijl dit nadrukkelijk-er- afgeraden wordt) en een heeft een ongeluk. Benieuwd wat een horoscoop van die toeristen zou laten zien. Of wat als ze de horoscoop van K en L nu zou trekken.
Komt een ongeluk ook terug in horoscoop onderbouwingen? Hoe gaat dat?
Dit is iig. wat mevrouw Mull schreef over het ski-ongeluk van wijlen Prins Friso (na zijn ongeluk)
http://www.wilmatermull.nl/actueel/node/418
Astrologie= pseudowetenschap. Toch kwamen die specifieke 'ongeluk' constellaties bij K en L in de conclusies van mevrouw Mull niet terug.
[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 02-11-2014 15:31:51 ]![]()
Wat gebeurt er eigenlijk momenteel, qua onderzoek, in Boquete? Ben er ook wel benieuwd naar wat Stacey er over kan aangeven..![]()
FARC vind ik vergezocht. Ik snap van een drugsbende nog dat ze geen ooggetuigen wilden. Is er dan een speciale, geheime route waarbij drugs wordt vervoerd tussen Boquete en Bocas del Toro?quote:Op zondag 2 november 2014 14:30 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
denk dat de artikeldatum van 18/6 nog voor de vondsten was, ze geeft aan dat naar haar idee/interpretatie FARC of een drugsbende erbij betrokken zou kunnen zijn. Als FARC een ontvoering vanuit politieke motieven had opgezet, is de dood van beiden niet logisch te verklaren. Een drugsbende vind ik in retrospect in dit kader qua conclusie dan waarschijnlijker.
Zoals gemeld in de pers: 2 Nederlandse toeristen beklimmen Volcan Baru op 20 oktober j.l. (zonder gids, terwijl dit nadrukkelijk-er- afgeraden wordt) en een heeft een ongeluk. Benieuwd wat een horoscoop van die toeristen zou laten zien. Of wat als ze de horoscoop van K en L nu zou trekken.
Dit is iig. wat mevrouw Mull schreef over het ski-ongeluk van weilen Prins Friso (na zijn ongeluk)
Astrologie= pseudowetenschap. Toch kwamen die specifieke 'ongeluk' constellaties bij K en L in de conclusies van mevrouw Mull niet terug.
Ik vind astologie wel interessant en vanuit ander perspectief bekeken, geloof het echter niet gauw.
First night out in Bocas del ToroBronquote:The high amount of travellers also meant that half of the locals who were there were only there to sell drugs. For some reason it didn’t seem to be a problem for me and the other girl, but the guys in our group said they got asked if they needed cocaine every time they went to the bathroom, and one even got offered sex by a prostitute. Now I know if a local in a bar talks to me it might just be to sell me drugs, which is quite sad really
Over Volcan Baru (denk ik) beklimmen in de avond... wel interessant: ga het niet in ABN overtypen
Bronquote:Die nacht zou ik in me eentje de vulkaan gaan beklimmen dus was me mentaal aant voorbereiden door een beetje te rusten enz,,. Toen die avond aanbrak heb ik spullen gehuurd me tas in gepakt en het avontuur kon beginnen!! Marie besloot op het laatste moment ook om mee te gaan! Wahah okej alles klaar rond 11 uur toen pickup taxi aangehouden en naar de voet van de vulkaan gebracht. Hier begonnen we na 5 minuten wow ML alweer terug ze trok het niet meer! Maar het was zooo donker en je kon gewoon niet terug!
We hebben sierieus 3 uur lang geklommen zo,n 9 kilometer en die kilometers zijn niet zoals bij de avondvierdaagse!! Maar echt stijl omhoof klimmen glad losse stenen koud nat woow. Echt de hell!
Ik heb ML echt zo erg moeten pushen. En op een gegeven moment was ze op en gebroken ze begon te huilen en smeekte me of we de tent konden opzetten! Pff okej het klinkt nu echt als een aansteller! maar ik weet zeker dat ik geen damens ken die het zo erg kunnen doorzettten als haar. !! RESPECT!!!!
Okej wij de tent opgezet en we probeerde te slapen ik had me wekker 1 uur later gezet om voor het zonlicht bij de top te zijn. Maar ik schok wakker en raakte in paniek! ik besefde dat het te koud was alles was bezweet en ik was flink aan het afkoelen! Ik werd gewoon wakker om dat ik zo erg aan het trillen was en ik kon niet meer stoppen! Ik heb marie wakker gemaakt en ik zij IK MOET TERUG IK MOET TERUG WE MOETEN TERUG. Marie schok nu ook een beetje en toen hebben we snel besloten om alles aan te doen en in te pakken en de tocht naar beneden te maken! We hebben onze slaapzak om ons heen gewikkeld en regenkleding er over heen! toen meteen naar beneden gaan lopen! Ik maakte me vet zorgen over het water want alleen boven kon je bij vullen en we hadden al 4 liter weg gedronken en nog maar 1,5 over! pff fuck.
Uiteindelijk zijn we gaan afdalen en kwam de zon op die ons opgewarmd heeft! en hebben we langzaam kleren uitgedaan! pff het duurde minimaal 2 uur voor we weer beneden waren totaal gesloopt niet geslapen en misschien almeer dan 10 uur onder weg in de nacht!!
Uiteindelijk hebben we een lift genomen en waren we totaal gesloopt! Het probleem was echter dat we 12 uur moesten uitchecken en meteen door naar Bocas de toro! Dus snel gedoucht gegeten en in de bus gesprongen! ç
Echt mensen ik heb al veel mee gemaakt maar dit was echt het bizarste! En volgende x als ik weer een vulkaan ga beklimmen zou ik beter voorbereid zijn!![]()
Ben jij die mevrouw Mull of zo? Wat een bullsh#t als je maar genoeg dingen zegt die op verschillende manieren uitgelegd kunnen worden kan je altijd achteraf zeggen; zei ik tochquote:Op zondag 2 november 2014 14:30 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
denk dat de artikeldatum van 18/6 nog voor de vondsten was, ze geeft aan dat naar haar idee/interpretatie FARC of een drugsbende erbij betrokken zou kunnen zijn. Als FARC een ontvoering vanuit politieke motieven had opgezet, is de dood van beiden niet logisch te verklaren. Een drugsbende vind ik in retrospect in dit kader qua conclusie dan waarschijnlijker.
Dit is iig. wat mevrouw Mull schreef over het ski-ongeluk van wijlen Prins Friso (na zijn ongeluk)
Astrologie= pseudowetenschap. Toch kwamen die specifieke 'ongeluk' constellaties bij K en L in de conclusies van mevrouw Mull niet terug.![]()
![]()
Over Bocas del Toro:
ik weet niet hoe goed je altijd exact na de dood van een mens achter gebruik van (hard) drugs kan komen. Heb wel eens gelezen dat cocaine gebruik nog 2 weken na inname, uit onderzoek van een haar aangetoond kan worden. XTC, heroine, GHB,s en bv. LSD /microdots/vlindertjes of paddo's weet ik niet.
Het gebruik van XTC, GHB, LSD en paddo's/aardbeitjes is in Nederland onder jongeren iig. populair, zeker in de natuur, vanwege de hallucinaties en de mooie kleuren die je ziet. 1 op de 3 jongeren komt er op dancefeesten in NL mee in aanraking. Motivaties: Experimenteren, proberen, escape: manier om teleurstellingen, relatieproblemen, of luddevudde te verwerken. Leuke tijd hebben. Lekker gaan. Spacen.
In Boquete schijn je makkelijk aan drugs te kunnen komen. Crispy werd al eens genoemd.
Vraag is natuurlijk of dit allemaal uberhaupt iets met de zaak van K&L te maken heeft gehad. Geen populaire vraagstelling denk ik zo, zeker niet 1 dag na...Welk kind vertelt zijn ouders dat die dit wel eens gebruikt / gebruik heeft? Of dit nog wel eens doet zo nu en dan? Of zich wel eens laveloos drinkt?
In India vermoordde die Nederlander dat Engelse meisje zwaar onder de invloed van Hasjiesh.
In Italie was die Amerikaanse en die Italiaan betrokken bij de dood van (opnieuw) een Engelse meisje, drank, sex en drugs waren in het spel betrokken. Ongelukken in het verkeer zijn helaas vaak onder jongeren in het weekend drugs en drank gerelateerd.
Hoe bewijs je wat?
Sja. Populair of niet. Uitsluiten kan je dit soort dingen vanaf je zolderkamertje m.i. helaas iig. ook niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-11-2014 12:23:50 ]![]()
Kris en Lisanne wilden toen ze nog in Nederland waren sowieso 2 dingen doen in Boquete, vulkaan Baru en de watervallen.quote:Op zondag 2 november 2014 09:03 schreef Poekje01 het volgende:
zie moment 2:27 in het filmpje
Vulkaan Baru stond gepland voor 5 april, de aardbeien op 2 april maar wanneer dan de watervallen?
Een week later zou hun vrijwilligerswerk beginnen dus dan denk ik dat ze in die week daar dan geen tijd voor zouden hebben.
Waarom dan de Pianista en niet de watervallen?
Ik vroeg me dus af of je via de Pianista, 1e quebrada naar de watervallen kan lopen.
En dit kan. maar is veel verder weg dan dat logisch is om te gaan wandelen. Wel zeker een kilometer of 6. Dat is vanaf 14 uur quebrada echt te lang lopen.
Dan kom ik toch weer terug op de vraag: waarom wel de Pianista en niet de watervallen?
Zo te zien zijn de watervallen veel leuker dan de Pianista.
Ook op de verschillende beoordelingssites zoals Tripadvisor hoger aangeschreven.![]()
Is deze rots plateau hier al voorbij gekomen
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmzu5v&s=8#.VFbHP2fwuM9![]()
Omdat zij dachten de Pianista zelf wel zonder gids te kunnen lopenquote:Op maandag 3 november 2014 00:33 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Kris en Lisanne wilden toen ze nog in Nederland waren sowieso 2 dingen doen in Boquete, vulkaan Baru en de watervallen.
Vulkaan Baru stond gepland voor 5 april, de aardbeien op 2 april maar wanneer dan de watervallen?
Een week later zou hun vrijwilligerswerk beginnen dus dan denk ik dat ze in die week daar dan geen tijd voor zouden hebben.
Waarom dan de Pianista en niet de watervallen?
Ik vroeg me dus af of je via de Pianista, 1e quebrada naar de watervallen kan lopen.
En dit kan. maar is veel verder weg dan dat logisch is om te gaan wandelen. Wel zeker een kilometer of 6. Dat is vanaf 14 uur quebrada echt te lang lopen.
Dan kom ik toch weer terug op de vraag: waarom wel de Pianista en niet de watervallen?
Zo te zien zijn de watervallen veel leuker dan de Pianista.
Ook op de verschillende beoordelingssites zoals Tripadvisor hoger aangeschreven.![]()
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.quote:Op maandag 3 november 2014 01:11 schreef vronie het volgende:
Is deze rots plateau hier al voorbij gekomen
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2vmzu5v&s=8#.VFbHP2fwuM9![]()
Lijkt deze dan niet op de nachtfoto van 542 of zie ik spoken, ik moet ook een beetje afkicken.quote:Op maandag 3 november 2014 01:23 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ja, dat is Cerro Horqueta. Als je op de Pianista een verkeerde afslag neemt kom je daar uit.
Dit onderwerp van K&L hield mijn maanden bezig.![]()
Dat bedoel ik niet.quote:Op maandag 3 november 2014 01:16 schreef vronie het volgende:
[..]
Omdat zij dachten de Pianista zelf wel zonder gids te kunnen lopen
Als zij volgens de mensen denken dat ze al op 31 maart de tours boekten (daar hoor ik niet bij) waarom boekten ze dan niet Baru EN de watervallen?
Dan ga je op 1 april lekker naar de watervallen woensdag lekker rustig naar de aardbeien/koffie en op 5 april naar Baru.
Dit sterkt mijn gedachte dat ze op 1 april pas boekten en niet al op 31 maart.
En waar is Finca las Princesas???!!!!!![]()
Dit is wat ik heb gevonden.quote:Op maandag 3 november 2014 01:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet.
Als zij volgens de mensen denken dat ze al op 31 maart de tours boekten (daar hoor ik niet bij) waarom boekten ze dan niet Baru EN de watervallen?
Dan ga je op 1 april lekker naar de watervallen woensdag lekker rustig naar de aardbeien/koffie en op 5 april naar Baru.
En waar is Finca las Princesas???!!!!!
https://www.google.nl/#q=finca+las+princesas+boquete![]()
Baru noemt hem "master of the mountain".quote:Op zondag 2 november 2014 13:20 schreef ToniB het volgende:
Op 5.22 in AFK zie je een man die in met zijn koeien richting Boquete gaat. Diezelfde man zie ik vervolgens als "gids" in de telemetro video. Hij is tevens te zien op foto's van PM o.a. met een zoekteam op een berg en als hulpgids van een tocht met twee dames. Zelfde pad als K en L. Ik heb hem op meer beelden voorbij zien komen maar deze kon ik terugvinden. Zijn naam wordt in het begin van de video telemetro genoemd/ staat onder in beeld. Weet iemand meer over deze man? Lijkt mij dat hij de omgeving na de Mirador als zijn achtertuin kent.
Chani is "professor of the mountain".
Deze bekwame gids zit dus nog 1 dan onder Chani. Hij heeft wel een aangename verteltrant, recht op het doel afgaand en lijkt onvermoeibaar.
Plinio moet echter nog heel veel doen voordat hij een badge van Baru krijgt.![]()
en hij heeft toevallig een hutje na de Mirador?quote:Op maandag 3 november 2014 05:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Baru noemt hem "master of the mountain".
Chani is "professor of the mountain".
Deze bekwame gids zit dus nog 1 dan onder Chani. Hij heeft wel een aangename verteltrant, recht op het doel afgaand en lijkt onvermoeibaar.
Plinio moet echter nog heel veel doen voordat hij een badge van Baru krijgt.![]()
Is dit misschien iets?quote:Op maandag 3 november 2014 01:48 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet.
En waar is Finca las Princesas???!!!!!
http://www.boquetetreetrek.com/mapaampliado02.php![]()
Deze was al een keer eerder gepost maar dacht toen dat die niet klopte.quote:Op maandag 3 november 2014 09:23 schreef gynaika het volgende:
[..]
Is dit misschien iets?
http://www.boquetetreetrek.com/mapaampliado02.php
Als ik nu nog een keer kijk dan lijkt het alsof die Princesa onderdeel uitmaakt van een tour langs verschillende dingen (groene lijn) (dus met gids)
Kan iemand de tekst er boven vertalen?![]()
Die groene lijn lijkt mij ook een gedeelte van een tour.quote:Op maandag 3 november 2014 10:52 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Deze was al een keer eerder gepost maar dacht toen dat die niet klopte.
Als ik nu nog een keer kijk dan lijkt het alsof die Princesa onderdeel uitmaakt van een tour langs verschillende dingen (groene lijn) (dus met gids)
Kan iemand de tekst er boven vertalen?
Wat de vertaling betreft, ik kom tot het volgende:
Rio Cristal is located at 1600 meters of altitude above sea level. Just 33 minutes away from downtown Boquete and stone path. Cars can get easy without problems. High car is suggested.![]()
Ja, lijkt er zeker op; maar voor mij niet voldoende gelijkenis om te zeggen 'hetzelfde'.quote:Op maandag 3 november 2014 01:40 schreef vronie het volgende:
[..]
Lijkt deze dan niet op de nachtfoto van 542 of zie ik spoken, ik moet ook een beetje afkicken.
Dit onderwerp van K&L hield mijn maanden bezig.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Als dit m is dan begrijp ik nu ook waarom je een gids nodig hebt om die tour te doen.quote:Op maandag 3 november 2014 12:11 schreef gynaika het volgende:
[..]
Die groene lijn lijkt mij ook een gedeelte van een tour.
Wat de vertaling betreft, ik kom tot het volgende:
Rio Cristal is located at 1600 meters of altitude above sea level. Just 33 minutes away from downtown Boquete and stone path. Cars can get easy without problems. High car is suggested.![]()
![]()
ik had al eens gepost dat ik meen op de foto van Kris in die geul, de vorm van een houten huis te zien boven en achter haar, door het groene gebladerte heen. Dat huisdak lijkt op wat je ziet in die on-line Boquete tree trek pagina. Moeilijkheid is dat de fotovolgorde dan misschien niet klopt, tussen CD en 1e quebrada.quote:Op maandag 3 november 2014 09:23 schreef gynaika het volgende:
[..]
Is dit misschien iets?
http://www.boquetetreetrek.com/mapaampliado02.php
Ben benieuwd op hoeveel manieren je 'fout' kan lopen vanaf die Quebrada, en waar dat eindigt.
NOORDEN
1. Cerro Horqueta en dat rotsplateau
2. Naar de Volcan Baru
3. Verborgen watervallen
4. Spookkasteel
voor alledrie loop je dan naar het noorden, en kom je iha. ver buiten het Pianista / vindplaats gebied.
ZUID-OOSTEN
Vraag is eerder gesteld: wat gaat er qua paden nu allemaal vanaf de Quebrada naar het zuidoosten en oosten? Richting rivieren? Stroomopwaartse plekken. Changuinola en Rio Culebra. Richting vindplaatsen? Richting dorpen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 03-11-2014 12:46:03 ]![]()
Duidelijk.quote:Op maandag 3 november 2014 12:27 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als dit m is dan begrijp ik nu ook waarom je een gids nodig hebt om die tour te doen.![]()
quote:
Bovenstaand is wat ik erin zie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
quote:Op maandag 3 november 2014 12:56 schreef Fukushima het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenstaand is wat ik erin zie.De reïncarnatie van Michael Jackson uit Smooth Criminal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
quote:Op maandag 3 november 2014 12:56 schreef Fukushima het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenstaand is wat ik erin zie.ja, ik zie dit ook zo. Heel duidelijk te zien. Naakt lichaam. Maakt blijkbaar nogal uit op / met welk medium je de foto opent. Anderen zien het totaal niet, wat je je dan weer moeilijk kan voorstellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar bekijk jij het mee?![]()
Dit zag ik eigenlijk al gelijk, ook in de 'originele' foto en ik bekijk dit dus gewoon in windows photo viewer op een iiyama prolite 24"quote:Op maandag 3 november 2014 13:11 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, ik zie dit ook zo. Heel duidelijk te zien. Naakt lichaam. Maakt blijkbaar nogal uit op / met welk medium je de foto opent. Anderen zien het totaal niet, wat je je dan weer moeilijk kan voorstellen.
Waar bekijk jij het mee?
het volgende even in een spoiler:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.![]()
En die licht vlek ( op onderarm, pols) is dan.....?Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
ik zie iemand van de zoekteams, rechts-achter op de rug gekeken, hij heeft een helm op. Met zijn rechter-arm heeft hij zo `n grote zaklamp vast. Ik meen zelfs, dat ter hoogte van zijn knieen, achter hem, een hond zit. Ik zie de foto, als van beneden naar boven gefotografeerd
( mocht het toch zo zijn, dat 1 vd meisjes, of allebei, toen nog geleefd hebben, en deze foto w e l is gemaakt door haar, of hun, dan kan het zijn dat de foto is gemaakt op het moment, dat er `een geluid ` werd gehoord in een zoekteam, maar dit bleek `niks `te zijn en men is toen verder gegaan.met zoeken ) Stel dat K of L, of allebei, getaped zijn geweest, op de mond, en niet hebben kunnen roepen, dan hebben ze wel deze foto kunnen maken, het was natuurlijk donker, en ze hebben aandacht willen trekken door deze foto te maken. Is niet gelukt, omdat ook de zoekteams met zaklantaarns liepen en dit is hun niet opgevallen...
het was maar een idee..![]()
is deze foto dan gemaakt op 4 april of tijdens de nacht van 7 of 8 april ? Op 4 april zijn er ook zoekteams geweest toch, maar die moesten stoppen vanwege het weer ?![]()
De nacht van 7 op 8 april gemaakt. Die nacht heeft Sinaproc in het gebied overnacht.quote:Op maandag 3 november 2014 14:58 schreef suddenintuition het volgende:
is deze foto dan gemaakt op 4 april of tijdens de nacht van 7 of 8 april ? Op 4 april zijn er ook zoekteams geweest toch, maar die moesten stoppen vanwege het weer ?Make my day!![]()
nacht 7/8 april. Er waren die dag zoekacties met helikopters en er waren zoekteams. Rond die tijd was er een zoekteam die ook de nachten daar doorbracht. Áls de meiden nog geleefd hadden dan zou een mogelijkheid, waarom ze niet schreeuwden, zijn omdat ze dicht bij het water/ en of waterval zaten en onhoorbaar waren. Zelf niet naar de "helpers" toe kunnen omdat het stikdonker was die nacht en ze geen zaklamp hadden? Het pad verlichten lukt niet met een flits dat verblindt je alleen maar.quote:Op maandag 3 november 2014 14:58 schreef suddenintuition het volgende:
is deze foto dan gemaakt op 4 april of tijdens de nacht van 7 of 8 april ? Op 4 april zijn er ook zoekteams geweest toch, maar die moesten stoppen vanwege het weer ?![]()
tja, ..hoe komt die foto dan op die camera, kan het zijn dat 1 van de zoekteams deze foto heeft gemaakt ? maar dat kan ook niet, want dan zou de camera in `hun `bezit zijn geweest.quote:Op maandag 3 november 2014 15:17 schreef agter het volgende:
[..]
De nacht van 7 op 8 april gemaakt. Die nacht heeft Sinaproc in het gebied overnacht.
Als daders de camera al in bezit hadden, dan zouden ze geen foto gemaakt hebben denk ik, met het risico van opvallen. Dan zou ik toch haast zeggen, dat of K & L deze foto gemaakt moet hebben, en misschien niet heeft kunnen roepen ???![]()
Ik ga er van uit dat die foto's gemaakt zijn door K of L.quote:Op maandag 3 november 2014 15:25 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
tja, ..hoe komt die foto dan op die camera, kan het zijn dat 1 van de zoekteams deze foto heeft gemaakt ? maar dat kan ook niet, want dan zou de camera in `hun `bezit zijn geweest.
Als daders de camera al in bezit hadden, dan zouden ze geen foto gemaakt hebben denk ik, met het risico van opvallen. Dan zou ik toch haast zeggen, dat of K & L deze foto gemaakt moet hebben, en misschien niet heeft kunnen roepen ???
Niet hard genoeg kunnen roepen kan komen door het harde geluid van stromend water in de nabije omgeving. Of doordat de dames (als ze nog samen waren) gewoon te zwak waren om hard genoeg te roepen. En wellicht waren ze ook niet meer zo goed ter been dat ze zich makkelijk konden verplaatsen.Make my day!![]()
En ook die honden hadden meermaals aangeslagen, en hun vinden niks ??
Het is ook niet gemakkelijk, om honden te begrijpen, zelfs al is het je eigen hond soms. Bovendien je bent met meerdere mensen en honden samen, en ook al slaan die honden dan ergens aan, en 1 van de teamleden, roept : nee jonges das niks ! Dan loopt de complete groep verder, en zo gaat dat dan.![]()
recht onder zie je een soort water/ modderpoel.
En zo zie ik de foto ook van boven naar beneden gefotografeerd.
Die met de mensen erop is overigens niet de rots die wij zoeken, maar wel net zoiets.
![]()
![]()
quote:Op maandag 3 november 2014 16:02 schreef suddenintuition het volgende:
ja, okeee nu zie ik het, van boven naar beneden gefotografeerd dus.![]()
![]()
Op 2.10 minuten van dit filmpje, zie je op de voorgrond 2 Mechelse Herders, de linker Mechelse Herder is een ouder zusje, van mijn hond NU ( die nu 5 maanden is ) en daar ben ik ook trots op, dat een zusje van mijn hond, mee is geweest naar Panama. Op 2,13 is het nog duidelijker een exacte kopie van mijn hond Shaylinquote:Op maandag 3 november 2014 15:46 schreef vronie het volgende:
Op de video op 13.57 geeft de vader van kris uitleg over de nacht foto.
[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 03-11-2014 16:31:25 ]![]()
Met de gemaakte contouren zie ik het er dan ook eindelijkquote:Op maandag 3 november 2014 14:52 schreef ToniB het volgende:
Zo zie ik de foto. Van een geringe hoogte naar beneden gefotografeerd.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Echter kan ik het perspectief van tweede "lichaam" niet rijmen met de "lichaam met rugzak". Tweede lichaam had dan toch ook meer "rechter" in beeld moeten komen?![]()
Wat een schatjequote:Op maandag 3 november 2014 16:13 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Op 2.10 minuten van dit filmpje, zie je op de voorgrond 2 Mechelse Herders, de linker Mechelse Herder is een ouder zusje, van mijn hond NU ( die nu 5 maanden is ) en daar ben ik ook trots op, dat een zusje van mijn hond, mee is geweest naar Panama. Op 2,13 is het nog duidelijker een exacte kopie van mijn hond Shaylin![]()
dat hoeft niet misschien door lage begroeiing zijn benen niet te zien of een donkere broek dragen en dat weerkaatst geen licht dus ook niet zichtbaar op de foto.quote:Op maandag 3 november 2014 16:31 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Met de gemaakte contouren zie ik het er dan ook eindelijk![]()
![]()
Echter kan ik het perspectief van tweede "lichaam" niet rijmen met de "lichaam met rugzak". Tweede lichaam had dan toch ook meer "rechter" in beeld moeten komen?
en dat ze ieder een andere houding aannemen vind ik niet vreemd. Degene met rugzak daalt rechts een pad af en degene met petje staat iets verder naar beneden op datzelfde pad dat dus naar links afbuigt.
[ Bericht 5% gewijzigd door ToniB op 03-11-2014 16:48:32 ]![]()
Dank je voor de toelichting!quote:Op maandag 3 november 2014 16:40 schreef ToniB het volgende:
[..]
dat hoeft niet misschien door lage begroeiing zijn benen niet te zien of een donkere broek dragen en dat weerkaatst geen licht dus ook niet zichtbaar op de foto.
en dat ze ieder een andere houding aannemen vind ik niet vreemd. Degene met rugzak daalt rechts een pad af en degene met petje staat iets verder naar beneden op datzelfde pad dat dus naar links afbuigt.Ziet er toch nog beetje vreemd uit hihi.
Het lijken me dan toch echt wel personen hoor... waarom zijn hier nog geen vragen over gesteld in de media?![]()
Het soort gele reflectie die we zien bij de man met het petje zou zo een (gele) band kunnen zijn als op de foto, van een rugzak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb hem maar in de spoiler gezet ander krijg ik weer een tik op de vingers van Lavenderr
[ Bericht 38% gewijzigd door ToniB op 03-11-2014 17:09:06 ]![]()
Ja... zou kunnen. Resolutie van de foto's blijft toch echt te laag om dingen te kunnen constateren. Maar denk dat de ouders van Kris & Steffens dat nu toch wel in de media bekend hadden gemaakt om hun vermoedens te ondersteunen?quote:Op maandag 3 november 2014 17:01 schreef ToniB het volgende:
Het soort gele reflectie die we zien bij de man met het petje zou zo een (gele) band kunnen zijn als op de foto, van een rugzak.
[ afbeelding ]![]()
die zien er een grot in.....althans de vader en de moeder weet het niet...een rots?quote:Op maandag 3 november 2014 17:11 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Ja... zou kunnen. Resolutie van de foto's blijft toch echt te laag om dingen te kunnen constateren. Maar denk dat de ouders van Kris & Steffens dat nu toch wel in de media bekend hadden gemaakt om hun vermoedens te ondersteunen?
Als je eenmaal een beeld hebt is dat moeilijk om het dan anders te zien. Ik hoop maar dat ze of iemand die toegang heeft tot de originele foto's af en toe meeleest en er zo op gewezen wordt nogmaals deze foto goed te bekijken.![]()
Denk dat ze dat wel hebben gedaan, want dat zijn hardere bewijzen dat er derden in het spel hebben kunnen zijn.quote:Op maandag 3 november 2014 17:19 schreef ToniB het volgende:
[..]
die zien er een grot in.....althans de vader en de moeder weet het niet...een rots?
Als je eenmaal een beeld hebt is dat moeilijk om het dan anders te zien. Ik hoop maar dat ze of iemand die toegang heeft tot de originele foto's af en toe meeleest en er zo op gewezen wordt nogmaals deze foto goed te bekijken.![]()
En daar gaan we weer!quote:Op maandag 3 november 2014 16:31 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Met de gemaakte contouren zie ik het er dan ook eindelijk![]()
![]()
Echter kan ik het perspectief van tweede "lichaam" niet rijmen met de "lichaam met rugzak". Tweede lichaam had dan toch ook meer "rechter" in beeld moeten komen?![]()
![]()
Jajajaja, ik was er zelf ook eerder bij maar zag er niets in. Heb jij dan een update of andere input? We vallen blijkbaar in herhalingquote:![]()
![]()
Nee ik zit nu op een ander forum waar ze niet telkens alles herhalen. Maar kwam even langs en zag dit staan wat al tig topics geleden ook al aan bod was hier.quote:Op maandag 3 november 2014 18:24 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Jajajaja, ik was er zelf ook eerder bij maar zag er niets in. Heb jij dan een update of andere input? We vallen blijkbaar in herhaling![]()
![]()
Hier is een nieuw artikel uit Spanje over Jerome van P., de broer van Nikki van P., die heeft geholpen met de eerste zoekacties:
http://www.laopiniondemur(...)perdidas/601129.html
Jerome gaat in december opnieuw naar Panama om te zoeken, als het water in de rivier weer lager staat.![]()
Je ziet toch de onderkant van de bladeren, niet de bovenkant?quote:Op maandag 3 november 2014 16:02 schreef suddenintuition het volgende:
ja, okeee nu zie ik het, van boven naar beneden gefotografeerd dus.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
ja klopt, ik zie het nu ook, ik kreeg er eerst geen kijk opquote:Op maandag 3 november 2014 18:49 schreef APK het volgende:
[..]
Je ziet toch de onderkant van de bladeren, niet de bovenkant?
[ afbeelding ]![]()
Er is he-le-maal niets mis met herhaling, omdat er ook steeds nieuwe lezers bijkomen, die zich ook alle materie eigen willen maken, op welk niveau dan ook.quote:Op maandag 3 november 2014 18:41 schreef schuschuho het volgende:
Nee ik zit nu op een ander forum waar ze niet telkens alles herhalen. Maar kwam even langs en zag dit staan wat al tig topics geleden ook al aan bod was hier.
Je bent ongeschikt als beroemdheid, in ieder interview zou je zeggen: "maar dat heb ik in 2013 al eens in een vraaggesprek verteld"...![]()
Herhaling kan toch geen kwaad? Herhaling doet leren.quote:Op maandag 3 november 2014 18:41 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Nee ik zit nu op een ander forum waar ze niet telkens alles herhalen. Maar kwam even langs en zag dit staan wat al tig topics geleden ook al aan bod was hier.![]()
Je was mij net voor!quote:Op maandag 3 november 2014 18:58 schreef Perico het volgende:
[..]
Er is he-le-maal niets mis met herhaling, omdat er ook steeds nieuwe lezers bijkomen, die zich ook alle materie eigen willen maken, op welk niveau dan ook.
Je bent ongeschikt als beroemdheid, in ieder interview zou je zeggen: "maar dat heb ik in 2013 al eens in een vraaggesprek verteld"...![]()
Afbeelding rots schuilplaats in Panama:quote:Op maandag 3 november 2014 17:19 schreef ToniB het volgende:
[..]
die zien er een grot in.....althans de vader en de moeder weet het niet...een rots?
Als je eenmaal een beeld hebt is dat moeilijk om het dan anders te zien. Ik hoop maar dat ze of iemand die toegang heeft tot de originele foto's af en toe meeleest en er zo op gewezen wordt nogmaals deze foto goed te bekijken.
http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564![]()
O, maar dit is een forum! Met meestal dezelfde mensen die steeds verder ergens op door gaan. Dus zitten we niet te wachten op nieuwe mensen die weer bij het begin beginnen.quote:![]()
Wat een hooghartige en een onbenullige opmerking. Als je even terug kijkt zul je zien dat er op dit moment alleen mensen posten die de zaak al lang volgen. Soms moet je dingen opnieuw aanhalen om een duidelijker/completer beeld krijgen van het hele gebeuren.quote:Op maandag 3 november 2014 20:00 schreef schuschuho het volgende:
[..]
O, maar dit is een forum! Met meestal dezelfde mensen die steeds verder ergens op door gaan. Dus zitten we niet te wachten op nieuwe mensen die weer bij het begin beginnen.![]()
Het perspectief kan wel (ongeveer) als de eerste over een brug naar deze oever komt of op een iets lager gelegen 'terras' loopt en de tweede beneden in het water ligt te drijven.quote:Op maandag 3 november 2014 16:31 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dit is een open forum, en iedereen kan meedoenquote:Op maandag 3 november 2014 20:00 schreef schuschuho het volgende:
[..]
O, maar dit is een forum! Met meestal dezelfde mensen die steeds verder ergens op door gaan. Dus zitten we niet te wachten op nieuwe mensen die weer bij het begin beginnen.![]()
![]()
Is deze Casita de Piedra, vlak bij de laatste foto van Kris om 14.00 uur ?quote:Op maandag 3 november 2014 19:47 schreef gynaika het volgende:
[..]
Afbeelding rots schuilplaats in Panama:
http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564![]()
Ik zou het niet weten.quote:Op maandag 3 november 2014 20:23 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Is deze Casita de Piedra, vlak bij de laatste foto van Kris om 14.00 uur ?![]()
Nee, gewoon random ergens in Panama.quote:Op maandag 3 november 2014 20:23 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Is deze Casita de Piedra, vlak bij de laatste foto van Kris om 14.00 uur ?Make my day!![]()
Ik heb het gevonden : het is op de coördinaten 8.44.32 NB
.................................................................en op 82.17.08 WL
Casita de Piedra is 37 km. ten Noorden van David
.................................17 km ten Oosten van Boquete
( ik weet niet hoe ik die link hier moet krijgen, met plakken,kopieren,knippen, lukt niet )
maar in de OP staan toch kaartjes met coördinaten, dat kunnen we dan zooo zien
http://link.springer.com/(...)20-012-0112-5#page-1
GELUKT !!! maar je moet eerst op het oranje vlakje klikken
en dan scrollen naar pagina 2 BOVENAAN, daar staat het
[ Bericht 9% gewijzigd door suddenintuition op 03-11-2014 21:04:39 ]![]()
Waar zie jij die mensen? Ik zie alleen 11en30 en jou.quote:Op maandag 3 november 2014 20:15 schreef ToniB het volgende:
[..]
Wat een hooghartige en een onbenullige opmerking. Als je even terug kijkt zul je zien dat er op dit moment alleen mensen posten die de zaak al lang volgen. Soms moet je dingen opnieuw aanhalen om een duidelijker/completer beeld krijgen van het hele gebeuren.![]()
Bedoelde je dit kaartje?quote:Op maandag 3 november 2014 20:55 schreef suddenintuition het volgende:
Ik meende dat we een kaartje hadden met coördinaten, in de OP
maar kan `m niet vinden
http://mapasamerica.dices(...)ita-de-Piedra&id=409![]()
Nee die niet, ik bedoelde dat ik een lijstje ergens heb zien staan met alle coördinaten, van alle zaken,quote:Op maandag 3 november 2014 21:07 schreef gynaika het volgende:
[..]
Bedoelde je dit kaartje?
http://mapasamerica.dices(...)ita-de-Piedra&id=409
maar ik ben aan het zoeken en ik kan dat lijstje niet vinden. Ik weet zeker dat ik het gezien heb, ik dacht toch hier...afijn nou weet ik het ook niet![]()
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #131 - Cascadas Perdidas
Domnivoor heeft dat lijstje er misschien uit gesloopt bij de OP ruimingsactie. Zou teruggezet kunnen worden onderaan in de spoiler Kaarten.![]()
Deze bedoelde ik !!quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 17:07 schreef Domnivoor het volgende:
Coördinaten
• M - Mirador (laatste foto Lisanne) - 8°50'1.26"N , 82°25'34.20"W
• Q1 - Quebrada 1 (laatste foto Kris) - onbekend
• Q2 - Quebrada 2 (geen foto's) - 8°50'34.56"N , 82°25'27.68"W
• H12 - Huis 12 ("paddock") - 8°50'59.75"N , 82°25'18.23"W
• H13 - Huis 13 (Fam. Serracin) - 8°51'12.55"N , 82°24'24.01"W
• BrK - Spijkerbroekje Kris - 8°52'52.79"N , 82°24'27.26"W
• S1 - Blauwe schoen (onbekend of die van Kris is, niet op kaart) - 8°54'0.62"N , 82°24'22.08"W
• S2 - Bekkenbot Kris en Schoen met resten Lisanne - 8°54'36.55"N , 82°24'29.06"W
• R - Rugzak - 8°54'50.79"N , 82°24'40.18"W
• R-02/08 - Nieuwe resten (rib Kris naast andere ongerelateerde) 02/08 - 8°56'23.15"N , 82°24'59.81"W
• Start El Pianista - begin van de trail
• Habla Ya Spanish School - taalschool en campus Boquete - 8.7753N , 82.4327W) (Dit is niet de taalschool van Kris en Lisanne, wat wij voorheen dachten.)
• Spanish at the river - taalschool Boquete - 8.7381N , 82.4351W
Casita de Piedra : 8.44.32 NB
.................................82.17.08 WL.
[ Bericht 1% gewijzigd door suddenintuition op 03-11-2014 21:35:55 ]![]()
Eníg en tot de volgende keerquote:Op maandag 3 november 2014 18:41 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Nee ik zit nu op een ander forum waar ze niet telkens alles herhalen. Maar kwam even langs en zag dit staan wat al tig topics geleden ook al aan bod was hier.![]()
![]()
Ik heb de link ook bij de spoiler Kaarten gezet.quote:Op maandag 3 november 2014 21:21 schreef 11en30 het volgende:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #131 - Cascadas Perdidas
Domnivoor heeft dat lijstje er misschien uit gesloopt bij de OP ruimingsactie. Zou teruggezet kunnen worden onderaan in de spoiler Kaarten.
Het lijstje kan teruggezet worden maar dan moet er iets anders uit de OP. Anders komt er weer een foutmelding dat de OP te lang is![]()
![]()
Ja, gevonden dus...zou makkelijker zijn, als we een kaartje hadden, met de diverse punten PLUS coördinaten, dan zagen we het overzichtelijker, maar ja, ik heb makkelijk praten, maar dat kan ik ook niet ( wel wil ik weten, HOE de diverse afstanden met coördinaten in km, te bepalen, maar daar word ik dadelijk om 23.00 uur over teruggebeld, dat wil ik exact weten )quote:Op maandag 3 november 2014 21:35 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik heb de link ook bij de spoiler Kaarten gezet.
Het lijstje kan teruggezet worden maar dan moet er iets anders uit de OP. Anders komt er weer een foutmelding dat de OP te lang is![]()
Ja, vorige week ging de OP over de limiet.quote:Op maandag 3 november 2014 21:42 schreef 11en30 het volgende:
Oh help een limiet? Dan maar hopen dat er geen nieuws meer bij komt.
Als er nieuws bij komt halen we het eerdere nieuws weg en beginnen we met een nieuw lijstje.![]()
Ik heb een coördinaten afstandsmeter gevonden, en als voorbeeldquote:Op maandag 3 november 2014 21:29 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Deze bedoelde ik !!
Casita de Piedra : 8.44.32 NB
.................................82.17.08 WL.
de afstand Mirador naar Casita de Piedra berekend : 18 km en 483 m.![]()
Hemelsbreed. En hoe lopen de paden?quote:Op maandag 3 november 2014 22:11 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
Ik heb een coördinaten afstandsmeter gevonden, en als voorbeeld
de afstand Mirador naar Casita de Piedra berekend : 18 km en 483 m.Make my day!![]()
Ja, daarom zouden we dus een kaartje moeten hebben, maar aan de coördinaten kan ik al zienquote:
dat die Casita de Piedra, blijkbaar de andere kant op is...het is dus niet bepaald in de buurt![]()
http://members.home.nl/nvolder/afstand.html
dit is dus die GPS afstandenmeter die ik gevonden heb
met deze kun je alle punten met elkaar vergelijken, in km bijvoorbeeld![]()
Geen nood, het is november.
Gids Baru zal een dezer dagen zoals beloofd wel met GPS de trail gaan lopen en zal alles veel duidelijker worden.![]()
ja, maar ook raar dat we geen coördinaten hebben van de laatste foto van Krisquote:Op maandag 3 november 2014 22:30 schreef jackie12 het volgende:
Gids Baru zal een dezer dagen zoals beloofd wel met GPS de trail gaan lopen en zal alles veel duidelijker worden.
wacht effe...ik ga even het NFI bellen....
( grapje )![]()
Waarom bel je niet gewoon?quote:Op maandag 3 november 2014 22:43 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
ja, maar ook raar dat we geen coördinaten hebben van de laatste foto van Kris
wacht effe...ik ga even het NFI bellen....
( grapje )
Make my day!![]()
jaaa, zit me nou niet op te jutten, want ik ben oook nog zo gek hoor, want ik zat er net al aan te denken..quote:![]()
En de persoon die me net terugbelde over die berekening van die coördinaten
( van de kosmische-cyclus astro-hobby ) heeft me alles uitgelegd ( voor zover ik het kon volgen
met zijn goniometrie-huppeldepup ) hij vroeg net aan mij : wat ben je dan aan het doen, dat je dat nodig hebt ? ...dus ik leg hem uit over K&L, Panama, de vermissing, dit forum enz
( hij wordt a.s. 11 nov. 8 0 jaar ! )
Zegt ie tegen mij : `Je weet toch dat ik vroeger GEVAREN heb ?`
Ik zeg : `Ja, uiteraard, weet ik dat ` , `hoezo ? `
Hij zegt : `maar ik heb ook op Panama gevaren ! `
Ik zeg : ` ach ja natuurlijk....wat denk jij hier dan van ? `
Nou, toen kwam er toch een BONK aan informatie, dat mag je nu zelf invullen, want ik wil het er hier niet meer over hebben, de vaste kern weet nu vast waar ik het over heb..
( jammer, dat ik het gesprek niet opgenomen heb )
In elk geval waren zijn laatste woorden, voordat ik ophing : ` Ooh, maar dat wist ik al meteen toen in april die vermissing op het nieuws kwam, zei ik al tegen mijn vrouw.............`
jeetje.....ik heb r rooie wangen van nu... sjongejonge
je had moeten horen, wat hij allemaal wist te vertellen, terwijl hij het vanaf april niet meer gevolgd heeft, dan loop ik nog ver achter, en ik was al zo ver...![]()
Wat is dit patroon rechtsonder? Ik ken zoiets alleen van het leeggooien van een flesje/bidon water maar dan heb je volgens mij minder van die dunne sliertjes. Andere ideeën?![]()
![]()
Urine?quote:Op maandag 3 november 2014 23:27 schreef 11en30 het volgende:
Wat is dit patroon rechtsonder? Ik ken zoiets alleen van het leeggooien van een flesje/bidon water maar dan heb je volgens mij minder van die dunne sliertjes. Andere ideeën?
[ afbeelding ]Make my day!![]()
dat is toch hetzelfde ??? hahahahaquote:Op maandag 3 november 2014 23:40 schreef 11en30 het volgende:
Ja! Wilde het net posten. Van een man of reu?![]()
@sudden, jij hebt verstand van honden. Gaat een reu zo sliertjes pissen bij de eigen baas, andere bekenden of bij vreemden?![]()
ik heb een teefje, en die plast heel netjes hahahaquote:Op maandag 3 november 2014 23:50 schreef 11en30 het volgende:
@sudden, jij hebt verstand van honden. Gaat een reu zo pissen bij de eigen baas, andere bekenden of bij vreemden?
en onze vorige mechelse was ook een teefje, ik moet geen reu-en
die plassen constant![]()
ja, ik had die grot (Indiaanse heilige plaats) ooit na heel lang zoeken op het www in de omgeving van Boquete gevonden, en gepost. Omdat die dode jongen Osman V daar niet ver vandaan is gevonden bij een rivier. Het leek me echt zo een grot die je alleen als kleine jongetjes als je daar bent opgegroeid en aan het spelen bent, ooit vind. En die bijna verder niemand kent. Het rijmt alleen niet met die nachtfoto waar dan al dan niet Sinaproc mensen op zouden staan. Want de locatie van de grot is ca. 17 km ten ZO buiten Boquete. Wat er voor zou spreken is dat niemand daar ooit is geweest om te zoeken. Waardoor er ook geen spoor voor honden nagelaten zou zijn (als de meiden met een auto zouden zijn weggehaald van het Pianista pad bedoel ik dan, en daar dan zaten opgesloten). De meeste forumleden vonden het te vergezocht.quote:Op maandag 3 november 2014 21:07 schreef gynaika het volgende:
[..]
Bedoelde je dit kaartje?
http://mapasamerica.dices(...)ita-de-Piedra&id=409![]()
Ik ben benieuwd wat daar van uitkomt.quote:Op maandag 3 november 2014 22:30 schreef jackie12 het volgende:
Gids Baru zal een dezer dagen zoals beloofd wel met GPS de trail gaan lopen en zal alles veel duidelijker worden.![]()
Heb je het hierover:quote:Op maandag 3 november 2014 23:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, ik had die grot (Indiaanse heilige plaats) ooit na heel lang zoeken op het www in de omgeving van Boquete gevonden, en gepost. Omdat die dode jongen Osman V daar niet ver vandaan is gevonden bij een rivier. Het leek me echt zo een grot die je alleen als kleine jongetjes als je daar bent opgegroeid en aan het spelen bent, ooit vind. En die bijna verder niemand kent. Het rijmt alleen niet met die nachtfoto waar dan al dan niet Sinaproc mensen op zouden staan. Want de locatie van de grot is ca. 17 km ten ZO buiten Boquete. Wat er voor zou spreken is dat niemand daar ooit is geweest om te zoeken. Waardoor er ook geen spoor voor honden nagelaten zou zijn (als de meiden met een auto zouden zijn weggehaald van het Pianista pad bedoel ik dan, en daar dan zaten opgesloten). De meeste forumleden vonden het te vergezocht.
http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564
Dat is toch geen grot?Make my day!![]()
Ik denk niet veel...quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:05 schreef vronie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat daar van uitkomt.Make my day!![]()
ik vind NIKS vergezocht, en na mijn gesprek net, al helemaal niet meerquote:Op maandag 3 november 2014 23:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, ik had die grot (Indiaanse heilige plaats) ooit na heel lang zoeken op het www in de omgeving van Boquete gevonden, en gepost. Omdat die dode jongen Osman V daar niet ver vandaan is gevonden bij een rivier. Het leek me echt zo een grot die je alleen als kleine jongetjes als je daar bent opgegroeid en aan het spelen bent, ooit vind. En die bijna verder niemand kent. Het rijmt alleen niet met die nachtfoto waar dan al dan niet Sinaproc mensen op zouden staan. Want de locatie van de grot is ca. 17 km ten ZO buiten Boquete. Wat er voor zou spreken is dat niemand daar ooit is geweest om te zoeken. Waardoor er ook geen spoor voor honden nagelaten zou zijn (als de meiden met een auto zouden zijn weggehaald van het Pianista pad bedoel ik dan, en daar dan zaten opgesloten). De meeste forumleden vonden het te vergezocht.
wat vind je van het volgende : Ik heb ook geruchten gelezen, over een paardentrailer, die daar bij een watertje zou hebben gestaan ergens, en daar zouden K&L zijn vast gehouden, ik heb er
een kaartje van gezien. ..maar ja, deze week had ik een ( nuttige ) ban en ik heb me rot gelezen, zoveel...als ik alles had op moeten slaan, dan moet je nu nog 70 uur lezen inhalen.
ik zal kijken, of ik het terug kan vinden. Het moet heel gek lopen, wil ik het vergezocht vinden.![]()
cave shelter, met daarin 2 of 3 ruimtes, had eerst een pdf document van de archeologen en cultuur historiici die er onderzoek gedaan hebben, staan die ruimtes op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:05 schreef agter het volgende:
[..]
Heb je het hierover:
http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564
Dat is toch geen grot?
[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 04-11-2014 00:47:34 ]![]()
Overigens, gezien de geologie van het gebied, vulkanisch gesteente, verwacht ik niet veel grotten in die omgeving. Het gesteente is er te hard voor.Make my day!![]()
hier staat die pdf, kijk zelf, pagina 7, plek is vlak naast de Rio Chiriquiquote:Op dinsdag 4 november 2014 00:10 schreef agter het volgende:
[..]
Er staat 'rock shelter'.
Het is geen grot.
http://www.stri.si.edu/si(...)iedra_Panama_AAS.pdf
bron: http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564![]()
Bij die mooie hike van een Amerikaanse laatst die zo irritant loopt te smakken op onrijpe aardbeien door de gids geplukt uit een moestuin van de eigenaresse van het land, op die video staat ergens een man voor of half in een soort van grot bij de waterval. Meen ik me te herinneren.![]()
ja, die YouTube van die Hutchinson toch? Had ik ook gezien, zie link post 55 trouwens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:19 schreef 11en30 het volgende:
Bij die mooie hike van een Amerikaanse laatst die zo irritant loopt te smakken op onrijpe aardbeien door de gids geplukt uit een moestuin van de eigenaresse van het land, op die video staat ergens een man voor of half in een soort van grot bij de waterval. Meen ik me te herinneren.![]()
Pagina 7 zegt ook, net als de rest van je link, rockshelter.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
hier staat die pdf, kijk zelf, pagina 7, plek is vlak naast de Rio Chiriqui
http://www.stri.si.edu/si(...)iedra_Panama_AAS.pdf
bron: http://www.megalithic.co.(...)o=showpic&pid=102564Make my day!![]()
Ja die bedoel ik!quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:22 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, die YouTube van die Hutchinson toch? Had ik ook gezien.![]()
ja, die Hutchinson filmde een grot, onder die waterval. Maar als je in die rockshelter (vast) zou zitten, op de grond, ziet niemand je vanaf de weg. Het is een vrij verlaten gebied. Niemand hoort je schreeuwen. Je kunt er wel met de auto komen. En van daaruit weer rijden naar een brug over de rivier de Changuinola.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:23 schreef agter het volgende:
[..]
Pagina 7 zegt ook, net als de rest van je link, rockshelter.![]()
Die rockshelter is dus geen cave/grot.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:28 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, die Hutchinson filmde een grot, onder die waterval. Maar als je in die rockshelter (vast) zou zitten, op de grond, ziet niemand je vanaf de weg. Het is een vrij verlaten gebied. Je kunt er wel met de auto komen.
En van daaruit weer rijden naar een brug over de rivier de Changuinola.Make my day!![]()
Dank voor deze info, ik begrijp nu de redenatie van de heer Kremers.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 14:08 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb met iemand gesproken die bij het onderzoek betrokken is geweest![]()
/snip/
komt neer op gemiddeld 1 foto per 6:35 minuten.
Ik denk dat het mogelijk is dat Kris en Lisanne zoals hij ook aangeeft nooit verder zijn gelopen tot de andere foto waardige spots, maar zijn teruggekeerd vlak na het nemen van de laatste foto van Kris.
Van wat er over hen bekend is waren het verantwoordelijke meisjes en ze waren zich er dan ook waarschijnlijk heel goed van bewust dat terug lopen vanaf dat punt (bv na 15 minuten even te hebben gezeten na die laatste foto) ervoor zou zorgen dat ze (rekening houdende met bv een bui of ander oponthoud) iig voor schemer terug zouden zijn in Boquete.
Waneer je exact dezelfde route terug loopt weet je dat je wederom langs de al eerder gespotte foto waardige plekken zult komen, dus hoef je geen foto's meer te nemen, en kun je de camera in je rugzak laten. Misschien hadden ze voor het teruglopen ongeveer dezelfde tijd uitgetrokken als voor de heenweg omdat ze een beetje moe waren, maar ging het teruglopen zelfs vele malen sneller dan verwacht, waren er minder rust momenten en mogelijk zelfs geen momenten om ergens iets voor wat langere tijd te bewonderen zoals op de heenweg, en is het om die reden zelfs mogelijk dat ze al van de Pianista af waren op het moment dat de eerste noodoproep gedaan werd.
Ik denk hierbij aan het krijgen van een lift terug naar Boquete van iemand die ze vertrouwden (bv van een wat oudere fragiele man).![]()
JAA ! Die bedoelde ik ! Die had ik gezienquote:Op dinsdag 4 november 2014 00:27 schreef agter het volgende:
[..]
Hier het kaartje:
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=wmedlv&s=8#.VFgPUYjtSrU![]()
Heb ik ook aan gedacht, dat ze weer terug gelopen zijn. Maar als ze 'al van de Pianista af waren op het moment van de eerste noodoproep', dan zouden ze bereik moeten hebben gehad. En dat hadden ze duidelijk niet. Dat geeft mij de een aanwijzing dat ze achter de Pianista zaten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dank voor deze info, ik begrijp nu de redenatie van de heer Kremers.
Ik denk dat het mogelijk is dat Kris en Lisanne zoals hij ook aangeeft nooit verder zijn gelopen tot de andere foto waardige spots, maar zijn teruggekeerd vlak na het nemen van de laatste foto van Kris.
Van wat er over hen bekend is waren het verantwoordelijke meisjes en ze waren zich er dan ook waarschijnlijk heel goed van bewust dat terug lopen vanaf dat punt (bv na 15 minuten even te hebben gezeten na die laatste foto) ervoor zou zorgen dat ze (rekening houdende met bv een bui of ander oponthoud) iig voor schemer terug zouden zijn in Boquete.
Waneer je exact dezelfde route terug loopt weet je dat je wederom langs de al eerder gespotte foto waardige plekken zult komen, dus hoef je geen foto's meer te nemen, en kun je de camera in je rugzak laten. Misschien hadden ze voor het teruglopen ongeveer dezelfde tijd uitgetrokken als voor de heenweg omdat ze een beetje moe waren, maar ging het teruglopen zelfs vele malen sneller dan verwacht, waren er minder rust momenten en mogelijk zelfs geen momenten om ergens iets voor wat langere tijd te bewonderen op de heenweg, en is het om die reden zelfs mogelijk dat ze al van de Pianista af waren op het moment dat de eerste noodoproep gedaan werd.
Ik denk hierbij aan het krijgen van een lift terug naar Boquete van iemand die ze vertrouwden (bv van een wat oudere fragiele man).Make my day!![]()
tenzij ze : a. in een auto zaten, en wel bereik hadden, maar ze konden niks zeggen op dat momentquote:Op dinsdag 4 november 2014 00:35 schreef agter het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht, dat ze weer terug gelopen zijn. Maar als ze 'al van de Pianista af waren op het moment van de eerste noodoproep', dan zouden ze bereik moeten hebben gehad. En dat hadden ze duidelijk niet. Dat geeft mij de een aanwijzing dat ze achter de Pianista zaten.
of : b. geen bereik hadden, maar wel een noodoproep deden, zonder te praten dan, die wel geregistreerd is
of kan dat niet ?![]()
Casita de Piedra (BO-1) is a small rockshelter situated on the Pacific slope of the Central Cordillera of Western Panama, in the province of Chiriquí (8°44′32′′ N, 82°17′ 08′′ W) (Fig. 1). It is located 37 km north of the provincial capital David and 17 km east of the town of Boquete. The shelter is formed by the overhang of a huge granitic boulder, which provides approximately 24 m2 of floor space behind the dripline (Ranere 1980a). The boulder rests on a 25-m- high terrace, 175 m southwest of the confluence of the Rio Chiriquí and its tributary, the Rio Casita de Piedra. Other boulders of various sizes are scattered throughout the re- gion. The rockshelter faces east-northeast, thus the interior receives sun in the morning but by the noon it is shaded..quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:31 schreef agter het volgende:
[..]
Die rockshelter is dus geen cave/grot.
er hangt een grote granieten kop over een ruimte heen van ca. 24 m2. Het is aan een kant open.
Als je het geen grot wil noemen, prima! er staat immers ook lett. "berg schuilplaats". Vanaf de buitenkant, voor mij igg. lijkt het op een grot opening.![]()
Laat ik het zo zeggen: de gsm's hebben geen contact gemaakt met de gsm-mast bij die eerste noodoproepen. De telefoons waren buiten bereik van die zendmasten. En aan de Boquete kant, is dat bereik er wel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:42 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
tenzij ze : a. in een auto zaten, en wel bereik hadden, maar ze konden niks zeggen op dat moment
of : b. geen bereik hadden, maar wel een noodoproep deden, zonder te praten dan, die wel geregistreerd is
of kan dat niet ?
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.Make my day!![]()
Ik denk dat ze toch wel erg moe waren, en indien een vriendelijk persoon ze een lift aanbood, ze daar op in kunnen zijn gegaan, dat advies staat zelfs in een van de Boquete gidsen meen ik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:35 schreef agter het volgende:
Heb ik ook aan gedacht, dat ze weer terug gelopen zijn. Maar als ze 'al van de Pianista af waren op het moment van de eerste noodoproep', dan zouden ze bereik moeten hebben gehad. En dat hadden ze duidelijk niet. Dat geeft mij de een aanwijzing dat ze achter de Pianista zaten.
Wanneer zo'n persoon dan niet richting Boquete rijdt maar een andere kant op (ik ken het gebied niet) dan zou het mogelijk kunnen dat ze binnen een paar minuten in een zone zaten waar geen bereik was.
Het zou ook die 12 minuten tussen noodoproep 1 en 2 kunnen verklaren (wat echt bizar lang is in een echte noodsituatie); ze merken dat ze een verkeerde kant oprijden (ook de deuren vergrendeld bv) en een van hen doet een noodoproep, dan weet de persoon hen gerust te stellen door te zeggen dat er wegwerkzaamheden zijn en hij echt een stuk moet omrijden, na een minuut of 10 geloven ze daar niet meer in, noodoproep 2.
Ergens is dit aannemelijker dan een verdwaling en nooit meer in staat het pad terug te vinden ookal kom je van een berg af (nog niet eens halverwege ervan zelfs). IMO
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 04-11-2014 00:52:38 ]![]()
Bedoel je deze.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:19 schreef 11en30 het volgende:
Bij die mooie hike van een Amerikaanse laatst die zo irritant loopt te smakken op onrijpe aardbeien door de gids geplukt uit een moestuin van de eigenaresse van het land, op die video staat ergens een man voor of half in een soort van grot bij de waterval. Meen ik me te herinneren.
.
Op 0.43
[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 04-11-2014 01:28:40 ]![]()
Er is nooit een 100% bereik, daarnaast was er meen ik 1 oproep afgebroken?quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:
Laat ik het zo zeggen: de gsm's hebben geen contact gemaakt met de gsm-mast bij die eerste noodoproepen. De telefoons waren buiten bereik van die zendmasten. En aan de Boquete kant, is dat bereik er wel.
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.![]()
vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de CD, dus aan de Pacific / Boquete kant, heb je een groot gedeelte ook geen mobiele telefoondekking, dat geeft de vader van Kris in een van de video's aan. Dus ze kunnen wel degelijk (al weer terug) aan de Boquete kant hebben gelopen. Een kaartje van de mob. operators laat zien dat je richting Boquete tree trek bv. bij die weg, ook niet overal bereik hebt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: de gsm's hebben geen contact gemaakt met de gsm-mast bij die eerste noodoproepen. De telefoons waren buiten bereik van die zendmasten. En aan de Boquete kant, is dat bereik er wel.
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.![]()
maar wat ik dan niet snap, is dat de lokaties bekend moeten zijn, bij bepaalde instanties die geconstateerd hebben, DAT er 2 noodoproepen gedaan zijn, die locatie-gegevens worden toch `meegestuurd ` ....dat is HIER nog wel, wanneer je 112 belt ! Zo komen die hoge boetes van 750 euro tot stand, wanneer je voor Jan-met-de-korte-achternaam 112 belt....quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.
Dus die instanties ( NFI ) l i e g e n dat ze barsten ! En daar wordt ik pis-nijdig van
Met andere woorden : die locaties zijn WEL bekend, maar ze geven ze niet vrij !
En daarom hebben wij ze niet![]()
TYquote:Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef Poekje01 het volgende:
vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de CD, dus aan de Pacific kant, heb je een groot gedeelte ook geen mobiele telefoondekking, dat geeft de vader van Kris in een van de video's aan. Dus ze kunnen wel degelijk (al weer terug) aan de Boquete kant hebben gelopen.![]()
Er is of wel of geen contact met een gsm-zendmast.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:49 schreef Za het volgende:
[..]
Er is nooit een 100% bereik, daarnaast was er meen ik 1 oproep afgebroken?
En de eerste noodoproepen hebben geen contact gemaakt.Make my day!![]()
Ik reageerde op de stelling dat ze alweer van de Pianista af waren. Dan heb je gewoon bereik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de CD, dus aan de Pacific / Boquete kant, heb je een groot gedeelte ook geen mobiele telefoondekking, dat geeft de vader van Kris in een van de video's aan. Dus ze kunnen wel degelijk (al weer terug) aan de Boquete kant hebben gelopen. Een kaartje van de mob. operators laat zien dat je richting Boquete tree trek bv. bij die weg, ook niet overal bereik hebt.Make my day!![]()
Die twee noodoproepen zijn gevonden op de telefoons. Niet bij de 112 centrale.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar wat ik dan niet snap, is dat de lokaties bekend moeten zijn, bij bepaalde instanties die geconstateerd hebben, DAT er 2 noodoproepen gedaan zijn, die locatie-gegevens worden toch `meegestuurd ` ....dat is HIER nog wel, wanneer je 112 belt ! Zo komen die hoge boetes van 750 euro tot stand, wanneer je voor Jan-met-de-korte-achternaam 112 belt....
Dus die instanties ( NFI ) l i e g e n dat ze barsten ! En daar wordt ik pis-nijdig van
En daarom hebben wij ze nietMake my day!![]()
ooh okee, tja.....ik vertrouw ze voor geen millimeter, ze l....n maar wat !quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:59 schreef agter het volgende:
[..]
Die twee noodoproepen zijn gevonden op de telefoons. Niet bij de 112 centrale.![]()
Stel dat zij terug gelopen zijn en door de rode auto zijn opgepikt,dan is er nog geen verklaring voor de nachtfoto's toch?quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:31 schreef Za het volgende:
[..]
Dank voor deze info, ik begrijp nu de redenatie van de heer Kremers.
Waneer je exact dezelfde route terug loopt weet je dat je wederom langs de al eerder gespotte foto waardige plekken zult komen, dus hoef je geen foto's meer te nemen, en kun je de camera in je rugzak laten. Misschien hadden ze voor het teruglopen ongeveer dezelfde tijd uitgetrokken als voor de heenweg omdat ze een beetje moe waren, maar ging het teruglopen zelfs vele malen sneller dan verwacht, waren er minder rust momenten en mogelijk zelfs geen momenten om ergens iets voor wat langere tijd te bewonderen zoals op de heenweg, en is het om die reden zelfs mogelijk dat ze al van de Pianista af waren op het moment dat de eerste noodoproep gedaan werd.
Ik denk hierbij aan het krijgen van een lift terug naar Boquete van iemand die ze vertrouwden (bv van een wat oudere fragiele man).![]()
"Beschrijving die omwonenden gaven van de onbekende wagen die ze zagen op de looproute van de meiden. Dat was een terreinvoertuig van het type pick-up met buitenmaatse wielen, mogelijk een Mitsubishi met dubbele cabine of een Toyota Highlander."
In zo'n auto kan je makkelijk iets onzichtbaar vervoeren:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 04-11-2014 01:09:17 ]![]()
voor de zg. "triangulation plaatsbepaling" heb je minimaal 3 masten nodig. In NL is de dekking en aantal geplaatste masten zodanig, dat de netwerk apparatuur die 3 hoeks meting bijna overal technisch kan uitvoeren. Bijna altijd prijs als ze je IMEI nr peilen dus. Maar in randgebieden, is dat anders. Daar zou je vanaf een mast een tijd moeten kunnen meten, hoe lang een tst oproep er over heeft gedaan een mast te bereiken, dat geeft een idee van afstand tst tot aan mast.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef suddenintuition het volgende:
[..]
maar wat ik dan niet snap, is dat de lokaties bekend moeten zijn, bij bepaalde instanties die geconstateerd hebben, DAT er 2 noodoproepen gedaan zijn, die locatie-gegevens worden toch `meegestuurd ` ....dat is HIER nog wel, wanneer je 112 belt ! Zo komen die hoge boetes van 750 euro tot stand, wanneer je voor Jan-met-de-korte-achternaam 112 belt....
En daarom hebben wij ze niet
mijn punt is dat de dekking tot ruim een uur voor en na de mirador zo slecht is, dat die metingen niet kunnen plaatsvinden, en er ook niet genoeg masten daarvoor staan.![]()
Ik herinner me dat er bij 1 van de oproepen stond (geen idee welke) dat het contact verbroken was, iets in die richting, dat er daarna een heel uitzoekwerk is geweest in Panama hieromtrend.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:55 schreef agter het volgende:
Er is of wel of geen contact met een gsm-zendmast.
En de eerste noodoproepen hebben geen contact gemaakt.![]()
2 april 13.56. Staat in het beloverzicht van Geruisloos, bovenin de OP.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik herinner me dat er bij 1 van de oproepen stond (geen idee welke) dat het contact verbroken was, iets in die richting, dat er daarna een heel uitzoekwerk is geweest in Panama hieromtrend.
Make my day!![]()
Ik was niet volledig, mijn excuses, maar ik bedoelde dus niet de Pianista af terug in Boquete, maar in de veronderstelling die richting te gaan (en dat dit tijdtechnisch mogelijk zou zijn), dus wel van dat pad af maar een zijweg in, voor zover mogelijk.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:57 schreef agter het volgende:
Ik reageerde op de stelling dat ze alweer van de Pianista af waren. Dan heb je gewoon bereik.![]()
TYquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:05 schreef agter het volgende:
2 april 13.56. Staat in het beloverzicht van Geruisloos, bovenin de OP.![]()
2 masten is ook genoeg.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:03 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
voor de zg. "triangulation plaatsbepaling" heb je minimaal 3 masten nodig. In NL is de dekking en aantal geplaatste masten zodanig, dat de netwerk apparatuur die 3 hoeks meting bijna overal technisch kan uitvoeren. Bijna altijd prijs als ze je IMEI nr peilen dus. Maar in randgebieden, is dat anders. Daar zou je vanaf een mast een tijd moeten kunnen meten, hoe lang een tst oproep er over heeft gedaan een mast te bereiken, dat geeft een idee van afstand tst tot aan mast.
mijn punt is dat de dekking tot ruim een uur voor en na de mirador zo slecht is, dat die metingen niet kunnen plaatsvinden, en er ook niet genoeg masten daarvoor staan.
Maar de eerste twee oproepen hebben geen contact gemaakt, er valt dus niets te peilen.Make my day!![]()
Volgens diezelfde video van de ouders zijn er geen zijpaden op de Pianista. Kun je nergens een afslag nemen, en kun je niet verdwalen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:06 schreef Za het volgende:
[..]
Ik was niet volledig, mijn excuses, maar ik bedoelde dus niet de Pianista af terug in Boquete, maar in de veronderstelling die richting te gaan (en dat dit tijdtechnisch mogelijk zou zijn), dus wel van dat pad af maar een zijweg in, voor zover mogelijk.
Maar...we weten ook dat ze verder gelopen zijn dan alleen de Pianista. En het Sinaproc kaartje geeft daar wel andere paden aan.Make my day!![]()
Dat kun je niet stellen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:
[..]
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.
Ten eerste weten we niet 100% zeker of de telefoons de hele tijd aan zijn geweest.
Als we het bekende Spaanse kaartje moeten geloven zijn ze nooit uit gedaan maar wel aan gedaan!?!
Ten tweede is er terug op de Pianista niet constant bereik. Op de mirador (meestal wel volgens Hans) maar op de terugweg zeker niet.
Ik denk overigens dat ze de noodoproepen NA de mirador hebben gemaakt maar voor de mirador valt niet uit te sluiten![]()
Nee dan is er slechts een verklaring voor het feit dat het foto's nemen die dag met een gemiddelde van 6,35 minuten opeens stopt om 13:53.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:02 schreef vronie het volgende:
Stel dat zij terug gelopen zijn en door de rode auto zijn opgepikt,dan is er nog geen verklaring voor de nachtfoto's toch?
Eveneens een mogelijke verklaring waarom de er 2,45 uur zit tussen de noodoproepen en het plotselinge staken van het nemen van foto's met een gemiddelde van een per 6.35 minuten, en de 12 minuten tussen de 2 oproepen.![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:03 schreef Grijzemassa het volgende:
"Beschrijving die omwonenden gaven van de onbekende wagen die ze zagen op de looproute van de meiden. Dat was een terreinvoertuig van het type pick-up met buitenmaatse wielen, mogelijk een Mitsubishi met dubbele cabine of een Toyota Highlander."
In zo'n auto kan je makkelijk iets onzichtbaar vervoeren:Zeer zeker zo auto zie niet over het hoofd lijkt mijSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Okee, maar stel nou : dat ze die locatie-gegevens toevalligerwijs w e l hebben ?
Dan zouden ze die, logischerwijs, sowieso niet vrijgeven, want :
a. dan zou het toerisme / economie een geweldige klap gekregen hebben
b. dan zou de zaak allang opgelost zijn
c. en dan zouden wij hier niet zitten puzzelen
d. en dan had heel Panama met de billen bloot gemoeten, over wat daar allemaal gebeurd
dus al hadden ze die locatie-gegevens gehad, hadden ze, ze toch nooit gegeven !![]()
Domnivoor denkt dat er vanaf aankomst in Panama er 500 foto's zijn gemaakt met de fotocamera.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:12 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dan is er slechts een verklaring voor het feit dat het foto's nemen die dag met een gemiddelde van 6,35 minuten opeens stopt om 13:53.
Eveneens een mogelijke verklaring waarom de er 2,45 uur zit tussen de noodoproepen en het plotselinge staken van het nemen van foto's met een gemiddelde van een per 6.35 minuten, en de 12 minuten tussen de 2 oproepen.
Geloof ik niet. Meiden van deze tijd lopen de godganse dag met hun telefoon (waar een fotocamera op zit) en niet nog met een extra fotocamera.
Ik denk dat Kris en Lisanne 66 foto's hebben gemaakt met de fotocamera en niet 500![]()
Eens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:12 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dat kun je niet stellen.
Ten eerste weten we niet 100% zeker of de telefoons de hele tijd aan zijn geweest.
Als we het bekende Spaanse kaartje moeten geloven zijn ze nooit uit gedaan maar wel aan gedaan!?!
Ten tweede is er terug op de Pianista niet constant bereik. Op de mirador (meestal wel volgens Hans) maar op de terugweg zeker niet.
Ik denk overigens dat ze de noodoproepen NA de mirador hebben gemaakt maar voor de mirador valt niet uit te sluiten
Maar, nogmaals, ik reageerde op een post die stelde dat ze weer helemaal de pianista terug gelopen waren.
Dat lijkt mij onjuist.Make my day!![]()
Ik denk van niet maar het zou wel kunnenquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:15 schreef agter het volgende:
[..]
Eens.
Maar, nogmaals, ik reageerde op een post die stelde dat ze weer helemaal de pianista terug gelopen waren.
Dat lijkt mij onjuist.![]()
ja, precies.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:07 schreef agter het volgende:
[..]
2 masten is ook genoeg.
Maar de eerste twee oproepen hebben geen contact gemaakt, er valt dus niets te peilen.
Eigenlijk zou je moeten kijken als je daar bent, aan de Boquete kant, bv. halverwege het Pianista pad, waar die splitsing is met die steen met gele verf, waar je:
a) daar zoal naar toe kan (terug) rijden met een een 4x4 auto vanaf het pad
b) cq. naar toe kan lopen,
en hoe het dan zit met het bereik overal, en
c) dat zelfde vanaf de weg aan het begin van het P pad., dan niet terug richting Boquete maar door de andere
kant op, richting Boq tree trek (weg loop daar langs dat resort) en Alto Moro enz![]()
Bereik is niet altijd hetzelfde. Ligt aan de meteorologische omstandigheden.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:17 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
ja, precies.
Eigenlijk zou je moeten kijken als je daar bent, aan de Boquete kant, bv. halverwege het Pianista pad, waar die splitsing is met die steen met gele verf, waar je:
a) daar zoal naar toe kan (terug) rijden met een een 4x4 auto vanaf het pad
b) cq. naar toe kan lopen,
en hoe het dan zit met het bereik overal, en
c) dat zelfde vanaf de weg aan het begin van het P pad., dan niet terug richting Boquete maar door de andere
kant op, richting Boq tree trek (weg loop daar langs dat resort) en Alto Moro enzMake my day!![]()
Ik las bij het teruglezen dat het 8 km is vanaf hun hostel tot aan de Pianista, en tot op heden is er niemand opgestaan om mede te delen hen een lift te hebben gegeven die ochtend.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:12 schreef jackie12 het volgende:
Ik denk overigens dat ze de noodoproepen NA de mirador hebben gemaakt maar voor de mirador valt niet uit te sluiten
Het is niet te sluiten dat diezelfde persoon rondscharrelde daar in die buurt toen ze beneden gelopen kwamen en ze vol vertrouwen weer zijn ingestapt. Waarom zou anders niemand zeggen ze een lift te hebben gegeven, terwijl dat eigenlijk vrijwel zeker gebeurd is.![]()
De laatste foto is gemaakt om 14.00 uur. De eerste noodoproep was om 16.39.
Als ze teruggelopen zijn, wat je zou verwachten als ze voor donker terug bij het begin wilden zijn, kunnen ze om ongeveer om 15.30 door een auto (wel of niet vrijwillig) opgepikt zijn. Dat is ruim een uur voor de eerste noodoproep. Je kan een heel eind rijden in een uur naar een gebied of locatie waar geen bereik is.![]()
Ik bedoel niet dat zij een zijpad in zijn gegaan, maar dat het deel van de Pianista waar auto's kunnen komen, dat daar de mogelijkheid zal zijn meer dan 1 richting op te rijden, en iemand die hen een lift aanbood dat gedaan zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:11 schreef agter het volgende:
Volgens diezelfde video van de ouders zijn er geen zijpaden op de Pianista. Kun je nergens een afslag nemen, en kun je niet verdwalen.
Maar...we weten ook dat ze verder gelopen zijn dan alleen de Pianista. En het Sinaproc kaartje geeft daar wel andere paden aan.![]()
ja, nou op een (vergelijkbare) mooie zomerdag dan, volgend jaar 1 april.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:19 schreef agter het volgende:
[..]
Bereik is niet altijd hetzelfde. Ligt aan de meteorologische omstandigheden.![]()
Hoe snel moeten ze dat stuk dan terug gelopen hebben?quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:22 schreef Za het volgende:
[..]
Ik las bij het teruglezen dat het 8 km is vanaf hun hostel tot aan de Pianista, en tot op heden is er niemand opgestaan om mede te delen hen een lift te hebben gegeven die ochtend.
Het is niet te sluiten dat diezelfde persoon rondscharrelde daar in die buurt toen ze beneden gelopen kwamen en ze vol vertrouwen weer zijn ingestapt. Waarom zou anders niemand zeggen ze een lift te hebben gegeven, terwijl dat eigenlijk vrijwel zeker gebeurd is.Make my day!![]()
Ik ben eigenlijk alleen uitgegaan van het aantal foto's op de Pianista, daar lag het gemiddelde op 6,35 per minuut en dat stopt abrupt om 13:53.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:15 schreef jackie12 het volgende:
Domnivoor denkt dat er vanaf aankomst in Panama er 500 foto's zijn gemaakt met de fotocamera.
Geloof ik niet. Meiden van deze tijd lopen de godganse dag met hun telefoon (waar een fotocamera op zit) en niet nog met een extra fotocamera.
Ik denk dat Kris en Lisanne 66 foto's hebben gemaakt met de fotocamera en niet 500![]()
er is maar 1 pad, volgens die video. Je kunt omhoog of omlaag.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:26 schreef Za het volgende:
[..]
Ik bedoel niet dat zij een zijpad in zijn gegaan, maar dat het deel van de Pianista waar auto's kunnen komen, dat daar de mogelijkheid zal zijn meer dan 1 richting op te rijden, en iemand die hen een lift aanbood dat gedaan zou kunnen hebben.Make my day!![]()
Laten we nou even heel eerlijk zijn:
Plinio ziet ze (misschien) rond de middag naar boven lopen
Martina ziet ze naar boven lopen om 15 uur
Oliva de Kam ziet ze naar boven lopen om 16.15
Lorenzo Gonzalez ziet ze aan het einde van de middag naar boven lopen.
Ingrid Lommers zegt dat ze gezocht hebben naar de Pianista op de computer.
Op 3 april! werd al bekend gemaakt in de media dat Kris en Lisanne vermist waren.
En op 5 april gaat Sinaproc zoeken bij vulkaan Baru....
Laten we Lorenzo Gonzalez daar even uit pakken (die van de laatste finca voor de mirador)
Als hij ze rond + - 1645 ziet en hij woont laten we zeggen een uur voor de mirador dan weet hij dat ze om 1745 pas op de mirador aan zullen komen en dan om 1845 weer terug ter hoogte van zijn finca zijn. (is het al donker)
Is het dan niet logischer dat hij zegt om 1645 "no no chicas too late !"
Nee hij laat ze lekker naar boven lopen en gaat daarna niks zeggen dat hij ze zo laat nog heeft gezien.
Lorenzo, Feliciano, Plinio, Baru. het stinkt als een bunzing.![]()
Stopt het gehele verkeer daar bij die Pianista?quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:28 schreef agter het volgende:
er is maar 1 pad, volgens die video. Je kunt omhoog of omlaag.![]()
Geen idee. Maar of je neemt die video wel voor waarheid aan, of niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:30 schreef Za het volgende:
[..]
Stopt het gehele verkeer daar bij die Pianista?Make my day!![]()
Zowel Domnivoor als ik kwamen uit op dezelfde tijd, dat er iets gebeurd moet zijn, om 14,30 u
en ik om 14,28 u
daar ga ik van uit, bij een vertrek van 11.00 / 11.05 u![]()
Snel, ik wacht op Geruisloos met de berekening van hoe snel dit exact kan tov bergopwaarts lopen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:27 schreef agter het volgende:
Hoe snel moeten ze dat stuk dan terug gelopen hebben?![]()
In 2,5 uur het stuk terug dus? Waarbij ze ook een stuk omhoog hebben moeten lopen. Na een niet lichte wandeling van 3 uur.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:32 schreef Za het volgende:
[..]
Snel, ik wacht op Geruisloos met de berekening van hoe snel dit exact kan tov bergopwaarts lopen.Make my day!![]()
omhoog is het tussen de 2.30 uur en 2.45 uur.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:32 schreef Za het volgende:
[..]
Snel, ik wacht op Geruisloos met de berekening van hoe snel dit exact kan tov bergopwaarts lopen.
Kris en Lisanne zouden dat dan binnen 2 uur gedaan hebben vanaf het restaurant (wat ik niet geloof)
Omlaag zal iets sneller kunnen.
14 uur quebrada
1445 weer mirador
2 uur verder weer ergens vlak voor het begin ( als ze liepen)![]()
misschien kunnen we een nieuw kaartje maken, met weer een actie radius cirkel erop, vanaf het begin van het Pianista pad, niet richting Boquete, maar de andere kant op.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:25 schreef Grijzemassa het volgende:
De laatste foto is gemaakt om 14.00 uur. De eerste noodoproep was om 16.39.
Als ze teruggelopen zijn, wat je zou verwachten als ze voor donker terug bij het begin wilden zijn, kunnen ze om ongeveer om 15.30 door een auto (wel of niet vrijwillig) opgepikt zijn. Dat is ruim een uur voor de eerste noodoproep. Je kan een heel eind rijden in een uur naar een gebied of locatie waar geen bereik is.
En dit rekening houdend met een auto die een uur rijdt, met, zeg, 80 kilometer per uur. Over de wegen die we zien op Google maps. Kijken welke mogelijke locaties we dan in die cirkelrand tegenkomen.![]()
Dan moet er nog even gekeken worden naar de tijd om terug te lopen want 15.30 is een gok van mij. Dus vanaf de bergbeek tot aan het punt waar je met een auto kan komen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:36 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
misschien kunnen we een nieuw kaartje maken, met weer een actie radius cirkel erop, vanaf het begin van het Pianista pad, niet richting Boquete, maar de andere kant op.
En dit rekening houdend met een auto die een uur rijdt, met, zeg, 80 kilometer per uur. Over de wegen die we zien op Google maps. Kijken welke mogelijke locaties we dan in die cirkelrand tegenkomen.![]()
nee, op dat kaartje waar dat Cafe Finca de Presas op staan, waar Jackie12 eerder om vroeg, zie je de lokale wegen daar...weg loopt door..quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:30 schreef Za het volgende:
[..]
Stopt het gehele verkeer daar bij die Pianista?![]()
De video van de ouders gaat toch niet over het verkeer beneden aan de Pianista, maar of er al dan niet zij wandelpaden waren op de Pianista of eigenlijk meer het pad erna?quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:31 schreef agter het volgende:
Geen idee. Maar of je neemt die video wel voor waarheid aan, of niet.![]()
Van de quebrada terug naar de Mirador is omhoog. Mirador is immers het hoogste punt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:35 schreef jackie12 het volgende:
[..]
omhoog is het tussen de 2.30 uur en 2.45 uur.
Kris en Lisanne zouden dat dan binnen 2 uur gedaan hebben vanaf het restaurant (wat ik niet geloof)
Omlaag zal iets sneller kunnen.
14 uur quebrada
1445 weer mirador
2 uur verder weer ergens vlak voor het begin ( als ze liepen)
Naar beneden deden ze er een uur over. Omhoog dus langer.Make my day!![]()
Die Pianista klim is zo'n 4,5 km, maar de eerste twee kilometer kun je ook nog met een 4x4 overwinnen. Ondanks scheenbeenblessure, keelpijn, astma, wat dan ook, zou het volgens de wat makkelijk te manipuleren cameratijden maar zo'n 2,5 tot 2 uur en een kwartier geduurd hebben, de klim van 600 hoogtemeters.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:32 schreef Za het volgende:
Snel, ik wacht op Geruisloos met de berekening van hoe snel dit exact kan tov bergopwaarts lopen.
Erg snel voor twee stadsmeiden. Ik denk dat ze na omgekeerd te zijn om 14:00 best om 16:00 weer bij de auto, twee kilometer voorbij de Mirador hebben kunnen zijn. Dat zal zo'n 3,5 kilometer zijn geweest.![]()
Ga je er dan vanuit dat ze weer helemaal beneden aan de Pianista waren? Dan hadden ze in elk geval daar mobiel bereik.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef Za het volgende:
[..]
De video van de ouders gaat toch niet over het verkeer beneden aan de Pianista, maar of er al dan niet zij wandelpaden waren op de Pianista of eigenlijk meer het pad erna?
Maar ik denk niet dat ze dat zo makkelijk in 2,5 uur gelopen hebben na eerst 3 uur een pittige wandeling (en een vrij heftige scheenbeen blessure die op het bot gevonden is).Make my day!![]()
Ook dat weten we niet.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef agter het volgende:
[..]
Van de quebrada terug naar de Mirador is omhoog. Mirador is immers het hoogste punt.
Naar beneden deden ze er een uur over. Omhoog dus langer.
Om 13.01 foto Lisanne mirador en om 13.54 foto Kris quebrada. Maar zijn ze gelijk vertrokken na 13.01?
Dat weten we niet. Ik geloof dat de ouders er 3 kwartier over deden. Ga het even terug kijken.
Wat wel klopt is omhoog (naar de mirador vanaf de quebrada) langer duurt dan omlaag.
En ook weten we niet hoe lang ze bij de quebrada zijn gebleven.
Dus 1445 terug op de mirador zal wat later zijn (als ze omkeerden)![]()
Dankjewel!quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:42 schreef Perico het volgende:
Die Pianista klim is zo'n 4,5 km, maar de eerste twee kilometer kun je ook nog met een 4x4 overwinnen. Ondanks scheenbeenblessure, keelpijn, astma, wat dan ook, zou het volgens de wat makkelijk te manipuleren cameratijden maar zo'n 2,5 tot 2 uur en een kwartier geduurd hebben, de klim van 600 hoogtemeters.
Erg snel voor twee stadsmeiden. Ik denk dat ze na omgekeerd te zijn om 14:00 best om 16:00 weer bij de auto, twee kilometer voorbij de Mirador hebben kunnen zijn. Dat zal zo'n 3,5 kilometer zijn geweest.
Zou je svp nog een keer kunnen aangeven waar de auto's kunnen komen ten dele op de Pianista en welke richtingen het verkeer kan rijden?![]()
De vraag is niet aan mij maar ik las tot aan de finca van Lorenzo Gonzalez.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:46 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel!
Zou je svp nog een keer kunnen aangeven waar de auto's kunnen komen ten dele op de Pianista en welke richtingen het verkeer kan rijden?
Misschien dat kaartjesspecialisten hier een feitelijk antwoord op kunnen geven![]()
Nee ik denk dat ze dan waren tot waar de auto's de Pianista opkunnen en daar een lift hebben gekregen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:44 schreef agter het volgende:
Ga je er dan vanuit dat ze weer helemaal beneden aan de Pianista waren? Dan hadden ze in elk geval daar mobiel bereik.
Maar ik denk niet dat ze dat zo makkelijk in 2,5 uur gelopen hebben na eerst 3 uur een pittige wandeling (en een vrij heftige scheenbeen blessure die op het bot gevonden is).
Bergafwaarts gaat echt vele malen sneller dan bergopwaarts, plus je hebt alle bezienswaardigheden al gezien en kan gewoon doorlopen. Die oude blessure was geen enkel obstakel om een vulkaan Baru tour te boeken.![]()
Overigens reken ik bij het lopen in de Alpen voor omhoog dezelfde tijden als voor omlaag.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ook dat weten we niet.
Om 13.01 foto Lisanne mirador en om 13.54 foto Kris quebrada. Maar zijn ze gelijk vertrokken na 13.01?
Dat weten we niet. Ik geloof dat de ouders er 3 kwartier over deden. Ga het even terug kijken.
Wat wel klopt is omhoog (naar de mirador vanaf de quebrada) langer duurt dan omlaag.
En ook weten we niet hoe lang ze bij de quebrada zijn gebleven.
Dus 1445 terug op de mirador zal wat later zijn (als ze omkeerden)
En afdalen is trouwens killing voor je schenen. Met zo'n blessure een lift afslaan, daar zouden ze mss wel 2 keer over nadenken. Alhoewel het natuurlijk zeer verstandige meiden waren...Make my day!![]()
ja, en laten we dan eens (hypothetisch) redeneren vanuit de gedachtengang van een tweetal misdadigers:quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:42 schreef Perico het volgende:
[..]
Die Pianista klim is zo'n 4,5 km, maar de eerste twee kilometer kun je ook nog met een 4x4 overwinnen. Ondanks scheenbeenblessure, keelpijn, astma, wat dan ook, zou het volgens de wat makkelijk te manipuleren cameratijden maar zo'n 2,5 tot 2 uur en een kwartier geduurd hebben, de klim van 600 hoogtemeters.
Erg snel voor twee stadsmeiden. Ik denk dat ze na omgekeerd te zijn om 14:00 best om 16:00 weer bij de auto, twee kilometer voorbij de Mirador hebben kunnen zijn. Dat zal zo'n 3,5 kilometer zijn geweest.
waar neem je ze dan ergens mee naar toe, en waarvoor? Waar kan je dan (ongezien en ongestoord) met hen je gang gaan? Ik zou zeggen of:
a) in een bebost gebied (maar er staan finca's hier en daar) of
b) toch wellicht meer een buitengebied buiten Boquete, waar geen mensen wonen
c) de weg naar David, naar de regio/plek waar Alex Humphrey verdween![]()
Ik heb het opgezocht, bedoel je dat Boquete Treetrek kaartje?quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:40 schreef Poekje01 het volgende:
nee, op dat kaartje waar dat Cafe Finca de Presas op staan, waar Jackie12 eerder om vroeg, zie je de lokale wegen daar...weg loopt door..
[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 04-11-2014 02:01:04 ]![]()
Je kunt geraken tot waar het nevelwoud begint.. aan de boszoom moet je afhaken, na zo'n 2 kilometer. Je kunt wel gerust ook de Rio Pianista oversteken met zo'n 4x4.. er is ook een rondweg bij het restaurant beneden en als je op de Pianista op de eerste y-splitsing naar links gaat, waar iedereen rechtsaf slaat...quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:46 schreef Za het volgende:
Dankjewel!
Zou je svp nog een keer kunnen aangeven waar de auto's kunnen komen ten dele op de Pianista en welke richtingen het verkeer kan rijden?
Kom je buiten weer op een breed pad geschikt voor verkeer naar Cerro Horqueta. Het is ook mogelijk daar ergens te parkeren komend van een hele andere kant van Boquete en door binnendoor af te steken weer op het pad niet zo ver van de Mirador in te haken.
Ik zou graag een beschrijving van alle originele foto's willen. In de huidige constellatie lijkt het erop of Kris en Lisanne een stuk hebben overgeslagen, maar dat zou door slechts een beschrijving van de hele fotoreeks bevestigd of onderuitgehaald kunnen worden.
[ Bericht 2% gewijzigd door Perico op 04-11-2014 01:59:31 ]![]()
Dankjewel!quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:54 schreef Perico het volgende:
[..]
Je kunt geraken tot waar het nevelwoud begint.. aan de boszoom moet je afhaken, na zo'n 2 kilometer. Je kunt wel gerust ook de Rio Pianista oversteken met zo'n 4x4.. er is ook een rondweg en als je op de Pianista op de eerste y-splitsing naar links gaat, waar iedereen rechtsaf slaat.
Kom je buiten weer op een breed pad geschikt voor verkeer naar Cerro Horqueta. Het is ook mogelijk daar ergens te parkeren en door binnendoor af te steken weer op het pad niet zo ver van de Mirador in te haken.Ook dat kan wijzen op een lift tot ongeveer ter hoogte van de bosrand?quote:Ik zou graag een beschrijving van alle originele foto's willen. In de huidige constellatie lijkt het erop of Kris en Lisanne een stuk hebben overgeslagen, maar dat zou ook slechts een beschrijving van de hele fotoreeks kunnen bevestigen of onderuithalen.![]()
Ja, stel er zijn hypothetisch gesproken even, geen foto's gemaakt van het begin.. van de mooie rivieroversteek, de bergkam die zichtbaar is... dat zou kunnen duiden op een lift, omdat ze wel bijvoorbeeld op foto 493 een geul met stenen de moeite waard vinden om te fotograferen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:57 schreef Za het volgende:
Ook dat kan wijzen op een lift tot ongeveer ter hoogte van de bosrand?
Zijn die beelden er allemaal wel, dan zou dat ook waardevolle informatie zijn.![]()
We hebben 491, 493, 499, 500, 505, 507 en 508 van de wandeling. Alle tussenliggende nummers hebben we niet. En dat zijn er veel meer dan wij wel hebben.
Ook weten we niet of de wandeling met 491 begonnen is.Make my day!![]()
Als de Telegraaf uitgaat van 11.05 start Pianista (dus restaurant) en dan om 13.01 al fris en fruitig op de mirador dan is dat binnen 2 uur (zonder gids) waar de ouders (met gidsen) er 2.30 a 2.45 er over doen (zie AFK) dan denk ik dat ze een lift kregen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:57 schreef Za het volgende:
[..]
Dankjewel!
[..]
Ook dat kan wijzen op een lift tot ongeveer ter hoogte van de bosrand?
Aangezien Kris en Lisanne( waarschijnlijk) dood zijn dan heeft het niets met sensatie te maken dat ik denk dat diegene die ze een lift gaf mogelijk meer weet wat er met de meiden is gebeurd.![]()
Start van de pianista tot de eerste foto (491) is 2 km, ongeveer. Daar hebben ze een uur over gedaan. Dat kan toch wel kloppen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:03 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als de Telegraaf uitgaat van 11.05 start Pianista (dus restaurant) en dan om 13.01 al fris en fruitig op de mirador dan is dat binnen 2 uur (zonder gids) waar de ouders (met gidsen) er 2.30 a 2.45 er over doen (zie AFK) dan denk ik dat ze een lift kregen.
Aangezien Kris en Lisanne( waarschijnlijk) dood zijn dan heeft het niets met sensatie te maken dat ik denk dat diegene die ze een lift gaf mogelijk meer weet wat er met de meiden is gebeurd.
http://i3.minus.com/ibvyfzo9jZjvrc.jpgMake my day!![]()
Als je zegt, we pakken een vindplaaats van bv. het bekken van Kris, plus de kaart, en tekenen een cirkel eromheen met als rand:
a) een tijd en afstand die nodig is om van een punt stroomopwaarts als skelet door de rivier naar beneden te geraken,
b) tijd en afstand die nodig is om daarin de banden van het bekkenbot op te laten lossen.
Uitgaaande van een overlijdensdatum van 11 april. Wat levert dat op?
In de video AFK, komen Sinaproccers aan de ouders van K en Chiani voorbij die stroomopwaarts hebben gezocht naar overige skeletresten,....maar helemaal niets hebben gevonden.
Zijn er nog meer plaatsen in de Chanquinola rivier te bedenken, desnoods buiten Boquete, waarvandaan de lichamen aan hun laatste reis kunnen zijn begonnen? Passen die in die (nog te maken) misdadigers auto cirkel?![]()
Toen ik maanden geleden zei dat als er geen berichten,smsjes en appjes waren proberen te versturen het dan voor mij een uitgemaakte zaak was dat ze door een misdrijf om het leven waren gekomen toen waren de meesten het daar wel mee eens.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:02 schreef agter het volgende:
We hebben 491, 493, 499, 500, 505, 507 en 508 van de wandeling. Alle tussenliggende nummers hebben we niet. En dat zijn er veel meer dan wij wel hebben.
Ook weten we niet of de wandeling met 491 begonnen is.
Ik weet het antwoord nog niet maar wat als er voor de foto van Kris van 12.03 er GEEN foto's zijn van hen in het begin van de Piansta?
Ik voel namelijk aan mijn water dat die er niet zijn.
Springen daarna alle twijfelaars eindelijk in de tjoeke tjoeke misdrijftrein of.....?![]()
Misschien was er die dag geen gids beschikbaar voor de Pianista omdat hij pijn in zijn been had of wat dan ook, en niet in staat die hele trail te lopen, maar hen wel deels wilde brengen met de auto?quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:02 schreef Perico het volgende:
Ja, stel er zijn hypothetisch gesproken even, geen foto's gemaakt van het begin.. van de mooie rivieroversteek, de bergkam die zichtbaar is... dat zou kunnen duiden op een lift, omdat ze wel bijvoorbeeld op foto 493 een geul met stenen de moeite waard vinden om te fotograferen.
Dat zou dan weer kunnen verklaren waarom Kris en Lisanne een gids huren voor een boring place als een aarbeienfinca, de gids was alleen daartoe in staat op dat moment, en verwachtte zaterdag weer zich volledig in te kunnen zetten voor het wat onstuimiger terrein bij baru.![]()
Wat staat er op de rest van de foto's?quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:11 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Toen ik maanden geleden zei dat als er geen berichten,smsjes en appjes waren proberen te versturen het dan voor mij een uitgemaakte zaak was dat ze door een misdrijf om het leven waren gekomen toen waren de meesten het daar wel mee eens.
Ik weet het antwoord nog niet maar wat als er voor de foto van Kris van 12.03 er GEEN foto's zijn van hen in het begin van de Piansta?
Ik voel namelijk aan mijn water dat die er niet zijn.
Springen daarna alle twijfelaars eindelijk in de tjoeke tjoeke misdrijftrein of.....?
En waarom betekent geen foto's voor 12.03 dus een lift omhoog en direct een misdrijf?Make my day!![]()
Omdat dat dan logisch is.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:13 schreef agter het volgende:
[..]
Wat staat er op de rest van de foto's?
En waarom betekent geen foto's voor 12.03 dus een lift omhoog en direct een misdrijf?
Er is geen betrouwbare getuige die hen heeft gebracht
(als ) er zijn geen foto's van het leuke begin van de Pianista
Ze doen het binnen 2 uur. (waar de ouders er dik 2,5 uur er over doen)
Ze komen fris, schoon en fruitig aan op de mirador.(terwijl Lisanne de avond ervoor nog astmatisch was)
Alles kan maar in mijn ogen is de kans dan het grootst dat ze een lift kregen of samen waren met een gids![]()
Inderdaad, als je kijkt naar Eva Wiessing, de Kremers en anderen op de top.. die hebben geleden, je ziet ze transpireren, gezichten getekend... Kris en Lisanne staan er monter, schoon met gladgestreken plooien op, kurkdroog.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:16 schreef jackie12 het volgende:
Ze komen fris, schoon en fruitig aan op de mirador.(terwijl Lisanne de avond ervoor nog astmatisch was)![]()
Het verschil tussen oud en jong, getraind en vadsig. Even uitrusten en je wat optutten voordat je op de foto gaat helpt natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Inderdaad, als je kijkt naar Eva Wiessing, de Kremers en anderen op de top.. die hebben geleden, je ziet ze transpireren, gezichten getekend... Kris en Lisanne staan er monter, schoon met gladgestreken plooien op, kurkdroog.
En zo zie je dat je naar elke gewenste conclusie toe kunt praten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Gorraay op 04-11-2014 02:53:21 ]Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Uiteraard.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:45 schreef Gorraay het volgende:
En zo zie je dat je naar elke gewenste conclusie toe kunt praten.Toch kan ook niemand zeggen dat ik complete onzin uitkraam als ik plots stel, dat er een stampede was van koeien van master of the mountain Laureano en dat ze daarvan het slachtoffer werden.
En als ik een foto oprakel met een gat in het bladerdek langs het pad, kan ik volhouden: jaaaaa, een afslag, daar kunnen ze heen zijn gelopen en toen zijn ze meteen hun orientatie kwijt geraakt en voorgoed verloren.![]()
Heel goed punt. Ik beschouw me ook doorgewinterd en goedgetraind maar een half jaar van drie lange tochten per week, met veel steile vuursteenpaden, hebben ook mij gesloopt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:11 schreef Za het volgende:
Misschien was er die dag geen gids beschikbaar voor de Pianista omdat hij pijn in zijn been had of wat dan ook, en niet in staat die hele trail te lopen, maar hen wel deels wilde brengen met de auto?
Dat zou dan weer kunnen verklaren waarom Kris en Lisanne een gids huren voor een boring place als een aarbeienfinca, de gids was alleen daartoe in staat op dat moment, en verwachtte zaterdag weer zich volledig in te kunnen zetten voor het wat onstuimiger terrein bij baru.
Zij zitten daar ook nog met de vele hoogtemeters en het zeer oneffen terrein dat een gesel is voor alle gewrichten. Als de leeftijd dan begint te tellen, kan ik me voorstellen dat dit werk een aanslag is en dat je wel geld wilt verdienen, maar je jezelf ook wat wil sparen.
En met zo'n grote inspanning van Baru in het verschiet, zou het heel logisch zijn dat in overleg dit eruit rolde, met de Pianista light.![]()
Als er iemand is die mij de ( zo nauwkeurig mogelijke ) geboorte-tijden kan aanreiken,
en de ( zo nauwkeurig mogelijke ) geboorte-adressen,
dan hebben we verder geen enkele foto of telefoon-gegevens meer nodig !!
Dan hebben het hele NFI, plus politie-corps, plus Panama het nakijken, dan kunnen we ZELFS
de ( tijd-gecorrigeerde ) - horoscoop BOVENOP het bergbeekje leggen van 14.00 uur !!
Als iemand die 4 tijden, van de 2 meiden aan weet te reiken, dan stap ik vervolgens ACUUT in de auto, en dan rijden we naar Den Bosch ( die persoon die ik gisteravond nog gesproken heb )
die heeft op een kamer van 3m bij 4m boven, meer dan 2000 boeken staan tot aan het plafond en
3 computers draaien, verstand van de kosmos, planeten, sterren, wiskunde, goniometrie en nog meer, bovendien, ook nog gevaren op de grote vaart, en op Panama uiteraard, stuurman geweest
meer dan 40 jaar ! ( hij is nu 80, volgende week )
Ik snap trouwens niet, dat de ouders dat NOG NIET gedaan hebben, maar ja...er zijn nog steeds een hooop mensen die denken dat dit soort zaken, met het `paranormale `te maken hebben, en het een `pseudo-wetenschap `noemen. tja, dat moeten zij zelf weten, maar dat is niet juist !
Degene die mij die 4 tijden door kan geven, neem ik acuut mee, en dan nemen we ook nog EXPRES iemand mee, die dit ONZIN noemt. We trekken hier een ruime halve dag voor uit en
je leven zal NA DIE DAG nooit meer hetzelfde zijn ( daar moet je wel even rekening mee houden
dat zal nog niet makkelijk zijn, je krijgt hier wel een flinke open-geest-tik van mee, waar je nog dagen van loopt te duizelen ! )
Dus....die 4 tijden graag, stuur me een PM-bericht, en dan stappen we in de auto !![]()
JA en niet alleen bij hun !quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:13 schreef agter het volgende:
Sudden, dus bij hun geboorte stond al vast dat ze daar op dat moment gingen sterven?
Alles ligt bij IEDEREEN vast, tot op de 7 halve minuut en 144 m
dankzij de computers kunnen we geweldig veel tegenwoordig, waar ik vroeger 40 uur bezig was met een horoscoop, komt er nu in 22 minuten, een uitdraai uit van 5 meter aan getallen
Ik heb hier boven 600 boeken over deze materie ingepakt staan, maar indien ik die 4 tijden aangereikt krijg, pak ik meteen de meest deskundige op dit gebied, en nog GRATIS ook, de meeste astrologen vragen voor een horoscoop een honderd of 3 ( maar de mensen waar ik mee omga niet,
wij doen dat uit hobby, en wij vervuilen die kosmos niet met dat aardse-geld BAH )
Evenals die mensen, die voor `tips ` aan die arme ouders 30.000 euro zouden willen incasseren !
Om je KAPOT te schamen , als ik daar 1 stuiver van zou aanpakken !![]()
Ik wil ook wel even `duidelijk `maken ( ik probeer het )
dat...in het geval van mijn scenario ( ik wil het r niet meer over hebben, veroorzaakt mot hier en dat wil ik niet ) je goed moet begrijpen, dat zij voor de `gewone mensen ` dood zijn. ( wat jullie dood noemen, bestaat niet, maar goed...ze zijn dood dus )
In werkelijkheid hebben K & L hun `ziel ` niet kunnen meenemen, met dat overlijden.
Alle `ziels-informatie ` is hier dus nog op aarde en zit in het DNA, wat ergens hier op aarde voortleeft.
mijn vermoeden is ( en dan hoef ik alleen maar Roelie aan te kijken, zien is voor mij voldoende )
dat Hans en Roelie dat goed begrepen hebben, en daarom ( ook ) niet tot een begrafenis wilden overgaan, in feite zijn ze dus niet dood. Want ze zijn niet volledig overgegaan, naar de andere kant. Dat is ook de reden, dat zij niet het gevoel had, dat ze dood waren ( en dan heeft ze ook gelijk, want dit gevoel krijg je dan ook niet, dat kan niet ) De ouders van Lisanne hebben dit wel gedaan, om dat ze hun `verstand ` lieten gelden, boven hun `gevoel ` , afijn die krijgen vast nog spijt, maar dat geeft niets, iedereen heeft zijn eigen levensproces, en je bent hier om te leren.
J e kunt ook zelfs merken, hier in Ned. en op Fok hier, dat deze meisjes nog steeds heel erg `aanwezig ` zijn, en `leven ` in de mensen, dus zonder dat de meeste mensen het echt beseffen
zijn ze nog steeds niet echt `dood `., want ze zijn niet weg hier. En daarom zitten we hier nog...![]()
Sud: Hier kwam poekie meequote:Op zondag 2 november 2014 08:42 schreef Poekje01 het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/eindeloos-bewustzijn/1001004004897588/
Dit is het beste boek, wat hier over gaat, op dit moment.![]()
ik heb het hier al met Poekie over gehad, maar die mevrouw Mull, heeft geen geboortetijdenquote:
en geboorte-adressen.....daar heb ik dus geen zak aan, ze kan mooi schrijven, en ze slaat de plank niet heel erg mis, maar we moeten de juiste tijden hebben, en die moeten dan ook nog
GECORRIGEERD worden, naar gebeurtenissen in het verleden, vervolgens worden die horoscopen dan OPNIEUW gemaakt....en dan pas kun je het 1 en ander zien
( dus je hebt een `horloge-tijd ` die bij iedereen anders is, want niemand heeft de juiste tijd op zijn klok, dus die tijden moeten altijd gecorrigeerd worden, naar de kosmos , want daar zijn wij
een heeeel klein `onderdeeltje `van )![]()
Alles beredenerend, hebben K&L deze onderneming niet op eigen houtje gedaan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Omdat dat dan logisch is.
Er is geen betrouwbare getuige die hen heeft gebracht
(als ) er zijn geen foto's van het leuke begin van de Pianista
Ze doen het binnen 2 uur. (waar de ouders er dik 2,5 uur er over doen)
Ze komen fris, schoon en fruitig aan op de mirador.(terwijl Lisanne de avond ervoor nog astmatisch was)
Alles kan maar in mijn ogen is de kans dan het grootst dat ze een lift kregen of samen waren met een gids
Hier is een lift aan te pas gekomen en verder is onder begeleiding de wandeling voortgezet.
Met alle gevolgen van dien.......![]()
Als je om 13:00 uur pas net 20 minuten gelopen hebt (vanaf het punt tot waar auto's kunnen komen tot de top) dan kun je gerust nog een paar uur doorlopen en ga je niet meteen terug om binnen 10 minuten weer in de auto te springen terug naar je kamer. Alleen dan wordt de Pianista een interessante trail want laten we eerlijk zijn, de eerste kilometers door de favela van Boquete in de lucht van hondenzeik en daarna die lelijke verharde saaie weg op dat is allemaal waardeloos. Als ze op de 31e al begonnen waren aan de Pianista dan snap ik wel dat ze gauw zijn omgekeerd. Een gids kan ze verteld hebben dat je met een lift naar de top er wel een boeiende hike van kunt maken.
[ Bericht 8% gewijzigd door 11en30 op 04-11-2014 12:26:46 ]![]()
Dit is het vlakke eerste stuk van de Pianista. De foto's zijn van MeloD.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die laureano woont die ergens na de Mirador? Baru zegt hij is gids maar ik kan geen verdere informatie over hem vinden. Ik denk dat hij daar woont en het gebied heel goed kent. Misschien dat hij daarom als deskundige van het gebied meeging bij telemetro. Hij duikt op in afk op 5.22 en op foto's van PM.quote:Op dinsdag 4 november 2014 05:04 schreef Perico het volgende:
[..]
Uiteraard.Toch kan ook niemand zeggen dat ik complete onzin uitkraam als ik plots stel, dat er een stampede was van koeien van master of the mountain Laureano en dat ze daarvan het slachtoffer werden.
En als ik een foto oprakel met een gat in het bladerdek langs het pad, kan ik volhouden: jaaaaa, een afslag, daar kunnen ze heen zijn gelopen en toen zijn ze meteen hun orientatie kwijt geraakt en voorgoed verloren.![]()
De ouders hebben alle foto's; ik neem aan dat ze daaruit kunnen afleiden, hoe laat (en waar) de tocht begonnen is. Zij zeggen ca. 11. 00 uur; ik ga er van uit dat dat is aan de hand van de foto's.Dan zou je een afspraak kunnen hebben om 14.00 uur op de top?quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:54 schreef Perico het volgende:
Kom je buiten weer op een breed pad geschikt voor verkeer naar Cerro Horqueta. Het is ook mogelijk daar ergens te parkeren komend van een hele andere kant van Boquete en door binnendoor af te steken weer op het pad niet zo ver van de Mirador in te haken.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Kris heeft d'r haar nog even voor de foto losgedaan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 02:23 schreef Perico het volgende:
[..]
Inderdaad, als je kijkt naar Eva Wiessing, de Kremers en anderen op de top.. die hebben geleden, je ziet ze transpireren, gezichten getekend... Kris en Lisanne staan er monter, schoon met gladgestreken plooien op, kurkdroog.Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Jammer, maar je kunt niet tot 20 minuten onder de top met auto komen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:20 schreef 11en30 het volgende:
Als je om 13:00 uur pas net 20 minuten gelopen hebt (vanaf het punt tot waar auto's kunnen komen tot de top) dan kun je gerust nog een paar uur doorlopen en ga je niet meteen terug om binnen 10 minuten weer in de auto te springen terug naar je kamer. Alleen dan wordt de Pianista een interessante trail want laten we eerlijk zijn, de eerste kilometers door de favela van Boquete in de lucht van hondenzeik en daarna die lelijke verharde saaie weg op dat is allemaal waardeloos. Als ze op de 31e al begonnen waren aan de Pianista dan snap ik wel dat ze gauw zijn omgekeerd. Een gids kan ze verteld hebben dat je met een lift naar de top er wel een boeiende hike van kunt maken.
Zie AFK video: ze lopen terug tot 1 uur onder de top (aan Boquete kant dus). En daar kun je echt niet met een 4x4 rondrijden.![]()
http://www.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=7630459
Vanaf restaurant Pianista tot aan de mirador is in km 4.67 km
Je stijgt van ongeveer 1200 meter naar 1850 meter.
Volgens deze link doe je er heen en terug er ongeveer 5 uur en 40 minuten over.
De ouders van Kris deden er ongeveer 2.45 uur over bergop
Omhoog gaat iets langzamer dan omlaag maar Kris en Lisanne die dan met astma, scheenbeenblessure er dan bergop minder dan 2 uur over doen lijkt mij erg onwaarschijnlijk![]()
Het krioelt hier van de zieners.quote:Op dinsdag 4 november 2014 11:37 schreef gynaika het volgende:
[..]
Alles beredenerend, hebben K&L deze onderneming niet op eigen houtje gedaan.
Hier is een lift aan te pas gekomen en verder is onder begeleiding de wandeling voortgezet.
Met alle gevolgen van dien.......
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Volgens Baru op ws kan dat wel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:12 schreef SAJ het volgende:
[..]
Jammer, maar je kunt niet tot 20 minuten onder de top met auto komen.
http://www.websleuths.com(...)1062157#post11062157
De route is dan niet via het wandelpad maar een andere weg omhoog met een 4x4.![]()
Ik denk eigenlijk dat er niet meer foto's van de tocht (over) zijn dan die we hebben gezien. Je kan ook op ca 11 uur uitkomen door een rekensom te maken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:02 schreef Lutalo het volgende:
De ouders hebben alle foto's; ik neem aan dat ze daaruit kunnen afleiden, hoe laat (en waar) de tocht begonnen is. Zij zeggen ca. 11. 00 uur; ik ga er van uit dat dat is aan de hand van de foto's.
Ik zie de ouders vooral aannames doen om zichzelf in hun eigen scenario te bevestigen. "Er zijn hier geen andere paden" terwijl ze het nonono steep area pad filmen. "Op de foto staat een grot dus ze zijn vastgehouden"....![]()
Dat klopt, er is niets over hem te vinden. Baru zegt nu dat zijn koeien op de berg overnachten, wat ook heel gebruikelijk is in de Alpen, maanden achtereen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:38 schreef ToniB het volgende:
Die laureano woont die ergens na de Mirador? Baru zegt hij is gids maar ik kan geen verdere informatie over hem vinden.
De familie Serracin, met een finca na de top, zouden dan via een weg van Pata de Macho al hun verplaatsingen doen. Waar hij en Chani precies hun finca's hebben weet niemand, maar zeker is dat hij een groot kenner van het gebied is en dus ook vee drijft.![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:02 schreef Lutalo het volgende:
De ouders hebben alle foto's; ik neem aan dat ze daaruit kunnen afleiden, hoe laat (en waar) de tocht begonnen is. Zij zeggen ca. 11. 00 uur; ik ga er van uit dat dat is aan de hand van de foto's.
Dan zou je een afspraak kunnen hebben om 14.00 uur op de top?Inderdaad, de familie Serracin heeft een grote finca na de Mirador en die gebruiken een weg via Pata de Macho om hun verplaatsingen te doen. Als je dan even voor het einde doorsteekt, moet je vlak onder de top kunnen geraken.quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:53 schreef 11en30 het volgende:
Volgens Baru op ws kan dat wel.
De route is dan niet via het wandelpad maar een andere weg omhoog met een 4x4.
Daarom zou het helpen om te weten of er foto's voor 491 zijn genomen. Als dat de eerste is, hebben ze er dus een klein uurtje op zitten tot aan de top.
[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 04-11-2014 15:35:17 ]![]()
Zo krijgen we weer indianenverhalen. Die 20 minuten ging over de locatie van het huis van Lorenzo Gonzalez, #25, 26 en 28 (daar verwees jouw link uiteindelijk naar).quote:Op dinsdag 4 november 2014 13:53 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens Baru op ws kan dat wel.
De route is dan niet via het wandelpad maar een andere weg omhoog met een 4x4.
http://www.websleuths.com(...)Boquete-1-Apr-2014-3
En er wordt al helemaal niets gezegd over een ''andere weg omhoog''.
Dus nee, je kunt niet tot 20 minuten onder de top met 4x4 komen.![]()
Misschien goed om dit soort reacties snel te vergeten en je vervolgens weer onmiddellijk te verdiepen in het verdwaal-scenario.quote:
Ik hoor graag je bevindingen.![]()
waar ligt die weg Perico? Heb al op Bing gekeken maar word er niet veel wijzer van.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:19 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat klopt, er is niets over hem te vinden. Baru zegt nu dat zijn koeien op de berg overnachten, wat ook heel gebruikelijk is in de Alpen, maanden achtereen.
De familie Serracin, met een finca na de top, zouden dan via een weg van Pata de Macho al hun verplaatsingen doen. Waar hij en Chani precies hun finca's hebben weet niemand, maar zeker is dat hij een groot kenner van het gebied is en dus ook vee drijft.![]()
ik heb inmiddels wel de rivier Pata de Macho gevonden nr.4 op de kaart. Loopt daar dan ook een weg/pad?
1. First cable bridge-refugio de Inrenare
2. Second cable bridge- Flores
3. Third cable bridge
4. Pata de Macho river
5. Velorio river (just outside map)
bron post 1026 http://www.websleuths.com(...)-1-April-2014/page42![]()
Opmerkelijk om te zien dat men hier nog steeds bezig is met "als je misdaad twijfelachtig vindt dan claim je dat ze zijn verdwaald. Dat laatste kun je niet bewijzen, en daarom zijn ze vermoord."quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:40 schreef gynaika het volgende:
[..]
Misschien goed om dit soort reacties snel te vergeten en je vervolgens weer onmiddellijk te verdiepen in het verdwaal-scenario.
Ik hoor graag je bevindingen.
Je zou toch verwachten dat men vroeg of laat de fouten in die gedachtegang ontdekt.
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Vrijdagavond as. is er een meet in cafe Oudaen in Utrecht, zie BNW thread van Poolbal,
"Kris en Lisanne FOK! meet 7/11"
Iedereen komt, jij toch ook?
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 04-11-2014 20:05:04 ]![]()
:-) Veel (verschillende) inzichten kunnen je eigen kijk verrijken.quote:Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)![]()
Ik dacht eerst dat dit filmpje alleen het begin van de Pianista weergaf maar ik denk dat ze de volle bijna 10 minuten over de Pianista rijden.
Op een gegeven moment zie je namelijk rechts weer een riviertje lopen en ik denk dat dat de Rio Pianista is.
Als dit klopt dan is het verdomd jammer dat t filmpje stopt na 10 minuten.![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 12:37 schreef Domnivoor het volgende:
Dit is het vlakke eerste stuk van de Pianista. De foto's zijn van MeloD.Wouw, wat is het daar mooi zeg! En dat is het eerste vlakke stuk nog maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Make my day!![]()
http://olympiczion.nl/index.php/snatam-kaur/
nou het is stil hier,
met de nieuwe coördinaten van de 1e quebrada
plus de exacte tijd van de laatste foto van Kris, draait de computer volop
in Den Bosch, dat wordt nachtwerk voor die behulpzame man van 80
en nog gratis ook, en dan nog een hoop werk voor mij morgen
ach ja, we doen het voor het goede doel he ? We hebben de andere tijden
niet eens nodig....ondertussen nog een toepasselijk prachtig muziekje
om het Fokforum wat hoger op de `spirituele ladder `te krijgen
huppekee, we moeten naar de 5 e dimensie hier hahaha![]()
Ik lees alleen maar mee, alle delen. Ik voel eigenlijk ook niets voor het verdwaalscenario. Hoewel jij ook veel rare dingen zegt heb ik best veel vertrouwen in dit. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik voel ook dat ze niet dood zijn maar hun ziel hier nog is. Ik voel het gewoon..quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:14 schreef suddenintuition het volgende:
http://olympiczion.nl/index.php/snatam-kaur/
nou het is stil hier,
met de nieuwe coördinaten van de 1e quebrada
plus de exacte tijd van de laatste foto van Kris, draait de computer volop
in Den Bosch, dat wordt nachtwerk voor die behulpzame man van 80
en nog gratis ook, en dan nog een hoop werk voor mij morgen
ach ja, we doen het voor het goede doel he ? We hebben de andere tijden
niet eens nodig....ondertussen nog een toepasselijk prachtig muziekje
om het Fokforum wat hoger op de `spirituele ladder `te krijgen
huppekee, we moeten naar de 5 e dimensie hier hahaha![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 01:31 schreef suddenintuition het volgende:
Zowel Domnivoor als ik kwamen uit op dezelfde tijd, dat er iets gebeurd moet zijn, om 14,30 u
en ik om 14,28 u
daar ga ik van uit, bij een vertrek van 11.00 / 11.05 uvoor mij geldt 16.06hquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:31 schreef suddenintuition het volgende:
en ik om 14,28 u
16.06h al van bij het prille begin, maar ik ben nog niet helemaal klaar met alle onderzoekingen, het zou wel eens december kunnen worden eer alles in vaste vorm kan worden gegoten en kenbaar worden gemaaktquote:Op dinsdag 4 november 2014 01:31 schreef suddenintuition het volgende:
en ik om 14,28 u
maar, ik zeg nooit rare dingen, hooguit de wat minder bekende taboe-dingenquote:Op dinsdag 4 november 2014 23:16 schreef Amplifier het volgende:
[..]
Ik lees alleen maar mee, alle delen. Ik voel eigenlijk ook niets voor het verdwaalscenario. Hoewel jij ook veel rare dingen zegt heb ik best veel vertrouwen in dit. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik voel ook dat ze niet dood zijn maar hun ziel hier nog is. Ik voel het gewoon..
en dat maakt mij soms wat raar, maar in het echt valt het reuze mee
en ik lach veel hahaha ik heb altijd gehouden van taboe-dingen onderzoeken
als ik iets tegenkom, van heeee das raar, dan ga ik dat meteen onderzoeken
wanneer ik dat gedaan heb, is het plotseling niet raar meer.....en zo wordt
een mens steeds wijzer. En dat zij nog hier zijn, tja, das wel duidelijk VOLOP![]()
das interessant, we wachten af.....jij tot december, ik tot vannacht of morgen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:39 schreef holebeer het volgende:
[..]
16.06h al van bij het prille begin, maar ik ben nog niet helemaal klaar met alle onderzoekingen, het zou wel eens december kunnen worden eer alles in vaste vorm kan worden gegoten en kenbaar worden gemaakt
maar het kan best zo zijn, dat ook die tijd van 16.06 belangrijk kan zijn, wie zal het zeggen
De eerste noodoproep was om 16.39, das 33 minuten later...zou best kunnen
we kunnen niks uitsluiten, ik zal er op letten
Dus, jij bent een bekende van de meisjes, of een `onderzoeker ` ?
MET of ZONDER uniform ??![]()
okee, ...dit was ook r a a r ....of niet ? WIE ?
Wat gebeurde hier ?
a. iemand reageert in maar 2 zinnen
b. heeft het over 16.06 u
c. heeft het over `onderzoekingen `
d. heeft het over `december `
Het waren maar 2 zinnen, die toch veel zeiden
onder andere leek het wel, alsof mij gevraagd werd, als het ware, om ( ook )
op die 16.06 te letten ( uiteraard, ga ik dat doen, een goed verstaander.....)
Dan, aan de zinsbouw te zien, komt het toch op mij over als iemand die
serieus meent, wat ie zegt ! Met het laatste woord : onderzoeker
en mijn vraag : MET of ZONDER uniform ? Sloeg ik de plank RAAK
ik keek naar links boven zijn post, en hij was meteen `offline `
ik keek op de `geschiedenis ` en ik zag dat hij NOOIT gepost heeft
alleen maar NU......
NOU, was dit r a a r of niet ?
Dit was volgens mij een professioneel iemand, bij de zaak betrokken
maar goed, afijn wij gaan dus letten op die 16.06 uur !!!
alweer een aanknopingspunt, die we mee kunnen nemen![]()
Er gebeuren hier rare dingen
Maar voordat men een raar beeld van mij krijgt: ik zeg niet dat er precies om 14:30 iets gebeurd moet zijn.
Er zit een bepaald patroon in de fototijden waar je een statistische analyse op kan loslaten. Voor een nauwkeurige berekening zouden we meer fototijden moeten hebben. Maar mijn inschatting is dat er vóór 14:30 iets geweest is wat het patroon van de foto's heeft doorbroken. Dat kan van alles zijn. Ik heb hier een paar mogelijkheden genoemd:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon #129 - Alles heet Culebra![]()
1 acht ik zeer aannemelijk. Ik zit zoals je weet op de misdrijftrein en heb zelfs van de week een 1e klas ticket gekocht (incl. slaapcabine) omdat naarmate de tijd verstrijkt ik er steeds zekerder van ben dat ik in de goede trein zit. Dus bullshit foto's om alles te overschrijven en zo te wissen? ja zeer aannemelijk voor mijquote:Domnivoor:
Een vervolg op mijn analyse van de fototijden. Dit zijn ze:
IMG_491: 12:03:08
IMG_493: 12:42:25
IMG_499: 13:01:44
IMG_500: 13:01:50
IMG_505: 13:20:33
IMG_507: 13:54:50
IMG_508: 13:54:58
Er zijn veel (11) foto's op of rondom de Mirador gemaakt en opvallend weinig ervoor en erna.
Gemiddeld 1 foto per 6:35 minuten. We hebben net te weinig fototijden om een standaarddeviatie te kunnen uitrekenen. Toch kun je vaststellen dat er een groot gat zit tussen de laatste normale foto (13:54:58) en de eerste noodoproep (16:39). Waarom zijn er geen foto's van dat stuk?
Er zijn een paar mogelijkheden:
1) Wat ik hierboven al aangaf: alle foto's na 508 zijn gewist en de geheugenkaart is gevuld met baggerfoto's zodat de gewiste foto's niet terug te halen zijn.
2) De camera liep vast, bv. omdat deze in 'burst'-modus stond (meer hierover). Maar dan zouden K & L foto's met hun telefoons hebben gemaakt. Voor zover we weten is dat niet gebeurd.
3) Bij de quebrada hebben ze hun camera opgeborgen en zijn ze omgekeerd.
In dat geval hadden ze na een kwartier weer in het bereik van een zendmast moeten komen en dat is uit het onderzoek niet gebleken.
4) Er zijn geen foto's gewist. De camera liep niet vast. En er is iets voorgevallen tussen foto 508 en de eerste noodoproep: (4a) ze zijn aangevallen, (4b) ze werden achtervolgd, (4c) ze werden onwel, (4d) ze kregen een ongeluk, (4e) ze zijn van het pad geraakt, of (4f) ze realiseerden zich dat ze de verkeerde kant op waren gelopen. Deze gebeurtenis moet vóór ca. 14:30 geweest zijn, vanwege de frequentie van de foto's. 2,5 uur zonder foto's past gewoon niet in het schema. En na de eerste quebrada kom je ook niet op een saai stuk waar niks te fotograferen valt.
Bij 3 maak je denk ik de fout dat je er dan vanuit gaat dat de telefoons aan waren.
Als deze wel uit waren en op de terugweg op de Pianista aan zijn gedaan ivm een noodsituatie zou het dus kunnen dat ze niet geregistreerd zijn door een zendmast omdat op de Pianista niet al;tijd bereik is zoals je weet
Ik denk persoonlijk dat er of iets is gebeurd op de terugweg plusminus een uur onder de mirador Boquetekant of dat ze zijn ontvoerd na de foto 1e quebrada naar een van de huisjes/finca'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 5 november 2014 01:38 schreef jackie12 het volgende:
[..]
1 acht ik zeer aannemelijk. Ik zit zoals je weet op de misdrijftrein en heb zelfs van de week een 1e klas ticket gekocht (incl. slaapcabine) omdat naarmate de tijd verstrijkt ik er steeds zekerder van ben dat ik in de goede trein zit. Dus bullshit foto's om alles te overschrijven en zo te wissen? ja zeer aannemelijk voor mij
Bij 3 maak je denk ik de fout dat je er dan vanuit gaat dat de telefoons aan waren.
Als deze wel uit waren en op de terugweg op de Pianista aan zijn gedaan ivm een noodsituatie zou het dus kunnen dat ze niet geregistreerd zijn door een zendmast omdat op de Pianista niet al;tijd bereik is zoals je weet
Ik denk persoonlijk dat er of iets is gebeurd op de terugweg plusminus een uur onder de mirador Boquetekant of dat ze zijn ontvoerd na de foto 1e quebrada naar een van de huisjes/finca'sKrijgt zij dan toch niet een beetje gelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml![]()
tja, rare dingen ja.....
op de 2e plaats, moet je nooit en te nimmer, je eigen storen aan wat andere mensen denken,
laat ze....en je leven wordt rustiger, jij bent jij, en jij bent nooit verantwoordelijk voor de gedachten van een ander, loslaten dus. Alleen het beeld dat je van jezelf hebt, is het juiste beeld
Ik heb die post van jou toen ook gelezen, en begrepen
al ben ik dan niet foto-technisch, ik snap dat allemaal, en ik was het 100% met jou eens
al was het dan vanuit mijn hoek, en nog....
En dan die professionele figuur van net hierboven HOLEBEER :
Iedereen snapt wel, dat als er een noodoproep plaatsvindt, dat daar vlak voor, IETS gebeurd
wat aanzet, TOT die noodoproep, logisch of niet ? Dat hadden wij ook wel begrepen.
Hij zegt met stelligheid 16.06 u....gezien het feit dat hij dat zooo zegt, op de minuut af
nauwkeurig, ( als gewoon mens zijnde, want iemand anders zou dat afronden ) betekent
voor mij al, dat dit iemand is `die meer weet ` . Maar ja, als dit weer een onderzoeker is, die alleen maar kijkt naar, wat er VLAK VOOR de noodoproep gebeurde en de rest van het plaatje wordt
door die lui met de losse hand ingevuld of vergeten....ja, ik hoop het niet, ik vind wel
dat Kris en Lisanne een gedegen onderzoek verdienen, met het gehele plaatje
en niet alleen maar die zogenaamd belangrijke 16.06 uur !
En voor mij is het zo logisch als wat, en ik denk voor iedereen wel hier, dat wanneer het contact
stopt om 13.54.58 sec. er ook op een redelijke tijds-afstand, niet al te lang daarna, iets gebeurd moet zijn, dat kan niet anders, gezien de frequentie van de foto `s die je al noemde.
Dus ik mag hopen, dat dergelijke dingen ook meegenomen worden, in zo `n onderzoek naar de toedracht, en dat er geen sprake is van een bepaalde beroeps-moeheid, die wel vaker voorkomt
in sommige functies van die lui. Want vergeet 1 ding niet, ZIJ GAAN NAAR HUN WERK `s OCHTENDS, en zijn op een bepaalde tijd AFGEWERKT...
Dit geldt niet voor ons hier, wij zitten hier te puzzelen, uit medeleven naar de ouders en de meisjes toe. EN HUN VAAK NIET het is hun werk ! Als hij alleen maar de tijd noemt van 16.06u en die belangrijk vindt, dan zegt mij dat ook al genoeg, eerlijk gezegd.
( ik heb trouwens al een vermoeden, wie het ZOU kunnen zijn...tja, intuitie he ? )
ooh ja, en ik had dus weer gelijk, toen ik ooit aanhaalde hier, al een tijdje geleden, dat er hier
meegelezen wordt door professionels, ik mag barsten als wij hier niet de helft van hun werk doen, en zij met de EER gaan strijken, want het is voor hun veel goedkoper om hier de ideeen vandaan te halen, bij dat crisis-budget wat ze krijgen. hahaha toch grappig eigenlijk, we blijven maar lachen
[ Bericht 7% gewijzigd door suddenintuition op 05-11-2014 02:09:46 ]![]()
Misschien. Ergens zou je je ook kunnen afvragen in hoeverre een persoon moet geven 'om de eer'. Als hier daadwerkelijk relevante informatie uit voortkomt die gebruikt kan worden voor een dergelijk onderzoek hoeft alleen de kleine man daar een applaus voor in de vorm van 'eer'.quote:Op woensdag 5 november 2014 01:50 schreef suddenintuition het volgende:
ooh ja, en ik had dus weer gelijk, toen ik ooit aanhaalde hier, al een tijdje geleden, dat er hier
meegelezen wordt door professionels, ik mag barsten als wij hier niet de helft van hun werk doen, en zij met de EER gaan strijken, want het is voor hun veel goedkoper om hier de ideeen vandaan te halen, bij dat crisis-budget wat ze krijgen. hahaha toch grappig eigenlijk, we blijven maar lachenConscience do cost.![]()
Mij valt deze zin meteen op: Smith Del Rio zegt geen idee te hebben welke van de twee meiden ze in haar dromen zag. 'Ik zie geen gezichten maar alleen lichtgekleurd haar.'quote:Op woensdag 5 november 2014 01:46 schreef vronie het volgende:
[..]
Krijgt zij dan toch niet een beetje gelijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)iden-in-dromen.dhtml
Die kun je vergelijken met de uitspraak van P dat hij niet zeker weet of hij K en L heeft gezien op de Pianista omdat ze allemaal op elkaar lijken die meiden.
Ik pik bij deze zinnen het signaal op dat de persoon zich probeert in te dekken wanneer hij ook wel weet dat hij leugentjes aan het vertellen is. Als hij toch ontmaskerd wordt, kan hij zich daar achter verschuilen. Ik zei toch dat ik niet wist over wie het ging?![]()
Ik vind Gorraay's opmerking geheel terecht. Het is hier niet bepaald verbeterd, qua logisch redeneren. De fantasieën worden wilder en wilder. Waarom houden jullie er niet gewoon mee op? Of zet de boel op een zacht pitje.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:40 schreef gynaika het volgende:
[..]
Misschien goed om dit soort reacties snel te vergeten en je vervolgens weer onmiddellijk te verdiepen in het verdwaal-scenario.
Ik hoor graag je bevindingen.-- <br />Pinpoint![]()
Alleen met logisch redeneren kom je er met “deze zaak” niet.quote:Op woensdag 5 november 2014 10:07 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Ik vind Gorraay's opmerking geheel terecht. Het is hier niet bepaald verbeterd, qua logisch redeneren. De fantasieën worden wilder en wilder. Waarom houden jullie er niet gewoon mee op? Of zet de boel op een zacht pitje.
In combinatie met intuïtie kun je verrassende inzichten krijgen voor zaken waar je eerder geen oplossing voor zag.![]()
Maar valt het ook te controleren?quote:Op woensdag 5 november 2014 10:59 schreef gynaika het volgende:
[..]
Alleen met logisch redeneren kom je er met “deze zaak” niet.
In combinatie met intuïtie kun je verrassende inzichten krijgen voor zaken waar je eerder geen oplossing voor zag.Make my day!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: