abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146280273
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: de gsm's hebben geen contact gemaakt met de gsm-mast bij die eerste noodoproepen. De telefoons waren buiten bereik van die zendmasten. En aan de Boquete kant, is dat bereik er wel.
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.
Dat kun je niet stellen.

Ten eerste weten we niet 100% zeker of de telefoons de hele tijd aan zijn geweest.
Als we het bekende Spaanse kaartje moeten geloven zijn ze nooit uit gedaan maar wel aan gedaan!?!

Ten tweede is er terug op de Pianista niet constant bereik. Op de mirador (meestal wel volgens Hans) maar op de terugweg zeker niet.

Ik denk overigens dat ze de noodoproepen NA de mirador hebben gemaakt maar voor de mirador valt niet uit te sluiten
pi_146280274
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:02 schreef vronie het volgende:

Stel dat zij terug gelopen zijn en door de rode auto zijn opgepikt,dan is er nog geen verklaring voor de nachtfoto's toch?
Nee dan is er slechts een verklaring voor het feit dat het foto's nemen die dag met een gemiddelde van 6,35 minuten opeens stopt om 13:53.

Eveneens een mogelijke verklaring waarom de er 2,45 uur zit tussen de noodoproepen en het plotselinge staken van het nemen van foto's met een gemiddelde van een per 6.35 minuten, en de 12 minuten tussen de 2 oproepen.
pi_146280276
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:03 schreef Grijzemassa het volgende:
"Beschrijving die omwonenden gaven van de onbekende wagen die ze zagen op de looproute van de meiden. Dat was een terreinvoertuig van het type pick-up met buitenmaatse wielen, mogelijk een Mitsubishi met dubbele cabine of een Toyota Highlander."

In zo'n auto kan je makkelijk iets onzichtbaar vervoeren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeer zeker zo auto zie niet over het hoofd lijkt mij
pi_146280293
Okee, maar stel nou : dat ze die locatie-gegevens toevalligerwijs w e l hebben ?

Dan zouden ze die, logischerwijs, sowieso niet vrijgeven, want :

a. dan zou het toerisme / economie een geweldige klap gekregen hebben
b. dan zou de zaak allang opgelost zijn
c. en dan zouden wij hier niet zitten puzzelen
d. en dan had heel Panama met de billen bloot gemoeten, over wat daar allemaal gebeurd

dus al hadden ze die locatie-gegevens gehad, hadden ze, ze toch nooit gegeven !
pi_146280309
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:12 schreef Za het volgende:

[..]

Nee dan is er slechts een verklaring voor het feit dat het foto's nemen die dag met een gemiddelde van 6,35 minuten opeens stopt om 13:53.

Eveneens een mogelijke verklaring waarom de er 2,45 uur zit tussen de noodoproepen en het plotselinge staken van het nemen van foto's met een gemiddelde van een per 6.35 minuten, en de 12 minuten tussen de 2 oproepen.
Domnivoor denkt dat er vanaf aankomst in Panama er 500 foto's zijn gemaakt met de fotocamera.
Geloof ik niet. Meiden van deze tijd lopen de godganse dag met hun telefoon (waar een fotocamera op zit) en niet nog met een extra fotocamera.

Ik denk dat Kris en Lisanne 66 foto's hebben gemaakt met de fotocamera en niet 500
pi_146280312
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dat kun je niet stellen.

Ten eerste weten we niet 100% zeker of de telefoons de hele tijd aan zijn geweest.
Als we het bekende Spaanse kaartje moeten geloven zijn ze nooit uit gedaan maar wel aan gedaan!?!

Ten tweede is er terug op de Pianista niet constant bereik. Op de mirador (meestal wel volgens Hans) maar op de terugweg zeker niet.

Ik denk overigens dat ze de noodoproepen NA de mirador hebben gemaakt maar voor de mirador valt niet uit te sluiten
Eens.
Maar, nogmaals, ik reageerde op een post die stelde dat ze weer helemaal de pianista terug gelopen waren.
Dat lijkt mij onjuist.
Make my day!
pi_146280327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:15 schreef agter het volgende:

[..]

Eens.
Maar, nogmaals, ik reageerde op een post die stelde dat ze weer helemaal de pianista terug gelopen waren.
Dat lijkt mij onjuist.
Ik denk van niet maar het zou wel kunnen
pi_146280339
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:07 schreef agter het volgende:

[..]

2 masten is ook genoeg. :)
Maar de eerste twee oproepen hebben geen contact gemaakt, er valt dus niets te peilen.
ja, precies.

Eigenlijk zou je moeten kijken als je daar bent, aan de Boquete kant, bv. halverwege het Pianista pad, waar die splitsing is met die steen met gele verf, waar je:

a) daar zoal naar toe kan (terug) rijden met een een 4x4 auto vanaf het pad
b) cq. naar toe kan lopen,

en hoe het dan zit met het bereik overal, en

c) dat zelfde vanaf de weg aan het begin van het P pad., dan niet terug richting Boquete maar door de andere
kant op, richting Boq tree trek (weg loop daar langs dat resort) en Alto Moro enz
pi_146280365
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:17 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, precies.

Eigenlijk zou je moeten kijken als je daar bent, aan de Boquete kant, bv. halverwege het Pianista pad, waar die splitsing is met die steen met gele verf, waar je:

a) daar zoal naar toe kan (terug) rijden met een een 4x4 auto vanaf het pad
b) cq. naar toe kan lopen,

en hoe het dan zit met het bereik overal, en

c) dat zelfde vanaf de weg aan het begin van het P pad., dan niet terug richting Boquete maar door de andere
kant op, richting Boq tree trek (weg loop daar langs dat resort) en Alto Moro enz
Bereik is niet altijd hetzelfde. Ligt aan de meteorologische omstandigheden.
Make my day!
pi_146280402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:12 schreef jackie12 het volgende:

Ik las bij het teruglezen dat het 8 km is vanaf hun hostel tot aan de Pianista, en tot op heden is er niemand opgestaan om mede te delen hen een lift te hebben gegeven die ochtend.
Het is niet te sluiten dat diezelfde persoon rondscharrelde daar in die buurt toen ze beneden gelopen kwamen en ze vol vertrouwen weer zijn ingestapt. Waarom zou anders niemand zeggen ze een lift te hebben gegeven, terwijl dat eigenlijk vrijwel zeker gebeurd is.
pi_146280427
De laatste foto is gemaakt om 14.00 uur. De eerste noodoproep was om 16.39.
Als ze teruggelopen zijn, wat je zou verwachten als ze voor donker terug bij het begin wilden zijn, kunnen ze om ongeveer om 15.30 door een auto (wel of niet vrijwillig) opgepikt zijn. Dat is ruim een uur voor de eerste noodoproep. Je kan een heel eind rijden in een uur naar een gebied of locatie waar geen bereik is.
pi_146280440
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:11 schreef agter het volgende:

Volgens diezelfde video van de ouders zijn er geen zijpaden op de Pianista. Kun je nergens een afslag nemen, en kun je niet verdwalen.
Maar...we weten ook dat ze verder gelopen zijn dan alleen de Pianista. En het Sinaproc kaartje geeft daar wel andere paden aan.
Ik bedoel niet dat zij een zijpad in zijn gegaan, maar dat het deel van de Pianista waar auto's kunnen komen, dat daar de mogelijkheid zal zijn meer dan 1 richting op te rijden, en iemand die hen een lift aanbood dat gedaan zou kunnen hebben.
pi_146280454
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:19 schreef agter het volgende:

[..]

Bereik is niet altijd hetzelfde. Ligt aan de meteorologische omstandigheden.
ja, nou op een (vergelijkbare) mooie zomerdag dan, volgend jaar 1 april.
pi_146280455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:22 schreef Za het volgende:

[..]

Ik las bij het teruglezen dat het 8 km is vanaf hun hostel tot aan de Pianista, en tot op heden is er niemand opgestaan om mede te delen hen een lift te hebben gegeven die ochtend.
Het is niet te sluiten dat diezelfde persoon rondscharrelde daar in die buurt toen ze beneden gelopen kwamen en ze vol vertrouwen weer zijn ingestapt. Waarom zou anders niemand zeggen ze een lift te hebben gegeven, terwijl dat eigenlijk vrijwel zeker gebeurd is.
Hoe snel moeten ze dat stuk dan terug gelopen hebben?
Make my day!
pi_146280463
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:15 schreef jackie12 het volgende:

Domnivoor denkt dat er vanaf aankomst in Panama er 500 foto's zijn gemaakt met de fotocamera.
Geloof ik niet. Meiden van deze tijd lopen de godganse dag met hun telefoon (waar een fotocamera op zit) en niet nog met een extra fotocamera.

Ik denk dat Kris en Lisanne 66 foto's hebben gemaakt met de fotocamera en niet 500
Ik ben eigenlijk alleen uitgegaan van het aantal foto's op de Pianista, daar lag het gemiddelde op 6,35 per minuut en dat stopt abrupt om 13:53.
pi_146280465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:26 schreef Za het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat zij een zijpad in zijn gegaan, maar dat het deel van de Pianista waar auto's kunnen komen, dat daar de mogelijkheid zal zijn meer dan 1 richting op te rijden, en iemand die hen een lift aanbood dat gedaan zou kunnen hebben.
er is maar 1 pad, volgens die video. Je kunt omhoog of omlaag.
Make my day!
pi_146280466
Laten we nou even heel eerlijk zijn:

Plinio ziet ze (misschien) rond de middag naar boven lopen

Martina ziet ze naar boven lopen om 15 uur

Oliva de Kam ziet ze naar boven lopen om 16.15

Lorenzo Gonzalez ziet ze aan het einde van de middag naar boven lopen.

Ingrid Lommers zegt dat ze gezocht hebben naar de Pianista op de computer.

Op 3 april! werd al bekend gemaakt in de media dat Kris en Lisanne vermist waren.

En op 5 april gaat Sinaproc zoeken bij vulkaan Baru....

Laten we Lorenzo Gonzalez daar even uit pakken (die van de laatste finca voor de mirador)
Als hij ze rond + - 1645 ziet en hij woont laten we zeggen een uur voor de mirador dan weet hij dat ze om 1745 pas op de mirador aan zullen komen en dan om 1845 weer terug ter hoogte van zijn finca zijn. (is het al donker)

Is het dan niet logischer dat hij zegt om 1645 "no no chicas too late !"

Nee hij laat ze lekker naar boven lopen en gaat daarna niks zeggen dat hij ze zo laat nog heeft gezien.

Lorenzo, Feliciano, Plinio, Baru. het stinkt als een bunzing.
pi_146280490
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:28 schreef agter het volgende:

er is maar 1 pad, volgens die video. Je kunt omhoog of omlaag.
Stopt het gehele verkeer daar bij die Pianista?
pi_146280496
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:30 schreef Za het volgende:

[..]

Stopt het gehele verkeer daar bij die Pianista?
Geen idee. Maar of je neemt die video wel voor waarheid aan, of niet.
Make my day!
pi_146280500
Zowel Domnivoor als ik kwamen uit op dezelfde tijd, dat er iets gebeurd moet zijn, om 14,30 u
en ik om 14,28 u
daar ga ik van uit, bij een vertrek van 11.00 / 11.05 u
pi_146280504
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:27 schreef agter het volgende:

Hoe snel moeten ze dat stuk dan terug gelopen hebben?
Snel, ik wacht op Geruisloos met de berekening van hoe snel dit exact kan tov bergopwaarts lopen.
pi_146280524
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:32 schreef Za het volgende:

[..]

Snel, ik wacht op Geruisloos met de berekening van hoe snel dit exact kan tov bergopwaarts lopen.
In 2,5 uur het stuk terug dus? Waarbij ze ook een stuk omhoog hebben moeten lopen. Na een niet lichte wandeling van 3 uur.
Make my day!
pi_146280535
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:32 schreef Za het volgende:

[..]

omhoog is het tussen de 2.30 uur en 2.45 uur.
Kris en Lisanne zouden dat dan binnen 2 uur gedaan hebben vanaf het restaurant (wat ik niet geloof)
Omlaag zal iets sneller kunnen.
14 uur quebrada
1445 weer mirador
2 uur verder weer ergens vlak voor het begin ( als ze liepen)
pi_146280538
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:25 schreef Grijzemassa het volgende:
De laatste foto is gemaakt om 14.00 uur. De eerste noodoproep was om 16.39.
Als ze teruggelopen zijn, wat je zou verwachten als ze voor donker terug bij het begin wilden zijn, kunnen ze om ongeveer om 15.30 door een auto (wel of niet vrijwillig) opgepikt zijn. Dat is ruim een uur voor de eerste noodoproep. Je kan een heel eind rijden in een uur naar een gebied of locatie waar geen bereik is.
misschien kunnen we een nieuw kaartje maken, met weer een actie radius cirkel erop, vanaf het begin van het Pianista pad, niet richting Boquete, maar de andere kant op.

En dit rekening houdend met een auto die een uur rijdt, met, zeg, 80 kilometer per uur. Over de wegen die we zien op Google maps. Kijken welke mogelijke locaties we dan in die cirkelrand tegenkomen.
pi_146280576
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:36 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

misschien kunnen we een nieuw kaartje maken, met weer een actie radius cirkel erop, vanaf het begin van het Pianista pad, niet richting Boquete, maar de andere kant op.

En dit rekening houdend met een auto die een uur rijdt, met, zeg, 80 kilometer per uur. Over de wegen die we zien op Google maps. Kijken welke mogelijke locaties we dan in die cirkelrand tegenkomen.
Dan moet er nog even gekeken worden naar de tijd om terug te lopen want 15.30 is een gok van mij. Dus vanaf de bergbeek tot aan het punt waar je met een auto kan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')