abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146279354
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:08 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb met iemand gesproken die bij het onderzoek betrokken is geweest :)

/snip/

komt neer op gemiddeld 1 foto per 6:35 minuten.
Dank voor deze info, ik begrijp nu de redenatie van de heer Kremers.
Ik denk dat het mogelijk is dat Kris en Lisanne zoals hij ook aangeeft nooit verder zijn gelopen tot de andere foto waardige spots, maar zijn teruggekeerd vlak na het nemen van de laatste foto van Kris.

Van wat er over hen bekend is waren het verantwoordelijke meisjes en ze waren zich er dan ook waarschijnlijk heel goed van bewust dat terug lopen vanaf dat punt (bv na 15 minuten even te hebben gezeten na die laatste foto) ervoor zou zorgen dat ze (rekening houdende met bv een bui of ander oponthoud) iig voor schemer terug zouden zijn in Boquete.
Waneer je exact dezelfde route terug loopt weet je dat je wederom langs de al eerder gespotte foto waardige plekken zult komen, dus hoef je geen foto's meer te nemen, en kun je de camera in je rugzak laten. Misschien hadden ze voor het teruglopen ongeveer dezelfde tijd uitgetrokken als voor de heenweg omdat ze een beetje moe waren, maar ging het teruglopen zelfs vele malen sneller dan verwacht, waren er minder rust momenten en mogelijk zelfs geen momenten om ergens iets voor wat langere tijd te bewonderen zoals op de heenweg, en is het om die reden zelfs mogelijk dat ze al van de Pianista af waren op het moment dat de eerste noodoproep gedaan werd.
Ik denk hierbij aan het krijgen van een lift terug naar Boquete van iemand die ze vertrouwden (bv van een wat oudere fragiele man).
pi_146279435
quote:
JAA ! Die bedoelde ik ! Die had ik gezien
pi_146279451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:31 schreef Za het volgende:

[..]

Ik denk dat het mogelijk is dat Kris en Lisanne zoals hij ook aangeeft nooit verder zijn gelopen tot de andere foto waardige spots, maar zijn teruggekeerd vlak na het nemen van de laatste foto van Kris.

Van wat er over hen bekend is waren het verantwoordelijke meisjes en ze waren zich er dan ook waarschijnlijk heel goed van bewust dat terug lopen vanaf dat punt (bv na 15 minuten even te hebben gezeten na die laatste foto) ervoor zou zorgen dat ze (rekening houdende met bv een bui of ander oponthoud) iig voor schemer terug zouden zijn in Boquete.
Waneer je exact dezelfde route terug loopt weet je dat je wederom langs de al eerder gespotte foto waardige plekken zult komen, dus hoef je geen foto's meer te nemen, en kun je de camera in je rugzak laten. Misschien hadden ze voor het teruglopen ongeveer dezelfde tijd uitgetrokken als voor de heenweg omdat ze een beetje moe waren, maar ging het teruglopen zelfs vele malen sneller dan verwacht, waren er minder rust momenten en mogelijk zelfs geen momenten om ergens iets voor wat langere tijd te bewonderen op de heenweg, en is het om die reden zelfs mogelijk dat ze al van de Pianista af waren op het moment dat de eerste noodoproep gedaan werd.
Ik denk hierbij aan het krijgen van een lift terug naar Boquete van iemand die ze vertrouwden (bv van een wat oudere fragiele man).
Heb ik ook aan gedacht, dat ze weer terug gelopen zijn. Maar als ze 'al van de Pianista af waren op het moment van de eerste noodoproep', dan zouden ze bereik moeten hebben gehad. En dat hadden ze duidelijk niet. Dat geeft mij de een aanwijzing dat ze achter de Pianista zaten.
Make my day!
pi_146279647
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:35 schreef agter het volgende:

[..]

Heb ik ook aan gedacht, dat ze weer terug gelopen zijn. Maar als ze 'al van de Pianista af waren op het moment van de eerste noodoproep', dan zouden ze bereik moeten hebben gehad. En dat hadden ze duidelijk niet. Dat geeft mij de een aanwijzing dat ze achter de Pianista zaten.
tenzij ze : a. in een auto zaten, en wel bereik hadden, maar ze konden niks zeggen op dat moment
of : b. geen bereik hadden, maar wel een noodoproep deden, zonder te praten dan, die wel geregistreerd is

of kan dat niet ?
pi_146279757
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:31 schreef agter het volgende:

[..]

Die rockshelter is dus geen cave/grot.
Casita de Piedra (BO-1) is a small rockshelter situated on the Pacific slope of the Central Cordillera of Western Panama, in the province of Chiriquí (8°44′32′′ N, 82°17′ 08′′ W) (Fig. 1). It is located 37 km north of the provincial capital David and 17 km east of the town of Boquete. The shelter is formed by the overhang of a huge granitic boulder, which provides approximately 24 m2 of floor space behind the dripline (Ranere 1980a). The boulder rests on a 25-m- high terrace, 175 m southwest of the confluence of the Rio Chiriquí and its tributary, the Rio Casita de Piedra. Other boulders of various sizes are scattered throughout the re- gion. The rockshelter faces east-northeast, thus the interior receives sun in the morning but by the noon it is shaded..

er hangt een grote granieten kop over een ruimte heen van ca. 24 m2. Het is aan een kant open.
Als je het geen grot wil noemen, prima! er staat immers ook lett. "berg schuilplaats". Vanaf de buitenkant, voor mij igg. lijkt het op een grot opening.
pi_146279764
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:42 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

tenzij ze : a. in een auto zaten, en wel bereik hadden, maar ze konden niks zeggen op dat moment
of : b. geen bereik hadden, maar wel een noodoproep deden, zonder te praten dan, die wel geregistreerd is

of kan dat niet ?
Laat ik het zo zeggen: de gsm's hebben geen contact gemaakt met de gsm-mast bij die eerste noodoproepen. De telefoons waren buiten bereik van die zendmasten. En aan de Boquete kant, is dat bereik er wel.
Ze zaten dus niet aan de Boquete-kant bij die eerste noodoproepen.
Make my day!
pi_146279785
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:35 schreef agter het volgende:

Ik denk dat ze toch wel erg moe waren, en indien een vriendelijk persoon ze een lift aanbood, ze daar op in kunnen zijn gegaan, dat advies staat zelfs in een van de Boquete gidsen meen ik.
Wanneer zo'n persoon dan niet richting Boquete rijdt maar een andere kant op (ik ken het gebied niet) dan zou het mogelijk kunnen dat ze binnen een paar minuten in een zone zaten waar geen bereik was.
Het zou ook die 12 minuten tussen noodoproep 1 en 2 kunnen verklaren (wat echt bizar lang is in een echte noodsituatie); ze merken dat ze een verkeerde kant oprijden (ook de deuren vergrendeld bv) en een van hen doet een noodoproep, dan weet de persoon hen gerust te stellen door te zeggen dat er wegwerkzaamheden zijn en hij echt een stuk moet omrijden, na een minuut of 10 geloven ze daar niet meer in, noodoproep 2.
Ergens is dit aannemelijker dan een verdwaling en nooit meer in staat het pad terug te vinden ookal kom je van een berg af (nog niet eens halverwege ervan zelfs). IMO

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 04-11-2014 00:52:38 ]
pi_146279836
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:19 schreef 11en30 het volgende:
Bij die mooie hike van een Amerikaanse laatst die zo irritant loopt te smakken op onrijpe aardbeien door de gids geplukt uit een moestuin van de eigenaresse van het land, op die video staat ergens een man voor of half in een soort van grot bij de waterval. Meen ik me te herinneren.
Bedoel je deze.
.
Op 0.43

[ Bericht 0% gewijzigd door vronie op 04-11-2014 01:28:40 ]
pi_146279845
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:

Laat ik het zo zeggen: de gsm's hebben geen contact gemaakt met de gsm-mast bij die eerste noodoproepen. De telefoons waren buiten bereik van die zendmasten. En aan de Boquete kant, is dat bereik er wel.
Er is nooit een 100% bereik, daarnaast was er meen ik 1 oproep afgebroken?
pi_146279943
quote:

[..]

vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de CD, dus aan de Pacific / Boquete kant, heb je een groot gedeelte ook geen mobiele telefoondekking, dat geeft de vader van Kris in een van de video's aan. Dus ze kunnen wel degelijk (al weer terug) aan de Boquete kant hebben gelopen. Een kaartje van de mob. operators laat zien dat je richting Boquete tree trek bv. bij die weg, ook niet overal bereik hebt.
pi_146279962
quote:

[..]

maar wat ik dan niet snap, is dat de lokaties bekend moeten zijn, bij bepaalde instanties die geconstateerd hebben, DAT er 2 noodoproepen gedaan zijn, die locatie-gegevens worden toch `meegestuurd ` ....dat is HIER nog wel, wanneer je 112 belt ! Zo komen die hoge boetes van 750 euro tot stand, wanneer je voor Jan-met-de-korte-achternaam 112 belt....

Dus die instanties ( NFI ) l i e g e n dat ze barsten ! En daar wordt ik pis-nijdig van

Met andere woorden : die locaties zijn WEL bekend, maar ze geven ze niet vrij !
En daarom hebben wij ze niet
pi_146279965
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef Poekje01 het volgende:

vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de CD, dus aan de Pacific kant, heb je een groot gedeelte ook geen mobiele telefoondekking, dat geeft de vader van Kris in een van de video's aan. Dus ze kunnen wel degelijk (al weer terug) aan de Boquete kant hebben gelopen.
TY
pi_146279990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:49 schreef Za het volgende:

[..]

Er is nooit een 100% bereik, daarnaast was er meen ik 1 oproep afgebroken?
Er is of wel of geen contact met een gsm-zendmast.
En de eerste noodoproepen hebben geen contact gemaakt.
Make my day!
pi_146280021
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

vanaf het begin van het Pianista pad tot aan de CD, dus aan de Pacific / Boquete kant, heb je een groot gedeelte ook geen mobiele telefoondekking, dat geeft de vader van Kris in een van de video's aan. Dus ze kunnen wel degelijk (al weer terug) aan de Boquete kant hebben gelopen. Een kaartje van de mob. operators laat zien dat je richting Boquete tree trek bv. bij die weg, ook niet overal bereik hebt.
Ik reageerde op de stelling dat ze alweer van de Pianista af waren. Dan heb je gewoon bereik.
Make my day!
pi_146280048
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

maar wat ik dan niet snap, is dat de lokaties bekend moeten zijn, bij bepaalde instanties die geconstateerd hebben, DAT er 2 noodoproepen gedaan zijn, die locatie-gegevens worden toch `meegestuurd ` ....dat is HIER nog wel, wanneer je 112 belt ! Zo komen die hoge boetes van 750 euro tot stand, wanneer je voor Jan-met-de-korte-achternaam 112 belt....

Dus die instanties ( NFI ) l i e g e n dat ze barsten ! En daar wordt ik pis-nijdig van

Die twee noodoproepen zijn gevonden op de telefoons. Niet bij de 112 centrale.
Make my day!
pi_146280104
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:59 schreef agter het volgende:

[..]

Die twee noodoproepen zijn gevonden op de telefoons. Niet bij de 112 centrale.
ooh okee, tja.....ik vertrouw ze voor geen millimeter, ze l....n maar wat !
pi_146280113
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:31 schreef Za het volgende:

[..]

Waneer je exact dezelfde route terug loopt weet je dat je wederom langs de al eerder gespotte foto waardige plekken zult komen, dus hoef je geen foto's meer te nemen, en kun je de camera in je rugzak laten. Misschien hadden ze voor het teruglopen ongeveer dezelfde tijd uitgetrokken als voor de heenweg omdat ze een beetje moe waren, maar ging het teruglopen zelfs vele malen sneller dan verwacht, waren er minder rust momenten en mogelijk zelfs geen momenten om ergens iets voor wat langere tijd te bewonderen zoals op de heenweg, en is het om die reden zelfs mogelijk dat ze al van de Pianista af waren op het moment dat de eerste noodoproep gedaan werd.
Stel dat zij terug gelopen zijn en door de rode auto zijn opgepikt,dan is er nog geen verklaring voor de nachtfoto's toch?
pi_146280121
"Beschrijving die omwonenden gaven van de onbekende wagen die ze zagen op de looproute van de meiden. Dat was een terreinvoertuig van het type pick-up met buitenmaatse wielen, mogelijk een Mitsubishi met dubbele cabine of een Toyota Highlander."

In zo'n auto kan je makkelijk iets onzichtbaar vervoeren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Grijzemassa op 04-11-2014 01:09:17 ]
pi_146280127
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:54 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

voor de zg. "triangulation plaatsbepaling" heb je minimaal 3 masten nodig. In NL is de dekking en aantal geplaatste masten zodanig, dat de netwerk apparatuur die 3 hoeks meting bijna overal technisch kan uitvoeren. Bijna altijd prijs als ze je IMEI nr peilen dus. Maar in randgebieden, is dat anders. Daar zou je vanaf een mast een tijd moeten kunnen meten, hoe lang een tst oproep er over heeft gedaan een mast te bereiken, dat geeft een idee van afstand tst tot aan mast.

mijn punt is dat de dekking tot ruim een uur voor en na de mirador zo slecht is, dat die metingen niet kunnen plaatsvinden, en er ook niet genoeg masten daarvoor staan.
pi_146280128
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:55 schreef agter het volgende:

Er is of wel of geen contact met een gsm-zendmast.
En de eerste noodoproepen hebben geen contact gemaakt.
Ik herinner me dat er bij 1 van de oproepen stond (geen idee welke) dat het contact verbroken was, iets in die richting, dat er daarna een heel uitzoekwerk is geweest in Panama hieromtrend.
pi_146280166
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:03 schreef Za het volgende:

[..]

Ik herinner me dat er bij 1 van de oproepen stond (geen idee welke) dat het contact verbroken was, iets in die richting, dat er daarna een heel uitzoekwerk is geweest in Panama hieromtrend.
2 april 13.56. Staat in het beloverzicht van Geruisloos, bovenin de OP. :)
Make my day!
pi_146280175
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 00:57 schreef agter het volgende:

Ik reageerde op de stelling dat ze alweer van de Pianista af waren. Dan heb je gewoon bereik.
Ik was niet volledig, mijn excuses, maar ik bedoelde dus niet de Pianista af terug in Boquete, maar in de veronderstelling die richting te gaan (en dat dit tijdtechnisch mogelijk zou zijn), dus wel van dat pad af maar een zijweg in, voor zover mogelijk.
pi_146280191
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:05 schreef agter het volgende:

2 april 13.56. Staat in het beloverzicht van Geruisloos, bovenin de OP. :)
TY
pi_146280206
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:03 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

voor de zg. "triangulation plaatsbepaling" heb je minimaal 3 masten nodig. In NL is de dekking en aantal geplaatste masten zodanig, dat de netwerk apparatuur die 3 hoeks meting bijna overal technisch kan uitvoeren. Bijna altijd prijs als ze je IMEI nr peilen dus. Maar in randgebieden, is dat anders. Daar zou je vanaf een mast een tijd moeten kunnen meten, hoe lang een tst oproep er over heeft gedaan een mast te bereiken, dat geeft een idee van afstand tst tot aan mast.

mijn punt is dat de dekking tot ruim een uur voor en na de mirador zo slecht is, dat die metingen niet kunnen plaatsvinden, en er ook niet genoeg masten daarvoor staan.
2 masten is ook genoeg. :)
Maar de eerste twee oproepen hebben geen contact gemaakt, er valt dus niets te peilen.
Make my day!
pi_146280257
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 01:06 schreef Za het volgende:

[..]

Ik was niet volledig, mijn excuses, maar ik bedoelde dus niet de Pianista af terug in Boquete, maar in de veronderstelling die richting te gaan (en dat dit tijdtechnisch mogelijk zou zijn), dus wel van dat pad af maar een zijweg in, voor zover mogelijk.
Volgens diezelfde video van de ouders zijn er geen zijpaden op de Pianista. Kun je nergens een afslag nemen, en kun je niet verdwalen.
Maar...we weten ook dat ze verder gelopen zijn dan alleen de Pianista. En het Sinaproc kaartje geeft daar wel andere paden aan.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')