abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:26:11 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146527525
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:45 schreef gynaika het volgende:

[..]

Heel duidelijke posting, waaruit je goede conclusies kunt trekken v.w.b. de houding t.a.v. buitenlanders.....
mee eens
Volgens mij kwam er ook nog iets voorbij over de woningovervallen rondom of in bouquet, misschien iemand die zich dat beter herinnert? Dat die steeds geweldadiger werden naar de bewoners toe.

Dan zou toenemend geweld op de pianista in het verlengde daarvan kunnen liggen.
pi_146527856
Voor zover ik zie gebeurt het belachelijk maken van de inhoud van posts aan beide kanten.
Zowel door misdaad denkers als door niet misdaaddenkers.

Ik zit in het midden tussen misdaad en verdwalen/ongeluk.
Het feit dat iemand een geheel passend scenario inclusief daders kan bedenken betekent niet dat het ook zo gegaan is.
Ik heb zelf een scenario (al vanaf begin april) met daders die hier op het forum nog niet genoemd zijn.
Alle ingrediënten zijn aanwezig, motief, gelegenheid en middelen om sporen uit te wissen.
Het hier op het forum plaatsen zonder bepaalde details van de personen er bij te vermelden zou zinloos zijn. En omdat ik absoluut tegen het verdacht maken van mensen ben puur omdat "het zou kunnen" doe ik dat niet. Er zijn meerdere (vele) passende scenario's te bedenken, de een meer voor de hand liggend dan de ander.
Het openlijk beschuldigen van mensen met als argument; het zou zo gegaan kunnen zijn, doet mij teveel denken aan volksgerichten en de heksenjachten uit de Middeleeuwen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Grijzemassa op 11-11-2014 11:45:51 ]
pi_146527958
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

mee eens
Volgens mij kwam er ook nog iets voorbij over de woningovervallen rondom of in bouquet, misschien iemand die zich dat beter herinnert? Dat die steeds geweldadiger werden naar de bewoners toe.

Dan zou toenemend geweld op de pianista in het verlengde daarvan kunnen liggen.
Ja als je Boquete.ning, Alto Crimen, Panama Guide, Chiriqui Chatter, Expat Tales e.d. leest, allemaal in het Engels overigens, vind je veel informatie daar over.
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:06:34 #104
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146528640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 05:51 schreef JustinCase het volgende:
Helaas, zo staan de zaken ervoor, hier op BNW. En het neemt toe: er wordt de laatste dagen opvallend hard uitgehaald naar die niet-misdaad-believers. Ze zijn klonen, worden betaald door overheden, en meer van dat soort praat. Om te kotsen is het. De "boevenstreek, wat ik je brom" reutelaars moeten misschien maar eens met rust gelaten worden. Lekker onder elkaar hun borrelpraat zonder enige concrete aanwijzing uitslaan.
Ik begin het hier een onfrisse toestand te vinden. Nog net geen openlijke aanvallen op individuele posters, zo goed kennen ze de moderatie-regels dan wel weer. Maar ondertussen.. :r
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 06:33 schreef JustinCase het volgende:
Geloven... ik geloof nergens in. Lijkt me ook geen goed idee, over een onderwerp als dit.
En over "als er geen tegenspraak zou zijn" heb ik het volgende idee: dat zou een goede zaak zijn. Dat die predikers (want dat zijn het) eens lekker onder elkaar hun geloof kunnen beleven. Ik gun het ze van harte, want ze zijn erg ijverig. Maar ja, wie ben ik, in m'n uppie? Er zijn nog andere niet-aangeslotenen op de "misdaad-sekte-trein". En die krijg ik nooit allemaal mee, want wij kritikasters, wij willen maar niet samen net zo'n geloofsijverend kluppie worden.
Helemaal mee eens. Ik ga me niet aansluiten bij een sekte die volgens eigen zeggen 'in een misdrijf gelooft' of een andere die 'in een verdwaling gelooft'. Ik ken trouwens niemand die in die tweede sekte zit.

Ik waardeer het dat JustinCase nog de moeite neemt om inhoudelijk op de trollen te reageren. Ik heb dat allang opgegeven en negeer ze vooral. Het kost me te veel tijd om me daarmee bezig te houden.
De inhoudelijke posts zijn voor mij interessanter. En ja, ze zijn er nog, maar je moet goed zoeken :7
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_146528784
Vind t wel grappig wat hier gebeurd maar tegelijk ook heel triest.
Maandenlang werden mensen die dachten aan een misdrijf door veel users (niet allemaal) als gekkies weggezet.
De ouders van Kris spoorden niet, de oud-rechercheurs waren zakkenvullers en geil op publiciteit.

De meiden waren verdwaald punt uit (de lijn Kloothommel zeg maar)

Om als misdrijfdenker niet ten onder te gaan aan al het gehoon en gelach van de verdwaal-kant moest je aardig stevig in je schoenen staan (veel users zijn weggegaan)

Er is echter in de afgelopen maanden .oa informatie naar buiten gekomen die een misdrijf toch wel heel goed mogelijk maakt. (ontbreken van een bericht/foto's/sms/bellen naar huis enz)

Dat het nu meer naar de kant van een misdrijf opschuift op dit forum...tja,deal with it en overtuig ons dat we verkeerd zitten met goede argumenten ipv moeilijk gepraat
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:14:06 #106
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146528920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:38 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor zover ik zie gebeurt het belachelijk maken van de inhoud van posts aan beide kanten.
Zowel door misdaad denkers als door niet misdaaddenkers.

Ik zit in het midden tussen misdaad en verdwalen/ongeluk.
Het feit dat iemand een geheel passend scenario inclusief daders kan bedenken betekent niet dat het ook zo gegaan is.
Ik heb zelf een scenario (al vanaf begin april) met daders die hier op het forum nog niet genoemd zijn.
Alle ingrediënten zijn aanwezig, motief, gelegenheid en middelen om sporen uit te wissen.
Het hier op het forum plaatsen zonder bepaalde details van de personen er bij te vermelden zou zinloos zijn. En omdat ik absoluut tegen het verdacht maken van mensen ben puur omdat "het zou kunnen" doe ik dat niet. Er zijn meerdere (vele) passende scenario's te bedenken, de een meer voor de hand liggend dan de ander.
Het openlijk beschuldigen van mensen met als argument; het zou zo gegaan kunnen zijn, doet mij teveel denken aan volksgerichten en de heksenjachten uit de Middeleeuwen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:37:03 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146529627
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

[..]

Helemaal mee eens. Ik ga me niet aansluiten bij een sekte die volgens eigen zeggen 'in een misdrijf gelooft' of een andere die 'in een verdwaling gelooft'. Ik ken trouwens niemand die in die tweede sekte zit.

Ik waardeer het dat JustinCase nog de moeite neemt om inhoudelijk op de trollen te reageren. Ik heb dat allang opgegeven en negeer ze vooral. Het kost me te veel tijd om me daarmee bezig te houden.
De inhoudelijke posts zijn voor mij interessanter. En ja, ze zijn er nog, maar je moet goed zoeken :7
meen je dat nou echt? Ik vind juist, ondanks dat er maar weinig nieuws naar buiten komt waar we echt wat mee kunnen, dat er nog steeds vrij veel inhoudelijk gepost wordt. En ja ook wat off topic over de meet, moet kunnen. Ook wat gekibbel op elkaar, dat hou je toch wel.
pi_146529642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:15 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

En dan komen er ook nog rijke westerlingen die gratis gaan werken als vrijwilliger en zo ook functies invullen die anders door locals ingevuld konden worden.
Heeft dit ook te maken met het onvriendelijk wegsturen van K en L bij het vrijwilligerswerk?
pi_146529907
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Heeft dit ook te maken met het onvriendelijk wegsturen van K en L bij het vrijwilligerswerk?
Ik denk dat veel locale vrouwen heel graag in de kinderopvang zouden willen werken. Die banen zijn schaars. Maar of het met het wegsturen te maken heeft, ik denk het niet, casa Hogar Trisker wordt geleid door expats.
pi_146529967
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

meen je dat nou echt? Ik vind juist, ondanks dat er maar weinig nieuws naar buiten komt waar we echt wat mee kunnen, dat er nog steeds vrij veel inhoudelijk gepost wordt. En ja ook wat off topic over de meet, moet kunnen. Ook wat gekibbel op elkaar, dat hou je toch wel.
Mee eens hoor. Aan wat gekibbel ontkom je niet op een forum.
pi_146529968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:10 schreef jackie12 het volgende:

Dat het nu meer naar de kant van een misdrijf opschuift op dit forum...tja, deal with it en overtuig ons dat we verkeerd zitten met goede argumenten ipv moeilijk gepraat
Maar dat gaat wel twee kanten op. Deal ook met de trollen en lappentekstfabriek(en) die ineens heel veel bladiebla gaat (gaan) posten zodra er weer nieuwe feiten op tafel komen die zouden kunnen wijzen op misdrijf en/of betrokkenheid van derden zodat die informatie snel uit beeld wegzakt. Maak er gebruik van. Als zij actief worden weet je zeker dat je een goed spoor te pakken hebt. Gewoon je info blijven uppen. Krijgen ze jeukende uitslag en braakkots van. _O-

Ik zie het ook wel zitten om het topic te splitsen in een verdwaal- en misdrijf/combi-lijn. Dan loopt niemand een ander meer in de weg.

[ Bericht 3% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 13:27:18 ]
pi_146530187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:46 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk dat veel locale vrouwen heel graag in de kinderopvang zouden willen werken. Die banen zijn schaars. Maar of het met het wegsturen te maken heeft, ik denk het niet, casa Hogar Trisker wordt geleid door expats.
Weten we dan door wie ze weggestuurd zijn? Misschien wel door een local met een parttime baantje dat op de tocht staat door al die 1st world mutsen die betalen om er gratis te kunnen werken en zo de luxe baantjes inpikken.

[ Bericht 0% gewijzigd door 11en30 op 11-11-2014 13:29:39 ]
pi_146530475
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Feit blijft ook, als ik voor mezelf spreek, dat ik maar een liter energie en zin per dag heb. En de constatering, dat het misselijkmakende klonenleger hier ook de mogelijke oplossing ooit, aan gort zal schieten, met hun superieure dedain, maakt dat mij en anderen de zin wordt tegen gemaakt om hier ook nog maar iets onderbouwd nieuws te delen.

Niemand heeft zin om dagelijks strijd te voeren, vrijwillig, over futiele dingen.
Pardon?
Graag zie ik een onderbouwing van deze bewering. Man en paard. Anders doe ik het af als weer een poging tot modder gooien.
Make my day!
pi_146530544
quote:
JustinCase:
ik begrijp werkelijk niet, waarom hier het produceren van scenario's zo hoog wordt gewaardeerd
quote:
Lualo: Wat wil je dan?
Wachten tot er ergens een krantenbericht verschijnt en dat voor kennisgeving aannemen: "Zozo, juist, 't is me wat."
?
quote:
JustinCase:
Wat ik wil? Nou, leg mij maar eens uit waarom het zo geweldig is om al die scenario´s te verzinnen.
Nee, wat wil je? Wat wil je met 'de zaak Kris en Lisanne'?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146531328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:05 schreef agter het volgende:

[..]

Pardon?
Graag zie ik een onderbouwing van deze bewering. Man en paard. Anders doe ik het af als weer een poging tot modder gooien.
Voel je je aangesproken dan?
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:37:38 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146531572
quote:

[..]

Pardon?
dat heeft net zoveel zin als een scenario.
Je kunt wel namen noemen maar als iemand ontkent is het klaar, waar of niet waar.
pi_146532262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat heeft net zoveel zin als een scenario.
Je kunt wel namen noemen maar als iemand ontkent is het klaar, waar of niet waar.
Dan is het doen van dat soort uitspraken idd niets anders dan ordinair moddergooien.
Make my day!
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 14:00:20 #118
45833 crew  Fogel
pi_146532373
Kibbelen mag, maar laat de modder vanaf hier maar weer gewoon op de grond liggen.
Anders ga ik ook meemodderen maar dan met een editknop en notes.

Dank u :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:02:34 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146532439
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Dan is het doen van dat soort uitspraken idd niets anders dan ordinair moddergooien.
Dat vind ik niet, je mag best je bevindingen uiten. Maar een welles nietes schiet niet op.

Tijd voor nieuws!
pi_146533471
Ik lees deze interessante post op ws van Het Lichtpuntje;

http://www.websleuths.com(...)e-1-Apr-2014-7/page4 #95

Did you know that the releasedate of this type of camera is: april 2013
Fabricsettings april 2013?

Begrijp ik dan goed dat op elk moment dat de camera voor het eerst gebruikt wordt, de start datum 1 april 2013 is, als de instellingen niet aangepast worden.
Kan iemand met een beetje verstand van zaken de camera ook ontraceerbaar terug naar fabrieksinstellingen zetten? Dat zou iig het jaartal 2013 op de camera verklaren.
pi_146533629
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:56 schreef agter het volgende:

[..]

Ik kan me anders nog niet zo lang geleden een situatie herinneren van een persoon "krokodil" of iets dergelijks.
't eerste wat je zei was: van wie ben jij een kloon?

Er zitten hier gewoon, heel sneu, mensen onder meerdere namen te posten.
Wie, dat weet ik niet precies maar heb wel een donkerbruin vermoeden van wie wel en wie niet.

't Mag volgens de regels maar mensen die dat doen zijn naar mijn mening niet goed bij hun hoofd (bedoel ik jou overigens niet mee)
pi_146535529
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:30 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik kan me anders nog niet zo lang geleden een situatie herinneren van een persoon "krokodil" of iets dergelijks.
't eerste wat je zei was: van wie ben jij een kloon?

Er zitten hier gewoon, heel sneu, mensen onder meerdere namen te posten.
Wie, dat weet ik niet precies maar heb wel een donkerbruin vermoeden van wie wel en wie niet.

't Mag volgens de regels maar mensen die dat doen zijn naar mijn mening niet goed bij hun hoofd (bedoel ik jou overigens niet mee)
Ik heb toch iets meer onderbouwing nodig dat er hier sprake zou zijn van een misselijkmakend klonenleger van verdwaalaanhangers. :D
Maar het is vast net als met die steen: Sommige mensen zien er zelfs kippenbloed op liggen.
Make my day!
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:20:53 #123
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_146535961
Op die steen? Op die andere foto toch, rechts op de grond. Zou best bloed kunnen zijn wat mij betreft. Op betreffende foto is de OP zie je het trouwens minder goed dan de versie die ik hier eens voorbij heb zien komen en op mn mobiel het staan.
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:27:01 #124
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146536297
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Gorraay het volgende:
Wat een jijbak weer. Je draait alles om, met je "Obersturmbannführer". Het zijn de verkopers van gedetailleerde maar op niets gebaseerde misdaadscenario's die steeds verongelijkt of beledigend in de persoonlijke aanval gaan (sommigen - niet allemaal). JustinCase heeft dat goed gezien.
---mod heeft modder weggehaald----

quote:
Pardon?
Dan noem ik man en paard. Dan zegt de user: nee gekkie, ik toch niet. En dan gaan we over tot de orde van de dag.

[ Bericht 17% gewijzigd door Fogel op 11-11-2014 15:29:10 ]
pi_146536338

Nog een keer up voor de vloeistofdeskundigen. Wat is het en hoe is het daar terecht gekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')