Voor mij staat hij gelijk aan een hele rits pijlen naar de 2e kabelbrug. Deze pijltjesautomaat komt meteen in actie als de informatie teveel een andere kant op dreigt te wijzen.quote:Op maandag 10 november 2014 16:27 schreef Gorraay het volgende:
Ik heb nooit iets van "sturing" gemerkt. ****** acht een misdrijfscenario minder waarschijnlijk. Big deal, ik denk er ook zo over.
Vooral de laatste zin is cruciaal om te onderschrijven.quote:Op maandag 10 november 2014 09:24 schreef Poekje01 het volgende:
"als je toch gelooft in verdwaling/ongeluk wat doe je dan nog in deze threads in WS en FOK? Wat overblijft zijn namelijk alleen nog de misdrijf trein aanhangers. Zij laten zich niet meer wegjagen of overdonderen met mistige kloonconstructries en ellenlange non-debates.
En als je denkt dat het niet uitzinniger kan.quote:Op maandag 10 november 2014 19:51 schreef 11en30 het volgende:
Foto 542: slachthuis
Foto 550: 5
In het verboden boek van Kurt Vonnegut staan aanwijzingen die zullen leiden naar de dader(s).
De vreemd aangeklede tak zal beschreven zijn. Maar op welke blz?
Is het een soort kleinvee/pluimvee opjager?
Het verhaal speelt zich toevallig af in ... Duitsland.![]()
:-) Ah joh, dan heb jij ook 's de mogelijkheid om hier een berichtje te plaatsen. :-)quote:Op maandag 10 november 2014 20:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En als je denkt dat het niet uitzinniger kan.
Het zal je wellicht verbazen, maar die mogelijkheid heb ik sowieso.quote:Op maandag 10 november 2014 20:10 schreef Lutalo het volgende:
:-) Ah joh, dan heb jij ook 's de mogelijkheid om hier een berichtje te plaatsen. :-)
The cattle are lowing,quote:Op maandag 10 november 2014 20:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Misschien had ik 'aanleiding' moeten schijven ?quote:Op maandag 10 november 2014 20:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het zal je wellicht verbazen, maar die mogelijkheid heb ik sowieso.
Zie hier het bewijs! En zoek nu de aanwijzing in Capote's In Cold Blood ...
;-) The meat locker was a very safe shelter.quote:Op maandag 10 november 2014 20:15 schreef 11en30 het volgende:
[..]
The cattle are lowing,
The Baby awakes,
But the little Lord Jesus
No crying He makes.
There must be tons of human bone meal in the ground.
Geen speld tussen te krijgen. Belezen criminelen die wel van een gewaagd puzzeltje houden. Moorden om het moorden (of de organen) wordt immers ook saai op den duur.quote:Op maandag 10 november 2014 20:15 schreef 11en30 het volgende:
The cattle are lowing,
The Baby awakes,
But the little Lord Jesus
No crying He makes.
There must be tons of human bone meal in the ground.
• meat locker which was hollowed in living rock under the slaughterhouse.quote:Op maandag 10 november 2014 20:22 schreef Lutalo het volgende:
[..]
;-) The meat locker was a very safe shelter.
Sorry maar ik begrijp er niets van.quote:Op maandag 10 november 2014 22:22 schreef 11en30 het volgende:
Hoe ik er in het vorige topic bij kwam heb ik daar geschreven, de titel van het boek. Vanavond ging ik de video nog eens kijken op zoek naar nieuwe feiten omdat ik ervan overtuigd ben dat de nachtfoto's hier gemaakt zijn. Ineens zag ik het slachtvarken liggen, daarna de kraal. In het vorige topic wist ik niet dat hier een slachterij zit, we hadden het toen over bloed op foto 542 (suggestie van schusch). Ik dacht misschien van een geslachtte kip vanwege de kringeltjes (slagader pulse) en dat linkte ik aan de 5 op foto 550. Slaughterhouse five.![]()
Oh, dat had ik dus allemaal niet mee gekregenquote:Op maandag 10 november 2014 22:22 schreef 11en30 het volgende:
Hoe ik er in het vorige topic bij kwam heb ik daar geschreven, de titel van het boek. Vanavond ging ik de video nog eens kijken op zoek naar nieuwe feiten omdat ik ervan overtuigd ben dat de nachtfoto's hier gemaakt zijn. Ineens zag ik het slachtvarken liggen, daarna de kraal. In het vorige topic wist ik niet dat hier een slachterij zit, we hadden het toen over bloed op foto 542 (suggestie van schusch). Ik dacht misschien van een geslachtte kip vanwege de kringeltjes (slagader pulse) en dat linkte ik aan de 5 op foto 550. Slaughterhouse five.![]()
Volgens mij ligt M huis aan de andere kant van de weg stukje terug.quote:Op maandag 10 november 2014 22:38 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Sorry maar ik begrijp er niets van.
Kun je me in Jip en Janneke-taal uitleggen wat het huis van M. te maken heeft met foto 505 en welke dingen je bedoelt?
Klopt.quote:Op maandag 10 november 2014 22:49 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Volgens mij ligt M huis aan de andere kant van de weg stukje terug.
De horror boot stoomt op volle kracht vooruit, je kunt echt geen snipperdag nemen.quote:Op maandag 10 november 2014 22:44 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Oh, dat had ik dus allemaal niet mee gekregenEn als ik dan je posts met quotes en foto's lees, denk ik: hè?!
En M is?quote:
Dat merk ik!quote:Op maandag 10 november 2014 23:04 schreef 11en30 het volgende:
[..]
De horror boot stoomt op volle kracht vooruit, je kunt echt geen snipperdag nemen.
Rode stofwolk is dit al eerder voorbij gekomen aan de hand van een foto volgens de vader van Kris.quote:Op maandag 10 november 2014 18:59 schreef 11en30 het volgende:
Wat voor kleur stofwolk zou het geven als je hier met een 4x4 overheen ging raggen?
[ afbeelding ]
Overheen lezen of negeren.quote:[quote]Op maandag 10 november 2014 19:00 schreef Perico het volgende:
[..]
Vooral de laatste zin is cruciaal om te onderschrijven.
Het is nu al lange tijd gangbaar, dat iemand veel tijd kan steken in plaatsen en locaties achterhalen, accurate kaarten zelf maken en scenario's samenstellen en polijsten, of data uitzoeken.
Maar dat dan een aanvalskloon van één van de gespleten persoonlijkheden hier zonder blijk te geven zelf van de hoed of de rand te weten, zoveel stampij en gehakt van bevindingen maakt, dat de goedwillende users hier die neutraal tegen dingen aankijken denken:
"oww, daar zal dan wel vanalles mee mis zijn, met die post, dus die user nemen we ook een volgende keer dan maar niet meer serieus".
Dat is iets heel anders dan dat een "verdwaler" het hartgrondig oneens is met een "misdrijver" en met opmerkingen dwingt de misdrijver scherper te formuleren of te wijzen op mogelijke dingen die niet kloppen, zonder er op in te hakken.
Feit blijft ook, als ik voor mezelf spreek, dat ik maar een liter energie en zin per dag heb. En de constatering, dat het misselijkmakende klonenleger hier ook de mogelijke oplossing ooit, aan gort zal schieten, met hun superieure dedain, maakt dat mij en anderen de zin wordt tegen gemaakt om hier ook nog maar iets onderbouwd nieuws te delen.
Niemand heeft zin om dagelijks strijd te voeren, vrijwillig, over futiele dingen.
Ik vind het wel wat hebben. Sommige moorden zijn te 'linken' aan een boek of film, als je rekening houdt met de mogelijkheid van een misdrijf, dan zou ook deze gelinkt kunnen zijn aan een boek of film.quote:Op maandag 10 november 2014 20:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
En, wat doen overvallers doorgaans? Iemand al zijn bezittingen laten houden? Dagen zeulen met een niet-beroofd lijk?quote:Op maandag 10 november 2014 14:56 schreef Marrije het volgende:
[..]
er wordt gewaarschuwd voor overvallers op de pianista, dus boeven zijn daar zeker wel.
Die druk is er dus. En die overwaardering voor het vlijtige volkje.quote:Wat betreft scenario's, dat zeg ik al vanaf een van de eerste topis in deze reeks. Telkens als mij om een scenario werd gevraagd. Ik kan wel antwoord geven op wat losse vragen, maar die details kun je op tig manieren invullen, dus heeft het voor mij niet zoveel zin. Heb toch hier en daar antwoord gegeven, maar als iemand doorvraagt zit je toch al snel op een kwart a half scenario. Ik begrijp wel dat als je erover discussieert, je er niet onderuit komt.
Helaas, zo staan de zaken ervoor, hier op BNW. En het neemt toe: er wordt de laatste dagen opvallend hard uitgehaald naar die niet-misdaad-believers. Ze zijn klonen, worden betaald door overheden, en meer van dat soort praat. Om te kotsen is het. De "boevenstreek, wat ik je brom" reutelaars moeten misschien maar eens met rust gelaten worden. Lekker onder elkaar hun borrelpraat zonder enige concrete aanwijzing uitslaan.quote:Maar van a tot z doe ik dat niet. Kan het wel waarderen hoor, als een ander de moeite neemt. Heb alleen zelf die behoefte niet. Maar goed, dat heb ik al eens tot vervelens toe uitgelegd toen ik daarop werd aangesproken, bijna aangevallen.
Wat ik wil? Nou, leg mij maar eens uit waarom het zo geweldig is om al die scenario´s te verzinnen.quote:Op maandag 10 november 2014 15:45 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Wachten tot er ergens een krantenbericht verschijnt en dat voor kennisgeving aannemen: "Zozo, juist, 't is me wat."
?
Geloven... ik geloof nergens in. Lijkt me ook geen goed idee, over een onderwerp als dit.quote:Op maandag 10 november 2014 15:20 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat doordenderen sloeg op als er geen tegenspraak zou zijn door bv mensen die niet in een misdaad geloven. Omdat Poekje01 stelde dat die mensen niets te zoeken hebben op dit forum.
Nog wel. Maar gezien hoe giftig sommigen nu zijn geworden (omdat hun gepreek niet genoeg helpt tegen het ongeloof), kan het binnenkort zomaar anders zijn.quote:Het slaat dus niet op de situatie zoals die nu is, met zowel misdaad denkers als verdwaal/ongeluk denkers en mensen die beide mogelijk achten.
Kritiek weerleggen? Een scenario? Een goed gesmeed scenario, ook al ontbreekt elk bewijs ervoor, is bestand tegen elke kritiek. Behalve - uiteraard - dat het 100% fantasie is, maar dat schijnt niet uit te maken hierzo.quote:Zoals ik eerder zei, prima toch als mensen bij hun scenario blijven. Als het kritiek kan weerleggen is dat een pluspunt en dat noem ik geen doordenderen.
Het verschil is, dat niemand over verdwalen loopt te roepen: "raar hoor, als er een misdrijf is, dat dan (van me zus en me zo, en dat maak je mij niet wijs want ik ben een man van de wereld en laat me niet belazeren, al zeg ik het zelf (en velen met mij)n als bescheiden persoon zijnde, enz."quote:Tegen een misdaad zijn genoeg dingen in te brengen maar dat zelfde geldt voor een verdwaling.
Nou ja, niet iedere boef is een overvaller. Niet iedere boef is uit op geld of spullen. niet iedere verkrachter is een moordernaar en niet alle moordenaars zijn verkrachters, maar t zijn wel boeven.quote:Op dinsdag 11 november 2014 05:51 schreef JustinCase het volgende:
[..]
En, wat doen overvallers doorgaans? Iemand al zijn bezittingen laten houden? Dagen zeulen met een niet-beroofd lijk?
er is ook nog een vliegtuig zoek...die was er echt wel hoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 06:07 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Wat ik wil? Nou, leg mij maar eens uit waarom het zo geweldig is om al die scenario´s te verzinnen.
Over de Ark van Noach zijn ook talloze scenario's uit de duim gezogen. Is die al eens gevonden?
Nee? Hoe zou dat nou toch komen..
Nee, maar dan gaat "Er wordt gewaarschuwd tegen overvallers op Il (El?) Pianista" dus niet op.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Nou ja, niet iedere boef is een overvaller. Niet iedere boef is uit op geld of spullen.
Dat kan inderdaad.quote:niet iedere verkrachter is een moordernaar en niet alle moordenaars zijn verkrachters, maar t zijn wel boeven.
Maar goed, om antwoord te geven op je vraag, het kan best dat ze zijn overvallen om de spullen, maar dat het uit d ehand is gelopen en dat ze daarbij zijn vermoord.
Dollars zijn anoniem, die kunnen ze zo uitgeven. En voor een klungelige gauwdief was het best veel.quote:Niet iedereen houdt dan betreffende spullen bij zich.
Volgens die (betaalde) verdwalings-gelovigen wel.quote:En twee lijken daar laten liggen gaat zeker onderzoek opleveren. Om dat te beperken kunnen de lichamen in de rivier gegooid zijn vlakbij de kabelbrug. En om alvast maar de vraag te beantwoorden over zeulen met een lijk, wie weet waren ze al vlakbij de kabelbrug. Tja, t kan.
Nee. Dus het is eigenlijk allemaal niet gebeurd, want daarvoor is het veel te onlogisch. Eind goed, al goed.quote:Er kan zoveel. En men zal denken oh niet of wel logisch, maar het meest voor de hand liggende, terugkeren naar hun hostel, is niet gebeurd.
Ik heb er alvast geen gemist. Ben bewust in geen enkele trein gestapt, hoe gelikt de reis ook werd aangeprezen.quote:Op maandag 10 november 2014 15:46 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zou zelf van niemand die zich met de zaak L&K bezighoudt zeggen dat ze een trein gemist hebben.
Juist omdat niemand de waarheid in pacht heeft, beginnen sommigen over gemiste treinen.quote:Niemand heeft hier de waarheid in pacht, voor elk scenario zijn eigen invullingen en aannames nodig aangezien we niet voldoende vaststaande feiten hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door JustinCase op 11-11-2014 08:53:22 ]
Gut ja. Dat ze dat ding nog steeds niet gevonden hebben. Kan maar aan 1 ding liggen: te weinig scenario's bedacht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:44 schreef Marrije het volgende:
[..]
er is ook nog een vliegtuig zoek...die was er echt wel hoor
Nee ben ik niet. Had het ook gelezen daar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 00:54 schreef MidnightB00m het volgende:
Hmmm... Meende ook op WS user bericht postte met veel vragen over koeien en het razen, welk pad ze dan lopen etc. Ben jij dat ook geweest? :p
quote:Op dinsdag 11 november 2014 00:57 schreef vronie het volgende:
[..]
Rode stofwolk is dit al eerder voorbij gekomen aan de hand van een foto volgens de vader van Kris.
Doel jij daarop.
Ik heb zo ongeveer het licht aangedaan op dit forum maar ben me van geen enkele moderatieregel bewust.quote:Op dinsdag 11 november 2014 05:51 schreef JustinCase het volgende:
Helaas, zo staan de zaken ervoor, hier op BNW. En het neemt toe: er wordt de laatste dagen opvallend hard uitgehaald naar die niet-misdaad-believers. Ze zijn klonen, worden betaald door overheden, en meer van dat soort praat. Om te kotsen is het. De "boevenstreek, wat ik je brom" reutelaars moeten misschien maar eens met rust gelaten worden. Lekker onder elkaar hun borrelpraat zonder enige concrete aanwijzing uitslaan.
Ik begin het hier een onfrisse toestand te vinden. Nog net geen openlijke aanvallen op individuele posters, zo goed kennen ze de moderatie-regels dan wel weer. Maar ondertussen..
Het is prima om kritiek te hebben op wat anderen posten. Wat wel heel irritant is, is dat je kennelijk redelijk wat energie stopt in het tot op de letter lezen van de posts van anderen om vervolgens kritiek te geven, maar dat je voor zover ik kan merken helemaal geen energie steekt in het zoeken van achtergond informatie over de zaak.quote:Op dinsdag 11 november 2014 06:59 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Nee, maar dan gaat "Er wordt gewaarschuwd tegen overvallers op Il (El?) Pianista" dus niet op.
[..]
Dat kan inderdaad.
[..]
Dollars zijn anoniem, die kunnen ze zo uitgeven. En voor een klungelige gauwdief was het best veel.
[..]
Volgens die (betaalde) verdwalings-gelovigen wel.
Maar daar ga je als waarheids-lievende misdaad-promotor toch niet leentjebuur bij spelen?
[..]
Nee. Dus het is eigenlijk allemaal niet gebeurd, want daarvoor is het veel te onlogisch. Eind goed, al goed.
Heel duidelijke posting, waaruit je goede conclusies kunt trekken v.w.b. de houding t.a.v. buitenlanders.....quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:15 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is prima om kritiek te hebben op wat anderen posten. Wat wel heel irritant is, is dat je kennelijk redelijk wat energie stopt in het tot op de letter lezen van de posts van anderen om vervolgens kritiek te geven, maar dat je voor zover ik kan merken helemaal geen energie steekt in het zoeken van achtergond informatie over de zaak.
Dat is wat de anderen hier wel doen, info over criminaliteit in Boquete en omg., kaarten maken (waar is Geruisloos?) de reacties van de expats lezen op plaatselijke forums enz.
Daar zijn ook al talloze links bij geplaatst maar helaas heb jij die kennelijk allemaal gemist.
Voor criminaliteit op het El Pianista pad (Il Pianista is het restaurant) is uitgebreid gewaarschuwd en er zijn ervaringen te vinden op internet van mensen die daar aangevallen zijn.
Die links zijn al meerdere keren geplaatst hier dus ik ga dat nu niet doen.
Als je echt mee wilt praten over K&L zou ik je aanraden energie te steken in het lezen van Panamese kranten (vooral de reacties van Panamese lezers onder de artikelen) en forums van expats, blogs van hikers in de omgeving van Boquete.
Zodat je een wat realistischer beeld krijgt van de omgeving waar K&L verdwenen zijn.
De indianen die in de heuvels en bossen rondom Boquete in oude houten huisjes wonen, ze wonen niet in Boquete omdat met de komst van de expats de prijzen van huizen en grond explosief gestegen zijn, zijn voor een groot deel vriendelijk en behulpzaam. Maar er is ook vooral onder jongeren veel afkeer tegen gringo's. De gringo's hebben hun dorp overgenomen en hun toekomst verpest. Doordat de gringo's overal veel geld in kunnen steken, komen de Panamesen niet meer aan de beurt. Ze kunnen niet meer wonen in het dorp waar hun ouders nog opgegroeid zijn en bijna alle bedrijven zijn in handen van de gringo's. Blijft voor de indianen over baantjes als tuinman, huishoudster, klusjesman e.d. En dan komen er ook nog rijke westerlingen die gratis gaan werken als vrijwilliger en zo ook functies invullen die anders door locals ingevuld konden worden.
De vrijwilligers komen niet om als huishoudster of tuinman te werken, nee die komen voor de mooie baantjes.
Het klinkt allemaal zuur maar het is ook zuur voor de plaatselijke bevolking. Dat heeft tot gevolg dat er in de provincie Chiriqui (en ook in Boquete) grote problemen zijn met jeugdbendes die veelal gewapend met pistolen en machetes het vooral op gringo's gemunt hebben.
In Boquete werd dus speciaal gewaarschuwd voor het Pianista pad, het zou er niet pluis zijn.
Als je links wil, zoek terug want ze zijn allemaal meerdere keren geplaatst.
Wat een jijbak weer. Je draait alles om, met je "Obersturmbannführer". Het zijn de verkopers van gedetailleerde maar op niets gebaseerde misdaadscenario's die steeds verongelijkt of beledigend in de persoonlijke aanval gaan (sommigen - niet allemaal). JustinCase heeft dat goed gezien.quote:Op dinsdag 11 november 2014 10:13 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik heb zo ongeveer het licht aangedaan op dit forum maar ben me van geen enkele moderatieregel bewust.
Ik zie alleen jou hier als een hondsdolle stier steeds mensen sardonisch beledigen, laatdunkend wegzetten om als een Obersturmbannfuehrer iedereen die nog zijn best doet om jou beschaafd van repliek te dienen, neer te sabelen als hij of zij het waagt het woord misdrijf nog langer in de mond te nemen.
Misschien is Aanvalsklonen Anonymous iets voor jou?
bijna geen een, een enkeling misschienquote:Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat een jijbak weer. Je draait alles om, met je "Obersturmbannführer". Het zijn de verkopers van gedetailleerde maar op niets gebaseerde misdaadscenario's die steeds verongelijkt of beledigend in de persoonlijke aanval gaan (sommigen - niet allemaal). JustinCase heeft dat goed gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |