Dat kan via de rechter of bij een overeenkomst met elkaar. Dus TS, niet tekenen en een advocaat inschakelen. Dit is belachelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Skv het volgende:
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Dit, inderdaad. Vandaag nog, zodat je desnoods vandaag nog kunt melden dat je beschikbaar bent voor werkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat erg, zo'n handelswijze.![]()
Zoek juridisch advies. Snel.
Wat is inderdaad hiermee gebeurd?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Skv het volgende:
WGR / dreigend ontslag om verkapte redenen, wat te doen?
Heb je tussendoor nog gesproken over je voortgang met je leidinggevenden?
Dit is niet waar, in elk geval.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef 1Liner het volgende:
voor een vaststellingsovereenkomst is toestemming van het UWV nodig en die verkrijg je alleen met een gegronde reden.
Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat in de vaststellingsovereenkomst als reden voor de beëindiging?
Daarin zit een risico dat het UWV straks zegt dat je verwijtbaar werkloos bent geworden.
Om maar een reden te noemen om niet akkoord te gaan.
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:22 schreef Rewimo het volgende:
Sommige werkgevers denken ook echt dat ze alles kunnen maken
Sterkte TS! Zo te lezen hebben ze geen poot om op te staan maar ondertussen zit jij met de stress...
Ja, dat laatste kan dus inderdaad een probleem opleveren.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?
Heel begrijpelijk. Sterkte.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
Lijkt me een prima aanpak, en op deze manier kunnen ze je weinig maken lijkt me, maar dat het klote is lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:15 schreef totalatool het volgende:
Ze hebben geen dossier. Er zijn geen stukken over 2014 want er zijn dit jaar geen gesprekken gevoerd, en die van eind 2012, medio 2013 en eind 2013 waren dus de laatste drie, allen positief en leidend tot loonsverhogingen.
Ik heb die getekende verslagen inmiddels ook, maar wil ook de (uitsluitend positieve) evaluatieformulieren van klanten en collega's hebben en die worden me nog niet toegestuurd.
Ja, ik heb rechtsbijstand en ga uiteraard niet zomaar iets tekenen.
Ik heb nog niet gemaild of per aangetekende brief gemeld dat ik beschikbaar ben voor werk, ik wacht op advies van mijn jurist daarover.
schakel die rechtsbijstand in , die kunnen je tips gevenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
u reageert dan net zo verwijtbaar als de werkgever van totalatool. In beide gevallen kan ik er geen enkel respect voor opbrengenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
Je snapt dat werkgever het juist zo asociaal aanpakken door figuren zoals jij? Het kan dat je 'uit elkaar' wil als werkgever/werknemer, kan ook eenzijdig zijn. Maar pak het dan van beide kanten netjes en eerlijk aan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
Care to explain?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is niet waar, in elk geval.
Wat boegschroef zegt, inderdaad. Dat hebben ze namelijk bedacht om die dure rit naar de rechtbank te vermijden. Het UWV zal het vast willen beoordelen, maar er is geen toestemming nodig.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Care to explain?
Ik ben vorig jaar uit dienst getreden met een vaststellingsovereenkomst en als ik niet bij t UWV had nagevraagd hoe&wat was hij bijna niet geldig geweest omdat mijn ex werkgever had na gelaten dit aan te melden, nu wilde ik eruit dus was ik er blij mee, maar je kan niet zo even een papiertje neerleggen dat je in overleg uit elkaar gaat en dan alsnog recht op WW houdt zonder dat het UWV hier toestemming voor heeft gegeven, anders lijkt me dat het eerder een ontslag overeenkomst is....
Hou es op met je ninja editsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef boegschroef het volgende:
Een vaststellingsovereenkomst met 'wederzijdse goedkeuring' met als initiatiefnemer de werkgever hoeft niet door het UWV goedgekeurd te worden.
(Om recht op ww te behouden)
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)ijds_goedvinden.aspx
Droom zachtjes verder. Ik zal je wekken als de koffie klaar isquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Dit inderdaad. Zeker niet op deze voorwaarden. Maar het kan haast niet anders dan er iets anders aan de hand is...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef 1Liner het volgende:
Blijft staan dat het met wederzijds goedvinden is, een ding waar de TS geloof ik niet echt mee instemt
De verklaring is denk ik erg eenvoudig:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
De nieuwe CEO wil denk ik zijn stempel drukken op de organisatie. Verder snel contact opnemen met rechtsbijstand en eventueel daar beroep doen op recht van vrije advocaat keuze als je liever een andere advocaat hebt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef totalatool het volgende:
Sindsdien is er deze nieuwe CEO, met wie ik nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad.
Twee weken geleden een stevige woordenwisseling met mijn CEO gehad over mijn gevoel dat hij zijn frustratie over dat langlopende project op mij af leek te reageren, ondanks dat ik er minder dan twee maanden projectleider van was en de collega ervoor na een jaar een burnout kreeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat naar, TS, sterkte!
Het klinkt alsof er iets anders achter zit. Er moet toch een reden zijn dat ze je kwijt willen, wellicht iets in de persoonlijke sfeer? (Ik keur het niet goed natuurlijk, dan nog is het een zeer kwalijke gang van zaken! Ik denk echter dat er meer achter zit vanuit de werkgever.)
Mails inclusief antwoorden zijn geprint, screenshots gemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:28 schreef Daboman het volgende:
Print de mails waarin je verzoekt om documentatie zoals je beoordeling, printscreens van het feit dat je account geblokkeerd is, misschien heb je thuis nog wel kopieën van je goede beoordelingen, mails van afspraken of welk materiaal dan ook wat normaal vanzelfsprekend is, maar nu kan aantonen dat je gewoon je werk deed.
Een mooie toekomst zal er wel niet inzitten, maar op deze manier krijg je wel je correctiefactor flink omhoog.
Doe dat in elk geval niet per e-mail....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef Storneren het volgende:
Ah gevalletje iets gaat kut en we zoeken een zondebok. Zelf al een bedrag in gedachten ts? Zo ja, stel dat dan voor en bespaar je alle drama een idee?
Of per postquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Doe dat in elk geval niet per e-mail....
Tja ... happen naar de baas ... dat past dus niet binnen de (nieuwe) bedrijfscultuur hequote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:01 schreef totalatool het volgende:
[..]
Twee weken geleden een stevige woordenwisseling met mijn CEO gehad over mijn gevoel dat hij zijn frustratie over dat langlopende project op mij af leek te reageren, ondanks dat ik er minder dan twee maanden projectleider van was en de collega ervoor na een jaar een burnout kreeg.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef totalatool het volgende:
Er werd me verteld dat men mij wilde ontslaan, wegens hun gevoel dat ik onvoldoende in de bedrijfscultuur pas
Men stelt een vergoeding van minder dan 4 1/2 maand voor, terwijl ik volgens de kantonrechtersformule 5 1/2 maand zou moeten krijgen bij een neutrale correctiefactor van 1.0.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:22 schreef Armageddon het volgende:
7 jaar gewerkt? Ik zou voor 10 maanden salaris gaan plus nog wat smartengeld.
4,5? Hahahaha! Die zijn echt van de pot gepleurd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:18 schreef totalatool het volgende:
[..]
Men stelt een vergoeding van minder dan 4 1/2 maand voor, terwijl ik volgens de kantonrechtersformule 5 1/2 maand zou moeten krijgen bij een neutrale correctiefactor van 1.0.
Mjah wat moet dit zeggen? Een goede directeur gaat uiteraard niet z'n personeelsbeleid uitventen tegen een toevallige buurmanquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:41 schreef totalatool het volgende:
Een vriend die werkt voor een ander bedrijf in hetzelfde pand meldt me zojuist dat hij de algemeen directeur vandaag sprak (dus de mede-oprichter van de holding en enige persoon boven mijn CEO, degene die zelf het woord tijdens het ontslaggesprek grotendeels deed):
Vriend: "Wat hoor ik, 'totalatool' weg?"
Directeur: "Geen idee, heb hem niet meer gezien van de week".
Bijzonder, aangezien hij juist direct na het gesprek alle collega's van het einde van mijn contract op de hoogte heeft gesteld.
Concurrentie wel. Relatie geen idee, mogelijk zit dat in hetzelfde beding opgenomen. Maar het is absurd dat ze dat willen behouden terwijl ze mondeling stelden mij te willen helpen met het vinden van een passende nieuwe baan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:47 schreef BHJ het volgende:
los van de vergoedingskwestie, daar zal minnelijk vast nog wel wisselgeld in zitten, wat heeft u verder voor bedingen? concurrentie? relatie? Heeft u al een advocaat in de arm genomen??
Die toevallige buurman is wel een oud-collega en die is op eigen initiatief en tot spijt van het bedrijf vertrokken. Ze delen nog steeds dezelfde lunch en koffiemachines.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:47 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah wat moet dit zeggen? Een goede directeur gaat uiteraard niet z'n personeelsbeleid uitventen tegen een toevallige buurman
Het is gewoon een buitenstaander. Je kan ook overal iets achter gaan zoeken.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:49 schreef totalatool het volgende:
[..]
Die toevallige buurman is wel een oud-collega en die is op eigen initiatief en tot spijt van het bedrijf vertrokken. Ze delen nog steeds dezelfde lunch en koffiemachines.
Super nare situatie natuurlijk, maar dit soort zaken doen er dan weer niet toe. Jouw vriend werkt voor een ander bedrijf, dus de algemeen directeur van jouw bedrijf hoeft tegenover hem geen openheid van zaken te geven. Als je het hele gebeuren gaat aanvechten zou ik dit soort incidenten buiten beschouwing laten. (Er blijft immers nog genoeg over waaruit blijkt dat het bedrijf niet echt netjes gehandeld heeft.)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:41 schreef totalatool het volgende:
Een vriend die werkt voor een ander bedrijf in hetzelfde pand meldt me zojuist dat hij de algemeen directeur vandaag sprak (dus de mede-oprichter van de holding en enige persoon boven mijn CEO, degene die zelf het woord tijdens het ontslaggesprek grotendeels deed):
Bijzonder, aangezien hij juist direct na het gesprek alle collega's van het einde van mijn contract op de hoogte heeft gesteld.
Dan zou je toch denken dat ze daar van geleerd hebben. Blijkbaar niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:08 schreef totalatool het volgende:
Tja, het is inderdaad mijn kant van het verhaal, maar dit zijn toch echt de feiten.
Helaas kan ik momenteel niet met bewijzen aan komen zetten hier, maar ik zal dit topic zeker up-to-date houden.
Terzijde: twee jaar geleden heeft men op onterechte gronden een aantal andere collega's ontslagen. Na een lang proces van meer dan een half jaar heeft men publiekelijk moeten toegeven dat dat onterecht en op onterechte gronden was, en die mensen zijn met flinke zakken geld vertrokken.
Het is, als de feiten kloppen, overduidelijk dat deze werkgever geen enkel idee heeft hoe ze dit soort zaken (netjes) kunnen aanpakken. Dit kan daar een goed voorbeeld van zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:12 schreef Kreator het volgende:
Is het trouwens niet zo dat je alleen aan een concurrentiebeding wordt gehouden als je zelf ontslag neemt? Als je ontslagen wordt, dan heb je volgens mij gewoon alle recht om bij de directe concurrent aan de gang te gaan.
Vakbonden vertegenwoordigen vandaag de dag meestal alleen het "klootjesvolk".quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:02 schreef boegschroef het volgende:
Juridisch advies inwinnen en ik hoop dat je bij een vakbond zit?
Daarom wil deze werkgever het in de vaststellingsovereenkomst hebben, dan geldt het wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:12 schreef Kreator het volgende:
Is het trouwens niet zo dat je alleen aan een concurrentiebeding wordt gehouden als je zelf ontslag neemt? Als je ontslagen wordt, dan heb je volgens mij gewoon alle recht om bij de directe concurrent aan de gang te gaan.
Dit moet ik rectificeren. Kennelijk heeft die vriend niet de directeur gesproken, maar een collega met dezelfde voornaam. Die zal denk ik gevraagd zijn discreet te blijven tot er meer duidelijkheid is.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:41 schreef totalatool het volgende:
Tekenen en gewoon vertrekken is veel beter, dan kun je dat bedrijf nog in je CV opnemen als referentie / werkervaring, waaardoor je makkelijker iets nieuws kan vinden. Als je dit soort idiote praktijken gaat uithalen heb je een gat van 9 jaar in je CV, ga dat maar uitleggen bij je nieuwe baas. (nieuwe baas heeft geen zin in volk dat dat soort spelletjes speelt, dus je moet wel iets verzinnen voor die 9 jaar)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
WG zal dolblij zijn met jou.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef KoeInDeKont het volgende:
[..]
Tekenen en gewoon vertrekken is veel beter, dan kun je dat bedrijf nog in je CV opnemen als referentie / werkervaring, waaardoor je makkelijker iets nieuws kan vinden. Als je dit soort idiote praktijken gaat uithalen heb je een gat van 9 jaar in je CV, ga dat maar uitleggen bij je nieuwe baas. (nieuwe baas heeft geen zin in volk dat dat soort spelletjes speelt, dus je moet wel iets verzinnen voor die 9 jaar)
Tegengas geven oké, maar de suggestie van boegschroef is extremer, schadelijk voor je carriere en ook nog eens 100% fraude.quote:
fraude?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:18 schreef KoeInDeKont het volgende:
[..]
Tegengas geven oké, maar de suggestie van boegschroef is extremer, schadelijk voor je carriere en ook nog eens 100% fraude.
Wat is dat voor kwazel? Je kunt toch zeggen dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging/verhuisd bent/dichter bij huis wil gaan werken/weet ik veel?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef KoeInDeKont het volgende:
[..]
Tekenen en gewoon vertrekken is veel beter, dan kun je dat bedrijf nog in je CV opnemen als referentie / werkervaring, waaardoor je makkelijker iets nieuws kan vinden. Als je dit soort idiote praktijken gaat uithalen heb je een gat van 9 jaar in je CV, ga dat maar uitleggen bij je nieuwe baas. (nieuwe baas heeft geen zin in volk dat dat soort spelletjes speelt, dus je moet wel iets verzinnen voor die 9 jaar)
Ja...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:18 schreef KoeInDeKont het volgende:
[..]
Tegengas geven oké, maar de suggestie van boegschroef is extremer, schadelijk voor je carriere en ook nog eens 100% fraude.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:48 schreef hottentot het volgende:
dan overspeelt deze werkgever zijn kaarten
Same here.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:58 schreef Cat22 het volgende:
Blij met FOK! en blij met een TS die zich de kaas niet van het brood laat eten.![]()
Het bedrijf is een jaar geleden gesplitst in twee delen. De BV waar ik nu voor werk draait voor mijn gevoel slecht, en wordt nog boven water gehouden door de andere BV in de holding.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:57 schreef Palomar het volgende:
Wat een klotesituatie zeg. Heb je bij jezelf ook echt geen idee wat de reden kan zijn? Zijn er naast die genoemde woordenwisseling nog meer aanvaringen geweest? Of neemt het aantal opdrachten terug? Is er een financiele reden?
Nee, geen CAO.quote:
Dat hebben ze in hun voorstel zelfs al opgenomen, verbazingwekkend genoeg,quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:
TS ik heb er nog eentje als aanvulling: hoe de zaak ook afloopt, laat ze een getuigschrift schrijven. Dat kun je als referentie gebruiken voor toekomstig werkgevers![]()
Oh ja, mijn jurist begreep niet eens dat ze dat noemden in hun voorstel. Er is geen enkele werknemer die in een dergelijke situatie akkoord gaat met een overeenkomst waar een concurrentiebeding in staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:47 schreef Fer het volgende:
Ga ervan uit dat je weg gaat, dat kan niet meer ontkracht worden, maar zorg dat je je jurist er een dikkere regeling uit haalt en natuurlijk concurentiebeding ongedaan en een hele goede referentie.
Dossier opbouwen heeft alleen waarde als die opbouw ook met de werknemer besproken is. Blijkbaar was TS niet op de hoogte van zijn slechte functioneren en het feit dat eind vorig jaar nog een salarisverhoging is toegekend spreekt het 'niet goed functioneren' ook tegen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Skv het volgende:
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Inderdaad gewoon lekker oprekken. Kost het ze nog meer geld en kun jij langer je normale inkomen genieten.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:46 schreef totalatool het volgende:
[..]
Het bedrijf is een jaar geleden gesplitst in twee delen. De BV waar ik nu voor werk draait voor mijn gevoel slecht, en wordt nog boven water gehouden door de andere BV in de holding.
[..]
Nee, geen CAO.
[..]
Dat hebben ze in hun voorstel zelfs al opgenomen, verbazingwekkend genoeg,
Inmiddels heb ik gesproken met mijn jurist. Uiteraard ga ik niets tekenen, en ga ik ze eerst vragen een concrete vaststellingsovereenkomst op te stellen en niet slechts wat bullet points te noemen. Dat geeft ons tijd om de kwestie nauwkeuriger te beoordelen en ons te beraden op volgende stappen. Het zorgt er ook meteen voor dat de opzegtermijn minimaal een maand verschuift.
Logisch toch, iemand die niet functioneert wil je niet bij de concurrent aan het werk hebben.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:54 schreef Fer het volgende:
of je niet voor de concurrent wilt gaan werken aub.
Sorry, deze had ik helemaal over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Skv het volgende:
WGR / dreigend ontslag om verkapte redenen, wat te doen?
Heb je tussendoor nog gesproken over je voortgang met je leidinggevenden?
Een beetje comedy kan in deze kwestie geen kwaad, haha.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Logisch toch, iemand die niet functioneert wil je niet bij de concurrent aan het werk hebben.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Logisch toch, iemand die niet functioneert wil je niet bij de concurrent aan het werk hebben.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:17 schreef raptorix het volgende:
Gelijk aangifte doen dat hij je sexueel heeft proberen te intimideren en dat je daar niet op bent ingegaan, vind een oud collega die dat kan bevestigen. Verspreid het gerucht bij klanten dat het bedrijf op omvallen staat ("hey, je hebt het niet van mij maar.....").
Verzamel alles wat je hebt en maak een chronologisch verslagje met een korte beschrijving van de inhoud van de stukken, doe een kopie van de stukken als bijlage erbij. Dat werkt voor jezelf vaak plezierig omdat je een goed overzicht krijgt en is voor de jurist plezierig.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:19 schreef totalatool het volgende:
Ik vind net een gespreksverslag van medio 2012, vier maanden na het hierboven door Skv gerefereerde onderwerp. Dat verslag spreekt over duidelijke verbetering met als gevolg uitbreiding van mijn taken en verantwoordelijkheden. Ik ga het maar even richting jurist sturen.
Om op een goedkope manier van TS af te komen, maar dat had je zelf gelukkig ook al begrepenquote:
handquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om op een goedkope manier van TS af te komen, maar dat had je zelf gelukkig ook al begrepen
quote:
Hoe is de sfeer dan? Individuele verhoging zal er ook wel niet meer inzitten, net als een goede beoordeling.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:13 schreef Disorder het volgende:
Wow. Wow. En wow. Goed dat je rechtsbijstand hebt in ieder geval. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Mijn werkgever kan mijn bloed wel drinken, maar op alle 26 punten waarop hij mij wilde ontslaan kreeg hij via de ontslagcommissie ongelijk. Mijn rechtsbijstand-juriste heeft me hier flink bij geholpen.
En jij bent ondertussen niet aan het zoeken naar iets anders?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:13 schreef Disorder het volgende:
Wow. Wow. En wow. Goed dat je rechtsbijstand hebt in ieder geval. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Mijn werkgever kan mijn bloed wel drinken, maar op alle 26 punten waarop hij mij wilde ontslaan kreeg hij via de ontslagcommissie ongelijk. Mijn rechtsbijstand-juriste heeft me hier flink bij geholpen.
De sfeer is kut. Een "Hoi" of "Goedemorgen" kan er niet meer vanaf. Elke beoordeling is kut, ongeacht mijn inzet. Daarom schrijf ik altijd in samenwerking met mijn rechtsbijstand-juriste een verweer na een slechte beoordeling, zodat ik wat beter overkom bij de ontslagcommissie, mocht het weer zover komen. Mijn juriste is dan als het ware een soort ghostwriter.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe is de sfeer dan? Individuele verhoging zal er ook wel niet meer inzitten, net als een goede beoordeling.
Uiteraard. Maar de markt is niet best. Ik ben ooit in mijn huidige werksector gerold terwijl ik diploma's voor iets anders heb. Helaas zijn mijn kansen nu gering, al blijf ik proberen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
En jij bent ondertussen niet aan het zoeken naar iets anders?
Ja en nee. Ja vanwege de sfeer wanneer mijn werkgever en zijn knechtjes in de buurt zijn. Maar met mijn collega's is het nog steeds prima te doen.quote:Lijkt me redelijk vervelend om daar te werken nog.
Waarom?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:04 schreef Droopie het volgende:
Wat de rest zeg.
De helft van de tijd zijn werknemers zo ontdaan dat ze de schikking aannemen.
De andere helft schakelt een advocaat in en die stuurt een pittige brief en dan schrikken veel werkgevers terug.
Eigenlijk zou een rechter gewoon al een boete moeten opleggen voor het schrijven van die brief
O ik lees mijn stuk even na.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom?![]()
Die advocaat doet gewoon zijn werk.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
O ik lees mijn stuk even na.
Ik bedoel de rechter moet een boete geven aan de werkgever voor zijn handelswijze![]()
Zelfde schuitje gezeten, eerst 2 weken stress.
Toen op een middag om 14.00 uur heeft advocaat brief gestuurd en volgende ochtend belde ie al op met goed nieuws. 6000 euro bruto en mocht direct solliciteren zonder voorwaarden.
Was de beste 600 euro ooit besteed, aan die advocaat dan
Zit je zo aan bij een halve dag uitzoekwerk, info inwinnen en de brief formeel opstellen en doc-register aanleggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:
Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
Dank iedereen voor de support. Het gaat niet goed hier. M'n vrouw en ik slapen nog steeds beroerd door de onzekerheid en het onrecht, en dat resulteert nu in chagrijnigheid en slaande ruzie over iets totaal anders...
Beter gaan jullie even om de tafel zitten en heb je een gesprek over hoe de toekomst op korte termijn eruit ziet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
Dank iedereen voor de support. Het gaat niet goed hier. M'n vrouw en ik slapen nog steeds beroerd door de onzekerheid en het onrecht, en dat resulteert nu in chagrijnigheid en slaande ruzie over iets totaal anders...
WW is onafhankelijk van ontslag vergoedingen of vermogen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
Hmmm, voor mij is dit nu ook actueel. Donderdag heeft de werkgever mij aangegeven mij te willen ontslaan en een voorstel gedaan. Nu vind ik dat voorstel allerminst schappelijk, dus daarover heb ik wat contacten lopen die daar voor mij mee aan de slag kunnen, aangezien ik hier zelf te weinig verstand van heb.
Wat me ook echter niet helemaal duidelijk is, er wordt een beëindigingsvergoeding genoemd. Stel dat ik hier mee akkoord ga, moet ik deze dan eerst opmaken voor ik recht heb op WW of kan ik deze gebruiken om een periode de ww aan te vullen?
Leuk voor de rest van de werknemers ookquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:54 schreef Triptamine2 het volgende:
Je kan ook nader tot elkaar komen met een gezamenlijke vijand. Sloop die werkgever, en zijn gehele bedrijf!
Die kunnen bij faillissement gezamenlijk een bod uitbrengen op het bedrijf ter overnamequote:Op zaterdag 1 november 2014 16:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk voor de rest van de werknemers ook
Moet je wel zin in hebben als werknemerquote:Op zaterdag 1 november 2014 17:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die kunnen bij faillissement gezamenlijk een bod uitbrengen op het bedrijf ter overname
Ik zou ons bedrijf wel over willen nemen, graag zelfs. We draaien namelijk zeer gezonde cijfers. Heb er alleen de miljoenen niet voor liggen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Moet je wel zin in hebben als werknemer. Ik hoef ook absoluut niet het bedrijf over te nemen waar ik nu voor werk
Alleen als je eerst het bedrijf gesloopt hebt zoals voorgesteld, zijn de cijfers wat minder gezond (vandaar het faillissement).quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou ons bedrijf wel over willen nemen, graag zelfs. We draaien namelijk zeer gezonde cijfers. Heb er alleen de miljoenen niet voor liggen.
Dat vergoed bij lange na niet alle frustraties en de onbeschofte manier waarop ts behandeld is.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:21 schreef Fer het volgende:
Accepteer dat je een andere baan moet zoeken en prijs je gelukkig dat je met de juiste advocaat er een klein centje aan overhoud.
Bedenk dat je daarmee beter af bent dan bij een failisement of iemand op een tijdelijk contract.
Dit! Echt een belangrijke om in je achterhoofd te houdenquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
Tja het bedrijf slopen maakt het wel zeer onaantrekkelijk.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:05 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alleen als je eerst het bedrijf gesloopt hebt zoals voorgesteld, zijn de cijfers wat minder gezond (vandaar het faillissement).
Het bedrijf slopen is wellicht persoonlijke wraak, maar je verloot het dan voor veel meer mensen.
Dat lijkt me inderdaad de beste optie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja het bedrijf slopen maakt het wel zeer onaantrekkelijk.
Maar goed, zo'n vaart zal het hier niet lopen. m.i. moet TS samen met advocaat of rechtsbijstand gewoon een ontslagvergoeding overéén komen die aansluit bij de situatie en daarna het laten rusten.
Don't let it get to you. Makkelijker gezegd dan gedaan en woede en frustratie is in zo'n situatie te begrijpen, maar:quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
Vrouwen kunnen je in zo'n situatie volledig hondsdol krijgen door je de schuld te geven. Vreselijk.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen je in zo'n situatie volledig hondsdol krijgen door je de schuld te geven. Vreselijk.²
En zeker ook die concurrentiebeding eruit laten slopen, uiteraard.quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Tja het bedrijf slopen maakt het wel zeer onaantrekkelijk.
Maar goed, zo'n vaart zal het hier niet lopen. m.i. moet TS samen met advocaat of rechtsbijstand gewoon een ontslagvergoeding overéén komen die aansluit bij de situatie en daarna het laten rusten.
Deze opmerking en zijn username. Het is overduidelijk wie de baas is bij hem in huis.quote:
Dat kunnen ze in elke situatie.quote:Op zaterdag 1 november 2014 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen je in zo'n situatie volledig hondsdol krijgen door je de schuld te geven. Vreselijk.²
Ken je die user niet?quote:Op zondag 2 november 2014 13:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Deze opmerking en zijn username. Het is overduidelijk wie de baas is bij hem in huis.
Het zijn er teveel om ze allemaal te kennenquote:
Ik bepleit eigenlijk altijd geduld in een dergelijke situatie.quote:Op zondag 2 november 2014 13:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Deze opmerking en zijn username. Het is overduidelijk wie de baas is bij hem in huis.
want een relatie is een machtsstrijd om wie ‘de baas’ is en ‘de broek aan heeft’.quote:Op zondag 2 november 2014 13:31 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat dus!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef Storneren het volgende:
Ik hoop dat je er zoveel mogelijk uit weet te slepen ts en spoedig ergens anders een normale werkgever treft.
Laten we het erop houden dat het een redelijk extremistische moslim is of een zeer goede troll.quote:Op zondag 2 november 2014 14:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het zijn er teveel om ze allemaal te kennen
Uh?quote:Op zondag 2 november 2014 14:54 schreef n8n het volgende:
[..]
want een relatie is een machtsstrijd om wie ‘de baas’ is en ‘de broek aan heeft’.
Sarcasme blijft lastig hequote:Op zondag 2 november 2014 15:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Uh?
Misschien bij jou, niet bij normale mensen.
Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.quote:
Ik hoop al jaren op dat laatste.quote:Op zondag 2 november 2014 14:57 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Laten we het erop houden dat het een redelijk extremistische moslim is of een zeer goede troll.
Deze was -mede dankzij de emoticon- best duidelijk. Verder wel mee eens met je opmerking.quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?quote:Op zondag 2 november 2014 16:11 schreef Henno het volgende:
Whehe dat gaat je (binnenkort ex-)werkgever een hoop knaken kosten!
De boss wil gewoon gezichtsverlies door een slechtlopend project beperken door TS er zonder pardon uit te bonjouren. Gebeurt veel hoor en dan boeit het geen reet of je goed of minder goed bent als werknemer.quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?²
Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch?quote:Op zondag 2 november 2014 17:37 schreef danos het volgende:
[..]
De boss wil gewoon gezichtsverlies door een slechtlopend project beperken door TS er zonder pardon uit te bonjouren. Gebeurt veel hoor en dan boeit het geen reet of je goed of minder goed bent als werknemer.
Dat is wel erg doorzichtig, tevens zat die geloof ik met een burnout thuis en heeft TS het maar sinds een paar maanden overgenomen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch?²
Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Dat ja.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
Wat kan ik nog meer zeggen?quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?²
met tags is het niet meer 'grappig'quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Gelukkig heb je het in elk geval al over 1 november heen kunnen tillen, dat geeft je in elk geval weer een maand extra.quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Wat kan ik nog meer zeggen?
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
quote:Op maandag 3 november 2014 06:41 schreef avotar het volgende:
Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.
Precies. Grote kans dat het MT en/of de klant begint te morren en de CEO de schuld probeert af te schuiven. Dat zie je heel vaak. En dan maakt het geen moer uit hoe goed TS is in zijn vak; er moeten gewoon koppen rollen en dat mag niet die van de CEO zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....quote:Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:
En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten
quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lijkt mijn verhaal wel.quote:Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.
En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten
Dat hoor je wel vaker. Soms ben je geneigd om je collega's waar je goed mee kunt opschieten als een soort vrienden te zien. Dat kan best vervelend uitpakken.quote:Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.
En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten![]()
Ik zat een half uur binnen en 1 brief.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:
[..]![]()
Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
Beste tip...en het lijkt makkelijk gezegd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat het voor ruzies e.d. zorgt, vooral als je niet aan je slaap en rust toe komt. Maar ik hoop dat het lukt om hier een goede modus voor te vinden op korte termijn. Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.
Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/
Mijn ervaring is dat ze meestal bagger schijten voor de slimme jongens. Die kunnen te veel doorhebben en hun positie in gevaar brengen. Liever een paar makke schapen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Ja en dan kan hij net een uurtje werken voor de vergoeding die je krijgt. Heb je niet veel aan dan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zettenquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.
Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten"omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo
Misschien moeten ze een paar pro-Fok!o-zaken doen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Wordt wel dure grap voor je danquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten"omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo
Nee, je wordt uitgelachen. Een andere advocaat zal niet onder de indruk zijn en een rechter al helemaal niet. Als het op een rechtszaak aankomt heb je bij arbeidsrecht vaak toch al een probleem want een schikking is over het algemeen beter als beide partijen ten minste weten waar ze ongeveer aan toe zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Topadvocaten en Peter Plasman jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Dat is mooi! Dan moeten ze betalen. Ik neem aan dat toen je naar huis getuurd werd dit onder protest hebt geaccepteerd en dat je hebt aangegeven dat je geen reden ziet om naar huis te gaan en dat je wilt werken.quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:08 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.
De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
Soms wel handig, maar niet altijd nodig. Helemaal met dit soort relatief simpele kwesties is nou ook weer niet verschrikkelijk veel ervaring nodig. Bovendien kijkt er altijd een patroon mee.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft.
Gelijk heb je!quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk.
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
WTFquote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Dit is gewoon lachwekkendquote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Wat staat er in als reden?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Been there, done that. Ik kreeg zelfs een contactverbod voor de kiezen, "dienstopdracht!".quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Lijkt mij dat de tegenvraag naar de werkgever dan is: Hoeveel geld hebben jullie daar voor over?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.quote:
Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.
Ze hebben zelf intern al allerlei uitspraken gedaan en willen dus nu dat ik teken dat ik alleen in gezamenlijk overleg met hen uitspraken doe.
Gewoon gaan afpersen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:06 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.
Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.quote:Op maandag 3 november 2014 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
Erm. Het is gewoon een onderwerp. Er staat toch niet dat je daar 'ellenlang' over moet praten? Mag het blijkbaar alleen een leuk onderwerp zijn?quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:22 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.
Zo hoorde ik een keer een collega en onze manager door de muur heen hun stem verheffen tegen elkaar. Tijdens een beoordelingsgesprek. De ene is eigenwijs en gevoelig voor kritiek, de ander is dominant en autoritair. Ze liggen elkaar gewoon niet, en dat is lastig in de relatie leidinggevende-werknemer.
Maar goed, natuurlijk is er ook de menselijke kant, en een collega wil ook graag even zijn verhaal kwijt, dat begrijp ik wel.
Ja jammer dan, daar had de werkgever geen boodschap aan. "Befehl ist Befehl".quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:42 schreef Isegrim het volgende:
Een contactverbod, r_one?En wat dan als je goede vrienden bent geworden met een collega?
Heb je dit op papier?quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Een kleine update is wel op zijn plaats.
Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.
Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
Ja, hij baalt dat je niet gewoon getekend hebt. Hij voelt de bui nu hangen natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.
Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
TS heeft hem gebeld, dus het zal wel nietquote:
Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef Mark het volgende:
[..]
TS heeft hem gebeld, dus het zal wel niet
Stuur een bevestigingsmail dat jullie gesproken hebben en wat daarin is gezegd; heb je in ieder geval iets; misschien is ie nog zo dom om er bevestigend op te reageren (of wees helemaal evil, en zet er iets in wat niet klopt, zodat hij dat gaat verbeteren, en hopelijk de rest laat staan als zijnde correct...).quote:Op woensdag 12 november 2014 09:36 schreef totalatool het volgende:
[..]
Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.
Dus je mag er weer aan het werk?quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Zoiets mag je alleen gebruiken wanneer de andere partij ermee instemt.quote:Op woensdag 12 november 2014 09:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Niet toevallig het gesprek opgenomen?
Perfect, je hebt ze precies waar je ze hebben wilt.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Sterk argument inderdaad van de werkgever...quote:Op woensdag 12 november 2014 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Zoiets mag je alleen gebruiken wanneer de andere partij ermee instemt.
Hoe kunnen ze nou zeggen dat je niet in de bedrijfscultuur past, als je er al zeven jaar werkt?
Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Dit lijkt me meer een geval diep in de eigen vinger snijden.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:49 schreef nikky het volgende:
[..]
Ongelofelijk.
Wat een naaistreek zeg.
Ik zou er veel uit gaan slepen. Ik zou niet eens terug willen bij dit bedrijf. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat men dit flikt.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dit lijkt me meer een geval diep in de eigen vinger snijden.
Dat lijkt me ook dé manier om ervoor te zorgen dat dat bedrijf niet nog eens zo'n kunstje flikt. Terugkeren zal denk ik ook wel niet het streven zijn van de ts. Daarvoor is gewoon teveel gebeurd. Lijkt mij in elk geval niet erg prettig samenwerken met mensen die je er eerst nog op een smerige manier uit wilden werken.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:52 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik zou er veel uit gaan slepen. Ik zou niet eens terug willen bij dit bedrijf. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat men dit flikt.
Nee hoor, het mag gewoon.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Er hoeft in principe maar één partij mee in te stemmen inderdaad. In dit geval TSquote:
Fixedquote:Op donderdag 13 november 2014 02:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
En dat ze je gelijk op non-actief hebben gesteld mag helemaal niet, want daar moet een dringende gegronde reden voor zijn. 'Niet in de bedrijfscultuur passen' is dat in ieder geval niet.
Er komen wat mij betreft geen telefoongesprekken meer. Had ik van tevoren geweten dat hij dit zou zeggen, dan had ik een poging gedaan het op te nemen inderdaad.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:49 schreef MorgenFreeman het volgende:
Doe jezelf een lol en neem telefoongesprekken in het vervolg op.
Goedzo.quote:Op donderdag 13 november 2014 08:50 schreef totalatool het volgende:
[..]
Er komen wat mij betreft geen telefoongesprekken meer. Had ik van tevoren geweten dat hij dit zou zeggen, dan had ik een poging gedaan het op te nemen inderdaad.
Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:quote:Op donderdag 13 november 2014 10:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Gewoon standaard een app op je telefoon die dat automatisch doet. Kan nooit kwaad
Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.quote:Op donderdag 13 november 2014 15:58 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:
- de telefoon te hoeven rooten
- altijd de luidspreker te moeten gebruiken
Zo ja, linkje graag![]()
Ik kwam zelf alleen maar troep tegen welk alleen mijn eigen stem opnam, niet van de persoon aan de andere kant, mits de luidspreker aan stond (debiele apps dus..). Op fora las ik dat deze apps alleen konden als je de telefooon root, vanwege juridische kwesties per land.
Ik vind je een bikkel. Hou je kop omhoog en laat je niet gek maken!quote:Op donderdag 13 november 2014 08:38 schreef totalatool het volgende:
Ik vergat nog te zeggen dat de directeur ook toegaf dat ze fouten hebben gemaakt en dat het niet handig was dat ze meteen al mijn accounts hadden geblokkeerd. Ik heb gezegd dat het voelde alsof ik als oud vuil de deur uit ben geschopt en dat ik dat niet verdiende. Hij vond inderdaad dat ik het allemaal niet verdiende...
Zijn hoop was dat ik nu niet ging proberen er het maximale uit te slepen. Ik heb gezegd dat het me daar niet eens om te doen is, maar dat ze me zelf hebben gedwongen deze weg te bewandelen.
Overigens bedacht ik me dat ze zelf wel degelijk probeerden me zo goedkoop mogelijk weg te werken. Hun voorstel was opzegtermijn twee maanden, ingaand 1 november, uit dienst per 1 januari en dus met dagtekening 30 oktober (terwijl het al november was!), plus ongeveer 4 1/2 maandsalaris vergoeding.
Hun eigen opzegtermijn volgens de secundaire arbeidsvoorwaarden is echter zes maanden (voor werknemers drie) en dat zou op zijn vroegst pas kunnen gaan lopen op 1 december, mits we tekenen in november. Dat duurt dus tot 1 juni en is minimaal vijf maanden langer. Dat alleen al is meer dan hun voorstel voor twee maanden plus ontslagvergoeding. Kortom, feitelijk probeerden ze de opzegtermijn zodanig te verkorten dat ze me per saldo geen cent ontslagvergoeding hoefden mee te geven.
Toen ik het zo uitrekende moest ik even een paar keer heel diep ademen...
Maakt niet zoveel uit dat ze geen toegeven geen dossier te hebben, een rechter zal dat immers zelf ook we zien. Voor een schikking maakt het ook niet uit want jullie weten het ook. Die opname was m.i. niet zo belangrijk, het zijn geen nieuwe feiten.quote:Op donderdag 13 november 2014 17:37 schreef totalatool het volgende:
Off topic reactie van mij dan: inmiddels zelf vanmiddag ACR voor Android geïnstalleerd en getest met mijn vrouw, werkt prima. Niks rooten of wat dan ook, neemt beide kanten op. Had ik dat maar geweten...
Hoeft helemaal niet, ik gebruik Sanity (betaalde versie, kost een paar euro) en die neemt beide kanten van elk gesprek automatisch op in prima kwaliteit.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.
Hoeft helemaal niet, ik gebruik Sanity (betaalde versie, kost een paar euro) en die neemt beide kanten van elk gesprek automatisch op in prima kwaliteit.quote:Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=cri.sanitydonatequote:Op donderdag 13 november 2014 15:58 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:
Zo ja, linkje graag![]()
Ik kwam zelf alleen maar troep tegen welk alleen mijn eigen stem opnam, niet van de persoon aan de andere kant, mits de luidspreker aan stond (debiele apps dus..). Op fora las ik dat deze apps alleen konden als je de telefooon root, vanwege juridische kwesties per land.
Dat is niet waar, zolang één van de deelnemers aan het gesprek goedkeuring geeft voor opname is het in orde, dus je eigen gesprekken mag je altijd opnemen. Of het bruikbaar is in de rechtbank is weer een andere kwestie.quote:Op woensdag 12 november 2014 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
En zo kan je letterlijk alles bagatelliseren. Goed bezigquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:29 schreef Artbij2 het volgende:
Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.
Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.quote:Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.
Beetje jammer dat je inderdaad moet concluderen dat vriendschap op de werkvloer een illusie is, maar stel ik me daarom aan als ik boos ben door de nogal onvriendelijke en onredelijke aanpak van de heren directeuren?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:29 schreef Artbij2 het volgende:
Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.
Negeer Artbij2 zijn post maar gewoon.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je inderdaad moet concluderen dat vriendschap op de werkvloer een illusie is, maar stel ik me daarom aan als ik boos ben door de nogal onvriendelijke en onredelijke aanpak van de heren directeuren?
Bij voorkeur op een dusdanige manier dat zo'n joker zelf op de schopstoel belandt.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.
Als het verhaal klopt, dan wordt getracht TS d.m.v. leugens, bedrog en waarschijnlijk ook nog wel een kleine poging tot fraude op de goedkoopst mogelijke manier van zijn baan af te helpen. Gevolg: veel emotie bij TS. Volkomen logisch, volkomen terecht. Ik zou, in TS zijn schoenen, alles doen om dat mannetje stuk te maken. Zakelijk EN persoonlijk.
Jawel, jij gaat hier al het maximale uit slepen. Om de lieve vrede hoef je dat natuurlijk niet voor hem uit te spellen aan de telefoon, maar ik hoop niet dat die directeur zo naief is om te denken dat men nog consideratie moet hebben met het bedrijfquote:Op donderdag 13 november 2014 08:38 schreef totalatool het volgende:
Zijn hoop was dat ik nu niet ging proberen er het maximale uit te slepen. Ik heb gezegd dat het me daar niet eens om te doen is, maar dat ze me zelf hebben gedwongen deze weg te bewandelen.
Nou daar sluit ik me geheel bij aan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.
Als het verhaal klopt, dan wordt getracht TS d.m.v. leugens, bedrog en waarschijnlijk ook nog wel een kleine poging tot fraude op de goedkoopst mogelijke manier van zijn baan af te helpen. Gevolg: veel emotie bij TS. Volkomen logisch, volkomen terecht. Ik zou, in TS zijn schoenen, alles doen om dat mannetje stuk te maken. Zakelijk EN persoonlijk.
Waarom zou je een telefoon in godesnaam wortelenquote:Op donderdag 13 november 2014 15:58 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Zo ja, linkje graag![]()
Precies, strictly business. Oftewel, trek ze helemaal leeg voor zakelijk gewinquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:29 schreef Artbij2 het volgende:
Nou, de vervaldatum van het tegenvoorstel is inmiddels gepasseerd, dus haast hebben ze kennelijk niet. December nadert met rasse schreden.quote:Op maandag 17 november 2014 15:00 schreef Marsenal het volgende:
Volhouden TS, er gaat hier gewoon gelapt worden.
Zo te horen zit je werkgever er ondertussen ook mee in zijn maag, die begint al in de gaten te krijgen dat ze lopen te rommelen. ik verwacht dat ze gauw met een schikkingsvoorstel komen.
...
Hoe is je perspectief op nieuw werk?
Deze opmerking is vaker gemaakt. Waarom zou ik de moeite nemen om hier onzin te gaan vertellen? Het is mijn kant van het verhaal, maar het zijn wel de feiten.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als het allemaal waar is wat je hier hebt geschreven...
Denk meer in het algemeen genomen. In jou geval zal het ongetwijfeld waar zijn, maar het blijft het internet natuurlijk en er zijn er ook genoeg geweest die hier om raad kwam vragen of hun verhaal deden en dat halverwege de topic er opeens het één en ander niet helemaal klopte.quote:Op woensdag 19 november 2014 10:57 schreef totalatool het volgende:
[..]
Deze opmerking is vaker gemaakt. Waarom zou ik de moeite nemen om hier onzin te gaan vertellen? Het is mijn kant van het verhaal, maar het zijn wel de feiten.
Hallo autist, alles goed?quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:29 schreef Artbij2 het volgende:
er zijn zat mensen die worden geintimideerd daardoor en gewoon tekenen en het er dan bij laten zitten.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
Ergens vind ik het alleen wel wat lastig te geloven. Hoezo is je werkgever zo dom? hij heeft gewoon dingen gedaan die absoluut niet mogen en als jij het een beetje slim speelt dan kun je hier een leuk bedragje uithalen.
Ja maar toch, het risico nemen......quote:Op woensdag 19 november 2014 15:39 schreef kovenant het volgende:
[..]
er zijn zat mensen die worden geintimideerd daardoor en gewoon tekenen en het er dan bij laten zitten.
dat hadden ze gehoopt denk ik zo..
Wat ze nu doen mag niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 14:55 schreef totalatool het volgende:
Dom zijn ze inderdaad, dat vindt mijn jurist ook, maar of er echt dingen illegaal zijn?
Je mag niet iemand ontslaan om zulke redenen.quote:Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat mag er niet?
Volgens mij staat niets ze in de weg om het te proberen.
Is TS ontslagen dan? Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ik dacht dat de WG een voorstel had gedaan en TS in afwachting van de uitkomst vrijgesteld heeft van arbeid.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef theunderdog het volgende:
Je mag niet iemand ontslaan om zulke redenen.
Hij is nog niet ontslagen. Maar je mag niet op deze manier met je werknemers omgaan.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:50 schreef Queller het volgende:
[..]
Is TS ontslagen dan? Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ik dacht dat de WG een voorstel had gedaan en TS in afwachting van de uitkomst vrijgesteld heeft van arbeid.
Je haalt wat dingen door elkaar ben ik bang. Netjes is anders, maar elke werkgever mag een werknemer een aanbod doen. En de werknemer mag dat aanbod afslaan. Wil de werkgever dan toch van de werknemer af, dan zal hij iets anders moeten bedenken.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
Hij is nog niet ontslagen. Maar je mag niet op deze manier met je werknemers omgaan.
Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?quote:Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Je haalt wat dingen door elkaar ben ik bang. Netjes is anders, maar elke werkgever mag een werknemer een aanbod doen. En de werknemer mag dat aanbod afslaan. Wil de werkgever dan toch van de werknemer af, dan zal hij iets anders moeten bedenken.
Of ik begrijp je verkeerd, maar dan zou je even moeten uitleggen wat er precies niet mag.
Dat zegt ze niet.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?
Een werkgever mag een werknemer voorstellen om op te zouten, waarop die werknemer vervolgens ja of nee kan zeggen. Of het netjes is is een tweede, maar het is op geen enkele manier verboden.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?
Nee, 'alles' is het andere uiterste. Maar volgens mij zijn hier geen dingen gebeurd die niet mogen.quote:Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:
Oh oke, het goede leven van een werkgever.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een werkgever mag een werknemer voorstellen om op te zouten, waarop die werknemer vervolgens ja of nee kan zeggen. Of het netjes is is een tweede, maar het is op geen enkele manier verboden.
Die kan de onderhandelingen voor hem voeren, zodat hij em kan chillen met zn pasgeboren zoontje.quote:Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:
Maar wat voor zin heeft het dan dat ts er een jurist en alles bij heeft gehaald?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |