abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146065962
Mijn CEO riep me onlangs naar de meetingroom voor een ongepland gesprek. Nietsvermoedend liep ik met mijn koffie achter hem aan. Daar zag ik de algemeen directeur ineens zitten met een vreemde blik, en toen kreeg ik een raar gevoel.

Er werd me verteld dat men mij wilde ontslaan, wegens hun gevoel dat ik onvoldoende in de bedrijfscultuur pas en ik mijn kwaliteiten elders beter tot hun recht kon laten komen. Ik ben er meer dan 7 jaar in dienst en heb een contract voor onbepaalde tijd.

Er is geen enkel beoordelings-/of functioneringsgesprek aan vooraf gegaan. Mijn laatste beoordeling was de reguliere eindejaarsbeoordeling van 2013 waarin ik positief beoordeeld werd en ik een salarisverhoging kreeg. Daarvoor had ik medio 2013 zelfs een extra tussentijdse salarisverhoging gekregen, wegens aanhoudend goede resultaten.
Sindsdien is er deze nieuwe CEO, met wie ik nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad.

Men had het voorstel voor de vaststellingsovereenkomst al klaar liggen en verzocht mij direct naar huis te gaan en dat thuis door te nemen. Ik werd per direct op non-actief gesteld. Ik mocht nog net mijn jas pakken en werd verzocht niet met mijn collega's te spreken. Verzoek was om hun voorstel op korte termijn te komen tekenen, omdat zij het een goed voorstel achtten.
Bij thuiskomst las ik de begeleidende "tussentijdse beoordeling", waarin ik afgerekend word op een langlopend project dat ik pas zeer onlangs overgenomen heb van een zieke collega, en er wordt een beeld over mij geschetst dat ronduit laag-bij-de-gronds is.
Al mijn collega's kregen onmiddellijk een mail waarin gesteld werd dat er afscheid genomen ging worden van mij, na een lange reeks gesprekken waarna dit de enige mogelijke conclusie zou zijn. Nogmaals, er is sinds mijn eindejaarsgesprek van vorig jaar geen enkel gesprek geweest.

In het voorstel heeft men de kantonrechtersformule gebruikt, maar het geboden bedrag ligt onder factor 1 en is dus ruim naar beneden bijgesteld. Men houdt de kortst mogelijke opzegtermijn van twee maanden aan. Tevens wil men het concurrentiebeding erin opnemen, wat hun woorden tegenspreekt dat ze mij willen helpen om een nieuwe baan te vinden.

Ik wilde mijn e-mail checken om daaruit wat beoordelingsverslagen van het verleden te downloaden, maar ontdekte dat al mijn accounts al waren geblokkeerd. De office manager stuurt me vervolgens ondanks mijn herhaaldelijk verzoek niet al mijn evaluatieverslagen van de laatste twee jaar.

Ik ben in shock, dat men mij na zoveel jaren trouwe dienst op deze wijze probeert af te serveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door totalatool op 29-10-2014 11:18:06 (typo) ]
  woensdag 29 oktober 2014 @ 10:58:42 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066054
Wat erg, zo'n handelswijze. :{

Zoek juridisch advies. Snel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146066127
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146066184
Juridisch advies inwinnen en ik hoop dat je bij een vakbond zit?

In iedergeval:
- niets tekenen!
- aangetekende brief sturen dat je bereid bent om te werken en zonder tegen bericht gewoon naar het werk gaan. Waarin je ook zegt dat je verwacht gewoon doorbetaald wordt.

Dit zijn de 2 belangrijkste punten om mee te starten. Een jurist kan je helpen bij de rest.

Werkgevers denken vaak veel te kunnen vertellen en dominant over te kunnen komen. Maar in de werkelijkheid zitten ze gebonden aan regels waar ze zich aan moeten houden.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_146066189
WGR / dreigend ontslag om verkapte redenen, wat te doen?

Heb je tussendoor nog gesproken over je voortgang met je leidinggevenden?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146066214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Skv het volgende:
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Dat kan via de rechter of bij een overeenkomst met elkaar. Dus TS, niet tekenen en een advocaat inschakelen. Dit is belachelijk.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:04:33 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_146066240
Wat is dit dan? Echt belachelijk. Meteen naar een advocaat en inderdaad niets tekenen.
pi_146066263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat erg, zo'n handelswijze. :{

Zoek juridisch advies. Snel.
Dit, inderdaad. Vandaag nog, zodat je desnoods vandaag nog kunt melden dat je beschikbaar bent voor werk
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Skv het volgende:

Wat is inderdaad hiermee gebeurd?

Heb zelf ook zoiets gehad bij m'n laatste werkgever: een mailtje naar al m'n collega's met onwaarheden. Dan voel je je, naast in je rug gestoken, ook nog eens drie keer dat mes omgedraaid....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:06:24 #9
433876 1Liner
kort van stof
pi_146066305
Heb je rechtsbijstand? Dan daar gelijk contact mee opnemen, zo niet een juridisch loket zoeken en daar mee verder gaan.
Lukt beide niet in ieder geval aangetekend bezwaar indienen, al zijn t maar 2 regels dat je het er niet mee eens bent en graag wil blijven werken, vervolgens contact met het UWV opnemen, voor een vaststellingsovereenkomst is toestemming van het UWV nodig en die verkrijg je alleen met een gegronde reden.
Zoals ik t nu lees willen ze per se van he af en ben je he baan sowieso kwijt, dan zou ik op jouw beurt het uiterste eruit proberen te persen qua compensatie. ;)
Sterkte man!
Vroeger heette ik 66714, maar tot Yvonne haar mailt leest heet ik zo :')
pi_146066333
Heb je rechtsbijstand? Overigens sta je vrij sterk, zo op het eerste gezicht, alhoewel je wel je handen moet zien te krijgen op die beoordelingen. In principe kan je gewoon de tijd pakken die je wil, met een tegenvoorstel komen, of gewoon in z'n geheel niet akkoord gaan, maar dan moet je ook weer op je werk verschijnen. Zij zullen er ongetwijfeld onderling uit willen komen, anders kunnen ze ontslag voor je aan gaan vragen, en dan moet ze wel goede redenen hebben.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:09:14 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066379
Wat staat in de vaststellingsovereenkomst als reden voor de beëindiging?

Daarin zit een risico dat het UWV straks zegt dat je verwijtbaar werkloos bent geworden.

Om maar een reden te noemen om niet akkoord te gaan.
pi_146066403
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef 1Liner het volgende:
voor een vaststellingsovereenkomst is toestemming van het UWV nodig en die verkrijg je alleen met een gegronde reden.

Dit is niet waar, in elk geval.
pi_146066429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat in de vaststellingsovereenkomst als reden voor de beëindiging?

Daarin zit een risico dat het UWV straks zegt dat je verwijtbaar werkloos bent geworden.

Om maar een reden te noemen om niet akkoord te gaan.
Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?
pi_146066570
The fuck. :{.

Wat een debiele manier van omgaan...
pi_146066587
Ze hebben geen dossier. Er zijn geen stukken over 2014 want er zijn dit jaar geen gesprekken gevoerd, en die van eind 2012, medio 2013 en eind 2013 waren dus de laatste drie, allen positief en leidend tot loonsverhogingen.
Ik heb die getekende verslagen inmiddels ook, maar wil ook de (uitsluitend positieve) evaluatieformulieren van klanten en collega's hebben en die worden me nog niet toegestuurd.

Ja, ik heb rechtsbijstand en ga uiteraard niet zomaar iets tekenen.
Ik heb nog niet gemaild of per aangetekende brief gemeld dat ik beschikbaar ben voor werk, ik wacht op advies van mijn jurist daarover.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 oktober 2014 @ 11:22:51 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146066831
Sommige werkgevers denken ook echt dat ze alles kunnen maken :{

Sterkte TS! Zo te lezen hebben ze geen poot om op te staan maar ondertussen zit jij met de stress...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146066886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:22 schreef Rewimo het volgende:
Sommige werkgevers denken ook echt dat ze alles kunnen maken :{

Sterkte TS! Zo te lezen hebben ze geen poot om op te staan maar ondertussen zit jij met de stress...
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:24:28 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066888
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?
Ja, dat laatste kan dus inderdaad een probleem opleveren.

Als er bijv. bedrijfseconomische redenen aan ten grondslag liggen, wordt iets vermeld in de trant dat de werknemer geen verwijt treft. Bij disfunctioneren kun je dat volgens mij moeilijk handhaven.

Blij te lezen dat TS al juridische bijstand heeft ingeschakeld.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:25:30 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146066937
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
Heel begrijpelijk. Sterkte.
pi_146066985
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:15 schreef totalatool het volgende:
Ze hebben geen dossier. Er zijn geen stukken over 2014 want er zijn dit jaar geen gesprekken gevoerd, en die van eind 2012, medio 2013 en eind 2013 waren dus de laatste drie, allen positief en leidend tot loonsverhogingen.
Ik heb die getekende verslagen inmiddels ook, maar wil ook de (uitsluitend positieve) evaluatieformulieren van klanten en collega's hebben en die worden me nog niet toegestuurd.

Ja, ik heb rechtsbijstand en ga uiteraard niet zomaar iets tekenen.
Ik heb nog niet gemaild of per aangetekende brief gemeld dat ik beschikbaar ben voor werk, ik wacht op advies van mijn jurist daarover.
Lijkt me een prima aanpak, en op deze manier kunnen ze je weinig maken lijkt me, maar dat het klote is lijkt me duidelijk.

Pas overigens op met eventueel andere sollicitaties / werk accepteren, mocht je daar al over denken.
pi_146066994
Ik hoop dat je er zoveel mogelijk uit weet te slepen ts en spoedig ergens anders een normale werkgever treft.
Onterechte automatische incasso
pi_146067018
quote:

[..]

schakel die rechtsbijstand in , die kunnen je tips geven

heb dit zelfde verhaal keer bij de hand gehad , niets tekenen , zorg dat in de vast stellingsovereenkomst staat het initiatief van de werkgever komt , anders krijg je geen ww..

vooral eerst niet tekenen!!
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_146067030
Wat naar, TS, sterkte!

Het klinkt alsof er iets anders achter zit. Er moet toch een reden zijn dat ze je kwijt willen, wellicht iets in de persoonlijke sfeer? (Ik keur het niet goed natuurlijk, dan nog is het een zeer kwalijke gang van zaken! Ik denk echter dat er meer achter zit vanuit de werkgever.)
pi_146067031
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
pi_146067047
Inderdaad rechtsbijstand inschakelen.

En zelf een dossier opbouwen. Print de mails waarin je verzoekt om documentatie zoals je beoordeling, printscreens van het feit dat je account geblokkeerd is, misschien heb je thuis nog wel kopieën van je goede beoordelingen, mails van afspraken of welk materiaal dan ook wat normaal vanzelfsprekend is, maar nu kan aantonen dat je gewoon je werk deed.

Een mooie toekomst zal er wel niet inzitten, maar op deze manier krijg je wel je correctiefactor flink omhoog.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:30:26 #26
435507 BHJ
genoeg te genieten
pi_146067111
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
u reageert dan net zo verwijtbaar als de werkgever van totalatool. In beide gevallen kan ik er geen enkel respect voor opbrengen
pi_146067148
quote:
Je snapt dat werkgever het juist zo asociaal aanpakken door figuren zoals jij? Het kan dat je 'uit elkaar' wil als werkgever/werknemer, kan ook eenzijdig zijn. Maar pak het dan van beide kanten netjes en eerlijk aan.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:38:11 #28
433876 1Liner
kort van stof
pi_146067357
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dit is niet waar, in elk geval.
Care to explain?
Ik ben vorig jaar uit dienst getreden met een vaststellingsovereenkomst en als ik niet bij t UWV had nagevraagd hoe&wat was hij bijna niet geldig geweest omdat mijn ex werkgever had na gelaten dit aan te melden, nu wilde ik eruit dus was ik er blij mee, maar je kan niet zo even een papiertje neerleggen dat je in overleg uit elkaar gaat en dan alsnog recht op WW houdt zonder dat het UWV hier toestemming voor heeft gegeven, anders lijkt me dat het eerder een ontslag overeenkomst is....
pi_146067458
Een vaststellingsovereenkomst met 'wederzijdse goedkeuring' met als initiatiefnemer de werkgever hoeft niet door het UWV goedgekeurd te worden.

(Om recht op ww te behouden)

http://www.uwv.nl/Werkgev(...)ijds_goedvinden.aspx
pi_146067547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef 1Liner het volgende:

[..]

Care to explain?
Ik ben vorig jaar uit dienst getreden met een vaststellingsovereenkomst en als ik niet bij t UWV had nagevraagd hoe&wat was hij bijna niet geldig geweest omdat mijn ex werkgever had na gelaten dit aan te melden, nu wilde ik eruit dus was ik er blij mee, maar je kan niet zo even een papiertje neerleggen dat je in overleg uit elkaar gaat en dan alsnog recht op WW houdt zonder dat het UWV hier toestemming voor heeft gegeven, anders lijkt me dat het eerder een ontslag overeenkomst is....
Wat boegschroef zegt, inderdaad. Dat hebben ze namelijk bedacht om die dure rit naar de rechtbank te vermijden. Het UWV zal het vast willen beoordelen, maar er is geen toestemming nodig.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 11:44:16 #31
433876 1Liner
kort van stof
pi_146067586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef boegschroef het volgende:
Een vaststellingsovereenkomst met 'wederzijdse goedkeuring' met als initiatiefnemer de werkgever hoeft niet door het UWV goedgekeurd te worden.

(Om recht op ww te behouden)

http://www.uwv.nl/Werkgev(...)ijds_goedvinden.aspx
Hou es op met je ninja edits :')
Best bizar, vorig jaar deden ze in mijn situatie er nogal moeilijk over, maar dit zou ook kunnen komen door een flapdrol van een ex werkgever :P

Blijft staan dat het met wederzijds goedvinden is, een ding waar de TS geloof ik niet echt mee instemt ;)
pi_146067890
quote:
Droom zachtjes verder. Ik zal je wekken als de koffie klaar is :*
pi_146067934
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef 1Liner het volgende:

Blijft staan dat het met wederzijds goedvinden is, een ding waar de TS geloof ik niet echt mee instemt ;)
Dit inderdaad. Zeker niet op deze voorwaarden. Maar het kan haast niet anders dan er iets anders aan de hand is...
pi_146067962
quote:

[..]

De verklaring is denk ik erg eenvoudig:
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef totalatool het volgende:
Sindsdien is er deze nieuwe CEO, met wie ik nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad.
De nieuwe CEO wil denk ik zijn stempel drukken op de organisatie. Verder snel contact opnemen met rechtsbijstand en eventueel daar beroep doen op recht van vrije advocaat keuze als je liever een andere advocaat hebt.
pi_146068173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat naar, TS, sterkte!

Het klinkt alsof er iets anders achter zit. Er moet toch een reden zijn dat ze je kwijt willen, wellicht iets in de persoonlijke sfeer? (Ik keur het niet goed natuurlijk, dan nog is het een zeer kwalijke gang van zaken! Ik denk echter dat er meer achter zit vanuit de werkgever.)
Twee weken geleden een stevige woordenwisseling met mijn CEO gehad over mijn gevoel dat hij zijn frustratie over dat langlopende project op mij af leek te reageren, ondanks dat ik er minder dan twee maanden projectleider van was en de collega ervoor na een jaar een burnout kreeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:28 schreef Daboman het volgende:
Print de mails waarin je verzoekt om documentatie zoals je beoordeling, printscreens van het feit dat je account geblokkeerd is, misschien heb je thuis nog wel kopieën van je goede beoordelingen, mails van afspraken of welk materiaal dan ook wat normaal vanzelfsprekend is, maar nu kan aantonen dat je gewoon je werk deed.

Een mooie toekomst zal er wel niet inzitten, maar op deze manier krijg je wel je correctiefactor flink omhoog.
Mails inclusief antwoorden zijn geprint, screenshots gemaakt.
pi_146068378
Ah gevalletje iets gaat kut en we zoeken een zondebok. Zelf al een bedrag in gedachten ts? Zo ja, stel dat dan voor en bespaar je alle drama een idee?
pi_146068546
Dit probeerde ze bij mijn vriendin ook tijdje geleden, overrompel taktiek met vaststellings overeenkomst.
Nu wilde ze zelf ook al een tijdje weg, dus niet zo'n probleem. Maar ze heeft er toch juridische bijstand bij gehaald en een veel betere regeling meegekregen.

Juridische hulp lijkt me idd onmisbaar in dit geval, sterkte iig.
I am a Koala who Stretches :P
pi_146068602
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef Storneren het volgende:
Ah gevalletje iets gaat kut en we zoeken een zondebok. Zelf al een bedrag in gedachten ts? Zo ja, stel dat dan voor en bespaar je alle drama een idee?
Doe dat in elk geval niet per e-mail....
pi_146068647
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Doe dat in elk geval niet per e-mail....
Of per post :)

Vanaf nu trouwens elk gesprek met hun opnemen. En gewoon zakelijk blijven.
pi_146069052
Dit verhaal heb ik zelf ook aan de hand gehad twee jaar terug.

Zo snel mogelijk advocaat of rbs inderdaad.

Zoveel mogelijk documenteren wat positief is voor jou.

Rustig blijven.

Uiteindelijk is bij mij alles meer dan goed uitgepakt. Bovendien veel geleer van die periode. Wel heel stressvol inderdaad.

Laat je niet gek maken door boze brieven en probeer het zakelijk te blijven zien.

Heel veel succes!
pi_146069220
holy crap man,
wat een tactiek. zichzelf alvast rijk rekenen.
mocht dit anders uitpakken heeft de nieuwe CEO gelijk alle collega's tegen zich.

ik ben heel erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.
pi_146070377
Blij met FOK! en blij met een TS die zich de kaas niet van het brood laat eten. _O_

Wat een flapdrol, een beetje jurist maakt gehakt van die hele 'procedure'. :r
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146071243
Prima natuurlijk als een werkgever je wil ontslaan (ook al is de reden verzonnen of oneerlijk), maar dan moeten ze wel met een fatsoenlijk voorstel komen. Dat lijkt hier niet het geval te zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 29 oktober 2014 @ 13:22:39 #44
2964 Armageddon
pi_146071285
7 jaar gewerkt? Ik zou voor 10 maanden salaris gaan plus nog wat smartengeld. *O*
pi_146073165
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:01 schreef totalatool het volgende:

[..]

Twee weken geleden een stevige woordenwisseling met mijn CEO gehad over mijn gevoel dat hij zijn frustratie over dat langlopende project op mij af leek te reageren, ondanks dat ik er minder dan twee maanden projectleider van was en de collega ervoor na een jaar een burnout kreeg.
Tja ... happen naar de baas ... dat past dus niet binnen de (nieuwe) bedrijfscultuur he :)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef totalatool het volgende:
Er werd me verteld dat men mij wilde ontslaan, wegens hun gevoel dat ik onvoldoende in de bedrijfscultuur pas
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_146073605
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 13:22 schreef Armageddon het volgende:
7 jaar gewerkt? Ik zou voor 10 maanden salaris gaan plus nog wat smartengeld. *O*
Men stelt een vergoeding van minder dan 4 1/2 maand voor, terwijl ik volgens de kantonrechtersformule 5 1/2 maand zou moeten krijgen bij een neutrale correctiefactor van 1.0.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:20:32 #47
2964 Armageddon
pi_146073667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:18 schreef totalatool het volgende:

[..]

Men stelt een vergoeding van minder dan 4 1/2 maand voor, terwijl ik volgens de kantonrechtersformule 5 1/2 maand zou moeten krijgen bij een neutrale correctiefactor van 1.0.
4,5? Hahahaha! Die zijn echt van de pot gepleurd. :')
pi_146074402
Een vriend die werkt voor een ander bedrijf in hetzelfde pand meldt me zojuist dat hij de algemeen directeur vandaag sprak (dus de mede-oprichter van de holding en enige persoon boven mijn CEO, degene die zelf het woord tijdens het ontslaggesprek grotendeels deed):

Vriend: "Wat hoor ik, 'totalatool' weg?"
Directeur: "Geen idee, heb hem niet meer gezien van de week".

Bijzonder, aangezien hij juist direct na het gesprek alle collega's van het einde van mijn contract op de hoogte heeft gesteld.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:45:13 #49
2964 Armageddon
pi_146074543
Dit is wel een heel erg vaag verhaal aan het worden zeg.
pi_146074621
Inderdaad... :?
Ik word als het goed is straks gebeld door een jurist van mijn rbz.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 14:47:45 #51
435507 BHJ
genoeg te genieten
pi_146074644
los van de vergoedingskwestie, daar zal minnelijk vast nog wel wisselgeld in zitten, wat heeft u verder voor bedingen? concurrentie? relatie? Heeft u al een advocaat in de arm genomen??
pi_146074645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:41 schreef totalatool het volgende:
Een vriend die werkt voor een ander bedrijf in hetzelfde pand meldt me zojuist dat hij de algemeen directeur vandaag sprak (dus de mede-oprichter van de holding en enige persoon boven mijn CEO, degene die zelf het woord tijdens het ontslaggesprek grotendeels deed):

Bijzonder, aangezien hij juist direct na het gesprek alle collega's van het einde van mijn contract op de hoogte heeft gesteld.
Mjah wat moet dit zeggen? Een goede directeur gaat uiteraard niet z'n personeelsbeleid uitventen tegen een toevallige buurman
pi_146074684
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:47 schreef BHJ het volgende:
los van de vergoedingskwestie, daar zal minnelijk vast nog wel wisselgeld in zitten, wat heeft u verder voor bedingen? concurrentie? relatie? Heeft u al een advocaat in de arm genomen??
Concurrentie wel. Relatie geen idee, mogelijk zit dat in hetzelfde beding opgenomen. Maar het is absurd dat ze dat willen behouden terwijl ze mondeling stelden mij te willen helpen met het vinden van een passende nieuwe baan.

quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah wat moet dit zeggen? Een goede directeur gaat uiteraard niet z'n personeelsbeleid uitventen tegen een toevallige buurman
Die toevallige buurman is wel een oud-collega en die is op eigen initiatief en tot spijt van het bedrijf vertrokken. Ze delen nog steeds dezelfde lunch en koffiemachines.
pi_146074789
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:49 schreef totalatool het volgende:

[..]

Die toevallige buurman is wel een oud-collega en die is op eigen initiatief en tot spijt van het bedrijf vertrokken. Ze delen nog steeds dezelfde lunch en koffiemachines.
Het is gewoon een buitenstaander. Je kan ook overal iets achter gaan zoeken.
pi_146074921
quote:

Super nare situatie natuurlijk, maar dit soort zaken doen er dan weer niet toe. Jouw vriend werkt voor een ander bedrijf, dus de algemeen directeur van jouw bedrijf hoeft tegenover hem geen openheid van zaken te geven. Als je het hele gebeuren gaat aanvechten zou ik dit soort incidenten buiten beschouwing laten. (Er blijft immers nog genoeg over waaruit blijkt dat het bedrijf niet echt netjes gehandeld heeft.)
pi_146075291
Dat klopt hoor, ik hoef er verder niets mee te doen, maar er hoeft maar één van mijn collega's in de wandelgangen de e-mail van deze directeur te bespreken met die vriend van me, en die kans is zeer groot, en dan zou ik niet weten waarom er nu zo geheimzinnig over wordt gedaan.
pi_146077249
Ik vind het maar een raar verhaal. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we hier maar een half en vrij gekleurd verhaal te horen krijgen.

In elk geval niets tekenen en naar een jurist gaan.
pi_146077336
Tja, het is inderdaad mijn kant van het verhaal, maar dit zijn toch echt de feiten.
Helaas kan ik momenteel niet met bewijzen aan komen zetten hier, maar ik zal dit topic zeker up-to-date houden.

Terzijde: twee jaar geleden heeft men op onterechte gronden een aantal andere collega's ontslagen. Na een lang proces van meer dan een half jaar heeft men publiekelijk moeten toegeven dat dat onterecht en op onterechte gronden was, en die mensen zijn met flinke zakken geld vertrokken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 29 oktober 2014 @ 16:12:18 #59
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146077439
Is het trouwens niet zo dat je alleen aan een concurrentiebeding wordt gehouden als je zelf ontslag neemt? Als je ontslagen wordt, dan heb je volgens mij gewoon alle recht om bij de directe concurrent aan de gang te gaan.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 16:14:34 #60
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_146077508
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:08 schreef totalatool het volgende:
Tja, het is inderdaad mijn kant van het verhaal, maar dit zijn toch echt de feiten.
Helaas kan ik momenteel niet met bewijzen aan komen zetten hier, maar ik zal dit topic zeker up-to-date houden.

Terzijde: twee jaar geleden heeft men op onterechte gronden een aantal andere collega's ontslagen. Na een lang proces van meer dan een half jaar heeft men publiekelijk moeten toegeven dat dat onterecht en op onterechte gronden was, en die mensen zijn met flinke zakken geld vertrokken.
Dan zou je toch denken dat ze daar van geleerd hebben. Blijkbaar niet.

quote:
5s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:12 schreef Kreator het volgende:
Is het trouwens niet zo dat je alleen aan een concurrentiebeding wordt gehouden als je zelf ontslag neemt? Als je ontslagen wordt, dan heb je volgens mij gewoon alle recht om bij de directe concurrent aan de gang te gaan.
Het is, als de feiten kloppen, overduidelijk dat deze werkgever geen enkel idee heeft hoe ze dit soort zaken (netjes) kunnen aanpakken. Dit kan daar een goed voorbeeld van zijn.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_146077753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:02 schreef boegschroef het volgende:
Juridisch advies inwinnen en ik hoop dat je bij een vakbond zit?
Vakbonden vertegenwoordigen vandaag de dag meestal alleen het "klootjesvolk".
Dat is ook duidelijk hun achterban, en dat merk je ook aan alles bij de vakbonden.

Gewoon goede arbeidsrecht advocaat inschakelen.
pi_146077943
quote:
5s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:12 schreef Kreator het volgende:
Daarom wil deze werkgever het in de vaststellingsovereenkomst hebben, dan geldt het wel.
pi_146078410
quote:

Dit moet ik rectificeren. Kennelijk heeft die vriend niet de directeur gesproken, maar een collega met dezelfde voornaam. Die zal denk ik gevraagd zijn discreet te blijven tot er meer duidelijkheid is.
pi_146079881
quote:
Tekenen en gewoon vertrekken is veel beter, dan kun je dat bedrijf nog in je CV opnemen als referentie / werkervaring, waaardoor je makkelijker iets nieuws kan vinden. Als je dit soort idiote praktijken gaat uithalen heb je een gat van 9 jaar in je CV, ga dat maar uitleggen bij je nieuwe baas. (nieuwe baas heeft geen zin in volk dat dat soort spelletjes speelt, dus je moet wel iets verzinnen voor die 9 jaar)
Achteraf kijk je een koe in de kont.
pi_146080220
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef KoeInDeKont het volgende:

[..]

Tekenen en gewoon vertrekken is veel beter, dan kun je dat bedrijf nog in je CV opnemen als referentie / werkervaring, waaardoor je makkelijker iets nieuws kan vinden. Als je dit soort idiote praktijken gaat uithalen heb je een gat van 9 jaar in je CV, ga dat maar uitleggen bij je nieuwe baas. (nieuwe baas heeft geen zin in volk dat dat soort spelletjes speelt, dus je moet wel iets verzinnen voor die 9 jaar)
WG zal dolblij zijn met jou.

"Hey KoelnDeKont, we gaan je eruit schoppen, en ja ons verhaal is niet correct of netjes, en we gaan het ook niet volgens de regels doen, we overvallen je gewoon met een onredelijk en minimaal voorstel. Wat vind je daarvan"

Oh is goed...

Ben blij dat TS de ballen groter heeft dan die van jou.

Dat hij op het einde van de rit eruit gaat is zeer waarschijnlijk, maar aangezien ze het op deze wijze spelen heeft hij alle recht om tegengas te geven en onderhandelingen op te starten en tot een oplossing te komen waar hij blij van word. En TS is gedocumenteerd een goede werknemer daar behoort een goed werkgever naar te handelen.

Misschien word hij wel blij van de minimale vergoeding en dat ze zijn WW het eerste jaar aanvullen tot 100% en dat het concurrentiebeding de vuilnisbak in gaat, of dat het concurrentiebeding blijft maar dat ze dit 10.000,- extra kost, of zelfs 15.000,- omdat hij door de vergoeding toeslagen misloopt. TS weet zelf wel waar hij blij van word, en zijn WG komt daar eerdaags wel achter.

Daarbij als het een paar maanden duurt voordat er een overéénkomst is dan zal de WG zijn loon zolang moeten betalen, als WG vind dat TS maar thuis moet zitten tijdens deze periode dan moet WG dat maar op papier zetten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146080959
Wat een klotesituatie zeg. Heb je bij jezelf ook echt geen idee wat de reden kan zijn? Zijn er naast die genoemde woordenwisseling nog meer aanvaringen geweest? Of neemt het aantal opdrachten terug? Is er een financiele reden?
pi_146081587
TS, heeft het bedrijf een CAO? Mocht dit niet zo zijn dan geldt de reguliere wetgeving en die kan op sommige punten verschillen. Is wel belangrijk om even in de gaten te houden.

Verder veel sterkte gewenst!
pi_146081619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Lang verhaal..
Tegengas geven oké, maar de suggestie van boegschroef is extremer, schadelijk voor je carriere en ook nog eens 100% fraude.
Achteraf kijk je een koe in de kont.
pi_146081732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:18 schreef KoeInDeKont het volgende:

[..]

Tegengas geven oké, maar de suggestie van boegschroef is extremer, schadelijk voor je carriere en ook nog eens 100% fraude.
fraude?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146082154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:21 schreef KoeInDeKont het volgende:

[..]

Wat is dat voor kwazel? Je kunt toch zeggen dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging/verhuisd bent/dichter bij huis wil gaan werken/weet ik veel?

TS ik heb er nog eentje als aanvulling: hoe de zaak ook afloopt, laat ze een getuigschrift schrijven. Dat kun je als referentie gebruiken voor toekomstig werkgevers :Y

Tijdens de onderhandelingen heb ik dit afgedwongen. Het was o.a. dat OF ze konden zich gaan verantwoorden bij de kantonrechter. Uiteindelijk durfden ze dat niet aan.
pi_146082596
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:18 schreef KoeInDeKont het volgende:

[..]

Ja...

Waar zeg ik dat TS zich maar ziek moet melden. Dat is allemaal niet nodig, als dit verhaal klopt dan overspeelt deze werkgever zijn kaarten en ziet het er los van een eventueel ontslag allemaal gunstig uit voor TS.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_146090275
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:48 schreef hottentot het volgende:
dan overspeelt deze werkgever zijn kaarten
:')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_146091084
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 12:58 schreef Cat22 het volgende:
Blij met FOK! en blij met een TS die zich de kaas niet van het brood laat eten. _O_
Same here.

Ik was weer een beetje vertrouwen in de mensheid kwijt na het lezen van de OP (Hoe kun je zo met een werknemer omgaan?), maar het doet me goed om te zien dat iedereen TS hier bijstaat met goede adviezen. Ik hoop op een voor TS zo goed mogelijke afloop.
Copthorne 2.0
pi_146091517
Wat een verhaal zeg, lijkt me geen pretje om dit mee te maken. Als het klopt wat je hier vertelt hoop ik dat je er financiëel een flinke slag uit slaat. Ik zou echt vol de beuk erin gooien als ik zo genaaid werd, maar of dat verstandig is valt te betwijfelen. :P Beter gewoon naar mensen met juridische kennis luisteren. ;)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_146092786
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:57 schreef Palomar het volgende:
Wat een klotesituatie zeg. Heb je bij jezelf ook echt geen idee wat de reden kan zijn? Zijn er naast die genoemde woordenwisseling nog meer aanvaringen geweest? Of neemt het aantal opdrachten terug? Is er een financiele reden?
Het bedrijf is een jaar geleden gesplitst in twee delen. De BV waar ik nu voor werk draait voor mijn gevoel slecht, en wordt nog boven water gehouden door de andere BV in de holding.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:17 schreef JackLucifer het volgende:
TS, heeft het bedrijf een CAO?
Nee, geen CAO.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 18:34 schreef Twinkle20 het volgende:

TS ik heb er nog eentje als aanvulling: hoe de zaak ook afloopt, laat ze een getuigschrift schrijven. Dat kun je als referentie gebruiken voor toekomstig werkgevers :Y
Dat hebben ze in hun voorstel zelfs al opgenomen, verbazingwekkend genoeg,

Inmiddels heb ik gesproken met mijn jurist. Uiteraard ga ik niets tekenen, en ga ik ze eerst vragen een concrete vaststellingsovereenkomst op te stellen en niet slechts wat bullet points te noemen. Dat geeft ons tijd om de kwestie nauwkeuriger te beoordelen en ons te beraden op volgende stappen. Het zorgt er ook meteen voor dat de opzegtermijn minimaal een maand verschuift.
pi_146092849
Ga ervan uit dat je weg gaat, dat kan niet meer ontkracht worden, maar zorg dat je je jurist er een dikkere regeling uit haalt en natuurlijk concurentiebeding ongedaan en een hele goede referentie.
.
pi_146093082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:47 schreef Fer het volgende:
Ga ervan uit dat je weg gaat, dat kan niet meer ontkracht worden, maar zorg dat je je jurist er een dikkere regeling uit haalt en natuurlijk concurentiebeding ongedaan en een hele goede referentie.
Oh ja, mijn jurist begreep niet eens dat ze dat noemden in hun voorstel. Er is geen enkele werknemer die in een dergelijke situatie akkoord gaat met een overeenkomst waar een concurrentiebeding in staat.
pi_146093231
Het is dit schraperige gedrag van directieleden, waar ik zo boos van kan worden.

Dat je iemand kwijt wilt, dat kan ik wel begrijpen. Maar waarom dan op de goedkoopst mogelijke manier en of je niet voor de concurrent wilt gaan werken aub.
.
pi_146093753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Skv het volgende:
Dossier opbouwen heeft alleen waarde als die opbouw ook met de werknemer besproken is. Blijkbaar was TS niet op de hoogte van zijn slechte functioneren en het feit dat eind vorig jaar nog een salarisverhoging is toegekend spreekt het 'niet goed functioneren' ook tegen.

Juridisch advies, en wel direct morgenochtend, is hier noodzakelijk.

Ga er maar van uit dat je binnenkort werkloos bent, maar met goed juridisch advies kan in deze de ontslagvergoeding aardig oplopen.
pi_146093859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:46 schreef totalatool het volgende:

[..]

Het bedrijf is een jaar geleden gesplitst in twee delen. De BV waar ik nu voor werk draait voor mijn gevoel slecht, en wordt nog boven water gehouden door de andere BV in de holding.

[..]

Nee, geen CAO.

[..]

Dat hebben ze in hun voorstel zelfs al opgenomen, verbazingwekkend genoeg,

Inmiddels heb ik gesproken met mijn jurist. Uiteraard ga ik niets tekenen, en ga ik ze eerst vragen een concrete vaststellingsovereenkomst op te stellen en niet slechts wat bullet points te noemen. Dat geeft ons tijd om de kwestie nauwkeuriger te beoordelen en ons te beraden op volgende stappen. Het zorgt er ook meteen voor dat de opzegtermijn minimaal een maand verschuift.
Inderdaad gewoon lekker oprekken. Kost het ze nog meer geld en kun jij langer je normale inkomen genieten.
pi_146093929
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:54 schreef Fer het volgende:
of je niet voor de concurrent wilt gaan werken aub.
Logisch toch, iemand die niet functioneert wil je niet bij de concurrent aan het werk hebben.
pi_146094241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Skv het volgende:

Sorry, deze had ik helemaal over het hoofd gezien.
De zieke afdelingsdirecteur waar ik destijds over sprak is kort na dat voorval overleden. Zijn vervanger was de directeur tot ongeveer een half jaar geleden, toen die zijn taken wegens andere interesses overdroeg aan de nieuw aangenomen CEO.
Die fieldmanager is waarschijnlijk degene die nu is geraadpleegd over mijn verleden, hoewel hij dus al enkele jaren mijn manager niet meer is omdat hij zelfs uit het MT is gezet.
Medio 2012 constateerde men zeer duidelijk verbetering en breidde men meteen mijn functie uit (doordat iemand met wie ik beter door een deur kon mij beoordeelde, niet doordat ik mijn werk anders deed want ik deed het blijkens evaluaties van klanten en collega's en beoordelingen al die tijd gewoon goed). Mijn laatste negatieve gesprek was dus inderdaad het gesprek dat jij wist te vinden, en ook toen had men dus helemaal geen dossier omdat de beoordelingen dat "gevoel" niet weerspiegelden.
Dit is echter voor deze zaak allang verjaard, omdat er nadien dus louter positieve beoordelingen zijn geweest.

[ Bericht 1% gewijzigd door totalatool op 29-10-2014 22:21:04 ]
pi_146094290
Wow. Wow. En wow. Goed dat je rechtsbijstand hebt in ieder geval. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Mijn werkgever kan mijn bloed wel drinken, maar op alle 26 punten waarop hij mij wilde ontslaan kreeg hij via de ontslagcommissie ongelijk. Mijn rechtsbijstand-juriste heeft me hier flink bij geholpen.
pi_146094297
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Logisch toch, iemand die niet functioneert wil je niet bij de concurrent aan het werk hebben.
Een beetje comedy kan in deze kwestie geen kwaad, haha. :D
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:13:41 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146094329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

:D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146094509
Gelijk aangifte doen dat hij je sexueel heeft proberen te intimideren en dat je daar niet op bent ingegaan, vind een oud collega die dat kan bevestigen. Verspreid het gerucht bij klanten dat het bedrijf op omvallen staat ("hey, je hebt het niet van mij maar.....").

Daarnaast wijze les, zorg altijd dat je een kopie hebt van belangrijke stukken, of nog beter, "Leverage" ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_146094646
Ik vind net een gespreksverslag van medio 2012, vier maanden na het hierboven door Skv gerefereerde onderwerp. Dat verslag spreekt over duidelijke verbetering met als gevolg uitbreiding van mijn taken en verantwoordelijkheden. Ik ga het maar even richting jurist sturen.

[ Bericht 64% gewijzigd door totalatool op 29-10-2014 22:26:30 ]
pi_146094866
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:17 schreef raptorix het volgende:
Gelijk aangifte doen dat hij je sexueel heeft proberen te intimideren en dat je daar niet op bent ingegaan, vind een oud collega die dat kan bevestigen. Verspreid het gerucht bij klanten dat het bedrijf op omvallen staat ("hey, je hebt het niet van mij maar.....").

pi_146095495
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:19 schreef totalatool het volgende:
Ik vind net een gespreksverslag van medio 2012, vier maanden na het hierboven door Skv gerefereerde onderwerp. Dat verslag spreekt over duidelijke verbetering met als gevolg uitbreiding van mijn taken en verantwoordelijkheden. Ik ga het maar even richting jurist sturen.
Verzamel alles wat je hebt en maak een chronologisch verslagje met een korte beschrijving van de inhoud van de stukken, doe een kopie van de stukken als bijlage erbij. Dat werkt voor jezelf vaak plezierig omdat je een goed overzicht krijgt en is voor de jurist plezierig.
pi_146098227
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Om op een goedkope manier van TS af te komen, maar dat had je zelf gelukkig ook al begrepen :P
pi_146098362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:32 schreef hottentot het volgende:

[..]

Om op een goedkope manier van TS af te komen, maar dat had je zelf gelukkig ook al begrepen :P
hand :{w
.
pi_146098490
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 23:35 schreef r_one het volgende:

[..]

hand :{w
:|W

(ben dan ook geen kaarter....)
  donderdag 30 oktober 2014 @ 02:36:50 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_146102643
Teken niets, haal er een jurist bij of bij alle gesprekken die je gaat voeren iemand van de vakbond.
Ondertussen snel naar iets anders kijken. De relatie is immers toch al verstoort al kan hij je niet ontslaan.

Vreemd is wel die concurrentie voorwaarde. Dat kan volgens mij al helemaal niet. Het zou mooi zijn als hij me ontslaat en kan mijn vakkennis niet bij een ander gaan gebruiken. Gekker moet het niet worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_146102826
Schaamteloze TVP, ik wel weten hoe dit voortloopt...

Bizar verhaal TS, blij dat je rustig gebleven ben en je rbs-jurist erop zit..
Dit soort gedrag van werkgevers, laat ze bloeden en trek er het maximale uit..
Keep on Tripp'n
pi_146103900
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:13 schreef Disorder het volgende:
Wow. Wow. En wow. Goed dat je rechtsbijstand hebt in ieder geval. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Mijn werkgever kan mijn bloed wel drinken, maar op alle 26 punten waarop hij mij wilde ontslaan kreeg hij via de ontslagcommissie ongelijk. Mijn rechtsbijstand-juriste heeft me hier flink bij geholpen.
Hoe is de sfeer dan? Individuele verhoging zal er ook wel niet meer inzitten, net als een goede beoordeling.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_146104501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:13 schreef Disorder het volgende:
En jij bent ondertussen niet aan het zoeken naar iets anders?

Lijkt me redelijk vervelend om daar te werken nog.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_146105969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 08:21 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Hoe is de sfeer dan? Individuele verhoging zal er ook wel niet meer inzitten, net als een goede beoordeling.
De sfeer is kut. Een "Hoi" of "Goedemorgen" kan er niet meer vanaf. Elke beoordeling is kut, ongeacht mijn inzet. Daarom schrijf ik altijd in samenwerking met mijn rechtsbijstand-juriste een verweer na een slechte beoordeling, zodat ik wat beter overkom bij de ontslagcommissie, mocht het weer zover komen. Mijn juriste is dan als het ware een soort ghostwriter.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 09:04 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

En jij bent ondertussen niet aan het zoeken naar iets anders?
Uiteraard. Maar de markt is niet best. Ik ben ooit in mijn huidige werksector gerold terwijl ik diploma's voor iets anders heb. Helaas zijn mijn kansen nu gering, al blijf ik proberen.
quote:
Lijkt me redelijk vervelend om daar te werken nog.
Ja en nee. Ja vanwege de sfeer wanneer mijn werkgever en zijn knechtjes in de buurt zijn. Maar met mijn collega's is het nog steeds prima te doen.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 11:29:26 #98
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_146107856
NIET op in gaan, NIET tekenen.
Laat dit voorkomen voor de rechter.
Je staat erg sterk, ze hebben geen dossier dus geen poot om op te staan.

Wat een kutstreek zeg.
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:52:00 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146146184
Wat een schandalige manier van doen... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:35:19 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_146147529
Bizar dat er werkgevers zijn die zo te werk gaan, helemaal als ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan.
  Milf vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:54:24 #101
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_146148105
Schandalig.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:03:18 #102
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_146148406
Sterkte ts. Ik denk dat je sterk staat, maar dat is 'slechts' geld. Ik hoop dat het je niet al te erg aangrijpt en dat je snel beter slaapt. Kan je er met iemand over praten?
pi_146148438
Wat de rest zeg.
De helft van de tijd zijn werknemers zo ontdaan dat ze de schikking aannemen.
De andere helft schakelt een advocaat in en die stuurt een pittige brief en dan schrikken veel werkgevers terug.
Eigenlijk zou een rechter gewoon al een boete moeten opleggen voor het schrijven van die brief
Hell To The Liars
pi_146153391
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:04 schreef Droopie het volgende:
Wat de rest zeg.
De helft van de tijd zijn werknemers zo ontdaan dat ze de schikking aannemen.
De andere helft schakelt een advocaat in en die stuurt een pittige brief en dan schrikken veel werkgevers terug.
Eigenlijk zou een rechter gewoon al een boete moeten opleggen voor het schrijven van die brief
Waarom? :?
Die advocaat doet gewoon zijn werk.
.
pi_146154949
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:20 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom? :?
Die advocaat doet gewoon zijn werk.
O ik lees mijn stuk even na.
Ik bedoel de rechter moet een boete geven aan de werkgever voor zijn handelswijze ;)

Zelfde schuitje gezeten, eerst 2 weken stress.
Toen op een middag om 14.00 uur heeft advocaat brief gestuurd en volgende ochtend belde ie al op met goed nieuws. 6000 euro bruto en mocht direct solliciteren zonder voorwaarden.
Was de beste 600 euro ooit besteed, aan die advocaat dan
Hell To The Liars
pi_146160500
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 16:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

O ik lees mijn stuk even na.
Ik bedoel de rechter moet een boete geven aan de werkgever voor zijn handelswijze ;)

Zelfde schuitje gezeten, eerst 2 weken stress.
Toen op een middag om 14.00 uur heeft advocaat brief gestuurd en volgende ochtend belde ie al op met goed nieuws. 6000 euro bruto en mocht direct solliciteren zonder voorwaarden.
Was de beste 600 euro ooit besteed, aan die advocaat dan
_O_

Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
pi_146161430
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:
Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
Zit je zo aan bij een halve dag uitzoekwerk, info inwinnen en de brief formeel opstellen en doc-register aanleggen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_146182533
Dank iedereen voor de support. Het gaat niet goed hier. M'n vrouw en ik slapen nog steeds beroerd door de onzekerheid en het onrecht, en dat resulteert nu in chagrijnigheid en slaande ruzie over iets totaal anders... :(

[ Bericht 0% gewijzigd door totalatool op 01-11-2014 12:32:23 ]
pi_146182832
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
Dank iedereen voor de support. Het gaat niet goed hier. M'n vrouw en ik slapen nog steeds beroerd door de onzekerheid en het onrecht, en dat resulteert nu in chagrijnigheid en slaande ruzie over iets totaal anders... :(
:(

Succes!
pi_146183037
Godverdomme, wat een klootzakken zeg. Ik ben gewoon plaatsvervangend boos. :( :( :( Blij dat je je niet laat intimideren!
pi_146183735
quote:
Beter gaan jullie even om de tafel zitten en heb je een gesprek over hoe de toekomst op korte termijn eruit ziet.

De realiteit is dat de WG niet volgens de regels handelt en dat levert je waarschijnlijk een centje extra op. De ontslagvergoeding tezamen met je WW rechten zou je financieel de eerste 2 jaar door moeten kunnen helpen zonder dat je echt de tering naar de nering moet zetten.

Los daarvan is het altijd een zeer slecht idee om dit soort dingen op een partner af te reageren, vertel gewoon aan je partner hoe het verhaal zit, wat je wilt gaan doen en als je je kut voelt dan ga je maar een blokje lopen om even lekker door te waaien.
pi_146185732
Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat het voor ruzies e.d. zorgt, vooral als je niet aan je slaap en rust toe komt. Maar ik hoop dat het lukt om hier een goede modus voor te vinden op korte termijn. Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
pi_146185833
Je kan ook nader tot elkaar komen met een gezamenlijke vijand. Sloop die werkgever, en zijn gehele bedrijf!
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_146185968
Hmmm, voor mij is dit nu ook actueel. Donderdag heeft de werkgever mij aangegeven mij te willen ontslaan en een voorstel gedaan. Nu vind ik dat voorstel allerminst schappelijk, dus daarover heb ik wat contacten lopen die daar voor mij mee aan de slag kunnen, aangezien ik hier zelf te weinig verstand van heb.

Wat me ook echter niet helemaal duidelijk is, er wordt een beëindigingsvergoeding genoemd. Stel dat ik hier mee akkoord ga, moet ik deze dan eerst opmaken voor ik recht heb op WW of kan ik deze gebruiken om een periode de ww aan te vullen?
pi_146186661
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
Hmmm, voor mij is dit nu ook actueel. Donderdag heeft de werkgever mij aangegeven mij te willen ontslaan en een voorstel gedaan. Nu vind ik dat voorstel allerminst schappelijk, dus daarover heb ik wat contacten lopen die daar voor mij mee aan de slag kunnen, aangezien ik hier zelf te weinig verstand van heb.

Wat me ook echter niet helemaal duidelijk is, er wordt een beëindigingsvergoeding genoemd. Stel dat ik hier mee akkoord ga, moet ik deze dan eerst opmaken voor ik recht heb op WW of kan ik deze gebruiken om een periode de ww aan te vullen?
WW is onafhankelijk van ontslag vergoedingen of vermogen.
pi_146188533
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:54 schreef Triptamine2 het volgende:
Je kan ook nader tot elkaar komen met een gezamenlijke vijand. Sloop die werkgever, en zijn gehele bedrijf!
Leuk voor de rest van de werknemers ook :')
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146188951
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 16:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Leuk voor de rest van de werknemers ook :')
Die kunnen bij faillissement gezamenlijk een bod uitbrengen op het bedrijf ter overname :)
pi_146189036
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Die kunnen bij faillissement gezamenlijk een bod uitbrengen op het bedrijf ter overname :)
Moet je wel zin in hebben als werknemer ;). Ik hoef ook absoluut niet het bedrijf over te nemen waar ik nu voor werk :D
'And I called your name,
pi_146190291
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Moet je wel zin in hebben als werknemer ;). Ik hoef ook absoluut niet het bedrijf over te nemen waar ik nu voor werk :D
Ik zou ons bedrijf wel over willen nemen, graag zelfs. We draaien namelijk zeer gezonde cijfers. Heb er alleen de miljoenen niet voor liggen.
pi_146190356
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zou ons bedrijf wel over willen nemen, graag zelfs. We draaien namelijk zeer gezonde cijfers. Heb er alleen de miljoenen niet voor liggen.
Alleen als je eerst het bedrijf gesloopt hebt zoals voorgesteld, zijn de cijfers wat minder gezond (vandaar het faillissement).

Het bedrijf slopen is wellicht persoonlijke wraak, maar je verloot het dan voor veel meer mensen.
'And I called your name,
pi_146190801
Accepteer dat je een andere baan moet zoeken en prijs je gelukkig dat je met de juiste advocaat er een klein centje aan overhoud.

Bedenk dat je daarmee beter af bent dan bij een failisement of iemand op een tijdelijk contract.
.
pi_146191029
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:21 schreef Fer het volgende:
Accepteer dat je een andere baan moet zoeken en prijs je gelukkig dat je met de juiste advocaat er een klein centje aan overhoud.

Bedenk dat je daarmee beter af bent dan bij een failisement of iemand op een tijdelijk contract.
Dat vergoed bij lange na niet alle frustraties en de onbeschofte manier waarop ts behandeld is.
pi_146191110
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
Dit! Echt een belangrijke om in je achterhoofd te houden :Y
pi_146191674
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:05 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Alleen als je eerst het bedrijf gesloopt hebt zoals voorgesteld, zijn de cijfers wat minder gezond (vandaar het faillissement).

Het bedrijf slopen is wellicht persoonlijke wraak, maar je verloot het dan voor veel meer mensen.
Tja het bedrijf slopen maakt het wel zeer onaantrekkelijk.

Maar goed, zo'n vaart zal het hier niet lopen. m.i. moet TS samen met advocaat of rechtsbijstand gewoon een ontslagvergoeding overéén komen die aansluit bij de situatie en daarna het laten rusten.
pi_146192440
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar goed, zo'n vaart zal het hier niet lopen. m.i. moet TS samen met advocaat of rechtsbijstand gewoon een ontslagvergoeding overéén komen die aansluit bij de situatie en daarna het laten rusten.
Dat lijkt me inderdaad de beste optie. :Y
'And I called your name,
pi_146192877
Verbazingwekkende gang van zaken, komt helaas nog regelmatig voor. Succes ts en laat idd je leven niet verzieken, sleep er zoveel mogelijk poen uit en probeer je vast wat te orienteren op een frisse start bij een nieuwe werkgever.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_146193387
quote:
Don't let it get to you. Makkelijker gezegd dan gedaan en woede en frustratie is in zo'n situatie te begrijpen, maar:

Als je verhaal klopt heeft je binnenkort ex-werkgever zichzelf flink in de voeten geschoten. Zowel het gebrek aan dossier (sterker nog, de positieve beoordelingen) als de manier waarop het nu gaat zijn normaliter factoren die de correctiefactor flink kunnen verhogen. Overigens: als ze je collega's al hebben gemaild met een lulverhaal kun je dat ook in je voordeel inzetten. Helemaal als dat lulverhaal inderdaad een lulverhaal is (en dus niet klopt).

Probeer je woede en frustratie dus constructief in te zetten door je jurist alle munitie te geven die hij/zij nodig heeft. En troost je dan met de gedachte dat dit je binnenkort ex-werkgever aardig wat duiten kan gaan kosten. Een kantonrechter zal in zo'n geval neigen naar een correctiefactor richting de 2 (dus 9 maanden salaris als vertrekpremie) en een fatsoenlijke jurist van de kant van de ex-wg zal ze dat ook duidelijk maken. Die kan dan kiezen: naar de kantonrechter gaan en daar genadeloos op hun bek gaan, of inbinden en een fatsoenlijke regeling met je afspreken. Waarbij jij er gebruik van kunt maken dat een juridische procedure het bedrijf geld kost en gezichtsverlies op kan leveren.

Kortom: je kunt ze spreekwoordelijk een poot uitdraaien. En dat geeft weer de nodige voldoening.
pi_146193718
Een verschrikkelijk situatie, sterkte TS.

Ik heb het topic doorgenomen, maar misschien heb ik er overheen gekeken, en is het al gevraagd. Maar uit nieuwsgierigheid, wat voor soort bedrijf betreft het? Hoe groot etc.?
pi_146194984
Wat een honden.
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:30:53 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146195084
Heb je een rechtsbijstandsverzekering, TS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146195120
Ja, heeft hij. :Y
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:19:50 #132
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_146198835
quote:
Vrouwen kunnen je in zo'n situatie volledig hondsdol krijgen door je de schuld te geven. Vreselijk. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 1 november 2014 @ 22:21:51 #133
13462 BansheeBoy
pi_146198904
Overigens zit je in een heerlijke situatie. Je krijgt een forse ontslagvergoeding en kunt als je wilt morgen weer aan het werk. In de IT hoef je niet lang werkloos te zijn. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_146212038
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vrouwen kunnen je in zo'n situatie volledig hondsdol krijgen door je de schuld te geven. Vreselijk. :{

:') + 8)7
pi_146212357
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 18:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

En zeker ook die concurrentiebeding eruit laten slopen, uiteraard.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdo op 02-11-2014 14:22:51 ]
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146212527
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:12 schreef Queller het volgende:

[..]

:') + 8)7
Deze opmerking en zijn username. Het is overduidelijk wie de baas is bij hem in huis.
pi_146212921
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 november 2014 22:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat kunnen ze in elke situatie.
pi_146213721
@TS: waar staat P&O in deze kwestie? Of bestaat jullie P&O afdeling ook volledig uit vrouwen die als makke schaapjes geen enkel weerwoord durven te geven in het hol van de leeuw?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_146213811
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 13:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Deze opmerking en zijn username. Het is overduidelijk wie de baas is bij hem in huis.
Ken je die user niet? :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146214219
quote:
99s.gif Op zondag 2 november 2014 14:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ken je die user niet? :D
Het zijn er teveel om ze allemaal te kennen ;)
pi_146214287
Schandalig om zo met een werknemer om te gaan, gelukkig heb je het best goed aangepakt als ik het zo lees en kun je er vast een leuke vergoeding uit slepen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 2 november 2014 @ 14:49:03 #142
13462 BansheeBoy
pi_146214577
quote:

[..]

Ik bepleit eigenlijk altijd geduld in een dergelijke situatie. :{

zondag 2 november 2014 @ 14:54:45 #143
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146214778
quote:

[..]

want een relatie is een machtsstrijd om wie ‘de baas’ is en ‘de broek aan heeft’. :')
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146214889
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef Storneren het volgende:
Ik hoop dat je er zoveel mogelijk uit weet te slepen ts en spoedig ergens anders een normale werkgever treft.
Dat dus!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146214914
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 14:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het zijn er teveel om ze allemaal te kennen ;)
Laten we het erop houden dat het een redelijk extremistische moslim is of een zeer goede troll.
pi_146215769
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 14:54 schreef n8n het volgende:

[..]

want een relatie is een machtsstrijd om wie ‘de baas’ is en ‘de broek aan heeft’. :')
Uh?

Misschien bij jou, niet bij normale mensen.
pi_146215859
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:16 schreef hottentot het volgende:

[..]

Uh?

Misschien bij jou, niet bij normale mensen.
Sarcasme blijft lastig he :D
'And I called your name,
pi_146215942
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 15:19 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sarcasme blijft lastig he :D
Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
pi_146216317
quote:
99s.gif Op zondag 2 november 2014 14:57 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat het een redelijk extremistische moslim is of een zeer goede troll.
Ik hoop al jaren op dat laatste.
pi_146217260
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Deze was -mede dankzij de emoticon- best duidelijk. Verder wel mee eens met je opmerking.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_146217599
Whehe dat gaat je (binnenkort ex-)werkgever een hoop knaken kosten! :D
  zondag 2 november 2014 @ 17:32:18 #152
13462 BansheeBoy
pi_146220646
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 16:11 schreef Henno het volgende:
Whehe dat gaat je (binnenkort ex-)werkgever een hoop knaken kosten! :D
Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen? :?

pi_146220798
quote:
15s.gif Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen? :?

De boss wil gewoon gezichtsverlies door een slechtlopend project beperken door TS er zonder pardon uit te bonjouren. Gebeurt veel hoor en dan boeit het geen reet of je goed of minder goed bent als werknemer.
  zondag 2 november 2014 @ 17:39:06 #154
13462 BansheeBoy
pi_146220829
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 17:37 schreef danos het volgende:

[..]

De boss wil gewoon gezichtsverlies door een slechtlopend project beperken door TS er zonder pardon uit te bonjouren. Gebeurt veel hoor en dan boeit het geen reet of je goed of minder goed bent als werknemer.
Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch? :{

pi_146221049
quote:
15s.gif Op zondag 2 november 2014 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch? :{

Dat is wel erg doorzichtig, tevens zat die geloof ik met een burnout thuis en heeft TS het maar sinds een paar maanden overgenomen.
pi_146221315
quote:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
pi_146222806
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
Dat ja. :{ Zo'n fijne jaren-'50-mentaliteit.
pi_146228294
quote:

[..]

Wat kan ik nog meer zeggen?
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
pi_146231953
quote:

[..]

met tags is het niet meer 'grappig' :')
  maandag 3 november 2014 @ 06:41:07 #160
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_146242071
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
Gelukkig heb je het in elk geval al over 1 november heen kunnen tillen, dat geeft je in elk geval weer een maand extra.

En gebruik je tijd, mits je je dat financieel kunt veroorloven, om tot rust te komen.

Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.

Heel veel succes in elk geval.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_146242099
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 06:41 schreef avotar het volgende:
Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.
:Y ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.

En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146243155
Bang voor hun eigen hachie...? Daar zou ik erg boos van worden.
pi_146248034
quote:

[..]

Precies. Grote kans dat het MT en/of de klant begint te morren en de CEO de schuld probeert af te schuiven. Dat zie je heel vaak. En dan maakt het geen moer uit hoe goed TS is in zijn vak; er moeten gewoon koppen rollen en dat mag niet die van de CEO zijn.
pi_146248137
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:

En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten :{
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
  maandag 3 november 2014 @ 11:50:43 #165
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146248199
quote:

[..]

Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146250307
quote:

[..]

:Y ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.

Lijkt mijn verhaal wel.
Op een gegeven moment zet je je er ovrrheen.. life goes on. Maar toch, niet leuk :N
pi_146272553
quote:

[..]

Dat hoor je wel vaker. Soms ben je geneigd om je collega's waar je goed mee kunt opschieten als een soort vrienden te zien. Dat kan best vervelend uitpakken.
pi_146281483
Tolatool, ik kan je aanraden om deze week een afspraak met je huisarts te maken en de situatie uit te leggen. Die kan je vooral psychische hulp bieden of je daarvoor doorverwijzen zodat je niet langdurig depressief hiervan wordt. Ik zou ook om een paar slaappillen vragen, als jij en je vrouw een paar nachten goed slapen voelen jullie je direct al beter.

Ik zou ook op internet naar andere banen kijken. Kijk naar werk wat je echt leuk zou lijken en zie het voor je dat je daar werkt. Als alles mee zit heb je over een half jaar zowel een erg ruime ontslagvergoeding als leuker werk en ben je in de tussentijd nog lang op vakantie geweest.
pi_146283835
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:

[..]

_O_

Ik zat een half uur binnen en 1 brief.
Nu denk ik dat als hij meer werk had moeten doen ik ook 600 euro kwijt was hoor.
Dit was gewoon zijn geluk, was de eerste 20 minuten ook meer sociaal hulpverlener dan advocaat :')
Hell To The Liars
pi_146283887
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat het voor ruzies e.d. zorgt, vooral als je niet aan je slaap en rust toe komt. Maar ik hoop dat het lukt om hier een goede modus voor te vinden op korte termijn. Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
Beste tip...en het lijkt makkelijk gezegd.
Maar vanaf mijn conflict is mijn baas altijd een werkgever geworden en hart voor de zaak (welke baan erna ook) een stuk minder geworden. Laten we zeggen 9 tot 5 mentaliteit met goede inzet plus een klein beetje
Hell To The Liars
pi_146284345
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk. :{w
pi_146297060
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.

Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
pi_146298376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.

Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/ :)
pi_146308476
quote:
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
pi_146309039
quote:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Mijn ervaring is dat ze meestal bagger schijten voor de slimme jongens. Die kunnen te veel doorhebben en hun positie in gevaar brengen. Liever een paar makke schapen.
.
pi_146309322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Ja en dan kan hij net een uurtje werken voor de vergoeding die je krijgt. Heb je niet veel aan dan.
'And I called your name,
pi_146309793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.

Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
pi_146310926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.

Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten :D "omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo :D
pi_146310985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten :D "omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo :D
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
pi_146311068
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Misschien moeten ze een paar pro-Fok!o-zaken doen...
pi_146311281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Wordt wel dure grap voor je dan :') .
'And I called your name,
pi_146312177
quote:

[..]

Nee, je wordt uitgelachen. Een andere advocaat zal niet onder de indruk zijn en een rechter al helemaal niet. Als het op een rechtszaak aankomt heb je bij arbeidsrecht vaak toch al een probleem want een schikking is over het algemeen beter als beide partijen ten minste weten waar ze ongeveer aan toe zijn.
pi_146314154
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Topadvocaten en Peter Plasman ja :')
pi_146343452
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.

De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
pi_146343588
Die regelgeving is ook recent aangepast.
  woensdag 5 november 2014 @ 20:17:42 #186
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_146343855
quote:

[..]

Dat is mooi! Dan moeten ze betalen. Ik neem aan dat toen je naar huis getuurd werd dit onder protest hebt geaccepteerd en dat je hebt aangegeven dat je geen reden ziet om naar huis te gaan en dat je wilt werken.
Ze zetten zich klem als ze iedereen inlichten alvorens je iets met het management bent overeengekomen

#PRUTSERS
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  donderdag 6 november 2014 @ 11:24:01 #187
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_146361778
Hoe is de stand van zaken nu TS?
BAM dit is 3KB
  donderdag 6 november 2014 @ 11:24:59 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_146361803
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_146363885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:08 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.

De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146368459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
pi_146368504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft. :Y
pi_146368622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft. :Y
Soms wel handig, maar niet altijd nodig. Helemaal met dit soort relatief simpele kwesties is nou ook weer niet verschrikkelijk veel ervaring nodig. Bovendien kijkt er altijd een patroon mee.

Mensen willen gevoelsmatig altijd iemand met een bak ervaring, maar voor dit soort dingen is dat niet altijd nodig. Bovendien klagen ze dan achteraf steen en been dat de (ervaren) advocaat zo duur was.
pi_146370636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk. :{w
Gelijk heb je!
pi_146378581
quote:
19s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
pi_146378861
Ammehoela. :{w

Hoe gaat het nu? Beetje bekomen?
pi_146378938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
WTF |:( .
Die zijn niet helemaal lekker of wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146379563
Zoveel was al duidelijk.
pi_146380068
Erover posten/schrijven op fok is geen praten! :W
pi_146380144
Inderdaad! Lekker puh!
pi_146380215
En je bent natuurlijk ook geen lijfeigene, en al helemaal niet van iemand die geen prijs stelt op je werkzaamheden.
pi_146380523
Wat een klotesituatie (of had ik dat eerder ook al getypt). Maak er het beste van; ga lekker iets nuttigs doen in de tijd van de baas. Je tuin winterklaar maken of zo!
pi_146382588
Ik kan nu samen met mijn vrouw fulltime zorgen voor ons nu drie maanden oude zoontje. Zij heeft nog fulltime ouderschapsverlof.
Zijn geboortekaartje hing er nog aan de muur toen ik moest vertrekken.
pi_146382783
quote:

[..]

Dit is gewoon lachwekkend _O-

Jesus Christus wat een arrogantie :D
'And I called your name,
pi_146383921
quote:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Wat staat er in als reden?
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:01:19 #205
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_146388997
Schandalig bedrijf zeg. Voel bijna plaatsvervangende woede/frustratie. :')

Succes TS.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_146389346
quote:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Been there, done that. Ik kreeg zelfs een contactverbod voor de kiezen, "dienstopdracht!".

Als ik iets voor je kan doen ... met alle soorten van genoegen :)

En sterkte! Je zult het nodig hebben.
.
pi_146391617
quote:

[..]

Lijkt mij dat de tegenvraag naar de werkgever dan is: Hoeveel geld hebben jullie daar voor over?
pi_146391683
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat staat er in als reden?
Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.
Ze hebben zelf intern al allerlei uitspraken gedaan en willen dus nu dat ik teken dat ik alleen in gezamenlijk overleg met hen uitspraken doe.
pi_146391797
Een contactverbod, r_one? :') En wat dan als je goede vrienden bent geworden met een collega? :')
pi_146391987
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:24 schreef totalatool het volgende:

[..]

Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.
Ze hebben zelf intern al allerlei uitspraken gedaan en willen dus nu dat ik teken dat ik alleen in gezamenlijk overleg met hen uitspraken doe.
Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.
pi_146392215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:06 schreef Storneren het volgende:

[..]

Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.
Gewoon gaan afpersen. :Y :P
pi_146392783
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:27 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gewoon gaan afpersen. :Y :P
Gewoon slim, snel en met voordeel voor de werknemer afronden
pi_146392894
En graag zodanig dat ik het bedrijf met opgeheven hoofd kan verlaten, of anders helemaal niet.
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:22:20 #214
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146395783
quote:
15s.gif Op maandag 3 november 2014 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.

Zo hoorde ik een keer een collega en onze manager door de muur heen hun stem verheffen tegen elkaar. Tijdens een beoordelingsgesprek. De ene is eigenwijs en gevoelig voor kritiek, de ander is dominant en autoritair. Ze liggen elkaar gewoon niet, en dat is lastig in de relatie leidinggevende-werknemer.

Maar goed, natuurlijk is er ook de menselijke kant, en een collega wil ook graag even zijn verhaal kwijt, dat begrijp ik wel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146395841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:22 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.

Zo hoorde ik een keer een collega en onze manager door de muur heen hun stem verheffen tegen elkaar. Tijdens een beoordelingsgesprek. De ene is eigenwijs en gevoelig voor kritiek, de ander is dominant en autoritair. Ze liggen elkaar gewoon niet, en dat is lastig in de relatie leidinggevende-werknemer.

Maar goed, natuurlijk is er ook de menselijke kant, en een collega wil ook graag even zijn verhaal kwijt, dat begrijp ik wel.
Erm. Het is gewoon een onderwerp. Er staat toch niet dat je daar 'ellenlang' over moet praten? Mag het blijkbaar alleen een leuk onderwerp zijn? :')
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:55:13 #216
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_146396693
Ik heb met verbazing de complete thread gelezen. TS, het ziet er, afgezien van de manier waarop je afgescheept wordt, vrij rooskleurig voor je uit. Heel veel sterkte met de situatie en ik blijf de verdere ontwikkelingen met belangstelling volgen.
pi_146396966
TS, FOK! staat achter je! ^O^
pi_146440589
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:42 schreef Isegrim het volgende:
Een contactverbod, r_one? :') En wat dan als je goede vrienden bent geworden met een collega? :')
Ja jammer dan, daar had de werkgever geen boodschap aan. "Befehl ist Befehl".
.
pi_146557756
Een kleine update is wel op zijn plaats.

Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.

Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
pi_146557961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:

Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.

Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
Heb je dit op papier?

Ik had niet gebeld, maar per mail gereageerd. Je boodschap is verder prima, juridische weg blijven vasthouden. Ze voelen zelf ook wel hoe zwak ze staan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146557989
quote:

Ja, hij baalt dat je niet gewoon getekend hebt. Hij voelt de bui nu hangen natuurlijk :D
'And I called your name,
pi_146559211
Yes, volhouden ze worden al bang dus.

Prent ze er maar in, dat ze een kans hadden het zonder jurist te doen. Hadden ze meteen een degelijk en redelijk voorstel moeten doen.

Dus nieuwe voorstel op schrift, OF onderhandelen MET jurist.
.
  woensdag 12 november 2014 @ 00:41:38 #223
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146560828
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heb je dit op papier?
TS heeft hem gebeld, dus het zal wel niet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146564162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef Mark het volgende:

[..]

TS heeft hem gebeld, dus het zal wel niet
Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.
pi_146564501
Niet toevallig het gesprek opgenomen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_146564567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:36 schreef totalatool het volgende:

[..]

Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.
Stuur een bevestigingsmail dat jullie gesproken hebben en wat daarin is gezegd; heb je in ieder geval iets; misschien is ie nog zo dom om er bevestigend op te reageren (of wees helemaal evil, en zet er iets in wat niet klopt, zodat hij dat gaat verbeteren, en hopelijk de rest laat staan als zijnde correct...).
pi_146591747
quote:

Dus je mag er weer aan het werk?
pi_146593930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Niet toevallig het gesprek opgenomen?
Zoiets mag je alleen gebruiken wanneer de andere partij ermee instemt.

Hoe kunnen ze nou zeggen dat je niet in de bedrijfscultuur past, als je er al zeven jaar werkt?
  woensdag 12 november 2014 @ 22:47:56 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_146594003
quote:

Perfect, je hebt ze precies waar je ze hebben wilt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_146594023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze nou zeggen dat je niet in de bedrijfscultuur past, als je er al zeven jaar werkt?
Sterk argument inderdaad van de werkgever... :')
  Milf woensdag 12 november 2014 @ 22:49:00 #231
16000 nikky
pi_146594064
quote:

Ongelofelijk.

Wat een naaistreek zeg.
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_146594147
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ongelofelijk.

Wat een naaistreek zeg.
Dit lijkt me meer een geval diep in de eigen vinger snijden.
pi_146594236
Dat wordt tikken _O_
  Milf woensdag 12 november 2014 @ 22:52:01 #234
16000 nikky
pi_146594243
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dit lijkt me meer een geval diep in de eigen vinger snijden.
Ik zou er veel uit gaan slepen. Ik zou niet eens terug willen bij dit bedrijf. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat men dit flikt. :r
pi_146594267
Wat stoer dat je gezegd hebt wat je op je hart hebt! Wees trots op jezelf :*

Het blijft klote, maar je hebt een eind terrein gewonnen. Probeer daar een klein beetje van te genieten!
pi_146594570
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zou er veel uit gaan slepen. Ik zou niet eens terug willen bij dit bedrijf. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat men dit flikt. :r
Dat lijkt me ook dé manier om ervoor te zorgen dat dat bedrijf niet nog eens zo'n kunstje flikt. Terugkeren zal denk ik ook wel niet het streven zijn van de ts. Daarvoor is gewoon teveel gebeurd. Lijkt mij in elk geval niet erg prettig samenwerken met mensen die je er eerst nog op een smerige manier uit wilden werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdo op 13-11-2014 05:12:40 ]
pi_146595460
quote:

[..]

Nee hoor, het mag gewoon.
.
pi_146597339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor, het mag gewoon.
Er hoeft in principe maar één partij mee in te stemmen inderdaad. In dit geval TS :Y
'And I called your name,
pi_146600401
Ik denk dat hier wel een mooie oprotpremie uit te halen valt, als je leest hoe die lui te werk zijn gegaan.

En dat ze je gelijk op non-actief hebben gesteld mag helemaal niet, want daar moet een dringende reden voor zijn. 'Niet in de bedrijfscultuur passen' is dat in ieder geval niet.

Als ze niet met een goed bod komen zou ik het voor de rechter laten komen. Als het waar is wat je hebt verteld dan is er geen rechter die je geen gelijk zou geven dat het niet volgens het boekje is verlopen.
pi_146601070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 02:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
En dat ze je gelijk op non-actief hebben gesteld mag helemaal niet, want daar moet een dringende gegronde reden voor zijn. 'Niet in de bedrijfscultuur passen' is dat in ieder geval niet.
Fixed
.
  Forum Admin donderdag 13 november 2014 @ 05:20:54 #241
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146601178
Haha dat word aftikken voor dat zooitje ongeregeld. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146601866
Ik vergat nog te zeggen dat de directeur ook toegaf dat ze fouten hebben gemaakt en dat het niet handig was dat ze meteen al mijn accounts hadden geblokkeerd. Ik heb gezegd dat het voelde alsof ik als oud vuil de deur uit ben geschopt en dat ik dat niet verdiende. Hij vond inderdaad dat ik het allemaal niet verdiende...

Zijn hoop was dat ik nu niet ging proberen er het maximale uit te slepen. Ik heb gezegd dat het me daar niet eens om te doen is, maar dat ze me zelf hebben gedwongen deze weg te bewandelen.

Overigens bedacht ik me dat ze zelf wel degelijk probeerden me zo goedkoop mogelijk weg te werken. Hun voorstel was opzegtermijn twee maanden, ingaand 1 november, uit dienst per 1 januari en dus met dagtekening 30 oktober (terwijl het al november was!), plus ongeveer 4 1/2 maandsalaris vergoeding.
Hun eigen opzegtermijn volgens de secundaire arbeidsvoorwaarden is echter zes maanden (voor werknemers drie) en dat zou op zijn vroegst pas kunnen gaan lopen op 1 december, mits we tekenen in november. Dat duurt dus tot 1 juni en is minimaal vijf maanden langer. Dat alleen al is meer dan hun voorstel voor twee maanden plus ontslagvergoeding. Kortom, feitelijk probeerden ze de opzegtermijn zodanig te verkorten dat ze me per saldo geen cent ontslagvergoeding hoefden mee te geven.
Toen ik het zo uitrekende moest ik even een paar keer heel diep ademen...
pi_146601897
Ja ja. Aan de telefoon nog een beetje lief proberen te doen maar vervolgens verwachten dat jij met de staart tussen de benen wegloopt...? :N
pi_146602009
Doe jezelf een lol en neem telefoongesprekken in het vervolg op.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146602016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:49 schreef MorgenFreeman het volgende:
Doe jezelf een lol en neem telefoongesprekken in het vervolg op.
Er komen wat mij betreft geen telefoongesprekken meer. Had ik van tevoren geweten dat hij dit zou zeggen, dan had ik een poging gedaan het op te nemen inderdaad.
pi_146602028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:50 schreef totalatool het volgende:

[..]

Er komen wat mij betreft geen telefoongesprekken meer. Had ik van tevoren geweten dat hij dit zou zeggen, dan had ik een poging gedaan het op te nemen inderdaad.
Goedzo.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146604187
Gewoon standaard een app op je telefoon die dat automatisch doet. Kan nooit kwaad ;)
'And I called your name,
pi_146614317
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Gewoon standaard een app op je telefoon die dat automatisch doet. Kan nooit kwaad ;)
Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:
- de telefoon te hoeven rooten
- altijd de luidspreker te moeten gebruiken

Zo ja, linkje graag :)

Ik kwam zelf alleen maar troep tegen welk alleen mijn eigen stem opnam, niet van de persoon aan de andere kant, mits de luidspreker aan stond (debiele apps dus.. :') ). Op fora las ik dat deze apps alleen konden als je de telefooon root, vanwege juridische kwesties per land.
pi_146614359
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:58 schreef Doncamatic het volgende:

[..]

Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:

Ik kwam zelf alleen maar troep tegen welk alleen mijn eigen stem opnam, niet van de persoon aan de andere kant, mits de luidspreker aan stond (debiele apps dus.. :') ). Op fora las ik dat deze apps alleen konden als je de telefooon root, vanwege juridische kwesties per land.
Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.
'And I called your name,
pi_146615655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:38 schreef totalatool het volgende:
Ik vergat nog te zeggen dat de directeur ook toegaf dat ze fouten hebben gemaakt en dat het niet handig was dat ze meteen al mijn accounts hadden geblokkeerd. Ik heb gezegd dat het voelde alsof ik als oud vuil de deur uit ben geschopt en dat ik dat niet verdiende. Hij vond inderdaad dat ik het allemaal niet verdiende...

Zijn hoop was dat ik nu niet ging proberen er het maximale uit te slepen. Ik heb gezegd dat het me daar niet eens om te doen is, maar dat ze me zelf hebben gedwongen deze weg te bewandelen.

Overigens bedacht ik me dat ze zelf wel degelijk probeerden me zo goedkoop mogelijk weg te werken. Hun voorstel was opzegtermijn twee maanden, ingaand 1 november, uit dienst per 1 januari en dus met dagtekening 30 oktober (terwijl het al november was!), plus ongeveer 4 1/2 maandsalaris vergoeding.
Hun eigen opzegtermijn volgens de secundaire arbeidsvoorwaarden is echter zes maanden (voor werknemers drie) en dat zou op zijn vroegst pas kunnen gaan lopen op 1 december, mits we tekenen in november. Dat duurt dus tot 1 juni en is minimaal vijf maanden langer. Dat alleen al is meer dan hun voorstel voor twee maanden plus ontslagvergoeding. Kortom, feitelijk probeerden ze de opzegtermijn zodanig te verkorten dat ze me per saldo geen cent ontslagvergoeding hoefden mee te geven.
Toen ik het zo uitrekende moest ik even een paar keer heel diep ademen...
Ik vind je een bikkel. Hou je kop omhoog en laat je niet gek maken!
pi_146615759
Bizar.
pi_146618101
Off topic reactie van mij dan: inmiddels zelf vanmiddag ACR voor Android geïnstalleerd en getest met mijn vrouw, werkt prima. Niks rooten of wat dan ook, neemt beide kanten op. Had ik dat maar geweten...
pi_146634229
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:37 schreef totalatool het volgende:
Off topic reactie van mij dan: inmiddels zelf vanmiddag ACR voor Android geïnstalleerd en getest met mijn vrouw, werkt prima. Niks rooten of wat dan ook, neemt beide kanten op. Had ik dat maar geweten...
Maakt niet zoveel uit dat ze geen toegeven geen dossier te hebben, een rechter zal dat immers zelf ook we zien. Voor een schikking maakt het ook niet uit want jullie weten het ook. Die opname was m.i. niet zo belangrijk, het zijn geen nieuwe feiten.
pi_146635400
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.
Hoeft helemaal niet, ik gebruik Sanity (betaalde versie, kost een paar euro) en die neemt beide kanten van elk gesprek automatisch op in prima kwaliteit. _O_ Een van mijn favoriete apps die zichzelf al meerdere keren heeft terugverdiend. :D
pi_146635424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet, ik gebruik Sanity (betaalde versie, kost een paar euro) en die neemt beide kanten van elk gesprek automatisch op in prima kwaliteit. _O_ Een van mijn favoriete apps die zichzelf al meerdere keren heeft terugverdiend. :D
quote:

[..]

https://play.google.com/store/apps/details?id=cri.sanitydonate

Werkt prima, en het is in Nederland wettelijk toegestaan om je eigen gesprekken op te nemen. :)

quote:

[..]

Dat is niet waar, zolang één van de deelnemers aan het gesprek goedkeuring geeft voor opname is het in orde, dus je eigen gesprekken mag je altijd opnemen. Of het bruikbaar is in de rechtbank is weer een andere kwestie.

[ Bericht 12% gewijzigd door heiden6 op 14-11-2014 01:23:30 ]
pi_146636601
Goed bezig TS!
pi_146640506
Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Artbij2 op 14-11-2014 11:38:30 ]
pi_146644121
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:29 schreef Artbij2 het volgende:
Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.
En zo kan je letterlijk alles bagatelliseren. Goed bezig ^O^
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:44:00 #259
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_146644187
quote:
Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.

Als het verhaal klopt, dan wordt getracht TS d.m.v. leugens, bedrog en waarschijnlijk ook nog wel een kleine poging tot fraude op de goedkoopst mogelijke manier van zijn baan af te helpen. Gevolg: veel emotie bij TS. Volkomen logisch, volkomen terecht. Ik zou, in TS zijn schoenen, alles doen om dat mannetje stuk te maken. Zakelijk EN persoonlijk.
pi_146644210
quote:
Beetje jammer dat je inderdaad moet concluderen dat vriendschap op de werkvloer een illusie is, maar stel ik me daarom aan als ik boos ben door de nogal onvriendelijke en onredelijke aanpak van de heren directeuren?
pi_146644644
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je inderdaad moet concluderen dat vriendschap op de werkvloer een illusie is, maar stel ik me daarom aan als ik boos ben door de nogal onvriendelijke en onredelijke aanpak van de heren directeuren?
Negeer Artbij2 zijn post maar gewoon.

Troll is gonna troll
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_146645096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:51 schreef Intentiion het volgende:
Dat wordt tikken _O_
Laten bloeden die flikkers en flink.
Ze voelen de bui op kantoor al hangen volgens mij :')
pi_146654221
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.

Als het verhaal klopt, dan wordt getracht TS d.m.v. leugens, bedrog en waarschijnlijk ook nog wel een kleine poging tot fraude op de goedkoopst mogelijke manier van zijn baan af te helpen. Gevolg: veel emotie bij TS. Volkomen logisch, volkomen terecht. Ik zou, in TS zijn schoenen, alles doen om dat mannetje stuk te maken. Zakelijk EN persoonlijk.
Bij voorkeur op een dusdanige manier dat zo'n joker zelf op de schopstoel belandt.
pi_146714870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:38 schreef totalatool het volgende:

Jawel, jij gaat hier al het maximale uit slepen. Om de lieve vrede hoef je dat natuurlijk niet voor hem uit te spellen aan de telefoon, maar ik hoop niet dat die directeur zo naief is om te denken dat men nog consideratie moet hebben met het bedrijf
  zondag 16 november 2014 @ 18:11:39 #265
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146715500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nou daar sluit ik me geheel bij aan.
Wat een ontzettende lage rotstreek :r
Rayen 2½ jaar!
pi_146717668
quote:

[..]

Waarom zou je een telefoon in godesnaam wortelen
pi_146735109
quote:
Precies, strictly business. Oftewel, trek ze helemaal leeg voor zakelijk gewin :W

Calm your tits man :')
pi_146742843
Volhouden TS, er gaat hier gewoon gelapt worden.

Zo te horen zit je werkgever er ondertussen ook mee in zijn maag, die begint al in de gaten te krijgen dat ze lopen te rommelen. ik verwacht dat ze gauw met een schikkingsvoorstel komen. :Y

Het is niet echt chique, maar in dit soort situaties, als je zo bij het grof vuil wordt gezet, moet je ze gewoon leegtrekken. En never ever nooit bij ontslag iets met concurrentiebedingen doen of geheimhouding. Hoewel geheimhouding natuurlijk altijd te koop is. :P

Hoe is je perspectief op nieuw werk?
-nee-
  maandag 17 november 2014 @ 15:01:53 #269
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_146742874
Gewoon niet schikken het maximale er uit halen bij de rechter
BAM dit is 3KB
pi_146800895
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 15:00 schreef Marsenal het volgende:
Volhouden TS, er gaat hier gewoon gelapt worden.

Zo te horen zit je werkgever er ondertussen ook mee in zijn maag, die begint al in de gaten te krijgen dat ze lopen te rommelen. ik verwacht dat ze gauw met een schikkingsvoorstel komen. :Y
...
Hoe is je perspectief op nieuw werk?
Nou, de vervaldatum van het tegenvoorstel is inmiddels gepasseerd, dus haast hebben ze kennelijk niet. December nadert met rasse schreden.

Ik ben nog niet actief naar iets anders op zoek. De afgelopen weken heb ik van de nood een deugd gemaakt en extra genoten van ons drie maanden oude zoontje.
Ik zal zo langzamerhand zeker gaan nadenken over wat nu, maar dat voelt ook weer voorbarig zolang er nog geen overeenstemming bereikt is over mijn vertrek.
pi_146801084
Als het allemaal waar is wat je hier hebt geschreven dan lijkt het me een gedane zaak en kun je er zeker van zijn dat je hier een dikke oprotpremie uit kunt slepen. Ik zou niet gaan zitten afwachten wat zij doen. Hou de druk op de ketel.
pi_146801168
Sommige werkgevers zijn gewoon schofterig zeg...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_146801904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als het allemaal waar is wat je hier hebt geschreven...
Deze opmerking is vaker gemaakt. Waarom zou ik de moeite nemen om hier onzin te gaan vertellen? Het is mijn kant van het verhaal, maar het zijn wel de feiten.
pi_146802836
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:57 schreef totalatool het volgende:

[..]

Deze opmerking is vaker gemaakt. Waarom zou ik de moeite nemen om hier onzin te gaan vertellen? Het is mijn kant van het verhaal, maar het zijn wel de feiten.
Denk meer in het algemeen genomen. In jou geval zal het ongetwijfeld waar zijn, maar het blijft het internet natuurlijk en er zijn er ook genoeg geweest die hier om raad kwam vragen of hun verhaal deden en dat halverwege de topic er opeens het één en ander niet helemaal klopte.

En nogmaals: het is het grote boze internet waar je niet alles zomaar moet aannemen ;) Dus ik denk niet dat het persoonlijk is bedoeld.

En wat ik denk? Ik denk dat je hier gewoon de waarheid spreekt, voor het gemak de argumentatie. En als je niet de waarheid spreekt, dan is dat niet mijn probleem namelijk. Ik word er niet minder van. Dus op zich zou je ook kunnen zeggen dat opmerkingen als "als het waar is" etc. beetje doelloos is ja.
pi_146805172
goed bezig!

ik denk trouwens dat je ook op moet passen met ander werk op het moment.
je bent officieel nog steeds in dienst tot het contract daadwerkelijk is afgekocht of ondertekend is.
zoeken kan altijd wel natuurlijk , maar aangezien er geen eind datum vast staat...

misschien met jouw jurist er ook over hebben om te kijken hoe het kan worden geregeld over eventuele koos werkeloos uitkering, dat deze wel gewoon doorgaat na dit gevalletje weet niet of dit invloed heeft daarop mocht het nodig zijn.
pi_146805321
Ik weet niet waar je zin in hebt, maar 6 maanden thuiszitten om de opzegtermijn uit te dienen is nou niet echt leuk denk ik? Probeer een deal te sluiten dat ze dit in 1 keer afkopen samen met vergoeding voor onterecht ontslag. Bv een jaarsalaris vergoeding en per 1 februari 2015 uit dienst.
pi_146806028
Die opzegtermijn wordt wel afgevangen in het geval dat ik elders aan de slag kan.
pi_146806527
quote:
Hallo autist, alles goed?
pi_146806553
En ts, ik heb ontzettend veel respect voor je ! ^O^

Heel goed dat je je niet gek laat maken door dat zooitje ongeregeld.
pi_146806641
Ergens vind ik het alleen wel wat lastig te geloven. Hoezo is je werkgever zo dom? hij heeft gewoon dingen gedaan die absoluut niet mogen en als jij het een beetje slim speelt dan kun je hier een leuk bedragje uithalen.
pi_146809666
Dom zijn ze inderdaad, dat vindt mijn jurist ook, maar of er echt dingen illegaal zijn?
pi_146810998
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
Ergens vind ik het alleen wel wat lastig te geloven. Hoezo is je werkgever zo dom? hij heeft gewoon dingen gedaan die absoluut niet mogen en als jij het een beetje slim speelt dan kun je hier een leuk bedragje uithalen.
er zijn zat mensen die worden geintimideerd daardoor en gewoon tekenen en het er dan bij laten zitten.
dat hadden ze gehoopt denk ik zo..
pi_146811067
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:39 schreef kovenant het volgende:

[..]

er zijn zat mensen die worden geintimideerd daardoor en gewoon tekenen en het er dan bij laten zitten.
dat hadden ze gehoopt denk ik zo..
Ja maar toch, het risico nemen......
pi_146811077
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:55 schreef totalatool het volgende:
Dom zijn ze inderdaad, dat vindt mijn jurist ook, maar of er echt dingen illegaal zijn?
Wat ze nu doen mag niet.
pi_146811858
Kun je eens aangeven wat exact illegaal is? Dat het UWV mijn ontslag niet zou goedkeuren is duidelijk, maar dat betekent nog niet dat er geen mogelijkheid is om het contract te beëindigen. Daarvoor is juist zo'n vaststellingsovereenkomst.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:19:35 #286
2964 Armageddon
pi_146812177
LEKKER CASHEN! *O*
pi_146812866
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:
Wat ze nu doen mag niet.
Wat mag er niet?

Volgens mij staat niets ze in de weg om het te proberen.
pi_146816293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hallo autist, alles goed?
"Feminisme" :')
pi_146816318
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat mag er niet?

Volgens mij staat niets ze in de weg om het te proberen.
Je mag niet iemand ontslaan om zulke redenen.
pi_146816325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

"Feminisme" :')
True
pi_146816424
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef theunderdog het volgende:
Je mag niet iemand ontslaan om zulke redenen.
Is TS ontslagen dan? Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ik dacht dat de WG een voorstel had gedaan en TS in afwachting van de uitkomst vrijgesteld heeft van arbeid.
pi_146816524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:50 schreef Queller het volgende:

[..]

Is TS ontslagen dan? Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ik dacht dat de WG een voorstel had gedaan en TS in afwachting van de uitkomst vrijgesteld heeft van arbeid.
Hij is nog niet ontslagen. Maar je mag niet op deze manier met je werknemers omgaan.
pi_146816628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
Hij is nog niet ontslagen. Maar je mag niet op deze manier met je werknemers omgaan.
Je haalt wat dingen door elkaar ben ik bang. Netjes is anders, maar elke werkgever mag een werknemer een aanbod doen. En de werknemer mag dat aanbod afslaan. Wil de werkgever dan toch van de werknemer af, dan zal hij iets anders moeten bedenken.

Of ik begrijp je verkeerd, maar dan zou je even moeten uitleggen wat er precies niet mag.
pi_146816747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Je haalt wat dingen door elkaar ben ik bang. Netjes is anders, maar elke werkgever mag een werknemer een aanbod doen. En de werknemer mag dat aanbod afslaan. Wil de werkgever dan toch van de werknemer af, dan zal hij iets anders moeten bedenken.

Of ik begrijp je verkeerd, maar dan zou je even moeten uitleggen wat er precies niet mag.
Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?
pi_146816776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?
Dat zegt ze niet.
  woensdag 19 november 2014 @ 19:00:08 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146816782
quote:

[..]

Een werkgever mag een werknemer voorstellen om op te zouten, waarop die werknemer vervolgens ja of nee kan zeggen. Of het netjes is is een tweede, maar het is op geen enkele manier verboden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146816790
quote:
Nee, 'alles' is het andere uiterste. Maar volgens mij zijn hier geen dingen gebeurd die niet mogen.
pi_146816947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een werkgever mag een werknemer voorstellen om op te zouten, waarop die werknemer vervolgens ja of nee kan zeggen. Of het netjes is is een tweede, maar het is op geen enkele manier verboden.
Oh oke, het goede leven van een werkgever. _O_
pi_146816967
Maar wat voor zin heeft het dan dat ts er een jurist en alles bij heeft gehaald?
pi_146817275
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:
Maar wat voor zin heeft het dan dat ts er een jurist en alles bij heeft gehaald?
Die kan de onderhandelingen voor hem voeren, zodat hij em kan chillen met zn pasgeboren zoontje.

Ik laat een nieuw topic aan TS over.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')