abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146222806
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
Dat ja. :{ Zo'n fijne jaren-'50-mentaliteit.
pi_146228294
quote:
15s.gif Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen? :?

:{²
Wat kan ik nog meer zeggen?
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
pi_146231953
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
met tags is het niet meer 'grappig' :')
  maandag 3 november 2014 @ 06:41:07 #160
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_146242071
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
Gelukkig heb je het in elk geval al over 1 november heen kunnen tillen, dat geeft je in elk geval weer een maand extra.

En gebruik je tijd, mits je je dat financieel kunt veroorloven, om tot rust te komen.

Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.

Heel veel succes in elk geval.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_146242099
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 06:41 schreef avotar het volgende:
Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.
:Y ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.

En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146243155
Bang voor hun eigen hachie...? Daar zou ik erg boos van worden.
pi_146248034
quote:

[..]

Precies. Grote kans dat het MT en/of de klant begint te morren en de CEO de schuld probeert af te schuiven. Dat zie je heel vaak. En dan maakt het geen moer uit hoe goed TS is in zijn vak; er moeten gewoon koppen rollen en dat mag niet die van de CEO zijn.
pi_146248137
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:

En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten :{
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 3 november 2014 @ 11:50:43 #165
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146248199
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146250307
quote:

[..]

:Y ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.

Lijkt mijn verhaal wel.
Op een gegeven moment zet je je er ovrrheen.. life goes on. Maar toch, niet leuk :N
pi_146272553
quote:

[..]

Dat hoor je wel vaker. Soms ben je geneigd om je collega's waar je goed mee kunt opschieten als een soort vrienden te zien. Dat kan best vervelend uitpakken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_146281483
Tolatool, ik kan je aanraden om deze week een afspraak met je huisarts te maken en de situatie uit te leggen. Die kan je vooral psychische hulp bieden of je daarvoor doorverwijzen zodat je niet langdurig depressief hiervan wordt. Ik zou ook om een paar slaappillen vragen, als jij en je vrouw een paar nachten goed slapen voelen jullie je direct al beter.

Ik zou ook op internet naar andere banen kijken. Kijk naar werk wat je echt leuk zou lijken en zie het voor je dat je daar werkt. Als alles mee zit heb je over een half jaar zowel een erg ruime ontslagvergoeding als leuker werk en ben je in de tussentijd nog lang op vakantie geweest.
pi_146283835
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:

[..]

_O_

Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
Ik zat een half uur binnen en 1 brief.
Nu denk ik dat als hij meer werk had moeten doen ik ook 600 euro kwijt was hoor.
Dit was gewoon zijn geluk, was de eerste 20 minuten ook meer sociaal hulpverlener dan advocaat :')
Hell To The Liars
pi_146283887
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat het voor ruzies e.d. zorgt, vooral als je niet aan je slaap en rust toe komt. Maar ik hoop dat het lukt om hier een goede modus voor te vinden op korte termijn. Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
Beste tip...en het lijkt makkelijk gezegd.
Maar vanaf mijn conflict is mijn baas altijd een werkgever geworden en hart voor de zaak (welke baan erna ook) een stuk minder geworden. Laten we zeggen 9 tot 5 mentaliteit met goede inzet plus een klein beetje
Hell To The Liars
pi_146284345
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk. :{w
pi_146297060
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.

Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
pi_146298376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.

Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/ :)
pi_146308476
quote:
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
pi_146309039
quote:
15s.gif Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Mijn ervaring is dat ze meestal bagger schijten voor de slimme jongens. Die kunnen te veel doorhebben en hun positie in gevaar brengen. Liever een paar makke schapen.
.
pi_146309322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Ja en dan kan hij net een uurtje werken voor de vergoeding die je krijgt. Heb je niet veel aan dan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146309793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.

Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
pi_146310926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.

Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten :D "omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo :D
pi_146310985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten :D "omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo :D
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
pi_146311068
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Misschien moeten ze een paar pro-Fok!o-zaken doen...
pi_146311281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Wordt wel dure grap voor je dan :') .
'And I called your name,
pi_146312177
quote:

[..]

Nee, je wordt uitgelachen. Een andere advocaat zal niet onder de indruk zijn en een rechter al helemaal niet. Als het op een rechtszaak aankomt heb je bij arbeidsrecht vaak toch al een probleem want een schikking is over het algemeen beter als beide partijen ten minste weten waar ze ongeveer aan toe zijn.
pi_146314154
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Topadvocaten en Peter Plasman ja :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_146343452
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.

De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
pi_146343588
Die regelgeving is ook recent aangepast.
  woensdag 5 november 2014 @ 20:17:42 #186
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_146343855
quote:

[..]

Dat is mooi! Dan moeten ze betalen. Ik neem aan dat toen je naar huis getuurd werd dit onder protest hebt geaccepteerd en dat je hebt aangegeven dat je geen reden ziet om naar huis te gaan en dat je wilt werken.
Ze zetten zich klem als ze iedereen inlichten alvorens je iets met het management bent overeengekomen

#PRUTSERS
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  donderdag 6 november 2014 @ 11:24:01 #187
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_146361778
Hoe is de stand van zaken nu TS?
BAM dit is 3KB
  donderdag 6 november 2014 @ 11:24:59 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_146361803
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_146363885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:08 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.

De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146368459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
pi_146368504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146368622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft. :Y
Soms wel handig, maar niet altijd nodig. Helemaal met dit soort relatief simpele kwesties is nou ook weer niet verschrikkelijk veel ervaring nodig. Bovendien kijkt er altijd een patroon mee.

Mensen willen gevoelsmatig altijd iemand met een bak ervaring, maar voor dit soort dingen is dat niet altijd nodig. Bovendien klagen ze dan achteraf steen en been dat de (ervaren) advocaat zo duur was.
pi_146370636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk. :{w
Gelijk heb je!
pi_146378581
quote:
19s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
pi_146378861
Ammehoela. :{w

Hoe gaat het nu? Beetje bekomen?
pi_146378938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
WTF |:( .
Die zijn niet helemaal lekker of wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146379563
Zoveel was al duidelijk.
pi_146380068
Erover posten/schrijven op fok is geen praten! :W
pi_146380144
Inderdaad! Lekker puh!
pi_146380215
En je bent natuurlijk ook geen lijfeigene, en al helemaal niet van iemand die geen prijs stelt op je werkzaamheden.
pi_146380523
Wat een klotesituatie (of had ik dat eerder ook al getypt). Maak er het beste van; ga lekker iets nuttigs doen in de tijd van de baas. Je tuin winterklaar maken of zo!
pi_146382588
Ik kan nu samen met mijn vrouw fulltime zorgen voor ons nu drie maanden oude zoontje. Zij heeft nog fulltime ouderschapsverlof.
Zijn geboortekaartje hing er nog aan de muur toen ik moest vertrekken.
pi_146382783
quote:

[..]

Dit is gewoon lachwekkend _O-

Jesus Christus wat een arrogantie :D
'And I called your name,
pi_146383921
quote:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Wat staat er in als reden?
  vrijdag 7 november 2014 @ 00:01:19 #205
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_146388997
Schandalig bedrijf zeg. Voel bijna plaatsvervangende woede/frustratie. :')

Succes TS.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_146389346
quote:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Been there, done that. Ik kreeg zelfs een contactverbod voor de kiezen, "dienstopdracht!".

Als ik iets voor je kan doen ... met alle soorten van genoegen :)

En sterkte! Je zult het nodig hebben.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_146391617
quote:

[..]

Lijkt mij dat de tegenvraag naar de werkgever dan is: Hoeveel geld hebben jullie daar voor over?
pi_146391683
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 21:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat staat er in als reden?
Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.
Ze hebben zelf intern al allerlei uitspraken gedaan en willen dus nu dat ik teken dat ik alleen in gezamenlijk overleg met hen uitspraken doe.
pi_146391797
Een contactverbod, r_one? :') En wat dan als je goede vrienden bent geworden met een collega? :')
pi_146391987
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:24 schreef totalatool het volgende:

[..]

Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.
Ze hebben zelf intern al allerlei uitspraken gedaan en willen dus nu dat ik teken dat ik alleen in gezamenlijk overleg met hen uitspraken doe.
Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.
Onterechte automatische incasso
pi_146392215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:06 schreef Storneren het volgende:

[..]

Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.
Gewoon gaan afpersen. :Y :P
pi_146392783
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 08:27 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Gewoon gaan afpersen. :Y :P
Gewoon slim, snel en met voordeel voor de werknemer afronden
Onterechte automatische incasso
pi_146392894
En graag zodanig dat ik het bedrijf met opgeheven hoofd kan verlaten, of anders helemaal niet.
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:22:20 #214
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_146395783
quote:
15s.gif Op maandag 3 november 2014 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.

Zo hoorde ik een keer een collega en onze manager door de muur heen hun stem verheffen tegen elkaar. Tijdens een beoordelingsgesprek. De ene is eigenwijs en gevoelig voor kritiek, de ander is dominant en autoritair. Ze liggen elkaar gewoon niet, en dat is lastig in de relatie leidinggevende-werknemer.

Maar goed, natuurlijk is er ook de menselijke kant, en een collega wil ook graag even zijn verhaal kwijt, dat begrijp ik wel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_146395841
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 11:22 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.

Zo hoorde ik een keer een collega en onze manager door de muur heen hun stem verheffen tegen elkaar. Tijdens een beoordelingsgesprek. De ene is eigenwijs en gevoelig voor kritiek, de ander is dominant en autoritair. Ze liggen elkaar gewoon niet, en dat is lastig in de relatie leidinggevende-werknemer.

Maar goed, natuurlijk is er ook de menselijke kant, en een collega wil ook graag even zijn verhaal kwijt, dat begrijp ik wel.
Erm. Het is gewoon een onderwerp. Er staat toch niet dat je daar 'ellenlang' over moet praten? Mag het blijkbaar alleen een leuk onderwerp zijn? :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 7 november 2014 @ 11:55:13 #216
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_146396693
Ik heb met verbazing de complete thread gelezen. TS, het ziet er, afgezien van de manier waarop je afgescheept wordt, vrij rooskleurig voor je uit. Heel veel sterkte met de situatie en ik blijf de verdere ontwikkelingen met belangstelling volgen.
pi_146396966
TS, FOK! staat achter je! ^O^
pi_146440589
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 07:42 schreef Isegrim het volgende:
Een contactverbod, r_one? :') En wat dan als je goede vrienden bent geworden met een collega? :')
Ja jammer dan, daar had de werkgever geen boodschap aan. "Befehl ist Befehl".
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_146557756
Een kleine update is wel op zijn plaats.

Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.

Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
pi_146557961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:

Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.

Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
Heb je dit op papier?

Ik had niet gebeld, maar per mail gereageerd. Je boodschap is verder prima, juridische weg blijven vasthouden. Ze voelen zelf ook wel hoe zwak ze staan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_146557989
quote:

Ja, hij baalt dat je niet gewoon getekend hebt. Hij voelt de bui nu hangen natuurlijk :D
'And I called your name,
pi_146559211
Yes, volhouden ze worden al bang dus.

Prent ze er maar in, dat ze een kans hadden het zonder jurist te doen. Hadden ze meteen een degelijk en redelijk voorstel moeten doen.

Dus nieuwe voorstel op schrift, OF onderhandelen MET jurist.
.
  woensdag 12 november 2014 @ 00:41:38 #223
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_146560828
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 23:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heb je dit op papier?
TS heeft hem gebeld, dus het zal wel niet
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_146564162
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef Mark het volgende:

[..]

TS heeft hem gebeld, dus het zal wel niet
Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.
pi_146564501
Niet toevallig het gesprek opgenomen?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_146564567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:36 schreef totalatool het volgende:

[..]

Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.
Stuur een bevestigingsmail dat jullie gesproken hebben en wat daarin is gezegd; heb je in ieder geval iets; misschien is ie nog zo dom om er bevestigend op te reageren (of wees helemaal evil, en zet er iets in wat niet klopt, zodat hij dat gaat verbeteren, en hopelijk de rest laat staan als zijnde correct...).
pi_146591747
quote:

Dus je mag er weer aan het werk?
pi_146593930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:50 schreef Bzzzzt het volgende:
Niet toevallig het gesprek opgenomen?
Zoiets mag je alleen gebruiken wanneer de andere partij ermee instemt.

Hoe kunnen ze nou zeggen dat je niet in de bedrijfscultuur past, als je er al zeven jaar werkt?
  woensdag 12 november 2014 @ 22:47:56 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_146594003
quote:

Perfect, je hebt ze precies waar je ze hebben wilt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_146594023
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze nou zeggen dat je niet in de bedrijfscultuur past, als je er al zeven jaar werkt?
Sterk argument inderdaad van de werkgever... :')
  Milf woensdag 12 november 2014 @ 22:49:00 #231
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_146594064
quote:

Ongelofelijk.

Wat een naaistreek zeg.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_146594147
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:49 schreef nikky het volgende:

[..]

Ongelofelijk.

Wat een naaistreek zeg.
Dit lijkt me meer een geval diep in de eigen vinger snijden.
pi_146594236
Dat wordt tikken _O_
  Milf woensdag 12 november 2014 @ 22:52:01 #234
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_146594243
quote:
14s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dit lijkt me meer een geval diep in de eigen vinger snijden.
Ik zou er veel uit gaan slepen. Ik zou niet eens terug willen bij dit bedrijf. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat men dit flikt. :r
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_146594267
Wat stoer dat je gezegd hebt wat je op je hart hebt! Wees trots op jezelf :*

Het blijft klote, maar je hebt een eind terrein gewonnen. Probeer daar een klein beetje van te genieten!
pi_146594570
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:52 schreef nikky het volgende:

[..]

Ik zou er veel uit gaan slepen. Ik zou niet eens terug willen bij dit bedrijf. Vooral omdat dit niet de eerste keer is dat men dit flikt. :r
Dat lijkt me ook dé manier om ervoor te zorgen dat dat bedrijf niet nog eens zo'n kunstje flikt. Terugkeren zal denk ik ook wel niet het streven zijn van de ts. Daarvoor is gewoon teveel gebeurd. Lijkt mij in elk geval niet erg prettig samenwerken met mensen die je er eerst nog op een smerige manier uit wilden werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdo op 13-11-2014 05:12:40 ]
pi_146595460
quote:

[..]

Nee hoor, het mag gewoon.
.
pi_146597339
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:16 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor, het mag gewoon.
Er hoeft in principe maar één partij mee in te stemmen inderdaad. In dit geval TS :Y
'And I called your name,
pi_146600401
Ik denk dat hier wel een mooie oprotpremie uit te halen valt, als je leest hoe die lui te werk zijn gegaan.

En dat ze je gelijk op non-actief hebben gesteld mag helemaal niet, want daar moet een dringende reden voor zijn. 'Niet in de bedrijfscultuur passen' is dat in ieder geval niet.

Als ze niet met een goed bod komen zou ik het voor de rechter laten komen. Als het waar is wat je hebt verteld dan is er geen rechter die je geen gelijk zou geven dat het niet volgens het boekje is verlopen.
pi_146601070
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 02:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
En dat ze je gelijk op non-actief hebben gesteld mag helemaal niet, want daar moet een dringende gegronde reden voor zijn. 'Niet in de bedrijfscultuur passen' is dat in ieder geval niet.
Fixed
.
  Forum Admin donderdag 13 november 2014 @ 05:20:54 #241
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_146601178
Haha dat word aftikken voor dat zooitje ongeregeld. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_146601866
Ik vergat nog te zeggen dat de directeur ook toegaf dat ze fouten hebben gemaakt en dat het niet handig was dat ze meteen al mijn accounts hadden geblokkeerd. Ik heb gezegd dat het voelde alsof ik als oud vuil de deur uit ben geschopt en dat ik dat niet verdiende. Hij vond inderdaad dat ik het allemaal niet verdiende...

Zijn hoop was dat ik nu niet ging proberen er het maximale uit te slepen. Ik heb gezegd dat het me daar niet eens om te doen is, maar dat ze me zelf hebben gedwongen deze weg te bewandelen.

Overigens bedacht ik me dat ze zelf wel degelijk probeerden me zo goedkoop mogelijk weg te werken. Hun voorstel was opzegtermijn twee maanden, ingaand 1 november, uit dienst per 1 januari en dus met dagtekening 30 oktober (terwijl het al november was!), plus ongeveer 4 1/2 maandsalaris vergoeding.
Hun eigen opzegtermijn volgens de secundaire arbeidsvoorwaarden is echter zes maanden (voor werknemers drie) en dat zou op zijn vroegst pas kunnen gaan lopen op 1 december, mits we tekenen in november. Dat duurt dus tot 1 juni en is minimaal vijf maanden langer. Dat alleen al is meer dan hun voorstel voor twee maanden plus ontslagvergoeding. Kortom, feitelijk probeerden ze de opzegtermijn zodanig te verkorten dat ze me per saldo geen cent ontslagvergoeding hoefden mee te geven.
Toen ik het zo uitrekende moest ik even een paar keer heel diep ademen...
pi_146601897
Ja ja. Aan de telefoon nog een beetje lief proberen te doen maar vervolgens verwachten dat jij met de staart tussen de benen wegloopt...? :N
pi_146602009
Doe jezelf een lol en neem telefoongesprekken in het vervolg op.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146602016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:49 schreef MorgenFreeman het volgende:
Doe jezelf een lol en neem telefoongesprekken in het vervolg op.
Er komen wat mij betreft geen telefoongesprekken meer. Had ik van tevoren geweten dat hij dit zou zeggen, dan had ik een poging gedaan het op te nemen inderdaad.
pi_146602028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:50 schreef totalatool het volgende:

[..]

Er komen wat mij betreft geen telefoongesprekken meer. Had ik van tevoren geweten dat hij dit zou zeggen, dan had ik een poging gedaan het op te nemen inderdaad.
Goedzo.
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146604187
Gewoon standaard een app op je telefoon die dat automatisch doet. Kan nooit kwaad ;)
'And I called your name,
pi_146614317
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 10:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Gewoon standaard een app op je telefoon die dat automatisch doet. Kan nooit kwaad ;)
Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:
- de telefoon te hoeven rooten
- altijd de luidspreker te moeten gebruiken

Zo ja, linkje graag :)

Ik kwam zelf alleen maar troep tegen welk alleen mijn eigen stem opnam, niet van de persoon aan de andere kant, mits de luidspreker aan stond (debiele apps dus.. :') ). Op fora las ik dat deze apps alleen konden als je de telefooon root, vanwege juridische kwesties per land.
pi_146614359
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:58 schreef Doncamatic het volgende:

[..]

Offtopic: dit is iets waar ik pas een tijdje naar gezocht heb, want ik wil gewoon al mijn gesprekken opgenomen hebben inderdaad. Is er een app voor android die dit doet, zonder:

Ik kwam zelf alleen maar troep tegen welk alleen mijn eigen stem opnam, niet van de persoon aan de andere kant, mits de luidspreker aan stond (debiele apps dus.. :') ). Op fora las ik dat deze apps alleen konden als je de telefooon root, vanwege juridische kwesties per land.
Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.
'And I called your name,
pi_146615655
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:38 schreef totalatool het volgende:
Ik vergat nog te zeggen dat de directeur ook toegaf dat ze fouten hebben gemaakt en dat het niet handig was dat ze meteen al mijn accounts hadden geblokkeerd. Ik heb gezegd dat het voelde alsof ik als oud vuil de deur uit ben geschopt en dat ik dat niet verdiende. Hij vond inderdaad dat ik het allemaal niet verdiende...

Zijn hoop was dat ik nu niet ging proberen er het maximale uit te slepen. Ik heb gezegd dat het me daar niet eens om te doen is, maar dat ze me zelf hebben gedwongen deze weg te bewandelen.

Overigens bedacht ik me dat ze zelf wel degelijk probeerden me zo goedkoop mogelijk weg te werken. Hun voorstel was opzegtermijn twee maanden, ingaand 1 november, uit dienst per 1 januari en dus met dagtekening 30 oktober (terwijl het al november was!), plus ongeveer 4 1/2 maandsalaris vergoeding.
Hun eigen opzegtermijn volgens de secundaire arbeidsvoorwaarden is echter zes maanden (voor werknemers drie) en dat zou op zijn vroegst pas kunnen gaan lopen op 1 december, mits we tekenen in november. Dat duurt dus tot 1 juni en is minimaal vijf maanden langer. Dat alleen al is meer dan hun voorstel voor twee maanden plus ontslagvergoeding. Kortom, feitelijk probeerden ze de opzegtermijn zodanig te verkorten dat ze me per saldo geen cent ontslagvergoeding hoefden mee te geven.
Toen ik het zo uitrekende moest ik even een paar keer heel diep ademen...
Ik vind je een bikkel. Hou je kop omhoog en laat je niet gek maken!
pi_146615759
Bizar.
pi_146618101
Off topic reactie van mij dan: inmiddels zelf vanmiddag ACR voor Android geïnstalleerd en getest met mijn vrouw, werkt prima. Niks rooten of wat dan ook, neemt beide kanten op. Had ik dat maar geweten...
pi_146634229
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 17:37 schreef totalatool het volgende:
Off topic reactie van mij dan: inmiddels zelf vanmiddag ACR voor Android geïnstalleerd en getest met mijn vrouw, werkt prima. Niks rooten of wat dan ook, neemt beide kanten op. Had ik dat maar geweten...
Maakt niet zoveel uit dat ze geen toegeven geen dossier te hebben, een rechter zal dat immers zelf ook we zien. Voor een schikking maakt het ook niet uit want jullie weten het ook. Die opname was m.i. niet zo belangrijk, het zijn geen nieuwe feiten.
pi_146635400
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je moet inderdaad rooten en een mod erop zetten, zodat beide kanalen via het mic-kanaal kunnen worden opgenomen.
Hoeft helemaal niet, ik gebruik Sanity (betaalde versie, kost een paar euro) en die neemt beide kanten van elk gesprek automatisch op in prima kwaliteit. _O_ Een van mijn favoriete apps die zichzelf al meerdere keren heeft terugverdiend. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_146635424
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 16:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hoeft helemaal niet, ik gebruik Sanity (betaalde versie, kost een paar euro) en die neemt beide kanten van elk gesprek automatisch op in prima kwaliteit. _O_ Een van mijn favoriete apps die zichzelf al meerdere keren heeft terugverdiend. :D
quote:

[..]

https://play.google.com/store/apps/details?id=cri.sanitydonate

Werkt prima, en het is in Nederland wettelijk toegestaan om je eigen gesprekken op te nemen. :)

quote:

[..]

Dat is niet waar, zolang één van de deelnemers aan het gesprek goedkeuring geeft voor opname is het in orde, dus je eigen gesprekken mag je altijd opnemen. Of het bruikbaar is in de rechtbank is weer een andere kwestie.

[ Bericht 12% gewijzigd door heiden6 op 14-11-2014 01:23:30 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_146636601
Goed bezig TS!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_146640506
Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Artbij2 op 14-11-2014 11:38:30 ]
pi_146644121
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 11:29 schreef Artbij2 het volgende:
Het is vervelend, maar stel je niet aan TS. Het is een zakelijk geschil, niet persoonlijk.
En zo kan je letterlijk alles bagatelliseren. Goed bezig ^O^
  vrijdag 14 november 2014 @ 13:44:00 #259
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_146644187
quote:
Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.

Als het verhaal klopt, dan wordt getracht TS d.m.v. leugens, bedrog en waarschijnlijk ook nog wel een kleine poging tot fraude op de goedkoopst mogelijke manier van zijn baan af te helpen. Gevolg: veel emotie bij TS. Volkomen logisch, volkomen terecht. Ik zou, in TS zijn schoenen, alles doen om dat mannetje stuk te maken. Zakelijk EN persoonlijk.
pi_146644210
quote:
Beetje jammer dat je inderdaad moet concluderen dat vriendschap op de werkvloer een illusie is, maar stel ik me daarom aan als ik boos ben door de nogal onvriendelijke en onredelijke aanpak van de heren directeuren?
pi_146644644
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je inderdaad moet concluderen dat vriendschap op de werkvloer een illusie is, maar stel ik me daarom aan als ik boos ben door de nogal onvriendelijke en onredelijke aanpak van de heren directeuren?
Negeer Artbij2 zijn post maar gewoon.

Troll is gonna troll
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_146645096
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:51 schreef Intentiion het volgende:
Dat wordt tikken _O_
Laten bloeden die flikkers en flink.
Ze voelen de bui op kantoor al hangen volgens mij :')
pi_146654221
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als privé persoon is het verschil tussen zakelijk en persoonlijk meestal gewoon gelul. Zakelijke geschillen hebben direct een enorme persoonlijke impact.

Als het verhaal klopt, dan wordt getracht TS d.m.v. leugens, bedrog en waarschijnlijk ook nog wel een kleine poging tot fraude op de goedkoopst mogelijke manier van zijn baan af te helpen. Gevolg: veel emotie bij TS. Volkomen logisch, volkomen terecht. Ik zou, in TS zijn schoenen, alles doen om dat mannetje stuk te maken. Zakelijk EN persoonlijk.
Bij voorkeur op een dusdanige manier dat zo'n joker zelf op de schopstoel belandt.
pi_146714870
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 08:38 schreef totalatool het volgende:

Jawel, jij gaat hier al het maximale uit slepen. Om de lieve vrede hoef je dat natuurlijk niet voor hem uit te spellen aan de telefoon, maar ik hoop niet dat die directeur zo naief is om te denken dat men nog consideratie moet hebben met het bedrijf
  zondag 16 november 2014 @ 18:11:39 #265
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146715500
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 13:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Nou daar sluit ik me geheel bij aan.
Wat een ontzettende lage rotstreek :r
Rayen 2½ jaar!
pi_146717668
quote:

[..]

Waarom zou je een telefoon in godesnaam wortelen
pi_146735109
quote:
Precies, strictly business. Oftewel, trek ze helemaal leeg voor zakelijk gewin :W

Calm your tits man :')
pi_146742843
Volhouden TS, er gaat hier gewoon gelapt worden.

Zo te horen zit je werkgever er ondertussen ook mee in zijn maag, die begint al in de gaten te krijgen dat ze lopen te rommelen. ik verwacht dat ze gauw met een schikkingsvoorstel komen. :Y

Het is niet echt chique, maar in dit soort situaties, als je zo bij het grof vuil wordt gezet, moet je ze gewoon leegtrekken. En never ever nooit bij ontslag iets met concurrentiebedingen doen of geheimhouding. Hoewel geheimhouding natuurlijk altijd te koop is. :P

Hoe is je perspectief op nieuw werk?
-nee-
  maandag 17 november 2014 @ 15:01:53 #269
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_146742874
Gewoon niet schikken het maximale er uit halen bij de rechter
BAM dit is 3KB
pi_146800895
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 15:00 schreef Marsenal het volgende:
Volhouden TS, er gaat hier gewoon gelapt worden.

Zo te horen zit je werkgever er ondertussen ook mee in zijn maag, die begint al in de gaten te krijgen dat ze lopen te rommelen. ik verwacht dat ze gauw met een schikkingsvoorstel komen. :Y
...
Hoe is je perspectief op nieuw werk?
Nou, de vervaldatum van het tegenvoorstel is inmiddels gepasseerd, dus haast hebben ze kennelijk niet. December nadert met rasse schreden.

Ik ben nog niet actief naar iets anders op zoek. De afgelopen weken heb ik van de nood een deugd gemaakt en extra genoten van ons drie maanden oude zoontje.
Ik zal zo langzamerhand zeker gaan nadenken over wat nu, maar dat voelt ook weer voorbarig zolang er nog geen overeenstemming bereikt is over mijn vertrek.
pi_146801084
Als het allemaal waar is wat je hier hebt geschreven dan lijkt het me een gedane zaak en kun je er zeker van zijn dat je hier een dikke oprotpremie uit kunt slepen. Ik zou niet gaan zitten afwachten wat zij doen. Hou de druk op de ketel.
pi_146801168
Sommige werkgevers zijn gewoon schofterig zeg...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_146801904
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als het allemaal waar is wat je hier hebt geschreven...
Deze opmerking is vaker gemaakt. Waarom zou ik de moeite nemen om hier onzin te gaan vertellen? Het is mijn kant van het verhaal, maar het zijn wel de feiten.
pi_146802836
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 10:57 schreef totalatool het volgende:

[..]

Deze opmerking is vaker gemaakt. Waarom zou ik de moeite nemen om hier onzin te gaan vertellen? Het is mijn kant van het verhaal, maar het zijn wel de feiten.
Denk meer in het algemeen genomen. In jou geval zal het ongetwijfeld waar zijn, maar het blijft het internet natuurlijk en er zijn er ook genoeg geweest die hier om raad kwam vragen of hun verhaal deden en dat halverwege de topic er opeens het één en ander niet helemaal klopte.

En nogmaals: het is het grote boze internet waar je niet alles zomaar moet aannemen ;) Dus ik denk niet dat het persoonlijk is bedoeld.

En wat ik denk? Ik denk dat je hier gewoon de waarheid spreekt, voor het gemak de argumentatie. En als je niet de waarheid spreekt, dan is dat niet mijn probleem namelijk. Ik word er niet minder van. Dus op zich zou je ook kunnen zeggen dat opmerkingen als "als het waar is" etc. beetje doelloos is ja.
pi_146805172
goed bezig!

ik denk trouwens dat je ook op moet passen met ander werk op het moment.
je bent officieel nog steeds in dienst tot het contract daadwerkelijk is afgekocht of ondertekend is.
zoeken kan altijd wel natuurlijk , maar aangezien er geen eind datum vast staat...

misschien met jouw jurist er ook over hebben om te kijken hoe het kan worden geregeld over eventuele koos werkeloos uitkering, dat deze wel gewoon doorgaat na dit gevalletje weet niet of dit invloed heeft daarop mocht het nodig zijn.
pi_146805321
Ik weet niet waar je zin in hebt, maar 6 maanden thuiszitten om de opzegtermijn uit te dienen is nou niet echt leuk denk ik? Probeer een deal te sluiten dat ze dit in 1 keer afkopen samen met vergoeding voor onterecht ontslag. Bv een jaarsalaris vergoeding en per 1 februari 2015 uit dienst.
pi_146806028
Die opzegtermijn wordt wel afgevangen in het geval dat ik elders aan de slag kan.
pi_146806527
quote:
Hallo autist, alles goed?
pi_146806553
En ts, ik heb ontzettend veel respect voor je ! ^O^

Heel goed dat je je niet gek laat maken door dat zooitje ongeregeld.
pi_146806641
Ergens vind ik het alleen wel wat lastig te geloven. Hoezo is je werkgever zo dom? hij heeft gewoon dingen gedaan die absoluut niet mogen en als jij het een beetje slim speelt dan kun je hier een leuk bedragje uithalen.
pi_146809666
Dom zijn ze inderdaad, dat vindt mijn jurist ook, maar of er echt dingen illegaal zijn?
pi_146810998
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
Ergens vind ik het alleen wel wat lastig te geloven. Hoezo is je werkgever zo dom? hij heeft gewoon dingen gedaan die absoluut niet mogen en als jij het een beetje slim speelt dan kun je hier een leuk bedragje uithalen.
er zijn zat mensen die worden geintimideerd daardoor en gewoon tekenen en het er dan bij laten zitten.
dat hadden ze gehoopt denk ik zo..
pi_146811067
quote:
2s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:39 schreef kovenant het volgende:

[..]

er zijn zat mensen die worden geintimideerd daardoor en gewoon tekenen en het er dan bij laten zitten.
dat hadden ze gehoopt denk ik zo..
Ja maar toch, het risico nemen......
pi_146811077
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 14:55 schreef totalatool het volgende:
Dom zijn ze inderdaad, dat vindt mijn jurist ook, maar of er echt dingen illegaal zijn?
Wat ze nu doen mag niet.
pi_146811858
Kun je eens aangeven wat exact illegaal is? Dat het UWV mijn ontslag niet zou goedkeuren is duidelijk, maar dat betekent nog niet dat er geen mogelijkheid is om het contract te beëindigen. Daarvoor is juist zo'n vaststellingsovereenkomst.
  woensdag 19 november 2014 @ 16:19:35 #286
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_146812177
LEKKER CASHEN! *O*
pi_146812866
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:
Wat ze nu doen mag niet.
Wat mag er niet?

Volgens mij staat niets ze in de weg om het te proberen.
pi_146816293
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hallo autist, alles goed?
"Feminisme" :')
pi_146816318
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 16:40 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat mag er niet?

Volgens mij staat niets ze in de weg om het te proberen.
Je mag niet iemand ontslaan om zulke redenen.
pi_146816325
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef Artbij2 het volgende:

[..]

"Feminisme" :')
True
pi_146816424
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:47 schreef theunderdog het volgende:
Je mag niet iemand ontslaan om zulke redenen.
Is TS ontslagen dan? Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ik dacht dat de WG een voorstel had gedaan en TS in afwachting van de uitkomst vrijgesteld heeft van arbeid.
pi_146816524
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:50 schreef Queller het volgende:

[..]

Is TS ontslagen dan? Misschien heb ik het verkeerd gelezen, maar ik dacht dat de WG een voorstel had gedaan en TS in afwachting van de uitkomst vrijgesteld heeft van arbeid.
Hij is nog niet ontslagen. Maar je mag niet op deze manier met je werknemers omgaan.
pi_146816628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:53 schreef theunderdog het volgende:
Hij is nog niet ontslagen. Maar je mag niet op deze manier met je werknemers omgaan.
Je haalt wat dingen door elkaar ben ik bang. Netjes is anders, maar elke werkgever mag een werknemer een aanbod doen. En de werknemer mag dat aanbod afslaan. Wil de werkgever dan toch van de werknemer af, dan zal hij iets anders moeten bedenken.

Of ik begrijp je verkeerd, maar dan zou je even moeten uitleggen wat er precies niet mag.
pi_146816747
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:56 schreef Queller het volgende:

[..]

Je haalt wat dingen door elkaar ben ik bang. Netjes is anders, maar elke werkgever mag een werknemer een aanbod doen. En de werknemer mag dat aanbod afslaan. Wil de werkgever dan toch van de werknemer af, dan zal hij iets anders moeten bedenken.

Of ik begrijp je verkeerd, maar dan zou je even moeten uitleggen wat er precies niet mag.
Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?
pi_146816776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik weet het niet exact, maar zover ik weet zijn er wel regels aan verbonden. Maar ik begrijp dus dat een werkgever gewoon vrijwel alles mag doen om iemand eruit te werken?
Dat zegt ze niet.
  woensdag 19 november 2014 @ 19:00:08 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_146816782
quote:

[..]

Een werkgever mag een werknemer voorstellen om op te zouten, waarop die werknemer vervolgens ja of nee kan zeggen. Of het netjes is is een tweede, maar het is op geen enkele manier verboden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_146816790
quote:
Nee, 'alles' is het andere uiterste. Maar volgens mij zijn hier geen dingen gebeurd die niet mogen.
pi_146816947
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een werkgever mag een werknemer voorstellen om op te zouten, waarop die werknemer vervolgens ja of nee kan zeggen. Of het netjes is is een tweede, maar het is op geen enkele manier verboden.
Oh oke, het goede leven van een werkgever. _O_
pi_146816967
Maar wat voor zin heeft het dan dat ts er een jurist en alles bij heeft gehaald?
pi_146817275
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:04 schreef theunderdog het volgende:
Maar wat voor zin heeft het dan dat ts er een jurist en alles bij heeft gehaald?
Die kan de onderhandelingen voor hem voeren, zodat hij em kan chillen met zn pasgeboren zoontje.

Ik laat een nieuw topic aan TS over.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')