abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 november 2014 @ 17:39:06 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_146220829
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 17:37 schreef danos het volgende:

[..]

De boss wil gewoon gezichtsverlies door een slechtlopend project beperken door TS er zonder pardon uit te bonjouren. Gebeurt veel hoor en dan boeit het geen reet of je goed of minder goed bent als werknemer.
Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_146221049
quote:
15s.gif Op zondag 2 november 2014 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch? :{

Dat is wel erg doorzichtig, tevens zat die geloof ik met een burnout thuis en heeft TS het maar sinds een paar maanden overgenomen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_146221315
quote:
15s.gif Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
pi_146222806
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
Dat ja. :{ Zo'n fijne jaren-'50-mentaliteit.
pi_146228294
quote:

[..]

Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen? :?

Wat kan ik nog meer zeggen?
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
pi_146231953
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
met tags is het niet meer 'grappig' :')
  maandag 3 november 2014 @ 06:41:07 #160
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_146242071
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
Gelukkig heb je het in elk geval al over 1 november heen kunnen tillen, dat geeft je in elk geval weer een maand extra.

En gebruik je tijd, mits je je dat financieel kunt veroorloven, om tot rust te komen.

Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.

Heel veel succes in elk geval.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_146242099
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 06:41 schreef avotar het volgende:
Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.
:Y ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.

En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146243155
Bang voor hun eigen hachie...? Daar zou ik erg boos van worden.
pi_146248034
quote:

[..]

Precies. Grote kans dat het MT en/of de klant begint te morren en de CEO de schuld probeert af te schuiven. Dat zie je heel vaak. En dan maakt het geen moer uit hoe goed TS is in zijn vak; er moeten gewoon koppen rollen en dat mag niet die van de CEO zijn.
pi_146248137
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:

En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten :{
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 3 november 2014 @ 11:50:43 #165
230788 n8n
Pragmatisch
pi_146248199
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_146250307
quote:

[..]

:Y ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.

Lijkt mijn verhaal wel.
Op een gegeven moment zet je je er ovrrheen.. life goes on. Maar toch, niet leuk :N
pi_146272553
quote:

[..]

Dat hoor je wel vaker. Soms ben je geneigd om je collega's waar je goed mee kunt opschieten als een soort vrienden te zien. Dat kan best vervelend uitpakken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_146281483
Tolatool, ik kan je aanraden om deze week een afspraak met je huisarts te maken en de situatie uit te leggen. Die kan je vooral psychische hulp bieden of je daarvoor doorverwijzen zodat je niet langdurig depressief hiervan wordt. Ik zou ook om een paar slaappillen vragen, als jij en je vrouw een paar nachten goed slapen voelen jullie je direct al beter.

Ik zou ook op internet naar andere banen kijken. Kijk naar werk wat je echt leuk zou lijken en zie het voor je dat je daar werkt. Als alles mee zit heb je over een half jaar zowel een erg ruime ontslagvergoeding als leuker werk en ben je in de tussentijd nog lang op vakantie geweest.
pi_146283835
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:

[..]

_O_

Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
Ik zat een half uur binnen en 1 brief.
Nu denk ik dat als hij meer werk had moeten doen ik ook 600 euro kwijt was hoor.
Dit was gewoon zijn geluk, was de eerste 20 minuten ook meer sociaal hulpverlener dan advocaat :')
Hell To The Liars
pi_146283887
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat het voor ruzies e.d. zorgt, vooral als je niet aan je slaap en rust toe komt. Maar ik hoop dat het lukt om hier een goede modus voor te vinden op korte termijn. Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
Beste tip...en het lijkt makkelijk gezegd.
Maar vanaf mijn conflict is mijn baas altijd een werkgever geworden en hart voor de zaak (welke baan erna ook) een stuk minder geworden. Laten we zeggen 9 tot 5 mentaliteit met goede inzet plus een klein beetje
Hell To The Liars
pi_146284345
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk. :{w
pi_146297060
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.

Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
pi_146298376
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 17:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.

Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/ :)
pi_146308476
quote:
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
pi_146309039
quote:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Mijn ervaring is dat ze meestal bagger schijten voor de slimme jongens. Die kunnen te veel doorhebben en hun positie in gevaar brengen. Liever een paar makke schapen.
.
pi_146309322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Ja en dan kan hij net een uurtje werken voor de vergoeding die je krijgt. Heb je niet veel aan dan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_146309793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.

Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
pi_146310926
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.

Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten :D "omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo :D
pi_146310985
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten :D "omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo :D
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
pi_146311068
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Misschien moeten ze een paar pro-Fok!o-zaken doen...
pi_146311281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:

[..]

Wordt wel dure grap voor je dan :') .
'And I called your name,
pi_146312177
quote:

[..]

Nee, je wordt uitgelachen. Een andere advocaat zal niet onder de indruk zijn en een rechter al helemaal niet. Als het op een rechtszaak aankomt heb je bij arbeidsrecht vaak toch al een probleem want een schikking is over het algemeen beter als beide partijen ten minste weten waar ze ongeveer aan toe zijn.
pi_146314154
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Topadvocaten en Peter Plasman ja :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_146343452
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.

De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
pi_146343588
Die regelgeving is ook recent aangepast.
  woensdag 5 november 2014 @ 20:17:42 #186
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_146343855
quote:

[..]

Dat is mooi! Dan moeten ze betalen. Ik neem aan dat toen je naar huis getuurd werd dit onder protest hebt geaccepteerd en dat je hebt aangegeven dat je geen reden ziet om naar huis te gaan en dat je wilt werken.
Ze zetten zich klem als ze iedereen inlichten alvorens je iets met het management bent overeengekomen

#PRUTSERS
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  donderdag 6 november 2014 @ 11:24:01 #187
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_146361778
Hoe is de stand van zaken nu TS?
BAM dit is 3KB
  donderdag 6 november 2014 @ 11:24:59 #188
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_146361803
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
Where law ends, tyrrany begins.
pi_146363885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:08 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.

De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146368459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
pi_146368504
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:50 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146368622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:52 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft. :Y
Soms wel handig, maar niet altijd nodig. Helemaal met dit soort relatief simpele kwesties is nou ook weer niet verschrikkelijk veel ervaring nodig. Bovendien kijkt er altijd een patroon mee.

Mensen willen gevoelsmatig altijd iemand met een bak ervaring, maar voor dit soort dingen is dat niet altijd nodig. Bovendien klagen ze dan achteraf steen en been dat de (ervaren) advocaat zo duur was.
pi_146370636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk. :{w
Gelijk heb je!
pi_146378581
quote:
19s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
pi_146378861
Ammehoela. :{w

Hoe gaat het nu? Beetje bekomen?
pi_146378938
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
WTF |:( .
Die zijn niet helemaal lekker of wel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_146379563
Zoveel was al duidelijk.
pi_146380068
Erover posten/schrijven op fok is geen praten! :W
pi_146380144
Inderdaad! Lekker puh!
pi_146380215
En je bent natuurlijk ook geen lijfeigene, en al helemaal niet van iemand die geen prijs stelt op je werkzaamheden.
pi_146380523
Wat een klotesituatie (of had ik dat eerder ook al getypt). Maak er het beste van; ga lekker iets nuttigs doen in de tijd van de baas. Je tuin winterklaar maken of zo!
pi_146382588
Ik kan nu samen met mijn vrouw fulltime zorgen voor ons nu drie maanden oude zoontje. Zij heeft nog fulltime ouderschapsverlof.
Zijn geboortekaartje hing er nog aan de muur toen ik moest vertrekken.
pi_146382783
quote:

[..]

Dit is gewoon lachwekkend _O-

Jesus Christus wat een arrogantie :D
'And I called your name,
pi_146383921
quote:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Wat staat er in als reden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')