Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch?quote:Op zondag 2 november 2014 17:37 schreef danos het volgende:
[..]
De boss wil gewoon gezichtsverlies door een slechtlopend project beperken door TS er zonder pardon uit te bonjouren. Gebeurt veel hoor en dan boeit het geen reet of je goed of minder goed bent als werknemer.
Dat is wel erg doorzichtig, tevens zat die geloof ik met een burnout thuis en heeft TS het maar sinds een paar maanden overgenomen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar valt wat voor te zeggen. Meestal pak je dan het zwakste lid van het team toch?²
Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Dat ja.quote:Op zondag 2 november 2014 17:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg CEO's die vinden dat iemand die tegenspreekt per definitie niet functioneert.
Wat kan ik nog meer zeggen?quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat het verhaal uit de OP klopt. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een verhaal altijd 2 kanten heeft. En het verhaal mist naar mijn gevoel ook wat informatie. Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?²
met tags is het niet meer 'grappig'quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Gelukkig heb je het in elk geval al over 1 november heen kunnen tillen, dat geeft je in elk geval weer een maand extra.quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Wat kan ik nog meer zeggen?
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
quote:Op maandag 3 november 2014 06:41 schreef avotar het volgende:
Iedereen die aangeeft dat je zo wat anders hebt, verliest even uit het oog dat je ruim 7 jaar voor een toko gewerkt hebt en dat dat je, normaal gezien, toch nog altijd aan het hart gaat. Ook al wordt het dan nu door 1 persoon verpest.
Precies. Grote kans dat het MT en/of de klant begint te morren en de CEO de schuld probeert af te schuiven. Dat zie je heel vaak. En dan maakt het geen moer uit hoe goed TS is in zijn vak; er moeten gewoon koppen rollen en dat mag niet die van de CEO zijn.quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Reorganisatie, nieuwe CEO, BV die verlies draait en leunt op andere BV in de holding, falend intern eenmansproject met prutsende leverancier en collega met burnout na ruim een jaar en zeer moeilijke start van mijn kant agv daarvan, frustratie bij CEO en weerwoord van mij...
Er is geen dossier, ook mijn jurist geeft dat duidelijk aan. Alle beoordelingen van de afgelopen paar jaar zijn positief en getekend door de vorige CEO...
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....quote:Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:
En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten
quote:Op zondag 2 november 2014 15:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Door hebben ze jaren geleden tags voor uitgevonden, als die niet gebruikt worden dan zijn dingen als sarcasme, ironie en noem het maar op vaak niet overkomende dingen.
Lijkt mijn verhaal wel.quote:Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.
En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten
Dat hoor je wel vaker. Soms ben je geneigd om je collega's waar je goed mee kunt opschieten als een soort vrienden te zien. Dat kan best vervelend uitpakken.quote:Op maandag 3 november 2014 06:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik ken iemand die daar behoorlijk depressief door geworden is. Tien jaar zelfde werkplek, prima beoordelingen, nieuwe leidinggevende en plots functioneerde ze niet en werd er een traject in gang gezet om haar weg te werken op die afdeling.
En het ergste vond ze nog dat haar collega's, waar ze altijd dacht goed contact mee te hebben, er niet met haar over wilden praten en eigenlijk liever helemaal niet met haar wilden praten![]()
Ik zat een half uur binnen en 1 brief.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:
[..]![]()
Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
Beste tip...en het lijkt makkelijk gezegd.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Ik kan het me wel voorstellen hoor, dat het voor ruzies e.d. zorgt, vooral als je niet aan je slaap en rust toe komt. Maar ik hoop dat het lukt om hier een goede modus voor te vinden op korte termijn. Je moet niet toestaan dat ze je hele leven verzieken, dat is echt te veel eer.
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:07 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Ik weet niet bij welke rbv je zit, maar ik heb ervaring met Arag in een arbeidszaak. Ik kan niet anders zeggen dan: pure bagger die lui. Op de dag van de zitting heb je ineens een andere truus, die de zaak eigenlijk niet begrijpt, waar de vorige truus ook eigenlijk weinig voor elkaar kreeg.
Als ik ooit nog met een ontslag te maken krijg (of iets anders waar veel van af hangt) dan schakel ik direct een goede advocaat in: die verdient zijn geld vanzelf terug.
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 17:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
http://www.consumentenbon(...)vrije-advocaatkeuze/
Mijn ervaring is dat ze meestal bagger schijten voor de slimme jongens. Die kunnen te veel doorhebben en hun positie in gevaar brengen. Liever een paar makke schapen.quote:Op zondag 2 november 2014 17:32 schreef BansheeBoy het volgende:
Een werkgever is toch niet gek om van goed personeel af te willen?
Ja en dan kan hij net een uurtje werken voor de vergoeding die je krijgt. Heb je niet veel aan dan.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:20 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Wat zou zoiets nou inhouden? Als ik zeg ik wl Mr. Spong mijn ontslag laten aanvechten... dan moeten zij dat dus maar lappen?
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zettenquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarschijnlijk krijg je een vast bedrag, en als jij een andere advocaat wil moet je die daarvan zien te betalen.
Daarnaast is Gerard Spong natuurlijk een strafrechtadvocaat en die doet geen arbeidsconflicten, maar dat terzijde.
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten"omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo
Misschien moeten ze een paar pro-Fok!o-zaken doen...quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Wordt wel dure grap voor je danquote:Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Maar het zou evengoed fucking badass zijn als je met hem aan kwam zetten"omdat het kan". Hij zou het wel voor je rocken denk ik zo
Nee, je wordt uitgelachen. Een andere advocaat zal niet onder de indruk zijn en een rechter al helemaal niet. Als het op een rechtszaak aankomt heb je bij arbeidsrecht vaak toch al een probleem want een schikking is over het algemeen beter als beide partijen ten minste weten waar ze ongeveer aan toe zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 21:59 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
[..]
Topadvocaten en Peter Plasman jaquote:Op dinsdag 4 november 2014 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jup. En het komt wel voor, want hele interessante zaken zijn voor de advocaat ook gewoon reclame. Vandaar dat topadvocaten vaak spraakmakende zaken doen terwijl de betrokkenen nauwelijks geld hebben.
Dat is mooi! Dan moeten ze betalen. Ik neem aan dat toen je naar huis getuurd werd dit onder protest hebt geaccepteerd en dat je hebt aangegeven dat je geen reden ziet om naar huis te gaan en dat je wilt werken.quote:Op zondag 2 november 2014 20:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.quote:Op woensdag 5 november 2014 20:08 schreef Flying_Phoenix het volgende:
Nou, ik kon kiezen: of zo'n advocate die ze zelf in dienst hebben, of afstand doen van mijn dekking. Ik mocht helemaal geen advocaat kiezen, dat wil zeggen: het mocht wel, maar mijn verzekering dekte het niet, dus geen vergoeding.
De toegewezen advocate was volgens mij begin 20, zonder ervaring, net afgestudeerd. En die was dan nog beter dan de truus die uiteindelijk op de zitting verscheen. Want die had heel het dossier niet eens gelezen.
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:29 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Advocate? Begin 20? Dat lijkt me niet mogelijk te zijn. Daarvoor is het opleidingstraject tot advocaat te lang.
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet heel relevant voor de TS, maar: je bent al advocaat (stagiair) vanaf het moment van beëdiging, nog voordat je opleidingstraject is afgerond.
Soms wel handig, maar niet altijd nodig. Helemaal met dit soort relatief simpele kwesties is nou ook weer niet verschrikkelijk veel ervaring nodig. Bovendien kijkt er altijd een patroon mee.quote:Op donderdag 6 november 2014 14:52 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toch hoop ik voor de TS dat hij toch een wat meer ervaren advocaat tot zijn beschikking heeft.
Gelijk heb je!quote:Op dinsdag 4 november 2014 10:20 schreef Isegrim het volgende:
Idem hier na een keer overspannen thuis te hebben gezeten omdat ik oppakte wat anderen lieten liggen. Ik doe het niet meer. Het is maar werk.
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.quote:Op donderdag 6 november 2014 11:24 schreef Gunner het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of TS uberhaupt nog aan het werk is gegaan. Vziw moet je je altijd kenbaar maken dat je welwillend bent om te werken....
WTFquote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Dit is gewoon lachwekkendquote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Wat staat er in als reden?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |