Dit is gewoon lachwekkendquote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Wat staat er in als reden?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Been there, done that. Ik kreeg zelfs een contactverbod voor de kiezen, "dienstopdracht!".quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Lijkt mij dat de tegenvraag naar de werkgever dan is: Hoeveel geld hebben jullie daar voor over?quote:Op donderdag 6 november 2014 19:44 schreef totalatool het volgende:
[..]
Zoals ik in de OP al schreef werd ik direct op non-actief gesteld.
Ik heb inderdaad te kennen gegeven dat ik beschikbaar blijf voor werk en daarom aanspraak blijf maken op salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.
Ik heb inmiddels een uitgewerkte vaststellingsovereenkomst ontvangen, en zag dat men "vergeten" was om die naar mijn jurist te sturen. Ik heb dat alsnog gedaan en wacht nu op zijn reactie.
Mijn eerste reactie was dat het me inhoudelijk niets verbaasde, mijn vrouw werd woest. Ze proberen er nu zelfs in te laten opnemen dat ik met niemand mag praten over de reden van beëindiging van het contract.
Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.quote:
Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
Verschil van inzicht over de invulling van mijn functie.
Ze hebben zelf intern al allerlei uitspraken gedaan en willen dus nu dat ik teken dat ik alleen in gezamenlijk overleg met hen uitspraken doe.
Gewoon gaan afpersen.quote:Op vrijdag 7 november 2014 08:06 schreef Storneren het volgende:
[..]
Dan zeg je, is prima. Dat kost jullie X-bedrag.
Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.quote:Op maandag 3 november 2014 11:48 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is echt heel bijzonder, ja. Je bent dan een soort van 'besmet', alsof je inderdaad een ernstige aandoening hebt. Je past niet meer in de 'kudde'....
Erm. Het is gewoon een onderwerp. Er staat toch niet dat je daar 'ellenlang' over moet praten? Mag het blijkbaar alleen een leuk onderwerp zijn?quote:Op vrijdag 7 november 2014 11:22 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Als een collega van mij een arbeidsconflict heeft, dan heb ik ook geen zin om daar ellenlang over te praten hoor. Zeker als er bergen werk liggen. En ik ga zeker geen kant kiezen.
Zo hoorde ik een keer een collega en onze manager door de muur heen hun stem verheffen tegen elkaar. Tijdens een beoordelingsgesprek. De ene is eigenwijs en gevoelig voor kritiek, de ander is dominant en autoritair. Ze liggen elkaar gewoon niet, en dat is lastig in de relatie leidinggevende-werknemer.
Maar goed, natuurlijk is er ook de menselijke kant, en een collega wil ook graag even zijn verhaal kwijt, dat begrijp ik wel.
Ja jammer dan, daar had de werkgever geen boodschap aan. "Befehl ist Befehl".quote:Op vrijdag 7 november 2014 07:42 schreef Isegrim het volgende:
Een contactverbod, r_one?En wat dan als je goede vrienden bent geworden met een collega?
Heb je dit op papier?quote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Een kleine update is wel op zijn plaats.
Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.
Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
Ja, hij baalt dat je niet gewoon getekend hebt. Hij voelt de bui nu hangen natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2014 23:08 schreef totalatool het volgende:
Een kleine update is wel op zijn plaats.
Inmiddels heeft mijn jurist, na overleg met mij, een tegenvoorstel gedaan. Het kostte de algemeen directeur en oprichter van de holding maar een paar uur om als reactie daarop mij zowel per voicemail als e-mail te verzoeken contact op te nemen om het alsnog in gezamenlijk overleg en zonder tussenkomst van advocaten op te lossen.
Ik heb hem gebeld, laten weten hoe boos en gekwetst ik ben, hem uitgelegd dat ze zelf dit pad op zijn gegaan en hem daarom verzocht op de brief van mijn jurist in de mailbox van mijn CEO te reageren.
Overigens gaf hij (bijna) toe dat er geen dossier is van de afgelopen drie jaar en zei hij dat zijn "keuze" gebaseerd was op zijn persoonlijke gevoel dat ik niet in de bedrijfscultuur pas, en op de eerste indruk van de nieuwe CEO.
TS heeft hem gebeld, dus het zal wel nietquote:
Inderdaad, maar via e-mail had hij dit ook nooit gezegd.quote:Op woensdag 12 november 2014 00:41 schreef Mark het volgende:
[..]
TS heeft hem gebeld, dus het zal wel niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |