Dat kan via de rechter of bij een overeenkomst met elkaar. Dus TS, niet tekenen en een advocaat inschakelen. Dit is belachelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:01 schreef Skv het volgende:
Juridisch lijkt het me niet dat ze je er zo uit kunnen gooien als je een vast contract hebt, als dat geen aanleiding toe is? Of hebben ze een dossier tegen je opgebouwd? Ik zou aan HR vragen om alle stukken uit je personeelsdossier, dus ook de beoordelingen. Klote, man!
Dit, inderdaad. Vandaag nog, zodat je desnoods vandaag nog kunt melden dat je beschikbaar bent voor werkquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat erg, zo'n handelswijze.![]()
Zoek juridisch advies. Snel.
Wat is inderdaad hiermee gebeurd?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:03 schreef Skv het volgende:
WGR / dreigend ontslag om verkapte redenen, wat te doen?
Heb je tussendoor nog gesproken over je voortgang met je leidinggevenden?
Dit is niet waar, in elk geval.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:06 schreef 1Liner het volgende:
voor een vaststellingsovereenkomst is toestemming van het UWV nodig en die verkrijg je alleen met een gegronde reden.
Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Lienekien het volgende:
Wat staat in de vaststellingsovereenkomst als reden voor de beëindiging?
Daarin zit een risico dat het UWV straks zegt dat je verwijtbaar werkloos bent geworden.
Om maar een reden te noemen om niet akkoord te gaan.
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:22 schreef Rewimo het volgende:
Sommige werkgevers denken ook echt dat ze alles kunnen maken
Sterkte TS! Zo te lezen hebben ze geen poot om op te staan maar ondertussen zit jij met de stress...
Ja, dat laatste kan dus inderdaad een probleem opleveren.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Goed punt, sowieso moet er erg duidelijk in staan dat het op verzoek van de werkgever is. Geen idee hoe dat zit als ze er bv. van maken dat het op hun verzoek is, maar door aanhoudende wanprestatie oid?
Heel begrijpelijk. Sterkte.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
Lijkt me een prima aanpak, en op deze manier kunnen ze je weinig maken lijkt me, maar dat het klote is lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:15 schreef totalatool het volgende:
Ze hebben geen dossier. Er zijn geen stukken over 2014 want er zijn dit jaar geen gesprekken gevoerd, en die van eind 2012, medio 2013 en eind 2013 waren dus de laatste drie, allen positief en leidend tot loonsverhogingen.
Ik heb die getekende verslagen inmiddels ook, maar wil ook de (uitsluitend positieve) evaluatieformulieren van klanten en collega's hebben en die worden me nog niet toegestuurd.
Ja, ik heb rechtsbijstand en ga uiteraard niet zomaar iets tekenen.
Ik heb nog niet gemaild of per aangetekende brief gemeld dat ik beschikbaar ben voor werk, ik wacht op advies van mijn jurist daarover.
schakel die rechtsbijstand in , die kunnen je tips gevenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
Ik slaap sindsdien erg slecht en het blijft maar door mijn kop malen dat ik niet begrijp hoe ze zo met me om kunnen gaan.
u reageert dan net zo verwijtbaar als de werkgever van totalatool. In beide gevallen kan ik er geen enkel respect voor opbrengenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
Je snapt dat werkgever het juist zo asociaal aanpakken door figuren zoals jij? Het kan dat je 'uit elkaar' wil als werkgever/werknemer, kan ook eenzijdig zijn. Maar pak het dan van beide kanten netjes en eerlijk aan.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Als mijn werkgever dit bij mij zou flikken gaf ik meteen aan dat ik wil blijven werken, niets tekenen (zeker geen vaststellingsovereenkomst) en zat ik per direct overspannen thuis... kan die nog 2 jaar doorbetalen en geen enkele bedrijfs/arbo arts die je met dit verhaal terug aan het werk stuurt.
Care to explain?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit is niet waar, in elk geval.
Wat boegschroef zegt, inderdaad. Dat hebben ze namelijk bedacht om die dure rit naar de rechtbank te vermijden. Het UWV zal het vast willen beoordelen, maar er is geen toestemming nodig.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:38 schreef 1Liner het volgende:
[..]
Care to explain?
Ik ben vorig jaar uit dienst getreden met een vaststellingsovereenkomst en als ik niet bij t UWV had nagevraagd hoe&wat was hij bijna niet geldig geweest omdat mijn ex werkgever had na gelaten dit aan te melden, nu wilde ik eruit dus was ik er blij mee, maar je kan niet zo even een papiertje neerleggen dat je in overleg uit elkaar gaat en dan alsnog recht op WW houdt zonder dat het UWV hier toestemming voor heeft gegeven, anders lijkt me dat het eerder een ontslag overeenkomst is....
Hou es op met je ninja editsquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:41 schreef boegschroef het volgende:
Een vaststellingsovereenkomst met 'wederzijdse goedkeuring' met als initiatiefnemer de werkgever hoeft niet door het UWV goedgekeurd te worden.
(Om recht op ww te behouden)
http://www.uwv.nl/Werkgev(...)ijds_goedvinden.aspx
Droom zachtjes verder. Ik zal je wekken als de koffie klaar isquote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef boegschroef het volgende:
Dit inderdaad. Zeker niet op deze voorwaarden. Maar het kan haast niet anders dan er iets anders aan de hand is...quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:44 schreef 1Liner het volgende:
Blijft staan dat het met wederzijds goedvinden is, een ding waar de TS geloof ik niet echt mee instemt
De verklaring is denk ik erg eenvoudig:quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:24 schreef totalatool het volgende:
[..]
De nieuwe CEO wil denk ik zijn stempel drukken op de organisatie. Verder snel contact opnemen met rechtsbijstand en eventueel daar beroep doen op recht van vrije advocaat keuze als je liever een andere advocaat hebt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef totalatool het volgende:
Sindsdien is er deze nieuwe CEO, met wie ik nog nooit een functioneringsgesprek heb gehad.
Twee weken geleden een stevige woordenwisseling met mijn CEO gehad over mijn gevoel dat hij zijn frustratie over dat langlopende project op mij af leek te reageren, ondanks dat ik er minder dan twee maanden projectleider van was en de collega ervoor na een jaar een burnout kreeg.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat naar, TS, sterkte!
Het klinkt alsof er iets anders achter zit. Er moet toch een reden zijn dat ze je kwijt willen, wellicht iets in de persoonlijke sfeer? (Ik keur het niet goed natuurlijk, dan nog is het een zeer kwalijke gang van zaken! Ik denk echter dat er meer achter zit vanuit de werkgever.)
Mails inclusief antwoorden zijn geprint, screenshots gemaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:28 schreef Daboman het volgende:
Print de mails waarin je verzoekt om documentatie zoals je beoordeling, printscreens van het feit dat je account geblokkeerd is, misschien heb je thuis nog wel kopieën van je goede beoordelingen, mails van afspraken of welk materiaal dan ook wat normaal vanzelfsprekend is, maar nu kan aantonen dat je gewoon je werk deed.
Een mooie toekomst zal er wel niet inzitten, maar op deze manier krijg je wel je correctiefactor flink omhoog.
Doe dat in elk geval niet per e-mail....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef Storneren het volgende:
Ah gevalletje iets gaat kut en we zoeken een zondebok. Zelf al een bedrag in gedachten ts? Zo ja, stel dat dan voor en bespaar je alle drama een idee?
Of per postquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Doe dat in elk geval niet per e-mail....
Tja ... happen naar de baas ... dat past dus niet binnen de (nieuwe) bedrijfscultuur hequote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:01 schreef totalatool het volgende:
[..]
Twee weken geleden een stevige woordenwisseling met mijn CEO gehad over mijn gevoel dat hij zijn frustratie over dat langlopende project op mij af leek te reageren, ondanks dat ik er minder dan twee maanden projectleider van was en de collega ervoor na een jaar een burnout kreeg.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef totalatool het volgende:
Er werd me verteld dat men mij wilde ontslaan, wegens hun gevoel dat ik onvoldoende in de bedrijfscultuur pas
Men stelt een vergoeding van minder dan 4 1/2 maand voor, terwijl ik volgens de kantonrechtersformule 5 1/2 maand zou moeten krijgen bij een neutrale correctiefactor van 1.0.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:22 schreef Armageddon het volgende:
7 jaar gewerkt? Ik zou voor 10 maanden salaris gaan plus nog wat smartengeld.
4,5? Hahahaha! Die zijn echt van de pot gepleurd.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:18 schreef totalatool het volgende:
[..]
Men stelt een vergoeding van minder dan 4 1/2 maand voor, terwijl ik volgens de kantonrechtersformule 5 1/2 maand zou moeten krijgen bij een neutrale correctiefactor van 1.0.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |