handquote:Op woensdag 29 oktober 2014 23:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
Om op een goedkope manier van TS af te komen, maar dat had je zelf gelukkig ook al begrepen
quote:
Hoe is de sfeer dan? Individuele verhoging zal er ook wel niet meer inzitten, net als een goede beoordeling.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:13 schreef Disorder het volgende:
Wow. Wow. En wow. Goed dat je rechtsbijstand hebt in ieder geval. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Mijn werkgever kan mijn bloed wel drinken, maar op alle 26 punten waarop hij mij wilde ontslaan kreeg hij via de ontslagcommissie ongelijk. Mijn rechtsbijstand-juriste heeft me hier flink bij geholpen.
En jij bent ondertussen niet aan het zoeken naar iets anders?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:13 schreef Disorder het volgende:
Wow. Wow. En wow. Goed dat je rechtsbijstand hebt in ieder geval. Ik heb een soortgelijk iets meegemaakt en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf. Mijn werkgever kan mijn bloed wel drinken, maar op alle 26 punten waarop hij mij wilde ontslaan kreeg hij via de ontslagcommissie ongelijk. Mijn rechtsbijstand-juriste heeft me hier flink bij geholpen.
De sfeer is kut. Een "Hoi" of "Goedemorgen" kan er niet meer vanaf. Elke beoordeling is kut, ongeacht mijn inzet. Daarom schrijf ik altijd in samenwerking met mijn rechtsbijstand-juriste een verweer na een slechte beoordeling, zodat ik wat beter overkom bij de ontslagcommissie, mocht het weer zover komen. Mijn juriste is dan als het ware een soort ghostwriter.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hoe is de sfeer dan? Individuele verhoging zal er ook wel niet meer inzitten, net als een goede beoordeling.
Uiteraard. Maar de markt is niet best. Ik ben ooit in mijn huidige werksector gerold terwijl ik diploma's voor iets anders heb. Helaas zijn mijn kansen nu gering, al blijf ik proberen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
En jij bent ondertussen niet aan het zoeken naar iets anders?
Ja en nee. Ja vanwege de sfeer wanneer mijn werkgever en zijn knechtjes in de buurt zijn. Maar met mijn collega's is het nog steeds prima te doen.quote:Lijkt me redelijk vervelend om daar te werken nog.
Waarom?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 13:04 schreef Droopie het volgende:
Wat de rest zeg.
De helft van de tijd zijn werknemers zo ontdaan dat ze de schikking aannemen.
De andere helft schakelt een advocaat in en die stuurt een pittige brief en dan schrikken veel werkgevers terug.
Eigenlijk zou een rechter gewoon al een boete moeten opleggen voor het schrijven van die brief
O ik lees mijn stuk even na.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 15:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom?![]()
Die advocaat doet gewoon zijn werk.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 16:02 schreef Droopie het volgende:
[..]
O ik lees mijn stuk even na.
Ik bedoel de rechter moet een boete geven aan de werkgever voor zijn handelswijze![]()
Zelfde schuitje gezeten, eerst 2 weken stress.
Toen op een middag om 14.00 uur heeft advocaat brief gestuurd en volgende ochtend belde ie al op met goed nieuws. 6000 euro bruto en mocht direct solliciteren zonder voorwaarden.
Was de beste 600 euro ooit besteed, aan die advocaat dan
Zit je zo aan bij een halve dag uitzoekwerk, info inwinnen en de brief formeel opstellen en doc-register aanleggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:50 schreef Intentiion het volgende:
Toch best een hoop 600 euro. Is dat alleen voor de brieven schrijven of ook consultancy?
quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
Dank iedereen voor de support. Het gaat niet goed hier. M'n vrouw en ik slapen nog steeds beroerd door de onzekerheid en het onrecht, en dat resulteert nu in chagrijnigheid en slaande ruzie over iets totaal anders...
Beter gaan jullie even om de tafel zitten en heb je een gesprek over hoe de toekomst op korte termijn eruit ziet.quote:Op zaterdag 1 november 2014 12:24 schreef totalatool het volgende:
Dank iedereen voor de support. Het gaat niet goed hier. M'n vrouw en ik slapen nog steeds beroerd door de onzekerheid en het onrecht, en dat resulteert nu in chagrijnigheid en slaande ruzie over iets totaal anders...
WW is onafhankelijk van ontslag vergoedingen of vermogen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 14:58 schreef negenhonderdtwaalf het volgende:
Hmmm, voor mij is dit nu ook actueel. Donderdag heeft de werkgever mij aangegeven mij te willen ontslaan en een voorstel gedaan. Nu vind ik dat voorstel allerminst schappelijk, dus daarover heb ik wat contacten lopen die daar voor mij mee aan de slag kunnen, aangezien ik hier zelf te weinig verstand van heb.
Wat me ook echter niet helemaal duidelijk is, er wordt een beëindigingsvergoeding genoemd. Stel dat ik hier mee akkoord ga, moet ik deze dan eerst opmaken voor ik recht heb op WW of kan ik deze gebruiken om een periode de ww aan te vullen?
Leuk voor de rest van de werknemers ookquote:Op zaterdag 1 november 2014 14:54 schreef Triptamine2 het volgende:
Je kan ook nader tot elkaar komen met een gezamenlijke vijand. Sloop die werkgever, en zijn gehele bedrijf!
Die kunnen bij faillissement gezamenlijk een bod uitbrengen op het bedrijf ter overnamequote:Op zaterdag 1 november 2014 16:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Leuk voor de rest van de werknemers ook
Moet je wel zin in hebben als werknemerquote:Op zaterdag 1 november 2014 17:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Die kunnen bij faillissement gezamenlijk een bod uitbrengen op het bedrijf ter overname
Ik zou ons bedrijf wel over willen nemen, graag zelfs. We draaien namelijk zeer gezonde cijfers. Heb er alleen de miljoenen niet voor liggen.quote:Op zaterdag 1 november 2014 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Moet je wel zin in hebben als werknemer. Ik hoef ook absoluut niet het bedrijf over te nemen waar ik nu voor werk
Alleen als je eerst het bedrijf gesloopt hebt zoals voorgesteld, zijn de cijfers wat minder gezond (vandaar het faillissement).quote:Op zaterdag 1 november 2014 18:02 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou ons bedrijf wel over willen nemen, graag zelfs. We draaien namelijk zeer gezonde cijfers. Heb er alleen de miljoenen niet voor liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |