SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door GotC op 26-10-2014 08:18:53 ]![]()
Whoaaa! Nieuw uiterlijk van de OP
Even wennen hoor ..
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:45 schreef GotC het volgende:
Rustig maar, moest even een cursief dingetje plaatsen. Niks schokkends.
![]()
Ik vond 't nog wel iets hebben ook eigenlijk
Vroegah zag het er wel zo uitquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:48 schreef trolley het volgende:
[..]![]()
Ik vond 't nog wel iets hebben ook eigenlijkNiet zo lief voor mobiele gebruikers.
![]()
Aantal staan nu onder divers. Oh maar de vorige keer dat ik TS was heb ik er ook een paar weggehaald. Werden niet gemistquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:50 schreef Nirak het volgende:
Ow, ik meen dat ik wat spoilers mis in de OP nu?![]()
![]()
Zo, recent had ik wat mot met mijn Garmin Forerunner 610...![]()
2 dingen :
- de charger laadde m niet goed meer op
- de hartslagmeter deed niets meer
Na enig gespeur leek het oppoetsen van de contactjes op mijn 610 soelaas te bieden maar helaas...dat was slechts tijdelijk. Uteindelijk alleen het charger deel opnieuw gekocht via Amazon. Het laden werkt weer prima! Ik geloof dat de springloaded pennetjes op de charger geen contact meer maakten...
Wat betreft de HR band:
ik las dat de band van Polar een beter alternatief was voor de duurdere Garmin band.
http://www.wiggle.co.uk/polar-spare-elastic-soft-strap/
Ik heb deze gekocht en alles werkt weer prima!![]()
Misschien heeft iemand hier wat aan de info![]()
![]()
@liesje, goede tip. Ik vind de band van de garmin niet zo fijn. Dat schuifdingetje zit niet lekker bij mijn BH bandje. Is dat minder lomp bij de Polar band?
@gotc, in dat geval zeg ik niks
Misschien die link onder divers mbt te lopen snelheden in training voor een streeftijd even onder schema's zetten?![]()
Ik had eerst de enanieuwste hrm, die was finer dan de nieuwe, met een lichtbruin gedeelte. Maar helaas is de oude kwijt. De nieuwe is ook lastig te stellen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb er zelf geen last van dus kan ik moeilijk iets van zeggen. Mocht je m willen aanschaffen: de S is wel erg klein dus ik zou de M-XXL aanschaffen. Ik heb beidequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:24 schreef Nirak het volgende:
@liesje, goede tip. Ik vind de band van de garmin niet zo fijn. Dat schuifdingetje zit niet lekker bij mijn BH bandje. Is dat minder lomp bij de Polar band?gekocht. Foutje...
Het sensor deel op de Polar is wat groter verder is t vrijwel de zelfde als de Garmin. Alleen de bevestiging is iets andere clipjes maar past gewoon.![]()
Ja, vorig jaar heb ik die gedaan. Ik vond het een gezellig evenement. Ik had 2 rondjes gedaan, dat was iets van 6 of 7 km. Je kon 1, 2 of 3 rondjes lopen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:30 schreef thelaudprince het volgende:
Iemand wel eens de vondelparkloop gedaan ??![]()
Ik denk dat dat mijn 1e van 2015 gaat worden, 10km afstand dan ...Ga je weer ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:35 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ja, vorig jaar heb ik die gedaan. Ik vond het een gezellig evenement. Ik had 2 rondjes gedaan, dat was iets van 6 of 7 km. Je kon 1, 2 of 3 rondjes lopen.![]()
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:51 schreef GotC het volgende:
[..]
Aantal staan nu onder divers. Oh maar de vorige keer dat ik TS was heb ik er ook een paar weggehaald. Werden niet gemist![]()
Enige wat ik mis is de link naar de reeks.. En die gebruikte ik best vaak als ik terug wilde lezen (okee, kan ook via actieve topics maar gewenning ;-))![]()
Klik op de TT?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:39 schreef Gogo83 het volgende:
[..]![]()
Enige wat ik mis is de link naar de reeks.. En die gebruikte ik best vaak als ik terug wilde lezen (okee, kan ook via actieve topics maar gewenning ;-))Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Ik had er nog niet over nagedacht maar misschien wel ja...quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:37 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Ik denk dat dat mijn 1e van 2015 gaat worden, 10km afstand dan ...Ga je weer ?![]()
Nieuwe schoenen besteld!
Als ik dan toch een eind door het bos ga lopen mag ik ook wel een tweede paar offroad schoenen voor trailen/survival
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Wat een mooie 'Wie Loopt Waar en Wanneer?'lijst hebben we en wat een hoop marathons erin.
Een hoop progressie in dit topic het afgelopen jaar
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
3 rondjes dan dit keerquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:51 schreef Angel-A het volgende:
[..]
Ik had er nog niet over nagedacht maar misschien wel ja...![]()
![]()
mooi toch ? Sta in m'n komende races nog overal als enigequote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:56 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een mooie 'Wie Loopt Waar en Wanneer?'lijst hebben we en wat een hoop marathons erin.
Een hoop progressie in dit topic het afgelopen jaar![]()
![]()
![]()
Welke zijn het geworden?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:54 schreef Cynic het volgende:
Nieuwe schoenen besteld!
Als ik dan toch een eind door het bos ga lopen mag ik ook wel een tweede paar offroad schoenen voor trailen/survival![]()
Inov8 trailroc 245quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Fijn zon kleine OP
Hik burp sushi en rode wijn, nomnom!
Weekendje alleen voor me myself & I.
Rust en bijslapen endezeau.
En hardlopen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
* Murmeli gaat zich eens orienteren op trailschoenen trouwens![]()
Iets van een tussenweg opzoeken en daarna vff-jes erbij denk ik
quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Inov8 trailroc 245Wauw! Mooie schoenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ah ok, bedankt. Ik dacht dat jij je al ingeschreven had. Dacht dat er tijdje geleden nog wel iets op de site van Step One stond. Ben er nog niet helemaal uit welke afstand ik wil gaan lopen. Jammer dat het door de verkeerde club georganiseerd wordt maar het is niet anders.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:41 schreef McTwente het volgende:
[..]
Klopt, ik heb ook nog niet kunnen inschrijven. Op de site van Step One lijkt ook nog geen link te zijn om je in te schrijven. Gelukkig wel via BVV Borne (de voetbalclub waar je start):
:https://inschrijven.nl/formulier?id=2014122100941&ag=j&tl=nlHet is ook mijn geboortedorpquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 17:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ook mijn geboortedorp. Woon er al een tijdje niet meer, maar toch
Ziet er wel goed uit. Wil sowieso nog wel wat hebben voor als het weer wat minder is. Misschien is dit dan wel geschikt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 21:21 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
http://www.hardloopaanbie(...)n-zwart-heren/p7326/![]()
Ik denk dat ik ook wel mee doe. Ik heb gezegd dat ik McTwente zou hazen, dat lijkt me wel mooi om te doen. Kan ik wellicht ook gelijk een maatje op sleeptouw nemen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 00:38 schreef Voccar het volgende:
[..]
Ah ok, bedankt. Ik dacht dat jij je al ingeschreven had. Dacht dat er tijdje geleden nog wel iets op de site van Step One stond. Ben er nog niet helemaal uit welke afstand ik wil gaan lopen. Jammer dat het door de verkeerde club georganiseerd wordt maar het is niet anders.
[..]
Het is ook mijn geboortedorp
[..]
Ziet er wel goed uit. Wil sowieso nog wel wat hebben voor als het weer wat minder is. Misschien is dit dan wel geschikt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik voel een Fokmeet aankomen. Ook alle niet-(ex)Tukkers zijn natuurlijk van harte welkom!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 04:07 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook wel mee doe. Ik heb gezegd dat ik McTwente zou hazen, dat lijkt me wel mooi om te doen. Kan ik wellicht ook gelijk een maatje op sleeptouw nemen.
Ik heb me inmiddels ingeschreven.![]()
Vel plezier Trolley!
En alwéér zo veel loopjes dit weekend![]()
Have fun iedereen die op een evenement aan de start staat!
Ik ga weer eens meelopen met de Boslopers, mijn groepje op zaterdag. Ik ben eind augustus (!) voor het laatst geweest, er kwam steeds iets tussen: blessure, trailen met een paar Fok!kers, 4 wedstrijdjes en een paar keer gelopen met een dochter die ook wel eens wilde hardlopen. Ik heb er wel weer veel zin in!![]()
Ik ga zo gewoon weer voor een rustig hobbelrondje met mezelfIk begin 'm toch wel een beetje te knijpen voor het loopje van volgende week, want ik loop de laatste tijd voor geen meter.
![]()
Geen lopen voor mij, in een dag van een wat voor kop en keelpijn wat beide nu over is naar kortademig en zooi in mn longen.
Hoe krijg ik t steeds voor mekaar.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Het loopje zal dan ook gelukkig voor een paar kilometer zijn.. /pa dum tsshhquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:21 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ga zo gewoon weer voor een rustig hobbelrondje met mezelfIk begin 'm toch wel een beetje te knijpen voor het loopje van volgende week, want ik loop de laatste tijd voor geen meter.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik heb 'm erin gezet voor je, in de eerste regelquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 22:39 schreef Gogo83 het volgende:
[..]![]()
Enige wat ik mis is de link naar de reeks.. En die gebruikte ik best vaak als ik terug wilde lezen (okee, kan ook via actieve topics maar gewenning ;-))![]()
![]()
http://www.utrechtmarathon.com
Inmiddels staat er dat de inschrijving eind deze maand start, het zal mij benieuwen. Als ze ook een halve hebben schrijf ik me denk ik daarvoor in![]()
![]()
Inderdaad ja, doe je best maar eens een beetje meerquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:21 schreef hatsaflats het volgende:
Beterschapquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 08:34 schreef Ynske het volgende:
Geen lopen voor mij, in een dag van een wat voor kop en keelpijn wat beide nu over is naar kortademig en zooi in mn longen.
Hoe krijg ik t steeds voor mekaar.![]()
![]()
Dat wil ik ook nog steeds proberen.. Maar met mijn huidige saucony's, 8mm drop (kussentjes onder je voeten) en salomon fellraisers, 6 mm drop (die wat minder als kussentjes zitten), zal de overstap niet meevallen..quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:10 schreef Murmeli het volgende:
* Murmeli gaat zich eens orienteren op trailschoenen trouwens![]()
Iets van een tussenweg opzoeken en daarna vff-jes erbij denk ik
Volgens mij had rd laatst een schoen met 0mm drop maar wel met kussentjes, misschien is dat een fijne start?
Deze: http://www.mijnhardloopsc(...)footwear-wormerveer/
[ Bericht 7% gewijzigd door Nirak op 25-10-2014 09:44:29 ]![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb 'm erin gezet voor je, in de eerste regel![]()
Ik stap zo in de auto naar Vught voor een duurloop.![]()
8 en 6 mm valt mee hoor. Ik heb denk ik 12.... Moet langzaam overstappen vlg mijquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:39 schreef Nirak het volgende:
[..]
Dat wil ik ook nog steeds proberen.. Maar met mijn huidige saucony's, 8mm drop (kussentjes onder je voeten) en salomon fellraisers, 6 mm drop (die wat minder als kussentjes zitten), zal de overstap niet meevallen..
Volgens mij had rd laatst een schoen met 0mm drop maar wel met kussentjes, misschien is dat een fijne start?
Deze: http://www.mijnhardloopsc(...)footwear-wormerveer/Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Je kunt ook meedoen aan die loopgroep voor beginners die je op FB like-te? Dan doe je een soort van start to run op vibramsquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:50 schreef Murmeli het volgende:
[..]
8 en 6 mm valt mee hoor. Ik heb denk ik 12.... Moet langzaam overstappen vlg mij![]()
![]()
Ik schop mezelf m'n bed maar eens uit voor een heuvelbruggentraining met paps.♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ik vond hardlopen juist zo leuk omdat ik m'n best er niet voor hoef te doenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:34 schreef Nirak het volgende:
[..]
Inderdaad ja, doe je best maar eens een beetje meer
[..]
Beterschap
Voor m'n loopje net overigens ook niet. Gewoon weer op ontspanning gelopen en extraveel op m'n houding gelet, en lopen ging zo goed als vanzelf. Als volgende week ook zo gaat, maar dan een minuut per kilometer harder (haha, was de wereld maar zo mooi), komt het allemaal goed![]()
![]()
Het was heerlijk toeven in het vroege, heiige Haagse Zuiderpark
De schade van de afgelopen periode is een heel licht protesterende rechter hamstring, maar daar maak ik me geen zorgen om
F means you're fucked![]()
Ik mag niet lopen van de fysio![]()
Hij heeft eea losgemaakt donderdag, en hoewel het een stuk beter voelt dan ervoor had ik gisteren op kantoor echt geen idee hoe ik nog prettig kon zitten, alles deed zeer. Blegh. Ik ben klaar met stilzitten, ik wil rennen!
*zucht*
[/klaagzang]![]()
Bos
Hei
Modderpaadjes?
Vroeg opstaan om hard te lopen![]()
http://www.endomondo.com/workouts/428976658/1318271![]()
Oeh, jompeltjes voor de zaterdagochtendtrainingen![]()
@Yuki: succes! R'damse bruggen?Dat is minder. Ga anders wél naar buiten: stuk wandelen of fietsen. Als zitten zeer doetquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:18 schreef Daph_ het volgende:
Ik mag niet lopen van de fysio![]()
Hij heeft eea losgemaakt donderdag, en hoewel het een stuk beter voelt dan ervoor had ik gisteren op kantoor echt geen idee hoe ik nog prettig kon zitten, alles deed zeer. Blegh. Ik ben klaar met stilzitten, ik wil rennen!
*zucht*
[/klaagzang]![]()
![]()
Zooo, ben na 2 maanden net voor het eerst weer gaan lopen. Wel een beetje angstig vanwege de scheenbenen, maar eindelijk weer hardlopen.
Het stelt niks voor (1 minuut lopen\2 wandelen x 6) maar het feit dat ik ben geweest maakt me zo blij als een kind![]()
![]()
Heerlijk hardloopweer deze dag! Ik hou het alleen bij dik ingepakt rustig wandelen met een oppashondje, ben ziek en niet fit.Xilantof Flickrt
foto-nerd![]()
Ik weet hoe je je voeltquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:43 schreef ChuckBartowski het volgende:
Zooo, ben na 2 maanden net voor het eerst weer gaan lopen. Wel een beetje angstig vanwege de scheenbenen, maar eindelijk weer hardlopen.
Het stelt niks voor (1 minuut lopen\2 wandelen x 6) maar het feit dat ik ben geweest maakt me zo blij als een kind![]()
Lekker he![]()
![]()
Ja, echt he... en dan dat prachtige herfstweer erbij! Ik blijf denk ik heel de dag in m'n tight rondlopenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:51 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Ik weet hoe je je voelt![]()
Lekker he![]()
![]()
Ik heb nog wat fijne 180 bpm nummers nodig voor vanmiddag, om mijn playlist vol te makenIk weet dat het er pas helemaal heeft gestaan, zo'n lijst, maar vind het niet meer. Iemand een suggestie? Móét 180 bpm zijn!
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:43 schreef ChuckBartowski het volgende:
Het stelt niks voor (1 minuut lopen\2 wandelen x 6) maar het feit dat ik ben geweest maakt me zo blij als een kindFijn gevoel he? Wordt vanaf nu alleen maar beter.
![]()
Ik ben zo moeNiet van het hardlopen gisteren maar van de hele week..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is te ver weg voor mijquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:53 schreef Nirak het volgende:
[..]
Je kunt ook meedoen aan die loopgroep voor beginners die je op FB like-te? Dan doe je een soort van start to run op vibrams
Spotify heeft een 180 bpm running workout lijst, zie ik. Of het wat is, geen idee.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:56 schreef Quoi het volgende:
Ik heb nog wat fijne 180 bpm nummers nodig voor vanmiddag, om mijn playlist vol te makenIk weet dat het er pas helemaal heeft gestaan, zo'n lijst, maar vind het niet meer. Iemand een suggestie? Móét 180 bpm zijn!
[..]Fijn gevoel he? Wordt vanaf nu alleen maar beter.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2014 10:58:37 ]![]()
Google is your friendquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:56 schreef Quoi het volgende:
Pijll is going to the dark side!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:31 schreef pijll het volgende:
Bos
Hei
Modderpaadjes?
http://www.endomondo.com/workouts/428976658/1318271
Ik weet nog een leuk loopje voor je, zie de OP.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
He, wat doe jij in Putten?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:31 schreef pijll het volgende:
Bos
Hei
Modderpaadjes?
http://www.endomondo.com/workouts/428976658/1318271
Had me even geroepen, kon ik meelopen! Al lag ik toen nog wel te slapen![]()
![]()
Thanks! Die gebruik ik al (de nummers die ik leuk vind iig, die tellen alleen nog niet op tot een 10 kmquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Spotify heeft een 180 bpm running workout lijst, zie ik. Of het wat is, geen idee.)
Ja Murmel I know. Maar misschien zijn er aanraders!![]()
![]()
https://jog.fm/workout-songs-by-bpmquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:56 schreef Quoi het volgende:
Het was dat ik niet hoefde te zoeken...parate kennis ftwquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oooh![]()
Of ik was gewoon te lui om te zoeken
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:09 schreef Quoi het volgende:
[..]
Oooh![]()
Of ik was gewoon te lui om te zoeken
Veel plezier straks!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hier nog zoeen!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:28 schreef Quoi het volgende:
Parate kennis ontbreekt bij bij totaal. Dus dank
En: Johnny Logan - What's Another Year 180 bpm
Gelukkig heb ik een wandelende google als vriendje.
Uhh...? Das wel een rare ja. Maar t zou kunnen
daar ga je hard opquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:36 schreef Quoi het volgende:
*boks
Zou Gerard Cox mogen? Met Het is weer voorbij die mooie zomer?![]()
![]()
Tering wat ging dat kut. Zelfs 1 interval gewandeld.
1 positieve noot: Geen blaren/blaargevoel met hardloopsokken van de Hema icm RunGuard
Toch 2 blaren erbij. Stealth mode
[ Bericht 18% gewijzigd door GotC op 25-10-2014 12:20:02 ]![]()
De lopers die naar Nijverdal moeten komen moeten in Raalte met de bus verder naar Nijverdal vanweg een aanrijding met koeien op het spoor waardoor het treinverkeer dus stil ligt tussen Raalte en Nijverdal.
Vervelend voor de lopers, nog vervelender voor de koeien maar![]()
![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Volgens mij is het echt ideaal loopweer! Concludeer ik uit een kleine wandeling naar de supermarkt en terug.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
En toch ga je niet hardlopen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:59 schreef mosselmossel het volgende:
Volgens mij is het echt ideaal loopweer! Concludeer ik uit een kleine wandeling naar de supermarkt en terug.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Oh wat was het vanmorgen mooi in het bos! Zonnestralen tussen de bomen door, laaghangende mist over de grasveldjes en watertjes, tussen de plassen door rennen, heuveltjes op en af, en ondertussen met de een na de ander van de loopgroep even bijkletsen. Oh wat hou ik toch van hardlopen![]()
Op een idee gebracht door thelaudprince:
1
2[b]18-1-2015 - [url=http://www.vondelparkloop.nl]Vondelparkloop (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Angel-A - 10 km
Alle zieken en geblesseerden beterschap.![]()
Dat, plus het ontbreken van de button tvp/kuttopic blijft mijn grootste ergernis aan mobiel FOK!kenquote:Op vrijdag 24 oktober 2014 23:22 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Mobiel gebeurt er dan maar weinig..![]()
![]()
Donequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:06 schreef Angel-A het volgende:
Oh wat was het vanmorgen mooi in het bos! Zonnestralen tussen de bomen door, laaghangende mist over de grasveldjes en watertjes, tussen de plassen door rennen, heuveltjes op en af, en ondertussen met de een na de ander van de loopgroep even bijkletsen. Oh wat hou ik toch van hardlopen![]()
Op een idee gebracht door thelaudprince:
[ code verwijderd ]
Alle zieken en geblesseerden beterschap.![]()
![]()
Nope. Straf!quote:Welke button?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat, plus het ontbreken van de button tvp/kuttopic blijft mijn grootste ergernis aan mobiel FOK!kenZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik vind het mobiel vooral onmogelijk om de post waar ik was gebleven met lezen terug te vindenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat, plus het ontbreken van de button tvp/kuttopic blijft mijn grootste ergernis aan mobiel FOK!ken![]()
Je kan een vinkje actief en inactief maken in een lijst met topics (myAT of gewoon een lijst ve subforum)quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 12:08 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat, plus het ontbreken van de button tvp/kuttopic blijft mijn grootste ergernis aan mobiel FOK!kenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Het was 1 Purmerendse brug. Heen en weer ca 2km. 4x gedaan, totaal (incl. heen- en teruglopen) 12,8km in 1.22uur.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:40 schreef Quoi het volgende:
Oeh, jompeltjes voor de zaterdagochtendtrainingen![]()
@Yuki: succes! R'damse bruggen?
[..]
Dat is minder. Ga anders wél naar buiten: stuk wandelen of fietsen. Als zitten zeer doet
Lekker
Goede voorbereiding op de 7^^ en Bruggenloop denk ik
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Ook weer thuis, heb een rondje Cromvoirt/Vught gelopen. Eens een andere omgeving. Toen ik aan kwam rijden stonden er een aantal loopgroepgenoten uit te puffen van hun rondje. Zij brachten me op het idee om daar te gaan lopen, maar zij wilden vroeg en zijn snel. Dus lekker mijn eigen rondje uitgestippeld Tot km 8 had ik vleugels, ging als vanzelf. Het was ook prachtig loopweer! Vanaf km 9 was m'n enkel niet zo blij. Ik moet toch echt meer oefeneningen doen om hem sterkter te maken. Vorige week ook vanaf km 9. Toen hoefde ik er nog maar 3 en kon ik op wilskracht wel door, nu heb ik het lekker rustig aan gedaan in de laatste kilometers.
Ondanks dat was het wel echt heerlijk! Plan voor tot de 7^^: Maandag baantraining, donderdag kort rondje, zaterdag kort rondje en dan volgende week maandag nog één lange duurloop. Verder wel korte rondjes en het weekend voor de 7^^ nog een 10 km ofzo.. Komt wel goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sommige mensen snap ik echt niet...
Loop ik in een rustig tempo rechts op een breed fietspad. Vindt een snelle Harry het nodig om mij in te halen. Op zich geen punt maar dat doet hij door zich rechts van mij tussen mij en mensen die op het trottoir liepen te wurmen...![]()
Maar goed, 7,52km gelopen in een rustig tempo in 50'10". Eigenlijk had het nog wat rustiger gemoeten![]()
![]()
Rare! Het is nog niet eens onder de 10 graden dus verplicht alles kort.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:31 schreef Liesje68 het volgende:
En o ja, het is nog niet koud genoeg voor lang/lang...sufferdZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 13:35 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Rare! Het is nog niet eens onder de 10 graden dus verplicht alles kort.I know...maar het zag er zo grijs uit hier...
Inderdaad, heb mijn lesje geleerd. Morgen weer kort/kort!![]()
![]()
Zoo, verslagje van mijn wedstrijdloop van vanochtend
Anderhalf jaar na mijn eerste wedstrijdloop (Ameland Adventurerun 10km, 2012), die ik achteraf gezien overigens puur op karakter heb gelopen, stond er vandaag eindelijk weer een wedstrijdloopje op het programma. Op het moment van schrijven ben ik sinds twee maanden weer regelmatig aan het hardlopen, dat wil zeggen drie keer per week, om straks op 13 december op Ameland dit jaar wél getraind aan de start te staan. Doelstelling voor die loop is 10km binnen het uur, en om te kijken of dat enigszins haalbaar zou moeten zijn, was de loop van vanochtend een mooie test
Er stond 7,5km op het programma vandaag, en mijn doelstelling was om binnen de 45 minuten te finishen. Want, dan zou ik op Ameland - theoretisch gezien - de 10 binnen het uur kunnen lopen. Maar ik liep niet alleen. Nou hoor ik jullie denken: ''Nee, met een wedstrijdloop loop je inderdaad niet alleen'' Maar mijn zus en haar vriend hadden deze week besloten om ook mee te lopen. Gezellig! Maar aan de andere kant kon dat ook wel eens een bedreiging vormen voor mijn persoonlijke doelstelling, aangezien mijn zus minder snel loopt dan ik. Maar dat zien we dan wel weer, dacht ik.
Om 09:55 arriveerden mijn moeder (supporter!) en ik in Dwingeloo, mooi op tijd voor de start (10:30) dus.
Telefoon. M'n zus belt: ''Ja waar is het? We kunnen het niet vinden!'' Geen navigatie? Vroeg ik. Nee dus. Dat verklaarde een hoop, want zonder navigatie had ik het ook nooit gevonden. Dus ik zei dat ze maar mensen op straat moest gaan vragen, of de stoet auto's moest volgen. Ik zou hun alvast na-inschrijven, dan was dat een zorg minder voor hun. Maar ik moest me zelf eerst ook nog melden, want ik had me wel voor ingeschreven. Achteraf had ik me beter kunnen na-inschrijven, daar stond werkelijk geen rij, en bij de voorinschrijving een hele lange rij. Afijn, na een kleine 10 minuten had ik mijn startnummer en kon ik m'n zus en haar vriend gaan inschrijven. Zo gezegd, zo gedaan. 10:25 komen ze aansjokken, startnummers bevestigen en naar de start! Dacht ik ... Ze moesten alleen eerst nog even naar de wc. Op dat moment begon ik mezelf al op te vreten, want de start zou elk moment kunnen zijn. Al opvretend en heen en weer sjokkend kijk ik met een ongeduldige blik richting de wc's, en daar komen ze aansjokken. *KNAL* het startschot heeft geklonken. Vanaf dat moment rennend naar de start (goede warming-up
) en uiteindelijk net voor de start aan kunnen sluiten bij de massa.
De 7,5; 15 en HM startten allemaal tegelijk, en dat zorgde voor de bekende opstoppingen bij de start, en de eerstvolgende kilometer. Pas na één kilometer kwam er her en der wat ruimte om mensen links/rechts/doorheen voorbij te gaan. Op dit punt liep ik nog gezellig met m'n zus en haar vriend. Na 1,5km zei ze tegen mij: ''Ga maar''. Even twijfelde ik. Ga ik mijn eigen race lopen, of ga ik gezellig lopen? Dat duurde niet lang, en toen ben ik mijn eigen wedstrijd gaan lopen, want ik wou immers binnen de 45 minuten finishen. Om dat te halen moest ik wel wat inhalen, want de eerste km liep ik in 6:59. De één na de andere haalde ik nu in. En na het 2km punt stond er een fotograaf langs het parcours, dus de duimpjes omhoog en proberen zo voordelig mogelijk op de foto te komen
Na 6 kilometer zat ik op een avg. pace van 06:07min/km en liep ik op dat moment 05:33min/km. Dit tempo besloot ik nog 500m aan te houden, om vervolgens de laatste kilometer nog te versnellen. Toen ik de hoek omging, richting de finish zag ik de klok bij de finsih op 50m afstand staan op 44:50. Op dat moment zette ik een eindsprint in, om zelfs een brutotijd neer te zetten van <45:00m. En als het goed is, is dat ook gelukt. Het laatste wat ik kon zien was 44:57, toen was ik het bord en dus de finish, voorbij!![]()
![]()
M'n horloge heeft 7,5km gemeten in een tijd van 44:31, dus mijn doelstelling heb ik weten te behalen!Endo had zelfs 6(!) bekertjes voor mij in petto, voor dit prachtige loopje van vanochtend! Al met al dus dik en dik tevreden over m'n eerste wedstrijdloopje sinds een kleine twee jaar, en het smaakt zeker naar meer!
![]()
http://app.endomondo.com/workouts/429080762/18161294'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Zo. Even wachten op Corniel met zijn PR op de halve![]()
Ik ging zelf flink dood op de 10 km58'34, te snel gestart
![]()
![]()
Hoe ging t? Behalve dat je dood bentquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:53 schreef Quoi het volgende:
Zo. Even wachten op Corniel met zijn PR op de halve![]()
Ik ging zelf flink dood op de 10 km58'34, te snel gestart
![]()
@trolley: goed gedaan
Eerst even de zilverstad verkennenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:59 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoe ging t? Behalve dat je dood bent
@trolley: goed gedaan![]()
![]()
Lekker bezig allemaal! Trolley gefeliciteerd met je doelstelling!
Ik ben vandaag vreemdgegaan door het bos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor erbij, heel soms voor de afwisseling, maar vaker nog voor mijn vriendin, zodat ze mooi met me mee kan fietsen als ik lekker in het bos ga lopen.
![]()
Hier ook niet... weet niet wanneer wel, geen flauw idee...quote:<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Ik heb deze vandaag gekocht bij Decathlon: http://www.decathlon.nl/rugzak-trail-dames-id_8312251.html
Nu nog trailschoenen...![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:01 schreef Jero_nimo het volgende:
Lekker bezig allemaal! Trolley gefeliciteerd met je doelstelling!
Ik ben vandaag vreemdgegaan door het bos
Ik dacht al dat ik je voorbij zag komen op de steijnlaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor erbij, heel soms voor de afwisseling, maar vaker nog voor mijn vriendin, zodat ze mooi met me mee kan fietsen als ik lekker in het bos ga lopen.
![]()
![]()
@Jero_nimo: leuk, kunnen we ter variatie. Kunnen we samen door het bos crossen.
Dan Q (en lieftallige). Was erg leuk dat jullie op me zaten te wachten. Helemaal dood voer de finish. In een mooi p.r. (100 seconden eraf). Goed voor een tweede plek. Foto's en log komen later. Eerst even doezen en schaften.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Gefeliciteerd dijklopers
Weer terug van een weekje veluwe. Heerlijk gelopen afgelopen week, bijna 40KM in 3 keer. Morgenochtend nog een tempoloopje. Even kijken of ik de 10 kan aantikken binnen het uur.![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:21 schreef Corniel het volgende:
Dan Q (en lieftallige). Was erg leuk dat jullie op me zaten te wachten. Helemaal dood voer de finish. In een mooi p.r. (100 seconden eraf). Goed voor een tweede plek. Foto's en log komen later. Eerst even doezen en schaften.
Zoeffff!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Zin in morgeeeeeeen
Helaas, niet in de buurt morgenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 10:59 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Pijll is going to the dark side!
Ik weet nog een leuk loopje voor je, zie de OP.Weekendje weg met vrienden, spelletjes spelen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:01 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
He, wat doe jij in Putten?
Had me even geroepen, kon ik meelopen! Al lag ik toen nog wel te slapen
Als ik van tevoren zeker had geweten dat ik voor 9:00 op zou kunnen staan, had ik je misschien wel gebeld
[ Bericht 0% gewijzigd door pijll op 25-10-2014 17:48:16 ]![]()
Want je zou gaan zuipen?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:43 schreef pijll het volgende:
[..]
Helaas, niet in de buurt morgen
[..]
Weekendje weg net vrienden, spelletjes spelen.
Als ik van tevoren zeker had geweten dat ik voor 9:00 op zou kunnen staan, had ik je misschien wel gebeld
Ik zie net dat ik weer eens wat hardloop gerelateerd heb gewonnen op feestboek
https://www.dropbox.com/s/qqkz45jsjxjou34/hardloopwinkel.png?dl=0![]()
Leuk swetsie
@pijll: weer uit je dak met 2 wijn
Das geen reden om niet vroeg op te staan!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Linkje opgeslagen, ziet er mooi stevig uit voor niet te veel geld.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:15 schreef Angel-A het volgende:
Ik heb deze vandaag gekocht bij Decathlon: http://www.decathlon.nl/rugzak-trail-dames-id_8312251.html
Nu nog trailschoenen...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 17:21 schreef Corniel het volgende:
Dan Q (en lieftallige). Was erg leuk dat jullie op me zaten te wachten. Helemaal dood voer de finish. In een mooi p.r. (100 seconden eraf). Goed voor een tweede plek. Foto's en log komen later. Eerst even doezen en schaften.![]()
![]()
![]()
Ik hoop stiekem morgen weer een rondje te kunnen doen het lijkt erop alsof mijn griepje weer op zijn retour is. Alleen mijn stem moet nog even normaal gaan doen. (hoewel er telefoonnummers zijn waar ik nu goed geld zou kunnen verdienen.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
![]()
Het was zwaar, missie geslaagd, al had ik het verval tussen km 15 en 20 graag lager gehouden (dat lukte echt niet). Stiekem hoopte ik op een 1:24, maar ik kan hier toch zeer tevreden mee zijn. En bloemen, dat is toch ook leuk. Kijken of moeders daar morgen blij mee is (die ook heel lief samen met paps bij het keerpunt stonden).
http://connect.garmin.com/modern/activity/619650501Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...![]()
Ik begrijp dat je baalt van het verval, je was heel goed op weg maar mijn eerderequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:27 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Het was zwaar, missie geslaagd, al had ik het verval tussen km 15 en 20 graag lager gehouden (dat lukte echt niet). Stiekem hoopte ik op een 1:24, maar ik kan hier toch zeer tevreden mee zijn. En bloemen, dat is toch ook leuk. Kijken of moeders daar morgen blij mee is (die ook heel lief samen met paps bij het keerpunt stonden).
http://connect.garmin.com/modern/activity/619650501blijft staan. Het is gewoon een super mooie tijd.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Desalniettemin een prachtige prestatie!
Daaaaaaar gaat hijquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:49 schreef wyccie het volgende:
Je lijkt op Koen Wauters.![]()
Wat een tijd!![]()
![]()
Top Corniel![]()
En ook eenvoor trolley en Quoi .
Ik heb vanmorgen gelopen, doel was 60 minuten en dat is gelukt. Was uiteindelijk maar 8 km maar heb echt genoten onderweg. Heerlijk weer was het![]()
![]()
Dat heb ik (serieus) vaker gehoord, al is de laatste keer wel een jaar of 18 geleden.quote:
Huh, hoe jong was je 18 jaar geleden?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:57 schreef Corniel het volgende:
[..]
Dat heb ik (serieus) vaker gehoord, al is de laatste keer wel een jaar of 18 geleden.![]()
![]()
@wyccie: Dat is natuurlijk een impertinente vraag.(ik was 16, en had langer haar dan nu).
Corniel, grote klasse!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik heb mijn horloge nog niet uitgelezen, maar heb wel voor jullie: dé kilometertijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, kon het niet laten![]()
[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 25-10-2014 19:31:16 ]![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:12 schreef Quoi het volgende:
Ik heb mijn horloge nog niet uitgelezen, maar heb wel voor jullie: dé kilometertijdenNetjes, en inderdaad mentale shit! Ik denk als je niet was gaan twijfelen aan jezelf, je nog wel harder had gekund! Maar zeker netjes gelopen, PR?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, kon het niet laten
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Netjes, en inderdaad mentale shit! Ik denk als je niet was gaan twijfelen aan jezelf, je nog wel harder had gekund! Maar zeker netjes gelopen, PR?Ongeveer 2 minuten erboven. Stom hè? Het is niet eens dat twijfelen, ik dénk gewoon teveel
![]()
![]()
Ik heb mijn horloge nog niet uitgelezen, maar heb wel voor jullie: dé kilometertijdenQ!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, kon het niet laten![]()
Tof verslag
![]()
![]()
Net lekker 7 kilometer gelopen, ideaal weer, helaas geen tijd want me strava is kaput op me telefoon
Ik had even tijd van bushalte gekeken, maar toen ik thuis kwam realiseerde is dat dat de vertrektijd van de volgende bus was
Maar goed, was ongeveer 45 minuten, dus dik tevreden.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ik heb mijn horloge nog niet uitgelezen, maar heb wel voor jullie: dé kilometertijdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, kon het niet laten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Overigens wat me opvalt is dat tegenwoordig alle apps gemiddelden laten zien gerekend per kilometer, ben ik enige die dat niet gewent is? Ik vind veel handiger om te weten of je 12, 13 of 14 km/u loopt dan dat je kilometer splits, 4, 5 of 6 minuten zijn....🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Top gedaan! Heerlijk loopweer he?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 18:53 schreef Shravani het volgende:
Top Corniel![]()
En ook eenvoor trolley en Quoi .
Ik heb vanmorgen gelopen, doel was 60 minuten en dat is gelukt. Was uiteindelijk maar 8 km maar heb echt genoten onderweg. Heerlijk weer was het![]()
![]()
Je bent de enigequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat me opvalt is dat tegenwoordig alle apps gemiddelden laten zien gerekend per kilometer, ben ik enige die dat niet gewent is? Ik vind veel handiger om te weten of je 12, 13 of 14 km/u loopt dan dat je kilometer splits, 4, 5 of 6 minuten zijn....![]()
![]()
Hey, je bent geen vrouw, dus het mag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:05 schreef Corniel het volgende:
@wyccie: Dat is natuurlijk een impertinente vraag.(ik was 16, en had langer haar dan nu).
![]()
Ik benomdat ik niet mag lopen. Lukt het me eindelijk iets sneller te lopen en begin ik het nog leuk te vinden ook, blesseer ik me. Ben bang dat zelfs de 7H niet gaat lukken.
![]()
![]()
Hij laat geen gemiddelde zien, maar gewoon je actuele snelheid in m/km ipv km/uur. En 10 seconden per kilometer sneller is duidelijker dan 11.1 of 11.2KM/uurquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat me opvalt is dat tegenwoordig alle apps gemiddelden laten zien gerekend per kilometer, ben ik enige die dat niet gewent is? Ik vind veel handiger om te weten of je 12, 13 of 14 km/u loopt dan dat je kilometer splits, 4, 5 of 6 minuten zijn....![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hey, je bent geen vrouw, dus het mag.![]()
Ik benomdat ik niet mag lopen. Lukt het me eindelijk iets sneller te lopen en begin ik het nog leuk te vinden ook, blesseer ik me. Ben bang dat zelfs de 7H niet gaat lukken.
![]()
![]()
Het is even wennen. Je kunt het ook op km/h zetten, volgens mijquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:35 schreef raptorix het volgende:
![]()
Mjah dat is denk ik questie van wenning, ik weet meestal vrij goed hoe hard ik loop, kan dat meestal wel tot 0.3 km/u aanvoelen, en weet meestal ook wel wat mijn basis tempo op een gegeven moment kan zijn, dus vandaar vind ik die minuten tijden weer niet handig, maar denk net wat je gewent bent.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij laat geen gemiddelde zien, maar gewoon je actuele snelheid in m/km ipv km/uur. En 10 seconden per kilometer sneller is duidelijker dan 11.1 of 11.2KM/uur🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Het viel mij eerder ook al op dat hier veel meer over pace wordt gesproken dan vroeger. Volgens mij komt dat vooral door de horlogelopers.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat me opvalt is dat tegenwoordig alle apps gemiddelden laten zien gerekend per kilometer, ben ik enige die dat niet gewent is? Ik vind veel handiger om te weten of je 12, 13 of 14 km/u loopt dan dat je kilometer splits, 4, 5 of 6 minuten zijn....
Bij uitslagen van wedstrijden zie ik namelijk altijd snelheden, nooit paces.
Overigens kun je in de meeste apps instellen of je pace of snelheid wilt zien.
Mijn Runkeeper geeft standaard snelheid aan.![]()
Quoi: netjes gelopen! Jammer dat je jezelf in de stress hebt gelopen door snel te starten
Jij voert trouwens dezelfde gesprekken met jezelf als iken je schrijfstijl is geweldig
ik was gewoon plaatsvervangend nerveus hoe het afliep
Maar je kan wel sneller. Wanneer gaan wij elkaae naar een sub56 hazen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Met een pace kun je veel makkelijker rekenen.
Goed gelopen iedereen vandaag.
Ik mag morgen aan de bak. Ik ga voor de 1:50, om zo weer 5 minuten van m'n PR af te snoepen. Het wordt er wel goed weer voor denk ik, zin in!Get stoned![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hey, je bent geen vrouw, dus het mag.![]()
Ja dat is waar, ik denk dat ik zelf een Garmin horloge ga kopen, gewoon goedkoop model.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het viel mij eerder ook al op dat hier veel meer over pace wordt gesproken dan vroeger. Volgens mij komt dat vooral door de horlogelopers.
Bij uitslagen van wedstrijden zie ik namelijk altijd snelheden, nooit paces.
Overigens kun je in de meeste apps instellen of je pace of snelheid wilt zien.
Mijn Runkeeper geeft standaard snelheid aan.
PS: trolley prima gelopen!🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Quoi, die koe.![]()
Ik vind het ook altijd zo leuk om bijvoorbeeld onderweg katten tegen te komen. Ik praat dan met ze. (Nee, ik ben geen kattenvrouwtje.)
![]()
![]()
Wat is er mis met kattenvrouwtjes?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef wyccie het volgende:
Quoi, die koe.![]()
Ik vind het ook altijd zo leuk om bijvoorbeeld onderweg katten tegen te komen. Ik praat dan met ze. (Nee, ik ben geen kattenvrouwtje.)
Tijdje terug was ik aan wielrennen, stond er gewoon koe midden op de weg, nu ben ik qua grote beesten geen held, al helemaal niet toen ie op me af kwam rennen en me 200 meter volgde, toen kwamen er 2 boerenjongens van jaar of 11, die pakten de koe en stopten en hem weer in zijn kooi.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef wyccie het volgende:
Quoi, die koe.![]()
Niks.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat is er mis met kattenvrouwtjes?![]()
Ik ben allergisch voor katten, en ik heb een hekel aan kattenhaar. Maar zo'n rondzwervend katje vind ik vaak wel lief.
Beetje zoals met kinderen: leuk als ze van een ander zijn.![]()
![]()
Maar dat is het dus. Die 0,3 is op 10km al 2 minuten verschil en dat is aanzienlijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:40 schreef raptorix het volgende:
Mjah dat is denk ik questie van wenning, ik weet meestal vrij goed hoe hard ik loop, kan dat meestal wel tot 0.3 km/u aanvoelen,Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zo, hier spat de positieve energie af!Goed gelopen!
Jij hebt trouwens ook 'gewoon' goed gelopen hoor! Kun je trots op zijn, ondanks geen PR enzulks
Hihiquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niks.![]()
Ik ben allergisch voor katten, en ik heb een hekel aan kattenhaar. Maar zo'n rondzwervend katje vind ik vaak wel lief.
Beetje zoals met kinderen: leuk als ze van een ander zijn.
Herkenbaar wel, dat van die kinderenSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ben vanaf woensdag al wat ziekjes, maar volgende week de Erasmusronde dus wilde vandaag nog wel lopen.
Uiteindelijk 7.5km gelopen in 6min/km. Hoop dat ik me volgende week beter voel.
Heb besloten volgende week weg te gaan op 6min/km en na 5km eventueel iets te versnellen. Het doel is onder het uur lopen.
Is het verstandig om volgende week maandag en woensdag nog te lopen? En wat voor trainingen?![]()
Je kan best wat lopen maar ik zou t rustig aan doen. Zeker als je ziekjes bent, zolang dat t geval is zou ik heeeel rustig aan doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef RunnerAdd het volgende:
Ben vanaf woensdag al wat ziekjes, maar volgende week de Erasmusronde dus wilde vandaag nog wel lopen.
Uiteindelijk 7.5km gelopen in 6min/km. Hoop dat ik me volgende week beter voel.
Heb besloten volgende week weg te gaan op 6min/km en na 5km eventueel iets te versnellen. Het doel is onder het uur lopen.
Is het verstandig om volgende week maandag en woensdag nog te lopen? En wat voor trainingen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dankjequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:45 schreef Murmeli het volgende:
Quoi: netjes gelopen! Jammer dat je jezelf in de stress hebt gelopen door snel te starten
Jij voert trouwens dezelfde gesprekken met jezelf als iken je schrijfstijl is geweldig
ik was gewoon plaatsvervangend nerveus hoe het afliep
Maar je kan wel sneller. Wanneer gaan wij elkaae naar een sub56 hazen?Wie weet, doen we een keertje een 10 km samen
Alhoewel ik me had voorgenomen niet meer aan haaspraktijken te doen
Jaja, dit is herkenbaarquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef wyccie het volgende:
Quoi, die koe.![]()
![]()
![]()
Ja, maar als ik zie dat ik 12.3 loop, en ik weet dat ik normaal 12.5 loop op de afstand die ik wil, dan zie ik gelijk mijn verval, als je ziet dat je 6 seconden trager loopt op een kilometer vind ik dat lastiger rekenen als je dat moet terugrekenen naar je te lopen traject.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar dat is het dus. Die 0,3 is op 10km al 2 minuten verschil en dat is aanzienlijk.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
congrats iedereen ~!!! leuk om de verslagen te lezen![]()
Zelf ook gelopen vandaag maar geen wedstrijd, ging heerlijk![]()
![]()
Dat is omdat jij dat zo gewend bentquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie dat ik 12.3 loop, en ik weet dat ik normaal 12.5 loop op de afstand die ik wil, dan zie ik gelijk mijn verval, als je ziet dat je 6 seconden trager loopt op een kilometer vind ik dat lastiger rekenen als je dat moet terugrekenen naar je te lopen traject.![]()
In principe is elke seconde boven je gewenste pace ook een seconde hoger op je eindtijd, dus dat rekent uiteraard makkelijker dan omrekenen van km/u
Maar goed, je kan het dus instellen zoals je wilt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Kwestie van wennen, en uiteindelijk rekent het makkelijker.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie dat ik 12.3 loop, en ik weet dat ik normaal 12.5 loop op de afstand die ik wil, dan zie ik gelijk mijn verval, als je ziet dat je 6 seconden trager loopt op een kilometer vind ik dat lastiger rekenen als je dat moet terugrekenen naar je te lopen traject.Jij legt het veel beter uit. Als je per 1.00 wil lopen op de 10km, moet je dus zorgen dat je 6.00 blijft lopen gemiddeld. Doe je 6.01 dan haal je het niet, terwijl je horloge dan dus wel heel de tijd 10,0 km/u aan staat te geven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is omdat jij dat zo gewend bent![]()
In principe is elke seconde boven je gewenste pace ook een seconde hoger op je eindtijd, dus dat rekent uiteraard makkelijker dan omrekenen van km/u
Maar goed, je kan het dus instellen zoals je wilt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
oja, das waar! We zien wel. Mijn hazen op de 15 km en ik wisten het ook niet van elkaar. Toch weet ik zeker dat ik zonder hen een slechtere tijd had gelopen. Dus wie weet...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
DankjeWie weet, doen we een keertje een 10 km samen
Alhoewel ik me had voorgenomen niet meer aan haaspraktijken te doen
[..]
Jaja, dit is herkenbaarSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
voor degenen die nog steeds niet overtuigd is dat ultra-running leuk is...
http://www.nakedonsharppo(...)st-like-sex.html?m=1'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
http://www.nakedonsharppo(...)st-like-sex.html?m=1
Goedemorgen RD! Lekker geslapen?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:15 schreef TMan het volgende:
http://www.utrechtmarathon.com
Inmiddels staat er dat de inschrijving eind deze maand start, het zal mij benieuwen. Als ze ook een halve hebben schrijf ik me denk ik daarvoor inIk houd het voor mijzelf ook in de gaten.
![]()
Denk dat ik nog 2x 5km ofzo loop en dan mn snelheid lekker laag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan best wat lopen maar ik zou t rustig aan doen. Zeker als je ziekjes bent, zolang dat t geval is zou ik heeeel rustig aan doen.![]()
http://www.nakedonsharppo(...)st-like-sex.html?m=1die is heel fout, maar ik ben om
![]()
![]()
![]()
Foto's en uitslag binnen. Uitendelijk 1:28 achter de winnaar. 76 deelnemers in totaal.
Ook van Q en lieftallige zijn foto's gemaakt.
http://www.nakedonsharppo(...)st-like-sex.html?m=1![]()
![]()
home is where doghair sticks to anything but the dog!![]()
Congrats !!!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:17 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's en uitslag binnen. Uitendelijk 1:28 achter de winnaar. 76 deelnemers in totaal.
Ook van Q en lieftallige zijn foto's gemaakt.![]()
![]()
Toffe fotoquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:17 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Ook van Q en lieftallige zijn foto's gemaakt.
Ik heb ze gezien![]()
![]()
Verrekte snel zijn die Schoonhoveniers zeg, met uitslagen en foto's! (en met rennen)![]()
Wat is deze...de 19 kilometer die gemeten meer dan 21 kilometer was was gewoon zwaarder dan de marathon van Mud Masters. Ik ben helemaal gesloopt na ongeveer 5 uur door vertragende modder te zijn gegaan. De snelste mensen uit vak deden er ongeveer 4 uur over dus het was echt zwaar...
![]()
Morgen weer trainenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Devv het volgende:
Wat is deze...de 19 kilometer die gemeten meer dan 21 kilometer was was gewoon zwaarder dan de marathon van Mud Masters. Ik ben helemaal gesloopt na ongeveer 5 uur door vertragende modder te zijn gegaan. De snelste mensen uit vak deden er ongeveer 4 uur over dus het was echt zwaar...
![]()
![]()
Super gelopen hoor! Congratsquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:17 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Ook van Q en lieftallige zijn foto's gemaakt.![]()
En ook ms Q en mr Q![]()
![]()
Tof, een collega van me deed ook mee.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Devv het volgende:
Nu aan het lezen trouwens:
Met oa de Marathon des Sables, Badwater Ultramarathon en de Kepler challenge
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
extremistenquote:Op zondag 26 oktober 2014 00:42 schreef SEMTEX het volgende:
Met oa de Marathon des Sables, Badwater Ultramarathon en de Kepler challenge
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Na de zware kilometers van verleden week en teleurstelling in mijzelf toch weer hals over de kop verliefd geworden...wat is lopen toch heerlijk...
Mrs.RD zette me, terugkomend van de wekelijkse boodschappen, in Kennington uit de auto dus dat waren 30 heerlijke kilometers met het frisse windje in de rug, zonder drang met alleen de cadance van mijn voeten en mijn gedachten...
[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 26-10-2014 07:36:50 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Klinkt goed RD![]()
Ik loop straks wéér een wedstrijdje, nu 5 km. Net na de finish gister dacht ik nog 'no way', maar ach. Om mee te dingen in het clubklassement moet je min. 6x hebben meegedaan aan de Bertusloop. Met nog 2 mogelijkheden en pas 4 stempels in mijn stempelboekje () moet ik wel
Maar ik hoef niet hard
![]()
![]()
het ging vandaag haast vanzelf Quoi!
Jij veel succes bij je 5km wedstrijd!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik lees het al, dat wordt een PRquote:Op zondag 26 oktober 2014 08:35 schreef Quoi het volgende:
Klinkt goed RD![]()
Ik loop straks wéér een wedstrijdje, nu 5 km. Net na de finish gister dacht ik nog 'no way', maar ach. Om mee te dingen in het clubklassement moet je min. 6x hebben meegedaan aan de Bertusloop. Met nog 2 mogelijkheden en pas 4 stempels in mijn stempelboekje () moet ik wel
Maar ik hoef niet hard
Trolley, netjes hoor en goed gedisciplineerd gelopen!
Quoi, knappe prestatie! Wat een ellende kan lopen soms zijn als je onderweg bent en er doorheen zit, maar wat een fijn gevoel om het dan toch geflikt te hebben (en jeej voor koetje). En Corniel, wat een tijd! (ook al ging het misschien niet helemaal zoals gepland aan het einde). Respect! Enne, RunnerAdd, ziek zijn (geweest) betekent toch echt even rustig aan doen (heb ik gelezen tenminste, hou me er zelf eerlijk gezegd ook niet altijd aan... maar lopen is niet super voor je herstel).
Zelf vrijdagavond gezaalvoetbald, nou... is dat weer even wat anders. Loop nog steeds als een bejaarde, en dan de minder soepele versie, rond. Overal spierpijn, tijdens de wedstrijd wel goed vol kunnen houden (mede mogelijk gemaakt door het hardlopen, ik dank u) maar de dagen erna, damn! Wel weer erg leuk trouwens hehe.
Toch maar kijken of ik ergens vandaag nog een rondje kan hobbelen, als je eenmaal beweegt moet het wel goedkomen toch..
(En succes bij de 5k Quoi!)![]()
en natuurlijk alle lopers vandaag......heel veel succes!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
25.54, je kan het!!!quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:35 schreef Quoi het volgende:
Klinkt goed RD![]()
Maar ik hoef niet hard
Als je t haalt krijg je van mij een paar lekkere bieren
Hup Quoi Hup Quoi
Iedereen veel plezier vandaag!
Ik hoop dat ik straks niet te laat ben voor de na inschrijvingSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als je dat nu zit te hopen, ben je te laat de deur uit gegaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:52 schreef Murmeli het volgende:
Iedereen veel plezier vandaag!
Ik hoop dat ik straks niet te laat ben voor de na inschrijving
Veel plezier!F means you're fucked![]()
Murmeli jij ook succes bij je crossjeBenieuwd hoe je het vind!
Lopen voor de lol, zonder verwachtingen. Ik probeer het, maar jullie maken het me onmogelijk![]()
![]()
![]()
Voor ieder die vandaag nog een wedstrijdje op het programma heeft staan: Succes!
Ik was op tijd hoor! Klein loopje van PAC. Kan je best last minute inschrijven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:02 schreef YUR het volgende:
[..]
Als je dat nu zit te hopen, ben je te laat de deur uit gegaan.
Veel plezier!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik was op tijd hoor! Klein loopje van PAC. Kan je best last minute inschrijven.
vandaag weer een wat langer loopje geprobeerd, ging op zich wel goed maar je merkt nog wel dat je sneller moe bent.
@Quoi, vandaag heb ik mijn niet gebruikte playlist geluisterd dus heb nog wel wat hitjes als aanraders voor jeIk weet niet of het 180 bpm is, maar liep iig lekker:
Guns & Roses: Paradise City
Safri Duo: Bongo song
Pitbull & Kesha: Timber
ATC: All around the world
Welcome to the grind (Geen beat, maar ik ga altijd wel lekker op die motiverende teksten)
Tiesto: Wasted
Nightcore: Ravers in the UK (heel fout maar wel lekker)
BEP: I gotta feeling
The Prodigy: firestarter
Spice Girls: WannabeIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Zo slecht als het gisteren ging, zo goed ging het vandaag.
Mouw (ja lang) over horloge en op gevoel gelopen. Resultaat: 43 min, 6 km gelopen. Heerlijk
[ Bericht 4% gewijzigd door GotC op 26-10-2014 10:45:56 ]![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:29 schreef GotC het volgende:
Zo slecht als het gisteren ging, zo goed ging het vandaag.
Mouw (ja lang) over horloge en op gevoel gelopen. Resultaat: 43 min, 6 km gelopen. Heerlijk
![]()
Soms is het best fijn om gewoon lekker op gevoel te lopen he ?![]()
Heerlijk! Gewoon lopen en m'n route laten bepalen door stoplichtenquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:57 schreef Shravani het volgende:
[..]![]()
Soms is het best fijn om gewoon lekker op gevoel te lopen he ?![]()
![]()
Heerlijk rondje gelopenLes 4 van Evy
http://app.endomondo.com/workouts/429464509/2115133
Alleen ik ben nog wel wezen lopen met kort/semi-kort. Kwam een aantal hardlopers tegen en die hadden allemaal een jack aan en afwisselend lang/kort lang/langHad het al warm met kort/semi-kort
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Zo, dat was mijn eerste crossje ever! Dat ga ik vaker doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr versie:
wel gelopen en niet gelopen. En toch weer wel. Mijn garmin is duidelijk een vrouw.
toch was het leuk
[ Bericht 2% gewijzigd door Murmeli op 26-10-2014 11:54:58 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Officiële uitslag van gisteren staat online, en volgens de officiële uitslag zou ik geen 44:31 hebben gelopen maar 44:47![]()
Oké, beide keren sub 45 maar ik vraag me wel af hoe dat verschil kan ontstaan. Uiteraard heb ik m'n horloge aangezet op het moment dat ik de start over ging, en nadat ik de finish over was duurde het zo'n vier seconden nadat ik me bedacht dat ik m'n horloge nog uit moest zettenOverigens zat er geen chip in het startnummer verwerkt, dus waarschijnlijk is de tijd handmatig gemeten, aangezien er 5m na de finish een vrijwilliger stond die alle startnummers noteerde.
Afijn, in ieder geval een sub 45 gelopen
Dat is wel vreemd. groot verschil!quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:35 schreef trolley het volgende:
Officiële uitslag van gisteren staat online, en volgens de officiële uitslag zou ik geen 44:31 hebben gelopen maar 44:47![]()
Oké, beide keren sub 45 maar ik vraag me wel af hoe dat verschil kan ontstaan. Uiteraard heb ik m'n horloge aangezet op het moment dat ik de start over ging, en nadat ik de finish over was duurde het zo'n vier seconden nadat ik me bedacht dat ik m'n horloge nog uit moest zettenOverigens zat er geen chip in het startnummer verwerkt, dus waarschijnlijk is de tijd handmatig gemeten, aangezien er 5m na de finish een vrijwilliger stond die alle startnummers noteerde.
Afijn, in ieder geval een sub 45 gelopen
en sub 45 is in ieder geval binnen. En je kan nog wat oefenen voor de 10.
al is strand zwaar en is het parcours sowieso niet simpel denk ik, dat kost je wel tijd hoor. Ik gok dat Ameland van vergelijkbare zwaarte is als mijn crossje daarnet. Heeft me op 6 km 1 of 2 minuten gekost denk ik. Dus reken op een minuut of 3 extra voor 10 km.
(of ben ik nou heel pessimistisch?)Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik vond het ook een vrij groot verschil inderdaad. Raarrrr. 44:31 klinkt toch leukerquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd. groot verschil!
en sub 45 is in ieder geval binnen. En je kan nog wat oefenen voor de 10.
al is strand zwaar en is het parcours sowieso niet simpel denk ik, dat kost je wel tijd hoor. Ik gok dat Ameland van vergelijkbare zwaarte is als mijn crossje daarnet. Heeft me op 6 km 1 of 2 minuten gekost denk ik. Dus reken op een minuut of 3 extra voor 10 km.
(of ben ik nou heel pessimistisch?)
Wat betreft Ameland en de (cross)loop van gister, denk ik dat het qua zwaarte van het parcours ongeveer gelijkwaardig is. De loop van gister was grotendeels onverhard door de bossen, en gezien het feit dat het een dag eerder aardig had geregend was het grotendeels uitkijken waar je liep om niet uit te glijden. Af en toe was er een stukje verhard wandelpad, maar dat was zo smal dat er geen ruimte was om in te halen, dus geen optie voor mij
Ameland is alleen het eerste stuk door de bossen, dan krijg je zo'n 600m strand, dan nog een klein stukje door de duinen en voor de rest is het allemaal verhard op de 10km. Dus ik denk dat Ameland qua zwaarte misschien zelfs nog wel iets minder zwaar is dan onze loopjes van gister en vandaag. (Of ben ik nou heel optimistisch?)
Nee hoor, niet te optimistisch. Jij hebt hem al gedaan
Ik heb zin in Ameland!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Als er niet met chips gewerkt wordt, dan wordt er vanaf het startschot gemeten. Dus als je dan pas je Garmin aan zet als je over de start gaat, mis je een stukje. Gebeurt wel vaker bij de kleine loopjes, want de huur van zo'n systeem is niet goedkoop en iedereen is toch wel in een seconde of 10 over de start.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:35 schreef trolley het volgende:
Afijn, in ieder geval een sub 45 gelopenNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik ook! En na gisteren alleen maar meer!quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:54 schreef Murmeli het volgende:
Nee hoor, niet te optimistisch. Jij hebt hem al gedaan
Ik heb zin in Ameland!Dat zou het verschil kunnen verklaren, aangezien ik op de klok in 44:57 de finish overkwam. Als de organisatie de 10seconden regel aanhoudt, kom je inderdaad op die 44:47. Maar goed, zoals in het verslag stond, op het moment dat het startschot klonk moesten wij nog van de wc's naar de start rennen, en toen stonden we ook nog even stil omdat alles de start nog niet eens over was.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:55 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als er niet met chips gewerkt wordt, dan wordt er vanaf het startschot gemeten. Dus als je dan pas je Garmin aan zet als je over de start gaat, mis je een stukje. Gebeurt wel vaker bij de kleine loopjes, want de huur van zo'n systeem is niet goedkoop en iedereen is toch wel in een seconde of 10 over de start.
Gewoon 44:31 gelopen dus!
Je loopt uiteindelijk ook vooral voor jezelf. Dus groot gelijk!quote:NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
ja trailenquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Murmeli het volgende:
Mijn verslag wordt genegeerd
Is het zó saai?![]()
![]()
tis weer des murmel geweest lees ik alquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Murmeli het volgende:
Is het zó saai?
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
En dat is?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:19 schreef Toekito het volgende:
[..]
tis weer des murmel geweest lees ik al
@twc: ik moet toch aan mijn geloofwaardigheid als wannabe trailer werken?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Pfff, toch een 10km rondje uit weten te persen. Planning was 50minuten op D2 (bezig met een HM schema, en schema is schema ook al heb je spierpijn!) dus daar ging ik maar voor. Begon moeizaam, benen als blokken en voelde zo houterig als wat... Soepel werd het nooit maar het werd wel wat beter na een 2 a 3 km.
Op 8.5km ging mn tomtom ineens gek doen, leek de gps kwijt dus snelheid bleef op 0 staan. Irritante dingetjes, achteraf bleek de hele locatie af te wijken al een km daarvoor... laten we hopen dat dit niet vaker gaat gebeuren (was ook de eerste keer).
Maar ik blijf het lastig inschatten vinden wat D1, D2 en D3 nou zijn aangezien het verschilt per site en per rekenmethode. Mijn rust is ~55, max is zo'n 185. Ik kan op zich 30-40 minuten constant lopen met 180... Maar dan kom ik op waardes van extremen als D1 is <130 of D1 is 149-161. D2 130-150 of 155-165...
Maar gaan voor wat goed voelt...![]()
Sorry, ik was bezigquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Murmeli het volgende:
Is het zó saai?
Leuk verslag Murm! Zo krijg ik er ook wel zin in zo'n loopje![]()
![]()
geen zin hebben en toch een goeie tijd lopen!quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En dat is?
@twc: ik moet toch aan mijn geloofwaardigheid als wannabe trailer werken?PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
Net even het zelfde rondje gelopen als gister, ging erg lekker, 6.5 kilometer in 36 minuten, mijn doel is binnen een maand er 32 van te maken
quote:![]()
En ook voor het crossje van Murmeli![]()
Ik probeerde ook weer te lopen vandaag maar dat was misschien nog iets te vroeg na mijn griepje. Uiteindelijk heb ik meer gewandeld dan hardgelopen maar het was wel fijn er weer even uit te zijn.
Ik was wel bang ja dat het nog wat vroeg zou zijn. Wel goed om te proberen en zeker fijn om ff buiten te zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:03 schreef Nanook24 het volgende:
[..]![]()
En ook voor het crossje van Murmeli![]()
Ik probeerde ook weer te lopen vandaag maar dat was misschien nog iets te vroeg na mijn griepje. Uiteindelijk heb ik meer gewandeld dan hardgelopen maar het was wel fijn er weer even uit te zijn.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Dit lijkt erg op wat ik had.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef Tarahumara het volgende:
Godver, klote garmincrap ook weer...
Nog één keer dit gezeik en ik ga een Suunto halen.
[ afbeelding ]
Garmin uit en dan aan en toen deed ie t beter.
En verder begin ik garmin ook zat te worden ja
Kutsoftware
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
Of lopen zonder horloge? Geen frustraties, geen gezeik.
* wyccie zoekt dekking
@toek en nanook en pijll tnx
Ik ga vast nog wel een keer meedoen dus je mag wel mee hoor pijll. Ga jij dan ook mee toek?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft
Noem het een stedentrip!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft
Voetbalmaatje heeft Berlijn gedaan, is goed bevallen
Geen zin? Hij hoeft toch niet te lopen? Zeg gewoon dat jullie op vakantie gaan. En dat hij op jouw wedstrijddag bijna 4 uur vrije tijd voor zichzelf heeft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft![]()
![]()
Een trail Mquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeftSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Mjah jarenlang gedaan, ik had gewoon aantal vaste routes waar ik precies de afstand van wist, dus dan zet je gewoon een tijd voor je zelf neer, en dan is het goed of niet goedquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
* wyccie zoekt dekking
Maar, maar, maar... statistieken!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
* wyccie zoekt dekking
Heh, op zich natuurlijk waar en helemaal op de vaste afstanden heb je het echt niet nodig. Maar toch, het is zo leuk om te zien allemaal (en ook om onderweg even te kijken of je toch niet iets te hard gaat, gevoel en daadwerkelijk tempo verschillen nog wel eens).
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.![]()
En daarbij: mijn vriendje doet iets met cijfertjes voor zijn werk en die raakt in paniek als ik geen cijfertjes lever
Ik loop altijd op gevoel, heb ook geen horloge. Heb wel een telefoon bij me voor de statistieken maar daar kijk ik onderweg nooit op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... statistieken!
Heh, op zich natuurlijk waar en helemaal op de vaste afstanden heb je het echt niet nodig. Maar toch, het is zo leuk om te zien allemaal (en ook om onderweg even te kijken of je toch niet iets te hard gaat, gevoel en daadwerkelijk tempo verschillen nog wel eens).
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.![]()
Dit!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... statistieken!
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).![]()
En toch word je juist van dat eerste beter en raak je van het tweede vaker geblesseerd.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Zelf compenseer ik nooit mijn verval, omdat ik het allemaal wel prima vindt, zolang ik de finish maar lopend haal.
En voor mij is rustig beginnen ook niet altijd een garantie voor het goed uitlopen. Ik loop blijkbaar heel labiel?![]()
Het is wel goed om in een training rustig te lopen, anders loop je jezelf in de prak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).
En het is handig om je tempo te kunnen sturen, zodat je op verschillende wedstrijden het passende tempo kunt vinden. Ik varieer ook wel iets, maar als ik niet echt nadenk loop ik altijd rond de 5.30/5.50 per km. Duurloopjes kan ik met wat moeite wel op 6.50 lopen. Langzamer lukt dus niet, tenzij er iemand meeloopt die niet zo snel kan. Best lekker wel. Beetje kachelen met een hartslag onder de 135.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Is ook ervaring.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef wyccie het volgende:
Zelf compenseer ik nooit mijn verval, omdat ik het allemaal wel prima vindt, zolang ik de finish maar lopend haal.
En voor mij is rustig beginnen ook niet altijd een garantie voor het goed uitlopen. Ik loop blijkbaar heel labiel?
Je leert op een gegeven moment voelen wanneer je echt te hard gaat of wanneer je lichaam alleen maar zeurt bijvoorbeeld. De eerste 500 m heb ik t altijd zwaar. Buiten adem enzo. Dat trekt daarna weg en dan kan ik kilometers doorlopen.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik was wel bang ja dat het nog wat vroeg zou zijn. Wel goed om te proberen en zeker fijn om ff buiten te zijn.Ik wilde gewoon graag even uitwaaien. Maar goed, douchen en terug mijn bed in dus.
Zo, aangezien ik geen ' officiele' afstand op de klok heb staan die ik kan gebruiken om komende afstanden te voorspellen dacht ik vandaag eens met mijn Garmin een 5km te gaan lopen.
Ik meende me te herinneren dat ik eens 5km in 29'30" had gelopen. Kan t alleen niet echt terug vinden in Garmin![]()
Anyway, ik had met afstandmeten een ietwat beschutte route opgezocht en voor te eerst had ik de racepartner op mijn Garmin aangezet. Eigenlijk wilde ik dus wel ruimer onder de 30' lopen dus dan moet je niets laten liggen op de eerste km's omdat je weinig tijd hebt om t goed te maken.
Ok, ik dus op weg zoekende naar een balans tussen hard weg gaan en niet te hard weg gaan omdat je je anders helemaal opblaast... De eerste 2 km gingen goed. ' niets laten liggen...niets laten liggen...' was mijn mantra. Bij km 3 concentreerde ik mij op mijn beentempo. Ik controleerde een beetje op het neurotische af mijn snelheid en afstand op de Garmin. Balen als je dan in de beschutting van gebouwen loopt en de snelheid wijkt daardoor af. I know, het is niet heel erg nauwkeurig maar een mens wil wat![]()
Bij km 4 kwam het einde al een beetje in zicht. Nog even volhouden en je begint aan de eindsprint... Ok, km 5 en het wordt echt ' mind over matter '.... de laatste 500m en de eindsprint zet ik in...
Woohoo! De 5km zit er op.
De splits zijn:
1km 5'25"
2km 5'06"
3km 5'17"
4km 5'18"
5km 5'16"
En de eindtijd is : 26 min 26sec !!!![]()
Ik viel zowat achterover!!! Me so happy!
Ik heb nu voor t eerst het gevoel dat al dat trainen ook effect heeft op mijn snelheid en niet alleen op mijn afstanden.![]()
Natuurlijk gelijk ingevoerd in een aantal racepredictors en de sub 1u30 voor de Bruggenloop is binnen bereik!
Oh, en ik dacht onderhand dat mijn HR max iets van in de 170 was maar ik weet nu dat het in ieder geval hoger dan 180 is
[ Bericht 0% gewijzigd door Liesje68 op 26-10-2014 13:52:34 ]![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:37 schreef Liesje68 het volgende:
Zo, aangezien ik geen ' officiele' afstand op de klok heb staan die ik kan gebruiken om komende afstanden te voorspellen dacht ik vandaag eens met mijn Garmin een 5km te gaan lopen.
Ik meende me te herinneren dat ik eens 5km in 29'30" had gelopen. Kan t alleen niet echt terug vinden in Garmin![]()
Anyway, ik had met afstandmeten een ietwat beschutte route opgezocht en voor te eerst had ik de racepartner op mijn Garmin aangezet. Eigenlijk wilde ik dus wel ruimer onder de 30' lopen dus dan moet je niets laten liggen op de eerste km's omdat je weinig tijd hebt om t goed te maken.
Ok, ik dus op weg zoekende naar een balans tussen hard weg gaan en niet te hard weg gaan omdat je je anders helemaal opblaast... De eerste 2 km gingen goed. ' niets laten liggen...niets laten liggen...' was mijn mantra. Bij km 3 concentreerde ik mij op mijn beentempo. Ik controleerde een beetje op het neurotische af mijn snelheid en afstand op de Garmin. Balen als je dan in de beschutting van gebouwen loopt en de snelheid wijkt daardoor af. I know, het is niet heel erg nauwkeurig maar een mens wil wat![]()
Bij km 4 kwam het einde al een beetje in zicht. Nog even volhouden en je begint aan de eindsprint... Ok, km 5 en het wordt echt ' mind over matter '.... de laatste 500m en de eindsprint zet ik in...
De splits zijn:
1km 4'25"
2km 4'07"
3km 4'26"
4km 4'19"
5km 4'02"
Ik heb nu voor t eerst het gevoel dat al dat trainen ook effect heeft op mijn snelheid en niet alleen op mijn afstanden.![]()
Natuurlijk gelijk ingevoerd in een aantal racepredictors en de sub 1u30 voor de Bruggenloop is binnen bereik!
Oh, en ik dacht onderhand dat mijn HR max iets van in de 170 was maar ik weet nu dat het in ieder geval hoger dan 180 is
Met duurlopen loop ik ook altijd gewoon rustiger, rond 9 km/uur. Ik voel het wel een beetje aan. Maar ik vind het zo obsessief om met zulke cijfertjes te werken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef Murmeli het volgende:
Het is wel goed om in een training rustig te lopen, anders loop je jezelf in de prak.
En het is handig om je tempo te kunnen sturen, zodat je op verschillende wedstrijden het passende tempo kunt vinden. Ik varieer ook wel iets, maar als ik niet echt nadenk loop ik altijd rond de 5.30/5.50 per km. Duurloopjes kan ik met wat moeite wel op 6.50 lopen. Langzamer lukt dus niet, tenzij er iemand meeloopt die niet zo snel kan. Best lekker wel. Beetje kachelen met een hartslag onder de 135.
Net zoals met hartslag. Dat zegt bij mij helemaal niks.
Maar ik denk dat ik na de cursus bij de vereniging ga, en wie weet word ik wel net zo'n cijferfreak als jullie, inclusief de 'niet gelogd is niet gelopen'-frustratie.![]()
![]()
@Murmeli: Je cross! Verslag klinkt goedNetjes gelopen hoor en fijn zo'n haas (I can tell...
)
@GotC: Whoei, je ging lekker! Jouw post had mijne kunnen zijn. Lekker hoor, toch weer drie kwartier gelopen.
Mijn 5 km compenseert mijn 10 van gisterMijn benen voelden nog wat zwaar, ik had wat spierpijn, maar alsof ik een knop aanzette kenden ze vanaf de start weer het trucje. En riep ik vanmorgen nog dat haaspraktijken het niet meer gingen worden? Ik besloot vanaf de 1e km achter een man met een raar loopje te blijven hangen. Blijven volgen, blijven volgen, schuin achter hem bij windje tegen. Ik heb 100 duimpjes uitgedeeld onderweg want de hele club leek mee te doen
De man liep wel verrekte hard en met windje mee op de terugweg voelde dat heerlijk. En ook al was het zwaar, mijn ademhaling bleef onder controle en mijn passen gingen op de beats/min van mijn playlist lekker mee(net te laat met je suggesties La_Tramposa
thanks! )
Na 4 km lang over een hekje heen kijken (tip van Murmeli om vóóruit te blijven kijken ipv naar het asfalt) en 'gewoon' doorstomen besloot ik te versnellen. Ik voelde me sterk! Die laatste km duurt dan natuurlijk nog best lang, maar hier heb ik flink wat mensen ingehaald en een gat geslagen met mijn haas. Na de finish heb ik hem bedankt en hebben we gezellig nagepraat: leuk![]()
Het voelde alsof ik 25'54 ging lopenHet werd 27'41. Maar! Ik ben zéér content en fier op mijn opbouw
![]()
5'37 - 5'43 - 5'43 - 5'32 - 5'00![]()
En dan heb ik het hoogtepunt van de ochtend nog even in een spoilertje gezetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 26-10-2014 13:54:11 ]![]()
Ach, rond 9km/u is hetzelfde als lopen met een hartslag van rond 150. Dat het jou helemaal niks zegt, is doordat je het niet kent. Maar als je het wel kent, is het precies hetzelfde als tempo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Met duurlopen loop ik ook altijd gewoon rustiger, rond 9 km/uur. Ik voel het wel een beetje aan. Maar ik vind het zo obsessief om met zulke cijfertjes te werken.
Net zoals met hartslag. Dat zegt bij mij helemaal niks.
Maar ik denk dat ik na de cursus bij de vereniging ga, en wie weet word ik wel net zo'n cijferfreak als jullie, inclusief de 'niet gelogd is niet gelopen'-frustratie.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Prachtige tijd!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:37 schreef Liesje68 het volgende:
De splits zijn:
1km 4'25"
2km 4'07"
3km 4'26"
4km 4'19"
5km 4'02"
Oh, en ik dacht onderhand dat mijn HR max iets van in de 170 was maar ik weet nu dat het in ieder geval hoger dan 180 isAlleen, moet die 4 minuten dan geen 5 minuten zijn? Dit telt niet op tot 26'26
Maar ik ben geen cijfertjesmens.
@Nanook: Beterschap. Hartstikke goed dat je een frisse neus bent gaan halen![]()
![]()
No worriesquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:50 schreef Liesje68 het volgende:
@ Qoi:
je hebt gelijk! Ik heb de pace verward met split...Mooie opbouw hoor, knap gedaan
![]()
![]()
Door de opwinding gebeurd...quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
No worriesMooie opbouw hoor, knap gedaan
![]()
Maar al gecorrigeerd!![]()
Daarom hoop ik dat ik bij de Bruggenloop heul veul mensen voor me zie...quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:54 schreef Murmeli het volgende:
Quoi
Well done!
Edit: en jeej voor de hazen![]()
![]()
Met dat tempo hoop ik dat ik een beetje in je buurt kan blijven!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:58 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat ik bij de Bruggenloop heul veul mensen voor me zie...Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Maar mijn hartslag stijgt niet zo netjes zoals bij de meeste mensen, daarom kan ik daar niks mee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ach, rond 9km/u is hetzelfde als lopen met een hartslag van rond 150. Dat het jou helemaal niks zegt, is doordat je het niet kent. Maar als je het wel kent, is het precies hetzelfde als tempo.
En ik vraag me daarom ook af of het een goede graadmeter is hoe je je voelt, want dat vind ik belangrijker dan hoe snel ik ga. Als je hartslag 'maar' 130 is, en je je beroerd voelt, dan ga je niet tegen jezelf zeggen dat je toch harder moet. Dat klopt voor mij gewoon niet. Of doen jullie dat gewoon wel? Harder omdat je hartslag zegt dat dat wel kan terwijl je niet meer kan?![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Met dat tempo hoop ik dat ik een beetje in je buurt kan blijven!Zal vast wel meevallen! Maar dank je!
![]()
Ik kijk zo uit naar de Bruggenloop...![]()
Tja, dat is het in het begin ook... Had er zelf ook moeite mee, maar lopen met een lage hartslag verbetert je basis zodat je hier ook veel profijt van hebt op hogere tempos.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).
Je kan gewoon altijd een beetje hetzelfde op gevoel lopen, maar als je jezelf echt wil verbeteren moet je toch echt een beetje afwisselen. En dat houdt in zowel langzaam als op tempo lopen.
Voor mijn gevoel loop ik soms heel rustig, kijk ik op mijn horloge en zie ik opeens 150+ staan als hartslag... Dan weet ik dat ik wat rustiger aan moet doen. Maar ja, als je gevoel het wel altijd goed heeft kun je waarschijnlijk prima zonder
Liesje68, Quoi:![]()
![]()
Op die manier heeft het bij mij nog nooit gewerkt, maar nee... als het voor geen meter gaan en je voelt je brak ga je niet forceren (tenminste, ik niet). Maar je hartslag zegt meer iets over hoe lang je het vol kan houden, voor je verzuring krijgt en je benen niet meer willen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar mijn hartslag stijgt niet zo netjes zoals bij de meeste mensen, daarom kan ik daar niks mee.
En ik vraag me daarom ook af of het een goede graadmeter is hoe je je voelt, want dat vind ik belangrijker dan hoe snel ik ga. Als je hartslag 'maar' 130 is, en je je beroerd voelt, dan ga je niet tegen jezelf zeggen dat je toch harder moet. Dat klopt voor mij gewoon niet. Of doen jullie dat gewoon wel? Harder omdat je hartslag zegt dat dat wel kan terwijl je niet meer kan?
En je hartslag is niet iets absoluuts... De zones en dergelijke vershcillen per persoon inderdaad.![]()
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dat gaat, je tempo door een horloge laten bepalen.Maar ik heb alleen maar een simpel horloge met hartslagmeter, stopwatch en timer.
Ik ben de laatste tijd wel sneller geworden, juist zonder enige middelen, alleen door intervaltraining (snelle stukken op gevoel, niet op pace).quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:03 schreef m0ridin het volgende:
Je kan gewoon altijd een beetje hetzelfde op gevoel lopen, maar als je jezelf echt wil verbeteren moet je toch echt een beetje afwisselen. En dat houdt in zowel langzaam als op tempo lopen.![]()
Ook helemaal prima dan natuurlijk, sowieso moet iedereen het op de manier doen die voor hem of haar het beste werktquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:05 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dat gaat, je tempo door een horloge laten bepalen.Maar ik heb alleen maar een simpel horloge met hartslagmeter, stopwatch en timer.
[..]
Ik ben de laatste tijd wel sneller geworden, juist zonder enige middelen, alleen door intervaltraining (snelle stukken op gevoel, niet op pace).
Ik ben een gadget en statistieken-freak, dus voor mij werkt een horloge. Ten eerste omdat ik die dan kan kopen, JEEJ! Ten tweede omdat ik dan 100 miljoen statistiekjes heb die ik kan vergelijken, puur om het vergelijken, JEEJ!
Voor mij wordt het lopen er (soms) juist leuker door...![]()
Iedereen wordt sneller van gewoon afwisselend trainen. Of je daar nu wel of geen hulpmiddelen bij gebruikt. Hulpmiddelen kunnen de progressie echter wel versnellen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd wel sneller geworden, juist zonder enige middelen, alleen door intervaltraining (snelle stukken op gevoel, niet op pace).Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik zou wel graag zo'n sportmedische inspanningstest willen doen, kijken wat mijn zuurstofopname is.
Een gewone fietstest heb ik al eens gehad, mijn hartslag komt niet hoger dan 82% terwijl ik boven mijn berekende max. wattage fietste en hyperventilerend van de fiets afstapte.
Het gekke is dat ik lopend wel een hogere hartslag kan bereiken dan op de fiets.
Mossel, ik wil mijn progressie nu even niet versnellen, daardoor ben ik nu geblesseerd.![]()
![]()
Ja, dat kopen vind ik ook wel leuk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:08 schreef m0ridin het volgende:
Ten eerste omdat ik die dan kan kopen, JEEJ!![]()
![]()
Van beter worden raak je niet geblesseerd. Vaak wel van overbelasting.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:09 schreef wyccie het volgende:
Ik zou wel graag zo'n sportmedische inspanningstest willen doen, kijken wat mijn zuurstofopname is.
Een gewone fietstest heb ik al eens gehad, mijn hartslag komt niet hoger dan 82% terwijl ik boven mijn berekende max. wattage fietste en hyperventilerend van de fiets afstapte.
Het gekke is dat ik lopend wel een hogere hartslag kan bereiken dan op de fiets.
Mossel, ik wil mijn progressie nu even niet versnellen, daardoor ben ik nu geblesseerd.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Is het ook eigenlijk. Ik ben sneller geworden, het gaat me gemakkelijker af en dan doe ik relatief te veel. Ik loop dezelfde afstanden als voorheen, maar nu sneller. Ik denk dat dat mijn probleem is.![]()
![]()
Dat denk ik ook. Vooral omdat je ook zegt dat je liever wat sneller (op gevoel) loopt dan wat langzamer, terwijl je juist je trainingen langzamer moetn lopen, zodat je je niet overbelast.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:14 schreef wyccie het volgende:
Is het ook eigenlijk. Ik ben sneller geworden, het gaat me gemakkelijker af en dan doe ik relatief te veel. Ik loop dezelfde afstanden als voorheen, maar nu sneller. Ik denk dat dat mijn probleem is.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Quoi heeft er één te koop. DIe kost niet veel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef wyccie het volgende:
Ok, welk horloge is dan de beste in kwaliteit-prijsverhouding? Gewoon om uit te proberen?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Nou, mijn trainingen zijn voornamelijk intervals, daar heb ik weinig over te zeggen. Maar ik ben wel vaker gaan lopen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Vooral omdat je ook zegt dat je liever wat sneller (op gevoel) loopt dan wat langzamer, terwijl je juist je trainingen langzamer moetn lopen, zodat je je niet overbelast.
En blijkbaar waren mijn schoenen toch wel erg versleten terwijl ze maar 1 jaar oud zijn.![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Quoi heeft er één te koop. Die kost niet veel.![]()
En waarom verkoopt ze die?![]()
Dat zal wel lukken. Haske druk daar, schijnt. Heb jij ook 1.25-1.30 als eindtijd ingevuld? Dan staan we in hetzelfde startvakquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:58 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat ik bij de Bruggenloop heul veul mensen voor me zie...
Hoeveel keer per week loop je dan? En hoeveel km per week totaal? En sinds wanneer loop je en hoe opgebouwd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nou, mijn trainingen zijn voornamelijk intervals, daar heb ik weinig over te zeggen. Maar ik ben wel vaker gaan lopen.
En blijkbaar waren mijn schoenen toch wel erg versleten terwijl ze maar 1 jaar oud zijn.
Mossel heeft wel gelijk nl. Altijd op zn snelst doet au.
En altijd intervallen ook.
Loop gewoon afentoe een rustige 7 km ofzo.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik heb me ingeschreven voor het parelloop running project en de Parelloop.
Mag ik in de op?
Parelloop 22m maart 2015
• Ynske - 5kmToday is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:25 schreef Ynske het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor het parelloop running project en de Parelloop.
Mag ik in de op?
Parelloop 22m maart 2015
• Ynske - 5km
Edit - thumbs up voor het inschrijven bedoel ik he...ik kan je helaas niet in de OP zetten
hier wordt gezegd de tijd die je hebt op 2km gebruik je voor intervallen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoeveel keer per week loop je dan? En hoeveel km per week totaal? En sinds wanneer loop je en hoe opgebouwd?
Loop gewoon afentoe een rustige 7 km ofzo.
En als je voor een grotere afstand gaat dan kies je voor een tempo van bv een halve min langzamerToday is life -
Dale Carnegie![]()
Ik schreef me in toen ik nog niet zo lang liep dus heb 1.35-1.40 opgegeven. You know, no pressurequote:Op zondag 26 oktober 2014 14:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zal wel lukken. Haske druk daar, schijnt. Heb jij ook 1.25-1.30 als eindtijd ingevuld? Dan staan we in hetzelfde startvak![]()
![]()
![]()
dank je!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Edit - thumbs up voor het inschrijven bedoel ik he...ik kan je helaas niet in de OP zettenToday is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:27 schreef YUR het volgende:
mini staat hier op zijn gemakkie in de Runner's World te bladeren
![]()
![]()
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:27 schreef YUR het volgende:
mini staat hier op zijn gemakkie in de Runner's World te bladeren
Goed opgevoed
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Wij hebben allerlei soorten intervallen: 5,10,15 km tempo, (beoogd) hm tempo... En dan dus duurlooptempoquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier wordt gezegd de tijd die je hebt op 2km gebruik je voor intervallen.
En als je voor een grotere afstand gaat dan kies je voor een tempo van bv een halve min langzamer
zal ook wel zijn bij ons omdat we net begonnen zijnquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wij hebben allerlei soorten intervallen: 5,10,15 km tempo, (beoogd) hm tempo... En dan dus duurlooptempoToday is life -
Dale Carnegie![]()
Haha herkenbaar! Zo had ik bij de cpc 65 of 70 min opgegeven voor de 10km. Sta je achteraan en loop je ineens een slalomwedstrijdquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Ik schreef me in toen ik nog niet zo lang liep dus heb 1.35-1.40 opgegeven. You know, no pressure![]()
Ik geef nu gewoon scherpe tijden op
Al een paar jaar heel recreatief aan het lopen, meerdere 7H's en twee HM's gelopen. Mooiweerloper.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoeveel keer per week loop je dan? En hoeveel km per week totaal? En sinds wanneer loop je en hoe opgebouwd?
Loop gewoon afentoe een rustige 7 km ofzo.
Vanaf april sportte ik 5 keer per week (2x zwemmen, 2x rennen, 1 keer fietsen), dat ging prima (liep afstanden tot 10 km in wedstrijdjes, rustige duurloop tot 15 km op 8.5km/uur). In augustus een zomerstop gehad met alles.
In september weer begonnen met rennen. Toen wel 4 keer per week: twee keer interval, een keer rustig rondje van 7 km en soms rustig duurloopje, 1 keer per week wedstrijdje (7-10km, uiteindelijk HM waarna ik geblesseerd raakte).
Maar waarschijnlijk heb ik te snel opgebouwd met de duurlopen. Plus daarbij dat ik echt anatomisch incorrecte voeten heb.![]()
Maar ik heb nu nieuwe zooltjes en nieuwe schoenen. Gaat goedkomen. Ik moet alleen héél geduldig zijn.![]()
Dan loop je al best een tijdje.
Ik ben ook ex-mooiweerloper
Maar consequenter trainen en langzamer opbouwen is beter ja. En 3x per week lopen lijkt me voor nu genoeg. Ik zou pas als je een tijdje blessurevrij bent naar 4x gaan.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Volgende week als ik tijd heb, ga ik naar de Hoka-demo in Vught. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze lopen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:34 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, ik heb nu dus Hoka's, maar ik mag er dus nog niet op rennen.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoka's vind ik mooi!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:34 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, ik heb nu dus Hoka's, maar ik mag er dus nog niet op rennen.
Maar te log dus ik wil ze zelf niet hebben.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Log qua uiterlijk?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef Murmeli het volgende:
Maar te log dus ik wil ze zelf niet hebben.
Ze zijn wel heel licht.![]()
Dat zal me lerenquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha herkenbaar! Zo had ik bij de cpc 65 of 70 min opgegeven voor de 10km. Sta je achteraan en loop je ineens een slalomwedstrijd
Ik geef nu gewoon scherpe tijden op![]()
Voordeel: wel heel veel mensen om naar toe te lopen. Ga mij wel vooraan in het vak parkeren want ik weet dat sub 1.30 gewoon haalbaar is.![]()
Ik heb er naar gekeken en aangehad toen ik bij mijn zus in Californie was. Helaas, Hoka's zijn ongeschikt voor mijn zeer smalle voeten...quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Volgende week als ik tijd heb, ga ik naar de Hoka-demo in Vught. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze lopen.![]()
![]()
Polar Websynch doet het niet, nog steeds mijn loopje van gisteren niet kunnen oploaden....![]()
*kras*Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Omdat ik een nieuwe kon overkopen voor een net prijsje. Eén type geavanceerder, die ook de actual pace weergeeft tijdens het lopen. Maar het horloge dat ik ter overname heb (Garmin Forerunner 110) is echt een prima ding, simpel. Ik heb er perfect mee gelopen de eerste 2 jaar.quote:
Je mag 'm zelfs kosteloos een tijdje proberen, om te kijken of lopen met een horloge iets voor je isZo schappelijk ben ik
(ik doe 'm alleen niet op de post)
Forum Opties Forumhop: Hop naar: