Het viel mij eerder ook al op dat hier veel meer over pace wordt gesproken dan vroeger. Volgens mij komt dat vooral door de horlogelopers.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat me opvalt is dat tegenwoordig alle apps gemiddelden laten zien gerekend per kilometer, ben ik enige die dat niet gewent is? Ik vind veel handiger om te weten of je 12, 13 of 14 km/u loopt dan dat je kilometer splits, 4, 5 of 6 minuten zijn....
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hey, je bent geen vrouw, dus het mag.![]()
Ik benomdat ik niet mag lopen. Lukt het me eindelijk iets sneller te lopen en begin ik het nog leuk te vinden ook, blesseer ik me. Ben bang dat zelfs de 7H niet gaat lukken.
Ja dat is waar, ik denk dat ik zelf een Garmin horloge ga kopen, gewoon goedkoop model.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Het viel mij eerder ook al op dat hier veel meer over pace wordt gesproken dan vroeger. Volgens mij komt dat vooral door de horlogelopers.
Bij uitslagen van wedstrijden zie ik namelijk altijd snelheden, nooit paces.
Overigens kun je in de meeste apps instellen of je pace of snelheid wilt zien.
Mijn Runkeeper geeft standaard snelheid aan.
Wat is er mis met kattenvrouwtjes?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef wyccie het volgende:
Quoi, die koe.![]()
Ik vind het ook altijd zo leuk om bijvoorbeeld onderweg katten tegen te komen. Ik praat dan met ze. (Nee, ik ben geen kattenvrouwtje.)
Tijdje terug was ik aan wielrennen, stond er gewoon koe midden op de weg, nu ben ik qua grote beesten geen held, al helemaal niet toen ie op me af kwam rennen en me 200 meter volgde, toen kwamen er 2 boerenjongens van jaar of 11, die pakten de koe en stopten en hem weer in zijn kooi.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef wyccie het volgende:
Quoi, die koe.![]()
Ik vind het ook altijd zo leuk om bijvoorbeeld onderweg katten tegen te komen. Ik praat dan met ze. (Nee, ik ben geen kattenvrouwtje.)
Niks.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:51 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat is er mis met kattenvrouwtjes?
Maar dat is het dus. Die 0,3 is op 10km al 2 minuten verschil en dat is aanzienlijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:40 schreef raptorix het volgende:
Mjah dat is denk ik questie van wenning, ik weet meestal vrij goed hoe hard ik loop, kan dat meestal wel tot 0.3 km/u aanvoelen,
Thanks!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:40 schreef Quoi het volgende:
[..]
Zo, hier spat de positieve energie af!Goed gelopen!
Hihiquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niks.![]()
Ik ben allergisch voor katten, en ik heb een hekel aan kattenhaar. Maar zo'n rondzwervend katje vind ik vaak wel lief.
Beetje zoals met kinderen: leuk als ze van een ander zijn.
Je kan best wat lopen maar ik zou t rustig aan doen. Zeker als je ziekjes bent, zolang dat t geval is zou ik heeeel rustig aan doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:12 schreef RunnerAdd het volgende:
Ben vanaf woensdag al wat ziekjes, maar volgende week de Erasmusronde dus wilde vandaag nog wel lopen.
Uiteindelijk 7.5km gelopen in 6min/km. Hoop dat ik me volgende week beter voel.
Heb besloten volgende week weg te gaan op 6min/km en na 5km eventueel iets te versnellen. Het doel is onder het uur lopen.
Is het verstandig om volgende week maandag en woensdag nog te lopen? En wat voor trainingen?
Dankjequote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:45 schreef Murmeli het volgende:
Quoi: netjes gelopen! Jammer dat je jezelf in de stress hebt gelopen door snel te starten
Jij voert trouwens dezelfde gesprekken met jezelf als iken je schrijfstijl is geweldig
ik was gewoon plaatsvervangend nerveus hoe het afliep
Maar je kan wel sneller. Wanneer gaan wij elkaae naar een sub56 hazen?
Jaja, dit is herkenbaarquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:48 schreef wyccie het volgende:
Quoi, die koe.![]()
Ja, maar als ik zie dat ik 12.3 loop, en ik weet dat ik normaal 12.5 loop op de afstand die ik wil, dan zie ik gelijk mijn verval, als je ziet dat je 6 seconden trager loopt op een kilometer vind ik dat lastiger rekenen als je dat moet terugrekenen naar je te lopen traject.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 19:57 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Maar dat is het dus. Die 0,3 is op 10km al 2 minuten verschil en dat is aanzienlijk.
Dat is omdat jij dat zo gewend bentquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie dat ik 12.3 loop, en ik weet dat ik normaal 12.5 loop op de afstand die ik wil, dan zie ik gelijk mijn verval, als je ziet dat je 6 seconden trager loopt op een kilometer vind ik dat lastiger rekenen als je dat moet terugrekenen naar je te lopen traject.
Kwestie van wennen, en uiteindelijk rekent het makkelijker.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie dat ik 12.3 loop, en ik weet dat ik normaal 12.5 loop op de afstand die ik wil, dan zie ik gelijk mijn verval, als je ziet dat je 6 seconden trager loopt op een kilometer vind ik dat lastiger rekenen als je dat moet terugrekenen naar je te lopen traject.
Jij legt het veel beter uit. Als je per 1.00 wil lopen op de 10km, moet je dus zorgen dat je 6.00 blijft lopen gemiddeld. Doe je 6.01 dan haal je het niet, terwijl je horloge dan dus wel heel de tijd 10,0 km/u aan staat te geven.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is omdat jij dat zo gewend bent![]()
In principe is elke seconde boven je gewenste pace ook een seconde hoger op je eindtijd, dus dat rekent uiteraard makkelijker dan omrekenen van km/u
Maar goed, je kan het dus instellen zoals je wilt.
oja, das waar! We zien wel. Mijn hazen op de 15 km en ik wisten het ook niet van elkaar. Toch weet ik zeker dat ik zonder hen een slechtere tijd had gelopen. Dus wie weet...quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:23 schreef Quoi het volgende:
[..]
DankjeWie weet, doen we een keertje een 10 km samen
Alhoewel ik me had voorgenomen niet meer aan haaspraktijken te doen
[..]
Jaja, dit is herkenbaar
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
voor degenen die nog steeds niet overtuigd is dat ultra-running leuk is...
http://www.nakedonsharppo(...)st-like-sex.html?m=1
quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 09:15 schreef TMan het volgende:
http://www.utrechtmarathon.com
Inmiddels staat er dat de inschrijving eind deze maand start, het zal mij benieuwen. Als ze ook een halve hebben schrijf ik me denk ik daarvoor in
Denk dat ik nog 2x 5km ofzo loop en dan mn snelheid lekker laag.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 20:21 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Je kan best wat lopen maar ik zou t rustig aan doen. Zeker als je ziekjes bent, zolang dat t geval is zou ik heeeel rustig aan doen.
Congrats !!!quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:17 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's en uitslag binnen. Uitendelijk 1:28 achter de winnaar. 76 deelnemers in totaal.
Ook van Q en lieftallige zijn foto's gemaakt.
Toffe fotoquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:17 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Foto's en uitslag binnen. Uitendelijk 1:28 achter de winnaar. 76 deelnemers in totaal.
Morgen weer trainenquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Devv het volgende:
Wat is deze...de 19 kilometer die gemeten meer dan 21 kilometer was was gewoon zwaarder dan de marathon van Mud Masters. Ik ben helemaal gesloopt na ongeveer 5 uur door vertragende modder te zijn gegaan. De snelste mensen uit vak deden er ongeveer 4 uur over dus het was echt zwaar...
Super gelopen hoor! Congratsquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:17 schreef Corniel het volgende:
[ afbeelding ]
Tof, een collega van me deed ook mee.quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 23:36 schreef Devv het volgende:
Wat is deze...de 19 kilometer die gemeten meer dan 21 kilometer was was gewoon zwaarder dan de marathon van Mud Masters. Ik ben helemaal gesloopt na ongeveer 5 uur door vertragende modder te zijn gegaan. De snelste mensen uit vak deden er ongeveer 4 uur over dus het was echt zwaar...
extremistenquote:Op zondag 26 oktober 2014 00:42 schreef SEMTEX het volgende:
Met oa de Marathon des Sables, Badwater Ultramarathon en de Kepler challenge
Ik lees het al, dat wordt een PRquote:Op zondag 26 oktober 2014 08:35 schreef Quoi het volgende:
Klinkt goed RD![]()
Ik loop straks wéér een wedstrijdje, nu 5 km. Net na de finish gister dacht ik nog 'no way', maar ach. Om mee te dingen in het clubklassement moet je min. 6x hebben meegedaan aan de Bertusloop. Met nog 2 mogelijkheden en pas 4 stempels in mijn stempelboekje () moet ik wel
Maar ik hoef niet hard
25.54, je kan het!!!quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:35 schreef Quoi het volgende:
Klinkt goed RD![]()
Ik loop straks wéér een wedstrijdje, nu 5 km. Net na de finish gister dacht ik nog 'no way', maar ach. Om mee te dingen in het clubklassement moet je min. 6x hebben meegedaan aan de Bertusloop. Met nog 2 mogelijkheden en pas 4 stempels in mijn stempelboekje () moet ik wel
Maar ik hoef niet hard
Als je dat nu zit te hopen, ben je te laat de deur uit gegaan.quote:Op zondag 26 oktober 2014 08:52 schreef Murmeli het volgende:
Iedereen veel plezier vandaag!
Ik hoop dat ik straks niet te laat ben voor de na inschrijving
Ik was op tijd hoor! Klein loopje van PAC. Kan je best last minute inschrijven.quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:02 schreef YUR het volgende:
[..]
Als je dat nu zit te hopen, ben je te laat de deur uit gegaan.
Veel plezier!
quote:Op zondag 26 oktober 2014 09:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik was op tijd hoor! Klein loopje van PAC. Kan je best last minute inschrijven.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 10:29 schreef GotC het volgende:
Zo slecht als het gisteren ging, zo goed ging het vandaag.
Mouw (ja lang) over horloge en op gevoel gelopen. Resultaat: 43 min, 6 km gelopen. Heerlijk
Heerlijk! Gewoon lopen en m'n route laten bepalen door stoplichtenquote:Op zondag 26 oktober 2014 10:57 schreef Shravani het volgende:
[..]![]()
Soms is het best fijn om gewoon lekker op gevoel te lopen he ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.tl;dr versie:
wel gelopen en niet gelopen. En toch weer wel. Mijn garmin is duidelijk een vrouw.
toch was het leuk
[ Bericht 2% gewijzigd door Murmeli op 26-10-2014 11:54:58 ]Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Dat is wel vreemd. groot verschil!quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:35 schreef trolley het volgende:
Officiële uitslag van gisteren staat online, en volgens de officiële uitslag zou ik geen 44:31 hebben gelopen maar 44:47![]()
Oké, beide keren sub 45 maar ik vraag me wel af hoe dat verschil kan ontstaan. Uiteraard heb ik m'n horloge aangezet op het moment dat ik de start over ging, en nadat ik de finish over was duurde het zo'n vier seconden nadat ik me bedacht dat ik m'n horloge nog uit moest zettenOverigens zat er geen chip in het startnummer verwerkt, dus waarschijnlijk is de tijd handmatig gemeten, aangezien er 5m na de finish een vrijwilliger stond die alle startnummers noteerde.
Afijn, in ieder geval een sub 45 gelopen
Ik vond het ook een vrij groot verschil inderdaad. Raarrrr. 44:31 klinkt toch leukerquote:Op zondag 26 oktober 2014 11:41 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat is wel vreemd. groot verschil!
en sub 45 is in ieder geval binnen. En je kan nog wat oefenen voor de 10.
al is strand zwaar en is het parcours sowieso niet simpel denk ik, dat kost je wel tijd hoor. Ik gok dat Ameland van vergelijkbare zwaarte is als mijn crossje daarnet. Heeft me op 6 km 1 of 2 minuten gekost denk ik. Dus reken op een minuut of 3 extra voor 10 km.
(of ben ik nou heel pessimistisch?)
Als er niet met chips gewerkt wordt, dan wordt er vanaf het startschot gemeten. Dus als je dan pas je Garmin aan zet als je over de start gaat, mis je een stukje. Gebeurt wel vaker bij de kleine loopjes, want de huur van zo'n systeem is niet goedkoop en iedereen is toch wel in een seconde of 10 over de start.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:35 schreef trolley het volgende:
Officiële uitslag van gisteren staat online, en volgens de officiële uitslag zou ik geen 44:31 hebben gelopen maar 44:47![]()
Oké, beide keren sub 45 maar ik vraag me wel af hoe dat verschil kan ontstaan. Uiteraard heb ik m'n horloge aangezet op het moment dat ik de start over ging, en nadat ik de finish over was duurde het zo'n vier seconden nadat ik me bedacht dat ik m'n horloge nog uit moest zettenOverigens zat er geen chip in het startnummer verwerkt, dus waarschijnlijk is de tijd handmatig gemeten, aangezien er 5m na de finish een vrijwilliger stond die alle startnummers noteerde.
Afijn, in ieder geval een sub 45 gelopen
Ik ook! En na gisteren alleen maar meer!quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:54 schreef Murmeli het volgende:
Nee hoor, niet te optimistisch. Jij hebt hem al gedaan
Ik heb zin in Ameland!
Dat zou het verschil kunnen verklaren, aangezien ik op de klok in 44:57 de finish overkwam. Als de organisatie de 10seconden regel aanhoudt, kom je inderdaad op die 44:47. Maar goed, zoals in het verslag stond, op het moment dat het startschot klonk moesten wij nog van de wc's naar de start rennen, en toen stonden we ook nog even stil omdat alles de start nog niet eens over was.quote:Op zondag 26 oktober 2014 11:55 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Als er niet met chips gewerkt wordt, dan wordt er vanaf het startschot gemeten. Dus als je dan pas je Garmin aan zet als je over de start gaat, mis je een stukje. Gebeurt wel vaker bij de kleine loopjes, want de huur van zo'n systeem is niet goedkoop en iedereen is toch wel in een seconde of 10 over de start.
Je loopt uiteindelijk ook vooral voor jezelf. Dus groot gelijk!quote:
ja trailenquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Murmeli het volgende:
Mijn verslag wordt genegeerd
Is het zó saai?
tis weer des murmel geweest lees ik alquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Murmeli het volgende:
Is het zó saai?
En dat is?quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:19 schreef Toekito het volgende:
[..]
tis weer des murmel geweest lees ik al
Sorry, ik was bezigquote:Op zondag 26 oktober 2014 12:15 schreef Murmeli het volgende:
Is het zó saai?
geen zin hebben en toch een goeie tijd lopen!quote:Op zondag 26 oktober 2014 12:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
En dat is?
@twc: ik moet toch aan mijn geloofwaardigheid als wannabe trailer werken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |