quote:
Ik was wel bang ja dat het nog wat vroeg zou zijn. Wel goed om te proberen en zeker fijn om ff buiten te zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:03 schreef Nanook24 het volgende:
[..]![]()
En ook voor het crossje van Murmeli![]()
Ik probeerde ook weer te lopen vandaag maar dat was misschien nog iets te vroeg na mijn griepje. Uiteindelijk heb ik meer gewandeld dan hardgelopen maar het was wel fijn er weer even uit te zijn.
Dit lijkt erg op wat ik had.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef Tarahumara het volgende:
Godver, klote garmincrap ook weer...
Nog één keer dit gezeik en ik ga een Suunto halen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
Of lopen zonder horloge? Geen frustraties, geen gezeik.
* wyccie zoekt dekking
Noem het een stedentrip!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft
Geen zin? Hij hoeft toch niet te lopen? Zeg gewoon dat jullie op vakantie gaan. En dat hij op jouw wedstrijddag bijna 4 uur vrije tijd voor zichzelf heeft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft
Een trail Mquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Mjah jarenlang gedaan, ik had gewoon aantal vaste routes waar ik precies de afstand van wist, dus dan zet je gewoon een tijd voor je zelf neer, en dan is het goed of niet goedquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
* wyccie zoekt dekking
Maar, maar, maar... statistieken!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
* wyccie zoekt dekking
Ik loop altijd op gevoel, heb ook geen horloge. Heb wel een telefoon bij me voor de statistieken maar daar kijk ik onderweg nooit op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... statistieken!
Heh, op zich natuurlijk waar en helemaal op de vaste afstanden heb je het echt niet nodig. Maar toch, het is zo leuk om te zien allemaal (en ook om onderweg even te kijken of je toch niet iets te hard gaat, gevoel en daadwerkelijk tempo verschillen nog wel eens).
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.
Dit!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... statistieken!
Heh, op zich natuurlijk waar en helemaal op de vaste afstanden heb je het echt niet nodig. Maar toch, het is zo leuk om te zien allemaal (en ook om onderweg even te kijken of je toch niet iets te hard gaat, gevoel en daadwerkelijk tempo verschillen nog wel eens).
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.
En toch word je juist van dat eerste beter en raak je van het tweede vaker geblesseerd.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).
Het is wel goed om in een training rustig te lopen, anders loop je jezelf in de prak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).
Is ook ervaring.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef wyccie het volgende:
Zelf compenseer ik nooit mijn verval, omdat ik het allemaal wel prima vindt, zolang ik de finish maar lopend haal.
En voor mij is rustig beginnen ook niet altijd een garantie voor het goed uitlopen. Ik loop blijkbaar heel labiel?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik was wel bang ja dat het nog wat vroeg zou zijn. Wel goed om te proberen en zeker fijn om ff buiten te zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:37 schreef Liesje68 het volgende:
Zo, aangezien ik geen ' officiele' afstand op de klok heb staan die ik kan gebruiken om komende afstanden te voorspellen dacht ik vandaag eens met mijn Garmin een 5km te gaan lopen.
Ik meende me te herinneren dat ik eens 5km in 29'30" had gelopen. Kan t alleen niet echt terug vinden in Garmin![]()
Anyway, ik had met afstandmeten een ietwat beschutte route opgezocht en voor te eerst had ik de racepartner op mijn Garmin aangezet. Eigenlijk wilde ik dus wel ruimer onder de 30' lopen dus dan moet je niets laten liggen op de eerste km's omdat je weinig tijd hebt om t goed te maken.
Ok, ik dus op weg zoekende naar een balans tussen hard weg gaan en niet te hard weg gaan omdat je je anders helemaal opblaast... De eerste 2 km gingen goed. ' niets laten liggen...niets laten liggen...' was mijn mantra. Bij km 3 concentreerde ik mij op mijn beentempo. Ik controleerde een beetje op het neurotische af mijn snelheid en afstand op de Garmin. Balen als je dan in de beschutting van gebouwen loopt en de snelheid wijkt daardoor af. I know, het is niet heel erg nauwkeurig maar een mens wil wat![]()
Bij km 4 kwam het einde al een beetje in zicht. Nog even volhouden en je begint aan de eindsprint... Ok, km 5 en het wordt echt ' mind over matter '.... de laatste 500m en de eindsprint zet ik in...
Woohoo! De 5km zit er op.
De splits zijn:
1km 4'25"
2km 4'07"
3km 4'26"
4km 4'19"
5km 4'02"
En de eindtijd is : 26 min 26sec !!!![]()
Ik viel zowat achterover!!! Me so happy!
Ik heb nu voor t eerst het gevoel dat al dat trainen ook effect heeft op mijn snelheid en niet alleen op mijn afstanden.![]()
Natuurlijk gelijk ingevoerd in een aantal racepredictors en de sub 1u30 voor de Bruggenloop is binnen bereik!
Oh, en ik dacht onderhand dat mijn HR max iets van in de 170 was maar ik weet nu dat het in ieder geval hoger dan 180 is
Met duurlopen loop ik ook altijd gewoon rustiger, rond 9 km/uur. Ik voel het wel een beetje aan. Maar ik vind het zo obsessief om met zulke cijfertjes te werken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef Murmeli het volgende:
Het is wel goed om in een training rustig te lopen, anders loop je jezelf in de prak.
En het is handig om je tempo te kunnen sturen, zodat je op verschillende wedstrijden het passende tempo kunt vinden. Ik varieer ook wel iets, maar als ik niet echt nadenk loop ik altijd rond de 5.30/5.50 per km. Duurloopjes kan ik met wat moeite wel op 6.50 lopen. Langzamer lukt dus niet, tenzij er iemand meeloopt die niet zo snel kan. Best lekker wel. Beetje kachelen met een hartslag onder de 135.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |