quote:
Ik was wel bang ja dat het nog wat vroeg zou zijn. Wel goed om te proberen en zeker fijn om ff buiten te zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:03 schreef Nanook24 het volgende:
[..]![]()
En ook voor het crossje van Murmeli![]()
Ik probeerde ook weer te lopen vandaag maar dat was misschien nog iets te vroeg na mijn griepje. Uiteindelijk heb ik meer gewandeld dan hardgelopen maar het was wel fijn er weer even uit te zijn.
Dit lijkt erg op wat ik had.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:05 schreef Tarahumara het volgende:
Godver, klote garmincrap ook weer...
Nog één keer dit gezeik en ik ga een Suunto halen.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
Of lopen zonder horloge? Geen frustraties, geen gezeik.
* wyccie zoekt dekking
Noem het een stedentrip!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft
Geen zin? Hij hoeft toch niet te lopen? Zeg gewoon dat jullie op vakantie gaan. En dat hij op jouw wedstrijddag bijna 4 uur vrije tijd voor zichzelf heeft.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een nieuw doel nodig. Ik wil heel graag een M in het buitenland lopen, maar merk al dat mijn eega daar niet zo'n zin in heeft
Een trail Mquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:10 schreef SEMTEX het volgende:
Mjah jarenlang gedaan, ik had gewoon aantal vaste routes waar ik precies de afstand van wist, dus dan zet je gewoon een tijd voor je zelf neer, en dan is het goed of niet goedquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
* wyccie zoekt dekking
Maar, maar, maar... statistieken!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef wyccie het volgende:
* wyccie zoekt dekking
Ik loop altijd op gevoel, heb ook geen horloge. Heb wel een telefoon bij me voor de statistieken maar daar kijk ik onderweg nooit op.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... statistieken!
Heh, op zich natuurlijk waar en helemaal op de vaste afstanden heb je het echt niet nodig. Maar toch, het is zo leuk om te zien allemaal (en ook om onderweg even te kijken of je toch niet iets te hard gaat, gevoel en daadwerkelijk tempo verschillen nog wel eens).
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.
Dit!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:14 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar... statistieken!
Heh, op zich natuurlijk waar en helemaal op de vaste afstanden heb je het echt niet nodig. Maar toch, het is zo leuk om te zien allemaal (en ook om onderweg even te kijken of je toch niet iets te hard gaat, gevoel en daadwerkelijk tempo verschillen nog wel eens).
Zeker als je echt aan het trainen bent voor iets met bepaalde schemas is een horloge toch wel fijn.
En toch word je juist van dat eerste beter en raak je van het tweede vaker geblesseerd.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).
Het is wel goed om in een training rustig te lopen, anders loop je jezelf in de prak.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Voor mij zou het meer moeite kosten om langzamer te moeten gaan dan goed voelt, of steeds geforceerd op een bepaald tempo te moeten lopen, dan misschien net te hard gaan en aan het eind dan maar wat meer je best doen om het verval te compenseren (en wie weet ging je wel net te hard maar heeft het helemaal geen gevolgen).
Is ook ervaring.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:31 schreef wyccie het volgende:
Zelf compenseer ik nooit mijn verval, omdat ik het allemaal wel prima vindt, zolang ik de finish maar lopend haal.
En voor mij is rustig beginnen ook niet altijd een garantie voor het goed uitlopen. Ik loop blijkbaar heel labiel?
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ik was wel bang ja dat het nog wat vroeg zou zijn. Wel goed om te proberen en zeker fijn om ff buiten te zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:37 schreef Liesje68 het volgende:
Zo, aangezien ik geen ' officiele' afstand op de klok heb staan die ik kan gebruiken om komende afstanden te voorspellen dacht ik vandaag eens met mijn Garmin een 5km te gaan lopen.
Ik meende me te herinneren dat ik eens 5km in 29'30" had gelopen. Kan t alleen niet echt terug vinden in Garmin![]()
Anyway, ik had met afstandmeten een ietwat beschutte route opgezocht en voor te eerst had ik de racepartner op mijn Garmin aangezet. Eigenlijk wilde ik dus wel ruimer onder de 30' lopen dus dan moet je niets laten liggen op de eerste km's omdat je weinig tijd hebt om t goed te maken.
Ok, ik dus op weg zoekende naar een balans tussen hard weg gaan en niet te hard weg gaan omdat je je anders helemaal opblaast... De eerste 2 km gingen goed. ' niets laten liggen...niets laten liggen...' was mijn mantra. Bij km 3 concentreerde ik mij op mijn beentempo. Ik controleerde een beetje op het neurotische af mijn snelheid en afstand op de Garmin. Balen als je dan in de beschutting van gebouwen loopt en de snelheid wijkt daardoor af. I know, het is niet heel erg nauwkeurig maar een mens wil wat![]()
Bij km 4 kwam het einde al een beetje in zicht. Nog even volhouden en je begint aan de eindsprint... Ok, km 5 en het wordt echt ' mind over matter '.... de laatste 500m en de eindsprint zet ik in...
Woohoo! De 5km zit er op.
De splits zijn:
1km 4'25"
2km 4'07"
3km 4'26"
4km 4'19"
5km 4'02"
En de eindtijd is : 26 min 26sec !!!![]()
Ik viel zowat achterover!!! Me so happy!
Ik heb nu voor t eerst het gevoel dat al dat trainen ook effect heeft op mijn snelheid en niet alleen op mijn afstanden.![]()
Natuurlijk gelijk ingevoerd in een aantal racepredictors en de sub 1u30 voor de Bruggenloop is binnen bereik!
Oh, en ik dacht onderhand dat mijn HR max iets van in de 170 was maar ik weet nu dat het in ieder geval hoger dan 180 is
Met duurlopen loop ik ook altijd gewoon rustiger, rond 9 km/uur. Ik voel het wel een beetje aan. Maar ik vind het zo obsessief om met zulke cijfertjes te werken.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:33 schreef Murmeli het volgende:
Het is wel goed om in een training rustig te lopen, anders loop je jezelf in de prak.
En het is handig om je tempo te kunnen sturen, zodat je op verschillende wedstrijden het passende tempo kunt vinden. Ik varieer ook wel iets, maar als ik niet echt nadenk loop ik altijd rond de 5.30/5.50 per km. Duurloopjes kan ik met wat moeite wel op 6.50 lopen. Langzamer lukt dus niet, tenzij er iemand meeloopt die niet zo snel kan. Best lekker wel. Beetje kachelen met een hartslag onder de 135.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 26-10-2014 13:54:11 ]
Ach, rond 9km/u is hetzelfde als lopen met een hartslag van rond 150. Dat het jou helemaal niks zegt, is doordat je het niet kent. Maar als je het wel kent, is het precies hetzelfde als tempo.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:40 schreef wyccie het volgende:
[..]
Met duurlopen loop ik ook altijd gewoon rustiger, rond 9 km/uur. Ik voel het wel een beetje aan. Maar ik vind het zo obsessief om met zulke cijfertjes te werken.
Net zoals met hartslag. Dat zegt bij mij helemaal niks.
Maar ik denk dat ik na de cursus bij de vereniging ga, en wie weet word ik wel net zo'n cijferfreak als jullie, inclusief de 'niet gelogd is niet gelopen'-frustratie.
Prachtige tijd!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:37 schreef Liesje68 het volgende:
Zo, aangezien ik geen ' officiele' afstand op de klok heb staan die ik kan gebruiken om komende afstanden te voorspellen dacht ik vandaag eens met mijn Garmin een 5km te gaan lopen.
Ik meende me te herinneren dat ik eens 5km in 29'30" had gelopen. Kan t alleen niet echt terug vinden in Garmin![]()
Anyway, ik had met afstandmeten een ietwat beschutte route opgezocht en voor te eerst had ik de racepartner op mijn Garmin aangezet. Eigenlijk wilde ik dus wel ruimer onder de 30' lopen dus dan moet je niets laten liggen op de eerste km's omdat je weinig tijd hebt om t goed te maken.
Ok, ik dus op weg zoekende naar een balans tussen hard weg gaan en niet te hard weg gaan omdat je je anders helemaal opblaast... De eerste 2 km gingen goed. ' niets laten liggen...niets laten liggen...' was mijn mantra. Bij km 3 concentreerde ik mij op mijn beentempo. Ik controleerde een beetje op het neurotische af mijn snelheid en afstand op de Garmin. Balen als je dan in de beschutting van gebouwen loopt en de snelheid wijkt daardoor af. I know, het is niet heel erg nauwkeurig maar een mens wil wat![]()
Bij km 4 kwam het einde al een beetje in zicht. Nog even volhouden en je begint aan de eindsprint... Ok, km 5 en het wordt echt ' mind over matter '.... de laatste 500m en de eindsprint zet ik in...
Woohoo! De 5km zit er op.
De splits zijn:
1km 4'25"
2km 4'07"
3km 4'26"
4km 4'19"
5km 4'02"
En de eindtijd is : 26 min 26sec !!!![]()
Ik viel zowat achterover!!! Me so happy!
Ik heb nu voor t eerst het gevoel dat al dat trainen ook effect heeft op mijn snelheid en niet alleen op mijn afstanden.![]()
Natuurlijk gelijk ingevoerd in een aantal racepredictors en de sub 1u30 voor de Bruggenloop is binnen bereik!
Oh, en ik dacht onderhand dat mijn HR max iets van in de 170 was maar ik weet nu dat het in ieder geval hoger dan 180 is
No worriesquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:50 schreef Liesje68 het volgende:
@ Qoi:
je hebt gelijk! Ik heb de pace verward met split...
Door de opwinding gebeurd...quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:51 schreef Quoi het volgende:
[..]
No worriesMooie opbouw hoor, knap gedaan
Daarom hoop ik dat ik bij de Bruggenloop heul veul mensen voor me zie...quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:54 schreef Murmeli het volgende:
Quoi
Well done!
Edit: en jeej voor de hazen
Met dat tempo hoop ik dat ik een beetje in je buurt kan blijven!quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:58 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat ik bij de Bruggenloop heul veul mensen voor me zie...
Maar mijn hartslag stijgt niet zo netjes zoals bij de meeste mensen, daarom kan ik daar niks mee.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:48 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ach, rond 9km/u is hetzelfde als lopen met een hartslag van rond 150. Dat het jou helemaal niks zegt, is doordat je het niet kent. Maar als je het wel kent, is het precies hetzelfde als tempo.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:59 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Met dat tempo hoop ik dat ik een beetje in je buurt kan blijven!
Tja, dat is het in het begin ook... Had er zelf ook moeite mee, maar lopen met een lage hartslag verbetert je basis zodat je hier ook veel profijt van hebt op hogere tempos.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:28 schreef wyccie het volgende:
Op die manier heeft het bij mij nog nooit gewerkt, maar nee... als het voor geen meter gaan en je voelt je brak ga je niet forceren (tenminste, ik niet). Maar je hartslag zegt meer iets over hoe lang je het vol kan houden, voor je verzuring krijgt en je benen niet meer willen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 13:59 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar mijn hartslag stijgt niet zo netjes zoals bij de meeste mensen, daarom kan ik daar niks mee.
En ik vraag me daarom ook af of het een goede graadmeter is hoe je je voelt, want dat vind ik belangrijker dan hoe snel ik ga. Als je hartslag 'maar' 130 is, en je je beroerd voelt, dan ga je niet tegen jezelf zeggen dat je toch harder moet. Dat klopt voor mij gewoon niet. Of doen jullie dat gewoon wel? Harder omdat je hartslag zegt dat dat wel kan terwijl je niet meer kan?
Ik ben de laatste tijd wel sneller geworden, juist zonder enige middelen, alleen door intervaltraining (snelle stukken op gevoel, niet op pace).quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:03 schreef m0ridin het volgende:
Je kan gewoon altijd een beetje hetzelfde op gevoel lopen, maar als je jezelf echt wil verbeteren moet je toch echt een beetje afwisselen. En dat houdt in zowel langzaam als op tempo lopen.
Ook helemaal prima dan natuurlijk, sowieso moet iedereen het op de manier doen die voor hem of haar het beste werktquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:05 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dat gaat, je tempo door een horloge laten bepalen.Maar ik heb alleen maar een simpel horloge met hartslagmeter, stopwatch en timer.
[..]
Ik ben de laatste tijd wel sneller geworden, juist zonder enige middelen, alleen door intervaltraining (snelle stukken op gevoel, niet op pace).
Iedereen wordt sneller van gewoon afwisselend trainen. Of je daar nu wel of geen hulpmiddelen bij gebruikt. Hulpmiddelen kunnen de progressie echter wel versnellen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:05 schreef wyccie het volgende:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe dat gaat, je tempo door een horloge laten bepalen.Maar ik heb alleen maar een simpel horloge met hartslagmeter, stopwatch en timer.
[..]
Ik ben de laatste tijd wel sneller geworden, juist zonder enige middelen, alleen door intervaltraining (snelle stukken op gevoel, niet op pace).
Ja, dat kopen vind ik ook wel leuk.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:08 schreef m0ridin het volgende:
Ten eerste omdat ik die dan kan kopen, JEEJ!
Van beter worden raak je niet geblesseerd. Vaak wel van overbelasting.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:09 schreef wyccie het volgende:
Ik zou wel graag zo'n sportmedische inspanningstest willen doen, kijken wat mijn zuurstofopname is.
Een gewone fietstest heb ik al eens gehad, mijn hartslag komt niet hoger dan 82% terwijl ik boven mijn berekende max. wattage fietste en hyperventilerend van de fiets afstapte.
Het gekke is dat ik lopend wel een hogere hartslag kan bereiken dan op de fiets.
Mossel, ik wil mijn progressie nu even niet versnellen, daardoor ben ik nu geblesseerd.
Dat denk ik ook. Vooral omdat je ook zegt dat je liever wat sneller (op gevoel) loopt dan wat langzamer, terwijl je juist je trainingen langzamer moetn lopen, zodat je je niet overbelast.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:14 schreef wyccie het volgende:
Is het ook eigenlijk. Ik ben sneller geworden, het gaat me gemakkelijker af en dan doe ik relatief te veel. Ik loop dezelfde afstanden als voorheen, maar nu sneller. Ik denk dat dat mijn probleem is.
Quoi heeft er één te koop. DIe kost niet veel.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef wyccie het volgende:
Ok, welk horloge is dan de beste in kwaliteit-prijsverhouding? Gewoon om uit te proberen?
Nou, mijn trainingen zijn voornamelijk intervals, daar heb ik weinig over te zeggen. Maar ik ben wel vaker gaan lopen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:16 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Vooral omdat je ook zegt dat je liever wat sneller (op gevoel) loopt dan wat langzamer, terwijl je juist je trainingen langzamer moetn lopen, zodat je je niet overbelast.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:17 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Quoi heeft er één te koop. Die kost niet veel.
Dat zal wel lukken. Haske druk daar, schijnt. Heb jij ook 1.25-1.30 als eindtijd ingevuld? Dan staan we in hetzelfde startvakquote:Op zondag 26 oktober 2014 13:58 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik dat ik bij de Bruggenloop heul veul mensen voor me zie...
Hoeveel keer per week loop je dan? En hoeveel km per week totaal? En sinds wanneer loop je en hoe opgebouwd?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nou, mijn trainingen zijn voornamelijk intervals, daar heb ik weinig over te zeggen. Maar ik ben wel vaker gaan lopen.
En blijkbaar waren mijn schoenen toch wel erg versleten terwijl ze maar 1 jaar oud zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:25 schreef Ynske het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor het parelloop running project en de Parelloop.
Mag ik in de op?
Parelloop 22m maart 2015
• Ynske - 5km
hier wordt gezegd de tijd die je hebt op 2km gebruik je voor intervallen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoeveel keer per week loop je dan? En hoeveel km per week totaal? En sinds wanneer loop je en hoe opgebouwd?
Mossel heeft wel gelijk nl. Altijd op zn snelst doet au.
En altijd intervallen ook.
Loop gewoon afentoe een rustige 7 km ofzo.
Ik schreef me in toen ik nog niet zo lang liep dus heb 1.35-1.40 opgegeven. You know, no pressurequote:Op zondag 26 oktober 2014 14:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zal wel lukken. Haske druk daar, schijnt. Heb jij ook 1.25-1.30 als eindtijd ingevuld? Dan staan we in hetzelfde startvak
dank je!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef YUR het volgende:
[..]
Edit - thumbs up voor het inschrijven bedoel ik he...ik kan je helaas niet in de OP zetten
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:27 schreef YUR het volgende:
mini staat hier op zijn gemakkie in de Runner's World te bladeren
quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:27 schreef YUR het volgende:
mini staat hier op zijn gemakkie in de Runner's World te bladeren
Wij hebben allerlei soorten intervallen: 5,10,15 km tempo, (beoogd) hm tempo... En dan dus duurlooptempoquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier wordt gezegd de tijd die je hebt op 2km gebruik je voor intervallen.
En als je voor een grotere afstand gaat dan kies je voor een tempo van bv een halve min langzamer
zal ook wel zijn bij ons omdat we net begonnen zijnquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:30 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wij hebben allerlei soorten intervallen: 5,10,15 km tempo, (beoogd) hm tempo... En dan dus duurlooptempo
Haha herkenbaar! Zo had ik bij de cpc 65 of 70 min opgegeven voor de 10km. Sta je achteraan en loop je ineens een slalomwedstrijdquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:26 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Ik schreef me in toen ik nog niet zo lang liep dus heb 1.35-1.40 opgegeven. You know, no pressure![]()
Al een paar jaar heel recreatief aan het lopen, meerdere 7H's en twee HM's gelopen. Mooiweerloper.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoeveel keer per week loop je dan? En hoeveel km per week totaal? En sinds wanneer loop je en hoe opgebouwd?
Mossel heeft wel gelijk nl. Altijd op zn snelst doet au.
En altijd intervallen ook.
Loop gewoon afentoe een rustige 7 km ofzo.
Volgende week als ik tijd heb, ga ik naar de Hoka-demo in Vught. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze lopen.quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:34 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, ik heb nu dus Hoka's, maar ik mag er dus nog niet op rennen.
Hoka's vind ik mooi!quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:34 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, ik heb nu dus Hoka's, maar ik mag er dus nog niet op rennen.
Log qua uiterlijk?quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef Murmeli het volgende:
Maar te log dus ik wil ze zelf niet hebben.
Dat zal me lerenquote:Op zondag 26 oktober 2014 14:31 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Haha herkenbaar! Zo had ik bij de cpc 65 of 70 min opgegeven voor de 10km. Sta je achteraan en loop je ineens een slalomwedstrijd
Ik geef nu gewoon scherpe tijden op
Ik heb er naar gekeken en aangehad toen ik bij mijn zus in Californie was. Helaas, Hoka's zijn ongeschikt voor mijn zeer smalle voeten...quote:Op zondag 26 oktober 2014 14:36 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Volgende week als ik tijd heb, ga ik naar de Hoka-demo in Vught. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze lopen.
Omdat ik een nieuwe kon overkopen voor een net prijsje. Eén type geavanceerder, die ook de actual pace weergeeft tijdens het lopen. Maar het horloge dat ik ter overname heb (Garmin Forerunner 110) is echt een prima ding, simpel. Ik heb er perfect mee gelopen de eerste 2 jaar.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |