SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Why we runOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door GotC op 19-10-2014 20:51:25 ]![]()
Wat hebben we toch ineens een hoop Marathonhelden hier
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
het enige leuke van mijn marathon was het feit dat ik 2! medailles kreeg.... 1 als finisher en een als "Southland Athletics registered finisher"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Wat?? Laat ze eens zien dan, allebei
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Leuk verslag Stipstreep!Lijkt mij ook vrij vervelend, maar bij een loop met zoveel deelnemers is de kans natuurlijk aanwezig dat dat gebeurt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 19:58 schreef Ajaxfan het volgende:
Trouwens: Lopers die met ellebogen werk je opzij duwen of via onmogelijke gaten je passeren mogen echt gewoon STERVEN. Wat een stel klootviolen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
volgend jaar is een ultra helemaal het ding.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:44 schreef SEMTEX het volgende:
Wat hebben we toch ineens een hoop Marathonhelden hier
Je moet onderhand een ironman volbrengen om hier een beetje op te vallen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nou dit! Vorig jaar was het nog een uniek iets, maar nu...quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:44 schreef SEMTEX het volgende:
Wat hebben we toch ineens een hoop Marathonhelden hier![]()
![]()
Heb jij eigenlijk nog gelopen vandaag? Drunense Duinen Devilstrail was toch vandaag?quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:47 schreef Guard het volgende:
[..]
volgend jaar is een ultra helemaal het ding.
Je moet onderhand een ironman volbrengen om hier een beetje op te vallen![]()
GotC, kun je mijn blog toevoegen aan die van de andere? http://mariskalooptharder.wordpress.com/
(still updating)Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:46 schreef Voccar het volgende:
Leuk verslag Stipstreep!
[..]
Lijkt mij ook vrij vervelend, maar bij een loop met zoveel deelnemers is de kans natuurlijk aanwezig dat dat gebeurt.Nooit in Ajax shirt. Is wel zo dat ik het vooral vervelend vind als ik zelf niet lekker in de wedstrijd zit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
de eerste heb ik thuis hangen, de tweede ligt nog bij de "club captain" omdat ik de prijsuitreiking niet afgewacht heb... beetje teleurgesteld, dit, dat en alles...quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat?? Laat ze eens zien dan, allebei'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Donequote:Op zondag 19 oktober 2014 20:48 schreef SEMTEX het volgende:
GotC, kun je mijn blog toevoegen aan die van de andere? http://mariskalooptharder.wordpress.com/
(still updating)![]()
![]()
Ja die heb ik gelopen, 't was zwaar en mooiquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:48 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk nog gelopen vandaag? Drunense Duinen Devilstrail was toch vandaag?
Mooie verslagen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Zo na een middagje bij het 35km-punt gehangen te hebben weet ik het wel zeker hoor: zo'n marathon is niets voor mij. Zoveel pijn lijdende mensen. Mensen kunnen nog zo hard roepen dat het leuk is, maar ik geloof er niets van.![]()
Deze posts vind ik in 2016 zo terug na je eerste marathon.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:56 schreef hatsaflats het volgende:
Zo na een middagje bij het 35km-punt gehangen te hebben weet ik het wel zeker hoor: zo'n marathon is niets voor mij. Zoveel pijn lijdende mensen. Mensen kunnen nog zo hard roepen dat het leuk is, maar ik geloof er niets van.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:54 schreef Guard het volgende:
[..]
Ja die heb ik gelopen, 't was zwaar en mooi![]()
![]()
Jaaa verslagje van mijn HMSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tldr: tot halverwege top, daarna was de koek wel op. 2.02 en naar omstandigheden tevreden![]()
Het is ook leuk. Net zoals bevallen heel leuk schijnt te kunnen zijn.quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:56 schreef hatsaflats het volgende:
Zo na een middagje bij het 35km-punt gehangen te hebben weet ik het wel zeker hoor: zo'n marathon is niets voor mij. Zoveel pijn lijdende mensen. Mensen kunnen nog zo hard roepen dat het leuk is, maar ik geloof er niets van.![]()
Mijn verslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Jaaa verslagje van mijn HMOei, wat een stress moet dat geweest zijn zeg, als je je schoenen vergeten blijkt te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tldr: tot halverwege top, daarna was de koek wel op. 2.02 en naar omstandigheden tevreden
Gelukkig nog goedgekomen en nog wel een beetje kunnen genieten
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
hahahaquote:Op zondag 19 oktober 2014 20:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Deze posts vind ik in 2016 zo terug na je eerste marathon.
Even dikke kuddo's uitdelen aan LT (wat een vlak negatief schema!), Strip met een toptijd voor een snotneus, en Yur die er gewoon ff 2 in een maand wegloopt. (hoe kwam je in hemelsnaam op dat idee?)
En een kleintje voor Jekel, had echt niet verwacht dat hij m uit zou lopen.
En eentje voor alle andere marathonlopers. Ik zag vanuit mijn startvak de 4.00 lopers voorbij komen, wat waren die aan het afzien zeg. Echt knap.
Nu maar eens op zoek naar een nieuw hardloopdoel. Mijn eerste HM was top in 1.58, maar die 2 erna deden serieus pijn. Misschien toch maar wat meer kortere afstandjes doen
Maar eerst verslagjes van de andere HM's lezen![]()
![]()
Pijn, emotie vanwege kapot zijn en teleurstelling....denk ik.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Huilen van de pijn, plezier, emotie of verdriet Yur? Of waren de dropjes niet te eten?
Dropjes waren lekker!F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:01 schreef YUR het volgende:
Mijn verslag:Ik mis de Yurbuds in dit verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Mijn verslag:Toen je mij passeerde viel je opmerking niet helemaal direct.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Hoi daar ben ik weer. Met een HM medaille in the pocket! Ik had al veel respect voor mensen die een marathon hebben gelopen maar nu ik ervaren heb hoe het is om de helft daarvan te lopen, en wat een pokke-eind dat eigenlijk is![]()
![]()
Ik ben rustig gestart en had als voornemen om bij elke verzorgingspost wat te nemen (om een 2e rondje van Bergen te voorkomen: een lege tank). Soms kwamen ze heel snel na elkaar vond ik maar toch was het lekker om iedere keer even te stoppen en wat te eten en/of drinken. Na km 6 zag ik opeens mijn meneer fietsen die op zoek was naar mij, we waren samen naar het stadion gegaan en we hadden een plek afgesproken waar we elkaar naderhand weer zouden zien. Vanaf toen is hij steeds in de buurt geweest met de fiets en dat was eigenlijk heel gezellig. We hadden af en toe lolletjes onderweg en bij elke post kletsten we even bij. Echt hard ging het op deze manier niet maar leuk was het wel!
Eigenlijk ging het tot 18 km prima, tempo lag op 6:20 tot 6:40. Maar of het een mentaal dingetje was of gewoon omdat ik nog nooit zover gelopen had, toen begonnen de pijntjes: heupen, bil, bijna kramp in de hamstring, strakke kuiten. Het tempo zakte tot tegen de 8 min/km en ik kon er niet meer van maken. Ik was ondertussen in het Vondelpark waar meer dan de helft van de lopers aan het wandelen was. Ik dacht alleen maar: "niet wandelen, als ik ren ben ik er eerder". Toen ik aankwam in het stadion deden mijn benen echt zeer. Buiten het stadion zag ik Erik op de afgesproken plek en wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk naar huis, uit die vieze worstengeur waar ik misselijk van werd en met mijn benen omhoog.
Het is nog een half uurtje fietsen naar Amstelveen en dat was best lekker voor de beentjes. Bij een benzinepomp nog een raketje gekocht omdat ik daar zo'n zin in had en toen was ik thuis. Best wel kapot en met nare buikkrampen. Maar ook trots en blij dat ik het meegemaakt en gedaan heb!![]()
Daar zijn ze!quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Dat begreep ik al, en toen had ik ook meteen door hoe laat het was. Toch knap dat je de finish hebt gehaald man!quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:05 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Toen je mij passeerde viel je opmerking niet helemaal direct.F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:06 schreef YUR het volgende:
[..]
Daar zijn ze!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bevielen wel dus?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Mijn verslag:Goed verslag! Beetje lang alleen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Laatste 10 KM was stukkie wandelen - poging tot lopen - wandelen. Rond 20 KM ging het spontaan fout en dat was niet echt meer te herstellen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:07 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat begreep ik al, en toen had ik ook meteen door hoe laat het was. Toch knap dat je de finish hebt gehaald man!* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:06 schreef Angel-A het volgende:
Hoi daar ben ik weer. Met een HM medaille in the pocket! Ik had al veel respect voor mensen die een marathon hebben gelopen maar nu ik ervaren heb hoe het is om de helft daarvan te lopen, en wat een pokke-eind dat eigenlijk is![]()
![]()
Ik ben rustig gestart en had als voornemen om bij elke verzorgingspost wat te nemen (om een 2e rondje van Bergen te voorkomen: een lege tank). Soms kwamen ze heel snel na elkaar vond ik maar toch was het lekker om iedere keer even te stoppen en wat te eten en/of drinken. Na km 6 zag ik opeens mijn meneer fietsen die op zoek was naar mij, we waren samen naar het stadion gegaan en we hadden een plek afgesproken waar we elkaar naderhand weer zouden zien. Vanaf toe is hij steeds in de buurt geweest met de fiets en dat was eigenlijk heel gezellig. We hadden af en toe lolletjes onderweg en bij elke post kletsten we even bij. Echt hard ging het op deze manier niet maar leuk was het wel!
Eigenlijk ging net tot 18 km prima, tempo lag op 6:20 tot 6:40. Maar of het een mentaal dingetje was of gewoon omdat ik nog nooit zover gelopen had, toen begonnen de pijntjes: heupen, bil, bijna kramp in de hamstring, strakke kuiten. Het tempo zakte tot tegen de 8 min/km en ik kon er niet meer van maken. Ik was ondertussen in het Vondelpark waar meer dan de helft van de lopers aan het wandelen was. Ik dacht alleen maar: "niet wandelen, als ik ren ben ik er eerder". Toen ik aankwam in het stadion deden mijn benen echt zeer. Buiten het stadion zag ik Erik op de afgesproken plek en wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk naar huis, uit die vieze worstengeur waar ik misselijk van werd en met mijn benen omhoog.
Het is nog een half uurtje fietsen naar Amstelveen en dat was best lekker voor de beentjes. Bij een benzinepomp nog een raketje gekocht omdat ik daar zo'n zin in had en toen was ik thuis. Best wel kapot en met nare buikkrampen. Maar ook trots en blij dat ik het meegemaakt en gedaan heb!![]()
F means you're fucked![]()
Ik denk er serieus alweer over om een voorjaarsmarathon te lopenAl heb ik met het werken in Den haag niet meer zoveel tijd om te trainen als afgelopen maanden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mijn laatste 10 waren niet anders. Van 35 naar 40 in 42 minuten ofzoquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:09 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Laatste 10 KM was stukkie wandelen - poging tot lopen - wandelen. Rond 20 KM ging het spontaan fout en dat was niet echt meer te herstellen.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:06 schreef Angel-A het volgende:
![]()
Ik ben rustig gestart en had als voornemen om bij elke verzorgingspost wat te nemen (om een 2e rondje van Bergen te voorkomen: een lege tank). Soms kwamen ze heel snel na elkaar vond ik maar toch was het lekker om iedere keer even te stoppen en wat te eten en/of drinken. Na km 6 zag ik opeens mijn meneer fietsen die op zoek was naar mij, we waren samen naar het stadion gegaan en we hadden een plek afgesproken waar we elkaar naderhand weer zouden zien. Vanaf toen is hij steeds in de buurt geweest met de fiets en dat was eigenlijk heel gezellig. We hadden af en toe lolletjes onderweg en bij elke post kletsten we even bij. Echt hard ging het op deze manier niet maar leuk was het wel!
Eigenlijk ging het tot 18 km prima, tempo lag op 6:20 tot 6:40. Maar of het een mentaal dingetje was of gewoon omdat ik nog nooit zover gelopen had, toen begonnen de pijntjes: heupen, bil, bijna kramp in de hamstring, strakke kuiten. Het tempo zakte tot tegen de 8 min/km en ik kon er niet meer van maken. Ik was ondertussen in het Vondelpark waar meer dan de helft van de lopers aan het wandelen was. Ik dacht alleen maar: "niet wandelen, als ik ren ben ik er eerder". Toen ik aankwam in het stadion deden mijn benen echt zeer. Buiten het stadion zag ik Erik op de afgesproken plek en wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk naar huis, uit die vieze worstengeur waar ik misselijk van werd en met mijn benen omhoog.
Het is nog een half uurtje fietsen naar Amstelveen en dat was best lekker voor de beentjes. Bij een benzinepomp nog een raketje gekocht omdat ik daar zo'n zin in had en toen was ik thuis. Best wel kapot en met nare buikkrampen. Maar ook trots en blij dat ik het meegemaakt en gedaan heb!Mooie prestatie, gefelicteerd!
quote:Op zondag 19 oktober 2014 20:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat?? Laat ze eens zien dan, allebeiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
We hebben nu wel de medailles van alle drie de afstanden van Amsterdam in huis
Over een paar jaar moet mini verplicht de kidsrunquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:13 schreef YUR het volgende:
We hebben nu wel de medailles van alle drie de afstanden van Amsterdam in huis
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ohja, die is er ook nog...moet ik ook maar alvast aan wennenquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Over een paar jaar moet mini verplicht de kidsrun
Toffe halve marathonners hebben we ook al in dit topic!
EN LT: dan train je ietsje minder, kan best
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Same herequote:Op zondag 19 oktober 2014 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk er serieus alweer over om een voorjaarsmarathon te lopenAl heb ik met het werken in Den haag niet meer zoveel tijd om te trainen als afgelopen maanden.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Krijg een erg interessant beeld van je nu. Hmm had ik hier niet ergens een kiddo rondlopen of verbeeld ik dat mij?quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Ohja, die is er ook nog...moet ik ook maar alvast aan wennen
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Ohja, die is er ook nog...moet ik ook maar alvast aan wennen
Gaat er hard aan toe hoor..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Staat er een beetje onhandig he?quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:18 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Krijg een erg interessant beeld van je nu. Hmm had ik hier niet ergens een kiddo rondlopen of verbeeld ik dat mij?
Kamikazekids op kop. Sponsored by Skylandersquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaat er hard aan toe hoor..F means you're fucked![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]Da's één toch? Die andere wil ik ook zien!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Als ik niet al te zachtzinnig word ingehaald bij een loop, trek ik meestal de conclusie dat ik echt in de weg liep en zeg ik zelf sorry.
Ik vind serieus dat als je traag (=een stuk trager dan bij het startvak waar je tussen loopt) loopt, je gewoon een beetje ruimte moet maken en zeker niet 3 man breed moet gaan slenteren. Zo wel, dan haal ik ook asociaal in, soms zelfs in een ruimte waar ik net niet doorheen pas.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik bied mijn nederige excuses aan en gooi het op mijn eigen vermoeidheid.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:24 schreef Murmeli het volgende:
Als ik niet al te zachtzinnig word ingehaald bij een loop, trek ik meestal de conclusie dat ik echt in de weg liep en zeg ik zelf sorry.
Ik vind serieus dat als je traag (=een stuk trager dan bij het startvak waar je tussen loopt) loopt, je gewoon een beetje ruimte moet maken en zeker niet 3 man breed moet gaan slenteren. Zo wel, dan haal ik ook asociaal in, soms zelfs in een ruimte waar ik net niet doorheen pas.Je zou het trouwens ook om kunnen draaien.
ruimte waar JIJ niet doorheen past? bestaan die?quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:24 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind serieus dat als je traag (=een stuk trager dan bij het startvak waar je tussen loopt) loopt, je gewoon een beetje ruimte moet maken en zeker niet 3 man breed moet gaan slenteren. Zo wel, dan haal ik ook asociaal in, soms zelfs in een ruimte waar ik net niet doorheen pas.PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia![]()
+1quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:24 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind serieus dat als je traag (=een stuk trager dan bij het startvak waar je tussen loopt) loopt, je gewoon een beetje ruimte moet maken en zeker niet 3 man breed moet gaan slenteren. Zo wel, dan haal ik ook asociaal in, soms zelfs in een ruimte waar ik net niet doorheen pas.![]()
Ik ben me ervan bewust dat ik langzaam loop, dus loop zoveel mogelijk rechts continu.
Maar bij een start is het gewoon druk en dringen. Zelf aan de zijkant/juiste deel van een startvak starten scheelt een boel.![]()
Helemaal met die in Amsterdam soms achterlijk smalle doorgangen die op het oog redelijk onnodig zijn. Is bijna gevaarlijk nog ook soms.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:28 schreef GotC het volgende:
[..]
+1![]()
Ik ben me ervan bewust dat ik langzaam loop, dus loop zoveel mogelijk rechts continu.
Maar bij een start is het gewoon druk en dringen. Zelf aan de zijkant/juiste deel van een startvak starten scheelt een boel.
Ik heb ze vandaag ook zien slenteren met z'n 3-en naast elkaar , vermoeide M lopers terwijl er dan net een stroom frisse hm-ers achteraan komt die dan een soort hindernis parcours krijgen. Ik zat me plaatsvervangend te ergeren.![]()
Ik dacht ook dat die fietsoversteekpunten letterlijk bruggetjes zouden zijn, maar dat deden ze dus met van die nare trechters met die hekken. Was ook niet handig.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
De drukte icm het smalle parcours is voor mij de reden dat ik het hoogstwaarschijnlijk voor gezien hou in Amsterdam
Moedig, ik begin er niet eens aanquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:33 schreef YUR het volgende:
De drukte icm het smalle parcours is voor mij de reden dat ik het hoogstwaarschijnlijk voor gezien hou in Amsterdam. Ik gruwel van drukte. Al die extra stress als je toch al zenuwachtig bent voor een loopje
Ik hoop dat het straks in Enschede in april meevalt met de drukte dan, al geloof ik dat het parcours daar wel aardig breed is? Wil mijn HM toch wel ggraag ongehinderd uitlopen![]()
Ook weer veel te veel mensen langs de kant zien liggen of horizontaal afgevoerd zien worden. Lag ook een man langs de kant en daar was al een hoop enge apparatuur bij gehaald. Eng..F means you're fucked![]()
Volledig ongehinderd zal nooit helemaal lukken denk ikquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:36 schreef HDLed het volgende:
Ik hoop dat het straks in Enschede in april meevalt met de drukte dan, al geloof ik dat het parcours daar wel aardig breed is? Wil mijn HM toch wel ggraag ongehinderd uitlopen
Verder kan het in het eerste gedeelte soms juist wel goed zijn als het wat drukker is, loop je iig niet te hard. En in het tweede gedeelte is het vaak al wat meer verspreid.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, ik heb in de laatste 6km denk ik 5 ambulances voorbij zien komen. Ook al een toen ik net 2km onderweg was trouwens..quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:36 schreef YUR het volgende:
Ook weer veel te veel mensen langs de kant zien liggen of horizontaal afgevoerd zien worden. Lag ook een man langs de kant en daar was al een hoop enge apparatuur bij gehaald. Eng..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Nee idd, maar dat is ook wel weer de charme van zo'n groot evenement tochquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volledig ongehinderd zal nooit helemaal lukken denk ik
Verder kan het in het eerste gedeelte soms juist wel goed zijn als het wat drukker is, loop je iig niet te hard. En in het tweede gedeelte is het vaak al wat meer verspreid.![]()
![]()
De beelden van dood neervallende sporters die ze zomaar even lieten zien in de docu met Diederik Jekel op NPO2 vanavond![]()
Ik voel me alsof ik zelf heb meegelopen![]()
![]()
Precies! En als sloompie niet alleen hoeven lopen maar gewoon gezellig tussen de andere sloompies. Ik hou ervan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:39 schreef GotC het volgende:
Ik hou wel van grote evenementen. Verdwijnen in de menigte![]()
![]()
Ja, dat is zeker zo. Bij de start is het hopen dat je goed staat, zodat je a) niemand voor de voeten loopt en b) je zelf nog enigszins kunt bewegen. Al heb ik maar bij 1 start stil moeten staan, dat was de cpc. Oh en in rdam ergens na een km of 2. Daar doe je weinig aan en dan is erdoorheen beuken ook aso.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:28 schreef GotC het volgende:
[..]
+1![]()
Maar bij een start is het gewoon druk en dringen. Zelf aan de zijkant/juiste deel van een startvak starten scheelt een boel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
"De kennis van Nu" is nog niet beschikbaar op uitzendinggemist
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Tegen de tijd dat die beschikbaar is, is de titel wat achterhaaldquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:41 schreef flipsen het volgende:
"De kennis van Nu" is nog niet beschikbaar op uitzendinggemistF means you're fucked![]()
Vandaag weer een mooie 5km gelopen. HONDENPOEP (details hieronder)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder m'n schoen toen ik thuis kwam. Walgelijk.![]()
Ja, dat inderdaad! Bij de Putten Power Run kwam ik helemaal alleen te lopen, achteraan met alleen de bezemfiets op m'n hielen. Veel grotere mentale klappen kon ik niet krijgen geloof ik..quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:40 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Precies! En als sloompie niet alleen hoeven lopen maar gewoon gezellig tussen de andere sloompies. Ik hou ervan.
Doe mij maar grote evenementen, waarbij de achterhoede niet al te dun is, en ik gewoon kan aanhanken bij de andere niet-zo-snellies
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:42 schreef Satijn het volgende:
Vandaag weer een mooie 5km gelopen. HONDENPOEP (details hieronder)Yurkak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder m'n schoen toen ik thuis kwam. Walgelijk.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:42 schreef Satijn het volgende:
Vandaag weer een mooie 5km gelopen. HONDENPOEP (details hieronder)Hoe weet je dat het hondenpoep was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder m'n schoen toen ik thuis kwam. Walgelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 21:48:51 ]![]()
Ik heb de hm-ers vanaf 1 hoog voorbij zien lopen , zo dus:
![]()
Was best grappig omdat je van bovenaf heel goed kunt zien hoe mensen hun voeten neerzetten.daar zit echt enorm veel verschil in.![]()
RustNee, geen drukte-marathons voor mij denk ik, tenzij ik een keer per ongeluk door de loting van London kom ofzo.
Oh, ik heb zo'n zin in m'n volgende M + training na zien van verhalen hier.. snel weer sterker en beter worden!![]()
Ja doei.![]()
Ik zie dat er in februari een marathon op de Utrechtse heuvelrug is, bij Elst, met 75 deelnemerswel een leuke uitdaging, of het zonder veel publiek en medelopers ook zo soepel gaat..
Als je die gaat lopen kom ik wel aanmoedigen. Tenzij het tien graden vriest, dan niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie dat er in februari een marathon op de Utrechtse heuvelrug is, bij Elst, met 75 deelnemerswel een leuke uitdaging, of het zonder veel publiek en medelopers ook zo soepel gaat..
Parcours is daar het grootste gedeelte behoorlijk breed ja. Zijn paar stukjes die wat smaller zijn, zoals een stuk waar je van de weg gaat het fietspad op, maar vond ik toen nog prima te doen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:36 schreef HDLed het volgende:
Ik hoop dat het straks in Enschede in april meevalt met de drukte dan, al geloof ik dat het parcours daar wel aardig breed is? Wil mijn HM toch wel ggraag ongehinderd uitlopen![]()
Aaaaand we are back in business!
Dus, ik wilde zeggen:
Zeau! Alle verslagen gelezen, behalve die van YUR.. Die was te langchil
Goede prestaties, leuk om te lezen.
In het vorige topic las ik iets over marathon doden en stollingsproblemen? Semtex? Ging dat specifiek over vandaag of is dan algemeen?![]()
Ik ken nog wel een najaarsmarathon voor je dan, met een superbreed parcours, wat nog extra breed is, omdat het er die dag in oktober laag water is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:33 schreef YUR het volgende:
De drukte icm het smalle parcours is voor mij de reden dat ik het hoogstwaarschijnlijk voor gezien hou in AmsterdamZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat was de conclusie van een wetenschapper in die docu van Diederik. Je maakt tijdens het hardlopen rode bloedcellen kapot door de klap die je maakt als je benen op de grond landen. De een heeft daar meer last van dan de ander. Is dat aantal te groot, dan kan dat gevaarlijk worden. Diederiks aantal vermorzelde rode bloedbellen was, ondanks zijn diabetes, niet alarmerend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:46 schreef Nirak het volgende:
Aaaaand we are back in business!
Dus, ik wilde zeggen:
Zeau! Alle verslagen gelezen, behalve die van YUR.. Die was te langchil
Goede prestaties, leuk om te lezen.
In het vorige topic las ik iets over marathon doden en stollingsproblemen? Semtex? Ging dat specifiek over vandaag of is dan algemeen?
Als je teveel rode bloedcellen kwijtraakt, stolt je bloed harder en dat kan gevaarlijk zijn voor je hart.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Ik vond het aantal ambulances in de laatste kilometers ook bijzonder groot. Zelf trouwens ook nog meegeholpen na de finish in de EHBO tent om een loper die asgrauw en buiten westen werd binnengereden in een rolstoel waar ie steeds uit gleed er weer in te hijsen. Dat vond ik iets lugubers hebben, maar de verplegers gingen er heel geroutineerd mee om.![]()
+1quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:56 schreef SiIk het volgende:
[..]
Als je die gaat lopen kom ik wel aanmoedigen. Tenzij het tien graden vriest, dan niet.![]()
Cool ! Misschien ooit echt als route rennen ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:55 schreef Wolve000 het volgende:
Ik zat even te kijken hoe ver ik dit jaar al gelopen had. Da's best wel wat verder dan ik had gedacht.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ik weet niet of m'n baas het zo leuk vindt als ik ruim 10 maanden vrij neem.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Cool ! Misschien ooit echt als route rennen ?
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Dat kan in minder dan tien maanden. Met een marathon per dag kan je het in een maand doen en dan heb je de weekenden vrij.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 22:59:28 ]![]()
Even opgezocht, maar dat is een groepsloop; meer een lange training dan een wedstrijd. Wel jammer, want kleine marathons zijn leukquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Goed gelopen (bijna) allemaal! Wat een tijden! Als ik de verslagen lees, krijg ik ook weer zin in een M, maar dat moet waarschijnlijk wachten tot Amersfoort (juni 2015).![]()
Hmmm, dat geeft aanleiding om er eens met een sportarts over te babbelen voordat ik langere afstanden ga lopen. Tot nu toe weet ik niet beter dan dat ik risico loop als ik bv bedlegerig wordt, lange vliegreizen maak of zwanger ben. Maar deze combinatie wil ik toch even uitgesloten hebben. Of dat evt preventief bloedverdunners gebruiken zou kunnen voorkomen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat was de conclusie van een wetenschapper in die docu van Diederik. Je maakt tijdens het hardlopen rode bloedcellen kapot door de klap die je maakt als je benen op de grond landen. De een heeft daar meer last van dan de ander. Is dat aantal te groot, dan kan dat gevaarlijk worden. Diederiks aantal vermorzelde rode bloedbellen was, ondanks zijn diabetes, niet alarmerend.
Als je teveel rode bloedcellen kwijtraakt, stolt je bloed harder en dat kan gevaarlijk zijn voor je hart.![]()
Als ze een bloedtest erbij inbegrepen hebben en die waardes ook meenemen, dan heeft dat zeker zin.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hmmm, dat geeft aanleiding om er eens met een sportarts over te babbelen voordat ik langere afstanden ga lopen. Tot nu toe weet ik niet beter dan dat ik risico loop als ik bv bedlegerig wordt, lange vliegreizen maak of zwanger ben. Maar deze combinatie wil ik toch even uitgesloten hebben. Of dat evt preventief bloedverdunners gebruiken zou kunnen voorkomen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Lichtvoetig landen heeft dus ook wat dat betreft voordelen, lijkt me dat hoe meer je er stuk van maakt, ,hoe langer het herstel tussendoor wat je nodig hebt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat was de conclusie van een wetenschapper in die docu van Diederik. Je maakt tijdens het hardlopen rode bloedcellen kapot door de klap die je maakt als je benen op de grond landen. De een heeft daar meer last van dan de ander. Is dat aantal te groot, dan kan dat gevaarlijk worden. Diederiks aantal vermorzelde rode bloedbellen was, ondanks zijn diabetes, niet alarmerend.
Als je teveel rode bloedcellen kwijtraakt, stolt je bloed harder en dat kan gevaarlijk zijn voor je hart.
Maar toch, zo veel mensen lopen lange afstanden zonder dat ze ineens dood neervallen, dus een enorm groot risico loop je er ook weer niet mee.NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Het stolt bij mij niet in normale situaties. Dus een reguliere trombosetest laat niets zien gelukkigquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ze een bloedtest erbij inbegrepen hebben en die waardes ook meenemen, dan heeft dat zeker zin.![]()
Maar het is in ieder geval beter hard te lopen voor mij dan iedere avond op de bank te zitten. Bewegen is beter en zoals wolve zegt: het zijn de uitzonderingen. Gelukkig maar![]()
![]()
Jammer dat ik het niet heb gezien, want ik snap deze verklaring niet. Rode bloedcellen zorgen voor de zuurstofopname, en bloedplaatjes zorgen voor stolling. Zelfs als je een tekort hebt aan bloedplaatjes, zou je eerder doodbloeden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je teveel rode bloedcellen kwijtraakt, stolt je bloed harder en dat kan gevaarlijk zijn voor je hart.
Wordt die docu nog eens herhaald?![]()
Dat dachten zij die het wél overkwam ook, toen ze aan de start van hun Marathon stonden ..quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:11 schreef Nirak het volgende:
Maar het is in ieder geval beter hard te lopen voor mij dan iedere avond op de bank te zitten. Bewegen is beter en zoals wolve zegt: het zijn de uitzonderingen. Gelukkig maar
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd onthoudenquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:13 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jammer dat ik het niet heb gezien, want ik snap deze verklaring niet. Rode bloedcellen zorgen voor de zuurstofopname, en bloedplaatjes zorgen voor stolling. Zelfs als je een tekort hebt aan bloedplaatjes, zou je eerder doodbloeden.
Wordt die docu nog eens herhaald?En ja, op de website van VPRO en waarschijnlijk ook wel via Uitzending Gemist?
Volgens mij heb je meer kans om te overlijden in een auto ongeluk op weg naar een loopwedstrijd, dan tijdens een loopwedstrijd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:15 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat dachten zij die het wél overkwam ook, toen ze aan de start van hun Marathon stonden ..
En die sterfgevallen komen vaker voor bij kortere wedstrijden.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Daar heb je nog altijd helemaal gelijk in. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat de kans dat het jou kan overkomen, onder normale condities, net zo groot is als de kans dat het de ander overkomt. En gelukkig maar is die kans nog steeds ontzettend klein.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Volgens mij heb je meer kans om te overlijden in een auto ongeluk op weg naar een loopwedstrijd, dan tijdens een loopwedstrijd.
En die sterfgevallen komen vaker voor bij kortere wedstrijden.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Mijn voet ook, erop staan doet pijn. Was na de HM van vorige week ook al, en afgelopen week werd het minder en kon het weer belasten. Vandaag voelde ik het opeens weer na 7km.quote:![]()
![]()
Jeetje mineetje, wat een hoop (halve) marathon geweld vandaag! Klasbakken stuk voor stuk!
Blijft voorlopig toch nog een ver van mijn bed show, voor nu alleen de 10km voor mij... En daar vandaag dus 1 van gelopenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een (welverdiende) goede nacht toegewenst allemaal!![]()
zat vanmorgen, doordat ik aan het werk was, maar met een half oog mee te lezen.... daarom alsnog een verlate hulde aan iedereen!!
Ik moet zeggen dat mijn benen redelijk voelen vandaag, straks even een rondje loslopen en dan maar eens de NZ runningcalendar er bij pakken om te kijken wat er komend weekend (lang weekend) te doen is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Twee doden tijdens het Amsterdam Dance Event, da's pas gevaarlijk!It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:08 schreef Cynic het volgende:
Twee doden tijdens het Amsterdam Dance Event, da's pas gevaarlijk!
SPOILER: dat valt me niks tegenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Nu mét log: https://www.endomondo.com/workouts/426910183
Supertevreden, idd geen verval![]()
Ook nog hulde aan alle andere helden!![]()
Mooie vlakke racequote:Op maandag 20 oktober 2014 07:56 schreef TMan het volgende:
Ook nog hulde aan alle andere helden!
ondanks mijn teleurstelling gister had de Marathon toch een Nederlands tintje..... Nederlandse overwinning bij de dames!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
ik ook qua lopen maar kon de verleiding toch niet weerstaan en ik moet zeggen dat het lekker ging, 5km in een rustig tempo met de hondquote:
[ Bericht 2% gewijzigd door rechtsedirecte op 20-10-2014 08:45:45 ]'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Niks mis met semi-actief herstel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ook qua lopen maar kon de verleiding toch niet weerstaan en ik moet zeggen dat het lekker ging![]()
toch niet die vrouw die de hele tijd in jouw slipstream heeft gelopen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
ondanks mijn teleurstelling gister had de Marathon toch een Nederlands tintje..... Nederlandse overwinning bij de dames!
nee, Klaartje van Schie, een jongedame van oorsprong uit Deventer maar "fresh import"quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:11 schreef Guard het volgende:
[..]
toch niet die vrouw die de hele tijd in jouw slipstream heeft gelopen?
in 2.58. nog iets...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Voor mij wordt 8 trappen af vanuit mijn huis de grootste sportieve prestatie van vandaag.. ik ga maar een kwartier eerder van huis denk ik. Hoewel ik mentaal alweer reikhalzend uitkijk naar het volgende loopje, zouden mijn benen er nu echt nog niet aan moeten denken. Het is gelukkig wel 'goede spierpijn', puur de quads, geen gekke peesplaten of pijntjes in gewrichten.
http://www.scheveningenzandvoort.nl/
Dit lijkt me trouwens ook een mooie, al heb ik geen idee hoe zwaar dat is. Strand kan wel vlak zijn maar voor hetzelfde geld heb je 42km lang volle wind tegen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan is 42 km best verquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:27 schreef La_Tramposa het volgende:
maar voor hetzelfde geld heb je 42km lang volle wind tegen..
Ja, zeker omdat er maar 90 mensen meededen vorig jaar dus de kans dat je achter iemand kan schuilen is ook niet grootquote:
Nu de Diederick docu terugkijken, die is inmiddels beschikbaar op uitzendinggemist! Hij zweet al voor de start
Deze is er ook 2 keer per jaar:quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor mij wordt 8 trappen af vanuit mijn huis de grootste sportieve prestatie van vandaag.. ik ga maar een kwartier eerder van huis denk ik. Hoewel ik mentaal alweer reikhalzend uitkijk naar het volgende loopje, zouden mijn benen er nu echt nog niet aan moeten denken. Het is gelukkig wel 'goede spierpijn', puur de quads, geen gekke peesplaten of pijntjes in gewrichten.
http://www.scheveningenzandvoort.nl/
Dit lijkt me trouwens ook een mooie, al heb ik geen idee hoe zwaar dat is. Strand kan wel vlak zijn maar voor hetzelfde geld heb je 42km lang volle wind tegen..
www.denhaagstrandmarathon.nlF means you're fucked![]()
Zeh horror, m'n rug zit inmiddels helemaal vast. Sinds vorige week al een beetje zeurderig, afgelopen weekend leek t weg te trekken.. Inmiddels terug in full force![]()
![]()
Iedereen die gelopen heeft van t weekend, Top gedaan!
K vind t echt tof dat mensen die Marathonafstand kunnen afleggen.
Dat gaat hem nooit worden voor mij.
Wij hebben volgende week de 2km test waarbij gekeken gaat worden hoe lang je daar over doet en aan de hand daarvan ingedeeld gaat worden op de trainingsgroepen voor de Parelloop. Ik heb besloten dat ik hoe dan ook daar aan mee ga doen. Dit gaat me door de tijd zonder werk heen trekken. Dus 29 maart moet ik aan de 5 km geloven.
Gister hadden we 2x7' en 4 min rust. Uiteindelijk iets van 2,34km op 20 min. Eigenlijk best slecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie![]()
Laten masseren? Warme douche? Warmte pleisters?quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:46 schreef Daph_ het volgende:
Zeh horror, m'n rug zit inmiddels helemaal vast. Sinds vorige week al een beetje zeurderig, afgelopen weekend leek t weg te trekken.. Inmiddels terug in full forceToday is life -
Dale Carnegie![]()
Oh, leuk... ook maar eens kijken vandaag.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Nu de Diederick docu terugkijken, die is inmiddels beschikbaar op uitzendinggemist! Hij zweet al voor de start
Zaterdag toevallig ook een andere docu gezien over wat hardlopen met je lichaam doet. Stoorde me nogal omdat die gast 8 marathons in 8 dagen liep (qua afstand) en al snel last van zijn knie had en toch doorging en doorging... Tja, dat lijkt me NOOIT goed voor je lichaam
Maar uiteindelijk toch wel ok en positief resultaat (niks mis met zijn lichaam, geen blijvende schade, en hardlopen is goed, etc... Uiteindelijke boodschap was positief)
Het enige verontrustende was dat er bijna nooit iemand een healthcheck/hart-functie check doet (en tja, zwak hart + grote inspanning = meer risico) en dat er blijkbaar veel mensen met ibuprofen en dergleijke lopen, dat is dan weer niet aan te raden...
Stond hier maar helaas niet meer beschikbaar:
http://www.npo.nl/focus-h(...)0-2014/VPWON_1221501![]()
Ja, raar idee was dat. Wat ik vooral ook vond was dat ze zo slecht voorbereid waren; niet uitgezocht welke wegen er dicht waren, die man had zelf niks van drinken of eten bij zich..quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:55 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Oh, leuk... ook maar eens kijken vandaag.
Zaterdag toevallig ook een andere docu gezien over wat hardlopen met je lichaam doet. Stoorde me nogal omdat die gast 8 marathons in 8 dagen liep (qua afstand) en al snel last van zijn knie had en toch doorging en doorging... Tja, dat lijkt me NOOIT goed voor je lichaam
Maar uiteindelijk toch wel ok en positief resultaat (niks mis met zijn lichaam, geen blijvende schade, en hardlopen is goed, etc... Uiteindelijke boodschap was positief)
Het enige verontrustende was dat er bijna nooit iemand een healthcheck/hart-functie check doet (en tja, zwak hart + grote inspanning = meer risico) en dat er blijkbaar veel mensen met ibuprofen en dergleijke lopen, dat is dan weer niet aan te raden...
http://www.npo.nl/focus-h(...)0-2014/VPWON_1221501Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Hij had een supportcrew met eten en drinkenquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, raar idee was dat. Wat ik vooral ook vond was dat ze zo slecht voorbereid waren; niet uitgezocht welke wegen er dicht waren, die man had zelf niks van drinken of eten bij zich..
die hem soms kwijt waren of voor afgesloten wegen stonden.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Hij had een supportcrew met eten en drinken
Vond het ook niet bijster goed voorbereidMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Of een fietsongeluk.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Volgens mij heb je meer kans om te overlijden in een auto ongeluk op weg naar een loopwedstrijd, dan tijdens een loopwedstrijd.
En die sterfgevallen komen vaker voor bij kortere wedstrijden.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Die voorbereiding had wel beter gekund jaquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:59 schreef Guard het volgende:
[..]
die hem soms kwijt waren of voor afgesloten wegen stonden.
Vond het ook niet bijster goed voorbereid
Klopt idd, nu kan ik me voorstellen da thet (vooral in het buitenland) lastig kan afsluitingen compleet uit te sluiten, maar zelfs zelf geen wat oid mee...quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, raar idee was dat. Wat ik vooral ook vond was dat ze zo slecht voorbereid waren; niet uitgezocht welke wegen er dicht waren, die man had zelf niks van drinken of eten bij zich..Njah, maar die was ie op een bepaald punt toch kwijtquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:59 schreef YUR het volgende:
[..]
Hij had een supportcrew met eten en drinkenEn dan nog... Lijkt me toch relaxed om tijdens het lopen op je eigen momenten een slok te nemen oid.
Anyway, beetje aparte aanpak om het effect van sporten te laten zien zo'n extreme inspanning. Viel me nog mee dat hij zijn knie niet compleet had gesloopt.![]()
Mooi trainingsdoelquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:48 schreef Ynske het volgende:
Wij hebben volgende week de 2km test waarbij gekeken gaat worden hoe lang je daar over doet en aan de hand daarvan ingedeeld gaat worden op de trainingsgroepen voor de Parelloop. Ik heb besloten dat ik hoe dan ook daar aan mee ga doen. Dit gaat me door de tijd zonder werk heen trekken. Dus 29 maart moet ik aan de 5 km geloven.
Gister hadden we 2x7' en 4 min rust. Uiteindelijk iets van 2,34km op 20 min. Eigenlijk best slechtmet welke groep train jij op zondag?
![]()
dr waren rare dingen aan die repo.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:55 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Oh, leuk... ook maar eens kijken vandaag.
http://www.npo.nl/focus-h(...)0-2014/VPWON_1221501
hier is een medische test verplicht als je meedoet met de training naar loop toe.Today is life -
Dale Carnegie![]()
verrek, tis maandag, dat was de training van zaterdag. Start to Run laatste training.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:02 schreef Nirak het volgende:
[..]
Mooi trainingsdoelmet welke groep train jij op zondag?
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Maar verder wel een goeie docu.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Die voorbereiding had wel beter gekund ja
Vond die krachttest na 2 dagen wel interessant, hoeveel kracht in zijn benen was kwijtgeraakt.
Verklaart wel dat je een beetje moet herstellen na zo'n marathon.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
40% was t toch? en 30% normaal?quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:03 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar verder wel een goeie docu.
Vond die krachttest na 2 dagen wel interessant, hoeveel kracht in zijn benen was kwijtgeraakt.
Verklaard wel dat je een beetje moet herstellen na zo'n marathon.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ik vind uit de Kennis van Nu documentaire dat gedeelte over mental fatigue wel interessant, daar herken ik me wel in. Je benen zijn moe maar die kunnen in principe altijd nog wel een stap zetten, maar het kost gewoon steeds meer mentale kracht om het tempo vast te houden, en positief denken helpt daar wel echt bij.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Cool yns! Ben benieuwd hoe de test gaatquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:48 schreef Ynske het volgende:
Gister hadden we 2x7' en 4 min rust. Uiteindelijk iets van 2,34km op 20 min. Eigenlijk best slecht
En hopelijk gaat je lijf lekker meewerken voor de 5 km
Je hebt 3 al eens gedaan toch? 5 gaat vast wel te doen zijn dan
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Inderdaad, hoewel ik me wel afvroeg hoeveel verlies kwam doordat hij niet met volle kracht kon gaan ivm zijn knie...Maar dan nog, dat was misschien het verschil tussen die 30 en 40 procentquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:03 schreef Guard het volgende:
[..]
Maar verder wel een goeie docu.
Verklaart wel dat je een beetje moet herstellen na zo'n marathon.![]()
![]()
Ik weet het niet meer precies, maar het scheelde wel behoorlijk jaquote:Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vond ik nou ook! Kan ik zeker wat van lerenquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind uit de Kennis van Nu documentaire dat gedeelte over mental fatigue wel interessant, daar herken ik me wel in. Je benen zijn moe maar die kunnen in principe altijd nog wel een stap zetten, maar het kost gewoon steeds meer mentale kracht om het tempo vast te houden, en positief denken helpt daar wel echt bij.
Supporterteam 35 km is trouwens in de Diederik-docu nét niet in beeld![]()
![]()
3 en 4.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:06 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Cool yns! Ben benieuwd hoe de test gaat
En hopelijk gaat je lijf lekker meewerken voor de 5 km
Je hebt 3 al eens gedaan toch? 5 gaat vast wel te doen zijn dan
3 als afsluiting van Start to run in het voorjaar 28 min nogwat en 4 weken later 4 km in 38 min nogwat
alleen daarna dus stil komen te staan.
gaat ook vast wel goedkomen, maar soms denk ik wel eens t stelt niets voor als ik de ene na de andere 42km lang zie komen.
* Ynske mantraat zennnnnnnToday is life -
Dale Carnegie![]()
Tuurlijk stelt het wel wat voor. Al die clichés dat je beter bent dan iedereen die op de bank zit, zijn misschien cheesy, maar wel waarquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
3 en 4.
3 als afsluiting van Start to run in het voorjaar 28 min nogwat en 4 weken later 4 km in 38 min nogwat
gaat ook vast wel goedkomen, maar soms denk ik wel eens t stelt niets voor als ik de ene na de andere 42km lang zie komen.
* Ynske mantraat zennnnnnn
Zeg nooit nooitquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:48 schreef Ynske het volgende:
Gister hadden we 2x7' en 4 min rust. Uiteindelijk iets van 2,34km op 20 min. Eigenlijk best slecht. Ik dacht vorig jaar nadat ik voor het eerst met pijn en moeite 2 kilometer had gelopen dat ik nooit verder dan 10 kilometer zou gaan. En zie hier. Er staat inmiddels een halve marathon op mijn naam en volgend jaar ga ik voor de marathon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk dat het moeizamer is om van 0 tot 5 te komen dan van 5 tot 42quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
3 en 4.
* Ynske mantraat zennnnnnnEn waarom zou dat ook per se je doel moeten zijn? Stiekem zijn wij ook gewoon een beetje gek
Maar gewoon blijven doorzetten dus! Run the mile you're in!
Hahaha dat zag ik ook!! Zonde he net niet z'nquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:08 schreef Quoi het volgende:
[..]
Vond ik nou ook! Kan ik zeker wat van leren
Supporterteam 35 km is trouwens in de Diederik-docu nét niet in beeldRichting jou in beeld .
![]()
Niet teveel van aantrekken, dat marathongedoetje hierquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
3 en 4.
* Ynske mantraat zennnnnnn![]()
En je hebt nog ff tot maart, gaat wel lukken!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hulde voor de mooie verslagen!
Echt bijzonder om die verhalen te lezen hoor. Mijn god, wat een afstanden!
Ik heb zaterdag weer een stukje gelopen, 3,7 km. Ik dacht weer even rustig beginnen. Dat was maar goed ook want ik had zondag voor het laatst gelopen (4Mijl van Groningen) en had behoorlijk stijve benen. Het is maar goed dat ik dit niet ergens hoef terug te kijken op een filmpje, want het zag er volgens mij echt niet uit haha.
Na de eerste 2 km ging het wat soepeler en kon ik wat meer genieten van mijn rondje. Snel was het niet, maar nuttig wel.
Dus. Dat.![]()
Douche helpt niet, hittepit erop werkt een uurtje of 2/3 daarna zeurt t zachtjes door. Laten masseren is een optie, maar wil het eigenlijk even aankijken voordat ik daarvoor ga bellenquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
Laten masseren? Warme douche? Warmte pleisters?![]()
ik ben blijkbaar echt raar, want ik snap echt niet dat als je met huistuinenkeukenmiddeltjes (jazeker 3x woordwaarde) iets niet verminderd krijgt waarom je dan nog gaat aankijken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Douche helpt niet, hittepit erop werkt een uurtje of 2/3 daarna zeurt t zachtjes door. Laten masseren is een optie, maar wil het eigenlijk even aankijken voordat ik daarvoor ga bellenToday is life -
Dale Carnegie![]()
Gisteren tijdens die Docu zat ik te denken wil ik zelf eigenlijk wel zo'n test. Stel er komt uit dat ik een verhoogde kans heb om dood neer te vallen. En dat zou mij ook niet eens verbazen gezien mijn voorvaderen allemaal niet zo oud zijn geworden. Dan sta ik daar voortaan met die kennis en loop je een stuk minder lekker, of nog erger helemaal niet. Ik val liever dan maar dood neer is mijn conclusie.![]()
een van de loopsters bij ons is bij de Marathon van Rotterdam neergegaan. Die heeft zo'n geluk gehad dat het daar gebeurd is, en niet bij een training bij ons.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gisteren tijdens die Docu zat ik te denken wil ik zelf eigenlijk wel zo'n test. Stel er komt uit dat ik een verhoogde kans heb om dood neer te vallen. En dat zou mij ook niet eens verbazen gezien mijn voorvaderen allemaal niet zo oud zijn geworden. Dan sta ik daar voortaan met die kennis en loop je een stuk minder lekker, of nog erger helemaal niet. Ik val liever dan maar dood neer is mijn conclusie.
ze is aan het herstellen en het zou men niets verbazen als ze weer gaat beginnen.
Ik denk dat als je weet dat het er inzit je best nog kunt lopen maar dat je dan wel je doelen moet aanpassen. Dat hoeft niet eens meteen helemaal stoppen te betekenen. Ikzelf zou liever lekker lopen maar begeleid (medisch) dan niet weten en dood neervallenToday is life -
Dale Carnegie![]()
https://www.mchaaglanden.(...)ote-sportkeuring.htm staat al een tijdje op mijn verlanglijst. Zodra ik goed ben hersteld, wil ik m gaan doenF means you're fucked![]()
Ik hoef geen keuring. Ik voel mijn eigen lijf en trek daaruit mijn conclusies. Ik voel me lekker als ik loop, dus dat blijf ik gewoon lekker doen. En eigenlijk ook om dezelfde reden als TWC noemt.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Voor mij is het simpel. Als ze me aanraden om vooral geen marathons meer te doen, dan doe ik geen marathons meer. Mijn gezin is me veel meer waardF means you're fucked![]()
Aan de ene kant lijkt zo'n keuring me best interessant (dan weet je wel meteen alles over je Hrmax, VOmax).
Aan de andere kant, ze vinden al snel "iets" waar ik me dan druk om kan gaan maken.
Ik verwacht niet dat ze zeggen dat ik geluk heb gehad dat ik nog niet dood ben neer gevallen tijdens het rennen maar er zal vast iets mis zijn.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:49 schreef YUR het volgende:
Voor mij is het simpel. Als ze me aanraden om vooral geen marathons meer te doen, dan doe ik geen marathons meer. Mijn gezin is me veel meer waard
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Mocht het te maken hebben met die bloedplaatjes etc., dan zijn er vast ook wel preventieve dingen die je kunt doen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Voor jou is het simpel. Als ze je aanraden om vooral niet meer in auto's te stappen, stap je niet meer in auto's. Je gezin is je veel meer waard.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:49 schreef YUR het volgende:
Voor mij is het simpel. Als ze me aanraden om vooral geen marathons meer te doen, dan doe ik geen marathons meer. Mijn gezin is me veel meer waard
Ik bedoel dus: een verhoogd risico is vaak een lager risico dan een ongeluk waar of wanneer dan ook. En daarom heb ik helemaal geen zin om me bang te laten maken.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik heb het hele weekend gewerkt, dus ik heb niet live kunnen meeleven met de marathon (op FB-updates na).
Maar nu ben ik bij gelezen en het was weer een heroïsche marathondag. Het is toch wel heel strak dat LT voor haar eerste marathon een duidelijk plan had en dat gewoon uitvoerde. Vooral omdat het volgens mij bepaald geen laf plan was. Vreselijk goed gedaan!
Maar ook de overige lopers verdienen een emoticon met twee duimpjes. Kijk YUR, dat de benen ermee ophouden, dat heb ik dus al na 12 of 13 km. En soms eerder. Standaard. De zegens van een houten lichaam! Jij hebt daar dus een Loch Ness marathon plus 29 km in erbarmelijke omstandigheden voor nodig om dat te bereiken.
Dat Diederik Jekel het gered heeft vind ik wel vrij briljant. Hij had zelfs minder getraind dan pijll! De docu was interessant, vooral het gedeelte over mentale training. Nu vraag ik mij wel af of er geen andere verklaring was voor het feit dat hij de tweede keer veel langer 5:27 min/km kon volhouden op de loopband. Ik denk dat het ook een rol speelde dat hij toen veel beter opgewarmd was.
Hoe dan ook, zeer knap. Ik zou bijna gaan geloven dat ik het nu ook zou moeten kunnen. Ik heb er lang met Corniel over gesproken gisteren, maar mijn gevoel zegt dat ik teveel beperkt wordt door een inflexibel lijf (ik heb het nog niet eens over de beroerde techniek). Zoals ik net al zei, het lichaam wordt te snel stijf tijdens het lopen, waardoor ik nog meer de coördinatie verlies.
Aan de andere kant merkte ik gisteren op het werk dat het lichaam in rap tempo herstelde van de LDL van die ochtend van 20 km. Dat was wel opmerkelijk.Ik niet. Ik leef liever dan dat ik dood neerval. Ik ben van plan om me ergens in de komende maanden te laten testen en eigenlijk wil ik dat op korte termijn al laten doen i.v.m. de Meijendelloop van 25 km eind november. Natuurlijk, als de uitslag desastreus is dan hoop ik dat het nog wel verantwoord is om afstanden tot 15 km te blijven lopen. En als zelfs dat een groot risico oplevert, tja, daar wil ik nog niet aan denken. Maar het leven is me veel te lief, ondanks dat hardlopen er zo'n groot onderdeel van uitmaakt de laatste jaren.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gisteren tijdens die Docu zat ik te denken wil ik zelf eigenlijk wel zo'n test. Stel er komt uit dat ik een verhoogde kans heb om dood neer te vallen. En dat zou mij ook niet eens verbazen gezien mijn voorvaderen allemaal niet zo oud zijn geworden. Dan sta ik daar voortaan met die kennis en loop je een stuk minder lekker, of nog erger helemaal niet. Ik val liever dan maar dood neer is mijn conclusie.
Trouwens, over de Meijendelloop gesproken... het wordt een bijzondere race. Het is 100% zeker dat ik als laatste ga eindigen in mijn categorie (30+), als ik zo naar de uitslagen van de afgelopen jaren kijk.![]()
Ik heb dit weekend voor het eerst met sport tape gelopen en het beviel mij eigenlijk wel. Het is minder warm dan kousen en je kunt heel gericht bepaalde spieren tapen. Het is wel vrij duur vind ik. Je moet toch ¤25,- voor een kleine rol neerleggen. En je moet wel even oefenen, want je krijgt het met geen mogelijkheid meer goed als de plaklaag per ongeluk gevouwen wordt.![]()
Ik laat me ook niet bang maken, maar autorijden is natuurlijk totaal wat anders dan hobbymatig een marathon lopen. Althans, voor mij wel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:51 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Voor jou is het simpel. Als ze je aanraden om vooral niet meer in auto's te stappen, stap je niet meer in auto's. Je gezin is je veel meer waard.
Ik bedoel dus: een verhoogd risico is vaak een lager risico dan een ongeluk waar of wanneer dan ook. En daarom heb ik helemaal geen zin om me bang te laten maken.F means you're fucked![]()
Ik loop altijd met sporttape. Op mijn tepelsquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb dit weekend voor het eerst met sport tape gelopen en het beviel mij eigenlijk wel. Het is minder warm dan kousen en je kunt heel gericht bepaalde spieren tapen. Het is wel vrij duur vind ik. Je moet toch ¤25,- voor een kleine rol neerleggen. En je moet wel even oefenen, want je krijgt het met geen mogelijkheid meer goed als de plaklaag per ongeluk gevouwen wordt.Rolletje van de action, kost een paar cent
is dat van die kinesiologie tape?quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb dit weekend voor het eerst met sport tape gelopen en het beviel mij eigenlijk wel. Het is minder warm dan kousen en je kunt heel gericht bepaalde spieren tapen. Het is wel vrij duur vind ik. Je moet toch ¤25,- voor een kleine rol neerleggen. En je moet wel even oefenen, want je krijgt het met geen mogelijkheid meer goed als de plaklaag per ongeluk gevouwen wordt.
die ligt ook vaker bij de Lidl op maat voor 2 euro en de decathlon had ze laatst ook voor en leuke prijs.Today is life -
Dale Carnegie![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik loop altijd met sporttape. Op mijn tepelsRolletje van de action, kost een paar cent
![]()
zie je, vrouw zijn heeft toch zo zijn voordeel
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Dat moet ik ook maar eens gaan doen, vaseline werkt steeds minder bij mij...quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik loop altijd met sporttape. Op mijn tepelsRolletje van de action, kost een paar cent
ik denk dat hier het verschil ligt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik laat me ook niet bang maken, maar autorijden is natuurlijk totaal wat anders dan hobbymatig een marathon lopen. Althans, voor mij wel.
soms heb ik het idee dat het voor sommige mensen hier niet meer hobbymatig een ( marathon) lopen is, maar dat het meer een onderdeel van een leven is wat ze misschien niet kunnen/willen aanpassen.
er zijn ook verschillen in als men wat vind in wat je kunt. voor tzelfde geld zegt men t is verstandiger om onder de 20 te blijven. lijkt in mijn ogen geen grote opgave maar kan goed begrijpen dat dat voor anderen wel een grote opgave is.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Dus je tapet jezelf? Volgens mij weer een gevalletje placebo hoorquote:Op maandag 20 oktober 2014 09:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb dit weekend voor het eerst met sport tape gelopen en het beviel mij eigenlijk wel. Het is minder warm dan kousen en je kunt heel gericht bepaalde spieren tapen. Het is wel vrij duur vind ik. Je moet toch ¤25,- voor een kleine rol neerleggen. En je moet wel even oefenen, want je krijgt het met geen mogelijkheid meer goed als de plaklaag per ongeluk gevouwen wordt.
@Zwabber: zo'n bezemfiets achter jeIn dat geval ga je iets aan de mentale training hebben.
Ik ben er qua tests nog steeds van overtuigd dat deze acute hartdood tijdens/na sport niet genoeg kunnen voorspellenMaar ik ga eens op zoek naar de studies naar bloedstolling.
![]()
Ja, van dat spul. Ik ben dus gewoon afgezet in de expo door een rol KT Tape voor ¤25,- te kopen...quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:56 schreef Ynske het volgende:
[..]
is dat van die kinesiologie tape?
die ligt ook vaker bij de Lidl op maat voor 2 euro en de decathlon had ze laatst ook voor en leuke prijs.![]()
Volgens mij is een zittend bestaan voor mij (en ik denk vele anderen) de grootste risicofactor momenteel, dus als ik mijn gezondheid echt serieus neem moet ik ontslag nemen en postbode worden
laat dat nu een van de dingen zijn waar ik maar op gesolliciteerd hebquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij is een zittend bestaan voor mij (en ik denk vele anderen) de grootste risicofactor momenteel, dus als ik mijn gezondheid echt serieus neem moet ik ontslag nemen en postbode worden
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Zolang je ieder uur even achter je bureau vandaan komt, is er volgens mij niets aan de handquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Volgens mij is een zittend bestaan voor mij (en ik denk vele anderen) de grootste risicofactor momenteel, dus als ik mijn gezondheid echt serieus neem moet ik ontslag nemen en postbode worden.
![]()
Jawel hoorquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:07 schreef Devv het volgende:
[..]
Zolang je ieder uur even achter je bureau vandaan komt, is er volgens mij niets aan de hand.
Je hebt ook een hoger risico op hartfalen e.d. en dat los je echt niet op door elk uur een wandeling naar de koffie-automaat.
Wie heeft er zich trouwens ook geërgerd aan het busje van de organisatie op de terugweg aan de Amstel? Hoe komen ze op het idee om daar een busje te laten rijden...![]()
Zou het haalbaar zijn om komend voorjaar de M in Rotterdam te lopen en te mikken op 4:00 als je gisteren je eerste HM in 1:58 hebt gedaan?![]()
Ik heb er geen busje gezien...ik liep de hele Amstel-lus anoniem in de grote meute achter de pacers voor 4-uur. Per ongeluk, ik sloot ineens aan.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:08 schreef nirvana het volgende:
Wie heeft er zich trouwens ook geërgerd aan het busje van de organisatie op de terugweg aan de Amstel? Hoe komen ze op het idee om daar een busje te laten rijden...F means you're fucked![]()
Dat zal niet gebeuren, want ik zal nog wel mensen uit de oudere categorieën achter me laten.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:02 schreef Quoi het volgende:
@Zwabber: zo'n bezemfiets achter jeIn dat geval ga je iets aan de mentale training hebben.
Die tests zullen dat nooit met 100% zeker kunnen stellen. Maar wat ze wel kunnen is het opsporen van duidelijke afwijkingen. En daar gaat het om.quote:Ik ben er qua tests nog steeds van overtuigd dat deze acute hartdood tijdens/na sport niet genoeg kunnen voorspellenMaar ik ga eens op zoek naar de studies naar bloedstolling.
Dat een zittend bestaan een risicofactor is, is toch niet te vergelijken met het risico dat je zou kunnen lopen tijdens een fysiek zware inspanning als je een hartafwijking hebt? Net als de vergelijking met autorijden. Dat is allemaal kommawerk.
Ik denk dat onverschilligheid, angst en luiheid eerder een rol spelen bij het niet doen van zo'n test dan overtuiging dat het echt niet nodig is. Ikzelf moet me nog over die laatste 2 heen zien te zetten.![]()
dat denk ik ook wel. wij mensen zijn helemaal niet gebouwd op 40 urige werkweek met alleen maar achter een scherm geplakt zitten. en van een slentertje naar de koffieautomaat krijg je geen conditie.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jawel hoorJe hebt ook een hoger risico op hartfalen e.d. en dat los je echt niet op door elk uur een wandeling naar de koffie-automaat.
hier staat dat ding op nog geen 4 meter afstandToday is life -
Dale Carnegie![]()
Het zal allemaal wel. Er zijn altijd wel factoren die je een verhoogd risico ergens op geven. Zolang je verder gezond leeft en geen aanleg hebt voor bepaalde kwalen, zal het allemaal wel meevallen met die risico's. Ik zou mij in ieder geval niet zo snel na laten kijken op aandoeningen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jawel hoorJe hebt ook een hoger risico op hartfalen e.d. en dat los je echt niet op door elk uur een wandeling naar de koffie-automaat.
![]()
Ik zou zeggen van niet. Ik liep mijn eerste HM in 1.54, dat was 1,5 jaar geleden. Afgelopen juni liep ik 1.47 en gisteren liep ik 3.59.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef TMan het volgende:
Zou het haalbaar zijn om komend voorjaar de M in Rotterdam te lopen en te mikken op 4:00 als je gisteren je eerste HM in 1:58 hebt gedaan?
Maar goed, misschien heb jij nog een hele steile curve en word je heel gauw sneller...Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Dan liep ik op dat moment nog net daarvoor, de 4 uur pacers haalden me ongeveer in tussen de 25 en 30. Maar er reed een busje met een snelheid van ongeveer 9 a 10 km per uur, geen idee wanneer die er op gekomen was en waar er af, maar die nam ongeveer de helft van dat hele brede pad daar in beslag...![]()
Ik heb geen busje gezien, ook geen 4 uur pacers
en vooral die angst zal voor veel mensen meespelen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, want ik zal nog wel mensen uit de oudere categorieën achter me laten.
[..]
Die tests zullen dat nooit met 100% zeker kunnen stellen. Maar wat ze wel kunnen is het opsporen van duidelijke afwijkingen. En daar gaat het om.
Dat een zittend bestaan een risicofactor is, is toch niet te vergelijken met het risico dat je zou kunnen lopen tijdens een fysiek zware inspanning als je een hartafwijking hebt? Net als de vergelijking met autorijden. Dat is allemaal kommawerk.
Ik denk dat onverschilligheid, angst en luiheid eerder een rol spelen bij het niet doen van zo'n test dan overtuiging dat het echt niet nodig is. Ikzelf moet me nog over die laatste 2 heen zien te zetten.
tuurlijk zul je achter je bureau minder snel dood neervallen dan als je een fysieke inspanning levert
wat iedereen er zelf mee doet moet hij of zij weten, maar ik denk wel dat je je goed moet realiseren wat je je lichaam eigenlijk aan doet.
k hoorde laatst iemand, die meer weegt dan ik en dus ook meer omvang heeft, dat nu hij die reportage gezien had hij ook van mening was de marathon te kunnen lopen. want hey als iemand die slanker is er 8 kan doen op 8 dagen....
tja dan denk ik alleen maar
Today is life -
Dale Carnegie![]()
Die is mooi vlak!quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:56 schreef TMan het volgende:
Ook nog hulde aan alle andere helden!Idem. Werkt prima!quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:55 schreef YUR het volgende:
[..]
Behalve afgelopen woensdag. Zat blijkbaar al niet helemaal goed, en toen kwam er een lading regen overheen. Toen is er eentje losgekomen en dat voelde ik na een tijdje wel. En dat voelde ik nog een keer extra goed eenmaal onder de douche. Aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!
Hoogste tijd voor een nipple-ectomie!NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Ik heb zelfs nog het ballonnetje van een 4.15 pacer tegen mijn hoofd gehad toen ze me inhaalden...
Mikken kan best natuurlijk, maar dat lijkt niet heel realistischquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef TMan het volgende:
Zou het haalbaar zijn om komend voorjaar de M in Rotterdam te lopen en te mikken op 4:00 als je gisteren je eerste HM in 1:58 hebt gedaan?Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik heb al een keer zo'n sportkeuring gehad, vroegah. Kwam niks bijzonders uit.
Mocht ik ooit zover komen dat er een marathon op de planning staat, wil ik wel zo'n test laten doen.
Er zijn zoveel kwalen in de familie dat het wel de moeite waard kan zijn![]()
![]()
Prima haalbaar. Als je gewoon goed traint, kan dat best. Of je dan uiteindelijk je doel echt haalt is de vraag, maar hoe erg is het om 4.15 te lopen dan?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:11 schreef TMan het volgende:
Zou het haalbaar zijn om komend voorjaar de M in Rotterdam te lopen en te mikken op 4:00 als je gisteren je eerste HM in 1:58 hebt gedaan?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Een sportkeuring sluit ook niet alles uit he. Je krijgt wel een inspanningsecho, maar ze doen idd niks met die bloedsamenstelling, en ook weet je niets over je kerntemperatuur of gevoeligheid voor oververhitting of zo.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wil zeker nog wel eens zo'n test doen, vooral puur uit nieuwgierigheid en interesse, om meer van mijn lichaam te weten maar toch ook om rekening te kunnen houden met.
Stel je hebt een enorme hart-afwijking, wat dan? Het is dan denk ik niet dat je meteen niks meer kan en mag, maar je kan wat meer rekening houden met. Als ik zie dat ik continu met hartslag 180 loop tijdens een 10km, tja... misschien dan maar rustiger aan ofzo? Misschien dan niet een race lopen als het 27 graden is? Dat soort dingen...![]()
Alles uitsluiten bestaat ook gewoon niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Een sportkeuring sluit ook niet alles uit he. Je krijgt wel een inspanningsecho, maar ze doen idd niks met die bloedsamenstelling, en ook weet je niets over je kerntemperatuur of gevoeligheid voor oververhitting of zo.![]()
Maar is dat een goede reden om dan maar helemaal geen onderzoek te laten doen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Een sportkeuring sluit ook niet alles uit he. Je krijgt wel een inspanningsecho, maar ze doen idd niks met die bloedsamenstelling, en ook weet je niets over je kerntemperatuur of gevoeligheid voor oververhitting of zo.![]()
dat met die hartslag hangt er helemaal vanaf hoe hoog je max is, ik heb gisteren 4 uur gelopen met een gemiddelde van 184, maar met een max van 220 kan dat best.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:21 schreef m0ridin het volgende:
Wil zeker nog wel eens zo'n test doen, vooral puur uit nieuwgierigheid en interesse, om meer van mijn lichaam te weten maar toch ook om rekening te kunnen houden met.
Stel je hebt een enorme hart-afwijking, wat dan? Het is dan denk ik niet dat je meteen niks meer kan en mag, maar je kan wat meer rekening houden met. Als ik zie dat ik continu met hartslag 180 loop tijdens een 10km, tja... misschien dan maar rustiger aan ofzo? Misschien dan niet een race lopen als het 27 graden is? Dat soort dingen...
En het hangt er vanaf wat ze vinden, bij roeiers van mij moest is er ook wel eens een hartafwijking gevonden waar je op jonge leeftijd nog geen last van had, maar als je daar niets aan deed zou je op latere leeftijd een ritmestoornis kunnen krijgen. Dat werd verholpen met een relatief simpele operatie waarbij ze een deel van zo'n hartknoop wegbranden (vergeef me het gebrek aan medische details).Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ben trouwens ook wel benieuwd hoe vaak (jonge) mensen in het 'normale' leven overlijden door een hartstilstand.
Het verbaast me niks dat dit kan gebeuren bij wedstrijden, maar als je nagaat hoeveel mensen er zo meedoen is het gewoon een statistische mogelijkheid toch?![]()
Nee, ik bedoel meer het omgekeerde, dat 'ik wil zeker weten dat ik veilig ben' niet per se een goede reden is om zo'n test te doen, want dat weet je toch niet. Maar je kan wel erachter komen hoe je op de meest veilige manier voor jou kunt trainen, en hoe je beter kunt worden door in specifieke zones te trainen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:23 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Maar is dat een goede reden om dan maar helemaal geen onderzoek te laten doen?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
In mijn directe familie zitten ook al genoeg aanleidingen om me eens goed door te laten lichten
Het is de angst die me er tot nu toe van heeft weerhouden...F means you're fucked![]()
Precies. Zitten is een duidelijke risicofactor. Er is vooralsnog geen goede risico inidicator voor dood neervallen bij sport.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, want ik zal nog wel mensen uit de oudere categorieën achter me laten.
[..]
Die tests zullen dat nooit met 100% zeker kunnen stellen. Maar wat ze wel kunnen is het opsporen van duidelijke afwijkingen. En daar gaat het om.
Ik denk dat onverschilligheid, angst en luiheid eerder een rol spelen bij het niet doen van zo'n test dan overtuiging dat het echt niet nodig is. Ikzelf moet me nog over die laatste 2 heen zien te zetten.
Tuurlijk vind je dingen bij de test, maar volgens mij zijn dat niet vaak de juiste voorspellers van een fatale afloop.
Toch vind ik zo'n test OK hoor. Mr Q deed er ook een. Maar soms een beetje overrated.![]()
True... (En respect btw, 4 uur op 184quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
dat met die hartslag hangt er helemaal vanaf hoe hoog je max is, ik heb gisteren 4 uur gelopen met een gemiddelde van 184, maar met een max van 220 kan dat best.
En het hangt er vanaf wat ze vinden, bij roeiers van mij moest is er ook wel eens een hartafwijking gevonden waar je op jonge leeftijd nog geen last van had, maar als je daar niets aan deed zou je op latere leeftijd een ritmestoornis kunnen krijgen. Dat werd verholpen met een relatief simpele operatie waarbij ze een deel van zo'n hartknoop wegbranden (vergeef me het gebrek aan medische details).)
Ach, ik zou het ook meer zien als uitsluiten van extremen en een beetje in kaart brengen hoe je ervoor staat dan het compleet uitsluiten van elk risico (alsof dat ooit kan, er kan zoveel mis gaan in je lichaam...).![]()
Das niet erg, maar vind het zelf altijd wel lekker om de lat hoog te leggenquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:20 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Prima haalbaar. Als je gewoon goed traint, kan dat best. Of je dan uiteindelijk je doel echt haalt is de vraag, maar hoe erg is het om 4.15 te lopen dan?
Ik twijfel nog even en dan ga ik me gewoon inschrijven, wat en hoe het lukt zien we tegen die tijd wel![]()
![]()
Sportkeuringen, dat zijn medische checkups toch? In dat geval wordt het volgens mij deels vergoed door mijn verzekering... ook fijn![]()
![]()
Omdat de meeste mensen niets ernstigs hebben.quote:
Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.![]()
Tja, voor de meesten zal er inderdaad niets uit komen... Maar dat is toch ook bruikbare info? Ik zie geen enkel punt om het niet te doen (naast geld, tijd, moeite).quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen niets ernstigs hebben.
Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.![]()
Ik ben met mossel in deze, ik hoef ook geen keuring. Maar ik hoef ook geen marathon![]()
Hier nog een half uurtje voor boarden, en dan ben ik een goede twee weken uit de lucht (er vanuit gaande dat de hotel-WiFi werkt zoals altijd, niet)
Have fun!quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben met mossel in deze, ik hoef ook geen keuring. Maar ik hoef ook geen marathon![]()
Hier nog een half uurtje voor boarden, en dan ben ik een goede twee weken uit de lucht (er vanuit gaande dat de hotel-WiFi werkt zoals altijd, niet)
De zon schijnt hier zowaar, met een bijna strakblauwe lucht. Dus ik heb de schoenen maar ondergebonden, want waarschijnlijk wordt dit de laatste keer dat er met zulke weersomstandigheden gelopen kan worden.'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Ik zou er zeker voor gaan. Ik vind, en dat zijn niet alle mensen het hier met mij eens dat je altijd een richttijd na moet streven. Het is niet voor niets een hardloopwedstrijd met tijdwaarnemingquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:28 schreef TMan het volgende:
[..]
Das niet erg, maar vind het zelf altijd wel lekker om de lat hoog te leggen
Ik twijfel nog even en dan ga ik me gewoon inschrijven, wat en hoe het lukt zien we tegen die tijd wel. Maar zonder gekkigheid. Je zou echt wel onder de 4 uur kunnen lopen, maar dan moet je wel vol overgave voor die marathon gaan trainen. Het is niet een kwestie van gewoon even je tijd op de halve marathon maal twee te doen.
![]()
Nou bedankt voor de vergelijkingquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.Ik baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.
Mooie is dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil
En nu ga ik een stuk hardlopen. Zin in gekregen door gister.![]()
Enjoy! Mijn hoofd wil ook wel een stukje gaan lopen, maar mijn benen en voeten nog nietquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nou bedankt voor de vergelijkingIk baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.
Mooie is dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil
En nu ga ik een stuk hardlopen. Zin in gekregen door gister.F means you're fucked![]()
Heel veel plezier!quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, maar nogmaals, 1...2...3...4... het gaat om het eventueel opsporen van duidelijke afwijkingen. Dat je niet alles kunt vinden met zo'n test snap ik, maar is dat een reden om dan helemaal niets te laten checken als je aan een serieuze inspanning wilt meedoen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nou bedankt voor de vergelijkingIk baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.
Ik had het overigens over "jullie", niet specifiek over jou. Generaliseren kan soms beter zijn ;-)Veel plezierquote:En nu ga ik een stuk hardlopen. Zin in gekregen door gister.![]()
![]()
Dank jullie wel
Gup veel plezier !!
Ik stond vanmorgen om 8 uur ook op m'n renschoenen buiten ( onverwacht ochtendje vrij)
Kon de eerste 3 km niet vooruit komen, heb er toch maar 2 km achteraan geplakt en die gingen wel lekker.
Had enorm zware benen, misschien van het lange staan gister ?
Maar goed de eerste training van de week zit er weer op.![]()
Goed dat je die test gaat laten doen. Mocht er uit komen dat je op ieder moment dood neer kan vallen, is er nog geen man overboord: ik wil je inschrijving voor de Meijendelloop wel overnemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:52 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik niet. Ik leef liever dan dat ik dood neerval. Ik ben van plan om me ergens in de komende maanden te laten testen en eigenlijk wil ik dat op korte termijn al laten doen i.v.m. de Meijendelloop van 25 km eind november. Natuurlijk, als de uitslag desastreus is dan hoop ik dat het nog wel verantwoord is om afstanden tot 15 km te blijven lopen. En als zelfs dat een groot risico oplevert, tja, daar wil ik nog niet aan denken. Maar het leven is me veel te lief, ondanks dat hardlopen er zo'n groot onderdeel van uitmaakt de laatste jaren.
(Wat betreft nut en noodzaak-discussie: I'm with mossel & TWC.)![]()
Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.
Moet ik tijdens 1 van de weinige dingen die ik op zich nog wel leuk vind stress krijgen omdat elk raar pijntje weleens wat zou kunnen zijn. Dat neemt op dat moment echt de lol eruit en loop je minder ontspannen.![]()
Wauw wat een prestaties weer zeg van het weekend! Gefeliciteerd allemaal en succes met revalideren.
Vanmiddag weer een rondje van Couch25K. Ben halverwege nu en het gaat lekker. Vind deze fijner dan Evy. Voornamelijk omdat er niet heel de tijd gezeverd wordt over hoe fier ze is en gewoon met eigen muziek in plaats van Jealousy (x37).![]()
hier schrik ik best van.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.
Moet ik tijdens 1 van de weinige dingen die ik op zich nog wel leuk vind stress krijgen omdat elk raar pijntje weleens wat zou kunnen zijn. Dat neemt op dat moment echt de lol eruit en loop je minder ontspannen.
heb je hulp?Today is life -
Dale Carnegie![]()
ik had t toen ik begon nooit verwacht, maar muziek stoort me nu juist met mn hoofd leegmakenquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw wat een prestaties weer zeg van het weekend! Gefeliciteerd allemaal en succes met revalideren.
Vanmiddag weer een rondje van Couch25K. Ben halverwege nu en het gaat lekker. Vind deze fijner dan Evy. Voornamelijk omdat er niet heel de tijd gezeverd wordt over hoe fier ze is en gewoon met eigen muziek in plaats van Jealousy (x37).Today is life -
Dale Carnegie![]()
Waarom? Ik leef toch nog?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier schrik ik best van.
heb je hulp?![]()
Ik zit weer in mn late werkweek, en zoals altijd hoe graag ik ook wil, t lukt me in de ochtend niet.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Hahaha. Dat is een deal. Ga je nu hopen dat ik een medisch drama blijk te zijn? Het zou wel verklaren waarom ik langzamer ben dan jij.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:33 schreef pijll het volgende:
[..]
Goed dat je die test gaat laten doen. Mocht er uit komen dat je op ieder moment dood neer kan vallen, is er nog geen man overboord: ik wil je inschrijving voor de Meijendelloop wel overnemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.
Moet ik tijdens 1 van de weinige dingen die ik op zich nog wel leuk vind stress krijgen omdat elk raar pijntje weleens wat zou kunnen zijn. Dat neemt op dat moment echt de lol eruit en loop je minder ontspannen.![]()
Okee, daar zit wat in. Maar ik prijs mezelf gelukkig dat ik het niet zo voel als jij.![]()
Het lijkt mij ook niet de ergste manier om dood te gaan, maar als het makkelijk voorkomen had kunnen worden en je had anders gewoon 80 geworden is het natuurlijk wel redelijk zuur voor je omgeving.. Lekker luguber onderwerp weer op maandagochtend
Ik word in toenemende mate aangespoord om een marathon te lopen. Mijn omgeving haat mequote:Op maandag 20 oktober 2014 11:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Het lijkt mij ook niet de ergste manier om dood te gaan, maar als het makkelijk voorkomen had kunnen worden en je had anders gewoon 80 geworden is het natuurlijk wel redelijk zuur voor je omgeving.. Lekker luguber onderwerp weer op maandagochtend![]()
![]()
ja nu nog wel ja.quote:
maar goed, ik zou zo niet kunnen leven denk ik.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Weet je wat jij moet doen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik word in toenemende mate aangespoord om een marathon te lopen. Mijn omgeving haat me![]()
![]()
Niet aan beginnen. Dat kan jij helemaal niet, 42km lopen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik word in toenemende mate aangespoord om een marathon te lopen. Mijn omgeving haat me![]()
Had je maar geen sub-2 HM moeten lopen. Maar nu die drempel geslecht is, moeten we je toch érgens mee lastig vallen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik word in toenemende mate aangespoord om een marathon te lopen. Mijn omgeving haat meNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Nee man. Niet doenquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:42 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik word in toenemende mate aangespoord om een marathon te lopen. Mijn omgeving haat meF means you're fucked![]()
Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat als hij ooit een marathon doet, ik hem ook loop in verkleedpak. Denk alleen nog steeds niet dat hij over te halen is
Dat klopt. Maar ik heb een rijbewijs.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:44 schreef pijll het volgende:
[..]
Niet aan beginnen. Dat kan jij helemaal niet, 42km lopen.![]()
Gezellig op de maandagochtend![]()
Ik zou wel zo een test laten doen voor een M. Vinden ze niets dan veranderd er niets, zo wel dan kan ik er tenminste iets aan rekening mee houden. En aangezien mijn pa al rond zijn 45ste zijn eerste hartaanval gehad heeft lijkt het mij geen overbodige luxe. onder het mom; baat het niet dan schaadt het niet.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Zojuist een kort veslag van de Loch Ness Marathon opgestuurd voor het clubblad van onze atletiekvereniging. Wat is 500 woorden eigenlijk toch weinig he?
Misschien moet ik ook eens gaan bloggen ofzo...F means you're fucked![]()
Net de auto weggebracht voor apk, terug naar huis een korte fartlek training gedaan.
Wat marathons betreft, ik train liever om sneller te worden op bijvoorbeeld de 5km dan dat ik urenlange duurlopen moet gaan doen in voorbereiding op een M![]()
![]()
Komt ongeveer overeen met mijn verslag van gisteren. Maar dan zonder dropjesquote:Op maandag 20 oktober 2014 12:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Bn wel benieuwd naar dat verslag.
Als je het net zo aanpakt als je verslag van gisteren dan moet dan geen probleem zijn geweestquote:Op maandag 20 oktober 2014 12:43 schreef YUR het volgende:
Zojuist een kort veslag van de Loch Ness Marathon opgestuurd voor het clubblad van onze atletiekvereniging. Wat is 500 woorden eigenlijk toch weinig he?
Misschien moet ik ook eens gaan bloggen ofzo...![]()
![]()
Komt ie dan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.F means you're fucked![]()
Straks eens lezen
Ik las net dit: http://www.prorun.nl/trai(...)n-maar-14-km-trainen
Ik ben heel benieuwd of iemand hier ooit de proef op de som gaat nemen met zo'n schema![]()
![]()
Hm, TWC... dat klinkt behoorlijk depressief. Misschien toch eens met iemand over praten. Hoop in ieder geval dat je een goeie uitlaatklep hebt in het lopen.
Gisteren even met de honden gewandeld naar het meer en dan loop ik een stuk over "mijn atletiekbaan", dus toch nog even heel voorzichtig geprobeerd te rennen (nah, mocht die naam niet eens hebben). Maar na 5 stappen alweer een vervelend gevoel in die klotekuit. Hopelijk krijg ik vandaag antwoord van de fysio voor een afspraak.
Nu uitzending gemist alvast een half uur heeft lopen bufferen kan ik hopelijk nu die Jekel doc zien zonder haperingen. Wonen in een mooie omgeving heeft ook zo zijn nadelen, als in minder dan 1MB internetverbinding
Oh, wauw... Een van de dingen die me 'tegenstaan' aan het trainen voor een marathon is de aanzienlijke investering aan training. Maar als dit daadwerkelijk zou werken is dat een horde minder...quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:01 schreef Nirak het volgende:
Straks eens lezen
Ik las net dit: http://www.prorun.nl/trai(...)n-maar-14-km-trainen
Ik ben heel benieuwd of iemand hier ooit de proef op de som gaat nemen met zo'n schema
Toch heb ik er wel wat moeite mee om dit te geloven, 26km meer lopen dan je max gewend bent lijkt me toch niet mis.![]()
Ik vind de trainingsperiode van een marathon juist het mooiste onderdeel van de marathonquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:08 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Oh, wauw... Een van de dingen die me 'tegenstaan' aan het trainen voor een marathon is de aanzienlijke investering aan training. Maar als dit daadwerkelijk zou werken is dat een horde minder...
Toch heb ik er wel wat moeite mee om dit te geloven, 26km meer lopen dan je max gewend bent lijkt me toch niet mis.
Haha, kan ik me ook wat bij voorstellenquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:08 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik vind de trainingsperiode van een marathon juist het mooiste onderdeel van de marathon![]()
Maar als ik een vriend van me bezig zie, LDL van 2-3 uur en toch veel uren in de week investeren (ok, hij neemt het erg serieus, gaat nu voor een marathon tijd onder de 3 uur). Ik vind lopen leuk, maar moet er wel tijd voor vinden. Een uurtje is makkelijk in te plannen, voor meer wordt het toch echt schuiven, aanpassen, rekening houden met.
Ook helemaal prima natuurlijk, helemaal met een doel in gedachte... maar toch net weer een stap extra.![]()
Ik zit me ineens af te vragen wat ik verkeerd doe, dat ik wel de tijd er voor hebquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:11 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Haha, kan ik me ook wat bij voorstellen![]()
Maar als ik een vriend van me bezig zie, LDL van 2-3 uur en toch veel uren in de week investeren (ok, hij neemt het erg serieus, gaat nu voor een marathon tijd onder de 3 uur). Ik vind lopen leuk, maar moet er wel tijd voor vinden. Een uurtje is makkelijk in te plannen, voor meer wordt het toch echt schuiven, aanpassen, rekening houden met.
Ook helemaal prima natuurlijk, helemaal met een doel in gedachte... maar toch net weer een stap extra.
Kwestie van prioriteit gok ikquote:Op maandag 20 oktober 2014 13:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zit me ineens af te vragen wat ik verkeerd doe, dat ik wel de tijd er voor heb
Nah, ik ga niet snel in de ochtend lopen bijvoorbeeld... Ben geen ochtendmens. Maar ben rond 18u a 18:30 thuis uit werk. Vind het fijn om wat later op de avond te lopen... Dan combineren met eten. Weekenden ook vaak aardig volgepland op de een of andere manier.
Een uurtje lopen hoef ik niet teveel voor aan te passen, 2 uur opeens al veel meer op de een of andere manier en het lijtk erop dat ik dat er simpelweg niet voor over heb.
En wat ynske hieronder zegt, andere hobbies en bezigheden. Ik probeer ook nog steeds gitaar te leren spelen, vind het toch ook wel fijn om ook tijd met mijn vriendin door te brengen (zij werkt onregelmatig waardoor een avond samen thuis zijn, of weekend, ook niet standaard is), vrienden, voetbal, terrasje, bank.![]()
Ik denk niet zo zeer fout doen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:12 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik zit me ineens af te vragen wat ik verkeerd doe, dat ik wel de tijd er voor heb
Ik heb nog zoveel ernaast dat 2-3 uur per dag me veel te veel inneemt.
Denk aan werk, werk hier op FOK!, fotograferen voor FOK!, hockey, vriendinnetjes, 2 fotoclubs, trainen, vrijwilligerswerk bij een hondenopvang.
En dan wil ik ook nog haken, borduren, zentangles tekenen, kleuren.
En ergens moet ook nog een huishouden gedraaid worden etcToday is life -
Dale Carnegie![]()
Tja, zo zwart-wit kan ik die prioriteitenlijst niet stellen. Op sommige momenten heeft werk prioriteit, andere keren weer de vrouw.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Prioriteitenlijst:
1) Mevrouw Z
2) Werk
3) Hardlopen
.
.
.
helemaal onderaan) huishouden![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 12:53 schreef YUR het volgende:
Komt ie dan:Heel herkenbaar verhaal. Bij KM 30 woont de complete familie hamer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ flipsen dat is het dan ook, je leert er mee leven.
prioriteitenlijstje is dan ook makkelijk.
1. Ikzelf en voor de rest zien we het wel weer.![]()
Tsja, we hebben gewoon ruimte gemaakt voor het hardlopen/marathongeweld. Hardlopen (sowieso sporten) staat hoog op het lijstje bij ons beiden. Als we niet hardlopen/sporten belanden we in een negatieve spiraal qua gewicht/humeur dusja![]()
![]()
Je hebt er geen kut aan, maar toch een welgemeend sterktequote:Op maandag 20 oktober 2014 13:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
@ flipsen dat is het dan ook, je leert er mee leven.![]()
Vraag me af of Jekel nu blijft lopen eigenlijk, dat is natuurlijk ook wel interessantMaar of hij ooit nog een M gaat doen, dat denk ik niet.
Ik heb na zondag echt ongelooflijk veel zin in Parijs gekregen. Het hele traject er naartoe lijkt mij ook geweldig. Hoe vet is het als je na maanden van voorbereiding straks na 42,195 kilometer binnen de limiet over de finish komt
.
![]()
TWC een dikkevoor jou
Zwabber (1-2-3-4) ik snap je punt wel hoor
Voor het hele voorspellen van dood neervallen vind ik het alleen vooralsnog nutteloos. Voor alle andere kwalen:
![]()
Zeau! En dan mijn conclusie van mijn loopje 5 km naar mams voor thee en weer 5 km terug: Queens of the Stone Age for presidents!Past perfect bij mijn cadans! Twee flinke bulten in de route en mán wat liep dat lekker
Niet eens heel langzaam gelopen (6:40 gem)
![]()
![]()
quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:22 schreef Zwabberhark het volgende:
Prioriteitenlijst:
1) Mevrouw Z
2) Werk
3) Hardlopen
.
.
.
helemaal onderaan) huishoudenZe bestaan nog.
Fijne vakantie Gupquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:46 schreef Guard het volgende:
Waarom heet deze in het "statistiekje" ineens anders? Vanwege die naam alleen al zou ik hem eigenlijk moeten lopen!SPOILER: dat valt me niks tegenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou ook zeggen NU de fysio bellen. Je bent al veel te lang aan het klooien met die rug.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:46 schreef Daph_ het volgende:
Zeh horror, m'n rug zit inmiddels helemaal vast. Sinds vorige week al een beetje zeurderig, afgelopen weekend leek t weg te trekken.. Inmiddels terug in full forcequote:
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
Ze hebben 3 afstanden per traillocatie, een korte, midden en lange afstand, en die hebben ze namen gegeven.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:40 schreef Nanook24 het volgende:
Waarom heet deze in het "statistiekje" ineens anders? Vanwege die naam alleen al zou ik hem eigenlijk moeten lopen!
Kort: Lucifer
Midden: Moenen
Lang: HelseMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ok, noteert voor volgend jaar wegens achternaam bijna gelijk aan het loopje.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:45 schreef Guard het volgende:
[..]
Ze hebben 3 afstanden per traillocatie, een korte, midden en lange afstand, en die hebben ze namen gegeven.
Kort: Lucifer
Midden: Moenen
Lang: Helse
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg![]()
De kans dat ik dood neerval is in mijn geval in de auto verreweg het grootst. Vanwege het continu geconfronteerd worden met de abominabele rijkwaliteiten van alle andere weggebruikers.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:36 schreef Quoi het volgende:
Voor het hele voorspellen van dood neervallen vind ik het alleen vooralsnog nutteloos. Voor alle andere kwalen:
![]()
Ik sta er dus hetzelfde in als YUR. Ik wil wel dat onderzoek laten doen (ondanks de 285 euro) voordat ik de Meijendelloop loop. Niet omdat ik denk dat het mijn einde betekent of omdat ik op HM's problemen gevoeld heb, maar omdat ik gewoon erg veel van het leven hou.Mooi dat de motivatie weer terug is! LVML niks voor jou? Monster komend weekend is trouwens ook super. Vorig jaar de 5,7 km gedaan. O wacht, je loopt al in Schoonhoven (ik denk niet dat het gaat lukken om te komen kijken, omdat mijn vriendin en ik pas zaterdag in de loop van de dag die kant op gaan).quote:Zeau! En dan mijn conclusie van mijn loopje 5 km naar mams voor thee en weer 5 km terug: Queens of the Stone Age for presidents!Past perfect bij mijn cadans! Twee flinke bulten in de route en mán wat liep dat lekker
![]()
Heerlijk! Wat had je van QOTSA? Ik loop de laatste weken steeds op shuffle tussen al hun albums.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:36 schreef Quoi het volgende:
TWC een dikkevoor jou
![]()
Zeau! En dan mijn conclusie van mijn loopje 5 km naar mams voor thee en weer 5 km terug: Queens of the Stone Age for presidents!Past perfect bij mijn cadans! Twee flinke bulten in de route en mán wat liep dat lekker
![]()
Tja timemanagement is niet alleen een kwestie van tijd ergens voor hebben, maar ook ergens voor maken en de goede balans vinden. Naast mijn werk (eigen bedrijf, voordeel tijd zelf indelen, nadeel veel uren maken 50+), man, druk sociaal leven gaat mijn paard altijd voor. Dat is minimaal vier keer in de week, dressuur oefenen is meestal maar een uurtje, maar met een buitenrit ben je zo 2 a 3 uur weg. En toch wil ik blijven hardlopen, ik vind het veel te fijn. Nu is dat 2 x in de week terwijl het schema 3 keer is, maar zo gaat het ook prima.
Het is vaak ook niet hoe graag je iets doet en wat je er voor over hebt.![]()
Op zich een lofwaardig streven, om niet dood te willen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik sta er dus hetzelfde in als YUR. Ik wil wel dat onderzoek laten doen (ondanks de 285 euro) voordat ik de Meijendelloop loop. Niet omdat ik denk dat het mijn einde betekent of omdat ik op HM's problemen gevoeld heb, maar omdat ik gewoon erg veel van het leven hou.
Maar als je er 285 euro voor over hebt om langer te leven, dan kan je beter twee dagen vrij nemen; dan hoef je niet naar je werk te rijden, en dat verkleint je overlijdenskans evenveel als zo'n test. Naar mijn gevoel, tenminste.![]()
LVML staat met potlood in de agenda. Als ik zin heb. Na-inschrijven kan ookquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Mooi dat de motivatie weer terug is! LVML niks voor jou? Monster komend weekend is trouwens ook super. Vorig jaar de 5,7 km gedaan. O wacht, je loopt al in Schoonhoven (ik denk niet dat het gaat lukken om te komen kijken, omdat mijn vriendin en ik pas zaterdag in de loop van de dag die kant op gaan).
Idd. SchoonhovenBegint om 14:30 btw! Zin in het parcours.
@Bloodymary: één nummer maar, No One Knows. Had op 180 bpm geselecteerd en samen met A Lonely Boy van de Black Keys kwam die als winnaar uit de bus![]()
![]()
Voor de rest van je leven heb je profijt van die test. Ook tijdens het autorijden als je je weer opwind over andere weggebruikers. Hoe lang of kort je dan nog te leven hebt.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef pijll het volgende:
[..]
Op zich een lofwaardig streven, om niet dood te willen.
Maar als je er 285 euro voor over hebt om langer te leven, dan kan je beter twee dagen vrij nemen; dan hoef je niet naar je werk te rijden, en dat verkleint je overlijdenskans evenveel als zo'n test. Naar mijn gevoel, tenminste.![]()
Zo, jij staat mooi op de foto.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo pragmatisch ingesteld ben ik niet...quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef pijll het volgende:
Ik zou vandaag gaan rennen omdat ik morgen niet kan, maar mijn maag kan de hapjes van gisteren blijkbaar niet zo goed verteren![]()
![]()
valt veelal onder de aanvullende verzekeringquote:Op maandag 20 oktober 2014 14:13 schreef pijll het volgende:
[..]
Op zich een lofwaardig streven, om niet dood te willen.
Maar als je er 285 euro voor over hebt om langer te leven, dan kan je beter twee dagen vrij nemen; dan hoef je niet naar je werk te rijden, en dat verkleint je overlijdenskans evenveel als zo'n test. Naar mijn gevoel, tenminste.Today is life -
Dale Carnegie![]()
Ojee. Hier nergens last van gehad. Vanmorgen zelfs vrij direct weggegaan na ontbijt (2 boterhammen hagelslag en gekookt eitje). Misschien vanavond beter?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:57 schreef hatsaflats het volgende:
Ik zou vandaag gaan rennen omdat ik morgen niet kan, maar mijn maag kan de hapjes van gisteren blijkbaar niet zo goed verteren![]()
Vanavond ga ik weer een poging doen. Hoop een kilometertje of 10, 12. Er staat nu een aardig windje. Hopen dat dit iets af gaat nemen.![]()
Ik ga straks rennen, maar het wordt tijd voor nieuwe routes... Staat me een beetje tegen om hetzelfde boring rondje te lopen
Heb je je rondjes wel eens omgedraaid? Dat werkt soms ook als je geen zin hebt iets echt nieuws uit te zoeken.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:18 schreef Guard het volgende:
Ik ga straks rennen, maar het wordt tijd voor nieuwe routes... Staat me een beetje tegen om hetzelfde boring rondje te lopenNT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Vanochtend een voorschot genomen op de loop van zaterdag, om te kijken wat voor tijd ik ongeveer neer zou kunnen zetten. De weersomstandigheden waren prachtig, en de route was minstens zo mooi als het weer. Over (on)verharde bospaadjes, langs weilanden met koeien en tot slot alle drie de snelwegen die om het dorp heen liggen boven, dan wel onderlangs gepasseerd
De tijd is veelbelovend voor zaterdag aanstaande. Vanochtend 7,5km gehobbeld in een tijd van 46:05 die ik zaterdag onder de 45 wil proberen te brengen. En aangezien je met wedstrijden dieper gaat, en harder loopt, heb ik goede hoop
http://app.endomondo.com/workouts/427048958/18161294'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Het is denk ik vooral dat m'n maag niet onwijs gewend is aan zout en vet, en het grootste deel van mijn eten gisteren precies dat wasquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:08 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ojee. Hier nergens last van gehad. Vanmorgen zelfs vrij direct weggegaan na ontbijt (2 boterhammen hagelslag en gekookt eitje). Misschien vanavond beter?![]()
![]()
Ja, ik loop ze vrij veel in beide richtingen, "probleem" is alleen dat veel van mijn rondjes 3 km rechte weg vanuit huis zijn alvorens ik afsla om een rondje te maken. Dus daar heb ik dan niet zo heel veel keus in.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Heb je je rondjes wel eens omgedraaid? Dat werkt soms ook als je geen zin hebt iets echt nieuws uit te zoeken.
Als ik eenmaal begonnen ben is het wel prima, dus is het meer een mentale verkeersdrempel waar ik over moet.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Jeetje, gisteren was echt top maar mag vandaag (en waarschijnlijk morgen) niet gewoon overgeslagen worden? Begin een steeds zieliger hoopje ellende te worden, elk drempeltje of traptrede is een hel, en de verkoudheid die tijdens het lopen zo fijn wegbleef slaat nu 3x zo hard terug. Zelfs de AH to go verkoopster bij wie ik strepsils kocht zei: Je ziet er ook echt niet best uit..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Je bent in ieder geval de deur al uit geweestquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Jeetje, gisteren was echt top maar mag vandaag (en waarschijnlijk morgen) niet gewoon overgeslagen worden? Begin een steeds zieliger hoopje ellende te worden, elk drempeltje of traptrede is een hel, en de verkoudheid die tijdens het lopen zo fijn wegbleef slaat nu 3x zo hard terug. Zelfs de AH to go verkoopster bij wie ik strepsils kocht zei: Je ziet er ook echt niet best uit..
Ja, ik ben de hele dag aan het reizen voor een afspraak van 40 minuten :/ Maar aan de reacties van mensen om me heen te zien, had ik beter thuis kunnen blijvenquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:32 schreef YUR het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval de deur al uit geweest
Da's sowieso wel fijn, een dag na zo'n inspanningquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ik ben de hele dag aan het reizen voor een afspraak van 40 minuten :/ Maar aan de reacties van mensen om me heen te zien, had ik beter thuis kunnen blijven
Klinkt alsof je goed tot het naadje bent gegaan! Ik heb er al moeite mee na een HM, dus kan me er iets bij voorstellen! Als ik een hele ga doen neem ik mooi de dag daarna vrijquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Jeetje, gisteren was echt top maar mag vandaag (en waarschijnlijk morgen) niet gewoon overgeslagen worden? Begin een steeds zieliger hoopje ellende te worden, elk drempeltje of traptrede is een hel, en de verkoudheid die tijdens het lopen zo fijn wegbleef slaat nu 3x zo hard terug. Zelfs de AH to go verkoopster bij wie ik strepsils kocht zei: Je ziet er ook echt niet best uit..![]()
![]()
Na een halve marathon heb ik meestal ook nergens last van. Een marathon doet daarentegen niet alleen veel met mijn benen, maar ook met de binnenkant van mijn lichaamquote:Op maandag 20 oktober 2014 15:38 schreef Devv het volgende:
Ik heb alweer de hele dag pijnvrij trap gelopen. Maar ja, ik heb dan ook de helft minder gelopen
.
Oh, ik ben gisteren over de 1500km gegaan
Maar die challenge ga ik ruim niet halenF means you're fucked![]()
Ik heb ook het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden![]()
Overal pijntjes, stijf, trap = kut en er doen een hoop botjes in mijn voeten zeer. Daarnaast hongerig en moe.
Gelukkig lig ik vanaf vrijdag op een dominicaas bedje in de zon![]()
![]()
Ik heb nog last van mijn 4 mijl, laat staan wat er gebeurt als ik een HM zou doen (waarschijnlijk de finish niet halen maar daar gaat het nu niet om)Dus. Dat.![]()
Ik denk dat het ook de combinatie met keelpijn/verkouden is. Mijn lichaam heeft niet geklaagd tijdens het hardlopen, maar is nu volop in protest gegaan. Ik zak ook elke 5e stap door mijn poten door een krampscheut en ik kon net niet harder dan 9km/u fietsen. Werd ook alweer 2x aangesproken tijdens het boodschappen doen, of het wel ging.
Maarrrr ik ben weer thuis op de bank beland, en hopelijk vannacht eindelijk wel weer goed slapen..Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb even een vraag aan de marathonlopers. Hebben jullie tijdens de voorbereiding ook gewoon wedstrijden gelopen? Ik heb nu al wat in januari, februari en maart op de planning staan maar ik wil hier nog eens kritisch naar kijken. Zo ga ik waarschijnlijk de Mud Masters marathon in maart toch omzetten naar een kortere afstand. Ik wil mij voor Parijs nu eens een keer goed voorbereiden.![]()
Ik heb een halve marathon gelopen, maar niet voluit. Het is wel goed om in een wedstrijd wat dingen te testen die je tijdens je marathon ook wilt doen, maar Mud masters lijkt me daar niet het meest geschikt voor.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb even een vraag aan de marathonlopers. Hebben jullie tijdens de voorbereiding ook gewoon wedstrijden gelopen? Ik heb nu al wat in januari, februari en maart op de planning staan maar ik wil hier nog eens kritisch naar kijken. Zo ga ik waarschijnlijk de Mud Masters marathon in maart toch omzetten naar een kortere afstand. Ik wil mij voor Parijs nu eens een keer goed voorbereiden.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ben ook aardig aan het kuchen en snotteren, iets waar ik tijdens het lopen nauwelijks last van had. Benen voelen wel 'leeg' maar doen niet echt pijn. De ervaring leert dat dat morgen waarschijnlijk wel anders zal zijn.![]()
Hoe lang voor de marathon was dat?quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb een halve marathon gelopen, maar niet voluit. Het is wel goed om in een wedstrijd wat dingen te testen die je tijdens je marathon ook wilt doen, maar Mud masters lijkt me daar niet het meest geschikt voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: