abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 08:48:27 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724153
Iedereen die gelopen heeft van t weekend, Top gedaan!

K vind t echt tof dat mensen die Marathonafstand kunnen afleggen.
Dat gaat hem nooit worden voor mij.

Wij hebben volgende week de 2km test waarbij gekeken gaat worden hoe lang je daar over doet en aan de hand daarvan ingedeeld gaat worden op de trainingsgroepen voor de Parelloop. Ik heb besloten dat ik hoe dan ook daar aan mee ga doen. Dit gaat me door de tijd zonder werk heen trekken. Dus 29 maart moet ik aan de 5 km geloven.

Gister hadden we 2x7' en 4 min rust. Uiteindelijk iets van 2,34km op 20 min. Eigenlijk best slecht :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 08:48:50 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724159
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:46 schreef Daph_ het volgende:
Zeh horror, m'n rug zit inmiddels helemaal vast. Sinds vorige week al een beetje zeurderig, afgelopen weekend leek t weg te trekken.. Inmiddels terug in full force ;(
Laten masseren? Warme douche? Warmte pleisters?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145724232
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:38 schreef La_Tramposa het volgende:
Nu de Diederick docu terugkijken, die is inmiddels beschikbaar op uitzendinggemist! Hij zweet al voor de start :o
Oh, leuk... ook maar eens kijken vandaag.

Zaterdag toevallig ook een andere docu gezien over wat hardlopen met je lichaam doet. Stoorde me nogal omdat die gast 8 marathons in 8 dagen liep (qua afstand) en al snel last van zijn knie had en toch doorging en doorging... Tja, dat lijkt me NOOIT goed voor je lichaam :P

Maar uiteindelijk toch wel ok en positief resultaat (niks mis met zijn lichaam, geen blijvende schade, en hardlopen is goed, etc... Uiteindelijke boodschap was positief)

Het enige verontrustende was dat er bijna nooit iemand een healthcheck/hart-functie check doet (en tja, zwak hart + grote inspanning = meer risico) en dat er blijkbaar veel mensen met ibuprofen en dergleijke lopen, dat is dan weer niet aan te raden...

Stond hier maar helaas niet meer beschikbaar:

http://www.npo.nl/focus-h(...)0-2014/VPWON_1221501
pi_145724250
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:55 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Zaterdag toevallig ook een andere docu gezien over wat hardlopen met je lichaam doet. Stoorde me nogal omdat die gast 8 marathons in 8 dagen liep (qua afstand) en al snel last van zijn knie had en toch doorging en doorging... Tja, dat lijkt me NOOIT goed voor je lichaam :P

Maar uiteindelijk toch wel ok en positief resultaat (niks mis met zijn lichaam, geen blijvende schade, en hardlopen is goed, etc... Uiteindelijke boodschap was positief)

Het enige verontrustende was dat er bijna nooit iemand een healthcheck/hart-functie check doet (en tja, zwak hart + grote inspanning = meer risico) en dat er blijkbaar veel mensen met ibuprofen en dergleijke lopen, dat is dan weer niet aan te raden...

Ja, raar idee was dat. Wat ik vooral ook vond was dat ze zo slecht voorbereid waren; niet uitgezocht welke wegen er dicht waren, die man had zelf niks van drinken of eten bij zich..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 oktober 2014 @ 08:59:12 #130
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145724277
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, raar idee was dat. Wat ik vooral ook vond was dat ze zo slecht voorbereid waren; niet uitgezocht welke wegen er dicht waren, die man had zelf niks van drinken of eten bij zich..
Hij had een supportcrew met eten en drinken :D
F means you're fucked
pi_145724284
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:59 schreef YUR het volgende:

[..]

die hem soms kwijt waren of voor afgesloten wegen stonden.
Vond het ook niet bijster goed voorbereid
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:00:40 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145724296
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:18 schreef Guard het volgende:

[..]

Volgens mij heb je meer kans om te overlijden in een auto ongeluk op weg naar een loopwedstrijd, dan tijdens een loopwedstrijd.
En die sterfgevallen komen vaker voor bij kortere wedstrijden.
Of een fietsongeluk.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:01:01 #133
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145724304
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:59 schreef Guard het volgende:

[..]

die hem soms kwijt waren of voor afgesloten wegen stonden.
Vond het ook niet bijster goed voorbereid
Die voorbereiding had wel beter gekund ja :P
F means you're fucked
pi_145724310
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:00 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Of een fietsongeluk.
:o
pi_145724316
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt idd, nu kan ik me voorstellen da thet (vooral in het buitenland) lastig kan afsluitingen compleet uit te sluiten, maar zelfs zelf geen wat oid mee...

quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:59 schreef YUR het volgende:

[..]

Njah, maar die was ie op een bepaald punt toch kwijt :P En dan nog... Lijkt me toch relaxed om tijdens het lopen op je eigen momenten een slok te nemen oid.

Anyway, beetje aparte aanpak om het effect van sporten te laten zien zo'n extreme inspanning. Viel me nog mee dat hij zijn knie niet compleet had gesloopt.
pi_145724327
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:48 schreef Ynske het volgende:

Wij hebben volgende week de 2km test waarbij gekeken gaat worden hoe lang je daar over doet en aan de hand daarvan ingedeeld gaat worden op de trainingsgroepen voor de Parelloop. Ik heb besloten dat ik hoe dan ook daar aan mee ga doen. Dit gaat me door de tijd zonder werk heen trekken. Dus 29 maart moet ik aan de 5 km geloven.

Gister hadden we 2x7' en 4 min rust. Uiteindelijk iets van 2,34km op 20 min. Eigenlijk best slecht :')
Mooi trainingsdoel :) met welke groep train jij op zondag?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:02:25 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724330
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:55 schreef m0ridin het volgende:

[..]

dr waren rare dingen aan die repo.

hier is een medische test verplicht als je meedoet met de training naar loop toe.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:03:03 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724343
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:02 schreef Nirak het volgende:

[..]

Mooi trainingsdoel :) met welke groep train jij op zondag?
verrek, tis maandag, dat was de training van zaterdag. Start to Run laatste training.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145724344
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Die voorbereiding had wel beter gekund ja :P
Maar verder wel een goeie docu.
Vond die krachttest na 2 dagen wel interessant, hoeveel kracht in zijn benen was kwijtgeraakt.
Verklaart wel dat je een beetje moet herstellen na zo'n marathon.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:03:46 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724352
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Vond die krachttest na 2 dagen wel interessant, hoeveel kracht in zijn benen was kwijtgeraakt.
Verklaard wel dat je een beetje moet herstellen na zo'n marathon.
40% was t toch? en 30% normaal?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145724355
Ik vind uit de Kennis van Nu documentaire dat gedeelte over mental fatigue wel interessant, daar herken ik me wel in. Je benen zijn moe maar die kunnen in principe altijd nog wel een stap zetten, maar het kost gewoon steeds meer mentale kracht om het tempo vast te houden, en positief denken helpt daar wel echt bij.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:06:55 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145724402
quote:

Cool yns! Ben benieuwd hoe de test gaat :)
En hopelijk gaat je lijf lekker meewerken voor de 5 km *O*
Je hebt 3 al eens gedaan toch? 5 gaat vast wel te doen zijn dan :)
pi_145724414
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:03 schreef Guard het volgende:

[..]

Verklaart wel dat je een beetje moet herstellen na zo'n marathon.
Inderdaad, hoewel ik me wel afvroeg hoeveel verlies kwam doordat hij niet met volle kracht kon gaan ivm zijn knie...Maar dan nog, dat was misschien het verschil tussen die 30 en 40 procent :)
pi_145724417
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:03 schreef Ynske het volgende:

[..]

40% was t toch? en 30% normaal?
Ik weet het niet meer precies, maar het scheelde wel behoorlijk ja
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:08:26 #145
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145724429
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vind uit de Kennis van Nu documentaire dat gedeelte over mental fatigue wel interessant, daar herken ik me wel in. Je benen zijn moe maar die kunnen in principe altijd nog wel een stap zetten, maar het kost gewoon steeds meer mentale kracht om het tempo vast te houden, en positief denken helpt daar wel echt bij.
Vond ik nou ook! Kan ik zeker wat van leren :Y

Supporterteam 35 km is trouwens in de Diederik-docu nét niet in beeld :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:09:46 #146
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724444
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Cool yns! Ben benieuwd hoe de test gaat :)
En hopelijk gaat je lijf lekker meewerken voor de 5 km *O*
Je hebt 3 al eens gedaan toch? 5 gaat vast wel te doen zijn dan :)
3 en 4.
3 als afsluiting van Start to run in het voorjaar 28 min nogwat en 4 weken later 4 km in 38 min nogwat
alleen daarna dus stil komen te staan.
gaat ook vast wel goedkomen, maar soms denk ik wel eens t stelt niets voor als ik de ene na de andere 42km lang zie komen.

* Ynske mantraat zennnnnnn
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145724525
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

3 en 4.
3 als afsluiting van Start to run in het voorjaar 28 min nogwat en 4 weken later 4 km in 38 min nogwat
gaat ook vast wel goedkomen, maar soms denk ik wel eens t stelt niets voor als ik de ene na de andere 42km lang zie komen.

Tuurlijk stelt het wel wat voor. Al die clichés dat je beter bent dan iedereen die op de bank zit, zijn misschien cheesy, maar wel waar ^O^
pi_145724540
quote:

Zeg nooit nooit ;) . Ik dacht vorig jaar nadat ik voor het eerst met pijn en moeite 2 kilometer had gelopen dat ik nooit verder dan 10 kilometer zou gaan. En zie hier. Er staat inmiddels een halve marathon op mijn naam en volgend jaar ga ik voor de marathon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:17:52 #149
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145724582
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:01 schreef Guard het volgende:

[..]

:o
;)
I'm still alive!
pi_145724598
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

3 en 4.

Ik denk dat het moeizamer is om van 0 tot 5 te komen dan van 5 tot 42 :o En waarom zou dat ook per se je doel moeten zijn? Stiekem zijn wij ook gewoon een beetje gek :P Maar gewoon blijven doorzetten dus! Run the mile you're in!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')