Volledig ongehinderd zal nooit helemaal lukken denk ikquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:36 schreef HDLed het volgende:
Ik hoop dat het straks in Enschede in april meevalt met de drukte dan, al geloof ik dat het parcours daar wel aardig breed is? Wil mijn HM toch wel ggraag ongehinderd uitlopen
Ja, ik heb in de laatste 6km denk ik 5 ambulances voorbij zien komen. Ook al een toen ik net 2km onderweg was trouwens..quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:36 schreef YUR het volgende:
Ook weer veel te veel mensen langs de kant zien liggen of horizontaal afgevoerd zien worden. Lag ook een man langs de kant en daar was al een hoop enge apparatuur bij gehaald. Eng..
Nee idd, maar dat is ook wel weer de charme van zo'n groot evenement tochquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Volledig ongehinderd zal nooit helemaal lukken denk ik
Verder kan het in het eerste gedeelte soms juist wel goed zijn als het wat drukker is, loop je iig niet te hard. En in het tweede gedeelte is het vaak al wat meer verspreid.
Precies! En als sloompie niet alleen hoeven lopen maar gewoon gezellig tussen de andere sloompies. Ik hou ervan.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:39 schreef GotC het volgende:
Ik hou wel van grote evenementen. Verdwijnen in de menigte
Ja, dat is zeker zo. Bij de start is het hopen dat je goed staat, zodat je a) niemand voor de voeten loopt en b) je zelf nog enigszins kunt bewegen. Al heb ik maar bij 1 start stil moeten staan, dat was de cpc. Oh en in rdam ergens na een km of 2. Daar doe je weinig aan en dan is erdoorheen beuken ook aso.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:28 schreef GotC het volgende:
[..]
+1![]()
Ik ben me ervan bewust dat ik langzaam loop, dus loop zoveel mogelijk rechts continu.
Maar bij een start is het gewoon druk en dringen. Zelf aan de zijkant/juiste deel van een startvak starten scheelt een boel.
Tegen de tijd dat die beschikbaar is, is de titel wat achterhaaldquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:41 schreef flipsen het volgende:
"De kennis van Nu" is nog niet beschikbaar op uitzendinggemist
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder m'n schoen toen ik thuis kwam. Walgelijk.
Ja, dat inderdaad! Bij de Putten Power Run kwam ik helemaal alleen te lopen, achteraan met alleen de bezemfiets op m'n hielen. Veel grotere mentale klappen kon ik niet krijgen geloof ik..quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:40 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Precies! En als sloompie niet alleen hoeven lopen maar gewoon gezellig tussen de andere sloompies. Ik hou ervan.
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:42 schreef Satijn het volgende:
Vandaag weer een mooie 5km gelopen. HONDENPOEP (details hieronder)Yurkak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder m'n schoen toen ik thuis kwam. Walgelijk.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:42 schreef Satijn het volgende:
Vandaag weer een mooie 5km gelopen. HONDENPOEP (details hieronder)Hoe weet je dat het hondenpoep was?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder m'n schoen toen ik thuis kwam. Walgelijk.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 21:48:51 ]
Als je die gaat lopen kom ik wel aanmoedigen. Tenzij het tien graden vriest, dan niet.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie dat er in februari een marathon op de Utrechtse heuvelrug is, bij Elst, met 75 deelnemerswel een leuke uitdaging, of het zonder veel publiek en medelopers ook zo soepel gaat..
Parcours is daar het grootste gedeelte behoorlijk breed ja. Zijn paar stukjes die wat smaller zijn, zoals een stuk waar je van de weg gaat het fietspad op, maar vond ik toen nog prima te doen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:36 schreef HDLed het volgende:
Ik hoop dat het straks in Enschede in april meevalt met de drukte dan, al geloof ik dat het parcours daar wel aardig breed is? Wil mijn HM toch wel ggraag ongehinderd uitlopen
Ik ken nog wel een najaarsmarathon voor je dan, met een superbreed parcours, wat nog extra breed is, omdat het er die dag in oktober laag water is.quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:33 schreef YUR het volgende:
De drukte icm het smalle parcours is voor mij de reden dat ik het hoogstwaarschijnlijk voor gezien hou in Amsterdam
Dat was de conclusie van een wetenschapper in die docu van Diederik. Je maakt tijdens het hardlopen rode bloedcellen kapot door de klap die je maakt als je benen op de grond landen. De een heeft daar meer last van dan de ander. Is dat aantal te groot, dan kan dat gevaarlijk worden. Diederiks aantal vermorzelde rode bloedbellen was, ondanks zijn diabetes, niet alarmerend.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:46 schreef Nirak het volgende:
Aaaaand we are back in business!
Dus, ik wilde zeggen:
Zeau! Alle verslagen gelezen, behalve die van YUR.. Die was te langchil
Goede prestaties, leuk om te lezen.
In het vorige topic las ik iets over marathon doden en stollingsproblemen? Semtex? Ging dat specifiek over vandaag of is dan algemeen?
+1quote:Op zondag 19 oktober 2014 21:56 schreef SiIk het volgende:
[..]
Als je die gaat lopen kom ik wel aanmoedigen. Tenzij het tien graden vriest, dan niet.
Cool ! Misschien ooit echt als route rennen ?quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:55 schreef Wolve000 het volgende:
Ik zat even te kijken hoe ver ik dit jaar al gelopen had. Da's best wel wat verder dan ik had gedacht.
[ afbeelding ]
Ik weet niet of m'n baas het zo leuk vindt als ik ruim 10 maanden vrij neem.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:56 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Cool ! Misschien ooit echt als route rennen ?
Even opgezocht, maar dat is een groepsloop; meer een lange training dan een wedstrijd. Wel jammer, want kleine marathons zijn leukquote:Op zondag 19 oktober 2014 21:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zie dat er in februari een marathon op de Utrechtse heuvelrug is, bij Elst, met 75 deelnemerswel een leuke uitdaging, of het zonder veel publiek en medelopers ook zo soepel gaat..
Hmmm, dat geeft aanleiding om er eens met een sportarts over te babbelen voordat ik langere afstanden ga lopen. Tot nu toe weet ik niet beter dan dat ik risico loop als ik bv bedlegerig wordt, lange vliegreizen maak of zwanger ben. Maar deze combinatie wil ik toch even uitgesloten hebben. Of dat evt preventief bloedverdunners gebruiken zou kunnen voorkomen.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat was de conclusie van een wetenschapper in die docu van Diederik. Je maakt tijdens het hardlopen rode bloedcellen kapot door de klap die je maakt als je benen op de grond landen. De een heeft daar meer last van dan de ander. Is dat aantal te groot, dan kan dat gevaarlijk worden. Diederiks aantal vermorzelde rode bloedbellen was, ondanks zijn diabetes, niet alarmerend.
Als je teveel rode bloedcellen kwijtraakt, stolt je bloed harder en dat kan gevaarlijk zijn voor je hart.
Als ze een bloedtest erbij inbegrepen hebben en die waardes ook meenemen, dan heeft dat zeker zin.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:04 schreef Nirak het volgende:
[..]
Hmmm, dat geeft aanleiding om er eens met een sportarts over te babbelen voordat ik langere afstanden ga lopen. Tot nu toe weet ik niet beter dan dat ik risico loop als ik bv bedlegerig wordt, lange vliegreizen maak of zwanger ben. Maar deze combinatie wil ik toch even uitgesloten hebben. Of dat evt preventief bloedverdunners gebruiken zou kunnen voorkomen.
Lichtvoetig landen heeft dus ook wat dat betreft voordelen, lijkt me dat hoe meer je er stuk van maakt, ,hoe langer het herstel tussendoor wat je nodig hebt.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat was de conclusie van een wetenschapper in die docu van Diederik. Je maakt tijdens het hardlopen rode bloedcellen kapot door de klap die je maakt als je benen op de grond landen. De een heeft daar meer last van dan de ander. Is dat aantal te groot, dan kan dat gevaarlijk worden. Diederiks aantal vermorzelde rode bloedbellen was, ondanks zijn diabetes, niet alarmerend.
Als je teveel rode bloedcellen kwijtraakt, stolt je bloed harder en dat kan gevaarlijk zijn voor je hart.
Het stolt bij mij niet in normale situaties. Dus een reguliere trombosetest laat niets zien gelukkigquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:05 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als ze een bloedtest erbij inbegrepen hebben en die waardes ook meenemen, dan heeft dat zeker zin.
Jammer dat ik het niet heb gezien, want ik snap deze verklaring niet. Rode bloedcellen zorgen voor de zuurstofopname, en bloedplaatjes zorgen voor stolling. Zelfs als je een tekort hebt aan bloedplaatjes, zou je eerder doodbloeden.quote:Op zondag 19 oktober 2014 22:54 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat dachten zij die het wél overkwam ook, toen ze aan de start van hun Marathon stonden ..quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:11 schreef Nirak het volgende:
Maar het is in ieder geval beter hard te lopen voor mij dan iedere avond op de bank te zitten. Bewegen is beter en zoals wolve zegt: het zijn de uitzonderingen. Gelukkig maar
Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd onthoudenquote:Op zondag 19 oktober 2014 23:13 schreef wyccie het volgende:
[..]
Jammer dat ik het niet heb gezien, want ik snap deze verklaring niet. Rode bloedcellen zorgen voor de zuurstofopname, en bloedplaatjes zorgen voor stolling. Zelfs als je een tekort hebt aan bloedplaatjes, zou je eerder doodbloeden.
Wordt die docu nog eens herhaald?
Volgens mij heb je meer kans om te overlijden in een auto ongeluk op weg naar een loopwedstrijd, dan tijdens een loopwedstrijd.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:15 schreef trolley het volgende:
[..]
Dat dachten zij die het wél overkwam ook, toen ze aan de start van hun Marathon stonden ..
Daar heb je nog altijd helemaal gelijk in. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat de kans dat het jou kan overkomen, onder normale condities, net zo groot is als de kans dat het de ander overkomt. En gelukkig maar is die kans nog steeds ontzettend klein.quote:Op zondag 19 oktober 2014 23:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Volgens mij heb je meer kans om te overlijden in een auto ongeluk op weg naar een loopwedstrijd, dan tijdens een loopwedstrijd.
En die sterfgevallen komen vaker voor bij kortere wedstrijden.
Mijn voet ook, erop staan doet pijn. Was na de HM van vorige week ook al, en afgelopen week werd het minder en kon het weer belasten. Vandaag voelde ik het opeens weer na 7km.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een (welverdiende) goede nacht toegewenst allemaal!
quote:Op maandag 20 oktober 2014 07:08 schreef Cynic het volgende:
Twee doden tijdens het Amsterdam Dance Event, da's pas gevaarlijk!
SPOILER: dat valt me niks tegenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Mooie vlakke racequote:Op maandag 20 oktober 2014 07:56 schreef TMan het volgende:
Nu mét log: https://www.endomondo.com/workouts/426910183
Supertevreden, idd geen verval![]()
Ook nog hulde aan alle andere helden!
ik ook qua lopen maar kon de verleiding toch niet weerstaan en ik moet zeggen dat het lekker ging, 5km in een rustig tempo met de hondquote:
Niks mis met semi-actief herstel.quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ook qua lopen maar kon de verleiding toch niet weerstaan en ik moet zeggen dat het lekker ging
toch niet die vrouw die de hele tijd in jouw slipstream heeft gelopen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
ondanks mijn teleurstelling gister had de Marathon toch een Nederlands tintje..... Nederlandse overwinning bij de dames!
nee, Klaartje van Schie, een jongedame van oorsprong uit Deventer maar "fresh import"quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:11 schreef Guard het volgende:
[..]
toch niet die vrouw die de hele tijd in jouw slipstream heeft gelopen?
Dan is 42 km best verquote:Op maandag 20 oktober 2014 08:27 schreef La_Tramposa het volgende:
maar voor hetzelfde geld heb je 42km lang volle wind tegen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |