abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:26:08 #201
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145725924
In mijn directe familie zitten ook al genoeg aanleidingen om me eens goed door te laten lichten :)
Het is de angst die me er tot nu toe van heeft weerhouden...
F means you're fucked
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:26:37 #202
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145725933
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren, want ik zal nog wel mensen uit de oudere categorieėn achter me laten.

[..]

Die tests zullen dat nooit met 100% zeker kunnen stellen. Maar wat ze wel kunnen is het opsporen van duidelijke afwijkingen. En daar gaat het om.

Dat een zittend bestaan een risicofactor is, is toch niet te vergelijken met het risico dat je zou kunnen lopen tijdens een fysiek zware inspanning als je een hartafwijking hebt? Net als de vergelijking met autorijden. Dat is allemaal kommawerk.

Ik denk dat onverschilligheid, angst en luiheid eerder een rol spelen bij het niet doen van zo'n test dan overtuiging dat het echt niet nodig is. Ikzelf moet me nog over die laatste 2 heen zien te zetten.
Precies. Zitten is een duidelijke risicofactor. Er is vooralsnog geen goede risico inidicator voor dood neervallen bij sport.

Tuurlijk vind je dingen bij de test, maar volgens mij zijn dat niet vaak de juiste voorspellers van een fatale afloop.

Toch vind ik zo'n test OK hoor. Mr Q deed er ook een. Maar soms een beetje overrated.
pi_145725936
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

dat met die hartslag hangt er helemaal vanaf hoe hoog je max is, ik heb gisteren 4 uur gelopen met een gemiddelde van 184, maar met een max van 220 kan dat best.
En het hangt er vanaf wat ze vinden, bij roeiers van mij moest is er ook wel eens een hartafwijking gevonden waar je op jonge leeftijd nog geen last van had, maar als je daar niets aan deed zou je op latere leeftijd een ritmestoornis kunnen krijgen. Dat werd verholpen met een relatief simpele operatie waarbij ze een deel van zo'n hartknoop wegbranden (vergeef me het gebrek aan medische details).
True... (En respect btw, 4 uur op 184 :P)

Ach, ik zou het ook meer zien als uitsluiten van extremen en een beetje in kaart brengen hoe je ervoor staat dan het compleet uitsluiten van elk risico (alsof dat ooit kan, er kan zoveel mis gaan in je lichaam...).
pi_145725960
quote:
99s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Prima haalbaar. Als je gewoon goed traint, kan dat best. Of je dan uiteindelijk je doel echt haalt is de vraag, maar hoe erg is het om 4.15 te lopen dan?
Das niet erg, maar vind het zelf altijd wel lekker om de lat hoog te leggen :)

Ik twijfel nog even en dan ga ik me gewoon inschrijven, wat en hoe het lukt zien we tegen die tijd wel :)
pi_145726023
Sportkeuringen, dat zijn medische checkups toch? In dat geval wordt het volgens mij deels vergoed door mijn verzekering... ook fijn :)
pi_145726031
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:26 schreef Quoi het volgende:
Maar soms een beetje overrated.
Omdat de meeste mensen niets ernstigs hebben.

Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.
pi_145726061
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.
Tja, voor de meesten zal er inderdaad niets uit komen... Maar dat is toch ook bruikbare info? Ik zie geen enkel punt om het niet te doen (naast geld, tijd, moeite).
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 10:37:12 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_145726160
Ik ben met mossel in deze, ik hoef ook geen keuring. Maar ik hoef ook geen marathon :)

Hier nog een half uurtje voor boarden, en dan ben ik een goede twee weken uit de lucht (er vanuit gaande dat de hotel-WiFi werkt zoals altijd, niet :+ )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_145726376
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben met mossel in deze, ik hoef ook geen keuring. Maar ik hoef ook geen marathon :)

Hier nog een half uurtje voor boarden, en dan ben ik een goede twee weken uit de lucht (er vanuit gaande dat de hotel-WiFi werkt zoals altijd, niet :+ )
Have fun!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_145726444
De zon schijnt hier zowaar, met een bijna strakblauwe lucht. Dus ik heb de schoenen maar ondergebonden, want waarschijnlijk wordt dit de laatste keer dat er met zulke weersomstandigheden gelopen kan worden.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_145726568
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:28 schreef TMan het volgende:

[..]

Das niet erg, maar vind het zelf altijd wel lekker om de lat hoog te leggen :)

Ik twijfel nog even en dan ga ik me gewoon inschrijven, wat en hoe het lukt zien we tegen die tijd wel :)
Ik zou er zeker voor gaan. Ik vind, en dat zijn niet alle mensen het hier met mij eens dat je altijd een richttijd na moet streven. Het is niet voor niets een hardloopwedstrijd met tijdwaarneming ;) . Maar zonder gekkigheid. Je zou echt wel onder de 4 uur kunnen lopen, maar dan moet je wel vol overgave voor die marathon gaan trainen. Het is niet een kwestie van gewoon even je tijd op de halve marathon maal twee te doen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:58:15 #212
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145726670
quote:

[..]

Nou bedankt voor de vergelijking :{ Ik baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.

Mooie is dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil :s)

En nu ga ik een stuk hardlopen. Zin in gekregen door gister.
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:59:11 #213
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145726694
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nou bedankt voor de vergelijking :{ Ik baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.

Mooie is dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil :s)

Enjoy! Mijn hoofd wil ook wel een stukje gaan lopen, maar mijn benen en voeten nog niet
F means you're fucked
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:59:22 #214
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145726703
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:

Heel veel plezier!
F means you're fucked
pi_145726755
Gup veel plezier! *O* Vakantie O+
pi_145726818
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ja, maar nogmaals, 1...2...3...4... het gaat om het eventueel opsporen van duidelijke afwijkingen. Dat je niet alles kunt vinden met zo'n test snap ik, maar is dat een reden om dan helemaal niets te laten checken als je aan een serieuze inspanning wilt meedoen?

Ik had het overigens over "jullie", niet specifiek over jou. Generaliseren kan soms beter zijn ;-)

quote:
Veel plezier ^O^
  maandag 20 oktober 2014 @ 11:12:47 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_145727065
Guppy! Veel plezier! O+
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 11:20:25 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_145727276
Dank jullie wel O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_145727422
Gup veel plezier !!

Ik stond vanmorgen om 8 uur ook op m'n renschoenen buiten ( onverwacht ochtendje vrij *O* )
Kon de eerste 3 km niet vooruit komen, heb er toch maar 2 km achteraan geplakt en die gingen wel lekker.
Had enorm zware benen, misschien van het lange staan gister ?
Maar goed de eerste training van de week zit er weer op.
pi_145727664
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:52 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik niet. Ik leef liever dan dat ik dood neerval. Ik ben van plan om me ergens in de komende maanden te laten testen en eigenlijk wil ik dat op korte termijn al laten doen i.v.m. de Meijendelloop van 25 km eind november. Natuurlijk, als de uitslag desastreus is dan hoop ik dat het nog wel verantwoord is om afstanden tot 15 km te blijven lopen. En als zelfs dat een groot risico oplevert, tja, daar wil ik nog niet aan denken. Maar het leven is me veel te lief, ondanks dat hardlopen er zo'n groot onderdeel van uitmaakt de laatste jaren.
Goed dat je die test gaat laten doen. Mocht er uit komen dat je op ieder moment dood neer kan vallen, is er nog geen man overboord: ik wil je inschrijving voor de Meijendelloop wel overnemen.

(Wat betreft nut en noodzaak-discussie: I'm with mossel & TWC.)
pi_145727705
quote:

[..]

Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.

Moet ik tijdens 1 van de weinige dingen die ik op zich nog wel leuk vind stress krijgen omdat elk raar pijntje weleens wat zou kunnen zijn. Dat neemt op dat moment echt de lol eruit en loop je minder ontspannen.
pi_145727753
Wauw wat een prestaties weer zeg van het weekend! Gefeliciteerd allemaal en succes met revalideren.

Vanmiddag weer een rondje van Couch25K. Ben halverwege nu en het gaat lekker. Vind deze fijner dan Evy. Voornamelijk omdat er niet heel de tijd gezeverd wordt over hoe fier ze is en gewoon met eigen muziek in plaats van Jealousy (x37).
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 11:36:06 #223
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145727765
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.

Moet ik tijdens 1 van de weinige dingen die ik op zich nog wel leuk vind stress krijgen omdat elk raar pijntje weleens wat zou kunnen zijn. Dat neemt op dat moment echt de lol eruit en loop je minder ontspannen.
hier schrik ik best van.
heb je hulp?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 11:36:36 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145727788
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw wat een prestaties weer zeg van het weekend! Gefeliciteerd allemaal en succes met revalideren.

Vanmiddag weer een rondje van Couch25K. Ben halverwege nu en het gaat lekker. Vind deze fijner dan Evy. Voornamelijk omdat er niet heel de tijd gezeverd wordt over hoe fier ze is en gewoon met eigen muziek in plaats van Jealousy (x37).
ik had t toen ik begon nooit verwacht, maar muziek stoort me nu juist met mn hoofd leegmaken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145727811
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 11:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

hier schrik ik best van.
heb je hulp?
Waarom? Ik leef toch nog?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: