Precies. Zitten is een duidelijke risicofactor. Er is vooralsnog geen goede risico inidicator voor dood neervallen bij sport.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:13 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, want ik zal nog wel mensen uit de oudere categorieėn achter me laten.
[..]
Die tests zullen dat nooit met 100% zeker kunnen stellen. Maar wat ze wel kunnen is het opsporen van duidelijke afwijkingen. En daar gaat het om.
Dat een zittend bestaan een risicofactor is, is toch niet te vergelijken met het risico dat je zou kunnen lopen tijdens een fysiek zware inspanning als je een hartafwijking hebt? Net als de vergelijking met autorijden. Dat is allemaal kommawerk.
Ik denk dat onverschilligheid, angst en luiheid eerder een rol spelen bij het niet doen van zo'n test dan overtuiging dat het echt niet nodig is. Ikzelf moet me nog over die laatste 2 heen zien te zetten.
True... (En respect btw, 4 uur op 184quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
dat met die hartslag hangt er helemaal vanaf hoe hoog je max is, ik heb gisteren 4 uur gelopen met een gemiddelde van 184, maar met een max van 220 kan dat best.
En het hangt er vanaf wat ze vinden, bij roeiers van mij moest is er ook wel eens een hartafwijking gevonden waar je op jonge leeftijd nog geen last van had, maar als je daar niets aan deed zou je op latere leeftijd een ritmestoornis kunnen krijgen. Dat werd verholpen met een relatief simpele operatie waarbij ze een deel van zo'n hartknoop wegbranden (vergeef me het gebrek aan medische details).
Das niet erg, maar vind het zelf altijd wel lekker om de lat hoog te leggenquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:20 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Prima haalbaar. Als je gewoon goed traint, kan dat best. Of je dan uiteindelijk je doel echt haalt is de vraag, maar hoe erg is het om 4.15 te lopen dan?
Omdat de meeste mensen niets ernstigs hebben.quote:
Tja, voor de meesten zal er inderdaad niets uit komen... Maar dat is toch ook bruikbare info? Ik zie geen enkel punt om het niet te doen (naast geld, tijd, moeite).quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen niets ernstigs hebben.
Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.
Have fun!quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben met mossel in deze, ik hoef ook geen keuring. Maar ik hoef ook geen marathon![]()
Hier nog een half uurtje voor boarden, en dan ben ik een goede twee weken uit de lucht (er vanuit gaande dat de hotel-WiFi werkt zoals altijd, niet)
Ik zou er zeker voor gaan. Ik vind, en dat zijn niet alle mensen het hier met mij eens dat je altijd een richttijd na moet streven. Het is niet voor niets een hardloopwedstrijd met tijdwaarnemingquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:28 schreef TMan het volgende:
[..]
Das niet erg, maar vind het zelf altijd wel lekker om de lat hoog te leggen
Ik twijfel nog even en dan ga ik me gewoon inschrijven, wat en hoe het lukt zien we tegen die tijd wel
Nou bedankt voor de vergelijkingquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat iedereen het zo makkelijk wegwuift, alsof het alleen de buurman overkomt. Jullie lijken wel rokers. Die hebben allemaal een opa die vanaf z'n kleutertijd 5 pakjes per dag rookte en 95 werd.
Enjoy! Mijn hoofd wil ook wel een stukje gaan lopen, maar mijn benen en voeten nog nietquote:Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nou bedankt voor de vergelijkingIk baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.
Mooie is dat iedereen vrij is om te doen wat hij/zij wil
En nu ga ik een stuk hardlopen. Zin in gekregen door gister.
Heel veel plezier!quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:37 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben met mossel in deze, ik hoef ook geen keuring. Maar ik hoef ook geen marathon![]()
Hier nog een half uurtje voor boarden, en dan ben ik een goede twee weken uit de lucht (er vanuit gaande dat de hotel-WiFi werkt zoals altijd, niet)
Ja, maar nogmaals, 1...2...3...4... het gaat om het eventueel opsporen van duidelijke afwijkingen. Dat je niet alles kunt vinden met zo'n test snap ik, maar is dat een reden om dan helemaal niets te laten checken als je aan een serieuze inspanning wilt meedoen?quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Nou bedankt voor de vergelijkingIk baseer mijn mening niet op dat soort kulwijsheden, maar op dat wat momenteel in de medische wetenschap bekend is over het onderwerp.
Veel plezierquote:En nu ga ik een stuk hardlopen. Zin in gekregen door gister.
Goed dat je die test gaat laten doen. Mocht er uit komen dat je op ieder moment dood neer kan vallen, is er nog geen man overboord: ik wil je inschrijving voor de Meijendelloop wel overnemen.quote:Op maandag 20 oktober 2014 09:52 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
Ik niet. Ik leef liever dan dat ik dood neerval. Ik ben van plan om me ergens in de komende maanden te laten testen en eigenlijk wil ik dat op korte termijn al laten doen i.v.m. de Meijendelloop van 25 km eind november. Natuurlijk, als de uitslag desastreus is dan hoop ik dat het nog wel verantwoord is om afstanden tot 15 km te blijven lopen. En als zelfs dat een groot risico oplevert, tja, daar wil ik nog niet aan denken. Maar het leven is me veel te lief, ondanks dat hardlopen er zo'n groot onderdeel van uitmaakt de laatste jaren.
Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.quote:Op maandag 20 oktober 2014 10:32 schreef Zwabberhark het volgende:
[..]
hier schrik ik best van.quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:34 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Even mijn kant belichten. Het hele leven op zich vind ik geen reet aan. Nog net niet erg genoeg om mijzelf op te knopen, al zijn die momenten er wel wel geweest en zullen die er ook wel komen. Word ik morgen hiet meer wakker, prima. Val ik dood neer tijdens een evenement, prima.
Moet ik tijdens 1 van de weinige dingen die ik op zich nog wel leuk vind stress krijgen omdat elk raar pijntje weleens wat zou kunnen zijn. Dat neemt op dat moment echt de lol eruit en loop je minder ontspannen.
ik had t toen ik begon nooit verwacht, maar muziek stoort me nu juist met mn hoofd leegmakenquote:Op maandag 20 oktober 2014 11:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw wat een prestaties weer zeg van het weekend! Gefeliciteerd allemaal en succes met revalideren.
Vanmiddag weer een rondje van Couch25K. Ben halverwege nu en het gaat lekker. Vind deze fijner dan Evy. Voornamelijk omdat er niet heel de tijd gezeverd wordt over hoe fier ze is en gewoon met eigen muziek in plaats van Jealousy (x37).
Waarom? Ik leef toch nog?quote:Op maandag 20 oktober 2014 11:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
hier schrik ik best van.
heb je hulp?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |