abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145724621
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

Vond ik nou ook! Kan ik zeker wat van leren :Y

Supporterteam 35 km is trouwens in de Diederik-docu nét niet in beeld :o
Hahaha dat zag ik ook!! Zonde he net niet z'n ^O^ Richting jou in beeld .
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:20:16 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_145724632
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

3 en 4.
3 als afsluiting van Start to run in het voorjaar 28 min nogwat en 4 weken later 4 km in 38 min nogwat
alleen daarna dus stil komen te staan.
gaat ook vast wel goedkomen, maar soms denk ik wel eens t stelt niets voor als ik de ene na de andere 42km lang zie komen.

* Ynske mantraat zennnnnnn
Niet teveel van aantrekken, dat marathongedoetje hier ;)

En je hebt nog ff tot maart, gaat wel lukken!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:27:31 #153
317680 GoWithIt
Just like that
pi_145724748
Hulde voor de mooie verslagen!

Echt bijzonder om die verhalen te lezen hoor. Mijn god, wat een afstanden!

Ik heb zaterdag weer een stukje gelopen, 3,7 km. Ik dacht weer even rustig beginnen. Dat was maar goed ook want ik had zondag voor het laatst gelopen (4Mijl van Groningen) en had behoorlijk stijve benen. Het is maar goed dat ik dit niet ergens hoef terug te kijken op een filmpje, want het zag er volgens mij echt niet uit haha.
Na de eerste 2 km ging het wat soepeler en kon ik wat meer genieten van mijn rondje. Snel was het niet, maar nuttig wel. :)
Dus. Dat.
pi_145724862
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:48 schreef Ynske het volgende:

[..]

Laten masseren? Warme douche? Warmte pleisters?
Douche helpt niet, hittepit erop werkt een uurtje of 2/3 daarna zeurt t zachtjes door. Laten masseren is een optie, maar wil het eigenlijk even aankijken voordat ik daarvoor ga bellen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:36:20 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145724894
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:34 schreef Daph_ het volgende:

[..]

Douche helpt niet, hittepit erop werkt een uurtje of 2/3 daarna zeurt t zachtjes door. Laten masseren is een optie, maar wil het eigenlijk even aankijken voordat ik daarvoor ga bellen
ik ben blijkbaar echt raar, want ik snap echt niet dat als je met huistuinenkeukenmiddeltjes (jazeker 3x woordwaarde) iets niet verminderd krijgt waarom je dan nog gaat aankijken.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145724945
Gisteren tijdens die Docu zat ik te denken wil ik zelf eigenlijk wel zo'n test. Stel er komt uit dat ik een verhoogde kans heb om dood neer te vallen. En dat zou mij ook niet eens verbazen gezien mijn voorvaderen allemaal niet zo oud zijn geworden. Dan sta ik daar voortaan met die kennis en loop je een stuk minder lekker, of nog erger helemaal niet. Ik val liever dan maar dood neer is mijn conclusie.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:42:11 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145725001
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gisteren tijdens die Docu zat ik te denken wil ik zelf eigenlijk wel zo'n test. Stel er komt uit dat ik een verhoogde kans heb om dood neer te vallen. En dat zou mij ook niet eens verbazen gezien mijn voorvaderen allemaal niet zo oud zijn geworden. Dan sta ik daar voortaan met die kennis en loop je een stuk minder lekker, of nog erger helemaal niet. Ik val liever dan maar dood neer is mijn conclusie.
een van de loopsters bij ons is bij de Marathon van Rotterdam neergegaan. Die heeft zo'n geluk gehad dat het daar gebeurd is, en niet bij een training bij ons.
ze is aan het herstellen en het zou men niets verbazen als ze weer gaat beginnen.

Ik denk dat als je weet dat het er inzit je best nog kunt lopen maar dat je dan wel je doelen moet aanpassen. Dat hoeft niet eens meteen helemaal stoppen te betekenen. Ikzelf zou liever lekker lopen maar begeleid (medisch) dan niet weten en dood neervallen
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:43:51 #158
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145725035
https://www.mchaaglanden.(...)ote-sportkeuring.htm staat al een tijdje op mijn verlanglijst. Zodra ik goed ben hersteld, wil ik m gaan doen
F means you're fucked
pi_145725062
Ik hoef geen keuring. Ik voel mijn eigen lijf en trek daaruit mijn conclusies. Ik voel me lekker als ik loop, dus dat blijf ik gewoon lekker doen. En eigenlijk ook om dezelfde reden als TWC noemt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:49:57 #160
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145725149
Voor mij is het simpel. Als ze me aanraden om vooral geen marathons meer te doen, dan doe ik geen marathons meer. Mijn gezin is me veel meer waard
F means you're fucked
pi_145725157
Aan de ene kant lijkt zo'n keuring me best interessant (dan weet je wel meteen alles over je Hrmax, VOmax).
Aan de andere kant, ze vinden al snel "iets" waar ik me dan druk om kan gaan maken.
Ik verwacht niet dat ze zeggen dat ik geluk heb gehad dat ik nog niet dood ben neer gevallen tijdens het rennen maar er zal vast iets mis zijn.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:50:59 #162
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145725169
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:49 schreef YUR het volgende:
Voor mij is het simpel. Als ze me aanraden om vooral geen marathons meer te doen, dan doe ik geen marathons meer. Mijn gezin is me veel meer waard
O+
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145725181
Mocht het te maken hebben met die bloedplaatjes etc., dan zijn er vast ook wel preventieve dingen die je kunt doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_145725189
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:49 schreef YUR het volgende:
Voor jou is het simpel. Als ze je aanraden om vooral niet meer in auto's te stappen, stap je niet meer in auto's. Je gezin is je veel meer waard.

Ik bedoel dus: een verhoogd risico is vaak een lager risico dan een ongeluk waar of wanneer dan ook. En daarom heb ik helemaal geen zin om me bang te laten maken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_145725209
Ik heb het hele weekend gewerkt, dus ik heb niet live kunnen meeleven met de marathon (op FB-updates na).

Maar nu ben ik bij gelezen en het was weer een heroïsche marathondag. Het is toch wel heel strak dat LT voor haar eerste marathon een duidelijk plan had en dat gewoon uitvoerde. Vooral omdat het volgens mij bepaald geen laf plan was. Vreselijk goed gedaan!

Maar ook de overige lopers verdienen een emoticon met twee duimpjes. Kijk YUR, dat de benen ermee ophouden, dat heb ik dus al na 12 of 13 km. En soms eerder. Standaard. De zegens van een houten lichaam! Jij hebt daar dus een Loch Ness marathon plus 29 km in erbarmelijke omstandigheden voor nodig om dat te bereiken.

Dat Diederik Jekel het gered heeft vind ik wel vrij briljant. Hij had zelfs minder getraind dan pijll! De docu was interessant, vooral het gedeelte over mentale training. Nu vraag ik mij wel af of er geen andere verklaring was voor het feit dat hij de tweede keer veel langer 5:27 min/km kon volhouden op de loopband. Ik denk dat het ook een rol speelde dat hij toen veel beter opgewarmd was.

Hoe dan ook, zeer knap. Ik zou bijna gaan geloven dat ik het nu ook zou moeten kunnen. Ik heb er lang met Corniel over gesproken gisteren, maar mijn gevoel zegt dat ik teveel beperkt wordt door een inflexibel lijf (ik heb het nog niet eens over de beroerde techniek). Zoals ik net al zei, het lichaam wordt te snel stijf tijdens het lopen, waardoor ik nog meer de coördinatie verlies.

Aan de andere kant merkte ik gisteren op het werk dat het lichaam in rap tempo herstelde van de LDL van die ochtend van 20 km. Dat was wel opmerkelijk.

quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik niet. Ik leef liever dan dat ik dood neerval. Ik ben van plan om me ergens in de komende maanden te laten testen en eigenlijk wil ik dat op korte termijn al laten doen i.v.m. de Meijendelloop van 25 km eind november. Natuurlijk, als de uitslag desastreus is dan hoop ik dat het nog wel verantwoord is om afstanden tot 15 km te blijven lopen. En als zelfs dat een groot risico oplevert, tja, daar wil ik nog niet aan denken. Maar het leven is me veel te lief, ondanks dat hardlopen er zo'n groot onderdeel van uitmaakt de laatste jaren.

Trouwens, over de Meijendelloop gesproken... het wordt een bijzondere race. Het is 100% zeker dat ik als laatste ga eindigen in mijn categorie (30+), als ik zo naar de uitslagen van de afgelopen jaren kijk.
pi_145725245
Ik heb dit weekend voor het eerst met sport tape gelopen en het beviel mij eigenlijk wel. Het is minder warm dan kousen en je kunt heel gericht bepaalde spieren tapen. Het is wel vrij duur vind ik. Je moet toch ¤25,- voor een kleine rol neerleggen. En je moet wel even oefenen, want je krijgt het met geen mogelijkheid meer goed als de plaklaag per ongeluk gevouwen wordt.
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:55:05 #167
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145725264
quote:
99s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Voor jou is het simpel. Als ze je aanraden om vooral niet meer in auto's te stappen, stap je niet meer in auto's. Je gezin is je veel meer waard.

Ik bedoel dus: een verhoogd risico is vaak een lager risico dan een ongeluk waar of wanneer dan ook. En daarom heb ik helemaal geen zin om me bang te laten maken.
Ik laat me ook niet bang maken, maar autorijden is natuurlijk totaal wat anders dan hobbymatig een marathon lopen. Althans, voor mij wel.
F means you're fucked
  maandag 20 oktober 2014 @ 09:55:53 #168
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145725282
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb dit weekend voor het eerst met sport tape gelopen en het beviel mij eigenlijk wel. Het is minder warm dan kousen en je kunt heel gericht bepaalde spieren tapen. Het is wel vrij duur vind ik. Je moet toch ¤25,- voor een kleine rol neerleggen. En je moet wel even oefenen, want je krijgt het met geen mogelijkheid meer goed als de plaklaag per ongeluk gevouwen wordt.
Ik loop altijd met sporttape. Op mijn tepels :D Rolletje van de action, kost een paar cent
F means you're fucked
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:56:39 #169
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145725304
quote:
is dat van die kinesiologie tape?

die ligt ook vaker bij de Lidl op maat voor 2 euro en de decathlon had ze laatst ook voor en leuke prijs.
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:57:02 #170
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145725314
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik loop altijd met sporttape. Op mijn tepels :D Rolletje van de action, kost een paar cent
:D

zie je, vrouw zijn heeft toch zo zijn voordeel >:O
Today is life -

Dale Carnegie
pi_145725326
quote:

[..]

Dat moet ik ook maar eens gaan doen, vaseline werkt steeds minder bij mij...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 oktober 2014 @ 09:59:08 #172
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145725367
quote:

[..]

Ik laat me ook niet bang maken, maar autorijden is natuurlijk totaal wat anders dan hobbymatig een marathon lopen. Althans, voor mij wel.
ik denk dat hier het verschil ligt.
soms heb ik het idee dat het voor sommige mensen hier niet meer hobbymatig een ( marathon) lopen is, maar dat het meer een onderdeel van een leven is wat ze misschien niet kunnen/willen aanpassen.
er zijn ook verschillen in als men wat vind in wat je kunt. voor tzelfde geld zegt men t is verstandiger om onder de 20 te blijven. lijkt in mijn ogen geen grote opgave maar kan goed begrijpen dat dat voor anderen wel een grote opgave is.
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 20 oktober 2014 @ 10:02:21 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_145725453
quote:
Dus je tapet jezelf? Volgens mij weer een gevalletje placebo hoor ;)

@Zwabber: zo'n bezemfiets achter je :{ In dat geval ga je iets aan de mentale training hebben.

Ik ben er qua tests nog steeds van overtuigd dat deze acute hartdood tijdens/na sport niet genoeg kunnen voorspellen :N Maar ik ga eens op zoek naar de studies naar bloedstolling.
pi_145725495
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

is dat van die kinesiologie tape?

die ligt ook vaker bij de Lidl op maat voor 2 euro en de decathlon had ze laatst ook voor en leuke prijs.
Ja, van dat spul. Ik ben dus gewoon afgezet in de expo door een rol KT Tape voor ¤25,- te kopen...
pi_145725522
Volgens mij is een zittend bestaan voor mij (en ik denk vele anderen) de grootste risicofactor momenteel, dus als ik mijn gezondheid echt serieus neem moet ik ontslag nemen en postbode worden :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')