abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 05:03:51 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145244087

De BBC doet weer mee *O*

Vrijdag 3 oktober
3:00 - Formule 1: GP van Japan, 1e Vrije Training
7:00 - Formule 1: GP van Japan, 2e Vrije Training

Zaterdag 4 oktober
4:00 - Formule 1: GP van Japan, 3e Vrije Training
7:00 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie
12:45 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie - Herhaling
17:30 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie (Samenvatting)

Zondag 5 oktober
7:00 - Formule 1: GP van Japan, Race
13:00 - Formule 1: GP van Japan, Herhaling
23:00 - Formule 1: GP van Japan, Hoogtepunten

Vrijdag 3 oktober
2:50 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 1 (BBC 2)
6:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 2 (BBC 2)

Zaterdag 4 oktober
3:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 3 (BBC 2)
6:10 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1)
14:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) (h)

Zondag 5 oktober
7:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1)
14:15 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) (h)
20:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix, Highlights (BBC 2)

Zaterdag 4 oktober
6:40 - Formel 1: Qualifying

Zondag 5 oktober
6:45 - Formel 1: Countdown
8:00 - Formel 1: Das Rennen
9:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights

Continue stream
Continue stream 2

Dit weekend weer live timing, gehost door Nattekat *O*

VT1 w/: m62-973-074 (Voor de pure fans onder ons)
Kwalificatie: m35-188-320
Race: m10-908-334
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 6 oktober 2014 @ 05:04:41 #2
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145244088
Nergens iets over die tweede operatie gevonden
Sporten voor Sophia
pi_145244236
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' :( :{
Het is waarschijnlijker dat het over is met zijn carrière, dan dat hij volgend jaar weer raced. Maar ik hoop dat ik hier keihard ongelijk krijg, liefst nog van Jules zelf. Ik zou hem niets anders gunnen dan dat zitje van Alonso -O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 07:32:04 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145244419
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef Meike26 het volgende:
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' :( :{

Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145244674
http://www1.skysports.com(...)severe-head-injuries

quote:
Marussia driver Jules Bianchi remains in a critical condition in intensive care after emergency surgery on the ‘severe’ head injury he suffered during the Japanese GP.

The Frenchman underwent three hours of surgery late on Sunday night after being transported from the Suzuka circuit in an unconscious condition.

Contrary to some reports, he is not breathing unaided.

"We're not getting any official updates from the hospital but I understand that Jules is in a very critical condition, still fighting for his life, and I can clear up a couple of pieces of misinformation which have been picked up by the French media and a couple of outlets in the UK," Sky Sports News HQ's Craig Slater reported at 6am UK Time on Monday morning.

"I can confirm that Jules is not, unfortunately, breathing unaided. My understanding is that he is still relying on a respirator at this point to be able to breathe.

"I can also confirm that he has not undergone a second surgical procedure. My understanding is that he went one through one medical procedure at about 11pm Japanese time and he has been intensive care since then."

No further update on Bianchi's condition is expected until his parents arrive at the Mie University Hospital later on Monday.

Marussia said they had no further information to add to the FIA statement released on Sunday evening, which read: "The CT scan shows that he has suffered a severe head injury and he is currently undergoing surgery. Following this he will be moved to intensive care where he will be monitored.

"Mie General Hospital will issue an update as soon as further information becomes available."

The Frenchman was injured after sliding off at Turn Seven of the Suzuka circuit where marshals were already recovering the crashed Sauber of Adrian Sutil with a tractor. Eyewitnesses reported that the out-of-control Marussia then struck the recovery vehicle.

The race was red-flagged, and brought to an early conclusion, once Race Control had been alerted to the severity of Bianchi's injuries.
....
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:58:39 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145245157
I.v.m. de kritieke toestand van Bianchi wilde ik er niet eerder over beginnen, maar is nog bekend gemaakt waarom bij Button een stuurwiel gewisseld werd? Er werd gezegd dat dat bij Magnussen ook was gedaan, alhoewel ik dat niet (bewust) in beeld gezien heb. Zou wel zuur toeval zijn als ze allebei met een probleem kampten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 09:02:18 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145245199
Kan er op google niks over vinden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:29:26 #8
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:44:22 #9
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145245981
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 09:46:34 #10
284411 crew  heywoodu
pi_145246024
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Helemaal mee eens.

Vergelijk het met iemand die een ongeluk krijgt op de fiets omdat ie wordt aangereden door een automobilist die moest uitwijken voor een kat die achterna werd gezeten door een hond die kon ontsnappen doordat Jantje niet alleen de deur maar zelfs het hek van de tuin was vergeten op slot te draaien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 09:47:59 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145246050
quote:
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 09:54:37 #12
284411 crew  heywoodu
pi_145246186
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
pi_145246211
quote:
Tsja in Brazilië 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
pi_145246295
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig

Etc.

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:00:27 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145246327
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren.

Het lijkt een "freak accident" maar ook die moet je zoveel mogelijk zien uit te sluiten, ik verwijt verder niemand iets maar als die kraan had gewacht tot alle auto's voorbij waren bijvoorbeeld had het er anders uit gezien.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:00:42 #16
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145246334
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:55 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Tsja in Brazilië 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:02:59 #17
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_145246383
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
Nee, maar wel om de tractor :)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 10:06:22 #18
284411 crew  heywoodu
pi_145246468
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:18:29 #19
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145246758
quote:

[..]

Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:38:03 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145247217
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.

Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145247405
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet

Etc.

Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt.

quote:

[..]

Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145247699
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 11:04:46 #23
284411 crew  heywoodu
pi_145247739
quote:
18s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Abdus18 het volgende:
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt.
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:05:23 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247755
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef nils7 het volgende:
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.

Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_145247781
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Wat is dit voor gelul.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:06:55 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145247786
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.

[..]

Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet?
Of gewoon de gehele sector een full yellow.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:07:02 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247788
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 11:09:48 #28
284411 crew  heywoodu
pi_145247836
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
pi_145247853
De F1 heeft tegenwoordig eigenlijk geen full wets meer nodig want als het hard regent dan wordt de safety car de baan op gestuurd of wordt het hele spul stilgezet in de pitstraat. En daarna weer net zo lang achter de safety car rijden totdat er een droge lijn ontstaan is. We hebben geen epische regenraces meer zoals vroeger.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_145247895
quote:

[..]

Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_145247940
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:16:51 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247961
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.

Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
pi_145248993
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145249016
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
En verder mag je van mij gewoon WEL een deel van de schuld bij de Marshalls leggen. Ik zat ook met kromme tenen te kijken hoe de auto van Ricciardo uit de vrije training werd weggetakeld :X
Was in 2005 (!) ook al zo'n toneelstuk nadat Montoya was gecrasht.
pi_145249087
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.

HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA }:| :(!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 11:59:29 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145249113
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. :')
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 12:00:16 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145249130
quote:
8s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.

HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA }:| :(!
Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
pi_145249190
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. :')
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 12:03:38 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145249263
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145249267
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:11:58 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145249475
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:

:')
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145249491
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Waarom niet...
pi_145249496
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten :{w
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.

Senna kent wel nagenoeg iedereen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 12:19:16 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145249662
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.

Senna kent wel nagenoeg iedereen.
Dat geldt helaas voor 80% van die groep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:19:39 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145249669
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Marks het volgende:

[..]

Waarom niet...
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:30:17 #46
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145249933
quote:

[..]

Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.

Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.

Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145250308
quote:
Da's idd behoorlijk belachelijk.
pi_145250345
quote:
3s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC.
pi_145250395
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.

Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:52:39 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145250545
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Marks het volgende:
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht.
N/A
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:54:49 #51
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145250608
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.

Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.

Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.

quote:
"In mijn ogen hebben ze de race te vroeg laten beginnen, aangezien er nog niet normaal te rijden was in het begin", mopperde de Williams-coureur. De wedstrijd op Suzuka begon vanwege het slechte weer achter de safety car. In de negende ronde werd het veld losgelaten, aangezien het steeds droger werd.

Aan het einde begon het echter weer te regenen, waardoor eerst Adrian Sutil van de baan vloog in de Dunlop-bocht, een ronde later gevolgd door Bianchi. De Franse Marussia-coureur knalde tegen de kraan die bezig was de gestrande Sauber-bolide van Sutil weg te halen. Volgens Massa had het nooit zover hoeven komen.

"De race is te laat gestopt", vervolgde de Braziliaan. "Vijf ronden voor het gebeurde, schreeuwde ik al op de radio dat het te nat was op de baan, maar ze hebben iets te lang gewacht en dat was gevaarlijk. Ik zag dat er iemand was gecrasht aan het einde en… Ik ben heel bezorgd om Jules, nu ik heb gehoord dat hij de kraan heeft geraakt.
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 12:57:25 #52
284411 crew  heywoodu
pi_145250698
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:30 schreef WEST het volgende:

[..]

Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.

Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.

Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:04:54 #53
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145250941
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 13:05:32 #54
284411 crew  heywoodu
pi_145250966
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef WEST het volgende:

[..]

lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
pi_145250967
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.

Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.

Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.

[..]

"
Terwijl de rest van het veld juist schreeuwde dat de race allang vrijgegeven kon worden, niet voor niks dat ze na een paar ronden al op inters overgingen :P. Massa jankt al bij twee druppels, in zown beetje elke regenrace komt wel een radiobericht van massa langs dat het te gevaarlijk is om te rijden
pi_145251050
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:

[..]

"
Ze reden nog op intermediates, dus sowieso was de baan niet te nat om nog te racen. De top 3 heeft in de persco na afloop ook verklaart dat het niet te nat was en dat ze er geen probleem mee hadden. Felipe was gewoon bang dat hij nog meer plaatsen zou verliezen omdat de Williams en hijzelf gewoon niet vooruitkomen in de regen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:07:51 #57
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145251062
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:09:42 #58
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145251135
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:

Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 13:10:08 #59
284411 crew  heywoodu
pi_145251153
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:07 schreef WEST het volgende:

[..]

Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
Maar als in bocht 7 een auto weggetakeld wordt heeft het, ook in de regen, toch weinig nut om bocht 13 te neutraliseren om te voorkomen dat iemand tegen die wagen in bocht 7 rijdt?

Als er in bocht 13 dan niet zo'n takelding staat kan daar gewoon normaal gereden worden.
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:22:03 #60
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145251498
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:09 schreef Catatafish het volgende:
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:

[ afbeelding ]
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
N/A
pi_145251816
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_145251986
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Jacques Zeurzak vind van wel: http://www.gpupdate.net/n(...)-ongeval-de-baan-op/
pi_145252033
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:22 schreef nils7 het volgende:

Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.

De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2014 @ 13:41:01 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145252048
quote:
Gister nog gezien. Ze deden op een gegeven moment snel een SC vanwege debris. Niet toevallig stond de #48 (Jimmy Johnson) op dat moment op het punt gelapt te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145252504
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:

De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
Dat doet dus gewoon niemand in de F1. Ze liften alleen een (klein) beetje.
pi_145252787
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.

200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145253091
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
Klopt. Dit staat over geel op de site van Formula One:
quote:
Yellow flag
Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited.
Lijkt me dat je dan niet met 200 km/u langs moet komen, Dát is de kern van het probleem, dat de FIA de reglementen niet naleeft.
Want bij enkele geel moet ze langzamer rijden, dat doen ze dan nog, want daar liften ze wat. Maar met dubbel geel doen ze niks meer dan dat. En daar gaat het dus fout.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 14:25:48 #68
284411 crew  heywoodu
pi_145253462
Om het over Bianchi even wat centraler te houden:
SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussie

Als er geen behoefte aan is verdwijnt het topic vanzelf wel :P
pi_145253958
Promo van Honda voor 2015, met schijnbaar ook het geluid van hun V6 motor:
pi_145254924
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren. *O*
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:22:38 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145255439
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Natuurlijk, deze motor brult japans.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:49:42 #72
365422 Catatafish
pi_145256514
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..

Actie op 1:05
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:50:08 #73
178444 DenS
Crientj <3
pi_145256540
FIlmpje gevonden van het ongeluk, kan schokkend zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit; zie hierboven.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:57:26 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145256815
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Klinkt een beetje als een IndyCar, ook een turbo-V6.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:58:12 #75
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_145256844
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:49 schreef Catatafish het volgende:
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..

Actie op 1:05
Fok..... :X :X
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:05:20 #76
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145257113
Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg.

Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig.
pi_145257199
Pff..
pi_145257232
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:05 schreef twiFight het volgende:
Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg.

Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig.
Mensen beseffen niet hoe hard 160 kmh is, ervan uitgaand dat men in deze bocht normaal zwaar over de 220 gaat, in regen misschien 140/180, van zijkant gefilmd met statische camera laat maximaal de snelheid zien.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:11:55 #79
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145257358
zo de kanarie zeg :X :{
pi_145257388
quote:
Dit was niet zomaar een scheet, dit was echt gevaarlijk.
Ik was het oneens met het lange rijden achter de safetycar voordat er gereden werd. Maar toen ik de kraan zag op dat punt om Sutil weg te takelen, dacht ik gelijk dat het een SC zou en MOEST worden.

En wat Massa betreft, als hij het te gevaarlijk vond had hij a la Lauda in 76 gewoon UIT moeten stappen.
pi_145257449
filmpje doet het nu al niet meer?
pi_145257519
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:14 schreef opreis het volgende:
filmpje doet het nu al niet meer?
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:17:58 #83
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_145257588
quote:
Kolere wat een klapper zeg.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_145257682
Ferrari voor het eerst in 82(!) races geen punten, een record voor zover je dat helemaal serieus kan nemen vanwege het feit dat tegenwoordig een p10 al genoeg is voor punten. Maar toch...

Ik zeg Kimi, adieu, dit kan echt niet meer...
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:28:29 #85
343196 RingBewoner
pi_145258026
pi_145258044
quote:
Alweer weg..
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:30:21 #87
343196 RingBewoner
pi_145258101
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:28 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Alweer weg..
Dat is heel snel, keek hem 2 minuten geleden nog.
pi_145258106
Dat gifje komt uit dat filmpje, en behalve dat wat er in het gifje te zien is is het niet zo spannend allemaal. Je ziet dat sutil zn auto wordt weggesleept, dan de crash, die in het gifje te zien is, en vervolgens dat er nog meer mensen naar toe rennen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:35:15 #89
365422 Catatafish
pi_145258283
Zie deze link: (vine)

https://vine.co/v/OK69b15iP1T
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:35:33 #90
343196 RingBewoner
pi_145258290
Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV.
pi_145258422
quote:
13s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:35 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV.
Heeft denk ik ook te maken met het daarin te hulp schieten van de families van courreurs. Die vinden het meestal niet fijn als dat soort beelden aan het grote publiek getoond worden en de FOM kan natuurlijk makkelijker druk uitoefenen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:40:31 #92
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145258483
Sowieso haalt de FOM al bijna alles neer wanneer dat gepost wordt na een race. Niet alleen bij crashes.
pi_145259254
Kunnen we de discussie over Bianchi en de video's van de FOM in het andere topic houden? Nu lees ik alles dubbel, want dat is daar allemaal al gezegd.
pi_145260373
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:12 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.
pi_145260846
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:49:53 #96
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_145261306
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;

http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 17:55:10 #97
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145261508
Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen...
pi_145261762
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:

Holy shit wat een klap. De tering zeg
pi_145262194
Dat mannetje dat aan dat touw staat te trekken komt ook goed weg zeg....
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:16:13 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145262592
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef Netsplitter het volgende:
Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen...
Eric Boullier:
quote:
From early in the race his car began to develop electronics issues, which we attempted to ameliorate by replacing his steering wheel in an unscheduled pit-stop.
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16450.html
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2014 @ 20:55:41 #102
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145269935
Precies wat ik al vreesde, vol met zijn hoofd in die JCB.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:08:29 #103
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_145270574
En ook niet zijwaarts, gewoon vol met de neus er onderdoor.
Wie dit leest is gek
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:03:30 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145273944
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
pi_145275250
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
pi_145275630
Die tractor wordt gewoon een meter opzij geschoven...laten we hopen dat het vooral een klap op de airbox geweest was.
.
pi_145275993
quote:
Nee allemaal boeren hier zo.
pi_145278207
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145279938
quote:
Het is geeneens een JCB. Ook geen tractor, hijskraan of bulldozer, waar hij ook al voor uitgescholden is. Het is een wiellader van het merk Caterpillar, in de volksmond ook wel shovel genoemd.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:09:13 #110
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145280445
My point exactly.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 03:25:57 #111
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145283173
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:

gvd zeg... :{

Hij had die shovel ook onmogelijk slechter kunnen raken.
pi_145283749
Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken??
pi_145283755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:43 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken??
zich klaarmaken voor impact?

Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_145284403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:44 schreef franklop het volgende:

[..]

zich klaarmaken voor impact?

Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt :o
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:53:26 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145284546
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt :o
Het nog maar de vraag hoe levend hij hier uit komt
pi_145284793
Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:24:47 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145285061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood.
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:38:33 #118
365422 Catatafish
pi_145285316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:42:09 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145285389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:38 schreef Catatafish het volgende:

[..]

Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.
Dat weten we niet :') maar zoals Meike26 aan geeft lijkt het of hij zijn hoofd intrekt
pi_145285718
Inderdaad je kan in een 6 puntsgordel moeilijk onderuit zakken. Heb wel eens in een rally wagen in een 4 punts gezeten en daarin kan je al amper bewegen. Maar, je kan je hoofd wel tussen je schouders trekken, dat scheelt een paar centimeter, probeer maar! Ik had ook de indruk dat hij dat deed, zal wel in een reflex gegaan zijn. Misschien dat het "wegduiken" z'n leven heeft gered maar ik hoop dat het genoeg was en hij niet in een Schumacher, Friso achtige toestand achterblijft.
Whiskyplankje
pi_145288567
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/

Verder nu weer berichtgeving over gesloten cockpits ;(
Waarom snappen mensen niet dat ongelukken blijven gebeuren, dat de coureurs die risico's accepteren en dat als men alle freak accidents wil voorkomen de angel uit de F1 en autosport gehaald wordt. Net nu men wilde dat de coureurs weer als helden werden gezien. :N
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:38:52 #122
284411 crew  heywoodu
pi_145288654
Zolang Jean Todt geen gediplomeerd medicus is neem ik dat ook maar met een korreltje zout eigenlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:40:35 #123
284411 crew  heywoodu
pi_145288706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:

[..]

Verder nu weer berichtgeving over gesloten cockpits ;(
Tot er iemand weer op een bizarre manier crasht en op een of andere manier volledig vastgeklemd zit in zijn lekker veilige gesloten cockpit.
pi_145288775
Ja ik ben vrij radiaal hierin. IEDEREEN die nu begint aan formule auto racen weet wat de risico's zijn. Klaar.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:46:01 #125
284411 crew  heywoodu
pi_145288878
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef Marks het volgende:
Ja ik ben vrij radiaal hierin. IEDEREEN die nu begint aan formule auto racen weet wat de risico's zijn. Klaar.
Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:48:02 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145288924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:

[..]

Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/

en dat geloof je? :+
pi_145288957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg
pi_145289042
quote:
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:58:38 #129
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145289232
f
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.

Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid.

Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145289506
quote:

[..]

Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen. :)
pi_145289792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:49 schreef Marks het volgende:

[..]

Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg
Dat was nog redelijk begrijpelijk, aangezien het niet alleen San Marino was he. De eerste helft van het seizoen had onwijs veel incidenten en ik denk zelfs dat zonder de dodelijke ongevallen er op een gegeven moment ingegrepen was.

Preseason: JJ Lehto vervangen door Verstappen/etc (nekproblemen door crash tijdens test)
Brazilie: Verstappen/Irvine/Brundle crash (geen gewonden, maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd)
Pacific: Alesi vervangen (rugklachten door crash tijdens test)
San Marino: Barrichello / Ratzenberger / Senna
Monaco: Wendlinger in coma na crash
Spanje: Lamy vervangen na testcrash (gebroken benen)
Spanje: Montermini gebroken enkel na crash
Duitsland: Verstappen pitsbrand

Dat zijn 7 gewonden en 2 doden in een tijdsbestek van ongeveer 6 maanden. Grote kans dat ze dat gemiddelde in de jaren '60 en '70 zelfs niet eens haalden.
pi_145290397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen. :)
Zoals bijna elk bedrijf doen ze dat niet.
Echter is dat natuurlijk niet slim.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:55:22 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145290602
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:58 schreef Fiorano het volgende:
f

[..]

Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.

Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid.

Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen.
En uiteindelijk doen ze wat de wedstrijdleiding vraagt, daar zit dan ook de verantwoordelijkheid, er is geen marshall onbetaald of betaald die uit zichzelf de baan opgaat.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:55:36 #134
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145290607
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ten eerste inderdaad wat sasquatsch zegt. Er is een crisis en daar hebben de fans last van. De FOM echter absoluut niet. Maar goed, grote bedrijven, investeerders en aandeelhouders zijn wel vaker de eersten die janken, terwijl ze de laatsten zijn die het merken.

Daarnaast zei ik in een post vlak erboven al dat ik allereerst vind dat de be-la-che-lij-ke praktijk dat circuits aan Ecclestone geld moeten geven zodat de F1 daar kan rijden beter afgeschaft kan worden (dat vond ik sowieso al, zie eerdere threads) en dan komt er opeens een gigantische zak geld vrij om te investeren. Kun je gelijk op leuke circuits rijden, i.p.v. zandbakkenbaantjes.

Daarnaast stel ik ook niet voor, zoals in een reactie daarop geinsinueerd werd, dat die marshalls maar het hele jaar een full time loon moeten krijgen. Dat is het punt niet en dat zullen die marshalls ook niet gaan eisen. Maar dat geld kan wel heel goed gebruikt worden voor meer en vooral professionelere training en beter materiaal. Niks ten nadele van die mannen in oranje hoor, ik heb respect voor wat ze doen. Maar ik zie ze soms ook met zijn drieen rondjes rennen terwijl een auto in de brand staat en ze niet weten wat ze moeten doen. Daar is gewoon winst te halen op veiligheid.

Zelfde met autos van de baan halen, hoe ze dat doen en waar ze die auto naartoe brengen. Het gaat vaak goed maar ik heb ze ook meerdere malen 3 rondjes lang zien staan nadenken wat ze nou met zo'n auto moeten. Dat is dus 3 rondjes lang gevaar dat je wilt voorkomen. Daar zie ik graag geld naartoe gaan. Samen dus met geld voor materieel. Bv. om meer wielladers te huren (--> hulp staat dichterbij --> kortere tijd gevaar op de baan) of bezemwagens om debris van de baan af te vegen. Respect dat ze soms met 10+ man staan te vegen op de baan, maar er rijden autos van tientallen miljoen per stuk rond en ze staan daar nota bene met handbezems te zweten!

En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:59:00 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145290707
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is...
Te makkelijke conclusie
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:03:32 #136
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145290865
Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers.

[edit] Sterker nog, voor een sport die zegt veiligheid voorop te hebben en nota bene een hele veiligheidscampagne heeft, is het eigenlijk te gek voor woorden hoe dit geregeld is.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:07:59 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145291034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:03 schreef twiFight het volgende:
Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers.
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.
pi_145291211
de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:14:27 #139
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145291230
iemand de schuld willen geven van een raceongeluk.....fail
Sporten voor Sophia
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:14:27 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145291231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244
Pauw :') die doen alles matig
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:17:28 #141
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145291330
Ecclestone en die corrupte bende moeten gewoom opdonderen. Soort fifa is het.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:40:02 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145292079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.

Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.

Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.

Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
pi_145292334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.

Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.

Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.

Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Je trekt wel een enorme muur op... Wat een verdediging heb jij.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:49:43 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:59:07 #145
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145292637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:04:30 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292814
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.
Hoe bedoel je?
pi_145292825
Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar.

Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen.

Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:05:43 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292861
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:04 schreef Geralt het volgende:
Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar.

Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen.

Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld.
dat zal wel meevallen
pi_145292887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal wel meevallen
Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioen
pi_145292894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:18 schreef Bluurgh het volgende:
maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd)
Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:07:51 #151
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145292936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
De marshalls kunnen prof. genoeg zijn, maar wanneer er een kraanwagen ontbreekt hebben ze niet veel keus.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:08:37 #152
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292964
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef exile79 het volgende:

[..]

Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar.
Ik dacht dat dat (misschien ook) een keer gebeurde met Villeneuve in Monza, maar ik ben niet zo goed in sport geschiedenis
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:10:27 #153
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145293044
Was toch ook eens een steward die werd aangereden toen hij wilde oversteken om puin te ruimen?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:11:36 #154
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145293089
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:07 schreef Smoofie het volgende:

[..]

De marshalls kunnen prof. genoeg zijn, maar wanneer er een kraanwagen ontbreekt hebben ze niet veel keus.
dat bedoel ik dus, zij worden de baan op gestuurd met zo'n shovel om die auto weg te halen, die verantwoordelijkheid ligt bij de wedstrijdleiding.
pi_145293109
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef franklop het volgende:

[..]

Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioen
1ste race van 94 ging voor Schumacher in 1:35'38.759 en het jaar erop ging de eerste race van 95 voor hem in 1:38'34.154

:+
pi_145293130
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:10 schreef Smoofie het volgende:
Was toch ook eens een steward die werd aangereden toen hij wilde oversteken om puin te ruimen?
Ja dat was in 1994 las ik net. Brundle crashte tegen marschalls die net het wrak van Morbidelli aan het opruimen waren.
pi_145293135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:10 schreef Smoofie het volgende:
Jep. Die werd volledig uit elkaar gereten. Coureur kreeg de brandblusser vol in zn knarretje en overleefde dat ook niet :X
pi_145293153
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Jep. Die werd volledig uit elkaar gereten. Coureur kreeg de brandblusser vol in zn knarretje en overleefde dat ook niet :X
Ligt eraan welke je bedoeld. Die van '94 had alleen een gebroken been.
pi_145293165
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Tom Pryce in Zuid-Afrika in 1977.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:15:47 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145293233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:13 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Tom Pryce in Zuid-Afrika in 1977 of 1978.
sindsdien is er toch wel wat veranderd
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:18:23 #161
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145293317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat (misschien ook) een keer gebeurde met Villeneuve in Monza, maar ik ben niet zo goed in sport geschiedenis
Dat was in Australië

Dit was de crash in Monza 2000.

pi_145293435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ja dat was in 1994 las ik net. Brundle crashte tegen marschalls die net het wrak van Morbidelli aan het opruimen waren.

Ja maar die stak niet over. Die marshall die overstak was met Pryce. Die kerel had een Nederlandse naam overigens, of ie ook Nederlander was weet ik even niet meer. Naam kom ik zo123 ook niet op.
pi_145293721
Ik heb wel een op youtube gekeken naar 'fatal f1 accident'. Komen er meedere voorbij, ook inderdaad van een overstekende steward die aan flarden wordt gereden. Brr.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:42:42 #164
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145294095
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:21 schreef Geralt het volgende:
Die marshall die overstak was met Pryce. Die kerel had een Nederlandse naam overigens, of ie ook Nederlander was weet ik even niet meer. Naam kom ik zo123 ook niet op.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:30 schreef exile79 het volgende:
Ik heb wel een op youtube gekeken naar 'fatal f1 accident'. Komen er meedere voorbij, ook inderdaad van een overstekende steward die aan flarden wordt gereden. Brr.
Eerste hit op youtube inderdaad, track marshall Frederick Jansen van Vuuren. Ik ga het filmpje maar niet bekijken geloof ik :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_145294242
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:42 schreef flipsen het volgende:

[..]

[..]

Eerste hit op youtube inderdaad, track marshall Frederick Jansen van Vuuren. Ik ga het filmpje maar niet bekijken geloof ik :X
quote:
Van Vuuren was nearly cut in half in the collision, the injuries being so severe that his body was only identified after the race director had summoned all the marshals, finding the Van Vuuren was not among them.
Als je er niet tegen kan zou ik het niet kijken nee. Wel VHS kwaliteit, dat wel, maar wel heftig ja.

Overigens was dat in Zuid Afrika en volgens mij komen daar wel meer Nederlandse namen voor; geen idee of het een Nederlander was of gewoon een Zuid Afrikaan met een Nederlandse naam.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:46:23 #166
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145294247
Met dit soort crashes heb ik dan weer minder moeite, ook al overleeft de piloot het niet (kan me de crash nog wel herinneren ook):

Hij wordt er toch goed voor betaald en is het risico van het vak vind ik. Maar een marshall die wordt doodgereden vind ik anders.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:01:06 #167
399455 Pinkdwarf
Free the Boobies
pi_145294749
http://www.mirror.co.uk/s(...)humacher-can-4395046

"Remains immobilized and unable to speak."

En dat noemen ze een relatief normaal leven? :{
You can only have the sunshine after the rain..
pi_145294983
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:01 schreef Pinkdwarf het volgende:
http://www.mirror.co.uk/s(...)humacher-can-4395046

"Remains immobilized and unable to speak."

En dat noemen ze een relatief normaal leven? :{
remains dat betekent in deze context dat hij momenteel deze status heeft. Dat zal dus volgens Todt ook nog verbeteren.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 15:11:55 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145295104
f1enigma twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 12:53:04 Puzzled with what J Todt said on Schumacher. The only thing I found is on RTL France and not Belgium and it doenst tally with whats reported reageer retweet
f1enigma twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 12:58:19 Maybe Im wrong ... A Frenchman to hear and to translate his quotes? http://t.co/gaXswTsOzZ reageer retweet
pi_145295307
trouwens, er wordt nu ook gesproken over gesloten cockpits, maar in het geval dat de auto in brand vliegt zit je denk ik toch liever in een open cockpit.
pi_145295442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:17 schreef opreis het volgende:
trouwens, er wordt nu ook gesproken over gesloten cockpits, maar in het geval dat de auto in brand vliegt zit je denk ik toch liever in een open cockpit.
Ja maar dat is toch het zelfde als met een lmp1 auto. Je zou het zo kunnen doen als met een cockpit van een f18. Als daar de piloot er om wat voor reden ook uit moet springt de cockpit kapot. Of je maakt het zo dat het makkelijk en snel te openen is. Of je maakt een constructie die de brand 30-60 minuten buiten de cockpit houd, En dan zowel achter, onder en naast een coureur
pi_145295485
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:21 schreef Nymphetic13 het volgende:
Of je maakt een constructie die de brand 30-60 minuten buiten de cockpit houd
Ik denk dat je dan als coureur wel gaar gesudderd bent.
pi_145296209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:23 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan als coureur wel gaar gesudderd bent.
En daar kan je dus weer iets als Aerogel of rubber voor gebruiken. Die geleiden de warmte heel slecht dat je met een relatief dun hitte schild toch de hitte flink achter je kan houden
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 16:12:25 #174
65918 IBAZ
broeinest
pi_145297299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:08 schreef franklop het volgende:

[..]

remains dat betekent in deze context dat hij momenteel deze status heeft. Dat zal dus volgens Todt ook nog verbeteren.
Ik wou dat je gelijk had, maar "remains" refereert aan een blijvende toestand.
pi_145298293
Bianchi voorlopig ook niet uit de gevaren zone. 90 % van de patienten met wat hij heeft redt het niet..
pi_145299547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 16:35 schreef exile79 het volgende:
Bianchi voorlopig ook niet uit de gevaren zone. 90 % van de patienten met wat hij heeft redt het niet..

Dat is niet waar.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:11:19 #177
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145300049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef exile79 het volgende:

[..]

Was nog dezelfde bocht ook als Bianchi en vergelijkbare omstandigheden. En er stond eenzelfde apparaat in de grindbak.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:14:02 #178
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_145300172
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 17:19:09 #179
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_145300388
quote:
RTLGP ‏@RTLGP 31 min
De volledige verklaring van de familie van Jules Bianchi. Meer informatie: http://bit.ly/1CRQnpF #ForzaJules
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_145302389
quote:
12s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

1ste race van 94 ging voor Schumacher in 1:35'38.759 en het jaar erop ging de eerste race van 95 voor hem in 1:38'34.154

:+
En jij wil beweren dat dat komt omdat Schumacher iets langzamer is gaan rijden vanwege het ongeluk met Senna?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2014 18:27:28 ]
pi_145302799
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:25 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En jij wil beweren dat dat komt omdat Schumacher iets langzamer is gaan rijden vanwege het ongeluk met Senna?
Dat was met een knipoog die reactie :+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 08:47:42 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145321046
Al bekend wie er in die Marussia gaat rijden?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 09:34:35 #183
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145321699

Deze heeft me ook bijgestaan altijd, zeker omdat ie runner up was in de F3000 dat seizoen.
N/A
pi_145324416
Uit de categorie hersenspinsel..:

Recentelijk staat de F1 onder druk, coureurs zouden geen helden meer zijn. Daar zijn dan ook maatregelen tegen genomen en meer geluiden om toch weer helden te zien op de baan. Een van de maatregelen hiervoor is het terugbrengen van radiocommunicatie. Ook worden coureurs vrijer gelaten met inhaalacties met contact, minder snel investigations.

Vanuit dit idee, dacht ik dan ook dat de voor de F1 vreemde beslissing van zondag was genomen. De beslissing om, op een zeker geen droge baan, DRS te enablen. (ikzelf vond het een goede beslissing, maar was verrast dat ze dit deden) Nog nooit eerder mocht dit mensen! Slicks was DRS, anders niet en zondag reed niemand op slicks.
Kvyat kwam goed weg, maar zijn auto sprong echt even opzij toen hij Perez inhaalde met 300+ en met DRS aan opeens op het natte deel kwam... En dan door, naar de laatste ronden.

Sutil gecrasht, en eerder in de race klagende coureurs over de safetycar en de ''wil om helden te creeren'', redenen om de safetycar niet direct eruit te gooien na de spin van Sutil?

Kortom, is de FIA even gezwicht voor de wil van de fans en zetten ze daarom voor het eerst DRS aan op een natte baan (suzuka notabene) en gooide men niet direct de safetycar eruit?
pi_145324531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 15:17 schreef opreis het volgende:
Wil je gesloten cockpits, ga dan GEEN formule racen.
Er zijn al raceklassen met een dak erop. Iedereen die nu in de F1 rijdt, doet dit met de wetenschap dat er een gevaar is en dat hebben ze blijkbaar geaccepteerd. Klaar. Het is prima zo.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:47:30 #186
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145324660
Hoe cru het ook is, mocht ie overlijden dan wint de sport wel aan populariteit.
En al met al een kastplantje is natuurlijk psychisch al dat iemand eigenlijk er niet meer is.

Als ik alleen al kijk op f1.fok.nl zijn de reacties op de nieuwstopics echt drastisch omhoog geschoten.
N/A
pi_145324673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:47 schreef nils7 het volgende:
Hoe cru het ook is, mocht ie overlijden dan wint de sport wel aan populariteit.
En al met al een kastplantje is natuurlijk psychisch al dat iemand eigenlijk er niet meer is.

Als ik alleen al kijk op f1.fok.nl zijn de reacties op de nieuwstopics echt drastisch omhoog geschoten.
Dat kan ook door de nieuwe FP komen ;)
  woensdag 8 oktober 2014 @ 11:50:43 #188
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145324739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:48 schreef franklop het volgende:

[..]

Maar het F1 nieuws kwam toch al op de FP voorbij...
N/A
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 oktober 2014 @ 11:51:57 #189
Maffe Fries
pi_145324781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:50 schreef nils7 het volgende:

[..]

Maar het F1 nieuws kwam toch al op de FP voorbij...
Lang niet alles
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:12:36 #190
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145325360
Dat ligt inderdaad aan de nieuwe FP gok ik. Je ziet ook niet meer dat het sportnieuws is. Desalniettemin blijft het punt wel staan dat spectaculaire en/of dramatische crashes de populariteit wel vergroten.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:18:18 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145325544
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 11:48 schreef franklop het volgende:

[..]

Volgens mij is het aantal reacties juist drastisch gedaald sinds de nieuwe FP.
pi_145325753
Vergeet ook niet dat het veelal 'ramptoeristen' zijn he bij zo'n bericht van Bianchi ;)

Maar goed weer ontopic. Sochi komt er bijna aan! (dat zei ik in januari ook al :') )
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:30:16 #193
343196 RingBewoner
pi_145325910
Net even gekeken naar de beelden van Doornbos bij Pauw. Die beweert daar dat als Bianchi niet tegen de kraan was geknald maar in de bandenstapels dat hij hooguit een beetje spierpijn had gehad, dat lijkt mij wel een klein beetje voorbarig, want rechtuit met 200km/h de bandenstapels in wil je ook niet lijkt mij.
pi_145325937
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:25 schreef franklop het volgende:
Vergeet ook niet dat het veelal 'ramptoeristen' zijn he bij zo'n bericht van Bianchi ;)

Maar goed weer ontopic. Sochi komt er bijna aan! (dat zei ik in januari ook al :') )
Mensen die geen flikker van F1 weten zoals Ouwesok.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:39:53 #195
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145326159
Als ik die foto's van Sochi zie dan hadden het net zo goed foto's van Valencia kunnen zijn.
Echter had die nog wat karakter, dit circuit ziet er echt totaal anoniem uit:

N/A
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:48:03 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145326364
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef Beach het volgende:

[..]

door Verstappen zie je ook wat meer F1 nieuws in de krant dan voorheen, niet dat er wat van klopt maar ok
  woensdag 8 oktober 2014 @ 12:54:34 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145326538
tgruener twitterde op woensdag 08-10-2014 om 12:49:38 #F1 Marussia preparing car in Bianchis garage. Guess it's for Alex Rossi. But no official confirmation yet. #Sochi http://t.co/4n7C27cBvt reageer retweet
  Redactie Sport woensdag 8 oktober 2014 @ 12:56:40 #198
274204 crew  Mexicanobakker
pi_145326601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef Beach het volgende:

[..]

Dat is echt een troll ja :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_145327310
2 DRS-zones:

pi_145327390
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 09:34 schreef nils7 het volgende:

Deze heeft me ook bijgestaan altijd, zeker omdat ie runner up was in de F3000 dat seizoen.
Wow, ook n flinke klap zeg! En raar dat ie er overheen vliegt!
pi_145328159
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:22 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Wow, ook n flinke klap zeg! En raar dat ie er overheen vliegt!
Het is denk ik een beetje hetzelfde idee als Barrichello in Imola '94, de auto komt vlak voor de bandenstapel omhoog en is (compleet) van de grond af op het moment van de impact. Dan vlieg je er dus gewoon overheen (of langs, zoals Rubens).
pi_145328550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:39 schreef nils7 het volgende:
Als ik die foto's van Sochi zie dan hadden het net zo goed foto's van Valencia kunnen zijn.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is leuker dan Valencia hoor, ben vooral benieuwd naar de Ohm vormige bocht van 270 graden. Daar kan je echt inhalen en elkaar weer terugpakken in 1 bocht, maar de exit daarvan is ook weer belangrijk voor het stuk erna!
Ik ga uit van echt heel veel inhaalacties hier, ook zit er best een snel vloeiend stuk in.
pi_145330129
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 12:39 schreef nils7 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het circuit staat momenteel op de 16 plek qua populariteit, erg laag dus.
Mede omdat ze er nog niet op gereden hebben.
Omdat inhalen vrij moeilijk is moeten ze het hebben van de DRS zone.
Vooral de mercedessen zullen af en toe een bochtje kunnen pakken evenals Red Bull/Williams.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 14:47:55 #204
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145330514
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Is leuker dan Valencia hoor, ben vooral benieuwd naar de Ohm vormige bocht van 270 graden. Daar kan je echt inhalen en elkaar weer terugpakken in 1 bocht, maar de exit daarvan is ook weer belangrijk voor het stuk erna!
Ik ga uit van echt heel veel inhaalacties hier, ook zit er best een snel vloeiend stuk in.
Laatste sector van Valencia was best aardig om te rijden hoor
N/A
pi_145330642
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:34 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Het circuit staat momenteel op de 16 plek qua populariteit, erg laag dus.
Mede omdat ze er nog niet op gereden hebben.
Omdat inhalen vrij moeilijk is moeten ze het hebben van de DRS zone.
Vooral de mercedessen zullen af en toe een bochtje kunnen pakken evenals Red Bull/Williams.
Lol... volgens mij heb je juist wel veel inhaalmogelijkheden!
Check
Let ook op lange start finish stuk, vergelijkbaar met Valencia alleen dan een stuk langer! ^O^ 340 kmh weer?

Dan vanaf 33 seconden de lange doordraaier waar ik ook erg benieuwd naar ben.
pi_145331545
Zeg weten we eigenlijk al of Caterham meedoet dit weekend?
Whiskyplankje
pi_145331935
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Check
Let ook op lange start finish stuk, vergelijkbaar met Valencia alleen dan een stuk langer! ^O^ 340 kmh weer?

Kijk ook even in welke auto hij rijd, inderdaad Mercedes.
Zoals ik in mijn post zei heeft Mercedes daar de mogelijkheid voor.
Dit is een beetje te vergelijken met de circuits in Duitsland.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 15:30:38 #208
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145331996
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:28 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

De Mercedes van vorig jaar als je zo precies wil zijn...
N/A
pi_145335186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 14:52 schreef Marks het volgende:

[..]

Check

OMG WAT VOOR VET GELUID IS DAT AAN HET BEGIN VAN DAT FILMPJE EN WAAROM KLINKT DE ECHTE F1 NIET ZO?!?!?!?!?!?!?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 17:08:47 #210
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_145335241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 15:28 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Ah jah.. omdat in dit rFactor filmpje met een Mercedes gereden wordt, kan een Williams in het echt geen enkele auto inhalen. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Wertha op 08-10-2014 17:09:12 (komma tussen 2 werkwoorden duhhhhh) ]
pi_145336367
Slecht bericht rondom de gezondheid van Jules Bianchi.
De Franse coureur heeft aan zijn crash een zogenaamde diffuse axonale beschadiging (DAI) in de hersenen overgehouden.
Slechts tien procent van de patiënten weet uit de coma te komen bij deze aandoening.
Het lijkt uitgesloten dat Bianchi ooit nog een Formule 1-auto zal besturen.
pi_145336751
Misschien moet je dat maar in dit topic zetten?

pi_145337449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:54 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien moet je dat maar in dit topic zetten?

Nee want daar stond het al. :+
  woensdag 8 oktober 2014 @ 18:42:05 #214
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145337996
Zijn er nou coureurs die al in Sochi gereden hebben? Volgens mij kan ik mij een Vettel in een Infiniti herinneren, maar zijn er meer?
  woensdag 8 oktober 2014 @ 20:30:06 #215
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145342378
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 18:42 schreef twiFight het volgende:
Zijn er nou coureurs die al in Sochi gereden hebben? Volgens mij kan ik mij een Vettel in een Infiniti herinneren, maar zijn er meer?
Sven Kramer.... Ireen Wust
N/A
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:09:25 #216
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145344408
Nou, Sochi heeft zijn Poetin propaganda ook al klaar liggen in de merchandise-shop _O- :')

Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 oktober 2014 @ 21:09:52 #217
Maffe Fries
pi_145344438
Toyota? _O-
pi_145344594
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:13:45 #219
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145344638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:12 schreef 0108daniel het volgende:
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
te vroeg :N
Nee, ronduit grof en achterlijk zelfs.

Lul....
pi_145344650
quote:
Nou geweldig meid.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:22:43 #221
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145345072
quote:
:{
pi_145345484
quote:
18s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

te vroeg :N
Nee, ronduit grof en achterlijk zelfs.

Zegt diegene die het shirt van Putin plaatst....
pi_145345491
quote:
In alle voorgaande F1 edities, dus vanaf 2010 als ik me niet vergis, zat er geen enkele bergingstruck in die game. Hooguit eentje achter de baan die je ziet staan, maar nooit eentje op de baan.

Dus als je al wat na wilt spelen dan zal dat bij Sutil zijn crash blijven, want ook in 2014 verwacht ik niet dat ineens wél van die supporttrucks in het spel zitten.

:)
pi_145345521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:30 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Dit _O_
pi_145345557
quote:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt, maar die race overall staat hem prima 8-)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 oktober 2014 @ 21:33:19 #226
Maffe Fries
pi_145345632
quote:
:r walgelijke opmerking
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:36:30 #227
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145345827
quote:
15s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

:r walgelijke opmerkying
Inderdaad, slaat weer nergens op.
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145345842
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:36 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Inderdaad, slaat weer nergens op.
Inderdaad
pi_145345975
Nieuwe foto release:

woensdag 8 oktober 2014 @ 21:40:16 #230
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145346040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:39 schreef 0108daniel het volgende:
Nieuwe foto release:

[ afbeelding ]
Oud + er is een apart topic om over dit ongeval te praten.
pi_145346315
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:40 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Cool + er is een apart topic om over dit ongeval te praten.
Oh dacht dat dit topic voor de race van Japan/Suzuka was.
Volgens mij gebeurde dit ongeluk ook in Japan/Suzuka afgelopen zondag.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:46:00 #232
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145346393
quote:

[..]

want een foto plaatsen van een shirt waar ik geen bal mee te maken heb staat gelijk aan een achterlijke opmerking :')
Goed geredeneerd hoor ^O^
  woensdag 8 oktober 2014 @ 21:46:45 #233
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145346434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:44 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Oh dacht dat dit topic voor de race van Japan/Suzuka was.
Volgens mij gebeurde dit ongeluk ook in Japan/Suzuka afgelopen zondag.
Ja, maar is afgesplitst en iedereen post daar over dit seizoen. Dit topic gaat eigenlijk alweer over de volgende race in Rusland.
pi_145346443
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:46 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

want een foto plaatsen van een shirt waar ik geen bal mee te maken heb staat gelijk aan een achterlijke opmerking :')
Goed geredeneerd hoor ^O^
Tnx :D
pi_145346485
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:46 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Ja, maar is afgesplitst en iedereen post daar over dit seizoen. Dit topic gaat eigenlijk alweer over de volgende race in Rusland.
In dat geval moet de topic titel worden aangepast naar de volgende race.
Dit mbt de voortstructuur van de race in Japan.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:00:36 #236
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145347228
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Nou succes. Als je dit al een poosje volgt weet je dat en zeikt er niemand. Dus, zeik niet man
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:05:10 #237
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145347455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:47 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

En dat bepaal jij? Ik heb even in je post geschiedenis gekeken..., en daar zie ik maar 1 topic voorbij komen. En dat is toevallig dit topic.

De topic titels veranderen vanzelf wel. Dus gewoon afwachten en niet zeiken.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:07:45 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145347595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 17:43 schreef 0108daniel het volgende:
Slecht bericht rondom de gezondheid van Jules Bianchi.
De Franse coureur heeft aan zijn crash een zogenaamde diffuse axonale beschadiging (DAI) in de hersenen overgehouden.
Slechts tien procent van de patiënten weet uit de coma te komen bij deze aandoening.
Het lijkt uitgesloten dat Bianchi ooit nog een Formule 1-auto zal besturen.
ik had het al verwacht.
pi_145349161
Het kan nog wel even duren voordat de doktoren weten hoe het met Jules Bianchi gesteld is. Artsen in Japan zeggen dat het weken tot maanden kan duren voordat de ernst van de zaak duidelijk is.

Jules Bianchi klapte met hoge snelheid tegen een sleepwagen aan die de Sauber van Adrian Sutil wegtakelde. Enkele gevaarlijke doch dringende operaties moesten er voor zorgen dat de schade bij de Fransman minimaal zou zijn nadat bleek dat hij een ernstige hersenaandoening overhield aan de megacrash. Experts zeggen nu dat het minimaal vier weken zal duren voordat artsen een mogelijke graadmeting kunnen doen in de ernst van de DAI die Bianchi opliep.

Een DAI is een diffuse axonale beschadiging en die kan zorgen voor verlamming, gevoelsstoornissen en coma. Het is dus nog onduidelijk hoe het met Bianchi gesteld is en op dit moment is er nog niets bekend over de daadwerkelijke schade. “Sommige patiënten liggen jaren in bed met verlamde lichamen”, zegt Shinji Nagahiro, professor aan de Medische Faculteit van Tokushima in het westen van Japan. “Dokters hebben normaal gesproken weken of minimaal een maand nodig om een prognose van de schade of effecten te kunnen geven.” De kans is slechts tien procent dat Bianchi nog weer wakker wordt en dat geeft de Formule 1-fan geen hoop.

Toch is er een bekende Brit die goed uit het ziekenhuis gekomen is na een DAI. Presentator Richard Hammond vloog in 2006 meerdere malen over de kop bij een poging de hoogste snelheid ter wereld te verbreken. Hij werd destijds in kritieke toestand naar het ziekenhuis gevlogen maar revalideerde later volledig van zijn crash.
pi_145349443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:38 schreef 0108daniel het volgende:
Weer off-topic, vriend.

Slightly meer on-topic: Kameraad Vladimir heeft wel de juiste lengte voor een F1 auto.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 22:50:29 #241
284411 crew  heywoodu
pi_145349683
FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:30:40 Els mecànics de Bianchi fan el cor fort a Sotxi i munten el cotxe que hauria d'haver pilotat el francès.#ForzaJules http://t.co/fylG1ssjdA reageer retweet
FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:43:00 Malgrat que el cotxe de Bianchi està preparat, no està clar que el substitueixi ningú. Marussia podria córrer amb un sol cotxe. #f1tv3 reageer retweet
Ofwel: Pitbox van Bianchi is "gewoon" opgebouwd in Sochi en het is nog niet zeker of iemand hem gaat vervangen. Lijkt me een kwestie van wachten op bevestiging door Marussia zelf.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:53:08 #242
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145349801
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:45 schreef Gort het volgende:

[..]

Weer off-topic, vriend.

Slightly meer on-topic: Kameraad Vladimir heeft wel de juiste lengte voor een F1 auto.
Vladimir heeft toch ook een keer rond gereden in een Lotus F1
pi_145349815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:50 schreef heywoodu het volgende:
FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:30:40 Els mecànics de Bianchi fan el cor fort a Sotxi i munten el cotxe que hauria d'haver pilotat el francès.#ForzaJules http://t.co/fylG1ssjdA reageer retweet
FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:43:00 Malgrat que el cotxe de Bianchi està preparat, no està clar que el substitueixi ningú. Marussia podria córrer amb un sol cotxe. #f1tv3 reageer retweet
Ofwel: Pitbox van Bianchi is "gewoon" opgebouwd in Sochi en het is nog niet zeker of iemand hem gaat vervangen. Lijkt me een kwestie van wachten op bevestiging door Marussia zelf.
Zou wel netjes zijn om Bianchi niet te vervangen vind ik, maar dat zal qua geld wel niet echt een optie zijn. En of de regels dat toelaten? Misschien is er wel geen enkele manier om goed met Bianchi's situatie om te gaan.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 oktober 2014 @ 22:59:26 #244
284411 crew  heywoodu
pi_145350053
quote:
2s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:53 schreef Gort het volgende:

[..]

Zou wel netjes zijn om Bianchi niet te vervangen vind ik, maar dat zal qua geld wel niet echt een optie zijn. En of de regels dat toelaten? Misschien is er wel geen enkele manier om goed met Bianchi's situatie om te gaan.
Een goede manier is er sowieso niet nee. Dan kom je op het onmogelijke "wat zou hij zelf willen?", en het lijkt me vrij sterk dat hij dan zegt dat er maar 1 zou moeten rijden. Maar goed, dat zul je alleen weten als hij bij bewustzijn komt.

En eigenlijk ook wel wat hierboven staat, reservecoureurs zijn er met een reden.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:06:11 #245
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_145350337
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 21:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Nou, Sochi heeft zijn Poetin propaganda ook al klaar liggen in de merchandise-shop _O- :')

[ afbeelding ]
Die zou ik willen hebben als collectors item _O-
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:07:59 #246
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_145350417
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:58 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Hoezo netjes?! Hij is gewoon effectief ziek. Kan niet racen, gewoon met twee coureurs racen. Daar heb je een reserve-coureur voor.
idd, dat is echt al vaker voorgekomen.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:18:02 #247
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145350767
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:06 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wel apart dat er dan een Indycar met daarin Justin Wilson opstaat...
Murray Walker
pi_145351174
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:06 schreef flipsen het volgende:

[..]

Walgelijk.
pi_145351452
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:18 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Wel apart dat er dan een Indycar met daarin Justin Wilson opstaat...
Ik moest even kijken, maar het is zelfs een ChampCar.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:38:10 #250
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145351484
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Een van de oude generatie zelfs nog :D.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:38:14 #251
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145351488
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 22:59 schreef heywoodu het volgende:
En eigenlijk ook wel wat hierboven staat, reservecoureurs zijn er met een reden.
Nog los van het feit dat veel coureurs zelf ook als reserverijder zijn begonnen. Die mensen kennen het klappen van de zweep wel. Dat staat los van het feit of het leuk is je werk te doen op zo'n moment, maar dat maakt het werk er niet anders om.

Bovendien word ik een beetje moe van die mensen die andere mensen op gaan dringen hoe zij verdriet zouden moeten hebben of respect zouden moeten tonen. Dat beslissen mensen zelf wel. Dat de een dat wil door die auto leeg te laten is prima, andere mensen doen dat anders en laten die auto gewoon rijden. Betekent niet dat ze geen respect of verdriet hebben voor Jules of zo.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:38:43 #252
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145351499
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Uit de tijd dat ik het nog kon zien op Eurosport, vandaar dat ik 'm nog herkende. :P
Murray Walker
pi_145351557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:38 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Uit de tijd dat ik het nog kon zien op Eurosport, vandaar dat ik 'm nog herkende. :P
Ik heb ze in 2007 in Assen gezien.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:41:16 #254
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145351591
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb ze in 2007 in Assen gezien.
Ik ook. Maar dat was dan de nieuwe Panoz :P.
pi_145351766
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 23:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dat was dan de nieuwe Panoz :P.
Ze lijken dan ook erg op elkaar.
  woensdag 8 oktober 2014 @ 23:50:10 #256
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145351845
Deze dus.

Murray Walker
pi_145355141
Wanneer start topic voor Sotji GP...?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 oktober 2014 @ 09:22:16 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145355186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:19 schreef Marks het volgende:
Wanneer ik de OP af heb :@
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 oktober 2014 @ 09:25:26 #259
284411 crew  heywoodu
pi_145355218
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wanneer ik de OP af heb :@
Wel Sochi schrijven he :P
pi_145355924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:19 schreef Marks het volgende:
Als dit deel is afgelopen
pi_145356191
quote:
11s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel Sochi schrijven he :P
Inderdaad, alsjeblieft geen Sotsji.
pi_145356770
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:07 schreef Beach het volgende:
[..]
Inderdaad, alsjeblieft geen Sotsji.
Als je op Google Sotsji intypt krijg je exact hetzelfde.
Zelfs geen verbetering als er iets is fout geschreven
Sotsji is een Russische stad.
Sochi gaat over de Olympische spelen.
De juiste benaming in dit geval is dus Sotsji

P.S. de meeste nieuws site's geven ook Sotsji aan ;)
pi_145357579
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:30 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Als je op Google Sotsji intypt krijg je exact hetzelfde.
Zelfs geen verbetering als er iets is fout geschreven
Sotsji is een Russische stad.
Sochi gaat over de Olympische spelen.
De juiste benaming in dit geval is dus Sotsji
P.S. de meeste nieuws site's geven ook Sotsji aan ;)
Sotsji is de Nederlandse benaming, Sochi de Engelse en heeft dus niet specifiek met de Spelen te maken.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 11:02:44 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145357735
gewoon dit

2014 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX
pi_145357916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 10:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sotsji is de Nederlandse benaming, Sochi de Engelse en heeft dus niet specifiek met de Spelen te maken.
Volgens Google wel, maar ach, wat maakt het uit hoe iemand het zegt of typt.....
We snappen toch wel wat ermee bedoeld wordt.
pi_145358164
Noem het gewoon Сочи, zo heet de stad. Zit je helemaal niet met een vertaalprobleem...
  FOK!fotograaf donderdag 9 oktober 2014 @ 11:20:51 #267
842 Zorro
Z
pi_145358273
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:02 schreef Tarado het volgende:
gewoon dit
Dat. En verder schrijf je gewoon de Stad Die Niet Genoemd Mag Worden.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Redactie Frontpage donderdag 9 oktober 2014 @ 12:25:22 #268
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145360423
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 11:02 schreef Tarado het volgende:
gewoon dit
FIA NOW ALSO DANCING TOWARDS PUTINS PIPES GRAND PRIX!!!

jwz :7
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:35:10 #269
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145365813
Enterylist voor dit weekend:

Alexander Rossi is dus de vervanging van Jules Bianchi.

*Nog niet officieel bevestigd dat hij ook gaat racen overigens.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fiorano op 09-10-2014 15:52:13 (nagekomen bericht) ]
  donderdag 9 oktober 2014 @ 15:41:24 #270
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145365973
De FIA kalender spreekt in ieder geval van Sochi (ook logisch, want Engelse site).

Of je neemt de officiele circuitnaam (in ons alfabet):
Circuit Name: Sochi Autodrom
pi_145370694
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16465.html

Press conference vandaag.

Bedrukte gezichten bij die jongens.
pi_145380535
Sochi - 10, 11, 12 Oct
FRI 08:00 Practice 1
FRI 12:00 Practice 2
SAT 10:00 Practice 3
SAT 13:00 Qualifying
SUN 13:00 Race

Hmm, kan tijdens wakker worden nog net koffie drinken en eerste kwartier fp1 kijken...
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:28:15 #273
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_145380834
quote:
15s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 18:23 schreef Geralt het volgende:
Press conference vandaag.
Bedrukte gezichten bij die jongens.
LIjkt me vooral voor Massa erg lastig omdat het natuurlijk ook aan z'n eigen ongeluk en revalidatie doet denken.
Precies wat ie zegt, bij z'n eigen ongeluk was ie niet bij bewustzijn en had geen idee van wat er om hem heen gebeurde.
Dat heeft Lauda ook eens gezegd na de film Rush, pas toen Lauda die film gezien had besefte hij wat er allemaal om 'm heen gebeurde in die periode, enige waar hij destijds aan dacht was terug de baan op.
pi_145381049
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
LIjkt me vooral voor Massa erg lastig omdat het natuurlijk ook aan z'n eigen ongeluk en revalidatie doet denken.
Precies wat ie zegt, bij z'n eigen ongeluk was ie niet bij bewustzijn en had geen idee van wat er om hem heen gebeurde.
Dat heeft Lauda ook eens gezegd na de film Rush, pas toen Lauda die film gezien had besefte hij wat er allemaal om 'm heen gebeurde in die periode, enige waar hij destijds aan dacht was terug de baan op.
Vergeet niet dat het wel coureurs zijn, die beseffen welke risico´s ze nemen en er wat dat betreft relatief makkelijker overheen kunnen stappen.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:40:46 #275
45 SiGNe
pi_145381360
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het wel coureurs zijn, die beseffen welke risico´s ze nemen en er wat dat betreft relatief makkelijker overheen kunnen stappen.
Als je ziet hoe Massa nu rijdt dan is ie er behoorlijk overheen gekomen inderdaad, al was ie bij z'n rentree nog wel wat voorzichtig maar da's logisch als je met 300km/u over de baan raast.
Hij lijkt er verder niets aan over te hebben gehouden qua angst in elk geval.
Daar was ikzelf overigens eerst wel bang voor, dat Massa zich niet meer voor de volle 100% kon geven maar op 99% zou blijven steken (en dan red je het niet in de F1).

Maar ik kan me wel voorstellen dat dit voor Massa de boel wel weer dichtbij brengt, hij is wel weer met z'n neus op de feiten gedrukt dat het gewoon een gevaarlijke sport blijft.

Overigens was er destijds ook nog een voorstel om een rolkooi over de cockpit te maken zodat banden en dit soort ongelukken geen schade meer kunnen veroorzaken aan de piloot.
Ik ben benieuwd of die plannen weer uit de kast gehaald zullen worden, oa. Massa was er een voorstander van (wat natuurlijk ook logisch is gezien zijn situatie)
pi_145381738
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Sochi - 10, 11, 12 Oct

Hmm, kan tijdens wakker worden nog net koffie drinken en eerste kwartier fp1 kijken...
Zijn dat NL tijden?
pi_145381809
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Sochi - 10, 11, 12 Oct
Max doet niet mee, dus ik ga niet de wekker zetten voor de FP's :)
pi_145381873
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Zijn dat NL tijden?
Ja, heb ik overgenomen van F1.com en dan convert to your local time geklikt.
pi_145381878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:40 schreef SiGNe het volgende:
Overigens was er destijds ook nog een voorstel om een rolkooi over de cockpit te maken zodat banden en dit soort ongelukken geen schade meer kunnen veroorzaken aan de piloot.
Geen rolkooi maar een canopy. Vergelijkbaar met een straaljager zegmaar. Zijn ook verschillende officiële FIA testen mee gedaan destijds, maar is afgeschoten omdat een dak.
pi_145381939

Die dus. En het dakje is uiteraard alweer genoemd. Van mij hoeft het zo nodig niet. Pas de regels maar aan om dergelijke omgevallen te voorkomen, maar zet er in godsnaam geen dak op :X
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:56:19 #281
45 SiGNe
pi_145381979
quote:
3s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen rolkooi maar een canopy. Vergelijkbaar met een straaljager zegmaar. Zijn ook verschillende officiële FIA testen mee gedaan destijds, maar is afgeschoten omdat een dak.
Ik had destijds ook plaatjes gezien waarbij het echt een stalen(?) constructie was maar dat was ook nog maar net na het ongeluk.

Zo'n canopy kan nog best mooi zijn overigens, alleen lastig bij regen, dan moet er misschien iets van een ruitenwisser op.
Red Bull had ooit eens een concept gemaakt voor een gesloten F1 wagen, incl spatborden, zag er nog best mooi uit.
  donderdag 9 oktober 2014 @ 23:58:48 #282
45 SiGNe
pi_145382054
Ah, de Red Bull X2010 en de X2014
pi_145382115
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zijn dat NL tijden?
quote:
Het tijdsschema (Belgische tijd):
- Eerste vrije training: vrijdag 8 uur.
- Tweede vrije training: vrijdag 12 uur.
- Derde vrije training: zaterdag 10 uur.
- Kwalificatie: zaterdag 13 uur.
- Race: zondag 13 uur.
Belgische tijden zijn het :D
pi_145382607
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:52 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ja, heb ik overgenomen van F1.com en dan convert to your local time geklikt.
Top!
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 01:12:56 #285
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145383788
Je kunt overal wel een dakje op doen, maar dan is er weinig F1 meer aan. Kunnen we net zo goed WEC of Aussy V8 gaan kijken (en dat is geen straf).

Maar er zijn een hoop raceklasses. Als je F1 teveel aanpast dan word je in feite een andere klasse en maak je jezelf overbodig.

Ik hoop dat 'ze' luisteren naar de coureurs en niet nu dingen gaan beslissen. Dat is paniekvoetbal. Maar weloverwogen beslissingen wanneer de emoties weg zijn. En dan heb ik er goede hoop in dat, zoals in het verleden, ze doorhebben dat een dakje geen enkel probleem oplost.
pi_145385508
Press Conference met Sutil, Alonso, Vettel, Massa, Button en Kvyat.

Nog wat interessanter door Bianchi's crash.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:59:43 #287
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145385530
Een dakje.....doenff normaal. Ja Massa en Alonso hebben geluk gehad maar dit is F1 geen WEC. Als je dat wil ga je daar maar heen :W

Forza Jules!
Sporten voor Sophia
pi_145385561
Open wheel is open cockpit.
pi_145385578
Allen Max Chilton voor Marussia dus dit weekend.
pi_145385607
Op NOS.nl stond gister nog dat Marussia met twee auto's ging racen.... Hebben ze snel weggehaald.
pi_145385705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 23:58 schreef SiGNe het volgende:
Ah, de Red Bull X2010 en de X2014
[ afbeelding ]
Die X2010 gaat veel te hard en zal dus wel voor Gran Turismo games blijven maar nooit realiteit worden.

Ik zie The Stig al gaan in dat ding, tijd van onder de 20 seconden. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Nober op 10-10-2014 08:41:53 ]
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:24:32 #292
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145385732
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:05 schreef sasquatsch het volgende:
Allen Max Chilton voor Marussia dus dit weekend.
nette beslissing.
Sporten voor Sophia
pi_145385764
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:31:42 #294
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_145385800
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:24 schreef Toekito het volgende:
[..]
nette beslissing.
Zeker een nette beslissing.
Maar als ze wel met 2 auto's zouden gaan rijden zou ik daar eigenlijk net zo veel respect voor hebben
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_145385859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zeker een nette beslissing.
Maar als ze wel met 2 auto's zouden gaan rijden zou ik daar eigenlijk net zo veel respect voor hebben
Ja idd. Denk dat als het week later had geweest, dat ze dan wel 2 coureurs hadden ingezet.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 08:58:34 #296
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145386147
Mja, prima dat ze op deze manier steun willen betuigen. Maar toch vind ik het een zwaktebod.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:21:56 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145386582
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:58 schreef twiFight het volgende:
Mja, prima dat ze op deze manier steun willen betuigen. Maar toch vind ik het een zwaktebod.
"show must go on" vind ik eerlijk gezegd, die jongen komt sowieso dit seizoen niet meer terug.
pi_145386597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 08:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja idd. Denk dat als het week later had geweest, dat ze dan wel 2 coureurs hadden ingezet.
Dit.

Wel fijn die FP om 8 uur live op de BBC, lekker tijdens het ontbijt een stukje autotjes kijken.
Whiskyplankje
pi_145387823
Met alleen Chilton voor Marussia hadden ze dan net zo goed geen auto kunnen laten rijden.
pi_145387832
Tja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')