Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef Meike26 het volgende:
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op'![]()
quote:Marussia driver Jules Bianchi remains in a critical condition in intensive care after emergency surgery on the ‘severe’ head injury he suffered during the Japanese GP.
The Frenchman underwent three hours of surgery late on Sunday night after being transported from the Suzuka circuit in an unconscious condition.
Contrary to some reports, he is not breathing unaided.
"We're not getting any official updates from the hospital but I understand that Jules is in a very critical condition, still fighting for his life, and I can clear up a couple of pieces of misinformation which have been picked up by the French media and a couple of outlets in the UK," Sky Sports News HQ's Craig Slater reported at 6am UK Time on Monday morning.
"I can confirm that Jules is not, unfortunately, breathing unaided. My understanding is that he is still relying on a respirator at this point to be able to breathe.
"I can also confirm that he has not undergone a second surgical procedure. My understanding is that he went one through one medical procedure at about 11pm Japanese time and he has been intensive care since then."
No further update on Bianchi's condition is expected until his parents arrive at the Mie University Hospital later on Monday.
Marussia said they had no further information to add to the FIA statement released on Sunday evening, which read: "The CT scan shows that he has suffered a severe head injury and he is currently undergoing surgery. Following this he will be moved to intensive care where he will be monitored.
"Mie General Hospital will issue an update as soon as further information becomes available."
The Frenchman was injured after sliding off at Turn Seven of the Suzuka circuit where marshals were already recovering the crashed Sauber of Adrian Sutil with a tractor. Eyewitnesses reported that the out-of-control Marussia then struck the recovery vehicle.
The race was red-flagged, and brought to an early conclusion, once Race Control had been alerted to the severity of Bianchi's injuries.
....
twitter:Sky_SandraB twitterde op maandag 06-10-2014 om 09:23:58Latest statement from @Marussia_F1Team on @Jules_Bianchi #ssnhd #f1sky http://t.co/8DDueBzlsS” reageer retweet
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Tsja in Brazilië 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door
Etc.
Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:55 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Tsja in Brazilië 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
Nee, maar wel om de tractorquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig.quote:
Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen.quote:
Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door
Etc.
Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.quote:
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Abdus18 het volgende:
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef nils7 het volgende:
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.
Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Wat is dit voor gelul.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.
[..]
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
Huh?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
Dat idd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.
HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA![]()
!
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten.
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
Zonder Senna was iedereen hem juist vergetenquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Waarom niet...quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten
Dat geldt helaas voor 80% van die groep.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.
Senna kent wel nagenoeg iedereen.
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden?quote:
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Da's idd behoorlijk belachelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Marks het volgende:
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
"quote:"In mijn ogen hebben ze de race te vroeg laten beginnen, aangezien er nog niet normaal te rijden was in het begin", mopperde de Williams-coureur. De wedstrijd op Suzuka begon vanwege het slechte weer achter de safety car. In de negende ronde werd het veld losgelaten, aangezien het steeds droger werd.
Aan het einde begon het echter weer te regenen, waardoor eerst Adrian Sutil van de baan vloog in de Dunlop-bocht, een ronde later gevolgd door Bianchi. De Franse Marussia-coureur knalde tegen de kraan die bezig was de gestrande Sauber-bolide van Sutil weg te halen. Volgens Massa had het nooit zover hoeven komen.
"De race is te laat gestopt", vervolgde de Braziliaan. "Vijf ronden voor het gebeurde, schreeuwde ik al op de radio dat het te nat was op de baan, maar ze hebben iets te lang gewacht en dat was gevaarlijk. Ik zag dat er iemand was gecrasht aan het einde en… Ik ben heel bezorgd om Jules, nu ik heb gehoord dat hij de kraan heeft geraakt.
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.
Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.
Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef WEST het volgende:
[..]
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
Terwijl de rest van het veld juist schreeuwde dat de race allang vrijgegeven kon worden, niet voor niks dat ze na een paar ronden al op inters overgingenquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.
Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.
Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.
[..]
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Ze reden nog op intermediates, dus sowieso was de baan niet te nat om nog te racen. De top 3 heeft in de persco na afloop ook verklaart dat het niet te nat was en dat ze er geen probleem mee hadden. Felipe was gewoon bang dat hij nog meer plaatsen zou verliezen omdat de Williams en hijzelf gewoon niet vooruitkomen in de regen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.
Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.
Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.
[..]
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
Maar als in bocht 7 een auto weggetakeld wordt heeft het, ook in de regen, toch weinig nut om bocht 13 te neutraliseren om te voorkomen dat iemand tegen die wagen in bocht 7 rijdt?quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:07 schreef WEST het volgende:
[..]
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:09 schreef Catatafish het volgende:
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:
[ afbeelding ]
Jacques Zeurzak vind van wel: http://www.gpupdate.net/n(...)-ongeval-de-baan-op/quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:22 schreef nils7 het volgende:
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
Gister nog gezien. Ze deden op een gegeven moment snel een SC vanwege debris. Niet toevallig stond de #48 (Jimmy Johnson) op dat moment op het punt gelapt te worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Dat doet dus gewoon niemand in de F1. Ze liften alleen een (klein) beetje.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:
De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.
De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
Klopt. Dit staat over geel op de site van Formula One:quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
Lijkt me dat je dan niet met 200 km/u langs moet komen, Dát is de kern van het probleem, dat de FIA de reglementen niet naleeft.quote:Yellow flag
Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited.
Natuurlijk, deze motor brult japans.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; zie hierboven.
Klinkt een beetje als een IndyCar, ook een turbo-V6.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren.
Fok.....quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:49 schreef Catatafish het volgende:
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..
Actie op 1:05
Mensen beseffen niet hoe hard 160 kmh is, ervan uitgaand dat men in deze bocht normaal zwaar over de 220 gaat, in regen misschien 140/180, van zijkant gefilmd met statische camera laat maximaal de snelheid zien.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:05 schreef twiFight het volgende:
Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg.
Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig.
Dit was niet zomaar een scheet, dit was echt gevaarlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Kolere wat een klapper zeg.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra
Alweer weg..quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:28 schreef RingBewoner het volgende:
Deze is wel online. (zo lang het duurt).
Heeft denk ik ook te maken met het daarin te hulp schieten van de families van courreurs. Die vinden het meestal niet fijn als dat soort beelden aan het grote publiek getoond worden en de FOM kan natuurlijk makkelijker druk uitoefenen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:35 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV.
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:12 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.
Holy shit wat een klap. De tering zegquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;
http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
Eric Boullier:quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef Netsplitter het volgende:
Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen...
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16450.htmlquote:From early in the race his car began to develop electronics issues, which we attempted to ameliorate by replacing his steering wheel in an unscheduled pit-stop.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
Nee allemaal boeren hier zo.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
Het is geeneens een JCB. Ook geen tractor, hijskraan of bulldozer, waar hij ook al voor uitgescholden is. Het is een wiellader van het merk Caterpillar, in de volksmond ook wel shovel genoemd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
gvd zeg...quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;
http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
zich klaarmaken voor impact?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:43 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken??
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:44 schreef franklop het volgende:
[..]
zich klaarmaken voor impact?
Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten
Het nog maar de vraag hoe levend hij hier uit komtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood.
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
Dat weten we nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:38 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.
Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
Tot er iemand weer op een bizarre manier crasht en op een of andere manier volledig vastgeklemd zit in zijn lekker veilige gesloten cockpit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:
[..]
Verder nu weer berichtgeving over gesloten cockpits![]()
Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef Marks het volgende:
Ja ik ben vrij radiaal hierin. IEDEREEN die nu begint aan formule auto racen weet wat de risico's zijn. Klaar.
en dat geloof je?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:
[..]
Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpgquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Dat was nog redelijk begrijpelijk, aangezien het niet alleen San Marino was he. De eerste helft van het seizoen had onwijs veel incidenten en ik denk zelfs dat zonder de dodelijke ongevallen er op een gegeven moment ingegrepen was.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg
Zoals bijna elk bedrijf doen ze dat niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen.
En uiteindelijk doen ze wat de wedstrijdleiding vraagt, daar zit dan ook de verantwoordelijkheid, er is geen marshall onbetaald of betaald die uit zichzelf de baan opgaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:58 schreef Fiorano het volgende:
f
[..]
Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.
Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid.
Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Ten eerste inderdaad wat sasquatsch zegt. Er is een crisis en daar hebben de fans last van. De FOM echter absoluut niet. Maar goed, grote bedrijven, investeerders en aandeelhouders zijn wel vaker de eersten die janken, terwijl ze de laatsten zijn die het merken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen.
Te makkelijke conclusiequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is...
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:03 schreef twiFight het volgende:
Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers.
Pauwquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.
Je trekt wel een enorme muur op... Wat een verdediging heb jij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.
Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.
Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.
Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurdquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.
Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.
Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.
Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.
dat zal wel meevallenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:04 schreef Geralt het volgende:
Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar.
Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen.
Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld.
Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioenquote:
Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:18 schreef Bluurgh het volgende:
maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd)
De marshalls kunnen prof. genoeg zijn, maar wanneer er een kraanwagen ontbreekt hebben ze niet veel keus.quote:
Ik dacht dat dat (misschien ook) een keer gebeurde met Villeneuve in Monza, maar ik ben niet zo goed in sport geschiedenisquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef exile79 het volgende:
[..]
Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar.
dat bedoel ik dus, zij worden de baan op gestuurd met zo'n shovel om die auto weg te halen, die verantwoordelijkheid ligt bij de wedstrijdleiding.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De marshalls kunnen prof. genoeg zijn, maar wanneer er een kraanwagen ontbreekt hebben ze niet veel keus.
1ste race van 94 ging voor Schumacher in 1:35'38.759 en het jaar erop ging de eerste race van 95 voor hem in 1:38'34.154quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:06 schreef franklop het volgende:
[..]
Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioen
Ja dat was in 1994 las ik net. Brundle crashte tegen marschalls die net het wrak van Morbidelli aan het opruimen waren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:10 schreef Smoofie het volgende:
Was toch ook eens een steward die werd aangereden toen hij wilde oversteken om puin te ruimen?
Jep. Die werd volledig uit elkaar gereten. Coureur kreeg de brandblusser vol in zn knarretje en overleefde dat ook nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:10 schreef Smoofie het volgende:
Was toch ook eens een steward die werd aangereden toen hij wilde oversteken om puin te ruimen?
Ligt eraan welke je bedoeld. Die van '94 had alleen een gebroken been.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jep. Die werd volledig uit elkaar gereten. Coureur kreeg de brandblusser vol in zn knarretje en overleefde dat ook niet
Tom Pryce in Zuid-Afrika in 1977.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jep. Die werd volledig uit elkaar gereten. Coureur kreeg de brandblusser vol in zn knarretje en overleefde dat ook niet
sindsdien is er toch wel wat veranderdquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Tom Pryce in Zuid-Afrika in 1977 of 1978.
Dat was in Australiëquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat (misschien ook) een keer gebeurde met Villeneuve in Monza, maar ik ben niet zo goed in sport geschiedenis
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja dat was in 1994 las ik net. Brundle crashte tegen marschalls die net het wrak van Morbidelli aan het opruimen waren.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:21 schreef Geralt het volgende:
Die marshall die overstak was met Pryce. Die kerel had een Nederlandse naam overigens, of ie ook Nederlander was weet ik even niet meer. Naam kom ik zo123 ook niet op.
Eerste hit op youtube inderdaad, track marshall Frederick Jansen van Vuuren. Ik ga het filmpje maar niet bekijken geloof ikquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:30 schreef exile79 het volgende:
Ik heb wel een op youtube gekeken naar 'fatal f1 accident'. Komen er meedere voorbij, ook inderdaad van een overstekende steward die aan flarden wordt gereden. Brr.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
[..]
Eerste hit op youtube inderdaad, track marshall Frederick Jansen van Vuuren. Ik ga het filmpje maar niet bekijken geloof ik
Als je er niet tegen kan zou ik het niet kijken nee. Wel VHS kwaliteit, dat wel, maar wel heftig ja.quote:Van Vuuren was nearly cut in half in the collision, the injuries being so severe that his body was only identified after the race director had summoned all the marshals, finding the Van Vuuren was not among them.
remains dat betekent in deze context dat hij momenteel deze status heeft. Dat zal dus volgens Todt ook nog verbeteren.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:01 schreef Pinkdwarf het volgende:
http://www.mirror.co.uk/s(...)humacher-can-4395046
"Remains immobilized and unable to speak."
En dat noemen ze een relatief normaal leven?
twitter:f1enigma twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 12:53:04Puzzled with what J Todt said on Schumacher. The only thing I found is on RTL France and not Belgium and it doenst tally with whats reported reageer retweet
twitter:f1enigma twitterde op dinsdag 07-10-2014 om 12:58:19Maybe Im wrong ... A Frenchman to hear and to translate his quotes? http://t.co/gaXswTsOzZ reageer retweet
Ja maar dat is toch het zelfde als met een lmp1 auto. Je zou het zo kunnen doen als met een cockpit van een f18. Als daar de piloot er om wat voor reden ook uit moet springt de cockpit kapot. Of je maakt het zo dat het makkelijk en snel te openen is. Of je maakt een constructie die de brand 30-60 minuten buiten de cockpit houd, En dan zowel achter, onder en naast een coureurquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:17 schreef opreis het volgende:
trouwens, er wordt nu ook gesproken over gesloten cockpits, maar in het geval dat de auto in brand vliegt zit je denk ik toch liever in een open cockpit.
Ik denk dat je dan als coureur wel gaar gesudderd bent.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:21 schreef Nymphetic13 het volgende:
Of je maakt een constructie die de brand 30-60 minuten buiten de cockpit houd
En daar kan je dus weer iets als Aerogel of rubber voor gebruiken. Die geleiden de warmte heel slecht dat je met een relatief dun hitte schild toch de hitte flink achter je kan houdenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:23 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan als coureur wel gaar gesudderd bent.
Ik wou dat je gelijk had, maar "remains" refereert aan een blijvende toestand.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:08 schreef franklop het volgende:
[..]
remains dat betekent in deze context dat hij momenteel deze status heeft. Dat zal dus volgens Todt ook nog verbeteren.
SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussiequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 16:35 schreef exile79 het volgende:
Bianchi voorlopig ook niet uit de gevaren zone. 90 % van de patienten met wat hij heeft redt het niet..
Was nog dezelfde bocht ook als Bianchi en vergelijkbare omstandigheden. En er stond eenzelfde apparaat in de grindbak.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja dat was in 1994 las ik net. Brundle crashte tegen marschalls die net het wrak van Morbidelli aan het opruimen waren.
quote:RTLGP @RTLGP 31 min
De volledige verklaring van de familie van Jules Bianchi. Meer informatie: http://bit.ly/1CRQnpF #ForzaJules
En jij wil beweren dat dat komt omdat Schumacher iets langzamer is gaan rijden vanwege het ongeluk met Senna?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
1ste race van 94 ging voor Schumacher in 1:35'38.759 en het jaar erop ging de eerste race van 95 voor hem in 1:38'34.154
Dat was met een knipoog die reactiequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En jij wil beweren dat dat komt omdat Schumacher iets langzamer is gaan rijden vanwege het ongeluk met Senna?
Wil je gesloten cockpits, ga dan GEEN formule racen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 15:17 schreef opreis het volgende:
trouwens, er wordt nu ook gesproken over gesloten cockpits, maar in het geval dat de auto in brand vliegt zit je denk ik toch liever in een open cockpit.
Dat kan ook door de nieuwe FP komenquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:47 schreef nils7 het volgende:
Hoe cru het ook is, mocht ie overlijden dan wint de sport wel aan populariteit.
En al met al een kastplantje is natuurlijk psychisch al dat iemand eigenlijk er niet meer is.
Als ik alleen al kijk op f1.fok.nl zijn de reacties op de nieuwstopics echt drastisch omhoog geschoten.
Maar het F1 nieuws kwam toch al op de FP voorbij...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kan ook door de nieuwe FP komen
Lang niet allesquote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:50 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maar het F1 nieuws kwam toch al op de FP voorbij...
Volgens mij is het aantal reacties juist drastisch gedaald sinds de nieuwe FP.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 11:48 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kan ook door de nieuwe FP komen
Mensen die geen flikker van F1 weten zoals Ouwesok.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:25 schreef franklop het volgende:
Vergeet ook niet dat het veelal 'ramptoeristen' zijn he bij zo'n bericht van Bianchi
Maar goed weer ontopic. Sochi komt er bijna aan! (dat zei ik in januari ook al)
door Verstappen zie je ook wat meer F1 nieuws in de krant dan voorheen, niet dat er wat van klopt maar okquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Mensen die geen flikker van F1 weten zoals Ouwesok.
twitter:tgruener twitterde op woensdag 08-10-2014 om 12:49:38#F1 Marussia preparing car in Bianchis garage. Guess it's for Alex Rossi. But no official confirmation yet. #Sochi http://t.co/4n7C27cBvt reageer retweet
Dat is echt een troll jaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:31 schreef Beach het volgende:
[..]
Mensen die geen flikker van F1 weten zoals Ouwesok.
Wow, ook n flinke klap zeg! En raar dat ie er overheen vliegt!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 09:34 schreef nils7 het volgende:
Deze heeft me ook bijgestaan altijd, zeker omdat ie runner up was in de F3000 dat seizoen.
Het is denk ik een beetje hetzelfde idee als Barrichello in Imola '94, de auto komt vlak voor de bandenstapel omhoog en is (compleet) van de grond af op het moment van de impact. Dan vlieg je er dus gewoon overheen (of langs, zoals Rubens).quote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Wow, ook n flinke klap zeg! En raar dat ie er overheen vliegt!
Is leuker dan Valencia hoor, ben vooral benieuwd naar de Ohm vormige bocht van 270 graden. Daar kan je echt inhalen en elkaar weer terugpakken in 1 bocht, maar de exit daarvan is ook weer belangrijk voor het stuk erna!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:39 schreef nils7 het volgende:
Als ik die foto's van Sochi zie dan hadden het net zo goed foto's van Valencia kunnen zijn.
Echter had die nog wat karakter, dit circuit ziet er echt totaal anoniem uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het circuit staat momenteel op de 16 plek qua populariteit, erg laag dus.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:39 schreef nils7 het volgende:
Als ik die foto's van Sochi zie dan hadden het net zo goed foto's van Valencia kunnen zijn.
Echter had die nog wat karakter, dit circuit ziet er echt totaal anoniem uit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste sector van Valencia was best aardig om te rijden hoorquote:Op woensdag 8 oktober 2014 13:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Is leuker dan Valencia hoor, ben vooral benieuwd naar de Ohm vormige bocht van 270 graden. Daar kan je echt inhalen en elkaar weer terugpakken in 1 bocht, maar de exit daarvan is ook weer belangrijk voor het stuk erna!
Ik ga uit van echt heel veel inhaalacties hier, ook zit er best een snel vloeiend stuk in.
Lol... volgens mij heb je juist wel veel inhaalmogelijkheden!quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:34 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Het circuit staat momenteel op de 16 plek qua populariteit, erg laag dus.
Mede omdat ze er nog niet op gereden hebben.
Omdat inhalen vrij moeilijk is moeten ze het hebben van de DRS zone.
Vooral de mercedessen zullen af en toe een bochtje kunnen pakken evenals Red Bull/Williams.
Kijk ook even in welke auto hij rijd, inderdaad Mercedes.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Lol... volgens mij heb je juist wel veel inhaalmogelijkheden!
Check
Let ook op lange start finish stuk, vergelijkbaar met Valencia alleen dan een stuk langer!340 kmh weer?
Dan vanaf 33 seconden de lange doordraaier waar ik ook erg benieuwd naar ben.
De Mercedes van vorig jaar als je zo precies wil zijn...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:28 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Kijk ook even in welke auto hij rijd, inderdaad Mercedes.
Zoals ik in mijn post zei heeft Mercedes daar de mogelijkheid voor.
Dit is een beetje te vergelijken met de circuits in Duitsland.
OMG WAT VOOR VET GELUID IS DAT AAN HET BEGIN VAN DAT FILMPJE EN WAAROM KLINKT DE ECHTE F1 NIET ZO?!?!?!?!?!?!?quote:Op woensdag 8 oktober 2014 14:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Lol... volgens mij heb je juist wel veel inhaalmogelijkheden!
Check
Let ook op lange start finish stuk, vergelijkbaar met Valencia alleen dan een stuk langer!340 kmh weer?
Dan vanaf 33 seconden de lange doordraaier waar ik ook erg benieuwd naar ben.
Ah jah.. omdat in dit rFactor filmpje met een Mercedes gereden wordt, kan een Williams in het echt geen enkele auto inhalen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 15:28 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Kijk ook even in welke auto hij rijd, inderdaad Mercedes.
Zoals ik in mijn post zei heeft Mercedes daar de mogelijkheid voor.
Dit is een beetje te vergelijken met de circuits in Duitsland.
Nee want daar stond het al.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:54 schreef JohnB52 het volgende:
Misschien moet je dat maar in dit topic zetten?
SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussie
Sven Kramer.... Ireen Wustquote:Op woensdag 8 oktober 2014 18:42 schreef twiFight het volgende:
Zijn er nou coureurs die al in Sochi gereden hebben? Volgens mij kan ik mij een Vettel in een Infiniti herinneren, maar zijn er meer?
te vroegquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:12 schreef 0108daniel het volgende:
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
Nou geweldig meid.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:12 schreef 0108daniel het volgende:
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:12 schreef 0108daniel het volgende:
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
Zegt diegene die het shirt van Putin plaatst....quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
te vroeg
Nee, ronduit grof en achterlijk zelfs.
In alle voorgaande F1 edities, dus vanaf 2010 als ik me niet vergis, zat er geen enkele bergingstruck in die game. Hooguit eentje achter de baan die je ziet staan, maar nooit eentje op de baan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:12 schreef 0108daniel het volgende:
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
Ditquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:30 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zegt diegene die het shirt van Putin plaatst....
Je kan zeggen wat je wilt, maar die race overall staat hem primaquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:30 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zegt diegene die het shirt van Putin plaatst....
quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:12 schreef 0108daniel het volgende:
Het is nu wachten op Formula 1 2014 PC game waar de fans de crash van Jules na kunnen spelen.
Inderdaad, slaat weer nergens op.quote:
Oud + er is een apart topic om over dit ongeval te praten.quote:
Oh dacht dat dit topic voor de race van Japan/Suzuka was.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:40 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Cool + er is een apart topic om over dit ongeval te praten.
want een foto plaatsen van een shirt waar ik geen bal mee te maken heb staat gelijk aan een achterlijke opmerkingquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:30 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Zegt diegene die het shirt van Putin plaatst....
Ja, maar is afgesplitst en iedereen post daar over dit seizoen. Dit topic gaat eigenlijk alweer over de volgende race in Rusland.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:44 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Oh dacht dat dit topic voor de race van Japan/Suzuka was.
Volgens mij gebeurde dit ongeluk ook in Japan/Suzuka afgelopen zondag.
Tnxquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:46 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
want een foto plaatsen van een shirt waar ik geen bal mee te maken heb staat gelijk aan een achterlijke opmerking![]()
Goed geredeneerd hoor
In dat geval moet de topic titel worden aangepast naar de volgende race.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:46 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ja, maar is afgesplitst en iedereen post daar over dit seizoen. Dit topic gaat eigenlijk alweer over de volgende race in Rusland.
Nou succes. Als je dit al een poosje volgt weet je dat en zeikt er niemand. Dus, zeik niet manquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
In dat geval moet de topic titel worden aangepast naar de volgende race.
Dit mbt de voortstructuur van de race in Japan.
En dat bepaal jij? Ik heb even in je post geschiedenis gekeken..., en daar zie ik maar 1 topic voorbij komen. En dat is toevallig dit topic.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:47 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
In dat geval moet de topic titel worden aangepast naar de volgende race.
Dit mbt de voortstructuur van de race in Japan.
ik had het al verwacht.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 17:43 schreef 0108daniel het volgende:
Slecht bericht rondom de gezondheid van Jules Bianchi.
De Franse coureur heeft aan zijn crash een zogenaamde diffuse axonale beschadiging (DAI) in de hersenen overgehouden.
Slechts tien procent van de patiënten weet uit de coma te komen bij deze aandoening.
Het lijkt uitgesloten dat Bianchi ooit nog een Formule 1-auto zal besturen.
Weer off-topic, vriend.quote:
twitter:FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:30:40Els mecànics de Bianchi fan el cor fort a Sotxi i munten el cotxe que hauria d'haver pilotat el francès.#ForzaJules http://t.co/fylG1ssjdA reageer retweet
Ofwel: Pitbox van Bianchi is "gewoon" opgebouwd in Sochi en het is nog niet zeker of iemand hem gaat vervangen. Lijkt me een kwestie van wachten op bevestiging door Marussia zelf.twitter:FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:43:00Malgrat que el cotxe de Bianchi està preparat, no està clar que el substitueixi ningú. Marussia podria córrer amb un sol cotxe. #f1tv3 reageer retweet
Vladimir heeft toch ook een keer rond gereden in een Lotus F1quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:45 schreef Gort het volgende:
[..]
Weer off-topic, vriend.
Slightly meer on-topic: Kameraad Vladimir heeft wel de juiste lengte voor een F1 auto.
Zou wel netjes zijn om Bianchi niet te vervangen vind ik, maar dat zal qua geld wel niet echt een optie zijn. En of de regels dat toelaten? Misschien is er wel geen enkele manier om goed met Bianchi's situatie om te gaan.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:50 schreef heywoodu het volgende:
twitter:FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:30:40Els mecànics de Bianchi fan el cor fort a Sotxi i munten el cotxe que hauria d'haver pilotat el francès.#ForzaJules http://t.co/fylG1ssjdA reageer retweet
Ofwel: Pitbox van Bianchi is "gewoon" opgebouwd in Sochi en het is nog niet zeker of iemand hem gaat vervangen. Lijkt me een kwestie van wachten op bevestiging door Marussia zelf.twitter:FrancescLatorre twitterde op woensdag 08-10-2014 om 17:43:00Malgrat que el cotxe de Bianchi està preparat, no està clar que el substitueixi ningú. Marussia podria córrer amb un sol cotxe. #f1tv3 reageer retweet
Een goede manier is er sowieso niet nee. Dan kom je op het onmogelijke "wat zou hij zelf willen?", en het lijkt me vrij sterk dat hij dan zegt dat er maar 1 zou moeten rijden. Maar goed, dat zul je alleen weten als hij bij bewustzijn komt.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:53 schreef Gort het volgende:
[..]
Zou wel netjes zijn om Bianchi niet te vervangen vind ik, maar dat zal qua geld wel niet echt een optie zijn. En of de regels dat toelaten? Misschien is er wel geen enkele manier om goed met Bianchi's situatie om te gaan.
Die zou ik willen hebben als collectors itemquote:Op woensdag 8 oktober 2014 21:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Nou, Sochi heeft zijn Poetin propaganda ook al klaar liggen in de merchandise-shop![]()
![]()
[ afbeelding ]
idd, dat is echt al vaker voorgekomen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:58 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hoezo netjes?! Hij is gewoon effectief ziek. Kan niet racen, gewoon met twee coureurs racen. Daar heb je een reserve-coureur voor.
Wel apart dat er dan een Indycar met daarin Justin Wilson opstaat...quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die zou ik willen hebben als collectors item
Walgelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:06 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die zou ik willen hebben als collectors item
Ik moest even kijken, maar het is zelfs een ChampCar.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:18 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wel apart dat er dan een Indycar met daarin Justin Wilson opstaat...
Een van de oude generatie zelfs nogquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik moest even kijken, maar het is zelfs een ChampCar.
Nog los van het feit dat veel coureurs zelf ook als reserverijder zijn begonnen. Die mensen kennen het klappen van de zweep wel. Dat staat los van het feit of het leuk is je werk te doen op zo'n moment, maar dat maakt het werk er niet anders om.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 22:59 schreef heywoodu het volgende:
En eigenlijk ook wel wat hierboven staat, reservecoureurs zijn er met een reden.
Uit de tijd dat ik het nog kon zien op Eurosport, vandaar dat ik 'm nog herkende.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik moest even kijken, maar het is zelfs een ChampCar.
Ik heb ze in 2007 in Assen gezien.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:38 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Uit de tijd dat ik het nog kon zien op Eurosport, vandaar dat ik 'm nog herkende.
Ik ook. Maar dat was dan de nieuwe Panozquote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:40 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik heb ze in 2007 in Assen gezien.
Ze lijken dan ook erg op elkaar.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 23:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dat was dan de nieuwe Panoz.
Wel Sochi schrijven hequote:
Als je op Google Sotsji intypt krijg je exact hetzelfde.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:07 schreef Beach het volgende:
[..]
Inderdaad, alsjeblieft geen Sotsji.
Sotsji is de Nederlandse benaming, Sochi de Engelse en heeft dus niet specifiek met de Spelen te maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:30 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Als je op Google Sotsji intypt krijg je exact hetzelfde.
Zelfs geen verbetering als er iets is fout geschreven
Sotsji is een Russische stad.
Sochi gaat over de Olympische spelen.
De juiste benaming in dit geval is dus Sotsji
P.S. de meeste nieuws site's geven ook Sotsji aan
Volgens Google wel, maar ach, wat maakt het uit hoe iemand het zegt of typt.....quote:Op donderdag 9 oktober 2014 10:57 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sotsji is de Nederlandse benaming, Sochi de Engelse en heeft dus niet specifiek met de Spelen te maken.
Dat. En verder schrijf je gewoon de Stad Die Niet Genoemd Mag Worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:02 schreef Tarado het volgende:
gewoon dit
2014 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX
FIA NOW ALSO DANCING TOWARDS PUTINS PIPES GRAND PRIX!!!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 11:02 schreef Tarado het volgende:
gewoon dit
2014 FORMULA 1 RUSSIAN GRAND PRIX
LIjkt me vooral voor Massa erg lastig omdat het natuurlijk ook aan z'n eigen ongeluk en revalidatie doet denken.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 18:23 schreef Geralt het volgende:
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16465.html
Press conference vandaag.
Bedrukte gezichten bij die jongens.
Vergeet niet dat het wel coureurs zijn, die beseffen welke risico´s ze nemen en er wat dat betreft relatief makkelijker overheen kunnen stappen.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
LIjkt me vooral voor Massa erg lastig omdat het natuurlijk ook aan z'n eigen ongeluk en revalidatie doet denken.
Precies wat ie zegt, bij z'n eigen ongeluk was ie niet bij bewustzijn en had geen idee van wat er om hem heen gebeurde.
Dat heeft Lauda ook eens gezegd na de film Rush, pas toen Lauda die film gezien had besefte hij wat er allemaal om 'm heen gebeurde in die periode, enige waar hij destijds aan dacht was terug de baan op.
Als je ziet hoe Massa nu rijdt dan is ie er behoorlijk overheen gekomen inderdaad, al was ie bij z'n rentree nog wel wat voorzichtig maar da's logisch als je met 300km/u over de baan raast.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het wel coureurs zijn, die beseffen welke risico´s ze nemen en er wat dat betreft relatief makkelijker overheen kunnen stappen.
Zijn dat NL tijden?quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Sochi - 10, 11, 12 Oct
FRI 08:00 Practice 1
FRI 12:00 Practice 2
SAT 10:00 Practice 3
SAT 13:00 Qualifying
SUN 13:00 Race
Hmm, kan tijdens wakker worden nog net koffie drinken en eerste kwartier fp1 kijken...
Max doet niet mee, dus ik ga niet de wekker zetten voor de FP'squote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Sochi - 10, 11, 12 Oct
FRI 08:00 Practice 1
FRI 12:00 Practice 2
SAT 10:00 Practice 3
SAT 13:00 Qualifying
SUN 13:00 Race
Hmm, kan tijdens wakker worden nog net koffie drinken en eerste kwartier fp1 kijken...
Geen rolkooi maar een canopy. Vergelijkbaar met een straaljager zegmaar. Zijn ook verschillende officiële FIA testen mee gedaan destijds, maar is afgeschoten omdat een dak.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:40 schreef SiGNe het volgende:
Overigens was er destijds ook nog een voorstel om een rolkooi over de cockpit te maken zodat banden en dit soort ongelukken geen schade meer kunnen veroorzaken aan de piloot.
Ik had destijds ook plaatjes gezien waarbij het echt een stalen(?) constructie was maar dat was ook nog maar net na het ongeluk.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Geen rolkooi maar een canopy. Vergelijkbaar met een straaljager zegmaar. Zijn ook verschillende officiële FIA testen mee gedaan destijds, maar is afgeschoten omdat een dak.
quote:
Belgische tijden zijn hetquote:Het tijdsschema (Belgische tijd):
- Eerste vrije training: vrijdag 8 uur.
- Tweede vrije training: vrijdag 12 uur.
- Derde vrije training: zaterdag 10 uur.
- Kwalificatie: zaterdag 13 uur.
- Race: zondag 13 uur.
Top!quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, heb ik overgenomen van F1.com en dan convert to your local time geklikt.
Die X2010 gaat veel te hard en zal dus wel voor Gran Turismo games blijven maar nooit realiteit worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 23:58 schreef SiGNe het volgende:
Ah, de Red Bull X2010 en de X2014
[ afbeelding ]
nette beslissing.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:05 schreef sasquatsch het volgende:
Allen Max Chilton voor Marussia dus dit weekend.
Zeker een nette beslissing.quote:
Ja idd. Denk dat als het week later had geweest, dat ze dan wel 2 coureurs hadden ingezet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Zeker een nette beslissing.
Maar als ze wel met 2 auto's zouden gaan rijden zou ik daar eigenlijk net zo veel respect voor hebben
"show must go on" vind ik eerlijk gezegd, die jongen komt sowieso dit seizoen niet meer terug.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:58 schreef twiFight het volgende:
Mja, prima dat ze op deze manier steun willen betuigen. Maar toch vind ik het een zwaktebod.
Dit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2014 08:36 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja idd. Denk dat als het week later had geweest, dat ze dan wel 2 coureurs hadden ingezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |