"quote:"In mijn ogen hebben ze de race te vroeg laten beginnen, aangezien er nog niet normaal te rijden was in het begin", mopperde de Williams-coureur. De wedstrijd op Suzuka begon vanwege het slechte weer achter de safety car. In de negende ronde werd het veld losgelaten, aangezien het steeds droger werd.
Aan het einde begon het echter weer te regenen, waardoor eerst Adrian Sutil van de baan vloog in de Dunlop-bocht, een ronde later gevolgd door Bianchi. De Franse Marussia-coureur knalde tegen de kraan die bezig was de gestrande Sauber-bolide van Sutil weg te halen. Volgens Massa had het nooit zover hoeven komen.
"De race is te laat gestopt", vervolgde de Braziliaan. "Vijf ronden voor het gebeurde, schreeuwde ik al op de radio dat het te nat was op de baan, maar ze hebben iets te lang gewacht en dat was gevaarlijk. Ik zag dat er iemand was gecrasht aan het einde en… Ik ben heel bezorgd om Jules, nu ik heb gehoord dat hij de kraan heeft geraakt.
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.
Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.
Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef WEST het volgende:
[..]
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
Terwijl de rest van het veld juist schreeuwde dat de race allang vrijgegeven kon worden, niet voor niks dat ze na een paar ronden al op inters overgingenquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.
Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.
Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.
[..]
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Ze reden nog op intermediates, dus sowieso was de baan niet te nat om nog te racen. De top 3 heeft in de persco na afloop ook verklaart dat het niet te nat was en dat ze er geen probleem mee hadden. Felipe was gewoon bang dat hij nog meer plaatsen zou verliezen omdat de Williams en hijzelf gewoon niet vooruitkomen in de regen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.
Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.
Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.
[..]
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
Maar als in bocht 7 een auto weggetakeld wordt heeft het, ook in de regen, toch weinig nut om bocht 13 te neutraliseren om te voorkomen dat iemand tegen die wagen in bocht 7 rijdt?quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:07 schreef WEST het volgende:
[..]
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:09 schreef Catatafish het volgende:
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:
[ afbeelding ]
Jacques Zeurzak vind van wel: http://www.gpupdate.net/n(...)-ongeval-de-baan-op/quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:22 schreef nils7 het volgende:
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
Gister nog gezien. Ze deden op een gegeven moment snel een SC vanwege debris. Niet toevallig stond de #48 (Jimmy Johnson) op dat moment op het punt gelapt te worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Dat doet dus gewoon niemand in de F1. Ze liften alleen een (klein) beetje.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:
De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.
De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
Klopt. Dit staat over geel op de site van Formula One:quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
Lijkt me dat je dan niet met 200 km/u langs moet komen, Dát is de kern van het probleem, dat de FIA de reglementen niet naleeft.quote:Yellow flag
Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited.
Natuurlijk, deze motor brult japans.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; zie hierboven.
Klinkt een beetje als een IndyCar, ook een turbo-V6.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren.
Fok.....quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:49 schreef Catatafish het volgende:
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..
Actie op 1:05
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |