Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef Meike26 het volgende:
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op'![]()
quote:Marussia driver Jules Bianchi remains in a critical condition in intensive care after emergency surgery on the ‘severe’ head injury he suffered during the Japanese GP.
The Frenchman underwent three hours of surgery late on Sunday night after being transported from the Suzuka circuit in an unconscious condition.
Contrary to some reports, he is not breathing unaided.
"We're not getting any official updates from the hospital but I understand that Jules is in a very critical condition, still fighting for his life, and I can clear up a couple of pieces of misinformation which have been picked up by the French media and a couple of outlets in the UK," Sky Sports News HQ's Craig Slater reported at 6am UK Time on Monday morning.
"I can confirm that Jules is not, unfortunately, breathing unaided. My understanding is that he is still relying on a respirator at this point to be able to breathe.
"I can also confirm that he has not undergone a second surgical procedure. My understanding is that he went one through one medical procedure at about 11pm Japanese time and he has been intensive care since then."
No further update on Bianchi's condition is expected until his parents arrive at the Mie University Hospital later on Monday.
Marussia said they had no further information to add to the FIA statement released on Sunday evening, which read: "The CT scan shows that he has suffered a severe head injury and he is currently undergoing surgery. Following this he will be moved to intensive care where he will be monitored.
"Mie General Hospital will issue an update as soon as further information becomes available."
The Frenchman was injured after sliding off at Turn Seven of the Suzuka circuit where marshals were already recovering the crashed Sauber of Adrian Sutil with a tractor. Eyewitnesses reported that the out-of-control Marussia then struck the recovery vehicle.
The race was red-flagged, and brought to an early conclusion, once Race Control had been alerted to the severity of Bianchi's injuries.
....
twitter:Sky_SandraB twitterde op maandag 06-10-2014 om 09:23:58Latest statement from @Marussia_F1Team on @Jules_Bianchi #ssnhd #f1sky http://t.co/8DDueBzlsS” reageer retweet
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Tsja in Braziliė 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door
Etc.
Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:55 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Tsja in Braziliė 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
Nee, maar wel om de tractorquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig.quote:
Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen.quote:
Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door
Etc.
Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.quote:
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Abdus18 het volgende:
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef nils7 het volgende:
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.
Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Wat is dit voor gelul.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.
[..]
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
Huh?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
Dat idd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.
HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA![]()
!
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten.
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
Zonder Senna was iedereen hem juist vergetenquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Waarom niet...quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten
Dat geldt helaas voor 80% van die groep.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.
Senna kent wel nagenoeg iedereen.
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden?quote:
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Da's idd behoorlijk belachelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Marks het volgende:
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
"quote:"In mijn ogen hebben ze de race te vroeg laten beginnen, aangezien er nog niet normaal te rijden was in het begin", mopperde de Williams-coureur. De wedstrijd op Suzuka begon vanwege het slechte weer achter de safety car. In de negende ronde werd het veld losgelaten, aangezien het steeds droger werd.
Aan het einde begon het echter weer te regenen, waardoor eerst Adrian Sutil van de baan vloog in de Dunlop-bocht, een ronde later gevolgd door Bianchi. De Franse Marussia-coureur knalde tegen de kraan die bezig was de gestrande Sauber-bolide van Sutil weg te halen. Volgens Massa had het nooit zover hoeven komen.
"De race is te laat gestopt", vervolgde de Braziliaan. "Vijf ronden voor het gebeurde, schreeuwde ik al op de radio dat het te nat was op de baan, maar ze hebben iets te lang gewacht en dat was gevaarlijk. Ik zag dat er iemand was gecrasht aan het einde en… Ik ben heel bezorgd om Jules, nu ik heb gehoord dat hij de kraan heeft geraakt.
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:30 schreef WEST het volgende:
[..]
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.
Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.
Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:57 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef WEST het volgende:
[..]
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
Terwijl de rest van het veld juist schreeuwde dat de race allang vrijgegeven kon worden, niet voor niks dat ze na een paar ronden al op inters overgingenquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.
Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.
Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.
[..]
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Ze reden nog op intermediates, dus sowieso was de baan niet te nat om nog te racen. De top 3 heeft in de persco na afloop ook verklaart dat het niet te nat was en dat ze er geen probleem mee hadden. Felipe was gewoon bang dat hij nog meer plaatsen zou verliezen omdat de Williams en hijzelf gewoon niet vooruitkomen in de regen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.
Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.
Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.
[..]
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
Maar als in bocht 7 een auto weggetakeld wordt heeft het, ook in de regen, toch weinig nut om bocht 13 te neutraliseren om te voorkomen dat iemand tegen die wagen in bocht 7 rijdt?quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:07 schreef WEST het volgende:
[..]
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:09 schreef Catatafish het volgende:
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:
[ afbeelding ]
Jacques Zeurzak vind van wel: http://www.gpupdate.net/n(...)-ongeval-de-baan-op/quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:22 schreef nils7 het volgende:
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
Gister nog gezien. Ze deden op een gegeven moment snel een SC vanwege debris. Niet toevallig stond de #48 (Jimmy Johnson) op dat moment op het punt gelapt te worden.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Dat doet dus gewoon niemand in de F1. Ze liften alleen een (klein) beetje.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:
De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.
De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
Klopt. Dit staat over geel op de site van Formula One:quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
Lijkt me dat je dan niet met 200 km/u langs moet komen, Dįt is de kern van het probleem, dat de FIA de reglementen niet naleeft.quote:Yellow flag
Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited.
Natuurlijk, deze motor brult japans.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit; zie hierboven.
Klinkt een beetje als een IndyCar, ook een turbo-V6.quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren.
Fok.....quote:Op maandag 6 oktober 2014 15:49 schreef Catatafish het volgende:
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..
Actie op 1:05
Mensen beseffen niet hoe hard 160 kmh is, ervan uitgaand dat men in deze bocht normaal zwaar over de 220 gaat, in regen misschien 140/180, van zijkant gefilmd met statische camera laat maximaal de snelheid zien.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:05 schreef twiFight het volgende:
Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg.
Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig.
Dit was niet zomaar een scheet, dit was echt gevaarlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Kolere wat een klapper zeg.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:15 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra
Alweer weg..quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:28 schreef RingBewoner het volgende:
Deze is wel online. (zo lang het duurt).
Heeft denk ik ook te maken met het daarin te hulp schieten van de families van courreurs. Die vinden het meestal niet fijn als dat soort beelden aan het grote publiek getoond worden en de FOM kan natuurlijk makkelijker druk uitoefenen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 16:35 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV.
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:12 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.
Holy shit wat een klap. De tering zegquote:Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;
http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |