Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef Meike26 het volgende:
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op'![]()
quote:Marussia driver Jules Bianchi remains in a critical condition in intensive care after emergency surgery on the ‘severe’ head injury he suffered during the Japanese GP.
The Frenchman underwent three hours of surgery late on Sunday night after being transported from the Suzuka circuit in an unconscious condition.
Contrary to some reports, he is not breathing unaided.
"We're not getting any official updates from the hospital but I understand that Jules is in a very critical condition, still fighting for his life, and I can clear up a couple of pieces of misinformation which have been picked up by the French media and a couple of outlets in the UK," Sky Sports News HQ's Craig Slater reported at 6am UK Time on Monday morning.
"I can confirm that Jules is not, unfortunately, breathing unaided. My understanding is that he is still relying on a respirator at this point to be able to breathe.
"I can also confirm that he has not undergone a second surgical procedure. My understanding is that he went one through one medical procedure at about 11pm Japanese time and he has been intensive care since then."
No further update on Bianchi's condition is expected until his parents arrive at the Mie University Hospital later on Monday.
Marussia said they had no further information to add to the FIA statement released on Sunday evening, which read: "The CT scan shows that he has suffered a severe head injury and he is currently undergoing surgery. Following this he will be moved to intensive care where he will be monitored.
"Mie General Hospital will issue an update as soon as further information becomes available."
The Frenchman was injured after sliding off at Turn Seven of the Suzuka circuit where marshals were already recovering the crashed Sauber of Adrian Sutil with a tractor. Eyewitnesses reported that the out-of-control Marussia then struck the recovery vehicle.
The race was red-flagged, and brought to an early conclusion, once Race Control had been alerted to the severity of Bianchi's injuries.
....
twitter:Sky_SandraB twitterde op maandag 06-10-2014 om 09:23:58Latest statement from @Marussia_F1Team on @Jules_Bianchi #ssnhd #f1sky http://t.co/8DDueBzlsS” reageer retweet
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Tsja in Braziliė 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door
Etc.
Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:55 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Tsja in Braziliė 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
Nee, maar wel om de tractorquote:Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig.quote:
Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen.quote:
Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door
Etc.
Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.quote:
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Abdus18 het volgende:
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef nils7 het volgende:
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.
Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.quote:Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Wat is dit voor gelul.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef twiFight het volgende:
[..]
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.
[..]
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
Huh?quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
Dat idd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.
HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA![]()
!
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar!quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten.
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
Zonder Senna was iedereen hem juist vergetenquote:Op maandag 6 oktober 2014 12:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Waarom niet...quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten
Dat geldt helaas voor 80% van die groep.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.
Senna kent wel nagenoeg iedereen.
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden?quote:
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.quote:Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Da's idd behoorlijk belachelijk.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht.quote:Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Marks het volgende:
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |