abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 05:03:51 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145244087












De BBC doet weer mee *O*

Vrijdag 3 oktober
3:00 - Formule 1: GP van Japan, 1e Vrije Training
7:00 - Formule 1: GP van Japan, 2e Vrije Training

Zaterdag 4 oktober
4:00 - Formule 1: GP van Japan, 3e Vrije Training
7:00 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie
12:45 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie - Herhaling
17:30 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie (Samenvatting)

Zondag 5 oktober
7:00 - Formule 1: GP van Japan, Race
13:00 - Formule 1: GP van Japan, Herhaling
23:00 - Formule 1: GP van Japan, Hoogtepunten


Vrijdag 3 oktober
2:50 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 1 (BBC 2)
6:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 2 (BBC 2)

Zaterdag 4 oktober
3:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 3 (BBC 2)
6:10 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1)
14:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) (h)

Zondag 5 oktober
7:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1)
14:15 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) (h)
20:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix, Highlights (BBC 2)


Zaterdag 4 oktober
6:40 - Formel 1: Qualifying

Zondag 5 oktober
6:45 - Formel 1: Countdown
8:00 - Formel 1: Das Rennen
9:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights


Continue stream
Continue stream 2










Dit weekend weer live timing, gehost door Nattekat *O*

VT1 w/: m62-973-074 (Voor de pure fans onder ons)
Kwalificatie: m35-188-320
Race: m10-908-334
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 6 oktober 2014 @ 05:04:41 #2
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145244088
Nergens iets over die tweede operatie gevonden
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145244236
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' :( :{
Het is waarschijnlijker dat het over is met zijn carričre, dan dat hij volgend jaar weer raced. Maar ik hoop dat ik hier keihard ongelijk krijg, liefst nog van Jules zelf. Ik zou hem niets anders gunnen dan dat zitje van Alonso -O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 07:32:04 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145244419
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef Meike26 het volgende:
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' :( :{

Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145244674
http://www1.skysports.com(...)severe-head-injuries

quote:
Marussia driver Jules Bianchi remains in a critical condition in intensive care after emergency surgery on the ‘severe’ head injury he suffered during the Japanese GP.

The Frenchman underwent three hours of surgery late on Sunday night after being transported from the Suzuka circuit in an unconscious condition.

Contrary to some reports, he is not breathing unaided.

"We're not getting any official updates from the hospital but I understand that Jules is in a very critical condition, still fighting for his life, and I can clear up a couple of pieces of misinformation which have been picked up by the French media and a couple of outlets in the UK," Sky Sports News HQ's Craig Slater reported at 6am UK Time on Monday morning.

"I can confirm that Jules is not, unfortunately, breathing unaided. My understanding is that he is still relying on a respirator at this point to be able to breathe.

"I can also confirm that he has not undergone a second surgical procedure. My understanding is that he went one through one medical procedure at about 11pm Japanese time and he has been intensive care since then."

No further update on Bianchi's condition is expected until his parents arrive at the Mie University Hospital later on Monday.

Marussia said they had no further information to add to the FIA statement released on Sunday evening, which read: "The CT scan shows that he has suffered a severe head injury and he is currently undergoing surgery. Following this he will be moved to intensive care where he will be monitored.

"Mie General Hospital will issue an update as soon as further information becomes available."

The Frenchman was injured after sliding off at Turn Seven of the Suzuka circuit where marshals were already recovering the crashed Sauber of Adrian Sutil with a tractor. Eyewitnesses reported that the out-of-control Marussia then struck the recovery vehicle.

The race was red-flagged, and brought to an early conclusion, once Race Control had been alerted to the severity of Bianchi's injuries.
....
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:58:39 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145245157
I.v.m. de kritieke toestand van Bianchi wilde ik er niet eerder over beginnen, maar is nog bekend gemaakt waarom bij Button een stuurwiel gewisseld werd? Er werd gezegd dat dat bij Magnussen ook was gedaan, alhoewel ik dat niet (bewust) in beeld gezien heb. Zou wel zuur toeval zijn als ze allebei met een probleem kampten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 09:02:18 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145245199
Kan er op google niks over vinden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:29:26 #8
131800 Tarado
capō de fusca
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:44:22 #9
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145245981
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 09:46:34 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145246024
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Helemaal mee eens.

Vergelijk het met iemand die een ongeluk krijgt op de fiets omdat ie wordt aangereden door een automobilist die moest uitwijken voor een kat die achterna werd gezeten door een hond die kon ontsnappen doordat Jantje niet alleen de deur maar zelfs het hek van de tuin was vergeten op slot te draaien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 09:47:59 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145246050
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 09:54:37 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145246186
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145246211
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Tsja in Braziliė 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
pi_145246295
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:00:27 #15
131800 Tarado
capō de fusca
pi_145246327
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren.

Het lijkt een "freak accident" maar ook die moet je zoveel mogelijk zien uit te sluiten, ik verwijt verder niemand iets maar als die kraan had gewacht tot alle auto's voorbij waren bijvoorbeeld had het er anders uit gezien.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:00:42 #16
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145246334
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:55 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Tsja in Braziliė 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:02:59 #17
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_145246383
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
Nee, maar wel om de tractor :)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 10:06:22 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145246468
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nee, maar wel om de tractor :)
Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:18:29 #19
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145246758
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nee, maar wel om de tractor :)
Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:38:03 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145247217
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.

Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145247405
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nee, maar wel om de tractor :)
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145247699
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 11:04:46 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145247739
quote:
18s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Abdus18 het volgende:
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:05:23 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247755
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef nils7 het volgende:
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.

Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145247781
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Wat is dit voor gelul.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:06:55 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145247786
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.

[..]

Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet?
Of gewoon de gehele sector een full yellow.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:07:02 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247788
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 11:09:48 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_145247836
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145247853
De F1 heeft tegenwoordig eigenlijk geen full wets meer nodig want als het hard regent dan wordt de safety car de baan op gestuurd of wordt het hele spul stilgezet in de pitstraat. En daarna weer net zo lang achter de safety car rijden totdat er een droge lijn ontstaan is. We hebben geen epische regenraces meer zoals vroeger.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_145247895
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_145247940
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:16:51 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247961
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.

Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145248993
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145249016
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
En verder mag je van mij gewoon WEL een deel van de schuld bij de Marshalls leggen. Ik zat ook met kromme tenen te kijken hoe de auto van Ricciardo uit de vrije training werd weggetakeld :X
Was in 2005 (!) ook al zo'n toneelstuk nadat Montoya was gecrasht.
pi_145249087
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.

HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA }:| :(!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 11:59:29 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145249113
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. :')
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 12:00:16 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145249130
quote:
8s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.

HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA }:| :(!
Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145249190
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. :')
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 12:03:38 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145249263
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145249267
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:11:58 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145249475
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?

:')
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145249491
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:')
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Waarom niet...
pi_145249496
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten :{w
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.

Senna kent wel nagenoeg iedereen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 12:19:16 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145249662
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.

Senna kent wel nagenoeg iedereen.
Dat geldt helaas voor 80% van die groep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:19:39 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_145249669
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Marks het volgende:

[..]

Waarom niet...
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:30:17 #46
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145249933
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.

Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.

Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145250308
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Da's idd behoorlijk belachelijk.
pi_145250345
quote:
3s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC.
pi_145250395
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.

Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:52:39 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145250545
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Marks het volgende:
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')