abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 oktober 2014 @ 05:03:51 #1
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145244087












De BBC doet weer mee *O*

Vrijdag 3 oktober
3:00 - Formule 1: GP van Japan, 1e Vrije Training
7:00 - Formule 1: GP van Japan, 2e Vrije Training

Zaterdag 4 oktober
4:00 - Formule 1: GP van Japan, 3e Vrije Training
7:00 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie
12:45 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie - Herhaling
17:30 - Formule 1: GP van Japan, Kwalificatie (Samenvatting)

Zondag 5 oktober
7:00 - Formule 1: GP van Japan, Race
13:00 - Formule 1: GP van Japan, Herhaling
23:00 - Formule 1: GP van Japan, Hoogtepunten


Vrijdag 3 oktober
2:50 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 1 (BBC 2)
6:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 2 (BBC 2)

Zaterdag 4 oktober
3:55 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Practice 3 (BBC 2)
6:10 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1)
14:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix - Qualifying (BBC 1) (h)

Zondag 5 oktober
7:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1)
14:15 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix (BBC 1) (h)
20:00 - Formula 1 2014, The Japanese Grand Prix, Highlights (BBC 2)


Zaterdag 4 oktober
6:40 - Formel 1: Qualifying

Zondag 5 oktober
6:45 - Formel 1: Countdown
8:00 - Formel 1: Das Rennen
9:45 - Formel 1: Siegerehrung und Highlights


Continue stream
Continue stream 2










Dit weekend weer live timing, gehost door Nattekat *O*

VT1 w/: m62-973-074 (Voor de pure fans onder ons)
Kwalificatie: m35-188-320
Race: m10-908-334
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 6 oktober 2014 @ 05:04:41 #2
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145244088
Nergens iets over die tweede operatie gevonden
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_145244236
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' :( :{
Het is waarschijnlijker dat het over is met zijn carrière, dan dat hij volgend jaar weer raced. Maar ik hoop dat ik hier keihard ongelijk krijg, liefst nog van Jules zelf. Ik zou hem niets anders gunnen dan dat zitje van Alonso -O-
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 07:32:04 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145244419
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 06:48 schreef Meike26 het volgende:
Ik zag wat op de facebook fanpagina van Jenson voorbij komen dat er 2e operatie nodig was voor aanhoudende bloedingen. Ja, ik ben dan eerder een realist dan een optimist, maar opnieuw bloedingen in het hoofd? Dat klinkt verre van 't gaat de goede kant op' :( :{

Fanpagina, dat zegt dus gewoon niks eigenlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145244674
http://www1.skysports.com(...)severe-head-injuries

quote:
Marussia driver Jules Bianchi remains in a critical condition in intensive care after emergency surgery on the ‘severe’ head injury he suffered during the Japanese GP.

The Frenchman underwent three hours of surgery late on Sunday night after being transported from the Suzuka circuit in an unconscious condition.

Contrary to some reports, he is not breathing unaided.

"We're not getting any official updates from the hospital but I understand that Jules is in a very critical condition, still fighting for his life, and I can clear up a couple of pieces of misinformation which have been picked up by the French media and a couple of outlets in the UK," Sky Sports News HQ's Craig Slater reported at 6am UK Time on Monday morning.

"I can confirm that Jules is not, unfortunately, breathing unaided. My understanding is that he is still relying on a respirator at this point to be able to breathe.

"I can also confirm that he has not undergone a second surgical procedure. My understanding is that he went one through one medical procedure at about 11pm Japanese time and he has been intensive care since then."

No further update on Bianchi's condition is expected until his parents arrive at the Mie University Hospital later on Monday.

Marussia said they had no further information to add to the FIA statement released on Sunday evening, which read: "The CT scan shows that he has suffered a severe head injury and he is currently undergoing surgery. Following this he will be moved to intensive care where he will be monitored.

"Mie General Hospital will issue an update as soon as further information becomes available."

The Frenchman was injured after sliding off at Turn Seven of the Suzuka circuit where marshals were already recovering the crashed Sauber of Adrian Sutil with a tractor. Eyewitnesses reported that the out-of-control Marussia then struck the recovery vehicle.

The race was red-flagged, and brought to an early conclusion, once Race Control had been alerted to the severity of Bianchi's injuries.
....
  maandag 6 oktober 2014 @ 08:58:39 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145245157
I.v.m. de kritieke toestand van Bianchi wilde ik er niet eerder over beginnen, maar is nog bekend gemaakt waarom bij Button een stuurwiel gewisseld werd? Er werd gezegd dat dat bij Magnussen ook was gedaan, alhoewel ik dat niet (bewust) in beeld gezien heb. Zou wel zuur toeval zijn als ze allebei met een probleem kampten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 09:02:18 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145245199
Kan er op google niks over vinden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:29:26 #8
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 6 oktober 2014 @ 09:44:22 #9
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145245981
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 09:46:34 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145246024
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Helemaal mee eens.

Vergelijk het met iemand die een ongeluk krijgt op de fiets omdat ie wordt aangereden door een automobilist die moest uitwijken voor een kat die achterna werd gezeten door een hond die kon ontsnappen doordat Jantje niet alleen de deur maar zelfs het hek van de tuin was vergeten op slot te draaien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 09:47:59 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145246050
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 09:54:37 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145246186
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145246211
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:44 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik begrijp 1 ding trouwens niet. Overal word nu de discussie gevoerd over hoe veilig Formule 1 nou echt is. Een situatie als deze is zo onwaarschijnlijk klein qua kans dat het gewoon botte pech was toch eigenlijk? Crasht ie een paar meter meer naar voren of achter valt de schade misschien wel mee.
Tsja in Brazilië 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
pi_145246295
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:00:27 #15
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145246327
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:47 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gebeurd altijd na zo'n crash. is niet alleen in de F1 maar gebeurd bij elke vorm van motorsport.
De enige manier om het 100% veilig te maken is door het gehele circus op te heffen.
Freak accidents als deze blijf je toch wel houden, welke maatregelen je ook treft.
Lijkt me ook vrij normaal zo'n discussie maar ook onderzoek of de protocollen juist zijn opgevolgd en er nog wat valt te verbeteren.

Het lijkt een "freak accident" maar ook die moet je zoveel mogelijk zien uit te sluiten, ik verwijt verder niemand iets maar als die kraan had gewacht tot alle auto's voorbij waren bijvoorbeeld had het er anders uit gezien.
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:00:42 #16
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145246334
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:55 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Tsja in Brazilië 2003 en Duitsland 2007 gebeurde het ook al bijna.
Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:02:59 #17
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_145246383
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:00 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Wil je dan bij alle auto's een grote rubberen ring om de volledige auto heen gaan zetten?
Nee, maar wel om de tractor :)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 10:06:22 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145246468
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nee, maar wel om de tractor :)
Ja ok, wat dat betreft had iemand wel gelijk: Alles op en rond de baan is gebouwd om de impact te verkleinen, behalve een puur stalen bergingsvoertuig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:18:29 #19
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145246758
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nee, maar wel om de tractor :)
Heb je wel een punt ja. Dat is nu niet echt een ding wat heel erg meegeeft als je er op zou klappen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 6 oktober 2014 @ 10:38:03 #20
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145247217
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.

Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145247405
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:54 schreef heywoodu het volgende:
1. Normaal crash je niet
2. Normaal staat daar niet zo'n ding
3. Normaal staat daar niet zo'n ding als je crasht
4. Normaal schuif je onder gele vlaggen niet van de baan
5. Normaal schuif je, als het toch gebeurt, niet precies tegen een bergingsvoertuig
6. Normaal knal je dan niet ook nog eens recht vooruit onder dat ding door

Etc.

Zulke dingen zijn gelukkig zeer zeldzaam, maar voorkomen kun je ze echt niet.
Dat is niet helemaal waar, auto's crashen vaak bij elkaar in de buurt.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:02 schreef caspervc het volgende:

[..]

Nee, maar wel om de tractor :)
Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145247699
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 11:04:46 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145247739
quote:
18s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:02 schreef Abdus18 het volgende:
en op het radionieuws zeggen ze nog gewoon doodleuk dat Jules zelf ademt en niet meer in kritieke toestand ligt
Volgens mij komt dat hele gedoe over een tweede operatie ook voort uit een heel dom misverstand over tijdverschil. Hij is namelijk zondagavond geopereerd, maar dat wordt hier dan opgepikt als "hey, een tweede operatie na die van zondagmiddag", terwijl met zondagavond (denk ik) de avond in Japan bedoeld wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:05:23 #24
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247755
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:38 schreef nils7 het volgende:
Gewoon zo'n ding alleen binnen de muren/banden laten onder een SC heel simpel op die manier toe te passen.

Krijgen we wel meer SC's van, maar is op zich niet heel erg.
Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 10:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Een voorziening zodat ze in ieder geval niet onder een tractor kunnen schuiven moet haalbaar zijn lijkt me. En inderdaad aan de tractor, dan kan het lekker low tech.
Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145247781
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Wat is dit voor gelul.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:06:55 #26
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145247786
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Aangezien een SC tegenwoordig een lap of 8 in beslag neemt gaan we dus met enige regelmaat races krijgen die 50% onder de SC wordt gereden. Kun je er beter een Formule SC van maken, waarbij je de safety cars laat racen.

[..]

Er schijnen al zogeheten 'low profile' bergingsvoertuigen te zijn, maar blijkbaar worden die (nog) niet ingezet. Ik ben er niet voor om uit paniekvoetbal nu van alles en nog wat te willen aanpassen, maar wat mij betreft mogen de marshalls, hun werkzaamheden en hun tools wel eens onder de loep genomen worden. Met enige regelmaat zie je dat ze niet (goed) weten wat ze moeten doen. Dat is raar bij een sport waar elke race weer meer dan honderd miljoen in rondgaat. Laat Bernie die 10-20 miljoen per race in zijn reet schuiven en gebruik dat geld om marshalls een gedegen opleiding te geven.
Gebeurt in de US ook en daar hebben ze nog prima races dus waarom niet?
Of gewoon de gehele sector een full yellow.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:07:02 #27
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247788
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 11:09:48 #28
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145247836
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145247853
De F1 heeft tegenwoordig eigenlijk geen full wets meer nodig want als het hard regent dan wordt de safety car de baan op gestuurd of wordt het hele spul stilgezet in de pitstraat. En daarna weer net zo lang achter de safety car rijden totdat er een droge lijn ontstaan is. We hebben geen epische regenraces meer zoals vroeger.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_145247895
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_145247940
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Er gaat zo achterlijk veel geld in om omdat het een hele dure sport is. En marshalls staan het hele jaar op een baan, dan worden alle klasses beneden de F1 of DTM niet te betalen.
Beneath the gold, the bitter steel
  maandag 6 oktober 2014 @ 11:16:51 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145247961
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:09 schreef heywoodu het volgende:
Nou moet er ook gekeken worden naar de omstandigheden. Als het helemaal droog is is het geen enkel probleem als auto's er (uiteraard langzaam) langsrijden. Als het zo zeiknat is dat je aquaplaning krijgt is het wat anders.
Ja maar op welk punt laat je coureurs hun werk doen en op welk punt wil je alles kunnen regelen. Sorry dat ik het zeg, maar een topcoureur moet verdomme gewoon om kunnen gaan met water op de baan. Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.

Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145248993
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Bij regen nog veel langzamer gaan rijden geeft ook problemen, omdat F1 wagens (bijna) geen actieve koeling hebben en dan dus allemaal stukgaan. En dan krijg je weer crashes na de SC omdat men volledig koele remmen en banden heeft (alhoewel, nogmaals, ik vind dat je niets te zoeken hebt in de F1 als je daar niet mee om kan gaan).
Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_145249016
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
En verder mag je van mij gewoon WEL een deel van de schuld bij de Marshalls leggen. Ik zat ook met kromme tenen te kijken hoe de auto van Ricciardo uit de vrije training werd weggetakeld :X
Was in 2005 (!) ook al zo'n toneelstuk nadat Montoya was gecrasht.
pi_145249087
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.

HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA }:| :(!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 11:59:29 #36
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145249113
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?
Teams weten dat er regenraces/trainingen tussen zitten. Zorg dan ook dat de auto DAT aankan.
En normaal vind ik dat de SafetyCar belachelijk vaak wordt ingezet, maar nu zei ik tijdens het kijken al dat er wel een safetycar zou komen toen Sutil was gecrasht. Dat had echt gemoeten...
Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. :')
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 12:00:16 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145249130
quote:
8s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:58 schreef Geralt het volgende:
Overigens lees ik nu alweer her en der berichten over veiligheid en daar wordt veelvuldig Senna bij gehaald omdat dat 20 jaar geleden is.

HALLO KOEKENBAKKERS, RATZENBERGER WAS OOK 20 JAAR GELEDEN JA }:| :(!
Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145249190
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Huh?
Dus kleine teams moeten zich gaan richten op alleen regenraces?
Dat zijn er misschien 2 a 3 per seizoen, dus dat zou betekenen dat ze de rest van het seizoen werkeloos aan de kant kunnen gaan zitten. :')
Een F1 auto is een compromis van alle soorten weertypes die er zijn.
Tja en dan hadden ze gisteren vooraan gereden, punten gehaald en als het Caterham was stonden ze direct voor Sauber en Marussia... Dat scheelt veel geld aan het eind van het jaar!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 12:03:38 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145249263
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat idd.
Altijd Senna dit, Senna dat, maar men vergeet Ratzenberger compleet.
Zeer asociaal.
Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_145249267
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:11:58 #41
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145249475
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:56 schreef Marks het volgende:
Waarom zorgt men niet dat de F1 wagens ook goed kunnen rijden in de regen trouwens?
Of waarom maakt een Caterham of een Marussia geen auto die juist alleen werkt, maar dan ook supergoed, als het zeiknat is? Dat ze dan 5 tot 10 seconden sneller zijn per ronde?

:')
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_145249491
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:11 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

:')
als ze nu al geen geld hebben on een auto te ontwerpen die met droog weer gelijkwaardig is aan een auto die 5s sneller op dit moment kunnen ze dat ook niet met een "regen wagen"....
Waarom niet...
pi_145249496
quote:
1s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zonder Senna was iedereen hem juist vergeten :{w
Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.

Senna kent wel nagenoeg iedereen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 12:19:16 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_145249662
quote:
7s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hij is vergeten. Tuurlijk, mensen die de F1 op de voet volgen zullen hem doorgaans wel kennen, maar mensen die dat veel minder volgen hebben geen enkel idee wie hij was.

Senna kent wel nagenoeg iedereen.
Dat geldt helaas voor 80% van die groep.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:19:39 #45
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_145249669
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:12 schreef Marks het volgende:

[..]

Waarom niet...
waarom ontwerp Marussia of Caterham geen wagen die ten allen tijde 15s sneller is onder elke weersomstandigheden?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:30:17 #46
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145249933
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 09:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Toch wel, geen langzame voertuigen op/bij de baan op het moment dat er nog auto's rijden. Is in bijna alle klasses zo, waarom bij F1 niet?
Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.

Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.

Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145250308
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Da's idd behoorlijk belachelijk.
pi_145250345
quote:
3s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vergeet niet het gebrek aan downforce dan bij lage snelheid. Dat kan ook problemen opleveren.
Dan zou de SC ook gevaarlijk zijn. Want dan rijden ze allemaal rustig achter de SC.
pi_145250395
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:16 schreef twiFight het volgende:
Een groot deel van het probleem is denk ik inherent aan wat gele vlaggen in de F1 inhouden. Het is tijdelijk even opletten en een paar procentjes minder gas, maar in feite wordt er gewoon doorgeracet. Als een coureur door onder geel 180 km/u te rijden ipv 140 km/u een plek kan winnen in de pits o.i.d. dan zal hij dat doen. Dan wordt er dus nog steeds risico genomen.

Dat is het idd. Er wordt een beetje gelift, maar dat is het dan ook. Dat is niet voldoende in zo'n situatie. Dat blijkt maar.
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:52:39 #50
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145250545
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:03 schreef Marks het volgende:
Moest gisteren vooral ook de hele dag nog aan dit beeld denken.... Ik dacht nog ''goh, die maakt tenminste zelf zijn spullen nog schoon en droog''...
http://i.imgur.com/6rRqWms.jpg
Ik ook en vanochtend in de auto er nog aan gedacht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 6 oktober 2014 @ 12:54:49 #51
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_145250608
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.

Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.

Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.

quote:
"In mijn ogen hebben ze de race te vroeg laten beginnen, aangezien er nog niet normaal te rijden was in het begin", mopperde de Williams-coureur. De wedstrijd op Suzuka begon vanwege het slechte weer achter de safety car. In de negende ronde werd het veld losgelaten, aangezien het steeds droger werd.

Aan het einde begon het echter weer te regenen, waardoor eerst Adrian Sutil van de baan vloog in de Dunlop-bocht, een ronde later gevolgd door Bianchi. De Franse Marussia-coureur knalde tegen de kraan die bezig was de gestrande Sauber-bolide van Sutil weg te halen. Volgens Massa had het nooit zover hoeven komen.

"De race is te laat gestopt", vervolgde de Braziliaan. "Vijf ronden voor het gebeurde, schreeuwde ik al op de radio dat het te nat was op de baan, maar ze hebben iets te lang gewacht en dat was gevaarlijk. Ik zag dat er iemand was gecrasht aan het einde en… Ik ben heel bezorgd om Jules, nu ik heb gehoord dat hij de kraan heeft geraakt.
"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 12:57:25 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145250698
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:30 schreef WEST het volgende:

[..]

Niet geheel waar. Wat betekend de witte vlag? Er is een langzaam rijdend voertuig op de baan.

Op zandvoort hadden we de paarse vlag met 60 erin. Zodra er een situatie zich voordeed werd er geen SC ingezet maar met de paarse vlag gezwaaid. Iedereen moet daar 60km/u rijden en daar werd op gecontroleerd zodra je harder ging dan die 60 kreeg je een zware straf.

Zoiets kan in de F1 ook ingevoerd worden en dan moet er gewoon een limiet ingesteld worden bijvoorbeeld 80km/u. En als er problemen met koeling etc optreden moet de teams daar ruimte voor krijgen dat zoiets niet gebeurd.
Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:04:54 #53
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145250941
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Koeling zal toch weinig problemen opleveren door nog geen 20 seconden langzaam te rijden?
lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 13:05:32 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145250966
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:04 schreef WEST het volgende:

[..]

lijkt me ook niet. Maar als zo'n paarse vlag gezwaaid wordt dan geldt dat voor het hele circuit. En dan krijg je wel problemen.
Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145250967
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.

Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.

Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.

[..]

"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Terwijl de rest van het veld juist schreeuwde dat de race allang vrijgegeven kon worden, niet voor niks dat ze na een paar ronden al op inters overgingen :P. Massa jankt al bij twee druppels, in zown beetje elke regenrace komt wel een radiobericht van massa langs dat het te gevaarlijk is om te rijden
pi_145251050
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 12:54 schreef 4-elements het volgende:
Tegenwoordig denkt iedereen dat elk risico is uit te sluiten. Dat gaat gewoon niet met auto's die met enorme snelheden over een circuit denderen. Omdat er zo weinig ongelukken gebeuren, denken veel mensen dat er nooit meer iets kan gebeuren.

Normaal gezien schiet een auto er ook niet af bij dubbel geel. En dan had hij ook nog eens de pech precies tegen die tractor terecht te komen. Natuurlijk moet onderzocht worden wat er is fout gegaan, maar ik hoop niet dat ze met draconische maatregelen komen.

Erger me ook aan het geblaat van Massa (zie tekst hieronder). Coureurs moeten gewoon met de omstandigheden om kunnen gaan. Dan maar wat langzamer rijden, dat hebben ze zelf in de hand. En waarom vloog er dan niemand vanaf in het begin, als er zoals hij zegt niet normaal te rijden was? Hopelijk mekkert hij volgend jaar in een andere raceklasse en geven ze bij Williams iemand anders een kans.

[..]

"
http://www.gpupdate.net/n(...)op-wedstrijdleiding/
Ze reden nog op intermediates, dus sowieso was de baan niet te nat om nog te racen. De top 3 heeft in de persco na afloop ook verklaart dat het niet te nat was en dat ze er geen probleem mee hadden. Felipe was gewoon bang dat hij nog meer plaatsen zou verliezen omdat de Williams en hijzelf gewoon niet vooruitkomen in de regen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:07:51 #57
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145251062
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar in een situatie als dat van gisteren is het nergens voor nodig om het op het hele circuit te doen eigenlijk.
Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:09:42 #58
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145251135
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:

  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 13:10:08 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145251153
quote:
2s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:07 schreef WEST het volgende:

[..]

Voor het zelfde gebeurt dit bij de hairpin ook. Onder droge omstandigheden gewoon een sector doen, maar onder regenachtige omstandigheden kun je beter het hele circuit neutraliseren.
Maar als in bocht 7 een auto weggetakeld wordt heeft het, ook in de regen, toch weinig nut om bocht 13 te neutraliseren om te voorkomen dat iemand tegen die wagen in bocht 7 rijdt?

Als er in bocht 13 dan niet zo'n takelding staat kan daar gewoon normaal gereden worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 oktober 2014 @ 13:22:03 #60
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_145251498
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:09 schreef Catatafish het volgende:
Wellicht een foto die jullie nog niet gezien hebben:

[ afbeelding ]
Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_145251816
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_145251986
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Jacques Zeurzak vind van wel: http://www.gpupdate.net/n(...)-ongeval-de-baan-op/
pi_145252033
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:22 schreef nils7 het volgende:

Die Marshalls en Sutil hebben ook wel een engeltje op hun schouders gehad.
Nu neem ik aan dat ze niet zo daar stonden toen het gebeurde maar wel in de buurt of potentieel in het pad
Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.

De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 oktober 2014 @ 13:41:01 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_145252048
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Gister nog gezien. Ze deden op een gegeven moment snel een SC vanwege debris. Niet toevallig stond de #48 (Jimmy Johnson) op dat moment op het punt gelapt te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_145252504
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:

De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
Dat doet dus gewoon niemand in de F1. Ze liften alleen een (klein) beetje.
pi_145252787
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:40 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Ik las op facebook een reactie van iemand die als baco actief is of was, en die waren juist blij met de kraanwagens, omdat je daarachter relatief veilig staat.

De regel bij dubbel geel is dat je de snelheid zo aanpast dat je kan stoppen als het nodig is, en dat schijnt dus maar bar weinig voor te komen.
200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145253091
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 14:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

200+ (volgens beelden van de livetiming die ik gezien heb) noem ik geen snelheid waarbij je kan snel kan stoppen.
Klopt. Dit staat over geel op de site van Formula One:
quote:
Yellow flag
Indicates danger, such as a stranded car, ahead. A single waved yellow flag warns drivers to slow down, while two waved yellow flags at the same post means that drivers must slow down and be prepared to stop if necessary. Overtaking is prohibited.
Lijkt me dat je dan niet met 200 km/u langs moet komen, Dát is de kern van het probleem, dat de FIA de reglementen niet naleeft.
Want bij enkele geel moet ze langzamer rijden, dat doen ze dan nog, want daar liften ze wat. Maar met dubbel geel doen ze niks meer dan dat. En daar gaat het dus fout.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 oktober 2014 @ 14:25:48 #68
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_145253462
Om het over Bianchi even wat centraler te houden:
SPT / Ongeval Jules Bianchi - Nieuws en discussie

Als er geen behoefte aan is verdwijnt het topic vanzelf wel :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_145253958
Promo van Honda voor 2015, met schijnbaar ook het geluid van hun V6 motor:
pi_145254924
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren. *O*
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:22:38 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145255439
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren. *O*
Natuurlijk, deze motor brult japans.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:49:42 #72
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145256514
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..


Actie op 1:05
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:50:08 #73
178444 DenS
Crientj <3
pi_145256540
FIlmpje gevonden van het ongeluk, kan schokkend zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit; zie hierboven.
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:57:26 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_145256815
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:08 schreef SimtekF1 het volgende:
Het geluid klinkt in ieder geval anders dan de rest van de motoren. *O*
Klinkt een beetje als een IndyCar, ook een turbo-V6.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 6 oktober 2014 @ 15:58:12 #75
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_145256844
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 15:49 schreef Catatafish het volgende:
Nou jongens, hier is de onvermijdelijke video..


Actie op 1:05
Fok..... :X :X
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:05:20 #76
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145257113
Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg.

Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145257199
Pff..
pi_145257232
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:05 schreef twiFight het volgende:
Ik ben blij dat er een filmpje is, neemt een hoop gespeculeer weg.

Ik verbaas mij over de snelheid die hij nog heeft. Die wagen lijkt niet veel afgeremd te zijn tussen baan en bandenstapel (of Cat, in dit geval). Hopelijk vertekent het beeld wat vanwege het inzoomen, maar dit neemt alle twijfel weg: dit was zeker een harde impact recht op dat voertuig.
Mensen beseffen niet hoe hard 160 kmh is, ervan uitgaand dat men in deze bocht normaal zwaar over de 220 gaat, in regen misschien 140/180, van zijkant gefilmd met statische camera laat maximaal de snelheid zien.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:11:55 #79
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_145257358
zo de kanarie zeg :X :{
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_145257388
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 13:33 schreef Beach het volgende:
Je kan ook voor elke scheet een SC doen zoals in NASCAR, maar of je dat wilt...
Dit was niet zomaar een scheet, dit was echt gevaarlijk.
Ik was het oneens met het lange rijden achter de safetycar voordat er gereden werd. Maar toen ik de kraan zag op dat punt om Sutil weg te takelen, dacht ik gelijk dat het een SC zou en MOEST worden.

En wat Massa betreft, als hij het te gevaarlijk vond had hij a la Lauda in 76 gewoon UIT moeten stappen.
pi_145257449
filmpje doet het nu al niet meer?
pi_145257519
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:14 schreef opreis het volgende:
filmpje doet het nu al niet meer?
http://gfycat.com/HiddenSleepyIceblueredtopzebra
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:17:58 #83
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_145257588
quote:
Kolere wat een klapper zeg.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_145257682
Ferrari voor het eerst in 82(!) races geen punten, een record voor zover je dat helemaal serieus kan nemen vanwege het feit dat tegenwoordig een p10 al genoeg is voor punten. Maar toch...

Ik zeg Kimi, adieu, dit kan echt niet meer...
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:28:29 #85
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_145258026
UI Made bij VanilleKwark.
pi_145258044
quote:
Alweer weg..
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:30:21 #87
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_145258101
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:28 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Alweer weg..
Dat is heel snel, keek hem 2 minuten geleden nog.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_145258106
Dat gifje komt uit dat filmpje, en behalve dat wat er in het gifje te zien is is het niet zo spannend allemaal. Je ziet dat sutil zn auto wordt weggesleept, dan de crash, die in het gifje te zien is, en vervolgens dat er nog meer mensen naar toe rennen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:35:15 #89
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145258283
Zie deze link: (vine)

https://vine.co/v/OK69b15iP1T
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:35:33 #90
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_145258290
Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_145258422
quote:
13s.gif Op maandag 6 oktober 2014 16:35 schreef RingBewoner het volgende:
Vind het altijd maar raar dat de FOM hier moeilijk over doet, dit is iemand die dit zelf heeft gefilmd, geen beelden van TV.
Heeft denk ik ook te maken met het daarin te hulp schieten van de families van courreurs. Die vinden het meestal niet fijn als dat soort beelden aan het grote publiek getoond worden en de FOM kan natuurlijk makkelijker druk uitoefenen.
  maandag 6 oktober 2014 @ 16:40:31 #92
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145258483
Sowieso haalt de FOM al bijna alles neer wanneer dat gepost wordt na een race. Niet alleen bij crashes.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145259254
Kunnen we de discussie over Bianchi en de video's van de FOM in het andere topic houden? Nu lees ik alles dubbel, want dat is daar allemaal al gezegd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145260373
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:12 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik kan geen enkele klasse voor de geest halen waarbij dit niet gebeurd, voorbeeld?
autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.
pi_145260846
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:28 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

autcross, truckrace. Daar komt echt no way een bergingswagen de baan op zolang er nog rijdende voertuigen op het circuit zijn.
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
  maandag 6 oktober 2014 @ 17:49:53 #96
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_145261306
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;

http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 6 oktober 2014 @ 17:55:10 #97
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_145261508
Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_145261762
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;

http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
Holy shit wat een klap. De tering zeg
pi_145262194
Dat mannetje dat aan dat touw staat te trekken komt ook goed weg zeg....
  maandag 6 oktober 2014 @ 18:16:13 #101
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_145262592
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef Netsplitter het volgende:
Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen...
Eric Boullier:
quote:
From early in the race his car began to develop electronics issues, which we attempted to ameliorate by replacing his steering wheel in an unscheduled pit-stop.
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16450.html
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage maandag 6 oktober 2014 @ 20:55:41 #102
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_145269935
Precies wat ik al vreesde, vol met zijn hoofd in die JCB.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:08:29 #103
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_145270574
En ook niet zijwaarts, gewoon vol met de neus er onderdoor.
Wie dit leest is gek
  maandag 6 oktober 2014 @ 22:03:30 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145273944
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145275250
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
:')
"Now fuck off, I need to meditate, or masturbate, or both... "
pi_145275630
Die tractor wordt gewoon een meter opzij geschoven...laten we hopen dat het vooral een klap op de airbox geweest was.
.
pi_145275993
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
Nee allemaal boeren hier zo.
pi_145278207
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145279938
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
Het is geeneens een JCB. Ook geen tractor, hijskraan of bulldozer, waar hij ook al voor uitgescholden is. Het is een wiellader van het merk Caterpillar, in de volksmond ook wel shovel genoemd.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 00:09:13 #110
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145280445
My point exactly.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 03:25:57 #111
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_145283173
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;

http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
gvd zeg... :{

Hij had die shovel ook onmogelijk slechter kunnen raken.
pi_145283749
Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken??
pi_145283755
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:43 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken??
zich klaarmaken voor impact?

Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_145284403
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 07:44 schreef franklop het volgende:

[..]

zich klaarmaken voor impact?

Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt :o
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 08:53:26 #115
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145284546
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 08:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt :o
Het nog maar de vraag hoe levend hij hier uit komt
pi_145284793
Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:24:47 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145285061
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood.
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:38:33 #118
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_145285316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 09:42:09 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145285389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:38 schreef Catatafish het volgende:

[..]

Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.
Dat weten we niet :') maar zoals Meike26 aan geeft lijkt het of hij zijn hoofd intrekt
pi_145285718
Inderdaad je kan in een 6 puntsgordel moeilijk onderuit zakken. Heb wel eens in een rally wagen in een 4 punts gezeten en daarin kan je al amper bewegen. Maar, je kan je hoofd wel tussen je schouders trekken, dat scheelt een paar centimeter, probeer maar! Ik had ook de indruk dat hij dat deed, zal wel in een reflex gegaan zijn. Misschien dat het "wegduiken" z'n leven heeft gered maar ik hoop dat het genoeg was en hij niet in een Schumacher, Friso achtige toestand achterblijft.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')