Eric Boullier:quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:55 schreef Netsplitter het volgende:
Ben nog steeds benieuwd waarom Button & co hun stuurtje moesten wisselen...
http://www.formula1.com/news/headlines/2014/10/16450.htmlquote:From early in the race his car began to develop electronics issues, which we attempted to ameliorate by replacing his steering wheel in an unscheduled pit-stop.
quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
Nee allemaal boeren hier zo.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
Het is geeneens een JCB. Ook geen tractor, hijskraan of bulldozer, waar hij ook al voor uitgescholden is. Het is een wiellader van het merk Caterpillar, in de volksmond ook wel shovel genoemd.quote:Op maandag 6 oktober 2014 22:03 schreef twiFight het volgende:
Waarom blijft iedereen dat ding een JCB noemen? Of zitten we sinds de nieuwe layout op fok.co.uk of zo.
gvd zeg...quote:Op maandag 6 oktober 2014 17:49 schreef S95Sedan het volgende:
Op dumpert staat het filmpje ook inmiddels;
http://www.dumpert.nl/med(...)formule_1_japan.html
zich klaarmaken voor impact?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:43 schreef Meike26 het volgende:
Wat mij opvalt aan het filmpje (ik kan het verkeerd zien) is dat Bianchi een seconde of iets eerder naar beneden gaat. Hij lijkt lager te gaan zitten/bukken??
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 07:44 schreef franklop het volgende:
[..]
zich klaarmaken voor impact?
Net zoiets als eigenlijk alle coureurs bij een crash automatisch het stuur loslaten
Het nog maar de vraag hoe levend hij hier uit komtquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 08:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik wel ja. Als het klopt wat ik zeg, dan heeft dat mogelijk wel zijn leven geredt
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:08 schreef Meike26 het volgende:
Klopt... maar op het moment (of net ervoor) weet je nog niet wat de afloop is. En als hij zich indd heeft laten zakken, dan kan dat moment echt een seconde verschil zijn tussen leven en dood.
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
Dat weten we nietquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:38 schreef Catatafish het volgende:
[..]
Weten jullie wel hoe krap een cockpit is en hoe goed een coureur in de riemen zit? Stuk of zes riemen, die beweegt echt een centimeter hoor. Zou ook niet handig zijn als je voor een bocht remt en naar beneden glijdt.
Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal een reflex geweest zijn of misschien wel een reactie maar het blijft een verschrikkelijke smakker. Ik hoop het allerbeste voor hem maar als ik naar Schumacher kijk vraag ik me toch echt af of die dood niet beter af was geweest, in die zin bedoel dat in leven zijn of echt leven toch wel een groot verschil is.
Tot er iemand weer op een bizarre manier crasht en op een of andere manier volledig vastgeklemd zit in zijn lekker veilige gesloten cockpit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:
[..]
Verder nu weer berichtgeving over gesloten cockpits![]()
Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:42 schreef Marks het volgende:
Ja ik ben vrij radiaal hierin. IEDEREEN die nu begint aan formule auto racen weet wat de risico's zijn. Klaar.
en dat geloof je?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:
[..]
Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpgquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.quote:Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Dat was nog redelijk begrijpelijk, aangezien het niet alleen San Marino was he. De eerste helft van het seizoen had onwijs veel incidenten en ik denk zelfs dat zonder de dodelijke ongevallen er op een gegeven moment ingegrepen was.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:49 schreef Marks het volgende:
[..]
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg
Zoals bijna elk bedrijf doen ze dat niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen.
En uiteindelijk doen ze wat de wedstrijdleiding vraagt, daar zit dan ook de verantwoordelijkheid, er is geen marshall onbetaald of betaald die uit zichzelf de baan opgaat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:58 schreef Fiorano het volgende:
f
[..]
Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.
Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid.
Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Ten eerste inderdaad wat sasquatsch zegt. Er is een crisis en daar hebben de fans last van. De FOM echter absoluut niet. Maar goed, grote bedrijven, investeerders en aandeelhouders zijn wel vaker de eersten die janken, terwijl ze de laatsten zijn die het merken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen.
Te makkelijke conclusiequote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:
[..]
[..]
En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is...
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:03 schreef twiFight het volgende:
Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers.
Pauwquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.
Je trekt wel een enorme muur op... Wat een verdediging heb jij.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.
Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.
Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.
Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurdquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.
Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.
Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.
Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 13:59 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.
dat zal wel meevallenquote:Op dinsdag 7 oktober 2014 14:04 schreef Geralt het volgende:
Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar.
Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen.
Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld.
Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioenquote:
Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 12:18 schreef Bluurgh het volgende:
maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |