abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:48:02 #126
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145288924
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:36 schreef Marks het volgende:

[..]

Ook weer belachelijk, iemand die niet weet wat het leven inhoudt. Gelukkig weet Schumacher dat zelf wel en gaf niet op, wat erin resulteert volgens Todt dat hij een normaal leven kan leiden. http://www.formule1.nl/ni(...)leven-kunnen-leiden/

en dat geloof je? :+
pi_145288957
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zo is het ook. Je kunt sommige dingen voorkomen, maar zoals je zei, freak accidents blijven altijd gebeuren. Hoe veilig je het ook maakt (want laten we wel wezen, de F1 is gewoon ontzettend veilig).
Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg
pi_145289042
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 11:07 schreef twiFight het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik ageer niet tegen de marshalls. Die mensen doen hard hun best en doen dat nog eens vrijwillig ook. Maar ik vraag mij af waarom in een sport waar zo achterlijk veel geld in omgaat dat door vrijwilligers gedaan moet worden.
Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 11:58:38 #129
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_145289232
f
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.

Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid.

Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_145289506
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_145289792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:49 schreef Marks het volgende:

[..]

Nu alleen hopen dat men niet net als in 1994 doorslaat, toen bijvoorbeeld een chicane in de eaurouge werd gefabriceerd... http://24.media.tumblr.com/tumblr_m8qyyiS4Sn1r4p1i7o1_1280.jpg
Dat was nog redelijk begrijpelijk, aangezien het niet alleen San Marino was he. De eerste helft van het seizoen had onwijs veel incidenten en ik denk zelfs dat zonder de dodelijke ongevallen er op een gegeven moment ingegrepen was.

Preseason: JJ Lehto vervangen door Verstappen/etc (nekproblemen door crash tijdens test)
Brazilie: Verstappen/Irvine/Brundle crash (geen gewonden, maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd)
Pacific: Alesi vervangen (rugklachten door crash tijdens test)
San Marino: Barrichello / Ratzenberger / Senna
Monaco: Wendlinger in coma na crash
Spanje: Lamy vervangen na testcrash (gebroken benen)
Spanje: Montermini gebroken enkel na crash
Duitsland: Verstappen pitsbrand

Dat zijn 7 gewonden en 2 doden in een tijdsbestek van ongeveer 6 maanden. Grote kans dat ze dat gemiddelde in de jaren '60 en '70 zelfs niet eens haalden.
pi_145290397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen. :)
Zoals bijna elk bedrijf doen ze dat niet.
Echter is dat natuurlijk niet slim.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:55:22 #133
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145290602
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:58 schreef Fiorano het volgende:
f

[..]

Ach man, populair gelul met je crisis. We hebben geen crisis, we hebben de afgelopen jaren een economische reset gehad waardoor alle bedrijven weer gewoon moeten gaan doen doen ipv exorbitanten bedragen uit te geven aan alles waar ze zin in hebben.

Die mannen langs de man zijn waarschijnlijk lid van een vereniging die Marshalls verzorgen rondom het desbetreffende circuit. Het circuit huurt die vereniging in en die krijgt er een bepaalde vergoeding voor. Ik kan me zo voorstellen dat die vergoeding hoger is bij een F1 weekend dan bij de Japanse GT4 oid.

Maar goed, daar heb ik geen bronnen voor. Net zoals ik geen bronnen heb gezien over het gestelde feit dat ze geen geld zouden krijgen.
En uiteindelijk doen ze wat de wedstrijdleiding vraagt, daar zit dan ook de verantwoordelijkheid, er is geen marshall onbetaald of betaald die uit zichzelf de baan opgaat.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:55:36 #134
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145290607
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 11:52 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Wat denk je als ze iedereen laten betalen ongeveer 500 euro/dollar per persoon.
Weet je hoeveel mensen in oranje pakjes langs de baan staan dat kost een vermogen.
Formule 1 is niet meer zo rijk als vroeger, vooral nu met de crisis.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Formule 1 is rijk zat, alleen gaat het meeste geld naar de CVC/Ecclestone en de (grote) teams. Als ze dit geld eerlijker zouden verdelen, en minder geld vragen van de circuits blijft er genoeg geld over om de marshalls te betalen. :)
Ten eerste inderdaad wat sasquatsch zegt. Er is een crisis en daar hebben de fans last van. De FOM echter absoluut niet. Maar goed, grote bedrijven, investeerders en aandeelhouders zijn wel vaker de eersten die janken, terwijl ze de laatsten zijn die het merken.

Daarnaast zei ik in een post vlak erboven al dat ik allereerst vind dat de be-la-che-lij-ke praktijk dat circuits aan Ecclestone geld moeten geven zodat de F1 daar kan rijden beter afgeschaft kan worden (dat vond ik sowieso al, zie eerdere threads) en dan komt er opeens een gigantische zak geld vrij om te investeren. Kun je gelijk op leuke circuits rijden, i.p.v. zandbakkenbaantjes.

Daarnaast stel ik ook niet voor, zoals in een reactie daarop geinsinueerd werd, dat die marshalls maar het hele jaar een full time loon moeten krijgen. Dat is het punt niet en dat zullen die marshalls ook niet gaan eisen. Maar dat geld kan wel heel goed gebruikt worden voor meer en vooral professionelere training en beter materiaal. Niks ten nadele van die mannen in oranje hoor, ik heb respect voor wat ze doen. Maar ik zie ze soms ook met zijn drieen rondjes rennen terwijl een auto in de brand staat en ze niet weten wat ze moeten doen. Daar is gewoon winst te halen op veiligheid.

Zelfde met autos van de baan halen, hoe ze dat doen en waar ze die auto naartoe brengen. Het gaat vaak goed maar ik heb ze ook meerdere malen 3 rondjes lang zien staan nadenken wat ze nou met zo'n auto moeten. Dat is dus 3 rondjes lang gevaar dat je wilt voorkomen. Daar zie ik graag geld naartoe gaan. Samen dus met geld voor materieel. Bv. om meer wielladers te huren (--> hulp staat dichterbij --> kortere tijd gevaar op de baan) of bezemwagens om debris van de baan af te vegen. Respect dat ze soms met 10+ man staan te vegen op de baan, maar er rijden autos van tientallen miljoen per stuk rond en ze staan daar nota bene met handbezems te zweten!

En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 12:59:00 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145290707
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:55 schreef twiFight het volgende:

[..]

[..]

En als je denkt dat dat allemaal onzin is of het geld niet waard is, dan adviseer ik je Jules Bianchi eens te vragen of hij denkt dat goede marshall training het geld waard is...
Te makkelijke conclusie
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:03:32 #136
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145290865
Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers.

[edit] Sterker nog, voor een sport die zegt veiligheid voorop te hebben en nota bene een hele veiligheidscampagne heeft, is het eigenlijk te gek voor woorden hoe dit geregeld is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:07:59 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145291034
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:03 schreef twiFight het volgende:
Oneens. Ik vind het een te makkelijke conclusie om te denken dat, omdat het 99 van de 100 keer goed gaat, het okee is om de veiligheid van iedereen op de baan af te laten hangen van vrijwilligers.
Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.
pi_145291211
de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:14:27 #139
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_145291230
iemand de schuld willen geven van een raceongeluk.....fail
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:14:27 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145291231
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:13 schreef Alexxxxx het volgende:
de uitzending van Pauw van gisteravond waar het onderwerp (matig) is behandeld: http://www.npo.nl/pauw/06-10-2014/VARA_101369244
Pauw :') die doen alles matig
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:17:28 #141
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145291330
Ecclestone en die corrupte bende moeten gewoom opdonderen. Soort fifa is het.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:40:02 #142
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_145292079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het een te makkelijke conclusie om de schuld maar in de schoenen van de Marshalls te schuiven en er ook meteen gemakshalve vanuit te gaan dat ze ongetraind en onprofessioneel zijn.
Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.

Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.

Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.

Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_145292334
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.

Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.

Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.

Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Je trekt wel een enorme muur op... Wat een verdediging heb jij.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:49:43 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292385
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dan adviseer ik je mijn posts nog eens te lezen, maar dan goed. Ik geef niemand de schuld, naast dat ik de schuldvraag irrelevant vind. Ik geef alleen aan dat het beter kan en mijns inziens ook beter moet. Vooral in een high profile sport als de F1.

Daarnaast zijn marshalls zeker niet ongetraind. Die mensen trainen wel degelijk en krijgen ook veiligheids-briefings voor de race. Maar vergeet niet dat het mensen blijven die gewoon een fulltime baan hebben en vrijwillig een paar dagen per jaar vrij nemen om vervolgens 4 dagen lang min of meer gratis verantwoordelijk te zijn voor mensenlevens. Dat strookt niet met het geld dat omgaat in F1, de professionaliteit van de rest van het hele circus en de veiligheid die volgens F1 voorop staat.

Er zijn meerdere circuits die meer dan 10 miljoen moeten betalen om de F1 bij ze te 'mogen' laten rijden. Daar kun je ook 2 keer per jaar een week trainingskamp voor geven plus een vergoeding om hun vrije dagen te compenseren en dan nog hou je geld over om met het juiste materiaal langs de baan te staan.

Overigens betekent het feit dat ik het nu over marshalls heb niet dat ik vind dat zij daarom schuld hebben aan het ongeluk en dat de rest niets te verwijten valt.
Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 13:59:07 #145
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_145292637
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Allemaal leuk een aardig maar dat neemt nog steeds niet weg dat dit ongeluk niet met professionele Marshalls was gebeurd
Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:04:30 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292814
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 13:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Jawel. Lag vooral aan het materieel en niet de marshalls zelf.
Hoe bedoel je?
pi_145292825
Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar.

Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen.

Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 14:05:43 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_145292861
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:04 schreef Geralt het volgende:
Die crash van Bianchi kan (hoe raar het ook klinkt) wel in het voordeel van Verstappen werken komend jaar.

Een brein van een 17 jarige ziet minder snel het gevaar ergens van in en de overige gasten in de F1 hebben allemaal straks in maart kort geleden een collega van hun er ontzettend hard af zien crashen.

Die rijden tuurlijk nog allemaal gewoon op hun limiet, maar wellicht toch net een tiende minder hard onbewust en onbedoeld.
dat zal wel meevallen
pi_145292887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 14:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal wel meevallen
Idd, Schumacher is na de crash van Senna ook niet langzamer gaan rijden. Werd zelfs nog paar keer wereldkampioen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_145292894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 12:18 schreef Bluurgh het volgende:
maar Brundle kreeg een auto/wiel tegen zijn hoofd)
Was dat niet een steward die de band van Brundle tegen z'n hoofd kreeg even overleed? En dat daardoor de wielen sindsdien met die kabels vastzitten? Of was dat een ander jaar.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')