abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145114301
Antwoorden voor Kris

Nieuws:
• De resten van Lisanne zijn overgedragen aan haar ouders.
Uitzending Vermist 23-9
Kaart van Baru (gids uit Boquete, via WS)
• NB: De taalschool van Lisanne en Kris is niet Habla Ya, maar Spanish by the river. (met dank aan Gorraay)
• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5 - deel 6

Overzichtskaart (bij benadering) waarmee mogelijk (delen van) de route mee te herleiden zijn- (Geruisloos, 28-9)
http://i7.minus.com/iKBFk3lc2ENPk.jpg

Belgegevens telefoon (Geruisloos 15-9) :

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Vondsten en coördinaten in Google Maps
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - update 25-9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Foto's van de wandeling:
SPOILER
Analyses van de foto's:
SPOILER
Overzicht en analyses van de telefoongegevens:
SPOILER
Nieuwslinks:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Zoekacties:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Informatieve posts:
SPOILER
Reisverslagen, vermissingen, criminaliteit en overige info:
SPOILER
pi_145114349
quote:
12s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vraag ik me ook wel eens af ;) Het niveau kan behoorlijk dalen maar het topic is toch interessant genoeg om te blijven. En eerlijk gezegd vind ik de sfeer op WS ook niet altijd geweldig.
Er is natuurlijk ook wel wat onenigheid en sarcasme op WS, maar het niveau is toch duidelijk
een stuk hoger (of ligt het aan mij?). Natuurlijk zitten er ook wat mindere bijdragers bij, maar
ik vind ze daar wel een stuk ambitieuzer en doelgerichter dan hier. Maar goed, we komen er
daar ook niet uit, zonder meer informatie... net als hier...
pi_145114350
Dank je voor nieuw topic!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:04:18 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:02 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Er is natuurlijk ook wel wat onenigheid en sarcasme op WS, maar het niveau is toch duidelijk
een stuk hoger (of ligt het aan mij?). Natuurlijk zitten er ook wat mindere bijdragers bij, maar
ik vind ze daar wel een stuk ambitieuzer en doelgerichter dan hier. Maar goed, we komen er
Dat ligt aan jou..

Heb ook daar zeer debiele posts gezien daar. Bijv of de meiden dronken waren (nav van de foto's). Posts over en van helderzienden etc.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145114404
Lopen zeiken op FOK, WS de hemel inprijzen maar er wel als de kippen bij zijn om het nieuwe topic te openen.
pi_145114411
Dank voor het openen!

Ik begreep ook dat de ouders de info nog willen hebben van alle appjes etc van voor 1 april. Dus dat ze die vanaf 1 april wel hebben.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:06:21 #7
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114437
Iemand dat liedje al gedownload?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:08:13 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114478
Al eerder gezegd, maar ik zou nog steeds gaan zoeken naar een graf in de buurt van waar die spijkerbroek is gevonden. Een graf van K. door L. gemaakt.
pi_145114494
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat ligt aan jou..

Heb ook daar zeer debiele posts gezien daar. Bijv of de meiden dronke waren (nav van de foto's). Post over en van helderzienden etc.
Nee, dat ligt niet aan mij, want dat soort posts doe ik niet ;-)

Op WS is de discussie constructiever, veel minder afgezeik (zowiezo typisch Hollands),
meer gericht op de zaak en niet zozeer op de ego's en het gelijk willen hebben.

Tja, de recente discussie over de verfemmerman en man met de hoed was wel weer jammer,
maar goed, ik respecteer in ieder geval de oprecht goed bedoelde pogingen aldaar.
pi_145114521
Vier a vijf dagen ingelogd met de juiste pincode...
Dus of de pincode is Kris afhandig gemaakt, of ze leefde nog minimaal zo lang.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:10:23 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114547
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Al eerder gezegd, maar ik zou nog steeds gaan zoeken naar een graf in de buurt van waar die spijkerbroek is gevonden. Een graf van K. door L. gemaakt.
En de gevonden resten zijn dan hóe terecht gekomen waar ze terechtgekomen zijn?

Sommigen mensen (meerdere hier) hebben ietwat te veel fantasie naar mijn mening :X :@
pi_145114548
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:58 schreef agter het volgende:

Je zult toch altijd eerst een poging moeten doen.

In geval van het inloggen met de juiste code spreek je van inloggen niet van een poging daartoe.
pi_145114550
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:08 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Op WS is de discussie constructiever, veel minder afgezeik (zowiezo typisch Hollands),

Tja, de recente discussie over de verfemmerman en man met de hoed was wel weer jammer,
maar goed, ik respecteer in ieder geval de oprecht goed bedoelde pogingen aldaar.
Het zijn er maar een paar hoor, die zo afzeiken en op de man blijven spelen.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:11:54 #14
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114594
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sommigen mensen (meerdere hier) hebben ietwat te veel fantasie naar mijn mening :X :@
Aaseters die het graf gedeeltelijk hebben opengemaakt.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:12:34 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114617
quote:

[..]

Dat is dikke onzin. Kennelijk hang jij er nog niet zo lang rond.
Alleen afgezeken wordt er daar idd niet, want dat wordt gewoon verwijderd door mods.

En ik persoonlijk ben je constante gezeik op Fok! en je constante ophemelen van WS ook wel meer dan zat. Hou er over op en blijf of vertrek naar waar het je kennelijk beter bevalt.
pi_145114624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Lijkt me een kleine moeite om dat te doen, eigenlijk (dat onderzoeken, bedoel ik).
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:13:04 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114642
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Geen bijtsporen :N
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:15:23 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Als K. na vier dagen is overleden, dan is het niet zo heel fantastisch wanneer L. haar dierbare vriendin een provisorisch graf heeft gegeven. En ook haar spijkerbroek heeft uitgedaan, omdat ze die zelf nog kon gebruiken.
pi_145114740
Het grappige op dit forum vind ik dat er vaak plotsklaps mensen verdwijnen en er plotsklaps nieuwe mensen bij komen die er heel opmerkelijk vaak alles over de zaak weten...

Ik heb het niet over de Kloothommels, Whiskers, Za, Domnivoor Jezus9 , Perico ,Ouder1 en misschien nog een paar.

Als je hier zat en nu opnieuw zit onder een andere naam (of meerdere namen!) en doet alsof je nieuw bent.....tja 8)7
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:17:08 #20
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geen bijtsporen :N
Op de twee botten die gevonden zijn niet, maar wat zegt dat over de andere botten?
pi_145114770
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:16 schreef jackie12 het volgende:
Het grappige op dit forum vind ik dat er vaak plotsklaps mensen verdwijnen en er plotsklaps nieuwe mensen bij komen die er heel opmerkelijk vaak alles over de zaak weten...

Ik heb het niet over de Kloothommels, Whiskers, Za, Domnivoor Jezus9 , Perico ,Ouder1 en misschien nog een paar.

Als je hier zat en nu opnieuw zit onder een andere naam (of meerdere namen!) en doet alsof je nieuw bent.....tja 8)7
Wat maakt dat uit voor het bijdragen aan deze zaak?
Make my day!
pi_145114774
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een graf is geen rare gedachte, maar ze had natuurlijk geen schep bij haar, dus wellicht het lichaam bedekt met stenen/ takken?
pi_145114811
quote:

Grappig om mensen te noemen die je niet bedoeld. En wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:18:31 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114812
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:17 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Een graf is geen rare gedachte, maar ze had natuurlijk geen schep bij haar, dus wellicht het lichaam bedekt met stenen/ takken?
Precies, zo'n graf bedoel ik.
pi_145114815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:05 schreef jackie12 het volgende:
Lopen zeiken op FOK, WS de hemel inprijzen maar er wel als de kippen bij zijn om het nieuwe topic te openen.
Ik zag dat niemand anders het deed en wilde antwoorden op een post van Domnivoor
en besefte dat andere users het vast fijn zouden vinden als iemand (wie dan ook) een
nieuwe post zou openen, dus dat doe ik dan ook (waarom zou ik anderen niet helpen?).

Ik zeik niet op Fok zelf, niets mis met Fok en ook niet met de meeste users, maar er zitten
nogal een aantal users hier die ik liever zou zien vertrekken ja of in ieder geval zou willen
verzoeken hun toon aan te passen en wat meer bij te dragen aan een constructieve discussie.
Eigenlijk zou de Moderator dit moeten doen, maar de regels zijn kennelijk nogal vrij hier....

Ik zit hier niet voor mezelf, de zaak Kris en Lisanne heeft mij echt heel erg aangegrepen,
zelf ben ik ook vader van een dochter en hou ik van reizen en wandelen in de natuur en
heb al vele malen ontdekt dat je Lonely Planet niet al te serieus moet nemen (ik heb ze
al vele malen klachten gestuurd over hun waardeloze plattegronden, waar duidelijk uit
blijkt dat ze nog nooit van Google Earth/Maps hebben gehoord).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:18:52 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114825
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als K. na vier dagen is overleden, dan is het niet zo heel fantastisch wanneer L. haar dierbare vriendin een provisorisch graf heeft gegeven. En ook haar spijkerbroek heeft uitgedaan, omdat ze die zelf nog kon gebruiken.
Sorry, maar het is hoogstonwaarschijnlijk.
- de resten zijn nu eenmaal gevonden waar ze gevonden zijn en ze waren nog gaaf (afgezien van de fosfor op de rib van Kris). Dus hoe komen die uit dat graf?
- Waarom zou Lisanne Kris'spijkershort uitdoen om zelf te gebruiken en vervolgens ergens dichtgeknoopt en wel achterlaten?
- Etc
pi_145114836
Na vier dagen overleden, dat impliceert een ernstige verwonding?
Make my day!
pi_145114856
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:18 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Grappig om mensen te noemen die je niet bedoeld. En wat wil je er nu eigenlijk mee zeggen?
Jou bedoel ik niet
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:20:30 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114872
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Op de twee botten die gevonden zijn niet, maar wat zegt dat over de andere botten?
De botten die wél gevonden zijn zijn zelf het graf uitgewandeld? Of hadden die aaseters schuimrubber tanden?
pi_145114882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Jou bedoel ik niet
Godzijdank
pi_145114883
Wie zal de foto's gemaakt hebben?!
pi_145114899
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:10 schreef agter het volgende:

[..]

Het zijn er maar een paar hoor, die zo afzeiken en op de man blijven spelen.
Yep, Agter, ik weet het, ik heb ze alledrie al duidelijk in the picture.
Ik zou ze als Moderator allang geblocked en verwijderd hebben,
waarschuwingen hebben ze genoeg gekregen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:21:43 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:21 schreef jackie12 het volgende:
Zij zelf?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:22:33 #34
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145114917
quote:

[..]

Ik ervaar dat toch anders. Maar goed, ieder forum heeft voor- en nadelen.
pi_145114930
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:21 schreef jackie12 het volgende:
Lisanne.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:23:07 #36
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry, maar het is hoogstonwaarschijnlijk. Wa
- de resten zijn nu eenmaal gevonden waar ze gevonden zijn en ze waren nog gaaf (afgezien van de fosfor op de rib van Kris). Dus hoe komen die uit dat graf?
- Waarom zou Lisanne Kris'spijkershort uitdoen om zelf te gebruiken en vervolgens ergens dichtgeknoopt en wel achterlaten?
- Etc
Het is een mogelijkheid, die m.i. onderzocht zou moeten worden.

Op jouw twee vragen zijn tientallen plausibele antwoorden mogelijk, maar het punt is: we weten het niet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:23:08 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114936
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:19 schreef agter het volgende:
Na vier dagen overleden, dat impliceert een ernstige verwonding?
Ik heb de uitzending niet gezien, maar waarom die stellige conclusie (oprechte vraag!)?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:23:59 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145114953
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:23 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is een mogelijkheid, die m.i. onderzocht zou moeten worden.

Op jouw twee vragen zijn tientallen plausibele antwoorden mogelijk, maar het punt is: we weten het niet.
Tientallen plausibele antwoorden? Ben benieuwd :D
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:25:25 #39
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145114981
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb de uitzending niet gezien, maar waarom die stellige conclusie (oprechte vraag!)?
Het is een hypothese, gebaseerd op het feit dat eerst vier keer (of vier dagen) de juiste pincode van K. is gebruikt en daarna alleen nog maar foute codes (door L. misschien).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:27:11 #40
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145115026
quote:

[..]

Tientallen plausibele antwoorden? Ben benieuwd :D
Sorry, ik ga slapen. Morgen misschien.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:27:23 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115034
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is een hypothese, gebaseerd op het feit dat eerst vier keer (of vier dagen) de juiste pincode van K. is gebruikt en daarna alleen nog maar foute codes (door L. misschien).
Ah, een hypothese. Ok. Men doet hier echter alsof het een feit is (zo lees ik het althans).
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:28:07 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115048
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Sorry, ik ga slapen. Morgen misschien.
Ik zal maar niet zeggen wat ik denk :P

Slaap lekker! :W
pi_145115054
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Maar als je paar keer verkeerde pincode intoetst, wordt je sim toch geblokkeerd?
Na meerdere keren de foutieve pin zal gevraagd worden om de puc. Deze is op te vragen bij je provider of heb je destijds bij je sim gekregen.
Deze kan vele malen geprobeerd worden, maar is natuurlijk moeilijker te raden als de door iemand persoonlijk bedachte pin. (geboortedatum, postcode etc.)

Heb je 'm echter, dan kun je er gelijk een nieuwe pin aan hangen en is het toestel toegankelijk.

In geval van misdrijf, heeft men misschien gehoopt om uit het gevonden paspoort de persoonlijke pin te kunnen herleiden.
pi_145115066
quote:

Op Websleuths hadden we pas een nieuwe user die met een hele interessante bijdrage kwam,
kreeg meteen 'thanks' van 10 users en dat bij zijn 1e bijdrage. Hier zou hij door een aantal types
meteen worden afgebrand, want hij is 'nieuw', komt uit een ei gekropen en dat kan natuurlijk niet
goed zijn, daar moet je natuurlijk meteen op in hakken met 'en wie denk jij dan wel niet dat je
bent'. Alsof iemand die de zaak al maanden volgt, maar nog nooit iets gepost heeft, niet heel
veel kan weten over deze zaak.
pi_145115070
quote:

[..]

De ouders zeiden dat er vier a vijf dagen correct was ingelogd, daarna 4 a 5 dagen incorrect geprobeerd.
De aanname is dan dat Kris dus nog vier a vijf dagen geleefd heeft (haar telefoon, haar pincode).
Als dat zo is, dan kan ze niet door honger omgekomen zijn.
Een eventuele verwonding zou dan plausibel zijn?

Overigens is het geen stellige conclusie maar een vraag. :)
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:30:30 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115108
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:28 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Op Websleuths hadden we pas een nieuwe user die met een hele interessante bijdrage kwam,
kreeg meteen 'thanks' van 10 users en dat bij zijn 1e bijdrage. Hier zou hij door een aantal types
meteen worden afgebrand, want hij is 'nieuw', komt uit een ei gekropen en dat kan natuurlijk niet
goed zijn, daar moet je natuurlijk meteen op in hakken met 'en wie denk jij dan wel niet dat je
bent'. Alsof iemand die de zaak al maanden volgt, maar nog nooit iets gepost heeft, niet heel
Kun je aub ophouden over WS? Dat zou ik echt heel erg op op prijs stellen :Y
Doe gewoon inhoudelijk lekker mee, en laat dat gemiep over Fok! vs WS achterwege ^O^
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:31:46 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115135
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:28 schreef agter het volgende:

[..]

De ouders zeiden dat er vier a vijf dagen correct was ingelogd, daarna 4 a 5 dagen incorrect geprobeerd.
De aanname is dan dat Kris dus nog vier a vijf dagen geleefd heeft (haar telefoon, haar pincode).

Het kan denk ik, ook door een kleine verwonding ---> bloedvergiftiging oid. Maar ik ben geen arts.
pi_145115148
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

het feit dat eerst vier keer (of vier dagen) de juiste pincode van K. is gebruikt en daarna alleen nog maar foute codes (door L. misschien).
Is vanavond met stelligheid gezegd dat het alleen de telefoon van Kris betrof?
De heer Kremers had het nl een poosje geleden over vreemd gebruik van beide telefoons:

Het Nederlands Forsisch Instituut heeft de mobiele telefoons en de digitale camera onderzocht. Daaruit blijkt dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons.

De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”, zegt de vader van Kris.

http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie

Zouden de 80 pogingen tot inloggen niet logischerwijs beide telefoons betreffen?
pi_145115158
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ok, daar heb je gelijk in. Het gaat met de snelheid hier in ieder geval wel 10 x zo snel,
maar ja, om nou te zeggen dat er veel inhoud is... jammer dat we op allebei de forums
in ieder geval niet veel verder meer komen...
pi_145115177
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:28 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Goede posts van mensen zijn altijd welkom maar als iemand opeens van gedaante verwisseld vind ik dat schijnheilig.
Heb een hekel aan schijnheilige mensen.

Grappig dat je Ouder1,Poekje01 en mij weg wilt hebben
Komt omdat we alle 3 geloven in een misdrijf en jij niet
pi_145115202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Er wordt vaak van uitgegaan dat het vanaf het begin volstrekt duidelijk was (of had kunnen zijn) dat de meiden de Pianista gingen doen. Maar het blijkt telkens opnieuw dat dat helemaal niet duidelijk was. Ze hebben tegen niemand iets gezegd als: wij gaan vandaag dit en dat doen. Daarom was de Pianista niet meer dan één van de mogelijkheden en werd het grootste deel van de zoekcapaciteit helaas verspild in gebieden waar zoeken, achteraf gezien, geen zin had.
Hinder van kennis achteraf is één van de moeilijkst te vermijden valkuilen bij het begrijpen van het verleden. Richard Dawkins noemt dat "the conceit of hindsight". Vertekening doordat je weet hoe het afliep. Mensen willen vaak niet eens geloven dat het bestaat. Tegen alle intuïtie, je weet meer, maar begrijpt daardoor slechter. Toch werkt het zo. Om er minder last van te hebben, moet je als eerste beseffen dat het iedereen treft, ook jou. Besef kun je krijgen door uitleg met voorbeelden, en een redelijk vermogen tot reflectie. Of, als je gezegend bent met een goed verstand en dat reflecitevermogen, door levenservaring.

Mensen die bij alles beseffen hoe verneukeratief die vertekening van het verleden is, hoe menselijk het is, zijn zeldzaam. In discussies vallen ze op. Mensen die er geen flauw benul van hebben vallen minder op, of helemaal niet. Helaas.
pi_145115209
Ik ben eerlijk gezegd dat gedoe van "wie gelooft in een verdwaling, wil de misdaad-aanhangers weghebben" ook wel beu hoor. Dat heb ik de laatste topics nu al enorm vaak gelezen,zo vaak dat het op mij dan eerder nog andersom overkomt.
pi_145115228
quote:

[..]

Je kunt wel 30 dagen zonder eten
pi_145115243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het kan denk ik, ook door een kleine verwonding ---> bloedvergiftiging oid. Maar ik ben geen arts.
Ja, iets van een verwonding idd. Kan ook klein zijn, wat jij schrijft.
Make my day!
pi_145115363
quote:

Wat nu indien de oproepen met foute pincode na dag 4 de telefoons van zowel Kris als Lisanne Kris betroff, welke aanname zou dan voor de hand liggend zijn?
pi_145115367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

Dat is dikke onzin. Kennelijk hang jij er nog niet zo lang rond.
lang genoeg om het verschil te zien.

quote:
Alleen afgezeken wordt er daar idd niet, want dat wordt gewoon verwijderd door mods.
ja, en dat moet ook, anders krijg je zoiets als hier: 10 pagina's met voornamelijk geruzie
en daartussen misschien 5 constructieve bijdragen. Wat voor nut heeft het om elkaar te
gaan afzeiken als je een zaak enigszins professioneel wilt oplossen?

quote:
En ik persoonlijk ben je constante gezeik op Fok! en je constante ophemelen van WS ook wel meer dan zat. Hou er over op en blijf of vertrek naar waar het je kennelijk beter bevalt.
Dat was ik allang van plan en heb ik al aangekondigd en zal ik inderdaad gaan doen,
jullie blij, ik blij, iedereen blij. Begin van de avond nam ik me al voor om definitief afscheid
hier te gaan nemen, want ik schiet er niets mee op en velen van jullie hier ook niet.

Alleen voor de zaak zelf wilde ik nog even proberen door te gaan hier en vooral de toon en
de koers van discussie hier in wat normalere banen te leiden, maar dat is helaas niet gelukt
(was ook wat te idealistisch om dat te verwachten, ben ik met je eens...)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:42:50 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:32 schreef Za het volgende:

[..]

De heer Kremers had het nl een poosje geleden over vreemd gebruik van beide telefoons:

Het Nederlands Forsisch Instituut heeft de mobiele telefoons en de digitale camera onderzocht. Daaruit blijkt dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons.

De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”, zegt de vader van Kris.

Zouden de 80 pogingen tot inloggen niet logischerwijs beide telefoons betreffen?
Zou ik ook denken, maar ik heb de uitzending niet gezien. Misschien ging het daar wel uitdrukkelijk alleen over de telefoon van Kris?
pi_145115396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Wat nu indien de oproepen met foute pincode na dag 4 de telefoons van zowel Kris als Lisanne Kris betroff, welke aanname zou dan voor de hand liggend zijn?
Waaruit maak jij dat op?
Make my day!
pi_145115419
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:43 schreef agter het volgende:

Waaruit maak jij dat op?
Zie post # 48.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:44:49 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:42 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

lang genoeg om het verschil te zien.

[..]

ja, en dat moet ook, anders krijg je zoiets als hier: 10 pagina's met voornamelijk geruzie
en daartussen misschien 5 constructieve bijdragen. Wat voor nut heeft het om elkaar te
gaan afzeiken als je een zaak enigszins professioneel wilt oplossen?

[..]

Dat was ik allang van plan en heb ik al aangekondigd en zal ik inderdaad gaan doen,
jullie blij, ik blij, iedereen blij. Begin van de avond nam ik me al voor om definitief afscheid
hier te gaan nemen, want ik schiet er niets mee op en velen van jullie hier ook niet.

Alleen voor de zaak zelf wilde ik nog even proberen door te gaan hier en vooral de toon en
de koers van discussie hier in wat normalere banen te leiden, maar dat is helaas niet gelukt
(was ook wat te idealistisch om dat te verwachten, ben ik met je eens...)
Ik ben ook hartstikke blij als je gewoon blijft hoor ^O^

Zolang je maar ophoudt met dat Fok! vs WS-(af)gezeik en gewoon inhoudelijk meedoet.
pi_145115472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Goede posts van mensen zijn altijd welkom maar als iemand opeens van gedaante verwisseld vind ik dat schijnheilig.
Heb een hekel aan schijnheilige mensen.

Grappig dat je Ouder1,Poekje01 en mij weg wilt hebben
Komt omdat we alle 3 geloven in een misdrijf en jij niet
Nee, vanwege jullie agressiviteit, negativiteit, neerbuigendheid, arrogantie en onvermogen
om zaken ook eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

Ik heb nooit gezegd een misdrijf uit te sluiten, ik vind het alleen onwaarschijnlijk,
maar ben wel van mening dat onderzoek ook in die richting moet blijven doorgaan.
pi_145115539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:44 schreef Za het volgende:

[..]

Zie post # 48.
Heb je de uitzending gezien? Zo nee, mss is ie al op rtl-gemist? Anders morgen.

Het kwam op mij over als dat hij hier over de telefoon van Kris sprak. Mss zei hij telefoon, ipv telefoons. Dat weet ik niet meer. Maar ik had wel die indruk.
Die 80 keer proberen in te loggen leek overigens weer wel op beide telefoons te slaan.

Mss kijk ik morgen die uitzending nog wel even terug.
Make my day!
pi_145115576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:51 schreef agter het volgende:

Het kwam op mij over als dat hij hier over de telefoon van Kris sprak. Mss zei hij telefoon, ipv telefoons. Dat weet ik niet meer. Maar ik had wel die indruk.
Die 80 keer proberen in te loggen leek overigens weer wel op beide telefoons te slaan.

De herhaling komt zo, ik zal nog even luisteren wat hij exact zegt.

Maar mijn vraag aan jou is (hypothetisch) indien na dag 4 op beide telefoons alleen nog maar met foutieve pincodes is geprobeerd in te loggen (80x), aan welk scenario denk je dan?
pi_145115623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben ook hartstikke blij als je gewoon blijft hoor ^O^

Zolang je maar ophoudt met dat Fok! vs WS-(af)gezeik en gewoon inhoudelijk meedoet.
Ik denk niet dat ik nog lang blijf als de negativiteit, ruzies en het afgezeik hier zo door gaat....
Gisteren dacht ik eigenlijk al 'ik moet weg en stoppen met Fok', het levert mij teveel ergernis op.

Jammer wel, want er zijn zeker goede posters hier, die zich net als ik echt om de zaak zelf
bekommeren en niet alleen om hun eigen ego's, maar is echt teveel ruis hier.

Websleuths is ook niet alles hoor, ben ik met iedereen eens, het zou het beste zijn om de
besten van deze twee werelden met elkaar te combineren.
pi_145115641
Ik ben niet degene aan wie je de vraag stelt :P maar ga toch even mijn mening geven. Àls het inderdaad zo is dat er na dag 4 op BEIDE telefoons geprobeerd is in te loggen met foutieve codes, dan wordt 'mijn' verdwalingstheorie zwakker. Er zijn in mijn ogen dan 3 mogelijkheden:

1. De telefoons zijn nog steeds in het bezit van K en/of L, maar ze weten hun code niet meer.
2. K & L zijn gestorven zonder toedoen van derden (dus aan de gevolgen van verdwaling), maar derden hebben hun telefoon gevonden.
3. K & L zijn gestorven door toedoen van derden, die vervolgens de telefoons (proberen te) gebruiken.

1 acht ik onwaarschijnlijk.
2 acht ik ook onwaarschijnlijk, omdat de foutieve inlog-pogingen gedaan zijn op dag 5 en verder (denk ik?), het zou wel héél toevallig zijn als ze nét na hun dood gevonden worden door derden die er niets mee te maken hebben.

Dus àls dit klopt, blijft voor mij scenario 3 over, het misdrijfscenario. Maar omdat ik meer geloof in verdwaling, geloof ik eigenlijk niet dat er foutieve inlog-pogingen gedaan zijn op beide telefoons. Dit wordt nergens expliciet gezegd, juist? Dus ik geloof dat één van beide meisjes de foutieve pogingen heeft gedaan, op de telefoon van het andere meisje.
pi_145115642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:53 schreef Za het volgende:

[..]

De herhaling komt zo, ik zal nog even luisteren wat hij exact zegt.

Maar mijn vraag aan jou is (hypothetisch) indien na dag 4 op beide telefoons alleen nog maar met foutieve pincodes in geprobeerd in te loggen (80x), aan welk scenario denk je dan?
Dat ze, of een van beiden, heel erg versuft waren. Of dat de telefoons (dan wsl als inhoud van de rugzak) in handen van een ander waren.

Nu er wel vier dagen correct blijkt te zijn ingelogd, maak jij daar uit op dat een van beiden dit wsl gedaan heeft?
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:59:20 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145115651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:47 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Nee, vanwege jullie agressiviteit, negativiteit, neerbuigendheid, arrogantie en onvermogen
om zaken ook eens vanuit een ander perspectief te bekijken.
Laat je niet door 3 users wegjagen ;)

quote:
Ik heb nooit gezegd een misdrijf uit te sluiten, ik vind het alleen onwaarschijnlijk,
maar ben wel van mening dat onderzoek ook in die richting moet blijven doorgaan.
Mee eens.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:00:59 #68
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145115676
quote:

[..]

Dat kan wel zo zijn, maar je hebt de olifant in het vertrek nog niet gespot: op WS wordt vele malen strenger gemodereerd en zijn de uitschieters die we hier zien domweg onmogelijk.
Toen Libby Aernout "Aeronaut" noemde, reageerde ik met de opmerking dat hij daar zelf waarschijnlijk ook wel om kon lachen. Dat bericht werd verwijderd. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145115697
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:51 schreef agter het volgende:

[..]

http://www.rtlxl.nl/#!/_r(...)99-8408-85908fd15eaa
pi_145115713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:57 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik nog lang blijf als de negativiteit, ruzies en het afgezeik hier zo door gaat....
Gisteren dacht ik eigenlijk al 'ik moet weg en stoppen met Fok', het levert mij teveel ergernis op.

Jammer wel, want er zijn zeker goede posters hier, die zich net als ik echt om de zaak zelf
bekommeren en niet alleen om hun eigen ego's, maar is echt teveel ruis hier.

Websleuths is ook niet alles hoor, ben ik met iedereen eens, het zou het beste zijn om de
besten van deze twee werelden met elkaar te combineren.
Het zijn er maar een paar die het verzieken. Je weet wie het zijn.
Ik waardeer je inbreng in de zaak zeer! Zou graag willen dat je bleef.
Make my day!
pi_145115720
" Om het DM-systeem te kunnen gebruiken moet je minimaal een week geregistreerd zijn. Deze beperking kan niet door ons worden omzeild. Ook niet als je het heel lief vraagt ;) "

Hier kan ik dan wel weer om lachen ;-)
pi_145115744
quote:
thanx! Heb even geen geduld voor die reclames...
Heb jij het al terug beluisterd?
Make my day!
pi_145115772
Even herhaling gekeken, 80 keer inloggen met verkeerde pincodes betreft beide telefoons.
pi_145115788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Overigens: was de Samsung niet op 5 april leeg?
Dat heeft namelijk wel consequenties.
Make my day!
pi_145115795
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:08 schreef agter het volgende:

[..]

Idd, dus dan kunnen de foutieve inlogpogingen na dag 4 niet met de Samsung zijn gedaan...
pi_145115801
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:03 schreef agter het volgende:

[..]

Het zijn er maar een paar die het verzieken. Je weet wie het zijn.
Ik waardeer je inbreng in de zaak zeer! Zou graag willen dat je bleef.
Ik heb je berichten gehad, maar kan er helaas niet op antwoorden omdat ik 6.5e dag lid ben ;-)
Morgenochend zal ik je een aantwoord sturen.

Tja, het zijn er maar een paar, maar die zijn wel vreselijk overduidelijk aanwezig helaas...
is er geen [ignore]-mode?

Maar waarom zitten de slimmerikken niet ook op WS (wel een aantal, zoals Domnivoor
en Torero), zou toch beter voor de zaak zijn om ons op 1 forum te richten?
Nou ja, die verstaan niet allemaal Nederlands daar, maar aangezien dit juist nogal
een mulitculti-zaak is, hebben we de Panamezen juist hard nodig denk ik...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:11:05 #77
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145115816
Voor ignore-mode moet je eerst je account upgraden, betalen dus ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door Domnivoor op 02-10-2014 01:39:40 ]
pi_145115828
quote:
4s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:07 schreef Za het volgende:
Even herhaling gekeken, 80 keer inloggen met verkeerde pincodes betreft beide telefoons.
Na dag vier a vijf?
Dat kan toch helemaal niet. De Samsung was leeg.
Nee hoor. Ging om de telefoon van Kris.
Make my day!
pi_145115841
- modsnip -

[ Bericht 97% gewijzigd door danyoromijn op 02-10-2014 01:36:47 (PM mag nog niet) ]
pi_145115848
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:13 schreef agter het volgende:

Na dag vier a vijf?
Dat kan toch helemaal niet. De Samsung was leeg.
Nee hoor. Ging om de telefoon van Kris.
Er wordt duidelijk gezegd op beide telefoons.
pi_145115851
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:11 schreef Domnivoor het volgende:
Hee, ik krijg net een email van Torero...

Voor ignore-mode moet je eerst je account upgraden, betalen dus ;)
Nog betalen voor deze rotzooi ook, no way ;-)
pi_145115873
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:08 schreef agter het volgende:

Dat stelt Arrocha, de Samsung was leeg op 5 april (oid) en vervolgens zou de telefoon vanaf 7 april weer gebruikt zijn, hij zegt dat dat niet kan zonder tussenkomst van derden.

Dit klopt met wat er vanavond gezegd is.
pi_145115910
quote:
10s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 23:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Aanname!
Nee, constatering ;-)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:25:12 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:15 schreef danyoromijn het volgende:
Bericht aan El_Matador:

nee, ik kan nog geen PM's versturen, ben pas 6.5e dag lid ;-)

Tja, wellicht heb je gelijk over scherpe users die hier ook zijn, ze zijn me wel opgevallen,
maar kennelijk is het een beetje vergane glorie hier of zijn die users die discussies ook zat?

Morgenochtend stuur ik je een PM als ik 7 dagen lid ben :-)

ik blijf misschien wel lid om mee te lezen, maar zal niet meer zo actief gaan meedoen hier,
gaat me teveel tijd kosten en het tempo ligt wel erg hoog hier, helaas zonder echt veel
nieuwe informatie die ik op WS niet ook kan lezen... (ZaZara was gisteren maar liefst
6 uur eerder met het bericht over die vingerafdrukken op de rugzak, etc.)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:16 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Nog betalen voor deze rotzooi ook, no way ;-)
Waarom blijf je nou doorzaniken ipv inhoudelijk mee te doen? -O- -O-
En maar roepen dat er hier veel afgezeken wordt en de sfeer zo slecht is (in jouw ogen) :|W

On topic: heb de HH RTL LN net ook gezien (nog dank voor de tip, mede-user ^O^ ), maar ik vind dat er hier te snel conclusies (ok, ok, hypotheses) worden getrokken. Er zijn wel nog meer vragen gerezen, maar voor conclusies vind ik het nog te vroeg.

PS dat je nog niet kan DM-en is géén reden om het topic dan maar als verkapte DM te gebruiken }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-10-2014 01:30:28 ]
pi_145115918
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:15 schreef danyoromijn het volgende:
Bericht aan El_Matador:

nee, ik kan nog geen PM's versturen, ben pas 6.5e dag lid ;-)

Tja, wellicht heb je gelijk over scherpe users die hier ook zijn, ze zijn me wel opgevallen,
maar kennelijk is het een beetje vergane glorie hier of zijn die users die discussies ook zat?

Morgenochtend stuur ik je een PM als ik 7 dagen lid ben :-)

ik blijf misschien wel lid om mee te lezen, maar zal niet meer zo actief gaan meedoen hier,
gaat me teveel tijd kosten en het tempo ligt wel erg hoog hier, helaas zonder echt veel
nieuwe informatie die ik op WS niet ook kan lezen... (ZaZara was gisteren maar liefst
6 uur eerder met het bericht over die vingerafdrukken op de rugzak, etc.)
Wat is dit voor onzin?
pi_145115939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:16 schreef Za het volgende:

[..]

Er wordt duidelijk gezegd op beide telefoons.
3.40
Hij heeft het over 1 telefoon (zegt letterlijk 'telefoon' en niet 'telefoons') waarop verkeerd is proberen in te loggen en dat het Kris niet geweest is.
Lijkt me ook in overeenstemming met het feit dat de Samsung al dood was.
Make my day!
pi_145115961
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:19 schreef Za het volgende:

[..]

Dat stelt Arrocha, de Samsung was leeg op 5 april (oid) en vervolgens zou de telefoon vanaf 7 april weer gebruikt zijn, hij zegt dat dat niet kan zonder tussenkomst van derden.

Dit klopt met wat er vanavond gezegd is.
Als ik de telefoon schema's bekijk is de samsung na 5 april niet meer gebruikt, of zie ik wat over het hoofd?
pi_145115974
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:25 schreef Za het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin?
Sorry, ik kan nog geen PM versturen hier... lees er maar overheen...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:32:38 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115982
Al opgelost ^O^

[ Bericht 77% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-10-2014 01:38:45 ]
pi_145116006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

Waarom blijf je nou doorzaniken ipv inhoudelijk mee te doen? -O- -O-
En maar roepen dat er hier veel afgezeken wordt en de sfeer zo slecht is (in jouw ogen) :|W
ok, ok, je hebt gelijk... of ik ga weer inhoudelijk mee doen (doe nou niet net alsof ik hier nog
helemaal niets nuttigs heb gepost, heb het althans wel geprobeerd...) of ik moet opzouten.

Ik ga daar nog eens goed over nadenken ;-)

quote:
On topic: heb de HH RTL LN net ook gezien (nog dank voor de tip, mede-user ^O^ ), maar ik vind dat er hier te snel conclusies (ok, ok, hypotheses) worden getrokken. Er zijn wel nog meer vragen gerezen, maar voor conclusies vind ik het nog te vroeg.
mee eens.

quote:
PS dat je nog niet kan DM-en is géén reden om het topic dan maar als verkapte DM te gebruiken }:|
ok, ook mee eens, bericht gaat weg.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:37:19 #91
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145116015
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:27 schreef agter het volgende:

[..]

3.40
Hij heeft het over 1 telefoon (zegt letterlijk 'telefoon' en niet 'telefoons') waarop verkeerd is proberen in te loggen en dat het Kris niet geweest is.
Ja op 5 april was de Samsung dood, en daarna is de Samsung weer gebruikt.

"... un detalle confuso, debido a que el día 4 sale como descargado uno de los celulares y que el 7 y el 11 de abril marcaron señal ambos teléfonos."
bron: http://www.telemetro.com/(...)92.html#.VCyPfd3iUrj
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:37:41 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145116018
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:35 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

ok, ok, je hebt gelijk... of ik ga weer inhoudelijk mee doen (doe nou niet net alsof ik hier nog
helemaal niets nuttigs heb gepost, heb het althans wel geprobeerd...) of ik moet opzouten.

Ik ga daar nog eens goed over nadenken ;-)

[..]

mee eens.

[..]

ok, ook mee eens, bericht gaat weg.
^O^
pi_145116033

[ Bericht 33% gewijzigd door Za op 02-10-2014 01:56:06 ]
pi_145116047
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:30 schreef Grijzemassa het volgende:

Als ik de telefoon schema's bekijk is de samsung na 5 april niet meer gebruikt, of zie ik wat over het hoofd?
Nee dat is bekend, het schema komt niet overeen met de uitspraken van Arrocha.
pi_145116075
Ik kan geen verdwaalscenario bedenken die aansluit op de eerste 4 dagen goed en daarna foute codes. En dat 80 keer.

Ik kan op dit moment geen misdrijf scenario bedenken waarbij een dader de meiden hun telefoons laat houden.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:49:28 #96
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145116076
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:02 schreef danyoromijn het volgende:
Waarom laat jij je zo inpakken door de troll Baru dan, die een hele grote Engelse woordenschat heeft, met allerlei vaktermen, die het "me no like this, me hungry" niveau verre overstijgen...

En dan voor de vorm doet hij dan zogenaamd helemaal geen moeite om de grammatica kloppend te krijgen. Dat is trollen van de bovenste plank, van de verzamelde gidsen van Boquete die posten onder het Baru alias.

En veel lol hebben ermee.
pi_145116133
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:27 schreef agter het volgende:

3.40
Ik viel de herhaling binnen toen deze al 5 min bezig was.

Om 8:50 gaat het over de 80 pogingen met verkeerde pincode, Steffens zegt dat er geprobeert is in te loggen op de telefoons tot 8-9 april, UT vraagt specifiek op de telefoons van K&L en dat wordt bevestigd.

plus:

“De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”, zegt de vader van Kris.

Maar echt duidelijk is het allemaal niet, en Steffens die nu beweerd dat de autoriteiten in Panama de zaak als een ontvoering zien?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:58:40 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145116149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:56 schreef Za het volgende:

[..]

Ik viel de herhaling binnen toen deze al 5 min bezig was.

Om 8:50 gaat het over de 80 pogingen met verkeerde pincode, Steffens zegt dat er geprobeert is in te loggen op de telefoons tot 8-9 april, UT vraagt specifiek op de telefoons van K&L en dat wordt bevestigd.

plus:

“De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”, zegt de vader van Kris.

Maar echt duidelijk is het allemaal niet, en Steffens die nu beweerd dat de autoriteiten in Panama de zaak als een ontvoering zien?
Nee, nee, nee :N "Vrijheidsberoving" :P

Sorry, ff aan het dollen :@ Ik duik mijn bed in overigens, welterusten allemaal :W
pi_145116156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:49 schreef Perico het volgende:

[..]

Waarom laat jij je zo inpakken door de troll Baru dan, die een hele grote Engelse woordenschat heeft, met allerlei vaktermen, die het "me no like this, me hungry" niveau verre overstijgen...

En dan voor de vorm doet hij dan zogenaamd helemaal geen moeite om de grammatica kloppend te krijgen. Dat is trollen van de bovenste plank, van de verzamelde gidsen van Boquete die posten onder het Baru alias.

Ik ben met je eens dat hij erg vaag is, zijn Engels lang niet voldoende is, verder weet ik dat hij
34 is, jong gastje dus, een paar jaartjes gids is geweest en misschien stelde dat niet veel voor
(culebra trail 40 x gelopen is misschien zelfs nog overdreven), wellicht was hij een assistent-gids,
mocht hij de backpacks dragen, ik weet het niet, maar zijn intenties zijn wel ok.
Om hem een troll te noemen of te stellen dat het steeds andere lui zijn met 1 alias vind ik heel
erg bevooroordeeld en ik snap niet waar die beschuldiging vandaan komt.
Het maakt mij verder ook niet zoveel uit of hij nou wel of geen gids is geweest daar, als hij
maar met nuttige informatie komt en die is er wel gekomen, al dan niet verifieerbaar.
Nou ja, ik heb een hele avond zitten zwoegen op de exacte lokatie van de mirador en
toen ik hem dat poste, kwam hij binnen een paar minuten met allerlei foto's met daarop
de lokatie en na uitpuzzelen van deze foto's moest ik wel constateren dat hij gelijk had
wat betreft die lokaties, dus hij weet wel iets en de kans dat hij er werkelijk vandaan komt
acht ik dan wel redelijk hoog (maar natuurlijk is ook hier geen bewijs voor net zoals voor
alles in deze zaak... )
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:01:04 #100
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145116161
quote:

Ja dat is dus het vreemde, Panama vraagt aan het NFI doelgericht onderzoek te doen, in het licht van een vrijheidsberoving.

Maarja, we hebben gewoon een verkeerd beeld van het NFI. Daar moet je echt een kristalheldere vraag aan sturen, dan wordt daar op een knop gedrukt, en wordt er iets uitgevoerd -- meer niet.

Wil je een telefoonuitdraai van voor 1 april? Moet je dat precies zo nauwkeurig aanvragen. Anders doen ze het niet.

NFI heeft niets met politiewerk te maken, of meedenken in een bepaalde tendens.
pi_145116164
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

Nee, nee, nee :N "Vrijheidsberoving" :P

Sorry, ff aan het dollen :@ Ik duik mijn bed in overigens, welterusten allemaal :W
O ja dat zei hij, maar de autoriteiten in Panama gaan daar toch helemaal niet vanuit?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:01:44 #102
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145116165
quote:

[..]

Ik kan alleen maar herhalen dat dat beeld totaal niet overeenkomt met mijn perceptie. En dat van die verzamelde gidsen moet haast wel een grapje zijn.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:03:47 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145116175
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:01 schreef Za het volgende:

[..]

O ja dat zei hij, maar de autoriteiten in Panama gaan daar toch helemaal niet vanuit?
Dat is mij ook nooit gebleken (leken juist overtuigd van een verdwaling), maar dat stond kennelijk op het internationale rechtshulpverzoek.

Nu echt weg :W
pi_145116180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:01 schreef Gorraay het volgende:

En dat van die verzamelde gidsen moet haast wel een grapje zijn.
Ik ben het eens met Perico in deze, dat of een geval van MPS.
pi_145116187
Nog even secuur gekeken op

3.40
De vader:
Hij heeft het over 1 telefoon (zegt letterlijk 'telefoon' en niet 'telefoons') waarop (ik citeer) 'vier, vijf dagen met een juiste pincode is ingelogd en vier, vijf dagen met een onjuiste pincode is proberen in te loggen'. En Kris heeft die onjuiste inlogging niet gedaan, zegt hij.
Gaat duidelijk alleen over de telefoon van Kris.

8.55
De oud-politie:
Hij heeft het over 1 april de noodoproep. En dan "de dagen erna" is er (Umberto) 'tot 80 keer geprobeerd in te loggen op de telefoons'.
Dus dat stukje gaat over beide telefoons.

Ik leid hieraan af dat er op de iPhone van Kris 4 a 5 dagen correct is ingelogd. Waarna er 4 a 5 dagen incorrecte pogingen zijn gedaan.
Dat op beide telefoons samen na 1 april tot 80 keer is proberen in te loggen. Er wordt niet expliciet vermeld of al deze pogingen mislukt zijn, overigens. Maar dat kan het wel impliceren.
Ook weten we de verdeling van dat proberen tussen beide telefoons niet.
De Samsung is op 5 april leeg.

Hoe sterk is de bron dat de Samsung het later wel weer deed, trouwens?
Make my day!
pi_145116188
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:W
:W : W :W :W :W ... vaarwel... :W :W :W :W
[sarcasm on]... jammer dat je nu al weg gaat... [sarcasm off]
:W :W :W :W :W
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:06:15 #107
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145116192
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:04 schreef Za het volgende:

[..]

En ik ben het met Gorraay eens.
Ik heb privé contact gehad met Baru. Ik weet hoe hij heet en waar hij woont. En ik zie geen aanleiding om daaraan te twijfelen. Hij spreekt slecht Engels maar vloeiend Duits ;)
pi_145116205
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

En ik ben het met Gorraay eens.
Ik heb privé contact gehad met Baru. Ik weet hoe hij heet en waar hij woont. En ik zie geen aanleiding om daaraan te twijfelen. Hij spreekt slecht Engels maar vloeiend Duits ;)
Precies, Perico, kunnen we nu eindelijk eens ophouden over jouw troll-idee over Baru?
Als het iets persoonlijks is tussen jou en hem, laat het dan daar, maar probeer niet
anderen daarmee op te zadelen.
pi_145116209
Welke concrete info hebben we alleen van Baru over genomen?
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:11:02 #110
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145116218
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:08 schreef danyoromijn het volgende:

Precies, Perico, kunnen we nu eindelijk eens ophouden over jouw troll-idee over Baru?
Dat bepaal ik altijd nog zelf wel. PM-me er maar over.... owww, wacht....
  donderdag 2 oktober 2014 @ 02:11:37 #111
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145116223
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:05 schreef agter het volgende:

Vrij sterk. Die bron is een advocaat met een goede reputatie.
pi_145116231
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:11 schreef Perico het volgende:

[..]

Dat bepaal ik altijd nog zelf wel. PM-me er maar over.... owww, wacht....
Ik moest ook ophouden over WS en over de Veluwe en... en... en... en...
ja, morgenochtend doet PM het, op het moment dat ik hier net weg ben ;-)
nou ja misschien nog net niet dan.... en nu ga ik echt slapen....
pi_145116258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:11 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vrij sterk. Die bron is een advocaat met een goede reputatie.
Dan is dat idd opmerkelijk.
Make my day!
pi_145116299
quote:

[..]

De Panamese autoriteiten hebben een misdrijf overigens ook nooit uitgesloten.
Make my day!
pi_145116313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:13 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ik moest ook ophouden over WS en over de Veluwe en... en... en... en...
ja, morgenochtend doet PM het, op het moment dat ik hier net weg ben ;-)
nou ja misschien nog net niet dan.... en nu ga ik echt slapen....
-edit-
Al vanaf je eerste post pas een week geleden zit je te ouwehoeren over het lage niveau van FOK en hoe geweldig WS is.

-edit-

[ Bericht 5% gewijzigd door Lavenderr op 02-10-2014 09:29:58 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 04:55:00 #116
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145116324
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:31 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Sorry, ik kan nog geen PM versturen hier... lees er maar overheen...
Ja dat is altijd een handige oplossing, misschien zelf ook proberen bij de berichten die je storen :)

Bedankt iedereen voor de update mbt de uitzending.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 04:58:57 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145116326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:04 schreef Za het volgende:

[..]

ik ook
pi_145116327
quote:

[..]

Goed gezien. Grammaticaal volledig kloppende zinnen, bijzinnen met werkwoorden in de juiste tijd, en dan één werkwoordje dat precies faliekant in de verkeerde tijd ernaast zit.
Daar heb ik hem laatst eens mee geholpen, door uit te leggen hoe dat ene woordje in de juiste tijd te zetten.
Dodelijk droog onderhuids sarcasme van me natuurlijk, maar Baru liet niks merken, behalve een thank you onder m'n post. Hij paste het woordje aan, en daarmee was zijn zin in perfect Engels geschreven.
Ik had de steenkool aangewezen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Deiner op 02-10-2014 05:15:59 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 05:17:03 #119
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145116330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 05:03 schreef Deiner het volgende:
pi_145116353
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Al vanaf je eerste post pas een week geleden zit je te ouwehoeren over het lage niveau van FOK en hoe geweldig WS is.

Dit soort reacties getuigt niet van enig niveau

[ Bericht 4% gewijzigd door Lavenderr op 02-10-2014 09:30:47 ]
pi_145116646
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 04:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik ook
ik ook
pi_145116680
quote:

[..]

Ik weet de bron niet meer, maar Panameze autoriteiten gingen uit van ontvoering/misdaad en NFI van verdwaling. Volgens mij stond dat in artikel die laatst was verschenen in Volkskrant of Telegraaf met die oude ? (rechercheur/ politiecommissaris ofzo) die expertise van oudgedienden had verzameld en vrijwillig wilde afdragen aan de ouders na idee van zijn vrouw. En in dat artikel ging hij door hoe belangrijk eerste 48 uur zijn en hoe snel telefoon- en betaalgegevens achterhaald moeten worden en kunnen met hun bijdrage. Maar pin me er niet op vast.

Ik snap nog steeds niet hoeveel tegenstrijdige info naar buiten is gekomen en alles zo lang moet duren. Het is toch belachelijk dat er geen uitdraai is van belgegevens vóór 1 april? Hoe kan je dan volledig onderzoek verrichten?

[ Bericht 1% gewijzigd door MidnightB00m op 02-10-2014 08:53:26 ]
pi_145116791
Wat ik vreemd blijf vinden is dat er de eerste dagen zo weinig met de telefoons is gebeld. Op dag 1 met beide zelfs maar 1 keer en dat in een noodsituatie. Op rtl late night lijkt t idd dat de sms/app gegevens van na 1 april wel bekend zijn maar van voor 1 april niet. Maw er is dus na 1 april niet gesmst ed? Ook dat vind ik vreemd. Het mysterie is na gister voor mij iig eerder groter dan kleiner geworden
pi_145117391
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:35 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Doe eens niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lavenderr op 02-10-2014 09:31:13 ]
Make my day!
pi_145117397
Wat ik vreemd vind is dat Dick Steffens zegt dat de Panamese autoriteiten spreken over "onvrijwillige vrijheidsbeneming" terwijl de Nederlandse autoriteiten het houden op een vermissing.
pi_145117616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 05:03 schreef Deiner het volgende:

[..]

Ik heb de steen aangewezen.

Het kliekje gidsenmatties probeert deze krampachtig bij de 2e kabelbrug te duiden maar daar ligt ie toch echt niet. :N
pi_145117688
Op mij komt het over alsof er een truk is toegepast op de meiden.

Door hen op uiterst geraffineerde wijze onder druk te zetten en zo haastige beslissingen te laten nemen (snel kamer verlaten, geen toiletspullen meenemen), niet meer naar het thuisfront Whatsappen, terwijl ze dat volgens de broer van L eerst - " tot vervelens toe" - wel deden, en waar ze:

- continu het thuisfront melden wat ze gingen doen en waar
- normaliter zeker niet zo makkelijk in zouden zijn meegegaan
- in hun teleurstelling dat de hele week slecht begonnen was (wegvallen vrijwilligerswerk)

was hun state of mind ongetwijfeld beinvloed. Alles past niet bij "rustig en bedachtzaam".

Een beetje zoals geraffineerde zakkenrollers je kunnen afleiden in een tram of metro. Er wordt een situatie om je heen gecreerd, waarin je uiterst alert moet blijven, zodat je niet je eigenbelangen en veiligheid uit het oog verliest. En mocht je dat toch doen, gaat het mis.
pi_145117773
Het misverstand over definitie van vrijheidsberoving in Panama en vermissing in Nederland is de oorzaak van het misverstand. Het schijnt dat in Panama een vermissing valt onder "onvrijwillige vrijheidsberoving"
Dat zegt dan nog niet dat er derden bij betrokken zijn, het kan ook door een ongeluk o.i.d. zijn.
Het is vanaf het begin vertaald naar het Nederlands als ontvoering, daar komt het misverstand vandaan.
Ik zal later een link plaatsen naar het artikel waar dit in uitgelegd werd, ik moet ver terugzoeken daarvoor.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de heren speurders die aan tafel zaten dit belangrijke detail gemist hebben.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:32:54 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145117826
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:21 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik heb de steen aangewezen.

Het kliekje gidsenmatties probeert deze krampachtig bij de 2e kabelbrug te duiden maar daar ligt ie toch echt niet. :N
je hebt gezegd waar ie wel ligt?
pi_145117970
Ik ben ervan overtuigd dat de gidsen wel weten waar de steen ligt.

Hebben zij de nachtfoto's gezien? Baru zeker weten wel.
Hebben ze/Heeft Baru de autoriteiten en/of de familie geïnformeerd over de lokatie?
Zo nee waarom niet?
Waarom proberen ze de steen bij de kabelbrug te positioneren?

@Danyoromijn: waarom ga jij niet onderkoffer op ws om dat eens even uit te zoeken?
pi_145118039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:29 schreef Grijzemassa het volgende:
Het misverstand over definitie van vrijheidsberoving in Panama en vermissing in Nederland is de oorzaak van het misverstand. Het schijnt dat in Panama een vermissing valt onder "onvrijwillige vrijheidsberoving"
Dat zegt dan nog niet dat er derden bij betrokken zijn, het kan ook door een ongeluk o.i.d. zijn.
Het is vanaf het begin vertaald naar het Nederlands als ontvoering, daar komt het misverstand vandaan.
Ik zal later een link plaatsen naar het artikel waar dit in uitgelegd werd, ik moet ver terugzoeken daarvoor.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de heren speurders die aan tafel zaten dit belangrijke detail gemist hebben.
Nu je zegt: wat het niet zo dat alle vermissingen direct onder de noemer 'vrijheidsberoving' vielen daar?
Make my day!
pi_145118063
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:43 schreef agter het volgende:

[..]

Nu je zegt: wat het niet zo dat alle vermissingen direct onder de noemer 'vrijheidsberoving' vielen daar?
Ja dat klopt, het is uitgelegd in een krant. Ik weet alleen niet meer of het een Nederlandse of Panamese krant was dus zoek me een ongeluk.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:53:36 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145118208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:49 schreef jackie12 het volgende:
Ik kan geen verdwaalscenario bedenken die aansluit op de eerste 4 dagen goed en daarna foute codes. En dat 80 keer.
Lisanne die de pincode van Kris niet wist, Kris niet in staat haar de pincode te geven (dood/kwijt/niet aanspreekbaar). Wat dus na die vier dagen gebeurd moet zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:54:55 #134
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145118237
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:40 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat de gidsen wel weten waar de steen ligt.

Hebben zij de nachtfoto's gezien? Baru zeker weten wel.
Hebben ze/Heeft Baru de autoriteiten en/of de familie geïnformeerd over de lokatie?
Zo nee waarom niet?
Waarom proberen ze de steen bij de kabelbrug te positioneren?

@Danyoromijn: waarom ga jij niet onderkoffer op ws om dat eens even uit te zoeken?
dat denk ik ook, zei ik al eerder. Die eerste nachtfoto, met geul en op zeer korte afstand die hangpleksteen. Dat moeten meerdere lokalen weten, waar dat is.

Dacht dat het hier al was verteld, bij de lost waterfalls.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:01:03 #135
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145118373
Ik heb die nachtfoto's naar Baru gestuurd, nog voordat ze gepubliceerd waren. En hij schreef in eerste instantie (in een PM) dat het "a thousand places" kon zijn.
pi_145118399
23/06/2014 - The case of Lisanne Froon and Kris Kremers is being handled as a "crime against personal integrity" and has ceased to be regarded as a disappearance, said Prosecutor Betzaida Pittí­.

Pittí said that the decision was made after remains found in Bocas del Toro were of Froon. It must now be determined if she died of natural causes or if foul play was involved.

Hier komt het misverstand vandaan dat het in Panama als een misdaad gezien zou worden en in Nederland als een vermissing.

http://www.prensa.com/uho(...)holandesas/347137?en
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:08:58 #137
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145118524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:
23/06/2014 - The case of Lisanne Froon and Kris Kremers is being handled as a "crime against personal integrity" and has ceased to be regarded as a disappearance, said Prosecutor Betzaida Pittí­.

Pittí said that the decision was made after remains found in Bocas del Toro were of Froon. It must now be determined if she died of natural causes or if foul play was involved.

Hier komt het misverstand vandaan dat het in Panama als een misdaad gezien zou worden en in Nederland als een vermissing.

Bedankt. Ik zal dat ook even op WS zetten.
pi_145118699
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Lisanne die de pincode van Kris niet wist, Kris niet in staat haar de pincode te geven (dood/kwijt/niet aanspreekbaar). Wat dus na die vier dagen gebeurd moet zijn.
Was mijn eerste gedachte ook.
pi_145118784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:

Ja, duidelijk.
pi_145118968
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:08 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zal dat ook even op WS zetten.
pi_145119311
'Op de smartphones van de vrouwen zijn vingerafdrukken gevonden, waarvan er een is teruggevonden in de Panamese database, volgens de krant La Estrella. '

http://www.nieuws.nl/alge(...)NA-van-een-onbekende

Verdwaling my ass.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_145119443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:44 schreef Procella het volgende:
'Op de smartphones van de vrouwen zijn vingerafdrukken gevonden, waarvan er een is teruggevonden in de Panamese database, volgens de krant La Estrella. '

Verdwaling my ass.
Das nieuws!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:50:16 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119494
quote:

Verdwaling my ass.
zodan, benieuwd of we snel weten wie erbij hoort
pi_145119495
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar wel genoeg bij kennis is om de 1e 4 dagen wel haar eigen telefoon te "onlocken" maar niet helder genoeg is om Lisanne haar pincode te geven?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:55:15 #145
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119624
Misschien dat iemand get bijbehorende artikel van estrella kan vinden en vertalen? Ik zit mobiel :@
pi_145119897
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
Misschien dat iemand get bijbehorende artikel van estrella kan vinden en vertalen? Ik zit mobiel :@
Wat dat iet het artikel waarin stond dat de telefoons met tape aan de camera vast geplakt zaten? Op dat tape is een vingerafdruk gevonden.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:07:22 #147
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145119926
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

zodan, benieuwd of we snel weten wie erbij hoort
Maar er staat iets anders.

El informe practicado por el Instituto Forense de Holanda revela que tres de las huellas se hallaron en la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos. Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá.

Het door het NFI opgestelde rapport onthult dat drie vingerafdrukken zich bevonden in het plakband dat de camera en de telefoons bijeenhield. Een van de vingerafdrukken, waarvan een foto naar het Panamese OM is gestuurd, kan worden vergeleken in de Panamese database.

Cotejar betekent volgens alle woordenboeken: vergelijken.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:07:31 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:06 schreef agter het volgende:

[..]

Wat dat iet het artikel waarin stond dat de telefoons met tape aan de camera vast geplakt zaten? Op dat tape is een vingerafdruk gevonden.
en dat die een match heeft met de database in panama?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:09:26 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Maar er staat iets anders.

El informe practicado por el Instituto Forense de Holanda revela que tres de las huellas se hallaron en la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos. Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá.

Het door het NFI opgestelde rapport onthult dat drie vingerafdrukken zich bevonden in het plakband dat de camera en de telefoons bijeenhield. Een van de vingerafdrukken, waarvan een foto naar het Panamese OM is gestuurd, kan worden vergeleken in de Panamese database.

Cotejar betekent volgens alle woordenboeken: vergelijken.
ah, nog niet vergeleken dus. Volgens dit artikel en er is dus nog geen nieuwere dat het vergeleken is en (al dan niet) matcht.
pi_145120017
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

en dat die een match heeft met de database in panama?
Ik zoek het even op:
Het artikel.
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23809123

Vertaling (van WS):
FINGERPRINTS FOUND ON BACKPACK AND CONTENTS

Adelitia Coriat reports:

Translation:

A dozen fingerprints were found on the Apple and Samsung phones owned by Lisanne Froon and Kris Kremers, the Dutch women who died in unclear circumstances after hiking the el Sendero del Pianista, in the district of Boquete, Chiriqui.

The report prepared by the Netherlands Forensic Institute reveals that three of the traces were found in the self-adhesive tape that connected the camera and phones. One of the traces, of which a photograph was sent to the Panamanian prosecution, may be matched in the database of Panama.

The fact seems to have gone unnoticed by prosecutor Pittí Bethsaida, who so far has not checked the fingerprint with the locals who handled objects or with other possible suspects.

According to Enrique Arrocha, lawyer for the Kremers family, the prosecutor has not taken statements from people who gave the belongings of the young women to the prosecution, let alone checked DNA or other elements found on clothing and items from the girls.

DNA SAMPLES

The Dutch forensic report failed to detect DNA profiles on phones and camera. However, of the bras found on the bank of river Culubre, six samples were recovered. Five of them did not allow to get DNA profiles; the sixth was from one of the employees of the Institute.

Of the backpack 13 samples were obtained, and it was determined that two of them came from two unknown women. In the fifth sample a DNA profile which was a mixture of two unknown persons, of which at least one is a man, was found.

The theory of fiscal Bethsaida Pittí is that the Dutch were lost during their tour of the trail and died in an accident. The prosecutor also referred to a report prepared by the National Environmental Authority where the presence of wild animals is stated in the area that Kris and Lisanne explored.

However, in no line of the Dutch report evidence of attack by a wild animal was detected.

BOTANICAL TRACES

Of which there were indeed traces was of of pieces of leaves and soil material on the backpack and bras. The Dutch forensic institute failed to determine the source of plants for lack of reference. The is the task of the Panamanian prosecution, but, to date, Pittí has not compared these results with the vegetation at the site where the objects were found or any surrounding area.

For criminologists, the evidences that the prosecution has obtained so far are sufficient to start a homicide investigation. The findings are a sign that the girls were not lost, as claimed by the prosecutor, but that they were killed and their remains, bones and belongings, placed on the banks of river Culubre intentionally - at a12 hours walk from where they were seen for the last time.

Arrocha reported that anthropological examination of the skeletal remains of young determined that a rib of Kris was in an area where phosphate is present, which would explain its whitish color. However, the prosecution has not established whether the bone was subjected to a chemical process intentionally or whetether it was circumstantial.

Recently, Pittí gave the bones (evidence for the prosecution) of Lisanne to her relatives. At the same time, said she was waiting for requests by the family Kremers to hand over skeletal remains to them. Laweyer Arrocha said he will not do that, because it is essential evidence to complete the investigation.

The European forensics also revealed that the girls made ​​several calls to helplines in The Netherlands and Panama, 112 and 911, respectively.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:17:22 #151
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145120191
Dank!
pi_145120398
plakband... :X
...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:24:23 #153
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145120399
Niet het Spaans maar het Engels is zo te zien verkeerd begrepen.
pi_145120429
quote:
4s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:24 schreef sacha het volgende:
plakband... :X
Ja, dat wekte ook mijn verbazing.
Make my day!
pi_145120599
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:48 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Das nieuws!
Is alleen niet waar. Er zijn vingerafdrukken gevonden waarvan er 1 naar Panama gestuurd is om door de database te halen. Is alleen nog niet gedaan
pi_145120881
Criminologie is een gedragswetenschap. In de provincie Chiriqui barst het van de (jeugd-) criminaliteit.

Over RTL late night:

Volgens gegevens die pa Kremers heeft gehad, zegt hij in de uitzending RTL late night, van gisteren, waren er dit jaar "al 51 vermissingen, waarvan uiteindelijk er 7 dood bleken te zijn, en 2 teruggekomen".

Aan het eind wordt hem gevraagd door UT, wie in Nederland vlgns hem "eigenaarschap" voor het onderzoek zou moeten hebben, hij geeft aan dat hij dat niet zo belangrijk vind, wel dat hij het vervelend vindt,

- soms de indruk te krijgen, dat zij (ouders) maar vervelend gevonden worden
- het gevoel krijgen "maar lastig te zijn"
- dat mensen beweren dat zij niet zouden kunnen omgaan met het verlies van Kris, terwijl dat bullshit is

misschien doen ze zo, in de hoop dat we afhaken of zo...(niet dus)

UT vraagt met welke vragen de ouders zitten, en waar ze graag antwoord op willen hebben:
- wat is er gebeurd?
- wat zou er gebeurd kunnen zijn nalv de (nog niet compleet) ontvangen NFI rapportage gegevens
en de nog niet ontvangen bel- en text gegegevens van voor 1 april.

Arrocha heeft nog steeds niet de volledige DNA rapportage gehad van het bot dat vlgns MSM van Kris zou zijn, en haar broekje terwijl Arrocha hier sinds de vondsten wekelijks om vraagt.

De ouders van K zijn blij met de hulp van Dick Steffens en Klaas Wilting, mensen met verstand van zaken, die hen belangeloos meehelpen met politioneel onderzoek, oa. met doorlezen van het NFI rapport, en die bevestigd hebben dat de ouders niet gek zijn, en bevestigen wat de ouders denken, dat Kris en L zijn ontvoerd.

Als timepad details noemt hij specifiek
11:00u A.M. op de mirador
14:00u P.M foto's bij het beekje
16:30u PM eerste noodoproep

en zou op beide telefoons (mv) meer dan 80 keer geprobeerd zijn in te loggen

Het enige wat de ouders vragen aan iedereen is: medewerking
UT wens hen aan het eind veel antwoorden toe.

Mooie opsteker voor iedereen hier die helpt die al maanden lang met elkaar te vinden.
En waar soms dingen van naar het team K gemailed worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 02-10-2014 11:47:40 ]
pi_145120918
Helaas is de rugtas door veel handen gegaan na de vondst. Eerst de twee indianen die hem gevonden hebben, die zijn er mee naar het stamhoofd gegaan. Die zei tegen de indiaan dat hij naar F moest gaan en vervolgens ging F het melden bij de politie in Boquete. Daarna is de tas opgehaald door Pitty.
Grote kans dat de vingerafdrukken van de indianen zijn.
Mocht blijken dat dat niet zo is, dan is het wel nieuws.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:50:55 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145121189
En, ik ben een beetje aan het drammen, beetje maar, dat stukje huid. Ben ik benieued, was dat van een van de meiden of van een derde?
pi_145121259
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:36 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, iets van een verwonding idd. Kan ook klein zijn, wat jij schrijft.
Dat zit in de lijn waarin ik al langer denk idd. En dan hoeft ze nog niet dood te zijn na 4-5 dagen maar zo ziek dat ze geen pin meer kan invoeren of kan vertellen. Van de wereld zeg maar.

Echt super klein dan niet, maar het hoeft geen grote wond te zijn zolang hij maar echt door de hele huid heen gaat.
pi_145121561
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:25 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat wekte ook mijn verbazing.
waarom zou je die dingen aan elkaar plakken? :s)
...
pi_145121597
quote:
5s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:02 schreef sacha het volgende:

[..]

waarom zou je die dingen aan elkaar plakken? :s)
Om ze bij elkaar te houden. Maar waarom? En zit er ook zand e.d. op? Is het voor of na het vinden van de rugzak zo aan elkaar geplakt?
En als het daders of betrokkenen van een misdrijf waren, waarom dan zoveel sporen achterlaten?
Meer vragen dan antwoorden, dit.
Make my day!
pi_145121634
quote:
Dat heeft de familie al eerder gezegd.
pi_145121650
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:50 schreef Marrije het volgende:
En, ik ben een beetje aan het drammen, beetje maar, dat stukje huid. Ben ik benieued, was dat van een van de meiden of van een derde?
Ik kan daar ook nog niets over vinden behalve dat ze het gingen onderzoeken, wat duurt dat allemaal toch lang :(
pi_145121764
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:05 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik kan daar ook nog niets over vinden behalve dat ze het gingen onderzoeken, wat duurt dat allemaal toch lang :(
Denk dat MH17 veel capaciteit van het NFI heeft gekost.
Make my day!
pi_145121786
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:40 schreef Poekje01 het volgende:
Criminologie is een gedragswetenschap. In de provincie Chiriqui barst het van de (jeugd-) criminaliteit.

Over RTL late night:

Volgens gegevens die pa Kremers heeft gehad, zegt hij in de uitzending RTL late night, van gisteren, waren er dit jaar "al 51 vermissingen, waarvan uiteindelijk er 7 dood bleken te zijn, en 2 teruggekomen".

Aan het eind wordt hem gevraagd door UT, wie in Nederland vlgns hem "eigenaarschap" voor het onderzoek zou moeten hebben, hij geeft aan dat hij dat niet zo belangrijk vind, wel dat hij het vervelend vindt,

- dat mensen beweren dat zij niet zouden kunnen omgaan met het verlies van Kris, terwijl dat bullshit is

UT vraagt met welke vragen de ouders zitten, en waar ze graag antwoord op willen hebben:
- wat is er gebeurd?
- wat zou er gebeurd kunnen zijn nalv de (nog niet compleet) ontvangen NFI rapportage gegevens
en de nog niet ontvangen bel- en text gegegevens van voor 1 april.

Arrocha heeft nog steeds niet de volledige DNA rapportage gehad van het bot dat vlgns MSM van Kris zou zijn, en haar broekje terwijl Arrocha hier sinds de vondsten wekelijks om vraagt.

De ouders van K zijn blij met de hulp van Dick Steffens en Klaas Wilting, mensen met verstand van zaken, die hen belangeloos meehelpen met politioneel onderzoek, oa. met doorlezen van het NFI rapport, en die bevestigd hebben dat de ouders niet gek zijn, en bevestigen wat de ouders denken, dat Kris en L zijn ontvoerd.

en zou op beide telefoons (mv) meer dan 80 keer geprobeerd zijn in te loggen

Het enige wat de ouders vragen aan iedereen is: medewerking
UT wens hen aan het eind veel antwoorden toe.

Mooie opsteker voor iedereen hier die helpt die al maanden lang met elkaar te vinden.
En waar soms dingen van naar het team K gemailed worden.
11.00 uur op de Mirador?
of 13.00 uur foto op Mirador?
pi_145121902
quote:

pi_145121935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:05 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

:W : W :W :W :W ... vaarwel... :W :W :W :W
[sarcasm on]... jammer dat je nu al weg gaat... [sarcasm off]
:W :W :W :W :W
Apart dat jij klaagt over negativiteit en het ontbreken van constructieve bijdrages maar vervolgens wel keer op keer met aanvallen op een aantal users komt.

Het lijkt er op dat Jacky gelijk heeft en het je er alleen om gaat dat de drie door jou genoemde users niet voor minimaal 90% inzetten op een simpele verdwaling.

Over constructief gesproken.. Als ik constructief, inhoudelijk onderbouwd, reageer op een idee van een user krijg ik Ad Hominems om mijn oren. De negativiteit lijkt mij dan echt niet bij mij te liggen.
Knap trouwens dat jij denk te weten wie er hier hoeveel notes heeft gekregen...
En hou nu eens op met het afzeiken van Fok en users op Fok. Dát is pas negatief en verre van constructief.
pi_145121965
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:08 schreef agter het volgende:

[..]

Denk dat MH17 veel capaciteit van het NFI heeft gekost.
Niet eerder aan gedacht maar daar heb je idd een goed punt. Eind juni rugzak in Nederlandd, half juli MH17
pi_145121966
Het is trouwens in mijn ogen onzin dat men niet wist waar men moest zoeken die eerste paar dagen. De gids die nota bene de vermissing ontdekte én aangifte deed op 2 april bij de politie, heeft op 3 april zeker van mevrouw Martina bevestigd gekregen dat ze op het Pianista trail waren. Weken lang was hij bij het onderzoek nauw betrokken.....en dan gaat men toch ergens anders zoeken. Dát snap ik nou niet!
pi_145122041
UT=HT.
pi_145122195
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:12 schreef jackie12 het volgende:

[..]

De ouders hebben groot gelijk, ze moeten op zijn minst inzage hebben in alle verslagen om een redelijk beeld te kunnen vormen van wat gebeurd kan zijn. Nu zijn er te veel onduidelijkheden.
Helemaal waardeloos dat de telefoongegevens van voor 1 april niet bekend zijn. Daar kunnen cruciale
aanwijzingen in zitten. Als ouders zijnde wil je die dingen toch weten.
pi_145122371
Zeker weten ja, je wilt ALLES weten, je wil doorgaan totdat je weet wat er nou gebeurd is met je kind...anders krijg je nooit rust lijkt mij....ik hoop met heel mijn hart dat het duidelijk zal worden......
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:26:52 #173
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145122372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:32 schreef Za het volgende:

[..]

Nee, er is in dat gehele "interview" van Tan (beter gezegd: de collecte van Tan) niets met enige stelligheid beweerd.

Wel zeiden ze duidelijk dat ze niets wilden vertellen over de familie F. (de ouders van L.).

Er werd wel de indruk gewekt dat het ging om de telefoon van K. Daarna werd het wat vaag en rommelig: er zou sprake kunnen zijn van "derden", in elk geval niet K. (ervan uitgaande dat zij haar eigen pincode niet zou kunnen vergeten).

Maar die "derde", dat zou natuurlijk wel L. kunnen zijn. Wat m.i. de meeste logische persoon is, aangezien ze met zijn tweeën aan de wandeling begonnen.
pi_145122479
quote:

Verdwaling my ass.
Het eerste dat in mijn hoofd dan opkomt zijn die gewapende berovers.. die lopen nog vrij rond maar hun vingerafdrukken zullen wel opgeslagen zijn.
Maar dat is een wilde gok die hoogstwaarschijnlijk fout is.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:36:56 #175
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145122697
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sorry, maar het is hoogstonwaarschijnlijk.
- Etc
1. De resten zijn op een andere plek gevonden dat mijn hypothetische graf. Mogelijke verklaring: dat simpele graf is gedeeltelijk of geheel opgemaakt door aaseters en die hebben vervolgens (delen van) het lichaam meegenomen naar een andere plek om op te eten.

2. De resten waren nog gaaf. Hiermee bedoel je dat op de twee botresten (een rib en een stuk bekken) geen bijtsporen zijn aangetroffen. Mogelijke verklaring: de grotere aaseters hebben slechts de grotere stukken vlees van de botten afgetrokken. Kleinere aaseters (insecten e.d.) hebben vervolgens de botresten verder ontdaan van vleesresten.

3. De spijkerbroek. Mogelijke verklaring: deze kan na het overlijden van K. door L. zijn uitgetrokken, in een poging haar eigen overlevingskansen te vergroten. Vervolgens heeft ze zich bedacht of vond het bij nader inzien toch te macaber of niet kies, waarna ze de spijkerbroek heeft achtergelaten, mogelijk ook als herkenningspunt.

Een andere verklaring voor de spijkerbroek zou kunnen zijn dat K. deze zelf heeft uitgetrokken, om iets om haar handen te hebben bij het oversteken van de kabelbrug. Het is namelijk niet zo prettig om met je blote handen langs zo'n stalen kabel te glijden. In deze theorie is er bij dat oversteken iets fout gegaan, waarna de spijkerbroek is achtergebleven als stille getuige.
pi_145122794
Als ik goed begrijp is in zo'n beetje alle touristische info over Boquette en omgeving
te lezen dat je nooit zonder gids moet wandelen in de natuur. Uitzondering is het Pianista-pad,
daar zijn de meningen over verdeeld, verdwalen is geen risico, maar in 1 [digitale]folder wordt wel melding gemaakt van berovingen, en in een kopie van die tekst is het stukje over de berovingen verwijderd. In de info die wél een gids adviseert voor t pianistapad staat niet vermeld waarom je dan een gids nodig hebt, er staat zelfs niet in dat je geen bereik hebt.
Dat maakt het pianistapad heel aantrekkelijk voor criminaliteit: de toeristen die de pianista lopen zijn nog maar pas gearriveerd, hebben niet direct een gids kunnen boeken, maar de pianista schijnt wel zonder gids te kunnen. Nieuwe toeristen zijn nog niet beroofd, en nog niet gewaarschuwd, en weten nog niet dat ze dalijk geen bereik meer hebben. Als je het zo bekijkt moet je toch wel concluderen dat Panama liever beroofde toeristen heeft dan minder toeristen? Zo zijn ze al bijna medeplichtig!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145122852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar wel genoeg bij kennis is om de 1e 4 dagen wel haar eigen telefoon te "onlocken" maar niet helder genoeg is om Lisanne haar pincode te geven?
Daar heb je wel een punt. Als ze ziek werd en steeds slechter.. Zou Lisanne dan echt niet op het idee zijn gekomen om de pin van de enige werkende mobiel aan Kris te vragen?
pi_145122900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Als ze ziek werd en steeds slechter.. Zou Lisanne dan echt niet op het idee zijn gekomen om de pin van de enige werkende mobiel aan Kris te vragen?
Niet als Kris na vier dagen plotseling overlijdt, of als ze plotseling gescheiden worden/zijn.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:44:40 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145122943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:08 schreef gynaika het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat Dick Steffens zegt dat de Panamese autoriteiten spreken over "onvrijwillige vrijheidsbeneming" terwijl de Nederlandse autoriteiten het houden op een vermissing.
De Steffens had een over een formulier dat rond 20 mei was verstuurd. Daarop stond kennelijk iets over een mogelijke vrijheidsbeneming, wat op die datum inderdaad nog een optie was. Naderhand zijn ze daar in Panama (al dan niet terecht) van afgestapt.
pi_145122982
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:08 schreef ToniB het volgende:

[..]

11.00 uur op de Mirador?
of 13.00 uur foto op Mirador?
heb het op opnieuw nog eens bekeken en beluisterd, pa Kremers zegt wat anders dan Dick Steffens:

Maar, pa K zegt dat, in dat filmpje wat wordt getoond, waar Roelie en hij in Panama zijn met de gidsen:
pa K: tijdmoment 09:57 " we zijn nu aangekomen bij... waar de meiden foto's van elkaar gemaakt hebben, om ongeveer 13:00u s middags

Dick Steffens zegt, tegen het einde van de uitzending, tijdmoment 14:48:
- 11:00u zijn ze aan dat pad begonnen
- 14:00u is de foto genomen 'vrolijke meiden op de foto'
- 16:39u eerste noodoproep

bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)99-8408-85908fd15eaa
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:47:12 #181
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145123017
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:50 schreef Marrije het volgende:
Welk stukje huid? Dat aan die voet van L. vast zat in haar schoen?
pi_145123072
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

heb het op opnieuw nog eens bekeken en beluisterd, pa Kremers zegt wat anders dan Dick Steffens:

Maar, pa K zegt dat, in dat filmpje wat wordt getoond, waar Roelie en hij in Panama zijn met de gidsen:
pa K: tijdmoment 09:57 " we zijn nu aangekomen bij... waar de meiden foto's van elkaar gemaakt hebben, om ongeveer 13:00u s middags

Dick Steffens zegt, tegen het einde van de uitzending, tijdmoment 14:48:
- 11:00u zijn ze aan dat pad begonnen
- 14:00u is de foto genomen 'vrolijke meiden op de foto'
- 16:39u eerste noodoproep

bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)99-8408-85908fd15eaa
Pa heeft het over de foto's op de top.
Dick over de laatste normale foto's.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:50:29 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145123105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De Steffens had een over een formulier dat rond 20 mei was verstuurd. Daarop stond kennelijk iets over een mogelijke vrijheidsbeneming, wat op die datum inderdaad nog een optie was. Naderhand zijn ze daar in Panama (al dan niet terecht) van afgestapt.
Dat moet 20 juni te zijn. Ze dachten dus in eerste instantie wel aan betrokkenheid van derden.
pi_145123241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:14 schreef ToniB het volgende:
Het is trouwens in mijn ogen onzin dat men niet wist waar men moest zoeken die eerste paar dagen. De gids die nota bene de vermissing ontdekte én aangifte deed op 2 april bij de politie, heeft op 3 april zeker van mevrouw Martina bevestigd gekregen dat ze op het Pianista trail waren. Weken lang was hij bij het onderzoek nauw betrokken.....en dan gaat men toch ergens anders zoeken. Dát snap ik nou niet!
dit dus, Ingrid Lommerse heeft op 3 april aangifte gedaan, en gezegd dat ze in de computer had gekeken op de taalschool, en zag waar de meiden naar gezocht hadden, en dat ze nr alle waarschijnlijk het Pianista pad waren opgegaan...

vind ik ook onbegrijpelijk, een zoektocht bij Vulcan Baru??. F kon immers aangeven dat zij bij hem die tocht voor zaterdag hadden geboekt NB!! en dus ging Sinaproc olv. de gidsen, bij de vulkaan zoeken.. mmm

nee, hier speelde wat anders, zelfs naderhand is Sinaproc weggebleven van de uiteindelijke vindplaatsen,
wat ik vreemd vind en niet kan plaatsen, al was het maar omdat het m.i. logisch lijkt dat je zoekt id buurt van water (rivier) ivm het frequent nodig hebben van drinkwater (liefst uit stromend water)

maar dat is achteraf, hindsight knowledge bias denk ik dan

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 02-10-2014 13:03:16 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:57:35 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145123305
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:43 schreef agter het volgende:

[..]

Niet als Kris na vier dagen plotseling overlijdt, of als ze plotseling gescheiden worden/zijn.
Dat inderdaad. Een andere optie is dat ze de pincode vergeten is. Als ze geen pen hadden kon ze het nergens opschrijven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_145123484
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:55 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dit dus, Ingrid Lommerse heeft op 3 april aangifte gedaan, en gezegd dat ze in de computer had gekeken op de taalschool, en zag waar de meiden naar gezocht hadden, en dat ze nr alle waarschijnlijk het Pianista pad waren opgegaan...

vind ik ook onbegrijpelijk, een zoektocht bij Vulcan Baru??. F kon immers aangeven dat zij bij hem die tocht voor zaterdag hadden geboekt NB!! en dus ging Sinaproc olv. de gidsen, bij de vulkaan zoeken.. mmm

nee, hier speelde wat anders
Ja, hier speelde zeker wat anders, nl. drie verschillende organisaties om te zoeken (Sinaproc, Senafront, Senan), politie, eigenwijze gidsen, dames van taalschool die wat roepen en vrijwilligers; kortom 7 partijen die hun eigen ideeeen hebben over de te volgen strategie.
pi_145123822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:01 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb die nachtfoto's naar Baru gestuurd, nog voordat ze gepubliceerd waren. En hij schreef in eerste instantie (in een PM) dat het "a thousand places" kon zijn.
En toen heeft hij die foto's maar niet doorgestuurd naar zijn goede vriend die nog dagelijks actief is als gids en die beweert de meiden een uur voor hun verdwijning nog op de Pianista gezien te hebben want meh who cares anyway, of wat?

Deze steen zou eenvoudig herkend moeten zijn door gidsen en ook door andere locals. Waarom houden ze hun mond? Zijn ze bang? Worden ze bedreigd? Of betaald? Direct of indirect betrokken? Geven ze geen fuck? Of hebben ze de info wel aan iemand doorgegeven en wordt het verderop stil gehouden? En waarom de nachtfoto's dan toch bij de 2e kabelbrug willen plaatsen als je overtuigd bent dat ze daar het water in gevallen zijn maar ook weet of denkt dat K en L die foto's zelf niet gemaakt hebben? :?

[ Bericht 11% gewijzigd door 11en30 op 02-10-2014 13:42:46 ]
pi_145123906
misschien zijn die inlogpogingen zonder pin wel door hen zelf gedaan, nadat de instellingen [foutief] gewijzigd zijn naar binnen zonder pin, om batterij te sparen?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145124137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:03 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ja, hier speelde zeker wat anders, nl. drie verschillende organisaties om te zoeken (Sinaproc, Senafront, Senan), politie, eigenwijze gidsen, dames van taalschool die wat roepen en vrijwilligers; kortom 7 partijen die hun eigen ideeeen hebben over de te volgen strategie.
mmm.. hier heb je een heel goed punt! 7 strategieen.. en de een praat Engels, en dan de ander Spaans, en soms iemand beide. Ja, wie heeft de leiding. Toch zat daar volgens mij een chain of commend en volgorde in.
Volgens mij daar 1) politie 2) Sinaproc 3) Senafront 4) Senan en dan nog de gidsen en vrijwiligers.
pi_145124303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:10 schreef agter het volgende:
Of which there were indeed traces was of of pieces of leaves and soil material on the backpack and bras. The Dutch forensic institute failed to determine the source of plants for lack of reference. The is the task of the Panamanian prosecution, but, to date, Pittí has not compared these results with the vegetation at the site where the objects were found or any surrounding area.
Deze vind ik ook bijzonder opmerkelijk!
pi_145124343
Als ik lees dat Baru uitstekend Duits kan, vraag ik me weer af of er misschien een connectie is tussen Baru en Eileen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:33:47 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145124420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze vind ik ook bijzonder opmerkelijk!
kleine moeite, zou je denken. Net zoals even die vingerafdruk door de database halen.
pi_145124426
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:40 schreef Poekje01 het volgende:
Heb ik het nu verkeerd onthouden of was het eerst 12:00 Mirador?
pi_145124458
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:30 schreef Lutalo het volgende:
Als ik lees dat Baru uitstekend Duits kan, vraag ik me weer af of er misschien een connectie is tussen Baru en Eileen?
Ik had Eileen al lang gevraagd hoe alles nou precies is gegaan omtrent het boeken van de excursies bij Feliciano en wat er nou precies is gebeurd op de ochtend van 2 april.

Nee ik denk niet dat Eileen een link met Baru heeft.
En Domnivoor, jij zegt dat jij weet wie het is. Zonder zijn naam te verklappen, heb je wel kunnen checken of hij ook idd gids is geweest in Boquete? (zijn er bv oude dingen van hem te vinden op het internet?)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:38:29 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145124545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tot dusver was het steeds om 13.00 uur op de Mirador.
pi_145124625
quote:

[..]

Daarom zeg ik ook:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
Als ze ziek werd en steeds slechter..
pi_145124692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

rond 11:00u op weg naar de mirador, heb hier over her post, lees anders ff terug aub, post 180 hierboven
pi_145124740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:01 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb die nachtfoto's naar Baru gestuurd, nog voordat ze gepubliceerd waren.
Eeee hoe kom jij dan aan de nachtfoto's als ze nog niet gepubliceerd zijn?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:46:25 #199
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145124772
Dit is de snelste manier om van de Mirador naar Alto Culebra te reizen.. zoals te zien op foto 505 ;)
pi_145124857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:46 schreef Perico het volgende:
Dit is de snelste manier om van de Mirador naar Alto Culebra te reizen.. zoals te zien op foto 505 ;)
wow, zou je je bekken kunnen breken als er iets mis gaat en je naar beneden stort?
pi_145124880
quote:
Wouw! Wat een end zeg. Haha!
Make my day!
pi_145124891
Ingrid Lommers‎Boquete Community Group

So I think I should write down what really happened and happening since in Holland in the media I read that they went up Volcán Barú what is really not true since they booked that tour with us for Saturday; they were going to go with a guide on saturday.

So we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL) so we suspect they went to that trail,

but they still could have go hiking somewhere else or maybe they didnt go hiking anywhere.

Op bepaalde dagen waren de gidsen bezet, K en L krijgen tips. Dan zou een tip best kunnen zijn dat de Pianista trail niet perse (geen regentijd, mooi weer) met een gids gelopen moet worden.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:50:52 #203
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145124903
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:34 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik had Eileen al lang gevraagd hoe alles nou precies is gegaan omtrent het boeken van de excursies bij Feliciano en wat er nou precies is gebeurd op de ochtend van 2 april.

Nee ik denk niet dat Eileen een link met Baru heeft.
En Domnivoor, jij zegt dat jij weet wie het is. Zonder zijn naam te verklappen, heb je wel kunnen checken of hij ook idd gids is geweest in Boquete? (zijn er bv oude dingen van hem te vinden op het internet?)
Ik kan checken dat Baru uit Boquete komt en de omgeving goed kent.
Hij kon de locaties van de kabelbruggen weergeven voordat die op internet te vinden waren.
Ik heb niet kunnen checken of hij daadwerkelijk gids is geweest. Ik heb wel foto's van hem met toeristen op de wandelroutes gezien, dus ik ben wel geneigd dat te geloven ;)

Ik weet verder niets over Eileen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:53:39 #204
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145124982
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:45 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Eeee hoe kom jij dan aan de nachtfoto's als ze nog niet gepubliceerd zijn?
Ze stonden in een mediafolder van een nieuwssite. Nog niet gepubliceerd, maar met enige moeite wel te vinden ;)
pi_145125055
quote:
Wait whut. Wat is er op de 505 te zien? Kabels van die baan? Wat is het sowieso voor rare donkere grot? Pad loopt daar niet verder. Ik heb dat hol ook niet gezien op de video van Hans K.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:00:24 #206
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145125184
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:56 schreef 11en30 het volgende:

Wait whut. Wat is er op de 505 te zien? Kabels van die baan? Wat is het sowieso voor rare donkere grot? Pad loopt daar niet verder. Ik heb dat hol ook niet gezien op de video van Hans K.
Menigeen meent een zwarte kabel van een tree trek te zien, in de rechterbovenhoek. Maar foto's van dit waardeloze postzegelformaat kun je nooit scherp inzoomen.

Dit is een video van zo'n baan bij Boquete:

De grot op de foto, tsja.. omdat het in de afdaling is, lijkt Kris dus achter te lopen en was Lisanne al verder. Ze zag daar iets en riep naar voren, denkelijk..
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:03:25 #207
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145125289
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:50 schreef Lutalo het volgende:
Ingrid Lommers‎Boquete Community Group

So I think I should write down what really happened and happening since in Holland in the media I read that they went up Volcán Barú what is really not true since they booked that tour with us for Saturday; they were going to go with a guide on saturday.

So we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL) so we suspect they went to that trail,

but they still could have go hiking somewhere else or maybe they didnt go hiking anywhere.

Op bepaalde dagen waren de gidsen bezet, K en L krijgen tips. Dan zou een tip best kunnen zijn dat de Pianista trail niet perse (geen regentijd, mooi weer) met een gids gelopen moet worden.
Degenen die achteraf zo goed weten te vertellen dat het volkomen duidelijk was dat de meiden de Pianista deden zitten er gewoon naast. De vetgedrukte uitspraak van Ingrid L geeft goed de verwarring en onzekerheid van de eerste dagen weer. Het zou trouwens weinig hebben geholpen als er die eerste dagen intensiever tussen het restaurant en de Mirador was gezocht. De meiden waren immers niet meer op of bij het toeristische Pianistapad.
pi_145125604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:03 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Degenen die achteraf zo goed weten te vertellen dat het volkomen duidelijk was dat de meiden de Pianista deden zitten er gewoon naast. De vetgedrukte uitspraak van Ingrid L geeft goed de verwarring en onzekerheid van de eerste dagen weer. Het zou trouwens weinig hebben geholpen als er die eerste dagen intensiever tussen het restaurant en de Mirador was gezocht. De meiden waren immers niet meer op of bij het toeristische Pianistapad.
Niet alleen de uitspraak van Ingrid L. Deze gecombineerd met , zie mijn eerdere berichten daarover.
pi_145125610
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Menigeen meent een zwarte kabel van een tree trek te zien, in de rechterbovenhoek. Maar foto's van dit waardeloze postzegelformaat kun je nooit scherp inzoomen.

De grot op de foto, tsja.. omdat het in de afdaling is, lijkt Kris dus achter te lopen en was Lisanne al verder. Ze zag daar iets en riep naar voren, denkelijk..
herinner je je deze nog?

http://s1371.photobucket.(...)dcec230.jpg.html?o=7

http://s1371.photobucket.(...)zps0ecc1f21.jpg.html
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:20:18 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145125735
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Welk stukje huid? Dat aan die voet van L. vast zat in haar schoen?
nee, ik weet het niet meer precies, maar bij de laatste of een na laatste vobdst van een bot(ten) was ook een reepje huid gevonden.
Opmerkelijk, omdat de botten eigenlijk schoon gevonden zijn. Dus ik ben benieuwd, is dat stukje huid van een van de meiden en is er heel toevallig nog een schilfer van een ander op gevonden. Of toch een spoor van een beest. Je weet het niet. En toen dat van dat kalk naar buiten kwam dacht ik nah horen we nu ook van wie die huid is. Maar we horen er helemaal niks meer over.
pi_145125903
quote:
TE GEK !!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:29:36 #212
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145125957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

En toen heeft hij die foto's maar niet doorgestuurd naar zijn goede vriend die nog dagelijks actief is als gids en die beweert de meiden een uur voor hun verdwijning nog op de Pianista gezien te hebben want meh who cares anyway, of wat?

Deze steen zou eenvoudig herkend moeten zijn door gidsen en ook door andere locals. Waarom houden ze hun mond? Zijn ze bang? Worden ze bedreigd? Of betaald? Direct of indirect betrokken? Geven ze geen fuck? Of hebben ze de info wel aan iemand doorgegeven en wordt het verderop stil gehouden? En waarom de nachtfoto's dan toch bij de 2e kabelbrug willen plaatsen als je overtuigd bent dat ze daar het water in gevallen zijn maar ook weet of denkt dat K en L die foto's zelf niet gemaakt hebben? :?
een combi van het eea?
Het is een land waar de loyaliteit aan elkaar hoog is. Maar ook een gemeenschap waar men nog langer mee moet leven.
Voor je het weet 'verdrink'je, denk aan osman.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:34:25 #213
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145126080
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:13 schreef 11en30 het volgende:

[..]

want meh who cares anyway, of wat?

En dat.
Ze zijn tenslotte nr 50 en 51?
pi_145126498
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:49 schreef agter het volgende:

[..]

Pa heeft het over de foto's op de top.
Dick over de laatste normale foto's.
ah oké
pi_145126648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik vind dat lage donkere hol op de 550 meer lijken op die van jouw video vanaf 1:07 rechtsachter die jongen dan op zo'n pad.
Wat is dat achter die jongen, wel een pad of?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:04:54 #216
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145126871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 14:54 schreef 11en30 het volgende:
Wat is dat achter die jongen, wel een pad of?
Als zij heel vaak daar moeten komen, om aan de overkant te staan om de mensen op te vangen, zal er wel een pad zijn. Maar ja, aan de andere kant, foto 505, als er niet metadata zijn veranderd, qua nummering etc. is in de afzink van de Pianista richting die bergbeek..

De begroeiing van dat 'hol' van 505 komt zeker overeen met dat van die Canopy Tree Trek video. Maar ja, dat kan toch niet na de Mirador zijn in dat geval op een afgelegen plek.. dus moet je het verhaal weer omgooien.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:08:47 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145126966
quote:

[..]

in dat laatste geval gaat het niet. Maar als ze nog samen waren in zo'n akelige situatie, dan lijkt mij het wel erg handig om dat als een van de eerste dingen te delen.
pi_145127000
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik heb een paar van de threads (wat hier de opvolgende topics zijn) op WebsSleuths doorgelezen. Daar zag ik geen postings waar mensen met grote stelligheid zeggen dat zus of zo, bijv. het maken van sommige foto's, wel door een onbekende gedaan moet zijn, en niet door Kris of Lisanne, omdat ze voor dat laatste geen zinnige verklaring hebben. Of waarin die "conclusie" voor de zoveelste keer herhaald wordt, alsof wie daar anders over denkt het maar niet wil begrijpen. Of dat sleuthers die een verloop zonder betrokkenheid van derden waarschijnlijker vinden dan met, narrow-minded zijn. Elkaar in een reeks posten over en weer verketteren zag ik ook niet. Ego's en overschatten van het sleuth-gebeuren wel, maar lang niet zo erg als hier. Tot en met kinderachtig doen over godbetert wie de volgende thread mag openen, resp. zeggen dat een ploegje van twintig sleuthers daar ter plekke het vele malen sneller en beter zou ophelderen.

Dus, minder aanleiding om spuugzat van een medesleuther te worden, en die uitgebreid op de korrel te nemen.
pi_145127316
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:04 schreef Perico het volgende:

[..]

Maar ja, dat kan toch niet na de Mirador zijn in dat geval op een afgelegen plek.. dus moet je het verhaal weer omgooien.
Hij zou dan tussen de Mirador en q1 moeten zijn maar komt niet voor op de video van Hans K dus wsl niet aan het doorgaande pad. Zou je er misschien uitkomen via het zijpad dat F. "steep area" noemde? Of ergens anders een doodlopend paadje? Ze komt er echt zo uit terug alsof ze op onderzoek is gegaan, hm nee dit is niks, geen pad hier, loopt dood of te steep, we moeten terug.
pi_145127336

[ Bericht 100% gewijzigd door 11en30 op 02-10-2014 15:21:55 ]
pi_145127505
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:40 schreef 11en30 het volgende:

Dat wordt lastig omdat ik daar dezelfde naam heb als hier...
tenzij een ander account daar aanmaak, maar dat kan jij ook
en dan deze steen posten met de vraag uit te zoeken of
dit echt dezelfde steen is.
pi_145127514
Geruisloos had een mooie kaart gemaakt met cirkels over waar ze ongeveer zouden kunnen zijn met de vindplaatsen en evt bereik Kun je die nog een keer plaatsen? Of heeft iemand anders hem bij de hand en een linkje? Dank....ben aan het zoeken maar kan niet (meer) vinden!
pi_145127594
In de uitzending, op het laatst ....vraagt Umberto Tan....`wie hier in Nederland dit onderzoek zou moeten leiden` .....er komt geen duidelijk antwoord op.....
Wat ik me dus afvraag is, waarom we niets horen van een bemoeienis eventueel, van een kabinet, of minister van Buitenlandse Zaken eventueel, of zelfs de Minister President....waarom worden die onderhand eens niet ingeschakeld, daar zitten ze voor naar mijn mening, de zaak is daar groot genoeg voor, en te veelomvattend ! Zij kunnen veel beter contact leggen met in dit geval Panama en VAART zetten achter deze zaak ( je kunt zelfs de Koning inschakelen, je krijgt altijd antwoord terug ! )
Al die tijd heb ik van bovenstaande figuren n i e t s gelezen....tis maar een idee, hoor....
51 vermissingen, waarvan 2 maar terug, 7 overleden.....dus 43 e c h t spoorloos....is belachelijk !

[ Bericht 2% gewijzigd door suddenintuition op 02-10-2014 15:36:56 ]
pi_145127675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:27 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

maar dat kan jij ook
Nee lukt niet. Ik word steeds geweigerd. Weet ook niet waarom. Misschien verzuip ik binnenkort. :')
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:38:11 #225
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145127822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:30 schreef suddenintuition het volgende:
In de uitzending, op het laatst ....vraagt Umberto Tan....`wie hier in Nederland dit onderzoek zou moeten leiden.....er komt geen duidelijk antwoord op.....
Wat ik me dus afvraag is, waarom we niets horen van een bemoeienis eventueel, van een kabinet, of minister van Buitenlandse Zaken eventueel, of zelfs de Minister President....waarom worden die onderhand eens niet ingeschakeld, daar zitten ze voor naar mijn mening, de zaak is daar groot genoeg voor, en te veelomvattend ! Zij kunnen veel beter contact leggen met in dit geval Panama en VAART zetten achter deze zaak ( je kunt zelfs de Koning inschakelen, je krijgt altijd antwoord terug ! )
Al die tijd heb ik van bovenstaande figuren n i e t s gelezen....tis maar een idee, hoor....
De minister van Buitenlandse Zaken was er in het begin bij betrokken.
Kort na de verdwijning hebben minister Timmermans en staatssecretaris Teeven zich ermee bemoeid. En de Nederlandse ambassadeur in Panama (De Boer) reisde meteen naar Boquete om zich te informeren over de zoekacties.
Maar daarna hebben we van deze heren niets meer vernomen. (Alleen de ambassadeur heeft nog laten weten dat hij het NFI-rapport niet had.)
pi_145127893
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:38 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De minister van Buitenlandse Zaken was er in het begin bij betrokken.
Kort na de verdwijning hebben minister Timmermans en staatssecretaris Teeven zich ermee bemoeid. En de Nederlandse ambassadeur in Panama (De Boer) reisde meteen naar Boquete om zich te informeren over de zoekacties.
Maar daarna hebben we van deze heren niets meer vernomen. (Alleen de ambassadeur heeft nog laten weten dat hij het NFI-rapport niet had.)
Okeee ! . prima dus ( in het begin dan ) ....maar daar horen we dus niets meer van.....wel een beetje vreemd ook zeg.....
Dan zou het NU dus tijd worden om de Koning een brief te schrijven ! ....en dat kan gewoon ! Veel mensen weten dit niet, maar dat kan echt.....als van de rest geen antwoord komt, ligt het balletje nu bij W.A. .....we schrijven hem een brief...........?
pi_145127926
quote:
51 vermissingen, waarvan 2 maar terug, 7 overleden.....dus 43 e c h t spoorloos....is belachelijk !
Echt ongelooflijk
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:44:52 #228
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145127996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk
Spoorloos is niet strafbaar. Het staat ieder (volwassen) mens vrij om ergens anders te gaan leven zonder daar mededelingen over te doen. Bij kinderen noemen we dat "weglopen", maar bij (jong) volwassenen komt het ook voor - gewoon weg en alle schepen achter je verbranden. Een nieuw leven beginnen.
pi_145128129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:13 schreef Ouder1 het volgende:
Apart dat jij klaagt over negativiteit en het ontbreken van constructieve bijdrages maar vervolgens wel keer op keer met aanvallen op een aantal users komt.
Ok, ik zal er nu ook over ophouden, mijn laatste post was flauw, geef ik toe...
In eerste instantie viel ik niemand aan, maar werd door jullie aangevallen
en het viel mij al op dat jullie ook andere users vaak aanvallen.
Laten we daar gewoon allemaal mee ophouden en elkaar's mening/ideeën
respecteren, dat is veel constructiever.

quote:
Het lijkt er op dat Jacky gelijk heeft en het je er alleen om gaat dat de drie door jou genoemde users niet voor minimaal 90% inzetten op een simpele verdwaling.
Dat is toeval en bovendien geloof ik ook niet in een simpele verdwaling, natuurlijk moet er
onderweg ergens iets ergs gebeurd zijn, waardoor ze van het pad afraakten of in de rivier
terecht kwamen. Met zoveel giftige dieren en insecten daar verbaast met dat ook niets.

quote:
Over constructief gesproken.. Als ik constructief, inhoudelijk onderbouwd, reageer op een idee van een user krijg ik Ad Hominems om mijn oren. De negativiteit lijkt mij dan echt niet bij mij te liggen.
Tja, het zal natuurlijk andersom helaas ook wel gebeuren, maar misschien is het ook de
bekende ' wie de bal kaatst ' hier...

Ik zal hier zowiezo wat minder vaak zijn en misschien alleen nog iets posten wat echt
nieuw en opzienbarend is, als ik 1 dag hier niet geweest ben, moet ik 100 berichten
doorlezen om weer up-to-date te zijn, dat is mij echt teveel, daar heb ik geen tijd voor.
pi_145128131
Ik vind e c h t , dat het NU hogerop gezocht moet worden......het loopt de spuigaten uit.....ik vind dit alles echt te ver gaan, ik weet niet hoe jullie daar over denken, maar naar mijn mening, reikt dit te ver boven onze macht, er moet `hogere ` hulp komen, dit mag niet zomaar gepikt worden !....
Een HALF JAAR , slaat nergens op
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:50:14 #231
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145128143
Elke vermissing is natuurlijk een drama maar 51 vermissingen is niet extreem veel. In Nederland zijn het er 15000 per jaar, waarvan 700 langer dan 3 weken of verdwenen.
pi_145128178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:50 schreef Domnivoor het volgende:
Elke vermissing is natuurlijk een drama maar 51 vermissingen is niet extreem veel. In Nederland zijn het er 15000 per jaar, waarvan 700 langer dan 3 weken of verdwenen.
huhh ?? .15000 ?
pi_145128183
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk
Dat is, denk ik, nu precies de reden waarom de Panamese autoriteiten bij een verdwijning initieel van een delict uit gaan. Dat hebben ze in deze zaak ook gedaan.
Maar vervolgens moet het wel onderbouwd kunnen worden met wat er gevonden is.
Make my day!
pi_145128256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:51 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

huhh ?? .15000 ?
Ja, tussen de 15.000 en 20.000 vermissingen per jaar in Nederland.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:54:38 #235
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145128280
quote:
In de uitzending, op het laatst ....vraagt Umberto Tan....`wie hier in Nederland dit onderzoek zou moeten leiden` .....er komt geen duidelijk antwoord op.....
Er is geen onderzoek meer, dus er valt ook niets te leiden.

In eerste instantie werd het onderzoek geleid door Panama, waarbij Nederland hulp heeft aangeboden. Die hulp is gegeven in de vorm van een NFI onderzoek. De resultaten daarvan zijn weer terug naar de opdrachtgever (Panama) dus.

In Panama heeft men ondertussen besloten (of dreigt dat te doen) om het onderzoek te sluiten, omdat er geen vragen meer open staan. De vermiste personen zijn (deels) gevonden, helaas overleden. Als oorzaak van dit overlijden gaat men (in Panama) uit van verdwalen gevolgd door uitputting of een ongeval. In elk geval niet van betrokkenheid van derden.

Vanuit Nederland valt er dus eigenlijk niets meer te doen. De Nederlandse autoriteiten kunnen moeilijk een onderzoek in Panama heropenen dat kort daarvoor door door Panama zelf gesloten is.

De enige optie om verder te gaan, is dus een particulier initiatief. De familie K. is dus bezig om daar geld voor in te zamelen. Dan kan er verder gezocht worden in de hoop op nieuwe aanwijzingen. Pas als er echt nieuwe feiten naar voren komen die op een misdrijf wijzen, zullen de Panamese autoriteiten weer uit hun stoel komen. Eerder niet, vrees ik.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:54:40 #236
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145128282
Je mag van de ziekelijke ijdele narcist Timmermans, die zijn hele leven gewerkt heeft aan deze lobby naar de EU, helemaal niets verwachten.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:09 schreef JustinCase het volgende:
Dus, minder aanleiding om spuugzat van een medesleuther te worden, en die uitgebreid op de korrel te nemen.
Toch lees je daar ook bagger als dit, op 30 augustus bijvoorbeeld, over foto 505:

quote:
She looks like a zomby/monster there, like the face of the girl of "the exorcist" film.
Zoiets lees je hier dan weer niet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:59:26 #237
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145128388
quote:
Maar lees nu eens het bericht in La Estrella. Zoals het er staat zijn ze bijna allemaal opgespoord en zijn er maar drie zaken in onderzoek. En twee van die drie, Kris en Lisanne, waren op 1 augustus al niet meer echt verdwenen. La Estrella in de bocht! Hoeveel er nu werkelijk zijn verdwenen in Chiriquí, daar kom je niet achter. Maar dat sensationele aantal van 51 wordt hier wel klakkeloos overgenomen en eindeloos herhaald. Hier de reactie van een lezer:

quote:
Giovanni Stagnaro • hace 2 meses

......51 casos de desaparecidos entre estos 31 mujeres y 20 hombres, los cuales han sido localizados y sólo tres están en investigación. .......¿Entonces ninguno se quedó desaparecido?........ESTOS SON LOS ENCABEZADOS ESTÚPIDOS QUE NOS OFRECEN LOS DIARIOS....
link naar artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)iriqui-2014/23792131
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:12:51 #238
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145128799
quote:
geldt die 51 dan voor heel panama, nee toch? Gaat om die provincie?
pi_145128833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:54 schreef Perico het volgende:

Toch lees je daar ook bagger als dit, op 30 augustus bijvoorbeeld, over foto 505:

[..]

Zoiets lees je hier dan weer niet.
Die quote trof me op het moment dat het gepost was meteen. Raar. Zo niet, ik krijg het m'n waffel bijna niet uit, eng. Dat is een hele enge post.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:15:04 #240
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145128870
DNA van onbekende op rugzak Kris
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-op-rugzak-kris.html

Ik heb vanmorgen een reactie gestuurd naar RTV-Utrecht, en geschreven dat 1) de rugzak van Kris niet is onderzocht en 2) dat er niets met die vingerafdruk is gedaan.
Het artikel is daarna geupdate maar ze hebben niets met mijn reactie gedaan :N
pi_145129017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Juni. Twintig juni. En er stond dat de zaak werd behandeld als een misdrijf tegen de persoonlijke integriteit, hoewel buiten dat de doodsoorzaak nog niet bekend is. Ik zie niet dat Panama daar vanaf is gestapt.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:21:03 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145129036
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

geldt die 51 dan voor heel panama, nee toch? Gaat om die provincie?
Alleen de provincie Chiriquí.
Voor een betere vergelijking kun je een gemiddelde Nederlandse provincie nemen (15000/12=1250 per NL provincie). Dan nog is 51 niet opvallend veel.
pi_145129246
ik ga deze nog eens posten hier, ben benieuwd wat mensen er in zien,die deze vergroting wellicht nog niet gezien hebben:

http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html

ik zie er nog steeds heel duidelijk een vrouwenfiguur in.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:29:19 #244
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145129266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alleen de provincie Chiriquí.
Voor een betere vergelijking kun je een gemiddelde Nederlandse provincie nemen (15000/12=1250 per NL provincie). Dan nog is 51 niet opvallend veel.
Je kunt natuurlijk elke gemelde vermissing gaan tellen. Maar vaak zit er iets anders dan misdaad achter. Ook wordt het lang niet altijd netjes gemeld wanneer iemand weer terecht is. Ik heb geen idee waar dat aantal van 51 nu precies voor staat. Dat er volgens de krant maar 3 van de 51 zaken in onderzoek zijn geeft te denken.
pi_145129340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:15 schreef Domnivoor het volgende:
DNA van onbekende op rugzak Kris
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-op-rugzak-kris.html

Ik heb vanmorgen een reactie gestuurd naar RTV-Utrecht, en geschreven dat 1) de rugzak van Kris niet is onderzocht en 2) dat er niets met die vingerafdruk is gedaan.
Het artikel is daarna geupdate maar ze hebben niets met mijn reactie gedaan :N
De tijdlijn van rtv-utrecht zit sowieso vol met fouten
Het verbaasd me dus niet dat ze het nog niet veranderd hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door jackie12 op 02-10-2014 16:38:19 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:48:47 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145129853
Hoe zit het nu eigenlijk met de tijdlijn, nog steeds 13 uur mirador foto?
pi_145129862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:28 schreef Poekje01 het volgende:
ik ga deze nog eens posten hier, ben benieuwd wat mensen er in zien,die deze vergroting wellicht nog niet gezien hebben:

Nee hé!!! :W
pi_145129950
quote:

Ja en ik zie toch echt ook nog steeds die man met de pet en rugzak iets verder naar boven links. Heb ik ook al eens aangehaald hier. Maar zonder origineel is het moeilijk scherp te krijgen.
pi_145129998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ja en ik zie toch echt ook nog steeds die man met de pet en rugzak iets verder naar boven links. Heb ik ook al eens aangehaald hier.
Ja en op die andere foto zie ik nog steeds dat been! Is besproken en er wordt toch overheen gelezen dus bespaar je de moeite om dit weer te plaatsen!
pi_145130023
Ik zag in die ene foto van Kris (waar ze voorovergebogen staat) ook echt een hond. Totdat de scherpere versie van de foto hier verscheen, toen waren het duidelijk gewoon bladeren :')
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:54:41 #251
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145130042
quote:

heb je al eens die foto gebruikt om de rode ogen te zoeken?
Ik denk trouwens dat de verhoudingen niet zouden kloppen.
pi_145130085
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:53 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Ja en op die andere foto zie ik nog steeds dat been! Is besproken en er wordt toch overheen gelezen dus bespaar je de moeite om dit weer te plaatsen!
Als dit een been blijkt te zijn dan is één van de meiden (Kris) waarschijnlijk afschuwelijk ergens klem is komen te zitten. Dit verklaard het broekje met dichte knoop! Want een persoon met één been daar glijdt je broek zo weg.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:57:02 #253
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145130120
quote:

[..]

Ik zie er geen been in. :7
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:57:34 #254
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145130141
De tijdlijn van RTV-Utrecht is prima en ook goed gedocumenteerd, afgezien van wat details bv. over de zoekacties.
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:48 schreef Marrije het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met de tijdlijn, nog steeds 13 uur mirador foto?
Ja. Maar ze noemden nu wel een ander tijdstip van het begin van de wandeling dan in de EenVandaag-video.
pi_145130189
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik zie er geen been in. :7
Foto 505 en dan links op de foto! Is al een keer omcirkeld door iemand.
pi_145130199
quote:

[..]

Weet je met een cold-case beginnen ze ook steeds weer van vooraf aan....tot vervelends toe. En dan soms, heel soms kom je tot nieuwe inzichten. Maar we hebben hiervoor toch echt de originele foto nodig.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:59:23 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145130221
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:57 schreef Domnivoor het volgende:
De tijdlijn van RTV-Utrecht is prima en ook goed gedocumenteerd, afgezien van wat details bv. over de zoekacties.

[..]

Ja. Maar ze noemden nu wel een ander tijdstip van het begin van de wandeling dan in de EenVandaag-video.
dank je
pi_145130627
A. Die afspraak die K en L zouden hebben, om 2 uur 'at the head (= het begin en niet de top) of The Pianista': beetje laat om nog naar boven te gaan?
B. Twee jonge mannen (niet die twee Nederlanders die zich gemeld hebben) met wie K en L gezien zouden zijn hebben zich nog niet gemeld toch?
A en B zijn dezelfde mannen misschien?
pi_145130679
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

om de, eh, nee, ik weet niet hoe dat moet. Maar ik ga het van het weekend eens nazoeken in dat fotosoftware programma wat ik heb, hoe dat moet.
pi_145130844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:58 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Foto 505 en dan links op de foto! Is al een keer omcirkeld door iemand.
ja, wat ik al eerder zei, ik ging met mn vingers op t scherm swipen (vergroten) en toen naar links,
kwam het zo op me af, schrok me een ongeluk, eh sorry, die nachtfoto, met de steen, en dat been, zit even mis hier geloof ik, is niet 505
pi_145131826
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:15 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

ja, wat ik al eerder zei, ik ging met mn vingers op t scherm swipen (vergroten) en toen naar links,
kwam het zo op me af, schrok me een ongeluk, eh sorry, die nachtfoto, met de steen, en dat been, zit even mis hier geloof ik, is niet 505
Eerste foto van een rots!
pi_145132609
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 17:10 schreef Lutalo het volgende:
A. Die afspraak die K en L zouden hebben, om 2 uur 'at the head (= het begin en niet de top) of The Pianista': beetje laat om nog naar boven te gaan?
B. Twee jonge mannen (niet die twee Nederlanders die zich gemeld hebben) met wie K en L gezien zouden zijn hebben zich nog niet gemeld toch?
Het schijnen vaststaande feiten te zijn die blijkbaar niet zijn na te trekken. Of men doet ook geen moeite om dit te onderzoeken. Het zou in ieder geval veel te maken kunnen hebben met datgene wat er is gebeurd.
pi_145132906
quote:
In Nederland wonen 16,8 miljoen mensen.
In de provincie Bocas del Toro 125.461 mensen.

In Nederland is dat dan 1 op de 1120 per jaar vermist en 1 op de 24000 langer dan 3 weken.
In Bocas del Toro is dat dan 1 op de 2460 in 9 maanden tijd waarvan er 2 zijn teruggekeerd.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 18:31:21 #264
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145133169
In La Estrella staat 51 vermissingen in Chiriquí. Dat heeft 416.873 inwoners.
Het bericht is overigens van 1 augustus zie ik net. Dus 51 in 7 maanden.
pi_145133237
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:54 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik denk juist dat de verhoudingen wel kloppen als dat figuur naar beneden loopt en met die pet een meter of 10verder staat maar dan lager verder het pad op naar links....
pi_145136350
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, er is in dat gehele "interview" van Tan (beter gezegd: de collecte van Tan) niets met enige stelligheid beweerd.

Wel zeiden ze duidelijk dat ze niets wilden vertellen over de familie F. (de ouders van L.).

Er werd wel de indruk gewekt dat het ging om de telefoon van K. Daarna werd het wat vaag en rommelig: er zou sprake kunnen zijn van "derden", in elk geval niet K. (ervan uitgaande dat zij haar eigen pincode niet zou kunnen vergeten).

Maar die "derde", dat zou natuurlijk wel L. kunnen zijn. Wat m.i. de meeste logische persoon is, aangezien ze met zijn tweeën aan de wandeling begonnen.
Agter heeft het allemaal nog eens nauwkeurig bekeken:

quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 02:05 schreef agter het volgende:
Nog even secuur gekeken op

3.40
De vader:
Hij heeft het over 1 telefoon (zegt letterlijk 'telefoon' en niet 'telefoons') waarop (ik citeer) 'vier, vijf dagen met een juiste pincode is ingelogd en vier, vijf dagen met een onjuiste pincode is proberen in te loggen'. En Kris heeft die onjuiste inlogging niet gedaan, zegt hij.
Gaat duidelijk alleen over de telefoon van Kris.

8.55
De oud-politie:
Hij heeft het over 1 april de noodoproep. En dan "de dagen erna" is er (Umberto) 'tot 80 keer geprobeerd in te loggen op de telefoons'.
Dus dat stukje gaat over beide telefoons.

Ik leid hieraan af dat er op de iPhone van Kris 4 a 5 dagen correct is ingelogd. Waarna er 4 a 5 dagen incorrecte pogingen zijn gedaan.
Dat op beide telefoons samen na 1 april tot 80 keer is proberen in te loggen. Er wordt niet expliciet vermeld of al deze pogingen mislukt zijn, overigens. Maar dat kan het wel impliceren.
Ook weten we de verdeling van dat proberen tussen beide telefoons niet.

pi_145136894
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:53 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, tussen de 15.000 en 20.000 vermissingen per jaar in Nederland.
Nederland heeft 15 mio inwoners. Dat stadje daar niet. Ook kun je je afvragen wat ze in NL allemaal mee hebben geteld.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:09:50 #268
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145137096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nederland heeft 15 mio inwoners. Dat stadje daar niet. Ook kun je je afvragen wat ze in NL allemaal mee hebben geteld.
Chiriquí heeft 416873 inwoners, zoals hierboven vermeld.
Je moet je vooral afvragen wat ze daar hebben meegeteld. De lezers van dat Estrella-artikel zetten er al grote vraagtekens bij.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:10:06 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145137112
quote:

[..]

Dat stadje kent ook geen 51 vermisten. De provincie wel.
Ook kun je je afvragen wat dáár allemaal mee is geteld.
pi_145137141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat stadje kent ook geen 51 vermisten. De provincie wel.
Ook kun je je afvragen wat dáár allemaal is geteld.
Ja. Onnozel dus om conclusies te trekken op basis van die aantallen.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:11:24 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145137163
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zie je mij dan ook nergens doen :s)
pi_145137280
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zie je mij dan ook nergens doen :s)
Dat zeg ik ook niet dat jij dat deed. Het gebeurde, zowel in de zin van het valt mee daar als er vallen er daar dagelijks van de aardbodem. :)
pi_145137302
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. 51 vermissingen zegt dus niet zoveel.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:17:54 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145137403
-O- Wou wat tik-/spelfouten aanpassen en wat verduidelijken en post weg -O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-10-2014 20:31:17 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:29:36 #275
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145137622
quote:

[..]

15 mio? Das war einmal.
pi_145137668
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:15 schreef agter het volgende:

[..]

Precies. 51 vermissingen zegt dus niet zoveel.
Klopt. 15.000 ook niet. Het klinkt leuk 51 vermissingen in een x-periode, maar voor hetzelfde geldt zitten er 50 tienermeisjes bij die even een weekje met hun vriendje in een motel hebben liggen ketsen en als vermist zijn opgegeven.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:31:55 #277
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145137742
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. 15.000 ook niet. Het klinkt leuk 51 vermissingen in een x-periode, maar voor hetzelfde geldt zitten er 50 tienermeisjes bij die even een weekje met hun vriendje in een motel hebben liggen ketsen en als vermist zijn opgegeven.
Of met hun gids.
pi_145137758
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Of met hun gids.
Die ene..

[ Bericht 0% gewijzigd door agter op 02-10-2014 20:47:48 ]
Make my day!
pi_145137940
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Of met hun gids.
Dat kan ook. Die vader was ook wel erg benieuwd naar alle geile berichtjes die de dames hebben uitgewisseld met lokale gidsen en barboys.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 20:51:52 #280
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145138058
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan ook. Die vader was ook wel erg benieuwd naar alle geile berichtjes die de dames hebben uitgewisseld met lokale gidsen en barboys.
Dat is begrijpelijk. Het zou onlogisch zijn te veronderstellen dat ze een paar weken droog hebben gestaan.
pi_145138110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 20:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is begrijpelijk. Het zou onlogisch zijn te veronderstellen dat ze een paar weken droog hebben gestaan.
Dat is met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit te sluiten!
pi_145138644
Zullen we het netjes houden en de speculaties over geile meisjes en dito gidsen achterwege laten?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:17:58 #283
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145139252
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:01 schreef Lavenderr het volgende:
Zullen we het netjes houden en de speculaties over geile meisjes en dito gidsen achterwege laten?
Zeker. Maar afgezien van de woordkeuze gaat het hier wel een een serieus onderwerp.

Waarom is niet onderzocht met welke personen K en L contact hebben gehad of gezocht in de weken voorafgaande aan de vermissing?

Volgens mij is dat standaard bij een misdrijf, maar waarom is daar dan niets over bekendgemaakt?
pi_145139298
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zeker. Maar afgezien van de woordkeuze gaat het hier wel een een serieus onderwerp.

Waarom is niet onderzocht met welke personen K en L contact hebben gehad of gezocht in de weken voorafgaande aan de vermissing?

Volgens mij is dat standaard bij een misdrijf, maar waarom is daar dan niets over bekendgemaakt?
Dat is idd een goede vraag.
pi_145139866
quote:

[..]

Ze waren toch op zoek naar 2 jongens waar ze mee gelunched hebben op 31 maart?
Is daar dan nog steeds niets uitgekomen?

Tja, ik denk dat met wie ze contact hebben gehad in die 2 dagen in Boquete verder niet
zo belangrijk meer is, we weten dat de meiden zeer waarschijnlijk samen (zonder andere personen)
aan hun hike begonnen zijn en ik acht het uitgesloten dat ze 5 uur lang achtervolgd zijn
zonder daarvan iets te hebben doorgehad (en de daders dan pas zouden toeslaan)

Voor Boquete zaten ze 2 weken in Bocas del Toro, maar met wie ze daar contact hebben gehad,
doet er natuurlijk echt niets toe, want op 30 maart gingen ze naar Boquete.
pi_145140068
quote:

Zo ik begrepen heb is daar niks over bekend gemaakt, omdat de ouders die gegevens (nog) niet hebben, of die gegevens überhaupt terug te halen zijn en of er om die gegevens gevraagd is.
pi_145140116
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 22:32 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat met wie ze contact hebben gehad in die 2 dagen in Boquete verder niet
zo belangrijk meer is, we weten dat de meiden zeer waarschijnlijk samen (zonder andere personen)
aan hun hike begonnen zijn en ik acht het uitgesloten dat ze 5 uur lang achtervolgd zijn

Voor Boquete zaten ze 2 weken in Bocas del Toro, maar met wie ze daar contact hebben gehad,
Dit.
Bovendien zijn ze wel beiden volwassen.
Waarom zouden de ouders recht hebben op alle privé chats van hen beiden?
Sommige dingen zijn ook na je dood gewoon nog privé.
Make my day!
pi_145140173
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:54 schreef Perico het volgende:

deze had je een paar dagen geleden ook al genoemd.
tja, niemand is perfect, en 30 augustus is toch al wel weer een tijdje geleden.
Ik heb nog wel slechtere posts ook daar voorbij zien komen...
pi_145140227
quote:

[..]

Misschien zijn het deze?

427938 Lutalo
pi_145130627
  donderdag 2 oktober 2014 @ 22:43:48 #290
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145140448
quote:

[..]

Dat kun je niet beoordelen, als je niet weet met wie en waarover ze contact hebben gehad.

Wie weet hebben ze in Bocas een jongen uit Boquete ontmoet, die daar toevallig was, om maar wat te noemen.

Of contact met andere toeristen die later (wellicht) ook naar Boquete zouden komen.
pi_145141868
quote:

[..]

Alles is mogelijk.
pi_145142436
quote:

[..]

Volgens mij worden er standaard bij een vermissing ook de volgende 2 vragen gesteld:

1- Wie heeft als laatste de vermiste(n) gezien
2- Wie deed als eerste de ontdekking van de vermissing

Verder wordt dan de vraag gesteld: heeft de laatste die de vermiste(n) heeft gezien een alibi?

Hele standaard vragen die gek genoeg bij veel mensen hier de nekharen van omhoog gaan staan
pi_145142548
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:29 schreef jackie12 het volgende:
Hele standaard vragen die gek genoeg bij veel mensen hier de nekharen van omhoog gaan staan
Nee hoor. Het zijn alleen je standaard antwoorden en je standaard ontkenningen van andere mogelijkheden die de nekharen overeind doen staan. 8-)
pi_145142866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee hoor. Het zijn alleen je standaard antwoorden en je standaard ontkenningen van andere mogelijkheden die de nekharen overeind doen staan. 8-)
Hier sla je de plank aardig mis Ouder1.
De kans, zoals in jouw mogelijk scenario, dat ze de verkeerde personen zijn tegengekomen na de Mirador acht ik bijna net zo groot als het verhaal dat ze al vanaf het hostel een lift/gids hebben gehad.
Zelfs voor verdwalen laat ik de deur nog op een kier.

Maar inderdaad, totdat er iemand opstaat die bv. zegt "JA, ik was de taxichauffeur en heb ze zeker naar de Pianista gebracht, denk ik daar anders over.

Los van dat zijn de standaard vragen die de politie zou moeten stellen waar ik net op wees, waarheid als een stier...uh koe.
pi_145143035
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:41 schreef jackie12 het volgende:
De kans, zoals in jouw mogelijk scenario, dat ze de verkeerde personen zijn tegengekomen na de Mirador
:?

Dat is niet de mijne hoor..
pi_145143066
quote:
Maar inderdaad, totdat er iemand opstaat die bv. zegt "JA, ik was de taxichauffeur en heb ze zeker naar de Pianista gebracht, denk ik daar anders over.
Die was er, maar jij neemt dat niet aan.
pi_145143352
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:45 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

:?

Dat is niet de mijne hoor..
In jouw scenario zijn ze jongens tegengekomen en sloeg de sfeer om. Op de vlucht/niet terug durven keren, bv infectie krijgen door wondjes en daar aan sterven.

Ik bedoel dat ik me goed kan voorstellen dat ze verkeerde personen zijn tegen gekomen.

[qoute]
Die was er, maar jij neemt dat niet aan.
[/quote]

Nee als Plinio ze had gezien op de pianista dan was ie op 2 april al gaan zoeken NA de mirador en had ie dat wel gezegd in de reportage "hier hadden Kris en Lisanne de weg terug moeten nemen"
Hij zei niks maar begon wel over Lorenzo G.
Dus nee, ik neem niet aan dat ie ze gezien heeft
pi_145143467
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

In jouw scenario zijn ze jongens tegengekomen en sloeg de sfeer om. Op de vlucht/niet terug durven keren, bv infectie krijgen door wondjes en daar aan sterven.

Ik bedoel dat ik me goed kan voorstellen dat ze verkeerde personen zijn tegen gekomen.
Niet na maar voor de Mirador ontmoet. En ik zie het als optie, meer niet.
quote:
Nee als Plinio ze had gezien op de pianista dan was ie op 2 april al gaan zoeken NA de mirador en had ie dat wel gezegd in de reportage "hier hadden Kris en Lisanne de weg terug moeten nemen"
Er zijn meerdere getuigen en allemaal hebben ze volgens jou de meiden niet gezien. Ik ga die discussie niet weer met je aan. Als die getuigen allemaal de verkeerden voor hadden, dan had F dat net zo goed fout kunnen hebben.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:58:47 #299
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145143503
quote:

[..]

Hier sla je de plank aardig mis Ouder1.
De kans, zoals in jouw mogelijk scenario, dat ze de verkeerde personen zijn tegengekomen na de Mirador acht ik bijna net zo groot als het verhaal dat ze al vanaf het hostel een lift/gids hebben gehad.
Zelfs voor verdwalen laat ik de deur nog op een kier.

Los van dat zijn de standaard vragen die de politie zou moeten stellen waar ik net op wees, waarheid als een stier...uh koe.
Is er ergens een overzicht van getuigenverklaringen?

Wat betreft de twee hierboven genoemde scenario's: die sluiten elkaar niet uit.

Ze kunnen eerst een lift hebben gehad van een chauffeur (a), volgens na de Mirador zijn verdwaald en/of verkeerde personen (b) zijn tegengekomen.

Ook is het mogelijk dat (a) zijn vriendjes (b) heeft ingelicht. In dat geval is het logisch dat (a) zich niet heeft gemeld.
pi_145143527
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:54 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Niet per se. Er waren immers getuigen die dachten dat ze Kris en Lisanne veel later hadden gezien, aan dat restaurant voor de Mirador enz. Ten eerste was Plinio al niet zeker dat hij ze gezien had (waarschijnlijk ook omwille van andere verklaringen die hem tegenspraken). Ten tweede kan hij misschien gedacht hebben, dat ALS hij inderdaad die ochtend de meisjes had gezien die op weg waren naar de Mirador, dat ze veilig en wel teruggekeerd waren in Boquete (aangezien ze zogenaamd veel later gezien waren door getuigen).
En als Plinio dacht dat ze veilig teruggekeerd waren, zou het tijdsverlies zijn geweest om op de Pianista-trail (of na de Mirador) te gaan zoeken.

Het zijn enkel aannames uiteraard, maar het is dus helemaal niet zeker dat ALS Plinio hen die ochtend gezien heeft, dat hij dan ook zeker was dat ze verdwenen waren op het Pianista-pad, en dat hij dus daar zou willen gaan zoeken. Dat is namelijk net zo goed een aanname, geen zekerheid.
pi_145143730
Een algemeen antwoord naar jullie allemaal.
ALLE getuigen hebben hen gezien op
A- een tijdstip die niet kan
B- een plek die niet kan

Is daar mee gezegd dat ze allemaal fout zaten? NEE.
Maar omdat het onzeker is moet je uitgaan van het zekere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')