abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145117616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 05:03 schreef Deiner het volgende:

[..]

Ik had de steenkool aangewezen.
Ik heb de steen aangewezen.

Het kliekje gidsenmatties probeert deze krampachtig bij de 2e kabelbrug te duiden maar daar ligt ie toch echt niet. :N
pi_145117688
Op mij komt het over alsof er een truk is toegepast op de meiden.

Door hen op uiterst geraffineerde wijze onder druk te zetten en zo haastige beslissingen te laten nemen (snel kamer verlaten, geen toiletspullen meenemen), niet meer naar het thuisfront Whatsappen, terwijl ze dat volgens de broer van L eerst - " tot vervelens toe" - wel deden, en waar ze:

- continu het thuisfront melden wat ze gingen doen en waar
- normaliter zeker niet zo makkelijk in zouden zijn meegegaan
- in hun teleurstelling dat de hele week slecht begonnen was (wegvallen vrijwilligerswerk)

was hun state of mind ongetwijfeld beinvloed. Alles past niet bij "rustig en bedachtzaam".

Een beetje zoals geraffineerde zakkenrollers je kunnen afleiden in een tram of metro. Er wordt een situatie om je heen gecreerd, waarin je uiterst alert moet blijven, zodat je niet je eigenbelangen en veiligheid uit het oog verliest. En mocht je dat toch doen, gaat het mis.
pi_145117773
Het misverstand over definitie van vrijheidsberoving in Panama en vermissing in Nederland is de oorzaak van het misverstand. Het schijnt dat in Panama een vermissing valt onder "onvrijwillige vrijheidsberoving"
Dat zegt dan nog niet dat er derden bij betrokken zijn, het kan ook door een ongeluk o.i.d. zijn.
Het is vanaf het begin vertaald naar het Nederlands als ontvoering, daar komt het misverstand vandaan.
Ik zal later een link plaatsen naar het artikel waar dit in uitgelegd werd, ik moet ver terugzoeken daarvoor.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de heren speurders die aan tafel zaten dit belangrijke detail gemist hebben.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:32:54 #129
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145117826
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:21 schreef 11en30 het volgende:

[..]

Ik heb de steen aangewezen.

Het kliekje gidsenmatties probeert deze krampachtig bij de 2e kabelbrug te duiden maar daar ligt ie toch echt niet. :N
je hebt gezegd waar ie wel ligt?
pi_145117970
Ik ben ervan overtuigd dat de gidsen wel weten waar de steen ligt.

Hebben zij de nachtfoto's gezien? Baru zeker weten wel.
Hebben ze/Heeft Baru de autoriteiten en/of de familie geïnformeerd over de lokatie?
Zo nee waarom niet?
Waarom proberen ze de steen bij de kabelbrug te positioneren?

@Danyoromijn: waarom ga jij niet onderkoffer op ws om dat eens even uit te zoeken?
pi_145118039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:29 schreef Grijzemassa het volgende:
Het misverstand over definitie van vrijheidsberoving in Panama en vermissing in Nederland is de oorzaak van het misverstand. Het schijnt dat in Panama een vermissing valt onder "onvrijwillige vrijheidsberoving"
Dat zegt dan nog niet dat er derden bij betrokken zijn, het kan ook door een ongeluk o.i.d. zijn.
Het is vanaf het begin vertaald naar het Nederlands als ontvoering, daar komt het misverstand vandaan.
Ik zal later een link plaatsen naar het artikel waar dit in uitgelegd werd, ik moet ver terugzoeken daarvoor.
Ik vind het onbegrijpelijk dat de heren speurders die aan tafel zaten dit belangrijke detail gemist hebben.
Nu je zegt: wat het niet zo dat alle vermissingen direct onder de noemer 'vrijheidsberoving' vielen daar?
Make my day!
pi_145118063
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:43 schreef agter het volgende:

[..]

Nu je zegt: wat het niet zo dat alle vermissingen direct onder de noemer 'vrijheidsberoving' vielen daar?
Ja dat klopt, het is uitgelegd in een krant. Ik weet alleen niet meer of het een Nederlandse of Panamese krant was dus zoek me een ongeluk.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:53:36 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145118208
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:49 schreef jackie12 het volgende:
Ik kan geen verdwaalscenario bedenken die aansluit op de eerste 4 dagen goed en daarna foute codes. En dat 80 keer.
Lisanne die de pincode van Kris niet wist, Kris niet in staat haar de pincode te geven (dood/kwijt/niet aanspreekbaar). Wat dus na die vier dagen gebeurd moet zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:54:55 #134
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145118237
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:40 schreef 11en30 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat de gidsen wel weten waar de steen ligt.

Hebben zij de nachtfoto's gezien? Baru zeker weten wel.
Hebben ze/Heeft Baru de autoriteiten en/of de familie geïnformeerd over de lokatie?
Zo nee waarom niet?
Waarom proberen ze de steen bij de kabelbrug te positioneren?

@Danyoromijn: waarom ga jij niet onderkoffer op ws om dat eens even uit te zoeken?
dat denk ik ook, zei ik al eerder. Die eerste nachtfoto, met geul en op zeer korte afstand die hangpleksteen. Dat moeten meerdere lokalen weten, waar dat is.

Dacht dat het hier al was verteld, bij de lost waterfalls.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:01:03 #135
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145118373
Ik heb die nachtfoto's naar Baru gestuurd, nog voordat ze gepubliceerd waren. En hij schreef in eerste instantie (in een PM) dat het "a thousand places" kon zijn.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145118399
23/06/2014 - The case of Lisanne Froon and Kris Kremers is being handled as a "crime against personal integrity" and has ceased to be regarded as a disappearance, said Prosecutor Betzaida Pittí­.

Pittí said that the decision was made after remains found in Bocas del Toro were of Froon. It must now be determined if she died of natural causes or if foul play was involved.

Hier komt het misverstand vandaan dat het in Panama als een misdaad gezien zou worden en in Nederland als een vermissing.

http://www.prensa.com/uho(...)holandesas/347137?en
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:08:58 #137
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145118524
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:
23/06/2014 - The case of Lisanne Froon and Kris Kremers is being handled as a "crime against personal integrity" and has ceased to be regarded as a disappearance, said Prosecutor Betzaida Pittí­.

Pittí said that the decision was made after remains found in Bocas del Toro were of Froon. It must now be determined if she died of natural causes or if foul play was involved.

Hier komt het misverstand vandaan dat het in Panama als een misdaad gezien zou worden en in Nederland als een vermissing.

Bedankt. Ik zal dat ook even op WS zetten.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145118699
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Lisanne die de pincode van Kris niet wist, Kris niet in staat haar de pincode te geven (dood/kwijt/niet aanspreekbaar). Wat dus na die vier dagen gebeurd moet zijn.
Was mijn eerste gedachte ook.
pi_145118784
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:

Ja, duidelijk.
pi_145118968
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:08 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Bedankt. Ik zal dat ook even op WS zetten.
pi_145119311
'Op de smartphones van de vrouwen zijn vingerafdrukken gevonden, waarvan er een is teruggevonden in de Panamese database, volgens de krant La Estrella. '

http://www.nieuws.nl/alge(...)NA-van-een-onbekende

Verdwaling my ass.
when hatred consumes us
we perceive enemies everywhere
pi_145119443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:44 schreef Procella het volgende:
'Op de smartphones van de vrouwen zijn vingerafdrukken gevonden, waarvan er een is teruggevonden in de Panamese database, volgens de krant La Estrella. '

Verdwaling my ass.
Das nieuws!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:50:16 #143
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119494
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:44 schreef Procella het volgende:

Verdwaling my ass.
zodan, benieuwd of we snel weten wie erbij hoort
pi_145119495
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:53 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Maar wel genoeg bij kennis is om de 1e 4 dagen wel haar eigen telefoon te "onlocken" maar niet helder genoeg is om Lisanne haar pincode te geven?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:55:15 #145
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119624
Misschien dat iemand get bijbehorende artikel van estrella kan vinden en vertalen? Ik zit mobiel :@
pi_145119897
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
Misschien dat iemand get bijbehorende artikel van estrella kan vinden en vertalen? Ik zit mobiel :@
Wat dat iet het artikel waarin stond dat de telefoons met tape aan de camera vast geplakt zaten? Op dat tape is een vingerafdruk gevonden.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:07:22 #147
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145119926
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:50 schreef Marrije het volgende:

[..]

zodan, benieuwd of we snel weten wie erbij hoort
Maar er staat iets anders.

El informe practicado por el Instituto Forense de Holanda revela que tres de las huellas se hallaron en la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos. Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá.

Het door het NFI opgestelde rapport onthult dat drie vingerafdrukken zich bevonden in het plakband dat de camera en de telefoons bijeenhield. Een van de vingerafdrukken, waarvan een foto naar het Panamese OM is gestuurd, kan worden vergeleken in de Panamese database.

Cotejar betekent volgens alle woordenboeken: vergelijken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:07:31 #148
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119932
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:06 schreef agter het volgende:

[..]

Wat dat iet het artikel waarin stond dat de telefoons met tape aan de camera vast geplakt zaten? Op dat tape is een vingerafdruk gevonden.
en dat die een match heeft met de database in panama?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 11:09:26 #149
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145119986
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Maar er staat iets anders.

El informe practicado por el Instituto Forense de Holanda revela que tres de las huellas se hallaron en la cinta autoadhesiva que unía la cámara y los teléfonos. Una de las huellas, de la que se envió una fotografía a la fiscalía panameña, puede ser cotejada en la base de datos de Panamá.

Het door het NFI opgestelde rapport onthult dat drie vingerafdrukken zich bevonden in het plakband dat de camera en de telefoons bijeenhield. Een van de vingerafdrukken, waarvan een foto naar het Panamese OM is gestuurd, kan worden vergeleken in de Panamese database.

Cotejar betekent volgens alle woordenboeken: vergelijken.
ah, nog niet vergeleken dus. Volgens dit artikel en er is dus nog geen nieuwere dat het vergeleken is en (al dan niet) matcht.
pi_145120017
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

en dat die een match heeft met de database in panama?
Ik zoek het even op:
Het artikel.
http://laestrella.com.pa/(...)-holandesas/23809123

Vertaling (van WS):
FINGERPRINTS FOUND ON BACKPACK AND CONTENTS

Adelitia Coriat reports:

Translation:

A dozen fingerprints were found on the Apple and Samsung phones owned by Lisanne Froon and Kris Kremers, the Dutch women who died in unclear circumstances after hiking the el Sendero del Pianista, in the district of Boquete, Chiriqui.

The report prepared by the Netherlands Forensic Institute reveals that three of the traces were found in the self-adhesive tape that connected the camera and phones. One of the traces, of which a photograph was sent to the Panamanian prosecution, may be matched in the database of Panama.

The fact seems to have gone unnoticed by prosecutor Pittí Bethsaida, who so far has not checked the fingerprint with the locals who handled objects or with other possible suspects.

According to Enrique Arrocha, lawyer for the Kremers family, the prosecutor has not taken statements from people who gave the belongings of the young women to the prosecution, let alone checked DNA or other elements found on clothing and items from the girls.

DNA SAMPLES

The Dutch forensic report failed to detect DNA profiles on phones and camera. However, of the bras found on the bank of river Culubre, six samples were recovered. Five of them did not allow to get DNA profiles; the sixth was from one of the employees of the Institute.

Of the backpack 13 samples were obtained, and it was determined that two of them came from two unknown women. In the fifth sample a DNA profile which was a mixture of two unknown persons, of which at least one is a man, was found.

The theory of fiscal Bethsaida Pittí is that the Dutch were lost during their tour of the trail and died in an accident. The prosecutor also referred to a report prepared by the National Environmental Authority where the presence of wild animals is stated in the area that Kris and Lisanne explored.

However, in no line of the Dutch report evidence of attack by a wild animal was detected.

BOTANICAL TRACES

Of which there were indeed traces was of of pieces of leaves and soil material on the backpack and bras. The Dutch forensic institute failed to determine the source of plants for lack of reference. The is the task of the Panamanian prosecution, but, to date, Pittí has not compared these results with the vegetation at the site where the objects were found or any surrounding area.

For criminologists, the evidences that the prosecution has obtained so far are sufficient to start a homicide investigation. The findings are a sign that the girls were not lost, as claimed by the prosecutor, but that they were killed and their remains, bones and belongings, placed on the banks of river Culubre intentionally - at a12 hours walk from where they were seen for the last time.

Arrocha reported that anthropological examination of the skeletal remains of young determined that a rib of Kris was in an area where phosphate is present, which would explain its whitish color. However, the prosecution has not established whether the bone was subjected to a chemical process intentionally or whetether it was circumstantial.

Recently, Pittí gave the bones (evidence for the prosecution) of Lisanne to her relatives. At the same time, said she was waiting for requests by the family Kremers to hand over skeletal remains to them. Laweyer Arrocha said he will not do that, because it is essential evidence to complete the investigation.

The European forensics also revealed that the girls made ​​several calls to helplines in The Netherlands and Panama, 112 and 911, respectively.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')