abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145115202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 14:45 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Er wordt vaak van uitgegaan dat het vanaf het begin volstrekt duidelijk was (of had kunnen zijn) dat de meiden de Pianista gingen doen. Maar het blijkt telkens opnieuw dat dat helemaal niet duidelijk was. Ze hebben tegen niemand iets gezegd als: wij gaan vandaag dit en dat doen. Daarom was de Pianista niet meer dan één van de mogelijkheden en werd het grootste deel van de zoekcapaciteit helaas verspild in gebieden waar zoeken, achteraf gezien, geen zin had.
Hinder van kennis achteraf is één van de moeilijkst te vermijden valkuilen bij het begrijpen van het verleden. Richard Dawkins noemt dat "the conceit of hindsight". Vertekening doordat je weet hoe het afliep. Mensen willen vaak niet eens geloven dat het bestaat. Tegen alle intuïtie, je weet meer, maar begrijpt daardoor slechter. Toch werkt het zo. Om er minder last van te hebben, moet je als eerste beseffen dat het iedereen treft, ook jou. Besef kun je krijgen door uitleg met voorbeelden, en een redelijk vermogen tot reflectie. Of, als je gezegend bent met een goed verstand en dat reflecitevermogen, door levenservaring.

Mensen die bij alles beseffen hoe verneukeratief die vertekening van het verleden is, hoe menselijk het is, zijn zeldzaam. In discussies vallen ze op. Mensen die er geen flauw benul van hebben vallen minder op, of helemaal niet. Helaas.
pi_145115209
Ik ben eerlijk gezegd dat gedoe van "wie gelooft in een verdwaling, wil de misdaad-aanhangers weghebben" ook wel beu hoor. Dat heb ik de laatste topics nu al enorm vaak gelezen,zo vaak dat het op mij dan eerder nog andersom overkomt.
pi_145115228
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:28 schreef agter het volgende:

[..]

De ouders zeiden dat er vier a vijf dagen correct was ingelogd, daarna 4 a 5 dagen incorrect geprobeerd.
De aanname is dan dat Kris dus nog vier a vijf dagen geleefd heeft (haar telefoon, haar pincode).
Als dat zo is, dan kan ze niet door honger omgekomen zijn.
Een eventuele verwonding zou dan plausibel zijn?

Overigens is het geen stellige conclusie maar een vraag. :)
Je kunt wel 30 dagen zonder eten
pi_145115243
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het kan denk ik, ook door een kleine verwonding ---> bloedvergiftiging oid. Maar ik ben geen arts.
Ja, iets van een verwonding idd. Kan ook klein zijn, wat jij schrijft.
Make my day!
pi_145115363
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:28 schreef agter het volgende:

De ouders zeiden dat er vier a vijf dagen correct was ingelogd, daarna 4 a 5 dagen incorrect geprobeerd.
De aanname is dan dat Kris dus nog vier a vijf dagen geleefd heeft (haar telefoon, haar pincode).
Als dat zo is, dan kan ze niet door honger omgekomen zijn.
Een eventuele verwonding zou dan plausibel zijn?

Overigens is het geen stellige conclusie maar een vraag. :)
Wat nu indien de oproepen met foute pincode na dag 4 de telefoons van zowel Kris als Lisanne Kris betroff, welke aanname zou dan voor de hand liggend zijn?
pi_145115367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

Dat is dikke onzin. Kennelijk hang jij er nog niet zo lang rond.
lang genoeg om het verschil te zien.

quote:
Alleen afgezeken wordt er daar idd niet, want dat wordt gewoon verwijderd door mods.
ja, en dat moet ook, anders krijg je zoiets als hier: 10 pagina's met voornamelijk geruzie
en daartussen misschien 5 constructieve bijdragen. Wat voor nut heeft het om elkaar te
gaan afzeiken als je een zaak enigszins professioneel wilt oplossen?

quote:
En ik persoonlijk ben je constante gezeik op Fok! en je constante ophemelen van WS ook wel meer dan zat. Hou er over op en blijf of vertrek naar waar het je kennelijk beter bevalt.
Dat was ik allang van plan en heb ik al aangekondigd en zal ik inderdaad gaan doen,
jullie blij, ik blij, iedereen blij. Begin van de avond nam ik me al voor om definitief afscheid
hier te gaan nemen, want ik schiet er niets mee op en velen van jullie hier ook niet.

Alleen voor de zaak zelf wilde ik nog even proberen door te gaan hier en vooral de toon en
de koers van discussie hier in wat normalere banen te leiden, maar dat is helaas niet gelukt
(was ook wat te idealistisch om dat te verwachten, ben ik met je eens...)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:42:50 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:32 schreef Za het volgende:

[..]

Is vanavond met stelligheid gezegd dat het alleen de telefoon van Kris betrof?
De heer Kremers had het nl een poosje geleden over vreemd gebruik van beide telefoons:

Het Nederlands Forsisch Instituut heeft de mobiele telefoons en de digitale camera onderzocht. Daaruit blijkt dat er na de verdwijning nog is geprobeerd te bellen met de telefoons.

De telefoons zijn gebruikt en dat gebruik en de manier waarop levert voor ons weer zoveel vragen op dat we zeggen; dit is niet logisch”, zegt de vader van Kris.

http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie

Zouden de 80 pogingen tot inloggen niet logischerwijs beide telefoons betreffen?
Zou ik ook denken, maar ik heb de uitzending niet gezien. Misschien ging het daar wel uitdrukkelijk alleen over de telefoon van Kris?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145115396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Wat nu indien de oproepen met foute pincode na dag 4 de telefoons van zowel Kris als Lisanne Kris betroff, welke aanname zou dan voor de hand liggend zijn?
Waaruit maak jij dat op?
Make my day!
pi_145115419
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:43 schreef agter het volgende:

Waaruit maak jij dat op?
Zie post # 48.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:44:49 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_145115427
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:42 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

lang genoeg om het verschil te zien.

[..]

ja, en dat moet ook, anders krijg je zoiets als hier: 10 pagina's met voornamelijk geruzie
en daartussen misschien 5 constructieve bijdragen. Wat voor nut heeft het om elkaar te
gaan afzeiken als je een zaak enigszins professioneel wilt oplossen?

[..]

Dat was ik allang van plan en heb ik al aangekondigd en zal ik inderdaad gaan doen,
jullie blij, ik blij, iedereen blij. Begin van de avond nam ik me al voor om definitief afscheid
hier te gaan nemen, want ik schiet er niets mee op en velen van jullie hier ook niet.

Alleen voor de zaak zelf wilde ik nog even proberen door te gaan hier en vooral de toon en
de koers van discussie hier in wat normalere banen te leiden, maar dat is helaas niet gelukt
(was ook wat te idealistisch om dat te verwachten, ben ik met je eens...)
Ik ben ook hartstikke blij als je gewoon blijft hoor ^O^

Zolang je maar ophoudt met dat Fok! vs WS-(af)gezeik en gewoon inhoudelijk meedoet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_145115472
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:33 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Goede posts van mensen zijn altijd welkom maar als iemand opeens van gedaante verwisseld vind ik dat schijnheilig.
Heb een hekel aan schijnheilige mensen.

Grappig dat je Ouder1,Poekje01 en mij weg wilt hebben
Komt omdat we alle 3 geloven in een misdrijf en jij niet
Nee, vanwege jullie agressiviteit, negativiteit, neerbuigendheid, arrogantie en onvermogen
om zaken ook eens vanuit een ander perspectief te bekijken.

Ik heb nooit gezegd een misdrijf uit te sluiten, ik vind het alleen onwaarschijnlijk,
maar ben wel van mening dat onderzoek ook in die richting moet blijven doorgaan.
pi_145115539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:44 schreef Za het volgende:

[..]

Zie post # 48.
Heb je de uitzending gezien? Zo nee, mss is ie al op rtl-gemist? Anders morgen.

Het kwam op mij over als dat hij hier over de telefoon van Kris sprak. Mss zei hij telefoon, ipv telefoons. Dat weet ik niet meer. Maar ik had wel die indruk.
Die 80 keer proberen in te loggen leek overigens weer wel op beide telefoons te slaan.

Mss kijk ik morgen die uitzending nog wel even terug.
Make my day!
pi_145115576
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:51 schreef agter het volgende:

Het kwam op mij over als dat hij hier over de telefoon van Kris sprak. Mss zei hij telefoon, ipv telefoons. Dat weet ik niet meer. Maar ik had wel die indruk.
Die 80 keer proberen in te loggen leek overigens weer wel op beide telefoons te slaan.

De herhaling komt zo, ik zal nog even luisteren wat hij exact zegt.

Maar mijn vraag aan jou is (hypothetisch) indien na dag 4 op beide telefoons alleen nog maar met foutieve pincodes is geprobeerd in te loggen (80x), aan welk scenario denk je dan?
pi_145115623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik ben ook hartstikke blij als je gewoon blijft hoor ^O^

Zolang je maar ophoudt met dat Fok! vs WS-(af)gezeik en gewoon inhoudelijk meedoet.
Ik denk niet dat ik nog lang blijf als de negativiteit, ruzies en het afgezeik hier zo door gaat....
Gisteren dacht ik eigenlijk al 'ik moet weg en stoppen met Fok', het levert mij teveel ergernis op.

Jammer wel, want er zijn zeker goede posters hier, die zich net als ik echt om de zaak zelf
bekommeren en niet alleen om hun eigen ego's, maar is echt teveel ruis hier.

Websleuths is ook niet alles hoor, ben ik met iedereen eens, het zou het beste zijn om de
besten van deze twee werelden met elkaar te combineren.
pi_145115641
Ik ben niet degene aan wie je de vraag stelt :P maar ga toch even mijn mening geven. Àls het inderdaad zo is dat er na dag 4 op BEIDE telefoons geprobeerd is in te loggen met foutieve codes, dan wordt 'mijn' verdwalingstheorie zwakker. Er zijn in mijn ogen dan 3 mogelijkheden:

1. De telefoons zijn nog steeds in het bezit van K en/of L, maar ze weten hun code niet meer.
2. K & L zijn gestorven zonder toedoen van derden (dus aan de gevolgen van verdwaling), maar derden hebben hun telefoon gevonden.
3. K & L zijn gestorven door toedoen van derden, die vervolgens de telefoons (proberen te) gebruiken.

1 acht ik onwaarschijnlijk.
2 acht ik ook onwaarschijnlijk, omdat de foutieve inlog-pogingen gedaan zijn op dag 5 en verder (denk ik?), het zou wel héél toevallig zijn als ze nét na hun dood gevonden worden door derden die er niets mee te maken hebben.

Dus àls dit klopt, blijft voor mij scenario 3 over, het misdrijfscenario. Maar omdat ik meer geloof in verdwaling, geloof ik eigenlijk niet dat er foutieve inlog-pogingen gedaan zijn op beide telefoons. Dit wordt nergens expliciet gezegd, juist? Dus ik geloof dat één van beide meisjes de foutieve pogingen heeft gedaan, op de telefoon van het andere meisje.
pi_145115642
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:53 schreef Za het volgende:

[..]

De herhaling komt zo, ik zal nog even luisteren wat hij exact zegt.

Maar mijn vraag aan jou is (hypothetisch) indien na dag 4 op beide telefoons alleen nog maar met foutieve pincodes in geprobeerd in te loggen (80x), aan welk scenario denk je dan?
Dat ze, of een van beiden, heel erg versuft waren. Of dat de telefoons (dan wsl als inhoud van de rugzak) in handen van een ander waren.

Nu er wel vier dagen correct blijkt te zijn ingelogd, maak jij daar uit op dat een van beiden dit wsl gedaan heeft?
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 00:59:20 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145115651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:47 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Nee, vanwege jullie agressiviteit, negativiteit, neerbuigendheid, arrogantie en onvermogen
om zaken ook eens vanuit een ander perspectief te bekijken.
Laat je niet door 3 users wegjagen ;)

quote:
Ik heb nooit gezegd een misdrijf uit te sluiten, ik vind het alleen onwaarschijnlijk,
maar ben wel van mening dat onderzoek ook in die richting moet blijven doorgaan.
Mee eens.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  donderdag 2 oktober 2014 @ 01:00:59 #68
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145115676
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:08 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Op WS is de discussie constructiever, veel minder afgezeik (zowiezo typisch Hollands),
meer gericht op de zaak en niet zozeer op de ego's en het gelijk willen hebben.
Dat kan wel zo zijn, maar je hebt de olifant in het vertrek nog niet gespot: op WS wordt vele malen strenger gemodereerd en zijn de uitschieters die we hier zien domweg onmogelijk.
Toen Libby Aernout "Aeronaut" noemde, reageerde ik met de opmerking dat hij daar zelf waarschijnlijk ook wel om kon lachen. Dat bericht werd verwijderd. :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145115697
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:51 schreef agter het volgende:

[..]

http://www.rtlxl.nl/#!/_r(...)99-8408-85908fd15eaa
pi_145115713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:57 schreef danyoromijn het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ik nog lang blijf als de negativiteit, ruzies en het afgezeik hier zo door gaat....
Gisteren dacht ik eigenlijk al 'ik moet weg en stoppen met Fok', het levert mij teveel ergernis op.

Jammer wel, want er zijn zeker goede posters hier, die zich net als ik echt om de zaak zelf
bekommeren en niet alleen om hun eigen ego's, maar is echt teveel ruis hier.

Websleuths is ook niet alles hoor, ben ik met iedereen eens, het zou het beste zijn om de
besten van deze twee werelden met elkaar te combineren.
Het zijn er maar een paar die het verzieken. Je weet wie het zijn.
Ik waardeer je inbreng in de zaak zeer! Zou graag willen dat je bleef.
Make my day!
pi_145115720
" Om het DM-systeem te kunnen gebruiken moet je minimaal een week geregistreerd zijn. Deze beperking kan niet door ons worden omzeild. Ook niet als je het heel lief vraagt ;) "

Hier kan ik dan wel weer om lachen ;-)
pi_145115744
quote:
thanx! Heb even geen geduld voor die reclames...
Heb jij het al terug beluisterd?
Make my day!
pi_145115772
Even herhaling gekeken, 80 keer inloggen met verkeerde pincodes betreft beide telefoons.
pi_145115788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 00:42 schreef Za het volgende:

[..]

Overigens: was de Samsung niet op 5 april leeg?
Dat heeft namelijk wel consequenties.
Make my day!
pi_145115795
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 01:08 schreef agter het volgende:

[..]

Overigens: was de Samsung niet op 5 april leeg?
Dat heeft namelijk wel consequenties.
Idd, dus dan kunnen de foutieve inlogpogingen na dag 4 niet met de Samsung zijn gedaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')