abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145122794
Als ik goed begrijp is in zo'n beetje alle touristische info over Boquette en omgeving
te lezen dat je nooit zonder gids moet wandelen in de natuur. Uitzondering is het Pianista-pad,
daar zijn de meningen over verdeeld, verdwalen is geen risico, maar in 1 [digitale]folder wordt wel melding gemaakt van berovingen, en in een kopie van die tekst is het stukje over de berovingen verwijderd. In de info die wél een gids adviseert voor t pianistapad staat niet vermeld waarom je dan een gids nodig hebt, er staat zelfs niet in dat je geen bereik hebt.
Dat maakt het pianistapad heel aantrekkelijk voor criminaliteit: de toeristen die de pianista lopen zijn nog maar pas gearriveerd, hebben niet direct een gids kunnen boeken, maar de pianista schijnt wel zonder gids te kunnen. Nieuwe toeristen zijn nog niet beroofd, en nog niet gewaarschuwd, en weten nog niet dat ze dalijk geen bereik meer hebben. Als je het zo bekijkt moet je toch wel concluderen dat Panama liever beroofde toeristen heeft dan minder toeristen? Zo zijn ze al bijna medeplichtig!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145122852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Maar wel genoeg bij kennis is om de 1e 4 dagen wel haar eigen telefoon te "onlocken" maar niet helder genoeg is om Lisanne haar pincode te geven?
Daar heb je wel een punt. Als ze ziek werd en steeds slechter.. Zou Lisanne dan echt niet op het idee zijn gekomen om de pin van de enige werkende mobiel aan Kris te vragen?
pi_145122900
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar heb je wel een punt. Als ze ziek werd en steeds slechter.. Zou Lisanne dan echt niet op het idee zijn gekomen om de pin van de enige werkende mobiel aan Kris te vragen?
Niet als Kris na vier dagen plotseling overlijdt, of als ze plotseling gescheiden worden/zijn.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:44:40 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145122943
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:08 schreef gynaika het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat Dick Steffens zegt dat de Panamese autoriteiten spreken over "onvrijwillige vrijheidsbeneming" terwijl de Nederlandse autoriteiten het houden op een vermissing.
De Steffens had een over een formulier dat rond 20 mei was verstuurd. Daarop stond kennelijk iets over een mogelijke vrijheidsbeneming, wat op die datum inderdaad nog een optie was. Naderhand zijn ze daar in Panama (al dan niet terecht) van afgestapt.
pi_145122982
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:08 schreef ToniB het volgende:

[..]

11.00 uur op de Mirador?
of 13.00 uur foto op Mirador?
heb het op opnieuw nog eens bekeken en beluisterd, pa Kremers zegt wat anders dan Dick Steffens:

Maar, pa K zegt dat, in dat filmpje wat wordt getoond, waar Roelie en hij in Panama zijn met de gidsen:
pa K: tijdmoment 09:57 " we zijn nu aangekomen bij... waar de meiden foto's van elkaar gemaakt hebben, om ongeveer 13:00u s middags

Dick Steffens zegt, tegen het einde van de uitzending, tijdmoment 14:48:
- 11:00u zijn ze aan dat pad begonnen
- 14:00u is de foto genomen 'vrolijke meiden op de foto'
- 16:39u eerste noodoproep

bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)99-8408-85908fd15eaa
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:47:12 #181
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145123017
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:50 schreef Marrije het volgende:
En, ik ben een beetje aan het drammen, beetje maar, dat stukje huid. Ben ik benieued, was dat van een van de meiden of van een derde?
Welk stukje huid? Dat aan die voet van L. vast zat in haar schoen?
pi_145123072
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:46 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

heb het op opnieuw nog eens bekeken en beluisterd, pa Kremers zegt wat anders dan Dick Steffens:

Maar, pa K zegt dat, in dat filmpje wat wordt getoond, waar Roelie en hij in Panama zijn met de gidsen:
pa K: tijdmoment 09:57 " we zijn nu aangekomen bij... waar de meiden foto's van elkaar gemaakt hebben, om ongeveer 13:00u s middags

Dick Steffens zegt, tegen het einde van de uitzending, tijdmoment 14:48:
- 11:00u zijn ze aan dat pad begonnen
- 14:00u is de foto genomen 'vrolijke meiden op de foto'
- 16:39u eerste noodoproep

bron: http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)99-8408-85908fd15eaa
Pa heeft het over de foto's op de top.
Dick over de laatste normale foto's.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:50:29 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145123105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De Steffens had een over een formulier dat rond 20 mei was verstuurd. Daarop stond kennelijk iets over een mogelijke vrijheidsbeneming, wat op die datum inderdaad nog een optie was. Naderhand zijn ze daar in Panama (al dan niet terecht) van afgestapt.
Dat moet 20 juni te zijn. Ze dachten dus in eerste instantie wel aan betrokkenheid van derden.
pi_145123241
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:14 schreef ToniB het volgende:
Het is trouwens in mijn ogen onzin dat men niet wist waar men moest zoeken die eerste paar dagen. De gids die nota bene de vermissing ontdekte én aangifte deed op 2 april bij de politie, heeft op 3 april zeker van mevrouw Martina bevestigd gekregen dat ze op het Pianista trail waren. Weken lang was hij bij het onderzoek nauw betrokken.....en dan gaat men toch ergens anders zoeken. Dát snap ik nou niet!
dit dus, Ingrid Lommerse heeft op 3 april aangifte gedaan, en gezegd dat ze in de computer had gekeken op de taalschool, en zag waar de meiden naar gezocht hadden, en dat ze nr alle waarschijnlijk het Pianista pad waren opgegaan...

vind ik ook onbegrijpelijk, een zoektocht bij Vulcan Baru??. F kon immers aangeven dat zij bij hem die tocht voor zaterdag hadden geboekt NB!! en dus ging Sinaproc olv. de gidsen, bij de vulkaan zoeken.. mmm

nee, hier speelde wat anders, zelfs naderhand is Sinaproc weggebleven van de uiteindelijke vindplaatsen,
wat ik vreemd vind en niet kan plaatsen, al was het maar omdat het m.i. logisch lijkt dat je zoekt id buurt van water (rivier) ivm het frequent nodig hebben van drinkwater (liefst uit stromend water)

maar dat is achteraf, hindsight knowledge bias denk ik dan

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 02-10-2014 13:03:16 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 12:57:35 #185
327807 Mariposas
יה&#14
pi_145123305
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:43 schreef agter het volgende:

[..]

Niet als Kris na vier dagen plotseling overlijdt, of als ze plotseling gescheiden worden/zijn.
Dat inderdaad. Een andere optie is dat ze de pincode vergeten is. Als ze geen pen hadden kon ze het nergens opschrijven.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_145123484
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:55 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

dit dus, Ingrid Lommerse heeft op 3 april aangifte gedaan, en gezegd dat ze in de computer had gekeken op de taalschool, en zag waar de meiden naar gezocht hadden, en dat ze nr alle waarschijnlijk het Pianista pad waren opgegaan...

vind ik ook onbegrijpelijk, een zoektocht bij Vulcan Baru??. F kon immers aangeven dat zij bij hem die tocht voor zaterdag hadden geboekt NB!! en dus ging Sinaproc olv. de gidsen, bij de vulkaan zoeken.. mmm

nee, hier speelde wat anders
Ja, hier speelde zeker wat anders, nl. drie verschillende organisaties om te zoeken (Sinaproc, Senafront, Senan), politie, eigenwijze gidsen, dames van taalschool die wat roepen en vrijwilligers; kortom 7 partijen die hun eigen ideeeen hebben over de te volgen strategie.
pi_145123822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:01 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb die nachtfoto's naar Baru gestuurd, nog voordat ze gepubliceerd waren. En hij schreef in eerste instantie (in een PM) dat het "a thousand places" kon zijn.
En toen heeft hij die foto's maar niet doorgestuurd naar zijn goede vriend die nog dagelijks actief is als gids en die beweert de meiden een uur voor hun verdwijning nog op de Pianista gezien te hebben want meh who cares anyway, of wat?

Deze steen zou eenvoudig herkend moeten zijn door gidsen en ook door andere locals. Waarom houden ze hun mond? Zijn ze bang? Worden ze bedreigd? Of betaald? Direct of indirect betrokken? Geven ze geen fuck? Of hebben ze de info wel aan iemand doorgegeven en wordt het verderop stil gehouden? En waarom de nachtfoto's dan toch bij de 2e kabelbrug willen plaatsen als je overtuigd bent dat ze daar het water in gevallen zijn maar ook weet of denkt dat K en L die foto's zelf niet gemaakt hebben? :?

[ Bericht 11% gewijzigd door 11en30 op 02-10-2014 13:42:46 ]
pi_145123906
misschien zijn die inlogpogingen zonder pin wel door hen zelf gedaan, nadat de instellingen [foutief] gewijzigd zijn naar binnen zonder pin, om batterij te sparen?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_145124137
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:03 schreef SAJ het volgende:

[..]

Ja, hier speelde zeker wat anders, nl. drie verschillende organisaties om te zoeken (Sinaproc, Senafront, Senan), politie, eigenwijze gidsen, dames van taalschool die wat roepen en vrijwilligers; kortom 7 partijen die hun eigen ideeeen hebben over de te volgen strategie.
mmm.. hier heb je een heel goed punt! 7 strategieen.. en de een praat Engels, en dan de ander Spaans, en soms iemand beide. Ja, wie heeft de leiding. Toch zat daar volgens mij een chain of commend en volgorde in.
Volgens mij daar 1) politie 2) Sinaproc 3) Senafront 4) Senan en dan nog de gidsen en vrijwiligers.
pi_145124303
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:10 schreef agter het volgende:
Of which there were indeed traces was of of pieces of leaves and soil material on the backpack and bras. The Dutch forensic institute failed to determine the source of plants for lack of reference. The is the task of the Panamanian prosecution, but, to date, Pittí has not compared these results with the vegetation at the site where the objects were found or any surrounding area.
Deze vind ik ook bijzonder opmerkelijk!
pi_145124343
Als ik lees dat Baru uitstekend Duits kan, vraag ik me weer af of er misschien een connectie is tussen Baru en Eileen?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:33:47 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145124420
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Deze vind ik ook bijzonder opmerkelijk!
kleine moeite, zou je denken. Net zoals even die vingerafdruk door de database halen.
pi_145124426
quote:
14s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:40 schreef Poekje01 het volgende:
Als timepad details noemt hij specifiek
11:00u A.M. op de mirador
14:00u P.M foto's bij het beekje
16:30u PM eerste noodoproep
Heb ik het nu verkeerd onthouden of was het eerst 12:00 Mirador?
pi_145124458
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:30 schreef Lutalo het volgende:
Als ik lees dat Baru uitstekend Duits kan, vraag ik me weer af of er misschien een connectie is tussen Baru en Eileen?
Ik had Eileen al lang gevraagd hoe alles nou precies is gegaan omtrent het boeken van de excursies bij Feliciano en wat er nou precies is gebeurd op de ochtend van 2 april.

Nee ik denk niet dat Eileen een link met Baru heeft.
En Domnivoor, jij zegt dat jij weet wie het is. Zonder zijn naam te verklappen, heb je wel kunnen checken of hij ook idd gids is geweest in Boquete? (zijn er bv oude dingen van hem te vinden op het internet?)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:38:29 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145124545
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tot dusver was het steeds om 13.00 uur op de Mirador.
pi_145124625
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:43 schreef agter het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook:
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:41 schreef Ouder1 het volgende:
Als ze ziek werd en steeds slechter..
pi_145124692
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

rond 11:00u op weg naar de mirador, heb hier over her post, lees anders ff terug aub, post 180 hierboven
pi_145124740
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:01 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb die nachtfoto's naar Baru gestuurd, nog voordat ze gepubliceerd waren.
Eeee hoe kom jij dan aan de nachtfoto's als ze nog niet gepubliceerd zijn?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 13:46:25 #199
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145124772
Dit is de snelste manier om van de Mirador naar Alto Culebra te reizen.. zoals te zien op foto 505 ;)
pi_145124857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 13:46 schreef Perico het volgende:
Dit is de snelste manier om van de Mirador naar Alto Culebra te reizen.. zoals te zien op foto 505 ;)
wow, zou je je bekken kunnen breken als er iets mis gaat en je naar beneden stort?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')