abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_145127893
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:38 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De minister van Buitenlandse Zaken was er in het begin bij betrokken.
Kort na de verdwijning hebben minister Timmermans en staatssecretaris Teeven zich ermee bemoeid. En de Nederlandse ambassadeur in Panama (De Boer) reisde meteen naar Boquete om zich te informeren over de zoekacties.
Maar daarna hebben we van deze heren niets meer vernomen. (Alleen de ambassadeur heeft nog laten weten dat hij het NFI-rapport niet had.)
Okeee ! . prima dus ( in het begin dan ) ....maar daar horen we dus niets meer van.....wel een beetje vreemd ook zeg.....
Dan zou het NU dus tijd worden om de Koning een brief te schrijven ! ....en dat kan gewoon ! Veel mensen weten dit niet, maar dat kan echt.....als van de rest geen antwoord komt, ligt het balletje nu bij W.A. .....we schrijven hem een brief...........?
pi_145127926
quote:
51 vermissingen, waarvan 2 maar terug, 7 overleden.....dus 43 e c h t spoorloos....is belachelijk !
Echt ongelooflijk
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:44:52 #228
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145127996
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk
Spoorloos is niet strafbaar. Het staat ieder (volwassen) mens vrij om ergens anders te gaan leven zonder daar mededelingen over te doen. Bij kinderen noemen we dat "weglopen", maar bij (jong) volwassenen komt het ook voor - gewoon weg en alle schepen achter je verbranden. Een nieuw leven beginnen.
pi_145128129
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:13 schreef Ouder1 het volgende:
Apart dat jij klaagt over negativiteit en het ontbreken van constructieve bijdrages maar vervolgens wel keer op keer met aanvallen op een aantal users komt.
Ok, ik zal er nu ook over ophouden, mijn laatste post was flauw, geef ik toe...
In eerste instantie viel ik niemand aan, maar werd door jullie aangevallen
en het viel mij al op dat jullie ook andere users vaak aanvallen.
Laten we daar gewoon allemaal mee ophouden en elkaar's mening/ideeën
respecteren, dat is veel constructiever.

quote:
Het lijkt er op dat Jacky gelijk heeft en het je er alleen om gaat dat de drie door jou genoemde users niet voor minimaal 90% inzetten op een simpele verdwaling.
Dat is toeval en bovendien geloof ik ook niet in een simpele verdwaling, natuurlijk moet er
onderweg ergens iets ergs gebeurd zijn, waardoor ze van het pad afraakten of in de rivier
terecht kwamen. Met zoveel giftige dieren en insecten daar verbaast met dat ook niets.

quote:
Over constructief gesproken.. Als ik constructief, inhoudelijk onderbouwd, reageer op een idee van een user krijg ik Ad Hominems om mijn oren. De negativiteit lijkt mij dan echt niet bij mij te liggen.
Tja, het zal natuurlijk andersom helaas ook wel gebeuren, maar misschien is het ook de
bekende ' wie de bal kaatst ' hier...

Ik zal hier zowiezo wat minder vaak zijn en misschien alleen nog iets posten wat echt
nieuw en opzienbarend is, als ik 1 dag hier niet geweest ben, moet ik 100 berichten
doorlezen om weer up-to-date te zijn, dat is mij echt teveel, daar heb ik geen tijd voor.
pi_145128131
Ik vind e c h t , dat het NU hogerop gezocht moet worden......het loopt de spuigaten uit.....ik vind dit alles echt te ver gaan, ik weet niet hoe jullie daar over denken, maar naar mijn mening, reikt dit te ver boven onze macht, er moet `hogere ` hulp komen, dit mag niet zomaar gepikt worden !....
Een HALF JAAR , slaat nergens op
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:50:14 #231
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145128143
Elke vermissing is natuurlijk een drama maar 51 vermissingen is niet extreem veel. In Nederland zijn het er 15000 per jaar, waarvan 700 langer dan 3 weken of verdwenen.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_145128178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:50 schreef Domnivoor het volgende:
Elke vermissing is natuurlijk een drama maar 51 vermissingen is niet extreem veel. In Nederland zijn het er 15000 per jaar, waarvan 700 langer dan 3 weken of verdwenen.
huhh ?? .15000 ?
pi_145128183
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:42 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Echt ongelooflijk
Dat is, denk ik, nu precies de reden waarom de Panamese autoriteiten bij een verdwijning initieel van een delict uit gaan. Dat hebben ze in deze zaak ook gedaan.
Maar vervolgens moet het wel onderbouwd kunnen worden met wat er gevonden is.
Make my day!
pi_145128256
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:51 schreef suddenintuition het volgende:

[..]

huhh ?? .15000 ?
Ja, tussen de 15.000 en 20.000 vermissingen per jaar in Nederland.
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:54:38 #235
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_145128280
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:30 schreef suddenintuition het volgende:
In de uitzending, op het laatst ....vraagt Umberto Tan....`wie hier in Nederland dit onderzoek zou moeten leiden` .....er komt geen duidelijk antwoord op.....
Wat ik me dus afvraag is, waarom we niets horen van een bemoeienis eventueel, van een kabinet, of minister van Buitenlandse Zaken eventueel, of zelfs de Minister President....waarom worden die onderhand eens niet ingeschakeld, daar zitten ze voor naar mijn mening, de zaak is daar groot genoeg voor, en te veelomvattend ! Zij kunnen veel beter contact leggen met in dit geval Panama en VAART zetten achter deze zaak ( je kunt zelfs de Koning inschakelen, je krijgt altijd antwoord terug ! )
Al die tijd heb ik van bovenstaande figuren n i e t s gelezen....tis maar een idee, hoor....
51 vermissingen, waarvan 2 maar terug, 7 overleden.....dus 43 e c h t spoorloos....is belachelijk !
Er is geen onderzoek meer, dus er valt ook niets te leiden.

In eerste instantie werd het onderzoek geleid door Panama, waarbij Nederland hulp heeft aangeboden. Die hulp is gegeven in de vorm van een NFI onderzoek. De resultaten daarvan zijn weer terug naar de opdrachtgever (Panama) dus.

In Panama heeft men ondertussen besloten (of dreigt dat te doen) om het onderzoek te sluiten, omdat er geen vragen meer open staan. De vermiste personen zijn (deels) gevonden, helaas overleden. Als oorzaak van dit overlijden gaat men (in Panama) uit van verdwalen gevolgd door uitputting of een ongeval. In elk geval niet van betrokkenheid van derden.

Vanuit Nederland valt er dus eigenlijk niets meer te doen. De Nederlandse autoriteiten kunnen moeilijk een onderzoek in Panama heropenen dat kort daarvoor door door Panama zelf gesloten is.

De enige optie om verder te gaan, is dus een particulier initiatief. De familie K. is dus bezig om daar geld voor in te zamelen. Dan kan er verder gezocht worden in de hoop op nieuwe aanwijzingen. Pas als er echt nieuwe feiten naar voren komen die op een misdrijf wijzen, zullen de Panamese autoriteiten weer uit hun stoel komen. Eerder niet, vrees ik.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:54:40 #236
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_145128282
Je mag van de ziekelijke ijdele narcist Timmermans, die zijn hele leven gewerkt heeft aan deze lobby naar de EU, helemaal niets verwachten.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:09 schreef JustinCase het volgende:
Dus, minder aanleiding om spuugzat van een medesleuther te worden, en die uitgebreid op de korrel te nemen.
Toch lees je daar ook bagger als dit, op 30 augustus bijvoorbeeld, over foto 505:

quote:
She looks like a zomby/monster there, like the face of the girl of "the exorcist" film.
Zoiets lees je hier dan weer niet.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:59:26 #237
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145128388
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:30 schreef suddenintuition het volgende:
In de uitzending, op het laatst ....vraagt Umberto Tan....`wie hier in Nederland dit onderzoek zou moeten leiden` .....er komt geen duidelijk antwoord op.....
Wat ik me dus afvraag is, waarom we niets horen van een bemoeienis eventueel, van een kabinet, of minister van Buitenlandse Zaken eventueel, of zelfs de Minister President....waarom worden die onderhand eens niet ingeschakeld, daar zitten ze voor naar mijn mening, de zaak is daar groot genoeg voor, en te veelomvattend ! Zij kunnen veel beter contact leggen met in dit geval Panama en VAART zetten achter deze zaak ( je kunt zelfs de Koning inschakelen, je krijgt altijd antwoord terug ! )
Al die tijd heb ik van bovenstaande figuren n i e t s gelezen....tis maar een idee, hoor....
Maar lees nu eens het bericht in La Estrella. Zoals het er staat zijn ze bijna allemaal opgespoord en zijn er maar drie zaken in onderzoek. En twee van die drie, Kris en Lisanne, waren op 1 augustus al niet meer echt verdwenen. La Estrella in de bocht! Hoeveel er nu werkelijk zijn verdwenen in Chiriquí, daar kom je niet achter. Maar dat sensationele aantal van 51 wordt hier wel klakkeloos overgenomen en eindeloos herhaald. Hier de reactie van een lezer:

quote:
Giovanni Stagnaro • hace 2 meses

......51 casos de desaparecidos entre estos 31 mujeres y 20 hombres, los cuales han sido localizados y sólo tres están en investigación. .......¿Entonces ninguno se quedó desaparecido?........ESTOS SON LOS ENCABEZADOS ESTÚPIDOS QUE NOS OFRECEN LOS DIARIOS....
link naar artikel:
http://laestrella.com.pa/(...)iriqui-2014/23792131
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:12:51 #238
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145128799
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:50 schreef Domnivoor het volgende:
geldt die 51 dan voor heel panama, nee toch? Gaat om die provincie?
pi_145128833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:54 schreef Perico het volgende:

Toch lees je daar ook bagger als dit, op 30 augustus bijvoorbeeld, over foto 505:

[..]

Zoiets lees je hier dan weer niet.
Die quote trof me op het moment dat het gepost was meteen. Raar. Zo niet, ik krijg het m'n waffel bijna niet uit, eng. Dat is een hele enge post.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:15:04 #240
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145128870
DNA van onbekende op rugzak Kris
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-op-rugzak-kris.html

Ik heb vanmorgen een reactie gestuurd naar RTV-Utrecht, en geschreven dat 1) de rugzak van Kris niet is onderzocht en 2) dat er niets met die vingerafdruk is gedaan.
Het artikel is daarna geupdate maar ze hebben niets met mijn reactie gedaan :N
pi_145129017
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De Steffens had een over een formulier dat rond 20 mei was verstuurd. Daarop stond kennelijk iets over een mogelijke vrijheidsbeneming, wat op die datum inderdaad nog een optie was. Naderhand zijn ze daar in Panama (al dan niet terecht) van afgestapt.
Juni. Twintig juni. En er stond dat de zaak werd behandeld als een misdrijf tegen de persoonlijke integriteit, hoewel buiten dat de doodsoorzaak nog niet bekend is. Ik zie niet dat Panama daar vanaf is gestapt.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:21:03 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_145129036
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

geldt die 51 dan voor heel panama, nee toch? Gaat om die provincie?
Alleen de provincie Chiriquí.
Voor een betere vergelijking kun je een gemiddelde Nederlandse provincie nemen (15000/12=1250 per NL provincie). Dan nog is 51 niet opvallend veel.
pi_145129246
ik ga deze nog eens posten hier, ben benieuwd wat mensen er in zien,die deze vergroting wellicht nog niet gezien hebben:

http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html

ik zie er nog steeds heel duidelijk een vrouwenfiguur in.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:29:19 #244
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_145129266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Alleen de provincie Chiriquí.
Voor een betere vergelijking kun je een gemiddelde Nederlandse provincie nemen (15000/12=1250 per NL provincie). Dan nog is 51 niet opvallend veel.
Je kunt natuurlijk elke gemelde vermissing gaan tellen. Maar vaak zit er iets anders dan misdaad achter. Ook wordt het lang niet altijd netjes gemeld wanneer iemand weer terecht is. Ik heb geen idee waar dat aantal van 51 nu precies voor staat. Dat er volgens de krant maar 3 van de 51 zaken in onderzoek zijn geeft te denken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_145129340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:15 schreef Domnivoor het volgende:
DNA van onbekende op rugzak Kris
http://www.rtvutrecht.nl/(...)-op-rugzak-kris.html

Ik heb vanmorgen een reactie gestuurd naar RTV-Utrecht, en geschreven dat 1) de rugzak van Kris niet is onderzocht en 2) dat er niets met die vingerafdruk is gedaan.
Het artikel is daarna geupdate maar ze hebben niets met mijn reactie gedaan :N
De tijdlijn van rtv-utrecht zit sowieso vol met fouten
Het verbaasd me dus niet dat ze het nog niet veranderd hebben

[ Bericht 2% gewijzigd door jackie12 op 02-10-2014 16:38:19 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:48:47 #246
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_145129853
Hoe zit het nu eigenlijk met de tijdlijn, nog steeds 13 uur mirador foto?
pi_145129862
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:28 schreef Poekje01 het volgende:
ik ga deze nog eens posten hier, ben benieuwd wat mensen er in zien,die deze vergroting wellicht nog niet gezien hebben:

Nee hé!!! :W
pi_145129950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:28 schreef Poekje01 het volgende:

Ja en ik zie toch echt ook nog steeds die man met de pet en rugzak iets verder naar boven links. Heb ik ook al eens aangehaald hier. Maar zonder origineel is het moeilijk scherp te krijgen.
pi_145129998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:51 schreef ToniB het volgende:

[..]

Ja en ik zie toch echt ook nog steeds die man met de pet en rugzak iets verder naar boven links. Heb ik ook al eens aangehaald hier.
Ja en op die andere foto zie ik nog steeds dat been! Is besproken en er wordt toch overheen gelezen dus bespaar je de moeite om dit weer te plaatsen!
pi_145130023
Ik zag in die ene foto van Kris (waar ze voorovergebogen staat) ook echt een hond. Totdat de scherpere versie van de foto hier verscheen, toen waren het duidelijk gewoon bladeren :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')