abonnement Unibet Coolblue
pi_144912845
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Liefst met foto's van het eten en neem je wel een foto van je paffert er bij? _O- _O_

Voor de langere verslagen kun je terecht in de topics van het restaurant zelf, of open er een .

Waar?



Wanneer?



Wat at je?



1 van de betere Italiaanse restaurants waar ik sedert de opening al eerder vol lof over was vanwege de authentieke 'Napolitaanse' bereiding van de gerechten. Vanavond vanwege opgekomen trek in Italiaans eten even naar Rotterdam-Centrum gereden om zo een simpele pizza te halen voor weinig geld,en dat op dit late tijdstip waar andere soortgelijke zaken al dicht zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 00:21:21 ]
  vrijdag 26 september 2014 @ 00:38:30 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_144913362
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:19 schreef Iwanius het volgende:
en neem je wel een foto van je paffert er bij?
Waar is die foto?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 26 september 2014 @ 04:04:47 #3
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_144914785
Mijn laatste bezoeken waren in de tijd dat ik veel te besteden had... namelijk Benz in Groningen.
Goed het koste me al gauw 200 + euro voor een diner voor 8 personen... maar het was het zeker waard.

Na binnenkomst kun je kiezen tussen meerdere zalen, waarvan er twee de vorm van een tent hadden...
een Arabische tent, een bedoeinentent en nog een kleine zaal voor de rest.

De schotel bestaat voornamelijk uit Mediterrane gerechten... veelal Noord Afrikaans, maar ook sommige Zuid Europese gerechten en gerechten uit het Midden Oosten.

Er is genoeg keuze... maar gelukkig niet te veel keuze. Kortom aan alle gerechten werd genoeg aandacht besteed, er bleef niet rauw of ook niets overgaar. De bediening is vrij goed... niet perfect misschien, maar net genoeg voor een 7,5.. Toch is de bediening vaak te langzaam betreft drinken.
Geen wonder, want met drie verschillende ruimten heeft een persoon niet het overzicht.

Maar lekker was het!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_144915277
Serieus, Iwanius? Ik heb altijd het idee gehad dat die tent een kopie was van Happy Italy en Vapiano, maar ik ga er nu toch maar eens een pizaatje halen dan. :Y

Nog geen pizzeria in Rotterdam gevonden die pizza's maakt die lekkerder zijn dan de pizza's die ik zelf maak. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_144915294
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 04:04 schreef EricOscuro het volgende:
Mijn laatste bezoeken waren in de tijd dat ik veel te besteden had... namelijk Benz in Groningen.
Goed het koste me al gauw 200 + euro voor een diner voor 8 personen... maar het was het zeker waard.

Na binnenkomst kun je kiezen tussen meerdere zalen, waarvan er twee de vorm van een tent hadden...
een Arabische tent, een bedoeinentent en nog een kleine zaal voor de rest.

De schotel bestaat voornamelijk uit Mediterrane gerechten... veelal Noord Afrikaans, maar ook sommige Zuid Europese gerechten en gerechten uit het Midden Oosten.

Er is genoeg keuze... maar gelukkig niet te veel keuze. Kortom aan alle gerechten werd genoeg aandacht besteed, er bleef niet rauw of ook niets overgaar. De bediening is vrij goed... niet perfect misschien, maar net genoeg voor een 7,5.. Toch is de bediening vaak te langzaam betreft drinken.
Geen wonder, want met drie verschillende ruimten heeft een persoon niet het overzicht.

Maar lekker was het!
25 euro pp, zo zo, dat kost wat zeg! :D

Ook een paar keer bij Benz geweest als studente en dat was idd prima eten in een gezellige omgeving.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_144915428
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

25 euro pp, zo zo, dat kost wat zeg! :D

Ook een paar keer bij Benz geweest als studente en dat was idd prima eten in een gezellige omgeving.
Ik snap mensen echt niet die zoveel geld uitgeven per persoon!
25 euro! !!! :{ EN dan zeker twee kleine hapjes! Moderne sterren gedoe! :r
Geef mij maar lekker een all u can vreet for 12e pp! Nog lekkerder ook!
pi_144920016
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:00 schreef Iwanius het volgende:
Tip: Als je de kans hebt bij Oud Sluis (niet meer dus) of De Librije te gaan eten,vooral doen en boven de Zwethheul te verkiezen want je betaalt ongeveer hetzelfde.

Het punt waar mijn kritiek opgericht was, was dat de ingredienten en algehele samenstelling van de gerechten i.c.m. de daaruit onstane smaken(smaakcombinaties e.d.) lang niet zo spannend,verrassend is als wanneer je bij een Oud Sluis en De Librije zou gaan eten. Punt is dat men bij de Zwethheul dus voor een mindere creatie alsnog de hoofdprijs durft te vragen.

MacvanDinther twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 09:25:30 Mario Ridder vertrekt met zijn team naar Hilton Rotterdam. De Zwethheul (2 sterren) gaat als goedkopere formule verder. reageer retweet
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144930436
Kost het straks nog maar 250 euro pp? :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_144931027
Inter scaldes :)
Whatever...
pi_144931452
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 00:38 schreef static het volgende:

Waar is die foto?
Altijd heerlijk om te weten dat jij mensen weer op hun plaats probeert te zetten static,want niemand is groter dan jij toch? :')

Speciaal voor jou brillo.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 07:43 schreef Isegrim het volgende:
Serieus, Iwanius? Ik heb altijd het idee gehad dat die tent een kopie was van Happy Italy en Vapiano, maar ik ga er nu toch maar eens een pizaatje halen dan. :Y
Vapiano is gewoon een overhypte vreetschuur en was er m.i.pas nadat VIP was geopend.

Doorgekookte compleet afgemeten uit een pakje komende noodles die even in warm water wordt gekookt :') voor je spaghetti met een zogenaamde bolognese saus waar het zoeken was naar het gehakt, is niet mijn manier van "lekker eten"om maar een voorbeeld te noemen toen ik er was.

Men zit alleen bij Vapiano vanwege het indertijd hoge hype (nieuw en dus daar moet je zijn volgens het hipstervolk) gehalte en is zogenaamd goedkoop. Alleen als je kijkt wat je krijgt dan is het gewoon duur en....mediocre. Als je ziet wat er binnen zit is het bijna allemaal van dat studenten/scholieren volk dat op de vrijdagavond even 'luxe'en interessant wil doen om later te kunnen zeggen tegen soortgenoten: "ik ben er geweest"

Happy Italy is zeker beter dan een Vapiano als je praat over de kwaliteit van het eten. Eigenaar is dezelfde geweest als van het inmiddels terziele Bourdoir en daarvoor Club Cinema en Sorbonne en kleine? Sorbonne bij de Oude Haven aan de overkant bij Club Vie. Maar er zijn meer Italiaanse zaken die qua pizza's bijvoorbeeld ook niet verkeerd zijn zoals het hele oude Angelo Betti op de Schiekade. :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:48 schreef golfer het volgende:

MacvanDinther twitterde op vrijdag 26-09-2014 om 09:25:30 Mario Ridder vertrekt met zijn team naar Hilton Rotterdam. De Zwethheul (2 sterren) gaat als goedkopere formule verder. reageer retweet
Dank Golfer.

Hilton krijgt een fikse culinaire injectie zo te zien want dit is natuurlijk een hele grote opsteker voor het hernieuwde Hilton. Zal wel druk worden/blijven als die volgend jaar open gaat.

Anderzijds zat dit al in de pijplijn want het gonste al dat Mario het heel moeilijk had alleen vind ik (en met mij veel gasten die er niet meer komen) dat hij way overpriced was en een arrogante lul van een maitre had die dacht dat hij God was met zijn 15 dienstjaren.(Idem voor bijvoorbeeld FRED die ook zo een lul van een maitre hadden die intussen ook de zak heeft gekregen) Gelukkig gaat hij niet mee naar het Hilton! (Mario zijn maitre)

Van wat ik heb begrepen wordt het heel groots aangepakt,krijgt hij 2? verdiepingen met een gigantische oppervlak voor hem zelf,neemt hij sowieso zijn 2 sterren mee en krijgt het restaurant de naam van zijn dochter en krijgt zijn souschef daar de dagelijkse leiding.

quote:
10s.gif Op vrijdag 26 september 2014 08:02 schreef Godtje het volgende:

Ik snap mensen echt niet die zoveel geld uitgeven per persoon!
25 euro! !!! :{ EN dan zeker twee kleine hapjes! Moderne sterren gedoe! :r
Geef mij maar lekker een all u can vreet for 12e pp! Nog lekkerder ook!
Moet je vooral doen maar dan nog zou ik mij wat meer verdiepen in wat dat hele Michellinsterren gebeuren met zijn bijbehorende prijzen nu allemaal inhoudt alvorens je het al begint af te schieten als zijnde niets.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2014 18:58:32 ]
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:41:13 #11
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_144931526
Volgens mij mis je een zekere mate van sarcasme in Godtje zijn post. :P

We hebben één keer pizza gehad bij Happy Italy, maar die vond ik eerlijk gezegd niks.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 26 september 2014 @ 18:49:25 #12
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_144931779
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:41 schreef Isegrim het volgende:
Volgens mij mis je een zekere mate van sarcasme in Godtje zijn post. :P

We hebben één keer pizza gehad bij Happy Italy, maar die vond ik eerlijk gezegd niks.
Pasta is daar :9
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_144932087
Zelfde als VIP in DH?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:29:28 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_144941072
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 18:38 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Altijd heerlijk om te weten dat jij mensen weer op hun plaats probeert te zetten static,want niemand is groter dan jij toch? :')

Speciaal voor jou brillo.

[..]

Vapiano is gewoon een overhypte vreetschuur en was er m.i.pas nadat VIP was geopend.

Doorgekookte compleet afgemeten uit een pakje komende noodles die even in warm water wordt gekookt :') voor je spaghetti met een zogenaamde bolognese saus waar het zoeken was naar het gehakt, is niet mijn manier van "lekker eten"om maar een voorbeeld te noemen toen ik er was.

Men zit alleen bij Vapiano vanwege het indertijd hoge hype (nieuw en dus daar moet je zijn volgens het hipstervolk) gehalte en is zogenaamd goedkoop. Alleen als je kijkt wat je krijgt dan is het gewoon duur en....mediocre. Als je ziet wat er binnen zit is het bijna allemaal van dat studenten/scholieren volk dat op de vrijdagavond even 'luxe'en interessant wil doen om later te kunnen zeggen tegen soortgenoten: "ik ben er geweest"

Happy Italy is zeker beter dan een Vapiano als je praat over de kwaliteit van het eten. Eigenaar is dezelfde geweest als van het inmiddels terziele Bourdoir en daarvoor Club Cinema en Sorbonne en kleine? Sorbonne bij de Oude Haven aan de overkant bij Club Vie. Maar er zijn meer Italiaanse zaken die qua pizza's bijvoorbeeld ook niet verkeerd zijn zoals het hele oude Angelo Betti op de Schiekade. :s)

[..]

Dank Golfer.

Hilton krijgt een fikse culinaire injectie zo te zien want dit is natuurlijk een hele grote opsteker voor het hernieuwde Hilton. Zal wel druk worden/blijven als die volgend jaar open gaat.

Anderzijds zat dit al in de pijplijn want het gonste al dat Mario het heel moeilijk had alleen vind ik (en met mij veel gasten die er niet meer komen) dat hij way overpriced was en een arrogante lul van een maitre had die dacht dat hij God was met zijn 15 dienstjaren.(Idem voor bijvoorbeeld FRED die ook zo een lul van een maitre hadden die intussen ook de zak heeft gekregen) Gelukkig gaat hij niet mee naar het Hilton! (Mario zijn maitre)

Van wat ik heb begrepen wordt het heel groots aangepakt,krijgt hij 2? verdiepingen met een gigantische oppervlak voor hem zelf,neemt hij sowieso zijn 2 sterren mee en krijgt het restaurant de naam van zijn dochter en krijgt zijn souschef daar de dagelijkse leiding.

[..]

Moet je vooral doen maar dan nog zou ik mij wat meer verdiepen in wat dat hele Michellinsterren gebeuren met zijn bijbehorende prijzen nu allemaal inhoudt alvorens je het al begint af te schieten als zijnde niets.
Ik moet wel lachen van de herkenning, denk er hetzelfde over. Ben paar keer bij de Zwethheul geweest en daarbuiten met de maître te maken gehad. Wat een vreselijke vent is dat zeg, bah.
En de zaak zelf is zwaar overpriced helaas. Tegen de 15 euro vragen voor een koffie met friandises en dan een bak automatenkoffie op tafel durven pleuren :')
Ben benieuwd wat ze ervan gaan maken in de nieuwe zaak, weet niet of ik erheen ga.

Hilton in Den Haag heeft wel echt goed eten, verraste me erg in positieve zin :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 26-09-2014 23:33:42 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 september 2014 @ 22:55:32 #15
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_144942258
Dat zeg ik, omhooggevallen Amsterdams patsertje vond ik het. :r Heb in een totaal andere setting met hem te maken gehad. Met zijn trophy wife. :')

En "CEO baas van het vlees"? Wie verzint zo'n naam? Vind het concept ook niet van deze tijd, met al dat importvlees. We hebben in Nederland prachtig vee, nergens voor nodig om dat de oceaan over te vliegen.

Nee, ik mocht hem niet erg. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:27:32 #16
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144943622
Haha, CEO baas van het vlees. Èèn keer geweest, kreeg er zelfgemaakte patatten, geserveerd in een espressokopje. Haha, serieus, dat waren dus 3 frieten. :D
Beeetje teveel gebakken lucht. Ik wil wel eten.

En het vlees was ook nou niet echt briljant of zo. Maar wel de hoofdprijs. Je betaalt gewoon voor zijn naam. Nou ja, prima als daar een markt voor is, maar ik geef mijn geld liever aan iets anders uit.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:28:19 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144943649
Heb in veel zakenhotels overnacht en soms ook meerdere maanden verbleven, maar Hilton staat helemaal beneden aan mijn lijst, vergane glorie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:35:12 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_144943881
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 22:55 schreef Isegrim het volgende:
Dat zeg ik, omhooggevallen Amsterdams patsertje vond ik het. :r Heb in een totaal andere setting met hem te maken gehad. Met zijn trophy wife. :')

En "CEO baas van het vlees"? Wie verzint zo'n naam? Vind het concept ook niet van deze tijd, met al dat importvlees. We hebben in Nederland prachtig vee, nergens voor nodig om dat de oceaan over te vliegen.

Nee, ik mocht hem niet erg. :')
Die titel kende ik nog niet, wat kansloos zeg :')
Dat je dat je strot uit kan krijgen _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 26 september 2014 @ 23:36:22 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_144943921
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb in veel zakenhotels overnacht en soms ook meerdere maanden verbleven, maar Hilton staat helemaal beneden aan mijn lijst, vergane glorie.
Ze zijn die toko's sinds heel kort grondig aan het herzien, dat helpt erg mee. Heb er nooit overnacht dus daar kan ik niet over oordelen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_144947566
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:27 schreef RobinOok het volgende:
Haha, CEO baas van het vlees. Èèn keer geweest, kreeg er zelfgemaakte patatten, geserveerd in een espressokopje. Haha, serieus, dat waren dus 3 frieten. :D
Beeetje teveel gebakken lucht. Ik wil wel eten.
Nou teveel gebakken lucht als in mindere kwaliteit vind ik niet. Mario heeft zeker kwaliteit,is wel afhankelijk van wat je neemt. Hier een korte impressie van wat ik toen nam en moet zeggen sommigen vond ik heel kunstig gedaan en smaakte perfect.

Garnituurtje Zwethheul

Amuse verstopt als je het deskseltje optilt

Mijn lievelingsgerechtje dat ik 3x uitvroeg!

In zowel aanblik als smaak uitstekend!

Ik merkte bijvoorbeeld op toen ik er was dat men de bijvoorbeeld de Wagyu Beef die een tijdje gerijpt was volgens de menukaart, voor een belachelijke hoge prijs werd aangeprezen (naar ik meen iets van 95 euro voor 80 gram of zoiets) en doelbewust door het personeel bij mij (en andere tafels) waar ze konden zien dat er wat te verdienen viel werd gepushed. En dan echt in de stijl van werving! }:|

En toen ik een weerwoord gaf dat ik wel wist wat Wagyu Beef was maar dat ik de hoeveelheid aan gram en de prijs die men vroeg gewoon belachelijk vond gooide men het over een andere boeg nl: "Ja maar mijnnheer, u zit hier bij De Zwethheul met 2 sterren"alsof ik daar ook meer 1 seconde van onder de indruk zou geraken getuige het uiteten in gelijksoortige,zo niet nog betere restaurants.

quote:
En het vlees was ook nou niet echt briljant of zo. Maar wel de hoofdprijs. Je betaalt gewoon voor zijn naam. Nou ja, prima als daar een markt voor is, maar ik geef mijn geld liever aan iets anders uit.
Had je dit gerecht ofzo?

Maar de grootste fout die Mario heeft gemaakt en dat geldt in zijn algemeenheid voor heel veel inmiddels failliette horeca-uitbaters is dat zij niet meegaan met de tijd en in deze de economische recessie. M.a.w Mario denkt omdat het al jaren goed ging,hij toch al een goede naam heeft en dus hoge prijzen gewend is,zullen zijn gasten toch wel blijven komen en betalen.

Niet dus.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb in veel zakenhotels overnacht en soms ook meerdere maanden verbleven, maar Hilton staat helemaal beneden aan mijn lijst, vergane glorie.
Zelfs Hilton Amsterdam doet zo jaren 70 nog steeds aan zowel binnen als buiten vind ik.

Maar je hebt gelijk Piet. Daarintegen zijn de Hiltons in het buitenland zoals bijvoorbeeld Egypte wel met hun tijd meegegaan vind ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 02:29:12 ]
pi_144948424
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:27 schreef RobinOok het volgende:
En het vlees was ook nou niet echt briljant of zo. Maar wel de hoofdprijs. Je betaalt gewoon voor zijn naam. Nou ja, prima als daar een markt voor is, maar ik geef mijn geld liever aan iets anders uit.
Ik kom veel op Katendrecht, maar volgens mij loopt het niet direct storm daar. Het zit volgens mij nooit bomvol.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:38:11 #22
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144948613
Iwanius, ik had het over zijn CEO baas van het vlees he? Dat is geen 2 sterrentent maar een bistrootje waar je voor veel geld een klein stukkie vlees op een bord krijgt met frieten en en handje sla. Geen speciale bereidingen, gewoon alles op een grote bakplaat.

Bij Zwetheul was ik 1 keer, (toen mario er nog niet was trouwens) en vond het toen al te klassiek/saai voor teveel geld, maar dat is wel een ander verhaal dan die bistro van hem.
  zaterdag 27 september 2014 @ 08:38:59 #23
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_144948617
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 07:52 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik kom veel op Katendrecht, maar volgens mij loopt het niet direct storm daar. Het zit volgens mij nooit bomvol.
In het begin wel. Echt idioot druk altijd.
pi_144948670
Dat zal dan de nieuwigheid zijn geweest misschien.

Wel vrij hoge waardering op Iens.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_144951159
IENS is ongeloofwaardig.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 07:52 schreef Isegrim het volgende:

Ik kom veel op Katendrecht, maar volgens mij loopt het niet direct storm daar. Het zit volgens mij nooit bomvol.
Het zit er alleen vol als er weer een kortingsactie is en tegelijkertijd mooi zomerweer. Oh ja,en dan moet het een vrijdag zijn. Ma t/m donderdag is het verre van druk. D.w.z. enkele zaakjes die volgens dat "alles is fantastisch" blogje: De Buik van....wel redelijk gevuld zijn met eters. Denk dan aan de Matroos en... en dus die vlees-toko CEO baas van zelfoverschatting.

Ik was er ooit op een vrijdag om nu eens te zien wat van al die verhalen dat Deli plein nu "booming is"en... "the place to be " (jaja) klopt. Ik ben alleen maar bevestigd in wat ik al vermoede van al die hype verhalen op IENS en overige blogjes. Het gaat helemaal nergens over!

Men gaat er gewoon heen vanwege horen zeggen of gelezen en omdat het nieuw is. Meer niet. Eten is mediocre en prijzen zijn niet in verhouding met wat je krijgt. Met name bij CEO!

Bij de Matroos en het Meisje kunnen zij niets zeggen als je vraagt wat men zoal serveert want alles is geweldig en is een verrassing en men zit er al meer dan 3 jaar dus.... |:( De arrogantie en zelfingenomenheid! Nog net geen Lof der Zoetheid arrogantie!

En omdat iedereen weet dat ik graag visualiseer wie wat en hoe het eruit ziet mocht je daar ooit iets willen gaan nuttigen tegen een stevige prijs:


(Ah.Als je aan je tafeltje zit en de muurschildering kan bewonderen!)



(Tattoo die vindt dat mensen blij moeten zijn dat zij bij Matroos
kunnen komen eten!)



( Goh...pompoen met veel schuimpjes/toefjes en de rest van de moestuin erop.Dat heb ik nergens anders gezien of gegeten.Wat apart,wat origineel wat....verrassend! _O- )



( Ah..Felix kattenvoer op je bord. Wat apart,verrassend. Ben ik in een dierenasiel beland?)


Cheque please! }:|

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 08:38 schreef RobinOok het volgende:
Iwanius, ik had het over zijn CEO baas van het vlees he? Dat is geen 2 sterrentent maar een bistrootje waar je voor veel geld een klein stukkie vlees op een bord krijgt met frieten en en handje sla. Geen speciale bereidingen, gewoon alles op een grote bakplaat.
Mijn ervaring:

CEO maakt het helemaal te bont door bijvoorbeeld hun beste en grootste stuk vlees voor E 49,95 per 100 gram aan te bieden maar je kan pas bestellen bij minimaal 200 gram! En waar je in de USA in staten als Texas e.d. niet eens dit soort bedragen voor een heel goed,mooi stuk (lap) vlees zou betalen, word je hier gewoon genaaid en krijg je voor je geld een echt typisch Hollands afgemeten stuk vlees waar jij als gast maar moet bedenken dat je vlees hebt wat geimporteerd is,speciaal gekweekt en goed voor de dieren is geweest! Dus je betaalt niet zo zeer voor je eten maar meer voor de achterliggende gedachte alias "De beleving" Zelfs bij onze oosterburen serveren ze grotere stukken voor een redelijke prijs.

Nee,overpriced en leunt teveel op dat 'authentiek' vlees. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2014 12:16:34 ]
  zaterdag 27 september 2014 @ 12:27:28 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_144951745
quote:
CEO maakt het helemaal te bont door bijvoorbeeld hun beste en grootste stuk vlees voor E 49,95 per 100 gram aan te bieden maar je kan pas bestellen bij minimaal 200 gram! En waar je in de USA in staten als Texas e.d. niet eens dit soort bedragen voor een heel goed,mooi stuk (lap) vlees zou betalen, word je hier gewoon genaaid en krijg je voor je geld een echt typisch Hollands afgemeten stuk vlees waar jij als gast maar moet bedenken dat je vlees hebt wat geimporteerd is,speciaal gekweekt en goed voor de dieren is geweest! Dus je betaalt niet zo zeer voor je eten maar meer voor de achterliggende gedachte alias "De beleving" Zelfs bij onze oosterburen serveren ze grotere stukken voor een redelijke prijs.
Nee,overpriced en leunt teveel op dat 'authentiek' vlees. :')

Ik zie op hun website 26,50/100gram staan voor Wagyu beef, welk deel dat dan is staat er niet bij

http://www.ceobaasvanhetvlees.nl/ons-vlees/

Niet dat ik er dan wel heen zou gaan hoor, goed vlees kopen kan ik zelf ook
pi_145028953
Nee, als ik mij goed herinner was het niet de waygu die het duurst was.
Volgens mij was dat dat vlees uit het land van Maxima of zoiets. Maar heel zeker weet ik het niet meer.
  maandag 29 september 2014 @ 19:40:47 #28
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145029516
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.

Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes. -O-

De chorizo was ok en de albondigas ook.

De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.

Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.

Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.

We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.

5,0
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 29 september 2014 @ 20:33:45 #29
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145031322
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.

Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes. -O-

De chorizo was ok en de albondigas ook.

De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.

Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.

Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.

We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.

5,0
Wel wat van gezegd toch? Hoe reageerden ze?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_145031413
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.

Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes. -O-

De chorizo was ok en de albondigas ook.

De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.

Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.

Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.

We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.

5,0
Wel de hele rekening betaald? Ik zou serieus naar de prijzen op de kaart verwijzen. Niet voor die paar euro, maar het principe.
  maandag 29 september 2014 @ 20:39:46 #31
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_145031613
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 20:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wel de hele rekening betaald? Ik zou serieus naar de prijzen op de kaart verwijzen. Niet voor die paar euro, maar het principe.
Je weet ook gewoon dat de kans groot is dat het niet niet gewoon een foutje is, maar dat ze het bewust doen. De meeste mensen zullen toch niet gaan klagen, en als ze wel klagen zeg je gewoon dat je per ongeluk de kaarten nog niet geüpdatet hebt o.i.d..
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 29 september 2014 @ 20:51:56 #32
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145032164
Nee, ik heb niet geklaagd. Ik heb geen fooi gegeven en ga er nooit meer heen. Als ik de indruk had gehad dat het een onschuldig foutje was, had ik wel wat gezegd. Nu vond ik dat weinig zinvol.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145040626
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.

[ knip = slechte ervaring dus!]

5,0
Als je mij nou van te voren had gevraagd dan had ik je de hele trip kunnen uitsparen want zelfs toen die zaak pas geopend was, vond ik er helemaal niets aan.

"Niets aan" als in: Elke relatie/overeenkomst op culinair gebied met Barcelona gaan mank omdat ze in geen enkel opzich aan de kwaliteit in top producten/ingredienten die men daar wel heeft, in hun eigen assortiment (hier in Rotterdam) voeren. Gewoon aangepaste 'Spaanse' keuken voor Ollanders. :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 00:20:35 ]
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 02:37:45 #34
206731 Mortaxx
Doomer
pi_145042262
Ik vind die pizza er niet zo mooi uit zien iwanius !! Het oog wil ook wat
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  dinsdag 30 september 2014 @ 09:17:14 #35
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_145044294
Wat is er mis met Lof der Zoetheid, Iwanius? Ik ben er een keer geweest en de carrot cake die ik had was geweldig, en niet te duur voor wat je kreeg.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_145054971
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:37 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vind die pizza er niet zo mooi uit zien iwanius !! Het oog wil ook wat
Het was laat,ik wilde een hele karige pizza om mee te nemen en geschoten met m'n oude 'Crackberry' :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 09:17 schreef SaskiaR het volgende:
Wat is er mis met Lof der Zoetheid, Iwanius? Ik ben er een keer geweest en de carrot cake die ik had was geweldig, en niet te duur voor wat je kreeg.
Oh datgene wat ze aanbieden kan ik geen oordeel over vellen maar wat ik zag had wel wat, maar de hautaine houding van met name de vrij gezette brildragende personeelslid met al die kleurtjes in het donker geverfd haar die meestal in de keuken bezig is,wekte bij bij irritatie. Je gast niet laten uitpraten is vragen om op je nummer te worden gezet, zeker als het doel heeft vooral jezelf te willen horen en niet dienstverlenend, open/ gastvrij op te stellen!

Vb:

Je vraagt wat over de huisgemaakte tomatenketchup gewoon omdat ik wil geintresseerd ben hoe zie die bereiden (ingredienten en zo) en wat er dan zo speciaal aan is aangezien deze wordt benadrukt als "uniek"

Krijg je terug: "Is dit een kruisverhoor?" |:( Vervolgens: " Wij adviseren onze gasten ook nooit als men vraagt wat je kan aanbevelen want wij willen geen keuze maken voor onze klanten want voor je het weet heb je het fout gedaan." :')

Of deze: " Alles bij ons is huisgemaakt en met zoveel liefde gedaan dat wij weten dat onze klanten altijd hier zullen slagen. Slaagt men niet bij ons, dat ligt dat gewoon aan de klant die onze producten en concept en waar wij voor staan, niet begrijpt.." 8)7



Maar als je ook ziet wat er zit zijn het meestal van die thee kransje houdende lokale huisvrouwen (autochtoon) die daar zitten te tutten en in afwachting zijn van dat manlief thuiskomt om ze of geld toe te stoppen of een beurt te geven.. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2014 15:11:52 ]
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 september 2014 @ 15:13:58 #37
22592 crew  Ole
pi_145055161
Vanavond de Schweinehaxe! Ben benieuwd :9~
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145055206
"live"zoals toen bij mr Tong? Vond het wel grappig hoe je dat deed.
Enne schiet foto's he Ole. :s)
  Moderator / Miss SHO dinsdag 30 september 2014 @ 15:16:32 #39
22592 crew  Ole
pi_145055239
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:15 schreef Iwanius het volgende:
"live"zoals toen bij mr Tong? Vond het wel grappig hoe je dat deed.
Enne schiet foto's he Ole. :s)
Ben in gezelschap. Foto's mobiel uploaden is lastig. Wie weet ;)
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_145098238
Opgeschoond.
Offtopic mag ergens anders.
Mokkel met stuntstok
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:12:46 #41
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145103529
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 20:51 schreef Isegrim het volgende:
Nee, ik heb niet geklaagd. Ik heb geen fooi gegeven en ga er nooit meer heen. Als ik de indruk had gehad dat het een onschuldig foutje was, had ik wel wat gezegd. Nu vond ik dat weinig zinvol.
Tapas moet je ook in Spanje eten. Je weet dat Sangria in de supermarkt 1,50 per liter kost? Echt belachelijk!
Siesta & Fiesta!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 20:21:23 #42
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145103857
quote:
6s.gif [b]Op dinsdag 30 september 2014 15:08 schreef Iwanius

[..]

Oh datgene wat ze aanbieden kan ik geen oordeel over vellen maar wat ik zag had wel wat, maar de hautaine houding van met name de vrij gezette brildragende personeelslid met al die kleurtjes in het donker geverfd haar die meestal in de keuken bezig is,wekte bij bij irritatie. Je gast niet laten uitpraten is vragen om op je nummer te worden gezet, zeker als het doel heeft vooral jezelf te willen horen en niet dienstverlenend, open/ gastvrij op te stellen!

Vb:

Je vraagt wat over de huisgemaakte tomatenketchup gewoon omdat ik wil geintresseerd ben hoe zie die bereiden (ingredienten en zo) en wat er dan zo speciaal aan is aangezien deze wordt benadrukt als "uniek"

Krijg je terug: "Is dit een kruisverhoor?" |:( Vervolgens: " Wij adviseren onze gasten ook nooit als men vraagt wat je kan aanbevelen want wij willen geen keuze maken voor onze klanten want voor je het weet heb je het fout gedaan." :')

Of deze: " Alles bij ons is huisgemaakt en met zoveel liefde gedaan dat wij weten dat onze klanten altijd hier zullen slagen. Slaagt men niet bij ons, dat ligt dat gewoon aan de klant die onze producten en concept en waar wij voor staan, niet begrijpt.." 8)7

Dit meen je niet. Heeft hij dat echt gezegd? Als ik ergens in een restaurant ben vraag ik altijd wat ze aanbevelen. Als ik dit antwoord krijg sta ik echt meteen op. Ik bedoel hij kan dit werkelijk vinden, maar je moet je tent wel verkopen. Wat een überpenis!
Siesta & Fiesta!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:50:55 #43
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145111124
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:12 schreef Bramito het volgende:

[..]

Tapas moet je ook in Spanje eten. Je weet dat Sangria in de supermarkt 1,50 per liter kost? Echt belachelijk!
Natuurlijk weet ik dat. Er zat wel veel vers fruit in.

Maar het is natuurlijk onzin om te stellen dat het niet mogelijk is om buiten Spanje goede tapas te maken.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 2 oktober 2014 @ 14:39:14 #44
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145126225
Dat is inderdaad onzin, maar het is wel moeilijk blijkbaar.
Siesta & Fiesta!
  donderdag 2 oktober 2014 @ 15:04:26 #45
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145126863
Dat geldt ook voor Grieks, Indiaas, Turks... Het is negen van de tien keer het standaardriedeltje.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145126923
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 20:21 schreef Bramito het volgende:

Dit meen je niet. Heeft hij dat echt gezegd? Als ik ergens in een restaurant ben vraag ik altijd wat ze aanbevelen. Als ik dit antwoord krijg sta ik echt meteen op. Ik bedoel hij kan dit werkelijk vinden, maar je moet je tent wel verkopen. Wat een überpenis!
:Y En het was een "zij". Je kan haar niet missen met haar postuur,haarkleur en ronde bril.aan de counter. De hele houding is al van: "ik weet alles beter,klanten moeten niet teveel vragen en alleen bestellen,opeten en afrekenen." :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 15:07:18 ]
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:10:55 #47
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_145128729
quote:
6s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:07 schreef Iwanius het volgende:

[..]

:Y En het was een "zij". Je kan haar niet missen met haar postuur,haarkleur en ronde bril.aan de counter. De hele houding is al van: "ik weet alles beter,klanten moeten niet teveel vragen en alleen bestellen,opeten en afrekenen." :')
Dat die mensen niet begrijpen dat ze met een klant te maken hebben... En die tent loopt verder wel?
Siesta & Fiesta!
pi_145128843
Zoals ik al zei: Er wordt alleen getut door met name wat oudere vrouwelijke gasten die daar zitten al of niet met hun kinderwagen ernaast in zo een jongingsbroek. Laat mij het zo zeggen: Als je een beetje wat om handen hebt,kom je daar niet. :s) :Y

Anderzijds zag het zelfgemaakte gebak en cake er erg goed uit. Dat wel weer.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2014 16:15:04 ]
pi_145320269
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 19:40 schreef Isegrim het volgende:
Wij aten zaterdag bij Barcelona aan de Pannenkoekstraat hier in Rotterdam. Naar eigen zeggen de enige echt Spaanse tapastent alhier.

Werkelijk niets bijzonders. Het brood was al geen beste binnenkomer: de allergoedkoopste afbakbroodjes. -O-

De chorizo was ok en de albondigas ook.

De sangria stond voor 9 euro per halve liter op de kaart en voor 10 euro per halve liter op de rekening. Foutje? Nee, want het losse glas dat ik dronk stond ook voor een lager bedrag op de kaart dan op de rekening.

Verder kregen we niet alles wat we besteld hadden. Wat we niet kregen stond ook niet op de rekening, maar een beetje beter opletten kan geen kwaad.

Bediening had vooral oog voor een grote groep die er ook zat.

We waren zes tientjes kwijt met zijn tweeën voor tapas en drank. Dessert zijn we bij de IJssalon gaan halen.

5,0
Ik heb daar ook één keer gegeten (op aanbevelen van een collega), vond er ook niets aan. -O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_145320272
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 september 2014 15:08 schreef Iwanius het volgende:

Je vraagt wat over de huisgemaakte tomatenketchup gewoon omdat ik wil geintresseerd ben hoe zie die bereiden (ingredienten en zo) en wat er dan zo speciaal aan is aangezien deze wordt benadrukt als "uniek"

Krijg je terug: "Is dit een kruisverhoor?" |:( Vervolgens: " Wij adviseren onze gasten ook nooit als men vraagt wat je kan aanbevelen want wij willen geen keuze maken voor onze klanten want voor je het weet heb je het fout gedaan." :')

Of deze: " Alles bij ons is huisgemaakt en met zoveel liefde gedaan dat wij weten dat onze klanten altijd hier zullen slagen. Slaagt men niet bij ons, dat ligt dat gewoon aan de klant die onze producten en concept en waar wij voor staan, niet begrijpt.." 8)7




Horeca 101 :P
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_145717282

Recensie!




Waar?



(Rotterdam-Blijdorp)


Impressie?











Wat heb je bestelt en genuttigd?
















Algemene indruk van het eten & eventuele opmerkingen?


Het uiteten hier is uiteindelijk zeer matig bevallen en met 'uiteindelijk' doel ik op het feit dat de Chateaubriand als hoofdgerecht eigenlijk de avond deels heeft gered.

De voorgerechten zoals de garnalencocktail waren een aanfluiting,om maar te zwijgen over de wat men noemt "de cocktailsaus"bij de Stellendamse garnaaltjes. De cocktailsaus had geen structuur,smaakloos en leek eerder een mouse waar verder smaak noch kraak aan zat. Dan heeft zelfs de cocktailsaus uit een potje(vind ik ook afschuwelijk) nog iets van 'smaak' Het bijgeleverde garnalenkroketje was wel weer de moeite waard en lekker.

De 'gratis'salade bar was simpel in opzet maar alles was goed bereidt. Met name de coleslaw was erg lekker en zelfs goed. Bijbehorende sausen waren vlak in smaak en voegde niet veel meer toe dan 'dekking' voor de groenten.

De Italiaanse Pomodori-Soep was ook te verwaarlozen. Niet lekker smueiig of zacht in smaak en structuur en lekker,maar te 'zwaar' ( te dik) aangemaakt en verder smaakloos.

De Chateaubriand was heerlijk mals en zacht en vol van structuur en gewoon zoals hij behoort te zijn: Lekker! De bijgeleverde friet was prefab en de gepofte aardappel was niet alleen lauw maar ook rauw m.a.w niet goed bereidt.De maiskolf was overduidelijk uit plastic of blik,maar volgens de bediening vers van de markt aangeleverd en in een bouillon bereidt. Nou..ik proefde dat nergens.

Het toetje tot slot bestaande uit 3 uit een fabriek komende ijsbolletjes met chocoladesaus waarbij de laatste duidelijk uit een pakje kwam en de bijgeleverde pannenkoeken (ook duidelijk uit een pak, prefab via de groothandel) was meer een passend einde van de avond bij Van der Valk.


Cijfer:


6-
/ 10


Nawoord:



Heb je iets van drinken of eten teruggestuurd? en hoe reageerde men erop?


Daar men wel champagne op de menukaart had staan maar van een slecht merk,Castellane,wilden een deel van de familie wel de proseco uitproberen,iets dat ik poogde te verhinderen vanwege het simpele feit dat je in dit soort tenten zeker geen proseco moet drinken als de champagne al ruk is. Helaas,eigenwijsheid vierde de boventoon met als gevolg dat ik gelijk kreeg omdat de proseco uit die lullige 1/2 liter flesjes van een of ander wazig merk elke keer 'plat' bleek te zijn. _O- en de bediening elke keer terug kon naar de keuken voor vervanging van wat werd binnengebracht. Idem dito voor de eerder genoemde gepofte aardappel,tomatensoep en de garnalencocktail die amper waren aangeraakt ter verorbering.

Moet wel zeggen dat men (zoals het hoort) heel vriendelijk en professioneel bleef en geen greintje van onaardigheid of irritatie toonde jegens mijn 'moeilijke' tafel. Daarom is ook ondanks alles door mij gewoon een redelijke tip gegeven naast de eindafrekening voor die gedienstig en beleefdheid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2014 23:14:33 ]
  zondag 19 oktober 2014 @ 22:59:12 #52
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145717481
Vlees ziet er ook mooi uit! :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:02:17 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_145717601
Wel typisch Nederlandse horeca. Alles uit pakjes/bakjes trekken en zo interessant mogelijk proberen neer te leggen na het opwarmen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 19 oktober 2014 @ 23:27:13 #54
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145718589
Ik mis dat je alles gelijktijdig hebt laten opdienen en waar zijn de vliegen en de konijnen? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:24:55 #55
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145731190
Als het restaurant er qua inrichting al zo saai, fantasieloos en beige uit ziet kun je van 't eten natuurlijk weinig spannends verwachten.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 20 oktober 2014 @ 13:48:41 #56
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145731969
Chateaubriand bij Van der Valk? :o
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:11:24 #57
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_145732776
verkeerde topic..
pi_145733084
Restaurant De Jong in Rotterdam
Ik had:

Amuse: Aardappel in brood gebakken.

Voorgerecht: Gepocheerde Kabeljauw, krokantjes van kippenhuid en puree van pompoen.

Tussen: Gnocchi, parmezaanse kaas en een zure bes. (weet niet meer wat voor :+ )

Hoofd: Eendenbout met verschilende groenten

Na: Appelcompote met krokant

Werkelijk schitterend opgemaakte borden, heerlijke pure verfijnde smaken die perfect in balans waren. Werken ook met veel verschillende texturen. Inrichting sober en toch stijlvol. Bediening niet te stijf, precies goed naar mijn smaak. Voor het eerst in mijn leven gnocchi gehad die ik ook echt lekker vond. Uitstekende prijs-kwaliteit ook. Je kunt echter niet kiezen, ja een groente of vlees/vis menu. Maar dat vind ik nooit erg, integendeel.

9.3/10

Ik heb geen foto's gemaakt, maar hier twee van hun facebook:



A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_145733116
En waar blijft de eeuwige rode kers?
pi_145733142
quote:
12s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:27 schreef golfer het volgende:
Ik mis dat je alles gelijktijdig hebt laten opdienen en waar zijn de vliegen en de konijnen? :')
Flauw hoor.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:37:55 #61
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145733806
quote:
12s.gif Op zondag 19 oktober 2014 23:27 schreef golfer het volgende:
Ik mis dat je alles gelijktijdig hebt laten opdienen en waar zijn de vliegen en de konijnen? :')
En de sigaar paffert :')
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:41:56 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145733966
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:21 schreef Isabeau het volgende:

Flauw hoor.
Beetje zout erbij nemen dan. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:54:46 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_145734410
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Beetje zout erbij nemen dan. :')
Wel eerst proeven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:57:08 #64
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145734493
Habitue: vossenbessen dacht ik? Ik heb het gerecht ook gehad.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145734586
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:57 schreef Isegrim het volgende:
Habitue: vossenbessen dacht ik? Ik heb het gerecht ook gehad.
Ah ja inderdaad :)
Wat vond jij vh restaurant?
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:02:28 #66
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145734665
Het was mijn vierde bezoek. Ik ben absoluut fan. Hij is fenomenaal.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:05:56 #67
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_145734787
Waar?

Restaurant Lutscher Alm Lutscher Alm is een steakhouse in Oostenrijkse sfeer. Aankleding was gezellig. Het was er behoorlijk druk.

Wat at je?
Als voorgerecht champignons in bierbeslag met knoflooksaus. Gewoon lekker :)
Dochter had nagelhout op een bedje van sla met frambozendressing. Dit smaakte prima.

Het hoofdgerecht was voor mij varkenshaas in champignon roomsaus. Iets te groot stuk vlees voor mij, maar wel goed bereid. Dochter had spareribs, deze waren lekker gemarineerd en erg mals!
Bijgerechten waren frietjes, gebakken aardappels en twee (simpele) salades.

Ook de rest van het gezelschap heb ik niet horen klagen over hun gerechten. Wel vonden we de tijd tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht aan de korte kant. Knap dat ze in zo'n drukke zaak zo snel zijn, maar een iets rustiger tempo had ook gemogen. Zelfs voor mij ongeduldige dochter :P.

Prijs/kwaliteitverhouding was goed. De gerechten waren lekker maar niet bijzonder en daar was de prijs ook naar. Voor een simpele, stevige hap tegen redelijke prijzen kun je hier goed terecht. (Prijzen zijn te vinden op de website).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_145735147
Twee weken terug in de bovenste bol van het atomium gegeten. Was met een groep dus een arrangement.

Voor: pompoensoep met geitenkaasravioli
Hoofd: waterzooi
Na: kaasplankje

Het eten was niet slecht, maar je betaalt voor de locatie. Als je wilde roken moest je weer helemaal naar beneden.
pi_145735292
Na een enerverende :') ervaring vandaag in de Rotterdamse markthal bij een Vietnamese deli-stand dat gerund wordt door Kantonezen alias dat 'Han volk' wederom naar een andere Vietnamees die ik al eerder bezocht getogen en wel op de Meent genaamd Deli Tasty.

Wat at je?



(slimmerikken zien links op mijn Note de foto van het vorig bezoek qua eten >:) )


• Hu Tieu alias seafood noedelsoep met garnalen,inktvis,visballen en ei
• Banh Mi alias Vietnamees broodje met varkensvlees Vietnamese style.


(Na afloop voor wat bluswerk,een ijsje van de IJssalon op de Meent)
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:26:03 #70
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145735468
Zoals beloofd, verslagje van bezoek aan Restaurant Fred te Rotterdam!

Amuses. Achterste schaaltje zaten kleine kaassoufleetjes in (niet heel bijzonder), dat groene was een mousse van paling en die gelei was van pistache (lekker maar niet superbijzonder en ik vind paling eigenlijk niet meer kunnen) en voorste schaaltjes was eendenmousse en truffel (heerlijk!).


Honingtomaatjes onder een romig sausje (weet niet meer wat precies) met Parmezaan. Dit was een erg lekker hapje! Heerlijk zoete tomaatjes.


Ik weet het niet precies meer, maar iets met oer-aardappel uit Peru en truffel En als er truffel op zit, is het bij mij al gauw goed. :')


Tonijn met kerrie-ijs en een heleboel andere krokantjes e.d. Het kerrie-ijs was heerlijk, maar dit gerecht combineerde te veel smaken bij elkaar. Simpeler was beter geweest.


Weet ik ook niet exact meer. De witte stukjes zijn coquille en het krokantje is van paarse aardappel. Volgens mij was de vis kabeljauw, maar ik weet het niet zeker meer.


Black Angus met o.a. snijboontjes, spercieboontjes, cantharellen en een Franse bonensoort die mij qua smaak wat aan kapucijners deed denken.


Soort spoom, héél erg Granny Smith. Lekker!


De meer dan indrukwekkende kaaskast. Ik heb geen kaasplankje gehad dus kan over de kwaliteit niet oordelen, maar er stonden prachtige dingen bij.


Het dessert. Vanille-ijs, een honingkrokantje (smolt weg op je tong, erg lekker), caramel (erg donkere caramel, heerlijk!), merengue.


Voor de friandises was er ook zo'n indrukwekkende kast, maar daar heb ik geen foto van gemaakt.

Ik heb een erg leuke avond gehad in een zeer fijne ambiance met hele prettige bediening. Sympathieke tent. Hoog niveau zonder stijfdoenerij (wat ik bij Amarone echt een ramp vond, daar ga ik nooit meer heen).

Ik kan me wel vinden in de kritiek die Iwanius ergens had (geloof ik), namelijk dat het niet heel verrassend is allemaal. Alles is goed, alles ziet er prachtig uit, maar je valt nergens achterover van je stoel (iets wat ik bij Jim de Jong absoluut wel heb!).

Ik weet niet wat het gekost heeft want wij werden getrakteerd, dus ik kan niks zeggen over de prijs-kwaliteit-verhouding.

Erg leuk: ik ben momenteel alcoholvrij in een poging mijn migraine onder controle te krijgen en er werden voor mij virgin cocktails gemaakt die pasten bij de gerechten. Die waren echt meer dan goed! :Y

Cijfer: 8,5
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145735556
Leuk dat het je allemaal gesmaakt heeft en dat het bevallen is. Zier er ook goed uit zo op het eerste gezicht. ^O^
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:28:43 #72
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145735571
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:20 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]
(Na afloop voor wat bluswerk,een ijsje van de IJssalon op de Meent)

Ben je dat gaan halen en toen weer teruggelopen? Of had je het al gehaald en heb je ze gevraagd het even in de koeling te zetten? :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145735723
Grappig dat je het vraagt. Nee, ik had het eerder gehaald op weg naar Deli Tasty,in de vriezer bij de Deli Tasty laten zetten (helemaal geen probleem) en na het eten weer uitgevraagd. :s)
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:33:19 #74
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145735772
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:32 schreef Iwanius het volgende:
Grappig dat je het vraagt. Nee, ik had het eerder gehaald op weg naar Deli Tasty,in de vriezer bij de Deli Tasty laten zetten (helemaal geen probleem) en na het eten weer uitgevraagd. :s)
:D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:39:22 #75
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145736007
Oh, vergeet ik nog helemaal het brood bij Fred. Ze hebben erg lekkere mini-krentenbroodjes (een busbrood, maar dan 10cm lang, heel schattig). En de boter, Guernsey-boter, zou ik ook zonder brood wel lusten. Ik ben sowieso een groot fan van echt goede boter en deze was goddelijk.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145736273
Het enige dat ik bij ons bezoek aan Fred een noemenswaardig kritiekpunt vond, was dat na het hoofdgerecht de vaart er enorm uit ging, en er tot de koffie geen drank meer was. Dus zowel het appel-tussengerecht, die een behoorlijke tijd na het hoofdgerecht kwam, als het dessert en de tijd daartussen drankloos.

Ook zat er aan het eind te veel tijd tussen de gangen. Dat was ongeveer op het moment dat de andere tafels de kaasplank kregen, en het leek dat de tijd en aandacht daarin verdween. Dat was jammer.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:45:46 #77
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145736304
Oh ja, dat was ik vergeten te noemen. Dat duurde en dat duurde maar inderdaad.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145736648
Niks nieuws. Was al sedert het eerste jaar dat Mustert openging al zo.

Daarom zei ik ook altijd vooraf om gelijk als 1 van mijn gerechten was uitgeserveerd,gelijk met de bereiding van de volgende te beginnen zodat de vaart erin bleef en ik niet minutenlang moet zitten wachten op de volgende gang.

"Ja,maar dan gaat het misschien te snel voor u en heeft u straks meerdere gerechten op uw tafel" ze de maitre.

"Ik houd van snelheid en een tafel gevuld met vele borden en als er ruimte gebrek is,haal je maar de rest van de glazengebeuren maar weg", want heb genoeg aan 1 champagneglas en een glas met water." >:)
.antwoorde ik dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2014 15:53:34 ]
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:56:27 #79
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145736840
Ja, want je zult maar minutenlang moeten wachten op je volgende gang.. De horror.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:57:02 #80
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_145736865
In dit geval was het eerder urenlang. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_145737114
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:56 schreef MutedFaith het volgende:
Ja, want je zult maar minutenlang moeten wachten op je volgende gang.. De horror.
De periode na het hoofdgerecht tot het dessert duurde meer dan een uur.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:03:11 #82
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_145737149
Ik reageerde op Iwanius.

quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:52 schreef Iwanius het volgende:
Niks nieuws. Was al sedert het eerste jaar dat Mustert openging al zo.

Daarom zei ik ook altijd vooraf om gelijk als 1 van mijn gerechten was uitgeserveerd,gelijk met de bereiding van de volgende te beginnen zodat de vaart erin bleef en ik niet minutenlang moet zitten wachten op de volgende gang.

"Ja,maar dan gaat het misschien te snel voor u en heeft u straks meerdere gerechten op uw tafel" ze de maitre.

"Ik houd van snelheid en een tafel gevuld met vele borden en als er ruimte gebrek is,haal je maar de rest van de glazengebeuren maar weg", want heb genoeg aan 1 champagneglas en een glas met water." >:)
.antwoorde ik dan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:10:45 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145737474
quote:
2s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:20 schreef Iwanius het volgende:

[ afbeelding ]
(slimmerikken zien links op mijn Note de foto van het vorig bezoek qua eten >:) )


Hey, was jij niet een fanatiek Apple-gebruiker en zie ik daar een Samsung?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145781375
:Y en wat wil je suggereren zoals gewoonlijk. Dat ik hiermee een '' Apple' afvallige ben? :')
Zo lang Apple ruk telefoons maakt, d.w.z. iPhones met een zwakke batterij dan zoek ik mijn heil ergens anders.

On topic:


Recensie:




Waar?


Pannekoekstraat 45-A, 3011 LC Rotterdam,2 panden voor het eerder gerecenseerde Tante Nel
maar wel aan dezelfde kant van de straat.



Wat at je/bestelde je?




• Gekookte dumplings gevuld met vis,garnalen en krab
• Bamisoep met spareribs & spitskool
• Watermeloen stukjes

Algemene impressie & opmerkingen?


Prima te doen zo ter afwisseling van andere keukens. Ik kende Bij Bao natuurlijk allang en ik moet zeggen na de heropening/doorstart die ik al hier vermelde heeft de keuken niet aan kwaliteit ingeboet. Voor hen die van RTL Boulevard verhalen houden: De enige die afscheid genomen heeft van het 'hernieuwde'Bij Bao, is de eigenaresse want haar (nu ex) man staat nog steeds in de keuken afgewisseld met een andere kok.

Hij is ook degene geweest die Bij Bao die kwaliteit gaf die het verdiende. Niet zijn,nu,(ex) vrouw.



De gekookte dumplings waren maar matig vond ik en volgens mij afkomstig van de groothandel of zijn te lang ingevroren geweest. "Matig".. want ik proefde ook erg weinig onderscheid qua smaak waar nu vis,krab of garnalen in zat. Zelfs nadat ik de nodige specerijen erop deed om het wat meer 'pit'te geven vond ik het nog steeds te vlak van smaak.

De Bamisoep was lekker. 'Lekker' als in de noedels waren overduidelijk niet uit een pakje maar m.i. zelf bereidt vanwege de mooie dikte en sterke structuur waardoor je ook een goede bijt had. De bouillon was prima,de spitskool vond ik eigenlijk onnodig en beetje een spelbreker in het geheel want met zulke goede dikke noedels,prima bouillon en spareribs die als vlees component the icing on the cake waren (kom ik zo op hoe smakelijk ik ze vond) ,vond ik dat men de spitskool beter had weggelaten.

De spareribs wil ik er nog even uitlichten: Zo mals waren deze waarbij het vlees bijna van het bot af viel als je alleen maar eventjes je tanden er inzette. Duidelijk vooraf goed gemarineerd,daarna in de oven gedaan en op temperatuur later aan de bamisoep toegevoegd waardoor alle smaken op het juiste moment te samen komen. :Y

Toppertje! :9~

Aan de foto boven kan je ook zien dat de bamisoep met zijn spareribs en dikke noedels het eerst op waren. Van de dumplings zijn 3 happen genomen en zoals te zien op onderstaande foto,ingepakt en meegenomen voor bij de tv vanavond laat als de trek weer even opspeelt al of niet i.c.m een zelf gepreareerde bouillon met glasnoedels.



De watermeloenstukjes waren lekker zoet en een prima afsluiter van dit bezoek. :s)

Cijfer:


8
/ 10
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:05:11 #85
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_145925629
Hotel Millenium, Jakarta, Indonesia.

Vanmiddag:

Geroosterd stokbrood ingesmeerd met knoflook en olijfolie. Prima, krokant aan de buitenkant, zacht aan de binnenkant. Niet teveel en niet te weinig knoflook.
Niets op aan te merken, al is het een beetje saai, maar goed, het was een tussendoortje.

Een 8.



Vanavond:

Sate Ayam. Heerlijk malse kip, pittige (net op het randje voor mij) pindasaus met een licht limoen smaakje. Zelden zulke lekkere sate gegeten.

Een 9.



Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_145931136
Leuk brillo static. Uitzicht is ook niet verkeerd in de middag.

Ga je nog meer zaakjes uitproberen qua eten of blijf je alleen maar in je hotel eten?(wat je in dat soort landen eigenlijk moet nalaten omdat streetfood daar meestal lekkerder en beter is.. en goedkoper.)
pi_145975411
Vanavond via de Alphense Restaurantweek gegeten bij Restaurant De Dyck. Dit restaurant is gelegen midden op de Woudsedijk (tussen Langeraar en Rijnsaterwoude) en heeft behoorlijk wat ruimte. Zowel buiten (grote parkeerplaats, gras, kinderspeelgoed zoals kleine tractors e.d.) als binnen. Boerderij bestaat uit een aantal zalen waaronder het restaurant. Het was een 3-gangen verrassingsmenu. Weet niet alles meer en gerechten staan ook niet op de menukaart dus kan niet in detail treden.. sorry.



Dit was een amuse van pompoen, gember, garnalen, gepicklede komkommer, kroepoek en nog wat dingen maar weet ik niet meer. Ik zie een schuimpje :P. Boter daarachter was voor een zonnebloempit- en een roggebroodje die we kregen. Vond het niet erg lekker, vriendin vond dat wel. Ben misschien geen pompoenfan



Voorgerecht was gegrilde tonijn met five spice korst, sesamcrunch (lekker zoet), rettich (?) en dat plasje was een sausje of olie. Zie je niet op het zwarte bord. Lekker gerechtje. Jammer alleen dat ik nog m'n amuse zat op te lepelen terwijl ze dit al voor me neer plompte.



Hoofdgerecht waren 3 plakken hertenrugfilet in jus van het hertenvlees, gebakken aardpeer, aardpeerpuree, iets van biet en een pastei met hertenstoofvlees. We kregen er een lekkere kom huisgemaakte boerenfriet met mayo bij. Was echt heel lekker! Jus was heerlijk en dat pasteitje met stoofvlees jummm. Tafel achter me wilden extra patat en dat was geen probleem. Wonen hier toch boeren he met stevige trek :D. Ik vond het zonder de patat eigenlijk ook al wel goed.




Toetje! Amandelspijs 'iets' met crumble van roomboterkoek, granny smith compote, gezouten karamel en wafeltje smaakte naar Jan Hagel. Daarbij in een ander kommetje walnotenijs met crunch en kletskop.
Was ook zo lekker!

Dit restaurant bestaat nu, ik denk, 2 jaar en ik snap niet waarom er zoveel kinderen waren eigenlijk. Ook bloedirritant dat ze iedere keer naar buiten en weer naar binnen renden en de deur niet dichtdeden. Iedere keer die koude wind... Gelukkig stond opa iedere keer op om em dicht te doen. Mama deed er niks aan :N.
Inrichting was ok, ruim, niet zo volgebouwd, licht en natuurlijk een super locatie. Ik was erg benieuwd maar het eten was echt heerlijk. Was mijn eerste keer hert maar ook goed bevallen. Leuk zo'n restaurant week :).
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:15:29 #88
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145977375
Je foto's moet je nog even van formaat veranderen, is nu vrij lastig om te bekijken, die smalle strepen.
Ziet er verder allemaal wel lekker uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145977582
Ik heb geen zin om tig topics door te lopen maar wat zijn volgens jullie de toprestaurants van adam, de hautte coussine?

Naast le garage en sophias
  Moderator / Miss SHO zondag 26 oktober 2014 @ 22:20:57 #90
22592 crew  Ole
pi_145977723
Librijes zusje
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 26 oktober 2014 @ 22:22:13 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145977811
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 22:18 schreef icloud het volgende:
Ik heb geen zin om tig topics door te lopen maar wat zijn volgens jullie de toprestaurants van adam, de hautte coussine?

Naast le garage en sophias
Le Garage is geen toprestaurent.

Echte top zijn: Librijes zusje in het Waldorf Astoria, Ron Blaauw's Gastrobar, &Samhout Places, Okura-hotel, La Rive, Brigdes, Vermeer, Bord d'Eau en Le Restaurant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_145989426
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 21:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond via de Alphense Restaurantweek gegeten bij Restaurant De Dyck. Dit restaurant is gelegen midden op de Woudsedijk (tussen Langeraar en Rijnsaterwoude) en heeft behoorlijk wat ruimte. Zowel buiten (grote parkeerplaats, gras, kinderspeelgoed zoals kleine tractors e.d.) als binnen. Boerderij bestaat uit een aantal zalen waaronder het restaurant. Het was een 3-gangen verrassingsmenu. Weet niet alles meer en gerechten staan ook niet op de menukaart dus kan niet in detail treden.. sorry.



Dit was een amuse van pompoen, gember, garnalen, gepicklede komkommer, kroepoek en nog wat dingen maar weet ik niet meer. Ik zie een schuimpje :P. Boter daarachter was voor een zonnebloempit- en een roggebroodje die we kregen. Vond het niet erg lekker, vriendin vond dat wel. Ben misschien geen pompoenfan

Ziet er allemaal fraai uit en zo te horen,ook goed gesmaakt. Ook prima geschoten met je mobiel/mini-camera. Had je zoveel licht aan je tafel dat de foto's zo goed zijn uitgekomen of is dat het gevolg van nabewerking via Photoshop e.d.
pi_145990757
Gewoon simpel met mobiel. Het was wel behoorlijk licht daar.

Golfer; hoe moet ik bewerken dan?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 27 oktober 2014 @ 12:27:22 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_145991111
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Gewoon simpel met mobiel. Het was wel behoorlijk licht daar.

Golfer; hoe moet ik bewerken dan?
Nee, hoeft niet meer. Zat waarschijnlijk even een bugje ergens, maar foto's zijn nu prima zichtbaar. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146081938
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2014 12:13 schreef FutureFairytale het volgende:
Gewoon simpel met mobiel. Het was wel behoorlijk licht daar.



I.i.g. mooi geschoten. Prima camerahoek en met name de lichtval/schaduw vind ik mooi zo met dat lichtje op de achtergrond. Bijna een klein kunstwerkje zou ik zeggen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 18:28:07 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:54:01 #96
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146398344
Het werd weer eens tijd om bij ons favoriete restaurant te gaan eten. Restaurant De Jong in de Raampoortstraat 38 in Rotterdam.


Kroepoekje van eekhoorntjesbrood met gepekelde sjalotjes, mosterdpoeder en dille.
Mijn cijfer: 10


Toastje met kippelevermousse met gerookte paling met "date leather" met groene kruiden, creme van groene kruiden en geraspte mierikswortel.
Mijn cijfer: 10


In zoetzuur ingelegde linten van flespompoen met pompoenkaramel, hazelnootschuim, poeder van weet ik niet meer, ik geloof ook hazelnoot.
Mijn cijfer: 10


Twee stukken gnocchi, een beetje wennen. Ze waren niet springy en veerkrachtig maar het leek eerder een stroeve, vette aardappelpuree. Toch had het wel wat. Met salieboter, salie en cress van rode zuring.
Mijn cijfer: 8


Dunne plak ribeye, op bruine bonen met een appel/knolselderij creme. Met scheuten van (ik gok) spinazie.
Mijn cijfer: 7 (komt ook omdat ik meestal al helemaal vol zit als we aan het hoofdgerecht toe zijn)

Kosten: 127,50 voor 4 gangen, vier glazen wijn x 2 personen.
  vrijdag 7 november 2014 @ 12:56:37 #97
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146398424
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:51 schreef Iwanius het volgende:
(wat je in dat soort landen eigenlijk moet nalaten omdat streetfood daar meestal lekkerder en beter is.. en goedkoper.)
Dat zijn van die tegeltjeswijsheden uit de pen van een lonely-planet auteur die nooit verder dan zijn eigen achtertuin is gekomen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:04:11 #98
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146398713
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:56 schreef static het volgende:

[..]

Dat zijn van die tegeltjeswijsheden uit de pen van een lonely-planet auteur die nooit verder dan zijn eigen achtertuin is gekomen.
Onzin. Dat IS gewoon het lekkerste voer. :9 In Sri Lanka ook. En de leukste ambiance, dat ook. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:30:09 #99
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146399700
Ziet er allemaal weer erg lekker uit, RobinOok. :9
En fraaie foto's. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 7 november 2014 @ 13:32:57 #100
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146399803
Dank je. Ik doe mijn best. :s)
pi_146408085
Leuk dat het wederom gesmaakt heeft Robin. Fraaie foto's ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:04 schreef Isegrim het volgende:

Onzin. Dat IS gewoon het lekkerste voer. :9 In Sri Lanka ook. En de leukste ambiance, dat ook. :D
^O^ Laat gaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Pharkus op 07-11-2014 18:23:47 (laat gaan.) ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 18:12:44 #102
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_146408527
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 13:04 schreef Isegrim het volgende:
En de leukste ambiance, dat ook.
Dat betwist ik dan ook niet. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 8 november 2014 @ 11:05:29 #103
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146427379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 18:12 schreef static het volgende:

[..]

Dat betwist ik dan ook niet. :)
ben het ook met jou eens, alsof je daar geen goeie restaurants hebt, het ene doen en het andere niet laten :)
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 november 2014 @ 12:32:10 #104
22592 crew  Ole
pi_146428820
Lekker dimsummetjes gegeten bij mijn lokale Chinees. Wai kookt geweldig, boeit niet of het 'echt' Chinees is. Het islekker!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146451026
Mr.Tong DH?. :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2014 00:39:07 ]
  Moderator / Miss SHO zondag 9 november 2014 @ 01:07:24 #106
22592 crew  Ole
pi_146451932
Amsterdam
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 9 november 2014 @ 01:25:57 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146452427
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef Ole het volgende:
Amsterdam
Omdat het zondag is. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 9 november 2014 @ 01:33:52 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146452622


Bij Kiraku in Den Haag (Toussaintkade) gegeten. Misosoep was lekker, sushi was lekker en de sashimi viel tegen, was taaiig en niet netjes gesneden.
Al met al redelijk maar niet fantastisch.
Tevens mag de tent wel een keer opgeknapt worden, beetje ouwe meuk inmiddels.

Waren ¤90,- met zijn twee kwijt, toetje bij Florencia genomen. IJsje met koffie, altijd prima daar :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146452836
Tja, Florencia is sowieso Win-Win.
  zondag 9 november 2014 @ 11:07:28 #110
131800 Tarado
capô de fusca
pi_146456712
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 01:07 schreef Ole het volgende:
Amsterdam
welke chinees?
  zondag 9 november 2014 @ 11:15:53 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146456872
quote:
12s.gif Op zondag 9 november 2014 01:43 schreef Techno het volgende:
Tja, Florencia is sowieso Win-Win.
Zeker! O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146477255
Vanmiddag lekker gedimsumt bij Kee Lun Palace in Chinatown, Den Haag. Samen met een vriendin. Hieronder wat plaatjes.

De kaart:


Gefrituurde garnaalhapjes:


Rolletje met varkensvlees, groenten en honingsausje:


Pannenkoek met bosui:


Spareribs in zoetzure saus (waren al bezig met eten en vergat op tijd een foto te maken). Ziet er niet uit maar de smaak was goed:


Zoete suiker cake:


Garnalenloempia (waren er 3 maar was weer te gulzig voor ik een foto nam :P):


Char Siu Bao:


Alleen die zoete suikercake vond ik niks. Had vriendin ook besteld, ik hoefde daar niks van. Maar na 1 hapje liet zij em ook al staan. Toen ie was afgekoeld was het helemaal vreselijk :'). Verder heerlijk gegeten, alles was verder jum! Twijfelde tussen een groot gerecht maar zo deze hapjes vond ik ook wel leuk.
Restaurant zal vol Chinezen, altijd goed teken. 2e Keer dat ik er ben geweest. Jum! :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_146488987
Die rolletjes lijken het lekkerst :)
  maandag 10 november 2014 @ 06:50:25 #114
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146489037
Ziet er lekker uit! Ik heb nog nooit dimsum gedaan, maar eens doen. Misschien dat Iwanius of RobinOok kunnen zeggen waar in Rotterdam ze de beste hebben? :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 10 november 2014 @ 07:25:28 #115
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146489214
Ik zeg Lange Muur. Tegenover Wah Nam Hong. Maar dan ook alleen voor hun dimsum. Hun gwone gerechten vind ik vaak ruk.
  maandag 10 november 2014 @ 08:31:23 #116
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146489776
OK! ^O^
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146528514
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag lekker gedimsumt bij Kee Lun Palace in Chinatown, Den Haag. Samen met een vriendin.

[knip]
Restaurant zal vol Chinezen, altijd goed teken. 2e Keer dat ik er ben geweest. Jum! :9
Niet om nu echt vervelend te zijn maar al die HK deli's die in dat straatje zitten zijn meestal gevuld met Aziaten gewoon omdat dat hun China town is en Aziaten meestal in hun eigen wijkje verblijven als het om eten gaat. Dus in deze zegt dat niet echt wat over de kwaliteit an sich van deze zaak.( ik ken de zaak namelijk ook) :@

V.w.b datgene wat ik op foto's zie zeg ik alleen maar dat het goed te horen is dat het jouw gesmaakt heeft.Als je tips wilt hebben waar je betere kwaliteit ( en veel lekkerder!) kunt krijgen in datzelfde straatje, dan hoor ik dat wel. Desnoods adviseer ik je bepaalde gerechten te bestellen die je minstens,zo niet lekkerder zal vinden dan wat je nu bestelde.

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 06:40 schreef Bluezz het volgende:
Die rolletjes lijken het lekkerst :)
Precies lijken. Komen van de groothandel. Onderscheiden zich niet wat je bij de zondag snackbar Chinees haalt qua kwaliteit.Je betaalt alleen hier meer vanwege de setting.

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 06:50 schreef Isegrim het volgende:
Ziet er lekker uit! Ik heb nog nooit dimsum gedaan, maar eens doen. Misschien dat Iwanius of RobinOok kunnen zeggen waar in Rotterdam ze de beste hebben? :)
Voor de beste ga je gewoon hier heen. Geen discussie mogelijk tenzij je wilt dat ik een uitgebreid verhaal neerpen waarom ik vind dat ze de beste zijn i.v.g met zelfs een Tai Wu of een Lange Muur of welk restaurant in Rotterdam/Zuid-Holland ook.( en die ik bijna allemaal van haven tot gort ken)

Ik vind het trouwens een beetje raar dat Robin de dimsum van de Lange Muur wel lekker vindt en de rest van het eten niet. De reden dat ik dit zeg is omdat De Lange Muur zijn dimsum van de groothandel komt en alleen gestoomd wordt in de eigen keuken.Heeel soms als men amper nog dimsum heeft rent iemand van de bediening om aan de overkant snel wat extra voorverpakte dimsum te gaan halen. :') M.a.w de rest van het eten zoals met de Pekingeend en overige gerechten(rundvlees,kip.varkenspek e.d.) wordt allemaal vers bereidt in de ochtend.

Dan blijf ik het apart vinden dat juist zij datgene wat eigenlijk het minst zou moeten smaken als aziatische culi,het lekkerst vindt.Maar goed,zo hebben we allemaal wel wat. :s)

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Ik zeg Lange Muur. Tegenover Wah Nam Hong.
Die zit niet tegenover de Lange Muur. Tegenover de Lange Muur zit deze zaak.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 12:13:02 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 12:07:45 #118
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146528687
Oriënt Parel Rotterdam dus? Je link leidt naar een post van mij. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_146529134
Waar? Restaurant Lux - Rotterdam
Wanneer? Afgelopen zondag
Wat at je? Met de hele tafel hebben we volgens mij zo'n beetje alles van de kaart gedeeld. :D
Kosten? nvt
Cijfer? 8 O+

We zaten er dus met de lunch, want sinds kort zijn ze ook op de zondagmiddag open. Ze hebben gewoon een menu kaart, dus je zou gewoon voor-hoofd-na kunnen doen maar eigenlijk is het veel toffer om alles te delen.

Een paar gerechtjes:

Dit waren mosselen met buikspek. Echt onwijs lekker, ben normaal niet zo van de mosselen maar dit was echt heerlijk samen.


Voor het eerst dat ik een risotto buiten de deur eet die ik ook gewoon echt lekker vind. :9


Pasta met tonijnhart. Gedroogd en geraspt tonijnhart, en dat geeft een smaak af. :9~ superlekker.

Verder was er ook nog kalfstong, lamsschouder, heel zacht stoofvleesje, octopus, pasta met pompoen, oesters uit de oven en twee heerlijke taartjes. :9 Oh en een heel sterk likeurtje, ben de naam vergeten. Smaakte naar perzik volgens mij.

Enige minpuntje is dat er van mij wel iets meer aandacht aan de opmaak van borden gedacht mag worden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:14:09 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146530808
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 november 2014 12:01 schreef Iwanius het volgende:
omdat De Lange Muur zijn dimsum van de groothandel komt en alleen gestoomd wordt in de eigen keuken
Welnee.
pi_146532790
Iwanius welke bedoel je dan in de Wagenstraat? Sta altijd open voor andere tenten maar deze vind ik al lekker. Vooral de pekingeend en ossenhaas met walnoten :9
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 11 november 2014 @ 15:27:06 #122
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_146536298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 12:54 schreef RobinOok het volgende:
Het werd weer eens tijd om bij ons favoriete restaurant te gaan eten. Restaurant De Jong in de Raampoortstraat 38 in Rotterdam.

[ link | afbeelding ]
Kroepoekje van eekhoorntjesbrood met gepekelde sjalotjes, mosterdpoeder en dille.
Mijn cijfer: 10

[ link | afbeelding ]
Toastje met kippelevermousse met gerookte paling met "date leather" met groene kruiden, creme van groene kruiden en geraspte mierikswortel.
Mijn cijfer: 10

[ link | afbeelding ]
In zoetzuur ingelegde linten van flespompoen met pompoenkaramel, hazelnootschuim, poeder van weet ik niet meer, ik geloof ook hazelnoot.
Mijn cijfer: 10

[ link | afbeelding ]
Twee stukken gnocchi, een beetje wennen. Ze waren niet springy en veerkrachtig maar het leek eerder een stroeve, vette aardappelpuree. Toch had het wel wat. Met salieboter, salie en cress van rode zuring.
Mijn cijfer: 8

[ link | afbeelding ]
Dunne plak ribeye, op bruine bonen met een appel/knolselderij creme. Met scheuten van (ik gok) spinazie.
Mijn cijfer: 7 (komt ook omdat ik meestal al helemaal vol zit als we aan het hoofdgerecht toe zijn)

Kosten: 127,50 voor 4 gangen, vier glazen wijn x 2 personen.
Ha wat grappig! Daar heb ik afgelopen zaterdag gegeten, mijn vriendin en ik hadden alweer 9 jaar en wij hadden hadden nagenoeg dezelfde menu's. Wat gezien het concept eigenlijk niet zo verwonderlijk is...

Alleen had ik als hoofdgerecht een mooi gestoofd kalfswangetje met zuring, aardappelpuree en rode kool.

Erg leuk restaurant en toffe bediening. ^O^
pi_146543618
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:14 schreef RobinOok het volgende:

Welnee.
Nou..ik ben dan erg benieuwd hoe jij het dan zo zeker weet dat de dimsum niet prefab bereidt is alias van de groothandel komt. :{
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:51:54 #124
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146543863
Waarschijnlijk net zoals jij zo zeker weet dat het wel prefab is.
pi_146544050
Ja leuk. Maar zo makkelijk kom je er niet mee weg.

Ik weet namelijk heel zeker dat het van de groothandel komt en prefab bereidt is. Simpelweg omdat ik weet van wie de zaak is,waar die wat inkoopt en wat hij in de keuken aan apparatuur heeft staan en wie er staat als keukenbrigade. Nu jij weer.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2014 18:58:01 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:46:35 #126
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146546605
Het is maar wat je wilt geloven.
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:49:24 #127
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_146546793
Weet je wat? Ik ga gewoon naar beide een keer toe. :Y :*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:27:16 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_146548892
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2014 18:57 schreef Iwanius het volgende:

Simpelweg omdat ik weet van wie de zaak is,waar die wat inkoopt en wat hij in de keuken aan apparatuur heeft staan en wie er staat als keukenbrigade.
Namen en rugnummers willen we zien.
:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_146549358
Heb ik korting of op de pof leven geroepen Golfer. Of heb jij ook plotseling ergens verstand van.... }:|
Als Aziatische cul liefhebbers met elkaar spreken moeten leken als jij hun mond houden lijkt mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:46 schreef RobinOok het volgende:
Het is maar wat je wilt geloven.
Ja..makkelijk antwoord die ik niet van je verwachte,maar goed beetje een zwakte bod door met een tegen-argument te komen en het niet hard kunnen maken als ik erom vraag. Maar goed, van jou kan ik het hebben. :s)

Punt is dat De Lange Muur echt niet slecht is,voor mij ook jarenlang te samen met Tai Wu 1 van de betere restaurants van Rotterdam geweest alleen op een bepaalt moment ga je als cul fanatici die deze HK keukens door en door kent wel de verschillen merken in smaak.En dat begint al bij de bereiding vaak. En die liggen zoals je weet op het subtiele vlak.

Grootste verschil is dat de Lange Muur geen enkele kok in dienst heeft die een seafood specialist of een dimsum specialist is. Wat zeg ik: De mankracht,kennis en ruimte ontbreekt ervoor maar dat laat men nooit aan de buitenwereld(gast) weten want die denkt dat alles traditioneel bereidt wordt en anders vertelt men dat wel bij de tafel mocht een nieuwgierige gast er naar vragen.

Tai Wu daarintegen is van een iemand anders die wel elke keer een speciale seafood specialist en dimsum bereider laat overkomen voor zijn keuken omdat hij wel die ruimte en tijd ervoor geschapen heeft,maar ook omdat hij wel zoveel mogelijk aan de traditionaliteit wil vasthouden en de Chinese gemeenschap voor hem nog altijd het belangrijkste is te samen met de echte Aziatische traditionele cul foodies.

En als iemand als Molo dit ook weet tegen te spreken dan zie ik vol belangstelling tegemoet waarop hij dan zijn mening op baseert, want zomaar wat roepen zonder dit te onderbouwen is of d.m.v. allerlei here say verhalen van derden en de onbetrouwbare media aan te halen is niet bijster slim om het op zijn zachts te zeggen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:49 schreef Isegrim het volgende:
Weet je wat? Ik ga gewoon naar beide een keer toe. :Y :*
Dank voor je verzoenende woorden maar heb zeker geen ruzie o.i.d met Robin. Hooguit verschil in mening over iets Moet kunnen en heel gezond lijkt mij met zo een hoog gewaardeerd team(iwanius)lid.

V.w.b. je eten: Ik weet nu al dat jij het verschil amper tot niet zal proeven en uiteindelijk allebei zalig zal vinden. Eet ze en laat weten wat je ervan vond.

Oh ja. Als je tips wilt hebben welke gerechten te nemen: Ik hoor het wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2014 08:26:14 ]
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:35:30 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146549402
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Namen en rugnummers willen we zien.
:')
Ik niet.
  dinsdag 11 november 2014 @ 20:38:56 #131
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_146549571
Get a room, you two.
  Moderator / Miss SHO dinsdag 11 november 2014 @ 21:18:44 #132
22592 crew  Ole
pi_146551669
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 11:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

welke chinees?
deze
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 12 november 2014 @ 04:18:52 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146562257
Restaurants kunnen helemaal niet steeds een 'seafood' of 'dimsum specialist' laten overkomen, al zou het restaurant het willen.
Of ze hebben illegalen in de tent staan.
http://www.volkskrant.nl/(...)k-aan-koks~a3623366/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146562859
Zeg, kan die prefab of niet discussie elders gevoerd worden. Dit is absoluut niet de plaats.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_146564076
Onlangs naar de Leest geweest in Vaassen van Chef Jacob Jan Boerma. 'Reebok van de Veluwe'. Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en voor herhaling vatbaar. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  woensdag 12 november 2014 @ 11:32:21 #136
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_146567041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 07:50 schreef Isabeau het volgende:
Zeg, kan die prefab of niet discussie elders gevoerd worden. Dit is absoluut niet de plaats.
Nou, ik wou 'm eigenlijk helemaal niet voeren. Dacht dat dat wel duidelijk was. :N
pi_146567069
Paar week geleden gegeten in Dunya in Rotterdam...
De keuken van Dunya Lokanta is een samenstelling van regionale specialiteiten, afkomstig uit vele streken en steden in Anatolische en Mesopotamische. Dunya Lokanta is bovendien herkenbaar aan de goede bediening, de hoge kwaliteit van de gerechten, de betaalbare prijzen, de traditionele kleding van het personeel, de prettige achtergrondmuziek en de warme, oosterse sfeer.

Erg lekker eten.. vers... ik had zelf de vis tajine ( Scholfilet met garnalen, spinazie, paprika , ui, olijf, kaas, cocktailsaus en viskruiden). Echt heel erg lekker, vis was goed gebakken, zeker niet te gaar.
Er lag veel op het bord, de rijst was goed.. de porties waren goed.

Zeker een 8 waard. Mochten we weer eens in de buurt van Rotterdam zijn, dan gaan we zeker daar eten.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  zondag 16 november 2014 @ 20:09:46 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_146720852
Gisteren bij Bruut in Nijmegen gegeten. Adresje via Tripadvisor gevonden.
Ondanks dat de benedenverdieping een gewoon eetcafe doet vermoeden, is de eerste verdieping als goed restaurant met dito personeel ingericht. Redelijk jong personeel wat spontaan om gaat met de gasten, maar wel kennis en enthousiasme heeft.
Fijne sfeer en goede bediening en uitleg.

We namen een verrassingsmenu nadat we een amuse van ingelegde groenten hadden gekregen. Lekker!

Vooraf was dit zacht gegaarde en daarna gegrilde harder met van alles en nog wat erbij, in de zin van een blobje zwarte knoflooksaus en pompoenpuree. Vis had iets warmer mogen zijn van mij bij opdienen, maar ik snap dat dit zo de opzet van het gerecht was. Smaken waren heerlijk.

Toen gebakken zeebaars met van alles en nog wat erbij. Denk aan parelcouscous en bietjes. Simpelweg heerlijk.

Hoofdgerecht was zacht gegaarde wildzwijn rugfilet en gestoofde ibericowang met pastinaakzalf, geroosterde pastinaak en wortelzalf. Vlees te ver door, dat was jammer, maar qua smaken wederom heerlijk.

En als dessert yoghurtijs, yoghurt bavarois, een madeleine, kleine kletskopjes, lemon curd mousse en een karamel saus.

Erbij voor mij bijpassende wijnen die er geweldig bij smaakten. Heerlijke en gezellige avond gehad, aanrader :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_146981639
Favoriete tentje waar ik in Praag heb gegeten. O+



Waar? Hostinec u Rotundy - Praag
Wanneer? Afgelopen zondag
Wat at je?
We deelden een voorgerecht: Bier kaas met brood
Mijn hoofdgerecht : Eend met rode kool en dumplings
Mijn vriend: Worst in een biersaus met brood




Simpel eten, maar heerlijk. We waren de enige toeristen die er zaten. Prijzen waren zelfs voor Praagse begrippen laag terwijl het toch redelijk in het centrum zat.

Ober kon maar gebrekkig Engels, maar probeerde het wel. En was één van de weinige mensen in Praag die wel enorm vriendelijk was. 4 euro voor zo'n hoofdgerecht met eend, als zoiets in Nederland zou zitten zou ik er veel te vaak gaan eten. :D

Kosten? 15 euro (Inclusief 2 halve liters bier en 2 kersen ciders. )
Cijfer? 9. Huiselijk eten, maar echt heerlijk.
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:25:02 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146982604
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Myraela het volgende:
Favoriete tentje waar ik in Praag heb gegeten. O+

[ afbeelding ]

Waar? Hostinec u Rotundy - Praag
Wanneer? Afgelopen zondag
Wat at je?
We deelden een voorgerecht: Bier kaas met brood
Mijn hoofdgerecht : Eend met rode kool en dumplings
Mijn vriend: Worst in een biersaus met brood

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Simpel eten, maar heerlijk. We waren de enige toeristen die er zaten. Prijzen waren zelfs voor Praagse begrippen laag terwijl het toch redelijk in het centrum zat.

Ober kon maar gebrekkig Engels, maar probeerde het wel. En was één van de weinige mensen in Praag die wel enorm vriendelijk was. 4 euro voor zo'n hoofdgerecht met eend, als zoiets in Nederland zou zitten zou ik er veel te vaak gaan eten. :D

Kosten? 15 euro (Inclusief 2 halve liters bier en 2 kersen ciders. )
Cijfer? 9. Huiselijk eten, maar echt heerlijk.
Praag is geweldig, die Dumplings lijken serviettenknoedel, gemaakt van brood, klopt dat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146982976
De linkse waren van brood, de iets kleinere aan de rechterkant waren van aardappel.

Vond het heerlijk. Sowieso ook fijn dat je gewoon groenten krijgt. Als je in Nederland goedkoop ergens gaat eten dan krijg je altijd patat en zo'n trieste salade. Dit is toch veel lekkerder.
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:39:03 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146983135
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:35 schreef Myraela het volgende:
De linkse waren van brood, de iets kleinere aan de rechterkant waren van aardappel.
Nu ik beter kijk zie ik het idd. Rode kool, Eend en Knoedel zijn klassiekers van de keuken daar, net als Gans bijvoorbeeld.
quote:
Vond het heerlijk. Sowieso ook fijn dat je gewoon groenten krijgt. Als je in Nederland goedkoop ergens gaat eten dan krijg je altijd patat en zo'n trieste salade. Dit is toch veel lekkerder.
Vreselijk en niet alleen in NL,
Ik ben soms maanden tot een jaar van huis en eet dan noodgedwongen veel buiten de deur, werd er gek van.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 25 november 2014 @ 21:18:09 #143
414785 sirdanilot
pi_147003235
Ik vind die knoedels niet zo lekker, snap het idee ervan niet zo. Geef mij maar een gewone gekookte aardappel.

Maar alsnog is het eten in Tsjechië best goed te doen en inderdaad niet duur.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:24:56 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147003624
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:18 schreef sirdanilot het volgende:
Ik vind die knoedels niet zo lekker, snap het idee ervan niet zo.
Arme mensen eten, oud brood verwerken tot iets eetbaars. Armen in Nederland aten aardappels, In andere landen brood. brood wordt oud en dat gooi je niet weg, daar maak je wat eetbaars van.
Aardappelkloese vind ik ook niets, maar servietenknoedel zijn goed eetbaar, zeker huisgemaakt.
Zo kan je oud brood ook verwerken tot croutons, of soldaatjes, of je roostert het en doet er tomaat en knoflook op. Je kan het ook tot wentelteefjes verwerken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147003743
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:52 schreef Myraela het volgende:
Favoriete tentje waar ik in Praag heb gegeten. O+

[ afbeelding ]

Waar? Hostinec u Rotundy - Praag
Wanneer? Afgelopen zondag
Wat at je?
We deelden een voorgerecht: Bier kaas met brood
Mijn hoofdgerecht : Eend met rode kool en dumplings
Mijn vriend: Worst in een biersaus met brood

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Simpel eten, maar heerlijk. We waren de enige toeristen die er zaten. Prijzen waren zelfs voor Praagse begrippen laag terwijl het toch redelijk in het centrum zat.

Ober kon maar gebrekkig Engels, maar probeerde het wel. En was één van de weinige mensen in Praag die wel enorm vriendelijk was. 4 euro voor zo'n hoofdgerecht met eend, als zoiets in Nederland zou zitten zou ik er veel te vaak gaan eten. :D

Kosten? 15 euro (Inclusief 2 halve liters bier en 2 kersen ciders. )
Cijfer? 9. Huiselijk eten, maar echt heerlijk.
Goede tip! Praag staat op mijn lijstje voor volgend jaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:30:28 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147003885
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Goede tip! Praag staat op mijn lijstje voor volgend jaar.
Net buiten het centrum is dat heel mooi en nog niet zo verpest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147004014
Ik heb een Tsjechische bij me om me rond te leiden, komt goed 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:36:42 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147004187
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een Tsjechische bij me om me rond te leiden, komt goed 8-)
Zucht, Pjotrek was zo een schatje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 7 december 2014 @ 00:58:27 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147351193


Ooit was Amarone een van onze favoriete restaurants in Rotterdam: goede prijs-kwantiteit-kwaliteit verhouding, prettige bediening en goed & lekker eten waar niks op aan te merken viel. Hooguit dat ze altijd een beetje op safe speelden, maar toch serveerden ze dan vaak minstens 1 gerecht waar ik echt helemaal blij van werd en wat echt de moeite waard was. En 1 zo'n gerecht is bij mij vaak al genoeg om een geslaagde avond te hebben. We waren er nu al een behoorlijk lange tijd niet geweest, maar ik had eigenlijk verwacht dat het vanouds goed zou zijn. En dat was het niet. De prijs is ongeveer met een kwart gestegen, de hoeveelheden met een kwart gedaald en de uitvoering was middelmatig. Enige wat hetzelfde was, was de prettige bediening.

Na wat knabbels kregen we als amuse een luchtige mousseline van aardpeer die eigenlijk alleen naar kaas smaakte. Met een plakje manchego, kruim van pata negra en haringkuit. Niet vies of zo, maar ook niet echt lekker, een hapje kaas, dat was het.

Het voorgerecht was krab met drie bereidingen van coquilles (een gebakken mini coquilletje, een schijfje rauwe coquille en 3 toefjes creme van/met coquilles), vier schijfjes biet en een kwart radijsje in stukjes. En dat was precies waar het naar smaakte: naar krabsalade, coquilles en biet. Geen plan, geen concept, geen samenhang, geen niks. Niet vies, niks mis met de ingrediënten, er was gewoon "niks an".

Als tussengerecht (met een toeslag van 3 euro op het 3-gangenmenu van 49,50 omdat we liever een tussengerecht dan een nagerecht eten) kregen we een klein stukje tong met een raviolo (ik gok dat die gevuld was met eendenlever, ik weet het niet, het werd niet opnieuw vermeld bij het serveren en ik kreeg het niet bedacht), een nage van truffel en wat beukenzwammetjes. Ik geloof niet wat ons verteld is wat die witte, opgerolde linten waren, ik denk iets als koolrabi of zo, ze zagen er leuk ui maar smaakten nergens naar. De tong was weinig en smaakte precies zoals de tongrolletjes bij de Chinees: droog en smakeloos.

Het hoofdgerecht: twee (!) plakjes hertenfilet, perfect gegaard, goed van smaak, maar wel een beetje weinig. Met een eetlepeltje lekkere jus/saus, echt niet meer. Een gyoza gevuld met een duxelles van paddestoel en "allerlei kruiden", zonder saus en dus een beetje droog en saai en suf. Twee eetlepels rode kool, een half partje gebakken appel en een achtste stukje koningsoesterszwam. En oja, een kloddertje dunne aardappelpuree. Ik had me ingehouden met het brood en kreeg daar nu spijt van.....

Over de wijnen in het wijnarrangement (een Zwitserse Fendant uit 2012, een Ma'd Tokaji Furmint uit 2012 en een Amarone della Valpolicello uit 2010) hadden we geen klagen, tot we op de rekening zagen dat die 3 glazen ons 32,50 euro kostten.

Ik weet het niet, misschien ben ik overly kritisch, zo'n kutwijf dat het denkt beter te weten omdat ze ook iets van koken weet. Zo'n irri-gast die foto's van haar eten maakt en alles onder een vergrootglas legt. Maar 170 euro neerleggen voor 3 gangen en 3 glazen wijn waarbij alles maar zozo is, niks eruit springt, niks ziel heeft en niks je laat wiebelen op je stoel, ik ben er een beetje klaar mee.
  zondag 7 december 2014 @ 01:04:13 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147351333
He wat balen man :(
Kan me dan zo bekocht voelen.
Ik heb ook net even te vaak dat soort ervaringen, geloof ook niet dat dat aan jou ligt in deze.
Horeca tenten in het algemeen verneuken de toekomst zo beetje boel voor zichzelf m.i, maar zeker ook voor mensen die gewoon van eten houden.
Je wikt er best voor betalen, als het lekker is en de prijs enigszins gerechtvaardigd, toch?

Die hoeveelheden enzo.... Slecht en jammer man... ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 december 2014 @ 01:16:41 #152
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147351560
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 01:04 schreef Molo het volgende:
Je wilt er best voor betalen, als het lekker is en de prijs enigszins gerechtvaardigd, toch?
Absoluut!

We aten van de week bij HMB en waren een beetje bevooroordeeld, we verwachtten weinig voor een hoge prijs. Dat betekent dat ik al begin met genoeg brood te eten, hihi. Maar weet je, uiteindelijk waren die 3 gangen helemaal goed. Echt lekker, goed, bijzonder, hoge kwaliteit, helemaal lekker. En niet te weinig, goede hoeveelheden, niet overdreven veel natuurlijk, maar gewoon goed. Ik vond het nog steeds een beetje aan de prijs, maar daarvoor zit je dan ook in het duurste gebouw van Rotterdam met uitzicht op de Erasmusbrug. En het was evengoed minder duur dan vanavond.
Dus ja, ik wil best betalen. Maar dan moet het ook wel echt de moeite waard zijn.
  zondag 7 december 2014 @ 01:21:42 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147351650
Moest even opzoeken wat HMB was, maar snap 'm nu.
Ja dat is natuurlijk ook locatie waar je voor betaalt.

Ben het verder ook helemaal met je eens en vind het ontzettend jammer dat het zo vaak gebeurt.

De sukkels met geld die komen eten even uitkleden ofzo, lijers
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 december 2014 @ 01:31:02 #154
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147351783
Kleine kanttekening: volgens mij was de chef er niet. Misschien geveld door griep?
Maar ja. Ik kan me niet voorstellen dat het nou echt zoveel beter zou zijn geweest als hij er wel was geweest.
  zondag 7 december 2014 @ 01:33:14 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147351812
Zou de wijn dan opeens goedkoper zijn en de hoeveelheden normaler? Lijkt mij van niet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147351873
Ik keek naar de foto's, RobinOok en dacht: oh, dat ziet er mooi & lekker uit! Maar dan je review :o Dat is niet best zeg. En het hoofdgerecht ziet er ook een beetje uit als een tussengerechtje. En 170 euro lijkt mij eerlijk gezegd wat aan de hoge kant voor een mooi, doch smakeloos maal voor 2. Of de wijnen moeten spectaculair zijn geweest :7

Snel weer eens bij mijn vriendin gaan eten. Daar heb ik ook (gratis) uitzicht op de Erasmusbrug :Y)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 december 2014 @ 01:41:50 #157
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147351912
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 01:33 schreef Molo het volgende:
Zou de wijn dan opeens goedkoper zijn en de hoeveelheden normaler? Lijkt mij van niet.
Nee, dat is waar.
  zondag 7 december 2014 @ 07:13:26 #158
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_147353232
Ik ben een paar jaar geleden naar Amarone geweest en had toen een zelfde soort gevoel als jij nu. Naast dat ik het echt een ontzettend stijve, ongezellige boel vond.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 7 december 2014 @ 09:26:18 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147353694
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 00:58 schreef RobinOok het volgende:

Ik weet het niet, misschien ben ik overly kritisch, zo'n kutwijf dat het denkt beter te weten omdat ze ook iets van koken weet. Zo'n irri-gast die foto's van haar eten maakt en alles onder een vergrootglas legt. Maar 170 euro neerleggen voor 3 gangen en 3 glazen wijn waarbij alles maar zozo is, niks eruit springt, niks ziel heeft en niks je laat wiebelen op je stoel, ik ben er een beetje klaar mee.
Edit, niet goed gelezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147361676
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 00:58 schreef RobinOok het volgende:



Ik weet het niet, misschien ben ik overly kritisch, zo'n kutwijf dat het denkt beter te weten omdat ze ook iets van koken weet. Zo'n irri-gast die foto's van haar eten maakt en alles onder een vergrootglas legt.
Even vooraf: Zaten jullie bij het raam die middag want ik was toevallig op De Meent en kijk dan altijd even naar binnen bij Amarone (of ze het druk hebben en zo niet - en ik heb tijd en zin - loop ik altijd even naar binnen om "hallo"te zeggen en dan een glaasje bubbelie te nuttigen onderwijl even snel bijpratend.) en zag een gezelschap bij het raam zitten zaterdagmiddag voor de lunch die toevallig een foto maakte van een bord. :@

V.w.b. het eten is het jammer dat het zo tegenviel. Anderzijds bevreemdt mij je conclusie dat je het niet 'spannend' vond qua smaak. (beleving) M.i. is Amarone nou net niet de zaak waar je heengaat voor "een smaaksensatie"Je gaat erheen voor wat ik noem "op safe spelen". Tenminste ik, want hun keuken en smaakcombinaties zijn intussen wel bekend na zoveel jaren met af en toe een uitschietertje voor de verandering.

En men zal je helemaal niet uber kritisch of vervelend vinden,laat staan bezwaar hebben dat je foto's maakt want ze zijn mij al enige jaren gewend. *) M.a.w als je mij gewend bent als gast dan kan alles daarna alleen maar meevallen. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2014 16:25:39 ]
  zondag 7 december 2014 @ 16:42:37 #161
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147362338
Nee, dat was ik niet. En ja, ze spelen vaak op safe, dat schreef ik toch ook? Ik verwachtte dus ook niets nieuws, geen openbaringen, geen verrassingen, maar wel dat alles gewoon helemaal perfect is klaargemaakt en alles in balans is. Zoals eerdere keren. En dat was het niet. Bovendien was het te weinig en te duur.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 december 2014 @ 11:12:39 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_147417301
Waar: Perron Zee, IJmuiden
Wanneer gisteren
Met een groep van elf gingen we voor de Tapas. Concept is bekend: twee tapas per ronde en je hebt onbeperkt aantal ronden.

Eerste ronde: Kroketjes van zeeduivel en gamba en Zalm met roquefortkaas. Vooral de zalm was erg lekker :9
Tweede ronde: Beefreepjes met chorizo en het stoofpotje :9. Beiden was smullen
Derde ronde: Varkensnek met zoete uiencreme en de gebakken bloedworst. Varkensnek was aardig, bloedworst was smullen.
Toen zat ik ook wel vol :)

Voor de eerste ronde kregen we nog brood met aioli en olijfjes, bij de tweede ronde spaghetti aglio olio en bij de derde ronde kregen we nog aardappelwedges.

Daarbij de lokale tripel :9 als drank.

Een dikke 8. Geen foto's dit keer want die vergat ik te maken :').
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:47:17 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147433353
Klinkt goed ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_147437343
Zeker! Lekker eten allemaal boor :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_147443604
Korte omschrijving van mijn dinneetje vorige week:

Waar: Soi3 op de Kruiskade te Rotterdam

Wat:

Ik vooraf een Tom Yam met kip, was niet zo heel erg pittig (ben nogal verziekt door Surinaams eten :9 ) maar wel smaakvol. had een kleine variant genomen omdat ik graag met volle teugen van het hoofdgerecht wilde genieten. Toch bleek dit al een heule flinke kom te zijn. Wel erg smakelijk!

Zij thaise viskoekjes met chilisaus, smakelijk echter ik proefde meteen welke chilisaus het was (panthainorasigh) fijn voorafje.

Hoofdgerecht ik: Keang kieuw waan, groene curry op basis coccosmelk met vis
Heerlijke curry met prachtig stuk meervalfilet, normaal ben ik wat huiverig voor vis, maar ik had een gekke bui en dat is met niet tegen gevallen! Ondanks dat ik me had ingehouden met het voorgerecht (en mee had gesnoept van mijn tafeldame's viskoekjes :@ ) was het ruim voldoende voor mij als medium-grote eter.

Hoofdgerecht zij: Phad Thai met kip. Zij wist van tevoren al dat ze weer dit gerecht ging nemen en dat viel zoals altijd (ze komt er vaker) niet tegen! lekker zitten smikkelen en ik mocht gelukkig ook proeven :9 echter was de portie voor haar wat te groot. Dit ging netjes mee in n doggy-bag op aanraden van de eigenaar.

Nagerecht beide: helaas zaten we vol.. toch maar een extra koud pilsje genomen, dat kan tenslotte altijd!

Verder lekker wat biertjes erbij en mn dame een heerlijke munt-thee.

afgerekend: 55eur incl. tip

Vaker eten? ja hoor, ben vrij nieuw tot de Thaise keuken en dit beviel prima!
Keep on Tripp'n
pi_147492625
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:48 schreef MiestOr het volgende:
Korte omschrijving van mijn dinneetje vorige week:

Waar: Soi3 op de Kruiskade te Rotterdam

Wat:

Ik vooraf een Tom Yam met kip, was niet zo heel erg pittig (ben nogal verziekt door Surinaams eten :9 ) maar wel smaakvol. had een kleine variant genomen omdat ik graag met volle teugen van het hoofdgerecht wilde genieten. Toch bleek dit al een heule flinke kom te zijn. Wel erg smakelijk!

Zij thaise viskoekjes met chilisaus, smakelijk echter ik proefde meteen welke chilisaus het was (panthainorasigh) fijn voorafje.

Hoofdgerecht ik: Keang kieuw waan, groene curry op basis coccosmelk met vis
Heerlijke curry met prachtig stuk meervalfilet, normaal ben ik wat huiverig voor vis, maar ik had een gekke bui en dat is met niet tegen gevallen! Ondanks dat ik me had ingehouden met het voorgerecht (en mee had gesnoept van mijn tafeldame's viskoekjes :@ ) was het ruim voldoende voor mij als medium-grote eter.

Hoofdgerecht zij: Phad Thai met kip. Zij wist van tevoren al dat ze weer dit gerecht ging nemen en dat viel zoals altijd (ze komt er vaker) niet tegen! lekker zitten smikkelen en ik mocht gelukkig ook proeven :9 echter was de portie voor haar wat te groot. Dit ging netjes mee in n doggy-bag op aanraden van de eigenaar.

Nagerecht beide: helaas zaten we vol.. toch maar een extra koud pilsje genomen, dat kan tenslotte altijd!

Verder lekker wat biertjes erbij en mn dame een heerlijke munt-thee.

afgerekend: 55eur incl. tip

Vaker eten? ja hoor, ben vrij nieuw tot de Thaise keuken en dit beviel prima!
Mooi dit en weer een tevreden klant erbij. Maar je hebt ook niet voor niets de beste Thai van Zuid-Holland/Rotterdam uitgezocht! M.a.w je moest wel slagen... :Y

:7

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2014 19:57:53 ]
pi_147505140
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 19:57 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mooi dit en weer een tevreden klant erbij. Maar je hebt ook niet voor niets de beste Thai van Zuid-Holland/Rotterdam uitgezocht! M.a.w je moest wel slagen... :Y

:7
En wat vind je van DeliBird dan? die staat komend verlof op t programma!
Gezien jou foto's in je bericht kan ik je vertellen dat er dit keer meer in t schaaltje van de groene curry zat :Y)

Tips over wat-te-nemen zijn uiteraard welkom!
Keep on Tripp'n
pi_147515170
Als je SOI3 gewend bent dan ga je zeker niet naar Deli Bird!

Deli Bird op het Deli plein is wat ik noem 'Bangok'smaak = toeristenvoer. :{

Het is Thais maar geparfumeerd en aangepast. Ben je een leek dan zal het allemaal wel best vinden maar als je de Thaise keuken en diens verschillende smaken door en door kent zoals ik,dan ga je niet naar Deli Bird. Ja...als er echt niets anders op zit en je iets van Thais wilt eten wat nog een beetje eetbaar is zonder naar zo een Chinees-Indische toko te moeten gaan.

Ik heb indertijd de vloer met Deli Bird aangeveegd en uiteraard foto's gemaakt.


Hierboven twee voorbeelden van hoe ik twee simpele voorgerechten ontleedde en
wist aan te geven wat er aan mankeerde qua bereiding. Reactie van kokkin:
"Jaaa...mhoet whel...anders ollanders niet eten" Bheetje aanphassen he.." :')


Wat moeten die 2 voorgerechten dan voorstellen? Kipstukjes in bananenbladeren en Garnalen(gamba) in deegrolletjes.

Beiden waren gewoon in de frituur gegooid waar ze alles in flikkerden terwijl je bij deze gerechten in zijn originaliteit zowel de kipstukjes moet stomen en alsmede het garnalen voorgerecht.

Frituren? Gevolg? Alles keihard en taai. :r Maar ja,als je er saus bij geeft en mensen soppen die harde zooi erin dan smaakt alles wel bij de gemiddelde landgenoot want...weten zij nou veel. }:|

Hun Tom Yam Koeng ,je weet wel de bekende Thaise garnalen soep met het zurige smaakje was een ander hoogtepunt.


(aan de rand kun je zien dat het opgewarmd is de soep en niet vers bereidt. Grote stukken tomaat erin is iets typisch Chinees en de hele soep straalt al af: "ik heb een aangepast toeristensmaakje"!)


Ook niet opgegeten en teruggestuurd,net zoals de eerste 2 gerechten. Enige wat wel redelijk tot goed was (alsof jij je daar een buil mee kan vallen :') ) is onderstaand gerecht een garnalensalade.



Dan stuur ik je nog liever naar Chili time Rotterdam. Niet het ervoor gelegen huahin want dat is helemaal een nepper.

Laat even weten welke het wordt. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 14:46:13 ]
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 december 2014 @ 17:34:49 #169
414785 sirdanilot
pi_147520259
Als je écht authentiek X wil eten moet je naar land X, zo simpel is het. Als ik thai zou gaan eten zou ik echt geen 100% authentieke perfecte thai verwachten hier in Nederland, dat bestaat gewoon niet. Ga dan gewoon lekker naar Thailand en eet hier lekker erwtensoep of zo als je zo'n food purist bent...

Zelf houd ik erg van braziliaans eten, maar dat eet ik hier simpelweg gewoon niet want als het er al is (volgens mij in Amsterdam wel ergens) is het a) veel te duur en b) niet zoals ik het ken, dus dan vind ik het niks. Ik ga wel in de zomer weer en dan vreet ik me helemaal vol, kan ik weer even vooruit.

Alleen als je een significante gemeenschap hebt (bijvoorbeeld chinezen in Den Haag of zo) kun je nog wel eens iets fatsoenlijks vinden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_147523033
Ok Iwanius,

Naar mijn weten hebben DeliBird en Soi3 wel dezelfde eigenaar, dat is dan weer eigenaardig :)
Wel ben ik met je eens dat de eerste 3 foto's inderdaad niet tot de verbeelding spreken..

De garnalensalade ziet er beter uit, echter kan ik over de smaak nog niets zeggen.. verdere tips voor n goede Thai in Rotterdam zijn altijd welkom!

Volgens een goede vriend van me moet ik de salade met onrijpe papaya's nog eens proberen, zeker omdat ik wel van lekker pittig eten houd. Misschien toch eerst nog n keertje langs Soi3|

Wat betreft Brazilliaans eten, waar ben je dan naar op zoek? een goede churrascaria? feijoada? mocht je die vinden let me know, dan ga ik zeker eens langs.
Keep on Tripp'n
pi_147529939
http://brasilbinkie.nl/ Kijk anders hier eens! Is volgens mij pas net geopend en heeft nu een Groupon actie dacht ik, dus misschien eens het proberen waard. Ik verwacht er geen hele authentieke Braziliaanse keuken maar misschien valt het mee :)
pi_147530062
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 19:20 schreef MiestOr het volgende:
Ok Iwanius,

Naar mijn weten hebben DeliBird en Soi3 wel dezelfde eigenaar, dat is dan weer eigenaardig :)
Wel ben ik met je eens dat de eerste 3 foto's inderdaad niet tot de verbeelding spreken..

De garnalensalade ziet er beter uit, echter kan ik over de smaak nog niets zeggen.. verdere tips voor n goede Thai in Rotterdam zijn altijd welkom!

Volgens een goede vriend van me moet ik de salade met onrijpe papaya's nog eens proberen, zeker omdat ik wel van lekker pittig eten houd. Misschien toch eerst nog n keertje langs Soi3|

Vanaf volgend jaar niet meer maar het feit dat het van de zelffde eigenaar is wil niet zeggen dat alles dan hetzelfde is.

Integendeel,de opzet was juist om SOI3 NIET het zelfde te laten zijn qua keuken als Deli Bird. Het publiek in de omgeving is anders en houdt meer van authentiek dan het hipstervolk dat nu veelal Zuid (Deliplein e.o.) bevolkt. Er waren tijdens de opstart van SOI3 zelfs vaste klanten van Deli Bird die dat dus ook dachten en de nodige kritiek hadden op de keuken omdat de smaak geheel anders was. Daar is hele korte metten meegemaakt. :7

V.w.b tips heb ik je net al eentje aangereikt en anders gewoon bij SOI3 blijven want de beste kok staat gewoon in SOI3. Bestel eens niet wat op de kaart staat maar vraag naar de specials. Is duurder maar wordt wel alleen die dag bereidt. M.b.t tot die papaya salade is dat onderstaand.



Let op! Deze salade is heel anders dan je in eerste instantie zou verwachten afgaande van de naam waar de meesten denken dat het iets 'zacht'is. Integendeel. Het voelt een beetje aan als bamboe eten voor een leek. Ik vind'm lekker maar ik ben dan ook bevoordeelt. Heb je dat liever niet, neem dat een garnalensalade de welbekende Yam Koeng Sod. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2014 22:17:20 ]
pi_147532473
Make's sense Iwanius,

Soi3 dinsdagavond it is! en wilde inderdaad een van de specials nemen, maar die klonken niet zo goed als die groene curry met meervalfilet.
Benieuwd wat ze dinsdag hebben, deze salade ziet er verdorie ook alweer goed uit!
Keep on Tripp'n
pi_147545885
Ik zou als ik jou was eerst bellen (na 16:00 uur) en vragen of de chefkok er is. Wie is dat? Nou zij in het midden en als ze er is die dag er gaan eten want de andere dagen staat haar secondante er (Hollandse meid) en dat is allemaal ietsjes minder. Wel goed maar het verschil tussen top en goed als je begrijpt wat ik bedoel.

Dit is bijvoorbeeld een van de speciaal voor mij gemaakte seafood specials (die je wel een rib uit je lijf kost = extra grote portie o.a.) maar bijvoorbeeld zalig is. En zo kan ik er nog wel tig laten zien wat ik daar allemaal voor lekkers genomen heb/kreeg.

On topic.

RECENSIE

In de media en van bekenden hoorde ik de afgelopen weken dat er in Rotterdam op de Lijnbaarn sinds kort een heuse worstenstalletje stond naar Duits model. En daar ik ook gek ben op 'Duits' eten was dus de route voor vandaag: De Lijnbaan en die worsten toko.

Waar?









Wat at je?


(gevraagd of mijn worst iets langer op de grill kon blijven en of men deze in de lengte door midden wilde snijden.)



(broodje was waardeloos = niveau slap,afbaksel 'ÁH' stijl en dus goede opbergplek voor mijn paffert)


Impressie?



Het is niet niveau 'Duitsland' wanneer je daar in Berlijn of in München bij zo een Imbiss een heerlijk stuk curry of Weisswurst eet. Maar men probeert het tenminste, en onderscheidt zich wel van de gemiddelde worstentoko die Nederland rijk is en omstreeks deze tijd ook worsten aan de man proberen te brengen. De menukaart is kort en overzichtelijk en redelijk geprijsd naar Nederlandse maatstaven.



Ik had in deze dus de Krakauerwurst special gekozen aangezien gezegd werd dat dat hun signatuur worst was. Nou...niet slecht. Goed gekruid,goed vlees en zoals ik dus verwachte met
een beetje mostert verder prima.

Bijzonder?

Ehm..nee. (omdat ik in zowel Berlijn als in München zoveel verschillende en betere worsten heb gegeten dat dit i.v.g. erg matigjes overkomt)

Maar voor Nederlandse maatstaven is dit goed te behappen en een aanwinst voor de Lijnbaan.

Lekker?

Ja hoor.

Voor herhaling vatbaar?

Mwah...ja..

Cijfer

7 / 10

En het cijfer 7 is ook ingegeven door het feit dat ik bij zo een stalletje wel een lekker Duits biertje miste van de tap om het helemaal af te maken. :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2014 20:27:23 ]
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:44:57 #175
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147545969
Hoe weet je dat het broodje waardeloos was als er zo te zien geen hap van is genomen? ;)
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 december 2014 @ 17:48:55 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_147546075
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
Hoe weet je dat het broodje waardeloos was als er zo te zien geen hap van is genomen? ;)
Afbakbroodje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator / Miss SHO zaterdag 13 december 2014 @ 18:20:47 #177
22592 crew  Ole
pi_147546972
Zo'n ding staat hier ook om de hoek (Leidseplein)
Ik durf het toch niet aan :N
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:22:10 #178
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_147547002
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Afbakbroodje
Ziet er ook niet heel erg smakelijk uit dat ben ik met je eens maar ik ben meer van het eerst proeven dan zeiken..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:24:01 #179
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_147547048
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
Hoe weet je dat het broodje waardeloos was als er zo te zien geen hap van is genomen? ;)
Broodje ziet eruit alsof het niet is afgebakken...bleh, bleek brood.

Het ziet er wel erg leuk uit, 20ste naar kerstmarkt in Duitsland, als t er is ga ik het proberen :+
pi_147547167
Ik ben dol op de verslagen van Iwanius O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 13 december 2014 @ 18:35:42 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147547353
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 17:44 schreef houdjemond het volgende:
Hoe weet je dat het broodje waardeloos was als er zo te zien geen hap van is genomen? ;)
Dat zie ik zelfs op de foto, afbakbroodje van Sinnac wat te kort in de oven was
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147547992
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 18:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben dol op de verslagen van Iwanius O+
Hij is de enige reden waarom ik dit topic volg :Y
pi_147566160
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 07:13 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben een paar jaar geleden naar Amarone geweest en had toen een zelfde soort gevoel als jij nu. Naast dat ik het echt een ontzettend stijve, ongezellige boel vond.
Dat laatste was ook mijn ervaring daar. Waardoor ik erg huiverig was voor Librije's Zusje. Wat achteraf nergens voor nodig was :D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 14 december 2014 @ 13:30:15 #184
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147567433
Ik word altijd erg vrolijk van de eigenaar/sommelier, Harrie Baas. Wij noemen hem Spong. Gerard Spong is ook zo iemand waar veel mensen direct hekel aan hebben. Ligt denk ik aan de bek die hij trekt, die staat in een soort natuurlijke arrogantiestand. Maar ik vind ze dus allebei geweldig. :D
Van Spong weet ik dat ie een geweldig gevoel voor humor heeft, van Baas vermoed ik het.
  Moderator / Miss SHO zondag 14 december 2014 @ 13:31:48 #185
22592 crew  Ole
pi_147567484
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik word altijd erg vrolijk van de eigenaar/sommelier, Harrie Baas. Wij noemen hem Spong. Gerard Spong is ook zo iemand waar veel mensen direct hekel aan hebben. Ligt denk ik aan de bek die hij trekt, die staat in een soort natuurlijke arrogantiestand. Maar ik vind ze dus allebei geweldig. :D
Van Spong weet ik dat ie een geweldig gevoel voor humor heeft, van Baas vermoed ik het.
ik zie hem weleens. Ik noem het een zuurstand
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 14 december 2014 @ 13:37:03 #186
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_147567633
Haha, ja, kijk, dat vermoedde ik dus al. ;)
Maar hij is echt niet zuur hoor, heeft prima gevoel voor humor en past zich ook netjes aan aan het jouwe. Niet stijf dus, maar meegaand.
  Moderator / Miss SHO zondag 14 december 2014 @ 13:42:08 #187
22592 crew  Ole
pi_147567751
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 13:37 schreef RobinOok het volgende:
Haha, ja, kijk, dat vermoedde ik dus al. ;)
Maar hij is echt niet zuur hoor, heeft prima gevoel voor humor en past zich ook netjes aan aan het jouwe. Niet stijf dus, maar meegaand.
weet ik. Kom hem weleens tegen met hondje bij mijn favo Italiaan. Zo niet CUL verantwoord want Turk. Maar supergastvrij en gewoon lekker eten voor niet al te veel geld. (iwanius even voor zijn )
Intelligente man met humor.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_147576933
Toch niet die Italiaan tegenover Amarone op de Meent waar sommigen de loftrompet over blazen want die is gewoon slecht. Zo nee welke dan?

V.w.b. Baas, ja, die toont inderdaad een 180 graden gedrag als hij vrij is. Maar soms wil Harry weleens een beetje te overdreven formeel doen in zijn zaak tegen mij met zijn 'Mijnheer...'en zijn "ik heet dhr. Baas"gezwetst. Ik blijf dan vaak hardnekkig tegen hem 'Harry' zeggen hopende dat hij mij eruit gooit Helaas al meer dan tig jaar nog steeds niet gelukt want Harry is altijd blij als ik alleen of met anderen even langskom om uitgebreid te smikkelen, want hij blijft ondanks alles na zoveel jaar nog steeds een fantastische wijnkaart hebben en in Gert een uitstekende chefkok en partner in zaken. ;)

En dat is eigenlijk in de basis het enige wat er toe doet. :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2014 18:42:29 ]
  zondag 14 december 2014 @ 18:44:08 #189
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_147577128
Napoli? Ik vind dat ze daar prima eten hebben. Kom er niet vaak, maar heb er altijd prima gegeten.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  Moderator / Miss SHO maandag 15 december 2014 @ 11:46:47 #190
22592 crew  Ole
pi_147597117
quote:
2s.gif Op zondag 14 december 2014 18:40 schreef Iwanius het volgende:
Toch niet die Italiaan tegenover Amarone op de Meent waar sommigen de loftrompet over blazen want die is gewoon slecht. Zo nee
La Festa in Amsterdam.
Beste gastheer die ik ken
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 28 december 2014 @ 13:13:51 #191
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_148043934
Waar:
22High , Amersfoort

Wanneer:
26-12-2014, Kerstbrunch
Hier het volledige fotoalbum

Wat:

Even een foto-impressie:

De sushi was echt lekker, boterzachte zalm die op je tong smolt O+


Wat warme voorgerechtjes. Prima in orde, niet super bijzonder maar dat verwacht ik ook niet bij een buffetrestaurant.


Het hoofdgerecht wat we allebei namen, lekker malse steak; goede bijgerechtjes.


Extra wokgerecht van mijn gezelschap. Scheen lekker te zijn ;)

En de toetjes:


Kosten?
28,50 PP inclusief drinken. Heel schappelijke prijs. Goede verhouding met de kwaliteit.

Impressie?

Goed restaurant voor een buffetrestaurant, alles smaakte goed; was goed op temperatuur en er zaten een paar echt lekkere dingen bij. De toetjes en de sushi waren erg goed, en ik zou er best eens teruggaan :)

Cijfer?
8+

[ Bericht 8% gewijzigd door Windigo op 28-12-2014 14:11:18 ]
  dinsdag 30 december 2014 @ 14:51:30 #192
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_148140186
Tweede kerstdag bij de Lindenhof in eindhoven gegeten.
Menu:
Amuses waren heerlijk!
Voorgerecht
Gebakken zeebaars, tartaar zeebaars, winterpostelein, gouden parels, bonte radijs, krokante aubergine,
compote & gel van aubergine,komijn met vinaigrette raz el Hanout

1ste Tussengerecht
Coquille met puree des champs, gebakken topinamboer, schorseneren, schuimige saus van paddenstoelen
en geschaafde truffel

2eTussengerecht
Gegrilde griet, couscous, aromaten en gelei van dashi, geschaafde macadamia, crème van tamarinde met
een nagekokos curry

Hoofdgerecht
Hollandse hazenrug op de karkas gebraden met blini van knolselderij,
spruitjes en een compote van kweepeer
Als toespijs hazenpeper met roquefort en aardpeer **

1ste Dessert
Sorbet van yoghurt met mango, spicy mango compote, schuim van avocado en yoghurt poeder

2eDessert
Semifreddo van hazelnoot met een délice van karamel met citrus, gekaramelliseerde hazelnoot en toffee
van karamel

** 4 Van de 6 personen heeft dit gerecht in overleg laten veranderen voor een ander gerecht. dit was een wagyu beef met een extra van ossenstaart.

al met al.. was alles subliem en geweldig! Zal morgen even wat fotos van de gerechten erop zetten!
pi_148153806
Gisteravond bij Shan Yi in Rotterdam gegeten.

All you can eat wereldrestaurant, net geopend. Vrij grote zaak en ook behoorlijk druk. Je mag 2,5 uur kiezen uit 130 gerechten van de kaart, 3 gerechten per persoon per ronde en een paar gerechten met bijbetaling (kreeft, sashimi...). .Bestellingen doe je via een tablet die je aan tafel krijgt. Dit duurde bij ons al ruim een kwartier voor deze kwam en aangezien je ook drankjes hiermee besteld hadden we pas na een half uur een drankje op tafel staan dus dat begon goed.

Na ongeveer een 3 kwartier na binnenkomst kwamen de eerste gerechtjes.

Ronde 1:
Sushi, pittige tonijn en zalm met ei: vrij smakeloos, weinig vis erop dus niet voor herhaling vatbaar
Slibtong: erg klein, weinig vlees eraan en een keiharde korst
Zalm: deze uiteindelijk nooit gehad ondanks een paar keer er nog om gevraagd te hebben
Zoet eitje: gebakken eitje in zoete ketjapsaus, best lekker
Kreeftensoep: smakeloze smurrie, ondanks de foto op de tablet geen garnaal in te bekennen

Vervolgens konden we de wijn die we wilden niet in de tablet vinden dus hierom gevraagd, we moesten een andere aanklikken en dan zou de serveerster zorgen dat we de juiste kregen..... dit ging natuurlijk fout maar aangezien we toch geen hoge verwachtingen hadden de verkeerde maar genomen.

Ronde 2

Curryworst: deze was erg lekker, krokant korstje en goede smaak
Minibeefburger (2x): op zich een redelijk burgertje maar er zaten een paar onverklaarbare keiharde stukje in het vlees.
Biefstuk: klein biefstukje met een paar aardappeltjes en pepersaus, was best wel prima te eten
Kipschnitzel: lekker stukje kip, niks mis mee
Black Pepper Beef: lekker mals vlees, lekker sausje

Ronde 3:
Curryworst: deze was zo goed dat ie nog een keer mocht
Italiaanse beefsalade: lauwewarm rundvlees op een beetje sla (mocht de naam salade eigenlijk niet hebben) met citroendressing, was lekker
Woknoedels met runderhaas: simpel wokgerechtje maar was prima
Lasagne: een minipasta'tje, qua smaak prima maar wel erg overcooked
Kipsate: Typische afhaalchineessate, op zich niks mis mee

En dan de topper van de avond:

Gehaktballetjes: Deze balletjes in een waterig tomatensausje smaakten precies zoals de balletje uit blik van Unox, ik denk sterk dat het ze ook gewoon waren. :? Gewoon niet te vreten dus.

Ronde 4:

inmiddels waren we meer dan 3 uur verder (overigens geen gezeur dat we maar 2,5 uur mochten bestellen) en kozen alleen nog voor een cheesecake en een citroentaart. Waren beetje lekker maar wel hele kleine stukjes.

Alles bij elkaar dus een behoorlijke tegenvaller, niks was echt goed (op de curryworst na) en sommige dingen waren gewoon niet te eten. Kosten waren 60 euro voor z'n tweeen inc een fles water en 4 glazen wijn. Volgende keer all-you-can-eat in Rotterdam gewoon weer lekker japans.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_148154340
Zo naar de snackbar. Weet nog niet precies wat ik bestel, maar hoop de 1500 calorieën wel te halen.
pi_148155508
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 19:33 schreef LordLynx het volgende:
Gisteravond bij Shan Yi in Rotterdam gegeten.





[knip]
Had ik er toch goed aangedaan de keuze van iemand om hier te gaan eten af te wijzen en een alternatief aan te bieden. Verbaast mij niets deze recensie.

"Oude 'wijn' in nieuwe zakken" zoals ik dat noem daar aan de zijkant van de Plaza, wanneer je Rotterdam CS uitloopt en aan de linkerkant naast Breakaway Cafe en tegenover waar vroeger de Baja beachclub zat, deze zaak zal zien.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2014 20:15:09 ]
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:11:55 #196
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_148162734
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 14:51 schreef JaafkeEHV het volgende:
Tweede kerstdag bij de Lindenhof in eindhoven gegeten.
Zit er in Eindhoven ook een Lindenhof? Verwarrend.
Ik ken alleen de Lindehof in Nuenen en de Lindenhof in Giethoorn.
  dinsdag 30 december 2014 @ 22:38:14 #197
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_148164308
Volgens mij bedoelt hij ook Nuenen, zo te zien aan de gerechten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 30 december 2014 @ 23:13:48 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148166348
Nog mensen die nog even snel naar Koperen Hoogte gaan?

http://m.dvhn.nl/nieuws/d(...)-sluit-12063153.html
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 31 december 2014 @ 07:56:26 #199
423464 JaafkeEHV
Vroeger JaafkeGB
pi_148174093
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:11 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zit er in Eindhoven ook een Lindenhof? Verwarrend.
Ik ken alleen de Lindehof in Nuenen en de Lindenhof in Giethoorn.
Nuenen. sorry!
Nuenen, Gerwen, Son & breugel.. noem het allemaal eindhoven
  maandag 5 januari 2015 @ 14:33:25 #200
130803 Gripper
Get a grip
pi_148355598
Oh :) :9

Het is nog heel ver weg (maar dat geeft niet, meer tijd voor voorpret) : 9 mei gaan we eten bij de librije!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 5 januari 2015 @ 14:39:16 #201
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_148355789
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:33 schreef Gripper het volgende:
Oh :) :9

Het is nog heel ver weg (maar dat geeft niet, meer tijd voor voorpret) : 9 mei gaan we eten bij de librije!
En voorpret is zeer terecht! Ben er zelf in november geweest. Dat was een van de meest geweldige avonden die ik ooit mee heb gemaakt, had me vanalles voorgesteld maar niet zoals het echt was :9~ :D *O*
  maandag 5 januari 2015 @ 14:48:36 #202
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148356063
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 07:56 schreef JaafkeEHV het volgende:

[..]

Nuenen. sorry!
Nuenen, Gerwen, Son & breugel.. noem het allemaal eindhoven
[offtopic]Daar hebben deze gemeenten zich anders behoorlijk tegen verzet de afgelopen jaren ;) [/offtopic]

Ik blijf Soenil een van de meest briljante koks in Nederland vinden! Goed te lezen dat je het naar je zin had.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 23:13 schreef derLudolf het volgende:
Nog mensen die nog even snel naar Koperen Hoogte gaan?

http://m.dvhn.nl/nieuws/d(...)-sluit-12063153.html
Heb daar een paar keer gegeten. Keuken was zeker niet slecht en de ambiance van het ronddraaiende restaurant heel bijzonder om mee te maken. Zeker op heldere zomerse dagen.
pi_148936309
quote:
14s.gif Op zondag 28 december 2014 13:13 schreef Windigo het volgende:
Waar:
22High , Amersfoort

Wanneer:
26-12-2014, Kerstbrunch
Hier het volledige fotoalbum

Wat:

Even een foto-impressie:

De sushi was echt lekker, boterzachte zalm die op je tong smolt O+


Wat warme voorgerechtjes. Prima in orde, niet super bijzonder maar dat verwacht ik ook niet bij een buffetrestaurant.


Het hoofdgerecht wat we allebei namen, lekker malse steak; goede bijgerechtjes.


Extra wokgerecht van mijn gezelschap. Scheen lekker te zijn ;)

En de toetjes:


Kosten?
28,50 PP inclusief drinken. Heel schappelijke prijs. Goede verhouding met de kwaliteit.

Impressie?

Goed restaurant voor een buffetrestaurant, alles smaakte goed; was goed op temperatuur en er zaten een paar echt lekkere dingen bij. De toetjes en de sushi waren erg goed, en ik zou er best eens teruggaan :)

Cijfer?
8+
8+ Zo...toe maar. :{

Als het jou maar gesmaakt heeft.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2015 10:39:40 ]
  donderdag 22 januari 2015 @ 10:48:51 #204
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_148936545
quote:
11s.gif Op donderdag 22 januari 2015 10:38 schreef Iwanius het volgende:

[..]

8+ Zo...toe maar. :{

Als het jou maar gesmaakt heeft.
Ja, 8+ vanwege de prijs-kwaliteit verhouding. Het is natuurlijk geen sterrentent..

Als de lokale snackbar goede friet bakt geef ik m ook een 8. Je moet het in de context zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door Windigo op 22-01-2015 10:53:58 ]
  zondag 25 januari 2015 @ 13:40:17 #205
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_149038015
Waar?
Villa la Ruche, Voorburg
http://www.villalaruche.nl/

Wanneer?
Vrijdag 23 januari 2015 ter ere van ons 9e trouwedag ^)

Wat at je?

We zijn voor het 7-gangen menu gegaan. Begonnen met een amuse van roerei met dragon geserveerd in een eierschil, helaas geen foto. Tweede amuse een mousse van geitenkaas, helaas ook geen foto. De hele avond werd heerlijk vers brood met gezouten boter en olijfolie aangeboden.

Eerste gang:



Tonijn
geroosterd, komkommer, wakamé, radijs, wasabi en sesamvinaigrette
Heerlijk!

Tweede gang:



Kreeft
zacht gegaard, gepocheerd ei, salade van fijne groenten en hollandaise
Ik mag dit niet, ik kreeg een heerlijk stukje zeebaars:



Derde gang:



Tarbot
gegrild, wilde spinazie, lardo di colonnata, luchtige aardappel en beurre blanc met sjalot
Voortreffelijk

Vierde gang:



Sukade met ganzenlever
krokant gebakken, lof gekarameliseerd, biet, saus van specerijen
Voor mij zonder ganzenlever, maar een extra groot stuk sukade, smaakte perfect

Vijfde gang:



Ree
gebraden, spitskool, mosterd, schorseneren, paddenstoelen en topinamboer
Super mals vlees en heerlijke bijgerechten, smaak was perfect

Zesde gang:

Munster
brioche, peer, kummel

Vergeten een foto te maken :D

Zevende gang:



Souffle
appel, frangipanne, boerenjongens, karamel
Prachtig dessert, van genoten!

Wat dronk je?

We begonnen de avond met een glas champagne, hierna een flesje macon villages. Fles was te weinig dus nog twee huiswijn. Avond afgesloten met koffie met friandises.

Kosten?
¤275 voor 2 personen.

Impressie?
Mooi ingericht restaurant. Kundige en vriendelijke bediening. In totaal 4.5 uur aan tafel, kok kwam nog even een praatje maken bij het weggaan. Absoluut een aanrader, wij komen terug. Met stipt op 1 naast HanTing :+

Cijfer?
9+
  zondag 25 januari 2015 @ 13:45:35 #206
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149038205
Ziet er allemaal prima uit, Zonnetje. ^O^ :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 januari 2015 @ 13:49:28 #207
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_149038384
quote:
14s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:45 schreef golfer het volgende:
Ziet er allemaal prima uit, Zonnetje. ^O^ :9
Dat was het ook zeker! Ben nog 2 flessen plat water vergeten te benoemen :@ natuurlijk het belangrijkste van de avond :+
pi_149038902
3 flessen en 4 glazen vocht met z'n 2 :o

Ziet er allemaal heerlijk uit! Jullie buikjes waren denk goed gevuld :)
En nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag *O*
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 25 januari 2015 @ 14:01:20 #209
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_149038984
Dat ziet er lekker en mooi uit :9.
  zondag 25 januari 2015 @ 14:03:30 #210
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_149039116
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:59 schreef FutureFairytale het volgende:
3 flessen en 4 glazen vocht met z'n 2 :o

Ziet er allemaal heerlijk uit! Jullie buikjes waren denk goed gevuld :)
En nog gefeliciteerd met jullie huwelijksdag *O*
Dankjewel!!

En nee, allebei een glas champgne, een glas huiswijn en samen een flesje...moeten wel beschaafd blijven he... :D Het staat er wel een beetje krom ja... :P
  zondag 25 januari 2015 @ 14:07:28 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149039360
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:03 schreef Zonnetje1981 het volgende:

En nee, allebei een glas champgne, een glas huiswijn en samen een flesje...moeten wel beschaafd blijven he... :D Het staat er wel een beetje krom ja... :P
Per fles 6 glazen, dus 3 pp. Dus pp. 5 glazen wijn en dan nog water. :)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 25 januari 2015 @ 14:22:39 #212
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_149040021
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Per fles 6 glazen, dus 3 pp. Dus pp. 5 glazen wijn en dan nog water. :)
Netjes toch? :+ We hebben 4.5 uur aan tafel gezeten...okee, thuis geëindigd met prosecco, maar toen konden we gewoon rollend het bedje in haha
pi_149040282
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:07 schreef golfer het volgende:

[..]

Per fles 6 glazen, dus 3 pp. Dus pp. 5 glazen wijn en dan nog water. :)
Ja 2 flessen water! Dus dat zijn 9 glazen pp.
Krijg ik echt nooit weg :D
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_149040325
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2015 14:22 schreef Zonnetje1981 het volgende:
okee, thuis geëindigd met prosecco
:o
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 25 januari 2015 @ 14:37:12 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149040670
HanTing is goed, maar Villa la Ruche steekt er voor mij echt nog wel flink bovenuit.
Meermaals heerlijk gegeten daar, precies 'mijn' keuken en gerechten :9 en aardige kok :)

Alleen de borden vind ik lelijk, maar daar kijk ik wel doorheen, eten is altijd heerlijk daar.
Topper was geconfijte eendenmaagjes :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149097206
quote:
10s.gif Op zondag 25 januari 2015 13:40 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Waar?
Villa la Ruche, Voorburg
http://www.villalaruche.nl/

Wanneer?
Vrijdag 23 januari 2015 ter ere van ons 9e trouwedag ^)

Wat at je?

We zijn voor het 7-gangen menu gegaan. Begonnen met een amuse van roerei met dragon geserveerd in een eierschil, helaas geen foto. Tweede amuse een mousse van geitenkaas, helaas ook geen foto. De hele avond werd heerlijk vers brood met gezouten boter en olijfolie aangeboden.

Eerste gang:



Tonijn
geroosterd, komkommer, wakamé, radijs, wasabi en sesamvinaigrette
Heerlijk!

[knip]
Is het nu het licht of de manier hoe het gerecht is geschoten dat de tonijn er zo grauwig uitziet?
Voor de rest leuk fotoverslag en bedankt voor het delen. :s)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2015 09:41:46 ]
  dinsdag 27 januari 2015 @ 11:34:39 #217
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149099786
Gisteren een snelle hap gedaan bij Kyoto op het damrak, was heerlijk, maar ik heb geen hoge standaarden :P .
Kip teryaki en verschillende maki sushi en zeewier salade, wat lekker was, kende het niet. Kostte ¤32, genoeg voor 2en.
Helaas geen foto, niet aan gedacht. Restaurant is wel een aanrader, ook goede bediening. Ze hebben ook all you can eat.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:01:40 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149100445
Voor onze 10-jarige trouwdag in september een arrangement met overnachting geboekt bij de Librije! De voorpret kan beginnen!! :s) *O*
pi_149101338
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:01 schreef Coelho het volgende:
Voor onze 10-jarige trouwdag in september een arrangement met overnachting geboekt bij de Librije! De voorpret kan beginnen!! :s) *O*
Dat word fantastisch!!! *O* het is echt ongelofelijk wat je daar krijgt O+
  dinsdag 27 januari 2015 @ 12:58:32 #220
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149101866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:01 schreef Coelho het volgende:
Voor onze 10-jarige trouwdag in september een arrangement met overnachting geboekt bij de Librije! De voorpret kan beginnen!! :s) *O*
Dat wordt genieten in extremis! ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 27 januari 2015 @ 14:59:43 #221
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149105691
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:37 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Dat word fantastisch!!! *O* het is echt ongelofelijk wat je daar krijgt O+
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 12:58 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat wordt genieten in extremis! ^O^
We hopen inderdaad dat het geweldig wordt. Hebben in de loop der jaren al enkele sterrenzaken bezocht maar dit is natuurlijk het summum binnen Nederland. Het was wel even overwegen, want de prijzen zijn er ook naar. Maar nu de beslissing genomen is gaan we gewoon genieten en kijken we er verder niet meer naar :)

Ik moet alleen Jonnie nog gaan melden dat ik geen vis lust. Ik schaam me er steeds vaker voor dat ik dat nooit van huis uit meegekregen heb en dus de smaak totaal niet kan waarderen en gewoonweg vies vind. Uiteraard is het aan de chef om zijn gasten te pleasen, maar door mijn 'beperking' kan een chef datgene wat hij uitgedacht en geperfectioneerd heeft niet uitserveren...
  dinsdag 27 januari 2015 @ 15:20:47 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149106489
Je doet mij er hierdoor wel aan herinneren dat B. en ik in september ook 10 jaar getrouwd zijn. Misschien moeten wij ook daarvoor maar iets leuks gaan verzinnen. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 27 januari 2015 @ 16:09:40 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_149108112
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 11:34 schreef Manke het volgende:
Gisteren een snelle hap gedaan bij Kyoto op het damrak:P .
quote:
Kostte ¤32, genoeg voor 2en.
quote:
Ze hebben ook all you can eat.
Behalve dat ik niet van zeewier enzo houdt, hoef ik daar denk ik niet naar toe.
Vriendelijk personeel in de Amsterdamse horeca heb ik nog nooit meegemaakt. En ¤16 pp op een dure locatie, nee dankje daar verwacht ik niet heel veel van. :N

Maar als jij er van genoten hebt: mooi zo :)

Bedenk me trouwens dat de enige keer dat ik bijna een vechtpartij heb gehad, was in een restaurant aan het Damrak met een ober. Terwijl ik normaal de rust zelve ben en nooit heb gevochten :X
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 27 januari 2015 @ 16:49:26 #224
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149109448
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 15:20 schreef golfer het volgende:
Je doet mij er hierdoor wel aan herinneren dat B. en ik in september ook 10 jaar getrouwd zijn. Misschien moeten wij ook daarvoor maar iets leuks gaan verzinnen. :@
Geregeld!
Wij gaan eind augustus eerst naar het Rijskmuseum in Amsterdam en daarna gaan we eten in het nieuwe Rijksrestaurant waar nu Joris Bijdendijk (ex Ron Blaauw, Le Jardin des Sens en Bridges) de scepter zwaait en de ambitie heeft om binnen een paar jaar het beste restaurant van Nederland te worden. *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 27-01-2015 16:55:12 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_149109509
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 16:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Geregeld!
Wij gaan eind augustus eerst naar het Rijskmuseum in Amsterdam en daarna gaan we eten in het nieuwe Rijksrestaurant waar nu Joris Bijdendijk (ex Ron Blaauw, Le Jardin des Sens en Bridges) de scepter zwaait en de ambitie heeft om binnen een paae jaar het beste restaurant van Nederland te worden. *O*
Wow! Dat doen jullie goed!
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  dinsdag 27 januari 2015 @ 18:11:45 #226
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_149111669
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 09:40 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Is het nu het licht of de manier hoe het gerecht is geschoten dat de tonijn er zo grauwig uitziet?
Voor de rest leuk fotoverslag en bedankt voor het delen. :s)
Komt door het licht denk ik, tonijn was heel mooi van kleur. Het kan ook het afschuwelijke bord zijn waardoor het er zo uit ziet :X :@
  dinsdag 27 januari 2015 @ 19:21:57 #227
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149113732
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 14:59 schreef Coelho het volgende:

Ik moet alleen Jonnie nog gaan melden dat ik geen vis lust.
Ik zou het niet eens durven, een chef opzadelen met wat jij niet lus.
pi_149114107
Ik zou denk ik liegen en zeggen dat ik allergisch ben :')
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_149114304
Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om dingen eens te leren eten.
pi_149114778
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:37 schreef Myraela het volgende:
Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om dingen eens te leren eten.
Ik vind het ook wel ver gaan om aan te geven dat je een complete voedselcategorie niet lust, maar ik vind 1 á 2 ingrediënten doorgeven niet respectloos....
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 20:20:41 #231
414785 sirdanilot
pi_149115943
Mensen die naar een 3 sterrenrestaurant gaan maar wel even willen aangeven wat ze allemaal 'nie luste' :')
Als je niks lust dan ga je toch gewoon naar een normaal restaurant? Zo'n haute-cuisine restaurant is er om te ontdekken en om nieuwe dingen te proeven, voor een ervaring. Als je gewoon een lekkere hap voedzaam eten wil zijn er genoeg andere plekken waar je veel goedkoper terecht kunt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:22:05 #232
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149115982
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 19:49 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel ver gaan om aan te geven dat je een complete voedselcategorie niet lust, maar ik vind 1 á 2 ingrediënten doorgeven niet respectloos....
Ik wel.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 20:25:03 #233
414785 sirdanilot
pi_149116088
Kijk ik lust bijvoorbeeld geen lever of dingen met leversmaak. Dus normaliter zou ik dat niet bestellen. Maar als ik naar een sterrenrestaurant zou gaan en er komt iets met lever op mn bord, zal ik het toch op z'n minst proeven. Misschien is het dan wél lekker, wie weet hè.

Maar nee hoor, 'ik lusset nie' daar komen de meeste mensen hun leven lang niet vanaf :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:36:55 #234
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149116542
Ik heb bij dat 22High een keer noodgedwongen moeten eten. Verschrikkelijk, veel vreetschuurder dan dat wordt het niet. ;( Betalen per uur. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_149116592
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:22 schreef RobinOok het volgende:
Ik wel.
Dat kan, ik vind het zonde als de chef voor mij losgaat met z'n blauwschimmelkaas terwijl ik het dan uiteindelijk niet op eet
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:39:01 #236
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149116616
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:38 schreef Trusten het volgende:

[..]

Dat kan, ik vind het zonde als de chef voor mij losgaat met z'n blauwschimmelkaas terwijl ik het dan uiteindelijk niet op eet
Je eet het dus gewoon wel op. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:39:20 #237
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149116633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:25 schreef sirdanilot het volgende:
Kijk ik lust bijvoorbeeld geen lever of dingen met leversmaak. Dus normaliter zou ik dat niet bestellen. Maar als ik naar een sterrenrestaurant zou gaan en er komt iets met lever op mn bord, zal ik het toch op z'n minst proeven. Misschien is het dan wél lekker, wie weet hè.

Maar nee hoor, 'ik lusset nie' daar komen de meeste mensen hun leven lang niet vanaf :(
Daarom gaf ik ook openhartig aan dat ik me er voor schaam dat ik het er bij moet zeggen. Ik ben echter wel gast en ik betaal er behoorlijk voor. Derhalve zou ik het zonde vinden als ik gangen grotendeels onaangeroerd terug zou moeten sturen. Dan kan ik toch beter op voorhand zeggen dat er één item is waar je me echt niet gelukkig mee maakt? Ik steek de hand in eigen boezem en geef de chef de gelegenheid om er in zijn inkoop rekening mee te houden.

Persoonlijk vind ik al die mensen die de laatste jaren out of the blue intoleranties hebben ontwikkeld voor van alles en nog wat storender, want vaak zijn mensen helemaal niet intolerant. Er wordt als gevolg hiervan minder nauwkeurig mee omgegaan in keukens en vervolgens hebben mensen die echt dood gaan van een kruimel pinda in hun gerecht te maken met kruisbesmetting omdat de keuken denkt dat het wel los zal lopen... Maar goed, ik zal niet over een ander oordelen. Het verbaast me wel dat hier de insteek lijkt te zijn dat je als consument niet mag aangeven dat je bepaalde ingrediënten niet trekt.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:42:27 #238
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149116736
Nee, je moet niks terugsturen, je moet het gewoon opeten!
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:44:18 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149116797
En anders is er ook nog gewoon een ala carte menu. Kun je fijn helemaal zelf kiezen.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:45:40 #240
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_149116849
Ik heb voor maart een reservering voor Calla's, wel doorgegeven dat ik geen schelp-en schaaldieren mag.

Ganzen/eendenlever, geitenkaas vind ik echt niet lekker, maar daar maak ik mijn man wel blij mee. Ik schaam mij ook om 3 dingen door te geven bij een reservering bij een sterrenrestaurant. De gevolgen van schelp-en schaal wil ik echt niet, voor de rest pas ik mij maar een beetje aan en maak ik mijn man ook nog eens gelukkig met een stukje extra.., maar ik begrijp Coelho wel, ik ben idd een betalende gast, maar moet hiervoor nog iets meer assertiviteit hebben geloof ik...wat maken we het ons af en toe moeilijk..

Gelukkig vond de chef van Villa het geen probleem. Van de geitenkaasmousse heeft mn man genoten.
  dinsdag 27 januari 2015 @ 20:51:52 #241
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149117075
En omdat jij betaalt moet iemand zijn aanbod maar aanpassen?
Doe je dat ook bij het tuincentrum, "ik betaal, dus geef mij wat je niet in je assortiment hebt".
Of bij de slager "ik betaal, dus geef mij vegetarische kip".
Of bij de KLM "ik betaal, dus land voor mij even in Nijmegen".
pi_149117197
Een allergie vind ik natuurlijk wat anders. Maar iets niet lusten. Je moet de chef gewoon de kans geven om het klaar te maken en op dat niveau verwacht ik eigenlijk dat hij het zo kan maken dat je het wel lust.

Maar ik heb dan ook een beetje een aversie tegen de "ik lust geen vis" mensen. Meestal zijn dat van die mensen die wel kibbeling en visticks eten.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 20:56:49 #243
414785 sirdanilot
pi_149117262
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 20:39 schreef Coelho het volgende:

[..]

Daarom gaf ik ook openhartig aan dat ik me er voor schaam dat ik het er bij moet zeggen. Ik ben echter wel gast en ik betaal er behoorlijk voor. Derhalve zou ik het zonde vinden als ik gangen grotendeels onaangeroerd terug zou moeten sturen. Dan kan ik toch beter op voorhand zeggen dat er één item is waar je me echt niet gelukkig mee maakt? Ik steek de hand in eigen boezem en geef de chef de gelegenheid om er in zijn inkoop rekening mee te houden.

Ja of je stelt je niet zo aan en je eet het gewoon op. Het is niet voor niets een sterrenrestaurant. Iets niet lusten zit volledig tussen de oren. Het idee van (flink) betalen voor een sterrenrestaurant is juist dat je ontdekt en nieuwe dingen leert kennen. In feite is het eten dan een soort 'kunst'. Je gaat toch ook niet naar een museum en zeggen 'ik vnd blauw geen mooie kleur kan het schilderij niet rood zijn?'.

En als je dat niet kan moet je maar niet naar een sterrenrestaurant gaan, of zoals RobinOok zegt voor het alla carte menu gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 20:58:26 #244
414785 sirdanilot
pi_149117326
Ik ben blij dat ik geen sterrenkok ben want ik zou failliet gaan aan alle 'ik lus geen X' mensen die ik zou weigeren. Wie bij mij eet, eet maar wat de pot schaft. Vega doe ik nog, en met allergieen houd ik ook wel rekening maar het houdt daarna al heel gauw op hoor. Als je niks lus heb je pech gehad en ga je maar naar de snackbar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:00:21 #245
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149117416
Bijzondere visies hier. Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht dat ik dat ik dus maar dingen tegen mijn zin zou moeten eten. Ik mag toch in een bungalowpark ook aangeven dat ik liever niet bij het zwembad zit, en als ik een architect vraag om een huis voor me te tekenen zeg ik toch ook dat ik liever een dakraam heb?

En ja, ik ben er zo een die iets minder moeite heeft met gebakken witvis, maar een gerookte zalm, of nog erger een nieuwe haring met uitjes, ik begin al te kokken als het mijn tong raakt. Ik denk zelf omdat ik die smaak als kind niet ontwikkeld heb, en ik probeer nog regelmatig een hapje als mijn gezin van vis geniet, maar ik krijg het echt niet weg...
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 21:01:02 #246
414785 sirdanilot
pi_149117451
Zo ken ik ook mensen die geen varkensvlees eten. En dat zijn dan geen moslims he, dat eten ze gewoon niet om weet ik veel wat voor reden (waarschijnlijk hadden ze ergens gelezen dat het ongezond is ofzo). Die krijgen van mij gewoon vega dus, lekker pech gehad.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149117480
:Z
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 21:01:56 #248
414785 sirdanilot
pi_149117496
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:00 schreef Coelho het volgende:
Bijzondere visies hier. Heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht dat ik dat ik dus maar dingen tegen mijn zin zou moeten eten. Ik mag toch in een bungalowpark ook aangeven dat ik liever niet bij het zwembad zit, en als ik een architect vraag om een huis voor me te tekenen zeg ik toch ook dat ik liever een dakraam heb?

En ja, ik ben er zo een die iets minder moeite heeft met gebakken witvis, maar een gerookte zalm, of nog erger een nieuwe haring met uitjes, ik begin al te kokken als het mijn tong raakt. Ik denk zelf omdat ik die smaak als kind niet ontwikkeld heb, en ik probeer nog regelmatig een hapje als mijn gezin van vis geniet, maar ik krijg het echt niet weg...
Het zit gewoon tussen je oren, niet 'omdat ik de smaak niet als kind ontwikkeld heb', wat een finale onzin zeg. Je stelt je gewoon aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:03:11 #249
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149117543
Ik denk dat je de verkeerde vergelijkingen maakt, Coelho.
Je huurt geen chef in om op jouw feestje te komen koken.
Een chef heeft een menukaart waaruit jij kunt kiezen. Je hoeft er niet te eten, als het aanbod je niet aanstaat zoek je toch gewoon een restaurant dat wel een menu zonder vis op de kaart heeft?
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 21:03:29 #250
414785 sirdanilot
pi_149117550
Ik moest ook een keer koken voor een groep en dan zou er iemand komen met dodelijke pinda-allergie. Nou, no way dat ik dat ga doen. Want als er ergens ook maar één spoortje van in zit heb ik een dode op m'n geweten. Die is dus gewoon naar de supermarkt gestuurd. :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:06:36 #251
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_149117654
Ik snap alleen niet dat er wel begrip is voor iemand die vegetarisch is uit overtuiging, of iemand die zegt pukkels te krijgen van varkensvlees of schimmelinfectie van champignon, maar niet voor iemand die iets niet lust.

Maar goed, laten we er over ophouden en dit topic weer gebruiken waar het voor bedoeld is :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 21:16:47 #252
414785 sirdanilot
pi_149118061
Vega 'tolereer' ik simpelweg omdat er zo ontzettend veel vega's zijn tegenwoordig, en daarnaast vind ik de reden om geen vlees te eten ook wel beter dan 'ik lusset niieeee', namelijk omdat het slecht s voor het milieu enzovoorts. Zelf eet ik wel vlees, maar niet zo ontzettend veel.

En allergieen daar kunnen mensen natuurlijk niks aan doen. Maar overgevoeligheid zit vaak ook tussen de oren en dan is het wel irritant en raakt m'n geduld ook snel op.

Iets niet lusten is niet alleen onzin, maar het is ook ontzettend egoistisch. Mensen hebben vaak geen idee hoe irritant het is als je dan weer allerlei aparte dingen moet gaan lopen klaarmaken.
En als je het echt niet lust, dan pik je het er toch gewoon tussenuit? Mijn broer is ook vega maar die pikt gewoon het vlees ertussenuit, dan is het prima toch.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 27 januari 2015 @ 21:29:50 #253
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149118582
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:06 schreef Coelho het volgende:
Ik snap alleen niet dat er wel begrip is voor iemand die vegetarisch is uit overtuiging, of iemand die zegt pukkels te krijgen van varkensvlees of schimmelinfectie van champignon, maar niet voor iemand die iets niet lust.

Maar goed, laten we er over ophouden en dit topic weer gebruiken waar het voor bedoeld is :)
Nee hoor, ook die moeten gewoon een restaurant zoeken dat wel iets aanbiedt wat zij willen.
Dat is toch heel logisch? Iemand biedt iets aan, voor een bepaalde prijs en jij kunt het kopen. Of niet.
pi_149118829
Aan de andere kant staat het die iemand ook vrij om, als je met je wensen komt, te zeggen dat doe ik wel of niet.
Als niet, dan niet.

Overigens zou ik niet zo snel tegen eeen chef roepen dat lust ik niet, maar ik vind het wel verdomd fijn als iik met mijn allergisch kind ergens kan eten waar ze daar rekening mee houden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_149124348
Ik zou ook zoiets hebben van, lekker proberen. Maar ik neem aan dat ze voor veel gerechten wel een alternatief hebben, en het dus niet zoveel extra moeite is. Natuurlijk moet je kunnen genieten voor dat geld. Eventueel voorzichtig vragen of het een hele erge last is of niet.


Chef zijn is niet alleen lekker kunnen koken, maar ook rekening houden met je klanten
pi_149124591
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 21:29 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee hoor, ook die moeten gewoon een restaurant zoeken dat wel iets aanbiedt wat zij willen.
Dat is toch heel logisch? Iemand biedt iets aan, voor een bepaalde prijs en jij kunt het kopen. Of niet.
Misschien heeft een restaurant liever de winst met een gewijzigd gerecht dan dat ze ergens anders naartoe gaan? :P
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 27 januari 2015 @ 23:39:28 #257
414785 sirdanilot
pi_149124936
Mijn punt is vooral dat als je ergens een 'menu van de dag' of 'menu van de chef' of zoiets gaat eten je niet moet gaan lopen miepen als er iets tussen zit wat je niet lust. Bestel dan gewoon losse gerechtenwaar die dingen niet in zitten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149126279
Ja ho! Deze discussie lijkt mij een eigen topic waard en hoort niet meer thuis in dit specifieke topic. Er even wat posts aan besteden is prima natuurlijk, maar het is echt uitgelopen op een discussie op zichzelf. Dus graag in een nieuw topic over dit onderwerp verder discussiëren en hier weer uit eten recensies plaatsen.

Volgende posts over 'lust ik niet in een 3-sterren-restaurant' zijn zonde van je tijd, want ik verwijder ze.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 28 januari 2015 @ 00:14:41 #259
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149126292
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 januari 2015 23:27 schreef emmyemmy het volgende:
Ik zou ook zoiets hebben van, lekker proberen. Maar ik neem aan dat ze voor veel gerechten wel een alternatief hebben, en het dus niet zoveel extra moeite is.

Chef zijn is niet alleen lekker kunnen koken, maar ook rekening houden met je klanten
Bij De Librije met 3 sterren en Jonnie is het geen enkel probleem.
Hij kan het allemaal moeiteloos aanpassen. Al wil je 7 gangen alleen maar friet eten, dan krijg je dat voor je 420 euro.

sorry Isa.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_149126386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 00:14 schreef golfer het volgende:
sorry Isa.
Laatste ;)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 februari 2015 @ 17:55:29 #261
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149394182
Waar?

Hete kolen Amersfoort


Wat?
Gisteren heb ik met mijn vader Hete Kolen bezocht voor een eenvoudige doch voedzame maaltijd. En dat is gelukt!

De keuken is simpel opgezet, de menukaart is vrij beperkt maar alles is dagvers en wordt door het personeel zelf bereid in het zicht van de klant. Geen pakjes en zakjes dus, maar alles vers. Een superleuk initiatief en nog betaalbaar ook.

Als voorgerecht hadden wij het plankje Hete Kolen, en dat was erg lekker. Vooral de pulled pork met koolsla en het seizoensgroente taartje was wat mij betreft een topper.

Daarna had mijn vader de biefstuk van de week, welke er erg goed uit zag en lekker mals was. Voor mij een heerlijke zalmfilet en papilotte. De bijgeleverde frites en mayonaise waren ook lekker.

Toe nam ik de dessert special van de dag, een deconstructie van Tarte Tatin (gecarameliseerde appel met een koekje als bodem) met een bolletje roomijs en caramelsaus. Ik heb gesmuld, dit was de topper van de avond :)

Daarna nog koffie en thee met friandises gehad. Al met al erg geslaagd en ik kom zeker terug!

Helaas geen foto's gemaakt ;)

Bediening was wel een beetje te aanwezig, maar dit zaakje bestaat net twee weken dus dat zijn denk ik opstartperikelen. En liever een te attente bediening dan een te suffe.

Prijs:
E 50,30 voor 2 personen. Inclusief 2x bier, 2x fris, thee en koffie.

Cijfer?
8,5
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:44:30 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149395686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 17:55 schreef Windigo het volgende:
Waar?

Hete kolen Amersfoort


Cijfer?
8,5
Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_149395770
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:
[ afbeelding ]
Zoveel spannende producten vind ik daar nou ook niet echt tussenstaan. Zou geen reden kunnen bedenken waarom zulke producten niet uit 'n pakje of zakje zouden mogen komen.
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:47:07 #264
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149395781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:
[ afbeelding ]
Ik heb ze zelf zien koken, ik heb nergens pakjes en zakjes gezien. Ze koken in een open keuken voor het publiek, en ik heb zelfs nagevraagd of alles huisgemaakt was. Nu snap ik het niet meer :')
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:48:50 #265
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149395825
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:
[ afbeelding ]
Waar staat die foto dan? Ik zie m niet op de site.
  donderdag 5 februari 2015 @ 18:52:38 #266
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149395949
Wacht, laat maar. Golfer beschouwt suiker, augurken en ingeblikte bonen en tomaten als 'pakjes en zakjeskoken'' nou ja in dat geval verschillen wij van mening.
pi_149396321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:
[ afbeelding ]
Dit zijn toch producten die altijd in een potje zitten, heb jij ooit gehoord van verse basterdsuiker?
pi_149396828
Ik verwacht van geen enkel restaurant dat ze werken met zelfgemaakte appelstroop, augurken, kappertjes, gecondenseerde melk of verse bonen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:25:43 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149397282
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Dit zijn toch producten die altijd in een potje zitten, heb jij ooit gehoord van verse basterdsuiker?
Deze basterd is anders behoorlijk vers
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_149397354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik verwacht van geen enkel restaurant dat ze werken met zelfgemaakte appelstroop, augurken, kappertjes, gecondenseerde melk of verse bonen :D
En tomaten uit blik zijn in de meeste seizoenen gewoon veel lekkerder voor bijv pastasauzen etc ;)
  donderdag 5 februari 2015 @ 19:51:27 #271
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149398290
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 19:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik verwacht van geen enkel restaurant dat ze werken met zelfgemaakte appelstroop, augurken, kappertjes, gecondenseerde melk of verse bonen :D
Precies dit. Het was gewoon een fijn restaurantje :)
pi_149410547
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef golfer het volgende:

Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:

Haal je dit nu bewust aan om te laten zien dat ze uit potjes e.d. de boel prepareren?

M.i.is dat eerder vanzelfsprekend dan uitzondering. Je hebt het hier over een gewone eettoko waar er in elke stad al legio van zijn in deze opzet. Daarbij werken ze in toprestaurants in Nederland ook vaak uit potjes of met prefab spul. Het is en blijft Nederland he.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2015 02:53:18 ]
  vrijdag 6 februari 2015 @ 04:05:37 #273
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149410618
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Haal je dit nu bewust aan om te laten zien dat ze uit potjes e.d. de boel prepareren?

M.i.is dat eerder vanzelfsprekend dan uitzondering. Je hebt het hier over een gewone eettoko waar er in elke stad al legio van zijn in deze opzet. Daarbij werken ze in toprestaurants in Nederland ook vaak uit potjes of met prefab spul. Het is en blijft Nederland he.
Ja ok, dit zijn potjes. De rest dus niet, want ik heb ze zien koken. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo erg is? Wat is er mis met voorverpakte suiker, augurken, tomaten en bonen?
  vrijdag 6 februari 2015 @ 07:05:50 #274
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149410830
Ik zie het probleem ook niet. Zullen we nu weer verder gaan met recensies? :*
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_149410849
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 04:05 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja ok, dit zijn potjes. De rest dus niet, want ik heb ze zien koken. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo erg is? Wat is er mis met voorverpakte suiker, augurken, tomaten en bonen?
Gewoon weer een gelegenheid om de culinsnob uit te hangen... :') - gezicht trekken, hopen dat de boterdiscussie achterwege blijft en over tot de orde van de dag.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 6 februari 2015 @ 07:35:04 #276
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149410931
Ik denkhoop dat ie een grapje maakte....
pi_149411069
Ja, die spin zou ik er ook aan geven... Maar als het echt zo was, dan zeg ik: imagoprobleem!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 6 februari 2015 @ 10:01:49 #278
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149412721
Over tot de orde van de dag dan maar?

Voor de niet culi-snobs onder ons is het dus gewoon een heel fijn restaurantje :)
pi_149413759
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 02:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Haal je dit nu bewust aan om te laten zien dat ze uit potjes e.d. de boel prepareren?

M.i.is dat eerder vanzelfsprekend dan uitzondering. Je hebt het hier over een gewone eettoko waar er in elke stad al legio van zijn in deze opzet. Daarbij werken ze in toprestaurants in Nederland ook vaak uit potjes of met prefab spul. Het is en blijft Nederland he.
Volgens mij staan hier geen tot weinig producten, die je ook vers zou kunnenn krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door icloud op 06-02-2015 13:34:28 ]
pi_149489905
quote:
14s.gif [b]Op vrijdag 6 februari 2015 04:05 schreef Windigo het volgende:[/b

Ja ok, dit zijn potjes. De rest dus niet, want ik heb ze zien koken. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo erg is? Wat is er mis met voorverpakte suiker, augurken, tomaten en bonen?
Omdat sommigen hier erg aan de vorm hechten en reality programma's die jou voorschrijven zoals het heurt en er dan vervolgens een status aan ontlenen als 'cul'kenner. M.i. draait het allemaal uiteindelijk om de smaak en de afstemming van de verschillende ingredienten op elkaar, die uiteindelijk die smaak harmonie geven die jou welgevallig is.

Niet hoe kitscherig onder het mom van 'mooi' de zaak eruit ziet of hoe stroopsmerend de zwarte brigade is richting jou aan tafel. Dat zijn allemaal randzaken die niet zo zeer het eten (smaak) bepalen. En helemaal niet met lulverhalen van "tis een beleving..uiteten" :')

Ik heb er i.i.g. geen probleem mee omdat ik weet hoe het er in de professionele horeca aan toegaat en wat er allemaal dus bij komt kijken m.b.t.het verdienen van goed geld in die branche.(met name NL)
  maandag 9 februari 2015 @ 14:55:42 #281
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_149508493
quote:
2s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:55 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Omdat sommigen hier erg aan de vorm hechten en reality programma's die jou voorschrijven zoals het heurt en er dan vervolgens een status aan ontlenen als 'cul'kenner. M.i. draait het allemaal uiteindelijk om de smaak en de afstemming van de verschillende ingredienten op elkaar, die uiteindelijk die smaak harmonie geven die jou welgevallig is.

Niet hoe kitscherig onder het mom van 'mooi' de zaak eruit ziet of hoe stroopsmerend de zwarte brigade is richting jou aan tafel. Dat zijn allemaal randzaken die niet zo zeer het eten (smaak) bepalen. En helemaal niet met lulverhalen van "tis een beleving..uiteten" :')

Ik heb er i.i.g. geen probleem mee omdat ik weet hoe het er in de professionele horeca aan toegaat en wat er allemaal dus bij komt kijken m.b.t.het verdienen van goed geld in die branche.(met name NL)
Mee eens ^O^

Kijk, als het nou ging om halffabrikaten vind ik het wat anders; dingen als sauzen etc dienen vanaf de basis zelfgemaakt te worden volgens mij als je je een restaurant wil noemen dat werkt met verse producten.

Maar basisproducten zoals op de foto staan die Golfer noemt, zijn wat mij betreft iets anders dan halffabrikaten. Producten die je in Nederland alleen vers kunt krijgen als je een bijzonder ruim budget hebt, wat gewoon niet opgaat voor een klein opgezet vriendelijk tentje als dit.

Er wordt voor Nederlandse normen prima gekookt, en een stuk beter dan de meeste simpele eetgelegenheden die werken met sauzen van Knorr en Johma salades.

Ik vind dit een concept dat het toejuichen waard is, maar sommige mensen leggen nu eenmaal graag extra garnituur op hun slakken ;)
  maandag 9 februari 2015 @ 14:59:55 #282
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_149508613
Ik snap wel wat Golfer bedoelt hoor. Dat er producten uit blik/glas/pakjes komen vind ik niet zo een punt, maar om dat nou zo prominent in je zaak en op de website te laten zien is gewoon raar.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 9 februari 2015 @ 17:35:22 #283
414785 sirdanilot
pi_149513760
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 18:44 schreef golfer het volgende:

['-..]
;
Een tent die zelf op z'n restaurantpagina laat zien dat ze koken uit potjes en blikjes zie je niet zo vaak:
[ afbeelding ]
:') :') :') Wat ben jij nou weer voor belachelijke culisnob :')

Ik zie bliktomaten. Zelfs italianen zelf gebruiken vaak bliktomaat omdat de bliktomaat altijd in seizoen is en de verse tomaat niet. Verder zie ik suikerproducten (zuiver jij thuis je eigen suiker vanuit suikerbieten soms? :') ), gecondenseerde melk (heeft geen toegevoegde waarde om zelf melk in te gaan lopen dampen), bakpoeder (zou niet weten hoe je dat zelf maakt), meelproducten (heb jij thuis een molen om je eigen mais te malen? :')) en ingelegde groenten en olijven/kappertjes (als je dat ook al zelf moet maken dan moet je ook je eigen boter gaan karnen en je eigen kaas gaan lopen maken zeker). Zeker olijven en kappertjes maakt bijna niemand zelf.

Wat nog wel enigszins verwijtbaar is zijn de blikjes mais en bonen. Lekkerder is om verse of ingevroren mais te gebruiken, en gedroogde bonen zelf weken. Maar misschien staan ze er ook alleen maar voor display en gebruiken ze dit niet, dat kan ik niet weten natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_149516451
:D ^O^
pi_149579389
-ga weg

[ Bericht 96% gewijzigd door Mord_Sith op 11-02-2015 19:47:48 ]
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:47:12 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149579875
:')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:01:38 #287
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149613247


We waren al bijna een maand niet geweest, dus het werd hoog tijd. Haha.
Restaurant de Jong in Rotterdam

Amuse: pickled uitjes op een boerenkoolchipje en mostermayonaise.

Tussengerecht: Scandinavische skrei met Zeeuwse mosseltjes met plakjes koolrabi, zalf van koolrabi &rucola, schuim van rucola. Die leuke groene veldsla-achtige plukjes waren geen veldsla, ik weet het niet, maar ik gok iets van jonge tatsoi of zo. (zou eigenlijk moeten weten hoe tatsoi smaakt, maar dat weet ik dus niet)

Tussenvoorgerecht: lintjes knolselderij die eerst gedroogd zijn en daarna gestoofd in boter (?) en daardoor briljant lekker smaken. Met wintertruffel en schuim van euh, weet ik niet meer, ik zat niet op te letten omdat ik zo zat te genieten. Echt superlekker!

Voorvoorgerecht: hutspot! Lieve schijfjes wortel/aardappel/wortel/aardappel/etc. Eentje van oranje, eentje van gele en eentje van paarse wortel. Met uitjes en ik meen hieronder een heeeeeerlijke worteltoffee. Met gefrituurd zeewier (lekker!) en zeesla of wakame of zo. Leuke combinatie, hutspot met zeewier.

Voorgerecht: 62-gaden eierdooier, knolselderij chipjes, knolselderijschuim, parmezaan, groene saus onderop (niet gezegd wat het was, spinazie of zo?) en gnocchi. Gnocchi zoals gnocchi moet zijn! Yum. Mooi geheel en superlekker.

Hoofd: eend met lijnzaad met boerenkool en winterpostelein. Of misschien zat hieronder de worteltoffee en niet bij de hutspot? Ik weet het niet meer.
En toen, toen ben ik volmaakt gelukkig naar huis gerold. Blind voor de wereld om me heen. ;)
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:03:45 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_149613360
Wow, ziet er weer geweldig uit! Ik schaam me gewoon dat ik er nog steeds niet geweest ben :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:07:27 #289
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149613543
Ik krijg bijkans een orgasme van die op 62 graden gegaarde eidooiers van hem. Goddelijk!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:09:55 #290
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149613680
Ik zat dus naast Robin en at vrijwel hetzelfde en was even lyrisch. _O_
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:22:12 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149614402
Ja ja, dat zeg je nou wel, maar waar is het bewijs? :)
  donderdag 12 februari 2015 @ 21:25:28 #292
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149614564
Mijn foto's zijn niet zo geweldig. Maar ik zal ze straks online gooien.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:15:35 #293
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149616764
Yes! Lijkt me leuk!
  donderdag 12 februari 2015 @ 22:48:43 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_149618443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 21:01 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]

We waren al bijna een maand niet geweest, dus het werd hoog tijd. Haha.
Restaurant de Jong in Rotterdam

Amuse: pickled uitjes op een boerenkoolchipje en mostermayonaise.

Tussengerecht: Scandinavische skrei met Zeeuwse mosseltjes met plakjes koolrabi, zalf van koolrabi &rucola, schuim van rucola. Die leuke groene veldsla-achtige plukjes waren geen veldsla, ik weet het niet, maar ik gok iets van jonge tatsoi of zo. (zou eigenlijk moeten weten hoe tatsoi smaakt, maar dat weet ik dus niet)

Tussenvoorgerecht: lintjes knolselderij die eerst gedroogd zijn en daarna gestoofd in boter (?) en daardoor briljant lekker smaken. Met wintertruffel en schuim van euh, weet ik niet meer, ik zat niet op te letten omdat ik zo zat te genieten. Echt superlekker!

Voorvoorgerecht: hutspot! Lieve schijfjes wortel/aardappel/wortel/aardappel/etc. Eentje van oranje, eentje van gele en eentje van paarse wortel. Met uitjes en ik meen hieronder een heeeeeerlijke worteltoffee. Met gefrituurd zeewier (lekker!) en zeesla of wakame of zo. Leuke combinatie, hutspot met zeewier.

Voorgerecht: 62-gaden eierdooier, knolselderij chipjes, knolselderijschuim, parmezaan, groene saus onderop (niet gezegd wat het was, spinazie of zo?) en gnocchi. Gnocchi zoals gnocchi moet zijn! Yum. Mooi geheel en superlekker.

Hoofd: eend met lijnzaad met boerenkool en winterpostelein. Of misschien zat hieronder de worteltoffee en niet bij de hutspot? Ik weet het niet meer.
En toen, toen ben ik volmaakt gelukkig naar huis gerold. Blind voor de wereld om me heen. ;)
Ziet er weer heerlijk uit allemaal. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:44:32 #295
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149621294
Mijn foto's van dezelfde avond:

Amuse (boerenkoolchipje met iets van ui, het geheel smaakte een beetje als boerenkool met picalilly :D ):



Tussengerecht 1:



Tussengerecht 2 (dit was goddelijk!):



Hoofdgerecht vlees:



Hoofdgerecht groente:



Dessert (met witlof nota bene! :D En geitenkaas, bloedsinaasappel, notencrunchy's en eoa mousse):

Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:45:00 #296
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149621319
Sorry voor de achterlijke resolutie, was nog niet gewend aan mij nieuwe telefoon. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:56:34 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_149621884
Best mooie foto's! Niks mis mee.
Jullie eend zag er mooier uit!

Wij nemen nooit toetje, maar die roodlof lijkt me wel cool!

En dat zijn 3 uitroeptekens.... Hm...
  donderdag 12 februari 2015 @ 23:58:01 #298
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_149621940
Ja dat dessert heb je echt wel wat aan gemist hoor(!!!). :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_149623224
Dat dessert _O_
En schuim :(
Ik wil ook naar de Jong.
Kunnen we niet een de Jongmeet doen!
De naam alleen al he? Isegrim? *O*
pi_149624880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 februari 2015 23:45 schreef Isegrim het volgende:
Sorry voor de achterlijke resolutie, was nog niet gewend aan mij nieuwe telefoon. :')
Het ziet er prima uit hoor die foto's.

On topic.











pi_149624881
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')